Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sterk en sociaal: Baantjesmachine PvdA uitgelicht

Toch ons geld niet Zo, en dan schakelen we nu over naar het fantastische Hoogezand-Sappemeer, provincie Groningen, alwaar de lokale PvdA het goede idee heeft gehad een interim-manager te willen aanstellen voor de ontwikkeling van het stadshart. Dat kan namelijk wel een opknapbeurtje gebruiken. Nu is Hoogezand-Sappemeer een Kudtdorp gemeente Kotshol bescheiden gemeente met nog geen 35.000 inwoners in de middle of fucking nowhere op het Groningse platteland. De externe projectmanager moet er volgens de PvdA komen om de ontwikkelingen voor de aanpak van het stadshart te versnellen. Het gaat om een simpel baantje waarvoor twee dagen per week staan. Goed, en dan komt het: voor die lousy twee dagen per week bijbeunen in een Gronings provinciedorp stelt de PvdA een beloning in het vooruitzicht van liefst 100.000 euri aan taxpoet per jaar. Let wel: dat is omgerekend 70.000 euri boven de Balkenende-norm van 181.000 euri. Ongetwijfeld gaat de voorkeur uit naar een leuke intermin-manager met het hart op de *kuch* juiste PvdA-plaats. Grappig toch om steeds weer te zien wat hooggestemde woorden bij de PvdA in de praktijk betekenen: geen moer. Gelukkig stemmen we binnenkort weer...

Reaguursels

Inloggen

Andermans geld verbrandende salonsocialistische exhibitionistische zelfverrijkende hypocriete plucheminnende belastinggeldverkwistende betweterige elkaar de baantjes toeschuivende declarerende gek-op-reisjes-van-het-geld-van-burgers subsidievretende megalomane uit de hand lopende projecten bedenkende rapporten schrijvende vergaderende vreselijke asociale totaal los van de werkelijkheid denkende neerbuigende paternalistische PvdA ers.

henkojenko | 16-12-09 | 20:43

Medio 2011 vieren we opnieuw de bevrijding en kan het rood-wit-blauw weer uit. Wil de laatste socialist het licht uitdoen...

snurkertje | 16-12-09 | 12:38

Hoeveel ?

snurkertje | 16-12-09 | 12:36

Kukelu zegt de Kok de haan. Tok zegt kip Hamer. Heb je zin om te spelen, Kok? Sorry aandeelhoudersvergadering van de ING-ratten. Opletten dat die ratten niet alle kippenvoer opeten. Okay niemand zegt dat die ratten van de ING niet het recht hebben het voer van de arbeiderskippen in te pikken. De ratten hebben immers de macht. Ik probeer voor de kippen nog iets veilig te stellen. Dat volgt logisch uit de hoenderideologie waar ik me helaas in mijn vroege jaren toe heb bekend. Maar dan wel met mate. Maar Kok, eigenlijk ben jij toch ook gewoon een ING-rat? Zie mij als een haan in oorlogstijd. De boel moet wel blijven draaien. Maar jij deelt als hoender wel mee met de ratten. Jij hypocriete kip. Heb jij niet onlangs meegewerkt dat wij hoenderen plotsklaps tot een jaren langere legplicht zijn veroordeelt. Hoor wie het zegt, dat uitstel van het legpensioen geldt echt niet voor jou Kok. Kom poes laten we de rijen weer sluiten door te zingen. En de haan en de kip zingen met volle overgave: "En de internationáááááááleh...."

dadoorunrun | 15-12-09 | 16:12

haha, ergste is dat die partij, terwijl ze dit soort praktijken er op na houden, ergens ook nog linkse standpunten zou hebben :P

Vur | 15-12-09 | 16:05

PvdA.. je verwacht het niet hè!

Tam Tam | 15-12-09 | 12:02

Allemaal in de leer geweest bij Marcel van Dam en Wim Kok.

Flick Skeringaa | 15-12-09 | 11:27

@stoomloc | 14-12-09 | 17:11
Je zit ernaast stoomloc. Je leest niet, net als zoveel andere reaguurders hier.
Ik geef slechts aan dat er nog helemaal niets besloten is. Er wordt hier al gehuild voordat er geslagen is. Vooral door mensen die niet gehinderd zijn door enige kennis van zaken. Jij laat je kennelijk (mis) leiden door de insinuaties in het artikel en de misinterpretaties van een aantal reaguurders.

Guurt | 15-12-09 | 10:11

Zal ook wel een PVDAér worden benoemd. Links lullen, rechts vullen

jobo | 15-12-09 | 01:44

@ mail cheauvinist pic: Make my day….

Burnt | 14-12-09 | 23:39

De PvdA is domweg te doorzichtig geworden. Onder het mom van wij deugen de boel keihard oplichten. Alleen laag opgeleiden trappen daar nog in. De hoog opgeleiden flessen de boel daar.

Jokkebrok | 14-12-09 | 22:47

Luister, wanneer je in NL geboren bent, dan krijg je gedurende je leven alhier ontzettend last van je maag van in ieder geval het volgende:
1. Banken
2. Verzekeringsmaatschappijen
3. Belastingen en dan vooral successie en schenkingsbelasting
4. Links c.q. subsidies
Wordt het dan niet eens tijd, dat we die rotzooi met z'n allen in 1 klap opruimen?
Gaat natuurlijk niet lukken. Dus heffen we het glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was.

pe4444 | 14-12-09 | 21:57

Burnt | 14-12-09 | 18:25
Ai mienjong, goud luuster'n anders bats ik joe veur dien bakkes!

mail cheauvinist pic | 14-12-09 | 21:31

Uit de speech van de PvdA, afgelopen zaterdag in Apeldoorn: "Dat is een grote en uitdagende opdracht voor ons allemaal: iedereen mee nemen op weg naar een beter Nederland. Niet bang en bezorgd maar open en met vertrouwen.

En dan ook echt iedereen. Niet alleen de optimisten van de grachtengordel en de universiteiten. Niet alleen de bezorgden uit de achterstandswijk of het vmbo."

Ehm, moet je per definitie dom en arm zijn om te zien dat Nederland onder de PvdA een Kudtland is geworden? IK ben een bezorgde hoogopgeleide uit een villawijk. Mag dat ook?

Dr. U.I. Loor | 14-12-09 | 21:27

Spot on, Von Preußen.

Von Münchhausen | 14-12-09 | 21:22

Hoorde ik daar de naam Sterk i.v.m. PvdA? Dat moet een vergissing zijn.

JP_Nee! | 14-12-09 | 21:01

Are you talking about Highsand-Juicylake? Nice!

Dikke lul, drie bier | 14-12-09 | 20:58

@van Pruissen
"Kudtdorp gemeente Kotshol"
Complimenten! U kent uw Sjef van Oekel-klassiekerts.

Chiant | 14-12-09 | 20:28

@ Oculus Malus, Regeering: Als je bij een Twijnstra of een of ander projectmanagementbureau iemand inhuurt ben je dus gewoon die uurtarieven kwijt. En dat zijn dus niet de bedragen die die mensen verdienen. Verder dikke prima, ik vertel je alleen maar hoe het zit.

Verder is het heel apart hoe iedereen dit leest. Er staat alleen dat er een voorstel is gedaan door de PvdA en bijna iedereen gaat er van uit dat het dus een PvdA-ert is die het baantje zal krijgen. Hoe slecht kun je dan lezen. Je tuint gewoon in de val die Von Pruisen netjes voor je neerzet. Dit soort diensten worden in elke gemeente gewoon aanbesteed. Dit wordt niet besloten door de gemeenteraad.

Vergis ik me sterk of wordt er hier niet kritisch meer gelezen?

Gare Nellie | 14-12-09 | 20:25

@ leefbarbaar | 14-12-09 | 18:48
Eens, er staan zowel in Amsterdam als in Rotterdam hele kantoor-torens waar eigenlijk alleen maar verborgen werkeloosheid wordt opgeslagen. Mensen, Geenstijl noemt ze raamambtenaren, waarvan eigenlijk niet duidelijk is, wat ze doen en misschien nog meer waarom wat ze doen zo belangrijk zou zijn. (lees, wellicht gewoon volledig overbodig.) De Partij van de Arbeid is als geen ander een meester in het generen van dit soort bedachte ( Melkert ? ) "banen". Wordt het niet de hoogste tijd, met name in deze economische crisis om dit soort wantoestanden te ontmantelen ?

Marcus Porcius Cato | 14-12-09 | 20:19

Ben er verleden week nog langs gereden,onderweg er naar toe,kom je borden tegen met ,het einde van de wereld begint hier.Kan kloppen,leeg dor zooitje daar,je zou er maar wonen,hebben ze daar ook Kerst? of Allochtonen?

fleurtje | 14-12-09 | 20:05

Jonge, jonge, de zoveelste mislukking in de cluster fuck die PvdA heet. Ach, tuurlijk, elke partij heeft wel eens wat, maar dit wordt echt bespottelijk. Aan alle PvdA'ers die dit stukje zojuist gelezen hebben, kunnen jullie jezelf eens afvragen waarom jullie eigenlijk op die partij stemmen ? Ik bedoel, zet eens wat van je argumenten op een rijtje ofzo en kijk eens of ze nog kloppen.

Marcus Porcius Cato | 14-12-09 | 20:05

@[[[Mad.doC]]] | 14-12-09 | 19:17
Ik weet niet waar jij Aardrijkskunde hebt gehad, maar Hoogezand ligt niet in Oost-Groningen.
Het ligt op 10km van Groningen in Midden-Groningen.
Lijkt een klein verschil, maar er ligt nog zeker 50 jaar beschaving tussen Groningen en Winschoten.

vagehond | 14-12-09 | 19:57

Oost-Groningen.... daar is de PvdA zo ongeveer uitgevonden. Vier jaar lang zeuren en zeiken dat alles kut is, en vervolgens bij de verkiezingen weer een kruisje zetten bij de PvdA lijstrukker.

[[[Mad.doC]]] | 14-12-09 | 19:17

Hoogezand is gewoon 1 grote Vogelaar-wijk, het heeft niet eens een centrum. Daar is niets meer van te maken. Of dat geeft juist kansen voor nog meer van dit soort pracht-banen.

waddapatja | 14-12-09 | 19:05

grappig wat die rode pvda vlag voor een hoogstemde flauwekul losmaakt bij de stukjesschrijvers en de schuimbekkende menigte. eens zien wat een parttime interim bij de telegrof zou verdienen als die moest komen helpen om een verdien model in elkaar te zetten voor de websites van de telegrof.

antizanic | 14-12-09 | 18:49

In 010 zijn er zo duizenden banen. Pretbanen.
Je hebt ook een grote hoeveelheid overbetaalde ambtenaren, die thuis werken. (lees zijn overbodig en opgerot en worden zo volledig door betaald tot hun pensioen)
We leven in een bananenmonarchie.

leefbarbaar | 14-12-09 | 18:48

wat een ongelofelijk rooie bloedhonden zijn et toch weer bij pvda, linksche hobbies noemen ze dat

Fubar88 | 14-12-09 | 18:33

@ mail cheauvinist pic

Tegn weil sist nou te jeuzeln den? Kist ook gewoon normoal in ABN knittern of nait?

Mongool!

Burnt | 14-12-09 | 18:25

Zo werk zoiets:
Een PvdA ambtenaar gaat weg bij de gemeente om een eigen bedrijfje te beginnen: een adviesburo. 'Toevallig' een paar maanden later klopt de PvdA gemeente aan bij deze man om advies in te winnen, met als tegemoetkoming een riant uurloon. Meer dan riant. En wat zijn dan de adviezen? De standaard lulkoek die u en ik ook wel opeen A4tje hadden kunnen zetten.
Overigens gaat het helemaal niet om het netto loon van meneer, maar waarom heeft de gemeente zelf geen wethouder of ambtenaar die dit plan kan opmaken? Waarom gaat het zo onevenredig vaak naar adviesburo's?

Eventhorizon | 14-12-09 | 18:23

@dutchdj | 14-12-09 | 17:56
Achterhaalde stuff van jou. Velen stemmen PVV, en D66 trouwens, uit protest. Als dat nou toch eens zou doordringen tot de idioten van de PvdA, en van het CDA (maar de sufkoppen die daarop stemmen, zijn als verloren te beschouwen).

Fijnstoffer | 14-12-09 | 18:10

@ verkiezingsbeloftes | 14-12-09 | 16:00
Grappig die Angel-Saksische gezegden; jammer dat ze achterhaald zijn.
De Engelsen hebben geen recht van spreken meer. Ze hebben zeer veel gouden dukaten (bonussen) betaald aan hun bankiers en financieel specialisten. En nu zitten ze met een failliet land. Engeland is van de Arabieren. En van de islam.

Fijnstoffer | 14-12-09 | 18:07

Die baan is al lang vergeven. Maar voor de buitenwacht dien je de schijn op te houden en alsnog tot publicatie over te gaan. Is niet meer dan een formaliteit.

natte krant | 14-12-09 | 18:04

Nee die PVV die jullie hier aan verheerlijken zijn, die is lekker. Dat wordt echt de grootste flop ooit, vele malen groter dan de LPF. Laat ze ook maar winnen ook eigenlijk, alhoewel ik denk dat de meeste Nederlanders toch wel wat meer in hun mars hebben dan op over het paard getilde tokkies te stemmen.

dutchdj | 14-12-09 | 17:56

@ miezulf:
Moie! Wat liek'n die mens'n op mekoar!! Goud kiek'n!

mail cheauvinist pic | 14-12-09 | 17:51

Guurt | 14-12-09 | 17:16
We zullen zien Guurt.
Maar ik denk dat het wel een PvdA'er wordt.

droog brood | 14-12-09 | 17:29

Bij de PvdA is dit al járen schering en inslag.Functioneer je niet goed,dan verzinnen ze wel een of ander niet bestaand matsbaantje voor je.Natuurlijk wél met de nodige salarisverhoging!
www.storp.nl/plaatselijk-nieuws/go-edd...

René from the Café | 14-12-09 | 17:27

Tijd voor Geert, hopelijk gaan al die linkse zakkenvullers tegen de .... nee, mag je niet zeggen, nou, in een ....... ook niet. Ach laat ook maar.
Ik ga PVV STEMMEN !!!

Ayaan Sorry | 14-12-09 | 17:27

Gare Nellie | 14-12-09 | 15:21
dom! Ik kom voor minder dan de helft mijn bed uit. Doet er niet toe of er een tussenpersoon tussen zit, moet je het maar anders regelen. Een ton kwijt voor 2 dagen per week is veel en veel te veel, zeker in crisistijd.

de^mol | 14-12-09 | 17:18

@droog brood | 14-12-09 | 16:52
"Het doet niet terzake, maar het is wél weer een PvdA'er en geen VVD'er."
.
Ik heb niet kunnen lezen dat iemand deze opdracht heeft gekregen. Sterker nog, het is nog slechts een voorstel dat nog moet worden besproken in de raad.
Het is dus nog maar zeer de vraag of dit wel gaat gebeuren en zo ja, wie dit dan gaat uitvoeren.
Het is dus een onterechte veronderstelling dat een pvda´er dit gaat doen.

Guurt | 14-12-09 | 17:16

Beste pvdamensen,

Ik wil het ook wel doen voor de helft van het geld en dan ook nog full-time.
Lijkt me een redelijk aanbod voor deze baan.

roosvrij | 14-12-09 | 17:13

Toch altijd weer dat authentieke, exemplarische PVDA-gevoel.
Ik stel me dan de oldskool linkschmens ala Guurt voor die telkens weer bij het lezen van dergeljke berichtjes ergens deep down inside een zacht maar duidelijk alarmbelletje hoort rinkelen. Welke ook telkens weer en tegen beter weten in wordt uitgemept. Snel de classic downplay en over tot de orde van de dag. Maar de twijfel knaagt langzaam maar zeker aan het toch al dichtslibbende rooie hart.
Dag in, dag uit, week in, week uit, maand in maand uit, jaar in, jaar uit, totdat ....

stoomloc | 14-12-09 | 17:11

En CDA/VVD ? Die hebben steun aan de heilige Obama verklaard. Dat levert toch ook baantjes op ? Smit-Kroes (dat heb je als je geilt op een dubbele naam) heeft de buit alweer binnen. Maar Verhaegen wil nog toch ook wel langzamerhand kluiten zien. Ben benieuwd.

Recht(s) Overeind | 14-12-09 | 17:10

Merlot | 14-12-09 | 16:42
Herr Nout.
Van zijn Wikki:
"Als gevolg van een uit de hand gelopen studentengrap belandde Wellink in zijn jonge jaren in een Leidse gracht, waarna hij een levensgevaarlijke infectie aan zijn been opliep. Hier heeft hij een stijve knie aan overgehouden.[3]"

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 17:09

Ik heb eens even gegoogled en de PvdA heeft 11 van de 23 zetels in dat pokkedorp. Ik gun ze van harte dat ze totaal failliet gaan daar. Ze verdienen het namelijk wel met zulke verkiezingsuitslagen.

RL | 14-12-09 | 17:08

Guurt | 14-12-09 | 16:20

Hahahah, een stadshart ontwikkelen voor 35000 mensen!

disclaimer | 14-12-09 | 17:01

Het probleem van de PvdA is dat bij verkiezingen het CDA de smet op de PvdA kan afschuiven en weer lekker kan meeregeren. Het zou mooi zijn als mensen duidelijk krijgen dat CDA uit net zo corrupte plucheklevers bestaat. En wie zijn toch al die mensen die daarop blijven stemmen? "Ja ik stem pvda/cda want, eh, ja, dat heb ik eigenlijk altijd al gedaan en ja, 't is toch kristeluk he...?"

disclaimer | 14-12-09 | 16:59

Guurt | 14-12-09 | 16:20
Ik ben van de verkeerde partij, maar het is wel mijn vakgebied. Meestal worden dergelijke baantjes onderling verdeeld.

juriste | 14-12-09 | 16:58

@Merlot | 14-12-09 | 16:41
Ik weet het. Het was retorisch.
En ik houd mijn hart vast. Dit kabinet stelt alleen maar uit. En uit. Want als je niet beslist kan je er ook niet op afgerekend worden.

Canarie | 14-12-09 | 16:55

Guurt | 14-12-09 | 16:20
Het doet niet terzake, maar het is wél weer een PvdA'er en geen VVD'er.

droog brood | 14-12-09 | 16:52

Het is geen ambtsdrager maar een inhuurling, dus is de erecode van de PvdA niet van toepassing. Bovendien is die erecode gepresenteerd met de kennis van 4 december 2009. De werkelijkheid ziet er nu, ruim anderhalve week later, heel anders uit en de PvdA is een dynamische partij.

Zoetwaterpanharing | 14-12-09 | 16:50

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:25
Bedoel je Herr Flick?

Merlot | 14-12-09 | 16:42

Canarie | 14-12-09 | 16:23
Nee.
Het betekent alleen maar dat ING liever zo min mogelijk invloed vanuit het kabinet wil.
De redden zich liever met het afknijpen van kredietverlening.
Er kon immers binnenkort wel eens een heel ander kabinet zitten.
Dat wat minder "eliteboys onder elkaar" is.

Bezuigingen komen er toch.
En zeer draconisch ook.
Want wie dacht dat het kabinet Den Uyl het meest spilzieke ooit was --- you ain't seen noting yet.
Drie jaar ontkennen van, en rondprutsen met de kredietcrisis door socialistische en gristelijke moraalridders, gaat ons zeker 30 à 40 jaar serieuze economische krapte opleveren.
Veel te lang in ieder geval.
Voor de kinderen die alleen maar de weelde van de 90s gekend hebben, zal het nog lastig worden om vrijwel voor de rest van hun leven de schraalheid van de 80's en 50's te leren accepteren.

Moet je nagaan; Merkel heeft ondertussen haar crisisplannen ontworpen, ingediend, door de Bondsdag geleid, in werking gesteld, verkiezingscampagne gevoerd, is herkozen, heeft een nieuwe regering geformeerd, is al weer aan de slag met nieuwe plannen.

En waar is Nederland in dezelfde tijd?
In Nederland zijn 21 commissies nog steeds aan de gang om een advies voor te bereiden voor het kabinet.
Er is al iets over bekend (jaja), namelijk dat het kabinet sommige voorstellen van de commissies zal overnemen en anderen weer niet.
Maar wat ze precies gaan overnemen en wat niet, dat mogen de burgers niet weten.

En dan vinden ze het ook nog raar dat veel burgers de zittende politiek niet meer vertrouwen.

Merlot | 14-12-09 | 16:41

@Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:26
Zal ik dan doen alsof ik verrast ben en er stennis over schoppen?

Canarie | 14-12-09 | 16:29

PvdA synoniem voor; Belijden met de mond, wat ze met de hand niet naleven, oftewel de weg naar de kiezershel is geplaveid moet goede voornemens.

william7055 | 14-12-09 | 16:27

Canarie | 14-12-09 | 16:23
Daar kan ik kort over zijn.
Nee.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:26

Merlot | 14-12-09 | 16:23
Vergeet die man met de stijve knie niet.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:25

@Merlot 16:23

"Nederland Incestland!" Kokte De Waal.

widtvoet ® | 14-12-09 | 16:25

@Merlot | 14-12-09 | 16:17
Overigens lost ING wel even de helft van die overheidssteun af.
Zou dat beteken dat al dat zuur en die bezuinigingen dan ook niet door gaan, omdat er ineens toch 5 Miljard minder stattsschuld is?

Canarie | 14-12-09 | 16:23

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:19
widtvoet ® | 14-12-09 | 16:20

En de ABN: daar zit Paarse collega Zalm.
Hoogst geplaatste PvdA infiltrant bij de VVD evah.
De Philby van de Lage Landen.
Ook toeval natuurlijk.

Merlot | 14-12-09 | 16:23

Als die gast nu voor een ton in een jaar tijd een goed stadshart voor dat dorp ontwikkelt, zie ik het probleem niet zo. Of dat nu gebeurt door een pvda´er of een vvd´er of wat dan ook, doet niet terzake.
Er wordt hier geen politicus ingehuurd, maar iemand met kennis van stadshartontwikkeling.

Guurt | 14-12-09 | 16:20

@Merlot 16:17

Voor wat hoort wat.

widtvoet ® | 14-12-09 | 16:20

Merlot | 14-12-09 | 16:17
Thanks, die had ik even gemist.
Wat een verhaal..
Man man man.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:19

Voormalige bestuurders van woningkorporaties zouden hier mi. een streepje voor moeten hebben overigens. Zeker wanneer zij van de "goede kleur" zijn. Mensen die weten wat het is om met de poten in de modder te staan. Mensen met het hart op de goede plek.

"Omdat we weten dat een land waarin iedereen meetelt geen talenten verspilt of mensen aan de kant laat staan. Omdat we weten dat een land waarin iedereen meetelt domweg een fijner land is om in te leven!"

widtvoet ® | 14-12-09 | 16:18

Tijd om een sterke Italiaan met een stekelig beeldje in te huren... wedden dat 'ie zijn taak voor veel minder vervult!?

Viezevoozert | 14-12-09 | 16:17

Merlot | 14-12-09 | 16:16
De vijver in Den Haag zit er vol mee.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:17

Klinkt echt als iets voor een afgefikt PvdA-kopstuk dat aan een nieuw baantje toe is,
Je hoeft er toch niks voor te kunnen, alles wordt toch gedaan door ondergeschikten?
Nou dan.

Merlot | 14-12-09 | 16:16

Ziet wie graait daar kindren
Ziet wie draait daar kindren,
Ziet wie liegt daar zachtjes in het rond
Het zijn de socialisten zeker,
Die verdwaald zijn zeker,
Ik zal eens even vragen naar hun naam,
P van de A
P van de A
Breng ons vanavond een leuke baan,
En smijt dan wat centjes
Van een ander er tegenaan.

illuvatar | 14-12-09 | 16:15

Canarie | 14-12-09 | 16:11
lol @ "He hoer, loop eens door!"
Kostelijk!

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:15

Het aloude en naar ik hoopte versleten adagium gaat dus nog steeds op:
"Links lullen en rechts zakken vullen".
Oplichters, laaielichters & fraudeurs, dus in de petoet ermee !

Cinq-Marquis | 14-12-09 | 16:14

@Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:06
Ik quote mijn neefje even. Ze praten daar alsof ze hun tanden stijf op elkaar houden. En opmerkingen als "He hoer, loop eens door!" worden slecht gewaardeerd.
Als je het zo bekijkt lijkt 100.000 euro idd wel weinig.

Canarie | 14-12-09 | 16:11

Heeft Vogelaar nog geen huilie-huilie mailtje gestuurd naar gezellige, leuke collegatjes, met wie ze altijd zoooo gezellig kon koffiedrinken?

Ploertendodert | 14-12-09 | 16:10

Hoezo ben ik niet verbaasd, graai graai

Nieh | 14-12-09 | 16:10

de dieven

eddiekallie | 14-12-09 | 16:09

@verkiezingsbeloftes 16:02

Precies. Precies. En bovendien, wanneer je geen marktkonforme renummeratie biedt voor bepaalde funkties lopen alle kanjers weg naar het buitenland. Kwaliteit heeft zo z'n prijs. Geldt zeker voor de (semi) publieke sektor. Daar moet je nl. als werkgever óók nog eens konkurreren met het nationale bedrijfsleven.

*nat washandje door naad haalt*

widtvoet ® | 14-12-09 | 16:09

Canarie | 14-12-09 | 16:02
Ze keken ook allemaal hetzelfde daar.
Behalve de dame van de lokale Chinees, maar daar was niet veel voor nodig.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 16:06

Corrupte klootzakken.
Dat neem ik de PvdA echt kwalijk.
Al dat geroep over "strijd tegen de elites", bleek achteraf alleen maar een "strijd" van de PvdA-kaderleden, om zelf tot die elites te gaan behoren.
Zodra ze goed en wel op het pluche zaten, konden de "arrebeiers" hardstikke doodvallen.

Merlot | 14-12-09 | 16:05

verkiezingsbeloftes | 14-12-09 | 16:02
En wat dan als het helemaal niets oplevert en alleen maar kost?

60CX | 14-12-09 | 16:04

@Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:52
Mijn neefje is daar gaan wonen. Humor is daar nog niet doorgedrongen.

Canarie | 14-12-09 | 16:02

PvdA altijd -10.
D66 volgt op altijd -9.

Zo jammer! | 14-12-09 | 16:02

In dit land moet wat minder gekeken worden naar wat iets kost, maar naar wat iets oplevert. Er wordt nogal iets gevraagd aan deze PL.

verkiezingsbeloftes | 14-12-09 | 16:02

@vagehond
+1!

Frappant | 14-12-09 | 16:00

@Fijnstoffer | 14-12-09 | 15:56
Daar hebben de engelsen een mooi gezegde voor:
If you pay peanuts, you get monkeys.

verkiezingsbeloftes | 14-12-09 | 16:00

@verkiezingsbeloftes | 14-12-09 | 15:38
Dan nemen ze maar een wat 'minder goede' (= geen PvdA-vriendje). Voor 80 á 90 euro per uur zijn er uitstekende ZZP'ers te krijgen.

Fijnstoffer | 14-12-09 | 15:56

1000 euro bruto per dag. Daar moet 52% belasting van af, houd je over 480 euro netto per dag. Gedeeld door 8 uren = 60 euro per uur. Daar moet de beste man dan nog een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor afsluiten; als ie ziek is wordt hij niet doorbetaald, vrije dagen worden niet doorbetaald, misschien moet ie met de auto naar zijn werk en dan krijgt ie 19 cent per kilometer, wat niet genoeg is om de kosten te dekken van alle auto's boven een Fiat Pinda. En het allerergste: hij moet op verjaardagen vertellen waar hij werkt.
Weet je wat een ambtenaar in vaste dienst kost?
Ik zou voor deze klus mijn bed niet uitkomen.
En ik stem ook geen Puvudu-uh.

BV de Blaf | 14-12-09 | 15:55

droog brood | 14-12-09 | 15:51
Dat schijnt wel in te zijn.
Maar waar vind je zo gauw een blonde chauffeur met dikke tieten.
Owh, wacht.
www.the-freaks.nl/foto%27s/fotostatjan...

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:54

Tja, wat moet je hier van denken... what's new.

OpperRanger | 14-12-09 | 15:53

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:48
Een overnachtinkje maar, paar Thaise hoeren en een bergje coke erbij, dat gaat wel lukken.

60CX | 14-12-09 | 15:53

@ Gare Nellie,

Wie o wie had er de mond vol van toen het om de bonussen van de bankiers ging? Was dat niet de PvdA? Onder bezielende leiding van onze Wouter?
Maar dan koud een jaar na dato wel € 100.000,-- per jaar voor 2 dagen/week werk goedpraten?

Kunnen die lui niet gewoon via een melkerbaansalaris instromen of zo?En als ze dan 3 jaar goed gefunctioneerd hebben dat we dan eens over een volwaardige baan á ¾ modaal beginnen?

Burnt | 14-12-09 | 15:52

Waar kan ik inschrijven? Ik kan net zo weinig als een PvdA'er dus uitermate geschikt. Oja, ik ben ook lui en ik heb geen zin om mijn gezicht te laten zien. Dus voor 90.000 doe ik het ook wel.

Jax | 14-12-09 | 15:52

Canarie | 14-12-09 | 15:49
Ik ben er een keer geweest en dat viel niet mee kan ik je vertellen.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:52

Ik vind het maar raar. De PvdA is anders altijd heel zorgvuldig met het uitgeven van gemeenschapsgeld.

FreshClash | 14-12-09 | 15:51

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:48
Ach, van dat geld kun je je wel een privé-chauffeur veroorloven die je elke dag van het Gooi naar Groningen vervoert. En anders neemt de PvdA dat kostenpostje
toch even voor zijn rekening?

droog brood | 14-12-09 | 15:51

Bekijk het positief, schijnbaar is de crisis in HS voorbij.

stoer50 | 14-12-09 | 15:50

Gôh. Schokkend.

antiwilderts | 14-12-09 | 15:50

interim-manager kan natuurlijk nog enige vorm van verantwoording met zich mee brengen, voorkeur gaat natuurlijk uit naar een freelance adviseur voor het ultime zakkenvullen zonder enige verantwoording naar wie dan ook.....

woefdrammer | 14-12-09 | 15:49

@Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:48
Je hoeft maar 2 dagen

Canarie | 14-12-09 | 15:49

Je moet trouwens wel heul pervers zijn om voor € 100 K naar Hoogezand-Sappemeer te gaan.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:48

Alsof ik uberhaupt pvda ging stemmen. Ik vrees met grote vrezen iedere verkiezing, d'r is potdomme helemaal niks te kiezen.

Achterdocht | 14-12-09 | 15:47

Oculus Malus | 14-12-09 | 15:40
BTW vanaf? Je bedoelt natuurlijk BTW erbij...

60CX | 14-12-09 | 15:45

Wiens belangen behartigd deze partij in vredesnaam? Zo vonden ze bijvoorbeeld de kilometerheffing niet hoog genoeg. Waar slaat dat op? Wat is dat voor standpunt? Je hebt alleen baat bij deze partij als je een getinte uitvreter bent en daar hebben we er nogal wat van dus zullen ze het wel weer lekker doen bij de verkiezingen.

Randy McRanderson | 14-12-09 | 15:45

tipo | 14-12-09 | 15:39
En er komt nog veel meer. Ze zijn nog lang niet uitgegraaid. Tenslotte kán het nu nog. Een slimme PVDA'er is op zijn toekomst voorbereid.

droog brood | 14-12-09 | 15:45

Uiteraard voor een persoon met het hart op de juiste ( rode ) plaats.

Teun van het Tuinpad | 14-12-09 | 15:44

Heerlijk om te zien hoe geenstijl meehelpt aan de vernieling van de PvdA, maar het moet gezegd, bij alle politieke partijen wemelt het van de incompetentie, nepotisme en verspilling van belastinggelden. Met name in de lokale en provinciale politiek.

zum kotzen | 14-12-09 | 15:43

Natuurlijk is de nieuwe Interim manager een PvdA'er en zullen de aannemers die 'gestrikt worden om te investeren' helemaal geen enkel financieel risico lopen en ik kan je nu ook al vertellen van welke partij zij lid zullen zijn.

Snut Nose | 14-12-09 | 15:43

smerige rooie verraders.

Roeptoetertttt | 14-12-09 | 15:43

Tja, H-S is nu inmiddels sinds de jaren '80 volledig in handen van dezelfde PvdA-wethouders en geloof me, dat is te zien.
De ontwikkeling van het Stadshart ten faveure van politieke vriendjes (lees: projectontwikkelaars, bouwers en enkele investeerders in "De Hooge Meeren") is ten koste gegaan van bijna de gehele verdere middenstand.
Enkele ondernemers zijn een aantal jaren geleden al gestopt toen ze het zagen aankomen, maar inmiddels staat bijna de helft van de winkels buiten het centrum leeg.
Sommigen omdat ze een "omkooppremie" kregen om zich in het centrum te gaan vestigen, de rest is gewoon kapot gegaan omdat het lastig winkelen is als om de twee panden een winkel leeg staat.
.
Martenshoek is een prettige uitzondering omdat ze nog genoeg vermogen hadden om zelf hun gebied te ontwikkelen. (de WIMA heeft miljoenen gestoken in nieuwbouw en parkeerplaatsen)
De PvdA-fractie was uiteraard afwezig bij de openingsfestiviteiten, de toenmalige burgemeester werd tijdens een borrel treffend gespeeld door een door de winkeliers ingehuurde acteur. (Serieus!)
.
Toen het CDA vragen begon te stellen over de kosten (die naar schatting richting een paar honderd miljoen gaan) werd deze buiten de coalitie gehouden, ondanks het feit dat de lijsttrekster van CDA verreweg de meeste voorkeursstemmen kreeg.
De burgemeester vertrok om zich eerst bij FC Groningen op een kaderfunctie te laten fêteren en vervolgens een villa in België te betrekken, zoals een echte socialistische miljonair betaamt.
Knap voor iemand die daarvoor een "maar" paar duizend per maand zou verdienen als burgemeester, maar een bouwfondsje hier of daar helpt je de winter door, nietwaar?
En de inwoners van H-S? Tja, door de tunnelvisie van de Raad zitten ze nu met een bouwput van een centrum, verpaupering aan de Hoofdstraat en Noorderstraat, sluiting van de Industrie en enorme lastenverzwaring omdat het toch ergens van betaald moet worden, nietwaar?
Het is dat het hier zo lekker woont aan het meer, anders was ik allang vertrokken uit dit rode wespennest.
Het interim-idee is overigens niet nieuw. Een tijdje terug is een (PvdA-)
ambtenaar wegens verregaande ongeschiktheid ontslagen, maar vervolgens op interimbasis weer aangenomen voor een tonnetje of zo per jaar.
Is toch maar publiek geld, nietwaar?

vagehond | 14-12-09 | 15:43

In NL hebben we teveel last van GEWOONTESTEMMERS die niet van partij durven switchen of die er trots op zijn "AL HUN HELE LEVEN" op de PVDA te stemmen.
Die lui moeten eens wakker geschud worden! Leuke taak voor POWNED?

De Stramme Kabouter | 14-12-09 | 15:41

Kijk, je kan het wel Van Pruisen, leuke itempjes opduikelen. Je krijgt voorlopig weer even het voordeel van de twijfel, ga zo door. Is mijn naam overigens al genoemd daar in Hoogezand-Sappemeer? Ik ben eventueel wel bereid...

60CX | 14-12-09 | 15:40

Pluk van de Arbeiders..

Canarie | 14-12-09 | 15:40

Knap het stadshart maar op met lego.
Als het niet bevalt breek je het weer af.

wiers | 14-12-09 | 15:40

Gare Nellie | 14-12-09 | 15:30

Dus jij denkt dan van de 100.000 ( 250.000 op basis van voltijdscontract) er maar 20.000 overblijft? Er gaat misschien wat btw vanaf (20%) en er moeten wat premies en verzekeringen worden betaald maar dan blijft er altijd nog meer dan de helft over. Dat lijkt me grof betaald om wat vergaderingetjes op te zetten en wat spreadsheet management.

Oculus Malus | 14-12-09 | 15:40

@ Anders nog? | 14-12-09 | 15:33
Een beetje fatsoenlijke consultant kost idd €1000 / dag. Voor een goede interim is het eigenlijk nog weinig. Of het de moeite waard is om dat in dat gehucht in Noord-Groningen uit te gaan geven, dat is een andere discussie.

Spiffy | 14-12-09 | 15:40

Gare Nellie | 14-12-09 | 15:21

Beste Nellebel, bijkomende kosten doen altijd een stuk later kiekeboe. Denk maar eens even mee: de gezelli-commissies, begeleidende stuurgroepen, hapje-drankje-drankje-drankje-drankje, interimbemiddelingsbureaus, het strijkje voor de vrijmiborrel, pr-adviesburootje dat imago/risicobeheer doet, he-wakker-worden-ik-dacht-dat-jij-de-bob-was-taxi, de reiskosten van de interimmeneerdekoekepeer, die leuke suite van hotel de Turfbonker. Ach kom, vul de rest maar aan.

De Regeering | 14-12-09 | 15:39

Maar kijkt iemand hier nou echt van op? Dit weten we nu toch wel? We weten toch wat voor oneerlijke leugenachtige partij dit is die een totaal achterhaald wereldbeeld probeert op te dringen aan anderen, genaamd socialisme. Een lachwekkende club betweterige kapitalisten, want dat zijn het. Geen partij is zo materialistisch bezig als de leiding van PvdA. Ik kost er van, echt.

Masturwasbeer | 14-12-09 | 15:39

Een beetje ambtenaar 2.0 heeft zichzelf al lang overtollig laten verklaren om vervolgens als 'project manager' of 'consultant' weer driedubbel betaald terug te keren.
Davied van Berlo-tuig zeg maar. Van die glijers die Wouter Bos vuistdiep in zijn uitlaat twitteren, om vervolgens in hun nieuw verkregen projectje weer geld te verkwisten aan politieke fantasieën.
Part-time uiteraard. Er moet ook nog getwitterd worden.

Bos Hout | 14-12-09 | 15:39

@widtvoet ® 15:27
Wouter de lijkenpikker?
("Voor degene in een schuilhoek achter glas
Voor degene met de dichtbeslagen ramen
Voor degene die dacht dat-ie alleen was
Moet nu weten, we zijn allemaal samen

Dus hou het niet bij zingen, vechten, huilen, bidden, lachen, werken en bewonderen.
Ga op pad en geloof in je zelf en in je idealen. )

oeh Wouter, dat is fout. Na het innen van Ramses Shaffy's successierechten ook nog zijn tekst misbruiken. Het kan niet op.

tipo | 14-12-09 | 15:39

1000,- per dag of 125,- per uur. Jullie hebben hier zeker geen idee wat een goede projectleider kost?

verkiezingsbeloftes | 14-12-09 | 15:38

De roverhoofdman van Groningen is MAx van den Berg was vroeger de baas van Novib dus die weet wel wat je met onrwikkelingscentjes moet doen.

Uw Verzekeringsadvis | 14-12-09 | 15:38

niet zomaar een kudtdorp, mijn kudtdorp <3

jerr0 | 14-12-09 | 15:37

Stem PvdA, dan weet je wat je krijgt: corruptie, vriendjespolitiek, geld-over-balk-smijterij, belastingverhoging.

Fijnstoffer | 14-12-09 | 15:36

Op hoeveel zetels staat de partij voor de allochtonen ondertussen in de peilingen? Denk dat er weer een zeteltje af gaat.

Da_Vincentius | 14-12-09 | 15:36

"Hiermee loopt de PvdA vooruit op de wetgeving."
*Proest*
PvdA loopt altijd achter de feiten aan. (minimaal 1 lichtjaar)

Kraa! | 14-12-09 | 15:34

Dus voor dat luizige tonnetje moet je pakweg honderd keer een dag in Groningen doorbrengen? Dat is een rug per dag: beetje weinig als smartengeld.

Anders nog? | 14-12-09 | 15:33

PvdA = legale corruptie

DannyV | 14-12-09 | 15:33

Negen kansen op tien is al beslist wie ze zullen nemen. Ons kent ons.

Waaligator | 14-12-09 | 15:32

@Randy McRanderson
Klopt als een bus.

Replaceable | 14-12-09 | 15:31

En maar zeiken over de bonussen. Het grote graaien vind plaats bij de overheid niet in het bedrijfsleven.

Oculus Malus | 14-12-09 | 15:31

@ Harvester: Neuh, maar dit soort discussies maakt wat moe. Er is een groot verschil tussen het inhuurtarief van een projectmanager (150 a 200 EU/uur) en zijn daadwerkelijke bruto-salaris (factor 4 a 5 lager). Het inhuurtarief kun je dus niet gelijk schakelen aan de Balkenende-norm.

Verder, zuurpruim? Mwah, je mag toch in dezelfde stijl reageren als zo'n bericht wordt opgesteld, niet?

Gare Nellie | 14-12-09 | 15:30

Met de peptalk van Wouter nog vers in het achterhoofd weet ik dat het he-le-maal goed gaat komen met die partij bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Ergens jammer dat dit nieuws beperkt blijft tot GS .. misschien een leik item voor bij P&W .. kan er wéér iemand 'boos' (lees, ze begrijpen me niet) weglopen.

Al Bundie | 14-12-09 | 15:29

Ach ze zullen in dit naieve land nog wel genoeg stemmen naar binnen scheppen met hun "iedereen telt mee bij de PvdA" huilie huilie retoriek. En de mensen die geen internet hebben en zijn aangewezen op het NOS journaal.

Randy McRanderson | 14-12-09 | 15:29

Eerst maar ens zien of het een PVDA-er wordt lijkt me

Semmo | 14-12-09 | 15:29

Hoogezand Snabbelmeer

stadsknurft | 14-12-09 | 15:29

Hoogezand Snabbelmeer

stadsknurft | 14-12-09 | 15:29

@Gare Nellie | 14-12-09 | 15:21

Ook voor de helft kom ik mijn bedje uit.
BTW maakt dit het natuurlijk nog veel erger, de PVDA gaat een ton uitgeven om niet één, maar twéé vriendjes geld te geven, het intermediairbureau en de manager.

Geiteneuker | 14-12-09 | 15:28

@Hanz Ziezo | 14-12-09 | 15:20
En na die verkiezingen krijgen we ineens eerlijke politici? Onder welke steen leef jij?

Scheisse65 | 14-12-09 | 15:27

LOL @ gemeente kotshol.

Jaap de Paap | 14-12-09 | 15:27

"Tijdens een crisis als deze moet je niet bezuinigen maar investeren."

Voor degene met z’n mateloze trots
In z’n risicoloze hoge toren
Op z’n risicoloze hoge rots
Moet nu weten, zo zijn we niet geboren

www.pvda.nl/binaries/content/assets/pv...

widtvoet ® | 14-12-09 | 15:27

is dit advies bindend?

DeDart | 14-12-09 | 15:26

@Gare Nellie | 14-12-09 | 15:21
Ook het DVHN zegt:
"... twee dagen werken per week 100.000 euro per jaar opstrijkt."
Dat krijgt de interim-manager (bruto) blijkbaar en heeft niets met de kwaliteiten van dit weblog en haar redacteurs te maken.

kapotte_stofzuiger | 14-12-09 | 15:26

Vuile nepsocialisten.

Herr Erik | 14-12-09 | 15:25

Er gaat niets boven Groningen !

amazar | 14-12-09 | 15:25

Die honderduizend is voor belasting, dus zo veel is het ook weer niet.

Dat de ING-direct directeur (die met die USA alt-a-hypotheken die u zelf heeft moeten opkopen van Wouter, toen het eventjes mis ging) de grootste donateur van de PvdA is, zal ook niemand verbazen: www.dagelijksestandaard.nl/2009/12/14/...

tipo | 14-12-09 | 15:25

Niets aan de hand mensen, gewoon allemaal lekker doorkruipen...

Replaceable | 14-12-09 | 15:25

Gare Nellie | 14-12-09 | 15:21

Zuurpruim, u had ook gesolliciteerd?

Harvester | 14-12-09 | 15:24

Ik doe het wel!

MiaWallace | 14-12-09 | 15:22

ach ja, de PVDA hè. Is allang bekend dat die partij NL bakken met geld kost.
Hef die K*Tpartij op en kijk eens hoeveel geld er minder uitgegeven hoeft te worden!!!!

ley007 | 14-12-09 | 15:22

pvda is partij van de anussen, dat is de plek waar ze keer op keer hun kiezers naaien, en vervolgens maar niet begrijpen waarom ze kiezers verliezen.
eikels

T-Bone | 14-12-09 | 15:21

Jammer, Van Pruisen. Je weet het verschil dus niet tussen kosten die je moeten betalen om iemand in te huren en zijn daadwerkelijke salaris.... Daar zit dus een wereld van verschil in. Maar goed, niet dat ik anders verwacht van iemand die zijn sporen in de maatschappij nog lang niet verdiend heeft als moderator bij een weblog.

Gare Nellie | 14-12-09 | 15:21

geen makkelijker geld dan gemeenschapsgeld

Rest In Privacy | 14-12-09 | 15:20

"Gelukkig stemmen we binnenkort weer"
Kan niet wachten.

Hanz Ziezo | 14-12-09 | 15:20

ik ben deze week al tig keer van mijn stoel gevallen van verbazing. wat hebben wij toch boter op ons hoofd. ik heb het verkeerde beroep gekozen.

vivaldi9201 | 14-12-09 | 15:19

Links. Rechts. Allemaal tuig.

Scheisse65 | 14-12-09 | 15:18

Whats new?

Mac The Ripper | 14-12-09 | 15:18

Melkertbaan 2.0! Doen!

Ashtrey | 14-12-09 | 15:17

Het is te makkelijk he ze maken zichzelf belachelijker als dat wij ooit zullen kunnen.

veel vaak en vet | 14-12-09 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken