Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Winkeliers mogen lelijk geklede mensen weigeren

pikachumasker.jpg Veel overvallers gebruiken auto's. Laten we wielen verbieden. Bij inbraken wordt geregeld een koevoet gebruikt. Hoogste tijd dat doe-het-zelf-winkels worden gesloten. Lieden die oude vrouwtjes in winkelcentra lastigvallen lopen altijd op schoenen. Wie is er voor het bombarderen van China? Denkt u even mee in de redeneertrant van het kabinet dat met steun van het CDA en Rita Verdonk een van Geert Wilders afgekeken plannetje tot wet heeft gebombardeerd. Nou ja, wet. Minister Guusje ter Hips staat vanaf heden toe dat winkeliers klanten die een capuchon dragen uit hun winkel weren. "Het staat winkeliers vrij een bordje op hun gevel te plaatsen met daarop kledingvoorschriften, waaronder een capuchonverod." Een fukking bordje zegt ze! Dat is de elitaire muts die winkelovervallen wil terugdringen door snoei- en snoeihard op de politie te bezuinigen en roze brillen uit te delen. Wat moeten die winkeliers doen als een capuchon hun stoere bordje negeert? De politie bellen die toch niet komt? En u weet hoe dat gaat met van die door de overheid opgelegde pseudo-fascistische kledingvoorschriften. Iedereen gaat er zijn voordeel mee doen. Mogen winkeliers nu ook zomaar bordjes ophangen met een hoofddoekjes-en-boerka-verbod? Een-gristelijk-kapsel-verbod? Een witte-sokken-onder-te-korte-pijpen-verbod? Een U-stinkt-ons-teveel-naar-onrendabelen-dus-flikker-maar-op-verbod? Liefhebbers van 100% anti-CDA/PVV/RITA-kledij klikken HIERRR.

Reaguursels

Inloggen

Ja ja, het probleem zit 'm in de capuchon. Iedereen aan de paraplu... NU.

draaiarts | 27-11-09 | 18:54

Bij een bank kom je ook niet binnnen als je door kleding onherkenbaar bent. Zo raar vind ik dat niet. Winkels met grijpbare waren moeten dat ook kunnen.
..
DUSSSSdie sinterklaas die net heeft staan tanken bij pomp drie blijft maar mooi buiten staan tot de maan door de bomen schijnt.

HC in D | 27-11-09 | 14:24

Ik vind het wel een goeie wet. Als dit eenmaal mag, kun je het ook gaan omdraaien namelijk: lekkere chicks mogen alleen nog maar minrokjes en naveltruitjes aan. Mooi man!

Beer71 | 27-11-09 | 09:50

"We verwachten correct en foutloos Nederlands. Wie de taal niet beheerst, verzoeken we niet te reageren." Afgezien van het hoge PVV gehalte van de huisregels, neem ik aan dat dit ook voor artikelen geldt... "capuchonverod"????

NOYB | 27-11-09 | 02:25

widtvoet ® | 26-11-09 | 16:05
data.boomerang.nl/j/jynxter/image/capu...
Gelet op het blauwe bordje mag sex met je hond blijkbaar wel. *gniffeld*

Trouwens ik ben een enorm fan van capuchons vooral in de winter aangezien het dan best fris kan zijn en ze zijn een stuk handiger dan mutsen (je hebt hem immers altijd bij je) Maar als je dan een winkel of wat dan ook binnenstapt is het niet meer dan normaal dat je hem even afdoet, anders zouden mensen immers wel eens kunnen gaan denken dat je snode bedoelingen hebt. Is allemaal niet meer dan logisch toch?

Tja, dat sommige mensen buiten de winkel je dan aanzien voor een hangjongere is gezien dat ik de 30 al gepasseerd ben natuurlijk best wel sneu... *doet gelijk bestellen zo'n onwijs tof Black Rhino Jason Hoodie*

held op het internet | 27-11-09 | 01:18

Vet verkeerde topic!

Shoryuken! | 26-11-09 | 22:43

Vet een klimwand!

Shoryuken! | 26-11-09 | 22:43

Wat een bullshit dit. Gehandicapten mogen niet binnen, want die zouden mensen kunnen afschrikken? Dat is precies hetzelfde. Waar leg je het onderscheid.

Ad Ids | 26-11-09 | 22:39

@ mastuberik 15:18

Discriminatie = onderscheid maken.
In dit geval op kleding, maar zoals je leest in andere commentaren,
zijn er nog veel meer mogelijkheden.

Cor Rupteling | 26-11-09 | 22:34

Lelijke mensen moeten ook geweerd worden. Dat stimuleert de verkopen.

natte krant | 26-11-09 | 21:56

@gerardo | 26-11-09 | 18:11
Mee eensch.. Uiteraard zijn grapjes leuk,maar het gevoel bekruipt mij dat veel mensen echt niet weten hoe den crimineel/overvaller in elkaar steekt.
Zoals de reactie 'als ze een overval gaan plegen doen ze het toch wel'..
Juist,maar zou het niet kunnen dat de overvallende capuchonnetjes vaak eerst even willen zien wie er allemaal in de winkel is? 'en een beetje quasi nonchelant wat rondlopen?
Ik zei het al op SN,volgens mij verstoppen de overvallers zich graag tussen de jeugdigen met hun o-zo-geliefde capuchonnetjes.
'Lekker onschuldig allemaal tot je plotseling in een 9mm loop kijkt..
Door middels een bordje de jeugd te verzoeken geen capuchon te dragen (VERZOEKEN),kunnen de potentiele overvallers zich tenminste niet voordoen als een puber die een nieuwe mp3speler zoekt..

Nu ben ik geen winkelier of kassamedewerker,dus zal het mij natuurlijk ook mijn reedt roesten,maar toch mag ik overvallers niet zeau.

de grote Anti | 26-11-09 | 21:49

@Teun van het Tuinpad: Die troela hing aan een invalide viskoning. Veel kwartjes bleven over. Zou het niet kunnen met haar. Uit principe, mijn trotse ferme heer zegt ja.

JP_Nee! | 26-11-09 | 21:40

Wordt het onderhand geen tijd voor een bordje tegen Guusjes?

doof potje | 26-11-09 | 21:33

baas in eigen winkel, duh.

Nitrandil | 26-11-09 | 20:00

Nu ga ik juist een capuchon op doen voor ik welke winkel dan ook binnen stap. We need a CHÉ!

Ozdorp | 26-11-09 | 19:58

En omdat sommige mensen niet weten hoe je een kolenbbq aan krijgt en de tuin in de hens zetten verbieden we wasbenzine en lampenolie ook maar gelijk.

Malakai | 26-11-09 | 19:40

Zowaar wat kritiek op de PVV! Ik word hier toch wel blij van. Geenstijl gaat weer de goede kant op!

Felluh | 26-11-09 | 19:39

Een winkel heeft de deuren open staan voor publiek.
De winkel zelf is privé ruimte. Het is niet een openbare ruimte!
Dus mag de medewerker bepalen wie de winkel mag binnenkomen/geweigerd mag worden.
Er mogen dus mensen geweigerd worden... Ja.

_- ViXXeN -_ | 26-11-09 | 19:35

Kijk eens op Opsporing Verzocht. Eén en al "Nieuwe-Nederlanders". De linkse-kerk was volop tegen het laten zien van beelden. Grappig detail; Ze worden gefilmd bij het kopen van hun feestkleding.

Recht(s) Overeind | 26-11-09 | 19:09

vergeet het maar. met een bordje kun je geen eigen wetten of regels maken. zeker niet in publiek toegankelijke gelegenheden als winkels en horeca.

antizanic | 26-11-09 | 18:44

En als je nu slecht gekleed naar een kledingwinkel gaat. Om gewoon iets heel erg moois te gaan kopen. En je wordt dan geweigerd, hoe moet het dan verder?

Teun Putdeksel | 26-11-09 | 18:36

* terugdenkt aan de jaren '90, toen Blokker bordjes ophing met daarop de tekst: 'een asielzoeker per keer' *

kippeNeukert | 26-11-09 | 18:29

@gerardo | 26-11-09 | 18:11

Na 3x te zijn overvallen door lutsers luisterend naar de naam Gerardo, stel ik voor iedereen met die naam Gerardo voortaan uit winkels te weren..

kippeNeukert | 26-11-09 | 18:25

-weggejorist-

gerardo | 26-11-09 | 18:11

Kunta Kinte | 26-11-09 | 17:08
Ik wil graag een dikke vrouwen met strakke kleding verbod. Die lopen er te veel rond.

wegjorisser | 26-11-09 | 17:59

Hahaha, wat een grapjas die Guusje ter Snaps. Nu ga je in een winkel stellen dat mensen niet meer met van die halve maskers naar binnen mogen, wordt je morgen aangeklaagd door moslima's in halve tenten die je hindert in hun geloofsovertuiging, en dan krijg je 1 ziljoen euro boete van diezelfde PvdA multicullers. Dus dit is weer een wasse neus, bedekt onder een masker dan.

Eventhorizon | 26-11-09 | 17:59

Politici denken tegenwoordig niet meer; Ze zijn teveel op televisie.

Replaceable | 26-11-09 | 17:55

vrij verod denk ik zo

bamiinjeoor | 26-11-09 | 17:40

Geachte politici...
-
Dus elke keer als we een doelgroep willen mijden, kijken naar we wat ze aanhebben en verbieden we de kleding? Waarom om het feit heen draaien dat ze de bekende 'buitenlandse' groep jongeren waar we het over hebben liever buiten de winkel willen houden?
-
En toevallig heb ik zelf ook een jas in me kast met een capuchon, weliswaar zonder bontkraagje :p maar toch. Is dit niet wederom een mooi voorbeeld waar de overheid de meerderheid straft om een minderheid te kunnen pakken?
-
Heeft u er ook al over nagedacht hoe ze dat straks gaan doen als het straks weer ZOMER wordt en geen überhaupt geen jassen gedragen worden?
-
Politici, draai er niet om heen, zeg wat je bedoeld en pak die mensen waar u het eigenlijk over heeft op en laat de rest van ons met rust. Dank u!

D. Bunker | 26-11-09 | 17:24

Nog even en we moeten entreegeld betalen om binnen te mogen in de winkels, tenminste dat zou ik doen als ik een winkel had.

Sans_prejudice | 26-11-09 | 17:18

Lachen ga je naar de C&A om een sweater met capuchon te kopen, wil je hem ruilen kom je er niet meer in1

TijnZ | 26-11-09 | 17:17

Allemaal die ondoordachte maatregelen die in de praktijk helemaal niet werken.
Als de daders consequent bestraft worden (i.p.v. schoffelen) werkt een stuk beter.

Replaceable | 26-11-09 | 17:15

Ik wil graag een dikke vrouwen die Uggs dragen verbod!

Kunta Kinte | 26-11-09 | 17:08

ahja een tijdje terug wilde ik de media markt in breda binnen, maar stond een grote negert voor de deur die zij tegen mij dat ik mn capouchon af moest doen. ik zeg ben je bang dat ik een lcd teevee in mn muts verstop of wa... hoop ruzie ben daarna na een andere winkel gegaan.. krijg maar lekker de tyfus

frietpan | 26-11-09 | 17:01

Een bordje met "Boe!" zal ook wel werken. Overigens heb ik zelf al een tijdje geleden een verbod op peop pratende politikers ingesteld. Binnenkort heb ik ook liever geen Uggs- en Gukki-zonnebril dragende roofkippen meer over de vloer. Ze geven wel geld uit, maar ik mag ze gewoon niet, vandaar.

Mr Dixit | 26-11-09 | 16:59

Haha! Waar kan ik die bivakmuts kopen?

Aatje | 26-11-09 | 16:51

Goeie zaak, wat moet je ook met een capuchon op in de winkel?
Hetzelfde voor mensen met een zonnebril, binnen. Wegwezen.

Mac The Ripper | 26-11-09 | 16:50

azijnseikerT | 26-11-09 | 16:19
Ja 't is erg hier. Ik bedoelde overigens spuiten met een r er tussen: van die kleine groene, gezellige vrindjes met zwavelontwikkeling bij te lang doorkoken en ten gevolge daarvan door de vork heen zakkend alsmede flatulentie veroorzakend. Maar het prinsiep blijft gelijk.

Jaap de Paap | 26-11-09 | 16:49

Oeps. Verkeerde commentvenster.

Jerry Nick | 26-11-09 | 16:45

@Lets Kuttekrap 15:26
Bedankt voor de melding, heb ik via jouw [!] even beantwoord.....
*grijns en grinnik*
@illuvatar 16:25
In tegendeel: een vriendin van mij wilde bij een luxe (en GVD dure) lingeriezaak wat nieuw ondergoed aanschaffen, wat een straf om daarbij te zijn.......
*opnieuw grijns en grinnik, vooral omdat mijn vriendin zelf betaalde!*

necrosis | 26-11-09 | 16:45

'roedehoofdstimulatie', 'strapatsen', 'taas door zijn handpalm liet gieren'... Ik wordt zó moe van dat halfslachtige en krampachtige gezoek naar synoniemen. Walk your talk: noem de dingen nou 'ns bij de naam..! Die kerel zat te rukken. Noem 't dan ook gewoon zo, in plaats van de hele middag alternatieven te Googelen.

Jerry Nick | 26-11-09 | 16:44

@Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:17

Smaak? u bedoelt de impliciete afspraak die ieder seizoen gemaakt wordt om allemaal hetzelfde te dragen?
-
Overigens is het enige verschil tussen een hoofddoek en een capuchon dat laatstgenoemde aan trui/jas zit vastgenaaid. Als ik mijn capuchon losmaak. mag het dan wel? Of als ik beloof dat een capuchon dragen bij mijn religie hoort?

Disneyland | 26-11-09 | 16:42

Chemist | 26-11-09 | 15:17
Beste eerste post!
-1 voor zielige GeenStijl artikel. Het is je eigen keuze des betreffende winkel in te lopen. Vrije marktwerking zal er wel voor zorgen dat het allemaal goed komt.

magentaplacenta | 26-11-09 | 16:38

Het aantal hoofdoekjesovervallen is met 100% toegenomen sinds het capuchon verbod... Nieuwe te verwachten trend: mannen in boerka die overvallen plegen.

Barbabob | 26-11-09 | 16:36

totdat je een bordje plaatst met 'geen hoofddoekjes' dan wordt dat 'het staat iedere winkelier vrij' plots aan banden gelegd

nance | 26-11-09 | 16:29

illuvatar | 26-11-09 | 16:22
Nee, mijn vriendin doet altijd boodschappen. Bovendien werk ik overdag en verdoe ik mijn tijd niet in de supermarkt.
Maar ik snap de strekking van uw verhaal. U heeft ook gelijk, maar als mannen verboden worden in de winkel, m.a.w. het wordt officieel, schiet dat natuurlijk wel in het verkeerde keelgat bij feministische bewegingen (ONDERDRUKKING VAN DE VROUW!!!!!)

smalltown_cynic | 26-11-09 | 16:29

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 16:20
Maar ze laten mannen het vuile werk opknappen, ik ken ze!
Hoeveel van die vrouwen (heeft) u getolereerd onder uw zuurverdiend dak? 4? 5?
Ze lachen lief en ze doen schattig, maar ondertussen zijn ze bezig snode plannen te smeden en vrouwen en mannen te manipuleren voor de wereldheerschappij!
*pilletje neemt*

illuvatar | 26-11-09 | 16:25

StickerT op ruit van Rotterdamse juwelier:

"Oosteuropeanen, niet met meer dan twee man tegelijk naar binnen."

widtvoet ® | 26-11-09 | 16:25

@smalltown_cynic | 26-11-09 | 16:18
U komt wel eens in een supermarkt overdag? Dan zult u, indien u de ogen even goed de kost geeft, merken dat u bent omgeven door minimaal 80% vrouwen.
Van de 20% overigen is de helft de man die geen klant is maar die de moslima begeleidt omdat ze niet alleen overstaat mag. De overige 10% zijn alleenstaande mannen die nooit langer in de winkel verblijven dan strikt noodzakelijk is (hit and run).

illuvatar | 26-11-09 | 16:22

illuvatar | 26-11-09 | 16:10
Vrouwen met een nagelvijltje kunnen heel gemeen zijn heur!

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 16:20

Die winkel bezorgt alleen in Amerika :(

drunkenpaws | 26-11-09 | 16:20

@Jaap de Paap | 26-11-09 | 16:15

De ironie. Je hoeft helemaal geen spuiten te kopen, maar je moet wel je paspoort bij je hebben.

azijnseikerT | 26-11-09 | 16:19

illuvatar | 26-11-09 | 16:10
Ho meneer, wacht eens even. Dat kan natuurlijk niet zonder de woede van de feministen over uzelf af te roepen. Want dan moeten de dames boodschappen doen. Ai, ai, dat zal slecht vallen.
*alvast verheugen op zo'n regel doet*

smalltown_cynic | 26-11-09 | 16:18

En mondkapjes tegen de Takotyfus dan? Die mogen toch nog wel?

widtvoet ® | 26-11-09 | 16:18

Ik weiger Hanneke Groenteman al jaren en geen hond die er naar kraait en van deze vlieg een olifant maakt.

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 16:18

Ja joh! Hang dan lekker meteen een bord met Juden Nicht Gewenscht op...

Wat is dit voor een belachelijk voorstel?

Discriminatie!

Shrubbery! | 26-11-09 | 16:17

"Een kilo spruiten: natuurlijk. Hebt u kopieën van uw diploma's bij u?"

Jaap de Paap | 26-11-09 | 16:15

feit is wel dat mensen met slecht zichtbare gezichten in een winkel en winkel(straat) nu beter opvallen. Voordeel is dat men alerter is.

Geile Markeerstift | 26-11-09 | 16:15

Bij mijn in de zaak ook pet of capuchon verboden omdat anders de camera het gezicht niet duidelijk waarneemd voor herkening als er later iets zou gebeuren.

Justme23 | 26-11-09 | 16:15

Als ik het goed heb begrepen mag een winkelier een bord ophangen met de tekst: 'Boerka's verboden'.

Einde van de Domheid | 26-11-09 | 16:15

Kan je beter een bordje plaatsen met: "Verboden hier een overval te plegen"
Daar zal een boef ook wel naar luisteren dan.

Innocenti | 26-11-09 | 16:15

'Veel emigranten van Islamitische afkomst zijn in 0031 crimineel, ergo, de Islam deugt niet!'
Geheel gratis, ironische sneer naar blonde dolly.

Einde van de Domheid | 26-11-09 | 16:14

@kippeNeukert | 26-11-09 | 16:10
Hahaha, collega's van mij hebben zo iemand eens geholpen met de kinderwagen door het zand te dragen, wilde ze niet bleek later, ze kwam terug met 10 breedgeschouderde werkloze familieleden en het ziekenhuis kon bepaalde onderdelen niet helemaal meer terugkrijgen waar ze hadden gezeten.
Sterkte zo meteen als je bij je komen afrekenen!

illuvatar | 26-11-09 | 16:13

Straks mag je ook niet meer een bivakmuts op in een winkel. Waar gaat het met dit land naartoe ...

Simon_GS | 26-11-09 | 16:13

F*ck die capuchon. Wat ik wil weten is waar je zo'n pikachu muts kunt krijgen.

Rest In Privacy | 26-11-09 | 16:13

JP_Nee! | 26-11-09 | 16:02
Die troela was aardig snel over de deaud van haar partner heen.
Maar goed, dat kan aan mij liggen.

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 16:12

Maar de horeca gebruikt "gepaste kledij" als excuus om te kunnen discrimineren? Wat is hier nieuw aan?

Jesse4487 | 26-11-09 | 16:11

* hoofddoekje supermarkt uitstuurt *

kippeNeukert | 26-11-09 | 16:10

OT mininova 'From now on, only Content Distribution torrents are allowed.' Jammer

Rrwin | 26-11-09 | 16:10

Dit topic is de test om te zien wie er blindelings achter de plempsels van de redactionisten van GS aanlopen. Kom op welk normale mens, met een normale opleiding kan hier nu tegen zijn?

Enjah winkels mogen nu zomaar bordjes ophangen waarmee ze van alles gaan verbieden. Er mag wel meer vreemds in onze samenleving. Mensen mogen hun onschuldige buurman of zijn religie verrot schelden in een programma op de TV. Het is aan de maatschappij om degene die over de scheef gaat aan te pakken.

Inferi0r | 26-11-09 | 16:10

gentle giant | 26-11-09 | 16:04
Bedankt voor de piclink. Mannen maken meer kapodt dan chirurgen kunnen plakken.
Gewoon geen mannen meer toelaten in winkels, is 95% van de overvallen in 1 keer verholpen.....

illuvatar | 26-11-09 | 16:10

"Het is een winkelier toch vrij om te bepalen, mits er niet wordt gediscrimineerd wordt, wie zijn winkel wél of niet in mag?"

Weigeren op basis van kleding is discriminatie.

MartinKoek | 26-11-09 | 16:10

capuchon voor bivakmuts ruilen doet

lieverdeauddanreaud | 26-11-09 | 16:09

Oeh, ik ga een capuchon op doen en het bordje jatten

Jesse4487 | 26-11-09 | 16:09

ik voorzie serieuze problemen als de goedheiligman inkopen gaat doen

Mikey is #1 | 26-11-09 | 16:06

Grrrr. Ben ik eerst een fles whisky gaan kopen in een boerka: mocht niet. Ging ik als Sinterklaas een kratje bier kopen: mocht niet. Ging ik als Mickey Mouse om kinderporno vragen... mocht ook niet!

Granaatappel | 26-11-09 | 16:06

Zuitschuip | 26-11-09 | 16:04
Last van een stuk in je bondTkraagje?

illuvatar | 26-11-09 | 16:05

zullen we bondkraagjes maar weer eens meteen ... T... gaan schrijven? ( oh sorry,ik spuugde een beetje )

Zuitschuip | 26-11-09 | 16:04

een verod plan

Tsar bomba | 26-11-09 | 16:03

"En wat vindt u er nou eigenlijk zelf van, van uw kapsel. Nou? Verplaatst u zich eens in mij en vertelt u dan eens of u uzelf hier boodschappen zou laten doen."

Jaap de Paap | 26-11-09 | 16:03

Wat een gemekker zeg. Bij de gemiddelde club gelden ook kleedvoorschriften.
Het gemiddelde benzinestation waardeert ook geen gehelmde klanten.
Nu eindelijk eens een reeël wapen tegen capuchonkansjongeren, weer niet goed.

Elke kledingwijze die als vermommend kan worden geïnterpreteerd, is wat mij betreft reden om als eigenaar te mogen weren.

Siem6016 | 26-11-09 | 16:02

@Teun van het Tuinpad : En Bert laat zich ook nog eens zwaar blazen door vrouw Osborn. De pijp in hand houdend.

JP_Nee! | 26-11-09 | 16:02

In Nashville hangen bordjes in de kroeg dat je je wapen(s) verplicht aan de barman moet overhandigen als je een alcoholische versnapering nuttigt.

Als je weg gaat, eventueel zo blauw als een tientje, krijg je het bij de deur weer terug.

Big Ern | 26-11-09 | 16:01

"Dus u denkt hier even een nieuwe wasmachine te komen uitzoeken? Nou dat dacht ik dus even niet. Eerst scheren en doe eens wat aan die afzichtelijke bril. En nou oprotten!"

widtvoet ® | 26-11-09 | 16:01

Een kledingvoorschrift in een privaat eigendom is wat anders dan een verbod op het dragen van bepaalde kledingstukken in de publieke openbare ruimte. Snap de heisa daarover ook niet.
Het lijkt me een effectief middel om bepaalde mensen buiten de deur te houden, lost het roofovervallen op. Nee natuurlijk, zegt ook niemand, staat volgens mij ook los van de vraag hoe die problemen moeten worden aangepakt.

Vleeschmans | 26-11-09 | 16:01

Eurotokkie | 26-11-09 | 15:58
Wel als het de voorschriften van je geloof zijn om er zo bij te lopen, maar dan zou ik je toch aanraden een andere religie te zoeken......

illuvatar | 26-11-09 | 15:59

Zucht, winkeliers willen cappuchons mogen verbieden. Guusje zegt, ja dat mag je doen. Vervolgens schijt men over Guusje heen. Misschien een fetisch van Brusselmans, maar ondanks het feit dat Guusje een verschrikkelijke minister is, is het niet haar fout dat ze gewoon antwoord geeft op een vraag.

Enne, zijn we tegen ofzo? Is toch helemaal prima dat een winkelier zelf kan bepalen wie hij wel en niet zijn winkel binnenlaat?

harry1588 | 26-11-09 | 15:58

Of je weigert alle gasten die op een scooter aankomen, met capuchons , op sneakers lopen en geen volledige zinnen kunnen maken. Je kunt natuurlijk ook Marokkanen weigeren, maar dat is discriminatie.

azijnseikerT | 26-11-09 | 15:58

Iemand die op mijn pad komt, heeft geen recht van spreken, dat heeft alleen de eigenaar, Moi.

David Hume | 26-11-09 | 15:57

Een perfect idee. Als iets MIJN eigendom is, mag IK bepalen wat ermee gebeurt. Mijn winkel, jij voldoen aan MIJN eisen. Als ik geen smerige rookert in mijn café wens, kick ik hem er ook uit. Bordje toont mijn vriendelijke inborst dan nog.

David Hume | 26-11-09 | 15:56

JP_Nee! | 26-11-09 | 15:53
Nu weten we ook waarom Bert vd Veer de regie in gegaan is.

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:56

@Teun van het Tuinpad: Zuur ventje is die Herman ook nog.
Regie P&W is fenomenaal. Maar Jeroen is aan de drogerende denk ik, let eens op die mimiek. Bert vd Veer riep eens: Als er een lelijkerd in het shot dreigt te komen in de achtergrond, stap ik er op af en leg uit dat de kleding van de persoon niet geen goede match heeft met die van de gasten aan tafel. Fucking briljant. Beste live regie ever.

JP_Nee! | 26-11-09 | 15:53

Je moet ook je gezicht niet bedekken. Stel je gewoon toetsbaar op.
Verbied dus niet de capuchon, maar verplicht het tonen van het gezicht voor een camera.

Kortom, dit gaat leiden tot toegangscontrole zoals je al bij sommige juweliers (in het buitenland) ziet.

Nee dus! | 26-11-09 | 15:53

gentle giant | 26-11-09 | 15:45
Het is wel vakwerk, dat moet gezegd worden.

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:51

@illuvatar 15:40

Humor! Maar dat mens is in mijn ogen welzeker knetterwaus. Het kijken door een roze bril betekent toch (oa.) dat je bepaalde nare zaken in de wereld bewust niet wilt zien? Dat je jezelf een beetje voor de gek houdt etc.

widtvoet ® | 26-11-09 | 15:49

Bloody full zip-up hoodie with breathing holes and mesh eyeholes for visibility.
haha wel lekker warm, nu de zon is uitgedoofd.

Causa Sui | 26-11-09 | 15:49

Tuurlijk moeten ze bondkraagjes weigeren. Kijk maar naar opsporing verzocht. Brusselmans, je bent een linkse azijnzeikert...... ga naar de Volkskrant.

van der g | 26-11-09 | 15:49

Goed idee ! Misschien kan er aan de grens ook een bord komen met wat uitsluitingen.

Bertus Bolknak | 26-11-09 | 15:46

Is het weer niet goed Brusselmans?

van der g | 26-11-09 | 15:44

Dan maken ze er maar van capuchons met bont zijn VERBOTEN. Alle winkeldiefstallen houden dan gewoon op.

Geldt dit verbod trouwens als je een capuchon hebt of alleen als je een capuchon ophebt? Aan mijn jas zit namelijk ook een capuchon maar ik heb geen zin om bij de ingang van de winkel mijn jas uit te trekken danwel mijn capuchon los te ritsen.

smalltown_cynic | 26-11-09 | 15:44

En laat ik niemand zien met een zonnebril deze zomer! Ik wil die verdachte types niet op het terras hebben als ik met een pils bezig ben.

Zeeschuimer | 26-11-09 | 15:43

Wat een waardeloos idee! In sommige gevallen wel handig en effectief moet ik toegeven, maar waar ligt de grens? Wat mag wel en niet verboden worden?

GrijpStuivert | 26-11-09 | 15:43

ik snap dit niet zo goed. als overvaller pleeg je toch al een strafbaar feit, het capuchonverbod overtreden lijkt mij dan ook niet zo'n grote stap meer.

verkaast | 26-11-09 | 15:42

Uitstekend idee.
Dus waar dit prutsschrijfseltje van brusselkneus over gaat is me een raadsel.

Koekje-dr-bij? | 26-11-09 | 15:42

Kopie pasta fail:
"Het staat winkeliers vrij een bordje op hun gevel te plaatsen met daarop kledingvoorschriften, waaronder een capuchonverod."
verod?

WesleyRBK | 26-11-09 | 15:42

vraagstaart | 26-11-09 | 15:39
lol!

Insignificant_Cunt | 26-11-09 | 15:40

@widtvoet ® | 26-11-09 | 15:39
Het is uit nood, de roze olifantjes pasten niet door de deur.

illuvatar | 26-11-09 | 15:40

Guusje deelt roze brillen uit aan parlementariers die (ook ludiek) kritiek hebben op de bezuinigingen bij de pliesie?

Dat mens is volslagen krankzinnig! Of permanent stoned.

widtvoet ® | 26-11-09 | 15:39

vraagstaart | 26-11-09 | 15:34
Of klanten weigeren die iets retour komen brengen...

Insignificant_Cunt | 26-11-09 | 15:35

Ik kom regelmatig niet-afgeschminkt even betalen in de tankshop. Een zwarte piet zonder pruik en zonder pak aan is toch meer een blonde met een zwart gezicht.
Nog nooit vervelende reacties van gehad trouwens. Nu nog een capuchon en ze zouden me bij een overval nooit herkennen.

illuvatar | 26-11-09 | 15:35

Niet meer dan één suomiaanse nieuwe nederlander tegelijk in de winkel. Lijkt me ook heel werkbaar.

vraagstaart | 26-11-09 | 15:34

Vergeten we even niet dat dit Geenstijl is, jongens, en dat de reacties zoiets zouden moeten zijn als: hoofddoekjes raus ! Anders vertrouw ik het allemaal niet meer hoor. Of doen hoofddoekjes niet zo veel overvallen plegen ? 't Is verdomme de wereld op z'n kop!

Niet voor Jan | 26-11-09 | 15:33

uhm.. en is hier ook maar iets nuttigs aan? als je een winkel wilt overvallen doe je het toch sowieso wel, lijkt me?

Wallie W | 26-11-09 | 15:32

Zolang ik mijn bivakmuts maar mag dragen heb ik er geen problemen mee.

CoffeePatch | 26-11-09 | 15:30

illuvatar | 26-11-09 | 15:25
Ligt eraan wat je met die zak van plan bent.
JP_Nee! | 26-11-09 | 15:26
Ik zou Herman sowieso niet binnen laten.

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:30

Hey, zit de*kuchkots* "ochtendcrew" op dit tijdstip nog steeds te slow-chatten?

ojédiaré | 26-11-09 | 15:29

Wijven met opgeschoren koppen en een tuinbroek: straatverbod.

vraagstaart | 26-11-09 | 15:29

-weggejorist-

PokeFaze | 26-11-09 | 15:29

"Het staat winkeliers vrij een bordje op hun gevel te plaatsen met daarop kledingvoorschriften, waaronder een capuchonverod."
Nee, dat staat het ze volgens onze regering niet. Hoofddoekjes verbieden is racistisch of zo.

De dubbele moraal van onze regering...

Nietvoordekat | 26-11-09 | 15:29

Ben ik benieuwd hoe snel die Jason-hoodies waar jullie naar toelinken zullen zijn uitverkocht...

Trouwens, bij veel tankstations kom je ook niet binnen als je niet eerst de motor- of brommerhelm hebt afgezet; of ze geven de tankinstallatie niet eens vrij.

AllesBrander | 26-11-09 | 15:29

@Teun 15:23
Peggy zag er anders niet te versmaden uit.
Al...!
*No-MaM apprentice in training is*

Ashtrey | 26-11-09 | 15:27

Geen verswarme kroissantjes waarschijnlijk meer dus voor Gerardje Spong wanneer hij op een mooie zomerochtend weer eens in z'n bleaute snikkel de bakkerette binnen wil wandelen.

widtvoet ® | 26-11-09 | 15:26

Nu de hoofddoekjes nog

Spug | 26-11-09 | 15:26

Een legging past nooit Teun, Brr
Maar die eindredacteur van P&W is ook een capuchonhuftertje, lees issue. Weigeren dus!

JP_Nee! | 26-11-09 | 15:26

Ja, want zo'n bordje schrikt die overvallers echt keihard af. Briljant idee, zonder meer. Geniaal. Geen politie meer nodig. Gewoon bordjes ophangen: Verboden winkelmedewerkers zomaar voor hun flikker te schieten. Verboden personeel de huid vol te schelden. Verboden een graai in de kassa te doen.

Tjezis. Dat daar nou nooit eerder iemand op gekomen is?

Achterdocht | 26-11-09 | 15:26

-weggejorist-

Lets Kuttekrap | 26-11-09 | 15:26

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:23
Ik heb zaterdag weer een legging aan.......... zwart, een te korte pofbroek en voorzien van wat felle kleuren, een muts-met-veer en een zware zak. Zou ik de zaak binnenmogen?

illuvatar | 26-11-09 | 15:25

De normen en waarden hufters zien graag 1 loket waar je alle poen kan afkiepen zodat zij het wel eventjes allemaal regelen hahahhaha

andre9738 | 26-11-09 | 15:25

@widtvoet 15:20
Die mogelijkheid is geopperd door vrind upskirt-man, too many loopholes in the system, US-man tackled ze, mits hij weer verenigd mag worden met zij beloved hard-drive(s), ddww.

Ashtrey | 26-11-09 | 15:25

Een hoop winkels in luxeartikelen hebben al jaren een slot op den deur. Na een visuele keuring de potentiele klant wordt de deur dan al dan niet geopend.
Dit gaat allemaal goed tot de commissie gelijke behandeling erachter komt dat alleen goedgekapte en -geklede medelanders (auto-en-alloch) kans maken binnen te komen en dat kan toch niet maggen.

illuvatar | 26-11-09 | 15:23

Vrouwen in een legging die eigenlijk niet past.
Verbieden, en wel nu!

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:23

-weggejorist-

magerejan | 26-11-09 | 15:23

Mocasins, DIE zouden ze eens moeten verbieden. Met van die kraaltjes. Zo erg.

Apotheker | 26-11-09 | 15:22

Balen. Ik heb een hele tere huid dus ik winkel 's winters altijd met een bivakmuts op.

Randy McRanderson | 26-11-09 | 15:21

@ Nlz® / 15:19
Ja Ja

Tobi | 26-11-09 | 15:21

Nlz® | 26-11-09 | 15:19
Ghehe.

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:21

Ik ben wel voor een jogging-pak verbod!

Kutwijf Bert | 26-11-09 | 15:21

Eigenaar van een slijterij: wilt u dat lelijke masker afdoen of anders mijn winkel verlaten?
Guusje terHips: maar ik draag helemaal geen masker..........
*hopelijk mag dit van G-unite*

necrosis | 26-11-09 | 15:20

Dikke LOL: "Een mogelijkheid is dat winkeliers hun beveiligingscamera's laag plaatsen en naar boven richten."

widtvoet ® | 26-11-09 | 15:20

@ Tobi | 26-11-09 | 15:18

Wat dacht je van met twee woorden spreken? En dan bedoel ik niet overal kanker voor plakken.

Nlz® | 26-11-09 | 15:19

Prima praktische maatregel, niks mis mee !

DannyV | 26-11-09 | 15:18

Dan mag je dus ook een anti-boerkabordje ophangen, net als een bordje tegen hoofddoeken. Maar nee, dan is het opeens racisme.

Stevenstreaker | 26-11-09 | 15:18

Moet dan dalijk iedereen die even snel z'n horloge op gaat halen bij de juwelier eauk z'n helm afzetten?

widtvoet ® | 26-11-09 | 15:18

Niet meer dan terecht. Een beetje discotheek weigert ook mensen op basis van kledingvoorschrift; waarom zou een winkelier dat niet mogen?

Het is een winkelier toch vrij om te bepalen, mits er niet wordt gediscrimineerd wordt, wie zijn winkel wél of niet in mag?

masturberik | 26-11-09 | 15:18

Een verbod op witte sokken zou er sowieso moeten zijn. Dat is toch geen porum.

En wanneer krijgt die Ter Dorst nou eens een motie van wantrouwen aan dr broek?

Nlz® | 26-11-09 | 15:18

En rechtop lopen, handen uit de zakken
en niet sloffen
Anders kom je d'r niet in

Tobi | 26-11-09 | 15:18

Groot gelijk.
Er lopen teveel mensen rond die geen smaak hebben.

Teun van het Tuinpad | 26-11-09 | 15:17

Als winkelier mag je toch zelf bepalen wie er in je winkel komt?

Chemist | 26-11-09 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken