Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Twee nieuwe vragen voor CBR Theorie Examen

Peterrrrrr3.jpgU verzuimt de bovenste knoopjes van uw obligate streepjeshemd te sluiten. Mag dat? Peterrrrr1.jpgU probeert uw oor te beschermen tegen harde windstoten omdat het geopende elektrische portierraam niet meer dicht kan. Mag dat?

Reaguursels

Inloggen

Peturrrr mag dit van mij. De pliesies motten niet lullen hij heeft ze altijd bij de balletjes, PRACHTIG gewoon!!!!

demacky | 10-11-09 | 19:49

@mezelf, min die achter :)

Doomsday | 10-11-09 | 11:42

Peter is tenminste de enige die achter die achter vrouwen-stompert Patrick (de laffe hond) aangaat.

Doomsday | 10-11-09 | 11:41

Hij staat natuurlijk naast de weg stil.

Looneytoon | 10-11-09 | 08:13

BOEIEN!

Charlotte | Online | 10-11-09 | 07:25

Nou en... (steeds meer topics hier hebben een hemeltergend nou-en-gehalte; ik hou uw hart nu al vast voor powned).

wil van reem-talma | 10-11-09 | 00:01

Kuttopic

eM!nence | 09-11-09 | 23:26

peter r the untouchable rules!

von sokkenstopfen | 09-11-09 | 22:32

Wat voor motor heeft ie eigenlijk in z'n 5 serie liggen? That's the question..

*droomt zelf lekker verder van een 550i en het volgende stoplichtsprintje*

Nuancator | 09-11-09 | 22:25

euh gordel????

DE FRITS | 09-11-09 | 22:22

Wat een onzintopic. Dat Peter R. de Vries geen heilige in het verkeer is weet iedereen (hoe kan het ook met zo'n auto), en dat geeft hij ook zelf toe.

caspert79 | 09-11-09 | 21:30

Waarom is dit nieuwswaardig? Peter eRrrrww maakt er echt geen geheim van dat hij geregeld op de bon wordt geslingerd. Dat heeft ie al vaak genoeg gezegd. Deze "de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet" suggestie is dus totaal niet gegrond.

Korporaal Banaal | 09-11-09 | 21:11

Bij de weg: volgens mij heeft hij op de bovenste foto ook zijn gordel niet om. Erg hé ?

Franciscus Borchwerf | 09-11-09 | 20:59

Peter heeft geen voorbeeldfunctie zoals de politie en vvn die wel hebben. Hij gaf trouwens ook toe het niet zo nauw te nemen. Het enige wat hij (met succes) wilde aantonen is dat de boete industrie niets met verkeersveiligheid te maken heeft maar met belastingheffing. Dus wat is eigenlijk de bedoeling van dit item?

Franciscus Borchwerf | 09-11-09 | 20:58

Staat die mafkees gewoon op de parkeerplaats. LOL.

Michael Vail | 09-11-09 | 20:45

Peter hoeft ook helemaal niet netjes te rijden, hij is toch zeker de directeur van vvn niet of zo?

Tinus Trekveer | 09-11-09 | 19:47

Hmmm... stapt mijnheer Rrrrrr de Vrrrrries nu ook op?

Reykjavik | 09-11-09 | 19:26

Het gaat erom dat die hypocriete agentjes jou een bekeuring geven voor drie kilometer te hard rijden.En zelf alle verkeersregels aan hun laars lappen.
Het is goed dat Peter.R. de Vries laat zien hoe walgelijk die agentjes eigenlijk zijn.

fietsbel1 | 09-11-09 | 19:06

Heeft Peter ooit beweerd dat hij nooit verkeersovertredingen begaat dan?

henkdekanarie | 09-11-09 | 18:40

PowNed Petertje.
De pot verwijt de ketel...

W.Duur... | 09-11-09 | 18:36

Peter kan het betalen. Dus waarom zou je moeilijk doen met je carkitje. Dat is echt zo 2002.. een carkit. Doe niet zo moeilijk. Als je moet bellen moet je bellen, en als je wilt roken pak je een peuk en zoek je je aansteker ergens onder de stoel. Wil je muziek? Dan pak je je oogpot en zoek je een leuk nummertje uit in de lijst. Film kijken, navigatie klooien, sjekkies draaien, meezingen het mag allemaal, en waarom moet je dan een carkit?

Moslimextremist | 09-11-09 | 18:16

Peeter Arrr mag wat mij betreft alles, dit in tegenstelling tot mafia maatje John van den Heuvel. Dat is een enge man.

Barbatruuk! | 09-11-09 | 18:13

Op beide fotos kan de bestuurder stil staan, op een parkeerplaats ofzo. Whats the problem ? Daarbij, zelfs als hij zijn gordel niet draagt tijdens het rijden of belt tijdens het rijden; da mag nie, maar hij is ook niet het boegbeeld van zogenaamd veilig verkeer en staatskasvullers voor oneigenlijke doelen.

Rest In Privacy | 09-11-09 | 17:57

Bijzonder makkelijke post dit stift pritt

DiederikJanWaldemar | 09-11-09 | 17:46

PRDV +10, met Peter R de Vries is helemaal niets mis. Hij geeft gewoon toe dat hij te hard rijdt. Alleen had hij dat wat vaker mogen doen in de betreffende uitzending. Ook minpunten voor het stelselmatig gebruiken van termen als 'wegpiraat' en 'snelheidsmaniak' voor de flitsbusjes die veilig 150 rijden waar 100 is toegestaan. Dat het niet kan daar zijn we het snel over eens, maar zoals Fred Teeven (VVD) opmerkte: het wordt tijd dat de flitsagentjes weer eens aangiften gaan opnemen en dat de maximumsnelheid verhoogd wordt. Joop Goos van VVN moet echter echt direkt optiefen met zijn geleuter van spijt, zal-het-nooit-meer-doen, ik-ben-behalve-vvnvoorzittert-ook-automobilist, en vervolgens een snelheidsbegrenzer eisen in iedere auto. Deze man moet snel worden opgeknoopt aan de eerste de beste (flits)paal

Mijnbescheidenmening | 09-11-09 | 17:44

En op nummertje 1 heeft Peterrrrrrrrr de veiligheidsgordelt niet om. Aha!

Reykjavik | 09-11-09 | 17:32

Waar GeenStijl heel flauw iemand aanpakt die wat foto's gebruikt op haar weblog, daar doet Peter R. het échte werk: www.nu.nl/algemeen/2119335/directeur-c... GS wordt lafjes en herhaalt z'n oude trucjes.

N23 | 09-11-09 | 17:27

Weer een topic die kant nog wal slaat. Geenstijl, doe nou es niet zo hypocriet en schrijf eens over echte misstanden in plaats van een foto'tje op een weblog plaatsen of het niet dragen van een gordel.

QQleQ | 09-11-09 | 17:10

Beetje vreemd artikel. Veel reageerders gaan er van uit dat hij rijdt, maar zelfs de tekst suggereert niet eens dat hij rijdt. Sterker nog, de 2e foto is dusdanig vaag dat het niet eens Peter R. hoeft te zijn. Zo uniek is die kop van hem nou ook weer niet.

Donderman | 09-11-09 | 17:00

hij is niet van de politie dus ja, het mag.

Gijsbert | 09-11-09 | 16:52

Hij heeft ook geen gordel om.

Baggerbanaan | 09-11-09 | 16:42

Whaha hij mag het!

rsk | 09-11-09 | 16:28

@mental K
De vereglijking gaat wel op. Hij heeft een soort van voorbeeldfunctie en loopt met zijn vingertje te wijzen. Als je wijst met je vingertje moet je je er zelf ook naar gedragen.

Peter zeuR de Vries is gevoon strontvervelend. Hij had een punt met zijn uitzending, maar een punt hoeft niet anderhalf uur te duren. Zeker niet met zo'n zeikstem... Pure sensatie.

k3 | 09-11-09 | 16:19

Ja hoor en VVN heeft een nieuwe directeur. Een vrouw achter het stuur is weer eens wat anders.

Simon_GS | 09-11-09 | 16:15

Voor het eerste moet je een boete krijgen van € 150,00 en als je Peter R. de Vries (of Alfred E. Neumann) heet kost je dat € 312453,31. Het tweede is niets meer dan gewoon je oorharen wegscheren, is dat nou ook al verboden ?

Ingpe | 09-11-09 | 16:12

knight03 | 09-11-09 | 12:03
Misschien dat de bewogen achtergrond een hint is?

baca | 09-11-09 | 16:12

Plaatje 1: U wilt wat zeggen met zo'n karakteristiek Peter R stemmetje. Mag dat?

Sliptong | 09-11-09 | 16:10

Dat mag natuurlijk niet. Maar hé, het is wel Peter R. Crimefighters hebben natuurlijk een imago hoog te houden en zeg nou zelf, is tog lastug zo'n gordel en een hendsfrieset?
Pliesie flitsen: +1

Sliptong | 09-11-09 | 16:09

ik gebruik meestal een tietofoon. De linkertiet in je oor en in de rechter zeg je tegen je vrouw dat je moet overwerken.

Rien7847 | 09-11-09 | 16:00

Uhh voor zo ver ik weet werkt hij niet voor 3VO noch voor politie of iets dergelijks. Vergelijking gaat dus niet op. Hij hoort gewoon een bekeuring te krijgen voor iets wat niet mag, verder non-casus.

mental K | 09-11-09 | 15:29

Die 2de, wie zegt dat hij rijdt?

xzaz2 | 09-11-09 | 15:29

Ik vraag mij af waarom de rest van de feauteau gewhitewashed moest worden. Is dat om te verbloemen, dat ie gewoon op een parkeerplaats staat te bellen en dat dus te zien is, dat de achtergrond haarscherp op de feauteau en de auto dus stil staat?
Beetje eenzijdig dit en laf bovendien. Verder: de Vries heeft geen voorbeeldfunctie; VVN en Flitsjugend wel.

inkvip | 09-11-09 | 15:29

Volgende uitzending van Peter Errr de Vries:
Pieter van Vollenhoven als brokkenpiloot.

Simon_GS | 09-11-09 | 15:20

Laat iemand die uber-irritante Koos Spee en die homofiele krullenbol maar eens volgen in de auto. Stelletje moraalridders, elke week weer een gesprek met die meneer Spee op een gayparking naar keuze.. Maar dat is ietwat offtopic.

HappyUndertaker | 09-11-09 | 15:14

Eén klapband..één elandproefuitwijkmanoeuvrestuurbeweging en PeterT lanceert zichzelf onvrijwillig door het opendakje entlang het open asfaltbeton, zijn lage frontale criminele voorhoofdskwab opensplijtend, waarna de gehele Nederlandse penose en randstedelijke darkrooms naar zijn gesloten kist komt kijken.

Frank Culemborg | 09-11-09 | 15:11

heb al een mailtje naar meneer Peter gestuurd , ben wel benieuwd naar zijn reactie en die zal ik dan ook hier met plezier reaguren!

bartjeb1989 | 09-11-09 | 14:57

Dus dit vinden we allemaal opeens erg omdat we peter kut vinden? Ik hoop dat er vandaag nog een ouderwets goed topic op geenstijl komt.

F'Shizzle | 09-11-09 | 14:55

1: Geen twee handen aan het stuur....
F. von Zeikhoven | 09-11-09 | 11:51

Dat is niet verplicht, wel aan te raden (maar niet comfortabel).
BTW, De Vries heeft geen voorbeeldfunctie, in tegenstelling tot de flitsambtenaren.

Koos Tietengraaij | 09-11-09 | 14:54

FAIL

Chicka | 09-11-09 | 14:48

Waar is Koos Spee, als je hem nodig hebt.

IsNikSon | 09-11-09 | 14:46

Stegeman voor de betere vleeswaren....

zambezi | 09-11-09 | 14:45

Het probleem is juist niet dat Peter R ook een boete krijgt, want hij krijgt ze en betaald ze (hij had nl al aangegeven dat zijn naam in gouden letters wordt geschreven). Het probleem is dat de pliesie die een voorbeeldfunctie heeft, juist niet wordt gepakt en overal mee wegkomt.
Dat is het probleem en daar moeten de snorren wat aan doen!!

sapjes | 09-11-09 | 14:42

U kijkt moeilijk in de camera terwijl u een groot stuur vast heeft. Mag dat?

sabesie | 09-11-09 | 14:30

oh omdat het De Vries is vinden we het allemaal oke: moet hij zelf weten, blabla. Wat een gelul. Hij moet zich ook aan de wet houden. Lekker stoer om te zeggen dat je zoveel bekeuringen krijgt. Ik vind je dan een grote loser die te kippig is om mobiele flitsteams te zien. Stumper!

Als hij straks een window-print op zijn voorhoofd heeft na een aanrijding, gaan we zeker allemaal ow wat zielig roepen. Terwijl hij zijn gordel niet om had. Flikker op.

Next ......

WitteReus | 09-11-09 | 14:21

so what? peterrr is ook mijn held niet, maar dit gaat nergens over. hij is geen beleidsmaker / -uitvoerder op dit gebied, dus deze gedragingen maken hem niet hypocriet(er dan hij al is).

Demonische Eend | 09-11-09 | 14:20

Natuurrrlijk, Peterrr Rrr de Vrrries rrrijdt ook zonderrr gorrrdel.

p3xxx | 09-11-09 | 14:19

Sledg | 09-11-09 | 13:42

Tja, maar dat valt bij onder het kopje logisch nadenken.
Meestal rij je op de snelweg, en daar kan ik prima met 1 hand sturen.

boerka_zoekt_vrouw | 09-11-09 | 14:13

hij zegt zelf: ik ben een veelpleger, maar IK moet wel betalen !!!!!!!!!!!

opletten pritt stift !

klaretaalzeewolde | 09-11-09 | 14:10

Mobiel bellen zonder de gordel om? Naja!

OpperRanger | 09-11-09 | 14:09

oude beelden, toen mocht het nog hij rijdt nu geen 6 meer.
en so what..

zunitzer | 09-11-09 | 14:01

Peterrrrr mag alles! Wat is hier het probeem?

Leiphuizen | 09-11-09 | 13:56

Luister, ondanks dat Peter een Kaki-Swinger is met een Emmy, heeft hij altijd toegegeven dat hij zich niet altijd netjes aan de regels houdt.

Drs. D. | 09-11-09 | 13:50

jammer meneer de vries met een slecht geweten...

willam. | 09-11-09 | 13:47

peter altijd +infinit...

Ben Wade | 09-11-09 | 13:44

@boerka_zoekt_vrouw
Autorijden met telefoon is op zich geen probleem op de snelweg, door een drukke bochtige woonwijk is het wellicht alweer iets minder. Ikzelf zit elke dag voor mijn werk op de weg en vind het handsfree bellen toch wel zwaar relaxed, lekker lullen en toch je beide handen vrij hebben.

Maar goed als ik daarna met mijn ontbijt zit te hannessen wordt het er ook niet echt beter op.

Sledg | 09-11-09 | 13:42

Heeft ie op plaatje 1 nou een binnenband van een fiets in z'n hand?

Sperti | 09-11-09 | 13:41

Aschker | 09-11-09 | 11:48
.
Waar heb je het over... hypocriete?! Hij heeft juist nadrukkelijk toegegeven in het programma dat hij de KLPD verkeerd vindt handelen en dat zijn naam in gouden letters wordt geschreven bij justitie.

Brandje | 09-11-09 | 13:31

Kansloos topic..

HappyUndertaker | 09-11-09 | 13:29

goh, Pritt niets beters te bedenken?
Dit is wel het oer geenstijl niveau ....

Harry Borghouts | 09-11-09 | 13:26

Topics tekort, of?

Tilburger | 09-11-09 | 13:25


Zowieso slap gel*l dat je niet mag bellen in de auto.
Wat denkt de politie nou?
Dat:
Radio bedienen
GPS instellen
Eten / drinken
Je opmaken/ lippen stiften ( jaaaaa dames! )

Niet afleiden?
Het is gewoon weer de zoveelste kneuzen belasting verzonnen de Spee die nergens over gaat.
Wat nou wanneer ik in een huur auto zit, of een geleende auto?
Ik ben eigen baas, dus die telefoon is mijn handel... en die neem ik dan dus gewoon op.
Daarbij: wanneer iemand een gevaar op de weg wordt omdat ie een telefoon aan zijn/ haar oor heeft en daarmee een gesprek voert, dan moeten we ons afvragen of die persoon uberhaupt wel gekwalificeerd is om in een auto te rijden.
.
Punt

boerka_zoekt_vrouw | 09-11-09 | 13:24

Als jo zo'n schreeuwer bent als PRdV dan kan ke dat allemaal gewoon down. De eenstreper die Hem een bon probeert te geven, wordt de rest van z'n leven achtervolgd door deze PRdV.

Robbie..... | 09-11-09 | 13:24

-weggejorist-

voorheenclowned | 09-11-09 | 13:21

Dat wordt dokken Petertje. Bal gehakt!

Hölzenbein | 09-11-09 | 13:21

En waar is nu het nieuws over de buitenechtelijke slippertjes van Peturrr?

Flippo | 09-11-09 | 13:15

De regels gelden natuurlijk niet voor onze ex minister in Spee van Justitie !

Cinq-Marquis | 09-11-09 | 13:13

Met openmond rijd mag ook niet je kan zo een vlieg in je keel krijgen,dan moet je heel hard hoesten,dus niet goed voor de verkeersveiligheid.
Je mag geen mistbank in rijden

Braakbal | 09-11-09 | 13:12

@JanVergoor | 09-11-09 | 12:52

Die vuile ordinaire struikrovert!
Let wel op dat uitzendingen altijd met enige vertraging worden uitgezonden en Peet wettelijk gezien wellicht toch nog juist heeft gehandeld...
Maar goed, hij heeft wel een voorbeeldfunctie en dus zou je er moreel gezien als producer wellicht niet goed aan doen om met behulp van moderne computeranimatie hem een passende bloetoet oor aan te meten?

Modder Neetjer | 09-11-09 | 13:11


Peter met weer met snor mag dit.

ouweruk | 09-11-09 | 13:09

Geenstijl -2

Stilstaand bellen MAG, (joh, meen je niet?!), en wie zegt dat peter op de bovenstaande foto aan het rijden is?!

1teen | 09-11-09 | 13:09

Nou, ik ben van mening dat als je met je enge nasale stemgeluid anderen terecht wijst, je zelf ook 'clean' moet zijn! En daar heb je ook weer gradaties in, maar zeker bellen en gordel zijn toch hele eenvoudige zaken om te voorkomen.

Zansa | 09-11-09 | 13:07

Het kan aan mij liggen maar hij heeft juist zelf gezegd dat hij een hele rits aan bekeuringen heeft liggen.
Juist daarom maakte hij die uitzending over onzinnige bekeuringen en dat die flikkers zelf 4x erger zijn in het verkeer.
Dus een heel dom topic en nog kanslozere reacties ,ga jullie huiswerk is doen slimmerds

swaffelaar | 09-11-09 | 13:05

gozahtje | 09-11-09 | 12:59 Voor U dus.
*zucht, koffie* !!!

appart | 09-11-09 | 13:03

Peter R de Vries' aflevering van twee weken geleden, waar dit blijkbaar een reactie op is, ging over wetsdienaars die jouw op de bon flikkeren voor het minste of geringste, maar zelf net zo goed de fout in gaan.
Hij gaf zelf toe in het gesprek met de directeur van VVN of 3vo, of hoe deze organisatie ook mag heten, geregeld de fout in gaan.
Ik vind het prima dat hij bepaalde zaken aan de kaak stelt.

Mesjoggah | 09-11-09 | 13:02

Het is dat ie zelf op televejiesie al riep dat hij zelf regelmatig te hard rijd en belt met de handjes want anders had iedereen hem meer een voorbeeld functie toegedicht dan bijvoorbeeld koos spee of zo. Dan had het natuurlijk niet gekund om eerst te hard rijders en bellerts te stalken terwijl hij zelf net zo hard een schoft is.

ShakeTA | 09-11-09 | 13:02

gozahtje | 09-11-09 | 12:59
+1 !

appart | 09-11-09 | 13:01

Gaan we Peter R bashen? Hij heeft nooit beweerd zelf een keurige automobilist te zijn, hij stelt alleen aan de kaak hoe de flitshomo's zelf aan het verkeer deelnemen! -1 voor Pritt!

gozahtje | 09-11-09 | 12:59

O Teun,k vergeet te vermelden dat het Eddeddy | 05-11-09 | 14:22 was die het oplostte.

appart | 09-11-09 | 12:56

Peter Gordelloos de Vries.

denwop | 09-11-09 | 12:55

Hmm dat zal wel gephotoshopped zijn.
Rudolph is zelf toch altijd de braafste jongen van de klas..

ach, jij.. | 09-11-09 | 12:54

@Modder Neetjer | 09-11-09 | 12:43
Nee. Je kunt zien dat PeterT snorloos is op shot 2. De snor is er pas afgegaan NAdat handson bellen werd verboten.

JanVergoor | 09-11-09 | 12:52

+1 voor de BMW 650
+1 voor het schijt hebben aan suffe regeltjes
-1 voor het in gevaar brengen van een ander door al bellend te rijden

mail cheauvinist pic | 09-11-09 | 12:51

Petert mag toch alles.... vraag het maar aan Steven Brown

protocus | 09-11-09 | 12:51

Hij heeft zoveel credit opgebouwd de laatste tijd dat hij dit soort geintjes nog jaren mag flikken...

da wizard | 09-11-09 | 12:47

Scherp!

Echter, Peterr de Vries zelf, schopt meermalig tegen de politie aan, zou het schokkender vinden als niet de zichzelf-een-beter-vindende-rechercheur, maar Andre van der Toorn betrapt zou worden ... :D

Raymy | 09-11-09 | 12:46

@ Ophitsert | 09-11-09 | 12:39

Volgens mij bespeur ik hier enige vorm van jaloezie.
En kijk eens wat meer naar P.R. dan weet je dat hij best wel het een en ander heeft opgelost wat die zieke OM-justitie-klungels al jaren over het hoofd hebben gezien.

Buiswater | 09-11-09 | 12:44

appart | 09-11-09 | 12:43
Dan heb ik wat gemist.
Dom dom dom.
+'

Teun van het Tuinpad | 09-11-09 | 12:44

1: waar is het eerste shot opgenomen, als dit op een afgesloten priveterrein is gedaan dan kan Peter Andre de Vries geen verwijt worden gemaakt en berust deze beschuldiging enkel op speculaties.
en misschien rijdt hij wel niet eens en is het greenscreen en dus kansen op botsingen nagenoeg zijn uitgesloten.
2: het tweede shot is al heel oud, waarschijnlijk al van ver voor die nieuwe &%*!regel dat bellen alleen nog maar is toegestaan in geval dit zonder de hulp van de handjes gebeurd.
daarnaast kan je stellen of het telefoontje niet gespeeld is en dus niet voor zoveel afleiding zal zorgen in geval dit wel het geval was geweest...

Modder Neetjer | 09-11-09 | 12:43

Teun van het Tuinpad | 09-11-09 | 11:54
Die kale meneer zaak met rode bril is opgelost heur. Ik kan alleen niet meer terug vinden wie het nou was (kon die heleman niet)en de naam van de oplosser ben ik ook vergeten.

appart | 09-11-09 | 12:43

Vreselijke vent, andere mensen achterna zitten voor dingen die je zelf ook doet. Loser...

Barbabob | 09-11-09 | 12:41

Geheel OT maar Ik voel een Giga-pica aankomen betreffende een muur.

Teun van het Tuinpad | 09-11-09 | 12:40

-weggejorist-

Ophitsert | 09-11-09 | 12:39

Geen gordel: 90 euro.
Niet handsfree bellen: 150 euro.

Voor wereldverbeteraar de Vries toch al gauw 240 euro !

msgambler | 09-11-09 | 12:37

zozo weer een journalistiek hoogtepuntje van geenstijl.
volgens mij gaf Peter tijdens de uitzending van verkeersovertredende KLPD'ers ook al aan dat zijn naam bij Justitie in gouden letters werd geschreven.

Mufana | 09-11-09 | 12:37

Mag je stilstaand je klavotz uit het geopende portierraam hangen en wachten tot een passerende vrachtauto een rukwind geeft?
( ) ja, dat mag, als je maar geen zwaaiende bewegingen ermee maakt
( ) nee, dat mag niet omdat de vrouwelijke bestuurders en homo-medemensen erdoor afgeleid worden
( ) ja, dat mag wel, mits u het zwaaien niet doet aan de kant waarin u weg wilt rijden en medeweggebruikers kunnen denken dat u uw richtingaanwijzer gebruikt.

blaster | 09-11-09 | 12:36

Peter R. De Vries zat achter een "ordinaire struikrover" aan. Zag alles gebeuren, Peter stapte is zijn snelle duitsche bolide, had geen tijd om de gordel om te doen en zijn handsfree setje te pakken en belde met het handje dus naar 112 om de politie te waarschuwen ..... of toch niet
* helaas was er geen tijd voor een blaastest *

Je Verzint Het Niet | 09-11-09 | 12:36

Geen gordel om. Mag dat?

JP_Nee! | 09-11-09 | 12:36

Van der Sloot kom er eens in.

Rien7847 | 09-11-09 | 12:35

Oh ja, +10 voor Peter.

Buiswater | 09-11-09 | 12:34

slappe hap Pritt.

ZotteLotte | 09-11-09 | 12:34

Hahahaha uberlol, leukste topic van het jaar!

..zapper | 09-11-09 | 12:34

Ik heb zelfs uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat hij 3,5 km te hard reed op dit traject. Wat een gezeik zeg. Half Nederland doet dit. Geldklopperij deze verkeersregeltjes.

Buiswater | 09-11-09 | 12:33

Peter R heeft in zijn uitzending nooit beweerd zelf altijd het heilige boontje uit te hangen. Natuurlijk belt hij niet altijd handsfree en rijdt hij geregeld te hard. Dat zal ie niet ontkennen. Het ging hem om de mensen met voorbeeldfuncties, en daarnaast om het feit dat die bonnenschrijverij gewoon onzinnig is.

Flippo 3.0 | 09-11-09 | 12:32

Peter 'Rij zonder gordel' De Vries

Johnny de Baas | 09-11-09 | 12:31

Whaha! Geweldig! ^^

The girl right here. | 09-11-09 | 12:31

Prutt van Pritt

Reaguurbuisje | 09-11-09 | 12:30

Wat moet het leuk zijn om Dominique Weesie te heten en te beseffen dat je gewoon een eigen omroep hebt en dat je op tijd je eigen zinkende schip hebt verlaten.

N23 | 09-11-09 | 12:30

Zie ik hier nou de POT die de KETEL verweet ZWART TE ZIEN?!?!?!?!? 3VO+VVN doe es Peter Air de Vries in zijn Bayerische Motoren Werke even volgen. Dit kan toch niet! Geen gordel = €90,- en minimagnetron aan oor = € 150,- (bron: www.om.nl/onderwerpen/verkeer/thema%27...). Dus Peterrrrrr, even € 240,- euries overmaken aan Koos Spee. Of extra graties meespelen in nieuwe 3VO commercial "Zorg dat je nooit op de foto komt, dan heb je geen alibi nodig"!

web_krijter | 09-11-09 | 12:28

Wordt leuk als Peter Rrrrr De Vries tezamen met Joop Goos de drie daagse cursus mag gaan volgen naar aanleiding van een opgelegde "Educatieve Maatregel Gedrag".

Je Verzint Het Niet | 09-11-09 | 12:28

Dat eerste is ten strengste verboden. Ik geloof zelfs dat voor dit soort gedrag invordering van het rijbewijs is toegestaan. Het tweede vergrijp is slechts toegestaan als de bestuurder een doktersrecept voor medicijnen tegen oorontsteking kan overleggen.

Klablong | 09-11-09 | 12:27

Peter R. de Vries is te vergelijken met Herman van Veen.

ojédiaré | 09-11-09 | 12:26

Wordt met de alt-tag gesuggereerd dat de fittie tussen de twee is begonnen omdat Peter R de moeder van Steve Brown heeft gedaan?

azijnseikerT | 09-11-09 | 12:25

Man man man wat hapt iedereen weer vandaag!

En Pritt maar lachen nu! +1

Harvester | 09-11-09 | 12:25

Oh, en met zijn bedoelde ik 'hypocriet'. Dat is namelijk ook wat geïmpliceerd wordt met weglating van enige tekst bij dit tiekeltje. (Of het moet aan mij liggen, natuurlijk.)

_ILT_ | 09-11-09 | 12:24

@porno
Jahhh, dah mag!
*aan tandenborstel episode denkt*

Ashtrey | 09-11-09 | 12:23

L0L, het punt? Peter R. hep nooit geheimzinnig gedaan over het feit dat hij weleens de verkeersregels overtreedt. De flitsnichten en de voorzittert van VVN zijn dat impliciet en expliciet natuurlijk wel.

Maar goed, GS is fair and balanced dus mag anderszins best geïmpliceerd worden. Dan krijg je weer mensen zoals ik en anderen die de moeite nemen om het te weerleggen. En zo vullen we weer wat digitale bladvulling... :)

_ILT_ | 09-11-09 | 12:23

liever peter de vries dan herman van veen

watsinneneem | 09-11-09 | 12:23

Een duidelijk geval van democratie-ondermijning.

Merlot | 09-11-09 | 12:22

@Bloodzone | 09-11-09 | 12:02
I rest my case !!!!

Je Verzint Het Niet | 09-11-09 | 12:22

Oh. Toch geenstijl. Dacht effe dat ik op FOK zat.

Vitruvius Nekschot | 09-11-09 | 12:21

why so serious?

Randy McRanderson | 09-11-09 | 12:21

Heeft Herman van Veen hem al een NSB'er genoemd?

Superior Bastard | 09-11-09 | 12:20

Tja wie de bal kaatst kan hem terug verwachten natuurlijk. Peterrrrr is een klein beetje powned nu. Ik zeg de boete alsnog met terug werkende kracht zijn kant opsturen. Nare swingende proleet.

StijlvolRechts | 09-11-09 | 12:19

haha de moralistische diareespuitert

SkyRider | 09-11-09 | 12:19

Peturrr, altijd +1

Peter deelt geen boetes uit en geeft aan zelf geen voorbeeldfunctie te zijn voor veilig verkeer nederland of justitie.

El_Guapo | 09-11-09 | 12:19

Muggezifterij.

kleingrutter | 09-11-09 | 12:15

Peter r de Vries is super coolllllll1.

So Fucking Wha | 09-11-09 | 12:15

Peter R. De Vries is natuurlijk een echte kerel dus die kan dat wel, rijden en bellen tegelijk.
En Peter R de Vries doet het natuurlijk voor ons, het gewone domme volk dat niet kan wachten om een nobele ridder als Peter aan de borst te drukken.
Dus dit vergeven we hem natuurlijk.

Damn, niets is zo f*^&ing irritant als een moraal ridder die zich niet eens aan zijn eigen regels kan houden.

Snut Nose | 09-11-09 | 12:15

Ja, EN!? Hij heeft zelf gezegd dat hij genoeg bekeuringen krijgt en zich niet aan alle verkeersregels te houden. Ik vind het steeds slechter gaan met de topics. Zeg nou zelf dit is toch het meest nutteloze topic? Snap niet waarom er een topic word gemaakt voor zoiets, hij draagt geen voorbeeldfunctie dat hij zich netjes moet gedragen op de weg!

jawellus | 09-11-09 | 12:13

In tegenstelling tot alle mensen van de pliesie heeft hij geen voorbeeldfunctie wat dit betreft, ook staat hij niet met flitsapparatuur de struikrover uit te hangen. Flauw hoor dit

HetRechtePad | 09-11-09 | 12:13

Blegh Alberto Stegeman, dat is die vent die sokken altijd maar een keer draagt en dan laat slingeren zodat zijn vriendin ze weg kan gooien omdat hij ze niet wil wassen... Hmm, ik zou de Story eens moeten bellen over alle shit die ik van die l*ml*l weet... Wat zou zoiets opleveren? Vraag me af of Albert nog steeds een relatie heeft met die blonde-achter-de-schermen-werkende-bij-kassa-muts... Kan toch werkelijk niet op haar naam komen :-s

hagsan | 09-11-09 | 12:13

Als er foto's waren van Peterrr die een blond meisje aan het zoekmaken was op een vakantie-eiland, dan had Pritt een punt gehad. Maar nee.

Korreltje Zout | 09-11-09 | 12:13

Heb ooit betere topics van u gezien mijnheer pritt

zohjahh | 09-11-09 | 12:13

Wat is het probleem hier? Peter is niet de hypocriet die iedereen boetes oplegt.

die ene van daarzo | 09-11-09 | 12:12

Zie werkelijk niks fouts. Volgende keer graag weer ff iets over de PVV of Wilders.

Willy Dobbe | 09-11-09 | 12:12

Pritt, dan vanaf nu graag nooit meer zeiken over uitmelkboetes, struikrovers, en Koos Spee. Peterr houdt zich, net als iedereen, niet strikt aan alle verkeerregels en krijgt daar, net als iedereen, onzinboetes voor. Hem neerzetten als overtrederT is net zo hypocriet als die VVNert. OK?

Korreltje Zout | 09-11-09 | 12:12

heeft er al iemand geroepen: Peter errrrrrrr de Vries is een nsb-ert?

kneuterzak | 09-11-09 | 12:12

Jammer Pritt, jammer.

Ctrpllr | 09-11-09 | 12:12

@Pritt
Leest wel lekker weg, dit topic !

Teun van het Tuinpad | 09-11-09 | 12:10

Sinds wanneer doet Bram Moszko iets voor SBS6?

zelfmoordkommando | 09-11-09 | 12:10

Ookee, dit topic slaat de plank volledig mis

HarmlessSoul | 09-11-09 | 12:08

-weggejorist-

hanz71 | 09-11-09 | 12:07

Lekker zinloos dit... Peter heeft bij mij zn strepen verdient en hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij een hekel heeft aan kinderachtige verkeersboetes.

Haagse Hooligan | 09-11-09 | 12:05

U vindt dit topic helemaal niks maar stelt de lunch nog even uit om (zonder enig effect overigens) er toch even goed over te gaan zeiken.
Mag dat?

blinde kip | 09-11-09 | 12:04

Wie zegt dat ie rijdt op beide foto's? Overigens is die man van VVN al ontslagen?

knight03 | 09-11-09 | 12:03

Daar weer een heilige kruistocht van Petertje.

helderejan | 09-11-09 | 12:03

Hoog mode en trendy is dat op dit moment bij de Petorren R. de Vriesen, Brammon Moszkowiczen en Gorrrrrrdonnen Heuckerothen, die bovenste twee knoopjes los van 't merkoverhemd. Tikkeltje ordiaiiiiir ook.

LHC | 09-11-09 | 12:03

Als ik in een drol ga staan terwijl Peter langs me rijdt, beledig ik dan een journalist in functie ?

phunkbass | 09-11-09 | 12:03

-weggejorist-

Bloodzone | 09-11-09 | 12:02

Ik zie geen overtredingen.

Lafayette | 09-11-09 | 12:02

lolz, kennelijk zit er in die kudt bee-em-wee niet eens een ingebouwde carkit ... pauperbak, doe mij maar Audi ;-)

dr. tikshit | 09-11-09 | 11:46
Nee lulhannes daar zit (optie) zelfs een ingebouwde telefoon in! Weet waar je over praat als je één van de beste merken ter wereld wilt afkraken.

dennieboy | 09-11-09 | 12:02

Ja dus? Opstappen bij pliesie? Weg bij VVN?

DeBruineSter | 09-11-09 | 12:01

wat avalonicus | 09-11-09 | 12:00 zegt

Korreltje Zout | 09-11-09 | 12:01

Hij is tenminste geen voorzitter van VVN. Of maakt dat niet uit?

Nietvoordekat | 09-11-09 | 12:01

hap hap hap hap

bestgeil | 09-11-09 | 12:00

Peter heeft in de uitzending zelf aangegeven veel boetes te krijgen. Dat zei hij toen hij het ambassadeursschap van VVN aangeboden kreeg. Het punt van de uitzending was niet dat hij de regeltjes zo geweldig vindt hoor, het ging erom dat de bekeurders zelf de regels aan hun laars lappen.
Fail van GS!

avalonicus | 09-11-09 | 12:00

Theun | 09-11-09 | 11:49
O zeker belt hij wel HF.
HF is namelijk de afkorting van hoog frequent.
En zonder dat is er eauk geen GSM.

Mark Levinson | 09-11-09 | 12:00

Aftreden, nu!

Superior Bastard | 09-11-09 | 11:59

En geen gordel EN bellen achter het stuur. Foei :P

a.n.alvabeet | 09-11-09 | 11:59

wat een lame topic, hij zegt zelf toch al vaak bekeuringen te krijgen? Peter R schopt tenminste nog af en toe tegen heilige huisjes aan xD

MrBasta | 09-11-09 | 11:58

Gaat snel omlaag hier met het NIVO .... of was het nu niveau?

Waar blijven de echte journalistische stukken redactie GS..... Die is zo EPPO niveau!!

Leaque of Morons | 09-11-09 | 11:58

U pulkt met uw dikke wijsvinger uw oor leeg. Mag dat?
U rijdt met het raam open en vangt een door uw voorganger weggegooide gsm op en test deze door het tegen uw oor te houden. Bij goed functioneren, doneert u het aan het leger des heils of het dichtsbijzijnde AZC om de batterijen een langer leven te gunnen. Mag dat?

blinde kip | 09-11-09 | 11:58

Foto 1: U geeft er prioriteit aan om semi-nonchalant in een camerlens te kijken in plaats van op het overige verkeer te letten, mag dat?

Randy McRanderson | 09-11-09 | 11:57

boeien, kwam er toch eerlijk voor uit dat hij veelpleger is als het aankomt op melk-boetes

Uberheertje | 09-11-09 | 11:56

@ Snorry! | 09-11-09 | 11:49
Zou je denken? Misschien is het wel een 4-punts design gordel in het model van een jasje :-)

Halueth | 09-11-09 | 11:56

@ broodje frikandel | 09-11-09 | 11:53
Zonder bindend stemadvies kan ik daar niks mee.

Korreltje Zout | 09-11-09 | 11:56

Peter geeft ook eerlijk toe een goede band met het CJIB te onderhouden..
Hij heeft gewoon hekel aan moraalriddertjes

WaitingLine | 09-11-09 | 11:55

Hij bekeurt toch geen andere mensen die het doen? Heeft toch geen voorbeeld functie als die lui @ vvn? Nee, stil dan.

Omnytje | 09-11-09 | 11:55

Laat SBS6 hun eigen Peter Vries de R. zien op tv dat ie niet handsfree belt?

jemoeder123 | 09-11-09 | 11:55


Niet zeiken. Peter heeft bedankt voor het ambassadeursschap van VVN wegens vuistdiep in eigen boezem.

Speitoptantje | 09-11-09 | 11:55

Typisch EMG-tje

faz | 09-11-09 | 11:54

We hebben de zaak van het kale hoofd met de bril nog op de planken liggen.
Kan Peturr dat niet oplossen ofzeau..

Teun van het Tuinpad | 09-11-09 | 11:54

Kom kom, Peter heeft nooit gezegd dat hij een heer in het verkeer is.

Inukshuk | 09-11-09 | 11:54

Ja, dat mag... Tjongejongejonge, ik heb in jaren niet zo gelachen!

p0rn0 | 09-11-09 | 11:54

De uitvinder van de flitspaal stuurde de KLPD altijd een fles champagne alstie weer eens de klos was...

F. von Zeikhoven | 09-11-09 | 11:53

Hij is niet voor niets niet ingegaan op het aanbod om ambassadeur van veilig verkeer nederland, of 3VO oid te worden ;-)

IDSMadDog | 09-11-09 | 11:53

@ F. von Zeikhoven | 09-11-09 | 11:51
Op 2: ook niet trouwens...

F. von Zeikhoven | 09-11-09 | 11:52

Peter altijd -1

Geiteneuker | 09-11-09 | 11:52

tja mannen met snorren...

Interpoolbal | 09-11-09 | 11:52

lekker belangrijk, minister van verkeer zat laatst ook op de achterbank zonder gordel en als zei het mag...

broker20 | 09-11-09 | 11:52

Zucht. Eerst dat gezemel van Peter R. zelf over een paar verkeersflitsers die te hard reden, nu dit. Next, maar nu serieus graag.

DeRookmagier | 09-11-09 | 11:52


Mensen, Peter heeft wegens chronische borsthaarschurft en daaruit voortvloeiende tepelinfectie een ontheffing voor een heupgordel in zijn "BMW uit de 6 serie".

Next...

Speitoptantje | 09-11-09 | 11:52

Mag je, na het debâcle van Joran van der Sloot, nog wel met je patserige kop op de beeldbuis komen?

betelgeuze | 09-11-09 | 11:52

Wie zegt dat hij in NL zit? Maybe zit hij ergens waar dit wel mag.

Boxman | 09-11-09 | 11:52

Een eensteper besluit u per ommegaande op cursus te sturen. Mag dat?

kapotte_stofzuiger | 09-11-09 | 11:52

Steve Brown heeft gewoon een hekel aan mensen die niet HF bellen...

Jimmy McNulty | 09-11-09 | 11:51

1: Geen twee handen aan het stuur....

F. von Zeikhoven | 09-11-09 | 11:51

ik kan op de foto niet zien of de auto waar hij in zit stil staat of beweegt....

macflipper | 09-11-09 | 11:50

Was te verwachten. De moraalridder faalt.
Ik moet wel mijn bewondering uitspreken voor zijn vaardigheid binnen luttele seconden mijn tenen te krommen en matig te kneuzen. *krukken bestellen doet*

Stroopdoos | 09-11-09 | 11:50

Dit is Peter R. de Vries. Mag dit?

blinde kip | 09-11-09 | 11:50

Peter R de vries mag dit doen van mij, net als hands on bellen.

Korreltje Zout | 09-11-09 | 11:50

So What?!

NatteDweil | 09-11-09 | 11:50

Is dit serieus een topic Pritt?
Screenshot van P.R. de V. die langs de kant van de weg staat te bellen?

Ik snap 'm niet.

Napeauleon | 09-11-09 | 11:50

De Vries zegt zelf toch ook dat ie altijd bekeuringen krijgt...
Hij heeft volgens mij geen voorbeeld functie zoals bij veilig verkeer nl of nog ergen de politie... zolang ie de bekeuringen betaald heb ik er geen probleem mee hoor..!

Wat een pruts verhaal pritt-drol..!

bassies | 09-11-09 | 11:50

Boeie, hij heeft al lang toegegeven dat hij vaak dingen fout doet in het verkeer.

albert136 | 09-11-09 | 11:50

Vooralsnog is het verboden om als Peter R. de Vries uzelf te bevinden in de openbare ruimte. Dus, op beide foto's valt een overtreding te constateren. Door deze grove overtredingen, die gelukkig zijn vastgelegd door een gezagsgetrouw individu, rest ons dan ook geen andere keuze dan de voorgenoemde overtreder te straffen met een direct verschijningsverbod in welke media dan ook.

deNar | 09-11-09 | 11:49

It's the gas

doskabouter | 09-11-09 | 11:49

Als het die oorhaartrimmer uit de Otto-catalogus is dan mag dat gewoon.

De waard zijn gast | 09-11-09 | 11:49

@ Halueth: check die gordel dan op plaatje 1.....

Snorry! | 09-11-09 | 11:49

1 Geen gordel
2 Geen gordel en niet HF bellen

Wat een kanjer die Peter air de Vries, wanneer gaan ze hem eens volgen met die tuinkabouter!

Theun | 09-11-09 | 11:49

LOL @ alt-tag foto2

Fluffy Bunny | 09-11-09 | 11:48

Heeft ie toch al luid en duidelijk toegegeven, dat z'n naam in goude letters wordt geschreven bij justitie...

Leipe Bromvlieg | 09-11-09 | 11:48

Toch leuk. Hypcriete emmy bij zich dragende bal.

Aschker | 09-11-09 | 11:48

Mag je, als je kaal begint te worden, rijden met een open dak?

Het CDA | 09-11-09 | 11:47

Of Peter RRRR Stegeman.....

MennemaaT | 09-11-09 | 11:47

Alleen als je Alberto de Fries heet....

MennemaaT | 09-11-09 | 11:46

lolz, kennelijk zit er in die kudt bee-em-wee niet eens een ingebouwde carkit ... pauperbak, doe mij maar Audi ;-)

dr. tikshit | 09-11-09 | 11:46

@mezelf: lekkere 1e regel, mag wel natuurlijk.

Halueth | 09-11-09 | 11:46

Gut gut, natuurlijk mag de 2e niet! Anders zou je het aankomende verkeer van links niet goed aan horen komen.

De eerste lijkt me meer een kwestie van goed op de foto komen als je 3km te hard rijdt in Duitsland.

Halueth | 09-11-09 | 11:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken