Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bert Koenders (PvdA) wil oorlog in Afrika

warafrica.jpg Typisch voor een zwabberend kabinet als Grijs 1 dat een Minister van Negers zich gaat bemoeien met defensiezaken. Minister Bert Koenders van Zakken Geld voor Dictators blijkt al sedert september en in het diepste geheim druk bezig te zijn mogelijkheden te bestuderen voor een militaire missie in Afrika. De PvdA-bewindsman, die het liefste vanuit Den Haag een volautomatische transportband over de Middellandse Zee zou aanleggen voor de toevoer van ontwikkelingsgeld vindt het de hoogste tijd dat Nederland zich weer eens mengt in een tribale oorlogshaard. Het gaat tenslotte zo lekker vlot met de wederopbouw in Afghanistan. Dikke kans dat onze jongens ook in Sudan, Somalië of Congo de democratie binnen de kortste keren weten te realiseren. En waarom zouden we in tijden van crisis onze financiële middelen niet in een zoveelste bodemloze put gooien. Iedereen weet toch dat ontwikkelingshulp fantastisch werkt? Nou dan. Stuur de Apaches maar alvast die kant op. Helemaal niet gek natuurlijk, dat Koenders nu milities wil bevechten die hij nota bene zelf gefinancierd heeft. De werkelijke reden van dit alles ligt natuurlijk in de links-gereformeerde inborst van dit Kabinet. Eimert van Middelkoop (CU) gaf al begin dit jaar aan veeeeel liever gristenen in Afrika te redden dan moslims in Afghanistan...

Reaguursels

Inloggen

Koenders is een nuffige flapdrol. Zo. Goedemorgen allen.

colonnecinco | 05-11-09 | 08:32

Heeft die Oetlul misschien belangen in het begrafeniswezen?

Rien7847 | 05-11-09 | 02:37

Laat Koenders daar gaan vechten. Dan hebben we het er verder niet meer over.

lekker wijf | 04-11-09 | 20:57

ik bedoel deden ze vroeger ook met mies bouwman (zonnebloem vaart volgens mij nog steeds )

lidlbier | 04-11-09 | 20:54

zou zo fijn zijn als koenders bij pauw en witteman zou verschijnen en zou zeggen dit ziekenhuis hebben wij betaald, gebouwd en draaien we, overdracht aan lokalen gebeurd na gebleken geschiktheid niet eerder! kortom mensen dit doen we met jullie poen.

lidlbier | 04-11-09 | 20:50

zou zo fijn zijn als koenders eens resultaten zou overleggen i.p.v vage emotionele verhaaltjes.
gewoon een filmpje:dit ziekenhuis is door ons betaald, deze zusters ontvangen hun salaris van ons. deze weg is aangelegd met ons geld. etc.
maar elke keer dat spelen op emoties, jullie hebben het goed, hun hebben het slecht .
en niks geld over maken, moet er een ziekenhuis komen wat kost dat en wie gaat dat tegen welke voorwaarden voor mij (betaler) bouwen.
zijn lokale ondernemers niet goed genoeg? pech voor hun het doel is een ziekenhuis.

lidlbier | 04-11-09 | 20:40

Prima ideeen bij de PvdA, alleen je moet ze combineren: Geef alle ex-gedetineerden een oud geweer (in de bossen van Zeist moet nog ergens een ouwe opslag zijn) en verscheep de hele zooi naar Afrika, kunnen ze daar gaan knokken voor de goede zaak van Sinterklaas.

Eugen Sandow | 04-11-09 | 19:11

Kan niet wachten tot dat Powned deze draak van een man met zijn gesinterklaas, eens op de Staatstelevisie zó verschrikkelijk met zijn eigen enge dingen confronteerd, dat ie per direct opsodemietert naar een land waar we nog nooit van gehoord hebben en nooit meer iets van hem vernemen.

Nodonut | 04-11-09 | 17:34

Koenders en zijn kabinetskornuiten zijn, mag ik dat zeggen, ja dat mag ik (nog) zeggen: knatterghak!
.
Het wordt steeds potsierlijker, die clownsbende in Den Haag. En het zou grappig zijn als er niet zoveel door de burger zuurverdiend doch totaal verspild belastinggeld mee gemoeid zou zijn...
.
Ik kan echt niet wachten tot de verkiezingen er zijn zodat we dat religieuze zooitje (grristenDOM en socialisme, allebei religies) naar huis kunnen schoppen.

Brouhaha | 04-11-09 | 16:56

Je kunt natuurlijk ook prima doen alsof het allemaal niets is wat er gebeurd daar, aangezien we daar geen financieel belang bij hebben. Die andere oorlogen leverde status en contracten op die bijzonder handig zijn voor onze natie, Afrika niet! Minder populair om daar iets te gaan betekenen voor mensen die het keihard nodig hebben, maar het lijkt me niet onbelangrijk.

Natuurlijk vormen de naties in Afrika geen bedreiging voor het Westen, maar dat neemt niet weg dat er voldoende bloeddrostige dictators aanwezig zijn waarvan het volk bevrijd dient te worden.

rustig joh! | 04-11-09 | 16:43

Een erg kort geheugen. Zeker al vergeten hoe het de Amerikanen is vergaan in Somalië? Dit lijkt me geen slim plan

erikkie39 | 04-11-09 | 16:26

ontwikkelingsgeld en hulp heeft nog nooit tot iets goeds geleid. de slechtste hulp is hulp waarbij de geholpen afhankelijk van je worden, bert. en ons geld gaat eraan kapot. -1 koenders!

koenk | 04-11-09 | 15:45

Wat goed dat Bertje nu zelf achter op een open jeep gaat staan om een goed contact met de bevolking te hebben, terwijl de ied-scherven hem om de oren vliegen.

feddepetje | 04-11-09 | 15:32

Als Wilders dit zou zeggen... hij zou voor gek verklaard worden op het nieuws. Prachtig, die dagelijkse propaganda op de TV.

reinaarden | 04-11-09 | 15:00

Het eerste gebod aan de heren Koenders en Van Middelkoop: Vechten voor vrede maakt je alleen maar betere moordenaars, en niets maar dan ook niets kan dat veranderen.

PG4161 | 04-11-09 | 14:51

@mezelluf -2 voor diamand

Dop | 04-11-09 | 14:47

Misschien toch eerst wat meer leren over de mentaliteit van oorlog voeren in Afrika, voor je bedenkt (ahum) geheime missies daar uit te voeren.

Replaceable | 04-11-09 | 14:33

Heikel punt, dat binnenvallen van door-en-door kapotte landen. Gristenen redden? Moslims redden? Ben je gek? Alle conflicten die met religie te maken hebben, moet je lekker door laten ratelen. Hoe minder van die fanatiekelingen er op deze wereld rond rennen, hoe vreedzamer het wordt. En laten we wel wezen: al deze interventies zijn toch gewoon helemaal niet succesvol? Neem Afrika... dat continent is gedoemd te mislukken. Daar veranderen wij niets aan. Voor we het vergeten: de Rwandese oorlog tussen Hutu's en Tutsi's was HET voorbeeld van hoe het er in veel Afrikaanse landen voor staat. Daar is het continu oorlog tussen stammen. Met messen en bijlen, lieve mensen! De enige Westerse invloed die er ooit een soort van orde en structuur bracht, kon dat alleen door een foute grap als Apartheid te hanteren. En dat willen we niet. Dus lekker laten voor wat het is. Voor het Midden-Oosten geldt dit evenzeer. Over een paar maanden word ik vader en ik weet nu al dat mijn zoon/dochter zijn/haar hele leven over gedoe in die contreien zal horen op het nieuws.

Zifter | 04-11-09 | 14:32

Het komt er eigenlijk op neer dat we eindelijk gaan innen waarvoor we altijd maar betaald hebben!!!Doe mij 3 negerinnen en een grote bloeddiamand aub.

Dop | 04-11-09 | 14:28

Laat me raden: hij gaat naar het land waar onze hoonprins een vakantiehuisje laat bouwen.

Vdewaal | 04-11-09 | 13:58

@La Espada | 04-11-09 | 13:21
"Dat is een kenmerk van nationaal-socialisme" ............... Doe is even niet zo hysterisch man . Dat krampachtig gesleep van discussies naar een WOII kader is zo'n zwaktebod.... zeg dan maar gelijk dat je eigenlijk niets te melden hebt.

Jokkebrok | 04-11-09 | 13:36

Als Koenders serieus iets wil betekenen voor de bevolking van Afrika, dan mag hij zich eerst wel eens inlezen in het wel en wee van andere culturen. Tot die tijd mag de geldkraan dicht.

flopje | 04-11-09 | 13:34

Kunnen we die militairen niet gewoon in eigen land inzetten. Die jongens worden toch al veel te vaak uitgezonden. Probleemwijken schoonvegen van hangjongeren bijvoorbeeld.

Cantamus | 04-11-09 | 13:32

Dat Koenders de LRA gefinancierd zou hebben, wat in een gelinkt artikel wordt beweerd, is gelogen, zoals hieruit blijkt: www.minbuza.nl/nl/Actueel/Kamerstukken.... Zoals er zoveel leugens staan op deze site. GeenStijl is bezig met opruiing tegen de overheid door leugens te verspreiden. Dat is een kenmerk van nationaal-socialisme.

La Espada | 04-11-09 | 13:21

Espro | 04-11-09 | 12:45
GS mag wat Wendy niet mag. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.

Schoorsteenveger | 04-11-09 | 13:19

Koenders is een enge teringlijer. Alles wat die man doet kost klauwen met geld, is zinloos en levert geen flikker op.

Kan iemand 'm niet dumpen boven de jungle met het akkoord van schokland in z'n reedt?

Varreke | 04-11-09 | 13:02

Koenders krijgt weer niet genoeg aandacht hoor. Laten we vooral aan de volgende oorlogsmissie beginnen voordat de vorige goed en wel afgelopen is... zucht. Lekker "geheim" ook :-)
Ik ben per definitie tegen. Afrika moet eens leren zichzelf te helpen. En als iemand iets zou moeten doen daar zijn het de Engelsen, Fransen, Belgen, Nigerianen en de Zuid Afrikanen. Ieder ex-koloniaal heerser en de landen met geld in Afrika.
Nederland kan zijn centjes beter besteden op het moment.

WatZalIkErvanZeggen | 04-11-09 | 12:58

Hanz Ziezo | 04-11-09 | 12:20
Sterker nog, die ontwikkelingshulporganisaties vormen multinationals waarin miljarden omgaat. Wel eens een inzamelingsactie gezien? Nou, professioneler kan je kinderen niet voor de camera laten janken, geloof me. Die ingezamelde en subsidiemiljarden dienen voornamelijk om de eigen organisatie erg luxe in stand te houden. Voorbeelden uit het 'arme' Ethiopie waar je broek van afzakt en de werkelijke bedoelingen alleen maar duidelijker worden.
Deze organisaties hebben absoluut geen belang bij het opheffen van de armoede, het verschaffen van werkgelegenheid of het vergroten van de conomische weerbaarheid van bevolkingsgroepen in de zg. ontwikkelingslanden. Want dan komt er een eind aan de inkomstenbron voor dat land en het einde aan het bestaansrecht van de organisatie. En net als ambtenaren heft geen enkele organisatie met enige macht zichzelf op, integendeel. Men zorgt voor een constante 'onderbezetting', zodat er het volgens jaar meer geld nodig is Te verkrijgen uit subsidies van nationale overheden, uiteraard. En uit bedelacties, want al die airco luxe Landcruisers rijden inmiddels ook niet meer op pis. En die kindhoertjes doen het ook niet meer voor 1 dollar, zoals enkele jaren terug. En wat te denken van die luxe villa's in leuke wijkjes in ontwikkelingslanden? Komen ook niet meer uit de lucht vallen, hoor...

blaster | 04-11-09 | 12:51

Nou nou Brusselmans "Minister van Negers" da's toch wel erg aanmatigend en stigmatiserend.

*zijn hoofd vertwijfeld schud*

Espro | 04-11-09 | 12:45

Jaja dus straks wordt Wimlex vanuit het defensiebudget beveiligd? Waren ze daar net van die Groene Drek... eh Draak af.

k-schaaf | 04-11-09 | 12:37
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 04-11-09 | 12:20

"dat Koenders nu milities wil bevechten die hij nota bene zelf gefinancierd heeft."

Spijker. Kop. Raak.

Porrello | 04-11-09 | 12:11

De toekomstige Afrikamissie is altijd al het Ei van Middelkoop geweest.
Nu ben ik de laatste die zegt dat onze minister behalve een godvergeten laffe grijze plunderchristen en dienstweigeraar ook de personificatie van Satan op aarde is, maar toch...
Ei levert het zakje, de rest de duit.

ojédiaré | 04-11-09 | 12:07

Kan iedere Nederlander niet verplicht zijn geld over maken aan de hobby van zakkenwassers in den Haag.

veel vaak en vet | 04-11-09 | 12:06

Paar voor de hand liggende oplossingen :

- Begroting loskoppelen van het BNP
- inlijven bij BuZa onder de bezielende leijding van rattenkopf Verhagen
- na bovenstaande acties bestuurslaag van Ontw. Samenwerking eruit.
- BuZa ongeveer 4 miljard laten bezuinigen.
- Bodemloze put gedempt

In de tussentijd een fatsoenlijke begroting op de site laten zetten. Kan aan mij liggen maar daar kan ik niet vinden waar de poen naartoe gaat.

Veritastiesch | 04-11-09 | 12:03

Koenders... het is een kansloos mannetje.

K.Ontgat | 04-11-09 | 12:00

Hahaha, "Minister van Negers" LOL

K.Ontgat | 04-11-09 | 11:56

@ Brusselmans'
ROFLOL@ bijschrift pica!

Rest In Privacy | 04-11-09 | 11:34

necrosis | 04-11-09 | 11:15
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Goed dat je het zegt.
Maakt het wat lastiger, dat wel.

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 11:21

Dit in het kader van het toekomstige herverdelen van Afrika in Chinees Afrika, haatbaard Afrika en Westers Afrika.

hoorcollesje | 04-11-09 | 11:20

nu echt weg

*biep*

Biep | 04-11-09 | 11:20

necrosis | 04-11-09 | 11:15
liefje: opposites attract: je weettog?

En bedankt voor de epileptische aanval die ik zojuist kreeg van het filmpje: Viel van mijn kruk bovenop Joop (mijn kat) Die is indirect dus ook in één keer vijf jaar ouder geworden.

Biep | 04-11-09 | 11:19

... Weapon of Mass Hearingdestruction...
@dosis 11:10
Geniale vondst, staat genoteerd!

necrosis | 04-11-09 | 11:18

Te triest voor woorden om te zien dat Nederland dubbel zo veel ontwikkelingshulp betaalt als het gemiddelde van de EU landen terwijl in eigen land de zorg vrijwel op z'n kont ligt omdat er geen centen meer zijn of ergo, geen centen meer worden uitgegeven aan nationale zorg maar wel aan internationale zorg.
Schande Koenders!

Rest In Privacy | 04-11-09 | 11:16

www.isonline.nl/?node_id=61873

Afrikaanse landen staan te dringen om Vredesmachten te leveren. Levert nl weer extra centjes op en wapens en overtollig personeel geen gebrek. Hoeft geen druppel NL bloed te vloeien.

Scheepskameel | 04-11-09 | 11:15

Oorlogje spelen zal trouwens niet al te best zijn voor het ontluikende toerisme. www.somalicruises.com/

Abugreip | 04-11-09 | 11:15

@Teun van het Tuinpad 11:08
Lijkt me slecht voor je hart, hij woog toch iets van 150 kg?
*steekt nog maar een peuk op*
@Biep 11:08
Jamaar, jamaar..... het GING toch over oorlog?
Ik dacht dus aan wat passende beelden en geluid.
Zijn we nog vriendjes?

necrosis | 04-11-09 | 11:15

Ik zeg doen: ff die piratennesten in Somalië uitroken en on the way nog ff een driveby bij wat fundi's. Kost slechts een paar ton explosief en handvol kogels.

Abugreip | 04-11-09 | 11:13

lol @ dosis | 04-11-09 | 11:11

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 11:12

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 11:08
Moet meteen denken aan Draadstaal - de mis in de kerk met 'een tuintje in mijn hart, in mijn hart'.

dosis | 04-11-09 | 11:11

necrosis | 04-11-09 | 11:06
Wauw. *stil is.
Marduk lijkt me ook een aardig Weapon of Mass Hearingdestruction...

dosis | 04-11-09 | 11:10

Ha lekker oorlogje!

inktpot | 04-11-09 | 11:09

Rammstein | 04-11-09 | 11:05
We dragen Jaap allemaal een beetje mee in ons hart.
Of zo iets.

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 11:08

Als al die goedbedoelenden eens wisten wat er met hun geld gebeurt

Uberheertje | 04-11-09 | 11:08

Biep | 04-11-09 | 11:05
Dank je!
Misschien kan hij nog gerecycled worden als het linksche bewind straks omver geworpen is.
Maar dan wel met de vertrouwde Nationale driekleur als achtergrond!

wakkere_nederlander | 04-11-09 | 11:08

necrosis | 04-11-09 | 11:06
Oh, ben jij weer ontopikker dan ik!
Vrede man!! ;)

Biep | 04-11-09 | 11:08

James Lastig | 04-11-09 | 11:04
Dat was toevallig ook de keuzefilm bij Zomergasten dit jaar van, jawel:

Alexander pechtholt.

Biep | 04-11-09 | 11:06

Jaap heeft een Bosatlas zonder Helmond én zonder lijntjes?

dosis | 04-11-09 | 11:06

wakkere_nederlander | 04-11-09 | 11:01
Nou, ik vindt het een mooi vlaggetje, hoor!
*gordijnen weer opendoet en brandzalf op duim smeert*

Biep | 04-11-09 | 11:05

Anders sturen we de Slager van Schipluiden er op af! Wat nou ontwikkelingshulp, we zullen de tanden uit je zwarte bek rossen!
www.youtube.com/watch?v=-5NiQMNGgmg

dosis | 04-11-09 | 11:05

dosis | 04-11-09 | 11:02
Hij verschijnt overal, Jaap kent geen grenzen.

Rammstein | 04-11-09 | 11:05

Beproefd concept ... Als je de verkiezingen dreigt te verliezen dan begin je gewoon een oorlog ergens. Dat werkte ook prima voor Thatcher en Clinton dus nu denkt Koenders ook op deze manier de b(alken)ende te redden.
.
Zegt de film "wag the dog" u iets?
www.youtube.com/watch?v=EnSauj2855M

James Lastig | 04-11-09 | 11:04

Minister van zand & stof

Rammstein | 04-11-09 | 11:04

lag=vlag

wakkere_nederlander | 04-11-09 | 11:03

Bert "ik maak van een negerT een jagerT" Koenders.

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 11:03

Rammstein | 04-11-09 | 10:57
Oh, okee, dan zag ik hem lopen van de week. In het Gooi nog wel!

dosis | 04-11-09 | 11:02

Biep | 04-11-09 | 10:46
Thnx voor de tip: ga'k doen!

Er was laatst zelfs een contest voor een nieuwe lag voor Mozambique
Mijn inzending heeft het helaasch niet gehaald....
img8.imageshack.us/img8/5715/vlaggetje...

wakkere_nederlander | 04-11-09 | 11:01

Gaat niet werken, het Vaticaan is al heeelllllll lang bezig om negers elkaar uit te laten moorden, en de wapenhandelaren van oost europa en mediterraanse gebieden blijven verkopen in Afrika.
Daar kom je niet tussen.

john concrete | 04-11-09 | 11:01

"Minister van Negers"

Voorheen Dr. Faustus | 04-11-09 | 11:00

Biep | 04-11-09 | 10:57
LOL !!!

necrosis | 04-11-09 | 10:58
*grijns*

Rammstein | 04-11-09 | 10:59

Prima idee. Koenders kan alvast daar naar toe om kamp te maken. Komen we over een jaartje wel even horen hoe het gaat.

BroodenSpelen | 04-11-09 | 10:59

@Randy McRanderson | 04-11-09 | 10:21
De grap is dat het juist Frankrijk is die in veel gevallen de rebellen van wapens voorziet. En wij de regering. Zodat ze elkaar af kunnen slachten. Ontwikkelingshulp, nee, daar wil links niet op bezuinigen...

buurvanurk | 04-11-09 | 10:59

@Rammstein 10:56
*grinnik*

necrosis | 04-11-09 | 10:58

dosis | 04-11-09 | 10:54
Zijn tenue is jurk, baard, pijp en hordees vrouwen in zijn kielzog.

Rammstein | 04-11-09 | 10:57

dosis | 04-11-09 | 10:54
Uiteraard.
Ik probeer alleen mee te denken.
;

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 10:56

necrosis | 04-11-09 | 10:51
"Ja, ik wil" - Bertje Koenderts

Rammstein | 04-11-09 | 10:56

Omdat dit kabinet de VOC mentaliteit hoog int vaandel heeft, denk ik dat het tijd wordt voor een heuse enclave daar in donker Afrika. Daar situeren we dan alle linkserdjes die de kapmessen slijpende autochtone bevolking cultureel gaan verrijken. En dat doet we dan wel op de manier zoals zij dat hier doen. We nemen niets van waarde mee, we nemen wel plek in, vreten t leeg, en houden onze hand op (om af te laten hakken) en ondertussen zeggen we dan hoe het wél moet. Een soort linksig vakantie-paradijs. En het scheelt bergen subsidiegeld, want de idealisten betalen zelf hun one way ticket, uiteraard.

Causa Sui | 04-11-09 | 10:55

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 10:51
Dat is toch Jaap de Paap met dat woordenboek?

dosis | 04-11-09 | 10:54

watsinneneem | 04-11-09 | 10:49
Jawel. Aan welke kant wil je staan? Wil je bij de kant 'Opkomen voor jezelf en anderen' of wil je aan de kant van de Overheid staan? Maakt mij verder niet veel uit, maar realiseer je wel wie de steun van het leger krijgt...

dosis | 04-11-09 | 10:53

Sliptong | 04-11-09 | 10:41
Een aanwinst.
Dat is het zeker.

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 10:51

Doe mij ff eerst een nieuwe auto met JSF-technologie kado, stealth tegen flitsen enzo, radardetectie tegen files etc. En strategische intercontinentale rakketten voor in de achtertuin. Dan mag je wel die paar negerTs die met kerstmis eens voor de lokale kerk staan te hangen gaan bevrijden en onze troepenmacht erheen sturen.

Weet je wat, vrolijk ze eerst daar eens op, we sturen K3 die kant op om liedjes voor ze te zingen.

Ploertendodert | 04-11-09 | 10:51

Geerts idee om het leger naar Gouda te sturen was zo gek nog niet.
-dichter bij huis dus goedkoper
-goed voor de plaatselijke middenstand (kroegen, patatzaken)
-Nederlands belastinggeld gebruikt in Nederland (unicum voor Grijs 1)
-minder ziekteverzuim onder buschauffeurs en hulpdiensten
-Meer tijd voor de pliesie om wat oude zaken "van de plank" te halen

Nou, van Middelkoop?
Wat is daarop uw antwoord.

necrosis | 04-11-09 | 10:51

en oorlog in nederland, is dat een optie?

watsinneneem | 04-11-09 | 10:49

Tja ... PvdA ... Portemonnee van de Ander ... nuff said

James Lastig | 04-11-09 | 10:49

Ik kom eigenlijk niet verder dan ; Dubbele agenda.

Jackanders | 04-11-09 | 10:49

wakkere_nederlander | 04-11-09 | 10:40
En een opengeslagen boekwerk: minstens zo dubieus.
Kijk ook eens naar wat filmpjes van de Yes men op YT. Ik vindt het echt geweldig wat die jongens/ mannen doen.

De Yes men in Brussel : héél graag.
Ze zijn een soort 'keuringsdienst van waarde' binnen allerlei organisaties die er een loodzware vergadercultuur op na houden. Je lacht je rot!

Biep | 04-11-09 | 10:46

Biep | 04-11-09 | 10:33
"Het is de enige vlag ter wereld waar een modern wapen op staat."
De Oranjes hebben altijd een fijne neus gehad voor het ideale vakantie-oord.
Beatrix ging maar wát graag naar het Oostenrijkse Lech om er lekker te skieën, ook toen Jörg Haider er aan de macht kwam.
www.trouw.nl/krantenarchief/2000/02/09...

Schoorsteenveger | 04-11-09 | 10:42

Oorlog is geld, dus Koenders zal wel een manier gevonden hebben om te verdienen aan doodgeschoten Afrikaantjes. "Deze militaire missie wordt mede mogelijk gemaakt door Shell, BP en Unilever."
Na de reclame meer lijken, bloed en verkrachtingen. Blijf kijken! En vergeet niet de flashgame te spelen: Dead bodies: ditch or dodge

dosis | 04-11-09 | 10:42

In ieder geval: ontwikkelingshulptransportband en bovengenoemde definities?

Sliptong | 04-11-09 | 10:41

Biep | 04-11-09 | 10:33
Hahaha goed zeg!
Ze hebben inderdaad een schietgeweertje in hun logo!

wakkere_nederlander | 04-11-09 | 10:40

Sliptong | 04-11-09 | 10:35
Zoals ?

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 10:39

Koenderiseren: het overladen van arme landen met zoveel mogelijk belasting geld zonder daadwerkelijk plan met de hoop dat e.e.a. zichzelf oplost.
-
Stankoenderiseren: standaard 10% van het BBP overmaken naar Afrika Beheer c.v. zonder lastige formulieren.
-
Iemand een Koendertje bakken: geld van andere departementen roven om de 10% van het BBP te kunnen bekostigen. De benadeelde voelt zich "ge-Bert"

Sliptong | 04-11-09 | 10:39

Koenders heeft gisteren 'Black Hawk Down' nog eens uit de kast getrokken en gedacht. Die afgeslachte GI's, dat hadden ook onze jongens kunnen zijn! Daar zijn wij helemaal niemand voor nodig!

[[[Mad.doC]]] | 04-11-09 | 10:39

Om te beginnen heeft Nederland, kleine mug in grootverpakking, niets te zoeken in Afghanistan. Dat land bestaat niet eens voor zijn eigen bevolking, slechts de stammengrenzen doen er toe, laat staan dat een handvol Nederlanders iets meer kan doen dan Kamp Holland verdedigen. Maar Sudan, Somaliè of Congo....? Zohoo, ambitieus heur, de namen alleen al zijn voldoende voor een nieuw contigent PTSS'jes. Wanneer begrijpen ze in Den Haag nu eens dat een klein land zijn bek dient te houden?

En-el Hak | 04-11-09 | 10:38

Koenders is een geld en mensen verspillende PvdA flapdrol.

Zo jammer! | 04-11-09 | 10:37

www.youtube.com/watch?v=fJ3WOtHS-D8
Deze mannen zijn helden!!
Met weinig middelen proberen de wereld te verbeteren zonder belastinggeld in zaken te steken die zich hebben bewezen in het glansrijk mislukken.

Biep | 04-11-09 | 10:37

@Nulpunt | 04-11-09 | 10:10
Ja zeker! Sterker, ik kijk er nu al nou uit! Gewoon, omdat het kan!
.
Verder is Bertje Koenders ongeveer het slechtste wat ons land is overkomen na WOII. Wat een drama is deze man toch. Laat dit nou 'toevallig' iemand van de PvdA zijn. Zijn voorgangers (zum Beispiel Jan 'Mugabe is een voorbeeld voor de rest van Afrika' Pronk) waren helaas geen haar beter. Noodhulp ja, ontwikkelingshulp nee!

Piet Purestront | 04-11-09 | 10:35

Teun van het Tuinpad | 04-11-09 | 10:31
Tijd voor een update van het grote GS woordenboek?

Sliptong | 04-11-09 | 10:35

Minister van Negers: +1
Ontwikkelingsgeldtransportband: +1 (hoe zit het met het grote GS woordenboek?)
Dikke LOL voor dit artikel Brusselmenneke!

Sliptong | 04-11-09 | 10:34

@Randy McRanderson 10:21: Het zou goed zijn als voor het debat de beelden van die dode amerikanen getoond worden... ik zou dat zelfs als voorstander van een missie nog toejuichen. Regeren is moeilijke keuzes maken, en het is goed om eens over de consequenties van die keuzes na te denken. Ook om inderdaad te voorkomen dat er bij de eerste bermbom meteen weer over terugtrekking gesproken wordt.

Overigens prima van Koenders... politieke stabilisatie is wat mij betreft naast noodhulp nog het enige waar we ontwikkelingsgeld aan gaan uitgeven. Het probleem is alleen dat duurzame stabilistatie verrekte lastig blijkt, en er is niemand in de regering die ik het opstellen van de parameters van zo'n missie zou toevertrouwen, en Bertje al helemaal niet.

Muxje | 04-11-09 | 10:34

De overheid weet ook van gekkigheid niet meer hoe hard ze het afgepakte geld van hun burgers moet verkwanselen. Nog een tip: de parkeercontroleurs in Rotterdam rijden nu op Segway's van 10.000 euri's inclusief opleiding. Fiets van 200 euri's kan natuurlijk ook gewoon, maar die is voor sukkels, ofwel de gewone burger die de overheid zo graag uitkleed.

Portemonnee van de A | 04-11-09 | 10:34

Sinterklaas zoekt zwarte knecht....

Exped | 04-11-09 | 10:32

Hamer en sikkel zijn inmiddels Hamer en sukkel.

Wat een zendingsdrang. Wat een idioot. De maakbaarheid van de samenleving strekt zich inmiddels uit tot Afrika.

Zoveel gebrek aan gevoel voor het echte leven, je zou er gek van worden. Een open psychiatrische inrichting, democratisch () tot stand gekomen... Ik begrijp wel dat ze bang zijn voor Geerts partijstructuur, want uit die koker komen niet perse dezelde zieke geesten voort als bij al de andere praat-praat-praat-structuren en voor je het weet krijg je mensen die echt iets kunnen en willen aan de macht. Iets aar 0031 iets aan heeft. Scary!!!!

NoMinister | 04-11-09 | 10:30

Kan Borstato geen geld brengen naar Afrika ?

Je Verzint Het Niet | 04-11-09 | 10:29

Het geld gewoon onder de armen verdelen (mijn linker- en rechter arm)

Je Verzint Het Niet | 04-11-09 | 10:28

Koenders is knettergek! Dit is geen druppel bloed van een nederlandse militair waard!

Aktivist | 04-11-09 | 10:28

En weer miljarden de bodemloze putten in die we hadden kunnen gebruiken voor bijv. de AOW of hulpbehoevenden in verzorgingstehuizen.

Fijnstoffer | 04-11-09 | 10:27

Maar Wim Lex heeft daar straks een vacantie huisje, daar moeten we toch op passen? Of snap ik het niet helemaal. Overigens, de zoveelste vredes missie mislukt toch , in Afrika of ergens anders, doet er niet toe. Dus laat onze jongens en meisjes alsjeblieft thuis, er is hier ook genoeg te doen.

Polletje Piekhaar | 04-11-09 | 10:27

Ja, hoor 'ns even, met al die Koenders-Poen gebeuren ook heule nuttige dingen:
www.chillnite.com/wtf-gallery-of-zimba...
... logisch toch om 'onze jongens' dat te laten beschermen.
Toch?

vliegende knorrepot | 04-11-09 | 10:26

Ik vind dat Nederland momenteel te veel hooi op de vork neemt.
We waren nog maar nét gestart om met de bereidwillige medewerking van ons Koninklijk Huis dat arme Mozambique er weer hélemaal bovenop te helpen. Met name de waterhuishouding daar is voortvarend en met grote deskundigheid door Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins der Nederlanden aangepakt, en dat met de volledige steun van onze Minister-President.
Als het al om militair ingrijpen gaat, dan lijkt het mij dat Mozambique eveneens een perfecte uitvalsbasis is. Zijne Koninklijke Hoogheid is het militarisme ingebakken, dat heeft hij van zijn opa geleerd die zijn hele leven heeft getuigd van een geweldig militair-strategisch inzicht. Waarom niet onze jongens startioneren in Mozambique, op dat eilandje achter die hoge muur? Kan Máxima haar pa over laten komen vliegen om noog wat adviezen te geven als het gaat om het ondervragen en vervolgens spoorloos laten verdwijnen van vijandelijk tuig.
Beetje beter coördineren, Koenders, je kunt elke belasting-euro maar één keer uitgeven.

Schoorsteenveger | 04-11-09 | 10:25

Laten we eerst hier in 0031 maar eens oorlog gaan voeren, een burgeroorlog! Weg met die plucheklevers!!!

Chris666 | 04-11-09 | 10:25

Hebben wij geen brandhaarden in 0031?
Stuur daar die vredesmilitairen eerst maar eens naar toe!

wakkere_nederlander | 04-11-09 | 10:24

Roeren waar het stinkt. Hulde!

kapotte_stofzuiger | 04-11-09 | 10:23

Knul Koenders en een zak geld. Het komt wel op, het komt wel op. Maar dan is dan ook alles mee gezegd. Zoals met bijna alle excellenties is het beste wat ons kan overkomen dat ze niets doen en zich nergens mee bemoeien. Eerst de goede mensen er neerzetten en dan weer gaan sturen. Van dit met menselijkerwijs gesproken amateureske domorigheid doorspekte clubje christenen en socialisten verwacht ik bij elke move alleen maar achteruitgang.

Kunnen we Bertje niet met wat proviand en wat goede bedoelingen droppen in dat gebied? Win-win. Zij blij met het eten en Bertjes naieve goede bedoelingen, wij blij zonder Bert en zijn goede bedoelingen.

NoMinister | 04-11-09 | 10:23

Koenders is al zo gedeformeerd dat hij met geweld zijn eigen marktsegment wil creëren.

Superior Bastard | 04-11-09 | 10:21

Laat de Fransen hun koloniale rommel maar opruimen. Nee, maar er gaat gewoon een moment komen dat er beelden opduiken van een nederlandse soldaat die door een groep van die wildemannen dood over straat gesleept wordt. Waarna we weer halsoverkop terug moeten, de politiek er schande van spreekt en waren de risico's weer verkeerd ingeschat.

Randy McRanderson | 04-11-09 | 10:21

Bert Koenders heeft dus toch een VOC mentaliteit. JPB zal trots op hem zijn en het mooie is dat wanneer er stront komt niet het CDA maar de PvdA de shit over zich heen krijgt.
Afrika het land met de schier oneindige grondstoffen. Misschien afgesproken werk met de Amerikanen?
Wij weten niet wat hier gespeeld wordt. In ieder geval geen gewone hobby van Bertje.

ecologiste | 04-11-09 | 10:21

Werk hebben, is een ding werk houden is belangrijker..

Alfa75 | 04-11-09 | 10:20

Budget van ontwikkelingshulp dus maar meteen forwarden naar defensie.

buurvanurk | 04-11-09 | 10:20

Laat China maar de boel daar oplossen, ze doen er toch al zo graag zaken...

MichieldeMuiter | 04-11-09 | 10:19

Black Hawk Down, The Dutch Version. Schei toch uit zeg! Kunnen we Afrika niet gewoon ontkennen? Ik zeg, laat de B2's maar opstijgen, en nuke dat hele continent van de wereldkaart...

ascona | 04-11-09 | 10:18

Ontwikkelingshulp = Afzetmarkt creëren.

van Nazareth | 04-11-09 | 10:17

Hahahahahahahahaha ... en jullie maar betalen *proest*

James Lastig | 04-11-09 | 10:17

Dat beleid om soldaten te sturen naar verre oorden is een doodlopende weg.
.
Verandering moet uit de mensen daar zelf komen; als je daar soldaten naar toe gaat sturen , zien die mensen daar je als bezetters, hoe goed je bedoelingen ook zijn.
.
Om maar niet te spreken van de enorme kosten die aan dat soort missie verbonden zijn.

kuifje. | 04-11-09 | 10:16

Zet Koenders maar eens in the middle of nowhere met een Kalaschnikov in Liberia;
zijn we daar ook meteen vanaf!
Pfttt; word doodziek van die man.

Frau Antje | 04-11-09 | 10:15

Nulpunt | 04-11-09 | 10:10
Wat is dat nu weer voor een onnozele opmerking? De armoede en het succesvol-falen daar mag je de regeringsleiders van diverse Afrikaanse landen zelf aanrekenen en (vooruit) de Wereld handels organisatie. Het wordt wel hoog tijd voor Eerlijke handel in de wereld.

Biep | 04-11-09 | 10:15

En toch heeft Koenders een punt, want als de westerse wereld daar niet ingrijpt, dan zullen de altijd onzelfzuchtige Chinezen hun vredessoldaten wel sturen. Betaling geschiedt dan in natura (olie, grondstoffen) en, ook heel handig, de vredessoldaten gehoorzamen de zittende macht. Zo hoef je de slaven ook niet meer met boten te vervoeren naar het werk, maar breng je het werk naar de slaven.

Chiant | 04-11-09 | 10:14

Als we dat hele ministerie van die koenders nou eens opheffen en we gaan onze eigen economie redden.
Stuk beter plan.

Vogelbeest | 04-11-09 | 10:12

Lol@Brusselmans.
Lul@Koenders.

Superior Bastard | 04-11-09 | 10:12

(dank Jack, voor de tip)

Ik hoorde vanochtend dit bericht al op de radio, onbegrijpelijk.
Met welk doel sturen ze Nederlandse militairen naar landen waar bidden om vrede een gebed zonder einde is.
Alsjeblieft: schei er toch mee uit.

Biep | 04-11-09 | 10:12

Het mooie is dan weer wel dat de moslims in Nederland hun belastingcentjes zien gaan naar Afrika waar de gristenen gered moeten worden. Ze betalen gewoon mee.

Dokter Labia | 04-11-09 | 10:12

Kan iemand van Pruissen wandelen sturen? </o.t.> naar ginder misschien?

Vitruvius Nekschot | 04-11-09 | 10:10

Man man man , nu weet ik het zeker onze bestuurders zijn totaal idioot

Koets | 04-11-09 | 10:10

Dat heet nou bezigheidstherapie. Eerst een probleem ontwikkelen en vervolgens oplossen, terwijl er in beginsel geen probleem was... Koenders snapt hoe het werkt! Je moet mensen aan het werk houden! En natuurlijk... vooral jezelf, toch Koenders?

Mrjoeri86 | 04-11-09 | 10:10

-weggejorist-

Nulpunt | 04-11-09 | 10:10

Koenders moet minister van oorlog (thans defensie) worden. Daar ligt zijn echte roeping en misschien is hij geen ontduiker van de dienstplicht.

ikweetnogmeer | 04-11-09 | 10:09

Balkende blijft hier? Laat Koenders ook maar hier blijven met dat ontwikkelingsgeld. En helemaal met de rest.

Vitruvius Nekschot | 04-11-09 | 10:08

Een probaat middel om de aandacht van het falen van de regering te verleggen, bomb the shit out another country. Deed Clinton ook op de dag waarop ie eigenlijk afgezet zou worden.

zeg maar jansen | 04-11-09 | 10:08

Koning der dikbuikjes....

MichieldeMuiter | 04-11-09 | 10:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland