Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 is gered!

Holocaust, welke holocaust?De tiefus voor Hans van Mierlo, die de partij wilde opheffen. Er is eindelijk goed nieuws voor onze geplaagde vrienden van D66. De wipwappartij, die ondanks de sombere peilingen, streeft naar zes Kamerzetels, krijgt namelijk steun uit onverwachte hoek. Zo gaan alle Turken in ons land strategisch stemmen. U voelt hem al aankomen: strategisch stemmen betekent in dit geval D66. Kamerlid Fatma Koser Kaya van D66 is namelijk het enige lid van de Tweede Kamer dat zich weigert uit te spreken over de Armeense kwestie. En fervent GeenStijl-lezer Alexander Pechtold weigert op zijn beurt haar te onderwerpen aan een ’publiek examen’. Hij zou wel gek zijn. Op naar de 6 zetels! Dat zijn er toch weer 5 minder voor Wouter Bos...

Reaguursels

Inloggen

El Turco 10-10-06 @ 19:59

'Als je mijn lulverhaal wel had gelezen had je geweten dat de turken in 1921 vrijgesproken zijn'.

Lekker makkelijk. Een in 1921 gepleegd onderzoek dat de gebeurtenissen als propaganda afdoen als bepalend stellen en alle verhalen van overlevende, foto's, achiefbeelden plus het feit dat de genocide intussen door 10-tallen landen ondertussen onderzocht en erkend is gemakshalve negeren.

Ed Cetera | 10-10-06 | 23:20

El Turco 10-10-06 @ 19:59

Leer van je broeder Kaan... die is inmiddels een gerespecteerd GS-er. Hij beseft dat met beledigen van 0031-ers de turqse zaak niet gediend is. Hij heeft geduld, vasthoudendheid en innerlijke beschaving, hoewel die hem soms in de steek laat, maar dat is natuurlijk op GS slechts een extra aanbeveling.

bottehond | 10-10-06 | 20:54

@Ed Cetera

Het gaat erom, maar dat schijnen de Europeanen niet te kunnen accepteren, dat er weinig bewijzen zijn om van een genocide te spreken.

Verder gaat het erom dat Holleantherthalers zoals jij niet in staat zijn om lange teksten tot zich te nemen.. Als je mijn lulverhaal wel had gelezen had je geweten dat de turken in 1921 vrijgesproken zijn... so eat shit.. kom maar op Holleanthalers.. El Turco is backkk...

El Turco | 10-10-06 | 19:59

El Turco 09-10-06 @ 22:16

Het gaat erom, maar dat schijnen Turken niet te kunnen accepteren, dat er een stellingname moet komen of er wel of niet een genocide heeft plaatsgevonden. Dat de Armeniërs ook geen lieverdjes waren, dat de holocaust ook heel erg was of dat Noord-Korea atoomwapens heeft doet er dus niet toe. Je lange lulverhaal is dus niet terzake doende.

Ed Cetera | 09-10-06 | 23:33

Door een motie die door nagenoeg alle TK kamerleden is gesteund, ook die van D66, hebben de TK partijen verklaart dat de Armeense genocide gelijk gesteld is aan de Holocaust en dat zij geen kamerleden op kieslijsten zullen plaatsen die de Armeense genocide ontkennen. Hierdoor is het ontkennen van de Armeense genocide gelijk aan het ontkennen van de Holocaust en dat is in NL strafbaar.

D66 of beter B66 (van bedriegers) is een werkelijke boevenpartij als vies mannetje Pechtold meent dat de door zijn voorgangers gemaakte afspraken niet geldig zijn omdat de partij in doodsnood verkeert. Schrijf B66 dus gerust in het vervolg met kleine letters, dus b66, het duivelsgetal.

Hans Anders | 09-10-06 | 23:31

waar is de tijd dat v Mierlooo, charmant met opgestoken sigaret, in auto naar bijeenkomst reed. Om daar de gesettelde garde galant van repliek te dienen.
Neen wanneer er echt botten moeten breken, is men niet thuis....

veertigjaarzand | 09-10-06 | 23:27

Wat een leijke koe. BTW: ik lach me rot.... de islamo-fascisten maken zich meester van een van de kroonjuwelen van democratisch Nederland... I think we are in reaaaaal trouble now.... AlexanderT.... doe es kleur bekennen? Ambitie of cynische eerste knieval voor de islam? Nu is your moment of glory.... hahahaha... ik lach me rot! Kijken of er nog hoernalisten zijn die alexander nú aan de paal durven nagelen.... het is natuurlijk al te laat, tenzij d11 die turqse gaat offeren... wie weet komt ze dát dan weer op 6 zetels te staan... alex.... gebruik je zaagsel en gaan met die banaan....

bottehond | 09-10-06 | 23:02

"In het geval van de Armeense minderheid in Turkije ging het om een - op zich verwerpelijke - deportatie die zeer veel slachtoffers heeft gekost."
.
Kijk, daar ging het toch om. Veel woorden voor nodig zeg.

TRS | 09-10-06 | 22:35

D66 moet zich maar eens goed afvragen of ze deze stemmen wel willen hebben,
.
Als je afgaat op de literatuur in de lobby dan krijg je de indruk dat hier vooral het rechts nationalistische deel van de Turkse gemeenschap vergadert. Zo zijn er boekjes in Turks en Engels, die de genocide van 1915 ontkennen. Ook het woordgebruik is vaak nationalistisch. De meeste sprekers hebben het over de ’zogenaamde genocide’ of ’genocideleugens’.
.
www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/artic...

TRS | 09-10-06 | 22:32

Tientallen doden per dag in Iraq, ellende in Uruzgan en atoombom in Noord Korea (hé dacht dat het westen zou ingrijpen als iran een atoombom zou ontwikkelen? maar NK mag wel? hmm.. hoezo met dubbele maten meten!).. maar nee hoor.. De Holleantherthalers hebben weer eens wat anders gevonden: de armeense genocide... Wat opvalt is, is dat waarschijnlijk 99,875% nog niet eens weet waar Armenië ligt.. maar hea als het maar tegen de turken is .."doen we wel mee".. laat maar komen zou ik zeggen.. voor de duidelijkheid:

1) "Europa" heeft de armeense genocide via haar parlementen erkend , maar zij zijn niet diegene die een volk een genocideschuld kunnen opleggen.

Dat is het Internationaal Strafhof. Zit in Den Haag. Paar km van 2de Kamer. De kamer die Turkse volk in december 2004 veroordeelde. Daarmee de binnengehaalde VN-orgaan in de achtertuin schofferend.

2) De Turken zijn in 1921 ((Malta-tribunalen (1919-21)) vrijgesproken van volkerenmoord op de armeniërs, omdat de aanklachten onhoudbaar bleken, daar het gebaseerd was geweest op oorlogspropaganda ( voor de Neantherthaler met meer dan 1 hersencel: Bryce Report is een goede voorbeeld)

3)En dan holocaust bijhalen, schande! Terwijl tienduizenden Armenen in een naziregiment aan zijde van nazis streden (zie "Armenia %u2014The Survival of a Nation," page 357 van de armeense lobbyist C. Walker), zaten Turken joden uit de klauwen van de nazi's te redden: www1.yadvashem.org/odot_pdf/Microsoft%...

De Holocaust was overduidelijk een voorbeeld van genocide. Alle Joden werden opgepakt om te worden vergast. Zij mochten niet ontsnappen. Gelukkig waren er illegale vluchtwegen, zo betekende een Turks paspoort voor de joodse mensen in bezet gebied het verschil tussen leven en dood. Diverse Turkse Schindlers hebben vele joden gered.

In het geval van de Armeense minderheid in Turkije ging het om een - op zich verwerpelijke - deportatie die zeer veel slachtoffers heeft gekost.

4)oke geef het toe.. de turken gingen niet bepaald zachtaardig om met de vijand (met wie ze sinds 1450 hebben samen geleefd!! en nooit een haar hebben gekrenkt!).. aan de andere kant de armeniers konden er ook wat van..
www.ermenisorunu.gen.tr/english/album/...

Zo.. als er nog vragen zijn beste kijkbuis Neantherthaler vrinden.. zal deze achterlijke turk die graag voor jullie willen beantwoorden.

p.s. reageer alleen op posts waarvan ik met een behoorlijke zekerheid (=68,2% of hoger) weet of kan weten dat de schrijver een iq heeft van hoger dan mijn linker teen.

El Turco | 09-10-06 | 22:16

Döner '66???

Mayakovnik | 09-10-06 | 22:04

Zo te zien tijd voor de Turken Unie die genocide-erkenning in het algemeen wil verbieden.

ANTOON | 09-10-06 | 21:48

D666

Ed Cetera | 09-10-06 | 20:15

Fatma Koser Kaya heeft mijn stem op zeker.

Jerolimo | 09-10-06 | 17:20

@ denbockenrijder, zo, nu geldt dat ineens niet voor jouw turkse vriendinnetje?
Omdat het 100 jaar geleden gebeurt is?
En de media maar steeds krijsen en krijsen over ONS slavenverleden !!!
Hetwelk nog veel langer geleden plaatsvond.
Monumenten voor oprichten van Nedewrlandse belastingcenrjes.
Ik vermoed dat jij een LINKSE RUKKER bent.

skit | 09-10-06 | 16:21

Maar ze heeft wel wat hoor.
Maar goed, beetje nutteloze praatjes alhier.
Ben pleite!
Mzlz.

Albert Einstein | 09-10-06 | 16:18

mwa, beter op de deärmenisering 66 dan op de pnvd hea....

LifeCatcher | 09-10-06 | 16:10

@Albert Einstein 09-10-06 @ 15:49
Ervan uitgaande dat je Sharon Dijksma een 1 zou geven, denk ik dat Fatma van mij een 10 krijgt.

HetOogOpGisteren | 09-10-06 | 16:08

@kabal 09-10-06 @ 16:00

Ach je was met wat anders bezig zullen we maar zeggen

Albert Einstein | 09-10-06 | 16:01

@Albert Einstein

Jesus! Owned ;-)

Ik ga in een hoekje zitten schamen en haal mn VMBO boeken weer tevoorschijn.

kabal | 09-10-06 | 16:00

@kabal 09-10-06 @ 15:54

nr 2 op de PVDA lijst!

Whahaahhahahahahahaha

nummer 6, D'66 bedoel je toch wel hoop ik!

Lutser

Albert Einstein | 09-10-06 | 15:56

een 5
- Dat kind is een bastaard.
- Die snor is er net een uur geleden geschoren.
- Een 5 omdat ze wel Nederlands spreekt en een opleiding heeft genoten.
- Een 5 omdat ze die opleiding weer teniet doet door geen ruggegraat te tonen.
- Ze (nog steeds) nr 2 op de lijst PVDA is.

Bovenstaande wel even meenemen in je beoordeling.

kabal | 09-10-06 | 15:54

Oké nu even allemaal een cijfer.

Ze heeft géén snor, is 38 en heeft een kind. Wel rekening mee houden bij het geven van een cijfer...

img429.imageshack.us/img429/1744/fatma...

Albert Einstein | 09-10-06 | 15:49

@D'n bockenrijder 09-10-06 @ 15:42

So? Your point being.....??

kabal | 09-10-06 | 15:44

@monfer 09-10-06 @ 15:34

Ik weet niet in welke grot jij de afgelopen 50 jaar hebt gezeten (misschien Armeens holocaust surviver?). Maar ik steek hem nog liever in een MolsHoop.

kabal | 09-10-06 | 15:42

looprekje 09-10-06 @ 15:40

Precies, dat is het, ze zit in een onmogelijke positie.

monfer | 09-10-06 | 15:42

@HetOogOpGisteren 09-10-06 @ 15:27

Beetje wel ja.

Als die partij nu eens radicaal democratisch gaat. Dat was oorspronkelijk ook de bedoeling overigens, dan komt het wel goed.

Gekozen president, referendum, kiesdistricten etc. Is echt wel nodig hoor, want datgene waar heer Fortuyn voor is gestorven is gewoon weer de baas. Stelletje regenten.

Laat die Alexander maar schuiven. Gewoon zeggen waar het op staat.

Albert Einstein | 09-10-06 | 15:41

die chick heeft groot gelijk. Maar: waarom dan niet kunnen zeggen dat het wél waar is? Omdat je dan de complete Turkse gemeenshcap in je nek krijgt. En die komen met digitale comments á la hierzo, maar graven je tot je middel in en nemen een hand keitjes...

looprekje | 09-10-06 | 15:40

kabal 09-10-06 @ 15:24

Fatma is volgens mij wel een lekker wijf, de feauteau bij het artikel is niet erg flatteus.
Bekijk haar site eens, ze heeft het ook al over 'een nieuwe onderkant'.

monfer | 09-10-06 | 15:34

@Einstein: een Bindend Stemadvies©?

HetOogOpGisteren | 09-10-06 | 15:27

'Fatma' en 'Lekker wijf' in 1 zin???

wat klopt hier niet??

kabal | 09-10-06 | 15:24

Strategisch stemmende Turken; allemaal omgekomen tijdens de Armenische halalolocaust!
Fatma Koser Kaya wil ik bij wat bijspijkeren v.w.b. haar vaderlandse geschiedenis; gewoon een lekker wijf.

Bouwfraudeur | 09-10-06 | 15:22

@D'n bockenrijder
hebbie ook wel weer gelijk in. Die is alleen in grot tekeningen te zien. ;-)

Alleen even aan te geven dat het helemaal niet meer gaat om de geschiedenis want dat is een wellis niettis spelletje.

Dat een land die dit ontkend, mensen vervolgd omdat ze iets publiceren/becriticeren over iets wat niet heeft plaatsgevonden. (ies logisch?).

En dat wil bij de EU? laten we het over 50jaar nog es proberen.

kabal | 09-10-06 | 15:15

Je zal maar Fatwa Kosher heten.

Beasjt 669 | 09-10-06 | 15:11

Positief scenario:
D66 haalt 1 zetel, Fatwa Kosher Kaya wordt met voorkeurs stemmen gekozen.

Karel kwakbol | 09-10-06 | 15:11

@Kabal: Opperturk Attaturk is alleen al een tijdje geleden tot de geschiedenis gaan behoren...

D'n bockenrijder | 09-10-06 | 15:09

@superjan 09-10-06 @ 14:47

Nope.
Als je de geschiedenis hier een beetje volgt weet je dat ik uit Bergen op Zoom kom.

Fatma ook.

Kortom ik ken haar en ze is serieus gewoon in orde.
En ik denk dat ze misschien wel eens mazzel kan gaan hebben deze verkiezingen.

Albert gaat iig op haar stemmen.
D'66 heeft wel vaker in diepe dalen gezeten en die verkiezingen worden toch niets. D'66 zal na hervorming zeker nodig zijn in Ned.
En uh, Alexander is toch fan van GS?

Albert Einstein | 09-10-06 | 15:07

quotes (vat het achtelijke Turkije lekker samen):

Turkije is gewoon een achterlijk land, wat de Koerden vervolgd, christenen lastigvalt, Cyprus bezet, en een genocide ontkend. Zo'n land willen we niet in de EU.

Over de lijken van anderhalf miljoen dus en dat kan je niks verdomme. Nu weet ik zeker dat je een turk bent. Los van deze geschiedenis les geldt er dat wij europeanen niet willen dat turkije onderdeel van ons europa wordt. Dat is selectieve discriminatie ja. Ik kan een betoog houden dat turken aziaten zijn maar zou daarmee mijn aziatische vrienden alleen maar beledigen. Status aparte voor de turken, of wat mij part een dierentuin. Je gaat er even heen beesies kijken en dan weer naar huis, ja dat klopt aardig.

Het heeft geen zin om van twee groepen schorem de meest erge te benoemen waardoor de misdaden van minder erge opeens gerechtvaardigd worden. In de geschiedenis speelt de tijd nauwelijks een rol, 100 jaar of 500 jaar, het is allemaal historie. Wel maakt het alles uit hoe een volk omgaat met zijn historie, de Duitsers hebben in overgrote meerderheid hun afschuw over de periode van het derde rijk uitgesproken en zich nationaal geschaamd voor hun blindheid voor de gevolgen.

Ook de Spanjaarden, de Italianen, de Nederlanders, enz. allen hebben al dan niet van harte hun zwarte bladzijden erkent maar de domme Turk loopt maar achter de door de profeet gedeclameerde eenheid van religie en staat aan, het gedrag van de pedofiele Mo wordt niet bekritiseert en dus ook het gedrag van de criminele Turkse overheid niet.

Kan mij de armeense kwestie schelen. Turkije hoort aan de andere kant van de bosporus en moet daar blijven - kan dat niet gezegd worden zonder smoesjes?

Okee: ik stel voor. Turkije mag pas bij de Eu als ze a. de holocaust erkennen (allebei dus), 2. Als Armenië ook klaar is voor EU-lidmaatschap en 3. Koerdistan onafhankelijk is geworden, herenigd met hun Iraakse broeders en ook deze klaar zijn voor het EU-lidmaatschap. Verder moet de opperturk zeggen dat het hem spijt, en dat hij het nooit meer zal doen.

Bulgarije en Roemenie zijn erg maar Turkije is verschrikkelijk.

kabal | 09-10-06 | 15:04

D66 staat natuurlijk wel altijd vooraan om te vertellen dat Nederland excuses moet aanbieden voor onze koloniale tijd. En dat er schadevergoedingen moeten worden betaald.
Maar als van de Turken wordt gevraagd op z'n minst niet feiten te ontkennen, dan is dat teveel voor D66.

D66 is echt een perfect voorbeeld van de weg-met-ons mentaliteit.

(Ik vind het ook wel wat ver gaan om iedere Turkse politicus te verplichten zich hierover uit te spreken, maar het feit dat deze Turkse politici zo'n moeite hebben de feiten te erkennen geeft hier wel een goede aanleiding voor. Het bewijst vooral dat deze politici nog onder grote invloed van het thuisland staan.)

Gekke Gerritje | 09-10-06 | 15:03

"Dat zijn er toch weer 5 minder voor Wouter Bos..."
Nou, denk eerder voor het CDA, van oudsher een partij waar vele Turken op stemmen.

MAXIMO | 09-10-06 | 15:02

@monfer: dat de kruistochten niet hebben bestaan is lastig te ontkennen... maar je hebt gelijk.

Lees net dit. Fatma zegt: "Het is nodig dat, ook in Turkije zelf, een volwassen en wetenschappelijk debat op gang komt over wat er precies gebeurd is tijdens de val van het Ottomaanse Rijk, wie daarvoor verantwoordelijkheid heeft te dragen, en hoe die gebeurtenissen moeten worden gekwalificeerd. Het is onbestaanbaar dat Turkse intellectuelen die het wagen tot zo’n debat op te roepen, voor de Turkse rechter worden gesleept." kosf2002.hyves.nl/index.php?l3=bl&...

D'n bockenrijder | 09-10-06 | 15:00

wimmus 09-10-06 @ 13:28
"Ach, er zijn genoeg rechtse partijen waar Nederlanders van een andere oorsprong niet welkom zijn. Daar zou ik mij niet thuis voelen."
Noem er eens een paar dan?

Gekke Gerritje | 09-10-06 | 14:55

@albert einstein> heeee Alexander!

superjan | 09-10-06 | 14:47

D'n bockenrijder 09-10-06 @ 14:34
De GristenUnie ONTKENT de Kruistochten NIET, dáár gaat het om.Kijk, ik vind ook niet dat Fatma met de billen bloot hoeft (hoewel...), maar als je het over hypocrisie hebt: de mensen die de genocide op de Armenen ontkennen zijn dezelfde mensen die niet uitgepraat raken over de Kruistochten.

Een leuk weetje in dit verband:

"Voordat de Turk Ali Agca in 1981 een mislukte aanslag pleegde op de paus schreef hij een brief met zijn motief: 'Ik heb besloten Johannes Paulus de tweede, de hoogste aanvoerder van de kruisvaarders, te doden.'"

monfer | 09-10-06 | 14:46

Wat een zeikerds zijn jullie allemaal zeg:

Deze dame heeft nog meegwerkt aan het boek over de rechten van den mensch en is zeer zeker wél in orde. Niet zo maar even vluchtig op de site kijken en gaan oordelen.

Ze is een typisch voorbeeld van hoe het wél moet.

Albert Einstein | 09-10-06 | 14:42

In het bedrijfleven is overname heel gewoon. Laat alle Turken lid worden van D66, dan een spoed-congres uitschrijven en het D66-bestuur vervangen door Turken en het is voor elkaar: D66 is dan de eerste Turkse partij in Nederland !!!! Het gezeur over genocide is daarmee afgelopen. He, he !!

bijtertje | 09-10-06 | 14:39

T'66

anchorman | 09-10-06 | 14:35

@Monfer: De GristenUnie begon over de Genocide. Een vergelijking met Kruistochten mag dan, omdat zij zich ten tijde van die tochten nog niet afgesplitst hadden van de Katholieke Kerk. De reformatie was pas zo'n vier eeuwen later...

Maar ik ben het met Jan Passant eens dat dit soort argumenten ook wel eens andersom gebruikt worden. Dat gezeik mag idd ook wel eens ophouden.

D'n bockenrijder | 09-10-06 | 14:34

@the_Tzar 09-10-06 @ 13:29

eerder een politiek spelletje om de PvdA te verzwakken....... en gelukt ook: in de peiling is CDA nu de grootste..... Kunnen we niet nog een genocide verzinnen? Wat is er toch met de berbers in Marokko gebeurd????

de kraaiepeaut | 09-10-06 | 14:30

@ superjan 09-10-06 @ 14:16 Goed gesproken. En daar komt bij dat Turkenland op veel punten seculierder is dan NL.

Phreack | 09-10-06 | 14:29

Kereltje Pechtold doet werkelijk alles voor een paar zetels. Alstie voor het winnen van het vrouwelijk deel der natie z'n Frits Barend uit de Hemaslip moet toveren, doettie het ook.
Ik las in zusterblad Spits dat dhr. Pechtold aanstonds in Lijst 0 gaat bekend maken dat hij vroeger wel eens een nakkie nam. Maar 'hij vond er niet veel aan', dat dan weer wel.

LJBrinkhorst | 09-10-06 | 14:28

D'n bockenrijder 09-10-06 @ 14:15
Elke discussie gaat altijd over wat "wij" op onze kerfstok hebben. Kolonieen, slaven, VOC, zeerovers, kots.

Het wordt helaas pas als gezeur aangemerkt, wanneer wij ook uit dat vaatje tappen.

Jan Passant | 09-10-06 | 14:27

D'n bockenrijder 09-10-06 @ 14:15

Onkent de GristenUnie de Kruistochten? Zo niet, waar heb je het dan over?

monfer | 09-10-06 | 14:22

@zeddegeizot. Fatma is lid van een partij die zich bij uitstek keert tegen een combinatie van geloof en politiek. Het is de Democratiese Partij '66, weet u nog?

HetOogOpGisteren | 09-10-06 | 14:19

Zeddegeizot, je koppelt twee dingen die niet te koppelen zijn. Ook ik maak me zorgen om de islamisering van Nederland. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Turkse geschiedenis... die zich heeft afgespeeld op de balkan, toerkmenistan of in turkije zelf, dat gaat mij, en jou, geen ene flikker aan.

superjan | 09-10-06 | 14:16

@ Jan Passant: De Hypocrisie van deze discussie wordt verhelderd door een vergelijking met iets dat 'wij' op onze kerfstok hebben. Het is ook niet raar dat er vergelijkingen met kruistochten worden gemaakt. Het is immer de GristenUnie die over dit onderwerp begon...

D'n bockenrijder | 09-10-06 | 14:15

@ the_Tzar 09-10-06 @ 14:03
.
Strafrechtelijke vervolging van iedereen die onjuiste feiten vertelt is onmogelijk. "Mag je liegen als de gevolgen enorm en desastreus kunnen zijn? Het antwoord is nee." Ben ik het wel mee eens, maar dat lijkt me niet het geval.. dan denk ik eerder aan sigarettenbedrijven enzo.

marlinn | 09-10-06 | 14:13

Hadden wij, "de Nederlanders" niet ooit de deaudeau uitgeroeid? Of was dat kapitein koek?
In ieder geval mijn hartelijke excuses daarvoor.

superjan | 09-10-06 | 14:12

Over 100 jaar leven er nog een paar blanke Nederlanders in de Achterhoek, is NL de derde taal na Arabisch en Turks, is de scheiding tussen staat en kerk opgeheven, en moet je dochter verplicht een Burka. We hebben een Turkse premier die een koers moet varen qua probleem van de blanke NL'ers. Tijdens de daarop volgdende dodenmars naar Denemarken (waar ook nog wat blanken zitten) denkt iemand met weemoed terug aan die goede oude tijd dat Fatwa Koser Kaya de Turkse stem mobileerde en het Turkse belang liet prevaleren. __
Iedereen heeft recht op zijn mening. Maar als je een volksvertegenwoordiger bent met regeringsambities heb ik liever dat je genocide ondubbelzinnig erkent en afwijst.

Zeddegeizot | 09-10-06 | 14:12

De tyfus voor deze turkse hakbar hoerrrrrrr

Lachende Scheerkwast | 09-10-06 | 14:08

@ The Tzar:
Als we een 'berufsverbot' krijgen voor liegende politici wordt het wel érg rustig in de Tweede Kamer...

Patrick Bateman | 09-10-06 | 14:08

In het kader 'ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van een ander: vader, grootvader, etc. etc.': Maxima mocht met Alexander trouwen, en pappie Maxima mocht niet komen op de trouwerij. Want Maxima had die nare dingen in Argentinië niet gedaan, haar pappie wel (ofzoiets). Dus: tweede/derde generatie Turken hoeven in Nederland niet afgerekend te worden voor de daden van (voor)ouders. Fatma mag dus gekozen worden in de Tweede Kamer zonder dat ze zich hoeft te uiten over de Armenië-kwestie. Ze zou wel kunnen zeggen dat genocide over het algemeen verwerpelijk is (of iets anders D66-achtigs). Volgens mij heeft die hele Armenië-kwestie in Nederland geen rol te spelen, of ben i nou gek? We hebben wel andere zorgen... tog?

francoise smokeglass | 09-10-06 | 14:07

@ opa tokkie

Je naam zegt het al, grote bek kleine hersens.

solidstate | 09-10-06 | 14:06

Onder Viezeloes had D'66 zich nooit ingelaten met cryptofascisten en holocaustontkenners. Pechtold: gefeliciteerd!

Dr. Faustus | 09-10-06 | 14:05

Wanhoopsoffensief van Wouter Bush: Nebahat Albayrak moet hoofddoek dragen, de gehele PvdA-lijst doet mee met de Ramadan, het Suikerfeest zal een officiele feestdag worden en... stemmen jullie nu weer op mij??

HetOogOpGisteren | 09-10-06 | 14:05

En ik als stomme NEE derlander bied mijn excuus aan aan alle indo's voor het gedrag van mijn ( mischien niet eens de mijne maar oke ) voorvaderen wegens het jarenlange wangedrag en onderdrukking van ,,hun" land !
Uiteraard ook gelijk maar ff hetzelfde gebaar naar alle groepen die sowiso op dit moment ff niet in mijn warhoofdige brein opkomen !
Kortom al dat gezeik over vroeger , zijn we weer op zoek naar een nieuwe reden tot een oorlog soms ?
Die kudtgeloven en kudtpolitici altijd gadverdarrie bah !
En dat ongeloofwaardige D66 mag van mij gerust ook een nieuwe ,,Turkenpartij " worden hoor , dat gun ik ze wel na al dat medegehuichel met die zeeuwse zurezultkop !

opa tokkie | 09-10-06 | 14:03

@marlinn
Is vrijheid van meningsuiting hetzelfde als liegen over feiten? Een auto lelijk vinden is vrijheid van meningsuiting. Zeggen dat je met een auto naar de maan kunt vliegen is een leugen. Vrijheid van meningsuiting mag. Liegen over emperisch bewezen feiten is iets anders. Mag je liegen als de gevolgen enorm en desastreus kunnen zijn? Het antwoord is nee. Overigens moet wel bewezen en overduidelijk zijn dat een feit een feit is en een leugen dus een leugen.

the_Tzar | 09-10-06 | 14:03

En dan heeft EenNL ook nog eens wat kroonjuweeltjes in hun vandaag gepresenteerde program opgenomen...

min6 | 09-10-06 | 14:02

Sorry, maar dat genocide verhaal is gehypte onzin. Belachelijk dat partijen hun mensen ontslaan of niet verkiesbaar stellen vanwegen deze historische gebeurtenis. Het tekent de lafheid van het CDA en van de PVDA.
Laten we eerst onze eigen rotzooi eens opruimen, voor we betweterig gaan doet t.o.v. de turken.

superjan | 09-10-06 | 14:02

D'n bockenrijder 09-10-06 @ 13:50
sjaakdeslinksesul 09-10-06 @ 13:28
Bobberedosio 09-10-06 @ 13:26
marlinn 09-10-06 @ 13:51
Hebben gewoon gelijk wanneer zij stellen dat huidige turken niet aangesproken horen te worden op wat 100 jaar geleden gebeurde. Oud zeer en kappen met dat gezeur.

Jammer maar markant echter, dat iedere discussie met turken en andere moslims in een ommezientje verzand in gelul over kruisvaarders, joden en andere lang dode of verre boeven (in hun ogen). Mag dat ook eens ophouden?

Jan Passant | 09-10-06 | 14:02

D'66: "het was ook niet echt genocide, want vroeger stopten mense sowiso veel eerder met roken."

lawzie | 09-10-06 | 13:55

D(e) 66 Turken parij

eyerule | 09-10-06 | 13:53

@Aboriginal
Waarom?
wat wil je van me?

69 | 09-10-06 | 13:52

en mogelijk dat haar opa of grootvader er zelfs niet bij betrokken was...

D'n bockenrijder | 09-10-06 | 13:51

Wat een gezeik over het ontkennen van genocides. Het valt gewoon onder vrijheid van meningsuiting. Je mag ook ontkennen dat de maan om de aarde draait en de aarde om de zon. Bij bepaalde meningen lijk je gewoon heel dom!
.
Verplicht lijkt me bv wel dat de schoolboeken degelijk zijn. Dan concluderen de meesten zelf wel dat ontkenners van de Holocaust of de Armeense genocide niet zo serieus genomen hoeven te worden.
.
En het kan verder geen mens schelen dat een politieke partij een onnozelaar op de lijst zet om stemmen te trekken van bevolking die zich daardoor aangesproken voelt. Eigenlijk door de PvdA dat nog steeds.

marlinn | 09-10-06 | 13:51

Ik heb vandaag aan een Gelderse vriend mijn excuses aangeboden voor de "Slag bij Woeringen" die op 5 juni 1288 plaatsvond, een veldslag tussen Brabant en Gelre waarbij vele Gelderse troepen de dood vonden. Hierbij benadruk ik nogmaals ten overstaan van alle Gelderse GS-ers dat ik deze onnodige afslachting betreur en afkeur.

Fatma heeft groot gelijk! Waarom moet zij verantwoording afleggen over iets waar haar opa of grootvader bij betrokken was? Het gaat bij de verkiezingen om de vraag of een kandidaat kundig is en of de partij een goed programma heeft. CDA en PvdA kunnen fluiten naar mijn stem. Als je kandidaat-kamerleden zo mogelijk loost, omdat je bang bent voor een beetje discussie! Bah!

D'n bockenrijder | 09-10-06 | 13:50

Stemmen geschiedt tegenwoordig bij de waan van de dag. Degene die het laatst scoort voor de verkiezingen is spekkoper.

superjan | 09-10-06 | 13:49

@Patrick Bateman 09-10-06 @ 13:34
Euh wazeddegei... taolachterstand? Da' verstaok'nie...

sjaakdeslinksesul | 09-10-06 | 13:46

66, 99, 96, 6, 2006 ..., 600.000, 6 miljoen ?
Maar doe mij maar gewoon 69 !

Aboriginal | 09-10-06 | 13:40

Wat een slap verhaal van D66, we zeggen lekker niks en hopen dat de armeense storm voorbijwaait. De Turken gaan op D66 stemmen als protest, wat een gelul, stem gewoon op de partij die je het meeste te bieden heeft

DutchXTC | 09-10-06 | 13:36

die taal achterstand kan maar op 1 manier verholpen worden.
Terug naar je eigen land.. daar heb je er minder last van

Westwoud | 09-10-06 | 13:35

Het is net als het geraaskal van een demente bejaarde, D66 moet men niet al te serieus meer nemen.

NahUnd? | 09-10-06 | 13:34

@ Sjaak,
Ze jammerden niet om eigen scholen en verenigingen maar stichtten ze zélf, dit was nl. in de verzuilde tijd en een goed katholiek was uitsluitend lid van Roomsche verenigingen.
Verder hadden ze uiteraard óók te maken met een taalachterstand...

Patrick Bateman | 09-10-06 | 13:34

PvdA schijnt nu de grenzen te willen openen voor Armeniërs die op zoek zijn naar werk.

the_Tzar | 09-10-06 | 13:33

Wordt die enorme moskee, welke mevrouw alvast als monument aanmerkt, overigens niet gewoon door een Nederlandse aannemer gebouwd. Op rekening van de kolonisator in hakbarland. Met misschien nog wat bouwsubsidie van dankbare gekoloniseerden?

Jan Passant | 09-10-06 | 13:32

-weggejorist-

Westwoud | 09-10-06 | 13:31

Dat Turken mij niet liggen was al duidelijk, maar nu komen ze met overtreffende trap.

bad to the bone | 09-10-06 | 13:31

@Shani 09-10-06 @ 13:24
Hahahaha

Tising | 09-10-06 | 13:30

Ow, die Armeense kwestie was gewoon een politiek onderonsje om D'66 te redden.

the_Tzar | 09-10-06 | 13:29

Ontopic trouwens, Pechtold heeft gelijk! Waarom moet ieder kamerlid een mening hebben over iets wat 100 jaar geleden gebeurde. Ik weet ook niet of er wel of geen sprake was van genocide en ik ga het ook niet uitzoeken, boeit me niet. Kamerleden dienen iets te weten over hun eigen portefeuille, en het gebrek aan kennis die ze soms tentoonspreiden over het eigen onderwerp vind ik veel schrijnender. Maar goed, een poppenkast is er om voorstellingen te spelen en Jan Klaassen en Katrijn rouleren in Den Haag.

sjaakdeslinksesul | 09-10-06 | 13:28

Ach, er zijn genoeg rechtse partijen waar Nederlanders van een andere oorsprong niet welkom zijn. Daar zou ik mij niet thuis voelen.

wimmus | 09-10-06 | 13:28

Hans had gelijk! Stelletje hoeren! Altijd die kont richting de winnende partij keren om maar vooral mee te mogen regeren. Principes? Ach welnee joh, als je kan meeregeren heb je die niet nodig, die kunnen gewoon overboord... ik hoop dat ze geen enkele zetel krijgen!

pringleshapedturd | 09-10-06 | 13:28

@westwoud
Ja, de rest zit in de raad van 11

OoO | 09-10-06 | 13:27

Naast extreem links en extreem rechts is er nu dus D'66; extreem Turks

Roberto Fransisco | 09-10-06 | 13:27

Als de Turken er niet alleen op stemmen, maar er ook lid van worden kunnen ze D66 voor een prikje overnemen. Hoeven ze geen eigen partij meer op te richten. En het resultaat blijft hetzelfde; oeverloos gebazel over hoe het had kunnen zijn.

Bugsy Siegel | 09-10-06 | 13:27

Het is allemaal een kwestie van niks, maar in de kern gaat het over loyaliteit. Aan wie zweert gij trouw, Wilhelmus van Armenisauwe of Kemal de Attaturk? In dat opzicht is het verhelderend dat zoiets pietluttigs eens plaatsheeft (de genocide in kwestie heeft zelf uiteraard niets pietluttigs, maar enfin, deaud is deaud)

Bobberedosio | 09-10-06 | 13:26

Lol, D66, de allochtonenpartij moehahaha

Claude Jacque | 09-10-06 | 13:25

staat 66 voor het aantal vrouwen per turk ?

Westwoud | 09-10-06 | 13:24

Maar wel de partijnaam omdopen naar 66turken.

Het woord democratie mogen deze fascisten niet misbruiken.

Naar de woorden van erdogan:

democratie is als een bus, je stapt in rijdt naar je bestemming en stapt weer uit.

solidstate | 09-10-06 | 13:24

Nieuws van de dag: D66 zal worden omgedoopt in T66.

Shani | 09-10-06 | 13:24

Mogen Turken wel stemmen op een vrouw?! Lekker principeloos, past goed bij D66 zou ik zeggen.

shock'nblog | 09-10-06 | 13:23

Hmm, wie zwijgt stemt toe, toch ?
Maar het is wel weer erg typerend voor D66. Heikel onderwerp ? Neem vooral geen standpunt in, dan kunnen we nog met de windjes meewaaien straks.

diepgraver | 09-10-06 | 13:22

bwoehehehe.
En terecht!

kruT | 09-10-06 | 13:22

democraten 66 ==>> turken 2006

ga dan blanco stemmen ofzo....

QB (ja die.....) | 09-10-06 | 13:21

Geen toerken in de regering please..........

Tising | 09-10-06 | 13:20

mmm... zie alexje gister niet (buitenhof) dat dit nou juist niet de bedoeling was?

ed.. | 09-10-06 | 13:17

errug vlot zijn julie ook niet.. oud journaal item herhalen..

. | 09-10-06 | 13:17

D66, voor wie geen mening heeft. Goede slogan.

Multikuli | 09-10-06 | 13:16

Had Mierlo toch gelijk met opheffen.
Een partij die voor elke stelling minstens 2 meningen heeft, heeft GEEN bestaans recht. Maar het geeft de politiek wel een hoge clownsgehalte. Nu nog een Rode Neus

Virtueel | 09-10-06 | 13:14

Ach gossie, kom d'r maar in Fatma:
"We hebben een nieuwe onderkant
De angst en de woede waarin we leven komt tot uiting in onze beleving van immigranten. Ook bekend als gastarbeiders, buitenlanders, allochtonen, nieuwe Nederlanders, ‘medelanders’ en ‘geitenneukers’. Ze zijn gekleurd en de meesten bevinden zich onderaan de maatschappelijke ladder. De onderkant van Nederland is tegenwoordig zwart. Daarmee hebben we nog geen etnisch probleem. En de onderkant van Nederland is moslim. Daarmee hebben we nog geen religieus probleem. Nederland heeft gewoon een nieuwe onderkant. En wat wil het geval: de onderkant van Nederland kwam altijd van buiten. Honderd jaar geleden werd Rotterdam overstroomd door Brabanders. Mensen met namen als Pastors bouwden enorme katholieke kerken - tot verbijstering van geboren Rotterdammers. Nu staan die roomse godshuizen op de monumentenlijst. Inmiddels is Rotterdam overstroomd door Turken en Marokkanen - en die bouwen enorme moskeeën. Wedden dat de Mevlana Moskee over honderd jaar een officieel monument is?"
Nah Fatma, die Brabanders (en Zeeuwen en Drenten) die Rotterdam destijds overspoelden werkten allemaal. Bovendien liepen ze niet te jammeren om hun eigen Brabantse scholen en verenigingen. En ondanks de scheve ogen van d'n Ollanders wisten ze zich binnen één generatie volledig aan te passen en op te gaan in het Rotterdamse. Neem daar eens een voorbeeld aan, domme soepkip!

sjaakdeslinksesul | 09-10-06 | 13:14

op het kereltje stemmen? dach het nie

Detox | 09-10-06 | 13:13

Hoe strategies kan je zijn, met een troef die Fatwa Kosher Kaya heet....

KaiserSoza | 09-10-06 | 13:13

PvdAllochtonen, maar dan ff niet Turken. D66 .. mmm..

Jan Passant | 09-10-06 | 13:12

Als mik het woord zetels hoor, moet ik altijd aan dat hysterische wijf denken die Fortuin een taart in z'n gezicht gooide. Op naarrrwww de nul zaitols...

de bier | 09-10-06 | 13:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken