Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

haha vet gaaf

marianne-is-lekker- | 15-10-06 | 23:16

Overigens lust ik wel een lekker stukje varkensschnitzel of hamburger.

lvet | 15-10-06 | 18:22

Quote:
Wel komisch dat dit "shoarmavleesch" altijd gemaakt is van... jawel.... varkensvlees..! Dat ies pas integrasie...

joeniepro 13-10-06 @ 10:41

Shoarma komt dan ook uit Egypte en HOORT oorspronkelijk ook van varkensvlees gemaakt te zijn. Als Nederlanders shoarma zeggen bedoelen ze 'döner', ja dat is dat grote stuk vlees dat aan een stok hangt en ronddraait, en lamsvlees hoort te zijn (ook wel rundvlees en/of kip, maar lamsvlees is het lekkerst).
Shoarma is dus niet islamitisch.

lvet | 15-10-06 | 18:19

Stickertjes omwisselen is inderdaad de enige remedie. Die moslims lekker varkensvlees laten vreten. Hoewel een leuke geruchtenstroom dat de stickertjes vaak omgewisseld zijn het ook erg goed zal doen, dan koopt niemand die zooi meer en is het gauw over.

kuttekop 14-10-06 @ 20:03>>>>>

Ik denk tog niet dat die molsims daar vlees gaan halen, ik weet zeker dat het niet halal is, echt een domme actie, moslims varkens laten vrete, dat had je gedacht, ze kopen die rotzooi echt niet!!

oldururumulansizi | 15-10-06 | 12:39

@ Rabarkerke 14-10-06 @ 09:33
Hoewel ik vind dat je gelijk hebt wat beterft de bio industrie, zou ik dat stukje "halal" vlees toch ook niet graag op mijn bord hebben.
Als je geluk hebt is de keuringsdienst van waren diezelfde dag op bezoek geweest en heeft al het vlees vernietigd.
Als je pech hebt, heb je hetzelfde vlees als waar ze in het land van herkomst mee op de markt staan
Ongekoeld en vol vliegen.
Halal is een gebed en een snee in de nek, verder heeft het niets met kwaliteit te maken.
Lees ook regelmatig dat tijdens de ramadan in weilanden van mensen die een schaap hebben, 's morgens alleen nog slachtafval in de wei ligt , het schaap is halal verdwenen (GESTOLEN).
Kan goed zijn dat jij zo'n "halal" portie schaap op je bordje hebt gehad vandaag?

Het is weer een hele tijd geleden dat ik nog eens een post van je heb gezien.
Te druk bezig met de organisatie van het Frans Bauer look a like festival op de SBS6 camping?
Dan zie ik je vanavond wel bij de biertent :)
Of ga je toch meer voor Mohammed look a likes (oh, nee, dat mag niet, ies hailigsjennis).
Vraag van Achmed:
www.youtube.com/watch?v=rPyWLkifO9Q

Persoonlijk heb ik nog geen rooie dementerende kop

wachtmeester de bruy | 15-10-06 | 08:14

de deuk 13-10-06 @ 17:31
Kan iemand me vertellen waar ik nu mijn boodschappen moet doen zonder door schuifelende hoofddoeken omver gelopen en geschreeuwd te worden?

Ik denk dat je moeder boodschappen doet bij de Lidl, wereldvreemd mannetje.

http:\\www.albert.nl
Ook voor halal burgers .

Geen Stijl | 14-10-06 | 22:54

Er zijn ook genoeg niet gelovige Turken/Marrokanen. Bij de Donner Kebab Turk in Haarlem waar ik regematig kwam (vanwege een daar wonende scharrel) kon je ook oven-heerlijke Pizza's laten bakken. En daar kon echt wel ham of salamie op.
Extra info voor Giel: hoek Cronjestraat / Reitzstraat.

Het zijn net Autochtone Nederlanders, maar dan niet van die zeikerds ;-)

Geen Stijl | 14-10-06 | 22:36

Binnenkort maar eens een Appie Halal biefstuk proberen.
Veel slechter dan die oude koeien zooi die supermarkten als biefstuk verkopen kan het niet zijn.
Dus ook voor Hollanders een uitkomst, het vlees in het halal koelvak zal ongetwijfeld een stuk goedkoper zijn dan bij de zelfslachtende dorpsslager. En het scheelt weer een ritje platteland.

Wat dan wel weer jammer is dat veel zelf slachtende dorpsslagers niet meer mogen slachten van de wet. Niets lekkerder dan een koe opeten die vorige week nog in de wei liep.

Voor de liefhebbers van zeer grote stukken mals koeienvlees heb ik een restauranttip:
www.voetangel.nl
Volgens mij kiest de kok zelf koeien uit in de ronde hoep polder, zo lekker als daar heb ik zelden gegeten.

Geen Stijl | 14-10-06 | 22:16

Stickertjes omwisselen is inderdaad de enige remedie. Die moslims lekker varkensvlees laten vreten. Hoewel een leuke geruchtenstroom dat de stickertjes vaak omgewisseld zijn het ook erg goed zal doen, dan koopt niemand die zooi meer en is het gauw over.

kuttekop | 14-10-06 | 20:03

Wat een onzinnige discussie. Appie is gewoon een commerciele onderneming die verkoopt wat zijn klanten willen hebben. Daar hadden ze bij Laurus een paar jaar geleden beter een voorbeeld aan kunnen nemen.

petomal | 14-10-06 | 15:39

LOL@Wachtmeester de bruy 06:55

IQnullus | 14-10-06 | 15:30

Je weet natuurlijk niet wat ze met het vleesch doen. Misschien stoppen ze er bijvoorbeeld wel hormonen in, waardoor je stiekum meer baardgroei ontwikkeld en de behoefte krijgt om in jurken met granaatgordels te lopen...

Jan Dijkema | 14-10-06 | 10:47

Wat is er mis met een slachtmethode die diervriendelijk is? Ik eet liever halal of biologisch vlees dan die shit die de intensieve veeteelt produceert. Maar natuurlijk heeft de gemiddelde tokkie hier liever tien kilo varkensgehakt voor een euro, al is het gemaakt van kadavers.

Het zal niemand nog opgevallen zijn, maar van rauw kippen- en varkensvlees ga je dood (zo smerig is het) en daarnaast kennen we excessen als vogelpest, bse, blauwtong en ga zo maar door.

Onze veeindustrie is doodziek. Gedreven door winstbejag en volstrekt zonder respect voor dieren.

Iedereen die nog geen 'groen', 'biologisch' of 'halal' vlees eet of iets wat afkomstig is uit zuid amerika of ierland of zo, zit zichzelf gewoon te vergiftigen met shit van eigen bodem.

Vergelijk de rood aangelopen dooraderde en dementerende kop van de gemiddelde bejaarde hier in Nederland maar eens met een kop van bejaarde moslim en stik vooral niet in je volgende karbonade die je lekker goedkoop bij de *kuch* "keurslager" hebt gehaald.

Rabarberke | 14-10-06 | 09:33

Hmmmm... lamsboutjes!!

broomstick | 14-10-06 | 08:18

Het maandblad Allerhande krijgt een halal versie:
Afgehaktehande.
Hamsterweken worden woestijnhamsterweken.
Airmiles worden vliegendetapijtenpunten.
DING DONG: deze ramadanweek alle geytenkazen voor de helft van de prijs.
DING DONG: deze ramadanweek 10 procent doosvoordeel op Mekkacola.
Aan de kassa: wilt u het schaap plat op de band leggen en heeft u een Moslimkaart?
Achteraan aansluiten dame, hoofddoeken gaan voor!

Hebben jullie nou nog niet genoeg consumenten stelletje varkens.
Hallo Ferdi E.
Werk aan de winkel!

wachtmeester de bruy | 14-10-06 | 06:55

@prof3000 14-10-06 @ 01:38
Ja dat klopt.
Als een varken in een Nederlandse slachterij aankomt, wordt onder zijn kop een tourniquette aangelegd, zodat het varken zo weinig mogelijk bloed verliest, als de slager de incisie maakt.

wachtmeester de bruy | 14-10-06 | 06:10

zeker extra airmiles op dat Halalvlees ????????????

gilles de la tourret | 14-10-06 | 02:01

HALAL VLEES IS GOED.

Mensen niet zo schreeuwen ja! Want Halal vlees is beter dan niet halal vlees. Waarom?
Nou omdat bij Islamitisch ritueel geslachte dieren kop naar beneden hangt en daardoor veel bloed (ook ziekmakende bloed) het lichaam verlaat waardoor de mensen die halal vlees eten niet ziek worden door vlees.
Ik ben zelf al jaren aan de halal vlees en nee ik ben geen moslim. Dus.

prof3000 | 14-10-06 | 01:38

-weggejorist-

de grote boze wolf | 13-10-06 | 23:32

@bottehond 13-10-06 @ 21:51
Chiant 13-10-06 @ 21:02
www.geocities.com..
Shareholder 13-10-06 @ 21:17
Sorry dude... mijn teef zat gister op de laptop Kouwes op te hemelen... en "vergat" uit te loggen.... De post van 21.38 was van mij.

-------------------

De een z`n geit de ander z`n collie die kan likken als lassie ;o)

Gripzz | 13-10-06 | 23:03

Het is ook niet bedoeld voor de moslim, deze stap van AH. Het is voor de niet-moslims, kunnen ze alvast wennen.

Badeendje | 13-10-06 | 22:23

Chiant 13-10-06 @ 21:02

www.geocities.com/mediacontrole/column...

Shareholder 13-10-06 @ 21:17

Sorry dude... mijn teef zat gister op de laptop Kouwes op te hemelen... en "vergat" uit te loggen.... De post van 21.38 was van mij.

bottehond | 13-10-06 | 21:51

Shareholder 13-10-06 @ 21:17

Oeps... ik had eg niet in de gaten dat ik jouw posts niet serieus moet nemen. Euhhhh.... Leve multicultureel Nederland... nee... euh.... weg met albert zweijn!... zoiets?

BigBoobedBlondeBitch | 13-10-06 | 21:38

Botte, verschil tussen jou en mij blijft denk ik dat we stijlloos op geenstijl anders interpreteren. Lees mijn onzinnige vorige reaguursel maar;) Dit is een sgoqblok, je weet tog? Ik gun een jeaud, neegr of boslim de vruchten die ie het liefste eet hoor. En als 'wij' niet meer bij de eerlijke kruidenier terecht kunnen die ditto voedsel leverde, dan 'zij' ook niet meer. Moehahaha wat een wiets. De moslim wordt nu ook genaaid. Over een jaar eet een moslim meer water, wedden ;)

Shareholder | 13-10-06 | 21:17

Tering, bottehond@20:46, is dat echt waar over die Brusselse Pliesies? Heb je daar een ondersteunend linkje ofzeau van, want dat hoor ik voor het eerst!
Je hebt overigens wel gelijk met je betoog, maar da's nou typisch Kuddelands gedrag: Binnenshuis a) denken en buitenshuis b) zeggen. Inderdaad hypocriet, maar zo zijn er nog vele voorbeelden naast deze aan te halen.

Chiant | 13-10-06 | 21:02

gaatnat 13-10-06 @ 20:21

Wat ben je toch een aandoenlijke domoor. Je snapt mijn betoog niet eens. Dhimmie. Ga op je kleedje en daarna vreten want de zon is onder, masochist!

BTW: wist je dat de pliesie in Schaarbeek (Brussel) tijdens de ramadan geen koffie of broodje mag eten in het openbaar. Dát zijn de feiten anno 2005. Dus tief lekker heel ver op met je belerende praatjes.

bottehond | 13-10-06 | 20:46

Zolang WE niet eerlijk zijn tegen die mensen dat WE ze liever kwijt dan rijk zijn heeft het weinig zin om ze te pesten.
bottehond 13-10-06 @ 18:44

WE? Last van schizofrenie of gewoon hondsdolheid?

gaatnat | 13-10-06 | 20:21

God kanker, het gaat ook steeds verder he. Maja toch handig voor ze. Kunnen ze in een oerhollandse winkel halal vlees kopen.

Wokkel | 13-10-06 | 19:35

Putdeksel 13-10-06 @ 13:03

Ik raad je aan voordat je dergelijke onzin uitkraamt de criminaliteitstatistieken eens te bestuderen.

de honden blaffen... | 13-10-06 | 18:50

wat een simpele zielen hierzo.

Galekkerallemealdead | 13-10-06 | 18:44

Wat een vreemde reacties. Zolang we niet eerlijk zijn tegen die mensen dat we ze liever kwijt dan rijk zijn heeft het weinig zin om ze te pesten. Die gesublimeerde moslimhaat neemt had over hand toe. Moet kunnen, maar is natuurlijk wél hypocriet. Zolang ze hier zijn dienen wij enigszins beschaafd te blijven, ook al wordt dat door moslims uitgelegd als lafheid en een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik kan er in ieder geval helemaal niets mee, nasjonale volkssport nummer 2: moslims pesten. Zeg gewoon en masse dat je ze kwijt wilt, in ieder geval flink aan de leiband die mensen vwb hun achterlijke religie en zogenaamde "cultuur".... Y'all get my drift, dudes. Doe er iets aan in het stemhokje, alhoewel daar geen partij te vinden is die écht in haar program durft te zetten dat 0031 die mensen en masse terug moet sturen met een mooie oprotpremie. jan tomaat... kom er goffedomme nou eens een keer in, lul! de "rechterkant" wordt namelijk al een beetje bediend.

bottehond | 13-10-06 | 18:44

Hodja 13-10-06 @ 10:38
AH is te duur voor de gemiddelde moslim, die haalt zijn spullen gewoon bij de Islamitische slagerij.

---------------------------

AH is voor de gemiddelde NL-er ook te duur.
HEt is een feit dat er ook hele volkstammen succesvolle en gestudeerde hakbars zijn die idem salaris verdienen. Zo hoort het.

Gripzz | 13-10-06 | 17:39

@looprekje 13-10-06 @ 13:10
Op zich boeit me dit niks, maar het 'halal' is echt klinkklare onzin en een sneu en achterhaald bedenksel. In de tegenwoordige tijd staat 'halah' voor onnodig dierenleed: het is een slachtwijze waarbij het dier zo lang mogelijk bij zijn bewustzijn blijft omdat de luchtpijp niet wordt doorgesneden. Iesj niet goed...

--------------------------

Zullen we dan gelijk Koosjer en vrijdag visdag afschaffen?
Ook onzin dan...

Gripzz | 13-10-06 | 17:36

@de deuk 13-10-06 @ 17:31
Kan iemand me vertellen waar ik nu mijn boodschappen moet doen zonder door schuifelende hoofddoeken omver gelopen en geschreeuwd te worden?

----------------------------------

Of dat alleen door hakbars komt, heaumeau. Bah!!!

Gripzz | 13-10-06 | 17:34

@looprekje 13-10-06 @ 16:48

Al eens gehoord van het onverdoofd castreren van biggetjes?

gaatnat | 13-10-06 | 17:34

Kan iemand me vertellen waar ik nu mijn boodschappen moet doen zonder door schuifelende hoofddoeken omver gelopen en geschreeuwd te worden?

de deuk | 13-10-06 | 17:31

Jaaa gaat ik er pakjes varkens vlees tegen aan legge :p

Honcho | 13-10-06 | 17:26

@ Joeniepro:
Weet ik, en daar ga ik ook niet mee akkoord. Ik ben niet tegen vlees eten - integendeel heb er dit seizoen meer dan 20 BBQ's opzitten - maar ben wel tegen onnodig lijden. En in mijn keuken gebeurt dat zover ik weet niet. Jaaaa vissen, da's wel minder, want die laten ze gewoon tot stervens toe stikken...

looprekje | 13-10-06 | 16:48

Volgens mij wil Appie gewoon de klanten van de Lidl en de Aldi afpakken.

borderliner | 13-10-06 | 16:25

@Karin70 13-10-06 @ 15:19
Kunt gerust naar Turkije of Marokka gaan een daar een hotdog van varkensvlees bestellen hoor!

gaatnat | 13-10-06 | 16:11

MiRRoRMaN
dacht het niet crazyhaloooof, je weet donders goed dat het niet halal is...

LifeCatcher | 13-10-06 | 15:40

Liggen naast de varkenslappjes zeker ;)

kutjemuf | 13-10-06 | 15:38

SALAM ALEIKUM mijn mede geenstijlertjes!!!! WEER een dag dichter bij de SHAIRA!!!!

MiRRoRMaN | 13-10-06 | 15:33

De Ah ziet het al helemaal zitten. De CNV komt met een voorstel en Appie vaart er op mee. Als de centjes maar binnenkomen is t daar al goed. Vraag me af of ze in turkije(waar zoveel nederlands op vakantie gaan) ook speklappen en varkenslappen verkopen? Tuurlijk niet maar nederland geeft zijn/ haar totale land weg. Alles wordt of is islamitisch nu alleen wij nog.... NOT

Karin70 | 13-10-06 | 15:19

Is Appies halal vlees ook halal? Of draagt het dat keurmerk? Ze zijn heel knap tegenwoordig bij de vleesmaffia. Zie programma's als Keuringsdienst van Waarden. Men kan dood varken dat 10jaar ingevroren is geweest genetische manipuleren, zodat het vers lam, sgaap of rund is. Kwestie van door de vmbo-vleestest heenkomen. Tweede punt, Appie zal die halal-slagers uit de markt gaan concurreren. Geen uber-lelijke winkelpuien meer, die complete wijken naar de godverghetto helpen. Wat ik Appie vroeger kwalijk nam, daar juich ik ze nu dus voor toe. Dus ik koop Appies halal-voer wel hoor. Des te goedkoper kan Appie het maken, des te sneller gaan die processen. En die lijken mij niet om te draaien. Geniaal. Sieg Appie. Always look on the bright side.

Shareholder | 13-10-06 | 15:04

jezus, dan wil ik als echte jeaud ook een apart Keausjer vriesvak.

Stijlloos Superieur | 13-10-06 | 14:38

Dan ga ik eens kijken of ik in Teheran een mals karbonaadje kan scoren. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat wel eens tegen kan vallen.

Anti-links | 13-10-06 | 14:27

Bij de aldi: hakbar komt met pak lamsvlees naar met toe, wijst op een woord op het etiket en zegt "ies van varken, ja?" Ik kijk, Zie staan specerijen. En zeg terug "Ja, spec van varken. Is niet halal".
Geeft die vent z'n vrouw een lichte mild corrigerende tik. Al die kinderen schreeuwen.

Integreren blijft een kunst. Dus Appie. Ik zou op het etiket maar kruiden zetten in plaats van specerijen.

HastaLaVistaBaby | 13-10-06 | 14:17

Oh nee, geen hoax, de info is van AH zelf. Tssk.

dwaal | 13-10-06 | 13:49

He, Is het weer HOAX tijd?

dwaal | 13-10-06 | 13:48

Lachende Scheerkwast
leg er maar gewoon wat pakjes speklappen tussen van de andere (minderwaardige) schap, kenne ze de hele koelkast wegmieteren, hahaha

LifeCatcher | 13-10-06 | 13:43

ik heb laatst gespuugd in die halalvleesbak van die kenker islamietjes... dat ze de halaltyfus krijgen. En oh ja, ik koop niks meer bij AH!

Lachende Scheerkwast | 13-10-06 | 13:38

Zou er ook Halal varkensvlees zijn??

koffiepot | 13-10-06 | 13:36

@ controle

Deze diervriendelijke slachtmethode lijkt verdacht veel op de onthoofdsessies in Irak vind je niet?

veertigjaarzand | 13-10-06 | 13:36

@shadowbmx. Ik herken je verhalen alsof ik ze zelf heb geschreven, ik ben zelf ook geboren en getogen Kralinger. Het is hier nog net prima wonen. Den toom was een prima winkel, ik snap echt niet waarom die failliet zijn gegaan. Ik wil AH stelselmatig boycotten, maar die 5 voor 4 pizza zijn top. Zeker met extra beleg zeer goed te eten als een hele maaltijd. Ik ga liever naar de bas op de goudsesingel, maar ik hoop wel dat die niet definitief verdwijnt (tijdelijke verbouwing?). Anders zou ik haast gaan denken dat die AH alle concurrenten uit het vaarwater werkt.

Den Canckeraep | 13-10-06 | 13:32

Van mij mag Appie dit doen, commercieel gezien gewoon slim. En zoals door anderen opgemerkt, de manier waarop wij in NL met onze beestjes omgaan voordat ze geslacht worden is ook nou niet bepaald vriendelijk te noemen; dikke kans dat het gemiddelde Halal-schaap een beter leven heeft gehad dan een gemiddeld Nederlands varken.
.
Overigens, hier in 020-Buitenveldert heeft de Appie een giga-schap met kosher producten, alsmede caissières met hoofddoekjes. Nooit problemen.

Kees Maf | 13-10-06 | 13:31

Gaat het nu over moslims of allochtonen in het algemeen? Of hebben we het over autochtone moslims?

Ik vind die manier van denken te zwart wit. Als iemand iets stouts doet moet hij of zij gewoon toepasselijk gestraft worden. Ongeacht afkomst, culturele achtergrond, geloofsovertuiging of huidskleur.

Zo kunnen we nog wel doorgaan maar dat schiet natuurlijk niet op. Wel vind ik dat zolang ze niet willen of kunnen intergreren je ze niet als nederlanders mag bestempelen ongeacht wat er in het paspoort staat.

AH denkt hier gewoon een slag te slaan, maar zoals meerdere mensen hier al roepen, de meeste moslims halen het toch gewoon bij de halal slager en de rest bij de aldi of lidl.

Putdeksel | 13-10-06 | 13:21

Is een hoerrrrrrr AH kassa meisje wel halal?

Pigha Lal | 13-10-06 | 13:19

@ looprekje

Ooit gezien hoe ze een Paling doodmaken (jeweetwel, voor die pakjes filet die je bij dezelfde AH koopt?) Dat gaat ietsepietsie harder dan Halal slachten hoor...

Worden in een bak met extreem zout (soms warm) water gegooid... dat is ongeveer vergelijkbaar met jou in een bak zoutzuur mieteren... ies erg veel pijn voor beessie... en dan met een beetje pech wordt hij (met haast) ook nog eens levend verwerkt...

Mensen die roepen dat Halal dieronvriendelijk is moeten eerst maar eens in eigen keuken kijken...

joeniepro | 13-10-06 | 13:16

Gripzz
Nope, het mag niet!
Immers, mussels zijn niet kosher in de zin an melk en vlees scheiden!

LifeCatcher | 13-10-06 | 13:12

@Putdeksel 13-10-06 @ 13:03
"Ik ben van mening dat je niet moet kijken naar de afkomst van mensen." Een politiek helemaal correcte mening. Mensen zijn mensen.
.
Je stelling heeft ook tot gevolg dat je GEEN REKENING moet houden met de CULTUUR van mensen, dit is immers hun AFKOMST.
Dus: je moet een oplossingen bedenken ZONDER rekening te houden met DE CULTUUR van mensen.
Vraag het aan Albright, dit werkt niet...

Pigha Lal | 13-10-06 | 13:11

Wereldplan, Putdeksel. Gaan we dat even aanzwengelen in de wekelijkse Ministerraad? Tillen we het even over het weekend, geven we het maandag handjes en voetjes en nog voor de kerst is het hier een stuk ruimer en veiliger!

Neon | 13-10-06 | 13:11

Op zich boeit me dit niks, maar het 'halal' is echt klinkklare onzin en een sneu en achterhaald bedenksel. In de tegenwoordige tijd staat 'halah' voor onnodig dierenleed: het is een slachtwijze waarbij het dier zo lang mogelijk bij zijn bewustzijn blijft omdat de luchtpijp niet wordt doorgesneden. Iesj niet goed...

looprekje | 13-10-06 | 13:10

Patrick Bateman
Schapenvullende schappenvullers dus!

LifeCatcher | 13-10-06 | 13:09

@ BENZINEN 13-10-06 @ 13:00

Ha Benzeensnuivert, is de bibliotheek nu al open in Almere?

LJBrinkhorst | 13-10-06 | 13:08

Neon 13-10-06 @ 11:33
Onzin. Onderbouw die economische stelling maar even. Vergeet je niet het voordeel mee te laten tellen? De vermindering in economische schade vanwege de immense daling van criminaliteit bijvoorbeeld? (Jaja, noem me maar weer een racist, maar het zijn gewoon feiten. De helft van de gevangenissen kan dan al dicht, bijvoorbeeld. Niet meer nodig. Moet jij eens kijken wat een belastingverlichting dat mogelijk maakt!)

Zie je echt fout hoor. De groep moslims die zich met criminaliteit inlaat is kleiner dan de groep nederlanders en niet moslim allochtonen. En er zijn meer dakloze nederlands dan allochtonen. Laat ze die er maar uit gauien. Ik ben van mening dat je niet moet kijken naar de afkomst van mensen.

Als je zegt alle criminele allochtonen het land uit, moet je ook zeggen: Alle criminele autochtonen het land uit. Want binnenlandse rotte appelen zijn net zo rot als die van de import.

Putdeksel | 13-10-06 | 13:03

mussels mogen toch ook geen gatenkaas eten? Zitten beestjes in die scheetjes laten toch? En die zijn niet halal geslacht toch?
Appie ziet gewoon eurotekens, en de klanten die het kopen dat nep halal gedoe denken dat ze zo en statement maken, 2 domme uiteinden van de zelfde kenkerworst...

LifeCatcher | 13-10-06 | 13:02

Wel goed dat de ah dit doet. Fijn voor mensen die er behoefte aan hebben..

BENZINEN | 13-10-06 | 13:00

@Gripzz 13-10-06 @ 12:42
Joden zijn ook mensen hoor (al zeggen sommigen iets anders)
Het ging over ritueel geslacht vlees bij de AH. Ik dacht zo; jodeh en misloms moeten ritueel geslacht vlees eten en kunnen dat kopen bij de AH. Misschien begint daar wel een verbroedering en vergeving etc.. Liefde gaat door de maag enzo
Als ze elkaars vlees niet mogen eten dan is deze vredespoging voorbij.

Pigha Lal | 13-10-06 | 12:57

Geen halal in NL 13-10-06 @ 12:44

Ik krijg nou hele vervelende gedachten bij dat stuk Emmentaler dat ik gisteren opat.

LJBrinkhorst | 13-10-06 | 12:57

albert hein is kut winkel, de meisjes achter de kassa kennen alleen de code's van de duurste appelen ~ altijd opletten daarzeau.

ganzo | 13-10-06 | 12:56

Neemt GS nou zowaar mijn advies over!!! Zie topic het is weer ff vrijdag
Ben verbaasd om niet te zeggen verbouwereerd.
Toch nog enige vorm van invloed hier.....

* gaat gelijk zijn moeder bellen om te vertellen dat ik toch nog iets bereikt heb in mijn leven*

Fuzzy-de-Bear | 13-10-06 | 12:55

Er word dan gesproken over individuen. Ik ben er namelijk ook tegen dat er steeds meer invloeden van die mensen mij confronteren in het dagelijks leven. Maar wat doe je er aan? Mij 1e post was sarcastisch bedoelt. Maar als iemand dan gaat roepen dat moslims dieven zijn en onbetrouwbaar. Dan ben je niet goed bezig want dat kan je net zo hard over een nog veel grotere groep nederlanders zeggen.

Die mensen zijn er nou eenmaal en daar doen we niets tegen, want we kunnen er niets tegen doen. We moeten er mee leren leven in dit land. Want met de politiek zoals deze er nu voor staat gaat er niets veranderen. Die slappe hap van een Verdeaunk stuurt alleen maar mensen weg die wel een toekomst hebben in dit land. Geschoold en wel met een goeie baan. Tis nou eenmaal kudt.

Zolang er moslims zijn zullen er dingen blijven veranderen. En zonder moslims kunnen we dit land niet op de poten houden.

Putdeksel | 13-10-06 | 12:52

controle 13-10-06 @ 11:21

Als het Halal-slachten gaat volgens GoedemorgenDezeMorge 13-10-06 @ 11:11 (eerst pen door kop, net als bij niet-halal, en daarna nog slagaders doorsnijden) dan is halal niet erger dan niet-halal slachten.

theedrinker | 13-10-06 | 12:51

@controle 13-10-06 @ 11:09
@gripzz
Ik weet niet op welke hadiths ze het baseren dus daar kan ik voorlopig geen bevestiging van geven. Wat ik wel weet is dat ik nog geen moslimgeleerde heb gezien die het goedkeurt. Als de verzen waarop ze het baseren onduidelijk zijn, moeten er toch verschillende meningen van geleerden hieromtrent bestaan.

-------------------------------

Er zijn verschillende interpretaties van de Koran. De een strenger dan de ander.

Er zijn genoeg Islamieten die drinken, roken en naar de hoeren gaan. Zijn zij dan slechte Moslims. Volgens mij niet.

Als ze maar goed zijn voor hun medemens (respect, liefde en alles wat goed is). Dat is de kern van de Islam voor mij.

Gripzz | 13-10-06 | 12:49

En als je nou denkt hoe komen die gaten in dat Halal vlees????
Een echt HALAL vlees-schapie wordt eerst kei en keihard in den KONT geneukt.

Waar gaan we in godsnaam naartoe hier in NL

Oprotten met die schapeneukers, ga wonen in een land waar ze van oorsprong gatenvlees verkopen.

Geen halal in NL | 13-10-06 | 12:44

Pigha Lal 13-10-06 @ 10:53
@Gripzz 13-10-06 @ 10:50
He kenner, mogen Joden nu halal vlees kopen?

----------------------------

Als het gezegend is door een Rabijn wel volgens mij. Moet eerlijk zeggen jouw voorbeeld mij onbekend is. We hebben het hier over Islamieten en eten en niet over Joden en eten.

Gripzz | 13-10-06 | 12:42

@Neon

Nee, ik ben inderdaad geen neerlandisch taalkundige... gelukkig heb ik dat met mijn werk ook niet nodig (het numerieke stelsel blijft immers gelijk, met of zonder DT)...

Ik blijf je vergelijking tussen gluten en moslims DOM vinden... een bedrijf dat winst wil maken stelt zijn assortiment dusdanig samen dat ze producten hebben met een snelle doorlooptijd, een goede marge en met voldoende VRAAG! Als er echt zoveel vraag naar glutenvrij voedsel was geweest had de Appie van de Heijn dat al lang ook in een apart rekje geplaatst met gratis en voor niets reclame in de media...

Je eerste "reactie" blijft die van een ongeschoolde idioot, hoe goed je ook in (ku)Dt en die, dat of deze bent... erg jammer, want in de latere post lijkt het bijna alsof je zowaar over een uitgebreider vocabulaire beschikt...

joeniepro | 13-10-06 | 12:40

@LifeCatcher 13-10-06 @ 12:30
Schappenvullers of Schapenvullers?

Patrick Bateman | 13-10-06 | 12:39

@ Putdeksel

Kun jij je er iets bij voorstellen dat de gemiddelde Nederlander moeite heeft met de opvallende herintroductie van het geloof in de samenleving?

Zomaar wat voorbeeldjes:

-Nieuwe kerken worden er al jaren nauwelijks meer gebouwd, mega-moskeeen des te meer.
-Piet Hein Donner die eigenlijk een concert van Madonna zou willen verbieden vanwege het kwetsende karakter voor gggggggristenen.
-Moslim die via de rechter afdwingt dat hij mag werken bij de gemeente 010, ook al wil hij vanwege zijn geloof vrouwen niet de hand schudden.
-Ggggggristenen op Goeree-Overflakkee die een lokale columnist bedreigen.
-CNV wil tweede paasdag inruilen voor Suikerfeest.
-AH gaat op de Halaltoer.

De reeks relibullshit is eindeloos en nog lang niet afgelopen.

LJBrinkhorst | 13-10-06 | 12:31

het zal nooit halal zijn als het door medewerkers van appie wor aangeraakt die ook varensvleesch aanraken, dus zowiezo moet er een speciale halal kassa bij, speciale mussel schappenvullers die alleen komen die koelkast te vullen, speciaal een mussel om de koelkast schoon te houden.. en klanten die net aan het andere vlees hebben gezeten, mogen er niet aan zitten... dit word nog wat...

LifeCatcher | 13-10-06 | 12:30

@ Danko

ROFLMAO!

*Loki* | 13-10-06 | 12:30

@Maaier - Niet zo nadruppelen, dat leest lastig. Ja natuurlijk zijn die reacties voorspelbaar. Daar is het GS voor. Niet voor niets een verlengstuk van Tante Telegraaf :D

@Putdeksel: Dat heet een generalisatie, gebaseerd op de -laat het eens zachtjes uitdrukken- niet al te gunstige reputatie van met name Marokkaanse jongelui als het gaat om criminele inslagen en gedragingen.

Neon | 13-10-06 | 12:20

Bij de Ah zijn er tal van produkten uit alle windstreken hoor je geen kip over en nu hebben ze halal vlees word het breed uitgemeten.
Waarom?? heel simpel Islam verkoopt overal ook op deze site ,terwijl je beter halal vlees kunt kopen dan een stukje varkens karbonade want die beesten zijn al dood tijdens vervoer . Wij denken wij lachen die Moslims maar uit maar hun vlees word altijd gecontroleerd en is vele malen gezonder dan wat wij naar binnen krijgen.De meeste hier lullen maar wat terwijl ze nergens verstand over hebben maar zo zijn wij Hollanders mee waaien met alle windrichtingen .Dat is met voetbal zo en ook over de Islam.......

Maximus | 13-10-06 | 12:18

kneuterzak 13-10-06 @ 12:11

Die rente zit bij de hypotheek som inbegrepen dus ze betalen net zo veel ;)

Putdeksel | 13-10-06 | 12:13

iedereen stikkertjes verwisselen tussen halal vlees en gewoon vlees! dan gaan alle moslims naar de hellll.

Octavius | 13-10-06 | 12:02

Neon 13-10-06 @ 11:56

oja, ik ben inderdaad voorspelbaar. Maar andere reacties als het woord oslim ergens in voorkomt op GS niet zeker..

Maaier | 13-10-06 | 12:01

Die-hard moslims mogen niet eens vlees kopen bij winkels die ook niet-halal vlees in het assortiment hebben...

padjakker deluxe | 13-10-06 | 12:01

@Putdeksel 13-10-06 @ 11:54
Ik ken Libanon en de stelling is van VOOR de Oorlog. Het waren trouwens niet mijn woorden maar de woorden van een 'arab'. Ik hoef de woorden niet te onderbouwen want kijk, zelfs in het nieuws (NOS) kwamen de aziatische meisjes die daar werkten tijdens de oorlog. Waren ze geimporteerd omdat er geen werkloosheid bestaat onder de libanezen, palestijnen, jordaniers, etc...? Denk na en vraag je af waarom ze van zo ver gehaald moeten worden (ze neuqen MAG NIET want dat is niet halal)
Trouwens ik heb geen moeite met halal vlees, eindelijk heeft AH halal vlees zou ik zeggen...

Pigha Lal | 13-10-06 | 12:00

Neon 13-10-06 @ 11:56

jij vroeg toch om 11.33 "noem me maar weer een racist"?

Maaier | 13-10-06 | 12:00

@redactie
Jongens, bedankt dat jullie mijn winnende creatie van FFV 44 nog maar een keer groot plaatsen!.. Wel lekker blijven plakken hè?

Finafappelfap | 13-10-06 | 11:59

LJBrinkhorst: Ja. Jammer dat ze er vervolgens weer meer van jatten dan dat ze bij hebben gedragen. Saldo negatief.
.
@Maaier: je bent gruwelijk voorspelbaar. Heb je daar in het dagelijks leven nou geen lást van?

Neon | 13-10-06 | 11:56

Muhahahaha, GS heeft weer eens bewezen helemaal voorop te lopen met integrasie en ontwikkeling (mag ik dit zo noemen?) met de feauteau-f*ck-'nieuwe reclameposter' voor de AH :-)

DeArmeStudent | 13-10-06 | 11:55

Ik zeg, boycotten en bij iedere halalbak, wat varkensvlees deponeren... dan ist meteen niet meer halal en zal deze multicultifuik jammerlijk falen...

Ur2ezY | 13-10-06 | 11:55

@Pigha Lal 13-10-06 @ 11:46

Je rukt de hele stelling uit het verband. Maar dat geeft niet hoor. Maar heb je enig idee hoeveel aziaten hier in nederland wonen? En hoeveel er nog ieder jaar weer bij komen. En waarom suggereer je nu dat moslims stelen en onbetrouwbaar zijn. Heb je zelf ervarigen of lul je gewoon iemand na die je een keer wat over moslims hebt horen zeggen. En ligt Libanon niet onder vuur door israel? Of loop je zo erg achter. Enig idee wat voor gespuis daar rondloopt. Als je mensen moet gaan beoordelen op hun afkomst en religie ben je niet goed bezig hoor.

Putdeksel | 13-10-06 | 11:54

@ Putdeksel 13-10-06 @ 11:27

Helemaal mee eens. Moslims leveren een hele grote bijdrage aan de Nederlandse economie.

LJBrinkhorst | 13-10-06 | 11:47

@Putdeksel 13-10-06 @ 11:41
"Nu wil ik niet zeggen dat alle moslims dit werk doen maar wel een hoop."
We gaan verder: in bv Libanon nemen ze geen "arabs" om bovenstaand werk te doen maar liever aziaten. "They are more reliable and they do not steal".
Dus als ik de stelling van andere arabieren volg: "mosla's eruit en azia's erin".
Of hebben die Libanezen het misschien mis?

Pigha Lal | 13-10-06 | 11:46

Vaarwel AH.

bad to the bone | 13-10-06 | 11:46

Een zeer verstandige keus van AH. Zelfs voor mij is dit grotendeels beslissend of ik er wel of niet vlees haal. Niet dat ik zelf vaak oplet dat het vlees van ritueel geslachte dieren komt, maar mijn visite vaak wel.
Bovendien hebben ritueel geslachte dieren vaker een humaner dood gehad dan niet-ritueel geslachte dieren.

bwahaha | 13-10-06 | 11:43

@Pigha Lal 13-10-06 @ 11:35

Ja goed, en dan? dan is het terorrisme weg. Maar dan krijg je rellen over wie de stoep schoon moet gaan vegen en het vuil op moet halen. Wie gaat er tomaten plukken en wie gaat er na werktijd je kantoor weer opruimen. Nu wil ik niet zeggen dat alle moslims dit werk doen maar wel een hoop. En als die weg zijn moet je die gaten toch op vullen. Want die uitkeringtrekkende kudt junks die voelen zich te goed voor dat werk.

Putdeksel | 13-10-06 | 11:41

Neon 13-10-06 @ 11:33

Flikiker toch op man, domme racist. Als alle moslims in Nederland weg zouden gaan: - huizenmarkt stort in (ja, ook neons vinexhuisje is niks meer waard), middenstand stort in etc. etc. Dus droom lekke rverde rin je vinexwijkje van een wereld zoals die op de ansichtkaart van je opa.

Maaier | 13-10-06 | 11:40

Het zou tijd worden..
'Lekker & Laag' heeft allang zo'n hoekje namelijk..

MAXIMO | 13-10-06 | 11:39

hier in de albert hein in 010 hebben ze al meer dan een jaar halal vlees.

Lieven | 13-10-06 | 11:37

@Putdeksel 13-10-06 @ 11:27
Dit staat bijna los van het halal vlees.
itt tot jouw stelling zou ik zou ook kunnen stellen: "alle moslims uit 0031 en het terrorisme is opgelost in 0031"

Pigha Lal | 13-10-06 | 11:35

@Putdeksel - Onzin. Onderbouw die economische stelling maar even. Vergeet je niet het voordeel mee te laten tellen? De vermindering in economische schade vanwege de immense daling van criminaliteit bijvoorbeeld? (Jaja, noem me maar weer een racist, maar het zijn gewoon feiten. De helft van de gevangenissen kan dan al dicht, bijvoorbeeld. Niet meer nodig. Moet jij eens kijken wat een belastingverlichting dat mogelijk maakt!)

Neon | 13-10-06 | 11:33

@maaier
Misschieten? Met een masker? Leg me dat eens uit. Jij bent toevallig geen moslim?

controle | 13-10-06 | 11:32

controle 13-10-06 @ 11:21

nee hoor. Bij zo'n schietmasker gaat van alles fout (half misschieten etc.). ook electrocuteren is veel pijnlijker dan snel laten doodbloeden.

Maaier | 13-10-06 | 11:30

Misschien dat die chagrijnige moslima's bij mij om de hoek bij de Appie nu eens kunnen lachen en vriendelijk kunnen zijn. Al jaren kom je er en al jaren kijken ze je niet aan of kennen ze je niet. Want mijn geld is niet goed ofzo? On topic nu: Fijn voor de moslims dat ze nu ook halal vlees kunnen kopen bij de supermarkt. Zou er ooit een moslim slager zijn die geen halas vlees verkoopt aan kazen? Of is dat weer een olie op het vuur gooien vraag?

Mokum Kosher | 13-10-06 | 11:30

Als morgen alle moslims het land uit zijn stort de nederlandse economie in. Dus laten we ze omhelzen en ze het hier makkelijk maken. Door zoals deze geweldige actie van de AH halal vlees aan te bieden....

Putdeksel | 13-10-06 | 11:27

@Neon 13-10-06 @ 11:24
lol

Pigha Lal | 13-10-06 | 11:25

@Deense Postbode 13-10-06 @ 11:17
Was maar een geintje hoor. Dat ik die onzin zit te verzinnen maakt het voor mij geen discussiepunt ;)
Maar dat joden varkens zijn en de rest van alle niet-zuiveren in de leer ook, dat had ik ook begrepen. Gelukkig mag ik ook alles eten, dat troost ons dan toch weer, postbode.

LibertasSimplex | 13-10-06 | 11:24

@Joeniepro:

"Er wonen wel iets meer dan 3,2% moslims in Nederland..."

Ik zie anders altijd héle exemplaren rondlopen.

"Tip 2... Een iets genuanceerder taalgebruik getuigd van meer intelligentie... met zo'n post ben je..."

GetuigD?

"1. En zielig VMBO mannetje die nog niet eens weet wat een baan is."

Een mannetje DIE?

Lulhannes, ga godverdomme naar school. Intelligentie? Dat woord kun jij alleen maar schrijven als je spellingscontrole je helpt. En als je je aan mijn taalgebruik ergert, sodemieter dan maar helemaal op want dan let je niet goed genoeg op. Zo schrijft Neon, zo schreef Neon en zo blijft Neon schrijven. Piss off.

Neon | 13-10-06 | 11:24

@TEDJE 13-10-06 @ 11:22
Wat zei je? de polder censuur heeft je verwijderd

Pigha Lal | 13-10-06 | 11:23

-weggejorist-

TEDJE | 13-10-06 | 11:22

@Patrick Bateman 13-10-06 @ 11:17
Vegatariers doden alleen wezens die niet kunnen GILLEN.

Pigha Lal | 13-10-06 | 11:22

@ Mezelf 13-10-06 @ 11:14
Opes, verkeerd verbonden

Traag | 13-10-06 | 11:21

Interessante lijst voor de aivd, de database met bonuskaart aankoop gegevens.

bastyboy | 13-10-06 | 11:21

@maaier
Believe me, een schietmasker is een stuk vriendelijker dan gekeeld worden.

controle | 13-10-06 | 11:21

En zo worden we meer en meer een moslim land! bah bah bah

reconquista | 13-10-06 | 11:20

Diegenen die Halal-slachten dieronvriendelijk vinden zouden voor de 'lol' eens een regulier slachthuis moeten bezoeken.
Als je dáár geen vegetatiër van wordt heb je een sterke maag...

Patrick Bateman | 13-10-06 | 11:17

je kan wel gaan lopen smijten met moslimgeleerde dit en dat, maar uiteindelijk zal de AH herivan genoeg verkopeb, als de prijs/kwaliteit goed is. De moslimvrouw kijkt ook gewoon naar de centen...

Veder: er is niets dieronvriendelijker aan Halalslachten dan aan "gewoon slachten : wat wij doen.Bedie even diervriendelijk danwel dieronvriendelijk, naar gelang je opvatting. En voor de smaak van het vlees maakt het niet uit. HEt si altijd lekker ;-)

Maaier | 13-10-06 | 11:17

Waarom zou een jood geen halal-vlees mogen kopen van de islam? Zolang de AH het verkoopt, wordt het niet door henzelf verkocht, en hebben ze er lekker niks over te zeggen.
Als joden varkens zijn, is het waarschijnlijker dat het andersom is: dat mohammedanen geen jodenvleesch, dus kosjer mogen eten, wegens besmettingsgevaar. Zie hier de hypocrisie der moslim wederom: wij ongelovigen zijn ook varkens en onze sporen vind je overal, dus eigenlijk zouden die mohammedanen consequent moeten zijn en zich laten doodhongeren.
Ik mag van mijn geloof alles eten, daarom ben ik ook een schattig varkentje geworden. Een Deens varkentje, dat dan weer wel.

Deense Postbode | 13-10-06 | 11:17

Net alsof een marokkaan bij de AH bootschappen doet :P.. grappenmakkers dat kunnen ze toch nooit betalen!

Killin Ark | 13-10-06 | 11:15

Over de spijswetten van de christenen.
.
Hij (Jezus) zei tegen hen: 'Begrijpen ook jullie het dan nog niet? Zien jullie dan niet in dat niets van buitenaf in de mens komt, hem onrein kan maken omdat het niet in zijn hart, maar in zijn maag komt en in de beerput weer verdwijnt. Zo verklaarde hij alle spijzen rein.
(Marcus 7: 18-19 NBV)
.
Ben ik even blij dat ik vrij ben om te eten wat ik wil.

Jeremia | 13-10-06 | 11:15

Gewoon een disclaimertje ervoor of erachter en Giel gaat gewoon door.
Persoonlijk luister ik graag naar Beelen.

Traag | 13-10-06 | 11:14

Dat halal slachten is ook wel grappig hoor. Een koe krijgt nog steeds een pen door zijn kop, maar meteen daarna komt een daarvoor opgeleidde moslim met zijn mes en die snijdt zijn nek/slagaders open. Doordat men vind dat het dier nog leeft (als is het kort) na die pen in zijn kop, kan het dier ook nog halal geslacht worden. Ziehier, het poldermodel in optima forma, iedereen tevreden en die koe hoor je ook niet klagen.

GoedemorgenDezeMorge | 13-10-06 | 11:11

@gripzz
Ik weet niet op welke hadiths ze het baseren dus daar kan ik voorlopig geen bevestiging van geven. Wat ik wel weet is dat ik nog geen moslimgeleerde heb gezien die het goedkeurt. Als de verzen waarop ze het baseren onduidelijk zijn, moeten er toch verschillende meningen van geleerden hieromtrent bestaan.

controle | 13-10-06 | 11:09

Nu X-tra malse, goed ingereden Schapekudt bij Ali de Knaller! E3,50/kg

Deense Postbode | 13-10-06 | 11:07

@gaatnat
Klinkt ook niet pijnloos maar op dat gebied ben ik geen expert. Ik weet wel dat kelen behoorlijk veel pijn doet aan de filmpjes te zien.

controle | 13-10-06 | 11:06

@LibertasSimplex 13-10-06 @ 11:02
LOL
.

Pigha Lal | 13-10-06 | 11:06

@controle 13-10-06 @ 10:55
@gripzz
Moslims volgen in de regel hun geleerden na. Wat die vertellen is wet. En moslims leven zowel volgens de koran als de hadith.
.
"Also forbidden of intoxicants are selling, transporting, buying, giving or making of intoxicants. This, therefore, includes interaction of Muslims with those who are not Muslim. Muslims, for example, are not permitted to sell alcohol to non-Muslims because it involves selling, transporting and buying of intoxicants."
.
www.islamonline.net..

-----------------------------------

Puur interpretatie.

Gripzz | 13-10-06 | 11:05

spooky 13-10-06 @ 10:58
Hodja 13-10-06 @ 11:01
.
Dit is in ieder geval iets. Dat er een Rabbijn aan te pas moest komen om het kosher te verklaren wist ik in ieder geval nog niet.

Jeremia | 13-10-06 | 11:05

ShadowBMX 13-10-06 @ 10:53

/* "Boezem moet bedekt zijn, de rest is bullshit.' Hmmzzz... ik heb liever dat ze een leuk decoleté showen en de rest wél afdekken..." */

Door al dat haar zal er weinig decoleté te zien zijn

drekzooi | 13-10-06 | 11:04

Ik ben er voor, halal vlees lijkt me betrouwbaarder dan het met water opgepompte hormonenvlees dat normaal bij Appie in de aanbieding ligt.
www.voanews.com/english/images/nav_mus...
Ik voorzie wel wat probleempjes als blijkt dat Appie de Gelovigen heeft bedondert door ze stiekem of per ongeluk niet-halal vlees te verkopen, dan kan natuurlijk vrij makkelijk gebeuren als je alles door mekaar verkoopt.

Zeurders | 13-10-06 | 11:03

Het gaat dus alleen maar om het slachten Halal kan van de meest ranzige of waterige biokippen of koeien zijn gemaakt. Nee, als het maar het netjes geslacht is, dan is pas lekker

De Ware Vrijheid | 13-10-06 | 11:02

Of een jood halalvlees mag kopen, is een vraag die door moslims kan worden beantwoord. Naar ik tot nu toe heb begrepen, zijn joden volgens de islam varkens. Daar willen ze vast geen halalvlees aan verkopen. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar het zou kunnen dat een echt streng halal-koelvak ook de tekst 'Voor joden verboden' zou moeten dragen.
Misschien een idee voor Albert Heijn? lol

LibertasSimplex | 13-10-06 | 11:02

Ik dacht dat dieren zo min mogelijk mochten lijden volgens de wet.
controle 13-10-06 @ 10:41

En wat dacht je van gecastreerde biggetjes? (zonder verdoving?)

gaatnat | 13-10-06 | 11:02

@ controle 13-10-06 @ 10:59

True... maar er zijn ook moslims die wel met hun tijd meegaan ;) Dat bedoelde ik eigenlijk...

joeniepro | 13-10-06 | 11:01

Halamsteren!!

Danko | 13-10-06 | 11:01

@Pigha Lal 13-10-06 @ 10:44:
Laat ik het zo zeggen: De enige moslims die ik tegenkom in de AH waar ik dagelijks boodschappen doe, zijn daar aan het werk.
Ze hebben er trouwens ook een koosjere afdeling (020-Buitenveldert)

@Jeremia 13-10-06 @ 10:54:
Koosjer voedsel moet een ORT keurmerk hebben.
Oftewel Onder Rabbinaal Toezicht, wat er vaak op neerkomt dat er een rabbijn langs moet komen om het voedsel te zegenen (niet in de winkel natuurlijk, maar aan het begin van de productielijn). Moslims en Joden kunnen dus niet elkaars voedsel eten.

Hodja | 13-10-06 | 11:01

@joeniepro 10:54
Wie bepaalt of het mag? De moslimgeleerden die ik gelezen heb verbieden het.

controle | 13-10-06 | 10:59

Komt Appie vanzelf op trug, onze moslimvrinden kopen immers uitsluitend bij moslimbroeders. Ritueel slachten gebeurt overigens op een allesbehalve dieronvriendelijke wijze (op jonge leeftijd wordt zoonlief door pa met liefde het keelafsnijden bijgebracht en slacht aktief mee). Vraag me af waarom je hier nooit iets over hoort in de kringen van dierenactivisten op geitenwollen sokken. Hun woede jegens de vleescheter is mij vaak net iets te selectief...

Geertjun | 13-10-06 | 10:58

@ spooky 13-10-06 @ 10:54

hahahaha.... stijlleaus....

@ Gripzz 13-10-06 @ 10:54

Heee... ies mijn tekst...

joeniepro | 13-10-06 | 10:58

Halal-vlees van Knorr?

SODEP | 13-10-06 | 10:58

@Jeremia
ben geen jood maar weet het wel, iets is kosjer als het aan 2 regels vodoet. De spijswetten van de joden en daar voldoet Halal vlees aan. Regel 2 is echter dat het onder rabinaal toezicht staat en zij het kosjer verklaard hebben. Nee dus ies niet kosjer. Andersom weet ik niet is kosjer eten halal. Weet iemand dit?

spooky | 13-10-06 | 10:58

@Mazzeltov 13-10-06 @ 10:44
Je moet juist afrekenen bij die, zoals jij ze noemt, kopvodden.
Dat doe ik altijd. Die hebben de ingebakken behoefte om hun werkgever te naaien. Dus dan zien ze wel het kratje bier staan, onder op de kar, maar slaan ze die niet aan op de kassa. :)

Traag | 13-10-06 | 10:57

@Jood (nav Jeremia 13-10-06 @ 10:54)
Help ons met de vraag over halal en joden.

Pigha Lal | 13-10-06 | 10:57

scharrel-halal-kip?

Luctor et Emergo | 13-10-06 | 10:56

@gripzz
Moslims volgen in de regel hun geleerden na. Wat die vertellen is wet. En moslims leven zowel volgens de koran als de hadith.
.
"Also forbidden of intoxicants are selling, transporting, buying, giving or making of intoxicants. This, therefore, includes interaction of Muslims with those who are not Muslim. Muslims, for example, are not permitted to sell alcohol to non-Muslims because it involves selling, transporting and buying of intoxicants."
.
www.islamonline.net/iol-english/dowali...

controle | 13-10-06 | 10:55

Precies Verdwaalde, dat halal-slachten vloekt met onze slachtingswetten, daar kraait natuurlijk niemand naar, want dat deed toch al niemand.
Alla Gehaktbar!

Deense Postbode | 13-10-06 | 10:55

@Neon 13-10-06 @ 10:34

De C1000 in ons forenzenwijkje heeft anders al jaren een koelvak met allemaal van die "100% HakBar OK!" producten. Bespottelijk. En als ik voor mijn kind glutenvrije voedingsmiddelen wil hebben, moet ik maar naar een speciale reformwinkel.
.
Ies ientegrasie

---------------------------------------

Ies Marktwerking...

Gripzz | 13-10-06 | 10:54

Gewoon een karbonaatje verkeerd terugleggen en daar kan een hele koelvak met 35% stickers de aanbieding in.

spooky | 13-10-06 | 10:54

@ controle 13-10-06 @ 10:46

Ook moslims heb je in verschillende gradaties... ken er genoeg die bijv. geen hoofdoek dragen... je leeft zoals jij dat goed vindt zeg maar...

Zo ben ik ook gristen... maar ga nooit naar de kerk, krijg een kind van mijn vriendin, waar ik vanzelfsprekend niet mee getrouwd ben... dan zou het namelijk mijn vrouw zijn... en ik bid eigenlijk nooit...

Oftewel... een Moslim mag best werken in een tent waar alcohol verkocht wordt... het is alleen wel op eigen verantwoordelijkheid...

joeniepro | 13-10-06 | 10:54

Pigha Lal 13-10-06 @ 10:49

Als het kosher is mag hij het zelfs eten. Maar ik weet niet of er erg veel verschil zit tussen halal of kosher voedsel. Dus als een jood ons hier uitkomst kan geven...

Jeremia | 13-10-06 | 10:54

@Gripzz 13-10-06 @ 10:50
He kenner, mogen Joden nu halal vlees kopen?

Pigha Lal | 13-10-06 | 10:53

ik ging altijd naar de AH omdat ik de aanblik van die scharrelende hoofddoekjes niet kan verdragen. Die gingen tot nu toe vaak naar de bart vd broek.

Dat ze al achter de kassa zitten met die agressieve onvriendelijke gehoofddoekte-mijn-broer-steekt-jou-dood-bekkies was al tot daar aan toe. Nou dat zal wel weer veel steekpartijen opleveren in de buurt van de vleeswaren.

kaashandelaar12 | 13-10-06 | 10:53

@ Gripzz 13-10-06 @ 10:50

'Staat het in de Koran? Nee, dus slap gelul. Net als de hoofddoekjes.
Boezem moet bedekt zijn, de rest is bullshit.'

Hmmzzz... ik heb liever dat ze een leuk decoleté showen en de rest wél afdekken...

ShadowBMX | 13-10-06 | 10:53

@robbert jan hendrik 13-10-06 @ 10:23
Ja, hoor en volgende week in de winkel van de Islamitische slagerij:

Speklappen: € 2,39 per kilo.

Want dat zou pas integratie zijn.

(Diepe, diepe zucht)

--------------------------------

Doe eens nadenken mongeaul.... Islamitische Slagerij...
Turkse slagerij zou best wel varkenslapjes kunnen verkopen...

Gripzz | 13-10-06 | 10:52

Maar... maar, wat zegt de Dierenbescherming hierover?

Verdwaalde T | 13-10-06 | 10:52

@joeniepro 13-10-06 @ 10:43
Echt vers vleesch is ook helemaal niet lekker want vreselijk taai.
Het moet eerst een paar dagen/weken 'besterven' om smaak en malsheid te krijgen...
Die Docu heb ik overigens ook gezien, het ging om (rund)vleesch dat door de gehakt gedraaid wordt want op gehakt hoeft AH de herkomst niet te vermelden, voor ongeveer alle andere vleeschsoorten moet op het etiket het land van herkomst vermeld worden.
Ik denk niet dat 'Made in Zimbabwe' de verkoopcijfers positief zal beïnvloeden.

Patrick Bateman | 13-10-06 | 10:52

da wizard 13-10-06 @ 10:48

Daar zat ik niet direct aan te denken, maar je hebt natuurlijk wel gelijk. We blijven Hollanders en als er ergens geld te verdienen valt dan zijn wij er als de kippen (zijn die halal?) bij.

Jeremia | 13-10-06 | 10:52

@controle 13-10-06 @ 10:46

@mazzeltov
Dat zijn de gematigden/onwetenden. Een moslim mag eigenlijk helemaal niet werken bij een plaats waar alcohol verkocht wordt.

--------------------------------------

Staat het in de Koran? Nee, dus slap gelul. Net als de hoofddoekjes.
Boezem moet bedekt zijn, de rest is bullshit.

Gripzz | 13-10-06 | 10:50

@ Neon 13-10-06 @ 10:43

Kort pikkie en lange tenen? Grooaaar... hahaha... jeesus, wat laat jij je snel kennen...? En eeuhmz... een half miljoen mensen... in HEEEEL Nederland? Zozo... dat is toch wel 3,2% (naar boven afgerond) lijkt me inderdaad een gigantische markt...*hoopt dat die goedbetaalde baan van jou niet in de profitsector is voor eigen bestwil*

Er wonen wel iets meer dan 3,2% moslims in Nederland...

Wederom... jij bent het tiepetie schoppen/niet bouwen...

En.... ik kom toch best nog wel wat glutenvrijspul tegen bij de lokale supermarkten hier... alleen niet allemaal makkelijk in 1 schap.

Tip 2... Een iets genuanceerder taalgebruik getuigd van meer intelligentie... met zo'n post ben je...

1. En zielig VMBO mannetje die nog niet eens weet wat een baan is.

2. Tjah... toch stiekem een WW gerechtigd persoon?

joeniepro | 13-10-06 | 10:50

Ik hoop dat ze het er wel duidelijk bijzetten of het halal is of niet. Ik hoef namelijk geen vlees van een dier dat onder de woorden "Bismillah Allahu Akbar" gekeeld is.

controle | 13-10-06 | 10:49

@Jeremia 13-10-06 @ 10:46
Mag een Jood eigenlijk ook halal vlees kopen?

Pigha Lal | 13-10-06 | 10:49

@dtchbb 13-10-06 @ 10:13
En zo sluipen we steeds dieper in de sharia regelgeving.

------------------------------

Hersenloos aftreksel. Doe eens nadenken, mongeaul!!! Uit welk ei ben jij geslingerd?

Joden hebben al eeuwen Koosjer voedsel, mogen zij ook hun ding?

Gripzz | 13-10-06 | 10:49

Maar dat een oerhollands bedrijf deze move maakt zegt natuurlijk wel iets.
Jeremia 13-10-06 @ 10:46
---
@jeremia
Ja dat riekt naar handel...

da wizard | 13-10-06 | 10:48

Er is al in deze draad opgemerkt dat meedere supermarkten al halal verkochten. Maar dat AH nu 'om' is wil zeggen dat de moslim way of life nu toch serieus deel gaat nemen aan de mainstream van de maatschappij. AH is geen super waar ze van extravagantie houden. Nogmaals, er is niks mis met het initiatief. Maar dat een oerhollands bedrijf deze move maakt zegt natuurlijk wel iets.

Jeremia | 13-10-06 | 10:46

@mazzeltov
Dat zijn de gematigden/onwetenden. Een moslim mag eigenlijk helemaal niet werken bij een plaats waar alcohol verkocht wordt.

controle | 13-10-06 | 10:46

*Meld zich ziek voor zijn slagersdienst @ AH vanmiddag*

Bruo_m | 13-10-06 | 10:45

@ joeniepro 13-10-06 @ 10:43

Mja... weet het *snik* Maarja, dagelijks de boerenslager bezoeken kost ook weer klauwen met geld...

ShadowBMX | 13-10-06 | 10:45

Ik kom bewust al een paar jaar niet meer bij AH sinds het daar sterft van de kopvodden achter de kassa!!

Mazzeltov | 13-10-06 | 10:44

@joeniepro 13-10-06 @ 10:39
Ach inderdaad.
Sorry, ik lees geen reclame folders. Ook niet digitaal...

da wizard | 13-10-06 | 10:44

@Hodja 13-10-06 @ 10:38
Jij komt met de verkeerde moslims in contact, namelijk die hun boodschappen NIET doen bij de AH.
Over het algemeen hoeft de sociale klasse die bij de AH hun boodschappen doet, hun "thuisland" niet te verlaten. Zij die bij de AH boodschappen doen zijn eigenlijk best leuk! Net gewonen mensen.
Pig Halal

Pigha Lal | 13-10-06 | 10:44

Joeniepro: bek houden. Een half miljoen Nederlanders gebruikt glutenvrije producten. Wat nou geen markt? Voortaan je stinkende schijtbek dichthouden als je niet weet waar je over praat. En WW? Ik zou niet weten hoe ik daar aan moest komen met mijn meer dan zeer goed betalende baan. Doe jij nog wel eens wat trouwens? Ach laat ook maar, het antwoord kan me niet verrotten.

Neon | 13-10-06 | 10:43

@ ShadowBMX 13-10-06 @ 10:41

Goed bedacht... heb eens een documantaire gezien met een leuke uitkomst...

1. ZO ongeveer al het vlees in de supermarkt komt uit Afrika

2. Het is allemaal zo ongeveer 2 jaar oud (in soort supervriezers in engeland gelegen).

Dus inderdaad... echt vers is het andere vleesch in de supermarkten niet nee...

joeniepro | 13-10-06 | 10:43

Gewoon goed van Albert Heijn. Het zou pas bespottelijk zijn als geen enkele grote supermarkt echte halal-producten zou gaan verkopen. Er is gewoon noodzaak voor halal. Wat dachten sommige mensen hier dan? Dat moslims varkensvlees gaan eten na een inburgeringscursus?
En klooien met etiketjes is terrorisme. Net zoiets als hondenvlees in de babi pangang gooien.

LibertasSimplex | 13-10-06 | 10:43

AH haalt scheergerei uit schappen wegen slechte verkoopresultaten

krommeteen | 13-10-06 | 10:43

@Jan-Istanbul zeikerd

ik vind hem geinig bedacht van prof hoxha

uchman | 13-10-06 | 10:41

@ J-One 13-10-06 @ 10:37

Wel komisch dat dit "shoarmavleesch" altijd gemaakt is van... jawel.... varkensvlees..! Dat ies pas integrasie...

joeniepro | 13-10-06 | 10:41

Maar hoe halal geslacht wordt vermelden ze er even niet bij. Is ook niets iets om in een reclamefolder te zetten.
.
Dieren van een reine oorsprong -
Het aangevoerde dier dient levend te zijn, en er mag absoluut geen tekens zijn dat het dier op de rand van de dood verkeert
.
Het dier dient uitsluitend te worden gedood door middel van halssnede (de vier slagaderen dienen door gesneden te worden met een vlijmscherp mes)
.
Het is niet toegestaan Halal te slachten waar ook varkens worden geslacht
.
Het slachten dient te geschieden persoonlijk door een erkende moslim snijder
.
De slachter (snijder) dient niet alleen overtuigd moslim te zijn maar de vakkundigheid is vereist, deze dient in het bezit te zijn van een Halal Correct erkenningcertificaat
.
Het slachten dient te geschieden volgens de voorschriften van de dierenwelzijnnormen en onder toezicht van de Rijksdienst voor Vee en Vlees (RVV)
.
www.halalcorrect.com/html/tqhcc.html
.
Ik dacht dat dieren zo min mogelijk mochten lijden volgens de wet.

controle | 13-10-06 | 10:41

@ joeniepro 13-10-06 @ 10:39

"Zo kunnen klanten er zeker van zijn dat het vlees 100% halal is en altijd vers."

Dit komt op mij een beetje over als 'de rest van het vlees is niet altijd vers'

ShadowBMX | 13-10-06 | 10:41

Gewoon etno-marketing niks nieuws.. wel een beetje laat anno 2006.

Kaan78 | 13-10-06 | 10:41

Straks ook een uitgebreide fruit-knijp-afdeling.
-
Sowieso hoeft men geen stickertjes te plakken; ook over deze producten weten de finnen nog uitgebreide prijsonderhandelingen te voeren.

PietdePaljas | 13-10-06 | 10:40

krijg net een idee: varkens-vet-spray (in spuitbus), handig om een dun filmpje varkensvet op allerhande zaken aan te brengen......

QB (ja die.....) | 13-10-06 | 10:40

@da wizard 13-10-06 @ 10:35

Dat hebben vele supermarkten al... artikel even goed lezen en dan lees je...

"Zo kunnen klanten er zeker van zijn dat het vlees 100% halal is en altijd vers."

Oftewel, het gaat nu om VERSE producten... ik weet niet hoe vers jij denkt dat frikadellen zijn??? Die mekkafood shit heb ik overal wel gezien.... VERSE halal nog niet...

joeniepro | 13-10-06 | 10:39

@robbert jan hendrik 13-10-06 @ 10:23
In Turkije (Bodrum) is er een afdeling met varkensvlees in de Supermarkt!
Dat vind ik heel fijn en lief van Tukije :-)

Pigha Lal | 13-10-06 | 10:39

AH is te duur voor de gemiddelde moslim, die haalt zijn spullen gewoon bij de Islamitische slagerij.

Hodja | 13-10-06 | 10:38

Hier in het noorden nog geen mekka.. kuche halal producten gezien in de supermarkt.. wel Fries roggebrood.

Rommie | 13-10-06 | 10:37

Elk zichzelf respecterend dorp heeft inmiddels een shoarmatent. Die zaterdagnacht uitpuilt met xenofoob volk. Achmed hier is ene goeiuh. Het shoarmavlees ligt bij bakken vol in de supermarkten. Maar een klein hoekje halal vlees op de vleesafdeling is weer teveel van het goede. Verslik je toch ff lekker in een stuk zwoerd!

J-One | 13-10-06 | 10:37

Ik zie ook minder witte en steeds meer bruine bonen in de Appie.

Zeddegeizot | 13-10-06 | 10:37

@ Muxje - Ik herken hier een mede 010 Kralingen bewoner. Het Halal koelvak van de AH staat daar idd al een tijdje. Wel op een vreemde positie trouwens, het is geen onderdeel van de nieuwe vleeswand die ze daar hebben. Maar volgens mij wonen er in Kralingen in vergelijking tot andere wijken in 010 juist heel weinig allochtonen. eerder 50 % student 40 % ex-student en 10 % de rest.

Mammon | 13-10-06 | 10:37

Jan-Istanbul, jij bent zelf mensen aan het ophitsen met zo'n toon. En dat doen veel moslims ook altijd. Steeds weer zichzelf slachtofferen waardoor mensen een schijthekel aan hen krijgen. Dit is GeenStijl, daar wordt nieuws met een knipoog gebracht en dat moet gewoon kunnen. Ook Halaldingen zullen gedist worden, net als Jezus en je moeder...

chloorhexidine | 13-10-06 | 10:37

hahahaha die feauteaufuck >:))))))))

Alcoholic | 13-10-06 | 10:36

@Neon 13-10-06 @ 10:34

Ies marktwerking... er zijn meer moslims dan kinderen met glutenproblemen...

Holy...*pieeepppp* ben je zo dom en kortzichtig? Of doe je alleen maar zo? Straks ga je ook nog zeggen dat je WW trekt omdat al die alochtonen nu net jouw baantje hebben ingepikt...

Tip... begin een eigen supermarktketen, zonder halal... met glutenvrij dieet... dan jij ies schnel failliet...

joeniepro | 13-10-06 | 10:36

Zo die lopen lopen achter!
In mijn dorpje heb je bij de EDAH allang Halalvlees.
www.mekkafood.nl/nl
Lekkere frikadellen overigens...

da wizard | 13-10-06 | 10:35

De C1000 in ons forenzenwijkje heeft anders al jaren een koelvak met allemaal van die "100% HakBar OK!" producten. Bespottelijk. En als ik voor mijn kind glutenvrije voedingsmiddelen wil hebben, moet ik maar naar een speciale reformwinkel.
.
Ies ientegrasie

Neon | 13-10-06 | 10:34

Heb zelf, lange tijd geleden dat wel, in Sharjah (vlakbij Dubai) gewoond en daar was bij de Spinney's, de supermarkt waar wij onze boodschappen haalden, een speciale afdeling voor niet moslims met o.a. varkensvlees. Meneer AH doet hier dus feitelijk hetzelfde, niets mis mee en ook niets nieuws.

OpaWizzkid | 13-10-06 | 10:34

Halal vleeswaren is booming bussiness.

Armageddon | 13-10-06 | 10:33

Overigens niks mis met Halal vlees in de schapjes... koop liever per ongeluk in mijn onoplettendheid een Halal-burger dan een vega-burger :P

Maar aangezien de Halal-sectie ongetwijfeld wat duurder zal zijn dan de "normale" sectie... zullen wij gierige Nederlanders nooit per ongeluk Halal kopen :P

Wel even aan AH vertellen dat Halal niet in dezelfde schappen als de varkentjes moeten liggen als ze in de aanbieding zijn...

joeniepro | 13-10-06 | 10:32

@ Muxje 13-10-06 @ 10:30

Nee, Benthuizerstraat... halal-central zo ongeveer, en die knuppel waar ik het aan vroeg zag er zelf nog vrij halallerig uit...

Bij de ex-Den Toom trouwens wel goedkoop pizza halen! Van die cheap-ass AH-dingen (blijf student), was 5 voor 4, nog in het plastic, en die trut scant de verkeerde barcode, toen was het opeens 5 voor 1 :)

ShadowBMX | 13-10-06 | 10:32

@edelpils 13-10-06 @ 10:14
whaha, nu liet je me lachen bij dit serieuze onderwerp....

Meneer van Dijk | 13-10-06 | 10:32

ah dan zal ik straks wat varkensvlees in die koeling neer leggen.... ies lekker

Rommie | 13-10-06 | 10:31

is het CNV-voorstel nog niet doorgekomen bij GS. De islamisering slaat toe?

Simon Says | 13-10-06 | 10:31

Klukkluk 13-10-06 @ 10:26

Die burgers bij de mac zit sowieso al geen gram vlees in.

dlseth | 13-10-06 | 10:30

@ShadowBMX: Bij de voormalige (en onvolprezen) Den Toom in Kralingen? IK vraag me af hoe goed het loopt... ze zitten daar qua buurt wel goed, maar de Halalsectie is piepklein in vergelijking met, laten we zeggen, de afdeling varkensvlees.

Muxje | 13-10-06 | 10:30

@ Jan-Istanbul 13-10-06 @ 10:16

Wie is hier nu de sukkel? Zegt Hoxha dan dat het slecht is dat de AH Halal aanbiedt? Ga jij maar lekker met je andere kortzichtige moslimvriendjes iedereen bedreigen en uitschelden die niet-moslim is en wat dan ook over je geloof zegt...

Misschien zelf eerst eens LEZEN voordat je begint te mekkeren (Beeheehee...).

Als ik nu vraag of je moeder lekker geslapen heeft, ga je me dan ook in elkaar slaan omdat ik niet over je moeder mag praten...?

joeniepro | 13-10-06 | 10:29

@ Patrick Bateman 13-10-06 @ 10:27

Nee man, Sharon-koeken (maar ik discrimineer niet) zijn niet te nassen! Doe dan maar gewoon de speklapjes ofzo :)

ShadowBMX | 13-10-06 | 10:29

@robbert jan hendrik 13-10-06 @ 10:23
Integratie is een proces dat van 1 kant moet komen....
Jij verondersteld een tweezijdigheid.....
Toch vind ik je gezichtpunt wel verfrissend!

Pigha Lal | 13-10-06 | 10:28

@edelpils 13-10-06 @ 10:14
hehehe! leuk!

sjaakdeslinksesul | 13-10-06 | 10:28

Misschien kunnen ter compensatie de Jodenkoeken in de Bonus-aanbieding...

Patrick Bateman | 13-10-06 | 10:27

Ik hoop niet dat ze de reclamecampagne enten op het Greenfields-idee. Uitgebreid over de kwaliteit, herkomst en productiewijze enzo. Krijg je ranzige reclames van. Zo van: 'Dit schapenvlees is hoogkwalitatief in de reet geneukt, en daarna op ambachtelijke wijze de strot doorgesneden.'

LibertasSimplex | 13-10-06 | 10:27

robbert jan hendrik 13-10-06 @ 10:23

Inderdaad.

Ed Cetera | 13-10-06 | 10:27

Next: halal worst bij de Hema, schaapkroketten bij Febo en halal-burgers bij de mac?

Klukkluk | 13-10-06 | 10:26

Negerzoenen eruit, Halal-vlees erin. Waar gaat dit naar toe???</B>
Binnenkort de rookworst eruit?
<p>&nbsp;</p>
Zakelijk gezien is het wel slim van Appie, want er zijn er steeds meer.

Coot | 13-10-06 | 10:26

Niets mis met dit intitiatief. Een commercieel bedrijf als AH speelt in op de behoeften van de consument. Maar wat het wel zegt is dat de islam bezig is serieus de maatschappij te beïnvloeden. En dit zal in de toekomst alleen nog maar toenemen.

Jeremia | 13-10-06 | 10:26

Op de bonus straks halal kip met gratis voetreis naar Mekka ;-)

cecotto | 13-10-06 | 10:23

Ja, hoor en volgende week in de winkel van de Islamitische slagerij:

Speklappen: € 2,39 per kilo.

Want dat zou pas integratie zijn.

(Diepe, diepe zucht)

robbert jan hendrik | 13-10-06 | 10:23

Dat Halal-voer hebben ze hier (010) al een tijdje... kon het niet laten om aan zo'n suffe vakkenvullert te vragen of hij ook halal speklapjes had... het heeft ruim 5 minuten geduurd voor een collega hem vertelde dat speklapjes varkensvlees zijn en dus bij voorbaat niet halal :)

ShadowBMX | 13-10-06 | 10:22

In het vak naast de varkenslappen....

Wie?? | 13-10-06 | 10:22

En volgens het POLDERMODEL ook in de RAM-me-dan:
.
Kassa meisjes in BURKA!

Pigha Lal | 13-10-06 | 10:21

Halal, ja grappig verschijnsel. In Maleisie moest op alle levensmiddelen staan of het halal was of niet. Kocht je een flesje bronwater, stond er het halal tekentje op.
Toch fijn om te weten dat er geen varken in je fles water zit.

binnengewoon | 13-10-06 | 10:20

@ edelpils
Ik hoop dat Appie weet dat de lijm van die stickers is gemaakt van o.a. het merg van varkensbotten. Stickertjes zijn dus niet halal.

Ongeletterde Boer | 13-10-06 | 10:20

@ Traag 13-10-06 @ 10:17: inderdaad!

Bries | 13-10-06 | 10:19

En natuurlijk met z'n allen airmiles sparen voor een reis naar Mekka.

Poedelewoepsie | 13-10-06 | 10:19

Leuk :) .. stickertjes verwisselen...

edelpils 13-10-06 @ 10:14

haha

zuurkool | 13-10-06 | 10:19

Als ze dan die graf lelijke kassadozen ook meteen effe onder een mooie, AH blauwe, doek verbergen, gaan ze hun gang maar.

X4I | 13-10-06 | 10:18

Wat ik wel een beetje smerig vind: ze doen ook pies van de kebabs in het assortiment. Nou, gelukkig is het een apart koelvak.

LibertasSimplex | 13-10-06 | 10:18

Meer iets voor de Aldi of Lidl trouwens, daar is een grotere doelgroep.

Traag | 13-10-06 | 10:17

wollah !

sixersZunit | 13-10-06 | 10:17

Ideetje voor de Aldi? Beterbekend als uitval basis voor de hakbars.

El Guapo | 13-10-06 | 10:16

Wat is daar nou weer mis mee? AH heeft toch ook vegetarische snitzels en dieet coke om maar eens een dwarsstraat te noemen. Ga lekker door zo met mensen tegen de Islam op te hitsen, enorme sukkel die je bent Hoxha. Dat prof zullen we maar vergeten want je hebt blijkbaar de hersens van een garnaal.

Jan-Istanbul | 13-10-06 | 10:16

Heej die pic gebruik ik als achtergrond!
"Doe mij een halal kip en wat heerlijke dat de gehakte handjes paté weer in de aanbieding is! Eh, dat kopvlees, daar wil ik wel een onsje van maar wilt u de snor er even afsnijden? dank u wel slager!"

Lizart777 | 13-10-06 | 10:16

ben benieuwd hoe die hakbar van de AH-reclame samen met die andere lutser dit gaat presenteren.. slechte ontwikkeling

Piet Heyn DonuT | 13-10-06 | 10:16

Niets mis mee. Puur zakelijke overwegingen waar geen enkele niet-moslim last van heeft.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-06 | 10:16

Halal vlees, plakken ze daar ook streepjescode op ?

meedenker | 13-10-06 | 10:16

lol @ edelpils

Balkenende | 13-10-06 | 10:15

Goeie grap van Ap. Goed initiatief hoor. Gooien een vette markt open.

LibertasSimplex | 13-10-06 | 10:15

Halal is niet kosjer

Traag | 13-10-06 | 10:14

Leuk :) .. stickertjes verwisselen...

edelpils | 13-10-06 | 10:14

je kan als AH natuurlijk niet achterblijven...

Captain Phalanx | 13-10-06 | 10:13

Voila, denkt er iemand dat Nederlanders zich laten overheersen? We exploiteren gewoon. Als je wilt weten waar de macht zit volg dan het spoor van het geld.

gevallenverstand | 13-10-06 | 10:13

En zo sluipen we steeds dieper in de sharia regelgeving.

dtchbb | 13-10-06 | 10:13

inderdaad, slimme zet.

de Bruinrijder | 13-10-06 | 10:12

Zo kan het ook, gewoon geld verdienen aan die hakbars!

Generaal Pardon | 13-10-06 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken