Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Our biggest fear: becoming Holland"

Straks heel Amerika op klompen zekerDe allergrootste angst voor de gemiddelde Amerikaan is niet het terrorisme, zijn niet de importmexicanen of alien abductions. Amerikanen zijn als de dood dat ze 'een soort Nederland' worden. Volgens Bill O'Reilly, belangrijk commentator bij Fox News en stem der natie zijn linkse krachten bezig om van Amerika een Tweede Nederland te maken. Check het filmpje! Dus met homohuwelijken, hoeren, soft drugs en geytenwollen VPRO-kijkers. En erger nog INKOMENSGELIJKHEID. Dus dat de werkende mensch zich scheelt betaald aan belastingen voor deze of gene uitvreter. Met name de linkse pers en miljardair George Soros hebben een verborgen agenda om van het trotse USA een lafjes polderNederland te maken. Oké Bill, you've got a point there, vanuit 'Holland' kunnen we melden dat het inderdaad zwaar zuigt om zoveel belasting te betalen voor het uitslapende deel van 0031. maar voor de rest een dikke Screw You!

Reaguursels

Inloggen

PLEASE Don't Link To O'Reilly!!! It Makes My Eyes WAtEr!!

TM | 17-10-06 | 15:30

our biggest fear: becoming a muslim state

brullioo | 17-10-06 | 11:10

Jane Doe 16-10-06 @ 18:11
>Life is what YOU make it !! Niet wat anderen er voor jou van maken.

Wish you were true... Wat ik weet, wat ik ben, komt toch vnl. voort uit anderen. Ik ben geen a-historisch mens zonder opvoeding... Zucht...

>Sociale voorzieningen zijn niet het juiste instrument om de mens te >resocialiseren

Ook het onderwijs als zijnde een sociale voorziening? Ik twijfel...

Jane Doe 16-10-06 @ 18:47
>De mens is van nature slecht.

Interresant, maar wat dan maakt de mens slecht?

*** Zou graag langere reactie plaatsen, maar heb ff geen tijd ***

.HerNihilist | 17-10-06 | 10:35

Het komt van Fox, zegt al genoeg

Wc-kip | 17-10-06 | 06:30

FOX-news met hun slogan over Iraq: "making a good war better"
Ya, die sufferds moeten we lekker serieus nemen.

CambodjaCambodnee | 17-10-06 | 05:08

Wat een schijnheilige, misselijke kerel. Beetje angst aanjagen door de meest makkelijke populistische truukjes in de strijd te gooien. Oh oh, want wat is Nederland gevaarlijk, want drugs zijn toch wel zo slecht voor je... zeker vergeleken met de statistieken die aantonen dat je in sommige staten ruim 5% kans hebt om vermoord te worden door je paranoïde, uiteraarde wapenbezittende buurman. Jaha, maar altijd nog beter dan cannabis legaliseren, of, oeh, prostitutie! Domme plofkop.

Blije Mus | 17-10-06 | 02:03

bottehond:

Ik heb je vraag ontweken. Het probleem is waarschijnlijk mijn angst dat ik het eigenlijk met Folkert eens ben, en daarom ga ik muggeziften ;)

sentient | 17-10-06 | 01:09

@ Masturwasbeer
Fox "fair and balanced" ?! Ja en Hitler was vredelievend en tolerant zeker.

perforator | 17-10-06 | 00:38

@ een van de eerste reacties
Zit er nou serieus iemand onder naam van Eddie Vedder Amerika te prijzen?! Zou ie niet trots op zijn...

perforator | 17-10-06 | 00:36

Gelukkig heeft Amerika nog een fair en balanced kanaal. Leve FoxNews als tegenhanger van links CNN MSNBC en ABC!
In Nederland krijgen we de huiszender van de PvdA en daar moeten we godverdomme nog voor betalen ook. Alles wat niet in het straatje past van de staatsTV wordt afgedaan als 'outlaw'.
Het wordt tijd dat we een nederlandse FoxNews krijgen.
Ik luister al jaren naar Bill O'Reilly. Hij is uitesrt scherp, onafhankelijk en een meester in het debat.
Voor de liefhebbers: luister ook eens naar Michael Savage op talk radio. Bet you like that.

Masturwasbeer | 17-10-06 | 00:14

bottehond @ 19:42

Tja, de kool is het sop niet waard eigenlijk. Normaliter reageer ik dan ook niet op dat soort ongenuanceerde en ondoordachte kletspraat.

Maar ok, wat inhoudelijker: Natuurlijk zijn er mensen die je zien als een slimme jongen als je met je uitkering fraudeert. Dus ja, je kunt stellen dat men dat in Nederland vindt. Maar dan ken ik er nog wel een paar: "In Nederland vinden ze dat alle buitenlanders eruit moeten". Of "In Holland vinden ze dat kinderporno gelegaliseerd moet worden".

Het gaat uiteindelijk om de grote lijnen. De overgrote meerderheid vindt dat kinderporno verboden moet zijn en dat uitkeringsfraude moet worden bestraft. En zowaar, we hebben dan ook wetten waar dat in staat! Toch handig soms, democratie. Een extreem voorbeeld aanhalen en dat als norm presenteren is onzin, links- of rechtsom. En dat irriteert mij...

sentient | 17-10-06 | 00:06

Trouwens, een land dat met droge ogen tot twee maal toe een stompzinnige mislukkeling kiest als zijn leider hoeft door het buitenland niet te kakken gezet te worden, ze kunnen het zelf een stuk beter, en dan heb ik het nog niet eens over mislukte b-acteurs...

bubka | 16-10-06 | 23:09

eh, babies van 1,5 jaar leren schieten? Dat is even een teken van de joods-christelijke traditie en vooruitgang.

N=1 | 16-10-06 | 22:57

-weggejorist-

de grote boze wolf | 16-10-06 | 22:41

bubka 16-10-06 @ 21:45

*kuch* CIA *kuch*

Dwaaaas | 16-10-06 | 22:05

Moet ik een land waar een arbeider net genoeg heeft aan twee banen om rond te komen serieus nemen? Dacht het niet... Zolang sukkeltjes blijven rennen achter die wortel die "american dream" heet, zal de bom daar wel niet barsten, maar ik geloof niet dat, ondanks onze eigen problemen met van alles en nog wat, wij veel kunnen leren van de yanks...
Hooguit wat voor maatschappij je krijgt als je als overheid alleen voor gevangenissen en een achterlijk duur leger zorgt...

bubka | 16-10-06 | 21:45


TIP VOOR DE VOLGENDE FEAUTEAUF*CK : BILL O'REILLY ALS HOLLANDSE BOER.

galbak | 16-10-06 | 21:33

Laat ik nu net hetzelfde over de VS denken. Lekker houden zo. Als ze nu eens niet eigenhandig oorlogen starten, is iedereen tevreden.

0900 | 16-10-06 | 20:15

ekimov 16-10-06 @ 17:02

Het assortiment verschilt ook. In de USA hebben ze ook bullits in het assortiment van de Wally Mart liggen... Misschien is daarom iedereen zo aardig.

Dwaaaas | 16-10-06 | 20:05

Een dikke SCREW you?! Een dikke GO FUCK YOURSELF BILL! is volgens mij hier wat meer op zijn plaats.

whatdafok! | 16-10-06 | 19:55

@ dhr Hoxha,
Nu toch niet gekker: "Dus dat de werkende mensch zich scheelt betaald."
'Scheelt' was een tikfoutje, maar 'betaald' met een 'd', dat gaat voor een professor wel heel erg ver...
Schande!

DeMan | 16-10-06 | 19:48

"Freedom is the only way, fuck yeah"

SODEP | 16-10-06 | 19:48

Al zouden de USA zo hun best doen op Holland te lijken, ze zouden jammerlijk falen. Lukt ze niet. Wat dat betreft kan die Bill nog het beste gerustgesteld worden; zo van 'achgossiepossie, heus niet hoor'. Maar dan in 't Amerikaans. Die man is een non-issue.

LibertasSimplex | 16-10-06 | 19:43

sentient 16-10-06 @ 19:31

Psychologiseren... heel goed... Folkert heeft natuurlijk wel een beetje gelijk... dus.. vertel... wat zit jou dwars dat je hem de maat neemt?

bottehond | 16-10-06 | 19:42

1 op de 15 zou nog betekenen dat er 20 miljoen mensen in de gevangenis zitten.
Zou je niet gewoon onzin zitten te verkondigen?
Misschien eerst maar een boekje lezen voor je je mond opendoet?

duimdrop | 16-10-06 | 19:32

@Folkert:
"In Nederland wordt je gezien als een slimme rakker als je het CWI weet te tillen." Uhmmmm... De mening van de gemiddelde reaguurder hier, alsook anderen met vergelijkbare denkbeelden, tellen niet mee of zo? En jij ook niet? Volgens mij voel jij je gewoon miskend om het één of ander en loop je daarom wild om je heen te slaan. Aaaaaah gossie...

sentient | 16-10-06 | 19:31

@monfer 16-10-06 @ 17:20

Yanks van onder de 18 tel ik niet mee en sinds 2002 is het gemiddelde al weer aardig omhoog gegaan, maar idd. 1 op de 10 is wat kort door de bocht.

1 op 15?

Lt. Winters | 16-10-06 | 19:23

our biggest hope becoming Holland again

blikbier | 16-10-06 | 19:18

bwahaha 16-10-06 @ 18:46

Er zijn wel meer dingen die jij niet begrijpt omdat je in hokjes denkt, dacht ik.

bottehond | 16-10-06 | 19:03

@Bellamy 18:44
En dat is weer een waardeoordeel dat veel over jou zegt.
Ik ben noch rechtschapen noch genuanceerd. Ik ben zeer outspoken en vaak controversieel in mijn gedachtengoed. Niets menselijks is mij vreemd dus falen en feilen maken ook deel uit van mijn levensvocabulaire.
Jij leest wat ik schrijf dus het houdt in ieder geval twee mensen van de straat.
Zullen we ontopic blijven en niet nog meer aandacht op mijn persoon richten dan ik zelf al geregeld doe? Graag :)

Jane Doe | 16-10-06 | 18:54

Fox: de meest "objectieve" nieuwezender van the states....
n/c ;x

meishoax | 16-10-06 | 18:52

Holland.... vrede zoals vrede behoort te zijn
Wie zei dat het beloofde land in een woestijn lag?
pfff... tja Amerika... t zit op je genen..
Maar ik wil wel overwegen of jullie een gemeente mogen worden..

King Wasimoo | 16-10-06 | 18:52

@The Lance 18:30
Vergelding....... priceless !!
Soms mag het gewoon wat kosten.....
.
De mens is van nature slecht. Maakt niet uit hoeveel geld je erin pompt om dat te veranderen. Sociale voorzieningen zijn niet het juiste instrument om de mens te resocialiseren. Soms moet je het schouderklopje vervangen door een tikkie terug.

Jane Doe | 16-10-06 | 18:47

Hey, die laatste zin doet me even fronsen met de wenkbrauwen... Ik had niet verwacht dat GS eens tegen Fox news ingaat.

bwahaha | 16-10-06 | 18:46

Jane Doe 16-10-06 @ 18:39

Ik weet niet wat is, ik mis wat in je analyses, het is alsof je het menselijk feilen zo goed kent omdat je de hele dag niets anders doet dan bewijzen dat je zo rechtschapen bent en zo'n genuanceerde kijk op alles en nog wat hebt.

Bellamy | 16-10-06 | 18:44

@Bellamy @ 18:17
Ik hoor dat vaker :) *grijnst naar Hoxha*
Ben je wel voldaan? Of is het een rondom onbevredigend gevoel?
Dat zou jammer zijn want ik voorzie altijd graag in een nood; altruistisch als ik ben.

-
@bottehond 18:23
zucht....

Jane Doe | 16-10-06 | 18:39

Kyokushinkai 16-10-06 @ 18:37

Shotokan is een veel mooiere stijl, maar voor de rest kan ik niets anders dan je helemaal gelijk geven

Bellamy | 16-10-06 | 18:38

En our biggest fear is dat Nederland een soort van America wordt. Dus: een ultra rechts bolwerk van kapitalistisch fundamentalisme waarin het land wordt bestuurd door industriëlen en oliemaatschappijen die geen reet geven om gewone burgers en alleen maar bezig zijn hun eigen belangen zo goed mogelijk te behartigen, desnoods door je land in oorlogen te storten, en desnoods door mensen met minder macht en geld nog harder naar beneneden te trappen. Met als resultaat: een natie vol bange poeperts, met de hoogste criminaliteitscijfers en stinkrijke mongolen als Bush zonder enige kennis van zaken hun land naar de klote helpen.

Kyokushinkai | 16-10-06 | 18:37

@Jane Doe 18:11
Het niet vertonen van crimineel gedrag heeft een prijs. Net als het opsluiten van mensen. Vraag me oprecht af wat je meer geld kost. Denk het laatste

the Lance | 16-10-06 | 18:30

Life is what YOU make it !! Niet wat anderen er voor jou van maken.

Jane Doe 16-10-06 @ 18:11

Jane, dear.... 0031-ers zijn weekdieren geworden. Dus je vloekt in de kerk.... Maar het klinkt mij als muziek in de oren... zucht.... we hebben nog een lange weg te gaan hiero. Ik zou bijna met je trouwen en bij je komen wonen... heheheheh

bottehond | 16-10-06 | 18:23

Nederland begint juist meer op amerika te lijken!.
- Idiote programma's met veel onderbrekingen voor reclame's.
- Kinderen worden steeds vetter vanwege die fast food zooi.
- Lijkt wel of iedere moron een pistool op zak heeft.
- De voedselbank is hier ook een feit.
- De politiek bemoeit zich steeds meer met het buitenland.

Ach het gebeurd wel vaker, dat als er interne problemen zijn de aandacht wordt gevestigd op het buitenland.
Ik neem het o'reilly niet kwalijk, want onlangs zag ik nog een artikel waarin stond, dat meer dan 50% van de Amerikanen geestesziek is.


puntkop | 16-10-06 | 18:22

Jane Doe, ik kan je noch betrappen op het verkopen van onzin, noch op ook maar een kromme zin, of zelfs maar deel ervan, maar toch word ik zo ontzettend moe van je......

Bellamy | 16-10-06 | 18:17

@padjakker deluxe 17:50
Je leest mijn comment @ 16:59 erg selectief. Ik vind niet dat ik financieel moet worden gestraft omdat anderen moeten worden beloond voor het niet vertonen van crimineel gedrag. Da's wat anders.
Ik stel nergens dat ik niet wil zorgen voor sociaal zwakkeren.
Je leest het wel goed dat ik egoistisch genoeg ben om niet te willen zorgen voor uitvreters, de kantjes-ervan-aflopers en disorders-verzinners.
Life is what YOU make it !! Niet wat anderen er voor jou van maken.

Jane Doe | 16-10-06 | 18:11

Kan geenstijl niet gaan samenwerken met FOX?

Daar zou toch wat betere knaken uit te halen moeten zijn dan voor de publieke omroep te bukken?

RM-rf | 16-10-06 | 18:04

Gouwe gozer die Yank, hij heeft gelijk.

Isser | 16-10-06 | 18:02

@Jane Doe 16-10-06 @ 16:59
Als je het zo verwoord ben je dus niet alleen rechts, maar eerde extreem-egocentrisch georienteerd. Als in: "De beste manier om het land in te richten, is de manier die mij het minste geld kost, en die mensen waar ik niet voor wil meebetalen kunnen verrotten". Wat dat betreft zou je inderdaad een prima Amerikaan maken. Vooral niet verder kijken dan je neus lang is, en net doen of de rest van het land/de wereld net zo mooi en leuk is als je eigen leventje.
'
Ik zou zeggen, probeer eens te verzinnen hoe het land eruit zou zien als de meerderheid van de mensen zo zou denken...

padjakker deluxe | 16-10-06 | 17:50

Je kan wel zien hoe slecht geinformeerd veel Nederlanders zijn, 1 op de 10 in de gevangenis in de USA...
En dat het "heilige" cannabisgebruik nogal wat schaduwzijdes heeft lijkt ook maar niet door te willen dringen.

ekimov | 16-10-06 | 17:34

marlinn 16-10-06 @ 15:40

8 van de 800 miljoen is dus slim.

Blijft feit dat de overige 799.999.992 oerstom zijn.

.bolletje | 16-10-06 | 17:29

Gepikt van www.hetvrijevolk.com :
Andermans geld wensen wordt tegenwoordig 'behoefte' genoemd, de wens om je eigen geld te houden wordt 'egoïstisch' genoemd en het heet 'compassie' wanneer politici de overdracht regelen.

Joe Sobran

duimdrop | 16-10-06 | 17:28

Wat mij telkens opvalt is het naakte feit dat Engelsmannen en Amerikamensen zo goedgelovig zijn als het gaat om mooie chauvinistische verhaaltjes over ons land die door een kleine groep pseudo-progressieven de wereld in worden geholpen.
Op een middag was ik wat aan het kletsen met de sigarenboer. Ons onderhoud richtte zich op de gemiddelde Nederlander die gebukt gaat onder stress en haast. En dat allemaal omdat we getuigen waren van een bijna ongeluk voor de deur van zijn winkel. Ja beste lezer, het leven in de stad is hectisch. De avond na de middag daarvoor zat ik te kletsen met een geïmporteerde Engelsman, die genoegelijk aan zijn 'spliff' zat te zuigen, en deze wist mij te vertellen dat Amsterdam zo 'love', 'relaxed', en 'peaceful' is. Dat was dus een uitspraak die mij uitnodigde tot de vraag of hij wel eens in de buitenwijken van de stad is geweest, of hij wel eens iets heeft gehoord over Pim Fortuyn en het ongenoegen dat leeft onder de mensen, en ga zo maar door. Moraal van het verhaal; het imago van ons land wordt bepaald door een indrukwekkende P.R. machine. Feitelijk zijn we wat chauvinisme betreft de Fransen de baas. Bei uns ist alles so schön.!

Hannalore | 16-10-06 | 17:26

@ .. zapper
Sociale zekerheid?
Vorig jaar is met één pennestreek het pensioen van enkele honderdduizenden bij het ABP, waar ze zelf voor betaald hebben, de nek omgedraaid.
Nee, dan het gehuil dat er opsteekt als de uitkeringen een keer niet helemaal meestijgen met de lonen.
Sociale zekerheid..., Sociaal paradijs.... Ja voor mensen die niks doen en ''s middags om kwart over drie uit hun nest komen, zoals hier boven eentje er trots meldde, maar absoluut niet voor degenen die elke dag naar hun baas moeten, of die elke dag zelf baas zijn.
Hier pamperen we enkele honderdduizenden (voorzichtige schatting) die te gewoon te besodemieterd zijn om hun handen te laten wapperen. Ze komen uit hun holen als er weer ergens tegen gedemonstrrerd moet worden, of als er ergens iets gekraakt gaat worden, of als de betuwelijn wordt aangelegd.
Dit land is helemaal knettergek geworden en wij durven dan ook nog de Amerikanen tot dom te bestempelen.
We maken onszelf onsterfelijk belachelijk.

duimdrop | 16-10-06 | 17:25

Vanavond allemaal kijken naar Tegenlicht. Kunnen we zien hoe de zo immer genuanceerde schrijver John Le Carre denkt over dat fijne US of A anno 2006.

Maandag 16 oktober Nederland 2 21.00 uur

Bellamy | 16-10-06 | 17:17

@the Lance 17:06
Werk krijg je door scholing en in NL kun je naar school.
Met die scholing heb je de mogelijkheid werk te vinden en met de inkomsten die je daardoor genereert kun je een dak boven je hoofd bekostigen.
Trouwens, wat is beschaving?
Een beschaafd mens is een mislukte schoft. (A. Morrien).
Het "wijf" is wellicht nog het allerbelangrijkste bij het voorkomen van recidive.
Een warm, gewillig lijf verzet de zinnen en de wereld ziet er een stuk vrolijker uit.

Jane Doe | 16-10-06 | 17:15

Ze kunnen beter jaloers zijn op onze sociale zekerheid, of ook stoppen met kankeren dat er zoveel zwervers zijn en de misdaad zo hoog is.
Overigens zijn er door het three strikes your out beleid veel canabis gebruikers die levenslang op de staat teren in overvolle gevangenissen.
Het beleid hier zuigt, maar de USA kan er ondanks dat ontzettend veel van leren.

..zapper | 16-10-06 | 17:13

Lt. Winters 16-10-06 @ 17:09

1 op de 10 mensen in de gevangenis? Weet je dat wel zeker? Je bent waarschijnlijk in de war met de een of andere achterbuurtstatistiek.

monfer | 16-10-06 | 17:13

Zeddegeizot 16-10-06 @ 17:02

Mensen als Marijnissen, Halsema en Bos laten de mensen die hun plannen mogen bekostigen ook nog even (al dan niet in bedekte termen) weten dat ze een stelletje egoïsten zijn die toch al genoeg hebben.
Ook een manier om de solidariteit uit te hollen.

monfer | 16-10-06 | 17:10

Tsja, de U.S of A.

Het land waar tegenwoordig meer mensen deaud gaan van overgewicht, dan van ouderdom en 1 op de 10 mensen in de gevangenis zit (hoezeau "land of the free"???)

Bill moet ziet zo janken, hij schijt gewoon in z'n broek dat de Democraten na 12 jaar weer de macht krijgen in het congres, en wellicht ook de senaat.

Bill O'reilly: SUCK MY DICK! Dan kijk ik nog liever naar "goudlokje" John Gibson, daar kun je tenminste nog om lachen.

Lt. Winters | 16-10-06 | 17:09

[email protected] ... misschien een geestig om te laten zien dat de nederlander niet met zich laat fucken op zo'n manier?

His Goofness | 16-10-06 | 17:06

@Jane Doe 16:59
Wonen, wijf en werk zijn nog steeds de grootste recidive beperkers. Om van staatswege een wijf te regelen gaat me wat ver. Wonen en werk lijkt me iets dat een beschaafde maatschappij zou moeten kunnen regelen.

the Lance | 16-10-06 | 17:06

Zeddegeizot 16-10-06 @ 17:02 GOED GEZEGD. WEG MET DIE HOGE BELASTING! we betalen ons blauw aan de joints van verslaafden.

Cadzand | 16-10-06 | 17:04

Mijn solidariteit gaat zo ver dat ik iedereen in NL een dak boven zijn hoofd, eten, onderwijs en andere basisbehoeften gun. Mijn solidariteitsgevoel gaat verder bij mensen die pech hebben (gehad), dan bij mensen die botweg wat minder talentvol, gemotiveerd of ethisch zijn. Ik vind het acceptabel dat sommigen het aanmerkelijk beter hebben dan anderen, zolang "het betere" voor iedereen met talent en doorzettingsvermogen haalbaar is (overigens de reden waarom een koningshuis niet recht te lullen is). Maar in het NL van Bos zijn de kanslozen aanmerkelijk meer solidair met de rijken dan omgekeerd. In zijn taal heet dat "solidariteit" of "herverdeling". In mijn taal heet dat "eenzijdig strategische solidariteit", "jatten van de rijken" en "klaplopen". 52% belasting? Gelul, als je alle rijks- , provinciale en gemeentebelasting, + BTW, + accijnzen, + toeslagen bij elkaar optelt, zit je aan de 80%+. Dus als ik 1 euro verdien, gaat straks meer dan 80 cent naar Bos, en blijft minder dan 20 cent in mijn knip zitten. Dat is geen solidariteit. Dat is diefstal.

Zeddegeizot | 16-10-06 | 17:02

Voor het verschil tussen Nederland en de VS hoef je maar een supermarkt binnen te lopen. Wat een beleefde, vriendelijke hulpzame mensen in de VS op de meeste plekken en wat een lompe boeren in het grootste deel van Nederland.

ekimov | 16-10-06 | 17:02

padjakker deluxe 16-10-06 @ 16:47

In ieder geval blijkt de tegenhanger van het Amerikaanse systeem, nl. het communisme, niet te werken.Als ze mij zonder een rooie cent op straat zouden schoppen, dan liever in Amerika dan in Cuba, wat jij?

Maar dan nog iets: jij hebt het over het verliezen van eigenwaarde en zelfvertrouwen i.v.m. het niet kunnen voldoen aan prestatieverwachtingen.
Het is maar van welke kant je het bekijkt, ik denk dat je hand ophouden vele malen schadelijker is voor je zelfvertrouwen en je eigenwaarde.

monfer | 16-10-06 | 17:01

@Muxje 16:44
Persoonlijk wil ik zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis en wens ik het vrije marktmechanisme zo veel mogelijk te stimuleren. Ik ben geen voorstander van een verzorgingsstaat.
Sociale voorzieningen kunnen crimineel gedrag voorkomen maar je betaalt er soms wel een crimineel hoge prijs voor :) en ik ben niet gewild om op die manier te delen. Ik wil best meebetalen aan voorzieningen voor mensen die niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien op grond van legitieme redenen. Maar om nu maar iemand te "belonen" omdat ie anders verkeerde dingen gaat doen dat gaat me te ver. Die maatschappijvisie deel ik niet.
Bovendien begeef je je op een glijdende schaal. Je geeft een vinger en al snel wordt de hand verlangd.

Jane Doe | 16-10-06 | 16:59

@the Lance, in de opvatting dat sociale voorzieningen basisrechten zijn.

Muxje | 16-10-06 | 16:59

jeuk zeg,

vinden we deze clown nog steeds interessant?

ik eiges | 16-10-06 | 16:57

Amerikaanse belanghebbenden houden de Amerikanen graag voor dat er echt niks aan de hand is en dat het oké is om een derde van je overheidsbudget in buitenlandse oorlogen te stoppen.

Ik denk dat in de grondwet van ieder land vermeld zou moeten worden, dat de media uit handen blijft van machtige belanghebbenden, die hun invloed gebruiken om van de tv-zenders propagandamachines te maken.

"Whoever controls the media controls the mind" James Morrison zag het heel goed.

Edwinvosje | 16-10-06 | 16:57

@Muxje
Doorgeslagen waarin?

the Lance | 16-10-06 | 16:56

@padjakker: helemaal mee eens. Ik denk echter wel dat een individualistiche insteek wel het beste uitgangspunt is, en dat sociale voorzieningen vooral een praktisch nut hebben, en geen morele verplichting zijn. Wat dat betreft zijn we in Nederland wel een beetje doorgeslagen.

Muxje | 16-10-06 | 16:56

laat maar hangen, d'r gaat iets niet goed

Simsalabim | 16-10-06 | 16:54

Ik snap niet zo de ophef, al ben ik als Nederlander ook een beetje gekwetst als ze naar doen over ons. In ons dagelijks nieuws wordt hier toch ook openlijk gezegd steeds; "straks hebben we Amerikaanse toestanden.", "Je wil toch niet op Amerika gaan lijken." of gewoon openlijk schelden;"puriteins", "sociaal ongelijk", "verschrikkelijk land", etc. Zo maar even een korte samenvatting van wat je dagelijks op het nieuws ziet. Mooi voorbeeld dat me nog te binnenschiet, met betrekking tot de complottheorieen over 9/11.

Interviewer SBS6; "Wat is uw mening over het 9/11 complot?" (Alsof het een feit is)
Respondent/ man in de straat;"Echt waar? Amerika is tot veel smerigs in staat." (zonder kritische houding, een bedenkelijke beschuldiging omzetten in een beschuldiging.)

jimmy | 16-10-06 | 16:53

@Buchtinpakskes: de collectieve lastendruk (collectieve lasten als % van het BBP) is ongeveer 40%. (Het was ooit veel hoger). Dat valt ergens wel mee.

Aan de andere kant draagt niet iedereen evenredig bij aan die lasten. Ik denk dat ik al met al (werkgeverslasten, inkomstenbelasting, btw, ozb enz) ongeveer 2/3 van mijn werkelijke inkomsten afdraag.

Muxje | 16-10-06 | 16:53

hdr.undp.org/reports/global/2005/pdf/H... (pagina 10) het jaarlijkse rijtje van de VN over de status van de landen (levensverwachting; BNP; analfabetisme etc.). Noorwegen op 1, VS op 10 en NL op 12. Maar kijk wel tussen de regels door, want de plek van de VS komt met name door het hoge gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking.

Simsalabim | 16-10-06 | 16:51

Folkert Meinhof 16-10-06 @ 16:35

...'linkse wijze van lesgeven ook niet'... die filmpjes die je stuurde gaan over een leraar die geen orde kan handhaven. Heeft niets te maken met dat kinderen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.
Er zijn veel problemen in het onderwijs. De laatste jaren is er teveel aan regelgeving en veranderingen gekomen voor de leraren en ondersteunend personeel. De kinderen (o.a. mijn dochter) zijn daar de dupe van.

Prof. Prlwytzkofsky | 16-10-06 | 16:48

@Muxje 16-10-06 @ 16:28
Als je het mij vraagt zal een sterk individualistische maatschappij zichzelf uiteindelijk kapot maken, omdat het onvermijdelijk is dat er een steeds grotere scheiding zal komen tussen mensen die het wel, en mensen die het (net) niet gered hebben, al dan niet door hun eigen falen of door externe omstandigheden waar ze geen invloed op hebben gehad.
'
Het resultaat zal zijn dat delen van je land/delen van je steden steeds verder gaan verpauperen, dat er steeds minder draagvlak komt voor sociaal handelen en denken, dat er steeds meer mensen hun uitvlucht zoeken in criminaliteit, en dat er in zijn algemeenheid steeds meer gekken in je land zullen rondlopen die door het ver-individualiseren van je maatschappij en de prestatieverwachtingen waar ze niet aan hebben kunnen voldoen, totaal geen eigenwaarde of zelfvertrouwen meer hebben, en op die manier de afgrond in gaan.
'
Of het toeval is dat de USA en ook NL in steeds grotere mate die kant op gaan weet ik niet... Ik geloof in ieder geval niet in een maatschappij waarin iedereen volledig zelf moet zorgen dat ie iets van zijn leven maakt en anders in de steek gelaten wordt, omdat dit concept gewoon in de praktijk niet blijkt te werken en allerhande problemen veroorzaakt die achteraf bijna niet meer op te lossen zijn.

padjakker deluxe | 16-10-06 | 16:47

@Jane Doe: "Moet ik betalen om een ander op het rechte pad te houden zodat ik niet word bestolen?". Inderdaad en moeilijk discussie. Het sleutelwoord is "moeten". Er is zeker geen morele verplichting. Ik denk echter wel dat de realiteit is dat het een vrij goedkope oplossing is als je hem tegen de laternatieven afzet. En ja... als de maatschappij besluit om voor die oplosing te gaan, dan moet je wel meedoen.

Ik zou het echter niet direct vergelijken met het afkopen van een overvaller die je voor de keus "je geld of je leven" stelt. Je keuze daar wordt bepaald door angst. Bij sociale voorzieningen gaat het om een mer rationele afweging, war bovendien ook nog allemaal andere positieve factoren meespelen. Niet in de laatste plaats het feit dat je door mee te doen zelf ook recht hebt op die voorzieningen.

Muxje | 16-10-06 | 16:44

@Mailman 16-10-06 @ 16:35: In Nederland is levenslang net zo goed levenslang.

sammy de moraalridde | 16-10-06 | 16:43

loonbelasting, inkomstenbelasting, BTW, verzekeringsbelasting, BPM, kwartje van KOK, belasting op de dood, onroerendezaakbelasting, accijns.....
Hoezo 50%. De loonslaven worden voor minimaal 90% leeggezogen.
Diegenen die daar een sociale draai aan willen geven, zijn bloedzuigers, die zelf parasiteren op de arbeiders.

buchtinpakskes | 16-10-06 | 16:37

Klaboesterbeer 16-10-06 @ 16:28

Als de PvdA kan zorgen dat dochterlief dezelfde begeleiding kan krijgen op een 'normale' middelbare school dan gaat ze daar naar toe. Hoelang is rechts nu aan de macht geweest?? En wat hebben ze in die tussentijd gedaan voor het onderwijs? Totally nothing... of erger het systeem verder uitgehold.
Privescholen schieten als padde(n??)stoelen de grond uit. En daar is het huidige beleid debit aan.

Prof. Prlwytzkofsky | 16-10-06 | 16:37

@Muxje 16:28
Ik gruwel van de zgn. abolitionisten die menen dat het strafrecht (gevangenis) zou moeten worden afgeschaft omdat het de schuld is van de maatschappij als mensen ontsporen en onwenselijk gedrag vertonen.
Voor mij staat de aansprakelijkheid van het individu voorop waarbij ik zeker mijn ogen niet sluit voor strafmitigerende sociale omstandigheden.
De vraag of sociale voorzieningen een instrument zouden moeten zijn in de criminaliteitsbestrijding is een heikele. Moet ik betalen om een ander op het rechte pad te houden zodat ik niet word bestolen? Word ik daardoor bestraft voor mijn goed gedrag of beloon ik geheel onvrijwillig iemand voor het vermijden van slecht gedrag? Moeilijke ethische discussie.

Jane Doe | 16-10-06 | 16:37

@Prof. Prlwytzkofsky 16-10-06 @ 16:21

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 16:37

@Prof. Prlwytzkofsky 16-10-06 @ 16:21

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 16:36

@ Deadkennedy 16.13

Dat in de VS een groter deel vast zit, zal dat niet komen door de strengere straffen? Dat je daar voor moord levenslang krijgt, of anders de doodstraf? En levenslang is daar ook echt levenslang. In Nederland sta je na een aantal jaar weer buiten als vrij man, als je al niet eerder ontsnapt bent natuurlijk. Ruimt lekker op in de gevangenissen.

Mailman | 16-10-06 | 16:35

Weer zijn we het eens, onderwijs en zorg, ideël bezien zouden deze twee peilers 100% gedekt moeten zijn. De PVDA lijkt mij nou juist NIET de partij om dit te bewerkstelligen. In de eerste plaats zit in het aard van het beestje besloten dat ook werkeloze kunstenaarsuitkeringen, allochtonen-subsidies, weggooiontwikkelingshulp, etc, etc, erbij horen. Je krijgt de PVDA het één niet zonder het ander. Bovendien maakt de PVDA zich naar haar aard ook niet druk om zorg of onderwijskosten. Plat gezegd is de linkse instelling: "als een school een potlood voor 40 euro reclameert, dan kost dat potlood 40 euro", op deze manier blijft onderwijs en zorg onbetaalbaar.
Bovendien bevalt mij de linkse wijze van lesgeven ook niet. De gedachte dat leerlingen zelf verantwoordelijk kunnen zijn en vrijgelaten kunnen worden is utopiaans en onrealistisch. Het recht van de sterktse gaat dan gelden met een averechts effect... Kijk hier maar eens naar een filmpje van wat ik bedoel, meester -PVDA-Jopie...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/016270.h...

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 16:35

Presidentsverkiezingen kosten natuurlijk niks, en dankzij de democratische stemming wordt het beste kandidaat-staatshoofd altijd president. Verder functioneert het presidentschap zelf natuurlijk fantastisch. Vanwege de complete politieke afhankelijkheid des presidents heb je gegarandeerd de agenda van een besloten politiek groepje aan het roer. En dan elke 4 jaar opnieuw dit democratisch heilig circus. Nee goed hoor, zo'n republiek.

LibertasSimplex | 16-10-06 | 16:33

@ Prof. Prlwytzkofsky

Da's ook een mooie, eigen dochter op dure prive school (die eigenlijk niet mogen van de pvda) om het door de pvda gecreeerde onderwijs systeem te ontlopen en vervolgens zeggen dat de pvda zo goed voor het onderwijs is... je lost me...

Klaboesterbeer | 16-10-06 | 16:28

@Jane Doe: in Nederland is de situatie hetzelfde, met bepaalde "hotspots" van geweld en crimineel gedrag. Alleen is in Nederland alles wat dichterbij.

Het antwoord op de vraag of de maatschappij schuld heeft aan het gedrag van individuen hangt erg af van de rol die je de maatschappij toedicht. Een individualist zal zeggen dat individuen zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag, en dat bijv. armoede of haatzaaiende sprekers geen excuus zijn voor immoreel gedrag. Een die-hard collectivist echter zal beweren dat de maatschappij wel degelijk verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld een overvaller die door armoede tot zijn daden komt.

Ik zelf hang de individualistische mening aan, maarrr... ook al heeft de maatschappij geen verantwoordelijkheid voor de daden van individuen, de maatschappij kan er wel voor kiezen om dingen op een bepaalde manier te regelen zodat het ongewenst gedrag minder wordt. Sociale voorzieningen zijn geen recht van burgers of plicht van de maatschappij, maar ze zouden wel eens een efficiente en betaalbare methode kunnen zijn om criminaliteit terug te dringen.

Muxje | 16-10-06 | 16:28

Amerika, val dood. Nederland is niet 't paradijs op aarde maar de VS is gewoon kut. En als ze bang voor ons zijn, hoe zou de rest van de wereld dan tegen de VS aankijken 't zou de hel daar zijn...

Sebastianos | 16-10-06 | 16:27

@ Prof. Prlwytzkofsky
De PvdA zorgt voor beter onderwijs?!? HAHAHAHA
Weet je wie voornamelijk verantwoordelijk zijn geweest voor de laatste twee structurele wijzigingen in ons onderwijssysteem. Te weten de schaalvergroting en het VMBO? Jawel allebei PvdA uitvindingen en van beiden merken we nog dagelijks de effecten in de vorm van een achteruit denderend onderwijssysteem waarmee we ondertussen het lachertje van europa zijn. Met dank aan diezelfde pvda

Klaboesterbeer | 16-10-06 | 16:26

@Koerbagh @16:15
En hoe serieus kun je een land nemen waar de bewoners met oranje vlaggetjes staan te zwaaien naar de vertegenwoordigster van een totaal ondemocratisch, archaisch instituut als de monarchie?
In ieder geval kunnen de Amerikanen iedere 4 jaar weer opnieuw kiezen wie het onheil over hen gaat afroepen....:)

Jane Doe | 16-10-06 | 16:25

@Jane Doe 16-10-06 @ 16:03
Dus in weze zijn we het met elkaar eens. De USA is een hard land, waar je alleen beloond wordt als je onverantwoord hard kunt/wilt werken, en waar de zwakkeren in de samenleving min of meer screwed zijn. Nee dank je feestelijk, dan liever 40 uur per week werken en betalen voor een goed sociaal stelsel... Ik heb het persoonlijk niet slecht voor elkaar wat werk/inkomen betreft maar ik zit bij lange na niet op 2x modaal. En toch hou ik iedere maand geld zat over om vrijwel alles te kunnen doen en laten wat ik wil, binnen redelijke fatsoensnormen. Daar hoort geen huis van 1.5 miljoen en een auto van 2 ton bij, maar verder mag ik niet klagen. En dat met 40 uur in de week en al die vreselijke sociale lasten. Gek he?
'
@Muxje 16-10-06 @ 16:06
@Folkert Meinhof 16-10-06 @ 16:07
Zo veel weet ik inderdaad ook weer niet van Scandinavie, maar ik heb inderdaad ook wel eens gelezen dat een aantal sociale verworvenheden daar niet goed betaalbaar meer zijn. Ben het er verder ook 100% mee eens dat een land als Noorwegen of Zweden het ook een stuk makkelijk heeft met een enorm landoppervlak, lage bevolkingsdichtheid, en relatief weinig immigranten. Wat ik alleen wilde aangeven is dat Scandinavie nou niet echt ideaal is om met de USA te vergelijken als je een punt wil maken over het sociale stelsel etc.
'
En je zal mij verder ook niet horen zeggen dat Nederland zo geweldig is trouwens...

padjakker deluxe | 16-10-06 | 16:25

Om even de vinger aan de Amerikaanse pols te houden: Ik ben naar de VS verhuist (achter het vrouwtje aan ja...) en met die lage belastingen valt het nogal mee.
Ja je betaalt 'maar' 30% over je salaris, da's waar, maar ze hadden me G%$# niet gewaarschuwd voor die 400$ onroerendgoed belasting die we PER MAAND er ook nog eens bij moet lappen... Lage belasting? Ammehoela. Lage loonbelasting ja, maar geen lage belasting. Fabeltje. Howdy.

meduso | 16-10-06 | 16:25

Folkert Meinhof 16-10-06 @ 16:15

Weet ik. Deze misstanden moeten en worden ook aangepakt. Een aantal lepe mensen maken hier als PvdA lid misbruik van. Maar in mijn optiek is deze partij wel de partij die zich inzet voor beter onderwijs (mijn dochter zit noodgedwongen op een privéschool) en zorg. De twee peilers waarop een gezonde staat drijft

Prof. Prlwytzkofsky | 16-10-06 | 16:21

Nederland is gewoon zo slecht nog niet

Suspension Goose | 16-10-06 | 16:18

@DeadKennedy, de aantallen geweldsmisdrijven zijn in beide landen vergelijkbaar. Het zou kunnen zijn dat er in de VS vaker een wapen bij wordt gebruikt.

Ik zal het linkje naar het onderzoek plaatsen als ik thuis ben (heb hem ergens gebookmarked, is altijd handig voor dit soort discussies)

Muxje | 16-10-06 | 16:17

En gelijk hebben ze, bang zijn Nederland te worden. Hoe zou het met Mohammed Faizel Ali Enait zijn?

e.thunder | 16-10-06 | 16:17

@Muxje 16:06
Een gemiddelde geeft altijd een wat vertekend beeld. De grote steden in de USA hebben erg veel criminaliteit. De uitgestrekte Plains weer veel minder.
Ik leef in de buurt van een stad waar het bar en boos is met driveby shootings, carjackings, rape en meer van dat fraais. Is dat typisch Amerikaans? Nee, ik denk eerder dat het typisch menselijk gedrag is. In sommige constellaties komt het slechtste in de mens naar boven.
Je kunt het terug herleiden naar een basisvraag: is de maatschappij schuld aan het gedrag van een individu?

Jane Doe | 16-10-06 | 16:16

Een land met een bevolking dat tot twee keer toe Richard Nixon, Ronald Reagan en George W. tot president kiest kan ik moeilijk serieus nemen. OK, bij die verkiezingen was de tegenstander van die presidenten ook niet helemaal je dat... maar toch...
Aan de andere kant: wij kiezen een kale dooie en tot twee keer toe JP Balkenende, alhoewel ik me ernstig afvraag of JP ook MP was geworden als we rechtstreekse verkiezingen voor het ambt van premier hadden gehad.

koerbagh | 16-10-06 | 16:15

Prof. Prlwytzkofsky 16-10-06 @ 15:56

Prof, geloof het of niet, over 1 ding zijnw e het eens...
"Verder vind ik het niet erg om de 52% belasting te betalen over mijn inkomen zolang die maar goed wordt besteed."
Alleen wat je vervolgens over de PVDA als goede besteder zegt is de omgekeerde wereld. De PVDA zorgt juist dat alle misbruikers hun grijpgrage vingers op het geld kunnen leggen...
lees bijvoorbeeld eens even de comment van 15:55 bij dit onderwep op geenstijl:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/017452.h...
of het onderwep van gisteren
www.geenstijl.nl/mt/archieven/018877.h...

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 16:15

Alsof die gasten weten waar Nederland ligt. Laat staan dat ze daar bang voor zijn. Laatst dacht men dat Nederland de hoofdstad van Denemarken was. Tja...

koekdeeg | 16-10-06 | 16:15

@Flippo
Je kunt het nooit over de gemiddelde GS reaguurder hebben. Het 72% tarief gold slechts voor een klein clubje veel verdieners. Heb ik in elk geval nooit toe begoord. Bovendien heb je ut dan over de bovenste schaal, niet over het geheel. Maarja laat ook maar hangen want gezien je post denk ik niet dat je dit allemaal gaat volgen...

Klaboesterbeer | 16-10-06 | 16:15

Een stukje waarheid doet altijd pijn

Jan Passant | 16-10-06 | 16:14

er is niks mis met ons land kanker USA

palas | 16-10-06 | 16:13

Muxje 16-10-06

In the US of A zit bijna 1% 300.000.000 inwoners en meer dan 3.000.000 leden van de bevolking vast. Dat is substantieel meer dan in NL. Ook zijn het aantal wapengerlateerde misdrijven de hoogste ter wereld per 1000 inwoners.

Deadkennedy | 16-10-06 | 16:12

Belastingtarief van de gemiddelde reaguurder werd in de afgelopen jaren verlaagd van 72% naar 50%. Wat zeiken jullie nou?

Flippo | 16-10-06 | 16:11

Gleipaal2001 16-10-06 @ 16:05
Mijn naam is dan ook een verwijzing naar het zgn 'linkse fascisme'

Muxje 16-10-06 @ 16:06
Dat artikel over de zweedse heilstaat is hier te vinden:
www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=347...

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 16:10

Ik weet het niet met die Yanks, Bush:
"It is too late for Jan Peter remain in power. It is not too late for the Dutch military to act with honor and protect your country by permitting the peaceful entry of coalition forces to eliminate weapons of mass destruction (marihuana). Our forces will give Jan Peter's military units clear instructions on actions they can take to avoid being attacked and destroyed. I urge every member of the Dutch military and intelligence services, if war comes, do not fight for hookers and marihuana and a funny nice country that is not worth your own life."

LibertasSimplex | 16-10-06 | 16:08

Jane Doe 16-10-06

The US of A is een prachtig land en de mensen zijn waarcshijnlijk net zo dom als wij. Toch kun je er niet omheen dat de bestuurders een stel hypocriete geldgeyle sadisten zijn die over de rug van hun eigen bevolking proberen om de wereldmacht van het land proberen uit te breiden. Bij bijvoorbeeld het ronselen van soldaten. 80% laagopgeleiden die bereid zijn hun leven te geven en alleen maar verlangen dat ze dat niet voor niets hoeven te doen. Doen ze nu wel.

Deadkennedy | 16-10-06 | 16:08

De VS is cool. Fox is niet cool. En Nederland is een provinciaals ruggegraatloos landje waar middelmaat en conformisme regeert.

ekimov | 16-10-06 | 16:07

padjakker deluxe 16-10-06 @ 15:55
In Noorwegen en Denemarken (meer als in Zweden) heerst een vrij conservatief denken. Het feit dat daar nog een uitgebreid sociaal vangnet bestaat is te verklaren uit een economiëen die lopen als een trein ( Noorwegen is één vcan de rijkste oliestaten ter wereld) en een algeheel andere "workethic". In Nederland wordt je gezien als een slimme rakker als je het CWI weet te tillen. In bovengenoemde landen fronst men daarover de wenkbrauwen. Er heerst daar nog veel meer de 'gentlemensagreement' dat sociale voorzieningen niet misbruikt dienen te worden. Dat komt mede omdat deze landen veel homogener zijn als nederland. Er zijn minder allochtonen en ook de kloof en bijbehorende aversie van links tegenover rechts en omgekeerd is veel minder aanwezig. Bovendien moeten daar ook de allerarmsten 40 % inkomensbelasting betalen (laagste schaal). Vooral in Denemarken (dat niet de oliebackup heeft zoals Noorwegen) moet trouwens al op het sociale systeem bakzeil gehaald worden. Zweden (het meest linkse land) gaat helemaal niet zo goed, en heeft zelfs de hoogste (verborgen)werkeloosheid van Europa. Toch! is de homogene, vriendelijke cultuur die in die landen heerst het meest aantrekkelijke aspect, en dat stijgt boven het sociale syteem uit. Nederland links of rechts, het blijft een verdeeld rotland...

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 16:07

@ Jane Doe 16:03
Je wou zeggen dat er geen zelfdiscipline van de Nederlander wordt gevraagd?
Hoeren, drugs, wuppie's, het vliegt je allemaal om de oren. Daarom heeft een Nederlander ook veel meer vakantie nodig dan een Amerikaan, anders draait de gemiddelde Nederlander compleet door aan die zee van vrijheid. Waarom dacht je dat een land als Turkije steeds populairder wordt als vakantiebestemming?

King of controversy | 16-10-06 | 16:07

@Zeddegeizot 15:29: inderdaad. Ieder land krijgt de immigranten die het verdient.

@Cabrónes 15:46: De gemiddelde criminaliteitscijfers van de VS zijn vergelijkbaar met die van Nederland, voor vrijwel alle soorten misdrijven. Alleen qua fietsendieven springen wij er ongunstig uit; voor de rest zijn de verschillen verrassend klein. En dat volgens een uitgebreid onderzoek van ons eigen Ministerie van Justitie.

@padjakker deluxe 15:55: Er was laatst een interessant artikel over die geweldige verzorgingsstaat in Zweden. Het schijnt allemaal niet zo geweldig te zijn, alle mooie zaken stammen nog uit een tijd van enorme economische groei daar (jaren 70), en zijn voor het grootste deel niet meer in stand te houden. Praat ook eens met een beetje kritische Zweed er over, je weet niet wat je te horen krijgt. Nee... bepaald geen voorbeeld voor ons langs, zelfs niet als je van linkse signatuur bent.

Muxje | 16-10-06 | 16:06

@ padjakker deluxe 16-10-06 @ 15:59
.
Het 'Amerikanen zijn dom' heeft ook geen relatie met de gemiddelde intelligentie van de bewoners. Je vergelijkt in zulke gevallen natuurlijk de besten van de landen met elkaar, zoals bij elk sporttoernooi.
.
Er zijn idd redelijk wat buitenlandse onderzoekers die Amerikaan worden.

marlinn | 16-10-06 | 16:06

ach, waar maken we ons druk om, mensen met zo'n ouderwetse instelling zoals die O'reily zijn een uitservend ras, hij zegt het zelf ook al, traditiegetrouwe mensen zijn bang voor veranderingen, een beetje het "wat de boer niet kent lust hij niet verhaal" achterhaalde mensen..... BAH

George Soros for president!

david de kabouter | 16-10-06 | 16:05

Folkert Meinhof 16-10-06 @ 15:17

Zeg Fokkert, dat is wel erg rechtse taal voor iemand met een behoorlijk linkse verwijzing in zijn naam... 64.233.183.104/search?q=cache:nbQf8lF_...

Gleipaal2001 | 16-10-06 | 16:05

@padjakker deluxe @ 15:49
Er wordt zelfdiscipline van de Amerikaan gevraagd. Je betaalt wezenlijk minder inkomensbelasting en je bent vrij om je geld te besteden naar eigen inzicht. Het zou handig zijn als je een deel van je inkomen opzij zet voor pensioen en ziektekosten/arbeidsongeschiktheidsverzekering maar ertoe verplicht word je niet. Eigen keus.
En er is ook een vangnet in de vorm van welfare en social security alleen is dat niet zo'n vetpot als in NL.
Het is sociaal gezien een hard land maar niet onrechtvaardig.
Dat je hard moet buffelen voor je geld is een feit. 40 uur werken per week?You'd wish. 50 tot 60 is eerder de norm. De gemiddelde Amerikaan heeft zo'n 12 vakantiedagen per jaar..... en neemt ze niet allemaal op.

Jane Doe | 16-10-06 | 16:03

@Folkert Meinhof 16-10-06 @ 15:42
En alles wat je oppot ben je weer kwijt aan de accijns op drank... Tenzij je opeens geheelonthouder wordt.

WahWow | 16-10-06 | 16:02

@marlinn 16-10-06 @ 15:55
Volgens mij begrijp je best wat ik bedoel. Er is geen enkele relatie tussen de gemiddelde intelligentie van de bewoners van een land, en het aantal Nobelprijzen dat er aan onderzoek uit dat land wordt toegekend. Nobelprijs-winnaars worden door andere factoren bepaald.
'
Verder zou ik nog willen toevoegen dat een verwaarloosbaar deel van al het onderzoek zelfs maar genomineerd wordt voor een Nobelprijs, dat in het verleden een flink aantal Nobelprijswinnaars achteraf zeer twijfelachtig is gebleken, en dat veel onderzoekers in de USA helemaal geen Amerikanen zijn.

padjakker deluxe | 16-10-06 | 15:59

Ach ja, dergelijke kritiek uit de VS is hetzelfde als kritiek op het westen door Iranezen. Godsdienstfundamentalistisch gejammer die we niet serieus moeten nemen.

chloorhexidine | 16-10-06 | 15:58

Bill O Reilly wacht al jaren met smart op een grote oorlog, mag ook eenwereldoorlog zijn. Hij heeft nu bijna alle vijanden in beeld,zwart gemaakt, aangeklaagd en wacht nu op de dag dat het eerste schot gelost wordt ijst en hij.... snel naar zijn kelder rent en daar na 366 dagen bidden als enige overlevende naar boven hoopt te komen.(Whoosh volgens mij heb je die Amerikanen goed door).

nadenkeniseenkunst | 16-10-06 | 15:58

BetaalD schrijf je hier met een T. De werkende mens betaalT zich scheel.

Rosario | 16-10-06 | 15:57

In de VS willen ze worden zoals Holland en in Nederland willen ze weer worden zoals New York.

the_Tzar | 16-10-06 | 15:57

Folkert Meinhof 16-10-06 @ 15:42

In het negativisme, dat hier heerst ga ik niet mee. Ik zie het zonniger in blijkbaar. Er zijn een aantal probleempjes (o.a. de hoofddoekjes, zorg en onderwijs) hier in Nederland maar die lossen we wel op.
Verder vind ik het niet erg om de 52% belasting te betalen over mijn inkomen zolang die maar goed wordt besteed. En er is maar een partij die daar voor zorgt. De P.v.d.A namelijk :-))

Prof. Prlwytzkofsky | 16-10-06 | 15:56

What do you think? [email protected]

ik zeg: meervoudig ongezien de tyfus voor deze antidrugs mongool

Knotje | 16-10-06 | 15:55

Een mooi inkijkje in het brein van sociopaat Bill O'Reilly is te zien in onderstaande video over de werkwijze van Fox News

video.google.nl/videoplay?docid=673709...

Bij 34 min. 44 begint het

(dat je weet wie het zegt....)

Bellamy | 16-10-06 | 15:55

@Folkert Meinhof 16-10-06 @ 15:47
Dat klopt, ik ben er nog nooit geweest. Maar de indruk die ik uit alle media over een land als Zweden of Noorwegen krijg is dat de rest van de wereld strontjaloers is op hun sociale stelsel, onderwijssysteem, economisch model, enzovoorts. Dat ze niet zo erg van buitenlanders in hun land houden wil niet direct zeggen dat de staatsinrichting van die landen 'rechts' is, als je daar toevallig op doelde...

padjakker deluxe | 16-10-06 | 15:55

@ padjakker deluxe 16-10-06 @ 15:49
.
Natuurlijk. Buiten 'het westen' is er nauwelijks wetenschappelijk onderzoek. Qua inwoners hadden Europeanen meer prijzen dan Amerikanen moeten pakken. Uiteraard bepaalt de voortgang op wetenschappelijk/technologisch gebied niet of de mensen in het land dan dommer of slimmer zijn; maar het is een voorbeeldje.

marlinn | 16-10-06 | 15:55

O"Reilly heeft het over de Es Pee, mijn gedachte: Heeft Jan Marijnissen daar ook een filiaal geopend ?

kneuterzak | 16-10-06 | 15:51

Mijn grootste angst is dat ik later net zo'n zure, lelijke, oude man wordt als onze vriend Bill...

Patrick Bateman | 16-10-06 | 15:51

Als Amerikanen bang zijn te worden zoals jij bent, kan dat maar een ding betekenen: je doet iets ongelooflijk goed.

Whoosh | 16-10-06 | 15:51

Holland has no style

Repperdeklepklepklep | 16-10-06 | 15:51

@ Fokert

Ik zou willen voorstellen dat je wat minder dan 10 jaar blijft hangen hier.... Wat een gelul!

drluis | 16-10-06 | 15:50

@Jane Doe 16-10-06 @ 15:37
Iets van je leven kunt maken als je gezond en sterk ter wereld bent gekomen, en bereid bent jezelf met je ellebogen ten koste van anderen omhoog te sjacheren met 50 uur werken per week, akkoord.
'
Ik zou je nog wel eens willen horen als je bij een bedrijfsongeval je voet breekt, ontslagen wordt en al je ziektekosten zelf moet betalen...

@marlinn 16-10-06 @ 15:40
Lekkere graadmeter voor de intelligentie van Amerikanen. Wel eens bij stilgestaan dat er een HELEBOEL mensen in de USA wonen? Veel mensen -> veel onderzoekers -> veel onderzoek -> veel Nobelprijzen? Plus dat het hele Nobel-prijs gebeuren een redelijk end westers georienteerd is, omdat het vooral westerse landen zijn die hun onderzoek publiceren in vooral westerse wetenschappelijke tijdschriften etc. etc.
'
Verder ben ik het er wel mee eens dat Amerikanen vast niet (veel) dommer of slimmer zijn dan Nederlanders... Dat zegt ook iets over Nederlanders...

padjakker deluxe | 16-10-06 | 15:49

"All your moral values are belong to us"

King of controversy | 16-10-06 | 15:48

omfg wat een loser, nee amerika is perfect een land wat wordt geregeerd door christen fundies, getto's in elke stad en guns for everyone! yeha america rules.

rawg! | 16-10-06 | 15:47

De VS moet geen dingen van 0031 overnemen maar juist omgekeerd. Laten we eens beginnen met hun wapenwetgeving. Zul je zien dat het aantal autoinbraken ed. aanzienlijk zal afnemen nadat de eerste finnen ter plekke worden geintergreerd.

BoerKoekoek | 16-10-06 | 15:47

padjakker deluxe 16-10-06 @ 15:24

Als je zo'n opmerking maakt ben je duidelijk nog nooit in Scandinavië geweest.

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 15:47

@DA 16-10-06 @ 15:25

Precies, in Amerika is de criminaliteit een veel ernstiger probleem. Alleen sommige dingen zoals individualisme zijn in Amerika prettiger. Maar door vooral aan jezelf te (moeten) denken om je eigen zaakje te redden betekent ook dat je niet moet gaan klagen over hoofddoekjes etc. want dat is namelijk een persoonlijke keuze en iedereen moet de gevolgen van zijn/haar eigen keuze dragen ipv dat die keuze hen ontnomen wordt.

Cabrónes | 16-10-06 | 15:46

LOL @ Tjeesas. En de meeste Amerikanen zijn godverdomme wel DOM ja! Nog dommer dan Belgen. Kijk alleen al maar naar die kop van de president van de USA. Een aap heeft nog meer uitstraling. Vette inteeltbende daar. Staphorst is er niets bij. Zeau ;-)

Armageddon | 16-10-06 | 15:45

@borderlijntje 15:39
Als ik hier ten lande vertel dat ik uit The Netherlands kom dan word ik ook bestookt met vragen over euthanasie, prostitutie en drugs. Het image van NL in de wereld wordt inderdaad bepaald door die zaken. Maar het vreemde is dat men denkt dat NL zo vrij en verdraagzaam is terwijl dat al helemaal niet meer het geval is. NL is aan het verconservatieven; al sinds enige decennia. NL zoekt een nieuwe middle ground en daarom zijn die normen en waarden discussies ook uit de klei getrokken.

Jane Doe | 16-10-06 | 15:45

Stelletje azijnzeikers hier... ik ben trots op mijn land. Voor mijn werk moet ik veel reizen en maak veel verschillende culturen mee, maar elke weer als ik op Schiphol land krijg ik het gevoel van 'thuiskomen'.

Prof. Prlwytzkofsky | 16-10-06 | 15:43

Jane Doe 16-10-06 @ 15:37

Ik vond het gewoon wel een leuke opmerking. En gezien de staat waarin the US of A momenteel verkeerd ook wel toepasselijk toch? Ik vind het toch niet de pijler en het rolmodel van gevoerd beleid.

Deadkennedy | 16-10-06 | 15:42

Prof. Prlwytzkofsky 16-10-06 @ 15:27

LOL , ik ben ook van plan om weer weg te gaan. Was ik wellicht vergeten te zeggen. Ik krijg jouw opmerking standaard naar m'n hoofd geslingerd als ik commentaar heb op Nederland. Maar het is een feit dat de Nederlandse maatschappij een zieke, verdeelde (wellicht meer als ooit een 'verzuilde') maatschappij is. Een HELEBOEL hoogopgeleide autochtone Nederlanders gaan in hun studietijd een keer langdurig naar het buitenland, naar Australië, USA, Canada, Scandinavië, noem maar op. Zij zien daar vrijwel allemaal het licht. Er is een verborgen exodus aan de gang van autochtone hoogopgeleide Nederlanders. Veel van deze mensen zien het niet meer zitten in Nederland. Ik ga eerst nog een paar jaar (max 10) werken en oppotten in Nederland en vervolgens emigreer ik naar Scandinavië. Dan zeg ik dag tegen de PVDA, wens ik jullie allemaal succes met het opvangen van nog een een paar miljoen Marrokanen en kijk ik op TV naar de ondergang van Holland. Naar de ruzies en ontevredenheid. Naar Prof. Prlwytzkofsky die met burka op naar Al Jazeera zit te kijken, omdat het moet. Ondertussen breng ik m'n (toekomstige) kinderen lekker naar een mooie, homogene school in een kalm dorpje in een natuurrijk gebied...

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 15:42

In New Orleans waren ze waarschijnlijk blij geweest met een Hollands dijkje.

Tjeesas | 16-10-06 | 15:41

@ Jane Doe 16-10-06 @ 15:37
.
Eens met jou. Ik heb er gewoond. Gasten die dom roepen bij Amerikanen hebben waarschijnlijk ook de Nobelprijs uitreikingen gemist -> 4 van de 6 prijzen of 6 van de 8 mensen.

marlinn | 16-10-06 | 15:40

Folkert, ben tot tranen geroerd! Bravo (bis)

janjoker | 16-10-06 | 15:40

@ da wizard

Het is inderdaad erg om met een beroepsbevolking van ongeveer 9 miljoen ofzo (waarvan een kwart ambtenaar dus die brengen ook helemaal niets op) TWEE EN EEN HALF MILJOEN uitvreters te hebben! Zeg maar even voor ut gemak dat 1 op de 4 in nederland te dom, ziek, zwak of misselijk is om iets te kunnen bijdragen. Geloof jij ut zelf? Te lui is een veel aannemelijkere verklaring. En da's inderdaad erg om daarvoor te moeten werken...

Klaboesterbeer | 16-10-06 | 15:40

het gaat er niet om of die vage Amerikaan gelijk heeft, maar dat ons imago kennelijk wordt bepaald door wietrokers, steuntrekkers, euthanasiepastors, losers enz. Helaas waar.

borderlijntje | 16-10-06 | 15:39

De man heeft gewoon gelijk!

drommels | 16-10-06 | 15:37

@Deadkennedy @ 15:24
The US of A is een prachtig land. De bevolking is niet dom; de bevolking houdt er op menig gebied een wat minder liberale mening op na.
Het is een land gegrondvest op religie en moraal. The founding fathers waren strikt in hun leer.
Ik vind het getuigen van domheid en geestelijke onbuigzaamheid om een ander die niet zoals jou denkt meteen als dom af te serveren. Het gaat niet om IQ, het gaat om keuzes die je als volk met elkaar maakt.
NL kiest voor een verzorgingsstaat en nivellering. De USA stimuleert het individu tot zelfredzaamheid en verkiest geen nivellering.
In beide landen slaat men soms de plank mis.
Ik heb in meerdere landen gewoond en resideer nu in de USA. Het is sociaal gezien een "hard" land maar het is ook het land waar je nog steeds iets van jezelf kunt maken als je dat wilt. Ook als je zonder een rooie rotcent begint.
Er is niet de afgunst die je in NL ten deel valt als je succesvol bent.

Jane Doe | 16-10-06 | 15:37

Het enige waar je trots op kan zijn is het Nederlandse leger. Die kickt die van de USA helemaal aars. Ze verbouwen wel eens een kroegje hier en daar maar daar zullen ze het dan wel naar gemaakt hebben. ;-)

Armageddon | 16-10-06 | 15:36

@Karel Kruizenruiker 16-10-06 @ 15:32
Nieuwsflits: Duitsland is ook al een x aantal jaar links sociaal-democratisch, en wat belastingsstelsel en verzorgingsstaat goed met Nederland te vergelijken...

padjakker deluxe | 16-10-06 | 15:35

Zeg dan gewoon dat je ook Europeaan bent. Limburgers hoeven ook niet altijd uit te leggen dat ze uit een kekprovincie komen.

marlinn | 16-10-06 | 15:34

luister maar een wat George Soros er over te vertellen heeft

www.charlierose.com/

Een intelligente man, die Sjors

wcrol | 16-10-06 | 15:34

De gemiddelde Amerikaan weet op de kaart Nederland niet eens aan te wijzen, maar we hebben wel een onuitwisbare indruk achter gelaten, als het gaat om belasting geld (wat door hard werkende mensen bijeen is gebracht) uitgeven (PVDA?) aan de wat minder hard werkende mens. Ik kom regelmatig in Duitsland / Oostenrijk en ik schaam me soms om te vertellen dat ik uit Nederland kom.

Karel Kruizenruiker | 16-10-06 | 15:32

@ folkert meinhof: jij hebt er niets, maar dan ook werkelijk niets van begrepen vrind.

matjak | 16-10-06 | 15:29

"That's why so many people come to the US, because of opportunity"_
"Daarom komen zoveel mensen naar Nederland: Vanwege goed verkrijgbare kwaliteitsdrugs, oostblokhoeren, de gay parade, en vooral: Hoge uitkeringen voor nix!"

Zeddegeizot | 16-10-06 | 15:29

betaalD?

janjoker | 16-10-06 | 15:29

Say Bill O'Reilly. Go eens dead!

Armageddon | 16-10-06 | 15:28

Ja het is ook echt erg om te betalen voor mensen die even geen werk hebben.
Die misschien anders met kinderen en al op straat worden gegooid.
Of geld geven aan al die gehandicapten.
Het moet maar eens afgelopen zijn. Dat gezeur altijd, voedselbanken zijn ook niet nodig. De ziektekosten stijgen ook niet omdat ons sociale systeem is ingeruild voor een marktwerkingssysteem.
En Amerika heeft geen drugsprobleem...

da wizard | 16-10-06 | 15:28

Is dat niet het land waar iedereen lijdt aan obesitas?
Dikke vette vervuilers zijn het!
Maar wel aardig soms, dat dan weer wel.

Fuzzy-de-Bear | 16-10-06 | 15:28

ach, iedereen op de wereld aanvallen is natuurlijk normaal...

Jan Dijkema | 16-10-06 | 15:27

Hoe vaak hebben we wel niet gehoord uit de mond van willekeurige linkse politici dat ze bang zijn voor de veramerikanisering van Nederland? En Bill O'reilly is geneens een politici. Moeten Amerikanen dan ook gaan flippen over elke randdebiel in Nederland die een uitspraak doet over zogenaamd Amerikaanse toestanden hier?

Pittybrad | 16-10-06 | 15:27

Folkert Meinhof 16-10-06 @ 15:17

Waarom ben je eigenlijk terug gekomen naar dit ...'dat softe socialistische Holland'.... Je had het daar toch naar je zin. Flikker dus maar weer op.

Prof. Prlwytzkofsky | 16-10-06 | 15:27

Liever belasting betalen voor het uitslapende deel der natie dan kapotgeschoten worden door het uitslapende deel der natie zeggen we dan.

DA | 16-10-06 | 15:25

The US of A. Het is een prachtig land. De mensen die er wonen zijn alleen zo dom!

Deadkennedy | 16-10-06 | 15:24

NL is toch altijd al de Beta test versie van USA geweest?
Alleen dan dat de bugs in NL wel erg lang blijven hangen en niet worden weggewerkt... dat is dan wel weer nadelig...

LifeCatcher | 16-10-06 | 15:24

Ach, ben in ieder geval blij met (semi) legale drugs en homohuwelijken hiero. Ik gebruikgeen drugs en en ben geen homo maar ben toch blij voor die gasten dat het allemaal mogelijk is. Vrijheid heet zoiets. Ies nieuw. Ies ook steeds zeldzamer vandaag de dag.
.
Toch altijd wel lachen om te zien dat die maffe amerikanen met hun 'vrijheden' altijd panisch doen wanneer je begint over homos en lesbos die trouwen. Heerlijk!

dlseth | 16-10-06 | 15:24

@Folkert Meinhof 16-10-06 @ 15:17
Ga eens deaud of emigreer naar de US of fucking A dan. Er is daar werkelijk waar niks beter geregeld dan hier.
'
En vergelijkingen met Denemarken of andere Scandinavische landen zijn helemaal absurd in deze context. Als je toch *een* voorbeeld wilt hebben van een typisch links georienteerd land dat compleet niet met de USA te vergelijken is, en waar bijna alles perfect op orde is, dan moet je met Scandinavische landen aankomen...

padjakker deluxe | 16-10-06 | 15:24

Lekker boeiend allemaal weer, wie trekt zich er nog iets van aan wat die dikke yanks te zeggen hebben. Stond er laatst ook niet zo'n filmpje in de dump van Clinton die uit zn stekker ging, die was prachtig !

ohw_ja_joh | 16-10-06 | 15:23

Dood aan Amerika.

Romanov | 16-10-06 | 15:23

Folkert Meinhof 16-10-06

Ondertussen breekt usa nog ff alle wetten die ze zelf gemaakt hebben. En zijn ze de grootste vervuilers van de aarde, Hebben van alle westerse landen procentueel de meeste armen en is de zorg er voor een groot deel van de bevolking onbetaalbaar. Echt een land waar je op wilt lijken ja. Precies.

Nederland zuigt maar usa zuigt nog veel meer.

Deadkennedy | 16-10-06 | 15:22

De Amerikanen zijn bang voor ONS???
*schuilt onder zijn bureau en wacht op de eerste preventieve aanval*...

da wizard | 16-10-06 | 15:20

Zo bang is Bill ook weer niet, want Nederland staat helemaal niet in de antwoorden bij de poll: Which County is a bigger danger to the USA? op zijn site.

Teen | 16-10-06 | 15:19

Nederland is (in zijn huidige Linkse staat) ook een uitermate zwak land. Je hoeft maar één jaartje in het buitenland te hebben gewoond om alle tekortkomingen van dat softe socialistische Holland te ontdekken. Ik heb bijvoorbeeld in Denemarken gewoond. De mensen zijn daar trots op hun land, overal wappert de vlag, mensen zijn overtuigd dat alles wat Dansk is = kwaliteit, van een socialistische zelfschaamte (en bijbehoorende fluwelen behandeling) tegenover allochtonen is geen sprake, de VMBO-sledtjes daar gaan zelfs gewoon nog met autochtone jongens om!!!
In Nederland is het socialisme er zo ingebakken dat iedereen die een 'allochtoon' (ook al woont die nog in z'n eigen land!!) niet poeslief aankijkt een racist en fascist is, ergo de afkeer van linksdragend Nederland t.o.v. de U.S.A. Daarom trapte Hans Laroes natuurlijk ook Charles Groenhuijsen weg bij de NOS. Charles had ook het licht gezien en wenste niet mee te werken aan de demonisering van Amerika.
Ik wil persoonlijk wel wat meer Amerika hier in Nederland. Als die linkse kliek de publieke omroep niet zo in z'n greep had keek ik elke zondagavond naar de National Football League, lekker 3 tot 6 uur topsport in plaats van Negertjesdocumentaires en Verdonk-bashen op LLINK...

Folkert Meinhof | 16-10-06 | 15:17

My biggest fear is that Holland thinks we're dumb ass motherf*ckers. And they do. So lest say we don't wanna be them and bomb the hell out of them. Our intellegence agencies have concluded that Holland is producing WMD. We must have regime change.

Deadkennedy | 16-10-06 | 15:16

@ reconquista 15:02 Probeer er iets aan te doen of ga emigreren. Lekker zeiken de hele dag, daar wordt het beter van...

Mr.Fantastic | 16-10-06 | 15:15

wat vinden ze van de klompen, de molens, de tulpen en de drop dan?

buchtinpakskes | 16-10-06 | 15:12

@BoBU

Niks, slaap maar verder. doen wij ook namelijk

oost-europa | 16-10-06 | 15:12

ZO nog een land naar de tering gaat lekker zo.

Rockert | 16-10-06 | 15:12

My biggest fear is that Holland becomes as dumb and broke as the US.

Zippy | 16-10-06 | 15:12

@Traag 16-10-06 @ 15:02
Vandaar dat jij je naam, nummer, woonplaats wel onder je berichtjes hebt staan he?? .... Oh wacht, Traag is natuurlijk ook niet je echte naam....

RedFrits | 16-10-06 | 15:09

Sorros heeft kennelijk goed naar Mabel geluisterd.

klurksma | 16-10-06 | 15:07

meende dat we juist aan het ver0Amerikaniseren waren, !? hemeltje lief

Uitzichtlooz | 16-10-06 | 15:07

Leuk! We gaan weer Fox news bashen!! Redactie, kan er geen instant link op GeenStijl komen naar Fox?
O'Reilly maakt uw borst maar nat (en de borst van uw vrouw ook aub, dat noemen we hier bors-nat-maak-gelijkheid)!

Hessian | 16-10-06 | 15:07

Haahaahaa!!! Omlaag met die leeftijd voor zuipen, omhoog met dat rijbewijsgelul en blowweeeee maarrRR!!!

looprekje | 16-10-06 | 15:06

hahaha Eddie Vedder is nog nooit in de States geweest en denk nog steeds dat dat een droom land is waar iedereen blij is.

het aantal dodelijke overvallen in de grote steden zorgt ervoor dat de levensverwachting meer dan 15 jaar lager is aldaar !!

holistic river | 16-10-06 | 15:05

Haha, hilarisch filmpje, gekke Amerikanen. Gewoon blijven lachen om dit soort mensen, maar ondertussen wel 1 oog open houden, je weet het nooit bij die lui. *gaat weer door met lachen*

High3 | 16-10-06 | 15:05

Zullen we maar niet beginnen over FOX want dan zijn we in 2020 nog niet klaar.... Om over Bill 'o Reilly maar te zwijgen.... MORON !!

PiaH | 16-10-06 | 15:05

hmmm... even snel een polletje bij mijn USA collega's en zij zeggen:

LEGALIZE IT 'you know' ...

ed.. | 16-10-06 | 15:02

kan iemand ff een samenvatting geven van dat filmpje?

Fryslan123454321 | 16-10-06 | 15:02

Nederland heeft inderdaad niet meer zoveel om trots op te zijn

reconquista | 16-10-06 | 15:02

Behaleve homohuwelijken, hoeren, soft drugs ,geytenwollen VPRO-kijkers en inkomensgelijkheid hebben we ook nog anonieme lafbekjes.

Traag | 16-10-06 | 15:02

Leuk Prof., alleen wel even goede link, dus zonder geenstijl blabla ervoor: www.billoreilly.com/ Wat een suffe repu trouwens.

Dr. Ammer | 16-10-06 | 15:00

Our biggest fear: Becoming the US of A.
Een soort Verenigde Staten, waarbij we ruzie hebben met de hele wereld, en regelmatig vliegtuigen de Delftse Poort binnenvliegen. Nee das alles

NoRule | 16-10-06 | 14:59

Maar het blijft triest dat je moet betalen voor het slapend gedeelte van 0031 en daar hebben de Yanks wel gelijk in.

Eddie Vedder | 16-10-06 | 14:59

Ik ben net wakker, waar gaat dit over?

Boze Buur | 16-10-06 | 14:58

Handig die niet werkende linkjes!

Spijkertje | 16-10-06 | 14:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken