Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BUMA/Stemra poept in broek voor internet

fuckfuckbuma.jpgNeerlands meest gehate belangenbehartiger weer in de bocht. BUMA/Stemra directeur Cees Vervoord (nee niet die van de grammophoonplaten, die andere) gaat in het vakblad Entertainment Business in op de absurde persconferentie die de auteursrechtenorganisatie vorige maand hield naar aanleiding van de aangekondigde - en reeds driemaal afgeblazen - Fair Play YouTubeTax. U weet, de door PR-meisjes aangedreven BUMA probeert al maanden bloggers een poot uit te draaien die het wagen embedded video's op hun site te plaatsen. Wat volgde was een storm van verontwaardiging welke de designstoelen inmiddels op waarde hebben weten te schatten. Het volledige interview staat hier maar vereist een inlogcode. Screenshots zijn onderweg maar dankzij 3voor12-twitteraars Erik Zwennes en Atze de Vrieze alvast enkele smeuïge quote's van Vervoord: "Met de kennis van nu zou BUMA/Stemra de introductie van de Fair Play zeker anders aanpakken" Werkelijk? Too little too late, Cees. "De persconferentie werd alleen bezocht werd door internetgerelateerde bedrijven met vooringenomen standpunten." 100% aantoonbare bullshit. De zaal zat vol critici met prima vragen die nog altijd onbeantwoord zijn gebleven. "We wilden een daad stellen (..) en zijn daarna keihard met de kracht van internet geconfronteerd". Pfffff, mietje. Dit was nog maar het begin...

Reaguursels

Inloggen

Aantal comments zegt denk ik wel iets over hoezeer dit reaguurders interesseert, mannen. Kortom: niet zoveel.

niles777 | 17-12-09 | 15:42

BUMA & Brein moeten we gewoon opdoeken.

SanderEvers | 17-12-09 | 11:42

Justme23 | 16-12-09 | 20:05

Oh, deuren, daar weet ik alles van. Ik zat dus opgescheept met een dubbele deur waarvan de ene helft naar buiten en de andere helft naar binnen open ging. Als ze openstonden mocht dat alleen maar met magneten, die aangesloten waren op het brand alarm zodat ze DICHT gingen bij brand. Heerlijk die ambtenarenlogica.

N.O. Brains | 17-12-09 | 06:08

N.O. Brains | 16-12-09 | 15:33
Ja, haha ik herken het. Bij mijn kwam lang geleden ook tijdens de bouw brandweer en vertelde mijn dat van de 3 voordeuren er min 2 naar buiten moesten draaien wat voor mijn echter ook geen probleem was. De deur stijlen stonden 'n week later net opgesteld om goed vast te zetten komr er een ambtenaar vertellen dat die deuren niet naar buiten mogen draaien omdat ze dan boven de gemeentegrond uitkomen????? Ben je dan niet gestoord dan?!?! Vroeg ik die gozer van de gemeente. Na enig touwtrekkerij en overleg met brandweer die er ook bij betrokken werd mochten de deuren wel naar buiten draaien maar moesten ze 1 meter binnen het pand geplaatst woorden zodat er maar 'n klein 20 cm deur boven de gemeente grond uitkomt al er brand is en mensen moeten vluchten. Voor een gemeente zijn de regels wat betreft grond belangrijker dan mensen levens want die vluchtdeuren worden alleen gebruikt in nood.

Justme23 | 16-12-09 | 20:05

@Idris Civilis
U stelt het de woorden ver trekken in een verkeerd daglicht.

suffie63 | 16-12-09 | 15:47

" vertrekkend directeur Cees Vervoord " Zonder bonus/premie/cadeau/afscheidsgratificatie/gouden handdruk ? Zo maar weg met alleen een Buma pensioen ? Hù ?

Idris Civilis | 16-12-09 | 15:39

@ Justme23 | 16-12-09 | 15:08

ja, toen ik hier begon kwam er zo een van de gemeente met de brandweer die zeiden dat ik twee slanghaspels moest ophangen van min. 20 meter lengte. Een maand later komt er een van de brandverzekering die verklaarde me voor gek, ik mocht helemaal niet met water blussen met al die elektrische apparatuur.

N.O. Brains | 16-12-09 | 15:33

-weggejorist-

Lex Trumbauer | 16-12-09 | 15:30

Justme23
Welkom in Nederland. Hierzo waar ik woon veranderen (bepaalde) kroegen van eigenaar. Alleen de kroegen die al een tijd gevestigd zijn lopen gewoon door. Oja, ik was al maanden niet in de stad geweest. Toch ff kijkje nemen, maar hier en daar waren al een paar vaste kroegen door het rookverbod verdwenen. Dat is trouwens iets anders dan waar het hier omgaat. Van het Buma geouwehoer merk je als bezoeker niet veel van.
Moet je trouwens betalen voor die controles? Wat vaag.

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 15:15

Maar ik blijf vol houden, doe ik al 10 jaar en als ik ooit in de gelegenheid ben om alles te verkopen en genoeg geld achter de rug heb dan ben ik echt weg hier uit Nederland maar dan ook voorgoed tenzij het beleid hier in NL gaat veranderen zou ik op andere gedachten kunnen komen.

Justme23 | 16-12-09 | 15:12

Klopt ja, maar wat je zegt is zo... je begint een discotheek omdat gezelligheid, muziek zo veel voldoening geeft en de verkoopt eigelijk gezelligheid en natuurlijk drank anders kan je je hurr enz niet betalen maar die papierwinkel die er onodig bij is gekoemen door de jaren heen is niet normaal meer en het word steeds meer. Van de week nog een jaarlijkse controle van de RMD gehad en over anderhalve maand voordat carnaval begint komt de gemeente weer langs om die zelfde blusmiddelen en noodverlichting enz te controleren ???? En dat allemaal omdat de een paar glazen bier verkoopt mag de overheid zomaar dubble geldveslindende controles uitvoeren?? En nu komt die buma weer met iets om nog meer geld uit iedereens hun zak te kloppen!??!

Justme23 | 16-12-09 | 15:08

@ Just me23
Komt goed;)

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 15:01

Draai soms cd maar voor 90% vinyl.

Justme23 | 16-12-09 | 15:00

@ justme23
Het is net of ze niet willen dat je een goedlopende eigen zaak hebt. Ok, nu zul je als je echt een hele hele brave burger bent en ervan houdt om naast fulltime in de winkel te staan ook nog eens 20 uur in de week allerlei adminsitratie bij te gaan houden. Maar ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk naar van wordt als je een horeca zaak hebt. Heel veel dingen horen erbij en zijn terecht. Maar er zijn zoveel onzin regeltjes en belastingdingetjes waar je echt niet goed van wordt.
Succes in ieder geval met al dat gelul. Maar houd je hoofd koel, troost is misschien dat je niet de enige bent die dit allemaal meemaakt.

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 15:00

@ Justme23 | 16-12-09 | 14:54

Gewoon de cola bij de Lidl halen:-)

N.O. Brains | 16-12-09 | 14:58

Haha, lastig, gaat nooit lukken heb namelijk 2 bar's binnen staan en dat zijn niet echt de kleinste.

Justme23 | 16-12-09 | 14:56

Bom op het BUMA gebouw das kei leuke TV.

veel vaak en vet | 16-12-09 | 14:55

@Gallisch
*UGHE UGHE UGHE*
.
.
BIER!

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:55

@Nacho_Vidal, idd komt er eindelijk gled binnen in je zaak dan betaal je buiten alle kosten van huur en inkopen, personeelskosten enz......... betaal je eerst omzetbelasting en eind van het jaar nog eens inkomstenbelasting en als je dan je zaak wil verkopen moet je nog eens belasting betalen tenzij je binnen 4 jaar een ander zaak opend. Uiteindelijk blijft er van 1 euro maar 0.10 cent over.

Justme23 | 16-12-09 | 14:54

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:51
Jij moet in bed blijven!

Gallisch | 16-12-09 | 14:53

@ Justme23
Waar zit je, dan kom ik gezellig met mijn vrienden lekker uw bar leegtanken. Mits(!) ik een paar lekkere platen aan mag vragen

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:51

Ben zo over de rooi nu dat dit zomaar mogenlijk is in dit land! Echt we glijden steeds verder af en vraag mijn af hoe lang de mensen het nog blijven pikken. Ikzelf heb al div malen bep rekeningen die niet (in mijn ogen) eerlijk waren niet betaald maar uiteindelijk dmv deurwaarders en justitie moet je wel betalen omdat je gewoonweg alleen staat.

Justme23 | 16-12-09 | 14:49

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:42
Ghe, à votre santé . Ik heb mijzelf er nota bene naar vernoemd...

Gallisch | 16-12-09 | 14:48

@ Gallische
Godomme, het lijkt wel of ik tegen mezelf zit te kijken :)
Ik rook door EN ik rook ook Gauloises :)
Heb trouwens van die grote pakken uit Frankrijk, zitten 30 peuken in, dacht dat het veel goedkoper was daaro, maar kosten verdomme 7,50!
*proost*

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:42

Partyflock zal dus als het aan de Buma ligt ook geen lang leven meer bekoren.

Justme23 | 16-12-09 | 14:42

@ Justme23 | 16-12-09 | 14:27

Ja ik heb het geluk dat ikzelf kan bepalen welke muziek ik draai. Moest bijna €1300.00 p.j. betalen omdat ik Sky radio op de achtergrond had aanstaan. Terwijl je dan eigenlijk reclame maakt voor die fabrieksmuziek.

Met een disco zul je je aan het publiek moeten aanpassen.

N.O. Brains | 16-12-09 | 14:42

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:32
Zo'n griepje lucht altijd wel op. En dan de eerste peuk... Genieten geblazen. * kuch * Of paf jij gewoon door als je aan de hoest bent?
* gauloise opsteekt *

Gallisch | 16-12-09 | 14:38

@ justme23
Ik kan me je irritatie goed voorstellen, je moet immers klandizie generen toch? Zeker in deze tijd dat mensen door het rookverbod ook nog minder uitgaan (hier zit er 1tje, hallo!)
En je betaald toch voldoende voor hetgeen wat je draait in je toko? Klootzakken zijn het, komen ze sneaky binnenlopen.

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:32

@ N.O. Brains | 16-12-09 | 14:26
Precies wat ik al vermoedde. Ik denk dat heel goed is om je af te vragen wat die stilte en het vermijden van dit vraagstuk heeft te betekenen.

roope | 16-12-09 | 14:30

@Brusselmans
"De persconferentie werd alleen bezocht werd..."

Heb een rothekel aan Buma Stemra en Brein maar hoe het dan wel moet in de toekomst...?
Iemand daar goede ideeën over?

Reaguurbuisje | 16-12-09 | 14:30

Hoop op de regering heb ik ook al opgegeven want wat er nu zit in Den Haag doet al niets dus dat ze de Buma terug fluiten is ook al kansloos!

Justme23 | 16-12-09 | 14:29

@ roope
Het zou goed kunnen, heb ik me nog niet in verdiept. Punt is natuurlijk dat het weer een item is dat populair is onder partijen die het moeten hebben van one-liners e.d.
Het zal trouwens allemaal wel meevallen, kijk als je een liefhebber bent van films en goede muziek dan koop je dat toch of zie je het toch wel.
We R From Thu InteWebZ
(en bedankt :) )

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:29

Ik zie de Buma als een legale groep mafialeden. Op mijn site staat idd muziek die er voor moet zorgen een inpressie te geven aan mijn zaak (discotheek) om bezoekers te trekken. Als mijn zaak goed loopt koop ik meer muziek en ik betaal al aan buma/sena via horeca nederland! Waneer stop het nou toch eens met regels te verzinnen om geld afhandig te maken van burgers en ondernemers. Als ik straks over straat loop en ik fluit een bekende melodie van 'n nederlandse artiest moet ik dan ook al rechten gaan betalen aan de Buma?

Justme23 | 16-12-09 | 14:27

@ merlot
Niet :p

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:26

@ Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:21
Ik bedoel dat ik hier veel PVV aanhang terugzie, en zo niet dan toch. Hoe verenigen die hun voorkeur voor zo een partij met het gegeven dat die partij toch ook een aantal dingen zou willen doen die sterk in tegenspraak zijn met hun eigen waarden en laten we wel zijn, ook common sense...
Enneh... beterschap!

roope | 16-12-09 | 14:26

@ roope | 16-12-09 | 14:15

Ik heb vele maanden geleden een mailtje naar de PVV gestuurd omdat ik wel eens wilde weten wat hun standpunt is over deze hobbybelastingdiensten. Maar ik heb tot nu geen antwoord gekregen en dat valt mij vies tegen.

Maar zoals ik al zei ik draai alleen nog maar rechtenvrije muziek.

N.O. Brains | 16-12-09 | 14:26

'Auteursrechten' , dat malle begrip is maar een kort leven beschoren. Het bestond nog niet eens zo lang... Europa en Amerika zijn groot geworden zonder. Weg ermee, gaat heen en vindt nieuwe 'verdienmodellen' * excuseer het kutwoord *

Gallisch | 16-12-09 | 14:25

-weggejorist-

Rest In Privacy | 16-12-09 | 14:24

@Napeauleon nog nooit van Shazam gehoord? Gebruik ik altijd. Zou alleen nog een nzbtje uitrollen zodat ik het direct van usenet kan binnen trekken.

Ach binserach doet wonderen...

Waar ging dit item ook weer over... o heee ja Buma Stemra... I rest my case.

Midpitch | 16-12-09 | 14:23

@ roope
Ik snap het niet zo goed wat je bedoeld (sorry griepje)

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:21

Het sneeuwt!

Merlot | 16-12-09 | 14:21

@ suffie63
Dat heb je mooi gezegt, en dat doe je goed. Persoonlijk koop ik eigenlijk nooit meer een cd. Die dingen liggen alleen maar in de rondte. Maar trouwens, het luiseren van muziek op den iPod is er ook niet makkelijker op geworden. Ik leg uit.
Ik word namelijk nie goed van dat omzetten van cd's en dergelijke, elke keer weer die iPod eraan hangen etc. Vroeger als ik een leuk liedje hoorde zwengelde ik gewoon een cassette bandje aan. En als ik het liedje echt leuk vond kocht ik de single. Tegenwoordig luister ik het liedje 2 a 3 x op youtube en dat was het dan wel.
Wat ik wil zeggen is dat het gewoon een wegwerpproductje is geworden. Zonde eigenlijk.

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:18

@ mezelf ^ Of Haersma Buma, daar wil ik van af wezen LOL

Merlot | 16-12-09 | 14:15

Ik heb het al eens gezegd, maar geen reactie, dus doe het nog maar een keer...
Brusselmans schreef: "Wat volgde was een storm van verontwaardiging" Ja, dat klopt en terecht. Maar waar was toen de PVV en hun leger verontwaardigde krantekoppenzoekers-voor-kamervragen?? Inderdaad. Die kamervragen kwamen er niet. Ik Google me suf, maar van Wilders kan ik geen BUMA, noch andere hedendaagse kopierechten-issues standpunt vinden. En als je politici een beetje kent, dan weet je dat die stilte betekent dat PVV het maar al te graag met de BUMA's en de Breinen eens zou kunnen zijn.

Tenzij iemand hier het tegendeel kan bewijzen...

roope | 16-12-09 | 14:15

HC | 16-12-09 | 14:11
Nee, dat is degene aan wie een reporter ooit vroeg: "En gaat de Regering de uitslag van het referendum over de EU grondwet ook inderdaad uitvoeren?"
Waarna Buma Haersma antwoordde:
"Als het de goede uitslag is wel".
Profetische woorden, zoals later zou blijken.

Merlot | 16-12-09 | 14:15

Waar zijn die heffingen, zogezegd, voor nodig ?
Blijkbaar om (babyboom) zuurpruimen tevreden te houden die ooit iets gecomponeerd hebben.
Als je beseft dat een ticket voor festivals en concerten tegenwoordig een veelvoud van de aanschafprijs van een cd/dvd bedraagt, zou je toch denken dat de artiesten ruimschoots vergoed worden en allerminst medelijden behoeven.
Persoonlijk koop ik cd`s/dvd`s direct van de artiest, zonder tussenkomst van BS of staat. Eerlijke muziek, voor een eerlijke prijs die eerlijk gaat naar de eerlijke muzikant/songwriter die daarmee, naast eventuele inkomsten uit schadeloosstelling voor het optreden (denk aan vervoer etc.), de huur van hun oefenruimte kunnen betalen.
Ik ben nog nooit een artiest tegengekomen die het beleg op z`n boterham door heffingen van BS kan betalen. Toch loop ik jaarlijks tientallen festivalletjes (inderdaad, niet de grote) af, met voldoende cash om van de artiest die mij bevalt een getekend cd`tje te kopen.
Handje contantje. En daar houdt BS niet van.

suffie63 | 16-12-09 | 14:14

BUMA HIE
BUMA HA
BUMA HO
BUMA HAHA

Nacho_Vidal | 16-12-09 | 14:13

Nederlands meest gehate belangenclubje is volgens mij toch echt BREIN...
BS (Buma Stemra, afkort lijkt erg veel op BullShit) komt wat mij betreft op aardige 2e plek...

Almeida | 16-12-09 | 14:12

Insmeren met pek en veren en op de trein naar Noord-Korea zetten.

Merlot | 16-12-09 | 14:11

BumaStemra: is dat niet die ontzettende neus van het CDA die zo ontzettend gelijk heeft?

HC | 16-12-09 | 14:11

Wanneer gaat PirateBay offline trouwens? Ik dacht dat de rechzaak gewonnen was. Of toch weer de kracht van internet?

Timooooo | 16-12-09 | 14:08

Dood aan buma!

honderjarigeklootzak | 16-12-09 | 14:04

Wanneer geven die gasten nu eens duidelijkheid? Gaat het nu wel of niet door en vanaf wanneer? En met terugwerkende kracht? etc. etc. Kut Buma Sperma.

Jax | 16-12-09 | 14:03

Ik hoop dat BumaStemra net zo aangepakt gaat worden als ze nu in canada aan het doen zijn, daar loopt de canadeesche versie van BumaStemra de kans om tegen de 6 miljard dollar boete te gaan betalen wegens het niet uitkeren van inkomsten aan muzikanten.

Kets22 | 16-12-09 | 14:01

Dat vermaledijde internet ook altijd.

lekker moeder | 16-12-09 | 13:58

Poehee, dat ze na al die jaren "de kracht van internet" nog steeds niet kennen getuigd er wel van dat ze weten waar ze het over hebben!

lekkeropdetrekker | 16-12-09 | 13:56

Het probleem is ze halen dan wel bakken met geld binnen maar ze vergeten dit te betalen aan rechthebbende
omdat het systeem niet werkt wat ze hanteren.
Het is niet zo dat het geld onbenut blijft want ze
verhuizen bijna om het jaar naar het ander pand dat
steeds groter wordt dus muzikanten van Nederland jullie
geld wordt goed geïnvesteerd.

Eurotokkie | 16-12-09 | 13:54

Ik neem de viltstiften en golfkarton mee.

Randy McRanderson | 16-12-09 | 13:49


Teun van het Tuinpad | 16-12-09 | 13:10

Kuisheidsgordels!!!

Mede groot internetgebruikers! Wanneer gaan wij de straat op!
Mag ik u mededelen dat in den Gouden Eeuw er ooit een demonstratie van negen-jarigen is geweest om een verbod op speculaas tijdens Sinterklaas tegen te gaan.
Internet is ons speculaas hoe heidens het ook moge wezen. Internet is de laatste plek waar wij echt vrij kunnen zijn, het is ONS Sodom en Gomorra en daar horen ze met hun klauwen af te blijven! Leven de Bukkakeparty-sites, bittorrentforums, joop.nl, de nieuwe ongecencureerde Rammstein clip die ik gister pas voor het eerst heb gezien, en uiteraard Geenstijl met al haar dochters. Leven het Leven 2.0!

Technic0l0r_Jozef | 16-12-09 | 13:46

Kunnen ze die heule buma/stemra nie opheffen nie, stelletje uitvreterts.
*deur de eigengemaakte erwtenseop roeren gaat*

kneuterzak | 16-12-09 | 13:43

Voor echte muziek moet je toch hier zijn:

www.jamendo.com/en/

Ook voor bedrijven:-)

N.O. Brains | 16-12-09 | 13:41

Ha, wordt nog leuker nu, Youtube heeft ook aardig wat fiilmpjes reklame gedrukt, dus hoe hadden zij dat willen doen dan? De kijker geld geven of diegene die het filmpje er op heeft gezet?

Tukkerr | 16-12-09 | 13:39

Ik denk dat het tijd wordt voor een Buma 2.0
Die als eerste daad de huidige Buma ceremonieel mag slachten en offeren.
Aan een willekeurige god.

ronflon | 16-12-09 | 13:38

Ben dit nieuws zat. Kan iemand dat Buma nu voor eens voor altijd afmaken?

En-el Hak | 16-12-09 | 13:36

@Superior Bastard | 16-12-09 | 13:27
Nee.. het is een Kongolese dictator.

Canarie | 16-12-09 | 13:32

@ Buma
Lurk more!

Bologna | 16-12-09 | 13:32

zwaen | 16-12-09 | 13:29
Thank you...

Napeauleon | 16-12-09 | 13:30

Hopeloos allemaal. Ze verzieken de ontwikkeling van het Internet.

Nicolaks | 16-12-09 | 13:30

kunnen ze de luier van Femke lenen, en dan kan Femke meedoen aan de sliploze zaterdag ...

Je Verzint Het Niet | 16-12-09 | 13:29

Buma? Is dat die middenvelder van FC Twente?

Superior Bastard | 16-12-09 | 13:27

€1391 (excl. 19% BTW)
Dit bedrag moet worden betaald door de houder van de website.
Toegepaste regels
■Je maakt minder dan €6.500 omzet en er worden tot 1150 beltonen gedownload.
■Je maakt minder dan €6.500 omzet en er worden tot 1444 speelfilm gestreamd.
■Je maakt minder dan €6.500 omzet en er worden tot 866 speelfilms gedownload.
■Je maakt minder dan €6.500 omzet en er worden tot 40000 muziekstreams afgespeeld.
■Je maakt minder dan €6.500 omzet en er worden tot 2166 bestanden gedownload.
■Je biedt een Radio- of TV-stream aan waarvan je de inhoud niet zelf samensteld. Voor 2-25 kanalen kost dit minimaal 585 euro of 10% van de totale omzet.
■Er wordt achtergrondmuziek op de website aangeboden. Op een website zonder omzet betaal je voor 0 minuten €156

ik heb welgeteld 2 (of misschien 1) filmpje op m`n hyves staan, geen idee kijk er niet meer op :D

Ifte | 16-12-09 | 13:27

Die club kent al Ja-knikkers genoeg.
Pak nog maar even door, zou ik zeggen.

Teun van het Tuinpad | 16-12-09 | 13:25

Als je ergens lang genoeg geen aandacht aan schenkt dat houdt het vanzelf op te bestaan....

BTW: @Muziekje pikken:
Welk nummer hangt er onder het filmpje van de schietende meiden? Iemand?
www.dumpert.nl/mediabase/744001/4695c5...

Napeauleon | 16-12-09 | 13:24

En weg is spits weer.

wiers | 16-12-09 | 13:23

WTF mooi roze screensaverT op Spitsnet

DnSjaak | 16-12-09 | 13:23

Voor alles wat je in dit land doet of hebt moet je geld bloeden in de vorm van vage belastingen. Wat was dat laatste? Ecotax op huisdieren ofzo. getthefuckouttahere

Randy McRanderson | 16-12-09 | 13:23

Buma Stemra allemaal opheffen deze fokkers stelletje leegzuigers

Hansvo286 | 16-12-09 | 13:22

Doe ze eens snel gek maken!
Ik ruik bloed :)

P-eat-her | 16-12-09 | 13:21

Censuur,belastingen etc de overheid moet en zal er een melkkoe van maken dat internet

poli | 16-12-09 | 13:19

Hmm, dus als ze wisten waar ze mee bezig waren hadden ze het anders aangepakt? Stichtingen opheffen, oude lijken naar huis, nieuwe stichting opzetten en een nieuw, modern model invoeren lijkt me de enige oplossing.

Ploertendodert | 16-12-09 | 13:14

neerlanders

Waar ligt dat?

Weetnietveel | 16-12-09 | 13:13

The power of internet.
Wordt nog een werkwoord later... internetkoppen, net als treinkoppen.
"They dont know what hit them."

Canarie | 16-12-09 | 13:12

Ik ben vóór auteursrechten, maar wat de BUMA doet.... de geest is uit de fles en zij willen hem alleen maar terugproppen....

Hans (U weet wel) | 16-12-09 | 13:11

Kunnen ze zich ook een keer met hun werk bezig houden?
We horen alleen maar over hoe zij meer geld willen incasseren.
Maar de muziek etc. wordt er niet beter op ofzo...

Robbie Rotten | 16-12-09 | 13:11

1 maart 2010 is ie toch opgerot

TheGermansAreComing | 16-12-09 | 13:11

Haha wat verwacht je dan, journalisten die het allemaal met je eens zijn?

Carnivoor | 16-12-09 | 13:11

Ik lees 'wilde stellen' en denk aan iets heel anders.

blinde kip | 16-12-09 | 13:10

DIe dames van BUMA, dragen die eigenlijk slipjes ?

Teun van het Tuinpad | 16-12-09 | 13:10

Die stoelen staan niet in Rijswijk, maar in Hoofddorp

Le Bref | 16-12-09 | 13:10

Gooi de zooi effen lekker doorelkaar.

wiers | 16-12-09 | 13:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken