Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meh. Ze ruimen de geiten

ANP-11647464.jpgZo. Nu gaan we even terughoudend berichten over de Grote Geitenslacht van 2009. Meer plaatjes van de ruiming in Vinkel hieronder. Koffie, cake en gelegenheid tot condoleren kan HIERRR. Meer Terughoudende Berichtgeving ANP-11646892.jpgOnherkenbaar gemaakte medewerkers van de Ruimploeg prepareren de spuiten. ANP-11647460.jpgMedewerker Ruimploeg in de snake pit. ANP-11647461.jpgBok! Jij bent af. ANP-11646844.jpgRIP geitjes met roze. ANP-11647463.jpgSnif. geitjedood477.jpgTerughoudend of niet. Deze foto gaat de wereld over. [foto's: © ANP ED OUDENAARDEN]

Reaguursels

Inloggen

Hypocrieten!

IK VREET gewoon m´n stukkie vlees met kerst!
Geen scheinheillige foto of stichting W´kkr Dier gaat daar een enid aan maken.

Toni

Toni_Chocoloni | 23-12-09 | 14:16

Wat een akelige foto's ! Hoop toch zo dat zoiets nooit meer nodig hoeft te zijn...

snurkertje | 23-12-09 | 12:51

Voor we het probleem van de intensieve veeteelt hebben geklaard, zal Gerda met haar CDA-kliek toch als eerste moeten worden geruimd. Uiteraard wel diervriendelijk.

von schwetzenich | 23-12-09 | 11:03

WTF hoezo gaan er geen koppen rollen zoals van die kut geit Verburg of onze lieve boerenzoon Klink. Als er maar geld wordt verdiend!

Ja zeet ie | 22-12-09 | 22:21

Ik schaam me soms echt kapot dat ik Nederlander ben.Wat een barbaarsheid.

EmilanoZapata | 22-12-09 | 21:01

Ik heb gehoord dat ze vannacht de stee van Ajan de Stoere hebben platgebrand en alles van waarde hebben meegenomen!

McGhanees | 22-12-09 | 18:07

Geen goed woord over voor die zogenaamde dierenartsen met hun afgelegde eed.
Lekker vet goed poen verdiend hé, zo vlak voor de kerst vuile moordenaars!
Hoeveel krijg je nou per moord op zo een hoog zwangere geit ?

Flick Skeringaa | 22-12-09 | 16:50

@L Ron Hubbard | 22-12-09 | 15:33

ja maar zoals de Indianen dat al zo goed zagen.je doodt dan wel dieren omdat het dan nut heeft .het eten,voor schoeisel.en probeert onnodig lijden te voorkomen.

dit is een massamoord dat tot niets dient behalve dan het goedmaken van fouten die anderen hebben gemaakt.

coltello | 22-12-09 | 16:21

Als omnivoor met carni-voorkeur vind ik het een beetje hypo om het slachten van gezonde dieren te veroordelen, want dit gebeurt dagelijks in de vlees-industrie en we eten er goed van. Het verschil is misschien dat ze in dit geval niet worden geconsumeerd, maar het doden van dieren blijft het doden van dieren volgens mij.

L Ron Hubbard | 22-12-09 | 15:33

Ik word helemaal naar van dat halal-filmpje. Bah om te janken. En ik word ook naar van de foto's hiero. Degene die dit op haar geweten heeft mag van mij ook een spuit krijgen.

Nifelheim | 22-12-09 | 15:03

@Tante Japke | 22-12-09 | 14:10

ja onzinnige debatten zijn ze goed in.
die klojo's
ook die pechtold die tot beste politicus is verkozen door een ander stel lapzwansen.

coltello | 22-12-09 | 15:03

ja zo gaan mensen met dieren om.met name deze regering.dit had nl niet gehoeven.
zakkenwassers dat het zijn.
en dan nog de schuld geven aan burgers ook dat ze goedkoop vlees willen.

burgers kopen toch wel wat er in de supermarkten ligt
dan is het maar een eurootje duurder.
maar kap een keer met deze bullshit

coltello | 22-12-09 | 15:00

@peeppeep | 22-12-09 | 11:20
Die afgemaakte beesten gaan als grondstof naar de cementindustrie.

MundiMan | 22-12-09 | 14:34

Dit had zo niet gehoeven, Q koorts was er al eerder dan de Mexicaanse griep, had met inentingen aardig in de kiem gesmoord kunnen worden, maar helaas zat men in Den Haag te slapen of was bezig met onzinnige debatten.
Nu moeten er 60.000 beesten gedood worden als laatste redmiddel om verspreiding te voorkomen, diep triest.
Beste ministers en de rest, vrolijk kerstfeest en slaap lekker -verder.

Tante Japke | 22-12-09 | 14:10

@binkyco | 22-12-09 | 10:44

Er is wel een verschil hierin hoor, DE mexicaanse griep is een normale griepvariant met niet meer doden op zijn geweten dan een 'normaal' griepvirus, in Nederland in ieder geval. Enige probleem bij de Mexicaanse griep is dat het een pandemie is geworden waardoor het risico op een mutatie van het griepvirus veel groter wordt.

Probleem bij de Qkoorts is dat je niet alleen besmet kan worden door geiten, maar ook door koeien, schapen, honden, katten en vogels.
Als je dan nu niet die besmette geiten aanpakt, loopt het echt uit de hand.
Voorkomen is beter dan genezen.

Qkoorts kan je nu bij de bron aanpakken, dat was niet mogelijk meer bij de Mexicaanse griep.

Russotto | 22-12-09 | 11:43

Kunnen ze daar nou niks meer van maken? Ik bedoel, een lijk worden we tenslotte allemaal, de een wat vroeger dan de ander, maar er zullen toch nog wel hondenbrokjes van gemaakt kunnen worden?

peeppeep | 22-12-09 | 11:20

Hier worden ze in ieder geval nog verdoofd... Het filmpje van Parsons over Halal-vlees is echt niet normaal..

Tommieblue | 22-12-09 | 11:20

Dit hadden ze veel eerder moeten doen. Al dat gejank om die kut geiten, die beesten die nu af worden gemaakt zijn een potentieel gezondheidsrisico voor ons allen.

MundiMan | 22-12-09 | 11:11

@ Russotto

Dat is het hem juist.. nu deze rigoreuze maatregelen. En toen de Mexicaanse griep de hele wereld in zijn greep ging krijgen, en men waarschuwde voor duizenden doden, mochten jij en ik met weliswaar een negatief reisadviesje nog gewoon lekker in Mexico aan het strand liggen.. mocht je toch immers zelf wel weten..? hoe krom wil je het hebben..

binkyco | 22-12-09 | 10:44

tragisch, maar die Q koorts is wel ff gevaarlijker dan die Mex griep (daggik)

Leiphuizen | 22-12-09 | 10:42

Sneu dat het zo lang moet duren voordat zo'n logische beslissing genomen wordt.

Spikkel | 22-12-09 | 10:40

Loop toch niet zo te MEKKEREN!!

Straks breekt er massaal Q-koorts uit, loopt iedereen weer te blaten dat de regering niks doet..

Stelletje Volkert van der G. aanhangers

MEEHhh

Russotto | 22-12-09 | 09:44

Dikke boooeee voor de bedenker hiervan, niet lief dus!

Dus Dat | 22-12-09 | 09:15

Fijnstoffer | 21-12-09 | 21:54

Maar het CDA is vooral een carrierevehikel dat lieden van diverse pluimage bijeenbrengt die nog een moeder aan de duivel zouden verkopen wanneer dat nodig is om zijn/haar baan te verkrijgen, behouden, uit t breiden. Gewetenloze lieden zonder hart.

ecologiste | 22-12-09 | 09:13

En wat moet ik nou?

Geiteneuker | 22-12-09 | 09:11

Smerig wijf die Verburg, in alle opzichten.....!

laardepul | 22-12-09 | 08:21

Wat mij betreft mag heel het kabinet geruimd worden.Ik wil het eventueel nog wel zelf doen en zonder verdoving.Als ze zo met levende wezens omgaan verdienen ze niet beter.

aalscholver | 22-12-09 | 08:19

meat is murder

borox | 22-12-09 | 07:49

Vooruit met de...

zazkia | 22-12-09 | 07:29

Waarom vernietigen? De moslims eten ze wel op.

Maserati | 22-12-09 | 04:55

Stuur ze naar Marokko :)

Hansvo286 | 22-12-09 | 03:21

Ze slaan de grootste geit over haar naam Thymen van de Partij voor de Dieren

Hansvo286 | 22-12-09 | 03:20

Weet iemand hoeveel geitenboeren last van Q-koorts hebben. Zij gaan dagelijks met deze beesten om en zouden dus met bosjes besmet moeten zijn. Heel erg dat er mensen zijn overleden aan Q-koorts maar er sterven meer mensen aan een griepje. Persoonlijk heb ik koorts van een aantal lieden uit de tweede kamer, kan de aivd daar ook eens langs.

pajans | 22-12-09 | 02:16

Van een rochelende man in een regenjas hoorde ik dat bepaalde betrokken bedrijven die zich bezighouden met onderzoek op dit gebied door het ministerie van landbouw het zwijgen zijn opgelegd. De haarden en de omvang waren allang bekend, alsmede dat er mensen ziek van werden en dood aan gingen. De burger mocht niet weten dat zij gevaar liep.... Artsen wisten de symptomen niet. Er zijn mensen die meer weten. Aan die mensen: jullie hebben de plicht op deze praktijken aan het licht te brengen. *steekt banden lek van geblindeerde busjes in de straat*

Canis Spurcus | 22-12-09 | 01:09

een paars kruis is executie, bij groen heb je gratie en met een blauwe streep heb je je nekschot gehad. Dus wat doe je dan als weldenkende geit? precies........... beetje blauw erbij en rustig blijven liggen, en verder voor de humor bij die mannen in blauw pak ook stiekem een paars kruis kleuren. Weer een dikke FAIL van de nederlandse overheid!

andre9738 | 22-12-09 | 01:04

Karl | 22-12-09 | 00:13
Dit is typisch zo'n besluit van een kabinet dat wat mij betreft geruimd mag worden.

Ad337 | 22-12-09 | 01:04

server lijkt ook vastgevroren, gooi der 's wat antivries in!

ganzo | 22-12-09 | 00:34

Boeiend is het ook om te beseffen dat dierenartsen hier gewoon aan meewerken.

3 Hoeraatjes voor de hulpvaardige dierenartsen, die ook bij gezonde geitjes de gaskraan gewoon kunnen opendraaien. Het zijn alleen heel sterke geesten die de walgelijkste dingen kunnen doen als de autoriteiten erom vragen.

Wist u dat er middelen zijn die betaalbaar zijn waarmee in een minuut is vast te stellen of een geit besmet is? Ik ben geen dierenfanaat, maar ik word er zo verdrietig van als ik zie hoe intriest de overheid zaken aanpakt...

Rest In Privacy | 22-12-09 | 00:13

Verderfelijke dwaasheid wederom, deze editie van de nutteloze massaverdelging van waardevolle beesten, varkenspest, kippesnot, Q-koorts, R-koorts, S-koorts, enzovoortskoorts ... de zoveelste illustratie van bestuurlijke stompzinnigheid en steeds maar weer voor een koopje op de eerste rang willen zitten ...

Vaccinatie altijd verplicht stellen en alle beesten doorlopend verplicht testen: alle besmette dieren direkt afmaken en naar de destructor, voorkomt zieke dieren en dus zieke mensen, en het op afzichtelijke wijze dempen van de put na het verdrinken van het kalf ...

Behaard smaalkopje | 22-12-09 | 00:05

Zielig voor deze beestjes. +1 voor de stijl van 't bericht die reacties uit lokt. (En stiekem lol @ foto alt) Kom op mensen, 't is gebeurd, nothing we can do. Als je wilt condoleren en rouwen: volg gewoon de link in de post. Triest en zielig is 't voor de beestjes, maar wat moeten ze anders.

Liroy | 22-12-09 | 00:03

Ik vind de toon van Pritt Stift onthutsend. En dan die walgelijke commentaren hierop daarna.
Mensen, wat zijn jullie allemaal ver gezakt, zonder mededogen of maar een greintje respect. Jullie doen net, of die veeartsen het geweldig vinden.
Ga er maar aanstaan. Gelukkig weet ik, dat er ook anders wordt gedacht, anders schaam je je ogen toch uit je kop, als dit het niveau van Nederland is. En maar commentaar leveren op anderen. Kijk eens eerst in een spiegel. (Kan je schrikken)

Natte droom | 21-12-09 | 23:58

Beestachtig. Om economische redenen moesten geiten toch zwanger worden, terwijl men van de risico's afwist. Misschien goed als Nederland een tijd niet te vreten krijgt, gaan we het Leven weer wat meer respecteren...

PG4161 | 21-12-09 | 23:50

Ik vind het zielig. Natuurlijk is dit nodig voor de volksgezondheid, maar dan is het nog wel heel naar!

!mp3rat0r | 21-12-09 | 23:44

Zeg mij please dat de vloeistof op de grond bij foto 'RIP geitjes met roze' gelekt is uit de spuitbussen met het roze kleurtje. *belt eerstelijnspsycholoog voor overige groene geitjes*

van nul tot nu | 21-12-09 | 23:16

Het ziet er natuurlijk heel naar uit,maar voor de dieren zelf is het allemaal veel minder vreselijk dan wij mensen ervan vinden.
Deze dieren zijn in hun vertrouwde omgeving verdoofd voordat ze gedood werden.
Qua dierenWELZIJN dus niets op aan te merken.
Ze zijn niet,zoals ons jong gezonde slachtvee,eerst ingeladen in een veewagen om vervoerd te worden naar de vreemde omgeving van het slachthuis.
Voor de dieren zelf maakt het niet uit waarvoor ze gehouden en gedood worden,
als het welzijn maar voor de dieren zelf acceptabel is/is geweest.
Mensen maken er een probleem van omdat `we zo niet met dieren om horen te gaan`. Maar wat heeft een dier aan deze eer? Helemaal niets. En een dood dier al helemaal niet!
Het gaat ook niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van leven.
We moeten ons druk maken om het onverdoofd (ritueel) slachten van dieren,die dus wel lijden tijdens hun dood.
Een geciviliseerde samenleving laat dieren niet onnodig lijden.
Een interessante website over dierenRECHTEN vs. dierenWELZIJN; www.brok.be/

Smurfin | 21-12-09 | 23:02

@uberbunny | 21-12-09 | 17:19

Wat dacht je van geiten kaas.
of vlees...

KoningPintenman | 21-12-09 | 23:02

Vreselijk.

Klaas Appelmelk | 21-12-09 | 22:40

Waarom ruimen ? je kan er ook gewoon shoarma van maken...

CAPSLOCK | 21-12-09 | 22:37

@knutsel | 21-12-09 | 22:11 Kwestie van dialectiek.
Sendeschluss.

monmax | 21-12-09 | 22:28

@gavrilo, je hebt er natuurlijk altijd een paar die de kool én de geit willen sparen.

zazkia | 21-12-09 | 22:26

witte gij't?

zazkia | 21-12-09 | 22:22

Bah

WeesFatsoenlijk | 21-12-09 | 22:18

dit gaat echt nergens over, 1000'en beesten nodeloos afgemaakt en complete bedrijven geruïneerd omdat een paar dwarsliggers in brussel weigeren vaccinaties toe te staan.

dr.dunno® | 21-12-09 | 22:15

@Monmax 22:07. Wat fijnstoffer 21:54 ook al zegt, de rest van die lutsers hebben het te druk met andere zaken i.p.v. hierover redelijke argumenten aan te dragen.
Bovendien laten die foto's zien dat het wellicht ietsiepietsie te laat is voor redelijke argumenten...

knutsel | 21-12-09 | 22:11

@knutsel | 21-12-09 | 21:54 en @De Ware Vrijheid | 21-12-09 | 21:58
Methode botte bijl versus redelijke argumenten. Methode botte bijl werkt in mijn optiek niet bij deze ministers.

monmax | 21-12-09 | 22:07

AUSCHWITZ voor geiten, en dat met Kerst. Welkom in het beschaafde Nederland van de 21e eeuw. HEIL! Meheheh.

Zet die achterlijke verklede geit genaamd Geita Verburg eens snel af.

Bijstandskoning | 21-12-09 | 22:06

Zonde dat het zo moet, ze hadden al veel eerder kunnen ingrijpen bij de Q-koorts, maar ze hadden het te druk met dat zielige Mexicaanse griepje, terwijl de Q-koorts veel heftiger is. Geen beleid=wanbeleid.

Valentijn1685 | 21-12-09 | 22:02

Wel zielig.
Maar Marianne Thieme blijft een achterlijk wijf.
Laat haar lekker q-koorts krijgen.

Ik wil vleesch.
Geitensaté = oké, olé olé!!

Obrokkoli | 21-12-09 | 22:00

Op zich best wel halal zo'n dozer-ruiming. Estetisch wat minder.

ojédiaré | 21-12-09 | 22:00

Fijnstoffer | 21-12-09 | 21:54
Amen. Inderdaad een ware regentenpartij. Ooit eens van een leidende CDA'er gehoord 'Wij zijn geschapen voor de macht'.

monmax | 21-12-09 | 21:58

@Monmax 21:46
Ik ben het eens met knutsel. De boodschap van de regring was 'bericht terughoudend' en waarom? Om hun eigen falen te maskeren? Niks daarvan, maak het maar bekend, laat het maar zien wat 'ruimen' betekent. Weg met dat achteloze gedoe van schrijftafeldierenmoordenaars, Klink en Verburg voorop. Een boerendochter die zich de ogen uit haar kop moet schamen.

De Ware Vrijheid | 21-12-09 | 21:58

@Monmax 21:46. Ies simpel, dit is wat er gebeurt als je slecht beleid voert. Is dan ook weer typisch CDA om je kop in het zand te steken en te doen alsof er niets aan de hand is. Soort van laten we blij zijn met zoveel dieren bij elkaar, het is Gods wil dat zij zich vermenigvuldigen...

knutsel | 21-12-09 | 21:54

@ Korreltje Zout | 21-12-09 | 17:34
Dat reaguursel is mij uit het hart gegrepen.
Het CDA is een enge club. Maar de meeste van hun kiezers hebben het niet door. Het CDA is van het zelfingenomen type Myra Koomen, die constant een dikke orgastische dildo in d’r politieke spleet propt.
Het CDA is Balkenende die ons land vergooit aan de EU en de islam, en onze reserves uitput met milardensmijterij richting alles wat niet deugt. Het CDA is geen club voor christenen meer. Het is een enge rare club van schijnheilige fatsoensrakkers met het opgeheven vingertje richting iedereen, maar zelf doen ze alles wat anti-christelijk is.
En ze zijn ook RAAR, met figuren als Van Agt. Die Hamas steunt. Die anti-Joods en anti-Israëlisch is. Terwijl er in de bijbel de vreselijkste vervloekingen staan voor wie zich tegen Israël keert. Van Agt is dus een anti-semiet, die het CDA als paraplu-organisatie gebruikt om status aan te ontlenen. Maar hij zou die partij, als die christelijk wil worden genoemd, per direct uitgeflikkerd moeten worden.
Het CDA is Rena Netjes, getrouwd met een Egyptenaar, en die het daarom wel goed vindt om de walgelijke islam-cultuur door onze strotten te persen.
Het CDA is ook Eurlings, met z’n huichel-uistraling van een jong ventje, maar achter die facade gaat een privacy-vernietigend monster schuil; een hufter is het, met z’n miljarden verknallend Stasi-kastje dat geen ander doel dient dan de burgers nog meer in te snoeren en af te schrikken met mega-boetes als z’n verdomde kastje het toevallig niet doet.
Het CDA is een club van misleiders. In het nieuws komen met standpunten van de VVD of de PVV, als dat even uitkomt, maar eenmaal aan de macht, doen ze het tegenovergestelde. Landverkwanselaars pur sang zijn het.
Het CDA is dus ook Verburg, met haar ronduit belachelijke grijs/witte haarlok (een teken), dei de Q-koorts veel te lang heeft laten gedijen, wat mensenlevens heeft gekost, mensen ernstig chronisch ziek maakt en wat deze geitenruimerij noodzakelijk heeft gemaakt. Zij en dat hele CDA-zootje zou moeten oprotten. En de oppositie zou hier eens een fel ongenuanceerd debat aan moeten wijden. Maar de meeste van die policorre klojo’s hebben het te druk met het redden van de wereld, en natuurlijk met het zoveelste reces.

Fijnstoffer | 21-12-09 | 21:54

Die beelden bij de NOS, dat je die ogen weg ziet zakken en die geiten zo doodleuk de dood in worden gejaagd. Gadver. Vreselijk. Weet ook niet zeker of dit geheel nuttig is, bedoel bij MKZ werd alles ook nog heel lang verspreid.. Zieke shit.

En @ Donjon: Autochtonen ruimen? waar wil je heen en wat bedoel je er nou weer mee? Vreemde post als je het mij vraagt..
Je eerste vraag weet ik zo snel het antwoord niet op btw. Denk dat dat massale dierenhouden vanaf de jaren 50/60 op gang is gekomen sinds de opkomst van de consumptiemaatschappij.

Waffelizer | 21-12-09 | 21:50


Zijn er altijd zoveel geiten in Nederland geweest of is dat iets van de laatste, laten we zeggen, 20 jaar.
En beperkt het ruimen zich tot de geiten , of worden op termijn ook de autochtonen geruimd?

donjon | 21-12-09 | 21:46

knutsel | 21-12-09 | 21:39
Wat wil je nou dan? Wat draagt het tonen van deze foto's bij aan de discussie volgens jou?

monmax | 21-12-09 | 21:46

Ah ik begrijp het. Hey psst, we zijn begonnen met zinloos slachten, maar mondje dicht hoor, loopt u maar verder, hier is niets te zien...

knutsel | 21-12-09 | 21:39

Oprotten met giftige kut geiten in de vuilverbranding ermee

jaap1423 | 21-12-09 | 21:37

knutsel | 21-12-09 | 21:26 Wat dacht je van 'Ruimen van met Q-koorts besmette geiten begonnen'. Ik ken de beelden van geruimde varkens en heb een levendige fantasie.
Ik vind het gewoon smakeloos. Zo simpel.

monmax | 21-12-09 | 21:33

dit gaat wel een stuk humaner dan met de varkenspest,toen kregen biggen tot 17 weken een spuit rechtstreeks in de longen of hart
aan de gil( 110 dba) te horen deed dat best pijn.

er is veel verbeterd....... not!

houjebekmaarlul | 21-12-09 | 21:30

@monmax 21:24. Welke boodschap in vredesnaam?

knutsel | 21-12-09 | 21:26

knutsel | 21-12-09 | 20:58
Ik vind de foto's nodeloos shokerend, ze dragen wat mij betreft niet bij aan de boodschap. Voor het overige geef ik je gelijk.

monmax | 21-12-09 | 21:24

"Tis maar een griepprikje" zeiden ze,"je voelt er bijna niets van".

Gavrilo | 21-12-09 | 21:18

Hoelang zou het duren voordat de geit dood is na een prik.....

Theun | 21-12-09 | 21:11

@shenkie7. Dat noemen ze dan goed rentmeesterschap...

knutsel | 21-12-09 | 21:05

Jarenlang dat tieves CDA op landbouw en niet besmette beesten blijven maar geslacht worden. Triest hoop dat het snel verandert in dit apenland. Kut christenen.

shenkie7 | 21-12-09 | 21:04

Ach kleinigeitjes blijf je houden. (die zitten nl in de klok verstopt)

Gavrilo | 21-12-09 | 21:03

Geert wilders zit te popelen

Pasta-saus | 21-12-09 | 21:01

Gezonde dieren doden = ziek!

jullie ook hier? | 21-12-09 | 21:01

Aldus de grote geitebreier.

zazkia | 21-12-09 | 20:59

@Monmax 20:47. Wat ze er van moeten denken? Dat Gerda een waardeloos beleid voert en dat zij de volgende zijn. Kijkt u maar eens goed wat er gaat gebeuren. Of bent u meer het "wir haben es nicht gewusst type"? (Ik heb geen zin meer om me in te houden bij dit soort zinloze slachtpartijen, voor degenen die het een smakeloze vergelijking c.q. godwin vindt)

knutsel | 21-12-09 | 20:58

ecologiste | 21-12-09 | 20:43
"Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic enda thu. Wat unbidan we nu."
*vrij vertaald; Heeft u ooit den regen zien vallen? ;

Ashtrey | 21-12-09 | 20:58

@DasUngeheuer | 21-12-09 | 20:49
Die geiten worden gemolken, wereldvreemd mannetje.

CoJoNes | 21-12-09 | 20:58

Beetje jammer van al die Geitwins in dit draadje.

sjaakdeslinksesul | 21-12-09 | 20:53

En wat nu met de toeristenindustrie? Wie gaat er nu nog naar dit soort gebieden op vakantie en een q-koorts oplopen/ Ergo: wie gaat de schade betalen? Naast de fysieke slachtoffers van de q-koorts zelf zoals betroffen mensen en dieren, de regisseur (KUCH overheid? dus belastingbetaler) de handlangers (farmaceutische industrie en veterinaire industrie of toch de hard werkende ondernemers in de veeteelt- en toeristenindustrie?

ecologiste | 21-12-09 | 20:52

Veel Volkerts hier op GS.
Word eens wakker! Die beesten gingen toch al dood en heus niet aan de ouderdom. Veel verontwaardiging over het "ruimen" nu, terwijl dat woord nooit gebruikt wordt wanneer er dieren na een waardeloos leven richting de slacht gaan.
Ik zag gisteren trouwens een huilende boerin op tv vanwege het "vernietigen" van gezonde dieren.... H.Y.P.O.C.R.I.E.T.

DasUngeheuer | 21-12-09 | 20:49

Op enige terughoudendheid betreffend leed e.d. kun je de ratten van GS niet betrappen.
En ga nu niet lopen lullen dat dit nieuws is. De beelden van geruimde varkens van een aantal jaren terug staan nog op het netvlies. Wat moeten geitenhouders van wie de beesten nog geruimd moeten worden hier nu weer van denken.
GS je doet je motto eer aan 'Nodeloos kwetsend'. Inderdaad

monmax | 21-12-09 | 20:47

afpilser | 21-12-09 | 20:35
Oh ja zoal ik zei, de NL landgeit was tot dusver altijd een prachtig dier maar traditioneel wel in KLEINE HOEVEELHEDEN.
Geiten worden veel meer in berggebieden gehouden omdat ze daar goed kunnen grazen op de hellingen waar schapen zich niet wagen.

ecologiste | 21-12-09 | 20:47

ja, hier wordteen flinke bok geschoten.

zazkia | 21-12-09 | 20:47

afpilser | 21-12-09 | 20:35
Klopt. En dan ook nog een veelvoud aan dieren erij dat is exponentieel vragen om opstapeling van problemen.

ecologiste | 21-12-09 | 20:45

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:19

In uwen tyd ware de merinos toch waarlijck goud waert? Merinos van den Spaanschen koning met zijne uitgestreckte weyden? Geyten waeren verruckelycke cost in dienen tyd.
NL heeft zich cranig verweert als zynde geuzen in de gaap- en scheitenteelt maar Batavieren hebben weinig territorium hélas. Onzen nieuwen prinses Maxima foerniseurt onsch nu met veel gewassen voor den geit-, schapen- runder- en pluimveeteelt hetgeen het koninckryk heeft doen groeien tot 17 miljoen, een aantal waar zelfs den Spaanschen koning deschtyds maar kon dromen.
Dat onsch den Spaanschen griep of zwarten deaud verschoand mogen blijven en onzen leyders maar den besten beslisschingen moochen nemen.

ecologiste | 21-12-09 | 20:43

jongens jongens toch, het hele probleem is niet dat het zielig is voor de geiten (die merken er niks van)
maar de UBERGROTE FAIL van de regering, die net zo lang bleven wachten totdat het niet meer te houden was, en het zooitje geruimd moest worden (zonder bewijs dat dit echt hielp?)
typisch de nederlandse regering, de foute actie ondernemen als het hele probleem al lang niet meer te houden is.
sterkte aan de boeren, die een groot deel van hun centjes word afgenomen
dikek -1 voor de linkse lakse kutregering in nederland

redpower | 21-12-09 | 20:39

Ik ben hartstikke rechts, maar de linkse standpunten omtrent de afschaffing van de bio-industrie draag ik een warm hart toe. Weg met de massa export van vlees. Alleen voor eigen consumptie produceren, zodat er voldoende ruimte is voor die beesten en er geen ziektes ontstaan die gemakkelijk overslaan naar de buurman.
En dan ben ik best bereid 50% meer te betalen voor mijn vlees.
.
Bah, wat kots ik van deze gang van zaken.

-=PyP=- | 21-12-09 | 20:36

@ecologiste | 21-12-09 | 20:27

Lul niet, geiten worden al bijna zo lang gehouden als de mensheid, ook in Nederland. Vroeger sliepen trouwens dier en mens trouwens gewoon onder een dak.

Weet je wat pas gevaarlijk is?

16,5 miljoen mensen op 41000 vierkante meter proppen.

afpilser | 21-12-09 | 20:35

Ik mag toch hopen dat ze er frikadellen van draaien, anders is het helemaal zinloos.

afpilser | 21-12-09 | 20:29

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:25
Neen, geenszins Jaap, werk solo.
Geen double jeopardy hier, hand op mijn hart.
*voorbeeld volgt koffiegewijs*

Ashtrey | 21-12-09 | 20:29

Het is verschrikkelijk wat er gebeurt. Maar misschien moeten ze nu eindelijk eensch gaan nadenken dat boeren zomaar geen agrarisch industrielen kunnen zijn. Techniek is vergevorderd maar miljoenen dieren op enkele vierkante kilometers? Dan moet de techniek én dierenwelzijn wel zeer goed geregeld zijn. Is Wageningen daartoe in staat??
Boeren in zandig Brabant waren aangewezen op hun omgeving om te boeren en daarom hadden ze slechts weinig dieren. Nu is dat geheel anders en zijn er ook miljoenen Brabanders erbij gekomen naast de toentallen miljoenen dieren die er nu rondlopen. Zoveel opeen gepakt is gevaarlijk. We weten dat sinds eeuwen er gevaarlijke mutatiegevoelige virussen rondwaren in mens-dier omgevingen en dat Brabant het concentratiegebied bij uitstek is. Braks va geel cs. ze kunne lullen wat ze willen maar het blijft een risicovol spel net als spelen op kernenergiecentrales. Wanneer het misgaat wil ik geen krokodillentranen zien bij deze lieden.
Maar laten we wel wezen traditioneel gezien is NL geen geitenland maar een koeienland en dan vooral op de rivier- en zeeklei niet op het zand. Geiten zijn pas in hun element in de bergen.
De NL landgeit was tot dusver altijd een prachtig dier maar traditioneel wel in KLEINE HOEVEELHEDEN.
En dan de slachtoffers. Was er ook zoveel belangstelling voor elk slachtoffer van de q-koorts? Politiek heeft bloed aan de handen als je het mij vraagt.

ecologiste | 21-12-09 | 20:27

Ashtrey | 21-12-09 | 20:20
Cotexters, sharenickers (dubbele woordwaarde!), dubbelguurders...
Ik snap 'm nu zelf ook niet meer, merk ik. Eerst maar koffie. Laterz.

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:25

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:46

Ze zijn allemaal goed!!

Klinisch dood | 21-12-09 | 20:23

Ashtrey | 21-12-09 | 20:20
Ja, je weet wel: plemppoolers.

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:22

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:17
Excuus, tegeldelers?

Ashtrey | 21-12-09 | 20:20

ja zo hou je de mensen rustig. Een zinloos teken van daadkracht.
Weet iemand hoe dat virus.bacterie reist?

jankaas | 21-12-09 | 20:20

Maar Elisabeth heeft wel gelijk dat die geiten enge ogen hebben. En de bokken hebben ook nog hoorns. En dat ze aan je kleren vreten en je willen verstoten.
Héle enge beesten.

AntiSoof | 21-12-09 | 20:17

Ashtrey | 21-12-09 | 20:16
Dat blijkt maar weer. Jullie zijn toch geen tegeldelers hè?

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:17

Roodmutsje, toverhoed... hebben we Ep Oorklep al gezien?

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:16

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:13
Scaryness is in the eye of the beholder, Jaap ;

Ashtrey | 21-12-09 | 20:16

Toch mooi dat zo'n boer zijn beesten nog een laatste maal voorschoteld.

KeurMeester | 21-12-09 | 20:15

je kunt nu wel gaan zeiken dat het allemaal veel te laat gebeurt, of uberhaupt gebeurt, maar beter laat dan nooit. En als komend jaar 100 mensen dood gaan aan de q-koorts omdat er niet geruimd is mag Verburg ook oprotten, het is toch nooit goed. Dus dan kun je van uit natuurlijk instinctief oogpunt(zijn we al lang kwijt, weet ik) beter je eigen soort redden dan een andere soort.

toverhoed | 21-12-09 | 20:14

*smijt virtuele replica van d'olle grieze naar Gerda's hoofd*

knutsel | 21-12-09 | 20:14

Yokotsuno | 21-12-09 | 20:10
Want?

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:13

@solex_tuffer | 21-12-09 | 20:08
Jij bent de deurklink, of niet?

CoJoNes | 21-12-09 | 20:12

Yokotsuno | 21-12-09 | 20:10
In uw ogen misschien, pas op heur, ze heeft eauk een drietand!

Ashtrey | 21-12-09 | 20:12

Maar een ding houd stand, Elisabeth2 is eng.

Yokotsuno | 21-12-09 | 20:10

@OpperRanger | 21-12-09 | 20:04
Nee hoor, daar kies ik helemaal niet voor.
Het zijn SOMMIGE mensen die slecht doen. DAAR gaat het om.
Zodra je 'we' zegt, zeg je iets dat tot misverstanden leidt.

AntiSoof | 21-12-09 | 20:10

Plaats een camera bij een kippen, varkens, runder, paarden, schapen slachterij. Die gaan daar niet op vakantie beste mensen, wat een gezeur over geiten. Maak een punt als je het zo erg vind stop bijvoorbeeld met het eten van vlees, kaas, drinken van melk.

pajans | 21-12-09 | 20:09

Ik hoorde bij de Turkse slager: "Psssst, opblaasgeit kopen?"

solex_tuffer | 21-12-09 | 20:08

verraad van links | 21-12-09 | 19:55
*iets met preventief geruimd mompelt*
;
Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:56
Het sikje kon ze niet loslaten:

dierenleed.nieuwslog.nl/data/subdomain...

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 20:05

Ah, roodmutsje is er. Kan ik even de ronde doen. Tot later.

Jaap de Paap | 21-12-09 | 20:04

Hebben we bewust voor gekozen; risico van gesubsidieerde bio-industrie. We willen dat mensen doodgaan aan Q-koorts, want veeteelt draait mede de economie: niet mekkeren a.u.b. een paar dooie mensen is goed voor Verburg.

OpperRanger | 21-12-09 | 20:04

RoodMutsje | 21-12-09 | 19:59
Je hebt helemaal gelijk. Een BBQ wordt vaak zo verkeerd gebruikt hier in NL. Men schijnt zich dan vooral helemaal vol te moeten vreten met stukken vlees, overgoten met vieze kant en klare zure sausjes.

Elisabeth2 | 21-12-09 | 20:03

wat een overdreven gedoe allemaal.

lekkeropdetrekker | 21-12-09 | 20:01

Ik neem een gedeelte van mijn commentaar terug, Henk van Loon schijnt toch een hart op de juiste plaats te hebben.

Yokotsuno | 21-12-09 | 20:00

@RoodMutsje | 21-12-09 | 19:59
Monsanto mais?

CoJoNes | 21-12-09 | 20:00

@ Royz | 21-12-09 | 19:47, Consumptie of overconsumptie. wel 4 of 5 stukken vlees pp op de BBQ. Je kunt ook bijv. mais eten (dat is wat een varken voor 50% te vreten krijgt)

RoodMutsje | 21-12-09 | 19:59

Elisabeth2 | 21-12-09 | 19:55
Ik zie dat 'Henk tegen pvdd maar tegen ruiming' oog getekend heeft. Die moet je er dus qua stemmen straks van aftrekken. -1 zeg maar.

Bos Hout | 21-12-09 | 19:58

Tja, triest ofzo..
.

Yokotsuno | 21-12-09 | 19:46
How judgemental!
Vroeger stiekem op een verboden erf gekoemun en toen kennis gemaakt met de boer zijn drietand?

Ashtrey | 21-12-09 | 19:57

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 19:49
Aangezien ze een boerendochter is, moet dat haast wel een bokkelul zijn geweest. Geen wonder dat het niet beviel.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:56

@ Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 19:49
Over lul gesproken; waar is die lul van vanmiddag eigenlijk gebleven?

verraad van links | 21-12-09 | 19:55

ik heb gehoord dat Gerda Verburg ook drachtig is wanneer wordt zij geruimd?

Geitekeutel | 21-12-09 | 19:54

@Yokotsuno | 21-12-09 | 19:46
In wezen heb je gelijk. Maar dit zijn vgs mij geen boeren, maar industriëlen.
Boeren zijn echt goede mensen vaak, denk ik. Maar er zijn zo weinig echte boeren meer.
Die zijn kapot gemaakt.

AntiSoof | 21-12-09 | 19:54

Ik heb dat Gerda Verburg ook drachtig is, wanneer wordt zij geruimd?

Geitekeutel | 21-12-09 | 19:53

MKZ, Gekke Koeienziekte, Varkenspest, Vogelpest...
Hier klopt iets niet. Dit hoort niet.
Ik ga toch maar wat minder vlees/kaas eten.

Jean Cul | 21-12-09 | 19:52

lol @ Gerda 'Ik heb wel eens er een lul in gehad, maar 't beviel mij toch niet' Verburg
magicpenciltrick | 21-12-09 | 19:46

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 19:49

Den Haag bedankt!
Dit hoefde niet te gebeuren.
Wanneer kunnen we weer stemmen,,,

frikandelmayo | 21-12-09 | 19:48

@Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:44 ,
U zegt,
de reauguurders draaien..

vander F | 21-12-09 | 19:48

@ RoodMutsje...

Jij bent een pannekoek!!!

En weet je waarom... omdat die kippen en varken enz. gebruikt worden voor consumptie.
Deze geiten worden gewoon vernietigd... met een k*t smoes dat ze de Q-koorts noemen.
Dus RoodMutsje kijk jij maar uit dat jij niet de Q-koorts krijgt, krijg jij ook miss een shotje ;-)

Royz | 21-12-09 | 19:47

Jammer voor de geiten houders die 2 jaar lang niet geiten mogen houden.

Erg dom van Gerda 'Ik heb wel eens er een lul in gehad, maar 't beviel mij toch niet' Verburg.

magicpenciltrick | 21-12-09 | 19:46

Elisabeth2 | 21-12-09 | 19:18
Wil je nooit meer beweren dat boeren om hun dieren, sorrie om hun beesten geven.
Dat noem ik een gotspe.
Heb er een paar op tv gezien, geen traan hoor.
De enige boeren die nog wat om hun dieren geven zijn biologische boeren.
Het enige wat ik in de ogen van de grootverdieners lees is een euro teken.
Boeren en gevoel hoe haal je het in je harses.

Yokotsuno | 21-12-09 | 19:46

vander F | 21-12-09 | 19:41
Meestal zijn dit de voortekenen voor een zeer melige bui vanavond. Of er moet een wel erg confronterend topic komen.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:44

Ik kende een geitje vroeger, en dat was net een hondje..

sjaakdeslinksesul | 21-12-09 | 19:43

@Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:38 ,
bedacht ik me net ook,
eerst zo'n omhoogkruipend geweten wat 'foei, schaam je' wil zeggen wat dan opgevolgd wordt door een 'gatver, wat ben ik toch ook een geïndoctrineerde kudtburger'

vander F | 21-12-09 | 19:41

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:38
Wat had je anders verwacht.

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 19:40

* heeft brok in keel bij het zien van de foto's, vooral de laatste *

Ben geen insider, maar als het waar is dat dit makkelijk voorkomen had kunnen worden als er wat politieke moed was getoond, dan geef ik bij deze graag het vrituele spuitje aan Verburg en Klink.

Houthakkert | 21-12-09 | 19:40

vander F | 21-12-09 | 19:37

Eigenlijk best wel nodeloos kwetsend allemaal

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:38

MULTI-GODWINNN!

*dunkt*

vander F | 21-12-09 | 19:37

vander F | 21-12-09 | 19:33
Das Tagebuch des Anne Ziege

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:36

@ vander F | 21-12-09 | 19:33
De Wijchenkonferenz.

verraad van links | 21-12-09 | 19:35

vander F | 21-12-09 | 19:29
Besloten tjdens de ReeuwijkerPlassen Konferenz.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:35

@Ctrpllr | 21-12-09 | 19:32 ,
een beetje meer systeemhaat kan geen kwaad.

vander F | 21-12-09 | 19:35

Ziege Süß.

vander F | 21-12-09 | 19:33

@jegelooft het niet | 21-12-09 | 19:23 Ja die stikken. Boeie. Zie RoodMutsje | 21-12-09 | 19:27 ... die dubbele moraal hier moet ook maar eens preventief met gootsteenontstoppert geinjecteerd worden hierzo.

Ctrpllr | 21-12-09 | 19:32

Korreltje Zout | 21-12-09 | 19:12
Klopt, maar niet allemaal op één dag. Je moet het ijzer smeden als het heet is. Dus als je vrouw weer eens zegt hoeveel ze van je houdt en niet zonder je kan, dan ga je de peuters uitleggen wat huichelen is. Enz. enz.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:32

Haram geslachte geiten, die hoef ik niet. Toch vreselijk dat dit moet gebeuren.

Zeeschuimer | 21-12-09 | 19:32

Terughoudend berichten, dat hoort bij de bio-industrie. Helemaal in stijl dus.

Gallisch | 21-12-09 | 19:31

@CoJoNes | 21-12-09 | 19:30 ,
Moeha!

vander F | 21-12-09 | 19:31

@vander F | 21-12-09 | 19:29
Die Ewige Ziege

CoJoNes | 21-12-09 | 19:30

tis toch wel enigzinds positief te noemen dat men ze nu eerst afvoert ipv de hele veestapel voor de ogen van de famillie de schredder in gaat. Dat vind de boer niet leuk maar zijn dochter van 11 al helemaal niet. Maar goed, gelukkig eten we wild met kerst, zo pief paf poef vers geschoten. *zet mary servaes aan**twee reebruine ogen lalala*

sufkut | 21-12-09 | 19:30

@RoodMutsje | 21-12-09 | 19:27
Verkwisting en het volkomen zinloos doden van dieren blijft toch echt een heel ander verhaal. Chaperonneke.

CoJoNes | 21-12-09 | 19:30

Endlösung der Ziegenfrage?

vander F | 21-12-09 | 19:29

jegelooft het niet | 21-12-09 | 19:23

ja die stikken langzaam

Links Is Poep | 21-12-09 | 19:29

Euh dames reaguurders.... Er worden per jaar 15 miljoen varkens en 460 miljoen kippen geslacht in nederland. dus nou niet zielig gaan doen om een paar geiten!

RoodMutsje | 21-12-09 | 19:27

Ik word hier zo kotsmisselijk van, daarbij totaal onnodig, als ze op tijd geent hadden. Trouwens hoe gaat dat met die ongeboren baby-geitjes, daar heeft niemand het over. Gaan die langzaam dood omdat ze geen zuurstof meer krijgen?????

jegelooft het niet | 21-12-09 | 19:23

Dan te bedenken dat een of twee mensen hiertoe besloten hebben. Alhoewel geiten geen mensen zijn doet zo'n maatregel me toch ergens aan denken.
De mekkercaust, dat is.

JosVerbeek | 21-12-09 | 19:22

Valpa | 21-12-09 | 19:11
Ja, het blijft diep triest voor de boeren die hun beesten geruimd zijn. Zij hebben toch vaak ook een band met ze. Plus dat hun bedrijf tot zero gereduceerd is en ze vaak al van minder dan een minimumloon moesten zien rond te komen. Ik hoop dan ook van harte dat Verburg hier heel vlug iets aan doet om dat te compenseren.

Elisabeth2 | 21-12-09 | 19:18

Dit kabinet is geniaal:
- Toen Klink voor miljard aan placebo's inkocht voelde ik me gewoon direct beter worden
- Toen Cramer naar Kopenhaag ging kon je de temperatuur al voelen dalen
- En nu ze de geiten ruimen weet ik gewoon dat me een ernstig gevalltje Q-koorts blijft bespaard.

Zeddegeizot | 21-12-09 | 19:15

Hulde Geenstijl!
Die Verburg en KLink dachten dit schandalige staaltije verkwisting en wanbeleid wel even onder het vloerkleed te kunnen vegen. Hell no!
Dat deze dieren geruimd worden is gewoon misdadig en had bij fatsoenlijk en tijdig ingrijpen absoluut voorkomen kunnen worden. Maar ja, Coutinho en Osterhaus hebben nou eenmaal geen belangen in deze zaak, dus het RIVM heeft het geen enkele prioriteit gegeven.
Ik zeg het niet vaak, nu wel: Schande

CoJoNes | 21-12-09 | 19:13

Eigenlijk realiseer ik me elke dag opnieuw in welk achtergesteld land ik de laatste jaren leef. E dat heeft maar één oorzaak; het linkse beleid.

DaG | 21-12-09 | 19:13

nog 36.748 geitjes te gaan, dat is het landbouwbeleid van het cda.

ganzo | 21-12-09 | 19:13

@ Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:00
CDA en PvdA zijn didactisch juist ideaal. Aan de hand van die partijen kun je je kleintjes allerlei woorden bijbrengen: huichelen, oneerlijk, jokken, liegen, complot, belasting, dingen beloven, ontkennen, subsidie, corruptie, God, waanzin, verbieden, conservatief, boete, uitkering, ambtenaar, onbetrouwbaar, leugen, crimineel, voortrekken, tuig.

Korreltje Zout | 21-12-09 | 19:12

Jabalinero | 21-12-09 | 19:06
Lisa vind ik een mooie naam.
Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:52
Platspuiten inderdaad, met de dood ten gevolge (een geit kan geen zelfmoord plegen, dus is het doodspuiten bij geiten en platspuiten bij patienten, die dood in de isoleercel worden gevonden).

juriste | 21-12-09 | 19:11

Zo leuk is dit ook weer niet. Ook sneu voor die boeren zo voor kerst.

Valpa | 21-12-09 | 19:11

@ Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 19:09
LOL.

verraad van links | 21-12-09 | 19:11

Hoe walgelijk het ook is: (CDA)-Befehl ist befehl, dus in laten slapen.

Maar waarom dan met een shovel die beesten ook nog eens in een container op elkaar gooien....

Dat vind ik een beestachtige behandeling van dieren!

Ja, ik eet ook vlees. Zonder vlees hoef ik geen prakkie!!

DickTurpin | 21-12-09 | 19:11

Dit hebbie te danken aan die vieze stinkhoer met blonde lok van het CDA die landbouw runt, men had dit (en de 2200 zieken en 6 doden) kunnen voorkomen als ze in 2006 ja u leest het goed 2006 hadden ingegrepen, maar dar tyfus wijf vond het belangrijker dat de boeren geld verdiende, om puur economische redenen zijn 6 mensen overleden aan de Q-koorts.

En gaat weer over tot de orde van de dag......

Links Is Poep | 21-12-09 | 19:11

Jabalinero | 21-12-09 | 19:06
En jij bent zeker het gekke neefje van Calimero.

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 19:09

Triest verhaal, het zal je als ondernemende boer maar gebeuren.
Een paar ton in de min bij de Rabobank en dan kun je een jodenfooi krijgen voor iedere geit/bok die ze ruimen, die menschen hebben dus het ulitieme DSB-gevoel.

woefdrammer | 21-12-09 | 19:09

Laat me raden Elisabeth ... je echte naam is Lisa, net als die geit van de kinderboerderij.

Jabalinero | 21-12-09 | 19:06

Elisabeth2 | 21-12-09 | 19:02
Er zijn tijden geweest dat ik ook wel bij elk meisje het jurkje van haar lijf wilde knabbelen. Gelukkig had ik handjes. En een dier in nood moet je altijd behoedzaam benaderen. Hulp is goed, maar die dieren zijn in paniek en verwachten al helemaal niet dat een mens ze komt helpen (zie fotoserie hier boven)

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:05

@ Elisabeth2 | 21-12-09 | 18:56
Nou, het is maar wat je geluk noemt...
Gelukkig is het links, dat dan weer wel.

verraad van links | 21-12-09 | 19:05

En dit gebeurt alleen maar omdat het CDA te laat met reageren was vanwege de bescherming van hun achterban. 40.000 geiten over de kling en tot nu toe OOK 9 mensen. Bedankt CDA. Wat een kutpartij zijn jullie toch eigenlijk.

inquisitra | 21-12-09 | 19:04

Hilter had gelijk, er bestaan wel degelijk untermenschen!

McGhanees | 21-12-09 | 19:03

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:56
Neen. Als klein kind heeft mijn vader een geit k.o. moeten slaan die mijn jurkje al voor de helft opgeknabbeld had en in mijn latere leven, vergevingsgezind als ik ben, heb ik geprobeerd een geit uit prikkeldraad te ontwarren. Ik kreeg nog een paar schoppen na ook. Niet mijn favoriete dieren.

Elisabeth2 | 21-12-09 | 19:02

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:53
Je hebt gelijk en je bent de CU nog vergeten te noemen. Die laatste partij natuurlijk vanwege de pubic-hair zaak. Maar je moet eerst beginnen bij de basis. Uitleggen wat Christenen zijn en wat Arbeid en socialisme. Kun je later opbouwen voor wat betreft de desastreuze gevolgen. Zoals je het nu aan wilt pakken worden de kleintjes overladen met onbegrijpelijke wetenswaardigheden.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 19:00

Wat verwacht je dan, met een das als minister.

Jaap de Paap | 21-12-09 | 19:00

@ Elisabeth2 | 21-12-09 | 18:56
Iedereen weet dat vleesetende geiten gevaarlijk zijn. Die bijten een kleuter zo van zijn driewieler.

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:59

Sukkels, dat ze dan ook meteen alle mensen ruimen die besmet zijn met de mexicaanse griep.
Ik wens de complete familie van deze moordenaars hetzelfde toe.

McGhanees | 21-12-09 | 18:59

oh, die gerda verburg moeten ze al zonder ziekte doodspuiten

stekman | 21-12-09 | 18:59

Ik dacht dat het slachtfeest al afgelopen was ... NOT

Jabalinero | 21-12-09 | 18:59

Elisabeth2 | 21-12-09 | 18:52
ghehe.

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 18:57

Elisabeth2 | 21-12-09 | 18:52
Heb je in het medicijnkastje gezeten en iets verkeerds genomen?

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:56

verraad van links | 21-12-09 | 18:54
Jij hebt nog geluk gehad. Ik ken zat mensen die opeens minus een klein kind zaten.

Elisabeth2 | 21-12-09 | 18:56

Ik vind het zo vreselijk zielig!! En ik vind het hele leuke beesten. Je kunt ze lekker over hun koppie aaien en ze vinden het allemaal prima.

Nifelheim | 21-12-09 | 18:56

FF de namen noteren van de inspuiters en als ooit iemand van hun gezin ziek is, openbaar doodspuiten. Ongelofelijke schoften.

stekman | 21-12-09 | 18:54

@ Elisabeth2 | 21-12-09 | 18:52
*naar stomp kijkt*
Klopt! Kudtbeesten!

verraad van links | 21-12-09 | 18:54

@ Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:49
With all due respect voor kinderlokkers en gevaarlijke oversteekplaatsen, CDA en PvdA zijn echt het grootste gevaar voor kinderen. Je kunt je kindjes niet vroeg genoeg waarschuwen tegen deze twee partijen.

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:53

Iedereen hier huilie huilie doen, maar geiten zijn echt geen leuke beesten. Hebben jullie die ogen weleens van dichtbij bekeken? Daar straalt pure evil uit. En op de kinderboerderij vreten ze alles op wat los en vast zit, ook kleine kindertjes.

Elisabeth2 | 21-12-09 | 18:52

juriste | 21-12-09 | 18:50
je bedoelt platspuiten natuurlijk. De geiten zouden willen dat ze een paar dagen in de isoleercel mochten.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:52

Sneu,die geiten. En die foto's ben ik blij mee,heb nu een beeld van hoe zoiets te werk gaat. Maar goed,laten we ons nu weer druk gaan maken om de honderden mensen die dagelijks onnodig sterven of worden gedood. Kun je wel lopen janken om een paar geiten,das niet echt respectvol jegens al onze medemensen die voor niks en onnodig dood gaan.

Brakovich | 21-12-09 | 18:51

De geit laat zich braaf doodspuiten als een psychiatrische patient in een isoleercel.

juriste | 21-12-09 | 18:50

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:41
U heeft wel erg politiek geschoolde peuters of helemaal geen?

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:49

uberbunny | 21-12-09 | 17:19

Vooral de moslimwereld is gezegend met geitenboeren, het liefst naast moskeeën. Over de ware reden tast men tot dusver in het duister.

NaastDeEeuwigeCo | 21-12-09 | 18:48

democratius | 21-12-09 | 18:39
Geeft niks, was ook maar een kleine poging tot.........:-)

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:47

Voor Verburg en boeren is een dier een produkt en produktiemiddel. De geiten hadden eerder ingeënt kunnen worden, maar ja, dat kost geld.

deoudererijperevrouw | 21-12-09 | 18:47

Klinisch dood | 21-12-09 | 18:35
Komt de betere versie: de geitjes zaten met zijn allen in een veel te klein hok. Ze konden allemaal naar een kinderboerderij, maar deze geitjes weigerden dat categorisch, ondanks dat ze wisten dat ze dan moesten verhuizen naar de hemel / walhalla / eeuwige jachtvelden. (al naar gelang de religieuze opvoeding van uw kinderen)

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:46

sektarisch ruimen.....

ganzo | 21-12-09 | 18:42

Ik zie het probleem niet.

Hoogstens dat men veel te lang gewacht heeft met actie ondernemen.

vander F | 21-12-09 | 18:41

@ Klinisch dood | 21-12-09 | 18:31
Probeer deze eens:
Lieve [vul in naam zoon / dochter], te veel grote mensen hebben in 2006 op het CDA en op de PvdA gestemd. En nu hebben we een hele slechte minister die boeren wel aardig vindt maar dieren niet. Als ze verstandig was geweest had ze alle dieren laten inenten, zoals papa en mama jou ook hebben laten inenten. Nu heeft ze besloten om heel veel lieve geitjes naar de dierenhemel te sturen. Dan lijkt het alsof ze toch een belangrijk besluit heeft genomen en hoopt ze dat andere grote mensen vergeten dat ze eigenlijk niet zo'n goede minister is.

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:41

Oh, er is Qkoorts uitgebroken op het binnenhof, de kuif van Gerda is besmet, en heeft Mark R. aangestoken onder het bureau, die werden betrapt door Femke, en kwam vertellen hoeveel co2 er wel niet vrijkomt bij een orgasme van Mark, die 'rijdt' immers met een Hummer cock. Uhh, ruimen, met name de drachtige ministertjes. Toedeloe. hetonderzoek.blogspot.com/2009/12/meer...

ludokrijger | 21-12-09 | 18:39

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:29
Dank je, heb godwinnetje even gegoogled en weer wat geleerd. Was niet de bedoeling van mn plempsel.

democratius | 21-12-09 | 18:39

Faalministers Verburg en Klink worden deze week nog geruimd?

Tobi | 21-12-09 | 18:38

KapodTmaken is de nieuwste trend in NL.

juriste | 21-12-09 | 18:36

@ Fleauxe | 21-12-09 | 18:16
Da's ok met mij jongen. Een roepertje die bij zijn ouders in Almere woont – *grote proest* – had ik al niet bepaald hoog zitten. Maar dat zal je wel vaker horen.

En jij ging toch – wederom grote proest – weer grootverdienen in de VS? Pwoehaahahaa, dom pauperjong.

Pa Cartwright | 21-12-09 | 18:36

Jaegelsch | 21-12-09 | 18:24
Ik zou graag het zelfde commentaar van u zien bij slachtingen onder mensen. Mensen zijn maar mensen en ze gaan ooit een keer dood.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:36

Gooien ze deze beesten nog door een animal shredder of worden ze ergens anders voor verwerkt ? www.liveleak.com/view?i=1c6_1250175155...
let op: inhoud kan schokkend overkomen voor dierenliefhebbers.

klantvriendelijk | 21-12-09 | 18:36

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:34

Dank! Als ik geen betere hoor dan wordt dit hem!

Klinisch dood | 21-12-09 | 18:35

Dubieus, ik ben nog zeker niet overtuigd van deze noodzaak. Gerda Verburg met haar verschrikkelijke linkse KuT kapsel met die verschrikkelijke geblondeerde kuif met d'r GEITENwollen sokken uitstraling. Mag dit klusje zelf onder leiding van een dieren arts klaren. Als ik haar zie, denk ik altijd is die wel capabel?? Ziet eruit als een naja, wat ik net al schreef.

ludokrijger | 21-12-09 | 18:34

Klinisch dood | 21-12-09 | 18:31
Klein leugentje om bestwil. Zeg dat de diertjes heel erg ziek zijn en veel pijn lijden.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:34

@ Jaegelsch | 21-12-09 | 18:24
"Alle dieren gaan een keer dood". U denkt zich hier, op dit strijdtoneel tussen alle universitair geschoolde erudiete giganten, er even met dergelijke argumentatie vanaf te kunnen maken? Heeft u nog andere argumenten? Zo nee, ksssst, terug in je hok.

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:33

Fleauxe | 21-12-09 | 18:16 @Pa Cartwright | 21-12-09 | 18:09

Als ik jullie zo lees tekeer te gaan on eachother dan ben ik bang dat jullie
relatie ook voor altijd samen met de geitjes vanaf heden is opgeruimd. Nu even on topic: en de kids vinden ze altijd zo lief in de kinderboerderij, hoe leg ik ze het nou op een kindvriendelijke manier uit?

Klinisch dood | 21-12-09 | 18:31

@democratius
Ze weten niet eens dat een koe van vorn et en van achtere schet.

xzaz2 | 21-12-09 | 18:31

deoudererijperevrouw | 21-12-09 | 18:28
en daar heb je hem

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:29

democratius | 21-12-09 | 18:24
Dat is al weer bijna een godwinnetje

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:29

Bijna de holocaust voor de geiten.

deoudererijperevrouw | 21-12-09 | 18:28

@democratius | 21-12-09 | 18:24: Dan spreken we wel over de overtreffende trap. Zover wil ik niet gaan, toch begrijp ik je wel.

Fleauxe | 21-12-09 | 18:27

Misschien kan Verburg eens uitleg geven tussen de geiten i.p.v te verstoppen op het ministerie.

Pios | 21-12-09 | 18:26

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:24
Ja, was iets eerder maar de strekking is hetzelfde. Ik zie dit als een test voor de media. Kijken of we hier op GS over het algemeen gelijk hebben door te stellen dat de media geen ballen hebben.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:26

TIP:

-Rooster een casino bammetje.
-Verwijder de korsten.
-Ruim besmeren met geitenkaas.
-Optoppen met honing.
-Plaats vijf minuten onder de grill.
-Verse zwarte peper uit de molen toevoegen.

Et voila.

DANNY3960 | 21-12-09 | 18:26

Fleauxe | 21-12-09 | 18:19 Dat roept beelden bij me op die ik liever niet voor ogen krijg: verplicht bezoekende Duitsers aan de concentratiekampen vlak na de bevrijding. Ik wil de link niet leggen, is te onverdraaglijk. Doe ik dus ook niet. Maar ministers lijfelijk confronteren met de gevolgen van hun beleid is zonder meer goed te keuren.

democratius | 21-12-09 | 18:24

handshake geeft aan Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:19

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:24

Stelletje huilies allemaal hier. Een geit is maar een geit. Alle dieren gaan een keer dood, en de meesten op een minder 'humane' manier dan deze geiten.

Jaegelsch | 21-12-09 | 18:24

Wordt hier een beetje depri van.

Kunnen we niet gewoon naar filmpjes van vuurwerk-stunters kijken? Of Afghanen met allah-akbar-boem gordels? Of skaters met trapleuningen? Dat soort, menselijker vermaak?

frickY | 21-12-09 | 18:23

Verburg (CDA) en Klink (CDA) willen dat de media 'terughoudend berichten' over deze massamoord, want wie wil nou dat de publieke opinie zich tegen deze aantoonbaar zwaar incompetente Christenen keert? Al die boze mensen die aan de kersttafel mopperen over hun zwakke huichelbeleid, het zou zomaar stemmen kunnen kosten. Ben benieuwd of de media eraan meewerken.

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:22

Het is altijd wel mooi om te zien welke trucs zo'n regering verzint om vooral de media aan banden te willen leggen. Ze weten namelijk dat eerdere massaruimingen zich tegen hen gekeerd heeft. het heeft de CDA ooit eens doen verzuchten: "nooit meer".
Nou eens kijken hoever de media uiteindelijk willen gaan.

Graaf van Egmont | 21-12-09 | 18:19

@democratius | 21-12-09 | 18:13: Wellicht is het een idee om de verantwoordelijke figuren aanwezig te laten zijn op één van de boerderijen.

Fleauxe | 21-12-09 | 18:19

@WIERS...

och.. de realiteit zie je liever niet.. schandalige veehouderijen en veeteelt in Nederland... Wanneer je kijkt naar de hoeveelheden geiten, koeien, kippen etc. dan is het wachten op ziektes... achterlijkheid ten top..

DiederikJanWaldemar | 21-12-09 | 18:18

Niet gek dat al die beesten enge ziektes krijgen als je ze met honderden tegelijk in een te kleine stall doet!

Frantique | 21-12-09 | 18:17

Je moet t ruim zien.

robterdam | 21-12-09 | 18:16

@Pa Cartwright | 21-12-09 | 18:09: Ze is de opdrachtgever tot deze overbodige slachtpartij, vandaar. Waarom mijn betoog stompzinnig is, je hebt het niet in je om dat te duiden. Waar ik maar uit opmaak dat je schreeuwkwab verder ontwikkeld is dan je cognitieve functies. Ik bedoel, waarom in Godsnaam over de PVV beginnen? Wat heeft dat hiermee te maken? Dit gaat om een evident falende -te laat ingrijpende- minister. En jij gaat niet de gore moed tevoorschijn halen om hier een PVV-topic van te maken. Althans, wat mij betreft. Er lopen nog genoeg infantiele figuren rond die je daarmee kunt bestoken. Wellicht de mensen die je verwekt hebben. Wat mij betreft heb je afgedaan, schrijf wat je wenst, ik reageer niet meer op je.

Fleauxe | 21-12-09 | 18:16

Welja ook nog op het journaal van rtl het doodsgereutel van die geit.
Beseffen ze wel hoeveel kinderen er zitten te kijken.
Hersenlozen.

wiers | 21-12-09 | 18:14

Blijft kut en (als je het mij vraagt) letterlijk en figuurlijk een fout van Verburg en Klink. Hoe zo'n wanstaltige pot überhaupt op deze positie kan / mag komen doet er niet eens toe. Zelfde voor Ab, zou er geen stuiver om geven.

Harp | 21-12-09 | 18:14

Achhh het is zielig ja maar... als we ze hier niet hebben kunnen ze ze ook niet meer ritueel slachten is nog zieliger!

Ðystopia | 21-12-09 | 18:13

Fleauxe | 21-12-09 | 18:03
Ik kan me niet herinneren dat de ministers van Landbouw Hajo Apotheker en Laurens Jan Brinkhorst er tijdens het kabinet Kok II veel blijk van gaven ook nog maar enigsinds wakker te liggen van de ruimingen in 1977 t.g.v. de Varkenspest en 2001 t.g.v. de mond en klauwzeer. Dus zal Gerda er waarschijnlijk ook niet veel last van houden..

democratius | 21-12-09 | 18:13

Deze minister is een wijf met kloten, maar ik bedoel eigenlijk klotewijf.
Zo vindt ze ook dat Staatsbosbeheer goed bezig is door de boel te slopen.
Niet zo vreemd want ze mogen de opbrengst van het hout in eigen zak steken.
En maar hypoctiet zeiken dat we vooral boompjes moeten planten om CO2 op te vangen. Moet niet gekker worden in Nederland.

Ad337 | 21-12-09 | 18:10

Schandelijk dit, stelletje moordenaars die Verburg en Klink.

Melethwen | 21-12-09 | 18:09

Tja, ik denk dat zoiets mede een gevolg is als "houderijen" verworden tot "fabrieken".

Alexander de Kleine | 21-12-09 | 18:09

@ Fleauxe | 21-12-09 | 17:58

Proest. Theatrale verontwaardiging. Schattig.

En ondertussen wél dat mens van een Verburg voor MOORDERNAAR uitmaken. En dan dat stompzinnige vlammende betoog; pffff.

Vandaar mijn vraag; die pvv van jou had dit vást anders aangepakt. Ergo, hóe?

Pa Cartwright | 21-12-09 | 18:09

geert132 | 21-12-09 | 17:22
pvdd bedoel je?

Phobophrysk | 21-12-09 | 18:09

Dit hoort gewoon bij de keuze voor intensieve veehouderij. Bedrijfsrisico.
In Belgie heerst ook Q-koorts, maar omdat de geitenhouderijen daar veel kleinschaliger zijn, is het geen nationaal probleem geworden.

niet voor de hond | 21-12-09 | 18:08

Fleauxe | 21-12-09 | 18:03
Ik hoop het ook maar is vrees het ergste.

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 18:08

@ Waffa Nkulo | 21-12-09 | 18:01
Dat is inderdaad zo'n typische CDA-PvdA manier om alles wat fout zit wat minder erg te laten klinken. Zodat de burgert niet van streek raakt. Man moordt zijn gezin uit? 'familiedrama'! Jeugdbendes terroriseren hun achterbuurt? "kansenjongeren" "vervelen zich" in een "Vogelaarwijk"! Slaap zacht. Het valt allemaal heus wel mee. CDA-PvdA zijn in control.

Korreltje Zout | 21-12-09 | 18:08

Pff, het zijn maar beesten hoor. Niet allemaal zo huilie huilie doen, jullie lijken wel euhh... kuddedieren.

titsme | 21-12-09 | 18:05

Worden de geitjes op de kinderboerderij ook omgelegd? Ik hoop het wel want die zijn veul liever wat nog mooiere plaatjes opleverd.

obapa | 21-12-09 | 18:05

@Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 17:57: Te laat ingrijpen met 50.000 verloren levens ten gevolg. Dat gaat niet zomaar voorbij, dat zal Gerda nog wel merken. Hopelijk staan deze beelden voor de rest van haar leven op het netvlies gebrand.

Fleauxe | 21-12-09 | 18:03

Het is goeddoeme een grote schande. Dat woord alleen al 'ruimen'. Zeg het dan gewoon: afslachten, vermoorden, afmaken, doodspuiten. Vanavond weer lekker slapen, jongens van Einsatzgruppen?

Waffa Nkulo | 21-12-09 | 18:01

Hehe, dit is mijn vakantiewerk.

Herennious | 21-12-09 | 18:00

-weggejorist-

Schitterloos | 21-12-09 | 18:00

opgeruimd staat netjes. Zijn we van dat gemekker af

moddertje | 21-12-09 | 18:00

En ze zeggen dat de Q-Koorts ook in het sperma kan zitten van de bokken... Wie zegt dat de besmetting inderdaad van bokkensperma is gekomen en niet van een ander mannelijk dier???

KlopKlop | 21-12-09 | 17:59

Roaldt 17:52

Je ziet het verkeerd, 19 is de leeftijd, 85 zijn IQ, al lijkt dat me ook schromelijk overdreven.

DANNY3960 | 21-12-09 | 17:59

@pica's
Kunnen er niet van die zwarte balkjes over de ogen van de moordenaars heen ? ?

drs. G. Flater | 21-12-09 | 17:58

@Pa Cartwright | 21-12-09 | 17:55: Ik wacht je excuses voor deze walgelijke opmerking lijdzaam af.

Fleauxe | 21-12-09 | 17:58

Wat Elasabeth2 17:47 zegt.

DANNY3960 | 21-12-09 | 17:57

@frenchy | 21-12-09 | 17:26
Heel goed dat GS dit laat zien, juist uit respect voor de dieren. Moeten we dan allemaal maar lekker doorgaan met doen of we het niet zien? Zo veel mogelijk mensen moeten dit walgelijk vinden, dan gebeurt er hopelijk eens iets mee. Jammer dat jij liever je kop in het zand steekt.

@herreb | 21-12-09 | 17:30
De injectie bevat (o.a.) pentobarbital, dit legt het zenuwstelsel plat waardoor het dier snel in coma raakt en ook de ademhaling/bloedsomloop stopt.

DDutchess | 21-12-09 | 17:57

-Advertentie-
Deze week in de aanbieding!
Shoarma reepjes
Kilo € 11,69
Slagerij Dirkstra
Molenpad 11

Dirkstra | 21-12-09 | 17:57

Treurig weer dit, CDA bedankt voor dit *kuch* doortastende beleid.

Vrij_Onverveerd | 21-12-09 | 17:57

Fleauxe | 21-12-09 | 17:50
Gerda zal er best wel even bij stilstaan, dat wel.
Maar een week en 3 "Wees gegroetjes" verder gaat haar leven gewoon onbekommerd voort.
Let maar op.

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 17:57

Je zal zelf maar de Q-koorts krijgen. Ben je ruim een jaar zoet mee. De tyfus met die beesten. Weg ermee. Geitenvlees is trouwens sowieso niet te vreten.

DeBruineSter | 21-12-09 | 17:56

Een zwart e dag voor de...
Ach, laat maar.

Zo jammer! | 21-12-09 | 17:56

Gaat dit gemekker nou over onnodig ziek geworden geiten of zijn we bang dat straks de geitenwollensokken of geiten kaas te duur worden ?

Steve1234 | 21-12-09 | 17:55

Ik snap niet dat ook nog maar één boer op het CDA wil stemmen, het CDA dat toch zijn stemmen haalt vooral uit de rurale gebieden.

En, verdomme, waar halen ze toch al die truttebollen vandaan in de regering, dwars doorheen alle partijen en dwars doorheen het zgn. "glazen plafond"? Cramer, Ter Horst, Vogelaar, Verburg, allemaal hetzelfde treurige zooitje. Is dat het resultaat van "positieve discriminatie"? Dan wordt het opnieuw tijd voor de negatieve.

Waaligator | 21-12-09 | 17:55

@ Fleauxe | 21-12-09 | 17:50
Ik mis een beetje de pvv-oplossing voor dergelijke wanstoestanden, maar die volgt weldra ofzo?

Pa Cartwright | 21-12-09 | 17:55

Nou hier zit ik niet op te wachten Pritt.

wiers | 21-12-09 | 17:54

De Literator geeft even geschiedenisles:
* Mond- en klauwzeer: wie stonden er het hardst te ginnegappen toen de koeien geruimd werden ? Juist: de geiten
* Varkenspest: wie hadden er de grootste lol toen de varkens in de grijpers hingen ? Inderdaad: alweer de geiten.
* December 2010: wie rollen nú over het stro in de stallen, bij het zien van de geruimde geiten ? U heeft het bij het juiste eind: het zijn de..... de KOEIEN en de VARKENS...!

De Literator | 21-12-09 | 17:53

Tering. Dit zijn nou niet de beelden die ik graag zie. En ja, ik eet wel vlees. Maar toch.

Grote_Naam | 21-12-09 | 17:53

Als ze eerder ingegrepen hadden dan hadden er waarschijnlijk minder dode mensen en zeker minder dode geiten geweest. Maar ja, waarom zou je meteen reageren? Dat is toch niet echt een dingetje van deze regering.

NewEnglandPatriots | 21-12-09 | 17:53

'Blanke Beh-roeperTs met roze inslag worden geruimd'

@ 00:00:01 | 21-12-09 | 17:52

@ harry1985 | 21-12-09 | 17:43
Ben jij nou serieus uit 1985? Jouw reaguursels zouden net zo goed van een of andere puber van 13 kunnen zijn.
.
Joris, doe eens -weggejorist en opgerot- voor deze troll.

Roaldt | 21-12-09 | 17:52

heel zuur dit. RIP geitjes.

Johnny de Baas | 21-12-09 | 17:51

Omdat 2000 mensen hun handen niet gewassen hebben en ziek geworden zijn, moeten ruim 50.000 geiten dit met hun leven bekopen, en zijn de geitenboeren hun inkomen kwijt... De wereld is knettergek geworden...

KlopKlop | 21-12-09 | 17:51

Das wel zuur, van die geiten. Maar hier in Rotterdam sneeuwt het alweer, en dat vind ik toch een stuk leuker :D

Nlz® | 21-12-09 | 17:50

De beesten hebben maar even geleden, Gerda Verburg moet nog de rest van haar leven door met de schuld van dit grote verdriet. En daarbij passen grote woorden.
Verburg heeft namelijk een waar massavernietigingswapen ontketend. Boeren zijn failliet en er zijn vele tranen gelaten. Boeren die niet op tijd werden geinformeerd, boeren die door de huidige tijdsgeest gedwongen werden tot het industrialiseren van de veeteelt. De regels werden zo streng dat de boeren nu moeten werken, met (o.a.) antibiotica volgespoten beesten. Gevolg? Een nieuwe ziekte en geen beest is resistent. Nemen we dan als mensen (in het geval van het CDA als Christenen) de verantwoordelijkheid voor onze hebzucht, die de weg vrijmaakte voor dit drama? Nee, vergeet het maar. GERDA VERBURG MOORDENAAR!!!

Fleauxe | 21-12-09 | 17:50

@Bodde | 21-12-09 | 17:29
Als je d'r geen verstand van hebt kun je er het beste ook geen oordeel over hebben. Dit zijn overwegend melkgeiten (vooral voor geitenkaas, wel eens gegeten? Erg lekker). Deze beesten gaan bovendien nu naar een destructiebedrijf, dus niks geen geitenvlees.

@De overheid en dan vooral de zachte heelmeesters van het CDA
Door jullie schandalige laksheid gedurende 2 jaar moeten nu ook heel veel gezonde dieren sterven. Ga je schamen of beter nog: laat jezelf ook een spuitje toedienen.

Hetze Haatstra | 21-12-09 | 17:49

Heel triest voor die dieren, maar ik heb een tijd geleden alweer een artikel gelezen dat de geitenfokkers niet geheel en al zonder blaam zijn. Ondanks dat ze wisten dat de geiten besmet waren zijn ze doorgegaan met fokken.

Elisabeth2 | 21-12-09 | 17:47

harry1985 | 21-12-09 | 17:37

Jongen wat zou ik lachen als ik jou uit zo'n grijper zag vallen met je
gezwollen hersens.

Sociopaatje | 21-12-09 | 17:47

Kudtmensen, daar zijn er pas te veel van.
En ze brengen nog ziektes over ook. Ook ruimen dus.

Arie Lekst | 21-12-09 | 17:46

Begrijp deze ruimingen niet helemaal. De vorige ruimngen geschiedden omdat er niet gevaccineerd mocht worden, Dat mag nu wel. Dus zijn deze geiten gevaccineerd. Waarom niet even de resultaten van de vaccinaties afwachten, in plaats van nu al over te gaan tot ruimen. De Mexicaanse griep is een absolute hoax, de politiek moest dus in hun wakkere ad hoc beleid weer op zoek naar een andere afleidingmanoeuvre dus werd het de Q-koort. Vreselijk naar voor de enkeling die er aan overleden is, maar er gaan er meer dood aan het komende nieuwjaarsvuurwerk, en dat wordt voorlopig nog niet verboden..
Leg het me eens uit....

democratius | 21-12-09 | 17:46

Walgelijke foto's

zininho | 21-12-09 | 17:44

Ik sehe die Erste schon binnen komen hier ins Himmelreich...

Das Körper | 21-12-09 | 17:44

In de gauwegeit, je leven kwijt!

GB1985 | 21-12-09 | 17:43

-weggejorist-

harry1985 | 21-12-09 | 17:43

wordt hier na de regering ook zo geruimd>

joss | 21-12-09 | 17:42

Lijkt me bijzonder wrang voor de geitenhouders helemaal vanwege de in eerste instantie lakse houding van onze fijne overheid, die te druk waren met het hypen van de mexicaanse griep.

boerenvla | 21-12-09 | 17:42

Waar was de partij van de dieren.
ze hadden zich vastgeketend voor de boederij moeten liggen.
maar ja een goed salaris en een warme stoel maken veel goed.
de verkiezingen zijn nog ver weg.
dus dieren jullie zijn op jezelf aangewezen.
tot de vlg verkiezingen dan gaan we weer schreeuwen voor stemmen.

buldog | 21-12-09 | 17:41

= wel stijlvol roze markering

IClitorI | 21-12-09 | 17:41

@ Gexto | 21-12-09 | 17:23
Dus jij hebt die geitenhouders nou niet bepaald hoog zitten, wel?

Pa Cartwright | 21-12-09 | 17:41

Het sterft van de katten in mijn tuin. Kunnen die eens geruimd worden? Ik krijg er vlekken van in mn nek.

henkojenko | 21-12-09 | 17:41

-weggejorist-

jvlaam | 21-12-09 | 17:41

Korreltje Zout | 21-12-09 | 17:34
Juist, dit hadden ze in 2006 of zo al moeten doen.
Maar als je als overheid consequent de economie boven de veiligheid waardeert, is dit het resultaat.
Blijft een naar gezicht, dat ruimen. Ocherme, die beestjes... En die boeren, daar heb ik ook mee te doen. Die vragen hier ook niet om.

Trein meisje | 21-12-09 | 17:41

Zouden deze moordenaars 's avonds trots zijn op zichzelf ?
Als het een eerlijke zaak is waarom zijn ze dan onherkenbaar ?

betje | 21-12-09 | 17:40

Korreltje Zout | 21-12-09 | 17:34
Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 17:36
Ja, dat dus. Je komt hier best nog mensen tegen die het snappen.

Achterdocht | 21-12-09 | 17:39

@armoezaaier | 21-12-09 | 17:29
Ik heb toch een donkerbruin vermoeden dat je niet van een al te hoog opleidingsniveau genoten hebt.

dodehoekspiegel | 21-12-09 | 17:38

-weggejorist-

Sanglier | 21-12-09 | 17:37

-weggejorist-

harry1985 | 21-12-09 | 17:37

.. zapper | 21-12-09 | 17:33
Zelfmoord vlees word het helemaal in 2010.

(R)evolutie | 21-12-09 | 17:37

@ bodde

Geiten houden is in Nederland bijna alleen voor de melk, dus slachten is niet aan de orde op dit moment, bij schapen is dit wel het geval (lamsbout). De geitensector heeft wel problemen met de bokken (mannelijke geiten) die worden praktisch meteen na geboorte afgemaakt.

Gurbe Douwsma | 21-12-09 | 17:36

Korreltje Zout | 21-12-09 | 17:34
Rustig, rustig.
Je hebt gelijk maar denk aan je hart.

Teun van het Tuinpad | 21-12-09 | 17:36

Die laatste foto naar Verburg sturen, met een kerstwens.
Amateuristisch gestuntel van die nepminister.
Wil eigenlijk schelden maar doe het maar in gedachten voor dat je die andere CDA collega van haar, H Ballin, op je dak krijgt...

mick jagger | 21-12-09 | 17:34

@frenchy | 21-12-09 | 17:26
Als je geen slecht nieuws wilt zien dan zou ik als ik jou was gewoon je hoofd diep in het zand steken en die er niet meer uithalen.

dodehoekspiegel | 21-12-09 | 17:34

Walgelijk. Gerda Verburg is CDA, en die is altijd op de hand van die verwende kudtboeren met hun gigasubsidies en overproductie. Van mij mag zij een spuitje krijgen. Als dat wijf eerder maatregelen had genomen was dit niet nodig geweest, maar ja dat kost geld. Dus hebben we om de paar jaar een onnodige massaslachting (varkens, koeien, kippen, geitjes). Het CDA krijgt altijd de Landbouwminister zodat ze hun boerenstemmen voor de volgende keer veilig stellen. Ik haat jullie, CDA stemmers! Jullie hebben dankzij jullie kudtreligie ervoor gezorgd dat moslims nu aan de haal gaan met onze vrijheden, en van Nederland weer een 3e rangs kudtland maken. De PvdA zijn opportunisten, een rat in je keuken die je gelukkig wel snel door hebt. Het CDA is door en door evil; het zijn de termieten in je muren.
*even rustig adem haalt*

Korreltje Zout | 21-12-09 | 17:34

Achterlijke maatregelen tegen een ziekte die al minimaal 2 jaar woedt. Pure geldingsdrang van een paar politici die het niet zo heel best doen.

Adriaantjeeeeeuh | 21-12-09 | 17:34

@(R)evolutie | 21-12-09 | 17:28 ga jij maar lekker geitenvlees met euthanasaat eten...

..zapper | 21-12-09 | 17:33

@herreb | 21-12-09 | 17:30
Vicodin.

Conan de Rabarber | 21-12-09 | 17:33

miste de L: capuchonkLoodtzakjes

brunz | 21-12-09 | 17:33

Zijn dat nou capuchonkoodtzakjes daar links op de feauteau??

brunz | 21-12-09 | 17:32

Doet dit menen dat de frikandellen volgende week in de aanbieding zijn ?

Steve1234 | 21-12-09 | 17:32

*aus*

Rammstein | 21-12-09 | 17:32

Het ministerie van LNV houdt er een horen zien en Zwijgen methode op na, het hele Q Koorts verhaal was al een jaar of 2 bekend, de opmars ervan in Nederland ook. Pas na een uitzending van Zembla wordt er iets aan de kwestie gedaan. Ik vraag me af welke beerputten er op dit moment nog dicht zitten. De tijd zal het leren

Gurbe Douwsma | 21-12-09 | 17:31

Sneu voor deze dieren, maar waarom worden (geeste)zieke mensen niet geruimd? Oh ja, dat is inhumaan.
-
geert132,17:22 , PVV? wat gaat Geert eraan doen dan, heel hard BOE roepen? Stem dan PvdD!

Gezwelgje | 21-12-09 | 17:31

RIP.

Yoast92 | 21-12-09 | 17:31

Met wat voor middel worden die geiten ingespoten, is er een dierenarts onder de reaguurders?

herreb | 21-12-09 | 17:30

[email protected] zeurderts. Deze dieren zouden sowieso geslacht worden en dat gaat vaak nog veel onvriendelijker dan nu het geval is. Beetje vanuit de leunstoel verontwaardigd lopen doen en vervolgens lekker een stukkie vlees naar binnen werken.

Bodde | 21-12-09 | 17:29

-weggejorist-

armoezaaier | 21-12-09 | 17:29

Geituhwolluh sokkuh breiuh.

Steve1234 | 21-12-09 | 17:29

Dikke Fail van het Ministerie van Landbouw.

Sanglier | 21-12-09 | 17:29

Morgen in de aanbieding geitenvlees.

(R)evolutie | 21-12-09 | 17:28

laatste foto > groen is blijven? ff spuitbus halen ...

Interpoolbal | 21-12-09 | 17:28

Morgen alle seropositieve honden en katten?

buurvanurk | 21-12-09 | 17:27

Mensen, doe eens NIET ZO HUILEN!

Giles | 21-12-09 | 17:26

het was echt niet nodig al die foto's te plaatsen. het is al erg genoeg dat dit moet plaatsvinden./
bij geen stijl kennelijk geen mensen die respect voor dieren hebben.
wat me ook opvalt is de totale afwezigheid van de Partij van de dieren met al die bekende BNérs als lijstduwers.
allemaal scheithuizen!

frenchy | 21-12-09 | 17:26

Walgelijk mensengedrag! Ze moeten die Pot (Verburg) de geitenbreier trofee geven.

Don Ballin | 21-12-09 | 17:26

@Le Bref | 21-12-09 | 17:24 daar is geen geit minder om geruimd hoor, maar als jij je er beter bij voelt, sommigen voelen zich beter als ze geloven in Allah, dus het zij zo.

..zapper | 21-12-09 | 17:26

Zeer nutteloos, Verburg moet snel uit de kamer geruimd. Voor mensen die niet in dierenleed/mensenleed geinteresseerd zijn: de belastingbetaler mag de kosten van het ruimen en de vervanging betalen.
.. zapper | 21-12-09 | 17:19

Er wordt volgens mij alleen een dagwaarde per geit uitgekeerd. Hierna kan je 2 jaar niet meer melken, dus 2 jaar geen inkomsten wat niet vergoed wordt. En daarbij kan je beter een paar miljoen hieraan vergoeden, dan dat je iedere maand moet betalen voor die 40.000 ontmoedigden, aan dat generaal pardon volk of aan al die kansenwijken.

Stel_Je_Niet_Aan_Man | 21-12-09 | 17:25

Eddie de Eekhoorn | 21-12-09 | 17:24
ja en daar verlichten we de kerstboom weer mee, de cirkel is rond

Causa Sui | 21-12-09 | 17:25

Moge de terninglijers in de 2e kamer zich nu kapot schamen!

Morkovich | 21-12-09 | 17:25

Weigert de moslims te feliciteren

geenstijlsteengeil | 21-12-09 | 17:25

Is het alweer slachtfeest? Die moslims hebben toch maar mazzel met zoveel feestdagen!

DavidC | 21-12-09 | 17:25

Gruwelijk beleid! Dat beperken van berichtgeving. De realiteit is VERBOTEN!

Stroopdoos | 21-12-09 | 17:25

Ook hierom ben ik al jaren vegetariër!

Le Bref | 21-12-09 | 17:24

Met de mexicaanse griep hebben we natuurlijk ook heel Mexico geruimd.

RIP geitjes

dajorge | 21-12-09 | 17:24

moeten ze bij alle mensen doen die de mexicaanse griep hebben. en van mij mogen er ook gezonde mensen geruimd worden ruimt het tenminste op

armoezaaier | 21-12-09 | 17:24

Waarom heeft onze regering niet op tijd ingegrepen?

Sanglier | 21-12-09 | 17:24

Moest gelijk denken aan de tekst "Arbeit macht frei ".

de Bree | 21-12-09 | 17:24

uberbunny | 21-12-09 | 17:19

Zuivel, vlees. Het zijn net koeien maar dan in het klein..........

Jeetjemina | 21-12-09 | 17:24

Die worden verbrand en daar krijgen wij weer energie van geleverd.
Mooie deal toch?

Eddie de Eekhoorn | 21-12-09 | 17:24

De prostitutieramen dichtgespijkerd, de geiten gegeitoïniseerd. Wat nu?

wijsvinger | 21-12-09 | 17:23

Ja jongens zonder die Q-koorts hadden deze dieren een fijn leven gehad met tal van mogelijkheden om zichzelf als geit te ontplooien en ontwikkelen.

Randy McRanderson | 21-12-09 | 17:23

Pa Cartwright | 21-12-09 | 17:21

Laat ik het zo stellen: Verder ontwikkelt, levendiger als Vinkel, en bovendien groter.

Gexto | 21-12-09 | 17:23

Parsons | 21-12-09 | 17:19
Waar blijft de PvdD om dit aan de kaak te stellen? Marianne Thieme, waar ben je?

de^mol | 21-12-09 | 17:23

-weggejorist-

geert132 | 21-12-09 | 17:22

@ Gexto | 21-12-09 | 17:17
Ah, en u woont in het immer dynamische kondtgat op steenworp afstand. Mooi.

Pa Cartwright | 21-12-09 | 17:21

Niet leuk, belachelijke maatregel van een verschrikkelijke politica uit een nog verschrikkelijker kabinet.

Buiterstal | 21-12-09 | 17:21

Als Gerda er eerder bij was geweest hadden de maatregelen niet zo zwaar hoeven zijn.

Romanov | 21-12-09 | 17:21

die geiten kon je toch ook gewoon nog eten dacht ik?

ImABanana | 21-12-09 | 17:20

@uberbunny | 21-12-09 | 17:19 ze produceren melk, mensen met lactose allergie zijn er erg blij mee. Mijn honden overigens ook, maar dan meer om het vlees.

..zapper | 21-12-09 | 17:20

-weggejorist-

FlesjeFanta | 21-12-09 | 17:20

Ja, 't leven is hard.

Giles | 21-12-09 | 17:20

-weggejorist-

Willem VanDer Decken | 21-12-09 | 17:19

Zeer nutteloos, Verburg moet snel uit de kamer geruimd. Voor mensen die niet in dierenleed/mensenleed geinteresseerd zijn: de belastingbetaler mag de kosten van het ruimen en de vervanging betalen.

..zapper | 21-12-09 | 17:19

Wat is het praktische nut van geitenboeren? (zonder gekheid) Het zijn leuke beestjes op de kinderboerderij, maar ik heb volgens mij nog nooit iets van een geit geconsumeerd...

uberbunny | 21-12-09 | 17:19

Och gerrum

jeffreyd | 21-12-09 | 17:19

Ah hij is weer terug.
Was al bang op weer een gevalletje censuur na plaatsing.

RIP voor al die beestjes en sterkte en succes voor de veehouders.

Valentino__ | 21-12-09 | 17:18

Ik word hier wel een beetje naar van.

sgt, pepper | 21-12-09 | 17:18

Zinloos geweld.

kapotte_stofzuiger | 21-12-09 | 17:18

Veel dierenleed zo die laatste aantal dagen voor kerst. Eigenlijk best triest dit..

Derechtselutser | 21-12-09 | 17:17

Zo nutteloos ook.

Aiii | 21-12-09 | 17:17

Vinkel ligt hier om de hoek, geitenwollen sokken dorp.. Meeh!

Gexto | 21-12-09 | 17:17

Blijft kut.

dodehoekspiegel | 21-12-09 | 17:16

gekkigheydt

baba4oog | 21-12-09 | 17:16

Laatste foto is mooi?

Steenpuijst | 21-12-09 | 16:21

Mensen zijn beesten....

Phobophrysk | 21-12-09 | 16:21

RIP, mehhh.

debully | 21-12-09 | 16:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken