Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger vuistdiep in de IntegratieIndustrie

kaasdingetjes.jpgHet is een feit dat er mensen vanuit het buitenland in Nederland komen wonen. Niets mis mee. Maar helaas lukt het sommige van deze mensen niet om de draad in dit land goed op te pakken. Komt nog bij dat deze mensen vaak overeenkomstige eigenschappen hebben, zodat we ze als groep kunnen benaderen. Vaak heeft deze benadering iets te maken met geloof en land van afkomst. Sommige mensen gooien deze groepen op één hoop en noemen ze dan 'allochtonen'. En veel mensen verbinden deze term aan profiteurs, uitvreters, lapzwansen en uitslapers. Welnee! Het is een miljardenmarkt. Een conjuctuur- ongevoelige groeimarkt waar zelfs de meest obscure bedrijfjes een omzet van tientallen miljoenen draaien. Sinds besloten is dat alle allochtonen 'integratietrajecten' nodig hebben, ligt de markt open. Ook als je geen bungalowpark of camping hebt. Rutger dook in de wereld met een kleurtje. Man man, wat gaat het goed. REPORTAGE!

Reaguursels

Inloggen

Nationaal dictee vandaag.

Zo jammer! | 16-12-09 | 20:43

Ongelofelijk het is te triest voor woorden.
Wat een stel hypocriete zakkenvullers.

"Theatervoorstellingen voor inburgeraars"
"Kredietcrisis,Kredietcrisis,Kredietcrisis neuhhh niet echt last van"

Laat een volgend kabinet aub korte metten maken met dit soort bedrijven

klein_broertje | 16-12-09 | 17:55

dawahdude | 16-12-09 | 09:37
Al eens bij stilgestaan dat 'integratiebeurzen' als deze een never ending flow suggereren, al ze die al niet genereren, en dat er een heeeeele hoop mensen zijn die niet zitten te wachten op NOG meer allochtonen die moeten integreren?

van Moetes | 16-12-09 | 12:18

@dawahdude. Als jij naar een ander land verhuist, zou jouw integratie dan ook volledig door de lokale bevolking gefinancierd worden? Of zou je het zelf moeten doen?

knutsel | 16-12-09 | 11:28

Beetje onzinnig dit. Je kan ook een interview gaan doen bij iemand die in een ziekenhuis werkt op de eerste hulp. "Zo mevrouw, dus u vult uw zakken als mensen gewond raken, jaja". Nadat je geschrokken wordt aangekeken, gewoon door gaan en zeggen "Ja, wat nou als mensen zich niet meer zouden verwonden, dan had u hier veel minder werk he".
-
Voor zover ik mag generaliseren over de bezoekers van deze website, denk ik wel dat ik kan zeggen dat een algemeen aanwezig idee is dat "allochtonen moeten integreren". In dat geval zijn de mensen in de video de mensen die dat proberen te realiseren, en ja, als je werkt wordt je daar over het algemeen niet armer van.
-
Negatief zijn over 'allochtonen' die niet integreren EN negatief zijn over mensen die nou juist het integreren mogelijk proberen te maken, is (understatement alert) een beetje dom.

dawahdude | 16-12-09 | 09:37

Beetje jammer Rugter, dan iedere vraag een uitdaging is aan geïnterviewden om te zeggen waarom iets niet is zoals jij suggereert. Op zich niks mis mee, maar waarom moet jij de boeman spelen? Die mensen zijn prima in staat zichzelf te kakken te zetten. Gewoon blijven vragen 'waarom dan?' Krijg je leukerder tv van. Kijk nog eens naar Ischa M., ter inspiratie.

Leuke repo, verder.

handsomedevil | 16-12-09 | 09:29

Dit geeft wel een andere dimensie aan het gescheld op Wilders. Moet je nagaan hoeveel mensen hun easy money kwijtraken als de PVV de poorten sluit!

Aktivist | 16-12-09 | 07:12

Voor het vinden van een loket hebben ze dit niet nodig,dat wordt ze wel even haarfijn uitgelegd in die haathokken.

fleurtje | 16-12-09 | 07:00

@antisoof, Citeer: Want vele wegen leiden tot het lijden, echter één weg leidt tot geluk. + Daarom zeg ik maar 'De Liefde, das niet zo moelijk toch?'.

Helaas:
Gelukkig zijn, is niets meer willen.

democratius | 16-12-09 | 01:21

weer top-werk Rutger!!

saintinel | 16-12-09 | 01:10

En Rutger is niet zo erg scherp, begrijpelijk om -on speaking terms te blijven met het interviewobject...- maar ergens wel een beetje -geintegreerd- in het systeem....

doppertje | 16-12-09 | 00:59

eerst moest er opgevangen worden en nu geintegreerd worden -van uw geld- is de kraan al dicht?

doppertje | 16-12-09 | 00:56

Jammer maar helaas, Mirjam zou dit beter kunnen dan heer Van der laan. Komt.

JP_Nee! | 16-12-09 | 00:56

Zonder gedegen inburgeringscursus hadden de Chinezen nooit in het Nederlands of in Arabische cijfers tot honderd leren tellen. Was de rest van Nederland toch maar mooi met de verkeerde bestelling thuisgekomen! Maar daar hoor je Rutgert dan weer niet over.

Anders nog? | 16-12-09 | 00:48

Waar vraag is, is aanbod.....

Geniaal | 16-12-09 | 00:37

@knutsel | 15-12-09 | 23:29 .
voor controle naar het UWV?
Hup, u kunt uw reiskosten declareren,
ze rukken het papier gewoon uit je handen,
'hier tekenen, daar bankrekeningnummer, een fijne dag nog'

@Juriste,
en Het Grote Kaalvreten van de geriatrische Babyboomer is nog niet eens op gang gekomen.

vander F | 16-12-09 | 00:26

Geweldig filmpje. Integratie-industrie. Taalbureautje heeft omzet 10 miljoen euro per jaar en wat antwoordt de persoon aan Rutger: Zaken? Ik ben hier niet voor zaken. Hij staat daar voor Piet Snot met z'n standje, want het overheidsgeld stroomt toch wel binnen. Dit is hetzelfde als de hulpverleningsindustrie in de GGZ: zonder patienten hebben de GGZ medewerkers geen werk, dus voor iedereen is er een diagnose en de allochtonen zijn nu ook ontdekt als nieuwe groep.

juriste | 16-12-09 | 00:13

immigtatiestop en wel nu!! PVV de heer G. Wilders for president graag nu voor de komende 20 jaar!

Mijnbescheidenmening | 16-12-09 | 00:02

Hahahahahahahaha 10 miljoen hahahahahahaha Geweldig. Geef m eens ongelijk. hahahahahaha

Recht(s) Overeind | 15-12-09 | 23:31

Ik had het afgelopen jaar een langere opdracht bij een sociale dienst ergens in den lande. Je wilt niet weten wat er vanuit de verschillende wetten gefinancierd wordt (wwb, wet inburgering, etc.) en inderdaad, het is een volledige industrie. Toetsen om taalniveau vast te stellen, taalcursussen, alle vervoer ernaartoe, tussentijdse evaluaties, reintegratie, werkprojecten, nog meer evaluties (overigens allemaal uitbesteed aan peperdure bureaus), huisvesting, volledige inrichting van het huis, kinderopvang... allemaal betaald door de sociale dienst.

knutsel | 15-12-09 | 23:29

Vogelbeest | 15-12-09 | 21:37
Ik ben het eens met je story, maar met alle respect; in 0032 weten ze ook heel goed een hoop geld in een bodemloze put te smijten. Toegegeven, dat is veel intern gekibbel (BHV etc.), maar toch....

Mauguio | 15-12-09 | 23:25

Weten we allang, en het graaien in de pot gaat gewoon vrolijk door. Hoe meer wauzen en ´asielzoekers´ we over laten komen, hoe meer bruine baantjes er in het verschiet liggen na je HBO ´maatschappelijk werk ´ ´studietje´ wat werkelijk geen ene reedt voorstelt. Trieste, hebberige stumpers in het fillum. Maar helaas wel het soort wat Nederland grondig aan het vertieven is.

Je kan het de ´nieuwkomers´ eigenlijk niet kwalijk nemen: die horen alleen 'alles is gratis en je hoeft niet te werken en iemand anders betaalt het wel' verhalen en daar gaan ze voor. Want: op de bank zitten en al-jezeera kijken op je schotel beats working any time. Het is nog waar ook! Die kaaskoppen werken zich de pleuris en wij krijgen een gratis leventje in de schoot geworpen. Opdat linkse gutmenschen/ aanverwant tuig/apparachniks zich een tweede huis in Frankrijk en een images.google.nl/images?

hl=nl&source=hp&q=volvo+xc90&gbv=2&aq=f&oq= kunnen veroorloven.
Walgelijke industrie wat goedbedoelende ,oprechte nieuwkomers volkomen debiliseert voor eigen gewin. I rest my case.

Waar is mijn teiltje gebleven?

bello | 15-12-09 | 23:14

Wie het kleine niet eart is het grote ook niet waert. Of zoiets. Volk, 'Gelooft in 't Goede', ave.

AntiSoof | 15-12-09 | 23:13

@vander F | 15-12-09 | 23:08
O, zo?
Maar ik betoogde net dat het oplossen van het 'kleine' het grote niet loochenstraft.

AntiSoof | 15-12-09 | 23:10

seven | 15-12-09 | 22:47
Ben je niet bang dat die pas tot aankoop overgaan als de truitjes met subsidie worden verstrekt? Voor een echte geitenwollensok is het daarbij van levensbelang dat er op z'n minst kinderarbeid aan te pas is gekomen en het productieproces in een oorlogsgebied (lange mouwen, korte mouwen) plaatsvond - tja, 't gaat er raar aan toe in die hoofden.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 23:10

@AntiSoof | 15-12-09 | 22:41 ,
we hebben het hier over geldpotten, vage doelstellingen, rammelende uitvoering en algehele ambtelijke lamlendigheid

vander F | 15-12-09 | 23:08

zovoklets | 15-12-09 | 22:56
Joh, jij ervaart het fenomeen globalisering als een soort van natuurwet, en ik vermoed dat je het nog leuk vindt ook, en dat màg je, maar ik sta er anders tegenover, snappie?

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:58

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:52

Makkelijk? Dat was een psycho-analyse tot de essentie! Makkelijk?

zovoklets | 15-12-09 | 22:56

zovoklets | 15-12-09 | 22:48
Beetje makkelijk hè? Maar goed, ik moet ook dadelijk m'n bed in. We zien nog wel wat we doen, stroomafwaarts als het kan, stroomopwaarts als het moet.

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:52

@Elisabeth2 | 15-12-09 | 22:45
Inderdaad. Wie ziet hetzelfde groen? Niemand, denk ik. En als we een kleur al niet hetzelfde waarnemen, hoe kunnen we dan overeenstemming hebben over het al? Onmogelijk, behalve in de bron. Die is eender.
Dat doet me denken aan taal, trouwens. Het geheim zit 'm in de taal. De Babylonische spraakverwarring.
Daarom zeg ik maar 'De Liefde, das niet zo moelijk toch?'.
(Nix sexueels bedoeld hoor, gewoon, gezellig lekker leuk.)

AntiSoof | 15-12-09 | 22:50

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:39

Jij hebt issues dude. Go with the flow.

zovoklets | 15-12-09 | 22:48

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 22:32
Zit zelf met een nieuw project voor varagidsleden. Ziet er goed uit, Gebreide geitenwollentruien met de tekst.

"Wees verschillig, wees een eliteracist"

seven | 15-12-09 | 22:47

AntiSoof | 15-12-09 | 22:41
Heb jij de gedachte ook wel eens dat b.v. de kleur groen niet is zoals andere mensen die zien, gewoon omdat je er vroeger mee opgegroeit bent?

Elisabeth2 | 15-12-09 | 22:45

Herstel;
@vander F | 15-12-09 | 22:35
Oh? Over wie dan wel?
Die opmerking ontgaat mij.
Wat me weer doet denken aan het volgende; 'Vele gedachten zijn er mogelijk. En die vele gedachtes lijden vaak tot niets'. Daarom, 'denk enkel de enige juiste gedachte'. En dat is een vraag. Wat is de 'juiste' gedachte? 'Wie ben ik?' Of... 'Wie ben jij?'
Daar gaat het in laatste (en natuurlijk dus ook in eerste instantie,) om. Dát is de oplossing.
(Denk ik.)
Want vele wegen leiden tot het lijden, echter één weg leidt tot geluk.

AntiSoof | 15-12-09 | 22:41

AntiSoof | 15-12-09 | 22:44

De asielzoekers-industrie draait prima. Dat is niets nieuws en dat is wat de linkse partijen vooral zo willen laten. Sterker nog, ze willen groei zien net als in andere grote branches gebeurt.

doskabouter | 15-12-09 | 22:42

@vander F | 15-12-09 | 22:35
Oh? Over wie dan wel?
Die opmerking ontgaat mij.
Wat me weer doet denken aan het volgende; 'Vele gedachten zijn er mogelijk. En die vele gedachtes lijden vaak tot niets. Daarom, 'denk enkel de enige juiste gedachte'. En dat is een vraag. Wat is de juiste gedachte? Wie ben ik? Of... 'Wie ben jij?'
Daar gaat het in laatste (en natuurlijk dus ook in eerste instantie,) om. Dát is de oplossing.
(Denk ik.)
Want vele wegen leiden tot het lijden, echter één weg leidt tot geluk.

AntiSoof | 15-12-09 | 22:41

@seven | 15-12-09 | 22:18
En terecht, de nieuwkomers/oudkomers die ik tegen kom die amper nederlands spreken zijn telken weer van origine engels sprekende westerlingen. Toch geeft dat artikel weer treffend het jarenlang falen weer. Toen die man hier kwam kon hij gewoon aan de slag. Nu moet meneer, geheel geslaagd, alsnog ter inburgering. Ook mensen die hier van '97 to '04 binnengekomen zijn en verplicht ingeburgerd zijn, zijn door de invoering van de WI wederom als niet ingeburgerd bestempeld en hoe geslaagd en ingeburgerd ze ook zijn moeten nu op straffe van boetes cursussen inkopen bij deze branche. Dit stinkt.

dugo | 15-12-09 | 22:39

vander F | 15-12-09 | 22:31
LOL
.
zovoklets | 15-12-09 | 22:31
Daar heb je wél een punt. Dat komt omdat ik het wraakroepend vind nog maar te moeten overwegen om mijn kroost voor te bereiden voor een vertrek van de plek waar hun en mijn wieg staat. Verder: is cosmopolitism a moral duty? Zou je het in je hoofd halen om een gesettelde Congolees of Filippino een regionalist te noemen? Ik zie eigenlijk niet waarom een voorkeur voor je geboortegrond iets zou zijn om je voor te schamen. Maakt het me tot een minderwaardig mens of zo?

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:39

Zou het gewoon systeemhaat zijn?

Ik moet nog even wennen aan deze hippe nieuwe aandoening,
maar het voelt wel lekker.

Heb je soms ook als je een nieuwe jas koopt,
je trekt 'm voor het eerst aan en het zit gelijk alsof je er al jaren in rondloopt.

vander F | 15-12-09 | 22:38

@AntiSoof | 15-12-09 | 22:31 ,
we hebben het hier dan ook niet over mensen.

vander F | 15-12-09 | 22:35

seven | 15-12-09 | 21:59
Nah, no match...
Coming next: Proud To Be Muslim.

Heb alle imams al gemaild dat elke moeslim dat shirt moet gaan dragen en if not ze met een hoogwerker moeten worden 'afgewerkt'. Alle imams vonden dat een top-idee, uiteraard na even een consultje bij Enait te hebben gehaald.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 22:32

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:25

Voor iemand die rationele cijfers gebruikt in zijn beslissingproces om deze delta te verlaten ben je behoorlijk emotioneel over een klein stukje aarde.

zovoklets | 15-12-09 | 22:31

@Elisabeth2 | 15-12-09 | 22:30 ,
volksverhuizingen zijn al tienduizenden jaren een heikel thema.

vander F | 15-12-09 | 22:31

Ik vind het wel wat zwak om zakkenvullers altijd als links af te schilderen. Progressieve en sociale mensen zijn vaak wel lief, wat mij betreft. Dan heb ik het dus niet over de bezetenen hè? Maar gewoon lieve mensen? Niks verkeerd aan.

AntiSoof | 15-12-09 | 22:31

God, wat een zweverig gezeik hier. Bij het vorige topic was het helemaal leuk en hilarisch en daar werd dan meteen ingegrepen.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 22:30

seven | 15-12-09 | 22:20
Slecht plan. Hoe zouden de goede, progressieve en sociale mensen daar tenslotte dan wat geld aan kunnen verdienen? Wel realistisch blijven.

spanarchist | 15-12-09 | 22:28

@Aardbewoner | 15-12-09 | 22:20
Daar ben ik het (ook) mee eens.

AntiSoof | 15-12-09 | 22:26

zovoklets | 15-12-09 | 22:23
Beetje onzinnig om iemand die sec de grootste volksverhuizing aller tijden cijfermatig toelicht voor regionalist te verslijten, vind je ook niet? Voor een - neem ik even aan - zelfverklaarde wereldburger ben je behoorlijk geborneerd.

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:25

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:18

Zo he. Opgelucht?

zovoklets | 15-12-09 | 22:23

@Heuvel | 15-12-09 | 22:06 ,
en toch in ene m'n hele context omgegooid,
GODWIN by proxy.

*applaus*

vander F | 15-12-09 | 22:22

De beste inburgeringscursus hebben ze in Zwitserland, zonder enige overheidsbemoeienis. Gewoon duidelijk, x tijd na binnenkomst lagere tijd geen eigen inkomen? Exit. Kijk dat motiveert..

seven | 15-12-09 | 22:20

AntiSoof | 15-12-09 | 22:16
Het gebeurt niet eerlijk en zeker niet aardig, that's the point.

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:20

zovoklets | 15-12-09 | 22:14

Tsss, en jij bent vast de kosmopoliet van het gezelschap zeker? Ik geef feiten weer. Is verboten misschien? Mogen we de omvang van de ramp niet kennen? Ben je regionaal als je je land niet wil overspoeld zien worden? Je land waarvan 20 jaar geleden al gezegd werd 'vol is vol'? Nee, ik zal doen wat elk jaar honderdduizend Nederlanders of meer doen, nu al bijna 10 jaar aan een stuk recordcijfers op dat vlak: op hun beurt emigreren omdat ze het hier niet langer leefbaar vinden. We zijn dan gaan lopen in eigen land, maar hey, we zijn toch lekker niet regionaal. Zoiets? Poseur.

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:18

dugo | 15-12-09 | 22:03
Het artikel bevat een onjuistheid. Verdonk wou namelijk alleen niet westerse Allochtonen laten inburgeren met een achterstand, maar dat zou niet mogen volgens de oppositie en toen is Verdonk door de rechter teruggefloten want onderscheid maken naar afkomst mag niet (discriminatie) dus toen kwam pas plan b, iedereen.. ongeacht achtergrond, met dank aan de oppositie van toen. (PvdA)

seven | 15-12-09 | 22:18

@Aardbewoner | 15-12-09 | 22:10
Dus omdat 'wij' aan een reeële bevolkings politiek doen (1 1/4 nieuwe aanwas, dacht ik) worden we 'gestraft' door immigratie.
Ach, alle mensen zijn gelijk. Dus als we allen medelen in de rijkdom van de aarde is het mij best. Als het maar eerlijk en aardig gebeurt. En die laatste twee kunnen beter.
Eerlijk delen. Allen gelijk.

AntiSoof | 15-12-09 | 22:16

Fijnstoffer | 15-12-09 | 21:18
Ach, eigenlijk ben ik het natuurlijk met het gros der reaguurders gewoon eens, maar af en toe moet je jezelf voorhouden dat het niet zo slecht hebt, het leven ziet er zoveel leuker uit met een roze bril op en een fles champagne binnen handbereik. Niet dan? En dan neem je deze kleinigheden op de koop toe voor deze ene keer.

60CX | 15-12-09 | 22:15

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:10

Voor een aardbewoner ben je behoorlijk regionaal.

zovoklets | 15-12-09 | 22:14

Ik ga maar eens inburgeren op de bank.
Voor je het weet klinkt hier "lichte muziek"in huize Teun.
Fijne voortzetting
En morgen weer gezond op:
www.youtube.com/watch?v=dWrP8PmzSQ0

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 22:10

AntiSoof | 15-12-09 | 22:06
.
"VN-rapport: Europa telt meeste immigranten

Hoewel Europa niet bepaald tot de immigratielanden kan gerekend worden telde het dichtbevolkte Europa nooit eerder zo veel immigranten als nu.
Europa telt er momenteel zo'n 64 miljoen, een derde van het totale aantal. Daarna pas volgt Noord-Amerika met 44,5 miljoen immigranten. "
.
www.briskmagazine.nl/00/nieuws/17937/E...

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:10

Heuvel | 15-12-09 | 22:06
Verkeerde topiek, edit plz

Heuvel | 15-12-09 | 22:06

@Aardbewoner | 15-12-09 | 22:02
Nee, hoor.
Dit is vgs mij van alle tijden. Ceasar bijvoorbeeld verplaatste ook al miljoenen mensen met gemak.

AntiSoof | 15-12-09 | 22:06

Want, evolutionair gezien zijn we niets meer dan een samenraapsel van bacterieën en virus (sen?), dus vind je het gek dat de mens nogal 'dom' en 'zelfgericht' is?

AntiSoof | 15-12-09 | 22:03

Hoe zuurverdiend belastinggeld door parasitaire semi-overheidsinstellingen en links georiënteerde multikulbedrijfjes wordt weggesmeten... Nog nooit geen enkele dollar zelf verdiend en toch de leuning grijpen. Met hun vuist pal in een aantal rooie konten zodat de subsidies en fondsen blijven stromen. Bah. Dit soort van weg met ons mentaliteit kost ons vroeg of laat de kop! En wij maar tot ons 67e martelen om al die parasieten incl. hun victims te onderhouden! Shitzooi.

Der alte Fritz | 15-12-09 | 22:03

We dansen op een vulkaan, ik zweer het je. Zouden ze eens een topic over moeten maken. Boeiuh, vulkanen.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 22:03

@seven | 15-12-09 | 21:56
De best ingeburgerde mensen worden ook verplicht van deze industrie gebruik te maken, oh, en oudkomer moeten het in het gemeen overigens zelf betalen..
Check dit verhaal bijv.
www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...
Die kerel is verdoeme conservator van ons rijksmuseum..

dugo | 15-12-09 | 22:03

Zo gaat het al eeuwen en eeuwen.
AntiSoof | 15-12-09 | 22:01
-
Niets van. Deze migratie - deze kolonisatie van Europa - is volstrekt uniek in de geschiedenis.

Aardbewoner | 15-12-09 | 22:02

@Aardbewoner | 15-12-09 | 21:59
Ja, zoiets.
Maar, niet getreurd. Zo gaat het al eeuwen en eeuwen. Maar men is zo onwetend. Onwetend omtrent de geschiedenis en onwetend omtrent hun ware 'zelf'.
Het zal wel iets met evolutie te maken hebben.

AntiSoof | 15-12-09 | 22:01

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:59
Ja, dat is vragen om ellende natuurlijk. Inburgeren begint met het kikkerlikken, maar dan wel een groene of groenbruine. Dat weet inmiddels iedere Mauiaan.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 22:01

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:46
Dat begreep ik.
Maar ondanks dat had ik gewoon even zin om het te plempen.
Omdat het kan en om het beeld van de zielige zoeker te doorbreken.
Neem die weg en er is geen inburgeringsbeurs.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 22:00

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:56
Nee, hij kreeg een blauwe kikker mee (?)

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:59

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:48
Je hebt concurrentie in de T-shirt markt check twitpic.com/qx39v/full

seven | 15-12-09 | 21:59

AntiSoof | 15-12-09 | 21:57
't Is als zelfmoord met een feestneus op.

Aardbewoner | 15-12-09 | 21:59

@Krifko | 15-12-09 | 21:34
Het is natuurlijk totale waanzin dat gemeente uberhaupt nog mensen oproepen voor wie ze 6 jaar geleden een NT2 cursus betaald hebben. Dat geeft de totale lamlendigheid en administratieve wanorde van het inburgeringsbeleid aan.

dugo | 15-12-09 | 21:57

@Aardbewoner | 15-12-09 | 21:53
Ergens is het onvoorstelbaar hè? Zo dom. Men is zo verschrikkelijk onwetend.

AntiSoof | 15-12-09 | 21:57

Welkom! Onze toekomst aborteren we voor u, onze kinderen vrezen u, onze volwassenen ijveren voor u, onze ouderen werken voor u, en onze oudsten kreperen voor u.

Aardbewoner | 15-12-09 | 21:57

En het blijft volgens de prognose iig ook na 2050 een sterk groeimarkt 3.281.205 alliochtonen totaal 2009 (1e en 2e generatie) naar de 5 miljoen in 2050 (1e en 2e generatie ) statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

(de derde generatie wordt natuurlijk gerekend als Nederlander / autochtoon.
En de best ingeburgerde mensen van deze groep hebben natuurlijk nooit een gesubsidieerde inburgeringscursus gehad, maar zijn gewoon wel direct aan de slag of studie gegaan, juist al die geitenwollensokkenindustrie eromheen houdt mensen afhankelijk, want er is geen prikkel om kwalitatief goed bezig te zijn. De cursist hoeft het niet te betalen de overheid betaald het toch en de industrie zelf wordt niet gedwongen tot kwaliteit omdat de klant niet betaald maar de overheid.

seven | 15-12-09 | 21:56

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:49
The muppets?

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:56

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:47
En gezien de hier altoos besproken historie... yep, you're right.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:55

Het is als de Trojanen die eigenhandig het naar hun genoemde paard in elkaar knutselen, mooi optuigen en dolgelukkig naar binnenslepen.

Aardbewoner | 15-12-09 | 21:53

Loopt als een trein...

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:49

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:39
Ik wel het wel even helder hebben dat de Rooie af en toe wel afgezeken wordt maar nooit ondergezeken.
Zo dat was even lekker plassen.
Ja, en wat kun je nog meer zeggen over de onwilligen van een integratiecursus. Mijn vriend, waar ik het net al over had, heeft net een gedwongen cursus achter de rug waar een kikker een hoofdrol in speelde. Ik bedoel maar, als die cursussen in het bedrijfsleven al zijn om te schuddebuiken dan lachen die allachtonen zich ook helemaal scheel. Zou me niets verbazen.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:49

Paps gaat de berg opschudden, de maatschappijn roept weer vroeg.

*Hooi*

Jackanders | 15-12-09 | 21:49

Ben trouwens kort geleden (andermaal) een T-shirthandeltje begonnen, nu met opdruk: Ook Ik Ben Een Elite-Racist!

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:48

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:39
Zou 'uitgehegemoniseerd' niet treffender zijn, gelet op het topic?

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:47

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 21:39
Het was, kuch, ironisch. In de wereld van Kama gaat dit door voor humor. Veel van zijn werk waardeer ik, vooral de vrijwel door iedereen onbegrepen Raketman.

Raketman!

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:46

Graaf van Egmont | 15-12-09 | 21:41
Ik denk om de slachtoffercultuur en zieligheidcultus in stand te houden.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:45

Rammstein | 15-12-09 | 21:42
Het geld zullen ze inderdaad niet laten zien.
Eens.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 21:44

Graaf van Egmont | 15-12-09 | 21:41
Ik zet in op "laten zien dat ze goed bezig zijn".

Rammstein | 15-12-09 | 21:42

@Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:37
Ga je een Golden Shower nemen?

AntiSoof | 15-12-09 | 21:41

Iemand enig idee waarom zo'n beurs überhaupt gehouden wordt? Komen ze lekker uit het hele land samen om de allochtonen aanbiedingen te doen, of om de wethouders, ministers, ambtenaren aan te tonen hoe goed ze bezig zijn?

Graaf van Egmont | 15-12-09 | 21:41

Aardbewoner | 15-12-09 | 21:33
vander F | 15-12-09 | 21:35
Triest, maar waar.

Jackanders | 15-12-09 | 21:40

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:37
Arme Rooie: compleet natgezeken het huis uitgedemoniseerd.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:39

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:32
klinkt als masturbatie zonder handen

Graaf van Egmont | 15-12-09 | 21:39

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:29
Mijn broek zakt altijd af als mensen over een "moeilijke jeugd" beginnen.
Ten eerste:
Als het echt zo moeilijk was, waarom ben je er dan nog.
Ten tweede:
Zo slecht ben je (waarschijnlijk) niet terecht gekomen.
Zie dat maar als een waardering van mij naar jou toe.
-
En praat me niet over moeilijke dingen.
Ik weet er alles van.*snik*
Pittie mie.
Verder ben ik nog steeds van mening dat eten "tijd verdoen" is.
En dat heeft niets met smaak te maken.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 21:39

@spanarchist | 15-12-09 | 21:34
Ik ken zat allochtonen die werken. Snap je punt niet. Wat ik aan geef, is dat je die mensen het moeilijk kwaad kan nemen dat ze allochtonen Nederlands leren. Zonder die mensen was er geen enkele allochtoon die hier een beetje aan de bak kwam. Zij laten die mensen niet binnen ofzo. Rutger zegt misbruik, ik zeg hulp. Jullie doen net of die mensen verantwoordelijk zijn voor het regeringsbeleid, enkel omdat hun business draait op de allochtonen, net als de dokter zijn business draait op de zieken.. Ik zie het verschil niet..

Henkerd | 15-12-09 | 21:38

@Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:27
Mijn punt is dat het heel erg is met de zieke. Waarschijnlijk geen redden meer aan. En dat is triest, diep triest voor ons kleine landje.
Maar, ja als de meerderheid zich in slaap laat praten, dan helpt zo een democratie ook niet.
Ze zullen wel weer achter hun breedbeeld t.v. zitten.

AntiSoof | 15-12-09 | 21:38

Jackanders | 15-12-09 | 21:30
Geweldig.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:38

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:34
Rakker! Ik ga even plassexen nu. Sta op ploffen.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:37

@60CX | 15-12-09 | 21:07 Leuk dat je veel belasting betaald, en schijnbaar met veel plezier. Misschien ben je ook wel blij met de massa-immigratie van kanslozen. Misschien ben je zo'n verdwaald iemand die denkt dat de import van mensen die niets kunnen en ook niet veel willen echt een bijdrage levert aan de maatschappij.
<p> </p>
Ik hoorde vandaag de uitslag van het onderzoeksrapport over de noord-zuidlijn van Amsterdam op BNR. Het kwam er op neer dat niemand ergens verstand van had, niemand van de overheid had enig idee of het goed zou gaan, maar er was "politieke wil" om een metrolijn te leggen.
Datzelfde is als 30 jaar aan de hand met de immigratie. Er is "politieke wil" en dat is het ultieme bewijs dat Nederland een schijndemocratie is. Ik kan me familieverjaardagen herinneren van een jaar of 30 geleden waar mijn vader (hoewel 3x modaal geen VVD maar CDA/PvdA) met vrienden en ooms (ook gemiddeld centrum-links tot centrum-rechts) al zaten te beweren dat zij "de buitenlanders (dat mocht je toen nog zeggen) niet uitgenodigd hadden en er ook geen voordeel van hadden. Allemaal hadden ze een betere functie in het bedrijfsleven, allemaal hadden ze plichtsgetrouw geprobeerd divers importvolk aan te nemen, en allemaal waren ze op desillusies uitgekomen.
<p> </p>
Ik ben zelf opgegroeid in een "betere buurt" en ging op een bepaald ogenblik redelijk onbevooroordeeld het bedrijfsleven in. Respect voor andere culturen e.d.
Ik ben nu 25 jaar verder en het aantal keren dat ik niet teleurgesteld ben is bijzonder schaars. Als je er al een vind die je goed kan verstaan dan komen ze op tijd totdat ze een jaarcontract hebben. Daarna komen ze tussen de 5 en 15 minuten te laat totdat ze een vast contract hebben. Dan worden ze ziek. En probeer er dan nog maar eens van af te komen.
<p> </p>
Bedrijven kunnen failliet gaan omdat klanten weglopen. Landen gaan meestal niet failliet omdat de inwoners uitgeknepen kunnen worden (belasting) maar er komt een moment dat inwoners gaan emigeren vanwege slecht overheidsbeleid. De besten gaan eerst. Villa Vogelbeest staat in 0032. Schijnbaar ben ik niet echt goed, want ik werk nog steeds in NL. Maar er komt een punt waar steeds meer mensen gaan vertrekken naar landen waar de belastingdruk lager is en waar het belastinggeld aan zinnige dingen wordt besteed. Dingen die kiezers willen. Dingen die zich niet opdringen dmv "politieke wil" zoals noord-zuid lijnen. Of immigratie van kanslozen.

Vogelbeest | 15-12-09 | 21:37

In termen van input vs output krijg je ongetwijfeld de meest groteske economische wanverhouding aller tijden.

Aardbewoner | 15-12-09 | 21:36

@Jackanders | 15-12-09 | 21:30 ,
briljante samenvatting.

vander F | 15-12-09 | 21:35

Henkerd | 15-12-09 | 21:31
Beetje lomp om allochtonen met zieken te vergelijken. Ik ken zat zieken die graag willen werken.

spanarchist | 15-12-09 | 21:34

Sarcastisch ironie wordt toch wel herkend hier?

AntiSoof | 15-12-09 | 21:34

Henkerd | 15-12-09 | 21:31
Als iemand doodziek is, dan is dat niet door het mislukte immigratiebeleid of wat voor beleid dan ook van een regering - al kun je daar soms aan twijfelen.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:34

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:32
O, bij zichzelf bedoel je.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:34

Het geeft maar weer eens aan wat voor een heikneuters er in Nederland de afgelopen jaren het beleid hebben bepaald. Het is natuurlijk totale waanzin dat immigranten uberhaupt nog de taal moeten leren nadat men is aangekomen, laat staan na een verblijf van 10 jaar. Het geeft de totale lamlendigheid van bepaalde immigranten aan. Men weigert eenvoudigweg om de taal te leren terwijl men anderzijds op wonderlijke wijze wel de nodige administratie voor een uitkering kan bijhouden. Oh wacht, daar hebben we vast ambtenaren voor aangesteld. U spreekt de taal niet? Dan houden wij uw administratie toch bij. Zit u lekker? Misschien nog een voetkussentje erbij. Nee nee, blijft u zitten, de Nederlander - ja die van die cultuur die u veracht- die werkt wel voor u.
Het wordt hoog tijd dat iedereen in dit land zijn eigen verantwoordelijkheid neemt. De immigranten voorop. Zij hebben een vrijwillige keus gemaakt om naar Nederland te komen, en zij zullen zich daarom moeten aanpassen.
Het feit dat we deze discussie nog moeten beginnen te voeren in Nederland geeft de massapsycho aan waaraan het land heeft geleden met betrekking tot de immigratie.

Krifko | 15-12-09 | 21:34

Rammstein | 15-12-09 | 21:29
Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:32
Weliswaar niet tijdens de vergadering, maar toch...
www.youtube.com/watch?v=AKxc9Kl8pfw

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:33

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:27
Dat schijnt niet uit te maken. Ze zitten ritmisch met de benen over elkaar te bewegen. Net zoals joden doen die de torah beleven (oeps, fout)

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:32

1 halen 2 betalen zeg maar

dugo | 15-12-09 | 21:32

Is het niet een beetje lomp om te stellen dat ze de allochtoon misbruiken om geld te verdienen? Zij laten die mensen niet binnen ofzo, ze leren ze alleen de taal, wat je volgens mij niet echt kwalijk kan vinden.. Net zoiets als aan een dokter vragen oftie het niet heeeeul erug vindt dat hij misbruik maakt van doodzieke mensen om er zijn brood mee te verdienen? En dan daarna reaguuren dat dokters alleen maar willen dat zieken zolang mogelijk ziek blijven, zodat ze er nog meer geld aan verdienen..

Henkerd | 15-12-09 | 21:31

@sjaakdeslinksesul | 15-12-09 | 20:27
Er is al een tijd lang sprake van inburgering aan de poort. Waarom het nu zo ontzettend goed gaat met deze branche is dat de voormalige nieuwkomers die door de inburgeringsmolen gehaald zijn (van, 97 tot 04 onder de WIN) nu oudkomers geworden zijn (onder de WI) en door de gemeenten voor de tweede keer door de molen gehaald worden. Die molenaars lachen zich een breuk.

dugo | 15-12-09 | 21:31

Rammstein | 15-12-09 | 21:29
Ik zou geloof ik niet meer bijkomen van het lachen. Wel afhankelijk van het besproken thema natuurlijk.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:30

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:27
Zou ik het zien, sloeg ik zo'n meneer toch wel even de zaal uit met een koffiedienblad.

Rammstein | 15-12-09 | 21:29

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 21:17
Ik heb (naar Kama) een moeilijke jeugd gehad. Mijn vader dronk en, jawel, mijn moeder at. Dan leer je een hoop.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:29

AntiSoof | 15-12-09 | 21:23
"Och, een miljonairsfair of een integratiemarkt, wat is het verschil"
Het verschil is dat je kan kiezen of je al dan niet naar de miljonairsfair gaat en of je daar iets koopt of niet.
Aan de integratiebeurs betaal je hoe dan ook mee en al die leuke integratieprojectjes worden ook mede door jou onderhouden, of je nu wilt of niet.

spanarchist | 15-12-09 | 21:28

AntiSoof | 15-12-09 | 21:23
Ja, over geldverspilling gesproken. Een vriend van mij gaat binnenkort met zijn werk verhuizen naar een nieuw gebouwd pand met te weinig parkeerplekken terwijl er zat mooie nieuwe panden met 160+ parkeerplakken beschikbaar zijn. Daar zakt mijn broek ook van af.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:28

Nederland, land van naïeve dwazen.

Aardbewoner | 15-12-09 | 21:28

AntiSoof | 15-12-09 | 21:23
Wat is je punt? Onthechting? Simon de Pilaarheilige worden?

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:27

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:51
Ik ben dan wel benieuwd naar het onderwerp van zo'n vergadering.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:27

Och, een miljonairsfair of een integratiemarkt, wat is het verschil als het geld oplevert?
En wat bijvoorbeeld te denken van die duizenenden uiterst plezierige verkeersdrempels, honderden extra kilometers nuttig asfalt, honderden mooie maar helaas leegstaande kantoorgebouwen, miljarden subsidie naar waarheidslievende instellingen. Kan het nog fijner?
Nou...
Straks komen er geheel terecht gesubsidieerde elektrische auto's en oplaadstations.
Nederland is net Amsterdam in het groot qua het goeddoen.
En gezellig dat het wordt!

Er is een gigantische juiste verkoop gaande, al jaren.
Das goed ons gespaarde vermogen.
Ja, erg goed.
.
En sommigen lachen zich wild.

AntiSoof | 15-12-09 | 21:23

Wat Vogelbeest | 15-12-09 | 20:16 zegt.
Een "industrie" die wordt betaald uit de belastingruif, en Minister Van der Laan is er blij mee. Diep droevig is het, ministertje, want die industrie is een teken vam de miljarden kostende massa-immigratie, waarvan u overigens de kosten wilt achter houden voor het volk. Flatgebouw Nederland (zie Pamela Hemelrijk) is bezig in te teren op de hardwerkende burgers voor wie het steeds moeilijker wordt.
@60CX | 15-12-09 | 21:07
Jij had nog veel meer kunnen overhouden. En heb je wel eens bedacht dat veel geld dat jou nu via belastingen wordt afgetroggeld, gebruikt wordt voor zaken waar je het wellicht helemaal niet mee eens bent, of die regelrecht tegen jouw eigen belangen of levensstijl in gaan?

Fijnstoffer | 15-12-09 | 21:18

In het vorige draadje kreeg ik nog een lucifer aan de schenen over het waarom veul reaguurders zo pro-PVV zijn.
Leg dit dossier maar boven op de stapel, @ janeedantoch.
Het is gewoon ordinair geld verdienen, net als bij de klimatennaaiers en bijvoorbeeld bureau jeugdzorg. Ook zo'n fris clubje.

Jackanders | 15-12-09 | 21:17

"Eigenlijk vind ik eten heel vervelend, dus ik doe het uit noodzaak"
Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:14
Verdoeme, alsof ik mezelf hoor.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 21:17

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:15
Ik wist niet dat het bestond, is all.

Rammstein | 15-12-09 | 21:16

Ja natuurlijk verdienen er een hele hoop mensen aan deze zaken.
Dat het ten koste gaat aan andere belangrijke dingen, ons land bijvoorbeeld?
Zaken zijn zaken.

Zo jammer! | 15-12-09 | 21:16

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:12
Dan zou je nu een zure kudt zijn geworden. Beter dat het anders gelopen is.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:16

Wat zou sjaakdelinksesul hier eigenlijk van vinden? Iemand?

spanarchist | 15-12-09 | 21:15

Rammstein | 15-12-09 | 21:05
Wil jij dat echt graag weten van mijn collega's die jij niet kent?

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:15

60CX | 15-12-09 | 21:07
Vanwaar ineens dat denigrerende toontje? Omdat je veel belasting betaald?

Graaf van Egmont | 15-12-09 | 21:15

Guusje Nadorst | 15-12-09 | 20:47
Soms. Maar vaak ook niet. Een en ander hangt af van context, motoriek en begeleidende verbale en non-verbale signalen.

Jaap de Paap | 15-12-09 | 21:15

vander F | 15-12-09 | 21:06
Ik heb al decennia een BMI van 21 of daaromtrent, doe daar niks voor. Nou ja, ik rook dan wel en ik fiets nooit, maar doe alles met de auto; ik weet niet of dat nou punten oplevert of niet. Wat ik ook vreet, aankomen doe ik niet.

Eigenlijk vind ik eten heel vervelend, dus ik doe het uit noodzaak. Wachten tot je honger krijgt en dan lekker eten - heerlijk, zo'n leven, maar aan mij niet besteed. Mijn visie op dikke mensen is dan ook dat het extreem platte goorlappen zijn, waarbij het overtollig vet per definitie niets anders is dan gestolde stront die niet langs natuurlijke weg kon worden afgevoerd.

Lekker om naast in bed te liggen, hahaha!

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:14

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:07
Hast keinen Zweck, keine Richtung, ist Nutzlos und nur Hurerei.

Rammstein | 15-12-09 | 21:13

Ik geef ze geen ongelijk, het zijn gewoon ondernemers, maar blijkbaar schamen ze zich er voor.

weesgegroet | 15-12-09 | 21:12

@60CX | 15-12-09 | 21:10
Maar, maar zoals ieder ander 'ikkje'
wil je toch alles voor jezelf houden??

ach, jij.. | 15-12-09 | 21:12

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:04
Mee eens, maar de mogelijkheid wordt geboden. Dat laat het filmpje van Rutger heel goed zien. Ik ben ook alleen maar een loonslaaf, als ik alles vroeger had geweten wat ik nu weet was ik ook in die business gegaan. Lekker niets anders doen dan af en toe een rapportje vol met wazigheden schrijven.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:12

Geweldige reportage! Hou ze maar een spiegel voor Rutger! Dit zul je zoiets als Netwerk nooit zien doen, die praten mensen naar de mond. + heel veel

Filosoof-King in spe | 15-12-09 | 21:11

el mero mero | 15-12-09 | 21:03
Nee hoor, niet denigrerend bedoeld. Menigmeen, mezelf incluis, komt niet verder dan wat geklungel waarmee een lekker belegde boterham bij elkaar gescharreld wordt. Geen grootse daden.

60CX | 15-12-09 | 21:10

En wat hebben we het weer
gezellig met elkander,
zie al die mensen es stralen
voor de camera..
Gezellig hoor, zouden ze er
ook wat te neuken bij krijgen?

ach, jij.. | 15-12-09 | 21:10

Een soort "links industrieel complex" waarin er veel geld valt te verdienen.

kuifje. | 15-12-09 | 21:08

Vogelbeest | 15-12-09 | 20:57
Ik ben bang dat ik meer belasting betaal dan menig steuntrekker alhier, maar daar is niks mis mee, hoe meer belasting je betaalt hoe meer je overhoud.

60CX | 15-12-09 | 21:07

Rammstein | 15-12-09 | 21:05
Lijkt me uitstekende vrije vertaling. Denn alles was entsteht usw.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:07

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:03
;
*auw*

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 21:06

@zovoklets | 15-12-09 | 20:57 ,
knap, stress krijgen door andermans geld,
of gewoon gewetensnood?
D'r zal toch af en toe wel zoiets als een geweten opduiken in die hersenpannetjes?

@Berserker,
en dan heb je mensen die vrijwillig aan een Sahel dieet beginnen,
absurd.

vander F | 15-12-09 | 21:06

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:51
De wie tijdens de wat ?????? Vertel !

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 20:54
Ik las kaputt.

Rammstein | 15-12-09 | 21:05

Fleauxe | 15-12-09 | 20:54
Dat is een uurtje denken waard Flooks.
Misschien wel 2 voor vanavond.
Ik kom er op terug.
Dat beloof ik.
;
60CX | 15-12-09 | 20:55
Doe eens nog een keer kijken.
Echt goed.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 21:04

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:59
Ik vind het allemaal geweldig, maar ga niet net lopen doen of je het in de eerste plaats 'voor de samenleving' doet. Trouwens, ik vind mensen die commercieel of niet-commercieel bezig zijn om mee te helpen met de inburgering van 'de allochtonen' grote klootzakken. Laten ze een bedrijf beginnen dat iets doet aan uitburgering. Fuck 'em! Oprotten met die luie ongeletterde islamitische zandapen (ws 80% van de doelgroep), hoppa, moevuh!

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 21:04

@ 60CX | 15-12-09 | 20:55
Je zegt het zelf al, de mensen in het filmpje hebben er een 'handeltje' van weten te maken. Beetje denigrerende omschrijving trouwens, vind je niet ?

el mero mero | 15-12-09 | 21:03

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:59
Mag niet liegen, hè. Geeft knal op harses.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 21:03

@Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:57: Het is beter om Wetties te gebruiken, die ontsmetten en ruiken lekker.
-
Deze tegel werd u aangeboden door Wetties!

Fleauxe | 15-12-09 | 21:00

een hoop enge mensen in dat fimpje, maar toch briljant!

sitostick-de2e | 15-12-09 | 21:00

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:53
Ik loog.
Ojee, wat nu.
Heeft ze dan toch gelijk ?
;)

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:59

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 20:54
Geef ze eens ongelijk. Het wordt ze erg gemakkelijk gemaakt.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:59

vander F | 15-12-09 | 20:55
Goed gegokt, ik kan nauwelijks nog zitten. Een eenvoudige pastamaaltijd met slagroom, citroen en ham - en daar dan 3 kilo van of zoiets. Heb van die buien.

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 20:57

vander F | 15-12-09 | 20:52

Die mensen uit het filmpje zijn toch ook lekker bezig?
Sommigen krijgen zelfs stress en moeten dan weer bij collega's binnen het Zorgindustrieel-complex aankloppen.

zovoklets | 15-12-09 | 20:57

vander F | 15-12-09 | 20:54
Toe nou toch, AH vochtig doekje erbij pakt en poetst.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:57

@60CX | 15-12-09 | 20:55 U betaalt geen belasting?

Vogelbeest | 15-12-09 | 20:57

@Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 20:54 ,
wat mild vanavond,
beetje te zwaar getafeld?

vander F | 15-12-09 | 20:55

Sjesus, de zure reacties zijn weer niet van de lucht. Zijn zeker veel uitkeringstrekkers op GS die een probleem hebben met mensen die daar een handeltje van weten te maken. Zielig hoor. En zie van der Laan eens, het is een goede leerling, hij gaat toch vrij relaxed met Rutger om. Nee, niet veel mis mee.

60CX | 15-12-09 | 20:55

@Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:42: Wat kun je nu eigenlijk nog voor zinnigs schrijven? Dat het moet stoppen? Ha, dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. Steeds vaker vraag ik me af of er niet nog een politieke partij op conservatief/rechts nodig is om een meerderheid te genereren. Stel nu eens dat Wouter/Femke/Agnes en Kereltje een pact sluiten? Dan zijn we pas echt ver van huis. Om dat te voorkomen is dus nog een partij nodig, die een meer weldenkend deel op links voor zich weet te winnen. Wellicht een beetje OT, maar dat dergelijke beurzen en roverij me de keel uithangen mag onderhand wel bekend zijn.

Fleauxe | 15-12-09 | 20:54

*neuspulkje aan tegel @Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:53 afveegt*

vander F | 15-12-09 | 20:54

Wat een gore rotkoppen hebben al die typetjes uit het filmpje. Aan al die zielloze UWV-tronies kun je gewoon zien dat het ze geen reet interesseert, zolang het maar geld oplevert. Zeer toepasselijke achtergrondmuziek dus. Meer dan hoeren van de uitkeringsindustrie zijn het niet.

Ik zou denken: kalkput. Geen bloemen, geen toespraken.

*Zo, eens genuanceerd beginnen vanavond*

Berserker Nr. 1 | 15-12-09 | 20:54

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:50
Viespoets, die tegel wil ik niet aanraken.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:53

Volledig de weg kwijt,
althans die naar naar het gezonde verstand,
de weg naar de bank wordt echter lachend gevonden,
als die al niet onder je neus gewreven wordt.

Smerig antisociaal graaigedrag,
diepgestoord en maatschappij ontwrichtend bovendien.

Maffiose praktijken via een verdeel en heersch politiek met belastinggeld,
gelden die volgens een klassieke maffiastructuur desnoods met geweld de argeloze burger ontfutseld wordt.

vander F | 15-12-09 | 20:52

Rammstein | 15-12-09 | 20:48
Net zo min als de stiekeme rukkers tijdens een vergadering.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:51

Guusje Nadorst | 15-12-09 | 20:47
Niet eens
*in neus peutert tijdens typen van tegel*

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:50

Guusje Nadorst | 15-12-09 | 20:47
Gaat niet 100% op

Rammstein | 15-12-09 | 20:48

Lesje lichaamstaal: Iemand die een vraag beantwoord en aan z'n neus zit LIEGT.
Zie van der Laan op 3:28.

Guusje Nadorst | 15-12-09 | 20:47

Kapitalisten. Bah, doen alles voor geld.

zovoklets | 15-12-09 | 20:45

Met een DUN maskertje

Martinello | 15-12-09 | 20:44

Moet dit ook allemaal bij-Wat kost de massa immigratie-.

bijtieakumaai | 15-12-09 | 20:44

Integratrie en immigratie, een miljardenindustrie. Mensenhandel met een dus maskertje.

Martinello | 15-12-09 | 20:44

Fleauxe | 15-12-09 | 20:37
Het zal wel aan het weer liggen maar volgens mij ben ik nu best een beetje verdrietig.
Kan het triester.
Ja, het kan.
En dan nog een paar van die soepsiediegeitenwollensokkenexkrakers die in het gat springen.
Uitkeren wordt declareren.
Man man man.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:42

Zo zijn er wel op meerdere terreinen mensen schatjerijk geworden door onder de staatskraan te gaan staan. Ouderenzorg, onderwijs, reintegratie.... en ga zo maar door.. Maar dacht je dat het deze staatsruifstelers te doen was om de mensen in die sectoren te helpen ? Schei toch uit man.

azijnseikerT | 15-12-09 | 20:42

Gelukkig kunnen ze er zelf ook om lachen.....

Nilfisk | 15-12-09 | 20:38

Klinisch dood | 15-12-09 | 20:27

Iek wiel ook wel eens. Maar iek krijg nooit. Iek heb lepra of zo? Wrom, iek Nederlander?

Burnt | 15-12-09 | 20:38

@Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:29: Ja, die kwam in het filmpje ook nog even voorbij geschoven. Laten we er maar om lachen, hebben jij en ik er ook nog iets aan.
*kiespijnboerig voor zich uit lacht*

Fleauxe | 15-12-09 | 20:37

ServerGenius | 15-12-09 | 20:29
Ik overweeg die tegel nog een keer te plaatsen voor de Mariëtte's, Femke's en Mark Twain's van onze samenleving.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*en het gewoon doet*
Dit is gewoon te gek voor woorden.
Hulde voor sjaak!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat Vogelbeest al zegt en niet vaak genoeg gezegd kan worden: INTEGRATIE BEGINT AAN DE POORT! En geen moslim, Marokkaan, Turk of andere niet-westerse allochtoon die hier nu al woont, wordt gediscrimineerd, gestigmatiseerd of op enig ander vlak benadeeld als economische vluchtelingen de toegang tot dit land wordt ontzegd. Gebruik hen dan ook niet als excuus om de grenzen open te zetten. Of betaal het zelf in plaats van de lasten van jouw schone geweten af te wentelen op de portemonnee, de veiligheid, de woonruimte, het ziekenhuisbed en de bewegingsvrijheid van een ander.

sjaakdeslinksesul | 15-12-09 | 20:27

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:37

-weggejorist-

libia majora kalus | 15-12-09 | 20:36

Aap Noot Mohammed

Nacho_Vidal | 15-12-09 | 20:35

Op zich is het goed dat ze vrije markt meedenkt over manieren waarop men kan integreren. Persoonlijk zou ik 20 miljoen in het vooruitzicht stellen aan één onderneming/groep/persoon met het beste plan, om diegene er vervolgens leiding aan te geven. Dat spaart geld uit, is met inachtneming van het belang van goed overzicht en kost de burger aanzienlijk minder geld. Maar nee, zo doen we het niet. Wat u op het filmpje ziet is het poldermodel in optima forma. Iedereen een dikke zak geld voor z'n idee, want ze zijn allemaal gelijk. En vervolgens blijkt slechts één of twee initiatieven daadwerkelijk de implementatie waard. Weg geld, weg jarenlang aanmodderen met een verloren generatie. Kosten; onbetaalbaar. Nou, fijn hoor.

Fleauxe | 15-12-09 | 20:34

ServerGenius | 15-12-09 | 20:29
Ik overweeg die tegel nog een keer te plaatsen voor de Mariëtte's, Femke's en Mark Twain's van onze samenleving.
*dubben doet*

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:33

Die man in dat filmpje was wel leuk die zich helemaal te barsten lachte over alle taxpoet die er binnen te halen is. En gelijk heeft hij.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:32

@MacReady: via een haastig foutief gespeld 'd'tje of 't'tje komen er geen 100.000 per jaar binnen hoor.

DannyV | 15-12-09 | 20:32

(on)beschamende vertoning van ruifvreterTs.

Russ Meyer | 15-12-09 | 20:30

Deze is het herhalen waard...... dus daar komt ie nog een keer!
----------------------------------------------------------------------------------------
Wat Vogelbeest al zegt en niet vaak genoeg gezegd kan worden: INTEGRATIE BEGINT AAN DE POORT! En geen moslim, Marokkaan, Turk of andere niet-westerse allochtoon die hier nu al woont, wordt gediscrimineerd, gestigmatiseerd of op enig ander vlak benadeeld als economische vluchtelingen de toegang tot dit land wordt ontzegd. Gebruik hen dan ook niet als excuus om de grenzen open te zetten. Of betaal het zelf in plaats van de lasten van jouw schone geweten af te wentelen op de portemonnee, de veiligheid, de woonruimte, het ziekenhuisbed en de bewegingsvrijheid van een ander.
sjaakdeslinksesul | 15-12-09 | 20:27

ServerGenius | 15-12-09 | 20:29

Fleauxe | 15-12-09 | 20:21
10 miljoen taxpoet takelen.
Wees er maar trots op.
Een verwerpelijk persoon, kan niet anders zeggen.
Maar nog erger zijn natuurlijk de mensen die de mogelijkheden bieden.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:29

Wat Vogelbeest al zegt en niet vaak genoeg gezegd kan worden: INTEGRATIE BEGINT AAN DE POORT! En geen moslim, Marokkaan, Turk of andere niet-westerse allochtoon die hier nu al woont, wordt gediscrimineerd, gestigmatiseerd of op enig ander vlak benadeeld als economische vluchtelingen de toegang tot dit land wordt ontzegd. Gebruik hen dan ook niet als excuus om de grenzen open te zetten. Of betaal het zelf in plaats van de lasten van jouw schone geweten af te wentelen op de portemonnee, de veiligheid, de woonruimte, het ziekenhuisbed en de bewegingsvrijheid van een ander.

sjaakdeslinksesul | 15-12-09 | 20:27

Burnt | 15-12-09 | 20:24

Iek wiel ook inboergeren. Mag ik dan eerst: Linda de Moel, dan Laila van iet snoernaal, dan eksboermeisje Albayrak, dan Fiemke van Groenlienks en dan
ein outkering. Wannier krijg iek fletscrien met afstandbedienung?

Klinisch dood | 15-12-09 | 20:27

Subsidie vissen is GOUDEN business, als je de weg een beetje kent in subsidie land
dan is de sky the limit..... die gasten pakken een veelvoud van wat de meeste
linkse burgermeester of andere top ambtenaar kan pakken.

ServerGenius | 15-12-09 | 20:26

You never know !! +1
Voor die ouwe meneer.

uuuu | 15-12-09 | 20:26

Nederland---> Blij om verblijfsvergunning want dan krijg je een uitkering
Amerika---> Blij om green-card, want dan kan je WERKEN

Nacho_Vidal | 15-12-09 | 20:26

Vogelbeest | 15-12-09 | 20:16
Andere woorden, dezelfde gedachten.

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:26

10 miljoen per jaar vangen met je bedrijfje door een stel analfabete permanente bijstands-bankhangers in te schrijven. Want daar gaat het om; de inschrijving. Net als bij al die opleidingsinstituten trouwens. Gewoon afrekenen met het ministerie per ingeschrevene. Kassa!

DeBruineSter | 15-12-09 | 20:26

Inderdaad, zo triest is het in NEDERLAND gesteld.
De grootste profiteurs blijken nu maar weer de ranzige, en soms agressieve, “ondernemers” die met hun $$$ tekens in de ogen een aanzienlijke graan inpikken van UW BELASTINGGELD.

Volgens mij zijn binnen Europa ook hele ander manieren mogelijk. Neem het rijkste en hoogst ontwikkelde land ter wereld, Noorwegen: alvorens ook maar één voet als nieuwe inwoner en één slag werk op Noorse bodem voor een Noorse werkgever te kunnen doen dient de betroffene het Noors machtig te zijn…

Maaaaaaar dat is voor Nederland natuurlijk te laag bij de grond, wij geven liever een aanzienlijk deel van het bruto nationaal product gewoon weg….

Burnt | 15-12-09 | 20:24

Ik ga in bad.....

Klinisch dood | 15-12-09 | 20:22

Zooooooo dan, check die kale knikker eens blij zijn met de gebrekkige integratie. Zak!

Fleauxe | 15-12-09 | 20:21

Grenzen open voor <a href="http://images.google.nl/images?q=latina">Latina's</a>!

applaus voor de paus | 15-12-09 | 20:21

Eigen initiatief en jezelf zien te redden? Nooit van gehoord..

JosVerbeek | 15-12-09 | 20:21

hoppa! Nog een pen in je binnenzak steken!

1+1 | 15-12-09 | 20:21

Rutger stijgt over zichzelf uit hier. "Uw spindokter staat hier tegen mee aan geplakt, toch wel iets geleerd". Moewahahah.

Elisabeth2 | 15-12-09 | 20:21

Goh, waar kan ik me melden als allochtoon? *haar zwart verft, wenkbrauwimplantaten doet maken en arabisch accent opzet*

JosVerbeek | 15-12-09 | 20:20

Ons land is vol tjokvol ,ga terug naar die zandbak.

bijtieakumaai | 15-12-09 | 20:20

Rutger is weer sterk!
+1 voor die ouwe snaaier met ze pilsjes en bakje nasi, hij weet tenmiste waar beurzen echt om draaien!

chekaz | 15-12-09 | 20:17

Schokkend.
Emmelie van der Laan is er blij mee dat het inburgeren een industrie is geworden.
Man man man.
Een industrie voor iets wat niet nodig zou moeten zijn.
Inburgeren doe je door je broek op te houden.
Werken, je aanpassen etc etc.
Daar heb je geen cursus voor nodig.
*gillen om drank doet*

Teun van het Tuinpad | 15-12-09 | 20:17

Dit keer maar met zijn kleren aan .

Eurotokkie | 15-12-09 | 20:16

wel un zeer goede reportage!

Stoine | 15-12-09 | 20:16

GVD! De in de USA of Canada moet je al bewijzen dat je vloeiend Engels spreekt alvorens je uberhaupt een verblijfsvergunning kunt aanvragen. In Australië zal zelfs als je een goedopgeleide westerling bent een onderzoek afwachten of er geen Australiër is die je beoogde baan kan vervullen.
En wat gebeurt er hier? Je komt volledig kansloos, vervolgens krijg je op kosten van de belastingbetaler een gigantisch traject waarna je omgeschoold wordt tot zanger lichte muziek en de rest van je leven een uitkering kunt krijgen.
Check GVD die Van der Laan dan "Gelukkig begint het op een industrie te lijken" Zou die man enige notie hebben dat hij Nederland, de Nederlandse cultuur, de Nederlandse economie en het Nederlandse volk aan het uitknijpen en vermoorden is om de zielige allochtoon maar van een geheel moeiteloos leven op staatskosten te voorzien?
Ik dacht nog over VVD, maar ik begin toch steeds meer naar PVV te neigen.

Vogelbeest | 15-12-09 | 20:16

"De rest zendt ik toch niet uit" LOL

Preaufessor Pascal | 15-12-09 | 20:13

Gatver ... Rutger met twee vuisten diep er in ...

Je Verzint Het Niet | 15-12-09 | 20:12

DannyV | 15-12-09 | 20:06
Helaas is er met de autochtone bevolking ook vanalles mis. Om te beginnen bij de spelling.

MacReady | 15-12-09 | 20:10

goed bezig rut

RVVdeTuinman | 15-12-09 | 20:10

"Niets mis mee, dat gebeurt al langer."
Nou, met de oncontroleerbaarheid en de auto piloot waarop het hedentendage gebeurd is van alles mis.

DannyV | 15-12-09 | 20:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken