Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koen de Regt (RTL4): Blijf van m'n ballen!

koenregtrtl.jpgEven voorstellen: Dit is Koen, verslaggever bij het RTL Nieuws. Koen is een man met ballen. En die ballen zitten tjokvol oersterk journalistenstijfsel waarover Koen - net als alle mannen - graag zelf beslist hoe, waar en wanneer die gebruikt wordt. Dus als de Tweede Kamer een wetsvoorstel behandelt over het invriezen van kwakjes en ergens diep in de nacht - terwijl Koen live verslag doet vanuit Den Haag - valt de beslissing dat zulks alleen zeer beperkt is toegestaan dan grijp je Koen midden in zijn taas. Zo fulmineert hij in een onbewaakt ogenblik voor de camera: "Waar bemoei je mee Den Haag man! Sodemieter op! Het zijn MIJN eicellen! Donder op! Wat zeg je? Het is goed met God. Die heeft vast ook niet bedoeld dat we iPods hebben, of wel? Het is tweeduizend en negen. Godsamme." Moehaha! We hadden het zelf niet beter kunnen verwoorden Koen. Weg met die bedilzuchtige jezuskliek daar op het Binnenhof. Baas in eigen ballen. Klein detail is dat het besluit niet om jouw spermacellen ging maar om de eicellen van je vrouw. Maar dat is een kleinigheid. Uiterst raak verwoord. Heb je over meer regeringsbesluiten zo'n heldere mening? (Via reaguurder Mrgessle83 die ons ook al eens een fonkelende Sandra Schuurhof bezorgde.)

Reaguursels

Inloggen

Ach we zullen wie het laatste woord heeft... God of de mens. Daarom zeg ik nu alvast hoogmoed komt voor de val. Voor heel geenstijl ;)

Gereformeerd | 29-10-09 | 02:41

Als een vrouw pas op haar veertigste zwanger wenst te worden dan mag ze van mij op haar 25ste de eicellen invriezen. Op eigen kosten in een privekliniek. De belastingbetaler hoeft daar niet voor te dokken. De vrouw die ziek is en de kans loopt om geen kinderen meer te kunnen krijgen moet in het AMC terecht kunnen voor zo'n procedure. De carriere miepen en de "ik voel mijn moedergevoel nog niet-tantes' zoeken het zelf maar uit.
Een overheid die zich achter de bijwerkingen van de techniek verschuilt maar in feite met de bijbel en met de eigen mores zwaait is heel verkeerd bezig.

tankyouveddymuch | 28-10-09 | 17:06

Iemand die Koen heet heeft altijd gelijk, voor mij is dit dan ook helemaal geen verrassing... Dat grijs 1 dit wilt verbieden is overigens het gevolg van de krakkemikkige regeringscoalitie. Het CDA en de PvdA zijn als de dood dat de CU uit het kabinet stapt en daarmee beide partijen in zetelaantal doet decimeren, hoe zat het eigenlijk met de koopzondagen? Heeft de partij van allah al een verplicht vrije vrijdag opgeëist?

koen_c_s | 28-10-09 | 16:17

Ha! Dat wordt dus een Eier- en SpermaPolitie, die het recht heeft om zonder huiszoekingsbevel op ieder gewenst moment van de dag / nacht de diepvries bij u thuis te openen.

En te checken of het roomijs wel roomijs is...

Ik zie een prachtige toekomst weggelegd voor Antilliaanse ex-criminelen: 's nachts werken dus uitslapen is een eitje, en je pipa krijg je gewoon terug van Ome Abou.

En een mooie nieuwe baan voor Ella Vogelaar natuurlijk, als opperhoofd van al dit moois.

Wat hebben we toch een prachtig land.

vraagstaart | 28-10-09 | 14:33

Die Koen. Baas over eigen ballen. Hij zou een beweging moeten starten. Het gaat natuurlijk helemaal niet over eicellen maar juist over die ballen. Er is veel groter leed te bespeuren dan de overheidsbemoeienis met het invriezen van eicellen.
Het feit dat de meeste mannen bij het begin van de relatie de ballen moeten inleveren en alleen bij hoge uitzondering nog in het openbaar mogen dragen, daar hoor je nu zelden wat over. Het potje in de koelkast, het blijft voor de buitenwereld verborgen. Koen, ga er voor. God heeft het niet zo bedoeld.

tankyouveddymuch | 28-10-09 | 14:21

Geniaal, graag meer van dit.

Gezalfde | 28-10-09 | 14:06

@ Bologna | 28-10-09 | 12:09
Tof, daar kan ik wel wat mee. Denk je dat niet dat dit hoort bij de 'evolutie' (excuseer de term ;-)) van religieuze levensbeschouwingen? Dat is wel mijn vermoeden.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 14:02

Aan al diegenen die zich storen en het betuttelgedrag van overheid en reli-fundi's: jullie hebben gelijk.
Maar zorg dan wel dat je je zaad- en eicellen invriest in je eigen diepvries als je niet in staat bent om je op normale wijze voort te planten, en zadel de belastingbetaler niet op met dure voorzieningen om je zaad zonder zwemdiploma c.q. vierkante eicellen te bewaren.

Realo | 28-10-09 | 13:44

Bologna | 28-10-09 | 13:20
Dat was op En-el Hak | 28-10-09 | 12:57

Bologna | 28-10-09 | 13:20

Het verbieden is gebaseerd op het (even subjectieve) prefereren van het leven, hoe hard ook, boven het niet-leven. Misschien heeft juist diezelfde mentaliteit ons land door zwaardere tijden heen gesleept, maar goed, ik ben het er zelf ook niet mee eens dus laat maar.

In de politiek maakt het weinig uit. Een land moet gewoon bestuurd worden zodat zoveel mogelijk mensen zo tevreden mogelijk zijn. Wat ik slechts zou kunnen bedenken is dat geloof een rol speelt in de karaktervorming van een politicus en het geeft wortels aan de visie van de partij.

Bologna | 28-10-09 | 13:20

In de Bijbel staat ook niets over de verbrandingsmotor, Hoe haalt Balkie het toch iedere dag weer in zijn gênant saaie bolleke om met zo'n heidens toestel op zijn "werk" te komen.
Maar ter zake, als je een ijsje wilt(maakt me niet uit waar het van gemaakt is) moet je het zelf betalen, er zijn al genoeg mensjes in Nederland

Eitjes van christenen moesten eigenlijk allemaal bevroren worden.

vriendhenk | 28-10-09 | 13:17

Geef die man een eigen rubriek..! DWDD, kom er maar in..!

Jerry Nick | 28-10-09 | 13:09

@Bologna | 28-10-09 | 12:43
Dat zijn inderdaad belangrijke vragen maar je kunt, zoals @koerbagh hier boven stelt, niet alles tot op de letter regelen. Wetten zijn trouwens ook maar richtlijnen; eigen inzicht en beoordeling per individuele situatie blijft noodzakelijk. Verder heeft het natuurlijk helemaal geen pas om abortus en euthanasie dan maar te verbieden, lekker makkelijk en het Vliegend Spaghettimonster wenst het zo. Waar is nu de door u gepretendeerde christelijke inbreng in ethische debatten? Welke oplossingen biedt de christelijke weg?

En-el Hak | 28-10-09 | 12:57

Ze moesten die domme Clairy Polak en Gerard Arninkhof eens van het scherm pleuren...

cekars | 28-10-09 | 12:54

En-el Hak | 28-10-09 | 12:30
Zo'n uitkomst is zeker niet logisch, maar gebaseerd op allerlei subjectieve overtuigingen over bijvoorbeeld:
- De waarde van het leven (Iemand die depressief is mag je weer niet helpen, waar slaat dat nou op?)
- Het belang van het veilig gebeuren van euthanasie (als je hem niet helpt gaat hij het misschien zelf doen).
- De ernst van het lijden (wanneer is het ondraaglijk genoeg?)
- Het belang van overleg (Hoe komen we tot een wet hierover? Laten we iedereen meedenken? Alleen slimme mensen? Of alleen experts in het vakgebied?)

Bologna | 28-10-09 | 12:43

Tja, de staat, de overheid en al die voor haar werken, en iedereen die er meent macht in en over te hebben zien zichzelf als natuurwet met het mandaat en de bevoegdheid om op alle terreinen van het leven regels en wetten te stellen, ook al heeft ten principale niemand er iets mee te maken. Hoog tijd om keihard af te bakenen in de grondwet waar de staat eigenlijk wat over te zeggen heeft, en (balangrijker) waarover vooral niet.

koerbagh ® | 28-10-09 | 12:37

@Bologna | 28-10-09 | 12:23
Ethische kwesties zijn JUIST te onderbouwen met rationele argumenten. Wil je een mens bij ernstige ziekte ondraaglijk laten lijden omdat een Vliegend Spaghettimonster dit zou voorschrijven of stellen we een periode vast waarna iemand, in samenspraak met familie en arts, een keuze voor euthanasie kan maken? Elk weldenkend mens zou voor het laatstgenoemde kiezen omdat het humaan en logisch is.

En-el Hak | 28-10-09 | 12:30

En-el Hak | 28-10-09 | 12:18
Ethische kwesties zijn niet te onderbouwen met rationele argumenten. Waar ligt bijvoorbeeld de grens tussen euthanasie en zelfmoord? en tussen abortus en kindermoord? om maar wat klassieke voorbeelden te noemen. "Dit vin'k eg nie kunne whor" is even niets-zeggend als een uit de lucht gegrepen fantasie.

Bologna | 28-10-09 | 12:23

Een journalist die iets vindt dat geen politiek correct gebrabbel is. +1

_ILT_ | 28-10-09 | 12:21

@Bologna | 28-10-09 | 12:09
Yep, de overtuiging hoe een maatschappij beter kan functioneren, niet de gefluisterde wensen van het Vliegend Spaghettimonster.

En-el Hak | 28-10-09 | 12:18

@relatief | 28-10-09 | 11:57
Ja, dat is onzin; ik wil het nog wel een keer uitleggen. In landen die zuchten onder het juk van een dictator, is religie vervangen door het heersend politiek systeem. De leider en de partij kunnen namelijk geen concurrentie gebruiken dus maken godjes ruim baan voor verering van de leider. Enkel in die specifieke situatie is geloof vergelijkbaar met ideologie, voor het overige poneert Mark Rutte gewoon zijn stellingen op basis van het liberalisme, houdt Wilders redevoeringen op grond van zijn -terechte- angst voor islamisering en praat Agnes Kant uit socialistische overtuiging. Er wordt niet gezegd: wees liberaal, anti-islamitisch, socialist of sterf en lijd voor eeuwig ongekende pijnen. Bovendien hebebn ze argumenten, zonder te referen aan denkbeeldige vriendjes.

OT Ik blijf me hierover verbazen. En goédkoper, die halal Sient: www.hema.nl/nl-nl/winkel/sint/sinterkl...

En-el Hak | 28-10-09 | 12:16

En-el Hak | 28-10-09 | 11:42
"Een atheïst legt anderen geen leefregels op vanuit zijn overtuiging."
Pardon?? Elke wet die ons wordt opgelegd komt voort uit iemands overtuiging.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 11:44
Het ligt er ook aan hoe die ideeën ontstaan zijn. Heliocentrisme als dogma in de RKK is beïnvloed door Aristoteles, en een letterlijke opvatting van Genesis vindt haar wortels vooral in de Reformatie. Ideeën die er op een bepaald moment ingekomen zijn kunnen best veranderen zonder dit afdoet aan een religie.
Wetten van God uit het oude testament is een beter voorbeeld, maar ook die zijn niet zomaar 'uit de tijd' geraakt. Hier gaat het er volgens het christendom om wat er in de tussentijd gebeurd is.

Bologna | 28-10-09 | 12:09

En-el Hak | 28-10-09 | 11:54
O, is dat onzin?
Bedankt voor je snelle diagnose!

relatief | 28-10-09 | 11:57

@relatief | 28-10-09 | 11:47
Onzin, het pushen van ideeën over hoe een samenleving er uit zou kunnen zien op basis van argumenten is iets anders dan het doordrukken van allerhande leefregels op grond van een geloofje. En dan spreken we ook nog over een minderheid die de ongelovige meerderheid haar ziekelijk wereldbeeld wil opdringen.

En-el Hak | 28-10-09 | 11:54

En-el Hak | 28-10-09 | 11:42

Iedere politieke beweging probeert leefregels op te dringen; daar worden ze voor gekozen!
Ik denk dat de invloed van religie veel minder groot is dan de invloed van het socialisme of het kapitalisme. Die stromingen bepalen veel meer jouw dagelijkse leven dan je je wellicht bewust bent.

Dat eeuwige gefulmineer tegen 'gristen-fundamentalisme' wordt wat vermoeiend op deze site.

relatief | 28-10-09 | 11:47

YES Koen YES
Koen for president

Hakkepof | 28-10-09 | 11:46

Koen is onze man! Laat Grijs 1 de tyfus krijgen. Als een terminaal zieke hebben ze de lift gepakt van het hoogste gebouw, op de knop gedrukt voor het dak en onderweg zo min mogelijk bewegen maar wel domme dingen roepen. We want change.
*PVV programma nog eens doorneemt*

funkyd | 28-10-09 | 11:46

@ Bologna | 28-10-09 | 11:31
Goed punt, dat zou het kunnen 'weggeven', hoewel ik moet opmerken dat de christenen onze 'heidense' gebruiken destijds vast óók "uit de tijd" vonden.
Bovendien heeft de RK-Kerk inmiddels zaken als een ronde aarde, heliocentrisme van ons zonnestelsel en op de koop toe, evolutie geaccepteerd.
De oude ideeën over die zaken waren blijkbaar ook uit de tijd volgens de RK-Kerk.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 11:44

@Bologna | 28-10-09 | 11:19
Een atheïst legt anderen geen leefregels op vanuit zijn overtuiging. Een theïst daarentegen stelt dat hij de weg en de waarheid kent en tracht anderen zijn leefregels op te dringen.

En-el Hak | 28-10-09 | 11:42

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 11:24
En het direct beschuldigen van religieuze bemoeienis terwijl het hier gewoon gaat om een ethisch probleem wat net zo goed seculier kan zijn.

Bologna | 28-10-09 | 11:40

Hmmm... ik vermoed zo dat Mrgessle83 binnenkort een WW-uitkering mag gaan aanvragen.

viezeric | 28-10-09 | 11:39

@ Folkert Meinhof.
arme jongen

relatief | 28-10-09 | 11:38

@ Folkert Meinhof.
Chapeau!!!

LHC | 28-10-09 | 11:34

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 11:24
Het uit de tijd zijn van regels of principes is typisch niet iets waar een gelovige mee aankomt.

Bologna | 28-10-09 | 11:31

Gasten, allemaal leuk en aardig, maar deze als journalist vermomde kantoorpik moet gewoon zijn werk doen zonder die aanstellerij. het is gewoon een mode onder presentatoren en journalisten, in de hoop dat ze DWDD halen. Stiff upperlip en werk doen. Laat hij maar stoer doen door scherp te interviewen.

Von Münchhausen | 28-10-09 | 11:25

@ Bologna | 28-10-09 | 11:19
-
Waar herleid je uit dat deze man atheïst is?
Ikzelf geloof in God maar word volkomen tuur & luurs van die hypochristenen.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 11:24

Dit lijkt mij een algemeen ethisch probleem dat los staat van religie.
Ook in een paars kabinet zou dit met omzichtigheid behandeld worden.

Er zijn ook landen waar mensen hun eigen organen verkopen; dat lijkt mij onwenselijk - ook al kun je zeggen: moeten ze toch zelf weten? 't is toch hun nier?

relatief | 28-10-09 | 11:23

@ pown3d | 28-10-09 | 11:15
Ik vraag me wel eens af of Geert gleuvig is.
De PVV heeft in ieder geval de "Judaeo-Gristelijke Waerden" hoog in het vaandel staan...
... maar dat kan ook zijn vanwege het inherente tegenwicht dat een dergelijk uitgangspunt kan bieden voor de mossels.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 11:19

Elke atheïstische scheet is tegenwoordig episch. Een christen zou zich eens moeten verspreken, dan wordt dat direct aangegrepen door de intellectueler-dan-gij troepen om aan te tonen wat een randmongool hij is.

Bologna | 28-10-09 | 11:19

Krachtmeester | 28-10-09 | 11:15
Inderdaad: daar gá ik al de mist in.

Biep | 28-10-09 | 11:18

Het was vooraf duidelijk welke invloed de relicocktail CU-CDA zou opleveren. Zes zetels heeft de eerstgenoemde smerige strontvlieg en moet je de invloed op de samenleving zien: koopzondagen in gevaar, gemekker over stamcelonderzoek, gezever over het invriezen van cellen, de opzet van een duur en totaal overbodig stelsel van Centra Jeugd en Gezin, vertrutting in het uitgaansleven. De tyfus, stel relipsychoten, met je godje.

En-el Hak | 28-10-09 | 11:17

Na het schaamhaar van pubers bemoeit dit onvergetelijke kabinet zich nu ook al met eicellen? Ik meende nu toch echt dat het niet meer gekker kon in de Bananenrepubliek 0031, maar dit bewist helaas mijn ongelijk.

Reykjavik | 28-10-09 | 11:17

Is onze Geert ook gelovig, ik stem niet meer op mensen die in onze zogenaamde god geloven, politiek en geloof gaat niet samen! Dit moet strikt gescheiden gehouden worden.

pown3d | 28-10-09 | 11:15

Biep | 28-10-09 | 11:13
Ja, want wetenschappers en ethici hebben de wijsheid ook niet in pacht.
Tariq Ramadan is ook 'wetenschapper' en 'ethicus'. Nuff said, me dunkt.

Krachtmeester | 28-10-09 | 11:15

Krachtmeester | 28-10-09 | 11:10
Het gaat erom dat de politiek niet beslist over zaken als dit en al helemaal niet uit religieuze overwegingen, maar dat wetenschappers en ethici dat van mij wel mogen.
Is dat raar?

Biep | 28-10-09 | 11:13

Von Münchhausen | 28-10-09 | 10:54 '

Nee jij smaakt naar aardbei...

Scheepskameel | 28-10-09 | 11:12

Grijs is gaar en klaar
Kom Geert, beginnen maar
Oprotten met die christenhonden
En snel anders vallen er gewonden

Sint en Piet

0nt0pic | 28-10-09 | 11:12

Biep | 28-10-09 | 11:08
Het gaat er imo om dat ik niets voor jou te beslissen heb en jij niets voor mij.

Krachtmeester | 28-10-09 | 11:10

Donk | 28-10-09 | 11:02
Ik kan je vanuit hier niet zien en beoordelen of je geen misbaksel bent ;), maar het is gewoon bewezen dat de risico's écht erg groot worden na je vijfendertigste op een lichamelijk, dan wel geestelijk gehandicapt kind. Wat absoluut niets zegt over de liefde die je voelt voor dat kind als ouder.

Op alles zijn uitzonderingen te vinden (ook dat voorbeeld van een twintiger met drie kinderen is dat)

Jouw moeder was veertig, maar hoeveel verder moet die leeftijdsgrens opgevoerd worden 45? 50? 55? technisch kan het straks allemaal, maar zegt het ook iets over de kwaliteit van het ouderschap?

MOET je kinderen hebben in je leven voor een volwaardig en relatief gelukkig leven? Ik vraag het me af.

Biep | 28-10-09 | 11:08

Von Münchhausen | 28-10-09 | 10:54
Dat applaus is voor het kleine, maar dappere verzet dat sommigen plegen tegen de geïnstitutionaliseerde policorgeloofsmaffia die meent over mensen te mogen beschikken van de wieg tot het graf. Zonder dat verzet kropen jij en ik nog biddend en naar water zoekend over een platte Aarde - die rond is, by the way.

Krachtmeester | 28-10-09 | 11:07

* geeft tissues aan Von Münchhausen *

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 11:04

Koen is een held!

Politiek commentator voor PowNed?

number one | 28-10-09 | 11:04


Ja lachen is dat hè?

Ik heb jarenlang een schoteltje standby gehad op Eutel W2. Gewoon ff de meest gebruikte feedjes afstruinen een paar keer per dag. En af en toe naar 6ALK loeren, naar die vent met die baard ( techneutenpraat-alert www.dailymotion.com/video/x718gp_prese... ) Prachtige dingen gezien. Kan nog steeds maar mevrouw wil geen dikke primefocus van een paar meter in de tuin.

Willianus Wortelus | 28-10-09 | 11:02

Is iedereen koffie aan het halen?

Biep | 28-10-09 | 11:02

@biep
Wat is het probleem van een oudere moeder? De grotere kans op defecten.. nou dan weet ik nog wel een paar groepen, die wellicht kunnen worden uitgesloten om kinderen te krijgen.. Toen ik twintig was, was mijn moeder 60... Liever iemand die bewust voor kinderen kies, dan iemand die op haar twintigste haar derde kind heeft.. Zo, dat zijn mijn vooroordelen weer..

Donk | 28-10-09 | 11:02

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:45
Ik heb nog steeds bewondering voor de ziekenhuisdirecteur in Nijmegen die eigenwijs schijt had aan de besluitvaardigheid van DenHaag rondom de stamcellen-discussie (erfelijke vorm van bostkanker preventief ontdekken)

Ik hoop dat wetenschappers daar voorbeeld aan blijven nemen.
Got is al heel lang op vakantie.

Biep | 28-10-09 | 10:56

Het zit hier vol getergde filerijders, getuige de vele kudo's voor het mannetje van RTL. Kantoorpik bijt even van zich af, de bandplooibroek is nog net niet zichtbaar. Jezus mensen, wat suf dat applaus.

Von Münchhausen | 28-10-09 | 10:54

haha wat een koning!!

Johnny de Baas | 28-10-09 | 10:53

Mijn broer (gestorven toen hij zesentwintig was) was een mongool. En dan niet zo'n leuke gekkert die nog geleerd kon worden hoe te schrijven en te lezen, maar een mongool met de diepe passie voor zijn eigen fabeltjeskrantwereld. Hij besloot op zijn vierde niet meer te spreken maar te wijzen.

Hee, dat is een zwaar leven voor ouders en dat kost enorm veel energie.
Er mag van toekomstige ouders best gevraagt worden daar eens goed over na te denken. Na je vijfendertigste (als vrouw) loopt het risico in een razend tempo omhoog een kind met een aangeboren afwijking te krijgen.

Maar als gezond (diepvries-)kind practisch bejaarde ouders te hebben die je waarschijnlijk vroeger dan dat je wil zullen ontvallen is ook oneerlijk.

Biep | 28-10-09 | 10:52

Wat zijn de verschillen en de overeenkomsten tussen eicellen en koopzondagen?
Christen-Ne(an)der(thal)(d)ers spreekt u uit!

havertje | 28-10-09 | 10:49

Ik zag Koen gisteravond nog samen met Leen en Regilio naar een geheime vergadering in Beesterzwaag rijden. In een Hummer. Goudkleurig.

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:49

Biep | 28-10-09 | 10:37
Nogmaals, zulk soort types vind ik te achterlijk voor kinderen, hoe intelligent ze ook mogen zijn en wat voor fantastische carrière ze ook mogen hebben. Maar nog steeds blijft het hun goed recht om te beslissen over hun eigen eicellen.
Wat dat betreft heb je gelijk: Laat het over aan artsen, psychologen en andere wetenschappers die daar een veel beter oordeel over kunnen vellen.

Heau even | 28-10-09 | 10:48

Ik zeg; " Een eigen partij voor Koen"
+2 voor Koen
-20 voor huidige politici

Cian | 28-10-09 | 10:47

Held, die man heeft groot gelijk. De bemoeizucht van dit kabinet kent geen grenzen, het is werkelijk van de ratten besnuffeld wat ons allemaal wordt opgedrongen.

hetgeleteken | 28-10-09 | 10:47

Koen 4 Pres!

vodkadip | 28-10-09 | 10:46

Biep | 28-10-09 | 10:37
Het punt is Biep, dat gelovige politici aan de ene kant allerhande op niets gebaseerde vrijheden en 'rechten' binnenhengelen voor hun fanatieke huilhordes, maar aan de andere kant allerhande volkomen belachelijke verboden opleggen aan Jan met de I-Pod - die eauk nog es een keer mag dokken voor de vrijheden van geloofsfanatici.
*iets met wederkerigheid mompelt en nog maar eens een stapel woestijnrolletjes in de haard mietert*

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:45

Hahahaha stijlloos. Voor het eerst dat ik een hoernalist zie met een eigen mening, i.p.v. PC gebrabbel.

Harigeharrie | 28-10-09 | 10:45

Dit is nou waar Obama FOX voor bant, journalisten met een mening! Nou ik kan U wat vertellen politici everywhere, dit!!! is hoe de burger wilt dat U aangepakt wordt. Eén rechts kanaal om links van repliek te dienen, één links kanaal (helaas zijn dit op het moment bijna alle zenders) om rechts aan te pakken. We report, you decide...

Folkert Meinhof | 28-10-09 | 10:45

Ben je twintig, is je moeder vijfenzestig en bijna met pensioen.

Biep | 28-10-09 | 10:45

Tijd om zijn mening te vragen over het koopzondag debacle? Dit zal de laatste stap zijn voor het verbod op fappen.

Koudman | 28-10-09 | 10:44

Biep | 28-10-09 | 10:39
In goed overleg met de vragende partij dan toch. Verder helemaal eens.

Achterdocht | 28-10-09 | 10:44

Om met Ricky Gervais te spreken: Koen de Regt has a head like a fucking orange. It’s a perfectly round orb just sitting on a stump of neck doing nothing.

Look at the roundness of his fucking head, look at it!!!

BossNigger | 28-10-09 | 10:43

@Lowlevel|10:35
Het RTL- nieuws is al jaren lang objectiever en neutraler dan het Sstaatsjournaal.

fuckje | 28-10-09 | 10:42

Folkert Meinhof | 28-10-09 | 10:34
*applaudiseert*

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:41

-weggejorist-

Ophitsert | 28-10-09 | 10:39

Ik zeg: die keuze mag niet gemaakt worden in Den Haag.
Laat de keuze over aan ziekenhuizen en wetenschappers, zij zullen beter weten of kunnen overzien wat verantwoordelijk is.

Biep | 28-10-09 | 10:39

Heau even | 28-10-09 | 10:32
Kijk, daar heb je een punt: wanneer je om wat voor een reden dan ook je eierstokken moet missen. Helemaal mee eens.
Maar de vraag naar het op grotere schaal invriezen va eicellen wordt volgens het artikel opgeeist door uitstelmoeders. (carriére, niet de 'juiste' partner...... allemaal draaikonterij en het gebrek aan het durven maken van een keuze en bindingsangst)

Biep | 28-10-09 | 10:37

3 uit laatste 6 topics blasfemistisch, hou vol.

metropoliet | 28-10-09 | 10:37

Ach, als je bemiddeld bent kun je als vrouw met je eieren wel naar het buitenland. Je wordt daar met open armen ontvangen, als je maar betaalt. Dus het zijn de armen weer die genaaid worden in hun mogelijkheden. Stink Gristenen.

lijn5 | 28-10-09 | 10:36

Meer van dat Koen. Groot gelijk. Er moet continue, hard en vaak tegen ieder dogmatisch denken aan getrapt worden, net zo lang tot het heeft afgeleerd zich met andere mensen te bemoeien. Kan me niet schelen waar je waandenkbeelden vandaan komen, het zijn niet de mijne, dus overtuig me met goed onderbouwde argumenten en gestaafde feiten of flikker een genadeloos eind op.

Achterdocht | 28-10-09 | 10:36

MOehahaha!! Krijgen de reguliere mdeia nou eindelijk ook eens een mening?

Lowlevel | 28-10-09 | 10:35

Ongeloofelijk,! Un-Fucking-Believable! dat de overheid meent in te kunnen grijpen in zoiets essentieels, zo'n über-übergrondrecht als het beschikken over je eigen vruchten. Als mijn vrouw haar eicellen in wil laten vriezen voor het geval zij ooit een auto-ongeluk krijgt (geen medische noodzaak), en ik alsnog ons enige kind wil laten verwekken, wie is de gore overheid dan helemaal om mij dat te verbieden!!!!!!!!!
What's next, achterbaks christenfundamentalistisch kabinet. Condooms verbieden? HIV een mythe? Morning after pill verboden? Kankerpatienten tegen hun wil in leven houden in verschrikkelijke pijn? Een goedkeuringsstempel van El Comandante, Ernesto Hirsch Ballin, bij operaties?
Waar zijn de LLINKse boe-roepers nu, dit gaat om één van Uw most basic of freedoms!!!. Maar nee, LLINKs ligt met de christenfundi's in bed, en komt er alleen (ongewassen) uit als het om de rechten van allochtone 'minderheden' gaat. En laat die (Islamitische) 'minderheid' nou ook nog eens zelf zo fundamentalistisch zijn als de neten.
Weg! met dit LLINKs-christenfundamentalistisch kabinet. Een ramp voor onze verworven vrijheden. De christenen die ons zelfbeschikkingsrecht terug naar de middeleeuwen draaien, en de socialisten die ons met de zweep erover, tot ons 67'ste dood willen laten werken, voor het indstandhouden van het onbetaalbare multiculturele drama...

Folkert Meinhof | 28-10-09 | 10:34

Arie de huisnegert | 28-10-09 | 10:30
Gelukkig worden er zoveel kindjes met het syndroom van down geboren door de keuzevrijheid van ouders dat er speciale afdelingen geopend kunnen worden in klinieken en ziekenhuizen.
Keuzevrijheid is mooi, maar probeer de consequenties eens te overzien en neem je verantwoordelijkheid als vrouw.

Biep | 28-10-09 | 10:33

+ heel veel voor de Ipod opmerking! Die gaat de geschiedenis boeken in!

VictorvanZuydewijn | 28-10-09 | 10:33

rokende servert syndroom??

pau-lee | 28-10-09 | 10:32

Biep | 28-10-09 | 10:26
Ik heb geen idee of die kerel getrouwd is of niet, en of zijn zaadcellen danwel haar eicellen zijn ingevroren. Het gaat om het principe, en volgens mij is hij daar ook zo verontwaardigd over.
Overigens vind ik mensen die per sé zo lang mogelijk willen wachten en daarom de boel maar laten invriezen een stel idioten. Maar als je eierstokken verwijderd moeten worden, is het fantastisch dat dit medisch gezien mogelijk is.

Heau even | 28-10-09 | 10:32

Biep | 28-10-09 | 10:26
Feminisme 1.0 was goed bedoeld.
Feminisme 2.0 is gekaapt door baantjesjagers.
Feminisme 3.0 bedelt om het recht op hoofddoek en om de terugkeer naar het aanrecht.

Het moederschap/vaderschap is nergens mee te combineren Biep.
Moeders die menen dat dat wel zo is, doen dat alleen maar met behulp van geld, familie of de staat. Zeau kan ik het eauk.

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:32

Den Haag zou misschien iets nuttigs kunnen doen en deze onzin verwijzen naar een commissie. Daar hebben we er nog steeds niet genoeg van. En de besluiten c.q. rapporten bijzetten in 's Rijks Doofpot

Polletje Piekhaar | 28-10-09 | 10:31

Gelijk ook weer zo'n heerlijke PvdA Kudt die dan het eerste bezwaar moet maken.

Nej ies tegniek; niet beghrijp, moet mier weten van tegniek, mag niet. Ies verboden.

Persoonlijk vind ik het ook niet echt verantwoord om je kind zo laat pas te krijgen, maar ik vind wel dat de keuze daarvoor open moet staan voor die personen en niet dat dat even door de overheid bepaald wordt.

Arie de huisnegert | 28-10-09 | 10:30

De opmerking over die Ipods is legendarisch, waarlijk episch te noemen!
Prachtig om die zeer oprechte verontwaardiging te zien over een besluit waar de regering zich in eerste instantie al helemaal niet mee bezig had moeten houden. Ik bepaal zelf wel wat ik doe met mijn zaadcellen, en vrouwlief kan prima zelf beslissen over haar eitjes. Daar heb ik fundamentalisten niet voor nodig, van welke godsdienst dan ook.

Heau even | 28-10-09 | 10:29

Ik zie een nieuw interview/actualiteiten programma op RTL4 zo om 10 uur s'avonds..

"Niet Links maar Regt's!"

Scheepskameel | 28-10-09 | 10:28

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:14
Die zitten al in een vrieskist.

Biep | 28-10-09 | 10:27

Zin van het Jaar: 'Het is 2009'.

+666 voor Koen.

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:27

Maar eigenlijk is deze RTL mijnheer natuurlijk gewoon een zak haar van hier tot Jeruzalem.
Marike Scheringa (andere GeenStijl heldin) kan toch ook een carriére met het huwelijk en moederschap combineren.
Nee, wij wachten tot we een jaar of vijfenveertig zijn op een diepvries ei en een tweederangs-kerel.

Vrouwen!!! kies dan godverdomme eens als je durft!

Biep | 28-10-09 | 10:26

dit kabinet heeft alle fundamentale vrijheden gesloopt. inderdaad we leven in 21ste eeuw.

ganzo | 28-10-09 | 10:26

Maar tegen wie lult ie nou?

John McClane | 28-10-09 | 10:26

nou weesie haal maar binnen die man....

siske | 28-10-09 | 10:23

Hij mag blij zijn dat ie niet voor de staatsmedia werkt..

Hulde voor de man!

Scheepskameel | 28-10-09 | 10:22

De eicellen van zijn vrouw zijn ook zijn eicellen!
Lief, gewoon schattig!
Mooi, die oprechte verontwaardiging: hou dat zo!

Biep | 28-10-09 | 10:20

[..] Ongeschikt
[X] Geschikt

Carpe Noctum | 28-10-09 | 10:17

HELD!

+1

TheStef | 28-10-09 | 10:17

Koen!
De woordvoerderT van weldenkend Nederland!
Rita! Maak Koen jouw spindocter!

fuckje | 28-10-09 | 10:16

Hij is goed!

Herr Drahtnagel | 28-10-09 | 10:15

He's a she

BernardGumble | 28-10-09 | 10:15

groot gelijk kutgriffo's en hun ziekte

Uberheertje | 28-10-09 | 10:15

Eicellen, zaadcellen, wat doet het er toe:
de bodemlijn is dat men in Den Haag weigert om hersencellen te gebruiken.

Krachtmeester | 28-10-09 | 10:14

yes, hulde! wekelijkse column van Koen op PowNed. Wel eerst even door talent.geenstijl.tv

Gillerd | 28-10-09 | 10:14

Koen met eicellen?

hanzebal | 28-10-09 | 10:12

Behandeld? Behandelt!

rondadon | 28-10-09 | 10:09

-weggejorist-

Braakbal | 28-10-09 | 10:09

Geweldig, iets voor het Powned journaal?

Erresveetje | 28-10-09 | 10:08

Toch heeft hij gelijk.

mail cheauvinist pic | 28-10-09 | 10:08

Als God bestaan had, dan lagen er nu Zune HD's in de winkel ipv iPods.

Egokiller | 28-10-09 | 10:08

-weggejorist-

kleinwolfje | 28-10-09 | 10:08

Oftewel... Een journalist met ballen !!!
Verder heeft ie natuurlijk gewoon gelijk. Elke man of vrouw moet kunnen beslissen wat deze met hun ei- en/of zaadcellen doet. Dat hoeft de biblebelt niet voor ons te beslissen!

Wim-Lex | 28-10-09 | 10:08

Ach ja... Zijn wederhelft zal de moeite wel waard zijn..

Lief Klein Bwickje | 28-10-09 | 10:07

Eicellen
Hehe
Haha
Gniffel

mail cheauvinist pic | 28-10-09 | 10:07

Arme Koen, die wordt voorlopig kaltgestellt in de RTL vriezer...

MichieldeMuiter | 28-10-09 | 10:07

mmm lekker, broodje bal

Harius | 28-10-09 | 10:07

-weggejorist-

kleinwolfje | 28-10-09 | 10:06

Koen for president.

JasperdePiPaPasper | 28-10-09 | 10:06

Koen FTW: eicel, zaadcel, maakt niet uit. Grijs I dient zich niet met dit soort zaken te bemoeien.

Nee dus! | 28-10-09 | 10:06

Mooi man!

JensJens | 28-10-09 | 10:05

GENIAAL

buurvanurk | 28-10-09 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken