Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Restalcohol. Politie boort nieuwe goudmijn aan

hipsburp.jpgHeren dames weggebruikers. Hier een waarschuwing voor de komende maandagen van uw leven. De politie gaat vaker controleren op restalcohol. Dat is alcohol van zaterdag en zondag, dat op maandagochtend nog in uw bloed zit. Wie denkt met een douche, een extra slokje mondwater en een doosje Smint in het handschoenenvakje op maandagmorgen fris aan het verkeer te kunnen deelnemen, heeft het mis. U bent nog steeds onder invloed. En dat mag niet. De sterke arm van Twente heeft vanochtend liefst NEGEN restbezopen bestuurders aangehouden, waarvan er 1 zijn rijbewijs kon inleveren. Uit het politiepersbericht: "De politie Twente is geschrokken van het hoge aantal aangehouden bestuurders en is voornemens deze controle weer vaker uit te voeren." Ga er van uit dat restalcohol ook in de Rest van Nederland wel eens heel groot gaat worden. En terecht. Prettig weekend, alvast.

Reaguursels

Inloggen

Ja, hallo zeg: ze controleerden in TWENTE! Daar ontbijten ze met bier in plaats van thee!

Merugop | 17-11-09 | 10:45

In Twente is het vanwege de diepe treurig- en troosteloosheid van de couleur- en de humanite locale niet verstandig om nuchter te zijn.

pollodepiemel | 17-11-09 | 08:24

Ik zie hier niet zo'n toekomst in. Met flitsen heb je veel sneller poen bij elkaar geharkt. Of zou het dan toch om de veiligheid gaan ? neeeeee!

Samtari | 17-11-09 | 03:27

Klinkt beetje Islam. Mag ik een nieuw kabinet en geen DDR?

JP_Nee! | 17-11-09 | 01:32

@ Goeie zaak dit. Met alcohol in je bloed hoor je gewoon niet aan het verkeer deel te nemen.

_Hans_ | 16-11-09 | 15:04

Klopt helemaal Hans, maar het maakt het wel veel leuker! Ooit weleens na 20 bier op een 1000cc 2 cilinder aprilia rsv mille gezeten, snachts door antwerpen, met je mp3 speler vollebak, en dan maar knallen door die straatjes. GE-WEL-DIG! Belgische politie kwijt rijden om 5uur smorgens door een onbekende wijk.. Heerlijk. Ik ben er mee gestopt, maar vroeger deed ik het regelmatig na het stappen. Zodra je met 270 km/h over de snelweg terug naar Nederland rijdt en de politie je niet bij kan houden,.. dan heb je het gevoel dat je leeft!

Even voor de duidelijkheid, nuchter is er natuurlijk niets aan, dan voelt het gevaarlijk en klinkt de muziek minder vet.

Moslimextremist | 16-11-09 | 23:51

Ik heb nu ook rest alcohol in mn bloed, omdat ik 6 palm op heb. Toch kom ik net thuis na 25 km gereden te hebben. Heerlijk, alles lijkt veel langzamer te gaan, en je kan harder door bochten enzo. De muziek klinkt beter in de auto, en je peuk smaakt beter. De rest alcohol verwerk ik morgen op mn werk wel wanneer ik onderuit gezakt achter de computer hang, beetje internetten en denken aan wat ik savonds weer ga drinken. Weltrusten

Moslimextremist | 16-11-09 | 23:40

Deze regel geldt overigens niet voor moslims.
Vragen of ze willen blazen is beledigend, want
dat mag niet van allah.
veder goede zaak!

rifvergif | 16-11-09 | 23:33

Is dit nou echt nieuws? Of je nou 5 minuten geleden voor het laatst gedronken hebt of dat er een dag tussen zat: als je teveel alcohol in je bloed hebt zitten op het moment dat je als bestuurder aan het verkeer deelneemt dan is dat gewoon strafbaar (en terecht).

Persoonlijk ben ik blij dat er gecontroleerd wordt op alcohol in het verkeer. Ik heb vaak genoeg foto's gezien van dodelijke ongevallen die zijn veroorzaakt door iemand die teveel had gezopen en dat zijn geen prettige beelden.

Het is heel simpel: heb je alcohol in je lichaam zitten, ga dan gewoon niet rijden.

Ice84 | 16-11-09 | 23:31

'k Ken geen restalcohol. Hooguit een fls die helaas bijna kurkdroog is.

dawg | 16-11-09 | 23:21

Nou mij pakken ze niet ik heb nooit restalcohol over ,het gaat allemaal op in het weekend hoor.!!

Jaapioooo | 16-11-09 | 23:21

@Krijtstreep
Je doet net alsof het verbod op rijden met alcohol in je bloed iets nieuws is?

El Scorcho | 16-11-09 | 23:17

Restbezopen. :)
Pritt, ge zèt de koning van GeenStijl!

Von Münchhausen | 16-11-09 | 23:06

Na een avondje zuipen heb ik anders altijd nog een restje werk tussen m'n oren. En dat mag zeker wel.

Cookie v. eigen deeg | 16-11-09 | 22:54

-1 voor Paparob

10 jaar geleden waren er geen euro's.

noksiejus | 16-11-09 | 22:20

terecht, alcohol in het verkeer is moord, aanpakken dus

pli | 16-11-09 | 21:45

Oeps! Ik was het hele weekend dronken ivm mijn verjaardag, maarrrrrrrrrrrrrrrr mijn waarde wie pakt mij in mijn mercedes ster ÉÉÉ drie20?

kapoet maken | 16-11-09 | 21:38

En als je met drank op alles dubbel zie.............. kan je nog altijd een oog dicht doen.

Vorige opmerking ging 'n beetje fout... proost...... hik!

Justme23 | 16-11-09 | 20:15

En als je drank alles dubbel zie............... kan je altijd nog een oog dicht doen.

Justme23 | 16-11-09 | 20:12

Met drank op rij ik veel relaxter en soepeler. Mijn reactievermogen is sowieso kut.

Bazip Zeehok | 16-11-09 | 19:52

Iedere idioot (of tenminste de eerste 20 reacties) roept hier dat het terecht is, alleen vermoed ik dat het weer een onbezoldigde belastingactie wordt: "ach meneer, u heeft gisteren 5 bier op? dan mag u pas weer gaan rijden over 5 uur."

Ik heb doordeweeks weleens een borrel waar ik wat nuttig, dan heb ik geen zin om de volgende ochtend gezeik te ontvangen. Als je vol over de schreef gaat met 20 bier, dan kan ik het me voorstellen, alleen vermoed ik dat het fenomeen restalcohol veel te interessant is voor onze fijne overheid. Invoering in 2010, betekent vrij snel geld voor nog eens 5000 extra ambtenaartjes. Super.

Kortom: ons grijze christenhondenkabinet zorgen straks voor geheelonthouding bij wet. Dit is weer hetzelfde als mensen verbaliseren en laten blazen als ze te voet dronken zijn. Straks kun je van de kroeg niet eens meer naar de taxi komen zonder een hijgerige eenstreper in je nek. Wedden trouwens dat het als eerste in Drenthe ingevoerd gaat worden? Daar hadden ze al een probleem om de boete quota te halen.

Wat is dit land toch een ongelofelijke bureaucratische bende geworden. We zijn vanuit een anarchistisch, samengeraapt zooitje batavieren naar een welvaarts maatschappij gegaan, die zo hard is doorgeslagen dat de steekpenning voor de corrupte pliesieman tegenwoordig bij wet is geregeld, waardoor we dichter bij nigeria komen dan ooit tevoren, om maar een willekeurig voorbeeld te geven.

Komt nog eens bij dat afgelopen jaar 17% van de onvoorwaardelijke straffen in Nederland niet eens ten uitvoer zijn gebracht. dat zijn er meer dan 2500 die gewoon vrij rondlopen, omdat ons systeem geen tijd heeft om ze in de bak te flikkeren. Ondertussen worden er cellen verkocht aan Belgie. De politie wordt nog eens drastisch bezuinigd, terwijl ze meer en meer op boete en controle ingezet worden.

Misselijk word ik er van. Walgelijke bende. Vroeger had een nette burger niets te maken met de politie: alleen al gezien worden met zo'n vent betekende schaamte. Tegenwoordig kan ik geen week rondrijden zonder een boete, controle, of hijgerige pet die mij aanhoudt omdat ik over de stoep aan kom fietsen bij de appie, in plaats van op de weg. "omdat de fietsrekken hier staan meneer, dat ziet u toch." "Boeit niet meneer, u krijgt een boete, want dat mag niet."

HEB je dan eens een pet nodig, dan is het antwoord: "aangifte doen heeft geen zin meneer, we doen er toch niets mee." "Nee meneer, we komen niet voor aanrijdingen, daar hebben we geen tijd voor." "Ik snap dat u vriendin is lastig gevallen in de Metro meneer, maar als we elke keer daar wat mee doen, dan hebben we nergens meer tijd voor."

En dan vraagt de politie zich af waarom ze een PR probleem hebben.

Ik migreer. Weg uit dit land. Bah.

Krijtstreep | 16-11-09 | 19:51

@_ILT_ | 16-11-09 | 17:12
Jij hebt liever dat ze iemand pas aanhouden als diegene een paar man heeft doodgereden? Ik ben het helemaal eens met die controles.
En lol... Nazipraktijken? Zucht :')

El Scorcho | 16-11-09 | 19:44

En nou...

Moeten nu sommige grootverbruikers ook op de maandag nog gaan snuiven?

denz | 16-11-09 | 19:44

@_ILT_ : Zeker geen kinderen die in het halfdonker op de fiets naar school gaan op maandagmorgen?

wasdas | 16-11-09 | 19:33

Dit vind ik zo gek nog niet.. Maandagochtend is het nog drukker op de weg dan in het weekend, dus alleen maar meer gevaar. Als je dan perse wilt zuipen doe dat dan op een dag dat je de dag daarna niet hoeft te werken.

Of pak op maandag het OV.. Drinken (en andere rotzooi) in het verkeer gaat gewoon niet. Liever dit dan van die 5 kilometer per uur matennaaier overtredingen die niets met veiligheid te maken hebben.

Held op Sokken | 16-11-09 | 19:32

Mhh, hoe weet ik dan of ik kan gaan rijden of niet? Ik kan zelf geen bloedtest afnemen.

Tilburger | 16-11-09 | 19:03

@Raptor | 16-11-09 | 17:24
Inderdaad en dan krijg je nog een lage straf ook omdat je minder toerekeningsvatbaar was....
Onder invloed Iemand doodrijden, gewoon moord, klaar!

laardepul | 16-11-09 | 18:47

EIN-DE-LIJK!

Hoe vaak ik op maandagochtend niet nog straalbezopen collega's om me heen heb zitten die net de leasebak uit klauteren...

frickY | 16-11-09 | 18:21

Doet de politie al jaren. Wat is hier nieuw aan?

jeroentjegouda | 16-11-09 | 18:05

_ILT_ | 16-11-09 | 17:12
Dus pas als iemand op een maandagochtend 3 man van de auto gril kan schrapen moet er ingegrepen worden? Nee, zeer terecht dat de politie op dit moment controleert. Probleem met alcohol is vaak dat het nadelige gevolgen heeft voor een ander (als in: verwondingen/dood) en niet voor de bestuurder.

Raptor | 16-11-09 | 17:24

Tot op zekere hoogte is het goed dat ze op rest alcohol controleren. De bovengenoemde zaterdag en zondag ochtend zijn prima, maar voor de rest is het bonnenschrijven.

Martini89 | 16-11-09 | 17:22

Welk plobreem lost dit eigenlijk op, die controles? Waar is de tijd gebleven dat je gestraft werd voor de gevolgen van je gedrag en niet ook wat voor stofjes je in je lichaam toelaat? Begrijp me niet verkeerd, iemand die ongelukken veroorzaakt al dan niet met menselijk leed dan wel dood ten gevolge moet de verantwoordelijkheid daarvoor dragen, maar dit soort (ik slik nazi maar even in) praktijken slaan echt alles. Niets beters te doen?

_ILT_ | 16-11-09 | 17:12

Restalcohol is het nieuwe kudtprobleem waarmee justitie ons opzadelt.

Onlangs was ik op de EMA (Educatieve Maatregel Alcohol) oftewel de debielencursus die je moet doen als je met teveel acohol in je adem bent aangehouden.

Daar leerde men mij een rekenmethode voor restalcohol:
Ieder glas alcolhol (mits in het juiste glas (bijv. géén bierglas vol met jenever) wordt door je lichaam afgebroken in 1,5 uur.
De telling begint meteen na de inname van de alcohol.
Dus 1 bier ben je na 1,5uur kwijt...... en dan ben je dus safe.
Als je op zaterdagavond 25 bier drinkt; je begint om 22uur en stopt om 03.00uur heb je dus best lang wat in je bloed.... dat kan zelfs tot maandag doortellen..

B careful..

Enschede4ever | 16-11-09 | 16:57

toch opvallend dat alle vreselijke ongeregeldheden waar de politie hard tegen optreedt alleen net die zijn die heel veel geld voor de staat opbrengen.
Moet je eens een inbraak willen aangeven of zo, dan rennen ze niet zo hard. Wat heet, ze rennen zelfs helemaal niet, ze zijn niet in beweging te krijgen omdat zoiets niets oplevert voor de staat.

wlodek | 16-11-09 | 16:57

Uitstekend plan! Of je nou op zaterdagnacht met (teveel) alcohol in je mik deelneemt aan het verkeer, of op maandagmorgen, iedere alcomobilist is er één teveel! Prima plan, mag landelijk ingevoerd worden, wat mij betreft...

Maco | 16-11-09 | 16:37

Dus dat was er vanochtend aan de hand...
Kwam daar ook even langszoeven (08.50) richting Denekamp.
Dacht dat er een ongelukje was gebeurt...

Brandpunt | 16-11-09 | 16:35

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 16:16 Sorry schat ehhh dokter,wilde u een uitstrijkje doen? Eitje erbij? Shampie?

appart | 16-11-09 | 16:24

appart | 16-11-09 | 16:04
Doe jij eens effe lekker in de wachtkamer plaast nemen totdat ik je roep.

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 16:16

Ik heb wel eens resten maar geen alcohol.

Charlotte | Online | 16-11-09 | 16:11

Dus als iemand zich Zaterdag lamzuipt mag 'ie maandag nog steeds niet rijden... Nou, lekker systeem is dat zeg. Ga es boeve vangen!

reinaarden | 16-11-09 | 16:06

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 15:59 Zeg! Verpest ons feesie ff niet zeg!! Een rotte gevulde ei voor jou! (steek daar je kwijltong maar in).

appart | 16-11-09 | 16:04

restalcohol van zaterdag lijkt mij redelijk uitgesloten, dan moet je je toch een ruim delerium gezopen hebben gok ik zo. restalcohol van zondag vind ik dan niet eens zo'n slecht idee. mensen die op zondag tot het gaatje gaan (dus door tot 3 uur 'snachts+) en vervolgens om 6-7 uur in de ochtend weer in de auto stappen, zijn echt nog wel lam.

DualDenz | 16-11-09 | 16:00

Frau Antje | 16-11-09 | 15:50
u houd dus niet van warme dampende tongetjes op andere plaatsen dan uw alleen mond?

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 15:59

Jammer dat er nog steeds sukkels bestaan die geen verantwoordelijkheid in het verkeer nemen. Lekker bezopen op je werk aan komen, je zult maar in de bouw werken en je bezopen collega met zatte alcohol spons met bakstenen gaat lopen strooien.

Johan Stevens3001 | 16-11-09 | 15:57

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 15:46
Nou,
eerlijk gezegd;
denk ik dat jij het maar bij je Sokken stopfen moet houden.
Daar ben je denk ik wél goen in..

Frau Antje | 16-11-09 | 15:50

We krijgen al een kastje in de auto, nu nog een blaaspijpje monteren en het is de overheid die voor jou op het gaspendaal trapt.

dogbitedog | 16-11-09 | 15:46

Frau Antje | 16-11-09 | 15:40
Wat dacht je van een lekker heet en dampend tongetje dat ook op plaatsen komt dan alleen op jou mond?

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 15:46

Sorry hor, maar als ze schrikken van het aantal aangehouden bestuurders, moeten ze er gewoon iets minder aanhouden?!

Zansa | 16-11-09 | 15:44

appart | 16-11-09 | 15:39
Goed zo,
de mijne zitten er ook nog aan!

Frau Antje | 16-11-09 | 15:42

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 15:36
Begrijp het niet;
leg eens uit.

Frau Antje | 16-11-09 | 15:40

Frau Antje | 16-11-09 | 15:32 whahahaha hier nog zo een.
*schud lekker wild met der blonde lokken*

appart | 16-11-09 | 15:39

Als je een leuk wijf wilt versieren, dus geen goedkope drankslet, dan moet je
gewoon aan de frisdrank gaan, want alle leuke wijven vinden het pas stoer als je niet zuipt, en wat ze nog veel stoerder vinden is dat je dan niet met een dubbele tong over hun heen gaat liggen walmen en walgen. Die tong hebben ze dan ook na het stappen liever ergens anders, als je begrijpt wat ik bedoel.

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 15:36

Sorry appart,
Juist op je verjaardag gaat hier alles mis;
maar wens je desondanks een fijne dag/avond/nacht.

Frau Antje | 16-11-09 | 15:36

Frau Antje | 16-11-09 | 15:12 Kijk een vrouw met smaak! En zelf eersdaags de sjaak! (he,dat rot sintgedicht)!
maar voel me:http://www.youtube.com/watch?v=aE3VPDYLT34

Frau Antje | 16-11-09 | 15:32

zit daar ook restaccijns op?

Gemene Deler | 16-11-09 | 15:30

Wat maakt het nou uit wanneer er op alcohol gecontroleerd wordt? Alsof er alleen in het weekend mensen met een slok op achter het stuur gaan zitten. Ik zeg +1 voor het initiatief. Het zal je kind maar zijn dat door zo'n mongool geschept wordt.

turbopriest | 16-11-09 | 15:29

appart | 16-11-09 | 15:25
Shake hands!
Maar voel me:

Frau Antje | 16-11-09 | 15:27

Frau Antje | 16-11-09 | 15:12 Kijk een vrouw met smaak! En zelf eersdaags de sjaak! (he,dat rot sintgedicht)!
Van welk bouwjaar is U, ik van '65.

appart | 16-11-09 | 15:25

Goede zaak. Je weet immers dat het niet mag, dus ook niet piepen als je een boete krijgt of zelfs je rijbewijs tijdelijk kwijtraakt ,-)

Ben Wade | 16-11-09 | 15:22

Schoorsteenveger | 16-11-09 | 14:03

Heeft alles te maken met een brede visie en zaken in juist perspectief plaatsen.
Een onderdeel is een onderdeel van het geheel. Drank is gewoon slecht voor de mens. In sommige landen is het al doodsoorzaak nummer 1! Daar hoef ik geen propaganda voor te doen.

e-mam | 16-11-09 | 15:18

@Kraakstaker | 16-11-09 | 14:55
haha goed gevonden. Ben alleen bang dat het Brussel-sprookje niet uitkomt. *zich afvraagt hoe het in hemelsnaam ooit zover heeft kunnen komen dat JP VIER keer tot de messias is verkozen*
Van het vooruitzicht op een nieuw kabinet met de huidige peilingen, gaat m'n honger echter ook spontaan over.
@appart | 16-11-09 | 14:59 Hoewel, een toastje brie met champi sla ik niet af.

LazyLady | 16-11-09 | 15:17

goed plan,
daar betaal ik dan wel weer graag belasting voor.

Rosenrot | 16-11-09 | 15:15

Je kan zelf een ontzettend makkelijk rekensommetje uitvoeren om te kijken of er nog alcohol in je bloed zit op het moment dat je weer gaat rijden:

Een lever doet er gemiddeld 1,5 uur over om de hoeveelheid alcohol in een biertje (0,2l) af te breken. Bepaal wanneer je begonnen bent met drinken en hoeveel je hebt gedronken en tadaa, in ieder geval een indicatie van hoe lang je niet kan en mag rijden.
Wees er bedacht op dat, wanneer je ook nog koffie drinkt, cafeïne voorrang heeft op alcohol wat betreft afbraak in de lever (en dat de lever maar één stof tegelijk af kan breken). Ik weet niet uit mijn hoofd hoe lang cafeïne er over doet om afgebroken te worden, maar dat was vergelijkbaar met alcohol.

Maar zo heeft eenieder dus een gemakkelijke rule of thumb om te bepalen of hij/zij alweer mag rijden: 1,5 uur per biertje afbraak vermenigvuldigen met het aantal dat gedronken is.

Heau even | 16-11-09 | 15:15

Wat een boel eensluidende comments allemaal. Tijd voor wat tegengas.Waarom?Omdat het kan.
.
- De enige uitverkorene, die god spaarde tijdens de zondvloed, was Noach en die was wijnboer en drinker.
- Stel dat Keizer Constantijn op het eerste Kerkelijk Concilie in Niceae in 325 op basis van het Noach-verhaal dogmatisch had vastgelegd dat de Paus i.p.v. manna, de wijnkelk moest uitdelen aan de gelovigen.
- Stel dat de aanhangers van Johannes Hus, -voorstanders van het wijnkelk-ritueel in de kerk-, begin 15e eeuw hun Hussieten oorlog tegen Roomse Curie gewonnen hadden.
-Stel dat Allah zijn openbaring aan de profeet "Wijn is een heerlijke drank" niet herroepen had toen Mo een katerige openbaring kreeg.
.
Tja, Dan was de rest-alcohol NA de Dag des Heere tot een heilig religieus ritueel verklaard.
En hadden JPB, AR, PHD, EHB en Albayrak deze rest-alcohol-controles principieel verboTen!

Mr. Bator | 16-11-09 | 15:14

Kan ik hier iemand een virtueel biertje aanbieden,gevuld eitje erbij? Toastje met brie misschien? Ik verjaar vandaag! ;)

appart | 16-11-09 | 14:47
Van harte feli!
Lekker zo'n eitje en zeker met een glas shampus of biertje..
Over 2 weken ben ik zelf de Sjaak.

Frau Antje | 16-11-09 | 15:12

Zo moeten ze op een gemiddelde zondagochtend bij een willekeurige amateurvoetbalclub de auto's moeten laten blazen die het sportpark afrijden om in een ander gat te gaan voetballen. Dan liggen die getallen nog veel hoger denk ik zo.

Lokomotiv snijtand | 16-11-09 | 15:09

En restcoke?

En-el Hak | 16-11-09 | 15:09

Ik heb eindelijk de manier gevonden om niet m'n rijbewijs kwijt te raken na een avondje stappen, en dat is gewoon niet meer zuipen! En het leuke is, is dat ik me tegenwoordig ook prima zonder drank kan vermaken. Echt, dat zouden meer mensen eens moeten proberen!

von sokkenstopfen | 16-11-09 | 15:08

Het was vast en zeker weer een gezellig avondje in Dancing Bruins afgelopen zondag. Om 3 uur de tent dicht, en de helft van het volk wat daar rondloopt moet maandagmorgen weer an die Arbeid!

Nilo | 16-11-09 | 15:07

Goeie zaak dit. Met alcohol in je bloed hoor je gewoon niet aan het verkeer deel te nemen.

_Hans_ | 16-11-09 | 15:04

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:55 Wil je mijn gevulde eieren vergelijken met politici?
*vreemd naar eitje kijken nu*
Achterdocht | 16-11-09 | 14:58 Dank U wel.

appart | 16-11-09 | 15:03

Triest land is dit ook, en de bevolking maar uit blijven zuigen.

Smokum | 16-11-09 | 15:01

"De lever heeft een tot anderhalf uur nodig de hh alcohol van een biertje te verwerken". Even rekenen... Ik mag de hele week niet auto rijden. Volgend weekend weer, maar dan ben ik bezopen.

CaligulaRotterdam | 16-11-09 | 15:00

Linnie Bierslettie | 16-11-09 | 14:49 hahaha,dank je!
LazyLady | 16-11-09 | 14:49 Dank je. Toastje doen dan maar?

appart | 16-11-09 | 14:59

Ben ook wel eens op zondagmorgen/voreg in de middag naar huis gereden met een paar man, terwijl we onderweg zaten te rekenen hoe lang we nou eigenlijk geslapen hadden, hoeveel bier er gemiddeld doorheen was gegaan pp en of er uberhaupt nog iemand in de auto eigenlijk wel mocht rijden. Conclusie was van niet, om eerlijk te zijn. De reis wel afgemaakt, maar de volgende keer maar eens wat langer over het ontbijt gedaan, vonden we wel zo verstandig.

appart | 16-11-09 | 14:47
Feli.

Achterdocht | 16-11-09 | 14:58

@LazyLady | 16-11-09 | 14:49
Dank je wel. Dat eitje laten we niet zitten. Die schoppen we naar Brussel. Trek in een lekker kakelvers nieuw kabinetje?

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:55

@da wizard | 16-11-09 | 14:49
En de vrachtwagenchauffeurs die gemiddeld 2 meter afstand houden.

LazyLady | 16-11-09 | 14:51

@appart | 16-11-09 | 14:47
@Kraakstaker | 16-11-09 | 14:48
Gefelici. Laat het eitje maar zitten.

LazyLady | 16-11-09 | 14:49

appart | 16-11-09 | 14:47
Gefeliciteerd
*nog los is van de restalcohol en begint uit volle borst te zingen*

Linnie Bierslettie | 16-11-09 | 14:49

Ergens wel terecht, maarrrr: haal dan ook alle snelle leasebakken aub van de weg, en alle oude dametjes en uiteraard jeugd tot 25 jaar.
Allemaal zijn ze een gevaar voor de verkeersveiligheid...

da wizard | 16-11-09 | 14:49

@appart | 16-11-09 | 14:47
Ik woensdag. Champagne? Restalcohol zat hier.

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:48

Kan ik hier iemand een virtueel biertje aanbieden,gevuld eitje erbij? Toastje met brie misschien? Ik verjaar vandaag! ;)

appart | 16-11-09 | 14:47

Dat je met je bezoedelde kop niet moet rijden zou toch #@$%&*% iedere klojo wel mogen weten en het niet doen. Pak ze maar. Ik heb totaal geen probleem met een gigakater op maandag, maar dan ga ik wel effe lekker met het OV of ik scoor een taxi. Bovendien valt er niet te rijden met al die jankmama's op maandag die met een dikke SUV een koter van een halve meter groot naar de school brengen en er veel te laat achter komen dat ze de tractor niet onder controle hebben. Vanmorgen weer een Benz ster in de kastanjeboom. En dan gaan janken op de stoep.

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:46

nou prima toch dan blijf ik maandag lekker in mn bed liggen met mn restalcohol. Voordat de file weg is kan je al naar huis want wie als laatste binnen komt mag ook weer als eerste naar huis. Of sinterklaas nooit lam op zn paard zit met wat restalcohol. het moet niet gekker worden ja geloof mij maar op dat km kastje komt ook een alcoholslot.

andre9738 | 16-11-09 | 14:44

@express | 16-11-09 | 14:36
LOL

LazyLady | 16-11-09 | 14:43

F. von Zeikhoven | 16-11-09 | 14:37
een ogentest zou ook standaard moeten worden.

ganzo | 16-11-09 | 14:43

Ik heb van het weekend alleen maar restafval. Is dat ook niet goed?

D3fix | 16-11-09 | 14:41

En helemaal terecht.

Al die hufters die met teveel alcohol in het bloed in de auto stappen mogen zo hun rijbewijs inleveren. En of je dat nou RestAlcohol of TeVeelGezopen noemt, maakt natuurlijk geen bal uit. Aanpakken die gasten.

Trekveer | 16-11-09 | 14:39

Politiestaat. Zo gaat dat in Nederland.

Preaufessor Pascal | 16-11-09 | 14:38

-weggejorist-

acac | 16-11-09 | 14:38

JorisWorstNightmare | 16-11-09 | 14:29
U zit ziek thuis?

F. von Zeikhoven | 16-11-09 | 14:37

@ King Stootoog | 16-11-09 | 14:17
Zit inderdaad wel wat in. Van die meds is een lijst bekend bij het CBR. Met die in de hand zou de pliesie eauk best 'ns een stevige ondervraging langs de kant van de weg mogen uitvoeren. Politie-arts erbij... Hoeveel ongelukken zou dat eigenlijk veroorzaken, weggedrag-beïnvloedende medicatie?

F. von Zeikhoven | 16-11-09 | 14:37

Laat je ook nóóit op Maandag opereren.

express | 16-11-09 | 14:36

Wat een lieve nuchtere reaguurdertjes allemaal, hik.

Uw Verzekeringsadvis | 16-11-09 | 14:34

Restalcohol? Zijn dat niet de staartjes drank die overblijven in de flessen van het voorbije weekend? Poets ik altijd mijn tanden mee. Colgate Black Label

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:30

madakantognie?! | 16-11-09 | 14:24
Misschien een mooie test voor de Braniacs?

gozahtje | 16-11-09 | 14:30

Naast me zit er ook nog een af te kicken van een paar flessen wodka. Ik voorspel een enorme toename van het ziekteverzuim op maandag...

JorisWorstNightmare | 16-11-09 | 14:29

Als ik dronken naar werk ga, ga ik altijd met de trein. Kan ik nog gezellig met iedereen aan het ouwehoeren onderweg.

Zebras1983 | 16-11-09 | 14:28

Zijn ze in Overijssel ook al zulke nette automobilisten dat ze moeten zoeken naar bekeuringen. Ik zou zo'n agent vol in z'n smoel uitlachen en volgas wegkarren... Wat belachelijk dit!

gozahtje | 16-11-09 | 14:27

Zo, net weer wat reststatiegeld wezen eisen bij de slijter.

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:27

Waar gaat dat heen, met die controles... Begrotingstekort, zoals altijd...

Moeten ze ook controleren welke medicijnen je in welke hoeveelheid hebt geslikt...

michzelluf | 16-11-09 | 14:26

Restpolitici, daar moeten ze wat aan doen.

Teun van het Tuinpad | 16-11-09 | 14:26

Jaaaah idd, Peter R de Vries die er achter komt dat de controlerende politie zelf jagermaeister zit weg te hakken op maandagochtend omdat ze het 'zo koud hebben'. Eerst overal te hard rijden en nu dit??

Mister_F_U | 16-11-09 | 14:25

Dus als je straalbezopen als een idioot gaat sporten waarbij je veel vocht verliest, kan het promillage stijgen zonder te drinken?

madakantognie?! | 16-11-09 | 14:24

Daar sta je dan,
als systeemhatende anome restalcoholicus.

vander F | 16-11-09 | 14:23

AAAHH ...... dat wordt weer een mooi topic voor Petert R. de Vries.

De Restalcoholpolitie controleren op rest alcohol.
Waarschijnlijk nog meer resultaat te boeken als bij flitspolitie te controleren op snelheidsovertredingen.

Zuitschuip | 16-11-09 | 14:22

kunnen ze niet een keer doodvallen?

Molhulshorst | 16-11-09 | 14:22

Een zondagmiddag zonder drank is als naakt met elkaar in bed liggen en niet mogen copuleren.

Teun van het Tuinpad | 16-11-09 | 14:22

Al die boeren zijn gisteren naar Boode geweest
lol

BiggyBizzy | 16-11-09 | 14:21

Ziet mensen met een kater al deze som oplossen.. LOL

De formule voor de berekening van het bloedalcoholgehalte BAG
BAG (a x 10)/(g x r) - (u - 0,5) x (g x 0,002)
a = aantal glazen
g = lichaamsgewicht
r = bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5 u = het aantal uren vanaf het eerste glas

seven | 16-11-09 | 14:21

Lijkt me heerlijk als agent, om een lichtkaterend individu op de maandagmorgen te kunnen meedelen dat hij zijn auto even mag laten staan. Het regende toch wel hoop ik?

Eigenlijk net als boerenkool, dat is een dag later ook veel lekkerder.

Stok Kickhuizen | 16-11-09 | 14:21

Dat gaat uitslapen worden op maandag.

Blue Leader | 16-11-09 | 14:19

zolang een kwart van de nederlanders nog aan de medicatie zit die "de rijvaardigheid kunnen beinvloeden" zuip ik lekker door op zondagmiddag. De groeten.

King Stootoog | 16-11-09 | 14:17

gisteren vijf glazen grog achterovergeslagen:
benodigdheden: kokend water; honing of suiker; citroen; COGNAC of RUM eventueel wat kruiden. mag je eigenlijk wel blazen in zo'n ding met het H1N1 virus in je lijf?

ganzo | 16-11-09 | 14:16

@seven | 16-11-09 | 13:36
Crap...
Nooit beseft.
Nu vallen wel de puzzelstukjes op zijn plaats.
Mijn vrouw en ik (ja, het gaat weer beter tussen ons) vroegen ons al af waarom Jordy van Loon altijd op moest van onze dochter nadat we spaghetti hadden gegeten...

GurbGuevara | 16-11-09 | 14:16

F. von Zeikhoven | 16-11-09 | 14:13
Ja, en een hele fijne kudT morgen, denk ik zo.

Teun van het Tuinpad | 16-11-09 | 14:16

Ik krijg net een bekeuring van de stadswacht voor restafval

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:15

Wordt een restzetel dan eauk strafbaar?

F. von Zeikhoven | 16-11-09 | 14:15

Doen ze in noorwegen al jaren. Erg effectief. Ook minder ongevallen in de maandagmorgen spits.....

Bolkestein | 16-11-09 | 14:14

Levert dat dan een restbekeuring op?

F. von Zeikhoven | 16-11-09 | 14:13

@Pisbak | 16-11-09 | 14:11
Zo zien we er in zuid holland allemaal uit na de derde helft op zaterdag.

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:13

De gebroken polio arm der wet slaat weer toe
Ik pak nog even een restbiertje, goed?

Buiterstal | 16-11-09 | 14:12

@Rick212 | 16-11-09 | 14:09
Ik zie niet in waarom controles op licht onzinnig zijn. Het zal je maar gebeuren dat je een fietser dood rijdt, gewoonweg omdat ie niet zichtbaar was.

LazyLady | 16-11-09 | 14:12

FF of topic...
Ik zie de foto die hierboven bij dit topic gebruikt word.
Woohw.... als ik zo op een zondagochtend wakker zou worden, omdat mijn vrienden of vriendinnen mij een knakworst in m'n neus hebben geschoven plus nog ff de nodige sausen op je smoel smeren!
Note aan redactie.... kennis van jullie?

Pisbak | 16-11-09 | 14:11

Goed plan.
Rijden onder invloed is gevaarlijk.
En dat is de strekking van dit verhaal, de rest is BS.

zhirek | 16-11-09 | 14:10

Als ze dan ook gaan controleren op medicijngebruik dan vind ik het prima.

Want als je de statistieken er bij pakt dan vallen er meer verkeersdoden door verkeerd medicijngebruik dan door alcohol in het verkeer. 1 op de 10, en dat is dan alleen nog maar waarbij het bekend is geworden.

Kijk je nog iets verder (namelijk per gereden kilometer) dan veroorzaken al die lekkende trage bejaarden en schichtige gestreste huisvrouwtjes nog veel meer ongelukken.

mail cheauvinist pic | 16-11-09 | 14:10

De kerstpakettentijd is weer aangebroken, en dus wil oom agent nog snel een extra gevulde envelop in zijn pakket vinden.
Hier de hele week al onzinnige controles op licht, drank, zelfs identificatieplicht...

Rick212 | 16-11-09 | 14:09

bovenste_plank | 16-11-09 | 14:08
Nou ik wel. Een presentatie geven en tussen de bedrijven door de restalcohol vriendjes laten maken met de wc-pot is ook niet prettig. Gelukkig vallen daar geen doden bij.

LazyLady | 16-11-09 | 14:09

Je Verzint Het Niet | 16-11-09 | 14:06
Da's een optie.
Verkooptechnisch wat minder maar het is een optie.
;

Teun van het Tuinpad | 16-11-09 | 14:09

Tja.. ik heb gisteravond een erg leuk feestje gehad met veel wijn. Lag rond half 1 op mijn mandje en zowel vrouwlief als ik zaten beiden rond 8.30 na ontbijt en douche vrolijk en fris achter het stuur.. ik heb eerlijk gezegd nog nooit nagedacht of gehoord over het begrip "restalcohol"..

bovenste_plank | 16-11-09 | 14:08

Mijn lever heeft de restalcohol van 5 jaar geleden nog niet eens verwerkt.

De StoorZenDer | 16-11-09 | 14:07

aanpakken die alcohol gebruikers. verbieden die hersens vernietigende troep.
cda en cu waar zijn jullie nu? (wijn zuipen in de kerk?)

weedo | 16-11-09 | 14:07

Wat de Islam met vliegvaardigheid doet weten we inmiddels.

Teun van het Tuinpad | 16-11-09 | 14:07

Fantastische foto weer bij dit artikel :)))

De Stramme Kabouter | 16-11-09 | 14:07

@Teun van het Tuinpad | 16-11-09 | 13:45
Gewoon pas drinken als je het werk aankomt ?!?!?!

Je Verzint Het Niet | 16-11-09 | 14:06

Waarom wordt er op maandagochtend meteen gedacht dat er sprake is van restalcohol???

Pikkestrijder | 16-11-09 | 14:06

@e-mam | 16-11-09 | 13:52

Een Nederlands dichter? Zal wel een slecht geinformeerde kapelaan zijn geweest.

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:06

Pliesie heeft gewoon een punt. Ook op maandagmorgen wil ik niet voor mijn flikker worden gereden door een restdrager. Ha misschien wordt mijn vriendin vandaag wel zwanger van de restzooi van dit weekend.

obapa | 16-11-09 | 14:05

@Nacho_Vidal
Ze denken dat het roos is.

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:04

Nu nog een THC test bij iedere sollicitatie!

Einde van de Domheid | 16-11-09 | 14:04

unanimo | 16-11-09 | 13:55
Hmm, had inmiddels al vernomen dat een opmerking daarover niet echt op prijs meer wordt gesteld. Toch ook in het weekend maar 'ns GS checken...

Insignificant_Cunt | 16-11-09 | 14:03

e-mam | 16-11-09 | 13:52
Ja, laten we het eens over de bronnen van het kwaad gaan hebben in plaats van over de invloed van alcohol op je rijvaardigheid.

Schoorsteenveger | 16-11-09 | 14:03

@ Kraakstaker
Ligt eraan of je gewoon normaal kan zitten, en vergeet niet de witte vlokken uit je haren te wassen, dat staat zo raar op maandagochtend

Nacho_Vidal | 16-11-09 | 14:03

Mag je autorijden als je sufgen**kt bent?

Kraakstaker | 16-11-09 | 14:02

Hoe zit het met rest-XTC en rest-GHB?

Wim-Lex | 16-11-09 | 13:59

Restalcohol is alleen maar handig als je ramen zijn beslagen.

Superior Bastard | 16-11-09 | 13:58

Ik wordt weleens wakker en denk dan; Als iknu moet blazen ben ik alsnog de lul. Dan zie ik mijn kop in de spiegel en besluit om weer fijn in mijn nest te gaan liggen. Alcohol en verkeer, doe maar effe niet. Hierbij een standbeeld voor de snipperdag.

Kraakstaker | 16-11-09 | 13:57

@Insignificant_Cunt | 16-11-09 | 13:44
Kijk maar naar je post waar ik het over had. Je komt er goed mee weg. Joris is in een goede bui wellicht.

unanimo | 16-11-09 | 13:55

Alcohol is alcohol. Alcohol in het verkeer is strafbaar. Dus volledig terecht; Jullie noemen t een goudmijn; het is er wel één die door idioten zelf gemaakt word.

14peter | 16-11-09 | 13:55

Az de reztalko oo oohol ook geteld gaaht wo wo worden zuip ik wel ge ge ge gewoon door!
Nee geintje. Als de invloed van restalcohol even sterk is als die van gewone alcohol dan is dit niet meer dan terecht. Is daar trouwens wel eens onderzoek naar gedaan? Denk het niet. Ik denk dat men er maar vanuit gaat dat de effecten hetzelfde zijn. Dus ik pleit voor een onderzoek.

ShakeTA | 16-11-09 | 13:54

Daarom, beste Hollanderts, allemaal snipperen op de maandag. Misschien ook op de dinsdag, woensdag donderdag en de echte fanatisten kunnen misschien op vrijdagmiddag aan het werk gaan. Voor de rest... Blijf thuis. Veel beter voor de maatschappij. Burp.

Kraakstaker | 16-11-09 | 13:54

Strakke actie van onze drinksmurfen.

1sokkie | 16-11-09 | 13:53

Alcohol is het gif van de maatschappij en een bron van veel kwaad. Een NL dichter zei ooit:

Oorzaak in zoo menig huis
van veel ramp, verdriet en kruis,
geldverkwister, ledenbreker,
vriendverraader, onrustkweker;
veeler zonden bron en wel,
die bij kaart en dobbelspel
weet de wulpsche jeugd te toeven,
alles zet op losse schroeven,
vleesch, en merg, en bloed verslindt,
snoode Wijn, dit is uw print

e-mam | 16-11-09 | 13:52

magerejan | 16-11-09 | 13:47
Neen, deze dame ging vanochtend om 3.00 uur richting d'r ganzendons. Het lazy-gehalte heeft meer betrekking op het tijdstip waarop zij er vanmiddag weer onder vandaan kroop...

LazyLady | 16-11-09 | 13:52

Moest heel even een kwade pavlov-reactie onderdrukken maar de politie heeft inderdaad wel een punt. Bezopen is bezopen.

Uberheertje | 16-11-09 | 13:50

Harry Turtle | 16-11-09 | 13:48
U bent me voor, wij hadden vroeger zo iemand in de stamkroeg.

Superior Bastard | 16-11-09 | 13:50

Juist! dit is een goede ontwikkeling. Meer alcohol controles. Als dit dan ook nog eens ten koste van de snelheidscontroles gaat ben ik het er helemaal mee eens.

rixard | 16-11-09 | 13:49

Restalcohol, het klinkt een beetje als reste ficken. Alsof je net voor sluitingstijd uit pure wanhoop nog even alle laagjes dood bier naar binnen werkt.

Harry Turtle | 16-11-09 | 13:48

-weggejorist-

magerejan | 16-11-09 | 13:47

controleer zelf voordat je op stap gaat met users.telenet.be/koksijde.nu/cervo/cursus/excel/excel2/promille.xls

Koffie drinken versnelt alcohol opname in het bloed.

oblix | 16-11-09 | 13:46

paparob | 16-11-09 | 13:38
Ben ook een keer aangehouden omdat ik met +/- 12 bier op door `t dorp met 100 door `n 30km zone tegen het verkeer in reed en 3X teveel had gedronken. 6 weken rijbewijs kwijt geweest en 1000 euri. Vin d nog best mild. En toch hebben ze me die streken wel echt afgeleerd, zeker als je de hete adem van de Nazi`s van het CBR in je nek voelt. Dat kost je nog een keer 1700E + 6 weken een chauffeur. Kudttijd was dat.

der maupmeister | 16-11-09 | 13:46

Dat hele restalcohol is echt non nieuws.
Iedere automobilist weet/hoort te weten dat alcohol afbreken lang duurt.
Mensen die zich van de domme houden of de gok nemen en met een kater achter het stuur kruipen hebben die prenten zuiver en alleen aan zich zelf te danken.
De politie houdt overigens wel vaker alcohol controles in de vroege ochtend ook dat is niet nieuw.

Beëlzebul | 16-11-09 | 13:45

Insignificant_Cunt | 16-11-09 | 13:37
Feli's, hij is je gegund.
In goed overleg met Joris hebben we besloten dat het voor mij beter is niet meer te fipoën.
De dokter is trouwens zeer te spreken over de vooruitgang die ik boek.
Nu het probleem van de restalcohol nog.

Teun van het Tuinpad | 16-11-09 | 13:45

goede zaak !
Zo filter je toch weer een paar doodrijders ertussen uit, en nee het gaat mij echt niet om de bestuurders maar om de mensen die eventueel doodgereden worden door zo`n eikel.
En de mensen die de zooi moeten opruimen

boerenvla | 16-11-09 | 13:44

K*t dan kan ik dus nooit meer autorijden.

YMMMV | 16-11-09 | 13:44

-weggejorist-

veel vaak en vet | 16-11-09 | 13:44

unanimo | 16-11-09 | 13:41
Verklaar u nader...

Ze controleren ook vaak op zondagmiddag, voornamelijk rond sportvelden, op alcohol in het verkeer. Als iedereen zich tijdens de derde helft eens goed heeft laten vollopen...

Insignificant_Cunt | 16-11-09 | 13:44

Op zondagochtend restalcohol, alla (nog steeds verwerpelijk in combi met besturen), maar op maandagochtend?

LazyLady | 16-11-09 | 13:42

@Insignificant_Cunt | 16-11-09 | 13:37
En mogelijk je laatste. Tot ziens!
On topic: Zwaar terecht. Vrienden van mij ook regelmatig. 's nachts dronken, zaterdagochtend om 8 uur met de auto. Je kijkt wel weer recht, maar je reactievermogen is nog steeds kut

unanimo | 16-11-09 | 13:41

Dit is in Scandinavie de normaalste zaak vd wereld.
In Finland moest ik regelmatig 's morgens blazen.

cjg | 16-11-09 | 13:40

De alchohol, DIE...

MacReady | 16-11-09 | 13:39

is nix nieuws, ben jaar of tien geleden aangehouden om half zes maandagochtend na een feestje,uit voorzorg blijven slapen en vandaar uit naar mijn werk.aangehouden en de vraag HEEFT u gedronken meneer???? nee meneer de bromsnor ben net wakker en ga nu naar mijn werk.oooohhh zou u willen blazen dan!!!! nou neeeeeeeeee wil naar mijn werk DUHHHHH. dus ik blazen en ja hoor FEEST.
540 ugl, 4 of 6 uur rijontzegging en bonus 900 euri.
pppffffffff sávonds beetje drinken is volgende ochtend maar uitslapen.. LOL

paparob | 16-11-09 | 13:38

mooi toch? Kun je gelijk weer de kroeg in erna, en hoef je ook niet meer vroeg op voor je werk.

sufkut | 16-11-09 | 13:37

minder drinken in het weekend is minder taxpoet dus de andere taxes gaan weer omhoog

Sodommer | 16-11-09 | 13:37

En restpaddo's, mag dat nog wel?

Harry Turtle | 16-11-09 | 13:37

-weggejorist-

Insignificant_Cunt | 16-11-09 | 13:37

Ik heb de hele week rest-alcohol in m'n lijf.

Balzakius | 16-11-09 | 13:37

En met scherp schieten natuurlijk.....

Ayaan Sorry | 16-11-09 | 13:37

Tja, Dat is ook niet zo raar, Nergens in Nederland wordt zoveel drank achterovergeslagen als in Twente en omstreken.
Ze spoelen zelfs tijdens het tandenpoetsen nog met bier.

Krokoklaas | 16-11-09 | 13:37

Wat veel mensen niet weten is dat de fabel dat als je kookt met wijn dat de alcohol door het koken verdampt. Dit is grotendeels niet waar. Alle alcohol die je tijdens het koken aan een gerecht toevoegt blijft grotendeels in het gerecht achter. Hoeveel exact ? zie www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qena....
*Denk daar ook aan als je kookt voor kinderen.*
*Plop*

seven | 16-11-09 | 13:36

Yikes!, als ze zo gaan controleren na meerdaagse festivals, dan kan iedereen weer met de trein, ongeveer de helft van het publiek is nog steeds half bezopen als ze van het kampeerterrein af worden gejaagd.

koen_c_s | 16-11-09 | 13:36

irish kofie van bij het ontbijt.

ikky | 16-11-09 | 13:34

Gewoon vol terecht.
Dit is natuurlijk net zo fout als normaal met alcohol achter het stuur zitten.

SGT-GUZZI | 16-11-09 | 13:34

Sja... Is wel logisch toch. Het enige verschil tussen bezopen achter het stuur kruipen en bezopen van restalcohol achter het stuur kruipen, is het tukje tussendoor.

Matthias Reim | 16-11-09 | 13:32

En terecht, als je om vier uur in bed stapt met een straalbezopen kop, kun je om zeven uur echt nog niet nuchter zijn.
Alcohol+verkeer= verkeerd.
Politie bedankt voor het beschermen van de weggebruikers die wel nadenken voor ze in de auto stappen.

Schultenbrauert | 16-11-09 | 13:32

-weggejorist-

Insignificant_Cunt | 16-11-09 | 13:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken