Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bas van der Vlies gaat Giro d'Italia slopen

jezusfiets.jpg Als het aan de gestoorde geselbroeders van Bas van der Vlies ligt, doorkruist de Giro dit jaar niet het gristelijke bolwerkje Maartensdijk. Bedoeling is dat de prestigieuze Italiaanse wielerronde op zondag 9 mei 2010 van start gaat in Amsterdam met de etappefinish in Utrecht. Maar de oh zo sympathieke maar in werkelijkheid natuurlijk gewoon religieus geschifte SGP-nestor heeft geklaagd bij zijn partijgenoten in De Bilt. Van der Vlies woont namelijk zelf in Maartensdijk en toevallig passeert de karavaan zijn deur op enkele meters. Zoals u weet is de zondagsrust van elementair belang voor gristenen en duizenden wielerfans toelaten in hun Goddelijke enclave staat minstens gelijk aan buttsecks met het minderjarige neefje van Lucifer himself. Een dikke NEEN dus. Bas en zijn Verzetsleger van de Heer hadden trouwens eerder al namens de SGP-fractie in Rhenen geklaagd. Het wachten is nu op meer bijbelbeltbewoners op de route die met de bijbel in hun hand een rondje fietsen willen verbieden dat 25 miljoen euro in crisistijd gaat opleveren. Religieuze nutcases, verpesters van alles dat leuk is sinds AD 1.

Reaguursels

Inloggen

Als je daar geen behoefte aan hebt als dorp, mag je gewoon die mening hebben. Ik ben ook nooit blij met, in Leiden, grotesk georganiseerde sportactiviteiten. Ook niet met ochtend-kerkklokken, maar dat is een ander verhaal..
Het recht op rust is ook wat waard, ook al is het niet meer heilig. Zeker in een dorp moet dat nog kunnen, in de stad weet (niet) je wat je kan verwachten en daar betaal je ook voor ;-)

Cabana Boy | 26-11-09 | 03:12

Ooit was ie wiskundeleraar, en was toen al niet zoooo ehhh rekkelijk. Enge strenge man hoor.

Mindy | 26-11-09 | 01:17

man ik woon zelf in mdijk en die van der vlies moet niet janken met zn hoofd
slaat echt nergens op. GIRO kom amar op

Bram MDZ | 25-11-09 | 22:19

Natuurlijk slaat het helemaal nergens op wat van der Vlies wil, maar het is wel zo dat ze dit niet bij moslims durven flikken. Mensen die normaal om respect vragen maken we belachelijk. Eigen schuld. Moeten ze maar een mes trekken.

Franciscus Borchwerf | 25-11-09 | 20:22

LRA +1

DeeDeeCaten | 25-11-09 | 12:07

iig geval hoeven wij niet bang te zijn voor aanslagen en dreigementen etc van onze gristelijke medemens, ben benieuwd als de giro op vrijdag door al - bombasqu gaat. dan worden robert geesink en consorten van hun fiets geblazen door onze mohammedaanse medemens.

whiskey en lakmoes | 25-11-09 | 11:35

Wielrennen is minstens net zo saai als zondagsrust.

Flowers | 25-11-09 | 11:20

dat je gelooft is prima.. maar doe dat tot aan je eigen voordeur. Op het moment dat je naar buiten stapt wil niemand horen wat jij gelooft. Zeiken om iets dat tegen je geloof in gaat standaard -veeeel
en christenen bashen.. tja.. moeten ze het maar niet zo makkelijk maken i guess..

Boembox | 25-11-09 | 10:01

Om hun eigen wapenen maar eens in de strijd te gooien: "Is de mens er voor de sabbat, of de sabbat er voor de mens?" (Marcus 2 vers 23-28)

rara | 25-11-09 | 09:26

Religie -1.

Pikkestrijder | 25-11-09 | 08:16

In Maartensdijk dat, op de grijze en ongewassen schijnende bewoners na, best een aardig dorpje is, bevod zich voor zover ik mij kan herinneren ook een gezellig Pannenkoekenrestaurant. Nu kan het zijn dat de onverdraagzame Gristenen dit bedrijf al hebben gesloopt, maar anders zou ik vast wat extra personeel aanrukken. Het wordt er druk op die wielkerzondag. En ik zou er direkt een gewoonte van maken om tussen tien en tien op die andere saaie zondagen wat muziek op de terassen te laten spelen. Maartensdijk belooft een zondagse trekpleister te worden...

Dagelijkse Dosis | 25-11-09 | 07:30

Ik woon op de bijbelberg en verpest met veel plezier altijd de zondagsrust.

veel vaak en vet | 25-11-09 | 07:24

bas heeft gelijk. wanneer hij vanuit zijn religie dat vervelend vindt moet hij daar tegen strijden. Deze man is niet wereldvreemd. Er zijn meer religies die dat doen en daar moeten wij mee leven. of daar tolerant mee om gaan.
Volgens de nederlandse cultuur en poldermodel zal deze ronde ook een dag eerder of later kunnen starten en daarmee los je dit op.
De mensen op de bibleblet worden gediscrimineerd en dat moet niet mogen in een tolerant nederland.

dolffie | 25-11-09 | 07:24

@kraakstaker
Eerder in dit topic meldde je dat iedereen weet dat god altijd met een hoofdletter geschreven wordt. Nu schijn je te begrijpen dat het allebei kan. I rest my case.

bintang | 25-11-09 | 03:45

In Godt geloven, want je hebt geen hersens... zowiezo -1

DeZwaan | 25-11-09 | 01:52

Inferi0r | 25-11-09 | 01:04
Je moet kwaad toch ook met kwaad bestrijden.

Anders nog? | 25-11-09 | 01:15

@Anders nog? | 25-11-09 | 00:35
COC? Dat is toch ook een soort van religie (geworden)?

Inferi0r | 25-11-09 | 01:04

Lijkt me leuk om die zondag met de reclamekaravaan mee te rijden. Wel extra vroeg vertrekken zodat er tijd genoeg is voor wat extra rondjes door die griffo-enclaves. Fijn in een reclamewagen van het COC, wat nichten in leren tuigjes op het dak en dan condooms rondstrooien.
Christenen bashen moet. Graag zou ik ook iets over de moslims zeggen maar ik heb geleerd: geen nieuwe religies bashen voordat de oude helemaal op zijn. En helaas planten ze zich voort als konijnen, dus dat duurt nog wel effe.
Het is overigens allemaal de schuld van de joden. Die hadden zo weinig zelfreinigend vermogen dat het meer dan dertig jaar heeft moeten duren voordat ze die dweperige sekteleider aan het kruis spijkerden.

Anders nog? | 25-11-09 | 00:35

Voordelen heeft het ook!

Vrijdag: alles dicht. Vinden de Moslims fijn.
Zaterdag: alles gesloten. Ook Joden doen we graag een plezier.
Zondag gesloten. Moet van Bas. (Bassie, bedankt!)
(blauwe) Maandag: In bed blijven. Kater.

Kom op! die drie laatste dagen kunnen we toch ook wel een excuus verzinnen om niet te werken?

Kapitein Sjaak Mus | 25-11-09 | 00:33

Via Westbroek naar Maartensdijk, Lage Vuursche en Drakensteyn en dan via Den Dolder terug naar Utrecht. Voor de komende zondagen weet ik tenminste weer waar ik moet gaan fietsen. ;)

Knollebollie | 25-11-09 | 00:13

Kan het enigszins wel begrijpen.

Al is de reden heel anders, ik ben absoluut niet grrristelijk, maar ik heb wel een aantal maal per jaar last van dat soort opgedrongen gektes.
Het is óf een wielerronde, éen of andere rit voor gehandicapten waarbij men de gehele dag al toeterend je huis voorbij rijdt, een rit van de plaatselijke motorclub (en die maken hérrie!), op een gegeven moment gaan die dingen je irriteren.
Ik heb niets met wielrennen, motorrijden, en meer van die zaken maar heb er wel regelmatig last van.

Dit varieert van op zondagmorgen vroeg wakker worden (en gedwongen wakker blijven!) tot het je eigen straat niet inkunnen omdat die weer eens afgezet is vanwege een plaatselijke (wielerronde, kermis, braderie, name it).

Motto van dit relaas is : huur een privé terrein waar je lekker kunt fietsen of motorrijden of wat dan ook maar hinder de openbare straten niet.
Ik betwijfel ten zeerste dat meer mensen er lol van hebben dan dat mensen er last van hebben in hun dagelijkse leven.

MusicMaster | 24-11-09 | 23:05

"duizenden wielerfans toelaten in hun Goddelijke enclave staat minstens gelijk aan buttsecks met het minderjarige neefje van Lucifer himself."

Grrrrristenen houden dus stiekem van jonge wielrennertjes?

Lamzaq | 24-11-09 | 22:45

It`s all bullshit, de hele tijd wielrenners lopen beklagen, maar dat gristentuig neemt binnekort nog de overhand ook!
Het moet toch verdulleme niet gekker worden?

Gexto | 24-11-09 | 22:08

Kunnen ze niet lekker in de kerk zitten tot het over is? Mijn god, de openbare weg en rechten voor iedereen en de scheiding van staat en kerk..... je hebt gewoon geen zin meer om de discussie aan te gaan met die mensen

mokum4all | 24-11-09 | 21:56

Bij Woudenberg rechtsaf slaan, dat is toch een flink klimmetje. Poeh.

niet voor de hond | 24-11-09 | 21:52

Een week heeft 7 dagen. 6 om te werken en een om te rusten, als het werk van de andere 6 dagen af is. De Giro levert veel geld op, niet zeuren dus!

albert136 | 24-11-09 | 21:45

Geef die man gewoon even een spuitje die betreffende zondag :)

Herman Saftleven | 24-11-09 | 21:44

Gossie, wat zielig

Kraakstaker | 24-11-09 | 21:42

Bas heeft zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk. Omdat de meerderheid van het volk iets wil moet de rest leijen, met het voetbal ook al zo. Doe is een beetje tolerant naar de minderheid. Neem een ander dorpje.

Inferi0r | 24-11-09 | 21:40

Voor die gristenfanatici (net zo erg als moslimfanaten en net zo 'tolerant' tege anderdenkenden) is lachen zelfs al een doodzonde. Dus, ga effies gewoon gauw deaud. Heeft de dominee en de gristelijke graftakbranche ook weer brood op de plank. In het zweet des aanschijns met de hand die graven delven, dat wel. Want in het oog des Heren adelt alleen domme en geestdodende arbeid..

blaster | 24-11-09 | 21:29

beetje onkies, oudere rijpere vrouw!

MacVulpen | 24-11-09 | 21:23

Hoeveel van zn dochters houdt ie in die kerker verborgen die Fritzl?

deoudererijperevrouw | 24-11-09 | 21:14

Haha. Bassie, gekke nestor van de tweede kamer. Men noemt hem een voorbeeld voor alle parlementariers. Ik zeg het is een religieuze idioot met een verknipt beeld van deze planeet. geloof in god en het komt goed, geloof er niet in en hel en verdoemenis zal op u losbarsten. Ik zeg: Bassie, ga is ff lekker naar je scheppert.

Sliptong | 24-11-09 | 21:11

@HIL | 24-11-09 | 20:33
We verbieden het verbieden.

Kraakstaker | 24-11-09 | 21:01

@HIL | 24-11-09 | 20:33
Ja? Nou? En? Want? Dus?
Doe eens vragen naar de bekende weg, trap die openstaande deur eens open...

ristretto | 24-11-09 | 20:54

en die dominee maar werken op zondag...

Practise what you preach, boy.

MacVulpen | 24-11-09 | 20:53

Als je het Boek ' Jesaja' van achteren naar voren leest, krijg je alle winnaars van de Giro op rij.

MacVulpen | 24-11-09 | 20:51

Er is maar 1 reden. Fietsen is nagenoeg katholiek. De Giro al helemaal.
De zegen wordt echt gevraagd door een pastoor ( nee, niet die van GS, een hele echte ) Daarom is Bas tegen. Hij wil geen paapse toestanden in zijn dorp.

ristretto | 24-11-09 | 20:49

Hakt Bas de handjes van zijn kinderen er ook af als die een koekje stelen uit de trommel? Staat immers ook in dat oude boekje....

religion is war | 24-11-09 | 20:45

Het geheel in een notedop samengevat luidt:

Alles, maar dan ook Alles wat Wij van GeenStijl vinden, denken en doen is normaal en hoort nu eenmaal zo, en iedereen die daar iets anders over denkt is per definitie achterlijk, incestueus, ranzig, gestoord, debiel of wat dan ook.

HIL | 24-11-09 | 20:33

ik houd ook van mijn zondagsrust: kan anno 2010 die kerkklok eindelijk eens uit!

knight03 | 24-11-09 | 20:27

Kein geloel, AZ moet zo weer aan de bak, dus wieder Fussball

Klinisch dood | 24-11-09 | 20:25

jan-lul-de-behanger | 24-11-09 | 19:49

Doet mij eerder denken aan twee verzen in plaats van één. Nogal lang voor één vers, weet hoe zware kluif een dominee daaraan zou hebben.

jawell | 24-11-09 | 20:22

zeker bang dat het beeld van 100 gespierde mannenbillen in strakke broekjes onzedelijke gedachten oproept bij onzer SGP bevolking en mr. van der Vlies in persoon

tegenworst | 24-11-09 | 20:19

Bas Bemoeial,ga eens fijn een stukje opzouten op zondag... En als iemand echt niet zonder religie kan,kan ik de belgische trappiste aanraden! _O_ en wielersport kijken natuurlijk.

lichtpunt | 24-11-09 | 20:15

Het is uiteraard zijn goed recht om hier zijn beklag over te doen. Argumenten als dat het geld oplevert in deze crisistijd zijn volkomen irrelevant. Dus ik zou zeggen: opzouten met dat sponsorfeestje voor mijn deur, maar dat had Bas al begrepen.

Vrijvangeest | 24-11-09 | 20:10

Raptor | 24-11-09 | 19:58

Wegen worden met 'gemeenschap' geld betaald.

De vraag is immer hoe groot, welke gemeenschap en hoeveel ze te zeggen mag en moet hebben over een bepaalde bijdrage ten koste of bate van een kleinere of grotere gemeenschap.

Ga der maar an staan.

tederewillem | 24-11-09 | 20:08

Ik denk dat ik maar voor zijn deur naar de Giro ga kijken.

drs. Hunebed | 24-11-09 | 20:08

Zeiken om het zeiken.
Ambulances rijden daar zeker ook niet op zondag ?
.
Get a live!

elevator | 24-11-09 | 19:03
-
But, I'm already alive !

You-On-A-Gin | 24-11-09 | 20:04

www.sgpnee.nl/

Die christenfundi's zijn ook tegen de Tour de France, die op een zondag door Zeeland komt. Want oh jee, je zal maar de zondagsrust verstoren. Heren Enge ChristenHonden, mogen de kerkklokken dan ook voortaan stil blijven? Dat zou pas echt rust zijn.

ramses snaptnie | 24-11-09 | 20:04

Zij maken er het probleem van in de hoop dat als ze hard genoeg zeuren, hun zin krijgen. Is het ook tegen het principe van de SGP om met een goed tegenvoorstel te komen in plaats van maar weer direct over een verbod beginnen? Dat zou dus betekenen, dat de SGP in het geheel tegen dit evenement is. En dan zegt dat rund op Goeree dat er feitelijk niets mis is met het evenement. Contradictie in termino

Kraakstaker | 24-11-09 | 20:03

Iemand is tegen een fietsfestijn op zondag, en heeft daar een reden voor. Dus?

crankshaft | 24-11-09 | 19:59

Als een dorp overtuigend Christelijk is en ze liever de zondagsrust respecteren zie ik hier het probleem niet in.

Raptor | 24-11-09 | 19:58

.. en dat van de nestor welke in de kamer 'verdraagzaamheid' verkondigd.

dunc | 24-11-09 | 19:58

fotofuck | 24-11-09 | 19:49
'Heel veel Europese hoofdsteden'.. tot nu toe was hij alleen niet welkom in Londen en de Britse rechterT heeft die laffe honden netjes teruggefloten.. draaien en manipuleren zijn ze goed in..
jan-lul-de-behanger | 24-11-09 | 19:49
Je loopt als fietser meer risico in de plomp terecht te komen, met dat hellevuur zal het wel loslopen..

JosVerbeek | 24-11-09 | 19:56

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:47
Met een potentieel dat niet meer is als wat ze nu hebben, dus.
Ik zie het maar als het circus, dat zooitje in Den Haag.
Soms een mooie trapeze act.
Als je geluk hebt wat paarden.
Afgewisseld met een Clown Bas(sie).

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:53

@jan-lul-de-behanger | 24-11-09 | 19:49
Ook geen trapauto? Ahhh

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:52

moogt gij op de dag des Heeren zijn Naam bezoedelen door het met voeten voortbewegen van een voertuig op wielen, de heerscharen des Heeren zullen u straffen met dozen vol punaises op uw pad, zodat uw tandengeknars gehoord kan worden tot in de duisterste duisternis, wat slechts door het geknal uwer banden overtroffen kan worden. Vreest, vreest, het einde is nabij en de Heere kent geen genade voor racefietsers, maar laat hen direct de Vuren der Helle binnenfietsen.

(uit de apocrieve boeken: Jldb 22, vers 12)

jan-lul-de-behanger | 24-11-09 | 19:49

Dit dan, nu echt even gaan fucken; DEN HAAG - Een gepland bezoek van de Tweede Kamer aan Turkije komt op losse schroeven te staan, nu de Turkse overheid in felle bewoordingen heeft uitgehaald naar delegatielid Geert Wilders.
''Zo'n fascist en racist is niet alleen in Turkije, maar ook in heel veel Europese hoofdsteden niet welkom.''
Dat heeft een woordvoerder van de Turkse minister Ahmet Davutoglu (Buitenlandse Zaken) dinsdag gezegd.
De Turkse minister is wel een voorstander van Giro,s bij Grefo's, dat dan weer wel.

fotofuck | 24-11-09 | 19:49

Elke vorm van geloof is achterlijk.
.
gestoorde geselbroeders +1
religieus geschifte SGP-nestor +1
Verzetsleger van de Heer +1

Parsons | 24-11-09 | 19:48

Met het oog op de scheiding van Kerk en Staat, is de SGP eigenlijk gewoon een linke "beweging"

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:47

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:33

Daarom ook tegengas geven.

tederewillem | 24-11-09 | 19:42

De koopzondag wordt toch afgeschaft, dus ik denk dat ik dan maar even in Maartensdijk ga kijken.

Ulle Ruttelflut | 24-11-09 | 19:41

@Klinisch dood | 24-11-09 | 19:07: Waarom zou dat niet kunnen? Als ze er niet van houden, hoeven ze niet te komen kijken. Dan gaan ze toch lekker thuis zitten of in de kerk?

Melchior C Balthasar | 24-11-09 | 19:40

fotofuck | 24-11-09 | 19:34
Ach, zo'n strip met punaises vond ik laatst ook in mijn tuin. Ben jij mijn bovenbuurvrouw?

Elisabeth2 | 24-11-09 | 19:39

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:28

Echt serieus voor mijn leven bidden heb ik maar één keer gedaan. En het heeft geholpen.
De rest is procedure.

tederewillem | 24-11-09 | 19:38

fotofuck | 24-11-09 | 19:29
Zie de btw ook niet zo goed. Maar hoeft ook niet, heb zelf al genoeg btw geleverd vandaag. Wel mooi stukje...

Jeen | 24-11-09 | 19:38

@Kladderaradatsch | 24-11-09 | 19:14

Nee, godzijdank (ironisch bedoelt) komt Van der Vlies niet ver. Maar het feit dat hij het iedere keer probeert leidt tot een lichte ergenis bij mij.
En wat is een piechem? Geen flauw idee. ik vermoed jongen/man. Hoor het wel eens in het Mokumse.

stadsjongen | 24-11-09 | 19:38

Bedankt voor de tip harry, ik hou mijn muil verder, ik was gewoon te enthousiast.

fotofuck | 24-11-09 | 19:36

Is natuurlijk wel leuk, om een bandenplak festijn te organiseren op die zondag, met door links-communistische-invalide-vrijheidsstrijders geperste punaises
van de Action 1000 voor een euri moet dat wel lukken, maak je wel een feest in zo,n dorp.
De opbrengst kan dan naar de kerk.

fotofuck | 24-11-09 | 19:34

Hebben we nog over de scheiding van kerk en Staat, nagedacht? Of laten we dat even links liggen? Kijk even waar de SGP in dat geheel staat.
nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_ke...
Dit is rammelen aan de poten van de democratie.

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:33

fotofuck | 24-11-09 | 19:26
Pas maar op, ik heb hier mensen kapodt gemaakt zien worden omdat ze er voor uitkwamen dat ze nog staande pissen. Maar ik zal het niet verder vertellen.

harry pikkel | 24-11-09 | 19:33

Ik zondig altijd op zondag.
Alle gekheid aan een kruisje. Sinds wanneer luistert Geenstijl naar dit soort geruis? Negeren dit soort gerelicapten!

Antitheïst | 24-11-09 | 19:31

Vergeten we even de invloed van Constantijn beste GeenStijl? Leuk dat jullie anti-religie zijn maar intolerantie in het Christelijk geloof even zo gemakkelijk vergelijken met JC zo rond 1 AD geeft slechts aan dat jullie geen kudt van onze eigen (Joods-Gristelijk-Humanistische) Geschiedenis begrijpen. Doe eens beter dan willekeurig data posten en ga eens een keer inhoudelijk op de zaken rondom kerk en staat in...

liggend_streepje | 24-11-09 | 19:29

-1 op zijn minst zal je bedoelen. Dit topic van Brusselmans heeft geen Bijzonder Toegevoegde Waarde.

fotofuck | 24-11-09 | 19:29

tederewillem | 24-11-09 | 19:26
10 weesgegroetjes en je bent er van af.
Zo moeilijk is Paaps zijn niet.

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:28

Met een paar uurtjes is het hele circus weer weg, dus who cares? Neemt niet weg dat wielrenners hersenloze randdebielen zijn (en ik haal ze regelmatig in zelfs) die alles van kip tot kleuter zonder scrupules overhoop rijden..

JosVerbeek | 24-11-09 | 19:28

+1 voor brusselmans btw

Jeen | 24-11-09 | 19:27

@Harry Pikkel

Beroepszeikers, staan vaak bij de stevige kakkers, dus....

fotofuck | 24-11-09 | 19:26

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:20

Heb ik vroeger ook gedaan. Toen ik het nodig had. Later weer ruimschoots geodgemaakt.
Dat schuldgevoel blijft toch knagen ;-)

tederewillem | 24-11-09 | 19:26

@Kraakstaker | 24-11-09 | 19:15: Doorgaans zeer brave incidentjes.

Fleauxe | 24-11-09 | 19:24

Ach, als je toevallig net ff stevig moet kakken zijn ze alweer voorbij, dus waar hebben we het over? Oh ja, over beroepszeikerds.

harry pikkel | 24-11-09 | 19:23

LOL, scherpe topics vandaag, als de reaguurders nou ook nog even meewerken.

sjaakdeslinksesul | 24-11-09 | 19:23

@Argyronauta
Hahahahahahah humor!!! Top hahahaha eerste keer dat ik echt moet lachen hahaha!

fotofuck | 24-11-09 | 19:22

tederewillem | 24-11-09 | 19:17
Ah, U is ook bekend met de ton van Jaap.
Welkom.

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:22

GODFUR ... dan ga je toch de hele zondag in de kerk zitten biechten - dan gaat tenminste nog meer aan je voorbij .... !

hauwz | 24-11-09 | 19:20

Geweldig stuk proza! 1000 maal hulde en bloemen en zo!

Potloodventer | 24-11-09 | 19:20

tederewillem | 24-11-09 | 19:12
Toch verdenk ik hem er stiekem van € 1,00 in het bakje doen en er € 5,00 uithalen.

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:20

@tederewillem | 24-11-09 | 19:17
Die van ons is mooi op kerstavond. Goed aangeschoten en niet eens doorhebben dat we alle bonnetjes op rekening van de parochie zetten. En dan op Kerstmorgen willen vloeken... Hoho pastoor!! ;)

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:19

Sjezus gristus wat een verdoemt goed idee om de Giro op zondag in Utrecht te laten finishen! Had het zelf kunnen bedenken... Gebeurt er in Utrecht ook een keer wat.

Jeen | 24-11-09 | 19:19

Bos Hout | 24-11-09 | 18:54
Waarom zou je dat doen. Zitten die mensen jou dwars?

Elisabeth2 | 24-11-09 | 19:19

Ik schat dat de gemiddelde woning/boerderij in Maartensdijk meer dan 500.00 euri's doen. die op de route denk ik meer dan een miljoen. Dan betaal je je al scheel aan onroerendgoed-belasting, en wil je zeker geen wielrenners-caravaan waar je huis woont, of je nu een heiden ,gristen, of weet ik veel wat bent.
Laat ze lekker door Overvecht fietsen, zijn ze hun fiets sowieso kwijt, en wij ook geen kandidaat meer voor de Olympische Spelen en al die volkse onzin.
Geef het volk brood en spelen, maar graag in 010 of 020.

fotofuck | 24-11-09 | 19:19

Elisabeth2 | 24-11-09 | 19:15
Een 'fout' om van te leren.

Ashtrey | 24-11-09 | 19:18

@ Klinisch dood | 24-11-09 | 19:07
Waarom zouden in vredesnaam de achterlijke ideeën van grrristenen over zondagsrust zwaarder tellen dan de wensen van normale burgers die op hum vrije dag een verzetje willen? Als die route dan toevallig door een bepaald dorp loopt: vette pech voor de eventuele bidlippen. Hier in het noorden hebben we ook zo'n postbankfietsdinges gehad, giro of zo, ik heb een hekel aan dat wielrace gedoe dus voor mij hoeft dat op geen enkele dag. Maar als zoveel mensen dat wel grappig vinden mogen ze het van mij doen. Ik heb het dus niet verboden.

ParanoidAndroid | 24-11-09 | 19:17

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:11
In de kerruk kom ik al jaren niet meer maar tijdens mijn misdienaarschap spuugde de pastoor er ook niet in. En wij dronken stiekum mee. god = goed ;-)

tederewillem | 24-11-09 | 19:17

@ Vieze Tonnie | 24-11-09 | 19:13
Woeh, scherp!

Kladderaradatsch | 24-11-09 | 19:16

Ik las eerst: "Bas van der Vlies gaat Giro d'Italia lopen". Dat leek me al zo sportief van die man, en dat op zijn leeftijd! Ik zag hem al achter die wielrenners aanhollen. Toen heb ik nog maar eens beter gelezen want ik vond dat toch wel een beetje vreemd, en toen bleek het ook niet waar te zijn.

Argyronauta | 24-11-09 | 19:15

Ashtrey | 24-11-09 | 18:58
Ach, het is een trieste betonklomp die goedkoop en haastig in elkaar gezet werd. Die tragedie heeft er maar ten deleee te maken dat het een troosteloze bende is.

Elisabeth2 | 24-11-09 | 19:15

@Fleauxe | 24-11-09 | 19:13
Helemaal mee eens. Ik kijk ook alleen maar de valpartijen :)

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:15

@ stadsjongen | 24-11-09 | 19:02
Erg ver gaat zo'n Bas van der Vlies toch niet komen? (je weet het niet tegenwoordig)
Wat is trouwens een geselbroeder?
Wat is trouwens een piechem?

Kladderaradatsch | 24-11-09 | 19:14

Alleen maar om Rome te pesten zeker.

Vieze Tonnie | 24-11-09 | 19:13

@bintang | 24-11-09 | 19:10
Het ene is het zelfstandig naamwoord, het andere de aanduiding van het opperwezen in de christelijke traditie.
Kijk even of alle goden met Hoofd- en kleine letters worden geschreven, dan snap je wat ik bedoel.

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:13

Wielrennen is een kudtsport. Niet leuk om naar te kijken, en voor een duf zelfmeegbrachtbroodpubliek. Als we daarmee de economie moeten redden, geef het dan maar op.

Fleauxe | 24-11-09 | 19:13

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:09
Ik mag die van der Vlies wel. Niet te koop voor geld.

tederewillem | 24-11-09 | 19:12

@tederewillem | 24-11-09 | 19:06
Dat is wel waar. Maar dat heb ik ook niet van de pastoor geleerd. Wel zuipen, want wij hebben een hele gezellige pastoor ;)

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:11

@Kraakstaker
Heb de dikke Van Dale er meteen even bijgepakt. Daar staan twee entries:
- god
- God
Heb jij zelf eigenlijk wel gekeken?

bintang | 24-11-09 | 19:10

Even een mooie anekdote. Een jaar of twintig geleden was er in een SGP-dorp de jaarlijkse wielerwedstrijd. Op zaterdag, dat dan weer wel. Weet je wie er won? Een gristen met zo'n jaren vijftig look. Dikke hoornen bril, wit overhemd, zwart puntig stropdasje en zwarte bandplooi. Op een zwarte herenfiets met van die stangremmen en van die leuke vlaggetjes van waar hij allemaal heen gefietst was. Stroe, Garderen, Nunspeet. Dat is dan wel weer humor.

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:09

Weet wel dat deze woorden worden gezegd door het fossiel van de 2de Kamer.
Insect daarvoor !

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 19:09

Ik weet toevallig in welk huis Vliesmans woont (hij staat overigens gewoon in de telefoongids), erg veel glas, kan ik u melden. Godt moet tenslotte goed kunnen zien wat daarbinnen allemaal gebeurt. Zijn er mensen in voor een inzamelingsactie t.b.v. voldoende lichtdichte gordijnen en oordopjes voor de familie Vliesmans?

vriendjuh Stokvis | 24-11-09 | 19:08

Alhoewel ik niet zo erg in de Heere ben de laatste tijd (ben hem destijds niet tegengekomen aan gene zijde) vind ik dat die oude bok een punt heeft.
Je gaat toch ook niet op zondag een wielerwedstrijd door Urk of Staphorst
laten denderen? Ik zou zeggen: bedenk een alternatieve route die niet door dorpen loopt waar veel van die gristenfundies wonen.

Klinisch dood | 24-11-09 | 19:07

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:58
Och, met wat praktiserende tederheid voor de medemens kom je een heel end.

tederewillem | 24-11-09 | 19:06

Ik heb een teringschurfthekel aan wielfietsen (wielrennen, dat klopt toch niet?) Maar als een grrristen iets wil verbieden ben ik per definitie ongezien voorstander van de show/het evenement/de wedstrijd/de foto/de film/de watdanook. Want dat moet je die droeftoeters nageven, je kunt er blind op varen dat alles wat zij willen verbieden over het algemeen spannend/leuk/leerzaam/geil/geil/geil/en noodzakelijk is. Kan er geen grrristen-pictogram komen zodat je in een oogopslag kunt zien of iets leuk is? Net als de kijkwijzer voor de TV, die wordt door kinderen ook gebruikt als graadmeter of iets de moeite van het kijken waard is.

ParanoidAndroid | 24-11-09 | 19:04

Het waait wel over! | 24-11-09 | 18:56
Van waar dat 'mooie sier', verkeerde interpretatie mijnerzijds?

Ashtrey | 24-11-09 | 19:04

@bintang | 24-11-09 | 19:01
Als ik mijn hond, Hond noem, hangt daar geen complete geloofsgemeenschap. Doe eens kijken in de van Dale. De dikke.

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:03

Bas heeft gelijk, dat wielrendoping gedoe op de dag des Heren dat hebben we toch niet nodig, de ronde van Italie doen ze maar in Italie.

websenior | 24-11-09 | 19:03

Leuk he' ... christenen bashen .
Get a live!

elevator | 24-11-09 | 19:03

@Kladderaradatsch | 24-11-09 | 18:46

Ach ja, deze stadspiechem wordt altijd een beetje rebels als mensen hun levensovertuiging willen opdringen. Ik gun iedereen zijn zondagsrust maar het probleem is dat mijn zondagsvertier wordt ontnomen.

stadsjongen | 24-11-09 | 19:02

@xzaz2 | 24-11-09 | 18:58
Even terug lezen en er dan inhoudelijk op reageren. Ge spuugt nu alleen losse klodders. Voor het zingen de kerk uit, noemen ze dan. Je kunt lezen wat ik bedoelde. Of werkt het net zoals met het grote Boek waar ik op doelde? Het wordt niet gelezen, slechts geinterpreteerd.

Kraakstaker | 24-11-09 | 19:01

@Kraakstaker
Joden noemen hun god Jahweh, moslims noemen hun god Allah, en de christenen noemen hun god God. Soms dus wel en soms geen hoofdletter. Als jij je hond Hond noemt, verwacht je toch ook niet dat iedereen voortaan hond met een hoofdletter schrijft.

bintang | 24-11-09 | 19:01

@xzaz2
Wijze woorden, mee eens !

fotofuck | 24-11-09 | 19:01

@Kraakstaker
Ja volgens de reaguurders wel, het grote Boek van Geenstijl.nl.. de pot verwijt de ketel..
Nog steeds mogen de burgers kiezen wat er in hun dorp gebeurd gelukkig, als het aan Geenstijl ligt moeten we allemaal naar der Fuhrer luisteren.

xzaz2 | 24-11-09 | 18:58

Ga zelf lekker op zondag op je luie reet zitten. Maar val ons er niet mee lastig, gristenvolk.

BeertjeB | 24-11-09 | 18:58

Bos Hout | 24-11-09 | 18:54
Ouderwets strepen trekken op het kerkplein, net als de kerk uit gaat.
Heerlijk.

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 18:58

Iedere normale christen doet allang niet meer aan de zondagsrust tis zonde dat van die kutdorpjes alle christenen voor paal zetten.

En nee ik geloof niet.

Boredzor | 24-11-09 | 18:58

@tederewillem | 24-11-09 | 18:55
Dan is de oogappel ook niet aan je besteed, dus.

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:58

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:51
Aan Munchen kleeft een smet, die de pracht van sport besmeurde, een spookstad werd het, echter niet datgene waar u op doelt.

Ashtrey | 24-11-09 | 18:58

@Bos Hout maar daar heb ik ook geen problemen mee, maar dat plebs wat wielrennen leuk vindt, bah, zegt overigens alles over de afkomst van Brusselmans.

fotofuck | 24-11-09 | 18:56

U werd altijd als laatste gekozen bij het potje straatvoetbal?
Ashtrey | 24-11-09 | 18:47

Ben nooit zo'n voetballer geweest. Meer van het basketbal vroeger. OS in NL lijkt me een prima idee. 2028 wordt geopperd. www.olympischstadion.nl/index.php?opti....

Het waait wel over! | 24-11-09 | 18:56

Hoe langer de rok,
hoe natter het hok....

Ayaan Sorry | 24-11-09 | 18:55

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:50

lol

Ik heb zoveel vertrouwen in god dat ik blasfemeer, ridiculiseer, ontken en over de Boeken durf te pissen zonder te denken in de hel te komen

tederewillem | 24-11-09 | 18:55

@Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 18:52
ik vind een haleluja op zijn plaats.

Canarie | 24-11-09 | 18:54

Ik ga zondag expres met de V12 F1 door Maartensdijk gummen. Moet een sop houden daar.

Bos Hout | 24-11-09 | 18:54

tederewillem | 24-11-09 | 18:45
Ja en voor sommige mensen is fietsen een roeping en als die roeping ervoor zorgt dat je ervan kunt leven dan heet dat volgens mij in Nederland nog altijd gewoon arbeid.

irriducibili79 | 24-11-09 | 18:54

Elmer? Leipe shit ;)

Gary Glitter | 24-11-09 | 18:54

*Mompelt iets over een lawaai protest op zondag voor het huis van Van der Vlies.

MysteryQuest | 24-11-09 | 18:54


Als die refo's even op het route kaartje kijken kunnen ze de hulp van hun HEERE vast wel een route uitstippelen om de kerk te vinden. De fietsertjes kunnen maar een keer tussen een refo en zijn kerk doorfietsen.
Er is altijd een weg DE WEG

OM | 24-11-09 | 18:53

tederewillem | 24-11-09 | 18:49
LOL

Jaap de Paap | 24-11-09 | 18:53

Sinds wanneer mag je niet meer tegen iets zijn. Is de cultuur hier bij Geenstijl juist niet het 'tegen' zijn. Of is dat alleen wanneer Geenstijl het goed vindt?

xzaz2 | 24-11-09 | 18:53

Is het verplicht om mee te fietsen als die karavaan door jouw dorp gaat ofzo ?
Precies.
Bas moet niet zeuren maar zingen op zondag.

Teun van het Tuinpad | 24-11-09 | 18:52

En ze gaan ook nog langs Veenendaal. Oioioioioi, als dat maar goed gaat. Daar woont een hele kudde gristenen...

vriendje | 24-11-09 | 18:52

Ashtrey | 24-11-09 | 18:47
En daar is hier in NL nog allen ruimte voor in de Flevopolder. NL ook weer opgezadeld met een spookstad van in elkaar geflanste gebouwen ala Munchen.

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:51

@tederewillem | 24-11-09 | 18:49
Staat dat ook in het grote Boek?

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:50

Die wielrenners douwen me altijd van de weg, in mijn klompfietsje, aso's zijn het, en allemaal verslaafd. Dus niet door mijn buurt!!

fotofuck | 24-11-09 | 18:50

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:47

god heeft geen hoofdletters nodig.

tederewillem | 24-11-09 | 18:49

Het waait wel over! | 24-11-09 | 18:39
U werd altijd als laatste gekozen bij het potje straatvoetbal?
Quid pro quo, de OS in NL zou een droom zijn, die ik ooit nog hoop mee te maken.

Ashtrey | 24-11-09 | 18:47

@tederewillem | 24-11-09 | 18:45

Niet alleen iedere gristen, maar zelfs degenen die op de MULO nog Nederlandsch hebben gehad, weten dat je God met een hoofdletter schrijft. Zit je de boel te poken, of meen je wat je schrijft?

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:47

@ fotofuck | 24-11-09 | 18:09
Dit had ik al een tijdje willen zeggen, maar kon het niet zo mooi verwoorden.

@ stadsjongen | 24-11-09 | 18:13
akkoord, het duurt blijkbaar even voordat het hele peleton ook weer bij is, bij de tijd, zal ik maar zeggen.
Zondagsrust is idd een beetje behoorlijk achterlijk; des te zieliger om je wel heel rebels te voelen om daar niet aan mee te doen.

Kladderaradatsch | 24-11-09 | 18:46

Gelukkig zijn katholieken wat relaxter en niet zo star als deze zwarte kousen lui.

Toetsenman | 24-11-09 | 18:46

@irriducibili79 | 24-11-09 | 18:42
Is al over nagedacht. Pastoor is geen baan maar een ambt of een roeping. Net zoals pliesie, etc. Altijd handig om excepties in te bouwen. Het mag niet, maar we verzinnen er gewoon iets voor.

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:45

van der Vlies kan zich op de dag des Heren
volledig concentreren
op zijn menselijke, doch vuige, gedachten
die hem doen smachten
naar maandag om daarop te onaneren

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:45

irriducibili79 | 24-11-09 | 18:42

Het woord van god verspreiden is geen werk maar een roeping!

tederewillem | 24-11-09 | 18:45

Ik vind het dan wel weer vreemd dat meneer de pastoor dan juist op zondag zijn drukste werkdag heeft.

irriducibili79 | 24-11-09 | 18:42

Het waait wel over! | 24-11-09 | 18:39
Ha, ja dat is zo. Je zou zo denken als land dat je geluk hebt om er onderuit te komen om de Olympische Spelen te moeten organiseren.

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:42

@Toetsenman | 24-11-09 | 18:40
Waar moeten ze anders die C&A pakken vandaan halen voor die prijs?

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:42

Zeg, Van der Vlies, je kunt die zondag toch lekker op de bank gaan liggen snurken met een bijbel over je gezicht? Wat zit je te zuigen, man.

Waaligator | 24-11-09 | 18:42

Op de dag des heren mag je enkel kut met peren.

henriette | 24-11-09 | 18:41

@mezelf: de Tour start natuurlijk in Rotterdam (no offense).

Het waait wel over! | 24-11-09 | 18:41

Wanneer komen die SGP'ers nou eens in actie tegen al die chinezen die op zondag hard aan het werk zijn om hun goedkope spulletjes te produceren?

Toetsenman | 24-11-09 | 18:40

Niet alleen het fietsen is uit den boze op Gods dag. topsport is in z'n geheel uit den boze volgens de SGP. " Juk afgeworpen heeft"

caravaggio | 24-11-09 | 18:40

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:36
De afgelopen Vuelta is in Assen gestart, de Giro start in Amsterdam en De Tour start in Amsterdam. En Nederland wil ook heel graag het WK voetbal een keer organiseren (samen met België). Dat alles is om mooie sier te maken zodat we in 2000-tig een keer de Olympische Spelen mogen organiseren.

Het waait wel over! | 24-11-09 | 18:39

Iedereen, ook christenen is vrij om ergens tegen te protesteren. Dat is het mooie van democratie en het vrije woord. Een rechter zal dat eventueel toe of afwijzen, getoetst aan het wetboek. Begrijp me goed, ik ben het absoluut niet eens met SGP en consorten, totale onzin uiteraard. Maar dat zal ook wel zo zijn met die 25 miljoen euro die ergens naar toe vloeit, ook de grootste onzin.

quick nick | 24-11-09 | 18:39

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:36
Het gaat mij nog niet eens om het christelijke aspect van dit geheel, hier worden soms ook doorgaande wegen afgesloten voor sportactiviteiten. Is om gek van te worden, je kunt geen kant meer op.

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:39

Siebrandt | 24-11-09 | 18:35

Dan ben je zelf de enige klant. Zo werkt dat in dat soort dorpen. (Als je al een verhuurder vindt)

tederewillem | 24-11-09 | 18:39

-zelf edit; eerste reaguursel is aardig geromantiseerd, derhalve strookt het niet op alle fronten met de waarheid, maar sport is ons geluk (althans voor sommige).

Ashtrey | 24-11-09 | 18:38

Geef even je mening, mensen.
zondagsrust.hyves.nl/

Of biedt wat fietsen te koop aan.

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:38

Hetzelfde gedonder als in 1968 toen Jan Janssen de Tour de France had gewonnen. Daarna kregen de gereformeerden onderling slaande ruzie over het schenden van de zondagsrust.
sportgeschiedenis.nl/2007/07/22/de-tou...

jRRT | 24-11-09 | 18:38

Steun de SGP stort uw geld op Giro 3738.

irriducibili79 | 24-11-09 | 18:37

Ashtrey | 24-11-09 | 18:35
Hulde. Mooi geschreven.

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:37

Begrijp sowieso niet wat de Ronde van Italie in Nederland moet.

tederewillem | 24-11-09 | 18:36

Mooi,als de Giro gewoon door Maartensdijk heenfietst, ga ik voor één keer toeschouwer zijn. In Maartensdijk. UPH.

Het waait wel over! | 24-11-09 | 18:36

Waarom moet die giro d'italia eigenlijk in NL beginnen? Giro = rondrit, italia - italië. Groot genoeg daar toch?

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:36

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:29
Oké, maar alles hoeft toch ook niet te wijken voor de sport? Of wonen er alleen maar gristelijke mensen in dat dorp? Zo niet, mogen zij dan voor de rest bepalen hoe hun dorp die ene zondag doorbrengt?

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:36

Sport is tot op een zekere hoogte eauk een religie, maar vaak zonder de schuldvragen, de indoctrinatie, het en masse verstoten van een ieder met een ander denkbeeld.
Sport verbroedert de mensheid op een manier waar religies vaak een puntje aan kunnen zuigen. Sport is mooi, intens en een weerspiegeling van onze ware potentie.
Dat hadden de wijze grieken goed gezien.
*zucht*

Ashtrey | 24-11-09 | 18:35

Jesussss fucking crisstt. Ik ga morgen een KFC open midden op het dorpsplein en alleen voor zondag in dat kudtdorp.

Siebrandt | 24-11-09 | 18:35

Zelf ben ik groot aanhanger van Bas, maar dit is een beetje onzinnig van de beste man. Ik snap best dat hij zondagsrust wil, maar maak er dan een gezellig familiedagje van buiten Maartensdijk o.i.d.

jawell | 24-11-09 | 18:34

Uit protest een rondje om de kerk inlassen in die tour

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:34

Hoe kunnen die gristenen daar nu last van hebben? Ze mogen de deur toch niet uit op zondag behalve om naar de kerk te gaan. Niemand verbiedt ze om te gaan rusten en bidden tot ze een ons wegen op zondag. Maar nee, zij moeten voor niet-gelovigen de zondags-lol verpesten met hun verbod. Wanneer gaan ze snappen dat hun verbod mijn verbod niet is?

koerbagh ® | 24-11-09 | 18:32

Eigenlijk wel een verwend kereltje of vrouwtje die god. Als ik mijn zin niet krijg, dan... Als jullie niet luisteren, dan.... Als je tegen mijn mores ingaat, dan....
Bah!

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:32

God, wat ga ik lekker uitslapen zondag.

Groenepuntmuts. | 24-11-09 | 18:31

Het aan anderen opleggen van verboden vanwege je eigen geloof is strafbaar.

Merlot | 24-11-09 | 18:31

@Superior Bastard | 24-11-09 | 18:27
Ze zoeken nog mensen voor de Tour D'IVine

Canarie | 24-11-09 | 18:31

Canarie | 24-11-09 | 18:28
Ja, en toen men niet wilde luisteren zette hij de hele toko onder water.

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:30

@Superior Bastard | 24-11-09 | 18:27
Ik zie ineens de hand van God die dat fietsertje het ravijn in piekte...:)

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:29

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:25
Zelfde comment dan.

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:29

@Superior Bastard | 24-11-09 | 18:27
Hij zei ook dat vrijdag een betere dag is om vrij te nemen..

Canarie | 24-11-09 | 18:28

Misschien vindt god wielrennen ook wel leuk. Hij heeft er onnlangs genoeg bij zich geroepen.

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:27

Zondagsrust? Uit je nest gebeierd worden door de koster. Mooie zondagsrust. Brrr, hypocriet.

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:26

Ondertussen stel ik voor om in alle bijbelriemdorpen op zon- en feestdagen alles af te sluiten: stroom, water, gas, tv, riool, internet & de openbare weg.

Cazi | 24-11-09 | 18:26

Gewoon even een loopbrugje over de route richting het grote huis met de bimbam toren en klaar.

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:25

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:24
En als dit moslims waren geweest, die hun vrijdaggebed verstoord zagen?

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:25

Eigenlijk moeten we een actie beginnen tegen dat gejank uit de kerken op zondag. Dat is slecht voor de zondagsrust..
Mara goed.. Actievoeren is voor krakers... en Heaumeaux... die ook.

Canarie | 24-11-09 | 18:25

Nou niet meteen alle christenen af gaan zeiken brusselmans, in katholiek italié en spanje wordt er ook gewoon op de zondag gekoerst. Zou me zelfs niet verbazen als de kerkgangers even de dienst onderbreken om de giro voorbij te zien komen.

madakantognie?! | 24-11-09 | 18:24

En terecht dat die mensen protesteren, waarom moet alles wijken voor sport?

Elisabeth2 | 24-11-09 | 18:24

Boer in Amsterdam | 24-11-09 | 18:20
Waarom hoeven zij dan geen respect te tonen voor mensen die de zondag gebruiken om hun hobby uit te oefenen en daar veel plezier aan beleven, omdat zij daar door de week niet aan toekomen.

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:22

Is het fout om te willen dat alle gristenen in een grote bak met napalm pleuren...

Canarie | 24-11-09 | 18:22

Hoei, lachen dat stuk van SGP Goedereede. Over het krenkend en kleinerend effect voor de verliezer. Hallo, lutsers, in een sportwedstrijd verliest er altijd iemand. Hoe etaleer ik mijn "ik-kan-niet-tegen-mijn-verlies-houding"?

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:22

Maar je mag wel op de fiets naar de kark.

DANNY3960 | 24-11-09 | 18:21

Als je in Nederland aan de kant kan gaan voor een moslim, kan je ook rekening houden met een christen. Als zij die zondagsrust in ere willen houden, hebben wij daar respect voor te tonen.

Boer in Amsterdam | 24-11-09 | 18:20

Alle gelovigen zijn even gek, maar sommigen weten het wat beter te verbergen dan anderen.

bintang | 24-11-09 | 18:19

En wij ons maar, tercht overigens, druk maken om een stelletje moslims, die zijn tenminste herkenbaar in woord en gebaar. En ondertussen worden we lachend gegijzeld en gegeseld door de echte wolven in schaapskleren.
Vuile gristenhonden.

Superior Bastard | 24-11-09 | 18:19

Volgt Berlusconi in zo'n auto met schaars geklede dames die condooms in het publiek gooien?

tederewillem | 24-11-09 | 18:19

Dat "Minderjarig"-gedeelte vergoedt toch wel weer veel voor die Gggristenen? Ik zeg gaan met die banaan, nog een paar rondjes extra door dat gat rijden.

OscarWilde | 24-11-09 | 18:18

Wat een zure lui ook, die gristenhonden... Een dagje... één dagje maar komen die fietsertjes langs je huis!

Obrokkoli | 24-11-09 | 18:18

goh, zeiken over dat ene straatje Maartensdijk, is gewoon een doorgaande route

de kaleman | 24-11-09 | 18:17

loerelau | 24-11-09 | 18:15

Heb je gelijk in, dat klopt niet.

tederewillem | 24-11-09 | 18:17

Hij is gewoon jaloers dat die gasten drugs gebruiken voor hun werk.

Canarie | 24-11-09 | 18:17

Ah, eindelijk iemand die voor zijn eigen zaak opkomt, of je het daar nu mee eens bent of niet. Zouden wij nog wat van kunnen leren.

wijsvinger | 24-11-09 | 18:17

SGP-ers houden van zondagsrust. Niet telefoneren op zondag, niet autorijden, etc. Maar ze gaan wel op de fiets naar de kerk. Zijn ze nu gewoon nijdig dat ze nu niet over kunnen steken omdat er meer mensen braaf op de fiets langs komen?

Kraakstaker | 24-11-09 | 18:17

Dat wordt een mooi cameramomentje als de gristenextremisten de renners gaan blokkeren.

Cazi | 24-11-09 | 18:16

En waar staat in de bijbel dat er niet gefietst mag worden op zondag heer van der Vlies???

Ik snap het al, u heeft het zelf verzonnen he! Jaha, ik zie het aan uw ogen! Dit staat nergens geschreven! Dus ophouden met die onzin, want uw gebruikt het woord van God ijdel, en dat mag niet, want dat staat wel geschreven!

Zo, next.

De Stramme Kabouter | 24-11-09 | 18:16

Waarom rust het hart op zondag eigenlijk niet?

loerelau | 24-11-09 | 18:15

Goede actie van Bas v.d. Vlies. Daarnaast is afzeiken van christenen altijd erg sneu.

MacSchwanz | 24-11-09 | 18:14

Gristenen voor de Leeuwen zeg ik altijd maar.

Marcus Porcius Cato | 24-11-09 | 18:14

Van der Vlies heeft gelijk.

Een zooitje spuitjunks in optocht door je straat.

tederewillem | 24-11-09 | 18:13

@fotofuck | 24-11-09 | 18:09

Zolang de gristenen nog in 1370 leven gaat Brusselmans door. Hulde!

stadsjongen | 24-11-09 | 18:13

Met 'n beetje mazzel overleeft hij de mexicaanse griep niet eens,dus waarover maakt dit stuk onbenul zich druk.

fleurtje | 24-11-09 | 18:12

Religies zullen ALTIJD blijven bestaan, laten we ons concentreren op die religies die het meeste gevaar in zich dragen voor de niet-religieuzen.

de Bree | 24-11-09 | 18:10

En Brusselmans, kom eens met wat nieuws gristenen afzeiken is zo 1970!

fotofuck | 24-11-09 | 18:09

Kut wielrenners, ernstig debiel volk.

fotofuck | 24-11-09 | 18:07

Dan organiseren we toch gewoon een roze zaterdag in dat dorp?

flinkescheet | 24-11-09 | 18:06

* nog maar eens lekker gaat neuqen op zondag *

Je Verzint Het Niet | 24-11-09 | 18:05

Zoals u weet is de zondagsrust van elementair belang voor gristenen en duizenden wielerfans toelaten in hun Goddelijke enclave staat minstens gelijk aan buttsecks met het minderjarige neefje van Lucifer himself.

Erg leuk :)

*Weer slayer luisteren gaat*

Olc32 | 24-11-09 | 18:04

Alles wat leuk is? Daar schaar ik de wielrennen niet onder. Mountainbiken en BMX daarentegen wel, als er dan toch gefietst moet worden.

Nlz® | 24-11-09 | 18:04

de wereldbevolking bestaat voor ruim 90% uit nutcases, get used to it

bravvour | 24-11-09 | 18:03

Gewoon doorfietsen mensen, niks aan de hand....

Sydough | 24-11-09 | 18:03

Religie maakt meer kapot dan je lief is.

James Lastig | 24-11-09 | 18:03

Typisch, waarschijnlijk gewoon iemand die niet van wielersport houdt.

lokado | 24-11-09 | 18:02

Go Bassie Go, sloop die belastingkostende ronde maar

j.fietsbel | 24-11-09 | 18:02

getuigd weer van erg veel wereldvreemdheid..

turboman | 24-11-09 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken