Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Europees Parlement heft internetvrijheid op

freeinternet.jpg Kijk en daarom zijn mensen zo achterdochtig als de neten als het gaat om het Europees Parlement en alles wat met Europa te maken heeft. Misschien heb je de term wel eens voorbij horen komen: Amendement 138. Komt er kort gezegd op neer dat internetproviders niet zomaar gebruikers kunnen afsluiten zonder een toetsing vooraf door een onafhankelijke rechter. Onlangs pleitte Nicolas Sarkozy voor een zogenaamde Three-strikes-out-maatregel (zie HIER de Franse Bits of Freedom) waarbij iedereen die wel eens illegaal een filmpje downloadt na twee waarschuwingen zonder pardon van het internet afgeknepen kan worden. De plucheklevers in Brussel/Straatsburg snelden zich naar de camera's om te verklaren dat er absoluut "geen beperkingen mogen worden opgelegd aan de fundamentele rechten en vrijheden van eindgebruikers zónder een voorafgaande rechterlijke uitspraak". Maar dat was toen. Inmiddels hebben die lapzwansen Amendement 138 keihard laten vallen. Ineens is toetsing achteraf toch voldoende. Oftewel: Weg internetvrijheid. Goedverdoemme we leven hier toch niet in Noord-Korea? Jee Pee Balkenende, als jij president van deze boevenbende wordt achtervolgen we je tot het bittere einde. Opdat een miljard anonieme pizza's je brievenbus moge teisteren. Mannen te paard, we zijn verraden! Update: Uitstekend leesvoer hierover van Arnoud Engelfriet HIERR

Reaguursels

Inloggen

Wireless abo'tje afsluiten op naam van familielid en klaar. Next

Charlotte | Online | 25-10-09 | 11:41

Lapzwansen. Het woord van 2010.

Charlotte | Online | 25-10-09 | 11:37

einde europa.......

devil_666 | 25-10-09 | 09:24

60 jaar geleden zaten ze in Berlijn, nu zijn ze naar Brussel verhuisd. Fuck dat hele pleuropa!

riooldrab | 25-10-09 | 08:48

PVV was tegen europa.... Zouden ze met meer dingen gelijk hebben?

funkyd | 25-10-09 | 00:49

je kan het blijven herhalen: downloaden van auteursrechtelijk beschermt materiaal is NIET, ik herhaal, NIET strafbaar in Nederland. Het uploaden daarvan integendeel wel!
Dus sue me voor het downloaden van de laatste aflevering van Californication...

bertjegertje | 24-10-09 | 20:45

En welke partijen waren zo pro-EU en wie waren er tegen? Denk er maar eens aan als we in 2011 stemmen gaan

Eventhorizon | 24-10-09 | 18:52

@sir Ockels | 23-10-09 | 22:27
Ik dacht dat dat een geintje was. Maar nee dus.

"Wikinews puts together some of the details around the EU's five-year-plan called Project INDECT, and brings attention to a leaked 'sales-pitch' video: 'An unreleased promotional video for INDECT located on YouTube is shown to the right. The simplified example of the system in operation shows a file of documents with a visible INDECT-titled cover stolen from an office and exchanged in a car park. How the police are alerted to the document theft is unclear in the video; as a "threat," it would be the INDECT system's job to predict it. Throughout the video use of CCTV equipment, facial recognition, number plate reading, and aerial surveillance give friend-or-foe information with an overlaid map to authorities. The police proactively use this information to coordinate locating, pursing, and capturing the document recipient. The file of documents is retrieved, and the recipient roughly detained.'"

en.wikinews.org/wiki/Listening_to_you_...

Stir Glenfarclas II | 24-10-09 | 16:30

Ik vind het triest..
Internet, zo'n beetje de enige plek waar nog totale vrijheid heerst, word ons zelf afgenomen.
En wat kunnen wij tegen dit alles doen? Wat kan ik als 17 jarig meisje bereiken?
He-le-maal NIETS. Waarschijnlijk leef ik over dertig jaar onder een strak regiem van regeltjes die er stiekem bij in geslopen zijn maar die bij elkaar toch eigenlijk wel een zware last zijn. Dan is het al te laat om iets te doen.
Misschien is het Pizza-idee toch niet zo'n gek idee. Laten we alsjeblieft op 1 of andere manier laten zien dat we het hier niet mee eens zijn. Want zolang er niemand schreeuwt, zullen 'hun' gewoon doorgaan.

mmmoon | 24-10-09 | 14:21

"Deze aanpak verdient het om door het kabinet te worden overgenomen. Vooral de bevrijding van de industrie van heffingen zal de ontwikkeling van nieuwe technieken stimuleren. Philips verklaarde dat het de ontwikkeling van de iPod destijds niet doorzette wegens dreigende heffingen."

Zo, die meneer heeft er verstand van. Zonder die heffingen hadden we dus nu gewoon kunnen genieten van de Philips iPod.
(DOH)

germ | 24-10-09 | 13:09

Politiek is machtsmisbruik. Dat het domme volk er steeds weer intrapt en op de machtsmisbruikers stemt, daar hebben we dit soort wetgeving aan te danken. We geven die macht zelf weg en noemen dat dan democratie.

me,myself and IK | 24-10-09 | 12:03

En na 2 verkeersovertredingen mag je straks ook niet meer van het wegennet gebruik maken. Gewoon doortrekken deze lijn... Tog?

Tog | 24-10-09 | 10:55

Als we nou een democratie hadden, dan zouden we onze vertegenwoordigers in Brussel kunnen bellen en met vriendelijke doch dringende klem laten weten dat wij het hier niet mee eens zijn, dat niemand het hier mee eens is, en dat zij er maar beter een stokje voor kunnen steken als ze ook na de volgende verkiezingen nog willen rekenen op hun belastingvrije onkostenvergoeding.
Helaas hebben wij in Europa geen democratie, dus moeten we ons beperken tot het roepen van driewerf 'Boe!' en het voeren van eindeloze ziejewel-gesprekken.

draaiarts | 24-10-09 | 08:52

Citaat uit film (Lumenatra | 24-10-09 | 01:06 ): An inch.. It is small, and fragile. And it's the only thing in the world worth having. We must never lose it, or give it away. We must never let them take it from us.
.
.
.
*Op eBay zoekt naar 15 miljoen Guy Fawkes maskers*

Lumenatra | 24-10-09 | 03:36

repulse | 23-10-09 | 20:59
"Er is geen enkele revolutie die niet collectivistisch is geweest in de geschiedenis te vinden"

Met alle respect, en excuses voor de late reactie, maar wat een gelul. Iedere collectivistische, zogenaamd belangrijke revolutie, bestaat alleen maar in de geschiedenisboekjes. Werkelijke vrijhieid, gelijkheid, broederschap, is een traag proces en wordt aan de onderkant doorgegeven, stapje voor stapje.

harry pikkel | 24-10-09 | 02:36

*Gedownloade versie van V for Vendetta aanzwengelen doet*

Lumenatra | 24-10-09 | 01:06

@tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:54
Alles heeft zijn prijs. Kiezen we voor het gevoel van rust, relatieve welvaart en welzijn, dan is een schijnheilige regering inbegrepen. Mensen pikken het namelijk niet meer als hun warme mandje, hun rozig wereldbeeld, wordt weggenomen. Zie de babyboomers, die nu mooi alle geneugten hebben veilig gesteld en zich derhalve de meest verwende en gelukkige generatie mogen noemen.

En-el Hak | 24-10-09 | 00:30

Zucht, waar kan je nog heen... er zijn dictaturen waar nog meer internetvrijheid heerst

Lafayette | 23-10-09 | 23:53

Welkom in de Unie van de Sovjet Europese Republieken.
Ook wel USER genaamd.

Superior Bastard | 23-10-09 | 15:17

Of EUSSR ???

ikben_ik_jijbentniks | 23-10-09 | 23:25

FUCK DIT!!
Politiestaat in wording zet weer een tandje bij...... :/

Noiseja | 23-10-09 | 23:22

Heau even | 23-10-09 | 15:48
Ik vraag me dat ook vaak af. We spuien op fora ons ongenoegen dat we het niet willen. Ik hoor het ook om me heen. Maar we pikken steeds meer de beperkingen die ons worden opgelegd. We klagen over de hele politieke kliek die zo verrot is tot op het bot en NL BV in de afgrond flikkert maar we doen niets. Soms denk ik wel eens dat we met ze allen de kracht er niet meer voor hebben. Tijd zal het leren.

De Turk | 23-10-09 | 22:40

@ schuco | 23-10-09 | 21:55 Ik roep dat al jaren, maar iedereen kijkt je glazig aan. Nu komen ze aan het liefste speeltje van de massa. Misschien gaat het balletje nu rollen.

Heden Stamppot | 23-10-09 | 22:25

Ach, en zo zal door het Europarlement ELKE vrijheid opgeheven gaan worden.
Want vrijheid is lastig en moelik te controleren. Mensen krijgen daar rare ideeen van. Zo van dat ze evenveel rechten hebben als politici enzo. Welkom op Animal EuroFarm

schuco | 23-10-09 | 21:55

jeuj, over een paar jaar kan ik geen belasting meer betalen, want dat moet dan via internet

aight.. | 23-10-09 | 21:51

Wel grappig dat je refereert aan een anekdote over Adriaan Jaeggi. Die man is een held. Van Beroep.

Amadeusdus | 23-10-09 | 21:48

Alles dat in Europa niet verboden is, is verplicht.

CoJoNes | 23-10-09 | 21:09

harry pikkel | 23-10-09 | 20:35

De politieke crisis. Een power elite die ons in de tang heeft. Die de economische crisis als instrument hanteert om ons in het gareel te krijgen en te houden.
Pas als we individueel beseffen hoe we met open ogen worden belazerd kan er een collectieve beweging komen die misschien nog iets kan redden.
>
We zijn het eens.
Er is zeker ook een spirituele crisis. Het feit dat mensen zich met open ogen laten belazeren geeft de matheid aan. We zijn moe, murw geslagen en niet langer onverschrokken. Kun je die power elite uit elkaar rukken? Kun je de moedeloze burger enthousiasmeren voor de toekomst? Dat enthousiasmeren is in volle gang met de obamania. Helaas is dat pro power elite en een voortzetting van de status quo. Het grootste gevaar voor het voortbestaan van de mensheid is onverschilligheid en selectieve waarneming.
>
Fijne uitwisseling Harry. Thx.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 21:09

Hallo?! Als er ook maar 1 iemand denkt dat hij/zij nu anoniem surft, dan heb ik een verrassing voor je. Wat denk je nou zelf? NIEMAND surft anoniem, alles wordt gecheckt in case of verdachte gevallen. Denk je nou echt dat de AID geen contacten heeft bij isp's? Denk nog een keer...

eFBiejaaj | 23-10-09 | 21:04

De boekdrukkunst, daar hadden de toenmalige machtshebbers ook zo de kolere aan.
Kon het volk gaan lezen, en dat geeft maar onrust en niet gewenste creativiteit. Tierelier en trammelant.
*Verdiept zich verder in een webpagina over rook, vuur en vlagsignalen.*

jatochnietdan? | 23-10-09 | 21:00

harry pikkel | 23-10-09 | 20:35
Er is geen enkele revolutie die niet collectivistisch is geweest in de geschiedenis te vinden. De basis van elke revolutie is juist dat de onderlaag(thehavenot's) collectief besluit om de bezittingen en de rechten van bovenlaag(thehaveall's) opnieuw te distribueren tussen alle ingezetenen.
De basis van de aankomende revolutie is dan ook al lang aanwezig, het is alleen maar een kwestie van tijd tot de juiste gebeurtenissen tot een dusdanige crisis leiden, die de revolutie ontketenen.
Helaas zal die revolutie uitmonden in nog meer regulering, de nwo is momenteel het vehikel, waarmee regelgeving in plaats wordt gebracht voor komende generaties. De ontketening zal imo komen door de val van de dollar en het naar buiten komen dat de grootbankiers dankzij de bailouts zoveel cash tot hun beschikking hadden dat zij praktisch gezien bijna de gehele wereld hebben opgekocht. Burgers over de hele wereld zullen in opstand komen, de bezittingen zullen worden onteigend en overgedragen aan een world government. Zodat er met zekerheid kan worden gesteld dat nooit meer een kleine groep mensen, zoveel zullen bezitten...

repulse | 23-10-09 | 20:59

Ik begin zo langzamerhand toch wel iets te voelen voor een soort van islamitisering van europa.
Fijn met z'n allen terug naar de middel eeuwen en vanaf daar weer opnieuw beginnen.
We weten nu waar en hoe het zo fout heeft kunnen lopen dus met een beetje mazzel komt de mensheid er een stuk beter uit.

Als we van in het verleden door anderen gemaakte fouten willen en kunnen leren dan...

paost712 | 23-10-09 | 20:57

Bigi Bana Boy | 23-10-09 | 20:52
Tom Cruise ook zo'n engerd.

Frank Culemborg | 23-10-09 | 20:56

@Merlot | 23-10-09 | 19:47
Vandaar ook mijn motto: burger houdT moed, het is weldra oorlog.

Frank Culemborg | 23-10-09 | 20:53

Mijn vader heeft mij zijn leven lang gewaarschuwd voor kleine mannen zoals Sarko. Levensgevaarlijke frustraten met een minderwaardigheidscomplex compensatiedwang. Denk Napoleon, denk Mussolini, denk Franco. Deaud aan kleine mannetjes.

Bigi Bana Boy | 23-10-09 | 20:52

blij dat ik een nerd ben, het internet is van ons ten slotte. zolang er bij de "powers that be" geen mensen zitten die verstand hebben van het internet/IT, maak ik mij geen zorgen (dat en ik download amper illegaal. films vind ik weinig interessant en muziek koop ik netjes)

DualDenz | 23-10-09 | 20:50

En terecht, stelen mag je normaal ook niet en de opmerkingen; de media moet goedkoper worden... laat me niet lachen. De media is nog nooit zo goedkoop geweest. Vroeger 20 euro voor een cd en 30 euro voor een dvdtje pfff

pinnokio | 23-10-09 | 20:39

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 19:01
Volgens mij zitten we deels op dezelfde golflengte, maar hanteren we andere begrippen. Met je laatste alinea ben ik het in ieder geval volledig eens. Revolutie kan alleen van binnenuit komen en kan daardoor per definitie niet voortkomen uit een opgelegde, collectivistische beweging. Dan raak je van de regen in de drup.

Maar wat bedoel je precies met een crisis? Doel je dan op de economische crisis of op een spirituele crisis of allebei? Als ik het goed vertaal moeten mensen volgens jouw hypothese eerst beseffen dat ze in een schijnveiligheid leven, waardoor ze hun conditionering overboord gooien, waardoor er daarna ruimte is voor een nieuwe filosofie waarin de mens gelooft in zijn eigen kracht.

Volgens mijn hypothese moet je ze een betere (en echte) worst voorhouden dan de huidige collectivistische worst, door de mechanismen van de boven ons gestelden te ontmaskeren. (zie bijv. wlodek 19:21). Van daaruit is er ruimte voor meer economische en geestelijke vrijheid.

harry pikkel | 23-10-09 | 20:35

George Orwell gij visionaire....

dalouiman | 23-10-09 | 20:32

Pff de tiende keer deze week Geertje Wilders...

dalouiman | 23-10-09 | 20:27

dus vanaf nu allemaal downloaden vanaf de zaak ?

krem | 23-10-09 | 20:18

Dankzij Brein ben ik serieus naar the Piratebay gaan kijken en hier ben ik Brein best dankbaar voor. Het heeft een paar schitterende oude TV series opgeleverd die nergens te verkrijgen zijn.

Stir Glenfarclas II | 23-10-09 | 20:04

Nouja whatever, gaan we weer terug in de tijd met Crazy-Bytes, Twilight, Winzippers ...

doskabouter | 23-10-09 | 20:04

En verkeersboetes mogen ook al zonder machtiging worden afgeboekt.
Tsja.
Alle macht berust bij twaalf ongekozenen, en uw grondwet is geen gebruikt pleepapier meer waard (zie art 1.6 van de EU Grondw .. eh, Verdrag).
Zeiden de Nee-stemmers toch?
EUSSR.
Maar goed - het is te laat.
Na de oorlog moeten wij, of onze nakomelingen,of wat er nog van over is, hier lering uit proberen te trekken.

Merlot | 23-10-09 | 19:47

@Jan W. Aansteker

revolutie?
en wat voor een dan? nog nooit in hele menselijke geschiedenis hebben we het zo goed gehad als nu, je mag blij zijn dat er überhaupt internet is

en dan nog steeds zeuren aanstellert

hogehoed | 23-10-09 | 19:42

@flunkerT | 23-10-09 | 19:37
maar pizza's met een lekkere kleffe bodem, net als de hoeren.

googleandi | 23-10-09 | 19:40

@wlodek | 23-10-09 | 19:21
hooooooooooooo, dat zijn veel dingen waar ik het mee eens ben die je daar op noemt. Ik heb niet langer gewacht en ben gegaan, weg uit dat 'staatliche' belasting paradijs.
Ook hier klaag ik dat de benzine weer 10 euricent duurder is geworden, maar het is nog steeds de helft goeiekoper als in NL.... Ik klaag ook waarom ik gediscrimineerd word, niet geholpen in de winkel of restaurant, terwijl de belasting die ik betaal aan de staat gelijk is met het gemiddelde inkomen hier... waarom klaag ik?
Gewoon, ik ben een nederlander...

googleandi | 23-10-09 | 19:39

pizza's en hoeren voor die schoften. nu!
(en een pabo-gids voor Ernst)

flunkerT | 23-10-09 | 19:37

googleandi@ dat wij het hier beter hebben dan mensen in Azië is zeker niet dankzij de overheid maar meer ondanks. De overheden daaroo zijn gewoon een stuk destructiever dan die van ons hier.
Doordat wij een waanzinnig dure staat hebben is alles 5 tot tien keer duurder dan zou moeten zijn. Een VW Tuareg schijnt in de Emiraten zonder belasting €15.000 te kosten, hier een ton, allemaal belasting om de staat in leven te houden. Je huis kost werkelijk maar een fractie van de opgeblazen waarde die je betalen moet en dat komt door vergunningen, bestemmingsplannen en andere bemoeienissen van de staat. Er is geen landbouwproduct dat niet gesubsidieerd wordt wat het eten ook weer aanzienlijk duurder maakt dan het echt is en dat geldt voor ieder artikel en dienst, alles 10 keer te duur omdat we een nutteloze en schadelijke overheid in stand moeten houden. Kejenaagaan hoe rijk we allemaal niet zouden zijn zonder deze nutteloze megaparasiet.
Bedenk dat er niet 1 'overheidsproduct" valt te noemen dat iemand vrijwillig zou aanschaffen, vandaar dat het allemaal onder dreiging van politiepistolen moet gebeuren. Zou je vrijwillig een bouwvergunning kopen als het niet hoefde ? Of een parkeerbon of een burgemeester ? ZOuden we massaal bereid zijn ieder jaar €5 af te dragen om deze kwien en haar mispoche van etnische Duitsers in leven te houden ? Ikke niet hoor, nog geen stuiver wat mij betreft.

wlodek | 23-10-09 | 19:21

"'anonieme pizza's" .... hmmm. i see what you did there

flunkerT | 23-10-09 | 19:18

@wlodek | 23-10-09 | 18:36
Het maakt niet uit welk van systeem je een slachoffer bent. democrazy, socialisme, etc...'wij' zijn altijd slachtoffer met geen inbreng.
Ik moet eerlijk bekennen, na 10 jaar Azie, ik ben niet verbaasd meer dat Nederlanders het goed/beter hebben ergens anders.
Maar ook toegegeven, NL'er blijft NL'er, maakt niet uit waar je woont, thuis tikt het klokje altijd anders.
In the end: enjoy your life. Maak er wat van met de middelen die je hebt... en wij NL'ers zijn daar heel goed in.

googleandi | 23-10-09 | 19:02

harry pikkel | 23-10-09 | 17:46

Overleven als middel? Als conditio sine qua non? Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen de mens in crisis en de mens in kalm vaarwater. Degene die geen gevaar kan of wenst waar te nemen overleeft volgens het stramien van de sociale conditionering. Keurig netjes handelen zoals je geacht wordt te handelen. Niet uit de pas lopen en niet opvallen. Overleven als middel tot sociale acceptatie en waardering eventueel met creatieve momenten.
>
De mens in crisis valt terug op de oerbedrading. Die gooit de sociale conditionering er uit en die vecht voor zichzelf en voor de zijnen. Dan is overleven het doel, het enige doel. Er is geen behoefte aan creativiteit of acceptatie. Er is behoefte aan veiligheid en aan verzorging.
>
Nu nog zover geraken dat de mens inziet dat we in een crisis zitten. Nu.
Revolutie als collectieve beweging is het niet antwoord. Eerst zal er een individuele revolutie moeten plaatsvinden, een bewustwording. De huidige wereldpolitieke constellatie spint garen bij collectieve bewegingen. De Obama beweging bij voorbeeld. Dat is zeer gewiekst in elkaar gezet en wordt door een selecte groep geregisseerd. De massa volgt gedwee. Pas als iedereen voor zichzelf durft te denken en te spreken kan er een bevrijding komen.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 19:01

Verbaasd me niets... onze Jee Pee zit ook al vuistdiep in de Bilderberg clan, samen met Bea... dit is het nog maar het begin....

Tijd voor revolutie ja... maarja... +90% van de Nederlandse bevolking gives no fuck... en meer dan de helft van de Geenstijl komrads ook niet... denken nog steeds aan alu-hoedjes als je over de NWO begint... wake up mensen.... aub... :'(

Hopelijk als ze met het internet beginnen te klooien, dat mensen hier eindelijk wakker worden....

Jan W. Aansteker | 23-10-09 | 18:42

googleandi@ en wat precies hebben wij in te brengen behalve 90% van onze inkomsten en bezittingen ? Je mag een keer in de 4 jaar op poppetjes stemmen die naar voren worden geschoven door politieke partijen en op welke partij je stemt maakt ook niet uit want we hebben hier maar 1 partij die uit marketingoverwegingen verschillende gezichten naar de kiezer toe toont maar of je SP stemt of VVD, je krijg altijd dezelfde zeikerds weer terug. Je krijgt CDA met PvdA en VVD of CDA, VVD en PvdA of welke andere combinatie dan ook maar wel steeds precies hetzelfde.

Democratie is een vreselijk systeem dat politici in staat stelt aan de macht te blijven en moet zo snel mogelijk worden opgedoekt anders komen we nooit van de
Balkenendes, Pechtolden, Ruttens en Bossen af.

wlodek | 23-10-09 | 18:36

wlodek | 23-10-09 | 18:23 thanks! site maar even in mn favo's gezet.

trivius | 23-10-09 | 18:35

tijd voorrrrr.... REVOLUTIE! Weg met superstaat Europa en politiestaat Nederland. wie doet er mee?

SamKoeman | 23-10-09 | 18:34

@wlodek | 23-10-09 | 18:23
HEY! ga je mond spoelen... wij zijn ons, geen lijfeigenen van JP of trix...

googleandi | 23-10-09 | 18:26

trivius | 23-10-09 | 18:16
JA, maar laten we VOC niet verwarren met FOK!
We rule the world.... still. Wij zijn overal (net als de duitsers overigens).

googleandi | 23-10-09 | 18:22

@dixkix | 23-10-09 | 18:12
Ben al jaaaaren weg uit dat betuttelende europia en het bevalt me prima.
Af en toe op vakaansie maar daar houdt het wel bij op.

googleandi | 23-10-09 | 18:17

googleandi | 23-10-09 | 18:11
we hebben altijd onze voc mentaliteit nog, pollens :)

trivius | 23-10-09 | 18:16

Tijd om Europa te verlaten, economische samenwerking ok, maar dit soort beknotting wil niemand. Ik ben benieuwd hoe de partijen een dergelijke aantasting van de burgerrechten gaan verkopen.
Europa is dood, wat mij betreft.

dixkix | 23-10-09 | 18:12

@trivius | 23-10-09 | 17:54
Laat het internet je niet down brengen. Zolang er verbindingen zijn, zijn er altijd uitwegen.
Best allemaal heel interessant overigens, als het ware, reeds!

googleandi | 23-10-09 | 18:11

Volgende keer dus GL stemmen ipv hier huilie huilie te doen.
Sarkozy en Merkel zijn de moderatoren en JP is straks beider trekpop en kop van jut tegelijk.

DonQ. | 23-10-09 | 18:07

Ik zie een tsunami aan Pizza's.

Bigi Bana Boy | 23-10-09 | 17:56

googleandi | 23-10-09 | 17:46
die wetenschap maakt dat ik nog lol blijf hebben in mn leven, maar daarom niet minder kritisch ben naar de huidige ontwikkelingen.

trivius | 23-10-09 | 17:54

@tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:44
mmm. VOA's.... Nooit aan gedacht, ik ben ook zo naief en onschuldig.
Maar het blijft wel jeuken hoor...

googleandi | 23-10-09 | 17:49

@trivius | 23-10-09 | 17:42
Het is en blijf een kat en muis spel. En de geschiedenis leert dat de """gezaghebbende""" altijd achter de feiten aan lopen. Dat zal nooit veranderen.

googleandi | 23-10-09 | 17:46

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:26
Ik geloof niet dat het doel van de mens overleven is. Althans niet in het westen. Juist niet in het westen. Overleven is een middel om een hoger doel te bereiken: creatie, ontwikkeling. Maar in onze tijd lijkt overleven het doel omdat we toegeven aan angst, die voor een groot deel te wijten is aan de inrichting van de samenleving. (een beetje een kip en ei verhaal, omdat die inrichting weer het gevolg is van onze denkwijze)

Concreet: ik zie mensen in mijn omgeving een baan bij de overheid aannemen omdat er daar nou eenmaal veel van zijn, en omdat zo'n baan zekerheid biedt. Maar tegelijkertijd doden ze daarmee ook hun creativiteit, die ze wel zouden gebruiken als ze bijvoorbeeld eigen baas waren. Vervolgens worden ze overvallen door een gevoel van nutteloosheid en vragen ze zich af waarom ze zich niet lekker voelen.

Als je dus de kwaliteit van leven wilt verbeteren, en voor mij is dat synoniem aan creativiteit, dan zou je mensen een systeem moeten voorhouden waarin ze zelfstandiger worden opgevoed en meer vrije tijd hebben om zichzelf te ontplooien, in plaats van zich 40 uur (plus de tijd die ze nu piekeren als gevolg van die 40 uur) bezig te houden met nutteloze zaken. Zo'n systeem is in theorie, met de huidige middelen, haalbaar. Maar het duurt waarschijnlijk minstens een generatie voordat je de meerderheid van de mensen kunt overtuigen dat ze al die overheid en financiele en geestelijke specialisten niet nodig hebben.

harry pikkel | 23-10-09 | 17:46

facisme dit complot van bankieren dat dit lijkt wel niburu

hogehoed | 23-10-09 | 17:44

googleandi | 23-10-09 | 17:41
.
Alsof je daar geen prijs voor betaalt....
Beetje zielig je piemeltje manipuleren terwijl je naar zo'n "you like?" sweatshop meisje kijkt.
Virtueel overdraagbare aandoeningen. Pas er maar voor op.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:44

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:19 anonimiteit bestaat zolang het duurt, dat men niet altijd tijdig ingrijpt is een tweede.
Timsto | 23-10-09 | 17:18 mag ik u dan deels naief noemen. het heeft niets met welke paranoia dan ook te maken, het is toch inmiddels een feit dat de door mij genoemde zaken als gewoon worden beschouwd in de huidige samenleving?. en het is toch ook een feit dat deze touwtjes steeds strakker aangtrokken worden, en de bewakers van de wet iedere maas dichttimmerd.
ik kan daar niet meer uit opmaken dan dat we naar een systeem gaan van totale controle, en daarmee onze vrijheid verliezen.

trivius | 23-10-09 | 17:42

Boeie!!!!
Ik laad toch nooit iets naar beneden, behalve lekkere aziatische fap-plaatjes, vor vrie!!!

googleandi | 23-10-09 | 17:41

Heau even | 23-10-09 | 15:40
Ik denk dat Balsaq wel gelijk heeft, creatieve mogelijkheden zat, alleen kan als die muziek industrie en Brussel echt serieus worden, er toch een probleem ontstaan. Zij kunnen dan bv miljarden pompen in bedrijven die dan 'nieuwe' technologieen ontwikkelen om zaken te verzinnen om die creatieviteit onmogelijk te maken. Zie bv. de berichten over een Siemens/Nokia systeem in het Iraanse internet om afkijken bij internetters door de overheid te vergemakkelijken. Uiteindelijk kan dat zelfs leiden tot het einde der internet zoals we dat nu kennen (wat een echte stap terug zou zijn).
Gelukkig zolang er technische nono's in die politiek zitten, die niets van internet weten, zullen al die alternatieven als SSL en proxies nog wel even mogelijk blijven, en het idee van anonieme blokjes en nodes zijn ook leuke opties.

de^mol | 23-10-09 | 17:38

Ze zullen wel beginnen met het bannen van sites die kritisch zijn, zoals GeenStijl.
Het niet veroordelen of zelfs promoten van illegaal downloaden is dan ook crimineel gedrag....
Geloof me, er wordt niet gestopt totdat alles en iedereen onder controle is.
Big Brother is geen angstvisioen, voor het Europarlement is het Utopia ! Goedverdoemme

beastiaan | 23-10-09 | 17:36

Rustig, niets aan de hand... het gaat niet om u immers, de hardwerkende downloaderT... het gaat om iedere gek die pretendeert de waarheid in pacht te hebben en middels internet het bewustzijn van de massa weet te bereiken, eenvoudig het zwijgen kan worden opgelegd. Nee, democratie helpt niet... zelfs het EP heeft hierin niets in te willen. Wel stel ik voor dat, net als in VS en Canada, het fluoride in het drinkwater terugkomt, zodat u allen niet zo snel van streek raakt en zich niet zo wantrouwend opstelt door een gelimiteerd iq tot 95.

Frank Culemborg | 23-10-09 | 17:33

harry pikkel | 23-10-09 | 17:18
.
Dan moeten we gaan bomen over mensbeeld en over de genetisch vastgelegde en collectief overgeleverde driften en verlangens.
Het doel van de mens is overleven. Zo zit de bedrading in elkaar. De manier waarop is een kwestie van evolutie (progressie) en socialisering. Sommigen menen te kunnen overleven door achter de grootste bek aan te lopen en zich klein te maken. Anderen ambieren het om de grootste bek te hebben. Weer anderen denken door het zich veelvuldig voort te planten een meerderheid te kunnen krijgen.
>
We moeten aan de bedrading van de mens gaan werken. Kortsluiten die hap.
Overleven alleen is niet meer voldoende. Het zou om de kwaliteit van leven moeten gaan.
Kortsluiten zal alleen gaan als je het met de geldstroom verbindt. De mens wordt geregeerd door geld en macht (en als goede derde de sex).

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:26

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:19
Het is maar net waarvoor je de informatie wilt gebruiken. Blijkbaar niet voor een dikke kale bedrieger.

Timsto | 23-10-09 | 17:21

trivius | 23-10-09 | 17:13

En toch lukt het een dikke, kale, midvijftige Toyotarijder om fijn anoniem, langere tijd, verstandelijk beperkten het geld van de bank te lullen.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:19

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:54
Maar nu de hamvraag: hoe verander je die status quo? We weten (of voelen in ieder geval aan) dat er iets goed mis is, maar ergens tegen zijn is niet genoeg om te veranderen. Een mens gaat pas ergens voor als hij een doel heeft. En wat is dat doel? Vrijheid is een mooi begrip, maar ook een hol begrip. Je zou dus eerst een realistisch ideaalbeeld moeten schetsen, zodat je daar als samenleving naartoe kunt werken. Maar waar moeten wij het mee doen? Met dode ideologieën en tegenstanders daarvan.

*our great war is a spriritual war*

harry pikkel | 23-10-09 | 17:18

trivius | 23-10-09 | 17:13
U heeft deels gelijk, deels bent u paranoïde.

Timsto | 23-10-09 | 17:18

echt

waarom is iedereen zo vrijheidsgeil

ze hebben gelijk, net als dat je geen tasjes mag stelen mag je via internet ook niet stelen.

In het internettijdperk is het normaal dat er ook daarover regels komen.

love and peace | 23-10-09 | 17:17

Ik heb een hekel aan de mensen die niet weten waar ze het over hebben!
Ik heb een hekel aan de mensen die de mensen die niet weten waar ze het over hebben fout adviseren!
Laat politiek nou niet beslissen over iets waarvan ze zelf net het bestaan hebben ontekt.
Free the internets!

Timsto | 23-10-09 | 17:15

republiek banana 15.35
U bent of voelt zich superieur?
Blijkbaar alleen maar op het gebied van woordjes.
Ex leraar basisschool?

Dostranamus | 23-10-09 | 17:13

Vieze Tonnie | 23-10-09 | 16:38 Welke revolutie heeft niet een grotere macht van de staat tot gevolg gehad?
je slaat de spijker op zn kop.
hoemeer verzet we plegen (hoe creativer we zijn met het omzeilen van de gestelde regels) des te steviger komen ze in het zadel te zitten.
het loopt uit op een totale controle van de samenleving.
hoe we ons nu vandaag de dag ook voortbewegen,het maakt niet uit, de overheid weet het of kan het te weten komen wanneer het ze belieft, nummerkerkenning op de snelwegen, ons mobieltje als track&trace systeem, begeven we ons in de openbare ruimte dan kun je er vergif op innemen dat één of meerdere camera's je doen en laten vastleggen, in de winkel, restaurant of op de werkvloer idem dito.
ons koopgedrag vastgelegd middels klantenkaart en pinpas, ook het reisgedrag en de aanslagen op het toetsenbord zijn allang geen geheim meer.
en o wee als we afwijken van het gestelde stramien, er is inmiddels voor al ons doen en laten wel een toezichthoudende instantie om ons in het gareel te houden en ons op de vingers te tikken. en de tikken worden steeds harder.


trivius | 23-10-09 | 17:13

Riessjaar | 23-10-09 | 17:02
.
Is het niet zo dat je je ballen inlevert zodra je verstand van Europese Wetgeving wilt hebben? Het woord conciliatie alleen al.... dan heb je gegeten en gedronken en ben je genaaid. Next.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:06

We worden financieel uitgekleed door bandieten in kostuum en mantelpak,
tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:54
Juist. Bijna nergens anders zie je mensen zóveel verdienen, en zóveel weer uitgeven aan the bare minimals. Voorbeeld: ik verdien 2000 euro netto per maand. Daar houd ik 1000 euro van over. Die andere 1000 verdwijnt met flukse salto's in de zakken van het Ministerie van Financiën.
Dan kunnen de westerse leiders wel heel bestraffend met hun vingertje zwaaien naar leipo's als Mugabe en Kim Jong Il; zelf zijn ze geen haar beter. Het systeem is niet een vooropgezette scam - het is gewoon nooit veranderd sinds de VOC-tijd. De elite zorgt voor zichzelf, met dank aan de paupers. De enige truc om niet bestolen te worden, is emigreren naar Namibië. Daar zijn de blanken gewoon Duitsers.

dosis | 23-10-09 | 17:05

@En-el Hak | 23-10-09 | 16:57
Ja, dat kunnen ze ook wel maar er is ook een grote mate van volgzaamheid. In eerste instantie willen Aziaten geen tumult; het zijn "groepsdieren", die eerder lijdzaam verzet zullen plegen dan zich openlijk ergens tegen uitspreken. Ze zeggen gewoon ja, maar doen nee. Maar je hebt gelijk: als ze eenmaal "los" gaan zijn ze niet te houden...

Brouhaha | 23-10-09 | 17:03

Dit soort stukkies van Brusselmans zonder kop of staart krijg je als je de ballen verstand hebt van Europese wetgeving, het voorbereidend traject in de ITRE-commissie en conciliatie... www.europarl.europa.eu/news/expert/inf...

Riessjaar | 23-10-09 | 17:02

dosis | 23-10-09 | 16:54

Hoho. Kom niet aan Edith Bunker.
Zij had het vermogen om Archie wijsheid bij te brengen zonder dat hij het gevoel had beleerd te worden. En niemand kon zo mooi GLOOOORIAAAAAAAA roepen.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 17:01

Ok dus niemand heeft straks internet meer omdat iedereen is afgesloten?

maartone | 23-10-09 | 17:01

Maar goed, ook dit bericht knaagt weer aan het vertrouwen in onze "leiders", en dat is goed. Hopelijk komt ooit het moment dat het volk optaat en het corrupte zooitje labbekakken aan de dijk zet!
.
Als verzetsdaad (volledig binnen het kader van de wet) tegen het verkwanselen van onze rechten in Europa kun je van nu af aan consequent stemmen op Wilders en zijn PVV. Niet omdat die de zaak gaan oplossen, maar omdat het chaos zal veroorzaken bij de volgende kabinetsformatie. De regentenklieken en apparatsjiks van CDA, PvdA (wat er van over is), VVD en al die andere kudtclubs schijten nu reeds zeven kleuren stront; laten we er acht van maken!

Brouhaha | 23-10-09 | 16:59

@Brouhaha | 23-10-09 | 16:51
Ben het met het tweede gedeelte eens. De Noord-Koreanen worden op meesterlijke wijze bespeeld. Maar geweld en wanorde haten...? Vertel dat eens aan de Noord-Vietnamezen en de Japanners. Nee, Aziaten zijn heel wel in staat tot vechten.

En-el Hak | 23-10-09 | 16:57

En-el Hak | 23-10-09 | 16:42
Mijn vakantie gaat ook duidelijk niet naar de massabestemming. En tv heb ik niet, dus Yvon Jaspers komt er bij mij niet in. Nare policorrecte spruitjestrol. We zetten haar niet op de troon omdat we dat we dan een nóg groter modderfiguur slaan. Van Harry Potter naar Edith Bunker. Lijkt me geen promotie.
Ondertussen zijn de voorlopers (in een VOC-vocabulaire ook wel pionier genoemd) de sjaak, en waarom? Omdat de voorlopers te ver vooruit lopen. De machthebbers kunnen ze niet meer bijhouden. Dan maar afremmen.

dosis | 23-10-09 | 16:54

En-el Hak | 23-10-09 | 16:47
.
Het is bizar omdat het in Nederland net als elders een schijnveiligheid betreft. We hebben het niet rustig en goed. We worden financieel uitgekleed door bandieten in kostuum en mantelpak, we worden aan alle kanten ondermijnd door ideologisch gestoorden die ons wensen te onderwerpen en we willen het niet zien. Want dat is het. We willen ons vastklampen aan die schijnveiligheid. De realiteit is te lastig om te bevatten. Zolang we en masse de naakte keizer als bestgeklede man blijven toewuiven verdienen we niet beter.
De mens is gemakzuchtig en defaitistisch geworden. Bang. Een handje rijst per dag is voldoende om de kogels rond je kop voor lief te nemen.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:54

@En-el Hak | 23-10-09 | 16:47
Het is niet zo verbazingwekkend dat de N.-Koreanen berusten in hun lot: ten eerste zijn het Aziaten, en die haten geweld en wanorde en ten tweede zijn ze zo gehersenspoeld dat ze echt denken dat, daar waar hun Grote Leider bijvoorbeeld poept, er duizend veelkleurige vlinders neerdalen om zijn keutel op te eten en om te zetten in geurige nectar; en geloof me, hoewel ik dit nu even verzin, de werkelijkheid in N.Korea is nog veel krankzinniger!

Brouhaha | 23-10-09 | 16:51

Zullen we zelf zo'n club als buma of brein oprichten, en dan lekker de europarlementariers de hele tijd offline schoppen?

prins_heerlijk | 23-10-09 | 16:50

@Vieze Tonnie | 23-10-09 | 16:47
BZV op vakantie.... Nederlanders komen en masse tegelijkertijd klaar.

En-el Hak | 23-10-09 | 16:50

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:46

Jep, we zijn sowieso de lul.

pius | 23-10-09 | 16:48

Het wordt nu echt tijd voor U-bocht constructies via zwaar-gecrypte VPN-tunnels naar proxies in de VS, een land waar veel mis mee is maar waar ze nog wel enig besef van burgerrechten hebben.
.
Europa wordt een fascistische heilstaat, enkel en alleen omdat 1 enkel groot land zoals Frankrijk (althans, dat denken ze zelf) een eigen wetje wil doordrukken dat strijdig zou zijn met de EU-regels! Via achterbakse machtspolitiek zorgen die gluiperige Fransoozen er wel voor dat gewoon de EU-regels even worden aangepast!
.
@nachtschilder | 23-10-09 | 16:39
Verwcht niet te veel van de PVV... Hoewel ik er wel op zal stemmen (puur om de regenten te treiteren) heeft de PVV niet veel met Vrijheid te maken...

Brouhaha | 23-10-09 | 16:47

@tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:38
Dat komt omdat Nederlanders het goed, rustig en veilig hebben, de drie voorwaarden voor een ant-revolutionair karakter. Ofwel rust, reinheid en regelmaat. Alleen volkeren die niets meer te verliezen hebben -zie de voormalige DDR- zijn bereid tot revolutie. Daarom vind ik het zo bizar dat die bende Kims in Noord-Korea nog steeds stevig in het zadel zit; alle voorwaarden voor een revolte zijn daar aanwezig.

En-el Hak | 23-10-09 | 16:47

En-el Hak | 23-10-09 | 16:42
Het hoogst haalbare is 'Boer zoekt vrouw op vakantie', deze zomer op de buis.

Vieze Tonnie | 23-10-09 | 16:47

pius | 23-10-09 | 16:42
.

Qua filosofie zijn we er niet op vooruit gegaan.
Alles is nu terug te herleiden tot het moderne twitterdilemma:
To follow or not to follow.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:46

Kijkt uit het raam en ziet dat er bij Free Record Shop alweer geen klant in de winkel is...

Alexander de Kleine | 23-10-09 | 16:45

Je zou kunnen stellen dat je een vergelijking kunt trekken met de grootte van een Veestapel. Als die groot genoeg is dan is hij rendabel.
Vergelijk het met de Autoindustrie en je hebt de juiste graadmeter.
In filosofische zin is het allemaal volstrekt logisch.
Groot word groter.
Het volume bepaalt uiteindelijk de temperatuur.
Dus deze wet is als kip in een wolvenroedel.
Acceptabel maar vreemd.
Was het niet Scheringa die zei.
DE DSB is niet failliet de Staat is moreel Failliet?
Dan is het toch duidelijk dat trends in de Mode vooraf bepaalt worden of niet?
Ik denk dat het helder is waar ik op doel...

pius | 23-10-09 | 16:42

@dosis | 23-10-09 | 16:30
We maken er nu wel een gebbetje van, maar in de kern zijn Boer Zoekt Vrouw en vakantie -en dan niet de globetrotterige stedentriprommel waaraan ik me laaf, maar de vertrouwde camping of appartementvakantie- dé twee zaken die ons Nederlanders binden. Waarom zetten we een campingbruine Yvon niet op de troon?

En-el Hak | 23-10-09 | 16:42

wat vind de PVV ? ...... maar nu eerst ff vrijmiboooooo, en ik ben al aan de late kant.

nachtschilder | 23-10-09 | 16:39

dosis | 23-10-09 | 16:30

Revolutie in NL? Hahahaha.
Ik weet niet wie er het loodje moet leggen voordat Nederlanders opstaan en zeggen: GENOEG. Waarschijnlijk Yvonne Jaspers ja. Of Kluun.
Zolang om 18:00 uur de piepers op tafel staan te dampen en moeder de vrouw op woensdagavond een keer op de rug aan Engeland denkt loopt het in NL niet zo'n vaart.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:38

Ik hoor, gevangen door ons eigen systeem, revolutie, democratie. Bon. Wat o.a. trivius | 23-10-09 | 15:59 zegt, dat de democratie een wassen neus, is waar. Ik vrees echter dat het niet een paar poppetjes zijn die de rest bespelen (een regering oid), maar dat het een systeem is dat in de loop van een paar eeuwen zichzelf heeft versterkt en dat zich prima kan bedruipen zonder welke regering dan ook. Revoluties versterken het alleen maar. Welke revolutie heeft niet een grotere macht van de staat tot gevolg gehad?

Vieze Tonnie | 23-10-09 | 16:38

sodep

Uberheertje | 23-10-09 | 16:37

Artiesten als DJ Armin van Buuren (goed voor 10.000 euro per half uur) hoor je niet klagen, voor hen is CD verkoop bijzaak. Het zijn de randdebielen van de platenmaatschappijen die over de ruggen van hun wurgcontractartiesten geld graaien en dat, heel krampachtig, zo willen houden. Sterkte heren, het lijkt me een zware klus ;-)

Alexander de Kleine | 23-10-09 | 16:36

Hoe zit het overigens dan met het "Verdrag van Straatsburg" waardoor de zeezenders de lucht uit moesten?
Dat hield in dat een ieder vrij is om te ontvangen wat hij wil en kan.
Hoe beangstigend dit rare voorstel ook: het klopt niet. Hè hè.

Erikje | 23-10-09 | 16:35

Zij=zijn

pius | 23-10-09 | 16:34

Europese regelgeving is vaak breed en abstract geformuleerd zodat iedere lidstaat zijn eigen speelruimte kan creeren.
Veel zaken die aan Europa worden toegeschreven Zij vaak afkomstig van de Lidstaten zelf.

pius | 23-10-09 | 16:34

@ Zo jammer! / 16:23
die de uitgang van de telefooncel niet kan vinden

Tobi | 23-10-09 | 16:33

Eigenlijk heb je maar weinig privacy in nederland.

DataStream | 23-10-09 | 16:32

Nederland zal wel weer voorop gaan lopen met dit verhaal.

Er wordt nu al in 1 jaar meer getapt in Nederland dan in de V.S. En dan heb ik het over telefoons.
Zonder 3 waarschuwingen overigens. Gewoon omdat het kan..

Veritastiesch | 23-10-09 | 16:30

En-el Hak | 23-10-09 | 16:22
Ah fuck, BZV! Nu toch maar die paniekjoint opsteken. In het Kabinet Balk V wordt Y. Jaspers de nieuwe minster van Jeugd en Gezin. Dezelfde dag dat ik me laat steriliseren.
Yup, vakantie en Boer zoekt Vrouw zijn de hoekstenen van de beschaving. als die wegvallen, breekt de revolutie pas écht los!

dosis | 23-10-09 | 16:30

Is er nou nix of niemand die dit soort dictatoriale mafiapraktijken een halt kan toeroepen? Wie stopt de copyrightmafia?

Kyokushinkai | 23-10-09 | 16:29

Als entertainers belachelijk veel geld willen verdienen moeten ze er goedverdoeme maar harder voor werken! Optredens, meet and greets, openingen en meer van dat soort meuk kan bakken met geld opleveren. CDtjes en films zijn enkel de ticked. Daarna mogen ze best nog wel werken... to hun 65tigste!
Auteursrechten mijn aars! ben zelf muziekant, die fucking paar cent die je als artiest voor een cd krijgt is echt de moeite niet. Het blocken van downloaden is enkel op initiatief van die topzware media concerns.

Supreme Fatt Ass | 23-10-09 | 16:27

Tobi | 23-10-09 | 16:22

Three strikes you're out tietenspel. Smart ass!

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:27

Biep | 23-10-09 | 16:16
Beter een goeie dictator, dan een slechte president.
Het is niet eens een kwestie van 'men luistert niet naar ons'. Den Haag luietsert juist heel goed, let maar op tijdens het voorstellen van de verkiezingsbeloftes. Man man man, wat luistert bijvoorbeeld Bos toch altijd goed naar ons.
En als de verkiezingen geweest zijn, dan luistert hij weer naar Bea. En Bea legt heur oor weer te luisteren bij de Captains of Industry, die op hun beurt heel goed luisteren naar de managers van die 10.000 hedgefunds. En in de hedgefunds wordt weer geluisterd naar Bohemian Grove (met die uil), want in Bohemian Grove maken de ecte ecte grote jongens uit wat er gebeurt.
Dus krijg lekker het zuur met je Balkenende en Ernesto HB, want die hebben net zo veel/weinig te vertellen als wij. Ze krijgen er alleen beter voor betaald.

dosis | 23-10-09 | 16:26

Je stemt; NEE !! ... en toch krijg je Europa met al zijn idioterie door je strot geduwd. Alleen Tsjechië nog en JPB kan de allereerste keizer/dictator worden van het grote Europese 4e Rijk. En is het gedaan met de vrijheid.

RugOp81 | 23-10-09 | 16:25

Typisch weer een niet adequate schijnoplossing van steentijd regeerders. Zoek maar eens in Google op "hide ip" en surf daarna anoniem naar elke site om daar naar hartelust te downloaden. Daarnaast wordt heel veel beschermd werk aangeboden op filesharing sites zoals Rapidshare. Die files zijn ingepakt (ZIP/RAR) voorzien van paswoorden en dragen namen die niets zeggen over de inhoud er van. Opsporing lijkt me in dit soort gevallen dan ook onmogelijk. Kortom, er wordt opnieuw met simplistische regels aan iedereen beperkingen opgelegd terwijl de grote groep diehards weinig belemmeringen zullen hebben het vinden van interessante downloads.

Alexander de Kleine | 23-10-09 | 16:25

Biep | 23-10-09 | 16:16

Dat klinkt enorm defaitistisch.
Democratie is een uitgehold begrip en wordt constant verward met vrijheid en medezeggenschap. Het is niet anders dan de dictatuur van de (soms nipte) meerderheid die een grote minderheid in de kou laat staan. Fascisme is ook niet alles denk ik dan maar.
>
Bij velen is er niet de bereidheid (lees: geld en tijd) om de politiek te bevechten. Het is makkelijker om te klagen en de gebakken lucht te ruiken.
Het draait allemaal om geld. De mens laat zich door de overheid paaien met geld en vergeet voor het gemak dat het zijn eigen geld is.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:24

JP is eigenlijk onze Clark Kent.

Zo jammer! | 23-10-09 | 16:23

@ tankyouveddymuch / 16:16
Aha! dus met vrijmibo game gemis ben je het wel eensch

Tobi | 23-10-09 | 16:22

@dosis | 23-10-09 | 16:06
Vakantie. Hoe treurig ook, met de vouwwagen, de sleurhut, de bus naar Salou, de Nederlander moet en zal op vakantie gaan. Zolang er vakantie is, is er geen revolutie. En Boer Zoekt Vrouw. Vakantie en Boer Zoekt Vrouw.

En-el Hak | 23-10-09 | 16:22

Nu de belastingbetaler tot het uiterste is uitgeknepen door 'onze' overheid, is het de beurt aan private instellingen om hun nieuwe 'verdienmodellen' te introduceren. Ze hebben er dan ook miljarden ingestoken om deze wetten voor elkaar te krijgen bij onze volks'vertegenwoordigers'. Nu zitten we opgescheept met uitvreterstichtingen die rekeningen sturen naar iemand die een foto heeft gemaakt van de op de openbare weg gelegen Erasmusbrug (Stichting Beeldrecht). Een van die tientallen stichtingen int zelfs 'rechten' op aan belastingbetalers opgedrongen reclame via de Publieke Omroep. Ja, een groot deel van het belastinggeld gaat al naar die uitvreters. Onder andere via de Publieke Omroep, en overheden die 'rechten' afdragen voor hun ambtenaren.

jospeh6085 | 23-10-09 | 16:21

@Rien7847 | 23-10-09 | 15:59:

@En-el Hak | 23-10-09 | 16:06:

Het schokkkende is dat er mensen zijn die dat begrijpen. Wees maar blij dat die er zijn! :-)

Balsaq | 23-10-09 | 16:20

Er zullen ongetwijfeld weer nieuwe backdoors ontwikkeld worden als dit doorgaat -wat nog maar de vraag is natuurlijk-. Die bescherming blijft natuurlijk toch een achterhoedegevecht.

Monkeyman | 23-10-09 | 16:20

Ik ben het roerend met Arnoud Engelfriet eens. Het internet is een machtig, nagenoeg gratis distributie en marketing kanaal. Zet iets goeds op en je hebt instantaan een miljoenenpubliek. Vroeger moest je veel betalen voor 30 seconden reclame op TV. Vroeger moest je afspraken maken over prijzen met de Free Record Shop en Virgin. Nu niet meer. Je krijgt direct marketing gratis in je schoot geworpen als platenlabel. En wat doet SONY/BMG ermee? Niets. Noppes. Nada. Hun marketing directors zijn 60 en hebben geen idee wat ze met dat hele net aan moeten. Ze zouden er goud geld mee kunnen verdienen. Ze zouden zelfs zonder enige vorm van creativiteit iTunes kunnen kopieren. Ze hoeven het model niet eens uit te vinden, alleen maar toe te passen. En doen ze dat? nee. Ze klagen iedereen aan die het wel doet. In geen enkele industrie zie je zo weinig vermogen om internet goed te gebruiken als bij de film en muziekindustrie. En illegaal downloaden is hun straf. Ik download opzettelijk illegaal om ze een lesje te leren.

MDA | 23-10-09 | 16:19

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:10
Vooral dat laatste:) "Hier heb je twee euro, nou kappen met die blokfluit!"
Laatst las ik ergens (zal wel op GS zijn geweest) dat BUMA welgeteld 17.000 artiesten vertegenwoordigt. 1 op 1000 Nederlanders zou dan maar 'artiest' zijn. Maar hoe zit het dan met al die zangerts 'lichte muziek'? (de generaalpardonners, idd)

dosis | 23-10-09 | 16:19

EU RULES! Waarom iets tegenhouden wat toch onvermijdelijk is? Als Europese Superstaat zijn we in staat overeind te blijven in de'nieuwe wereld'. Het is kiezen tussen twee kwaden, Zoals altijd in het leven. Zet jullie idealistische hoedje af and grow up! Life is being screwed!

pius | 23-10-09 | 16:18

Tobi | 23-10-09 | 16:13

Geen tietentopic? Three strikes and you're out.
Met een beetje dirty mind maak je daar gewoon wat van.
Klaar! Wees es creatief.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:16

dosis | 23-10-09 | 16:06
Ik denk er al net zo zwartgallig over als dat jij doet.
Toch heb ik de angst voor het volk éénmaal mogen aanschouwen op tv, vlak na de moord op Pim Fortuyn. Daarna nog eens dunnetjes over na de moord op Theo van Gogh ( 3 november, vijf jaar geleden) al had hij er 'eigenlijk een beetje om gevraagd met z'n grote smoel' volgens -best wel- velen.

Toch werden die brandjes relatief snel geblust.
In principe lijkt het zelfs nog wel algemeen geaccepteerd ook, dat er 'nu eenmaal' mensen geslacht worden om wat ze denken en zeggen.

En ik maak deel uit van de Nederlandse samenleving, en ben ook gaan geloven dat mijn mening er niet toe doet. Als machthebbers jou maar lang genoeg negeren, ga je er na een tijd ook in geloven en veranderd jouw stem en die van je buurman vanzelf in gebakken lucht.

Een zelfverkozen dictatuur, zo noem ik het maar.

Biep | 23-10-09 | 16:16

@uberheertje
Zo, u bent goed met namen.

SODEP | 23-10-09 | 16:15

Schande!
Geen vrijmibo game en/of tietentopic!

Tobi | 23-10-09 | 16:13

Marcel van Dam

Uberheertje | 23-10-09 | 16:13

"De tekst meldt dat er sprake moet zijn van een "eerlijke en onpartijdige procedure" die het beginsel respecteert van "onschuldig tot het tegendeel is bewezen" en "het recht om gehoord te worden".

Kortom, eerst moet een rechter iemand schuldig bevinden, voordat er een straf kan worden opgelegd.
Er veranderd dus in feite geen zak.

King of controversy | 23-10-09 | 16:11

Prins Willem Alexander

Uberheertje | 23-10-09 | 16:11

En hoe denken de EU ratten dat te gaan aanpakken?

Nou, zeau! www.indect-project.eu/

Spitto™ | 23-10-09 | 16:11

dosis | 23-10-09 | 16:02
.
In de huidige *braak* entertainmentindustrie komt die straatmuzikant niet aan de bak en wordt er juist in dat populaire middensegment enorm veel geld verdiend. De uitgedachte en uitgekwauwde formats leveren poen op en dus wordt er op die manier verder gewerkt. Er was ooit een periode dat platenmaatschappijen tijd en geld in een nieuwe artiest staken. Hem of haar de kans gaven om te groeien. Een slecht verkopend debuutalbum was nog niet het einde. Nu is het zo gewonnen, zo geronnen. De commercie wint het van de creativiteit.
>
Ik respecteer de rechten van artiesten, of ze nu middelmaat of niet middelmaat zijn. Gooi ook de muntjes in de pet van de straatmuzikant. Soms met het verzoek om niet verder te spelen.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 16:10

Bert Koenders

Uberheertje | 23-10-09 | 16:10

Ernst Hirsch Ballin

Uberheertje | 23-10-09 | 16:09

Beetje onzin om hier de EU de schuld van te gaan geven. De EU instellingen maken geen wetten die de afsluitingen tot gevolg hebben, dat doen de staten, zoals Frankrijk, zelf. Het parlement in Frankrijk heeft bedacht dat afsluiten op deze manier mag, en niet het EP. Het enige verwijt dat er gemaakt kan worden is dat de EU dit niet verbiedt. En ik maar denken dat iedereen hier tegen EU bemoeienis was.

mr. Rugje | 23-10-09 | 16:09

Heb vernomen dat de highspeeddubbingcassetterecorder zojuist in waarde is verdubbeld.

Aart Z. | 23-10-09 | 16:08

Jan Peter Balkenende

Uberheertje | 23-10-09 | 16:08

@Biep | 23-10-09 | 15:58
Hoe totalitair? Niet dus, als ik dat wil verhuis ik wel gewoon naar Noord Korea. Hebben ze ook honger.

pjot69 | 23-10-09 | 16:07

Biep | 23-10-09 | 15:58
Wel gek dat er overal revoluties zijn, en Nederland nooit. Oh wacht, er zijn bijna nergens revoluties hoor ik net. En als die er al zijn, zijn ze meestal vooraf betaald door de beschermheer van el nueve revolutionaire presidente (lees: VS).
Misschien dat Nederland opstaat als er geen eten meer is, of als alle coffeeshops dicht gaan, of als Bassie het nieuws gaat presenteren. Maar naar aanleiding van afgesloten internet de straat op gaan? Dacht het niet, ook omdat je zonder Twitter niemand meer bij elkaar krijgt.

dosis | 23-10-09 | 16:06

@Balsaq | 23-10-09 | 15:34
We kunnen ook de bikini's van onze vrouwen aantrekken, drie maal rond de Eames SoftPad-stoel hinkelen, een pak dubbelvla over de linkerschouders uitgieten, 28 weesgroetjes op hysterische toon, gelijk een tjirpend insect, voordragen, vervolgens onze darmen laten reingen door middel van een klysma, twee negerinnen hard in de poeperds neuken en met hun stront 'veilig' op het raam tekenen. Da's pas veilig internetten.

De tering, hoe bedoel je nerdlike jargon....

En-el Hak | 23-10-09 | 16:06

biedt ook weer mogelijkheden; je hebt het tegenwoordig nodig voor je werk; kies maar: bijstand zonder internet of werken met internet. Overigens brand ik heel wat dvd's vol met logfiles en betaal ik iets extra's aan de buma, waarom?

sufkut | 23-10-09 | 16:04

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 15:47
Als je ooit twee cd's hebt gekocht, heb je wel weer genoeg bijgedragen aan de BUMA etcetera. Maar de straatmuzikant met een petje op de grond en een trekharmonica in z'n verkleumde klauwen hoeft echt niet te rekenen op een vergoeding, hoe vaak hij ook op YouTube wordt gezet.
Die geef ik liever eens per maand twee euro, dan dat ik wéér kan dokken voor de managers van The Rolling Stones.

dosis | 23-10-09 | 16:02

lang leve de totalitaire controle staat. Alle stukjes vrijheid die waren opgebouwd in de laatste 100 jaar worden in een hoog tempo weggenomen, afgebroken of te grabbel gegooid.
Ik maak mij er echter geen zorgen over, die revolutie komt wel.

faz | 23-10-09 | 16:01

@doskabouter | 23-10-09 | 15:58
Binnen tien jaar: stemmen via internet, huisartsconsult via internet, twintig procent meer flexwerkers....

En-el Hak | 23-10-09 | 16:01

Ik wil gewoon mijn vrijheid en geen gezeik... is dat nou zo moeilijk?

reinaarden | 23-10-09 | 16:00

@Balsaq | 23-10-09 | 15:34
Tjeezus man, wanneer ben je voor het laatst van de zoldertrap afgeklauterd?

Rien7847 | 23-10-09 | 15:59

Langzaam groeit het besef dat we eigenlijk al lang geen vrijheid meer hebben, op vele manieren leggen de overheden ons de ketenen aan.
we hebben onze vrijheid overgedragen aan de door ons gekozenen, zij zijn degene die beslissen of, waar en hoe we ons drankje nuttigen, welk voedsel we tot ons mogen nemen, hoe we onze kinderen op moeten voeden, waar we wel en niet ons peukje mogen roken, of ons hondje uit mogen laten (ik haat die beesten! maar goed dat is een ander verhaal) alles gevat in wetten en regeltjes, onze biometrische en medische gegevens opgeslagen in mainframes van de overheid, totale controle over ons denken, doen en laten is slechts een kleine stap, die al genomen lijkt te zijn. wat en wie zijn we nu nog? we werken ons het schompes om de hele kermis wat samenleving heet draaiende te houden, zonder nog enige zeggenschap te hebben.
om te eindigen met wat? in de kiem gesmoord wordt ieder verzet tegen nieuwe onzinnige wet en regelgeving door de rechtssprekers, onderbouwing is schijnbaar niet meer nodig om ons aan banden te leggen.
democratie is een lachertje, een wassen neus, een zoethoudertje voor het gepeupel om de schijn op te houden dat we iets in te brengen hebben, mooi niet dus.
de weinige dingen waar we nog enigsinds plezier aan kunnen beleven worden kapot gereglementeerd, boeten en vooral dokken zullen we voor onze vrijzinnigheid.
we hebben niets meer in te brengen, we zijn slaven van ons eigen systeem geworden.
geniet nog maar even van het beetje vrijheid die we nu nog denken te hebben.

trivius | 23-10-09 | 15:59

Mr. Burn | 23-10-09 | 15:50

Zeg ik dat het hier stopt als het om overheidsbemoeienis gaat?
Nee. De overheid probeert zich met alles te bemoeien en als er genoeg verstandelijk beperkten zijn komt ze daar ook mee weg.
De EU is ons door de strot geduwd door een paar verveelde salonsocialisten die op een regenachtige achternamiddag het een goed idee vonden om in Europa aan de Nieuwe Wereld Orde te gaan werken.
>
Mijn comment betreft de omstandigheid dat de internetgeneratie de verwachting heeft dat alles gratis kan worden geleverd. Men is nauwelijks nog bereid om een prijs te betalen. Daarmee dupeer je met name het vakmanschap van degenen die buiten de gebaande paden gaan.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 15:59

Internet is net zo belangrijk als gas licht en water. Hoe wil je nog bankieren zonder internet, hoe wil je telefoneren zonder internet (isdn en analoog verdwijnen).

doskabouter | 23-10-09 | 15:58

Balsaq | 23-10-09 | 15:34
Inderdaad, mooi geschreven. Hoewel ik denk dat ze in Den Haag ook wel zullen inzien dat het tot dit gaat leiden en dat daar gewoon niemand belang bij heeft. Helemaal zij niet meer, omdat het internet dan één grote, anonieme choas wordt. Op het moment zit er nog een beetje een volgbare structuur in.

Bovendien wordt het afluisteren van mensen veel moeilijker (al dan niet onmogelijk) gemaakt met dit soort technieken. Daar zullen ze in The Heague vast wel rekening mee houden...

Het begin van het einde is aangebroken! ;-)

mzzia | 23-10-09 | 15:58

pjot69 | 23-10-09 | 15:55
Een stapje dichterbij?
Hoe totalitair wil je het hebben dan?
Of wachten we met zijn allen tot we honger gaan lijden?

Biep | 23-10-09 | 15:58

Dosis gaat analoog. Dus weer strippenkaarten stempelen, postzegels plakken, contant afrekenen en met de bibliotheekpas van een nichtje boeken lenen. Internetten in een cafeetje en naar de muziek luisteren die ik heb gekocht in de jaren negentig.
Dat internet is allemaal heel geil, maar als je de mogelijkheden niet kunt benutten heeft het weinig zin.
Eiegenlijk net als de rest van onze rechtsstaat: we hebben de mogelijkheden om mensen (criminelen) op te pakken en vast te zetten, maar dat doen we niet. Of we laten ze weer gaan.
Drie torrents en weg is je raam naar de wereld. 120+ vrouwen mishandelen en je krijgt een paar dagen vrij voor familiebezoek.

dosis | 23-10-09 | 15:57

En dan te bedenken dat binnen een paar jaar vrijwel alle financiële en administratieve handelingen via internet zullen verlopen, voor zover dat nu al niet het geval is.

En-el Hak | 23-10-09 | 15:57

Het zal wel meevallen, *** kan nog steeds *** wat ik wil.

Het CDA | 23-10-09 | 15:57

*tijdelijk even out is*

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:56

Biep | 23-10-09 | 15:39
Scherp !

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:56

Democratie is tegenwoordig psychologische oorlogvoering.

Biep | 23-10-09 | 15:56

Ach, gewoon weer een stapje dichterbij nach eines totalitaire staat, ofwel de natte droom van iedereen die zo graag een Europese staat wilde hebben. Geloof me, het gaat nog veel erger worden! Ga nog maar snel van m´n vrije weekend genieten en ff snel nog een pornootje downloaden......

pjot69 | 23-10-09 | 15:55

Ik vond mijn vroegere IP-bans ook een beperking van mijn internetvrijheid..

Brakke Obama | 23-10-09 | 15:54

roddel en achterklap achter het fietsenhok gaat het weer helemaal worden!

Brakke Obama | 23-10-09 | 15:53

mannen te paard? we zijn al ridder te voet! De EU zuigt en NL is gewoon KUDT

andre9738 | 23-10-09 | 15:51

@ tankyouveddymuch | 23-10-09 | 15:47
jaja en u denkt dat het hier stopt? dat dit gaat om gratis films en muziek?
trust me it ain't

Mr. Burn | 23-10-09 | 15:50

Haha Joris krijgt concullegae!

overVecht | 23-10-09 | 15:49

Gewoon verbieden en afschieten bij overtreding. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gedownl... **Schiet in de lach en gaat verder met kijken van seizoen 1 Lie to me**

ZehSpittah | 23-10-09 | 15:49

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:35
Weet je wat het is? De meerderheid van de mensen zijn de politiek zat. Niet alleen in het land, ook Europa. Toch gebeurt er he-le-maal niets tegen. Letterlijk niets. Hoe kan dat? Wat is er voor nodig voor de normale burger om op te staan en te zeggen 'zo is het genoeg, jullie kunnen opzouten'. Dat vraag ik mij de laatste tijd steeds vaker af. Volgens mij gaat de massa nog eerder dood, dan dat ze op durft te staan om tegen haar 'leiders' in te gaan en ze naar huis te sturen. Ik noem een EU-grondwet, het referendum en het verdrag van Lissabon. Er was welgeteld één Europarlementariër die de moed had om op te staan en in de vergadering van het parlement anderen er op te wijzen en te vragen waar ze nou in godesnaam mee bezig waren. Ik noem het immigratiebeleid, de (latere) aanpak van de crisis (de initiële stappen waren goed), het verhogen van de AOW. Wanneer pikken mensen het nou eindelijk niet meer?

Het gelul over democratische processen ben ik ook helemaal zat. Niets van de politiek komt nog op voor het volk wat op ze gestemd heeft. Wat dat betreft heeft Biep helemaal gelijk, we are fucked.

Heau even | 23-10-09 | 15:48

@mayor_pickwick

CDA en PVV hebben in ieder geval deze wet niet gesteund.
(en zijn dus tegen internetvrijheid)

GaJijEensSnelWeg | 23-10-09 | 15:48

Ahhh, onze rechten en vrijheden zijn in het geding.
Nee, onze portemonnaie is in het geding. We willen wel hebben maar niet betalen of zo min mogelijk betalen.
Ik ben het eens met Engelfriet dat de industrie samen met de gebruikers aan oplossingen moet gaan werken. Dat hangt dan wel op de bereidheid van de gebruikers om te lappen voor het auteursrecht.
>
We zijn door het internet zo gewend geraakt aan alles gratis krijgen dat we moeilijk doen als we eens een keer voor iets moeten betalen. Het wordt maar al te makkelijk vergeten dat aan het creatieve proces een prijskaartje hangt en dat niet iedere producent de megahit kan scoren. Als we een meer dan mainstream willen zullen we moeten investeren. Anders krijg je de door google ads gefinancierde middelmaat.

tankyouveddymuch | 23-10-09 | 15:47

Namen en rugnummers graag (weet iemand waar je de precieze resultaten van de stemming terug kan zien?). Als de fractie waar D66 en VVD bij horen hiermee heeft ingestemd heb ik nu al spijt van stem.

mayor_pickwick | 23-10-09 | 15:45

Cousin Avi | 23-10-09 | 15:43

ik zei reeds op:
Maaier | 23-10-09 | 15:38 dat GL tegen deze inperking van internetvrijheid is.

Maaier | 23-10-09 | 15:45

De algemene internet gebruiker, de illegale downloader die verziekt het voor de mensen die het wel goed aanpakken.
Dalijk gaan ze het direct downloaden ook nog verbieden.
let op hiermee bedoel ik newsgroups( binear downloaden )
Als dit daadwerkelijk doorgezet wordt kunnen we beter het kabinet wakker laten worden van de realiteit dat het in de huidige tijd niet meer werkt om dit soort dingen te stoppen.
We will find another way!

Arnevld | 23-10-09 | 15:44

Het zou mooi zijn als een van de partijen hier nu is een mening over deponeert. Dan weten we iig op welke we wel en niet moeten stemmen de volgende keer...
Maarja een zwarte dag idd

Cousin Avi | 23-10-09 | 15:43

Oja, dan nog wat. Europees Parlement slikt het in vanwege gesprekken met Europese Raad en Europese Commissie. Maar alleen Europees Parlement is direct gekozen... daarom Europees Parlement maar meer macht geven - of op zn minst naar het stembureau gaan als je je mening belangrijk vindt ?

Negerzoenert | 23-10-09 | 15:41

Balsaq | 23-10-09 | 15:34
Er zijn zoveel geniale manieren om dit te omzeilen, zoals je zelf ook al aangeeft. Het maakt de échte creatievelingen alleen maar creatiever in het zoeken naar nieuwe manieren om anoniem te blijven. Zo blijven ze de muziek- en filmmaffia altijd een stap voor.

Heau even | 23-10-09 | 15:40

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:35
Maar op duistere wijze in schimmige uithoeken hebben mensen met macht donkere plannen die klaarblijkelijk toch steeds het daglicht lijken te verdragen.
We are fucked (of niet?)

Of denken ze : wanneer kleine mensjes 'nee' zeggen , bedoelen ze 'ja'?

Biep | 23-10-09 | 15:39

Het gaat steed meer op de jaren 40-45 lijken,steeds meer beperkingen van vrijheid voor de autochtonen.
Nog ff en je moet elke keer dat je weg gaat of ergens binnenloopt,je eigen legitimeren.
Km heffing houd dat al in voor onze Bananen republiek Nederland!!!!!!!!!!
Je telefoon gesprekken worden al bewaard en je internet gebruik is ook al vast gelegd.
Met de OV kaart is dit ook al het geval.
Leve de Bananen Republiek en de EU boeren???????

jezuz | 23-10-09 | 15:38

Nog veel relevanter is deze blogpost:
zinineuropa.groenlinks.nl/internet+als...

O.a. groenlinks steunt wel het recht op vrij internet. Gelukkig is het -ook na vandaag - niet beslist

Maaier | 23-10-09 | 15:38

Dus Nederlandse regering mag gewoon zelf wettelijk vastleggen om het wél vantevoren door een rechter te laten behandelen..
We kunnen via NL politiek dat regelen (als het verkeerde richting op zou gaan).. dus wat is het probleem ?

Negerzoenert | 23-10-09 | 15:38

Balsaq | 23-10-09 | 15:34
Gelukkig is de kat uit de zak.

Biep | 23-10-09 | 15:36

@Dostranamus | 23-10-09 | 15:32: U gebruikt Windows (7)?

MysteryQuest | 23-10-09 | 15:36

Dostranamus | 23-10-09 | 15:32
Ik wordT????
Dáár word ik nou niet goed van, lutser.

RepubliekBanana | 23-10-09 | 15:35

Misschien ook een belangrijke reden is het feit dat dit nooit goed zou komen. Elke leecher zou mee gaan liften op het wifi van de buren.

Fluffy Bunny | 23-10-09 | 15:35

Biep | 23-10-09 | 15:26
Welnee.
Ik ben geen flessentrekker.;)
Wel ben ik die lui daar in Brussel/Straatsburg ongelooflijk zat.
Echt zat.

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:35

Dostranamus | 23-10-09 | 15:32
Heeft u uw lidmaatschap wel betaald?

Superior Bastard | 23-10-09 | 15:35


Alsof het iets uitmaakt.

Voorlopig zitten we met usenet (mèt SSL, uiteraard) nog wel even goed, en zodra dat een probleem wordt dan voorzie ik goede tijden voor de NNTP/SSL aanbieders in Rusland, China, Zuid-Amerika en dergelijke.

Parallel aan de ontwikkeling van dat soort gecentraliseerde infrastructuur wordt er achter de schermen al de nodige jaren gewerkt aan volledig anonieme en decentrale infrastruren. Deze zijn ruwweg in drie klassen te verdelen:

1. "We gebruiken het normale internet, maar anoniem". Dit zijn anonimiserende overlay netwerken die informatie vanaf jouw computer middels meerdere lagen van encryptie via een aantal door jou gekozen "nodes" stuurt, om vervolgens bij een "exit node" open en bloot het normale net op te gaan. Bij dit model weet een node ergens in het midden alleen wie zijn voorganger en opvolger zijn, maar niet of zij entry node of exit node zijn, of hoeveel hops de keten heeft, laat staan welke informatie er verscheept wordt. Alleen een exit node weet dat hij de exit node is, en welke informatie er het net op gaat; die weet dan weer niet van wie. Tor valt in deze klasse.

2. We bouwen een gesloten systeem van nodes, die op een Tor-achtige manier met elkaar communiceren, maar we houden wel vast aan een model met (web)servers en clients. Hierbij moet je denken aan netwerken waar eenieder een client of server kan draaien, maar die client of server alleen via "tunnels" (multi-hop encrypted links) communiceren. URLs worden wat moeilijker, omdat de "URL" van jouw server nu een cryptografische hash is, maar er zijn oplossingen om ook daarbinnen een soort veilige DNS te draaien. BitTorrent is hier ook goed mogelijk. Mensen kunnen er voor kiezen om bijvoorbeeld een proxy naar het echte internet te draaien, maar dat is dat een zelfgekozen add-on, in plaats van een integraal deel van het concept, zoals bij Tor. I2P valt onder deze categorie ( www.i2p2.de ).

3. We bouwen een multi-hop systeem waarbij we het hele client/server verhaal loslaten, en in feite een statische datastore bouwen. Data wordt versleuteld en in stukjes gehakt, en via meerdere hops over meerdere nodes in het netwerk verplaatst. Gevolg is dat iedereen die mee doet een grote hoeveelheid "blokjes" op zijn vaste schijf heeft staan, maar niet kan weten wat er in die blokjes zit; dat kan alleen met meta-informatie die elders opgeslagen is. Het bekendste voorbeeld van een systeem in deze categorie is Freenet, maar bijvoorbeeld ook Entropy.

The cat is out of the bag: politiek, wen er maar aan.

Balsaq | 23-10-09 | 15:34

Geenstijl kan er trouwens ook wat van.
Sinds vandaag moet ik bij elke reactie eerst uitloggen, dan weer inloggen, reageren, uitloggen, inloggen, reageren, uitloggen, inloggen, etc.etc.
Of is dit al de lange arm van het europarlement?
IK WORDT DAAR NIET GOED VAN.

Dostranamus | 23-10-09 | 15:32

Dit gaat nog veel verder dan internet. Eigenlijk kan een agent gewoon 3x zeggen dat mag niet en dan mag het niet, want dat is de vrijbrief die hier wordt gegeven.

Dag rechters. U bent hierbij uit uw functie ontheven. De gerechtelijke macht is hierbij opgeheven, amen.

MysteryQuest | 23-10-09 | 15:30

Ik ben wel voor dit soort regels maar dan van toepassing op het menselijk verkeer.
3 strikes en nooit meer op het voetpad mogen komen

Anti-theïst | 23-10-09 | 15:29

En dan raar op kijken als nederland nee stemt tegen die eu-eindeloze-geld-put

the_self | 23-10-09 | 15:29

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
-Benjamin Franklin.

RepubliekBanana | 23-10-09 | 15:29

Dat van die anonieme pizza's is misschien geen slecht plan. Iets leuks als handtekening-stunt voor GS? Als men het ergens niet mee eens is reaguurders massaal oproepen een pizza te laten bezorgen aan 't adres van meneer of mevrouw de boeman?

Ontopic: Internetvrijheid blijft. Gewoon omdat het zo is.

Yoast92 | 23-10-09 | 15:28

Voor alle malloten die nu het EP weer gaan afzeiken:

Het EP heeft inderdaad ingegeven, maar degene die dit dus voorgesteld hebben zijn de lidstaten (in de Raad van Ministers). Als het EP niet had ingegeven, zouden alle landen op eigen houtje nog strengere maatregelen treffen. Dus niet EP bedankt, maar Hirsch bedankt!

Dr. Verdrossenheit | 23-10-09 | 15:28

@Mzzia: Hoe zit het met het auteursrecht van die download? Voor je het weet heb je zo je eerste waarschuwing te pakken.

053 | 23-10-09 | 15:28

Eu kudt.

Aerox | 23-10-09 | 15:27

Tijd voor een tweede internet dan maar?
Deze versie heb ik toch al bijna uit...

Bill le Koek | 23-10-09 | 15:27

Die hele EU is niks anders dan één grote businessclub die burgers zo efficiënt mogelijk moet uitknijpen. Vrijheden interesseert ze geen reet.

Joris Draaksteker | 23-10-09 | 15:26

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:14
Teun, jij loopt de boel te flessen LOL.
(hoedoettiedattog)

Biep | 23-10-09 | 15:26

STEL persoonsgebonden internetverbindingen worden met grote regelmaat afgesloten door "onrechtmatig gebruik" (downloaden enzo) dan, dan weet ik het even niet

brainsalad | 23-10-09 | 15:25

Ik wil eigenlijk iets zeggen, maar weet niet of ik het wel moet zeggen, misschien kan ik het beter achterwege laten gezien amendement 138 is gevallen, stel je voor, dan wordt door mijn toedoen hiero de hele toko afgesloten van het werelweideweb, waar gaat dit heen?
.
denkt serieus na over een hutje op de hei....

yokiamy | 23-10-09 | 15:25

nou nou.. poe poe... dikke boehoe hoor... je krijgt toch eerst 2 waarschuwingen? dit zal heus niet gebeuren bij mijn neefje en nichtje die K3 aan het downloaden zijn..

goeiemoggel! | 23-10-09 | 15:24

De politiek is helemaal niet blij met internet,die wil het gepeupel zo dom mogelijk houden.

fleurtje | 23-10-09 | 15:24

@Paullusn: Volgens mij zijn we in de meerderheid tegen die europese meuk. Helaas heeft onze democratisch gekozen volksvertegenwoordiging hier schijt aan.

053 | 23-10-09 | 15:24

Moeten we van het EP al afscheid nemen van deze Stijlloze website?

Hageneesch | 23-10-09 | 15:24

Voor mij geheel onbekend dat wij ja gestemd hebben.
*denial = best place in the world*

YouBastard | 23-10-09 | 15:24

file sharen is voor looooosers!!!

mail cheauvinist pic | 23-10-09 | 15:23

hihi ik download er nie minder om

meer zelfs

Donkey Bong | 23-10-09 | 15:23

waarom word de PVV niet genoemt?
Geertje wilders heeft deze wet ook laten vallen, net als het CDA.
Maar de PVV was toch voor de vrijheid?
uhm raar dat ze in het EP iets anders doen dan ze zeggen...

GaJijEensSnelWeg | 23-10-09 | 15:23

ik kan me niet herhinneren dat wij als democratische natie hier voor gekozen hebben? Aan het zwaard reigen die hufters! Weg met dat vertiefde europa.

Paullusn | 23-10-09 | 15:23

Ik begrijp hieruit dat ik mijn glasvezelverbinding maar beter weer kan opzeggen?

053 | 23-10-09 | 15:21

beam me up scotty!

H.Ork | 23-10-09 | 15:21

Áls ze wegschoppen natuurlijk. Omdat internetproviders gegevens vijf jaar lang van internetgebruikers vasthouden, is het vrijwel onmogelijk om door die ongelofelijke brei data heen te worstelen om ook maar iets substantieels te vinden. Dus doei, maak ik me echt niet druk over hoor.

copyleft | 23-10-09 | 15:20

Stelletje potverteerders daar in Brussel/Straatsburg.
En maar roepen hoe belangrijk ze zijn.
Het zijn gewoon "Hoe houden we elkaar aan de gang" mensen die thuis niets te zeggen hebben en ons iedere dag daarmee lastig vallen.
Niet te vertrouwen die lui.

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:19

Totale controle. En een grijze, anonieme ambtenaar die met één druk op de knop al je vrijheden kan afnemen. Winston Churchill: Het was voor niets.

Zeddegeizot | 23-10-09 | 15:19

Ik verhuis naar Cuba, scheitcontinent.

AM. | 23-10-09 | 15:19

Boeiend. Over vijf jaar heb je gewoon een internet account bij een wifi hub die als een telefoonprovider gewoon in de lucht hangt. Als de ene je wegschopt, neem je gewoon een nieuw abonnement. Werkt al feilloos in Hongkong.

copyleft | 23-10-09 | 15:18

Serious shit..

RepubliekBanana | 23-10-09 | 15:18

En maar wijzen dat "ZIJ de (ex-)communisten" het allemaal zo slecht doen. hier gebeurt precies hetzelfde, ze zijn er alleen beter in het in de doofpot te duwen.
Juist de landen waar alles goed lijkt te gaan zijn de landen waar corruptie en machtsmisbruik het meeste voorkomt.

Aad Teïst | 23-10-09 | 15:18

@mezelf, of het dragen dan wel of niet terecht is toetsen we achteraf bij de rechter.

Dirk Tang | 23-10-09 | 15:18

WIFI-burglary gaat het helemaal worden in 2010.

Biff Eagleburger | 23-10-09 | 15:17

Laat de Europese parlementariërs allemaal gele hesjes dragen, dan kunnen we goed zien of ze wel normaal acteren in de maatschappij en ze zich houden aan de regels van vrijheid en democratie!

Dirk Tang | 23-10-09 | 15:17

Het is nog niet gedaan. Het lijkt erop dat het EP het niet eens is met het uitgelekte voorstel.

Maaier | 23-10-09 | 15:17

Welkom in de Unie van de Sovjet Europese Republieken.
Ook wel USER genaamd.

Superior Bastard | 23-10-09 | 15:17

Er zijn plekken binnen het Koninrijk die niet onder Europa vallen, daar ga ik heen!

Brakke Obama | 23-10-09 | 15:16

Niet omdat het moet, maar omdat het kan......

Pompeltje | 23-10-09 | 15:16

Internot dus

Kaas de Vies | 23-10-09 | 15:16

EU stinkt, JP ongeschikt maar dat wisten we al!

Rechtsetterbakje | 23-10-09 | 15:16

Grappige is dat de echte downloadert niet snel te vinden is en dat Truus uit Assen gepakt voor voor het downen van K3 en de Likkeprins.

Ienoo666 | 23-10-09 | 15:16

uh uh, tijd voor een 'underground' netwerk..

Sarkassie | 23-10-09 | 15:16

Ja, dat was te verwachten. Fuck JP en kots op europa.

K.Ontgat | 23-10-09 | 15:15

Is dit het b0rr3l topic?

*plopzor*

kolonel klootoog | 23-10-09 | 15:14

Dat wisten we allang.

Teun van het Tuinpad | 23-10-09 | 15:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl