Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Windows 7 review zoals het hoort

windows7.pngLeuk hoor, al die gadgetgeile Bright-lezers die met een knappe Vincent Evers motoriek allerhande technologie reviewen op YouTube. Maar de gemiddelde consument heeft natuurlijk helemaal niets aan al dat moeilijke geklets en hysterische gehype. De gewone man wil maar een ding en dat is een recensie van een andere gewone man. Microsoft begreep dat en strooide afgelopen zaterdag 777 kopieën van hun nieuwste dingetje Windows 7 rond in... Zevenhuizen. Ja, laat het ludieke maar aan Steve Ballmer en zijn gevolg over. De spanning zal wel groot geweest zijn op het Microsoft hoofdkwartier, want WAAR bleven toch die lovende reacties en enthousiaste 'dit is amazing!' uitingen uit de provincie? Nou, de eerste is binnen hoor. Vanochtend deed ene Bert zijn verhaal op Q Music. Of het relaas van deze Reinaard 1.0 het soort review is waar Microsoft op had gehoopt weet niemand, maar dat 'Windows 7 de ultiemeet versie van 32 bits en 64 bits' datgene is waar wij al jaren op zitten te wachten moge duidelijk zijn: 'Windows 7 is ongeveer net zo snel als Windows XP.' Bedankt Bert, alweer iets dat we niet hoeven te hebben...

Reaguursels

Inloggen

Jaa, net Windows 7 64 geïnstalleerd, geweldig!!! Grote verbetering tov Vista en XP.
Dit wordt een hit.
Aandelen Microsoft kopen!

dixkix | 20-10-09 | 22:13

Draai Windows 7 nu pakweg een maand, wordt leip als ik XP opstart. Ouwe meuk, werkt lang niet zo goed. En al is het sneller, het is ook 100 keer zo brak. Moetje is zien hoe snel ouwe DOS games nu lopen, is ook veel sneller, doe je toch ook niet. Ach, wanneer zijn mensen niet bang voor verandering

Seletitic | 20-10-09 | 21:58

@DDSilver
Natuurlijk met een Quadcore en 8GB ga je geen 32 bits oldtimer draaien :-)

Jax | 20-10-09 | 13:23

God wat is radio dom! Domme mensen die DJ's bellen die domme vragen stellen. Het duuuuurt allemaaaaal zooooo laaaang. Naar mijn mening is radio luisteren ook voor de domme. Al helemaal Radio 538. Ga het internet op, zoek naar bands die je niet kent (via youtube etc) en download de albums. Verbreed je muzieksmaak ipv geplugde kut muziek luisteren!

Echt He! | 20-10-09 | 11:12

mensen die steeds OSX en W7 met elkaar vergelijken 'werken' blijkbaar nooit met een computer. Voor spelen heb je nu eenmaal andere eisen. Ze hebben beiden hun nadelen. Het moet wel gezegd worden dat als mensen van W7 zeggen dat het net zo snel is als XP, dat ik dan wat meewarig terugstaar... 8 years of development to get a systems that is just as fast as the previous previous one... Wow.

laincoubert | 20-10-09 | 10:45

koop gewoon een beetje normale pc en draai Vista Ultimate 64b.
.
zonder problemen
.
windows 7 ga ik niet kopen.

sloppy josef | 20-10-09 | 09:37

Ik zit nu lekker achter een macbookpro met OSX.
Laat anderen lekker hun tijd verspillen met het upgraden van winxp/vista naar win7.

cabbit | 20-10-09 | 07:33

Zeven=ok punt
Ik draai 'm al drie weken op twee pc's waaronder 1.6 Gh 1Gb laptop, welke op Vista niet vooruit te branden was.. Werkt perfect nu! No problems anymore

papalamepimelos | 20-10-09 | 03:08

Nee dus! | 19-10-09 | 15:18
For great justice.

Blijf het wel opvallend vinden hoe er toch altijd veel meer überfanatieke Apple fanboys zijn dan Windows fanboys. Zou daar wel eens een studie naar willen zien(beter subsidie daarheen dan 10 euro per Bijlmersuri) wat nou de ware reden daarvoor is, gezien er heel veel redenen voor zijn te bedenken.

Ik denk persoonlijk dat voor de gemiddelde leek/consument, een Apple beter zou werken. Makkelijker te begrijpen, en minder problemen door op alles ja te drukken(hoewel dat puur aan de market share ligt). Voor de niet-leek maakt het naar mijn idee weinig uit qua OS, dus wint Windows door prijs/hardware.

Thas | 20-10-09 | 02:51

Prutskop, op een Mac gaat het net zo makkelijk, waarschijnlijk zelfs makkelijker. Maar vooral sneller.

Maar luister allemaal naar nenny, want Google gaat het hoe dan ook toch wel flikken..

Fristajlo | 19-10-09 | 23:46

@ prutskop | 19-10-09 | 23:23:
Jouw naam zegt voldoende...

psy-ko | 19-10-09 | 23:40

@nenny | 19-10-09 | 21:39
maar eens ingelogd voor deze reactie:
partities maken je pc wel degelijk een stukje sneller. simpelweg door de harde schijf niet alleen logisch, maar ook fysiek in 2en te delen. Zoals je waarschijnlijk wel weet is het binnenste gedeelte van de harde schijf compacter in data dan de randen waardoor de access-time zeer licht wordt verhoogd en daarbij de sequentiele dataoverdracht substantieel wordt verhoogd.

prutskop | 19-10-09 | 23:23

@ De Bellig | 19-10-09 | 22:06: wanker...

psy-ko | 19-10-09 | 22:23

@ De Bellig | 19-10-09 | 22:06
.
"Je koopt vrijheid in de vorm van een appel"
.
Je klinkt zelf behoorlijk als religie.
.
Maar alle Microsoft onheils profeten kunnen over 10 jaar opgelucht ademhalen.
Dan heeft Google het namelijk voor het zeggen. (mark my words....)
Kan men daar weer hel en verdoemenis over spreken.
Waarschijnlijk door dezelfde mensen.

nenny | 19-10-09 | 22:18

Microsoft is zoals een religie. De massa lijkt niet in te zien dat het meer kwaad dan goed doet, en het raakt buitenstaanders die er niks mee te maken willen net zo zeer. "Kan jij m'n Windows-laptop weer op de sporen krijgen?" - Goed hoor, geef 1000+ euro en ik koop vrijheid voor je, onder de vorm van een Apple.

De Bellig | 19-10-09 | 22:06

@ Buck Futter | 19-10-09 | 20:36
.
waar zit dat tweakers waar je het over hebt?
klinkt interessant. :P

nenny | 19-10-09 | 21:42

@ smoelsmid | 19-10-09 | 20:49
" Mensen zouden eens beter partities en de opstart applicaties moeten indelen, scheelt al een hele hoop "
.
Heeft nauwelijks effect.
Van partities maken gaat je systeem niet veel sneller worden. Dat moet je doen uit management overwegingen: logisch en overzichtelijk indelen.
Zolang de boel op dezelfde schijf staat zal het weinig uitmaken.
De toegangstijd op je HD is misschien IETS sneller, omdat data van dezelfde catogerie bij elkaar staat (apparte partitie voor OS, swap en APPS) maar is tegenwoordig met alle hardwarematige slimmigheden in HD's eigenlijk verwaarloosbaar: Je merkt er niets van, hooguit een paar procent in HD benchmarks.
.
Systeem op schijf 1, Swap file op schijf 2, applicaties op schijf 3.... kijk dat maakt wel uit qua performance. Maar partities op 1 schijf.?.... echt nauwelijks.
Hetzelfde geld overigens tegenwoordig voor defragmentatie... is ook zo´n mythe. (had vroegah overigens wel enig zin... met oude HD's)
°

nenny | 19-10-09 | 21:39

Lees ik 't nou goed ?!?!
Willen sommige mensen wel Windows 7 hebben maar vinden de prijs aan de hoge kant ?!?!?

Muwhahahaha !! Lol...

Kopen ??

Wtf... wie doet dat nog man !! :''P

psy-ko | 19-10-09 | 21:36

@10ert
.
"er zijn zoveel pc gebruikers die een hekel hebben aan het superieure Apple dat er zat zijn die virussen proberen te schrijven die anti Apple zijn."
.
omg.... "het superieure apple". Nee, daar ga ik niet eens op in.
.
Nieuwsflits:
DE reden waarom er zoveel virussen zijn voor Windows is omdat iedereen Windows gebruikt. Het is dezelfde reden waarom er meer software is voor Windows.. strikt gezien is dat overigens hetzelfde.. virus = software. Als Apple aan marktaandeel zal winnen... zijn er ook opeens meer virussen voor OSX. Maar nee, dat kom dan vast omdat er zoveel mensen anti-apple zijn.

nenny | 19-10-09 | 21:27

doe mij maar 7 ipv vista. vista suxxxxx

kellll | 19-10-09 | 21:26

Mensen die denken dat Apple altijd werkt moeten eens een uurtje bij de servicebalie van de Apple winkel in Amsterdam gaan staan.... Kan je gelijk kennis maken met dat "hippe" personeel en idioot hoge reparatiekosten.

Egokiller | 19-10-09 | 21:02

Ik begrijp al die mensen niet die zeggen dat hun Windows traag is geworden na verloop van tijd. Ik weet wel de reden; lekker alles installeren en maar op next, next tikken totdat je je applicatie kunt gebruiken. Alles standaard op je C: partitie dus, de partitie waarop je OS is geinstalleerd. Vreemd he, dat het traag aan het worden is. Mensen zouden eens beter partities en de opstart applicaties moeten indelen, scheelt al een hele hoop. Heb je daar geen zin in? Koop een Mac. Wil je experimenteren met software, tweaken, upgraden etc.? Koop een Windows platform en weest bereid er tijd in te steken en eveneens te onderhouden, dan werkt alles prima op XP, Vista and so on. (heb wel een schijthekel aan dat '98, wat een drama)

smoelsmid | 19-10-09 | 20:49

Snoeiharde guerillalaunch van Windows7 @Zevenhuizen. 20 A0's en 100 balonnen.
twitpic.com/lv3an

kratvlees | 19-10-09 | 20:46

@ Buck Futter | 19-10-09 | 20:36

Voor echte performance en installatiegemak:
www.opensuse.org/nl/

Met een leuk 3D sausje is Sabayon wat je wil:
www.sabayonlinux.org/

Ben het wel met je eens dat MS met "seven" eindelijk eens alle hardware herkend out of the box en redelijk performd. Over de koeieletter-interface zullen we het maar niet hebben..

Bo Dreksma | 19-10-09 | 20:44

nenny & fifi23: Tieft eens ff lekker op naar je Twiekerts.NET-hol.
.
Voor degenen die twijfelen over Windows 7: Als je nu nog Vista draait, moet je gauw gaan verstappen. Het is een VERADEMING ten opzichte van Viestraag. XP SP3 blijft voorlopig nog het prettigst voor je oude Intel-hardware.
.
En als je verder écht iets met je putert wil doen, dan heel gauw een Apple putert kopen met Snow Leopard. Dat werkt namelijk meteen en is zelfs te begrijpen.

Buck Futter | 19-10-09 | 20:36

Reaguur nu vanaf "Seven" en moet toegeven dat Microsoft eindelijk het pad heeft gevonden. Alle hardware gevonden en werkend afgeleverd (afgelopen 10 jaar goed naar Linux installaties gekeken Redmond Boys). Performance is ook niet verkeerd op een oude PentiumD met 1GB geheugen, heb wel de 32-bits versie geïnstalleerd to be sure.

Zoekt en gij vind de juiste torrent ;-)

Bo Dreksma | 19-10-09 | 20:34

Meer zoiets als een Volkswagen golf met een Posche 911.
-
Porsche leuk en aardig maar veel mee kunnen behalve hard scheuren neuh.
-
Volswagen kan je nog alles meenemen en ook voor dat geld hard de bocht om en als ie kapot gaat is het nog te fixen.
-
maar goed 95% windows 5% mac.

fifi23 | 19-10-09 | 20:30

@ fifi 23

Apple met windhoos vergelijken.

dat is net zoiets als een trabant met een Porsche.

En dat virus verhaal is zo slap, ik heb nog nooit enige vorm van anti virus software gebruikt, ik doe alles op het internet wat je eigenlijk niet moet doen en heb nog nooit last gehad van virussen.

er zijn zoveel pc gebruikers die een hekel hebben aan het superieure Apple dat er zat zijn die virussen proberen te schrijven die anti Apple zijn.

op een pc met de juist configuratie kun je OSX draaien.

010ert | 19-10-09 | 20:25

6 euro cent per dag dus

fifi23 | 19-10-09 | 20:22

Even voor de mensen die zeggen dat het duur is.

Windows 7 oem is niet zo duur 100 euro of zo en dan heb je een PC die je met goed fatsoen 4 jaar kan gebruiken. Regelmatig wordt geupdate en patches krijgt en ondersteund wordt.
100 euro gedeelt door 4 jaar is ongeveer 6 euro cent die windows 7 je dan gekost heeft.
Kijk eens wat je auto kost en ik zit meer achter mijn PC dan in mijn auto. (net als de rest hier gok ik)
Daarnaast als dat apple OS zo een geweldig product is waar om kan het dan alleen maar draaien op een MAC? Geeft het eens vrij dat het ook op de rest van het materiaal draait.
En ja virussen. ja ik ga een virus maken voor die 5% gebruikers of ik maak wat voor die 95% gebruikers.

fifi23 | 19-10-09 | 20:17

@ paranoia | 19-10-09 | 19:34
.
Draai hier Win7 vanaf de RTM ("GOLD") en heb ook niks hiervan gemerkt.
En ik game regelmatig en daarbij hou ik latency in de gaten.
.
Vind het artikel waar je naartoe linkt ook maar een vreemd verhaal..
"It wasn’t a big deal – I’m talking 200-300ms". Dat zou ik dus wel een big deal vinden.
En de latency in-game is van nogal veel factoren afhankelijk naast het OS. Ik zou het OS eigenlijk pas op de laatste plaats al schuldige aanwijzen..
Windows heeft trouwens vanaf de NT kernel altijd een hele goede TCP/IP stack gehad. (copy van de BSD stack, alhoewel ik betwijfel of daar nu nog iets van over is)
.
Tot slot zou een slecht functionerende stack ook lokaal slecht moeten performen, dus een roundtrip naar bijvoorbeeld je router zou ook langzamer moeten zijn. Ik vind het knap als dat (in een bedrade verbinding) hoger is dan 1ms. (meestal onder de 1 ms)
.
Ik vind de genoemde verschillen in het artikel van 100ms -en dat dan wijten aan het OS- heel, heel onwaarschijnlijk.

nenny | 19-10-09 | 20:12

Go 4 Google Chrome! Supersnel.

Nicolaks | 19-10-09 | 19:53

aangezien ik al 2 maand bezig ben oorlog te voeren met flash player en vista business... zeg ik F*** windhoos. (En ja ik heb alle fora gelezen en helpdesk's gebeld)

Bassie B | 19-10-09 | 19:51

@djkras

Install eens drie besturingsystemen Linux/XP/Win7 64 (triple boot!).

Doe de zelfde handelingen en je zult het zien.

Omdat jij al beta gebruikt (en kennelijk tijd te veel hebt) zegt natuurlijk helemaal niets.

Als latency toeneemt zal dat voor de reguliere gebruiker niet merkbaar zijn, echter als je toepassing gebruikt (of moet faciliteren) die er wel hinder van ondervinden, ga je naar oorzaken zoeken.

zie ook: lifeandcode.net/2009/05/reduce-game-ne...

paranoia | 19-10-09 | 19:34

koekje erbij? | 19-10-09 | 19:12
Zelfde hier, nooit problemen gehad. Behalve met Geluidskaart software van Creative.

GateKeeperNL | 19-10-09 | 19:20

@koekje erbij? | 19-10-09 | 19:12
Hehe,zoals mijn ouders jah.. En ze vragen zich maar af waarom ze bijna elk jaar een nieuwe pc nodig hebben.Ik heb getracht het zo nu en dan voor ze bij te houden,maar ze klikken gewoon te snel en te vaak op van alles wat ze niet begrijpen.Onbegonnen werk.

de grote Anti | 19-10-09 | 19:19

7 is een verademing vergekleken bij Vista.
Installatie ging perfect, en alle programmas en instellingen werden gewoon uit Vista overgenomen. Niet een beetje sneller, maar heel veel veel sneller, en veel stabieler.

Storman | 19-10-09 | 19:17

@spooky;
(mijn pc is beter, maar die is nu druk met CPU vretende werk) maar hier is een screenshot van Tiny7 draaiend op Pentium4 met 1Gb ram: i32.tinypic.com/11ryglw.jpg

Er is alleen (zover ik weet) geen 64bit versie van Tiny7.

VurigDraakje | 19-10-09 | 19:16

och, och, weer een Windows-bash topic.
.
Zelf draai ik vanaf de RTM release Windows 7 en hij is gewoon prettig in gebruik en stabiel te noemen.
.
in fact, Windows is best een heel aardig OS vanaf de NT kernel.
Vanaf Windows 2000 is er weinig op aan te merken.
Kijk aan de andere kant.... alles wat DOS was, inclusief de exotische bloated grafische shells die op DOS draaiden wat men dan "Windows" noemde.... dat was de grootst mogelijke bagger.
.
Maar... dat ligt alweer een tijd achter ons.
Dus kijk eens in het hier en nu, hou op met het verleden herhalen en kijk kritisch naar het OS wat ze nu hebben: JA, Microsoft heeft veel features afgekeken, JA, Windows is nog steeds veel te duur, maar op Windows 7 an sich is niet veel aan te merken. Ik denk zelfs dat het op dit moment mijn favoriete desktop OS is.
.
ok.. totzover het nerdenpraatje.
(ik verkas wel naar tweakers... :P)

nenny | 19-10-09 | 19:13

80% van de probs, komt omdat mensen overal op klikken, alles downloaden.
Hier 6 jaar XP, 2x BSOD door eigen fout met videokaart.
Laptop met Vista nog nooit. (1 jaar)

koekje erbij? | 19-10-09 | 19:12

Ik hou wel van Windows 7. De looks van Vista met de performance van XP. Hij doet 't zelfs op mijn kudtPC.

H4x TBH. | 19-10-09 | 19:05

Alexander de Kleine | 19-10-09 | 18:57
lol, hangt u nog bij 95?

GateKeeperNL | 19-10-09 | 18:59

Natuurlijk, versie 7 gaat alle problemen oplossen. Net zoals dat beloofd en geloofd werd bij de introductie van 98, XP en Vista...

Alexander de Kleine | 19-10-09 | 18:57

Ik koop 7 pas als het nodig is, en niet eerder. Net als die idiote Amerikanen met dat "cash for clunkers" programma. Ik koop pas een nieuw product als het oude kapot of outdated is.

GateKeeperNL | 19-10-09 | 18:56

Apple is voor nichten die iedere dag te lang naar zichzelf in de spiegel kijken, geen zinnige formule in Excel kunnen maken, en liefst de hele dag in de Coffee Company zitten met hun laptop om vooral te geilen op al die aandacht die ze niet krijgen.

Egokiller | 19-10-09 | 18:55

Ben er best wel tevreden over hoor. Draai al vanaf augustus met de Ultimate
RTM versie, [ja verschil moet er zijn he, MSDN-ers hoeven niet tot 22
October te wachten he] en het is een enorme verbetering t.o.v. Vista, dat
was trouwens tijdens de Release candidates al gebleken.

Mixen met Virtual DJ 6.0.2 Pro draait er eigenlijk toch beter op in vergelijking met Vista.
Meerdere applicaties tegelijk open en geen resource probleem.

Okay aan de andere hand heeft Microsoft concurrentie met zichzelf want Windows XP dat is een uitstekend product. Als je een nieuwe pc koopt zal je wellicht gelijk Windows 7 nemen, maar op zomaar voor de grap up te graden is voor echte Windows XP gebruikers niet direct nodig.

Sabroso | 19-10-09 | 18:54

muesli | 19-10-09 | 18:16
Ja, hoor een mac kopen, omdat je dan geen virussen hebt.
Zooo 2007.

koekje erbij? | 19-10-09 | 18:50

Systeemeisen Windows 7
1,0 GHz-processor (32- of 64-bits CPU)
1GB RAM-geheugen (32-bits); 2 GB RAM-geheugen (64-bits)
16 GB vrije schijfruimte (32-bits); 20 GB vrije schijfruimte (64-bits)
Videokaart met DirectX 9 met WDDM 1.0 of hoger

Laat maar, met XP, en Office en alle overige software kan ik nog een image maken van 4,2 gb en op een DVD zetten.
Dat zal met 7 niet gaan lukken. vrees ik.
Afgezien hoe lang het zal duren een image van 7 te maken.
En wat moet een niet gamer met 64 bits?
.
.

ADO-Le-Cent | 19-10-09 | 18:47

Bijstandskoning | 19-10-09 | 18:23
Macbook is net zoiets, als sparen bij de DSB, hoge rente,maar dan heb je ook niks.

koekje erbij? | 19-10-09 | 18:41

Even Lakemannen: koop nooit meer MS meuk, misschien gaat het dan ook naar de klote.

PlantuhSpul | 19-10-09 | 18:41

Windows 7 op me laptop. Nog even niet op me desktop, wil gewoon even aankijken hoe het gaat. Maar tot nu toe echt top-OS :) Sneller, strakker, simpeler, meer eenheid (in de system tray bijvoorbeeld), betere taakbalk (je kunt EINDELIJK openstaande programma's heen en weer slepen op de taakbalk), ehh sneller of had ik dat al gezegd? :D

eM!nence | 19-10-09 | 18:38

@Bijstandskoning | 19-10-09 | 18:23
Jajaja.. friesche steuntrekkerkoning.
Waarschijnlijk weet jij nog net de aan/uit knop te vinden van je gelikte macbook.
Nee,ook al gaven ze ze weg,'heb geen zin om mac te gaan leren.

de grote Anti | 19-10-09 | 18:35

ultiemeet

johnnie_1983 | 19-10-09 | 18:33

Vista traag? ja op je aldi-laptop!
btw,probeer eens een game op een mac!! hahaha
Verouderde hardware, voor de hoofdprijs, alleen omdat hij wit is.

koekje erbij? | 19-10-09 | 18:33

@ Che_cuevara | 19-10-09 | 15:27 ja maar je gaat dr wel spelfouten door maken

@ henkojenko | 19-10-09 | 15:12 Win2000 met service pack 4 werkt echt bruut met slechts 512 MB werkgeheugen. Moet je alleen geen Microsoft approved apparaten in je computer hangen. Dat monopolistische systeem van Microsoft om hardware fabrikanten onder druk te zetten moet een sdoor Neelie Kroes worden aangepakt. Dan zouden alle computers nu nog op windows 2000 kunnen draaien ... als een speer!

Ik denk ook dat Ubuntu linux een boost heeft gekregen door Windows Vuilnista. Veel mensen zijn toch eens gaan kijken hoe dat gratis syteem nu werkt. Antwoord: uitstekend, zelfs op netbooks

met een kersje erop | 19-10-09 | 18:30

Windows, voor nerdy paupers die geen Mac kunnen betalen.

Bijstandskoning | 19-10-09 | 18:23

WordPerfect 4.2 . . . Er is geen betere ! !

drs. G. Flater | 19-10-09 | 18:21

@ ristretto | 19-10-09 | 18:05: Hoezo een echte concurrent, marktaandeel laat al eeuwen zien dat Apple nooit een concurrent is geweest voor MS op de OS markt. Zegt niet over kwaliteit natuurlijk, dat overigens ook nog voor een groot deel subjectief is.

_ILT_ | 19-10-09 | 18:20

Ik gebruik nu Windows 7 al een tijdje op mijn laptop en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met Windows 7.
Het draait gewoon vlot op mijn laptop en is grafisch stukken mooier dan XP.

kuifje. | 19-10-09 | 18:17

Huismoeders die dan bij de pc winkel komen janken dat hun pc vol met virussen en spyware zit.Dat zal altijd zo blijven :P

Its time to buy a Mac

muesli | 19-10-09 | 18:16

NOu, heb ik even pech... ik woon naast zevenhuizen

garlicha | 19-10-09 | 18:12

Trouwens,voor al die luie windhoos lutsers zou ik advanced systemcare pro aanbevelen.
Ik geloof dat je een license kunt kopen voor 20 $ p/jaar ofzo *kuch*,om van alle features gebruik te maken.
img237.imageshack.us/img237/6425/scher...

de grote Anti | 19-10-09 | 18:09

Helaas kippengaas voor de Mekkeraars, euh mac-ceraars.
Windows 7 is eindelijk een echte concurrent.

ristretto | 19-10-09 | 18:05

@Reykjavik
slaat nergens op je had zeker geen buskaartje dat je een hekel hebt aan busschauffeurs

arjen smith5440 | 19-10-09 | 18:04

XP is echt het beste Windowsbesturingssysteem ooit. Punt is dat MS de nieuwere versies van DirectX weert van XP, dat is het enige nadeel. Voor de rest gebruik ik Snow Leopard. Doh.

_ILT_ | 19-10-09 | 18:00

Nou! Dat is een review waar we wat aan hebben. Godsamme, die Zevenhuizense boer heeft overduidelijk geen ene reet verstand van waar hij over praat. Man man man. Volgende aflevering Rest van Nederland: op naarZevenhuizen. Ik wil dat zooite Windows 7 non-slikmmerikken wel eens zien.

@arjen smith5440: O ja, een deskundige analyse die je hier weggeeft. Mwoehahahahaha, ga toch lopen man. Veel plezier van je Windoos.

Reykjavik | 19-10-09 | 17:43

@Brouhaha
Zeer representatief onderzoek onder 500. Ben het met reactie 1 eens dat zonder opwarmfase meestal niets loopt.

arjen smith5440 | 19-10-09 | 17:31

Na windows Xp pro overgestapt op Windows7 Ultimate.
(Vista overgeslagen)

Echt een knaller. Sneller dan XP, Office 2007 werk hier net zo snel op
als Office 2003 onder XP en IE8 werkt soepeler en sneller onder dit
besturingssysteem waarvoor het bedoeld was.

De zeurende Linux/iMac boys met hun paarse broeken laat ik
voor wat het is.

eye | 19-10-09 | 17:29

-weggejorist-

pipo345 | 19-10-09 | 17:28

Bos gaat nu Windows7 om zeep helpen.

arjen smith5440 | 19-10-09 | 17:28

@Neukgraag | 19-10-09 | 17:10
Welke studie is "me studie"? Vast en zeker geen Nederlands...

Brouhaha | 19-10-09 | 17:27

-weggejorist-

pipo345 | 19-10-09 | 17:25

Bij MegaSof-t hebben ze het nog steeds niet begrepen: het moet SNELLER en STABIELER, niet duurder, mooier, moeilijker, en trager.

Brouhaha | 19-10-09 | 17:25

@Mark2007
Ziggo was ook mijn eerste keuze,maar kon de verleiding niet weerstaan liga fruitkick te drukken.Gewoon,omdat het kan.

de grote Anti | 19-10-09 | 17:24

Als ik het zo hoor is windows 7 echt een vooruit gang. Ik heb ook al op internet allerlei positieve recensies gelezen.
Oja wat betreft de poll: Graag ziggo kapodt maken. Wat een smerig bedrijf. Ze maken misbruik van hun monopolie. Vooral wat betreft interactieve tv, het feit dat je niet alle decoders kunt gebruiken en de filmkanalen.

Mark2007 | 19-10-09 | 17:12

vliegende knorrepot | 19-10-09 | 15:27

Volgens sommigen leven we al in een bananenrepubliek!

Spacedave | 19-10-09 | 17:10

lul niet met je mac troep. Windows 7 draait fantastisch en is snel. ik gebruik het al maanden en ben heel tevreden erover.

amaster | 19-10-09 | 17:10

Ik heb het niet nodig geef mij maar Linux!! En ik gebruik gewoon xp voor me studie, aangezien dat vereist is. Heb 7 geprobeerd en is beter als Vista maar toch is het over hypte shit. Waar ik nu al een bloed hekel aan heb is als je een map opent dat Windows 7 telkens weer de hele map scan. En verder ben ik niet tevreden over het video afspeel kwaliteit.

Neukgraag | 19-10-09 | 17:10

"Ik gebruik Tiny7 (=Windows 7 maar dan zonder de bs) en het draait perfect, geen problemen met drivers, programma's of zelfs XP-made games (b.v. Rome Total War)
VurigDraakje | 19-10-09 | 16:30"
Maar jij hebt dan ook de uitgedunde versie van Windows 7 die op een Cd'tje past. Dat bied Microsoft helaas niet aan..

Fristajlo | 19-10-09 | 17:07

Blij dat ik met een Mac werk..
Of het windhoos vista is of windhoos 7, het
is en blijft voor mij toch een beetje net niet.

ach, jij.. | 19-10-09 | 17:06

draai het al maanden op een P4 met 1 Gig geheugen...7 werkt juist prima met minder snelle systemen.. Werkt zelfs zo goed dat ik hem niet meer uitkrijg maar da's compleet ander verhaal..

jeeweetutwel | 19-10-09 | 16:56

XP is dus blijkbaar onstabiel en windhoos wordt na verloop van tijd traag als peop..
Mooi,weet ik dat ook weer.Na aardig wat jaartjes met xp gerommeld te hebben heb ik het dan onder de knie ofzo,want nooit vastlopers,geen ongewenste app's en geen overmatig geheugengebruik.Geen supermachine maar goed genoeg.Hij werkt.
Ook kan alles waar 'automatisch' voorstaat deaudvallen,crashreports mogen ze in hun hol steken en mijn register verkeerdt in goede conditie.. systeemherstel af en toe uit- en weer inschakelen.. Tja,ik blijf nog even bij xp.

de grote Anti | 19-10-09 | 16:54

SN bezig met een update?

Zo jammer! | 19-10-09 | 16:52

fifi23 | 19-10-09 | 16:44

Wattt !! 90.000 gebruikers , weet Bill Gates het al dit
is echt nieuws.

Eurotokkie | 19-10-09 | 16:51

Windows 8 Ultimate Premium wordt waarschijnlijk net zo snel als windows 3.1 ?

(alleen op 64 bits)

Zuitschuip | 19-10-09 | 16:47

Tiny 7 die VurigDraakje | 19-10-09 | 16:30 noemt ziet er niet verkeerd uit voor mijn netbook. Dank voor de tip.

spooky | 19-10-09 | 16:45

@ eurotokkie

Zo zo 2 maanden echt cool , ugh

Eurotokkie | 19-10-09 | 16:37

Yep alle 90.000 gebruikers.

fifi23 | 19-10-09 | 16:44

Jax | 19-10-09 | 16:30
Moet je wel XP 64 gebruiken, anders heb je daar maar 3GB RAM, en das natuurlijk geen eerlijke vergelijking ;)

DDSilver | 19-10-09 | 16:44

Geef mij maar een nieuwe aflevering van 'de rest van Nederland', en snel graag.

radiohoofd | 19-10-09 | 16:41

Vista was wel stabieler dan XP bij mij, maar voor de rest mega traag. Ik heb die test versie gedraaid van W7, echt brilliant! Ik vind het een aanrader.

JDulop | 19-10-09 | 16:40

@ Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:45
Je schreef:

"Ubuntu en Linux zijn vooral voor mensen die zware (CAD) programma's draaien interessant, aangezien die een systeem nodig hebben die weinig intern geheugen gebruiken. "
.
Ik weet niet waar jij je info vandaag haalt maar er klopt niets van wat je hier boven zegt. Ten eerste *is* Ubuntu een distributie. Dus de 'Ubuntu en Linux' verwijzing is onzin.
.
Ten tweede is Ubuntu geschikt voor bijna alle gebruikers. Juist omdat het relatief weinig geheugen nodig heeft. De uitzondering zijn die mensen die graag Windows spellen spelen.
.
Verder is juist Linux met distributies als Ubuntu en Linux Mint super gemakkelijk te gebruiken. Vaak komen er problemen als mensen en Windows manier van doen gewend zijn. Dus doet zich het vreemde feit voor dat mensen met geen of weinig Windows ervaring Ubuntu en Mint als erg gemakkelijk ervaren.
.
Een ander voordeel is dat bovengenoemde distributies met langer gebruik *niet* langzamer worden. Anders dan bij Windows gaat het systeem niet langzamer lopen omdat er over een bepaalde periode veel verschillende applicaties gebruikt zijn. Alles is snel en *blijft* snel.

Neo-Cicero | 19-10-09 | 16:39

fifi23 | 19-10-09 | 16:34

Zo zo 2 maanden echt cool , ugh

Eurotokkie | 19-10-09 | 16:37

Nou ik heb Vista en dat is 8x trager dan XP. Doe mij dan maar windhoos 7. Zelfs op mijn systeem waarmee je hardwarematig in 4 seconden alle geheime codes van de AIVD mee kraakt en de redding van DSB uitrekent, is niet vooruit te branden. Wat een troep. Zo kan ik de boel ook "verbeteren".

funkyd | 19-10-09 | 16:37

Disclaimer: Ik ben een Linux user.

Ik heb enige tijd geleden Windows 7 Beta mogen proberen, en moet zeggen ik was BIJNA om...

Maar voor de normale gebruiker die nu Vista heeft is Windows 7 10000000x beter.

D3fix | 19-10-09 | 16:36

@VurigDraakje
Wat voor pc en wat is het geheugengebruik na de startup van tiny7 als ik vragen mag?

spooky | 19-10-09 | 16:35

Ga 7 gewoon extraorigineel kopen. Lekker voor een prikkie via SurfSpot. 64bits Ultimate voor een kleine 70 euri. Lang leven het student zijn.

n0hh | 19-10-09 | 16:34

Windows 7 RULES!!!
Hele bedrijf draait er al 2 maanden op. :)

fifi23 | 19-10-09 | 16:34

@Biep

Jij denkt werkelijk dat iemand die 16 miljard dollar heeft nog werkt voor het geld?

ITEACHYOU | 19-10-09 | 16:30

Windows 7 is gewoon de bom. Je moet wel met één ding rekening houden en dat is dat dit OS voor de nieuwste hardware ontwikkeld is. Dus als je een Pentium 4 hebt o.i.d. niet aan Windows 7 beginnen. Ik heb zelf een Quadcore masjientje met 8GB geheugen en dat draait als een tierelier. XP eat your heart out. Ik heb trouwens XP als 2e OS geinstalleerd om het verschil te kunnen zien. Draai maar eens een paar apps op XP en daarna op Windows 7 dan zul je zien dat je met Windows 7 nog gewoon relaxt kunt surfen of email beantwoorden terwijl in XP zo'n beetje alles gaat hangen (reageert niet venster, je kent ze wel). Doe de test zelf maar eens: film binnenpompen met Rapidshare manager, Winamp draaien en een film unrarrenvan 8GB. Vista was trouwens ook al een super OS, maar dat is door de media en die HCC gasten de grond ingeboord. Dus als je W7 gaat gebruiken, NIET op een oude pc draaien, maar dat is logisch. Je gaat toch ook geen Blu-ray film kijken op zo'n oude CRT TV?

Jax | 19-10-09 | 16:30

Wat is er nou mis met windows vista? Heb er geen problemen mee.

King Kermis | 19-10-09 | 16:30

Ik gebruik Tiny7 (=Windows 7 maar dan zonder de bs) en het draait perfect, geen problemen met drivers, programma's of zelfs XP-made games (b.v. Rome Total War)

VurigDraakje | 19-10-09 | 16:30

@Nacho_vidal: lijkt me geen enkel probleem. Heb ongeveer dezelfde specs thuis draaien. Gladder dan een aal in een pot snot.

djkras | 19-10-09 | 16:27

"Oh, ja: dat zat ook in Snow Leopard" Hilarisch..! "Ongeveer net zo snel als WindowsXP"... Whoahahaha...! "Oh, ja: dat Vista wat toch dat hele mislukte ding..?" Whoahahaha..! "Ik kan mij herinneren dat ik een laptop met Vista kocht en dat werkte helemaal niet"... LOL..! "Ze hebben dus eigenlijk gewoon XP gepakt en daar een ander kleurtje aan gegeven"... "D'r is wel een hoop veranderd, want het uiterlijk is helemaal veranderd..." Goed. Allemaal naar de Apple Store, dus.

Jerry Nick | 19-10-09 | 16:25

@Rob van Roos | 19-10-09 | 16:10
"Ultimeet: In de winkel voor 329 Euro. Ik denk dat ik eerst van een trap moet lazeren voor ik mezelf zo gek laat krijgen."
.
Ze wouden Apple na doen, alleen hebben ze de komma verkeerd staan.

Carpe Noctum | 19-10-09 | 16:22

@ djkras
Trouwens, ik heb een pctje die meer dan 2 jaar oud is. Met iets van 2 gig. intern.
Kan Windows 7 daar uberhaupt op draaien?

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 16:21

@paranoia: wat een lulverhaal vertel jij zeg. Ongelofelijk. Heb je hier cijfers van? Ik neem aan van niet, want het is simpelweg niet waar. Ik heb het over je gelul over de netwerkstack. Ik draai Win7 al vanaf de eerste beta, het verhaal over een langzamere netwerkstack heb ik bij niemand gehoord of gezien. Misschien moet je stoppen met bepaalde zaken te roken?

djkras | 19-10-09 | 16:18

Ik laat toch fijn Windows XP op mijn Mac staan, want Windows XP crasht gewoon sneller op een Mac. Fijn toch!

Hölzenbein | 19-10-09 | 16:16

Arie heeft Windows 7 Ultiemeet al sinds TechNet_Live. In de eerste week is het kreng al 5x vastgelopen, waaronder een paar bluescreens. Zal wel aan de drivers liggen. Voor de rest werkt het redelijk, jumplist zijn wel lachen en vooral de nieuwe taakbalk scheelt tijd.

Arie de huisnegert | 19-10-09 | 16:14

Toevallig gisteren, geïnstalleerd op een netbook met een atom 1.6 processor en maar 1GB geheugen. Zelfs dat draait gewoon heel goed. Nu zo 450 MB gebruikt, eigenlijk wil ik daarvan nog zo 50-100 mb af tweaken dus als iemand tips heeft. En heb ook nog een vraagje, qua geheugen gebruik, zou er veel verschil zitten tussen ultimate en de minder uitgebreide versies?

spooky | 19-10-09 | 16:12

Ik ben volgens mij alweer helemaal op de hoogte,
fijne dag verder,
* zwaait *

Biep | 19-10-09 | 16:11

Ik gebruik windows 7 64bit ultimate al een maand (niet de beta btw....)
Hij werkt echt fantastisch. Heb mijn xp-tje (64) (dual boot) er meteen afgegooid. Echt woarl! Ze moesten nu ook wel een keertje presteren met Google hijgend in hun nek..

Bokko | 19-10-09 | 16:11

Ultimeet: In de winkel voor 329 Euro. Ik denk dat ik eerst van een trap moet lazeren voor ik mezelf zo gek laat krijgen.

Rob van Roos | 19-10-09 | 16:10

Wat Zevenhuizen!! IK ben bestolen voor 100 Euro door de korting die Microsoft later op Vista gaf, volgens Microsoft een slecht werkend produkt!!

Daarom AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE!

Niks geen Zevenhuizen met gratis pakketten maar 100 EURO korting voor VISTA-kopers die de volle mep betaald hebben en over willen stappen op Versie 7.

AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE, AKTIE!

IK WIL 100 EURO KORTING!!

genialny | 19-10-09 | 16:09

Gate$$

Zo jammer! | 19-10-09 | 16:08

ik heb win 7 getest en ben wel enthousiast, alleen niet over de prijs, dus kopen ga ik het zeker niet!

macflipper | 19-10-09 | 16:08

@ Biep
haha, je bedoeld die uitspatting van hem? Het is echt heel genant.

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 16:06

Uhm, net zo snel betekend: Het is langzamer maar door dat wij vensters sneller tonen lijkt het net zo snel.

Overigens voor online gamers, blijf lekker bij windows xp, de TCP/IP stack (waar nu Ipv6 in zit) is dusdanig traag dat je latency (je ping) 2 keer zo groot is, op dezelfde computer/ISP/Netwerkkabel....

Tenzij je erop kicked om telkens maar af geknald te worden....

paranoia | 19-10-09 | 16:05

Nou vergeleken met vista 64 bit is mijn xp 32 bit een antoombom.
Ik ben weer eens met vista 64 bit bezig en nu na 3 jaar tijd toch nog ellende,wat een downgrade was dat zeg...

Braakbal | 19-10-09 | 16:05

Windows 7 loopt hier al vanaf de eerste graties dag en nog steeds naar volle tevredenheid. Met een beetje dresseerwerk is het nét XP en het loopt stabiel ook nog.

Wat wil je nou nog meer? Ja, dat het graties blijft natuurlijk.

Reinaert | 19-10-09 | 16:05

Ik denk dat ik dan ook maar Windows 8 en 9 oversla. Bij 10 doe ik wel weer mee. Misschien.

Ome Gijs | 19-10-09 | 16:04

voordedraadermee | 19-10-09 | 15:58

Ja goed maar de tijden dat iemand een nieuwe computer gaat kopen om een nieuw systeem te draaien zijn voorbij
of je moet echt met iets nieuws komen maar dat zie ik niet
zitten.

Eurotokkie | 19-10-09 | 16:03

Bert, je bent een sukkel. Dat heeft te maken met de snelheid.

Yoast92 | 19-10-09 | 16:02

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:57
Hé, gatverdamme.
Ik krijg er een omgekeerde peristaltische reflex van, maar ik slik het in.

Biep | 19-10-09 | 16:02

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:57
Gemist, ik ga even op zoek.

Biep | 19-10-09 | 15:59

Heb windows 7 al een dikke maand draaien hier (sssh) en is inderdaad het beste microsoft OS tot nu toe. Qua prestaties vergelijkbaar met xp, qua functionaliteit beter dan Vista, én de irritante 'features' van vista weggelaten. Ben normaal niet bepaald enthusiast over windows maar deze is echt een solide OS met hele goede prestaties en features. Ook dingen als DVD's branden en backups maken zitten er standaard in wat tijd werd.

panadol | 19-10-09 | 15:58

Ik heb nu al sinds januari Windows 7 draaien. Werkt als een trein, veel flexibeler als XP. Ik heb ook nog een laptop met XP draaien, maar dan verlang ik toch al snel terug naar Windows 7.
Als je een nieuwe comp aanschaft zou ik Windows 7 erop zetten, heb je Vista METEEN over op Windows 7. En heb je een comp van 2 jaren oud blijf dan maar lekker bij XP.

voordedraadermee | 19-10-09 | 15:58

@ biep
Dat filmpje wat op internet staat en ook hier net gelinkt is zegt genoeg...

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:57

Biep | 19-10-09 | 15:55
te verbieden.

Biep | 19-10-09 | 15:56

Windows 7 is dat niet die mislukte copy van Apple OSX ?

Eurotokkie | 19-10-09 | 15:56

ITEACHYOU | 19-10-09 | 15:49
De Nova collegetour met mijnheer Balmer heb ik half gezien. En óf het hem wat kan schelen dat hij geld verliezen kan. Misschien niet op kleine schaal, maar toch.
Een geldverzamelaar pur sang.
Slim wel, maar geenzinds grappig.
Hij maakte op mij een gefreakte indruk toen hij niet ontkende zijn kinderen verbied appleprodukten te gebruiken of aan te schaffen.
A freak of nature.

Biep | 19-10-09 | 15:55

Flippo | 19-10-09 | 15:45 Geweaun naar youporn, ik kan 'wonderfull solo' van harte aanraden, zet hem ook steeds op voor Ernst Hirsch Balin, hij lijkt er maar geen genoeg van te krijgen die lispelaar.

Fragony | 19-10-09 | 15:52

@ djkras
Bedankt man! Ik ga het strax lekker doornemen. Kijk ik ben iemand die zijn pc gebruikt om gewoon standaard dingen te doen, hoeft niet te ingewikkeld. Klinkt kinderachtig maar die layout doet het al voor mij. Het ziet er lekker fris uit.

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:50

Meneer Balmer is goed voor 17 of 18 miljard dollar. Zal hem aan zijn reet roesten of het gekopieerd wordt. Hij was laatst bij Nova College tour. Grappige, slimme kerel.

ITEACHYOU | 19-10-09 | 15:49

@Nacho_Vidal: deze is redelijk unbiased. www.engadget.com/2009/08/12/windows-7-...

Overigens grappig hoe GS wel heel hard probeert om bepaalde verschijnselen af te remmen c.q. te relativeren. Het is continue een spel tussen sarcasme, halve waarheden en beschimpingen. Interessant om te lezen, maar vele artikelen zijn verre bezijden de waarheid. Wel entertaining en soms onthullend. Een echt Telegraaf klupje.

djkras | 19-10-09 | 15:47

@ mezelf
Spelling

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:47

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:38
Windows 1.10 stond op ZES !!!! 360 KB 5.25" floppies
Ja dat bedoel ik dus!!! Maar zelfs als je dit zou installeren op een nieuwe pc dan zou na verloop van tijd alles weer traag worden omdat windows overal lijstjes van maakt en dingen bijhoud en in de prefetch zet en databases vult met onzin en van alles uitvoert waar je niet op zit te wachten onder het mom van: Als je dan eens iets opstart dan is het lekker snel ingeladen wat uiteindelijk niet zo is.

Weet niet wie het zei, maar de architectuur van windows is gewoon fundamenteel fout. Het is eigenlijk een wonder dat het uberhaupt werkt... soms.

Chris666 | 19-10-09 | 15:46

Is het niet gewoon zo dat het voor de standaard computer gebruiker niet zoveel uitmaakt? Als je iets wilt downloaden, verwerken, of alleen wil surfen, volstaat een XP of gewoon een OSX toch prima?
Ubuntu en Linux zijn vooral voor mensen die zware (CAD) programma's draaien interessant, aangezien die een systeem nodig hebben die weinig intern geheugen gebruiken.
Het is natuurlijk ook goed voor de portomonee van Apple en Microsoft, iedereen leest erweer over, en trekt er weer een paar honderd euro voor uit. Terwijl het vorige nog prima, of beter werkt. Of zeg ik iets verkeerd?

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:45

De gewone man wil maar een ding... en dat is gratis prono op de compu

Flippo | 19-10-09 | 15:45

djkras | 19-10-09 | 15:34 Beste van twee werelden, windows op de mac. OSX zo verschrikkelijk veel beter dan Vista, maar ik ga denk ik wel overstappen.

Fragony | 19-10-09 | 15:44

Ik draai W7 al een paar weken naar volle tevredenheid eigenlijk. Ik had wel wat gezeur verwacht met sommige applicaties, en inderdaad is er voor de nieuwste VMware tooltjes bijvoorbeeld nog wel een klein trucje nodig om ze te installeren, maar verder is het perfect. Dat MS hun vorige telg doodleuk laat vallen is overigens aan alles te merken. Bij W7 krijg je direct de mogelijkheid een virtuele XP-machine, in te richten (gewoon te vinden op de MS downloadsite). Daarop kun je alles, het is een complete install. Ik heb hem nog niet nodig gehad, maar het is toch fijn dat het kan.
MS heet niet eens de moeite genomen dat voor Vista te doen, dat was een flop waaraan men waarschijnlijk niet meer herinnerd wil worden.

sjaakdaak | 19-10-09 | 15:44

plaklul | 19-10-09 | 15:36
Staan ze alleen bij entertainment?????? ongelooflijk

Biep | 19-10-09 | 15:40

@Gripzz | 19-10-09 | 15:17
En het was om 13:37 zeker?

ShakeTA | 19-10-09 | 15:40

draait hier al maanden, hoezo komt het nu pas officieel uit?

braba | 19-10-09 | 15:40

Heb hier al een paar maanden de release candidate draaien van Win7 ultimate en moet zeggen dat het niet slecht is, gebruikt relatief weinig geheugen (450-500mb) start nog steeds snel op en is behoorlijk stabiel (vergeleken met vista en xp).
Maar toch moet ik het niet.... wat een ontzettende onlogische KUTbesturing, allemaal rare toeters en bellen op plaatsen waar je het niet verwacht, een firefox 3 die zo traag draait als dikke stront door een zeef en een bestandsbeheerder waar geen enkele logica in lijkt te zitten. Het is dat ik er games op kan draaien, wat dan ook het enige is dat ik er mee doe.

Alfred E. Neuman | 19-10-09 | 15:39

Ik heb nooit geen problemen met Vista, en de problemen die ik ermee heb veroorzaak ik zelf dus. Ik wacht tot Windows 7 een paar service packs heeft gehad, kinderziektes eruit, zoals ik ook met Vista heb gedaan. Laat alle haantje-de-voorsten maar lekker uitproberen. Ik heb daar geen zin aan en bovendien heb ik geen zin om mijn laptop en desktops te formatteren.

JaJijWel | 19-10-09 | 15:39

@Chris666 | 19-10-09 | 15:30
Windows 1.10 stond op ZES !!!! 360 KB 5.25" floppies

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:38

Sinds een paar maanden OS-X, nooit meer "Schakel de computer niet uit, update 1 van 26 installeren". En dan bij het opstarten weer wachten... OS-X start binnen 20 seconden op en uitschakelen duurt zo'n 10 seconden. Om maar wat te noemen.

Alexander de Kleine | 19-10-09 | 15:37

Bert lijkt me een hele vlotte jongen.

Biep | 19-10-09 | 15:37

@ djkras
Heb je ergens een mooie review voor ons? Ben zelf ook wel toe aan iets nieuws. Gebruik al jaren XP.

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:37

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:12
De pre-order heeft een hele tijd op #1 gestaan bij amazon, dus dat dat er meer als 10 zijn lijkt mij evident.
(Overigens werd de #2 toen ingenomen door de Vista 2 Seven upgrade)
Dat mag toch wel enige naam hebben.
Gamers die nog op XP zaten zitten ook te springen om Seven (DirectX10), en bedrijven die afgelopen tijd een migratie gepland hadden, hebben deze uitgesteld tot de release van Seven.
Het besturingssysteem is nu al gestaag marktaandeel van Vista aan het afsnoepen, en dat is grappig, want dat betreft dus de RTM versie en de MSDN versie, die allebei voor enthousiastelingen/professionals zijn.

DDSilver | 19-10-09 | 15:36

Tja of je hebt gwoon een macboek En een PC met xp/ubuntu

N1ckname | 19-10-09 | 15:35

Windows 7 is een knaller. Geen twijfel over mogelijk. En wie nu nog willens en wetens op XP zit is gewoon een hals. Al het Apple/Linux fanboy gezeur weegt niet op tegen dit OS. Gewoon top, slick en mooi zoals het hoort. Windows 7 nu al groter dan Linux bit.ly/3g9vXi

Pwned...

djkras | 19-10-09 | 15:34

Nog even wachten voor Ubuntu 9.10 :)

xzaz2 | 19-10-09 | 15:33

@WDWK | 19-10-09 | 15:29
Met al die Developers hebben ze daar ACHT jaar over gedaan, ik houd mijn hart vast als Windows8 pas in 2017 wordt uitgebracht ?
Ben van mening dat Microsoft nog in de problemen gaat komen, de architectuur van Windows is gewoon niet goed genoeg voor een OS (registry, integratie van IE, drivers, user-rights, etc).

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:32

Windows 7? Waarom al die nieuwerwetse dingen? 98 doet het ook nog perfect.

Vloberto | 19-10-09 | 15:32

Krijgt Nederland nou al korting op windows7 van Steve B. of willen ze nog steeds de hoofdprijs voor dat raamwerkje?

lichtpunt | 19-10-09 | 15:31

Laten we Vista maar vergeten, wat een ramp, onwerkbaar je weet nooit of Vista je command wel heeft verwerkt, zit je plotseling met 7 niet reagerende schermen, reboot van een half uur, nog eens een half uur voordat Windows eindelijk klaar is met haar staart najagen. Windows 7 ziet er goed uit.

Fragony | 19-10-09 | 15:30

Wel vaag trouwens. In de loop der jaren is de kloksnelheid van processoren enorm toegenomen, is het intern geheugen enorm veel groter en sneller geworden. Grafische kaarten zijn retevlug... Maar met Windows erop kun je er toch weer zeker van zijn dat na verloop van tijd alles weer als dikke stront zo traag is.

Chris666 | 19-10-09 | 15:30

Windows 7 is de beste Windows tot nu toe. Het is ook beter dan dat ongelofelijk overschatte OSX.

Dickstar | 19-10-09 | 15:30

@Che_cuevara | 19-10-09 | 15:27
Ik heb nog een 486 met 3.11 voor Workgroups staan.
Niet dat ik hem nog gebruik, maar hij staat nog op de vliering en zou het denk ik zo doen als ik hem aanzet.

vagehond | 19-10-09 | 15:30

@DDSilver | 19-10-09 | 15:24
Hoeveel W7 zijn er al verkocht ? ... veel is via licenties van grote bedrijven ... denk dat de gewone man/vrouw gewoon bij XP blijft, die gaat geen extra geld uitgeven voor een nieuw OS als het oude nog (goed) werkt.

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:29

@Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:26
Ja, dat weet ik. Maar nu zeg IK het en dat maakt het toch anders. ;-) Vista is toch een beetje een blunder van Microsoft. Met Windows 7 zitten ze tenminste weer op het goede spoor.

WDWK | 19-10-09 | 15:29

Ik ga ervan uit dat Windows 8 nog beter is dus ik wacht nog even...

Chris666 | 19-10-09 | 15:28

@ balzak
Chrome werkt lekkerder jah?

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:28

Bij mij werkt windows 3.1 nog prima

Che_cuevara | 19-10-09 | 15:27

Ja, leuk.
Net DSB gehad, Krijgen we dat weer....
.... windoos, dat is de beste.... nee, joh, eppel, die moet je hebben, linuks, as400 weet ik veel.
Een.Computer.Moet.Het.Gewoon.Doen.
En overigens ben ik van mening dat Nederland weer een Republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 19-10-09 | 15:27

Beste Windows tot nu toe! Werkt als een zonnetje.

King_Me | 19-10-09 | 15:27

zeker niet zo snel als xp, maar vergeleken met vista is het diarre door een trechter ipv stront

lptjah | 19-10-09 | 15:26

WDWK | 19-10-09 | 15:23 - "Beste besturingssysteem van Microsoft tot nu toe."
Dat zeiden ze van Vista ook, maar goed, na Windows XP (uitgebracht in het jaar 2001) mag het ook wel, acht jaar ontwikkeling en wat brengt dat ons ?

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:26

Och, als het niet teveel gelul is installeer ik die gratis upgrade-want-nieuwe-laptop-gekocht van Vista naar 7 wel. Misschien.

Nlz® | 19-10-09 | 15:26

Hoge bomen vangen veel wind. Maken ze daar in Redmand eindelijk een besturingssysteem dat snel is, betrouwbaar is en er mooi uitziet, is het nog niet goed. Alle huidige, vroegere en toekomstige software en hardware werkt er op, vertel dat maar eens tegen die jankerds die een ander besturingssysteem gebruiken. En je kunt er nog op gamen ook! Ik zie het probleem niet. Als ik straks over ga van MS-DOS 6.22 op iets nieuws wil ik Win7!

Zwavelzuur | 19-10-09 | 15:25

-weggejorist-

DataValue | 19-10-09 | 15:25

martinsch | 19-10-09 | 15:24
Windows installeren op een mac voelt voor mij een beetje als landverraad, ik begin er niet aan :P

McVeigh | 19-10-09 | 15:25

@Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:22
Eerst wel FF, maar nu Chrome. Alleen maar omdat ik nu een tijgerprintskin heb eigenlijk. En meer "browse ruimte".

Balzakius | 19-10-09 | 15:25

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:12
Seven is op dit moment al geen debacle meer, en tot grote schrik van alle Linux en Apple fans gewoon een goed besturingssysteem.
Helaas jongens!

DDSilver | 19-10-09 | 15:24

* Heeft naast zijn OS10 ook nog Windows 7 geinstalleerd op zijn MacBook en moet zeggen dat hij niet kan zeggen welke beter is *

martinsch | 19-10-09 | 15:24

Mijn laptop draait al sinds build 6.1.7000.0 op Windows 7 en kan niet anders dan positief zijn. Beste besturingssysteem van Microsoft tot nu toe.

WDWK | 19-10-09 | 15:23

32 of 64 bit heeft te maken met de snelheid XD

xzaz2 | 19-10-09 | 15:23

@ balzakius
Daar heb jij weer gelijk in.
Trouwens, de programma's die het lekkerst werken zijn meestal open source. Firefox iemand?

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:22

wauw... top radio..

BiggyBizzy | 19-10-09 | 15:22

En trouwens lievvve reaguurdtjes:
Apple. En. Leopard. Zijn. Gewoon. Beter.

Hans van Milner | 19-10-09 | 15:21

@Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:20
Imac ies ook schnel stoek. Beeldscherm + klomp.

Balzakius | 19-10-09 | 15:20

Zeuv'nhoezen dus. Mooie nominatie voor De Rest van Nederland.

En waar wordt Windows 8 dan gelanceerd? Achtkarspelen? Achterhoek?

mail cheauvinist pic | 19-10-09 | 15:20

*Met smart wacht op de discussie mac/windows

McVeigh | 19-10-09 | 15:20

Om eerlijk te zijn maakt het mij trouwens niet zoveel uit, ik vloek net zo hard op een Apple of op een pc. Het voordeel is dat een apple meer trappen kan incasseren, THANK YOU STEVE!

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:20

Ik draai al maanden op de 64 bits ultiemeet versie en heb geen klachten.

RubberenRita | 19-10-09 | 15:19

AYBABTU voor de liefhebber.

Nee dus! | 19-10-09 | 15:19

Of je nu All-Your-Base-Are-Belong to Microsoft doet, of to Google, of to Apple, resistance is hoe dan ook futile.

Nee dus! | 19-10-09 | 15:18

Alle alternatiefen voor windows zijn nog beter backwards compatible dan windows zelf met hun eigen versies

boerenvla | 19-10-09 | 15:18

LoL Windows 7 in 7-huizen en 7-huizen ligt in de gemeente LEEK.
DIT kan geen toeval zijn...

Gripzz | 19-10-09 | 15:17

Hm.. 70 euro weggegooid dus. Nooit meer pre-orderen, dus :P

MiLKUNi | 19-10-09 | 15:17

@psy-ko | 19-10-09 | 15:14
Geniet er nog maar even van, want over een maandje of zo is uw registry zo vervuild dat opstarten weer minuten duurt ....

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:17

wat een ge7r, zouden ze in B zeggen.

Brakke Obama | 19-10-09 | 15:17

Ik gebruik nog steeds Microshaft's Winblows 98.

deNelis | 19-10-09 | 15:16

Windows 95. Doe ai nied toe see moor?

Hans van Milner | 19-10-09 | 15:16

Het is maar helegaar de vraag wie hier op zit te wachten. De gemiddelde pukkelgamer (met alle respect voor volwassen gamerts) misschien, maar mensen die gewoon een emailtje willen sturen of hun porno^Wtuingereedschapswebsite willen bekijken heb je dit niet nodig.

Ik heb net de laptop van mijn ouders helemaal leeggehaald en er Ubuntu op gezet. Firefox en Chrome erop, OpenOffice erop, Skype erop Ze waren zo gek geworden van het niet-vooruit-te-branden Windows dat ik het maar zo heb gedaan.

En zie daar: Ze zijn tevreden: alles werkt, en nog snel ook.

Bijkomend voordeel: Als er eens iets mee is, log ik gewoon in op hun laptop en fix ik het even voor ze. Net zo gemakkelijk.

Balsaq | 19-10-09 | 15:16

ik ben nog steeds zo blij dat ik ooit eens een zeker fruitmerk ben tegengekomen........... windhooz zuigt echt big time!!!!!!

23.59 | 19-10-09 | 15:15

Ik had Windows Vista Ultimate draaien; gisteren Windows 7 Ultimate geinstalleerd; is sneller en ziet er iets strakker uit; that's it...
Wel Multi Language install dus wel NL nu.. :)

psy-ko | 19-10-09 | 15:14

Zinloos 7!

OversteKarremans | 19-10-09 | 15:14

@ Henkojenko
Die van mij ook, gelukkig heb ik beneden een ouderwetse powerboekk G4 staan. Die werkt nog beter

Nacho_Vidal | 19-10-09 | 15:14

-weggejorist-

pown3d | 19-10-09 | 15:12

Het tweede Microsoft debacle na XP ... naast Zune en Windows Mobile en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar.

Je Verzint Het Niet | 19-10-09 | 15:12

Ik woon der vlakbij en ga er maar ff snel met mijn MacBook Air langs.

mail cheauvinist pic | 19-10-09 | 15:12

Mn XP doet t nog prima

henkojenko | 19-10-09 | 15:12

En het mooiste is... het is GRATIES!
Op the pirate bay tenminste wel. :P

ShakeTA | 19-10-09 | 15:12

Net zo snel ja, en meer functionaliteit

bravvour | 19-10-09 | 15:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken