Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raad voor de Journalistiek nu echt de weg kwijt

Afbeelding22222222.jpgBurgerleden. Kent u dat woord? De Raad voor de Journalistiek zoekt "burgerleden". Burgers die lid willen worden van de Raad voor de Journalistiek. Gewone alledaagse kudtburgers, die wonen in kudtalmere, die werken bij kudtbedrijven, die elke kudtweek hun kudtkinderen in hun kudtopels naar de kudtkinderopvang rijden, die in het kudtweekend met kudtklapkratten kudtboodschappen doen bij kudtsupermarkten en die kunnen verhalen over hun alledaagse kudtburgersores met ethiek en media. De Raad voor de Journalistiek wil "meer zichtbaar worden in de samenleving" en daarvoor worden "burgerleden" aangetrokken. Zeg dat woord "burgerleden" hardop. En nog eens. Proef het dedain. Snuif die smerige minachting voor het volk. Zie die zelfgenoegzame afstand dan: jullie, de burgers, mogen met ons, de Raad voor de Journalistiek, *kuch* meepraten over Ons Glorieuze Journalistenvak. Zelden gaapte een kloof zo groot als in deze Raad voor de Journalistiek VACATURE voor "burgerleden". Succes met solisieteren. Kudtburger.

Reaguursels

Inloggen

Burgerlid in m'n broek!

Alfred Nus | 17-11-09 | 09:28

Wat een chick zeg op die foto +1

Pauper ventje | 16-11-09 | 21:10

-weggejorist-

spherico | 16-11-09 | 20:46

Met name kudtburgers die helemaal de tijd niet hebben om objectief naar het nieuws te kijken... Waarom kun je bij interactieve nieuwssites alleen op nutteloze onderwerpen reageren?

Replaceable | 16-11-09 | 20:32

doe es worldwideweb.rvdj.nl snel doorlezen voordat de onzin van het toetsenbord spat. weet niet wat Het Succes van Henkel hiermee wilt, maar slaat vrijwel nergens op.
daarnaast zijn journalisten geen burgers maar staan daar ver, en dan ook ver boven. *mag ik kotsen?*

koenk | 16-11-09 | 18:29

Journalisten zijn burgers.

En-el Hak | 16-11-09 | 13:10

foto moet wel crossdressende John Travolta zijn. Ik kan me niet voorstellen dat wijven ZOOOO fokking lelijk kunnen zijn in het echt...

naatholweg | 16-11-09 | 12:11

@wlodek | 15-11-09 | 19:51: De PVV kan de RvdJ helemaal niet opheffen. A. Is de partij (ook als ze -wat godverhoede- gaat regerne) B. De PVV kan sowieso niks waarmaken van wat ze burgers belooft...

jeroentjegouda | 16-11-09 | 11:55

@JP_Nee! | 16-11-09 | 00:20: Het is de omroepster van Powned/GeenStijlTV

jeroentjegouda | 16-11-09 | 11:52

Deze burgert geeft een dikke middelvinger naar de zich zelf censurerende, problemen-onder-het-tapijt, en fraudes-onder-de-pet houdende hoernalistiek die mooi weer speelt met de de lokale en landelijke bestuurders (verstierders).

afdankert | 16-11-09 | 11:40

Proef dat dedain... Hmm, needs more eye of newt.

1sokkie | 16-11-09 | 11:18

Jaja, "aantoonbare interesse in media en ethiek". Hebben Bottehond of Fleauxe al gepostuleerd?

Mr Dixit | 16-11-09 | 11:16

Xandrino | 16-11-09 | 09:27
Zwijg toch.

Von Münchhausen | 16-11-09 | 10:47

Mooi omschreven, GS. Proficiat. Hierom lees ik graag deze blog.

Hyper.nl | 16-11-09 | 09:55

"Het betreft hier een functie op basis van vrijwilligheid."
pffwaahahaha.. sukkels ga es je beurs trekken!!

Frenky D. | 16-11-09 | 09:34

Journalisitiek een vak? Wow, dat is nieuw, dus wat geile kudten met 3 regels tekst erop en je bent journalist LOL

Xandrino | 16-11-09 | 09:27

eric@fuall | 16-11-09 | 05:29
Wat ben jij een gefrsutreerde aap zeg met je poep-plas praatjes? Wat is je trigger? Het woord 'burger'?
En dan die kleurige beeldspraken.. most je vanochtend (nog vóór 5:29) op om die spuitluier van je ongewenste zoon van het behang te vegen?
Nee, wacht... je bent natuurlijk die Limburgse kliknicht van een Bart Ebisch?!! Je schijt er natuurlijk van dat je grijze, ouwbollige prutsvak te kakken wordt gezet en rechts wordt ingehaald via het wereld wijde web.

brunz | 16-11-09 | 09:17

stuur jolo effe een mailtje... dit is hem op het lijf geschreven.

All | 16-11-09 | 09:12

Wie is die lelijke Russin? De minder goed gelukte dochter van Alexander Lebed? (zijn ziel ruste in vrede)

Von Münchhausen | 16-11-09 | 08:47

Nou Pritt, als je zo'n foto durft te plaatsen ben je ook behoorlijk de weg kwijt...

Pikkestrijder | 16-11-09 | 08:05

ik heb me al aangemeld, zal jullie allemaal vertegenwoordigen

nuanceman | 16-11-09 | 07:08

@pritt, zozo gaat het weer een beetje meneer de tekstplempert...........
ik voel me iig niet aangesproken, maar ik heb een gezond zelfbeeld........
en als jij een onverwerkt prenetaal trauma hebt , rol jezelf dan ff op in foetus houding en steek een speentje in je aars, trek een luier er overheen aan en probeer dat speentje dan met dunne groene stront je rectum uit te persen terwijl je snikkend op je duimpje of 2 vingers sabbelt.....

eric@fuall | 16-11-09 | 05:29

Wat is het probleem?
De term "burgerleden" bestaat al sinds de prehistorie om mensen die niet professioneel op een bepaald terrein werkzaam zijn in de gelegenheid te stellen hun visie op de materie te geven in de hoop dat de professie in kwestie zich niet te veel aan kokervisie zal schuldig maken.
Is dus niet specifiek iets van de RvdJ.
Jammer Pritt, de kutvlieger gaat niet op.
Morgen nieuwe ronde.

tankyouveddymuch | 16-11-09 | 01:57

@de honden blaffen 1:09
Zowaar geef je daar een voorbeeld van thematische infotainment, waartoe politieke onderwerpen vrijwel altijd op nummer 1 staan.
Schema's, percentages, politieke voorkeur, en onbewust wordt iedereen weer lekker gemaakt voor de komende verkiezingen.
Welke 'voetbalclub' zal er dan weer gaan winnen...
-
Het feit alleen al dat journalisten in een politiek spectrum worden geplaatst geeft al aan dat journalistiek kennelijk een politieke bezigheid dient te zijn.
Uiteraard wordt voorbijgegaan aan dit punt; het is immers vanzelfsprekend dat journalistiek politiek gekleurd is.
Sterker nog, we verwachten niet anders en geven elk journalistiek artikel zelf een politieke kleur als we het lezen - de kleur die ons voor ogen staat.
Zijn we het niet eens met het artikel, dan geven we het de tegenovergestelde kleur van het politieke spectrum dat onze eigen voorkeur geniet.
-
Pure propaganda.
Dit gaat niet meer over concrete onderwerpen, maar over het abstract creeren van een mentale basis van waaruit de mensen de wereld beschouwen.
En zo vorm je het bewustzijn van mensen dus naar een denken in politieke termen.

Rest In Privacy | 16-11-09 | 01:33

de honden blaffen... | 16-11-09 | 01:09
Voer die enquete uit onder een willekeurige HBO+-beroepsgroep en je krijgt dezelfde uitslag. Wilders kan dan wel mekkeren over de linkse elite, maar waar is dan de extreemrechtse elite? Waar zijn de wetenschappers die de PVV steunen? Waar zijn de kunstenaars die achter Wilders staan? Ik kom op niets anders dan de geflipte arabist Jansen en de sukkel die het filmpje heeft gemaakt van Wilders en Agema die in een bootje achter de feiten aan roeien...

Anders nog? | 16-11-09 | 01:31


De moderne journalist is verworden van verslaggever tot opiniemaker.
En wat die opinie is mag blijken uit het volgende citaat:

"Als we gaan kijken naar de politieke voorkeur, beschouwen de journalisten zich bijna zonder uitzondering als links (32 procent) dan wel links van het midden (47 procent), hoewel veel journalisten opmerkten dat dergelijke classificaties toch 'niet meer van deze tijd' zijn. Zeg maar achterhaald inderdaad: maargoed. Slechts 20 procent situeert zichzelf in het politieke midden en maar 1 procent noemt zichzelf 'rechts'. Bij elkaar opgeteld kom je dus op die 70, nee, zelfs 79 procent."

Uit deze link: www.eenvandaag.nl/weblogs/post/32731 waar een 1vandaag journaliste zich in allerlei bochten kronkelt om te proberen aan te tonen dat zij niet tot de linkse kerk behoren.

de honden blaffen... | 16-11-09 | 01:09

Overigens lijkt het erop dat GS zelf de laatste tijd ook wel erg de weg kwijt is.
Wacht op nieuw Hanneke Groentemantopic.

mark twain | 16-11-09 | 01:08

@bottehond 00:35
Net even gekeken bij defensieweb wiki... ik had nog nooit gehoord van NuKuBu.
Lekkere mentaliteit daar bij defensie.
Een soort van elitaire 'yes we can' club, omdat de NuKuBu zich uiteraard niet hoort te bemoeien met hoogstaande operaties met het predikaat 'all rights reserved'.
Intussen mag de NuKuBu wel direct of indirect opdraaien voor Van Middelkoop oorlogjes in Uruzgan, enzo.
En om dat te garanderen heeft de BVD in 2002 een coverte militaire component erbij gekregen en gaat verder onder de naam AIVD.

Rest In Privacy | 16-11-09 | 01:01

Reykjavik | 16-11-09 | 00:44
Viel mij ook op.
Een fraai en zéér vergaand staaltje wij-zijdenken.

Merlot | 16-11-09 | 00:54

Lijkt me wel wat; Burgerlid.
Alsof ze zelf geen burger zijn trouwens!!!!
Ben alleen bang dat ze me snel zat zijn: ben redelijk goed in wiskunde. Kan redelijk goed nadenken nl. Iets waarop je bij de opleiding voor journalist voor afgewezen wordt namelijk.

papaape | 16-11-09 | 00:54

Fleauxe | 15-11-09 | 20:43
Sociaal-plutocratie.

Merlot | 16-11-09 | 00:51

Brouhaha | 16-11-09 | 00:39
Reykjavik | 16-11-09 | 00:44

Beseffen jullie zo langzamerhand het belang van Burgerjournalistiek?
Dat gaat over macht en invloed.
Het establishmenthoernalje verafschuwt ons en een betere aanbeveling lijkt me niet mogelijk.
Dit is ons land en ons cultureel erfgoed.
De eerste echte Republiek in de Moderniteit. Gaan we dát opgeven?
Ik kan me geen waardiger taak bedenken dan het vededigen van onze Vrijzinnigheid.
Nederland is een land met mores om zeer trots op te zijn en die te verdedigen tegen cynisme en veroveringsdrang.
Tot elke prijs.

www.youtube.com/watch?v=vu-EEiMMihQ&am...
( kleine zonde mijnerzijds: ons Seaurt Menschen, Folks)

bottehond | 16-11-09 | 00:51

Alleen al de aanduiding "Burgerleden" doet me de haren ten berge vliegen. Hoezo " burger": is het journaille boven het volk verheven dan?

Reykjavik | 16-11-09 | 00:44

@brunz | 16-11-09 | 00:00
Schytzofreen? U is disleksies? Het moet namelijk "schizofreen" zijn.

Brouhaha | 16-11-09 | 00:41

Hmmm.. Normaal gesproken wordt de term "burger" gebruikt in leger- en politiekringen, om aan te geven dat deze instanties daar zelf niet bij horen. "Wij-zij" sfeertje kweken, afstand tot de onderdanen houden. En hoewel dit in de propaganda natuurlijk in alle toonaarden wordt ontkend ("de politie dat ben jij" en "het leger i onderdeel van de maatschappij"), is hiervoor bij een overheidsdients wel enige reden, omdat er van nature zoiets bestaat als overheid en burger.
.
Maar de RvdJ is toch geen overheidsorgaan?
.
[OffTopic]
Jaja, het was weer ROFL-en geblazen vanavond bij "Undercover in Nederland" van de onvolprezen Alberto Stegeman. Met het grootste gemak en enkele simpele trucjes reden twee medewerkers met nep-bom zo bij de Kween het paleis binnen, en weer naar buiten. Gefingeerd bedrijf, gefingeerde namen, vaag mobiel nummer. Men heeft weliswaar uiteindelijk wel iets gemerkt, maar na weken onderzoek heeft de Koninklijke Marechaussee nog steeds geen idee wat er nou precies gebeurd is!
.
En dat is nou het treurige van dit land: de burger moet zijn privacy volledig inleveren (km-heffing, vingerafdruk-paspoorten, internetregistratie, EPD, etc.) maar de sukkels zijn nog niet eens in staat om een supersimpel complotje te ontrafelen. Nog afgezien van het feit dat, als het echte terroristen waren geweest, Wim-Lex nu waarschijnlijk op de troon had gezeten omdat onze Kween naar de eeuwige jachtvelden was geblazen!
.
Je moet er als burgermannetje smakelijk om lachen, maar eigenlijk is het meer iets om van te gaan zitten janken, of je nou monarchist of republikein bent. Wat een diep droef land is dit toch...
{OnTopic]
En de RvdJ is ook al niet vrolijk stemmend, maar dat wisten we al.

Brouhaha | 16-11-09 | 00:39

Bij defensie hebben Burgers zelfs een scheldnaam
NuKuBu, Nutteleauze Kut Burgers.

bottehond | 16-11-09 | 00:35

mark twain | 16-11-09 | 00:27

* grinnik *

bottehond | 16-11-09 | 00:31

@Andersnog 00:25

Ik geloof dat er 16 miljoen mensen in Nederland wonen. De enkele burger is dus al daarom een quantitë negligable.

mark twain | 16-11-09 | 00:27

harriedeparrie | 16-11-09 | 00:10

Dat ligt gevoelig en begrijpelijk.
Men moet zulke kwalificaties ook niet overdrijven, he.

bottehond | 16-11-09 | 00:26

Die kudtburger kunnen hun gal al kwijt op GeenStijl en de site van papa Telegraaf. Verder kunnen die kudtalmeerders naar dat kudtsbs6 kijken. Dat moet genoeg zijn. Als het nog gekker wordt krijg je straks ook nog kudtburgerrechtspraak: lynchpartijen en radbraken op het dorpsplein. Laat die Raad voor de Journalistiek maar lekker zoals hij is. Het doet er toch niet toe, want uitspraken hebben alleen consequenties voor wie er vrijwillig naar luistert. Dus er is geen enkele reden om middels zo'n vacature de kudtburger nog meer de indruk te geven dat zijn mening ertoe doet: die heeft die waan toch al dankzij die kudtlinkse kringgesprekken op school.

Anders nog? | 16-11-09 | 00:25

Krijgen we ooit nog eens te horen wie de boven ons gestelden daar heeft neergezet. Het antwoord is neen.

mark twain | 16-11-09 | 00:25

@Da Luke
Totally off-topic: Scheveningen?
If not: dan heb ik niks gezegd.

LazyLady | 16-11-09 | 00:22

Wie is dat gezwollen gezich? Er staat geen naam bij..

JP_Nee! | 16-11-09 | 00:20

@ brunz

maar toch, je hebt gelijk, maar blijft erg... gelukkig mogen ze nog stemmen, zie: PVV partijprogramma

Da Luke | 16-11-09 | 00:20

Vraagt zich af of Botte wel weet wat vrij denken is. Vermoed dat Botte een zeer beroerd schaker is.

mark twain | 16-11-09 | 00:19

Burgers? Wat is er tegenwoordig mis met: kameraden?

harriedeparrie | 16-11-09 | 00:10

Da Luke | 15-11-09 | 23:50

Niet zo zelfingenomen. De hoernalistiek wordt overspoeld door Burgerjournalistiek, hoe gebrekkig ook.

bottehond | 16-11-09 | 00:08

bottehond | 15-11-09 | 23:48
Dat is het erge/schytzofrene eraan: ze zijn in geen enkel oogpunt 'boven' ons gesteld. Het zijn pikkies die een fluit, stempel, knuppel, bonnenboekje of voorzitterhamertje mogen vasthouden. Zuigende, falende ambtenaren, vrijwilligerts, journalistjes die slechts in een zéér beperkte mate namens anderen mogen spreken. Prutsers dus, die zich op die momenten een keer aan de andere kant van de lijn mogen opstellen en dan mogen spreken over 'burgers'... iets waar ze veelal zelf archetypisch aan voldoen.
.
@ DaLuke... Ben afgestudeerd, løl ;-)

brunz | 16-11-09 | 00:00

Mooi geschreven,
bugers -1
studeren misschien?

Da Luke | 15-11-09 | 23:50

brunz | 15-11-09 | 23:30

UItstekend comment over het cynisme van de boven ons gestelden. Opstandige, vrijdenkende Burgers? Hebben ze nooit rekening mee gehouden.

bottehond | 15-11-09 | 23:48

Oh, en burgersoep is dus niet een gesjopte feauteau van een in Leidsche Rijn wonende opel-chauf met tattoo op de enkel, diede hele dag werkbriefjes opstuurt naar het UWV.... Oftewel dit www.ondergrond.tv/de_ondergrond/images...
Neeeheee, het is een : "Een burgersoep is een niet gezeefde of niet gemixte soep, waarvan de groenten in een bepaalde vorm zijn gesneden. De soep kan soms lichtjes gebonden worden." nl.wikipedia.org/wiki/Burgersoep

brunz | 15-11-09 | 23:44

Kan nog erger: Overheid was al aan de wandel met BURGERbuddies www.burgerbuddy.nl/
Mag je als burgert dus niet met een plastic handschoen het handje van een AIDS-leijer vasthouden maar die van Minister Verhagen of Verhoeven?!
.
Of zoals de politie het doet? Met BURGERinfiltratie thesaurus.politieacademie.nl/word.php?... of met BURGERnet nl.wikipedia.org/wiki/Burgernet
.
Bewijst jij ook een burgerdeugt www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woordenb... en laat ze toe in je leven; die linkschmenschen (want dat zijn het zga altijd) die jouw slechts zien als glijmiddel ter vergoelijking van hun 'wij-weten-wat-goed-is-voor-den-domme-burgerlul'-beleid.

brunz | 15-11-09 | 23:30

gentle giant | 15-11-09 | 23:18

Een mental case, net als het gros van het hoernalje. Peter Middendorp mag een Wildershater zijn, hij is de enige die verders betrouwbaar is.

bottehond | 15-11-09 | 23:23

@bottehond | 15-11-09 | 23:13, kom op, ze is wat ziekjes.

gentle giant | 15-11-09 | 23:18

ik woon in kud almere wat nu ?

DIPSH0T | 15-11-09 | 22:36

@ krant | 15-11-09 | 21:40
Je kunt zien dat jij niet vaak op GS komt. De Raad wordt hier regelmatig over de hekel gehaald.

Deze club krijgt uiteraard niet rechtstreeks orders van de media maar vormt wel twee handen op één buik omdat het voor een groot deel uit journalisten of oud-journalisten bestaat. Kortom: slagers die het eigen vlees keuren.

Overigens is het soort media dat uit dit politbureau zijn gestapt nog het meest veelzeggend:
De Telegraaf
RTL Nieuws
Elsevier

Ongeveer de enige niet-linkse media die we in dit land hebben.

I rest my case.......

Eikenhout | 15-11-09 | 22:21

Ik vrees dat ze met hun wortelsap mijn sigarenrook niet op prijs zullen stellen, noch mijn namiddagse, stevige borrel.

Oome Gijs | 15-11-09 | 22:20

Mededeling van algemeen nut:
Nieuwe Top Gear, nu op BBC 2.

*bordje "niet storen" ophangt*

koerbagh ® | 15-11-09 | 22:00

Dit is trouwens voor het eerst van mijn leven dat ik van GeenStijl hoor. Is dat een beetje leuk?

Jaap de Paap | 15-11-09 | 21:54

Mag dat allemaal wel van die lipschisma?

Hanxie | 15-11-09 | 21:53

Hoe moeten ze het dan noemen?

fender05 | 15-11-09 | 21:53

@natte krant | 15-11-09 | 21:40, "Je kunt zien dat de reaguurders hier voor het eerst van hun leven horen van de Raad", yeah, sure ...
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=rvdj...

gentle giant | 15-11-09 | 21:45

Je kunt zien dat de reaguurders hier voor het eerst van hun leven horen van de Raad want ze denken dat dit een gesubsidieerde club is die orders krijgt van de media (en ondanks dat gebrek aan kennis gaan we toch lekker van alles orakelen).
Ten eerste betalen de media dit orgaan en ten tweede hebben de media moeite met die club omdat ze voor een deel uit niet-journalisten bestaat en geen sancties kan opleggen. Sommige hoofdredacties zijn er daarom uitgestapt en vertrouwen alleen nog op het oordeel van de rechter. Dit ter info.

krant | 15-11-09 | 21:40

Zijn er nog journalisten in NL dan? De meeste die zich zo noemen schrijven persberichten van de overheid en bedrijven en organisaties en stichtingen en subsidieslurpers over. Echte journalisten lezen geen persberichten, die gaan in via de achterdeur kijken hoe het echt zit.

seven | 15-11-09 | 21:36

Het is dat je altijd objectief en onpartijdig bent, Pritt, anders zou je denken dat het je persoonlijk raakte.

Jaap de Paap | 15-11-09 | 21:34

Inderdaad opdoeken dat gesubsidieerde praathuis.
Achterhaalde linkse bende!
Er is al lang een nieuw orgaan die op een veel modernere manier onafhankelijk toezicht houdt op de media.
Wie?
De site met de roze lettertjes!

wakkere_nederlander | 15-11-09 | 21:22

@LazyLady 21:16. Andere keer, k?
*out*

knutsel | 15-11-09 | 21:21

Geen burgers nodig Raad vd J.
Neem een echte journalist en hoor hoe deze te werk gaat: John Pilger met zijn werk "Freedom Next Time".
Deze journalist heeft al eerder een Emmy award voor een film gekregen (over Cambodia), maar de film mocht vervolgens niet vertoond worden. Censuur enzo.
Hij heeft diverse documentaires gemaakt en zit al zeker 40 jaar in het vak.
Luister eens naar hem.
-
Verder lees ik: "De Raad ziet toe dat journalistieke normen en waarden worden gehanteerd, maar legt geen sancties op."
Journalistieke normen en waarden, een soort van journalistiek volgens de Balkenende politiek dus.
Begrijp eens het verschil tussen 'waarden en normen' en de 'normen en waarden' volgens Balkenendistisch model.
Bij waarden en normen is er sprake van een hechting van waarde aan iets, en vervolgens stemt men daar het handelen op af (de normen).
Volgens Balkenendistisch model krijgen we eerst de norm opgedrongen - vervolgens dient men aan die norm waarde te gaan hechten door het ego daarmee te identificeren.
Uw mentaliteit deugt dus niet totdat u leeft naar de opgelegde norm dus.
-
Het is dus te begrijpen dat we allerlei gepapegaai in de kranten zien naast de chaos van infotainment, omdat deze Raad zijn opdrachten van bovenaf opgelegd krijgt en zeker geen kritische en onafhankelijke journalistiek mag dulden.
Niet de waarheid is het eerste slachtoffer van de normen en waarden propaganda, maar de journalistiek. Een variant (op de normen en waarden) is de 'fair and balanced' doctrine.
-
Kritische geluiden worden simpelweg de mond gesnoerd, mensen worden geindoctrineerd en geprogrammeerd als computers - ze zijn zich niet bewust van de tientallen propaganda technieken die het bewustzijn in feite hypnotiseren met een selectieve informatieverwerking, en 'geautoriseerd implanteren' met vooroordelen.
In groter verband wordt zo ook de zogenaamde democratie beheerst.

Rest In Privacy | 15-11-09 | 21:19

@knutsel | 15-11-09 | 21:02
Sjonge jonge, laat nog maar 's wat zien.. eh.. horen dan.

LazyLady | 15-11-09 | 21:16

En wat levert deze praebende mij op?

Mijnheer Pastoor | 15-11-09 | 21:16

@ krant | 15-11-09 | 21:05

Ik ben een erg tevreden mens. Wat niet wegneemt dat ik erg kritisch ben op de Nederlandse journalistiek. Symptomatisch is het feit dat dit 'zelfregulerend' orgaan bezig met is één burger en op deze manier de enorme kloof en afstand tot de burger wil gaan overbruggen. Terecht dat GS deze schaamlap aan de kaak stelt.

Eikenhout | 15-11-09 | 21:14

@ krant | 15-11-09 | 21:05
Waarom zou ik voor nop hun werk gaan doen? Waarom zou iemand überhaupt inspraak willen hebben in dat fossiel uit de vorige eeuw? Ik heb wel wat beters te doen.

Ivoren Toren | 15-11-09 | 21:10

Eerste alinea op de site:
.
"De Raad voor de Journalistiek is een onafhankelijke instantie, waar iedereen terecht kan met klachten over journalistieke activiteiten. Het is een zelfregulerend, maar ook opiniërend orgaan voor de media. De Raad ziet toe dat journalistieke normen en waarden worden gehanteerd, maar legt geen sancties op."
.
In Kudtbugers staat er: "wij zijn een volkomen overbodige & zinloze organisatie die zich ten doel heeft gesteld belastingcenten op te strijken, zonder daarvoor iets steekhoudends te mogen doen."
.
En in gewoon Nederlands: "U mag zoveel tegen ons zeuren als u wilt, maar wij doen er lekkerpuh toch nix aan; wij zitten hier alleen voor de overheidssubsidie."
.
Waarvan acte

Hijo del Sol | 15-11-09 | 21:07

Elisabeth2 | 15-11-09 | 20:57
Ik heb nog een vraagje open staan op 20.37.
Maar ik hoef geen antwoord hoor. Het mag.

jatochnietdan? | 15-11-09 | 21:07

@Elisabeth2 | 15-11-09 | 21:03, nee.

gentle giant | 15-11-09 | 21:06

Wat zeur je nou, Pritt. Dit is de GeenStijldoelgroep die niet met een PVV nummerbord mag rondrijden en nu eindelijk inspraak krijgt. Grijp die kans, ontevredenen der aarde!

krant | 15-11-09 | 21:05

@knutsel | 15-11-09 | 21:02
Ook qua blikken op wielen? Nieuw topic!

LazyLady | 15-11-09 | 21:05

Fleauxe | 15-11-09 | 21:01
What ever. Ga je mee naar boven, naar het nieuwe topic?

Elisabeth2 | 15-11-09 | 21:03

@LazyLady 20:59. Ik heb een hele grote... eh.. brede smaak. Van Abba tot Zappa zeg maar.

knutsel | 15-11-09 | 21:02

@Crazy Horse | 15-11-09 | 20:58, vanwaar die nick, bij de weg?

gentle giant | 15-11-09 | 21:02

Een normaal mens die de Nederlandse situatie niet kent, zou zeggen dat journalisten natuurlijk ook gewoon burgers zijn. Maar kennelijk hebben de journalisten in de raad zelf van binnenuit geconstateerd dat de huidige leden van de raad volstrekt wereldvreemd zijn. De vraag is dan natuurlijk of journalisten die zo compleet het contacl met de maatschappij waarover ze moeten schrijven kwijt zijn, nog wel geschikt zijn voor hun vak. Maar in plaats van beschaamd hun zetel af te staan aan iemand anders die het beter kan, menen ze nu eens een paar exemplaren van die bijzondere diersoort, de "burger", in huis te moeten halen. Pritt slaat de spijker op z'n kop. Als de kloof nog niet duidelijk was, dan is 'ie dat nu wel.

Ivoren Toren | 15-11-09 | 21:02

Waarom kan die hele raad niet uit kudtburgers bestaan? Wij kudtburgers moeten immers maar slikken wat die journo's uitkakken, wij kudtburgers zijn de consumenten dus waarom zou zo'n raad uit journalisten moeten bestaan? Dan blijft het toch een WC-eend raad.

koerbagh ® | 15-11-09 | 21:02

@Elisabeth2 | 15-11-09 | 20:57: Als jij zo zuur blijft doen, dan kun je dat limonadeglas Sherry vanavond op je buik schrijven. En die Rooie ook!

Fleauxe | 15-11-09 | 21:01

Tijdens een debat, in een zaaltje bij Artis, heb ik meerdere leden van de RVJ mogen ontmoeten. Op zich alleraardigst volk, maar met objectiviteit heeft het niets van doen. Voorbeeld: Over GS werd gezegd dat het plaatsen van het ' fietsenhok-topic' ongepast en abject was. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/11/... Daarentegen mocht de Volkskrant er wel over schrijven, want, zo stelden de heren, dat was nu eenmaal 'onvermijdelijk' geworden. Ergo: berichten over X is abject, maar refereren aan datzelfde verhaal getuigd van opperbeste ethische bedoelingen.
De RVJ, een prima orgaan voor de oude media. Met moderne berichtgeving heeft het echter niets van doen. Ontkenners van de nieuwe verzuiling, dat zijn het.

Fleauxe | 15-11-09 | 21:00

godverdeknutzelkudt al zeg ik t zelf.

Crazy Horse | 15-11-09 | 21:00

@ gentle giant | 15-11-09 | 20:57
Kudtlid?

verraad van links | 15-11-09 | 20:59

@knutsel | 15-11-09 | 20:55
Yep, maar kwam niet verder dan de transgender-hoek.
Zo'n mooie voorzet kwam dus als gelegen.
Maar eh, Armand? Jouw favorite of zeau?

LazyLady | 15-11-09 | 20:59

... en die kudtburgers buigen voor hun kudtkoning en hebben het volste vertrouwen in hun kudtregering.

Crazy Horse | 15-11-09 | 20:58

@Moos Lambiek | 15-11-09 | 20:52, ik ga voor lid, de catering tijdens bijeenkomsten schijnt perfect te zijn.

gentle giant | 15-11-09 | 20:57

Fleauxe | 15-11-09 | 20:52
What ever...

Elisabeth2 | 15-11-09 | 20:57

Lol@lazylady 20:48. Hehe, daar heb je wel lang op zitten broeden he? Maar leuk gevonden, hulde. Speciaal voor jou een leuk hippieliedje:
www.youtube.com/watch?v=TlrG-QtxWaA

knutsel | 15-11-09 | 20:55

Dol komisch om het woord kudt zo vaak te gebruiken. Ik, gewone burger, heb gezegd!

maildraadje | 15-11-09 | 20:55

@ Gentle Giant 20:48
Word je burgerlid of voorzitter?

Moos Lambiek | 15-11-09 | 20:52

Zo, die sollicitatie is de deur uit.

gentle giant | 15-11-09 | 20:48

@knutsel | 15-11-09 | 20:45
lol, is dat ook wat er mysterieus aan jou is?

LazyLady | 15-11-09 | 20:48

Ik zie nu net dat Henk Blanken ook lid is, tja.... een ander lid heet T.E. Klein. Wat sommige ouders hun kinderen aandoen met voornamen...

knutsel | 15-11-09 | 20:45

@Merlot | 15-11-09 | 20:23: Een plutocratie, dat is wat ze willen.

Fleauxe | 15-11-09 | 20:43

Er is geen beroepsgroep die weinig zelfkritisch is als de journalistiek. Het bewijs hiervoor wordt iedere keer weer geleverd als de beroepsgroep doordraait in volledige hysterie zo gauw iemand een kritische noot over 'de media' plaatst.

Als je als nuchtere burger dus in dit "zelfregulerend" orgaan zitting neemt ga je dus zware tijden tegemoet. Vooral als je een niet-linkse burger bent want de journalistiek is nog steeds gegijzeld door de Linkse Kerk.

Eikenhout | 15-11-09 | 20:43

"Het betreft hier een functie op basis van vrijwilligheid. Onkosten worden vergoed."
Welke lamlul solliciteert nou op zo'n functie?
Lekker meepraten, *proest*

gentle giant | 15-11-09 | 20:41

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:40
Hoe bedoelt u, dat dan de journalistiek op de Engelse zou gaan lijken als zij zich niet, bij voorbaat, liet muilkorven door de RVJ, regering, koningshuis, het grote bedrijfsleven en de algemene consensus van links. Vertel, vertel.

jatochnietdan? | 15-11-09 | 20:37

Dat bedoelen ze nou met Kudtbergers, kudtChristiaan!

Euroknaller | 15-11-09 | 20:31

Raad
voor
de
Journalistiek
verslikt
zich
in
linkse
leugen!
De Raad voor de Journalistiek is vandaag de dag een bolwerk van oude linkse mannetjes en vrouwtjes die warrige stukjes produceren voor de linkse kerk. In een poging af te dalen naar de gewone man gaat deze dictatoriale instelling zich nu ogenschijnlijk democratisch opstellen. Maar dit is echter te laat. Steeds meer verstandige mensen die niet voor subsidiesponzen werken, keren de linkse kerk de rug toe.
Het volk is moe geworden van de vaak opzichtige manipulatie door de linkse media. Een goed voorbeeld hiervan waren de tekenkrommende anti-PVV stukjes in diverse Pvda-bladen die zichzelf kwaliteitskranten noemen. Terwijl verder andere zichzelf journalist noemende hoernalisten via PvdA-roeptoeter VARA zielige pogingen ondernamen om de PVV en haar achterban nog meer te verketteren. Natuurlijk mogen en moeten journalisten kritische programma’s maken en stukjes schrijven over politici. Doch wat de laatste weken heeft plaatsgevonden was niet meer dan een bevestiging van wat iedereen eigenlijk al dacht, de tijd van de linkse leugen is voorbij, lang leve het internet!

Prins Pils | 15-11-09 | 20:30

leuk communicatiebeleid /lolmodus off

JaJijWel | 15-11-09 | 20:30

Misschien betaalt het wel goed. En dat voor iets dat slechts 5 keer per jaar is. Ik zal eens een mailtje sturen. Ja want dat kan hier wel GS, hier kun je wel gewoon een mail sturen. Dus niet een kudtbrief met de kudtpost.

B0rat | 15-11-09 | 20:28

@G-unite | 15-11-09 | 20:22: Jij ongelovelijke..... eindelijk een echte. Zo'n man met een bolhoed en open-visier mentaliteit. Ethisch dit, normatief zo. Kanonnenvlees, zeg maar. En je pakt hem van ons af.... *huilt*

Fleauxe | 15-11-09 | 20:27

Kijk, Stalin, Mao, Lenin, Pol Pot, etcetera hadden het nog over 'Ons Volk', alsof je als belastingbetaler erbij hoorde. Maar deze 'journalisten' en hun opdrachtgevers, dat dedain, over 'de burger' ....................

jospeh6085 | 15-11-09 | 20:27

G-unite | 15-11-09 | 20:22
Okay

Zo jammer! | 15-11-09 | 20:26

@ fuckje | 15-11-09 | 20:22
Liever olvarit.

verraad van links | 15-11-09 | 20:25

@christiaan6264 | 15-11-09 | 20:20: Goedenavond meneer Jurjens. Welkom op GeenStijl. Jammer dat u zo gepreoccupeerd binnen komt vallen. Er wordt hier helemaal niet veel gescholden, hoe komt u daarbij?

Fleauxe | 15-11-09 | 20:24

christiaan6264 | 15-11-09 | 20:20
Chrissie moet lekker naar zijn bedje gaan en zijn moeder vragen nog even een beschuitje met kaas en een glas melk te brengen.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 20:24

Fleauxe | 15-11-09 | 20:17
Ze zitten op pacificatie van Joe the Plumber te wachten.
Want Joe the Plumber is (nog) kiesgerechtigd.
Ze willen denk ik zo gauw mogelijk weer terug naar de situatie, dat we wel mogen stemmen, maar er niets te kiezen valt.

Merlot | 15-11-09 | 20:23

@ christiaan6264 | 15-11-09 | 20:20
Doe niet zo raar. En tutoyeren is ook niet netjes trouwens. Over de ziljoen taal- en spelfouten maar niet te spreken.

verraad van links | 15-11-09 | 20:23

Dont mail us, we mail you.

G-unite | 15-11-09 | 20:22

Houdt @christiaan6264 van Pizza's?

fuckje | 15-11-09 | 20:22

-weggejorist en opgerot-

christiaan6264 | 15-11-09 | 20:20

Fleauxe | 15-11-09 | 20:17
Nee, maar ze moeten wat om de schijn op te houden.
*voor zijn beurt spreekt en snel banken gaat*
Fijne voortzetting @ allen
*out*

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 20:20

@Merlot | 15-11-09 | 20:14: In linkse kringen is ' kritiek' het equivalent van 'onrecht'.
Je moet niet vergeten, beste Merlot, die mensen hebben ons de progressieve kerk geschonken. Hen komt niets dan lof en hulde toe. Althans, dat denken ze.
Maar goed, het gaat over de RVJ. Die grotendeels bestaat uit dezelfde mensen, als zojuist omschreven. Wat denk jij, zitten ze echt op de mening van Joe the plumber te wachten?

Fleauxe | 15-11-09 | 20:17

Zo jammer! | 15-11-09 | 20:14
En er komt niks van waarde voor terug.
Doner kebab maken kan een autochtoon ook wel.

Merlot | 15-11-09 | 20:15

Merlot | 15-11-09 | 20:08

Ip-adresjes scoren, Corky!

pius | 15-11-09 | 20:14

Merlot | 15-11-09 | 20:04
Kost een hoop, niet alleen geld, maar ook onze normen en waarden.

Zo jammer! | 15-11-09 | 20:14

Fleauxe | 15-11-09 | 20:10
Sommigen figuren vinden kritiek nu eenmaal hetzelfde als met gestrekte arm, bruingehemd en op laarzen frap-frappend rondlopen.
Ze kunnen er niks aan doen, ze begrijpen dat moderne vrijmeningsgedoe gewoon niet.
Wel erg hoge, maar helaas toch uiterst smalle denkraampjes.

Merlot | 15-11-09 | 20:14

@verraad van links | 15-11-09 | 20:07: Hahahaha, stond hij de Fuhrer te groeten? Heeft iemand de VVD al verteld dat het geen 1940 meer is? *smakelijk lachen doet*

Fleauxe | 15-11-09 | 20:10

@Elisabeth2 | 15-11-09 | 20:05: Arm dier, geef 'm wat lekkers namens mij.
@fuckje | 15-11-09 | 20:06: Je liegt! Fuckje Simonsdochter Hasselaer

Fleauxe | 15-11-09 | 20:09

Crusher | 15-11-09 | 20:05
Ik zie wat weggejorist staan.
Wat doet ie?

Merlot | 15-11-09 | 20:08

@ Fleauxe | 15-11-09 | 20:02
Neuh, hij strekte zijn rechterarm.
*iets met Glimmerveen-brief mompelt*

verraad van links | 15-11-09 | 20:07

@knutsel |19:57
Ik sprak als vrouwtjesmens idd.

fuckje | 15-11-09 | 20:06

smurfige_smurf | 15-11-09 | 20:02
Welke kleur krijgt een smurf eigenlijk als zn smurf dichtsmurft?

Jongen van Stavast | 15-11-09 | 20:05

Fleauxe | 15-11-09 | 20:02
Lachen. Dat is hier op Nieuwjaarsdag ook altijd raak. De Rooie ligt dan in een stuip.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 20:05

Ik stel een poll voor:
een IP ban voor cor123.
[x ] Ja
[ ] Nee

Crusher | 15-11-09 | 20:05

Zo jammer! | 15-11-09 | 19:55
Vraag ik ook altijd.
Komen ze toch nooit veel verder dan doner kebab.

Merlot | 15-11-09 | 20:04

Burgers zijn ook eigenlijk maar burgers.

Jongen van Stavast | 15-11-09 | 20:04

@smurfige_smurf | 15-11-09 | 20:02: Koerbagh, ben jij dat?

Fleauxe | 15-11-09 | 20:04

Ik begrijp nu meer dan ooit waarom Wilders geen dialogen aan gaat.
Wat een geneuzel....
Ik denk dat ik hem steun.

Zo jammer! | 15-11-09 | 20:02

Burger-geslachtsorgaan is veel smurfiger als functieomschrijving.

smurfige_smurf | 15-11-09 | 20:02

@Stijlloze bezoeker | 15-11-09 | 19:59: Zit 'ie weer tieten-kont te zingen tijdens de radeski-mars?

Fleauxe | 15-11-09 | 20:02

mooi gaan we we doen kan ik ook eens meegraaien, ooohw kudt vrijwillig en dit zal de enige overheidsdeclaratieopgaaf zijn die wel naar redelijkheid beoordeeld wordt. dubbel kudt! kan ik niets met mijn adviesburotje betekenen? nee geen oudambtenaar? kudt!

lidlbier | 15-11-09 | 20:01

Fleauxe | 15-11-09 | 19:59
Dus toch een man/vrouw.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 20:01

lol @ Fleauxe | 15-11-09 | 19:55

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 20:00

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:57

Ik citeerde u, doch doelde puur op uw Nick.
U heeft wel wat fitties achter de rug meen ik.
Voor de rest geen probleem hoor.

pius | 15-11-09 | 20:00

Joehoe redactie! Iemand thuis? Doe es iets posten over Über VeuVeuDeeër Van Baalen (what's in a name)! Die halve zool zet ons ooit zo kloeke en trotsche vaderland veur de gehele wereld te kakken in Midden-Amerika!
Doe es deaud gaan, opgeblazen baal zak hooi!

Stijlloze bezoeker | 15-11-09 | 19:59

Sytze_Vliegen | 15-11-09 | 19:54
Ze doen het zelf ook, maar dat wil niet zeggen dat jij het ook mag.

Merlot | 15-11-09 | 19:59

@Nee dus! | 15-11-09 | 19:58: Dat is Van Pruissen. Hoezo?

Fleauxe | 15-11-09 | 19:59

@mijzelf
2e keer onze overheid weglaten

Prins Pils | 15-11-09 | 19:58

Wat is de bron van de begeleidende pica?

Nee dus! | 15-11-09 | 19:58

@Fuckje 19:46. De meeste rechthandigen zijn linksdragend, dus ook al bevindt het zich in het midden, buigt het toch een bepaalde richting uit door jarenlang misbruik. Maar vrouwen hebben daar natuurlijk niet zo'n last van.

knutsel | 15-11-09 | 19:57

-weggejorist-

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:57

@redactie

Hoe komen jullie aan die foto van Van Dal?
Doe m s vrijlaten!

Big Ern | 15-11-09 | 19:56

@knutsel | 15-11-09 | 19:50
Ik broed nog op een reactie. Eerst even pizza happen.
*au die is heet*

LazyLady | 15-11-09 | 19:56

juriste|15-11-|19:44
Koop een hoofddoek, zet uw Taqiyya-modus aan en u kunt zonder enige kennis van zaken onze overheid op elk terrein onze overheid van raad voorzien.
Voorbeelden genoeg in Nederland!

Prins Pils | 15-11-09 | 19:56

Aggut, weer een poging om "het vollek" te pacificeren.
Inderdaad Prittie: het dédain druipt eraf.

Ik lach me overigens rot om die huidige bezorgde "discussies" van policor pseudo-intellectuelen onderling.
Dat gaat dan over "grimmigheid, onrust, ontevredenheid, verharding, gebrek aan vertrouwen in de overheid".
Buitenhof, Paardenvrouwen, Pauw & Witteman, Volkskrantcolumnisten.
Hoofdschuddend hebben ze met het elkaar over de zieleroerselen binnen de bevolkingslagen, waar ze voor geen goud mee willen praten.
Onder elkaar beslissen wat er moet gebeuren om die morrende belastingebetaler weer gelukkig en tevreden ---en dus gedwee--- te maken.

En ze beseffen maar niet, dat hun incestueuze politieke coteriën niet de oplossing, maar juist het probleem zijn.

"De maakbare Samenleving", dat verderfelijke, intrinsiek fascistoide idee, is nog steeds hun voornaamste aansturing.
Een politieke elite die de premisses schept voor de samenleving waar de geldverschaffende massa's in leven - in een van bovenaf gecontroleerde en gestuurde orde.
De orde-scheppende elites zelf, staan uiteraard boven de regels die zij voor de samenleving scheppen.
Volkomen fascistoide.
Echt volkomen.

De laatste twee regels van Gerrit Komrij's gedicht "De Zittende Politicus" vormen een rake typering van deze zeer van eigen "goedheid" overtuigde neo-feodalen.
"Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet."

Merlot | 15-11-09 | 19:55

Einde van de Domheid | 15-11-09 | 19:46
Doe je nick eens eer aan.
Of kom eens met een goed argument.
Probeer eens te verklaren wat bijvoorbeeld de toegevoegde waarde is aan onze samenleving van de Multi-Cultuur of de Islam?

Zo jammer! | 15-11-09 | 19:55

@Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:51: Marcel is een PvdA' er. Die gaan bij voorkeur gebukt onder(*) alle omstandigheden.
-
(*) plaats hier een mieterse kelder-grap.

Fleauxe | 15-11-09 | 19:55

Hoe hoog zou die onkostenvergoeding zijn? Zouden ze erin trappen als ik een helicoptervlucht van Torremolinos naar Amsterdam declareer?

Sytze_Vliegen | 15-11-09 | 19:54

(19:46) Omerta Georg, huh?

"Er dient zich geen herinnering aan inzake door mij beweerde onwaarheden."
Dat zou ik ook zeggen, als ik het zo krom bedenken kon.

En mwuah, balletje onder de eigen lat; vakkundig buiten de 16 meter gehouden.
Klopt het dat dat scheeftrekkende oog nou nog niet is geopereerd?

Kudtkip | 15-11-09 | 19:53

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:21
I know.

Sytze_Vliegen | 15-11-09 | 19:53

nog zo'n DDR-constructie, zo'n Raad voor de Journalistiek, kan de staat via zijn linkse lakeien daar invloed uitoefenen op wat en hoe er wordt bericht. Opdoeken zou ik zeggen, weer een klusje voor de PVV.

wlodek | 15-11-09 | 19:51

Gelukkig mogen wij kudtburgers van de Raad voor de hoernalistiek strakjes weer kijken naar kudtboer zoekt kudt.

landlopertje | 15-11-09 | 19:51

Fleauxe | 15-11-09 | 19:48
Dat wordt een potje minderwaardig op je knieën zitten, vrees ik.

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:51

fuckje | 15-11-09 | 19:46
Er is maar een wezen waarbij het geslacht opzij zit, en dat is een halve kip.
Vraag maar aan Kouwes.

Big Ern | 15-11-09 | 19:51

"Burger" vind ik ook een kudtuitdrukking. Alsof je dan zelf niet tot het volk behoort, maar net één of twee treden hoger. Zo vind je bij Defensie "burgerpersoneel" alsof dat impliceert dat die iets héé'l anders doen. Je zou ook kunnen kiezen voor: we doen het gezamelijk.
By the way. Zo bestaat er ook een club die zich "Genootschap" noemt. Heeft ook weer iets elitairs. Hoofdredacteuren die zich op tv nog steevast journalist durven noemen, maar zich ondertussen wel verenigen in een Genootschap.

Graaf van Egmont | 15-11-09 | 19:50

lol@LazyLady 19:46. We houden het lekker mysterieus.

knutsel | 15-11-09 | 19:50

En als Nico nou 's solliciteert?
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.....

LazyLady | 15-11-09 | 19:50

lol @ fuckje | 15-11-09 | 19:46

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:49

juriste | 15-11-09 | 19:44
Buiten dat het "burger-" denigrerend klinkt, heb jij je toch ergens onderscheiden om zo'n uitnodiging te krijgen. Misschien toch maar aannemen als je er tijd voor hebt en een frisse wind laten waaien.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:49

Lijkt me heerlijk, samen met een shag rokende Chris Kijne. Vijfmaal per jaar, in een vies kraakpand met tien anderen, beoordelen wat de rest van Nederland mag lezen. En wat vooral NIET. Fantastisch lijkt me dat, echt waar. Misschien kom ik via via nog wel in contact met die woest aantrekkelijke lichtekooi van een Hanneke Groenteman. Dat zou m' n leven pas echt compleet maken. Weet je wat, doe er nog een trio met Marcel van Dam bij ook. Doe eens gek...

Fleauxe | 15-11-09 | 19:48

Polemiek of fittie.
Het maakt me geen donder uit, nu er weer sjips is.
*lekker zitten gaat*

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:48

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:46
Aan fittie's doe ik niet mee, ik zou niet eens weten hoe iets dergelijks zich zou moeten afspelen.

Niet zo bescheiden Georg, niet zo bescheiden!

pius | 15-11-09 | 19:48

-weggejorist-

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:46

@knutsel |19:3
Laat je geslacht maar in het midden idd.
Peroonlijk zou ik me geen raad weten als mijn geslacht opzij zou zitten.

fuckje | 15-11-09 | 19:46

Zo jammer! | 15-11-09 | 19:26
Dus boeie!

Einde van de Domheid | 15-11-09 | 19:46

@knutsel | 15-11-09 | 19:44
Vooral dat 'of zoiets' doet het 'm. Je maakt me toch weer nieuwsgierig.

LazyLady | 15-11-09 | 19:46

@ Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:42
Ok, you're welcome.

verraad van links | 15-11-09 | 19:45

Burgerleden klinkt wel wat minachtend inderdaad. Lid van de Raad vind ik aantrekkelijker zonder de toevoeging burger. Ik denk dat het de bedoeling is om mensen zonder opleiding ook een kans te geven, de mensen uit het straatbeeld van de filmpjes van de PvdA, de machtelozen.
Onlangs kreeg ik een e-mail van een dr van het Ministerie van Justitie (ook om je over te bescheuren bij Geen Stijl en ik weet nog niet wat ik er mee ga doen) en hij had het over burgerraadslieden. Ik kan me niets voorstellen bij burgerraadslieden, maar dat zijn dus de mensen uit de samenleving, die raad geven en daar niet voor gestudeerd hebben.

juriste | 15-11-09 | 19:44

Lol@LazyLady 19:40. Okee okee, dan haast ik me toch maar te zeggen dat ik een man ben. Of zoiets.

knutsel | 15-11-09 | 19:44

Ah! Een kudtfittie.
*gaat er eens goed voor zitten*

Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:43

verraad van links | 15-11-09 | 19:39
zie 19:41.

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:42

verraad van links | 15-11-09 | 19:29
Dat zijn dus 2 "ijojoe's".
Thanks.

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:41

@knutsel | 15-11-09 | 19:39
Zoiets als Lady Gaga? Dan wil ik 't niet eens weten

LazyLady | 15-11-09 | 19:40

jatochnietdan? | 15-11-09 | 19:37
Hè ja, het moet hier net zo worden als in b.v. Engeland waar je meteen met foto en naam in alle kranten genoemd wordt zonder dat bewezen is dat je schuldig bent.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:40

@lazylady 19:38. Hmm best een spannende gedachte niet te weten wat mijn geslacht is. Misschien moest ik het maar in het midden houden.

knutsel | 15-11-09 | 19:39

(19:31) George Omerta, demoon? Och. Het is zeg maar een vreemd idee dat zo'n zwitsalpikkie uit het niets met rare ideetjes omtrent mijn nick komt. Wel fijn dat jij het geaccepteerd hebt.

Maar hoor je dat? Fittie hebben mensen het over. Polemiek zouden ze bedoelen.
Nou, mislukte zoetwaterpiraat, wat moet je?

Kudtkip | 15-11-09 | 19:39

@ Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:35
Heeft u nou de goede sjips?
*onzeker wordt*

verraad van links | 15-11-09 | 19:39

@knutsel | 15-11-09 | 19:36
Alrighty, meneer of mevrouw Knutsel.

LazyLady | 15-11-09 | 19:38

Big Ern | 15-11-09 | 19:33
Als Ramm het zegt moeten we dat maar niet doen.
Die heeft in haar eentje de Muur gesloopt.
Te vriend houden die vrouw, da's mijn devies.

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:37

Echte journalistiek heeft geen fuck te maken met ethiek. It 's a scoop and I want to sell it. Haaien en gieren moeten het zijn Ratten vretend van de rottigheid van het leven en maatschappij. And that is the bussines.

jatochnietdan? | 15-11-09 | 19:37

Dus ik, en velen met mij worden 'kudTburgers' genoemd?
Gòh, wat een ellende zeg, ik denk dat ik er niet van kan slapen ..

*Hooi*

Jackanders | 15-11-09 | 19:37

@Lazylady 19:32. Nicks van aantrekken?

knutsel | 15-11-09 | 19:36

Kudtalmere!? Lees ik dat nu goed Pritt!!?? Vak joe, het is hier prima wonen.
*stampvoeten doet*
-
Oh ja, en de Raad van de Journalistiek kan ook de sint-Vitusdans krijgen. Doe je werk, of hef jezelf op. Ik bedoel, gaat het instituut, vol met boe-roepers tegen het Amerikaanse rechtssysteem, nu zelf die vermaledijde inferieure ' buwrgewrs' consulteren. Flikker toch op...

Fleauxe | 15-11-09 | 19:35

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:28
Scherp Els.
Ik had niet anders verwacht van je.

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:35

Ik hou wel van Kudtburger, met extra knoflooksaus graag.

faz | 15-11-09 | 19:35

@Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:31
Adagio gemist. Jouw Jimi niet.
Ben eigenlijk wel toe aan wat meer feelgoods, zoals iemand anders al opperde.

LazyLady | 15-11-09 | 19:34

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:26
Daar moesten wij van Rammstein niet prat op gaan Teunis.

Big Ern | 15-11-09 | 19:33

Kudtreaguurders gaat toch allemaal deaudt, of zeauiets, van soortgelijke strekking.

landlopertje | 15-11-09 | 19:32

@knutsel | 15-11-09 | 19:28
Hmm, wat moet ik daar nou van denken...

LazyLady | 15-11-09 | 19:32

-weggejorist-

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:31

Je moet het andersom zien. Niet de RvJ boven de burgers, maar de burgers boven de RvJ. Komop zeg, die gasten maken zichzelf al zolang belachelijk, dit neemt niemand meer serieus.. toch?

Dexie | 15-11-09 | 19:31

@LazyLady | 15-11-09 | 19:28
Nee hoor, kudtgeintje. Overigens hoorde ik net de muziek die werd gedraaid op de begrafenis van Robert Enke. Adagio van Albinoni.
Skitterende kudtmuziek die ik ook wil op mijn kudtcrematie.

www.youtube.com/watch?v=-V-pt1P-29k

Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:31

Big Ern | 15-11-09 | 19:29
Maar die dachten aan geven, niet nemen.
;

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:31

@ Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:28

Hij accepteert (vandaag) ook paprika... Zo lijkt, althans.

verraad van links | 15-11-09 | 19:30

@ Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:27
Srry, deze was naturel.
*2e zak toegooit*

verraad van links | 15-11-09 | 19:29

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:26
Volgens 65% van het reaguurdersdom niet.

Big Ern | 15-11-09 | 19:29

Het valt me nu pas op dat er behoorlijk wat kutten in de nicks zitten, zelfs die van mij is al snel kut.

knutsel | 15-11-09 | 19:28

verraad van links | 15-11-09 | 19:25
Ondervangt sjips om te controleren of het wel Cheese and Onion smaakje is. Teun eet niet zomaar alle sjipsen.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:28

@Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:26
*lol, maar daarna snel beteuterd kijkt...*

LazyLady | 15-11-09 | 19:28

-weggejorist-

Don Marcello | 15-11-09 | 19:27

verraad van links | 15-11-09 | 19:25
Thanks.
*paprikachips vangen doet*

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:27

-weggejorist-

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:27

@ Pritt
Begrijp ik nu goed dat we vanavond niet anaal mogen gaan met al dat gekudT ?

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:26

Einde van de Domheid | 15-11-09 | 19:23
Dus?

Zo jammer! | 15-11-09 | 19:26

(19:17) Ah, Omerta Georg Lassen. Dat was je cue. Er komt zeker nog wat? Iets journelastiek verantwoord...

Kudtkip | 15-11-09 | 19:25

@ Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:23
Met een paar dieptebommen ben je zo klaar.
*zak sjips toegooit*

verraad van links | 15-11-09 | 19:25

De kudtburger van vandaag, is voorheen de kameraad in de ons bekende kringen.

william7055 | 15-11-09 | 19:25

Brandje | 15-11-09 | 19:24

Zullen we hem in elkaar corren?

pius | 15-11-09 | 19:25

Graaf van Egmont | 15-11-09 | 19:21
Ik voel me overal thuis waar een hapje eten voor me klaarstaat. Heb net staan koken en de HELE keuken weer staan schoonmaken.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:25

Wat een kudttopic Pritt!

Big Ern | 15-11-09 | 19:24

wat een verbeelding aan de kont zeg . Niet te geloven dat zoiets bestaat . En niet zeiken over Stift : even door de opstelling heen kijken en constateren dat hoe klein het ook lijkt .. dit in wezen interessant verschijnsel is .. en 3 werf kudt .

daytripper | 15-11-09 | 19:24

cor123 | 15-11-09 | 19:03. Ik hoop dat Joris je helemaal de vernieling in Jorist mafkees. Blijf met je poten van mijn IP-nummer af!

Brandje | 15-11-09 | 19:24

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:17
Zeg Sjors, ik wil me nergens mee bemoeien maar mijn chips is opperdepop.
*voorstelt fittie morgen te houden*

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:23

Zo jammer! | 15-11-09 | 19:14
Ik denk dat als jij bij DWDD zou zitten dat je je ook best superieur zou voelen.

Einde van de Domheid | 15-11-09 | 19:23

@Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:20
Je weet inmiddels waar ik van hou. Althans een beetje, vermoed ik.

LazyLady | 15-11-09 | 19:23

@ Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:20
Doet u maar (iets). Als het maar kudt is...

verraad van links | 15-11-09 | 19:22

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:15
Jij bent dus nog genegen om bij dat geteisem in te gaan wonen? Dan moet je haast wel dakloos zijn nu.

Graaf van Egmont | 15-11-09 | 19:21

Dedain.

WeesFatsoenlijk | 15-11-09 | 19:21

Sytze_Vliegen | 15-11-09 | 19:17
Das een heel fout antwoord en dat weet je best.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:21

@LazyLady | 15-11-09 | 19:19
Wil jij mijn kudtopel eens zien of zal ik een kudtliedje voor je plempen?

Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:20

Ik wil wel, maar mag niet van mijn kudtwijf...

DasUngeheuer | 15-11-09 | 19:20

Nou, zo nieuw is het niet. De grootste kudtkrant van de grootste kutprovincie in België (ochkuttekut), het Belang van Limburg, heeft Burgerjournalisten die kudtstukjes schrijven over hun kudtburen. www.burgerreporter.be/

Vitruvius Nekschot | 15-11-09 | 19:20

@Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:18
Hoi. Nog bedankt voor de Radiohead slaapmuts. Kende ik nog niet.

LazyLady | 15-11-09 | 19:19

LazyLady | 15-11-09 | 19:20

@fotokoning | 15-11-09 | 19:14

Volgens mij kan jij beter een ander beroep kiezen, banketbakker of zowww. Minder stress.

bello | 15-11-09 | 19:19

Lol@Zo jammer! 19:14. Al eens bedacht dat mensen zich ook superieur kunnen voelen aan DWDD-kijkers?

knutsel | 15-11-09 | 19:19

Zo jammer! | 15-11-09 | 19:14
Ah, gelukkig ben ik niet de enige die de man heeft zien zitten.
Met dat minzame lachje van hem.

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:19

@cheesehed | 15-11-09 | 19:11
Nee. Zelfs niet na de 2 suicidetoppics.

LazyLady | 15-11-09 | 19:19

Het woord kudtopels deed mijn hartje zo overslaan van verdriet dat ik nu heel hard aan het huilen ben.
Waarom nou toch meneer Stift. Dit is gewoon niet leuk meer.

Lets Kuttekrap | 15-11-09 | 19:18

Mooi geschreven pritt.

b0z | 15-11-09 | 19:17

Dat kan geregeld worden Elizabeth2 :-)

Sytze_Vliegen | 15-11-09 | 19:17

-weggejorist-

Georg Lassen | 15-11-09 | 19:17

Ik wil dat wel doen als er kost en inwoning bij zit.

Elisabeth2 | 15-11-09 | 19:15

ach ja de media word zometeen toch een burgervak. nu worden er al foto's gebruikt van amateur's. of mensen die in de uitkering zitten te lui zijn om te werken maar wel leuk vinden een foto's te maken en bij dat feestje van alle mooie en lekkere hapjes te profiteren gratis de foto's sturen anders raken ze der uitkering kwijt en kunnen ze de mooie leventje ook wel vergeeten. politieperskaarten worden (door de nvj) uitgedeelt aan hobby fotograven. die gratis hun foto's leveren aan de 112rampen site's omdat ze dat leuk vinden om te zien hoe anderman's huis staat af te branden en het liefts met al hun vriendjes en hulpverlener's daar hoeven we geen rekkening mee te houden want het is ons feestje. maar de echt mooi plaatjes komen ze niet mee thuis want dat is niet belangrijk als we er maar weer bij zijn geweest met ze alle.
en de echt pers krijgt wel weer op ze klote want die jongens met die gezwelle op de buik die liepen in de weg.

fotokoning | 15-11-09 | 19:14

kudtredactionelen vertellen kudtreaguurders dat ze zich niet moeten laten behandelen als kudtburgers.

landlopertje | 15-11-09 | 19:14

OT;
Bij DWDD zat er achter Moscovitch een Islam haadbaard.
Bah, vieze man.
Zoals ik zag, voelde hij zich superieur aan het hele gebeuren.
Soort van Mohammed B.

Zo jammer! | 15-11-09 | 19:14

Hopelijk geeft de kudtburger de kudtraadvoordejournalistiek gewoon de kudtvinger.

Envoorjehetweet | 15-11-09 | 19:13

Idem hiero

klarakr0ket | 15-11-09 | 19:12

Alsof mij de ethiek van het journaille ook maar iets kan schelen. Dat maken ze onder elkaar maar uit. In mijn beleving is er helemaal geen ethiek aanwezig bij die ratten. Journalisten staan voor nieuwsgierig, arrogant, zelfbevlekkers, gelijkhebbers, slordig en oppervlakkig.

Graaf van Egmont | 15-11-09 | 19:12

Laatst op NPS-kunststof een fotograaf gehoord die behoorlijk lang bij het leger op visite was geweest. Hij merkte daarbij op dat sinds lange tijd weer eens tussen de normale mensen. Dat ze liefdevol met mekaar omgingen, en dat soort dingen. Grappig dus hoe zo'n man, met typische grachtengordel-bariton dat zo gemaakt onschuldig durft te zeggen.. Dat ie dus tussen de normale nederlanders was. Ik durf zijn houding best te generaliseren naar de rest van onze schrijvende, tekenende, knutselende en besturende elite..

Dat kunststof is trouwens een van de beste programma's op de Nederlandse radio. Keigoeie interviews, vaak dagelijks een uurtje zomergasten, of beter. Uitgezonderd als Frenk van der Linden dienst heeft. Want dat is een zielige wannabee.

En wat dit artikel aangaat. Idd. Nederland is een kutland.

waskuip-admiraal | 15-11-09 | 19:12

Ik ben een kudTburgerT en ik ben er goedverdoeme nog trots op ook.

Teun van het Tuinpad | 15-11-09 | 19:11

"Wij streven naar meer diversiteit in ons team, daarom zoeken we niet naar een blanke man"

spuitje11 | 15-11-09 | 19:11

Nergens in de vacature vind ik terug wat dat Kudtbaantje gaat verdienen, en dat betekent doorgaans dat je beter af bent met handje ophouden of soepsidiescammen. And for that reason : I'm out.

bello | 15-11-09 | 19:11

LazyLady | 15-11-09 | 19:09

Ga is deuwd.

cheesehed | 15-11-09 | 19:11

(19:03) Cor, dat is geen poll.
Dat is zelfs een onprettig linkje wat je daar post.
Doe eensch niet.

Kudtkip | 15-11-09 | 19:10

verraad van links | 15-11-09 | 18:59

Ze zijn al dood... maar toch doen ze het nog snap jij het nog ?
*haalt de zilveren kogels uit de kast*

cheesehed | 15-11-09 | 19:10

lol@foto

Piet_Snot | 15-11-09 | 19:09

@cheesehed | 15-11-09 | 19:08
Is dat fauwt dan?

LazyLady | 15-11-09 | 19:09

er staat 14 keer kudt met dt

cheesehed | 15-11-09 | 19:08

Liefst zo links mogelijk,daar zorgen ze wel voor,in de nieuwe kolom,'wat de burger er van vindt"

fleurtje | 15-11-09 | 19:07

@Ziggy Zaagmeel | 15-11-09 | 19:02
Ik zal het ff uitleggen. De GS gasten lijden aan chronische geestelijke diarree. Als het komt is het altijd waterdun, het stinkt en net als je denkt dat het over is komt er weer een golf.

W. Eldenkend | 15-11-09 | 19:06

Peter7536 | 15-11-09 | 19:04
lijks georienteerde journaille,

Opmerkelijke formulering!

pius | 15-11-09 | 19:06

Zojuist sollicitatie geschreven, CV uitgeprint en geheel in enveloppe met postzegel gestopt. Mailen kan ook, maar ik wil graag écht kans maken, dus moet het per postkoets bezorgd worden.
Ben wel benieuwd hoor, wat ik me ervan moet voorstellen...

Chiant | 15-11-09 | 19:06

En ik? Mag ik ook meedoen?

Kudtkip | 15-11-09 | 19:05

Goed geschreven!
Pritt, je hebt toch niet dat Hongaarse filmpje bekeken?

Einde van de Domheid | 15-11-09 | 19:05

Dankjewel Pritt, ouwe kudtcommunist !

Warren G. Harding | 15-11-09 | 19:05

Te gek voor woorden maar ik dacht al jarenlang dat het journaille zich ver boven het VOLK verheven voelde. Het VOLK is echt dom in hun ogen en GOD blasse ze zegeningen die wij krijgen van het altijd lijks georienteerde journaille.
vr gr Peter

Peter7536 | 15-11-09 | 19:04

cor123 | 15-11-09 | 19:03

Hee, opzouten he. Mijn IP nummer gebruiken. Dit zijn frauduleuze verkiezingen man. Nog 1 keer en ik cor je op je bek, lutser.

pius | 15-11-09 | 19:04

Wat een kudtnieuws

Ikweetni | 15-11-09 | 19:03

-weggejorist-

cor123 | 15-11-09 | 19:03

Sjoernalistiek is oorlog. Aldus de RvdJ.

Lewinsky | 15-11-09 | 19:02

Voor alleen een onkostenvergoeding komp ik niet hoor.

Nlz® | 15-11-09 | 19:02

Ik proef anders ook een grote minachting voor de 'burger' uit de intro van dit artikel.
Ja, ik weet het, het is ironiisch bedoeld. Maar wijkt niet veel af van het gangbare toontje van de GS redactie

Ziggy Zaagmeel | 15-11-09 | 19:02

Dat is echt discriminatie

omgilovethissong | 15-11-09 | 19:01

Die kudtfossielenclub mag trouwens deaud gaan. En wel heel snel.

verraad van links | 15-11-09 | 18:59

Vrijwilligerswerk. *proest*

knutsel | 15-11-09 | 18:59

Zou Rutger aangenomen worden?

LazyLady | 15-11-09 | 18:59

Wij zoeken mensen uit de samenleving die aantoonbaar interesse hebben in de media en ethiek. Het betreft hier een functie op basis van vrijwilligheid. Onkosten worden vergoed.
Leden van de Raad wonen ongeveer vijf keer per jaar een zitting van de Raad bij.

Natuurlijk worden onkosten vergoed, want wij simpele burgers kunnen het ons natuurlijk niet veroorloven vrijwilligerswerk te doen.

zeh_oetmeister | 15-11-09 | 18:59

Wat een kudtburgerT ben ik toch ook!

Korporaal Banaal | 15-11-09 | 18:59

wow, wie is dat! Ik krijg een soort.. holbewoner gevoel

Octavie | 15-11-09 | 18:58

goh verrassend...

stinkvis | 15-11-09 | 18:58

Wat een lulverhaal.

Boomschade | 15-11-09 | 18:58


Ik denk niet dat ze op een burger als mezelf zitten te wachten.

Willianus Wortelus | 15-11-09 | 18:57

Ik als kudtburger bedank hiervoor vriendelijk.

verraad van links | 15-11-09 | 18:57

mmm,, lekker plaatje

Peppah | 15-11-09 | 18:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken