Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Al Gore NIET naar Kopenhagen

Prins der Duisternis Klimaatprofeet Al Gore heeft afgezegd voor de VN-klimaattop in Kopenhagen. Kan het symbolischer? Als reden wordt een vaag agendaprobleem opgegeven (“unforeseen changes in his schedule”) maar het Deense Berlingkse Media, verantwoordelijk voor de ticketverkoop van Gore's keynote speech, geeft ook “great annoyance” aan de kant van Gore op als reden voor de afzegging. Right. Zeg dus maar gewoon: Climategate. In 2007 ontving Al Gore de Nobelprijs voor de Vrede, die Gore moest delen met het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) van de Verenigde Naties. Volgens het Nobelcomité kende men de prijs toe “voor het vergroten en verspreiden van de kennis over de door de mens veroorzaakte klimaatverandering en voor het bevorderen van maatregelen om deze tegen te gaan.” Punt is dat Phil Jones, chef CRU van de Universiteit van East Anglia - de man van informatie achterhouden, modellen manipuleren en stelselmatig oppositie tegenwerken (lees het hierrr anders nog eens) - een belangrijke bijdragende auteur is aan rapporten van het IPCC en Kopenhagen zich hierop baseert. Kopenhagen begint aan momentum te verliezen. Maar Minister Jacqueline Cramer (Milieu) weigert er nog steeds iets over te zeggen. En Trouw is best bereid haar daarbij een handje te helpen. Wat een farce.

Reaguursels

Inloggen

Climategate ja. De hele fijnstofhysterie of de CO2crisis is een grote leugen. Meteen kappen met al die miljardenverslindende projekten tot aan in Afrika, en zoeken naar alternatieve brandstoffen zoals oliewinning uit algen! Daar schiet de wereld wat mee op!

Mijnbescheidenmening | 05-12-09 | 11:31

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 17:05
Toch niet helemaal ruk. Maar toch denk ik dat ze net zolang doen of er niks aan het handje is totdat iedereen het vergeet en weer vrolijk zijn 'carbon vrije' vliegticket naar Turkije boekt.
Mijn cynische conclusie: Phil Jones sneuvelt als 'scapegoat' en we gaan vrolijk door alsof er niks is gebuerd.... je vergelijking met de politiek is spot on..

Writhen | 05-12-09 | 10:39

@said_fred
En Brown heeft gelijk: 1 zwaluw maakt geen zomer, die klimaatverandering is gewoon echt en gaat heel veel pijn doen.

aha-erlebnis | 05-12-09 | 01:18

Obama gaat nu ook niet meer op de eerste dag, maar slechts op de laatste dag. Lachuh! Wie heeft trouwens die emails gehackt van de climategate? Nobelprijs voor het ontmaskeren van de oplichterts?

Twee Jeetjes | 05-12-09 | 01:00

Brown moet nog eens in het potje piesen.
"Gordon Brown: climate-change sceptics are 'flat-earthers'"
"People who doubt that human activity contributes to global warming are “flat-earthers” and “anti-science”, Gordon Brown has said."
www.telegraph.co.uk/news/newstopics/po...

said_fred | 05-12-09 | 00:25

" Met die informele club spreken we vaak af op exotische plekken, zoals in Groenland en op de Zuidpool. Maar ook in New York, Barcelona en Warschau zijn we geweest.”

met je collegaatjes op kosten van de belastingbetaler naar de Zuidpool. Schandalig, ik heb er geen ander woord voor.

strange matter | 04-12-09 | 23:33

"Punt is dat Phil Jones, chef CRU van de Universiteit van East Anglia - de man van informatie achterhouden, modellen manipuleren en stelselmatig oppositie tegenwerken, een belangrijke bijdragende auteur is aan rapporten van het IPCC en Kopenhagen zich hierop baseert."
.
Simpele feiten als dat naar eigen zeggen de laatste tien jaar niet echt iets verandert is op het globale temperatuur vlak boeit ook al niet want het zou tenslotte zomaar kunnen dat het weer morgen gaat veranderen. Nou is verandering een constante wat het weer betreft dus dat zou zomaar kunnen en nu moeten we dus tientallen miljarden in de plomp gooien omdat het weer wel eens zou kúnnen veranderen. De stompzinnigheid is adembenemend. Als het niet ons eigen belastinggeld zou zijn wat ze gedachteloos over de balk willen gooien met hun idioterie kon je je nog bescheuren om deze tragikomedie met zijn "parade of fools".
Ik vermoed dat ook als het voltallige IPCC zich voor de rechter moet verantwoorden en "kaltgestellt" worden in afwachting van het proces Grijze Duif nog steeds de groen/rode Jehova uithangt die hardnekkig iets als een evolutie ontkent.

said_fred | 04-12-09 | 22:17

Scafetta de effecten van de zon werken vertraagd door ivm de bufferwerking van oa de oceanen, maar ook andere atmosferische omstandigheden hebben tijd nodig te herstellen. De zon is pas recent echt gestopt. Als de nieuwe cyclus echt niet op gang komt (waar het op begint te lijken) dan zal de temp uiteindelijk volgens die opvatting moeten volgen. Verder schreef het ipcc in 1990 dat natuurlijke oorzaken het klimaat sturen.

Opgevallen dat ze niet meer praten over global warming maar over klimaatverandering? Zo zit je altijd goed, want het klimaat fluctueert altijd.

“Later that evening in a semi-private conversation (there were two other persons present) I asked him what journals I could read to learn more about climate change. Based on my interpretation of Richard’s ( Lindzen )comments – I can not trust Science, or Nature and The Journal of Climate is “o.k.” Richard did not suggest another journal. Apparently there is only one journal in the entire world that objectively disseminates scientific evidence on climate change. www.env-econ.net/2006/05/richard_lindz... (toeval of niet, nature heeft een editorial geschreven die zeer biased is De onafhankelijke beschouwende kijk is ver te zoeken wattsupwiththat.com/2009/12/03/if-i-ha...

Nog wat interpretaties door Lindzen over te temperatuurstats interessant.
www.youtube.com/watch?v=hlA1kyOJ1uc

A reason to be skeptical www.denverpost.com/harsanyi/ci_1390334...

seven | 04-12-09 | 22:01

Hersengespoeld crapuul,werkschuwtuig ,en verder links zooitje opvreters,kap met die onzin,straks komt Geert en moeten jullie allemaal aan het werk,is het over met de subsidies,en vakantiereisjes.

fleurtje | 04-12-09 | 17:15

Writhen | 04-12-09 | 15:17
Lees de reactie van George Monbiot. Die heeft tenminste het fatsoen om climategate niet dood te zwijgen. Kan Al een voorbeeld aan nemen.
www.dagelijksestandaard.nl/2009/11/24/...

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 17:05


Gore geeft iets pijnlijks toe, CO2 niet belangrijkste broeikas gas

Those conversations led Gore to politically inconvenient conclusions in this new book. In his conversations with Schmidt and other colleagues at the beginning of the year, Gore explored new studies – published only last week – that show methane and black carbon or soot had a far greater impact on global warming than previously thought. Carbon dioxide – while the focus of the politics of climate change – produces around 40% of the actual warming.
Gore acknowledged to Newsweek that the findings could complicate efforts to build a political consensus around the need to limit carbon emissions.

worldbbnews.com/2009/11/gores-spiritua...

infamousbastard | 04-12-09 | 15:46

Colle Tout | 04-12-09 | 15:29
Juist. Ik begreep je even verkeerd. Het werkt inderdaad twee kanten uit. Het ene geloof is net zo link als het andere. De wetenschap zou er nu juist toe moeten leiden dat we die religies kritisch kunnen ondervragen.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 15:40

Writhen | 04-12-09 | 15:17
Er zijn er echt wel die climategate serieus nemen. Als de wetenschap als genmeenschap één knip voor z'n neus waard is, dan tooont die het fatsoen om orde op zaken te stellen door de rotte appels uit de mand te halen en te stoppen met propaganda-taal. Het volk ruikt wanneer het écht besodemieterd wordt, en het is wat mij betreft volstrekt onaanvaardbaar als degenen die verantwoordelijk zijn voor die kwalijke geur net doen of het niet stinkt. Het is nog erger als ze wegduiken wanneer ze écht eens een keer verantwoording af moeten lleggen.
Deze Brian Davey, een 'freelance ecological economist' meent de amateur-psycholoog uit te moeten hangen door de ontvanger van het slechte nieuws af te schilderen als een emotionele nitwit die als een kind reageert om een vermanende ouder. Dat is exact dezelfde betuttelende houding als die van de huidige politiek wanneer die het succes van Wilders poogt te pareren met referenties aan die primitieve 'onderbuikgevoelens'.
Al Gore bewijst hoe arrogant de vermanende ouder kan zijn als zijn boodschap plots niet zo waterdicht blijkt als hij beweert. Het is de arrogantie van de elite.
Wetenschappers moeten niet denken dat ze bij de elite behoren, noch moeten ze zich voor het karretje van de elite laten spannen. Ze moeten de bescheidenheid tonen en in staat zijn 'detached' het debat te voeren. Zo lang wetenschappers elkaar bevechten als het om het klimaat gaat laat ik me niet als een kind door hen behandelen. Niet door degenen die beweren dat we naar de donder gaan, ook niet door degenen die zeggen dat er niks aan de hand is.
Ondertussen zie ik geen reden om niet te overwegen een led-lamp aan te schaffen in plaats van een gloeilamp.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 15:38

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 14:42
Exact, ik bedoel dat een gelovige meestal koste-wat-het-kost zal vasthouden aan een doctrine, zelfs als deze doctrine met bewijs ontkracht wordt.

Colle Tout | 04-12-09 | 15:29

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 14:36
zie ook link:
Writhen | 04-12-09 | 09:41
Punt is niemand lijkt climategate serieus te nemen. Dus ook hier zou ik kunnen zeggen: 'Jaja, de boodschap deugt wel maar komt niet goed over. Dat hoor je de PvdA ook altijd zeggen als de peilingen tegenvallen'.
Nobody seems to care.
Dus wat nu?

Writhen | 04-12-09 | 15:17

Lol @ eerste trouw reactie: Bertje Koenders de "dictatorsinterklaas" en "Faalminister" Guusje-hips-huup-naar-'t-huusje-Nadorst. *doet zich afvragen wanneer de herziene versie van het grote GS woordenboek weer voorbij komt*

Sliptong | 04-12-09 | 14:47

Colle Tout | 04-12-09 | 14:35
Correctie. Je bedoelde het anders.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 14:42

Colle Tout | 04-12-09 | 14:35
Als ik gelovigen wijs op het feit dat zij een valse profeet aanbidden, waarom zou ik ze dan een ander geloof aan moeten smeren? Dit is precies waar het mij om gaat. Die laffe Gore drijft met zijn zwijgen de gelovigen de andere kerk in.
Maar goed, jij pleit kennelijk voor het dom houden van de gelovigen, als ze dan maar het 'goede' geloof aanhangen en het 'slechte' geloof als ketterij veroordelen. Zo zal het wel opschieten ja.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 14:40

Writhen | 04-12-09 | 14:16
Jaja, de boodschap deugt wel maar komt niet goed over. Dat hoor je de PvdA ook altijd zeggen als de peilingen tegenvallen. De boodschap zelf staat niet ter discussie, want die deugt a priori? We mogen geen vragen stellen? Geen twijfels hebben? Geen verantwoording vragen? Zelfs als blijkt dat de kluit belazerd wordt?
Maar die boodschap deugt gewoon niet. Het is niet aan de wetenschap om normen te stellen. Wetenschappers dienen feiten op tafel te leggen en scenario's te presenteren op basis van die feiten. Verder moeten ze hun mond houden.
"There is a deeply rooted anti-intellectualism here, created by the emotional dynamics that arise in a society in which both knowledge and money are power."
Dit is op het onbeschofte af. Het anti-intellectualisme zit juist aan de kant van die wereldverbeteraars. Ze spelen op emoties en zijn bereid verraad te plegen aan hun discipline. En als dat verraad dan aangetoond wordt, dan duiken ze weg.
Als ze godverdomme de kans krijgen om op een podium de wetenschap te zuiveren van valse emoties, dan laten ze die kans bewust lopen.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 14:36

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 14:22
Gezonde scepsis en geloven staan op gespannen voet met elkaar vrees ik.
Zie de reacties van de 'gelovigen' hierboven.

Colle Tout | 04-12-09 | 14:35

endofdays | 04-12-09 | 10:30
Zeer interessante filmpjes.

wateenzooitje | 04-12-09 | 14:25

Colle Tout | 04-12-09 | 14:07
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Als meneer zélf 'an unconvenient truth' wordt geconfronteerd, dan staat hij met een mond vol tanden, dan heeft hij geen weerwoord, geen 'truth' voorhanden. Wat een beschamende vertoning. Al Gore, de grote Al Gore is niet in staat tot damage control, duikt weg met de staart tussen zijn benen. Voor wie nog een beetje geloofde in de oprechtheid van deze valse profeet moet nu toch het moment aangebroken zijn om van zijn geloof af te vallen, om op z'n minst weer enige gezonde scepsis toe te laten waar enkel verafgoding huisde.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 14:22

"Het enige is dat hij een lezing daar heeft afgezegd"
Dottore X | 04-12-09 | 12:57

Die lezing was gepland voor 3000 man die allemaal 1200 dollar zouden ophoesten om deze bij te mogen wonen.
Al Gore doet het in zijn broek anders zou hij geen slordige 3,5 miljoen dollar laten schieten voor een uurtje werken.

Colle Tout | 04-12-09 | 14:07

GS, hou eens op met dat klimaat geouwehoer. Ja! Zeikartikel van Pruisen..
next.

OpperRanger | 04-12-09 | 13:36

copy2devnull | 04-12-09 | 13:30

Veel geschreeuw, maar geen inhoud. Als je wat wil zeggen, zeg dan ook wat.

MHS | 04-12-09 | 13:34

Klimaathoax klinkt nog vriendelijk. Als je dit zo leest lijkt het meer op een klimaatmaffia. Criminele bende is het die klimaatknuffelaars.

copy2devnull | 04-12-09 | 13:30

Hou eens op met dat domme geblaat en gebrul GeenStijl. Spaar jezelf en laat je niet uit over wetenschap. 't Komt zo ontzettend kinderachtig over.

PauperPanda | 04-12-09 | 13:09

Dottore X | 04-12-09 | 12:57
Is nog bedenkelijker. Wél komen maar categorisch weigeren om je mond open te doen. Hij vindt dat hij het zélfs kan maken om zijn volgelingen die kwijlend kaartjes hadden gekocht om de viering bij te wonen en de zegening te ontvangen te bruskeren. Wat een ontzettende lafbek is die Gore toch.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 13:08


@Colle Tout

Voor alle duidelijkheid: voor zover bekend gaat Al Gore WEL naar Kopenhagen. Het enige is dat hij een lezing daar heeft afgezegd www.huffingtonpost.com/2009/12/04/gore...

De kop van het artikeltje en de openingszin zijn dus gelogen. Kan het symbolischer?

Overigens eens met @MHS.

Dottore X | 04-12-09 | 12:57

Muxje | 04-12-09 | 10:36
Ik ben het grotendeels met je eens behalve natuurlijk je laatste opmerking:
"In andere wetenschappelijke vakgebieden zou een eerstejaar nog worden afgestraft voor zo'n denkfout"
Als je dit in de scheikunde doet ja inderdaad dan is dat zo maar aangezien je niet kunt 'experimenteren' met 't globale klimaat blijven er inderdaad alleen klimaatsimulaties en correlatieve studies over. Het is dus wel wetenschappelijk verantwoord om het zo te doen.
Als je nou had gezegt (mischien bedoelde jij dit) dat 'klimaatsimulaties draaien met CO2 op een vaste waarde in een model waar CO2 en opwarming aan elkaar gelinkt zijin. Om daarna dan met het uitblijven van opwarming in dat model te "bewijzen" dat man-made CO2 de opwarming wel moet veroorzaken" Dan had je natuurlijk volkomen gelijk maar anders maak jij een eerste jaar denkfout: "Alle modellen zijn inderdaad fout maar niet alle modellen liegen".

Writhen | 04-12-09 | 12:57

Al Gore NIET naar Kopenhagen: De ratten verlaten het zinkende schip!

Colle Tout | 04-12-09 | 12:52

@Balzakius | 04-12-09 | 09:05
Den vraag stellen is 'm beantwoorden.

ReligionSucks | 04-12-09 | 12:51

-weggejorist-

Demoncratie | 04-12-09 | 12:47

Als Gore nu een beetje persoonlijkheid en ballen heeft, levert hij in Kopenhagen gelijk die Nobelprijs weer in.

Zou trouwens wel leuk zijn als er nu een documentaire wordt gemaakt met als titel: 'Climategate - an inconvenient truth

Mailen naar linkskrant Trouw mag trouwens via service@trouw.nl

poker | 04-12-09 | 12:36

Volksverlakkerij mag nooit beloond worden.... Het is schandalig dat er uberhaupt nog iemand naar Kopenhagen gaat om over gemanipuleerde modelletjes te praten. Maar goed, die groene krakertjes houden zichzelf wel vaker voor de gek met ideaalbeelden die niet beantwoorden aan enige vorm van realiteitszin.

crk | 04-12-09 | 12:36

@NepKarel
Ga je eerst eens verdiepen in de standpunten van sceptici voordat je GS hier een boze vinger toewijst. GS is tegendraads en dat is broodnodig in het klimaat'debat'. Er worden straks mogelijk foute beslissingen gemaakt met vergaande gevolgen. Goed dat GS ons daarover waarschuwt!
Begin maar eens met deze video:
www.youtube.com/watch?v=BVFOoJoaYog&am...

jeweethet | 04-12-09 | 12:29

Al Gore, de paus van de Climatology Church.

robot from 1984 | 04-12-09 | 12:25

JoSnow | 04-12-09 | 12:03
Amen, ja amen. Een probleem is dat een leugenaar als Gore voor een groot deel ondersteund wordt door de wetenschap. Dit komt vooral omdat onderzoeken met dat soort uitkomsten subsidie krijgen. Bovendien wordt in dat wereldje een afwijkende mening vaak niet geaccepteerd. Kijk naar Bjorn Lomborg, een Deense wetenschapper die een heel verstandig boek heeft geschreven (Cool It!). Hij weerlegt zo ongeveer de hele film van Al Gore en wordt verketterd onder wetenschappers. Bovendien is Gore te laf om met hem in debat te gaan.

Officer Barbrady | 04-12-09 | 12:22

michzelluf | 04-12-09 | 11:47
Het ia moeilijk vechten tegen profeten. Jezus, Mohammed, Luther, Lenin, Bhagwan, Mient Jan Faber, Bob Geldof, Bono, Sting, Al Gore Dalai Lama. Ze appelleren geen van allen aan het gezonde verstand. Ze willen gelijk hebben en gelijk krijgen, aanbeden worden en verheerlijkt. Ze willen zich machtig voelen, lakens uitdelen, sturen, dwingen drammen, manipuleren. Ze willen vieringen houden, rituelen, ze willen psalmen aanheffen, strijdliederen, gospels, maar vooral willen ze preken, banvloeken uitspreken, oordelen en veroordelen, dreigen met hel en verdoemenis. Het zijn de nieuwe priesters die maar op één ding uit zijn: de heidenen bekeren en dwingen tot het aanvaarden van hún waarheid.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 12:10

@Mas Rob..

Download de documenten, de data en applicaties, en bekijk ze zelf.
Je hoeft echt geen wetenschapper te zijn om te zien dat het eea bij elkaar wordt gelogen en gemanipuleerd.
Een duidelijke uitleg of verklaring hebben de auteurs van de betreffende stukken niet en Al Gore cancelled zijn speech.
Belangrijke data voor reconstructies bestaan niet meer, vernietigd tijdens verhuizingen.. Riiiight.. Destroying The Inconvenient Truth, heet dat!
O.a. CRU en NASA weigeren mee te werken aan de FOI (freedom of information-act), pas als er niets meer over is gebleven van de werkelijke data.

Als er 'niets' aan de hand zou zijn, waarom zou opper-klimaat-guru zijn veel te belangrijke afspraak van 16-dec afzeggen.

Verder is J. Cramer de enige die roept dat de data door de hackers zelf gemanipuleerd is..
Zegt dus iemand (minister toch?! HA) die belangrijke onthullende documenten heeft gestolen in haar kraak-periode.
Maar met welk doel zegt ze dat, want hier is totaal geen bewijs voor... totaal geen grond..

Phil Jones heeft ontslag gekregen/genomen.
Onderzoek naar de auteur van de bekende "hockeystick"-graph loopt inmiddels..

En Nederland is de enige die met zo'n leugenachtige reactie komt.
(te danken aan onze fantastische Crimi J. Cramer, die al vaker [zachtjes uitgedrukt] niet zo heel erg eerlijk is geweest)

Begrijp me niet verkeerd, Global Warming en/of Global Cooling bestaat echt wel,
maar echt niet "man made" zoals ons wordt voorgeschoteld, maar als natuurlijke cyclus.
Men vergeet de belangrijkste factoren in het klimaat verhaal, bijvoorbeeld de zon, maar ook neerslag. (hier hoor je n.l. niets over op het IPCC)
Uiteraard mogen we best wel zuiniger en schoner doen, maar niet op deze fictieve basis..
Het IPCC en alle belastingen en beperkingen die er aan komen, hebben totaal geen bestaansrecht in deze wereld.

JoSnow | 04-12-09 | 12:03

Al Gore is een van de grootste misleiders uit de afgelopen decennia. Met verdraaide statistieken en ongefundeerde leugens schetst hij een volledig verkeerd beeld van de gevolgen van klimaatverandering. Bovendien wil hij niet met sceptici in debat en zet hij ze neer als achterlijke, onwetende kleuters. Gore zou ipv een nobelprijs een aanklacht wegens misleiding moeten krijgen.
Overigens hoop ik niet dat er een nieuw plan komt à la Kyoto. Dan wordt het alleen maar erger.

Officer Barbrady | 04-12-09 | 12:03

@ Mas Rob | 04-12-09 | 11:28
Het grote geheim dat met climategate onthuld is, is dat de mensen die zich klimaatwetenschapper noemen het stiekem ook niet weten. Dus je bevindt je in goed gezelschap.

Ivoren Toren | 04-12-09 | 11:59

Ik hoor net, dat Teen niet naar Kopenhagen gaat. Laat Cramer het maar niet horen, dan is-ie nog niet jarig.

baba4oog | 04-12-09 | 11:57

+o

Charlotte | Online | 04-12-09 | 11:54

Gorelevel was to high, zeker.

Charlotte | Online | 04-12-09 | 11:54

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 11:40

Eigenlijk zou je de gelegenheid moeten pakken om een stunt uit te halen, zodat je mensen aanzet om te denken.

michzelluf | 04-12-09 | 11:47

Voor alle mensen die graag als 'goed mens' door de wereld willen gaan, de lui dus die nog niet zo lang geleden met popconcerten de honger in de wereld wilden bestrijden:
www.beattheheatnow.nl/

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 11:40

Mas Rob | 04-12-09 | 11:28

Nee, ik al jaren...

michzelluf | 04-12-09 | 11:36

Mas Rob | 04-12-09 | 11:28

Niemand weet precies wat er aan de hand is, maar daar heb je wetenschap voor. Ik zeg niet dat we direct maatregelen moeten nemen, maar als we het hele probleem ontkennen dan zou dat weleens slecht kunnen uitpakken.

Ik geef je wel gelijk wat betreft opiniemakers als Al Gore en nu zelfs GS. Als je niet weet waar het over gaat, hou dan je kop. Of stel je in ieder geval wat bescheidener op.

MHS | 04-12-09 | 11:33

Ben ik nu de enige die niet weet wat er nu waar is op het gebied van global warming? Het ontbreekt mij aan gespecialiseerde wetenschappelijke kennis op het gebied van klimaatverandering om de verschillende informatie op de juiste waarde te beoordelen. Ben ik de enige die dat durft toe te geven?

Mas Rob | 04-12-09 | 11:28

@ The Evil One | 04-12-09 | 11:23
Waar ik met name een hekel aan heb, zijn mensen die mij een schuldgevoel proberen aan te praten over iets waar ik geen bijdrage aan geleverd heb.

Ivoren Toren | 04-12-09 | 11:26

Jammer GS. Heel jammer.

Nepkarel | 04-12-09 | 11:25

@troked23: het feit dat je het woord schoner noemt geeft al aan dat je er niks van snapt. Ook ik ben tegen ontbossing door Brazalianen en Maleiers, ik ben tegen zeehonden en walvisjacht onder het mom van onderzoek, ben zelfs begonnen met plastic apart te houden, maar waar ik het meest tegen ben en velen met mij hier denk ik is te moeten betalen voor iets waar geen wereldwijde consensus over is.

En als het al waar zou zijn een klein kutlandje wat 0,26% van de wereldbevolking uitmaakt al helemaal geen wereldwijde voortrekkersrol zou moeten willen spelen.

The Evil One | 04-12-09 | 11:23

The Evil One | 04-12-09 | 11:18

Kerncentrales zijn klote...
Dichtbij kerncentrales lijken meer kanker gevallen te zijn en het koelwater is vaak te warm zodat de visstand in de rivieren in de zomer bedreigd wordt.

Ik ben voor decentrale (eigen opwekking) met zonnecellen, zodat die energiemaatschappijen kapot gaan en ook die irritante reclames niet meer hebben.

Dus geen elec. rekening meer en stroom, wanneer de stroom uitvalt...

Macht naar het volk!!!

michzelluf | 04-12-09 | 11:23

Nu was Cramer al niet bijzonder geloofwaardig met haar groene intenties en toestemming voor vijf nieuwe kolencentrales (ok, sommigen kunnen een beetje bio, maar alleen als dat goedkoper wordt)
Iemand met ballen a.u.b. - dat gepolder met de gevestigde orde begint onze ondergang te worden..

pruttelprut gsi | 04-12-09 | 11:23

@ Bedplassert | 04-12-09 | 11:15
De comments bij Trouw worden om de paar uur geupdatet. Er wordt vooraf gemodereerd, maar de moderator is behoorlijk soepel in mijn ervaring. Even geduld dus.

Ivoren Toren | 04-12-09 | 11:22

troked 23 | 04-12-09 | 11:15
Verantwoord met het milieu om gaan daar is denk ik niemand op tegen. Maar om honderden miljarden te gaan spenderen en de hele industriële werd naar de klote te helpen om een niet bestaand probleem op te lossen is echt waanzinnig.

endofdays | 04-12-09 | 11:20

troked 23 | 04-12-09 | 11:15

Heeft iemand dat ontkent?

michzelluf | 04-12-09 | 11:19

@Bedplassert: een groter plezier kun je het klimaat niet doen, kerncentrales. Zag pas geleden een Labour politicus op de BBC die het daarover had als alternatief voor de "onvermijdelijke" CO2 reductie (die ook onvermijdelijk is, we zullen eraan moeten geloven).

The Evil One | 04-12-09 | 11:18

Heb al een tijdje geleden een commentje geplaatst bij het artikel van meisje Cramer op de site van Trouw. Staat er nog steeds niet.......... gek he? De hele klimaathoax is in elkaar aan het storten! Gaan ze nu misschien eindelijk eens een paar nieuwe kerncentrales bouwen?

Bedplassert | 04-12-09 | 11:15

Waarom is zoeken naar betere manieren om de wereld schoner te houden een crime?

troked 23 | 04-12-09 | 11:15

Man wat heeft die kramer een plaat voor haar harses.
Of zou nog niemand haar hebben uitgelegd dat de opwarming door Co2 een hele grote leugen is.
www.trouw.nl/groen/klimaat/article2930...

endofdays | 04-12-09 | 11:15

NoMinister | 04-12-09 | 10:52

Het feit dat je in een zin temperatuur en zeespiegel noemt, is al veel zeggend....

Er is niks meer moeilijk dan te bewijzen dat iets wel of niet bestaat. Dit vergt vaak langdurig en degelijk onderzoek. Het feit dat er überhaupt geen consensus is maar opstapeling van leugens, verdraaide meetgegevens, intimidatie en media-indoctrinatie hoort niet thuis in waarheidsvinding... waarbij 'de waarheid' er in een rap tempo er doorheen gedrukt schijnt te moeten worden.

michzelluf | 04-12-09 | 11:13

@ Einde van de Domheid | 04-12-09 | 11:00
De beperkte aanwezigheid van olie en gas is inderdaad een probleem. Maar het is wel een probleem dat volledig los staat van het wel of niet bestaan van het broeikas-effect.

Neem bijvoorbeeld de huidige discussie over de CO2-opslag bij Barendrecht. Daarmee beperk je de CO2-uitstoot, maar je vergroot er het gebruik van fossiele brandstoffen mee. Als je iets wilt doen aan het gebruik van fossiele brandstoffen vanwege schaarste of geo-politieke redenen, zeg dat dan gewoon. Dat houdt de discussie scherp.

Ivoren Toren | 04-12-09 | 11:12

't Bekende gezever zonder kop of staart, waarmee wel bewezen is dat Van Pruisen gisteren twee maal een ghost-writer heeft ingehuurd.

bintang | 04-12-09 | 11:12

@zelf: oh fuck speel ik zelf ook in op sentiment met mijn Afghanistan vergelijking.....

The Evil One | 04-12-09 | 11:11

Beer71 | 04-12-09 | 11:00

Ten eerste ben ik geen klimaatkenner. Ik weet alleen wel hoe wetenschap werkt. Als ik schrijf dat de mens hoogstwaarschijnlijk een rol speelt, is dit geen argument. Het is een samenvatting van de wetenschappelijke consensus. En ik heb het nooit gehad over belastinggeld hieraan besteed moet worden. Ik zeg alleen dat het niet moet worden ontkend.

De rest van je verhaal is te dom om op te reageren.

MHS | 04-12-09 | 11:08

Bovendien @Einde van de domheid: kan men afgezien van de Taliban in Afghanistan prima leven, dat land is een schoolvoorbeeld van hoe men ook hier gaat leven als men zoals de EU-SSR wil de CO2 uitstoot met 90% reduceert t.o.v. 1990.

The Evil One | 04-12-09 | 11:06

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 11:01
Dat is verdomd moeilijk, dat is bijna onmogelijk. Een wetenschapper 'aansturen' is al heel linke soep.
Met elkaar praten, prima, veel met elkaar praten, nog beter. De frauderende wetenschappers ter verantwoording roepen, een noodzakelijkheid.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 11:05

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 11:00
Als de fossiele brandstoffen op zijn, dan zijn we ook af van de CO2 uitstoot die ze veroorzaken.

CoffeePatch | 04-12-09 | 11:04

En aan de zuidpool is het gat in de ozonlaag ook al weer dicht.
Gaat goed zo.

Dostranamus | 04-12-09 | 11:03

@Einde van de domheid: je hebt brandstoffen, splijstoffen en wetenschappers die andere dingen kunnen verzinnen. Maar niet Nederland volplempen met windmolens.

The Evil One | 04-12-09 | 11:03

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 10:59
Gewoon met elkaar om de tafel zitten, en Al Gore, nobelprijswinnar Al Gore, profeet Al Gore zegt af...

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 11:02

NoMinister | 04-12-09 | 10:59
En de mengverhouding hangt af van onze zorg.
*out*

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 11:02

NoMinister | 04-12-09 | 10:52

Als ik zeg dat klimaatverandering een "feit" is, dan bedoel ik een wetenschappelijk feit. Zoals ook evolutie een wetenschappelijk feit is. Hieronder versta ik dus een theorie waarvoor de bewijzen zo overtuigend zijn dat het aan de tegenstanders is te *bewijzen* dat het tegendeel waar is.

Wat er gebeurt als het 5 graden warmer wordt weten we ook niet, maar we moeten dit wel onderzoeken. In Nederland zitten we wel goed, wij weten hoe we ons kunnen beschermen tegen water. Maar voor veel plekken geldt dit niet...

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:53

Als je er als wetenschapper van overtuigd bent dat de aarde door menselijk handelen opwarmt, dan wil je hiervoor waarschuwen. Hiervoor heb je echter de media nodig, en als die jou vervolgens van fraude beschuldigen, dan heb je dus het tegenovergestelde bereikt.

MHS | 04-12-09 | 11:02

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:59
Dan moeten we met elkaar praten en zeker weten dat de werenschappers die we aantsuren in naam van wetenschap werken. Dat is niet zo moeilijk.

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 11:01

Een klimaat paus het klimaat concilie niet eens bijwoont, het moet niet gekker worden.

CoffeePatch | 04-12-09 | 11:00

The Evil One | 04-12-09 | 10:58
Dus de brandstiffen raken niet op en dara hoeven geen afspraak over gemaakt?
Wat gebeurt er als brandstof opraakt?
Dan gaan er mensen dood.

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 11:00

@MHS: als dat jouw commentaar als kenner is, ben ik niet overtuigd. Je geeft zelf 2 keer aan in je rammelende betoog dat 'we' niet weten in hoeverre klimaatverandering door menselijk handelen komt. "Hoogstwaarschijnlijk" speelt de mens "een rol". Hahaha. Zwaarwegende argumenten om miljarden taks uit onze zakken te kloppen - not! Ik zal je wat vertellen MHS. Het klimaat zal best veranderen. Doet het al miljoenen jaren. Het enige wat NL moet doen is kijken wat we moeten doen als de zeespiegel een metertje ofzo stijgt. Houden we toch niet tegen. Ik weet niet wat erger is: de arrogantie of de domheid te denken dat wij, de mens, ook maar enige invloed hebben op het klimaat. Dus wat te doen? Geen geld aan Afrika geven maar hier een paar superdijken bouwen lijkt me. Of gewoon de randstad laten onderlopen, daar woont nog geen goeie hond dus de boel mag daar best onderlopen. Leggen we een lekker strand aan in Eindhoven, keigaaf man! Waarom trouwens MHS, als 'wij' het klimaat kunnen beinvloeden, zitten we hier nog steeds 6 maanden per jaar met kudtweer? Ik zie het wel zitten, 24 graden, 365 dagen per jaar. Maar dat regelen ze dan weer niet met al ons geld he?

Beer71 | 04-12-09 | 11:00

Merlot | 04-12-09 | 10:49
Jouw eerste zin zegt genoeg...

Globalwarming (GW) heeft niet met geloof te maken maar met het vinden van de waarheid... En dat laten ze gigantisch afweten.

De media geeft eenzijdige GW indoctrinatie. Ik heb documenten in handen waarin communicatie bureautjes informatiefolders leveren hoe de overheden mensen moet informeren/indoctrineren. Te triest gewoon...

Maar ook wetenschappers die kwaad zijn dat hun gegevens misbruikt zijn. En een lijst met gaten waarin theorieën moeten worden verzonnen om de gatenkaas te dichten. hier is een intekenlijst van voor projecten die natuurlijk gesubsidieerd worden.

michzelluf | 04-12-09 | 10:59

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 10:55

Beide.

NoMinister | 04-12-09 | 10:59

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 10:55
Dat zou heel eenvoudig zijn als we met z'n allen ook echt wísten wat er nodig is.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:59

Tenslotte, het is een handige discussietechniet om net x-miljard mensen op de wereld veel energie te bverbruiken en dan te zeggen dat klimaatveranderen niet AANTOONBAR daarvan een gevolg zijn.
Nogmaals Peter Cohen van de UVA zegt ook steeds: 'Het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat heroine en nicotine verslavend zijn.'
In Kopenhagen gaan mensen om de tafel zitten om met elkaar te praten.
Niets meer niets minder.
Geen kletsverhalen over schuld en boete. (Koerbagh, slim hoor, wat een invalshoek!)
Gewoon met elkaar om de tafel zitten en deze draad is erop gericht dat te voorkomen.

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 10:59

Hölzenbein | 04-12-09 | 10:53

U daarentegen moet de prijs voor de meest onzinnige opmerking/associatie krijgen.

Turkije liet hem niet toe, dus op de Kopenhagenborrel komen allemaal Turken zeker?

Doe eens normaal. Geertje is de enige die de waarheid respecteert en als de andere politici eens met die waarheid zouden dealen, dan pas krijgt hij het moeilijk. Want dan helpt het niet om te scoren met iets wat allang is geaccepteert en dient hij preciezer aan te geven wat hij wil. Nu is de richting en het benoemen als voldoende voor veel stemmen. En dat doet hij niet alleen, daar heeft hij types als u voor nodig. Dank namens de liefhebbers van 0031 en de waarheid.

NoMinister | 04-12-09 | 10:58

@Einde van de domheid: goh, inspelen op het sentiment, die hadden we nog niet gehoord als "argument" , tsjongejonge........

The Evil One | 04-12-09 | 10:58

MHS, wat een lulverhaal, wat wil je nou eigenlijk?

Kletskop | 04-12-09 | 10:58

Elke dag weer dat gezeik over het klimaat..... het is een complete industrie geworden waarin duizenden (misschien nog wel meer?) werk in hebben ....
Dat we worden belazerd ben ik van overtuigd..... het is een melkkoe geworden dat klimaat... heffingen en belastingen op alles wat het milieu zou kunnen schaden.
Gisteren bij P&W een CDA mevrouw: 'ik wil niet zo ver gaan een dag per week vlees te verbieden'...
Hoe zou die mevrouw dat ooit ook kunnen controleren? controles aan huis onder het eten? de vraag kwam niet op bij de heren P&W..
Ga zo halogeenlampen (die verdwijnen ook) hamsteren, dankzij Cramer, Philips, Al Gore c.s...

abbiedabbie | 04-12-09 | 10:58

@MHS | 04-12-09 | 10:41
De aarde koelt al 10 jaar af, maar uit het grote plaatje blijkt dat de aarde toch opwarmt?

Uit het grote plaatje blijkt dat de aarde altijd opwarmt en afkoelt. Ook al lang voordat de mensheid was uitgevonden. Een geheel natuurlijk proces dus, waar de mens helemaal niets mee heeft te maken.

Maar ik snap de aanhangers van de climaathoax wel hoor!. Het is ook zuur dat je eerst al hoort dat sinterklaas niet bestaat en god ook al niet. En nu bent u wéér in een fabeltje getuind!. Begrijpelijk dat u zichzelf als zeer dom ervaart, en terecht...

Bill le Koek | 04-12-09 | 10:56

Het is gewoon heel eenvoudig.
OF wij doen met zijn allen wat er nodig is.
OF heel veel mensen gaan dood waardoor de natuur zich hersteld.

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 10:55

Hölzenbein | 04-12-09 | 10:53
Dus Wilders ook maar een Nobelprijs voor de vrede dan?

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:54

wallie100 | 04-12-09 | 10:52
Nou ja,
ik wil geen tweede ban aan m'n broek.
Dus ... het klimaat was heel gezellie, maar laat die zeehond maar dobberen..

Frau Antje | 04-12-09 | 10:54

Merlot | 04-12-09 | 10:48

U verdient de helikopter, maar die heeft u dan weer niet nodig. Hulde.

NoMinister | 04-12-09 | 10:53

Wat passen Gore en Wilders toch heerlijk bij elkaar. Als het om de confrontatie en de waarheid gaat zijn ze beiden in geen velden noch wegen te bekennen... Gek heh?

Hölzenbein | 04-12-09 | 10:53

MHS | 04-12-09 | 10:41
Kan het met de strekking van je betoog wel eens zijn, maar één ding begrijp ik echt niet: "Achteraf gezien hebben deze wetenschappers natuurlijk het omgekeerde bereikt van wat ze wilden bereiken, en hebben daarmee ongelooflijk dom gehandeld."
Wat wilden die wetenschappers bereiken? Uit naam van wie?

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:53

MHS | 04-12-09 | 10:41

'De klimaatverandering is een feit'.

Uit welke heilig boek komt dat?

En wat verstaat u daaronder?

Er zijn wel ernstige temperatuur schommelingen geweest in het verleden.

Er moet heel wat veranderen voordat er een probleem is, want wat zou het als het 5 graden warmer wordt? Daar hoor ik niemand over behalve een paar miljoen mensen die in een delta bivakkeren, tsja erg heur! Heel errug errug zielug. Sjonge jonge.

Verder nog wat?

NoMinister | 04-12-09 | 10:52

Frau Antje 10:45 Met een zeehond ga je het niet redden! Trouwens die badkuip waar nu het lieve zeehondje in rond dobbert kunnen we nu wel beter gebruiken, kunnen we een leuk knus twee persoonsbed van maken ofzo?

wallie100 | 04-12-09 | 10:52

Als de Globalwarmania-hoax nog breed geloofd zou worden, en niet inmiddels in verband zou worden gebracht met bedrog, bedreiging en fraude, dan zou Al Gore volgens mij helemaal niet bij Kopenhagen weg te houden zijn geweest.
Geld, geld, geld, nog meer geld te halen!
Misschien zijn tweede miljardje wel!

Merlot | 04-12-09 | 10:49

"Je begint je wel op te werpen als de 'Al Gore' van de milieu scepsis!"

Goede vergelijking, gozahtje! Beide denken ergens voor te staan, maar hebben geen idee waar ze het over hebben.

MHS | 04-12-09 | 10:48

Brouhaha | 04-12-09 | 10:41
Antwoord op die vraag:
PvdA op 45 zetels, al jaren een kastje in je auto, 3 miljoen met uitkeringen frauderende moslims, en een Klimaatbelasting van 8% van het BNP (= 10 x zoveel als ontwikkelingshulp).
Onder andere.
Denk ik.

Maar: internet bestáát, hosannna, en dus gaat Globalwarmania veel minder lang centen opleveren dan de "progressieve engelen" van de wereld hadden gedroomd.
Wel wakker blijven; want over een poosje komen ze met een nieuwe hoax die de economieen van het Vrije Westen moet verzwakken, en tegelijkertijd hun eigen zakken moet vullen.

Merlot | 04-12-09 | 10:48

wallie100 | 04-12-09 | 10:42
lachuh;
Huh; waterkinderen?
Ik heb al een zeehond geadopteerd.

Frau Antje | 04-12-09 | 10:45

Frau Antje 10:36 Zo, eerst breng ik je op de goede weg, daarna gaan we samen varen, vervolgens dump je deze knappe man in zee voor een oude afgeschreven acteur? Wie gaat er dan zorgdragen voor de nieuwe generatie waterkinderen?

wallie100 | 04-12-09 | 10:42

Hier dan ook maar mijn e-mail aan de redactie:

===
Al een tijdje verbaas ik mij over jullie éénzijdige berichtgeving rond de "klimaathoax". Normaal weten jullie als geen ander waarheid en fictie te onderscheiden, maar dit keer slaan jullie de plank volledig mis. Enig onderzoek naar de wetenschappelijke consensus over klimaatverandering laat duidelijk zien dat men het erover eens is dat de aarde opwarmt, en dat de mens hier hoogstwaarschijnlijk een rol in speelt. Veel details zijn nog onduidelijk, maar we weten genoeg om deze conclusie te kunnen trekken. Je moet bedenken dat duizenden wetenschappers over de hele wereld zich hiermee bezig houden. Beweren dat zo'n grote groep in staat is tot gestructureerde fraude is net zo ridicuul als beweren dat we niet op de maan zijn geland. Geenstijl is intelligent en sceptisch, zet die aluhoedjes af!

Dit alles neemt niet weg dat de betrokken wetenschappers heel dom en wellicht fout gehandeld hebben. Maar, zelf werkzaam in een wetenschappelijke omgeving, snap ik wel wat ze ertoe gebracht heeft om dit te doen. Je kan het nou eenmaal meestal niet aan de media overlaten om wetenschappelijke data te interpreteren. Dit heeft niets te maken met censuur of de intelligentie van journalisten en hun lezers. Dit heeft te maken met het feit dat alleen de wetenschappers zelf weten hoe het onderzoek is uitgevoerd, welke aannames zijn gemaakt, hoe het in de context moet worden geplaatst, etc. (Om diezelfde reden moeten Al Gore, Greenpeace, et al. zich er ook niet mee bemoeien.)

Als je data presenteert dat laat zien dat de aarde de laatste 5 of 10 jaar afkoelt, zal men geneigd zijn te concluderen dat er dus helemaal geen 'global warming' plaatsvindt. Terwijl iemand met iets meer verstand van zaken begrijpt dat het grote plaatje nog steeds laat zien dat de aarde, onomstotelijk, opwarmt. In hoeverre dit door menselijk handelen komt weten we niet, maar dat zal niet veranderen als je het probleem ontkent.

Achteraf gezien hebben deze wetenschappers natuurlijk het omgekeerde bereikt van wat ze wilden bereiken, en hebben daarmee ongelooflijk dom gehandeld. Maar klimaatverandering is een feit, hoe graag je het ook ontkent. Daarnaast maken 'klimaatcritici' zich minstens zo vaak schuldig aan het manipuleren van data. Daar heb ik jullie nog niet over gehoord.
===

Met overigens als antwoord van Joris: "Ik wacht nog steeds op het uiteenvallen van alle bossen ter aarde door de zure regen."

Nee, dat getuigt van veel inzicht...

MHS | 04-12-09 | 10:41

@dutchy90 | 04-12-09 | 10:27
Danks voor de link! Waar zouden we, als bewoners van dit benarde land, geregeerd door vol-idioten en gesteund door kontlikkende dode-bomen-pers en subsidiezuigende radio en TV, zijn zonder internet? Hoe zouden we ooit moeten vernemen wat de andere kant van de Grote Heilige Waarheid is?

Brouhaha | 04-12-09 | 10:41

Jaap de Paap | 04-12-09 | 10:39
Goed zo,
doe ook maar niet.
Het klimaat mag er niet onder lijden.

Frau Antje | 04-12-09 | 10:40

Joh wat doen jullie toch goed je best om minder geld te alloceren aan planeetonderhoud.
Helaas is de regering bam Nepal heerschend creatief door vamdaag op de Mount Everest te vergaderen.
Dan komt het een beetje dichterbij en dan verstikt het debat niet in een WIlders-achtige lul-discussie.

Einde van de Domheid | 04-12-09 | 10:40

Frau Antje | 04-12-09 | 10:28
Dat durf ik hier niet te plempen. Het klimaat zou er stevig onder lijden, dat in elk geval.

Jaap de Paap | 04-12-09 | 10:39

Stroopdoos | 04-12-09 | 09:38

hij durfde Monckton niet eens uit te dagen....

Beste filmpje wat ik ken tegen de HOAX..
www.youtube.com/watch?v=4zOXmJ4jd-8

michzelluf | 04-12-09 | 10:37

Leaque of Morons | 04-12-09 | 10:29

Dat het een bende is, is geen discussie. Maar het hele leven is een bende en de natuur ook. De vraag is alleen: hoe ga je ermee om?

Een verzonnen en met manipulatie aan de man gebrachte CO2-klimaathoax doet enorm schade aan onze maatschappij, nu en op langere termijn helemaal. Bovendien is de aandacht voor andere zaken veel minder, je kunt niet alles tegelijk.

Dus wat jij zegt, zou net zo goed die klimaathoax in kwaad daglicht stellen, want blijft de vraag of dat nu goed is of slecht. Verantwoordelijk zijn en voelen voor onze planeet staat op zeer gespannen voet met de Gore-discipline!

NoMinister | 04-12-09 | 10:36

@Writhen 09:41: Nature mag dan een invloedrijk blad zijn, en van een behoorlijke wetenschappelijke statuur, maar dat stukje waar jij aan refereert is gewoon een niet al te beste column. Lekker wetenschappelijk trouwens: klimaatsimulaties draaien met CO2 op een vaste waarde, om dan met het uitblijven van opwarming in dat model te "bewijzen" dat man-made CO2 de opwarming wel moet veroorzaken. In andere wetenschappelijke vakgebieden zou een eerstejaar nog worden afgestraft voor zo'n denkfout.

Muxje | 04-12-09 | 10:36

@Teen | 04-12-09 | 09:25 Gefeliciteerd knul. Deel je de wortels uit in de Hut van Mie Peels?

O ja: kadootje natuurlijk: absolutethongs.com/wp-content/uploads/...

Als je 'm al hebt mag je 't ruilen.

vraagstaart | 04-12-09 | 10:36

wallie 100 aha, deze dus
www.imdb.com/title/tt0114898/
Maar ja, ben bang dat ik jou overboord gooi en er met die hunk Kevin Coster vandoor vaar..

Frau Antje | 04-12-09 | 10:36

Jackie Co2 zegt: "Maar ook als iets me tegenstaat, spreek ik landen daarop aan. En landen die helemaal niets willen? Die negeer ik"
.
HAHAHAHAHA HAHAHAHAHA

Allardus | 04-12-09 | 10:35

Tja, Obama wilde ook niet heen, maar ging door politieke druk uiteindelijk toch. Nu Al Gore niet heengaat ben ik benieuwd wat er gebeurd want hij is al weggekomen met een aantal aantoonbare fouten in zijn eerste film. Het tij lijkt zich te keren en de wereld wordt misschien wakker. Hopelijk stopt de alarmistische hysterie eindelijk...

rincewindrules | 04-12-09 | 10:34

Frau Antje 10:26 Doet even denken aan een B film met Kevin costner waterworld, gaat gezellig worden!

wallie100 | 04-12-09 | 10:32

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:29

Geen idee wat bevroren hersenen doet bij een mens. Maar een oud fanatiek wijf met een zwaar aktivistisch verleden die de wet meent te mogen (laten) overtreden indien dat volgens haar 'goed' is en aangejaagd door onrechtgevoelens zoals vrouwendiscriminatie en ander vermeend leed is niet voor rede vatbaar. Laat staan dat ze erdoor gedreven zou worden.

Alles wat tegen haar is is in het policor denken een plus. Gaat u een bruggetje bouwen?

NoMinister | 04-12-09 | 10:32

Klimaat NEXT... graag wat beter weer nu..

..... neemt niet weg dat wij onze blauwe knikker schandalig behandelen...... En onze blauwe knikker behandeld ons straks gewoon ook schandalig....... het verstoren van een groot ecosysteem kan echt wel tot ellende lijden...... Dat wij hier zuurstof ademen is geheel te danken aan het grote complexe ecosysteem van planten en dieren...... Vang alle haaien en je krijgt grote problemen... vis alle tonijn weg en je ondervind vanzelf de gevolgen.....

Ik hoor daar nooit wat over? Vervuiling en vernietiging bestaat blijkbaar niet...

Leaque of Morons | 04-12-09 | 10:29

Alleen dan was het de hel!

NoMinister | 04-12-09 | 10:29

NoMinister | 04-12-09 | 10:21
Als je zelf deugt, dan mag je doen wat je anderen uit het hoofd probeert te praten.
Cramer:
„Met die informele club spreken we vaak af op exotische plekken, zoals in Groenland en op de Zuidpool. Maar ook in New York, Barcelona en Warschau zijn we geweest.”

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:29

Jaap de Paap | 04-12-09 | 10:26
Tjemig,
voor één kop koffie?
Wat doe je er dan voor drie..

Frau Antje | 04-12-09 | 10:28

koerbagh ® | 04-12-09 | 10:21

Lekker stukkie. Maar tegen een tsunami van leugens en blinde - op basis van geloof en niet van waarschijnlijkheid of weten - machtsuitoefening is nog geen volk bestand gebleken.

Wij zijn die ganzen en we zullen vreten. Want de mensen die je voeren denken dat ze goed doen. Wie zei ook weer dat de weg naar de hemel met goede bedoelingen is geplaveid? Waarheid is onafhankelijk van degene die hem poneert. Bij de klimaathoax gaat het alleen en vooral degene(n) die het zeggen, en dan met name dat die van 'belang' zijn. Op basis van macht.

NoMinister | 04-12-09 | 10:28

@koerbagh: lieverdooddanrood heeft in ieder geval al die trekken ook, zit nog in de ontkenningsfase alvorens Groen Links vrijwilliger te worden.

The Evil One | 04-12-09 | 10:28

wallie100 | 04-12-09 | 10:22
Een stevig bootje? MS staat voor Motor Schiff en is minstens 50 meter lang.
De Mount Everest heb ik al beklommen, dus moeten we ergens anders heen.

Frau Antje | 04-12-09 | 10:26

koerbagh ® | 04-12-09 | 10:21
Ik weet dat je er een hekel aan hebt, maar toch: Amen. Goed verwoord.

Frau Antje | 04-12-09 | 10:23
Je gelooft je ogen niet. Alles voor een kop koffie.

Jaap de Paap | 04-12-09 | 10:26

Ter herinnering: Opperboer Veerman voorspelde dat Nederland volledig zou onderlopen. Tenzij er €100miljard zou worden geplempt in nieuwe dijken. Partijvriendje I Brinkman heeft nog wat kornuiten die voor dat bedrag graag de spade pakken. Partijvriendjes II (JPB) en III (chef spionagekastjes) regelen wel de handtekeningen van het kabinet. Collaborateur Bos klopt de centjes wel uit uw zak.
Niemand die ook maar één serieuze vraag heeft gesteld over nut en noodzaak.
We zitten midden in een economische crisis met een gigantisch begrotingstekort, een exploderende staatsschuld die de laatste babyboomers als gebruikelijk gladjes doorschuiven naar de volgende generatie, en een belastingdruk die bij de eerste tekenen van herstel exponentieel zal toenemen. Onder die omstandigheden zou je terughoudendheid en soberheid verwachten van uw bestuur.
Neen. Op basis van massahysterie, flutrapportjes en frauduleuze wetenschap gaat De Grote Bangmakerij door, en wordt met uw miljarden gesmeten alsof het pepernoten zijn.
En de Tweede Kamer, die zou moeten controleren? Die maakt zich liever druk over vakantiehuisjes in Afrika en andere belangrijke zaken die ze die ochtend op de pagina Privé van de Telegraaf hebben gelezen.

Zeddegeizot | 04-12-09 | 10:25

Jaap de Paap | 04-12-09 | 10:21
Hahaha,
kom dat even bij mij voor de deur doen.

Frau Antje | 04-12-09 | 10:23

"I don't need to go to Copenhagen because the Arafat scarf wearing Dutch people will terrorise everyone in the world that the threat of ManBearPig is serial"

The Evil One | 04-12-09 | 10:23

Frau Antje 10:10 Is goed, is de ms francisca een stevig bootje? Ben ik de eerste in een lange rij rubberbootjes die jij gaat slepen naar het nieuwe beloofde land. Waarschijnlijk kunnen we aanmeren in de omgeving van de mouth everest.

wallie100 | 04-12-09 | 10:22

Bos Hout | 04-12-09 | 10:19

Trouw denkt aan de hemel en denken dat ze daar alleen terecht komen met types als Cramer. Geloof maakt meer kapot dan je lief is vaak.

NoMinister | 04-12-09 | 10:22

@lieverdeauddanreaud | 04-12-09 | 09:36:
Welke wetenschappelijke onderbouwing heb je het over? Het gaat sceptici niet over de metingen van de opwarming (hoewel daar ook het één en ander op af te dingen valt) maar om de met veel aplomb gestelde maar onbewezen oorzaak die wordt opgeworpen, alsmede de daarop gebaseerde maatregelen van politici waarvan totaal niet vaststaat dat ze überhaupt gaan werken. Het is wel bekend wat het moet kosten en wie het moet betalen.

Wat mij stoort aan de CO2 klimaat hoax is juist het sektarische gehalte. Er wordt hel en verdoemenis gepreekt en mensen een enorm schuldgevoel aangeluld, en iedereen moet aan de Prius en aan de spaarlamp (terwijl in China de ene na de andere kolenmijn wordt geopend) en we zijn allemaal slecht, verdorven, consumentistisch en we moeten dokken voor onze zonden, allemaal op basis van een verhaaltje dat niet hard gemaakt is. En die boodschap wordt ons via postbus 51 als ganzen op een foie-gras boerderij door de strot geramd. Dat maakt het hele verhaal eerder tot een religie dan wat jij noemt "denialists".

Sceptici ontkennen niks maar zetten vraagtekens bij de als feit gebrachte stelling dat CO2 de oorzaak van klimaatverandering is (niet waar), dat het met name CO2 uitstoot van de mens is (niet waar) en de stelling dat CO2 uitstoot reductie de klimaatverandering kan stoppen als je er maar geld genoeg tegenaan gooit. Allemaal niet waar. Wat Jacqueline Cramer wil is hetzelfde als een transport van gelddrukkerij Joh. Enschedé rechtstreeks naar de afvalverwerking bouwen.

Wat me tevens stoort aan klimaat-gelovigen is dat ze niet weten dat de IPCC primair geen wetenschappelijke maar een politieke organisatie is. Zeker, er doen wetenschappers aan mee, maar er doen ook heel veel wetenschappers (ook chemici, natuurkundigen en geofysici) NIET mee. En die onderschrijven de conclusies van de IPCC juist niet.
Maar in de media hoor je juist daar nooit wat van. Omdat die boodschap politiek niet zo handig uitkomt.

www.oism.org/pproject/s33p36.htm

koerbagh ® | 04-12-09 | 10:21

Kopenhagen is neem ik aan een videoconference? I.v.m. de heilig verklaarde beperking van CO2-uitstoot?

Of is het voor God's discipelen - de goede mensen onder zijn volk - wél toegestaan megaveel te verbruiken? Burgers zijn afvalligen die op alle mogelijke manieren het leven onaangenaam moet worden gemaakt en bovendien en passant structureel arm en bovenal met beperkte bewegingsvrijheid, zodat het 'regeren' wat makkelijker wordt.

Geef ze allemaal een elektronische enkelband, dan kan je alles controleren!

NoMinister | 04-12-09 | 10:21

Teen | 04-12-09 | 09:09
Gefeliciteerd, Teen! Dat het maar een mooie, klimaatneutrale dag voor je mag zijn.

*roltoetertje in reet steekt, hoedje op roede plaatst en bezeten in de rondte danst*

Jaap de Paap | 04-12-09 | 10:21

Het moderatiegedrag van Trouw is me ook weer duidelijk. Een on-topic en netjes geformuleerd stukje over Cramer's naïviteit wordt niet geplaatst.
Trouw - waarschijnlijk de beste slaaf van dit kabinet.

Bos Hout | 04-12-09 | 10:19

Elke verdachte heeft het recht te zwijgen. Niet op komen dagen leidt tot veroordeling bij verstek.

NoMinister | 04-12-09 | 10:16

Eikenhout | 04-12-09 | 09:58
Ik vind het wel erg boeiend wat nu gebeurt. Wetenschappers die bewijsbaar de kluit belazerd hebben, niet om zelf bejubeld te worden en bevestigd te worden in het eigen geloof...
www.volkskrant.nl/archief_gratis/artic...
... nee, om de eigen Profeet te laten bejubelen en zó via een omweg bevestigd te worden in het eigen geloof.
Het is een generatie wereldverbeteraars die in de klimaatdiscussie een nieuwe vorm van strijd heeft ontwikkeld die in felheid en emotionaliteit in niets verschilt van de toenmalige strijd op de barricades.
Het zou mij deugd doen als de wetenschap als discipline zoveel zelfreinigende kracht heeft, zoveel zelfkritiek, dat de discussie teruggebracht wordt tot zijn juiste proporties en wij een wat duidelijker beeld kunnen krijgen van wat nu wel en niet het geval is.
Beweren dat het één grote hoax is, een soort complot, lijkt me te simplistisch.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 10:13

@Teun 9:50
Mooi stuk vertaalwerk Teun, eigenlijk dekte de titel van deze overdreven gehypte 'film' de lading helemaal.
Verders moet Goremans zijn nobel prijs inleveren, want het overduidelijk dat er 'gecheat' is, de bijbehorende geldprijs gaarne schenken aan een oprecht fonds.
JVHT heeft nog wel een mooi donatie kader, doen!

Ashtrey | 04-12-09 | 10:12

wallie100 | 04-12-09 | 10:05
Ja,
maar niet in een rubberbootje;
moet ik zelf zeker ook nog peddelen?
Nemen we de MS Francisca.

Frau Antje | 04-12-09 | 10:10

Minister Cramer heeft een enorme CO2-plaat voor haar kop.

PeterZzz | 04-12-09 | 10:10

Goed stuk Van Pruisen! Blij dat GS Climategate onder de aandacht blijft brengen.

Balk-in-je-oog | 04-12-09 | 10:08

GEZOCHT
Wegens mondiaal klimaatbedrog
Albert Gore III

Zeddegeizot | 04-12-09 | 10:07

Teun van het Tuinpad | 04-12-09 | 09:56
Moggûh Teun, mijn co² uitstoot is wat minder vandaag ivm weekend.
Ik denk dat ik ter compensatie mijn koude rakkers maar even in de oven zet, om ze daarna weer lekker af te koelen naar een graad of 4.
Smerige klimatennaaiers, eet je hart uit!

Jackanders | 04-12-09 | 10:07

@lieverdeauddanreaud 9:36
Ik ga mijn eigen onafhankelijke klimaatonderzoek beginnen: ik drink elke dag minstens een liter augurkenazijn en ga tegen een zorgvuldig gekozen boom pissen, elke dag, gedurende 6 maanden.
Mijn bevindingen inzake bodemverzuring en stamrot zal ik je doen toekomen.
Na beëindiging van bovenstaande begin ik met de verzuring van mensen door hetzelfde te doen maar dan tegen je enkels.
Met vriendelijke groet, een milieudeskundige in wording.

necrosis | 04-12-09 | 10:06

Cramer is een minister met kennis en ballen. Ze heeft een post die niet populair is. Voor de een is het niet groen genoeg en de ander voelt zich weer genaaid in de beurs. Eindelijk een minister die geen bord voor haar kop heeft zoals Netelenbos en Verdonk, maar haar verstand laat spreken. Zouden meer mensen moeten doen. Al Gore, ugh, de georkestreerde tegenbeweging.

@raket | 04-12-09 | 10:05

Frau Antje 10:01 Hoop via deze weg veel mensen te waarschuwen, dus ook veel rubberbootjes te scoren. Doe je mee?

wallie100 | 04-12-09 | 10:05

Al Gore heeft z'n centen binnen; verlaat nu het schip voordat het zinkt. Toch knap hoor, zo'n hype maken en er tegelijkertijd heel veel geld mee verdienen. Als die klimaat malloten echt het klimaat kunnen veranderen, waarom zitten we hier dan nog steeds met die regen en kouwe wind? Hee, klimaatredders! Maak es een subtropisch klimaat hier; lekker elke dag 24 graden a.u.b., en niet dat zeikweer van nu.

Beer71 | 04-12-09 | 10:02

wallie100 | 04-12-09 | 09:59
Zoo,
jij bent belezen;
maarre waar stop je al die dieren in?

Frau Antje | 04-12-09 | 10:01

@Teen
Jarig vandaag, nou ... morgen niet meer.

Jackanders | 04-12-09 | 10:00

Zet de kachel maar weer op standje tropisch! Rubberboot ligt klaar op zolder, overlevingspakket klaar inhoud: t shirt, zonnebrandcreme factor 500, zwembroek, stof/gasmasker, drie zuurstof flessen. Ga me nu niet uitlachen, heb eerder een verhaaltje in een oud boek gelezen over een oude man en een ark dacht ik.

wallie100 | 04-12-09 | 09:59

@ Schoorsteenveger | 04-12-09 | 09:42
+1

Over de geloofssystemen moeten wij nog maar eens praten ;-)
Wat betreft onze walging van Messias *kucht* Al Core en de Linkse Kerk die hem tegen beter weten in blijft volgen zitten wij op één lijn.

Eikenhout | 04-12-09 | 09:58

Jackanders | 04-12-09 | 09:55
eens.
Mogge.
;

Teun van het Tuinpad | 04-12-09 | 09:56

*Voor Teen een Carbon Neutral© houten dildo inpakt met strikje van juten. Persoonlijk goedgekeurd door Cramer*

blinde kip | 04-12-09 | 09:56

@Teen Gefeliciteerd, eindelijk brommerrijden ; )

Lucifer | 04-12-09 | 09:55

Oerkoendoe | 04-12-09 | 09:45
Milieu en klimaat zijn twee verschillende dingen, lieverd.
Ze hebben de verkeerde kaart getrokken, wat het eigenlijk nòg schandaliger maakt.

Jackanders | 04-12-09 | 09:55

Wat een onzin van Pruisen. Nooit voorbij je VMBO gekomen, hè?

Zieke Hond | 04-12-09 | 09:54

@ Biep | 04-12-09 | 09:51
Ik doe even mee!

F. von Zeikhoven | 04-12-09 | 09:53

Kunnen we niet gaan poulen over het aantal anti-globalisten dat in Kobenhavn gaat worden neergeknuppeld?

F. von Zeikhoven | 04-12-09 | 09:52

* koffie pauze*

Biep | 04-12-09 | 09:51

Als Meneer Gore werkelijk een punt heeft, zou hij echt wel in Co2penhagen zijn om het nogmaals te onderstrepen.
Zijn wegblijven zegt genoeg.
Een ongemakkelijke waarheid, dat is het.

Teun van het Tuinpad | 04-12-09 | 09:50

Té bizar voor woorden dat Elsevier en Geenstijl zo'n beetje de enige media zijn die berichten over het terugtreden van Phil Jones en de PVV de enige politieke partij die over het hele climategate gebeuren aan de bel trekt.

Blijf je hierin vastbijten Geenstijl!

PeterZzz | 04-12-09 | 09:50

Ik heb thuis dog-bear-pig zitten. Iets voor Al's nieuwe hoax?

Aktivist | 04-12-09 | 09:49

* sluit zich aan bij @Bos Hout, wat betreft die geniale Bomhoff *

fuckje | 04-12-09 | 09:49

Het Tivolipark in Kobenhavn is anders best leuk...

F. von Zeikhoven | 04-12-09 | 09:49

Oerkoendoe | 04-12-09 | 09:45
AU! kids= kinderen.
Dank u, even verderop kunt u dit woord deponeren in de daarvoor bestemde kliko.

Biep | 04-12-09 | 09:47

Biep | 04-12-09 | 09:44
Mutskabouter;
zie het al voor me?!

Frau Antje | 04-12-09 | 09:47

FF off topic: Reclame voor Opel Astra op Geenstijl? Zijn we definitief ultra-mainstream geworden?

niet voor de hond | 04-12-09 | 09:46

Biep | 04-12-09 | 09:42
Enge blanke man dat je d'r bent!

wakkere_nederlander | 04-12-09 | 09:45

Grappig wel, mileuvervuiling overal, veel te veel mensen op de wereld. Er moet best hard aan gewerkt worden om het voor onze kids een beetje leefbaar te houden. En hier op GS is het milieuhoax hier en een milieuhoax daar.
Dat ze zich in de eigen voet geschoten hebben is duidelijk, maar ik zou graag zien dat de rommel die we maken opgeruimd wordt. En een beetje voorbereiden op het opraken van delfstoffen is helemaal niet zo'n gek plan natuurlijk.

Oerkoendoe | 04-12-09 | 09:45

... en blijf weg! (slaat deur dicht)

swaffel-ss | 04-12-09 | 09:45

En een itempje over de klimaathoax zelf op Joop.nl graag. Daar gaat het op de milieupagina alleen over kikkers die het zo warm hebben. Of gaat GS daar niet over?

Bos Hout | 04-12-09 | 09:44

Teen | 04-12-09 | 09:37
Ik was toch al van plan om mijn stoma te vullen met Dreft en de gehele druilerige dag te gaan zitten bellen-blazen.
Nepjarige.

Biep | 04-12-09 | 09:44

Klopt, 16 december begint een driedaagse jachtsafari met als doel de illustere man-bear-pig. Het wordt geweldig met ons aller Al erbij.

SODEP | 04-12-09 | 09:43

Kan er itempje komen over Bomhoff gisteren en advocaat van Benno L. die los van zijn eigen topic wel de juiste vraag stelde: waarom wordt bijv. DNB inclusief Wellink niet strafrechtelijk vervolgd als ze willens en wetens de boel verzwegen hebben?
Kun je ook doorvertalen naar Cramer: ze houdt vast aan een leugen om ons geld uit de zak te kloppen. Is dat niet gewoon misleiding en daarmee strafbaar?

Bos Hout | 04-12-09 | 09:43

Eikenhout | 04-12-09 | 09:08
De botte weigering van Al Gore is ontluisterend. Ontluisterend voor de politiek, maar vooral ontluisterend voor de wetenschap. Als de man ballen had, dan zou hij er nu bovenop springen en als een ware leider orde scheppen in een zwaar uit de hand lopende discussie waarin normen, idealen en emoties het gewonnen hebben van feiten en degelijke modellen en theorieën. Hij zou een oproep moeten doen om de paaltjes opnieuw uit te zetten. Maar nee, hij voelt zich beledigd, geschoffeerd. Hij kan niet de held spelen, de profeet, de ziener die geloofd wordt op zijn woord. O, ijdelheid der ijdelheden. Weg met die man.
Wetenschappers zijn arbeiders die op deugelijke wijze hun werk moeten doen en zich verre moeten houden van sturing en manipulatie. Wetenschappers moeten in toom worden gehouden, kort worden gehouden en niet misbruikt door valse profeten die hen verleiden en overhalen verraad te plegen aan de eigen beginselen.
Het klimaat-debat gaat al lang niet meer over waar-onwaar, verstandig-onverstandig, slim-dom, het gaat over goed-slecht.
En die Kramer heeft een dik pak ranzig ruikende boter op het hoofd. Probeert nu op het pluche binnen te halen waar ze voroeger voor op de barricade stond. Toen was het vechten tégen het establishment, nu is het vechten in dienst van het establishment. Het eigen gelijk is hetzelfde gebleven, en het halen van dat gelijk gaat kennelijk vóór op elke vorm van ethiek. Wat dat betreft verschilt de Linkse Kerk geen snars van andere geloofssystemen. Men veracht 'de anderen'.

Schoorsteenveger | 04-12-09 | 09:42

lieverdeauddanreaud | 04-12-09 | 09:36
Volgens mij staat de inconsistente reaguurder volledig in zijn recht te blijven mekkeren tot hij/ zij groen en geel ziet, aangezien de zeer wetenschappelijke onderbouwde opwarmingstheoriën nog steeds wetenschappelijke oppositietheoriën hebben te verduren ten aanzien van de veroorzaking van de klimaatsverandering en de opwarming van de aarde.

Zolang er onderdelen nog wankel zijn, mag je proberen ze te laten vallen: dat is dacht ik ook wetenschap.

Biep | 04-12-09 | 09:42

@Marcus Porcius Cato | 04-12-09 | 09:32
Men fantaseert gewoon dat door een klimaatramp allerlei landen elkaar naar de keel vliegen (onleefbaar geworden landen, droogte, watertekort, voedseltekort, volksverhuizingen, spanningen, incidenten, oorlogen, .....). Dus als Gore Al zich dan als Profeet en El Salvador profileert (wat lekker valt bij de goedmensen van het links/grefo-type) dan zijn er genoeg mechanismen die lobbyen om zo iemand een Nobel-prijs toe te kennen. Zie Obama. De man is de linkse/grefo-god; zonder ook maar één onmiskenbare prestatie voor vrede heeft 'ie al een Nobelprijs op zak.

Fijnstoffer | 04-12-09 | 09:41

Al Gore: Misdaad loont!

chop46 | 04-12-09 | 09:41

"Kopenhagen begint aan momentum te verliezen."

Had echter nooit momentum onder de mensen die de echt beslissingen maakte

"Maar Minister Jacqueline Cramer (Milieu) weigert er nog steeds iets over te zeggen"

Klopt want buiten geenstijl, een paar climate-debunk aluhoedjes en een stel enge Republikeinse spreek buizen is niemand onder de indruk van Climategate.

Zie invloedrijke nature stuk:
www.nature.com/nature/journal/v462/n72...

ecologiste | 04-12-09 | 09:21
Wetenschap is al lang niet meer wetenschap. De overheid heeft top-managers uit het bedrijfs level ingehuurd om zicht met wetenschap te bemoeien (zie directeur Wageningen Uni.. man verdient 1.000.000 per jaar). Zodoende word de wetenschap als productie hal beschouwd waar men naar 'status' een x aantal wetenschappelijk 'uitvindingen' moeten doen (per jaar) anders lig je eruit. Helaas werkt het zo met innovatie, daarom krijg je eerder een x aantal stukken verplicht onzin per jaar met af en toe iets dat nog op wetenschap lijkt. Oplossing: Niet alles moet als een productie machine beschouwd worden.

Writhen | 04-12-09 | 09:41

Als er één ding duidelijk wordt uit het interview met Cramer in Trouw is het, dat ze er primair voor zichzelf zit. Ze gebruikt het woord "ik" nog vaker dan de gemiddelde vinextrut. 't Is de makke van heul veul politici van tegenwoordig : ze zitten er eerst en vooral voor zichzelf en pas dan - na een lang niets - voor de ghoede saeck. Of wat daarvoor door moet gaan.

Ondertussen lijkt de klimaatssecularisatie (dwz : het afstappen van de religie, dat de mens van enige importantie is in de context van de klimaatsverandering) aan momentum te winnen. Altijd nuttig, een debat op basis van feiten ipv religie.

baba4oog | 04-12-09 | 09:40

In nederland blijft Climategate categorisch buiten de media. Het toont nogmaals aan hoe in- en in corrupt het systeem is. We worden links en recht belogen en in de maling genomen. De totale onbewezen onzin over CO2 geeft de overheid carte blanche om verdere macht te grijpen over het volk. De klimaatwetenschap en de leugenachtige industrie van klimaatonderzoek lijkt intussen sterk op Wallstreet.
"Follow the money" is dus niet alleen beperkt tot Wallstreet maar heeft ook zijn plaats in onderzoeksinstituten met opgeblazen wetenschaps ego's en funding, veel funding.

Masturwasbeer | 04-12-09 | 09:39

De PVV zou toch kamervragen stellen m.b.t. het hele climategate gebeuren?

PeterZzz | 04-12-09 | 09:39

De guillotine! De guillotine!
Zonder stroom aangedreven, dat dan weer wel.

blinde kip | 04-12-09 | 09:39

Hij geeft dus geweaun toe dat ie een prutser is geweest maar zijn verdiende centjes niet gaat inleveren.

Stroopdoos | 04-12-09 | 09:38

Biep | 04-12-09 | 09:32
Prima, dan blijf je vanmiddag maar thuis als ik en de andere reaguurders gaan zwemmen in binnenbad Benno.

Teen | 04-12-09 | 09:37

Jajaja,
De overgrote meerderheid van de wetenschappelijke gemeenschap is het eens dat de mens het broeikas effect veroorzaakt.
Er zijn meer dan 30 modellen die onafhankelijk laten zien dat de aarde opwarmt. De denialists hebben één e-mail gevonden die aangeeft dat met één van die modellen misschien geknoeid is.
Hebben ze een alternatieve wetenschappelijk onderbouwde theorie? Nee
Hebben ze wetenschappelijk aanvaardbare bewijzen dat de aarde niet opwarmt? Nee
.
Reaguurders zijn zo inconsistent als het maar kan. De ene dag zetten ze Gristenen voor lul omdat ze wetenschappelijk onderbouwde evolutie theorie ontkennen, de volgende dag ontkennen ze een net zo zeer wetenschappelijk onderbouwde opwarmingstheorie.
.
De denialists van evolutie gebruiken precies dezelfde strategie als de denialists van opwarming. Ze zoeken naar problemen in de theorie van de tegenstander i.p.v. zelf met een wetenschappelijk toetsbare alternatieve theorie te komen.

lieverdeauddanreaud | 04-12-09 | 09:36

De gezichtjes van, kom, hoe heet dat andere grijze standvastige vrouwtje die het volk wil managen en Jaqueline spraken boekdelen toen ze live aan de tand werden gevoeld door de bewoners van, kom, hoe heet die wijk waar ze een CO2 opslag willen proppen. God, die man.. kom, hoe heet hij nog steeds: Wat had hij enorme oorlellen en wat sprak hij de waarheid.

Biep | 04-12-09 | 09:36

Powned nog een programma tip: Ik zou maar eens een uitgebreide reportage maken van deze miljeu-maffia. De linkse (tv)pers houdt haar kaken stijf op elkaar en doet net of er niets aan de hand is (netwerk). Trouwens; toevallig na een lange tijd voor mij, kwam "Dit was het nieuws" op mijn scherm langsfietsen. Wat is die Heertje toch een ontzettend zielig figuur. Volop met "fascisme/racisme". Wat doet-ie in godsnaam bij de Tros.

Recht(s) Overeind | 04-12-09 | 09:35

@Nee dus! | 04-12-09 | 09:22

Klimaatproleet. Wat een mooi woord, dank.

Oyibo | 04-12-09 | 09:34

zovoklets | 04-12-09 | 09:27

Op de scheidslijn wetenschap - politiek - overheid wordt helaas te vaak gehoerd en gesnoerd.

ecologiste | 04-12-09 | 09:34

@ Van Pruisen
Je begint je wel op te werpen als de 'Al Gore' van de milieu scepsis!

gozahtje | 04-12-09 | 09:34

@jvlaam | 04-12-09 | 09:32
100% raak.

Fijnstoffer | 04-12-09 | 09:34

Zeg, misschien een beetje domme vraag, maar wat heeft het milieu precies met de Vrede te maken ? Hoe kan iemand die zich inzet voor een beter milieu een Vredesprijs krijgen ? Moet het dan niet de Nobel Milieu prijs heten ofzo ? Dat zijn zo van die dingen die vraag ik me soms af.

Marcus Porcius Cato | 04-12-09 | 09:32

Of het nu CO2 is of onwelgevallige rapoorten of e-mails; excuusTruus Cramer stopt alles onder de grond.
Nu Ramses dood is zingt zij alleen verder: wij zullen doorgaan.

knight03 | 04-12-09 | 09:32

De Amerikaanse overheid wist dit al veel langer, de NSA leest immers alle mail. Daarom zijn ze nooit voor Kyoto geweest. En wij maar lappen. Het meest zure vindt ik de energiebelasting van 148% op stroom. Dat is echt schandalig. Als ik van als dat subsidiegeld nu mijn dak voor zonnepanelen had, maar nee, dat wordt beter besteed aan een generaal pardon.

jvlaam | 04-12-09 | 09:32

Teen | 04-12-09 | 09:25
Dat verzin je ter plekke, het is gewoon een potje positivoflamen wat je hier bewerkstelligd, zo een dag voordat de goedheiligman massaal zal worden toegezongen.
Ik weiger je te feliciteren!

Biep | 04-12-09 | 09:32

De klimaatballon - met daarin miljarden belastinggeld naar subsidiesponzen wat letterlijk in de lucht oplost- wordt langzaam maar zeker doorgeprikt.
Gelukkig maar.

- koopt alvast een dikke winterjas in de uitverkoop want de almanak verwacht een zeer strenge winter met veel vorst, en de zon, die aan onze temperatuurknop zit, zit in een cyclus van weinig activiteit en daarom bittere koude op aarde-

Alleen meer Co2 kan ons mensen redden, want daardoor groeien planten en dus voedsel sneller en hebben we straks genoeg te eten voor de armen in de wereld.

mick jagger | 04-12-09 | 09:31

@MHS | 04-12-09 | 09:26
Eens, ik moet zeggen dat ik het schoppen vooral op vrijdag een beetje beu ben. Vrijdag moet een slappe topic dag worden, zonder al te veel discussies vol met gevatte opmerkingen van verschillende reaguurders van wie ik het verwacht.

Balzakius | 04-12-09 | 09:30

ecologiste | 04-12-09 | 09:21

Waarom concentreren wetenschappers zich niet op het wél kunnen veroorzaken van change in het klimaat? "s ochtends om 06.00 een buitje en de rest v/d dag een zonnetje en 25 graden celcius. Dát is pas knap.

Lutsers zijn 't.

zovoklets | 04-12-09 | 09:27

Kudt Natuurmonumenten, ik had die Arafat sjalen geïnfiltreerde Natuurclub opgezegd maar ze hebben toch nog geld afgeschreven. Aanleiding was een interview met -you guessed it- Cramer

The Evil One | 04-12-09 | 09:26

Tja Geenstijl, als jullie niet op inhoudelijk commentaar ingaan (per e-mail), dan komt er nooit discussie op gang en blijft het eenzijdig!

MHS | 04-12-09 | 09:26

Nee dus! | 04-12-09 | 09:22
Scherp!

Teun van het Tuinpad | 04-12-09 | 09:26

@Teen | 04-12-09 | 09:09
Feli!
*Tactical nuclear Penguin-biertje koud zetten doet*

Insignificant_Cunt | 04-12-09 | 09:25

Dank u allen!! Ik vier mijn verjaardag klimaatneutraal, dus je kunnen allemaal een wortel komen halen op de Strabrechtse heide, maar plant dan wel een boompje.

Teen | 04-12-09 | 09:25

Zoals gisteren bericht werd in de UK: "UK University of East Anglia will investigate whether researchers at its Climatic Research Unit fudged data on global warming. The director of the unit, Phil Jones, stepped down due to the investigation. The review will be completed by spring 2010."

Nog effe geduld en de 'inconvenient truth' comes boven the table.

@ Toe
Happy B-day.

@ 00:00:01 | 04-12-09 | 09:24

Jacqueline Cramer gaat opeens doen of ze terzake kundig is.... Ja, want ze heeft goed naar El Goor geluisterd. Wat een lichtgewicht.

FreshClash | 04-12-09 | 09:24

Die Cramer steekt zichzelf al een hele bos veren in haar eigen activistische Kramer-reedt. Getverdemme. Wat een zwetsverhaal in Trouw, en geen greintje gezonde twijfel. Totaal PvdA-knettergek. Dat mens moet weg, want het gaat om onze miljarden, die ze weggooit zonder te weten dat het inderdaad nodig is.

Fijnstoffer | 04-12-09 | 09:22

Die 'f' in 'Klimaatprofeet' moet dus een 'l' zijn.

Nee dus! | 04-12-09 | 09:22

Toch opvallend dat hier bijna geen berichten over zijn te vinden in de mainstream media. De klimaathoax is, na het uitkopen van de banken, de grootste zwendel ooit. (www.telegraph.co.uk/earth/energy/64911...). Zelfs de Daily Show van Jon Stewart zet Al Gore in de zeik. "global warming [has been] debunked via the Internet YOU invented." Al Gore, het is voorbij... arresteren die man en inleveren die Nobelprijs, want dankzij die onzin die hij verkondigde is beleid ingezet dat inmiddels vele doden heeft veroorzaakt.

War On Errorism | 04-12-09 | 09:21

Het westen zit in een grote crisis.
Wetenschap gaat allang niet meer alleen om waarheidvinding, het wordt steeds meer een kwestie van monopolie en boven en onder. Wie boven staat is gegarandeerd van een maatschappelijke posite wie onder is heeft niets te vertellen.
Het grondwerk wordt tijdelijk verricht door studenten want professoren zijn daar veel te goed voor in het algemeen. Maar ook studenten blijven het niet lang doen want iedereen wil naar boven naar de grote vergadertafels waar de BESLISSINGEN worden genomen.
De personen die boven staan kunnen doen en laten wat ze wilen. dagelijks horen we erover, directeur hartstichting, politieacademie, Guusje Ter Horst, JPB die ons de EU door de maag splitst en ga zo maar door. Het gaat er nu dus om een baantje te krijgen in de hogere sferen en je zakken flink te vullen voordat straks de spoeling snel minder wordt (mind oa. opmerking Bomhoff gisteren in P&W) de economisch crisis gaat lang duren en de overheid zal zeer flink moeten snoeien.

ecologiste | 04-12-09 | 09:21

@ Teen
Gefeliciteerd, dat je maar een fijne kudT dag mag hebben met veel CO2 enzo.

Teun van het Tuinpad | 04-12-09 | 09:20

Zou jammer zijn als dat klimaatgedoe een hoax blijkt te zijn en we in Nederland geen change krijgen. Ik ben wel klaar met dat kuDtweer hierO.

zovoklets | 04-12-09 | 09:20

@Teen | 04-12-09 | 09:09
Hulde! Gefeliciteerd.

Balzakius | 04-12-09 | 09:19

Een INCONVENIENT TRUTH voor Al en Cramer...

De Stramme Kabouter | 04-12-09 | 09:19

Teen | 04-12-09 | 09:11
ok vooruit dan maar...
♫ lang zullen ze leven ♪

wakkere_nederlander | 04-12-09 | 09:16

Mwah, de uitstoot van schadelijke bullshit voor mijn portemonnee is nog nauwelijks teruggedrongen.

Is gewoon simpel krijgt Nederland bij deze nonsens met zijn al gauw 0,26% van de wereldbevolking de rol van beste jongetje van de wereldklas dan moet het toch Wilders worden in 2011 niet de VVD.

The Evil One | 04-12-09 | 09:16

Teen
Vandaag +1

kleingrutter | 04-12-09 | 09:16

Komt ie toch lekker niet. Lekker boeiend.

alltexx | 04-12-09 | 09:14

Gefeliciteerd @ Teen | 04-12-09 | 09:09!

Teen | 04-12-09 | 09:11

Helemaal niet zo erg dat het wordt overdreven. Des te eerder er maatregelen worden genomen des te beter.

Bob_ | 04-12-09 | 09:10

Hoax of geen hoax, die extra belasting moet en zal er komen. Uitpersen die burger.

vraagstaart | 04-12-09 | 09:09

Wel jammer dat hij niet naar Kopenhagen gaat, je zou verwachten dat mensen op mijn VERJAARDAG iets meegaander zijn.

Teen | 04-12-09 | 09:09

Cramer in Trouw:
„Met die informele club spreken we vaak af op exotische plekken, zoals in Groenland en op de Zuidpool. Maar ook in New York, Barcelona en Warschau zijn we geweest.”
Hoezo boter op je hoofd!

Colle Tout | 04-12-09 | 09:09

Climategate!

Mooi woord. Dat het nog maar vaak gehoord moge worden.
Uiteraard verdient het klimaat en het milieu onze aandacht. Maar dan wel op basis van feiten en niet op basis van aannames van hysterische milieuterroristen.
Opnnieuw is het monsterverbond tussen de linkse media, linkse politici en de verenigde milieuterroristen blootgelegd.

Je vraagt je af: wat is er nog meer aan de hand?

Eikenhout | 04-12-09 | 09:08

Insignificant_Cunt | 04-12-09 | 09:05
Er is geen touw aan vast te knopen dat onsamenhangend gebral van van Pruisen he?

wakkere_nederlander | 04-12-09 | 09:08

Geen enkel land ter wereld luistert serieus naar Nederland, dus wat dat betreft is het niet zo erg dat Jackie Cramer Oost-Indisch doof is. Wat Nederland dus vertelt in Kopenhagen, het maakt toch geen moer uit.

Geluk bij een ongeluk zeg maar.

Subjectief | 04-12-09 | 09:07

Jacqueline: „Mijn programma ’Schoon en Zuinig’ is misschien wel groter dan het kilometerheffingsproject” Als het maar geen groter fiasco wordt.

Balzakius | 04-12-09 | 09:05

"... begint aan momentum begint te verliezen"
He Von Pruisen, lekker zinnetje ;-)

Insignificant_Cunt | 04-12-09 | 09:05

Oh, nu valt het me in!
Hij is natuurlijk druk met zijn huis volhangen met kerstlampjes...

ThijsDoetRaar | 04-12-09 | 09:05

Ik ga ook NIET naar Kopenhagen.

Teen | 04-12-09 | 09:04

Le Bref | 04-12-09 | 09:03
dat is toch goed voor je haar?

Bassie_ | 04-12-09 | 09:04

Dan sturen we toch gewoon Diederick ?

fuckje | 04-12-09 | 09:04

Hoe gaat het trouwens met de zure regen? Al een tijd niets van gemerkt.

Le Bref | 04-12-09 | 09:03

¨It´s the end of the world as we know it¨

Herman van Veen | 04-12-09 | 09:03

Wat een afgang.
Gore heeft er zijn zakken vol van.
Met geld, dat is.

Teun van het Tuinpad | 04-12-09 | 09:01

AL goor is de koning van de klimaat hooks.
Blijkbaar begint hij dat zelf ook te beseffen

wakkere_nederlander | 04-12-09 | 09:01

De grootste climaathoaxer was toch al gepowned?

ThijsDoetRaar | 04-12-09 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland