
Goed, jullie zijn dom, eigen schuld dikke bult. Rekeninghouders van DSB mogen nu even niet meer bankieren omdat er een bankrun aan de gang is. Maar toch schieten we te hulp. Want reken er op dat Wouter en WoudNellink dat niet gaan doen. Wat ze bijvoorbeeld niet uitleggen is het volgende: Mocht je een DSB-rekening hebben, dan kan je NU extra opnemen bij de supermarkt (het werkt trouwens voor iedereen die ff snel veel cash nodig heeft). Gewoon uitmaxen. In Nederland is gastgebruik toegestaan, maar je mag slechts één keer pinnen bij een vreemde bank met een max van 250,- euro per kalenderdag. Dus rij even de grens over. Want in het buitenland is gastgebruik drie maal toegestaan: drie keer pinnen met een max van 250 per keer. dus 750 euro per kalenderdag. Of koop de Ikea leeg voor 10.000 euro. Reken af met pin en breng de goodies na een dagje wachten linea recta weer terug. Ikea geeft geld cash terug.
LOL!
Update: In het Holland Casino schijn je zonder limiet te kunnen pinnen!
Reaguursels
InloggenTE LAAT:
Pinnen met bankpas DSB bij winkels kan niet meer!
www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_9...
@ wiebe1990
Ja, maar die kerel zit nu wel met 5 rollen pepermuntjes...
@Tha_Duck | 13-10-09 | 00:01'
schijnbaar kan het bij tankstations nog wel. Rol pepermuntjes kopen en dan extra cash bijpinnen, in de krant stond dat een man daardoor al 1000 euro had opgenomen in 1 dag door bij verschillende tankstations langs te gaan :)
LOL @ Holland Casino | 12-10-09 | 21:04
Weten we ook meteen dat het HC ook gewoon GS zit te F5'en
@ Zeddegeizot | 12-10-09 | 14:31
Ik deel je dilemma
TER INFO:
Pinnen bij winkels werkt niet meer met je pas. Alleen bij betaalautomaten.
Beetje lullig als je met 10k spullen bij de balie van de ikea staat en je moet ze dan vervolgens terugzetten omdat je pas het niet doet :')
Hebben ze weer een miljoen gestolen van me.
bij holland geldt het limiet inderdaad ook gewoon. overal waar jij de DSB pas wil gebruiken is er een limiet van 250 euro.
Ook bij Holland Casino geldt een 250 euro limiet voor DSB-klanten.
Suggesties die worden gedaan om deze limiet te omzeilen, zijn dan ook niet correct.
@flopje | 12-10-09 | 20:12
Deal! Net zoals de banken breng ik natuurlijk wel kosten in rekening voor deze dienstverlening. 15 euro per ouwe sok per jaar.
Geld storten mag dat wel? Wil namelijk van al mijn geld af...
Hiermee begon de misère
www.volkskrant.nl/sport/article1289337...
@ Snoodkapje | 12-10-09 | 19:13
Deel jij oude sokken uit, zodat er gevuld kan gaan worden? Mogen ze het bij mij gratis en vrij opneembaar onder het matras leggen...
@wimjansma
Totaal mee eens, je weet waar je aan begint (of niet) als je een belachelijk aandeel van je geld bij de DSB hebt gestort. Zodra iets te goed om waar te zijn bestaat, is dat in >95% van de gevallen ook zo. Ik vind zelfs het bedrag van 100.000 nog vrij riant.
Jarenlang gedogen de DNB en de regering die irritante spotjes die minder geschoolde mensen overhalen om op basis van hypothecaire zekerheid nog geld over te hebben voor een mooi truitje. Een vriend van mij heeft bij Frisia gewerkt. Niet erg lang want hij had moeite met de polissen die erbij afgesloten moesten worden waarop winstopslagen van 85% zaten. Echt schandalig. Wat mij eigenlijk ook stoort is de houding van degenen die maar lenen, lenen en nog eens lenen voor allerlei onzin. Als je ergens geen geld voor hebt, moet je het ook niet kopen. Eerst sparen en dan pas uitgeven. Irritant dat programma "een dubbeltje op zijn kant" waarin 85% van de gevallen een typisch gevalletje van "Eigen schuld, dikke bult" is. Mensen die daarentegen braaf sparen bij DSB en dus niet allerlei belachelijke consumptieve kredieten hebben, raken nu alles kwijt. Schandalig. Daar doet de overheid niks aan. Bankdirecteuren die hun zakken hebben gevuld, gaan vrijuit. Mensen die onverantwoord hebben geleend, worden geholpen en mensen die braaf sparen wordt hun geld afgejat. Oh ja, wel de AOW naar 67 want het geld is op!!
Die DSB-spaarders hebben nooit hun rentevoordeel met mij gedeeld. Hoeven ze dus ook niet op mij te rekenen nu ze een deel van hun geld kwijt zijn.
you are welcome ;)
Fortis/AA/ING/Aegon gegaan zijn, een schijntje om werkgelegenheid voor 1600 man in stand te houden en een ontregeling van het betalingsverkeer voor 100.000en huishoudens te voorkomen;
* was DSB werkelijk een zo slecht lopend bedrijf in vergelijking met de 'systeembanken'?
* was DSB werkelijk zo een malafide bedrijf, vergeleken met praktijken die bijvoorbeeld een Aegon er op na hield?
Ik ben geen complot-mens maar iets zit helemaal niet lekker in dit hele verhaal.... dit gaat nog een onaagenaam staartje krijgen.... kan Rabo trouwens zo even uit de losse mouw 2.000.000.000 aftikken ivm het deposito garantiestelsel?
DSB! Goed voor je geld!
tegenoffensief www.lakemanleed.nl/
Zijn er ook tips voor iemand met een achtergesteld deposito?
*Roept iedereen op al zijn geld van welke bank dan ook op te nemen.*
@Vrij_Onverveerd | 12-10-09 | 14:51
iets wat goed was had door Lakeman niet kapot gemaakt kunnen worden.Lakeman is alleen de boodschapper.
Geert W | 12-10-09 | 18:12
kent U zijn radioshow? dan verbaast dit mij NIETS
twitter.com/kicken die is dus ook niet zo blij met Lakeman
Ik bied 10.000 Euro voor Dembele.
sites van de sub bv-tjes staan nog gewoon hun waar te verkopen... lolz:
www.becam.nl bijvoorbeeld
* centjes in oude sok stoppen gaat*
@Liroy | 12-10-09 | 17:39
Maar jij betaalt wel mee aan het garantiestelsel, nog steeds blij?
-weggejorist-
- 23:59 - Pin 2500 bij de kassa van Holland Casino
- 00:01 - Pin 2500 bij de kassa van Holland Casino (weeklimiet bereikt)
- 00:02 - Lever 5000 in en laat die storten op je andere bankrekening.
Wel even de pinbonnetjes bewaren zodat er "herleidbaar" bij de overboeking wordt gezet, anders kan de belastingdienst moeilijk doen..
@jonjo
Lakeman heeft gelijk, jammer voor jou!
Wie spint er garen bij dit alles? Ik vertrouw dit zaakje niet. Uitstroom van geld was bijna gestopt en dan gaan ze ineens open en bloot vergaderen bij DNB en dan even lekken naar de Volkskrant, zodat er ineens weer een run ontstaat. Dit zaakje stinkt!
Het is niet mijn bank en ik werd ook niet goed van de reclames, maar er klopt iets niet. Een gezamenlijke actie van politiek, consumenten organisaties en de linkse pers om een bedrijf onderuit te krijgen.
Vandaag de DSB, morgen de Telegraaf, overmorgen GeenStijl? Oppassen mensen voor Nout, Wout en JP.
Het lijkt er dus op dat door een paar negatieve berichten te geven in de media mensen massaal hun geld opnemen en een bank daardoor laten struikelen of zelfs omvallen. Er was toch niks aan de hand met de bank, alleen dat bepaald dom volk daar veel te hoge hypotheken afgesloten heeft. Ik vraag me dan af waarom wij als belastingbetaler daar weer voor op mogen draaien.
En dan te bedenken dat er diverse andere banken in NL dezelde praktijken op na houden maar ja, die hebben hun reet er bij WOUTERTJE ingedraaid.... Deze Woutertje is er weer als de kippen bij om zeggen dat hij het volste vertrouwen heeft in vriend Gerrit. Dan moeten we uitkijken dus!
@ Liroy | 12-10-09 | 17:39
Klopt, de enige bank die niet door parasieten is overgenomen en niet in de wapenhandel investeert met het geld van hun klanten.
"Zonder enkel ethisch besef financieel analfabeten een enorme poot uitdraaien en tot wanhoop drijven (9 van 10 familiedrama's hadden grote schulden bij Dirk) en daarvoor worden geroemd."
Flodder | 12-10-09 | 14:38
Dit is precies waar het om gaat, daarom goed dat DSB om is en ik hoop dat er een goed onderzoek komt naar gedrag van het management. Denk dat er nu wel wat meer verhalen op TV zullen komen van die DSB colporteurs die nu spijt hebben en niet meer kunnen slapen. En met DSB op je CV zal je ook niet meer makkelijk aan de bak komen bij een andere bank. Jullie zijn besmet en terecht.
Scheringa is een hebberige hond, misbruik gemaakt van gebrekkige regelgeving om de zwakkeren te naaien. Van mij mag die lul langzaam en pijnlijk sterven samen met zijn geeerde companen.
Die de Grave had het goed bekeken, waarschijnlijk de enige die wel enig normbesef heeft. Ik hoop dat ie nog eens zijn mond opendoet voor de rechtbank.
Bij zakendoen moeten beide partijen tevreden zijn. Als Scheringa 80% op debiele koopsommen kon pakken zonder dat hele gezinnen naar de kloten gingen dan was alles ok. Maar iedereen weet dat je geen 80% winst kan maken zonder dat er iemand benadeeld gaat worden.
Als je op de markt leuke truitjes met 80% winst kan verkopen en de klant is blij dan is er niets aan de hand. Als je bewust koppelverkoop doet van onzinnige koopsom polissen en klanten erin luist(lokt, gekmaakt) met lage rentes ben je een crimineel en waardeloos mens en geen goede zakenman.
Ik ben erg blij met de eerste zin van dit artikel. DSB gebruikers zijn DOM want dat is zo en hoop dat ze dat zelf ook door hebben. want door dit soort DOMME mensen moeten slimmen mensen opdraaien voor de kosten.
Ben ik ff blij dat ik nog altijd bij de Rabobank zit. Volgens mij de enige bank die totaal geen moeite heeft gehad met al die economische onzin.
De Lutsers zijn al die stumperds die Lakelul, oh sorry Lakeman steunden. Goh volgend jaar veel meer daklozen maar voor de starters en andere zoekers op de woning markt, even wachten we gaan naar art 1223 openbare veiling van huizen. Voor een prikkie te koop straks.
Begin te bukken. Poept u die 300 miljoen even op voor gerantiestelsel?
En bedankt!
DanteG | 12-10-09 | 17:10
Vraag je eens af hoe DSB die relatief zeer hoge rente kon betalen aan spaarders!
Juist ja, door diezelfde woekerpolissen en wurgcontracten. Geen enkele bank kan zonder dingen die het daglicht niet kunnen verdragen torenhoge rentes betalen. Eerste IceSave, nu DSB, who's next?
Je hebt als potentiële spaarder ook een eigen verantwoordelijkheid voordat je bij een bank gaat. Je goed informeren en kritisch nadenken over de instelling hoort daar zeker bij. Niemand dwingt je uiteindelijk om bij een bank te gaan, daar kies je zelf voor. Eerst als een bij op de honing (spaarder --> hoge rente) vliegen en daarna - als de bank logischerwijs kapot gaat - huilie huilie doen bij de staat! De belastingbetaler draait er uiteindelijk voor op dat enorm veel mensen in de lokkertjes - de hoge rente - van banken als DSB en IceSave trappen!
Als je nou een prijsje hebt gewonnen van zeg zo'n 5,5 miljoen euro, op welke bank moet je die prijs dan laten storten?
zeg maar jansen | 12-10-09 | 16:58
Doe maar gewoon op de ING op naam van Dhr. Janssen te Groningen. Geen enkel probleem.
@Of je koopt 10x chips bij de supermarkt, en roept bij het betalen: Mag ik extra bij-pinnen?
bwahaha | 12-10-09 | 17:05
Jammer joh dat werkt dus niet meer.
Update: In het Holland Casino schijn je zonder limiet te kunnen pinnen!
Jonge jonge dat schreef ik in het eerste topic al gelijk, lezen jullie niet mee lutsers?
"Je bent een voorbeeld voor ons allemaal, je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn trots op je."
DAAAAAAAG Balkenende, gereformeerde droplul..!
Ook vervelend voor die hypotheeknemers en koopsomhouders. De regelingen komen te vervallen.
Alle banken naaien ons en ze gaan net zo ver als door hun klanten geaccepteerd wordt.
Bedenk eens dat de bank een vriend van je zou zijn die het geld voor je bewaard.
En vervolgens met jou geld en dat van je vrienden gaat gokken en speculeren.
Daar miljoenen mee verdient en als je wat van hem wilt lenen kost het je opeens vijf keer zoveel dan dat jij krijgt als rente.
Wanneer al het geld er doorheen gejaagd is wordt door die vriend aan je ouders gevraagd of zij even bijspringen, want de bizarre vergoeding kan niet meer uitbetaald worden.
Laat die banken onze ziektekosten betalen! Al ons geld samen is daar meer dan genoeg voor en hoezo hebben die knakkers recht op honderd keer modaal?
Wat ze zouden moeten doen, op ons geld letten, doen ze niet. Ze vergokken het,
keihard en zonder enige schroom.
@ Flodder | 12-10-09 | 16:04 & Houthakkert | 12-10-09 | 16:22
Akkoord. De hypotheek- & leenpraktijken van de DSB waren niet echt jofel, maar ik ben/was(?) spaarder bij de DSB. Hoe erg ik het ook vind voor diegenen die van die praktijken de dupe zijn geworden, daar heb ik, als spaarder zijnde, niets mee te maken.
.
Hoe het had gelopen met de DSB zonder dat dat kale penishoofd zijn mond open had gedaan, zullen we niet weten, maar misschien had er wel een oplossing in gezeten voor de gedupeerden van de hyptheken & leningen. Maar omdat dat kale penishoofd juist z'n mond heeft opengetrokken & iedere DSB klant aanraadde zijn spaargeld daar weg te halen, heeft hij er persoonlijk voor gezorgd dat ondergetekende niet meer bij die spaarcenten kan! Want zijn woorden zijn de oorzaak, waarvoor De Nederlandsche Bank de DSB onder curatele heeft geplaatst: "De Nederlandsche Bank N.V. (DNB) heeft de noodregeling aangevraagd vanwege een grote uitstroom van liquiditeiten die het voortbestaan van DSB op korte termijn in gevaar bracht. Daarnaast staat ook de solvabiliteit bij DSB onder grote druk." (Bron: www.dnb.nl/nieuws-en-publicaties/nieuw... )
En de simpele reden om die uitspraak te doen, was dat het zodoende makkelijker werd om de massaclaim van zin stichting wat vaart bij te zetten: "Tijdens een gesprek bij het TV programma Goedemorgen Nederland [1] om 7.45 uur op 1 oktober 2009 adviseerde Lakeman de klanten van de DSB (Dirk Scheringa Bank) onmiddellijk hun spaargeld bij de bank weg te halen, om zodoende een faillissement van de bank te bewerkstelligen. Dit zou volgens Lakeman in het belang zijn van mensen die een hypotheekschuld bij DSB hebben." (Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Lakeman ).
.
Dus ja, in mijn ogen is Pieter Lakeman persoonlijk verantwoordelijk voor het in rook op doen gaan van mijn spaarcenten, waar ik uiteindelijk middels het Depositogarantiestelsel weer zelf aan meebetaal!
De elite regeert.
Okay, Scheringa heeft woekerpolissen afgesloten, niet mee eens. Moet daar gestraft voor worden. Maar dit slaat echt nergens op.
Hij steekt zijn kop boven het maaiveld, en wordt direkt afgehakt door de elite. 'Ze zagen hun kans schoon.'
Nog meer van die dingetjes; o.a.
-Vakbonden mogen niet met de PVV praten.
-Hoger beroep Holleeder in nog geen halve dag. Eerste keer 14 dgn.
-Geen reactie op crissis.
-Als je op Geen Stijl reageert ben je racitisch.
-Strafrechter wordt vervangen door Bestuurlijke rechter.
-Geen grote demonstratie's zonder overleg en PVV.
-Europa wordt door je strot geduwd. enz, enz....
De elite houdt zich vast aan oude moralisme, dat is dus veranderd.
@Munkar and Nakier | 12-10-09 | 17:00, morgen, Wout had het ff druk.
Of je koopt 10x chips bij de supermarkt, en roept bij het betalen: Mag ik extra bij-pinnen?
@henkstubbe | 12-10-09 | 16:59, welnee, die lening van 75.000.000,- is morgen weer terug.
heb toevallig een stream van rtlz openstaan, zie een soort erin burnett - wie is dat?
Fijn mannetje die Lakeman... onder lijn 9. Als je nergens een lening krijgt en bij DSB wel, dan weet je toch dat je links- of rechtsom genaaid wordt ? Maar nee hoor, dikke boehoe doen, en Lakeman roept op tot een failissement zodat spaarders nu een probleem hebben. En ik daar met mijn belastinggeld weer voor opdraai. Eigenlijk zou de boodschap moeten zijn: als jíj getekend hebt voor deze domme lening ben jíj nu ook het bokje; en nu opzouten.
Ruim vierduizend spaarders hebben meer dan 100.000 euro gestald bij DSB Bank. Zij kunnen daardoor niet helemaal aanspraak maken op het depositogarantiestelsel. Deze gedupeerde spaarders hebben samen zo'n 140 miljoen euro uitstaan.Ook hebben meer dan vierduizend spaarders achtergestelde deposito's bij DSB Bank. Zij kregen daarvoor een hoger rendement, maar kunnen nu niet rekenen op het depositogarantiestelsel. Het gaat hier om een totaalbedrag van 110 miljoen euro.
degene die een schuld/hypotheek hebben bij dsb blijven gewoon aansprakelijk voor het geleende bedrag en schieten er waarschijnlijk niks mee op,veel verliezers dus.
-weggejorist-
zeg maar jansen | 12-10-09 | 16:58
100 000 per Rabobank.
Hard werken als ondernemer en 80% winst maken mag blijkbaar niet in NL. Geen woord over domme klanten op TV, nee allemaal de schuld van Dirk...
Als je nou een prijsje hebt gewonnen van zeg zo'n 5,5 miljoen euro, op welke bank moet je die prijs dan laten storten?
Als Wouter dan toch DSB-gerelateerde topmannen gaat opsluiten, laat 'm dan Louis van Gaal niet vergeten.
Ik krijg steeds meer zin om een rekening te openen bij ome Dirk
ps en of het uiteindelijk geld gaat kosten is ook erg de vraag. Na het vorige bank-faillissement van Van der Hoop Bankiers bleven er uiteindelijk genoeg bezittingen over om voor een groot deel de rekeninghouders te compenseren.
De DSB lutsers hebben pech betalingen worden niet meer geaccepteerd in de winkels.
Wie betaalt het Nederlandse depositogarantiestelsel?
Ten overvloede het kost de belastingbetalers, niet direct geld. Wellicht wel indirect omdat ABN / Fortis een staatsbank is geworden en die hierdoor wel geld kwijtraakt.
"DNB zorgt voor de vaststelling en betaling van de uitkeringen door het Nederlandse depositogarantiestelsel en slaat vervolgens het door haar betaalde bedrag om over de deelnemende banken, naar rato van hun bedrijfsomvang.
Binnen welke termijn moet er worden uitgekeerd?
Het Nederlandse depositogarantiestelsel moet in principe binnen drie maanden na ontvangst van de aanvraag uitkeren. www.dnb.nl/over-dnb/veelgestelde-vrage...
De Nederlandse banken betalen maximaal 3,5 miljard euro voor het falen bij DSB Bank. Bij faillissement of ondercuratelestelling van een bank treedt het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank (DNB) in werking, waarbij de Nederlandse banken gezamenlijk de 'schade' opvangen.
ABN Amro stelde maandag dat zijn aandeel hierin mogelijk substantieel is. De andere banken lieten zich hierover niet specifiek uit. www.nu.nl/economie/2100374/duizenden-s...
Timing is perfect, PVDA staat virtueel op all-time low. Na redding Fortis piekte Bos en werd ie politicus van het jaar. Hamer kan ff bijkomen, ff druk van de ketel.
Kortom De Staats(greep) Bank, wordt geslachtofferd. DSB is/was niet de enige hoor die creatieve percentages rekent voor lijfrentes. de overige grootbanken en verzekeraars moesten ook al door et stof voor de woekerpolissen (wie heeft ze niet).
Helaas waren er bij De Simpelen Bank wat meer slachtoffer door het hogere financiele leek gehalte bij de doelgroep. No more.... die Koopsomkanjer t-shirts worden collectors item. Vanmiddag ff bij DSB regio kantoor Emmeloord langs gereden, tijdens lunch normaal altijd veel personeel in DSB jasjes buiten een bammetje aan het eten, nu niets, rust en rust. Allemaal radio luisteren :(
Zal mij benieuwen of Naut (D(N((S)B) (doorhalen wat van toepassing is) de kerst haalt, heb toch het idee dat er her en der steekjes gemist worden qua toezicht.
Kortom paupers het lul, vvd commissarissen het lul, Zalmpje wordt ff goed door gerookt. Het worden weer oudhollandse tvdebatjes, chips, popcorn en baco klaarzetten doet
@Hertog van Alfa | 12-10-09 | 16:43, u heeft geen achtergesteld deposito, hoop ik?
@seven 16:43
O ; dat bedoel je. Tuurlijk.
-weggejorist-
mark twain | 12-10-09 | 16:34
Het tot laat in de nacht vergaderen op het kantoor van de DNB ;)
@Kamervraag 16:36
Als Lakeman net zo geopeeerd zou hebben als die andere club van gedupeerden,
hing DSB op dit moment niet in de touwen.
Het mooiste is dat Lakeman hiervan de schuld krijgt. Huilie huilie doen.
Nee, DSB-klantjes, jullie wilden zelf met die wolf-in-schaapskleren in zee. En géén verhaaltje van "het is toch zo'n gewone jongen". Of (Henny Huysman in P&W) "Nu kan Dirk géén tweede ring bouwen in zijn stadion". Ze wilden gewoon hun zakken goed vullen. Dus ook Zalm, Wilting en andere graaiers. En dan die Pipo met zijn kantoor in het DSB gebouw die de "belangen van de klanten" moest verdedigen had met zijn blabla maar 1 doel; Ff een miljoen cashen. Maar ja; even een zwart schaap zoeken. Nu geen Geert, maar Lakeman.
@seven 16:30
En welk kunstje wordt dan hier herhaald?
Wat zal Hamer blij zijn... had ze net haar afscheidsspeech klaar, was Wouter de hele avond en nacht niet bereikbaar...
sarkaasticus | 12-10-09 | 16:26
Even meedoet, de PvdA peilingen piekte voor hem bij de vorige staatsingrepen bij Fortis ABN en ING etc. Wellicht dacht hij dat kunstje kan ik wel herhalen, zo relatief vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen..
HC= Holland Casino :p
*****ALERT ALERT*****
in HC kan je bij de kassa onbeperkt geld opnemen met je pinpas, geen limieten! zelfde als je bankrekening leegkopen bij ikea maar nu krijg je gewoon geld ipv shitmeubelen :)
*****ALERT ALERT*****
staat er nu dubbel. gooi eens weg joris en deze ook svp.
Flodder | 12-10-09 | 16:04
Exact. De al dan niet anonieme getuigenissen over de werkwijze binnen DSB lichten een tipje van de sluier op over hoe Scheringa miljardair is kunnen worden.
De zeer slechte reputatie en ophef van nu heeft Dirkie compleet aan zichzelf te danken.
Trouwens, hebben alle DSB-spaarders er al eens over nagedacht hoe ome Dirk zo'n hoge rente kan uitbetalen aan zijn rekeninghouders? Juist ja, van de wurgcontracten en woekerpolissen.
Net als bij IceSave, er is altijd een adder onder het gras bij banken die schermen met hele hoge rentes!
Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 15:15
Dat 'er een paar nemen' betrok ik op de interne cultuur bij wijlen Yab Yum. Een DSB-klant begrijpt de lettertjes soms niet en ik interpreteer ze altijd zoals het me prettig uitkomt ;-).
Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 15:15
Dat 'er een paar nemen' betrok ik op de interne cultuur bij wijlen Yab Yum. Een DSB-klant begrijpt de lettertjes soms niet en ik interpreteer ze altijd zoals het me prettig uitkomt ;-).
even opvallend: dankzij het DSB-verhaal heeft NIEMAND, ook wij hier niet, het meer over de PvdA crisis. Zal Wouter wel handig uitkomen. onbedoeld bij-effect
*naief modus uit*
gentle giant | 12-10-09 | 16:24
Hij komt er bij bij sowieso niet in.
En aan mijn spaarcentjes komt hij ook niet.
Helemaal legaal en lekker puh.
Pete_1968 | 12-10-09 | 15:49
Bijna iedereen. Heb ook mijn neus gestoten bij Nat.Ned.
@Merlot | 12-10-09 | 16:22, Het gerucht gaat dat Wout homo is, dus in dit geval zit je goud veilig.
DanteG | 12-10-09 | 15:52
Nee. Als alleen Lakeman zoiets roept, zonder dat daar uit andere hoeken bevestiging/aanvullng op komt, dan valt de ING heus niet om hoor!
Dat wat Lakeman riep was niet meer of minder dan de zoveelste schakel in de ketting. Scheringa is al tijden bezig om de ene na de andere schikking te treffen. Jij noemt dat problemen oplossen. Wel, met het treffen van een schikking verandert het malafide, criminele beleid van de DSB niet hoor.
Dirk Scheringa moet kapodt. Die man heeft vele jaren lang op grote schaal criminele activiteiten kunnen ontplooien. (Ja, zijn wurgcontracten enwoekerpolissen zijn geoorloofd volgens de wet, maar dat is bij neef-nicht huwelijken ook zo, dus ik noem Scheringa gewoon een crimineel.)
gentle giant | 12-10-09 | 16:21
Nee, moet dat?
zagen we toch aankomen of niet?
De sneakershop, altijd al haantje de veurste.
www.google.nl/search?hl=nl&source=...
@Merlot | 12-10-09 | 16:19, heb jij een gouden baarmoedermond piercing?
Jezus, wat ben ik blij dat ik in 2002 goud gekocht heb.
En nog buiten bereik van Graaikampioen Bos ook.
Want reken er maar op dat de verstandigen weer voor de idioten moeten gaan betalen.
Rechtdoordeplee | 12-10-09 | 15:47
Wordt betaald door de gezamenlijke banken. Daarvan heeft Rabo 40% marktaandeel. Dus Rabo betaalt 40% van de problemen bij DSB. Rabo vindt dat niet geheel eerlijk. En heeft na Icesave bezwaar aangetekend bij MinFin en DNB. Uitgangspunt namens Rabo: tot 20k betalen vinden we nog wel redelijk, maar tot 100k niet. Die verhoging naar 100k is ook zonder overleg met ons Rabo gebeurd. Valt wat voor te zeggen. Dus boven 20k of boven 100k betaalt de belastingbetaler. Want als de Rabo omvalt moet die weer door de belastingbetaler worden gesteund. Indirect worden natuulijk alle problemen door de belastingbetaler betaald. Dirk heeft 75 miljoen geleend van DSB. En gaat straks weigeren dat terug te betalen. Die 75 miljoen moeten wij belastingbetalers dan weer goed maken. Dus Dirk heeft 75 mil van jou en mij gejat.
www.telegraaf.nl/binnenland/5053816/__...
Ok, tokkies, en dan de graaiers, sorry als je dan helemaal niets geleerd hebt van het Icesave verhaal, dan verdien je niet beter.
Misschien kan Jeroen Smit er weer een leuk boek over schrijven.
ouweruk | 12-10-09 | 16:05
*kuch* Cees vd Hoeven? Anders Moberg? Last van geheugnverlies?
Flodder | 12-10-09 | 16:04
idd ben zelf geen DSB klant maar toen ik die Goor zag bij NOVA dat mannetje is echt eng daar doe je toch geen zaken mee.
@Rechtdoordeplee | 12-10-09 | 15:47 / majowoku | 12-10-09 | 15:57:
Deze garantie wordt NIET betaalt door de belastingbetaler, maar inderdaad door de banken zelf. Alle banken betalen een bepaald bedrag per jaar in het "depositogarantiestelselpotje" (hmm, nieuw woord?) waaruit de gedupeerde ton- spaarders worden voldaan. De DNB is degene die de uitbetaling aan deze mensen regelt.
Is nu ook de AFAB aan de beurt?, dezelfde praktijken als de DSB, en ze hebben recentelijk van de AFM ook een boete gekregen. Nog ff wachten denk ik, kan ook niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk.
Komt er straks op het AZ stadion misschien wel appie heijn te staan ipv DSB.
Appie blijft wel op de kleintjes letten dirk effe niet
Was Dirkie nog niet zo lang geleden niet bij dat kudt programma De wereld draait door?
Vertelde hij daar niet dat het kabinet hem z'n gang moest laten gaan en dat dan de financiele crisis binnen afzienbare tijd zou zijn opgelost?
Dat kon natuurijk niet, hem z'n gang laten gaan, dat wist hij ook wel en dus had hij het kabinet wel enkele tips gegeven om de financiel crisis op te lossen. Zeg maar een adviserende rol....
De Louis van Gaal van de financiele wereld, namelijk ook een iets te groot ego. Denkt dat'ie de verlosser zelf is.
En als het kabniet geluisterd heeft naar de tips van Dirkie dan kunnen we over een paar maanden de BV Nederland ook wel sluiten. Zijn we wel gelijk van het koningshuis af, da's wel weer een voordeel.
Feyenoord kan nu wel weer 1 plaatsje stijgen in de ranglijst. En Schaars komt binnenkort beschikbaar voor transfer. Don Leo, zet de Tom Tom op Alkmaar, en toeren maar!
DanteG | 12-10-09 | 15:52
"Het is een feit dat er maar weinig banken zijn die ook daadwerkelijk het geld in kas hebben, wat de rekeninghouders erop hebben staan."
.
Geen één bank, hoor.
Voor de rest lul je nog veel meer bullshit. Als Lakeman hetzelfde roept over ING zal dat nagenoeg geen gevolg hebben omdat die bank vertrouwen geniet itt DSB waar iedereen van verre rook dat het een enorm louche kutbedrijf is.
Hoop dat die 8000 Spaar-tegoed-gedupeerden nu een claim gaan neerleggen bij Lakeman.
Bos Hout | 12-10-09 | 15:59
welkom op internet.
@brunz LOL
Ben benieuwd hoeveel Noord Holland bij deze bank heeft weggezet... tsk tsk
www.telegraaf.nl
moeilijk zo'n linkje
Zeven keer die tronie van Dirk op de homepage van www.telegraaf.nl
Kan het erger?
@Rechtdoordeplee Volgens mij betalen de andere banken dat garantiestelsel. Iedere bank naar rato. Indirect betalen wij (rekeninghouders) dat dus weer?
@dangteg
Ja hoor, als lakeman hetzelfde roept over de ING s de iNG ook faiiliet... Tuurlijk joh, er was ook helemaals niks aan de hand bij de bank en iedereen met geld rent stompzinnig achter lakeman aan.. Kom op zeg..
@ Eurotokkie | 12-10-09 | 15:49
Neen, want ik heb geen hypotheek bij die toko. Wij kregen juist gratis geld van Dirk & zijn hoogste internetspaarrente in NL.
@ Houthakkert | 12-10-09 | 15:46
Klopt, maar er zijn problemen met de hypotheken van de DSB & men was in vergevorderd stadium (volgens media) om deze op te lossen, etc. Komt die kale lul van een Lakeman even leuk melden dat iedereen z'n geld maar weg moet halen daar. Zo krijg je een bank wel plat.
Als Lakeman morgen nou dezelfde oproep plaatst voor de ING, is de ING overmorgen ook failliet, onder curatele, etc. Het is een feit dat er maar weinig banken zijn die ook daadwerkelijk het geld in kas hebben, wat de rekeninghouders erop hebben staan.
Lying Dutchman | 12-10-09 | 15:44
Oké dan.
*naar volgend topic spurt*
Volgens mij kun je in de winkel geen 10k pinnen. Max geloof ik iets van 2,5k. Tenzij je dit van te voren even aangeeft bij de bank. Dus gewoon Dirk ff bellen en morgen nieuwe meubels scoren...
DanteG | 12-10-09 | 15:43
Natuurlijk kun je Lakeman de schuld geven of DNB en andere maar je moet toch echt bij Dirk Scheringa zelf zijn voor je beklacht.
Wat een hufters zijn sommige reaguurders.
De DSB was net zoals alle anderen banken een bank die hypotheken en leningen verstrekte. Welliswaar met een bedenkelijke reputatie. Maar een bank in Nederland is een bank die een vergunning heeft van De Nederlandse Bank dus moet je erop kunnen wertrouwen. Vertrouwen is de basis van het financiele stelsel.
Alleen werden er bijd de DSB op de achtergrond zonder dat je daar erg in had, koopsompolissen enz. afgesloten. Hoeveel mensen zijn er niet het schip ingegaan met ABC spaarplan en al die andere woekerpolissen, er zijn ruim 2 miljoen mensen met wel een of andere woekerpolis.
Zijn deze mensen dan allemaal tokkies of achterlijk? Volgens de hufters hier wel.
Degene die geen woekerpolis/hypotheek/lening hebben weten nu precies hoe alles zit en hangen de wijsneus uit. Ik zou zeggen, kijk effe naar je levensverzekering van je hyptoheek of je arbeidsongeschiktheidsverzekering of je flexibel pensioen. Namelijk grote kans dat jij met je grote muil ook het schip in bent gegaan!
Biep | 12-10-09 | 15:46
Nee Biep, die periode hebben we definitief achter ons gelaten. We hebben het hier niet meer over koken, katten, breien en het weer. Elisabeth heeft al een ban aan haar broek.
Wie betaalt die garantie nou eigenlijk. Ik hoor hier steeds de belastingbetaler. Op de site van de DNB staat echter:
"Wie betaalt het Nederlandse depositogarantiestelsel?
DNB zorgt voor de vaststelling en betaling van de uitkeringen door het Nederlandse depositogarantiestelsel en slaat vervolgens het door haar betaalde bedrag om over de deelnemende banken, naar rato van hun bedrijfsomvang."
Wie heeft kennis van zaken?
Schadenfreude........
Rammstein | 12-10-09 | 14:25
Das/Der/Die erkennt doch kein Mensch;
Wie bitte?
Wie betaalt die garantie nou eigenlijk. Ik hoor hier steeds de belastingbetaler. Op de site van de DNB staat echter:
"Wie betaalt het Nederlandse depositogarantiestelsel?
DNB zorgt voor de vaststelling en betaling van de uitkeringen door het Nederlandse depositogarantiestelsel en slaat vervolgens het door haar betaalde bedrag om over de deelnemende banken, naar rato van hun bedrijfsomvang."
Wie heeft kennis van zaken?
Lieve GeenStijl,
Minder DSB ,a.u.b.
Gaarne weer eens een fijne cokerubriek, ik zit al klaar met een lekkere rooie!
DanteG | 12-10-09 | 15:43
Kan je stellingname begrijpen, maar het is uiteindelijk je eigen risico als je ergens een rekening opent. Het grootste belang nu is dat de malafide praktijken van DSB gestopt worden en de verantwoordelijken daarvoor gestraft worden.
Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 15:42
He Teun?! Ik heb je gemist vandaag. Anyway, in antwoord op je vraag, uit mijn hoofd, een stuk of twee ofzeau.
drielandenpunt?
Als DSB omvalt, kost het weer massa's aan belastinggeld. Is niet goed natuurlijk.
Maar neemt niet weg dat ik het geweldig vind dat Dirk Scheringa gesloopt wordt.
De man is miljardair geworden door misbruik te maken van de domheid/onwetendheid van mensen.
A. Mensen die het absoluut niet kunnen betalen
Als je een uitkering hebt en dan een plasma-tv wil op afbetaling, dan behoor je die niet te kunnen krijgen!
Vanwege de positie van d kredietnemer: Simpelweg omdat de kans dat je in de WSNP terecht komt veel te groot is. Het einde van het liedje is dat de staat de rekening betaalt.
Positie van de kredietgever (DSB). DSB geeft dat krediet in ruil voor wurgcontracten waar de uitkeringsklant - die niet weet wat hij/zij tekent - aan tenonder gaat. Smerige business van DSB.
Net als een cafebaas heeft ook een kredietverstrekker een eigen verantwoordelijkheid als het gaat om beoordeling of er wel tegemoet moet worden gekomen aan de wil van de klant.
B. Mensen die het wel kunnen betalen, maar onnodig op kosten worden gejaagd.
De Jan en Truus Modaal die een hypotheek/gewone lening afsluiten en zonder dat ze het nodig hebben allerlei andere troep erbij krijgen aangesmeerd, waarvoor ze onnodig veel betalen.( Is de laatste dagen/weken pas bekend geworden door getuigenissen van anonieme medewerkers) Smerige business van DSB
Zeg, alles leuk & aardig, maar de reguliere rekeninghouder of spaarrekeninghouder heeft natuurlijk weinig te schaften met de hypotheekafnemers van de DSB. Echter zijn zij, mijzelf incluis, hier ook de dupe van geworden. Mede door het geblaat van Lakeman, ben ik nu niet in staat om bij de internetspaarrekening van ondergetekende & diens vrouw te komen, om nog maar niet te spreken van de spaarrekeningen van de kinders. Ik praat de woekerhypotheekpraktijken van de DSB niet goed. Integendeel, blij dat die aan het licht zijn gekomen, maar (spaar-)rekeninghouders van de DSB zijn nu maanden kwijt aan administratieve rompslomp vooraleer het spaargeld door de Nederlandse Staat (Lees: De belastingbetaler. Ja, U ook!) weer is teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar. Dus aan al die blaters hier die zich achter Lakeman scharen: "Bij voorbaat dank voor het terugbetalen van mijn in rook opgegane spaargeld!"
Iemand een adresje van de kale lutser? Ga ik vanavond even m'n spaargeld incasseren.
Lying Dutchman | 12-10-09 | 15:38
Goed idee!
Hoeveel Marokkanen spelen er eigenlijk bij AZ ?
Biep | 12-10-09 | 15:35
Zo is het ook Biep. www.weesoptimistisch.nl
@sliptong
"is men massaal geld aan het wegtrekken geslagen wat totaal overbodig was!"
Ja dat was inderdaad totaal overbodig!!! ROFL Je moet wel op vakantie zijn of een enorm optimistisch varken om meer dan een ton bij de DSB te laten staan...
en de slip gaat verder:
"Maar hoeveel mensen betalen er hier te veel voor een lening of een krediet?"
Hahahaha, kostelijk. rechtstreeks de reclama van DSB citeren???
Sliptong | 12-10-09 | 15:35
Ok lenen kost geld dit weten we nu maar wat de DSB doet dat zit
dicht tegen oplichting aan.
Slakkenzout doet het met huis en tuin economie al jaren goed.
De volgende zouden eigelijk formule's moeten zijn.
Klant=Economie
Minachting Klant= Ik Minacht Mijn Bedrijf
Of deze, Graaien=Ik Sloop Wereldeconomie.
Of, Wij klanten=Uiteindelijk Krijgen We Je Wel. Als we nu met z'n allen bepalen dat morgen de ABN in rook moet kunnen we dat dus. Nu wil ik niet vervelend doen maar ik wil ook niet dat bedrijven vervelend doen met ons de klant. Dus is slakkenzout benieuwd of er bedrijven zijn die hier van leren. Alle zgn prof economen die hier aan het woord zijn hebben ongelijk. Sowieso denigrerend over mensen die als "tokkies" worden neergezet. Deze mensen werden te hoge leningen en andere zaken aangesmeerd. Ja en nu goed lezen want we komen weer terug op de huis tuin en keukenformule's. MINACHTING VAN DE KLANT=IK MINACHT MIJN EIGEN BEDRIJF
Mogen we een DSB-vrij topic a.u.b.? Iets met Marokkanen ofzeau?
En ook op speurders is de eerste grappenmaker gesignaleerd:
www.speurders.nl/overzicht/te-koop-voe...
@mezelf 15:32: Iets te snel getypt... Als een bank failliet gaat dan wordt al het geld dat wordt gestort na 00.00 (middernacht voor faillietverklaring) automatisch of in opdracht van de curator teruggestort. Bij ondercuratelestelling is dit anders.
depriguurderT | 12-10-09 | 14:35
Strak plan. Pinnen bij het casino !! lekker makkelijk met die plakken van 5000 euro.
gentle giant | 12-10-09 | 15:22
Als voormalig commissaris had hij wellicht een en ander kunnen beantwoorden. De vraag is echter of hij dat mag ivm eventuele non-disclosure voorwaarden.
Wim Kok heeft bij ING feitelijk ook nooit veel gezegd, en heeft daarvoor wel de beloning van de top bij ING (vlak voor het faillissement ) met in totaal 316 procent verhoogt. En die bank heeft massaal staatssteun ontvangen, DSB tot op de dag van vandaag nog geen cent. (En gezien de verhalen over redelijke buffer bij Scheringa, welliswaar ten dele opgebouwd uit de winst bij woekerpolissen, lijkt het nadeel cq schade voor de staat of de overige banken (garantiestelsel) vooralsnog mee te vallen. Dat de DSB na de Nova uitzending ongeloofwaardig was geworden en dus in de toekomst grote moeilijkheden zou krijgen om de winstgevendheid in orde te houden lijkt me wel duidelijk. Wat dat betreft heeft Lakeman met zijn opinie dat hij beter zaken kan doen met curatoren ipv het bestuur ergens wel een punt. En als er een "woekerbank" failliet gaat is dat toch juist goed, wellicht dat een ASN, Triodos, of zelfs de Rabo (of een nieuwe speler) die netter zaken doen het gat in de markt opvullen. Op termijn is dat gewoon een verbetering voor iedereen.
600 miljoen is er sinds 1 okt. bij DSB weggehaald. Is 16% van 'het totaal' volgens Wellink.
bbbachstra | 12-10-09 | 15:27
Wat een domme, eenzijdige opmerking. De DSB geeft/gaf gewoon goede spaarrentes. En door de oproep van meneer Lakeman is men massaal geld aan het wegtrekken geslagen wat totaal overbodig was! Ben zelf overigens geen spaarder bij de DSB maar er zitten/ zaten een heleboel mensen met brains en poen. En iedereen zit wel mans te ouwehoeren over wat een lutser je bent als je klant bent bij de DSB. Maar hoeveel mensen betalen er hier te veel voor een lening of een krediet?
Het is allemaal heel jammer enzo, maar het is wel eens goed voor een mens om goed krap te zitten.
Gewon je rekeningetjes betalen en je hypotheekje en niet te lang stilstaan bij wat en hoe alles toch misging in je financieele leventje.
Na regen komt zonneschijn, eet, drink en wees vrolijk! Pinnen kan altijd later nog.
Lang leve mijn twintig euro (nouja, woensdag is die ook stukgeslagen)
Onwaar. Je kunt in de winkel niet meer pinnen met je DSB-pas. Zojuist iemand zien proberen.
250 opnemen lukte wel maar daar blijft het dus bij vandaag.
@ bbbachstra 15:27: dat is geen probleem als de bank echt failliet is aangezien dan al het geld dat wordt gestort na 00.00 voor faillietverklaring, maar in dit geval zal het blijven staan op de rekening en krijgen ze het terug na een paar maanden (na faillissement en als de DNB hier klaar voor is) (waarbij ik aanneem dat mensen met een uitkering niet boven de ton op de rekening hebben staan).
oh ja 70 cent per euro :P
ik heb nog wat cash, kom maar hier ik heb zojuist een pinlinq gehuurd !
Er is hier nog twintig euro cash tot woensdag, ik ben zo blij als een kind!
@de kikker-verklikker | 12-10-09 | 15:25
"Iedereen zaten uit te lachen" Ik ben nooit uitgelachen, jij dus wel?
Eurotokkie | 12-10-09 | 15:25
Klaas heeft in ieder geval weer tijd voor Wakkoe Wakkoe.
Dan verkoop je toch gewoon de boot...
gentle giant | 12-10-09 | 15:22
Wát een lul.
Next: Elco Brinkman
Nijpels zit nu dus bij het ABP hé, voor de duidelijkheid.
De meeste DSB klanten kunnen inderdaad iets van -750,= pinnen. De uitkering komt zo rond de 12e op de rekening. Maar wanneer wordt de lening afgeschreven?
Mooie VVD stoelendans. Zalm en de Grave net op tijd weg, Linschoten wilde nog wel even gaan zitten. Staat goed op mijn CV zal-ie wel gedacht hebben.
Nobuddy fucks with Frank de Grave.
Klaas Wiltink zegt geen paniek vrouwen en kinderen het eerst.
of nog beter... de Dioder.... daar heb je er 201 van nodig en passen makkelijker in de kadett....
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70...
Tokkies hebben geen spaarcentjes en al helemaal geen creditsaldo. Dus de pinrun zal wel uitblijven
ik denk dat niemand medelij hoeft te hebben met die klanten,diezelfde klanten die iedereen jaren lang zaten uit te lachen,met hun mooie auto,4-vacantie-s per jaar,en de rest was maar dom,.. en nu,..
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
@seven | 12-10-09 | 15:20, Nijpels op 1 minuut, de rat!
gewoon 72 Premiär's kopen... stapelt makkelijk in de boedelbalk en weegt geen drol:
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70...
er is per rekening een borg van max 1 ton, dus nu bankrun en bij gastbanken pinnen is zeker dsb over de kop helpen. als dat t doel is: ok nuttige acties, anders vooral ff rustig blijven zitten en liquiditeit van deze bank tot rust laten komen.
@metropoliet | 12-10-09 | 15:08
Lees ik net op teletekst. Ik weet trouwens niet of er zo veel te claimen valt
bij Dirk. Zal zich wel voldoende afgedekt hebben.
Ik denk dat de meeste DSB klanten geeneens weten hoe dat eruit ziet, 750 euro cash.
Laat staan dat er zoveel op de rekening staat op de 12de.....
Dus in eenklap van al die kudt reclames af. Had je zoiets maar voor de TV. Ja ik weet het, GS leeft van advertentie inkomsten. Maar ze zijn gewoon te irritant. Bedenk maar iets anders.
gentle giant | 12-10-09 | 15:15
de Grave is toch de lachende derde, zogenaamd onvoldoende match, maar hij is voor hij in het zinkende schip de haven uitvoer gewoon tijdig weer aan veilige wal gesprongen. www.quotenet.nl/biz/frank-de-grave-ove...
Oude doos.. video
www.dumpert.nl/mediabase/304761/c78f09...
Wat een zegen; 'Ik heb een flash blocker geinstalleerd". Eindelijk afgelopen met dat kloterige kudt geblink op die pagina's.
Lakeman van het jaar.
gentle giant | 12-10-09 | 15:15
Ja, die Frank is niet voor de poes.
NoMinister | 12-10-09 | 15:11
Scuzi, ik kan je eventjes niet volgen.
Maar dat is mijn probleem...;)
@Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 15:09, luid "nobody fuck's" zingend.
Bij Holland Casino de daglimiet pinnen en in fiches vragen. (Staat meestal op 2500)
en daarna bij een andere kassa cashen
Bankje slopen gaat heel snel hoor met maar 7% eigen vermogen... en tja daar valt uw betaalrekening ook onder. (Puur bedrog en frauduleus natuurlijk maar dat snapt het klootjesvolk toch niet). De rest is 'gedekt' en 'gegarandeerd' door de geldpers van Nout Welllnk. Dat daardoor straks velen zonder koopkracht en baan zitten zal hem een rotzorg wezen.
DSB weg ermee
DSB = de staats bank
binnenkort naamswijziging. folders en uittingen blijven as is.
Zijn r nog leuke DSB-naamvarianten? Ik ben nog niet echt leuke tegengekomen.
Deze is trouwens ook wel aardig?
www.youtube.com/watch?v=0Wz1TUIEEpA
Volgens Elsevier kunnen DSB-klanten maximaal 750 euro opnemen.
Zou de gemiddelde DSB-tokkie wel kredietwaardig zijn voor dit bedrag zo halverwege de maand?
HOUDOE EN BEDANKT OLÉ OLÉ....!!!
Mag je in Holland Casino niet zo vaak pinnen als je wilt? Of gewoon een goudstaaf kopen natuurlijk.
Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 15:09
YY is echt dicht heur. Ondanks Theo's come back.
Rechtdoordeplee | 12-10-09 | 15:07
Die bepalen uiteindelijk. En die doen niets, behalve dweilen want dat is niet alleen noodzakelijk maar daarmee verwerf je ook macht en aanzien.
En wie bepaalt heeft de verantwoordelijkheid en is bij fouten/problemen dus ook mede-verantwoordelijk. En in deze situatie zeer erg veel medeverantwoordelijk.
Frank zal er wel een paar nemen vanmiddag, denk ik zo.
lol@seven | 12-10-09 | 15:06
Het hele corrupte zooitje tegen de muur en de trekker overhalen!
Dirkie en de Raad van bestuur (incl. de corrupte oud leden!) voorop en z'n account managers die die troep verkochten er achter.
Daarna de familie van die gasten tot in de 3e graad!
Boeven, boeven en nog eens boeven!
En dat geldt niet allen voor de DSB kliek. Als DNB al en tijd weet dat het niet pluis is bij de DSB, waarom kon de DSB dan nog wel leningen en hypotheken verstrekken zodat nog meer mensen in de shit zouden komen?
Ad Hominem | 12-10-09 | 14:59
Interessant. Waar haal je dat vandaan? >100 000 wil overigens zeggen dat je voor dat deel geen aanspraak kan maken op het garantiefonds, maar volgens mij kan je wel claimen van DSB boedel. Aangezien Scheringa de zuinigheid zelve is denk ik dat er niet veel verdwenen is.
@Koos Knak: Die Lakeman HELPT toch de medemens? Nou mij in ieder geval niet!
@NoMinister | 12-10-09 | 15:06
LOL: Tja, das zeker dom... ik vertouw alleen op harde afspraken.
Maar wat heeft de politiek hier eigenlijk mee te maken??
Dirk Scheringa in Koefnoen dit weekend:
www.youtube.com/watch?v=b0b4FxTfwrc
Rechtdoordeplee | 12-10-09 | 15:04
Wat dacht je van achtergestelde leningen gebaseerd op vertrouwen in de toezichthouder en politiek?
Nu ja, da's waar, da's [as dom!
volgens mij moet het ook nog mogelijk zijn het gehele genootschap van de bank hoofdelijk aansprakelijk te stellen - het internetbankieren was deze ochtend welliswaar niet mogelijk omdat de voordeur gesloten was, de achterdeur stond wel open en werkte vlot - dat er sprake was van overbelasting is niet juist. kwade opzet kan makkelijk worden aangetoond.
apennootje | 12-10-09 | 15:03
Briljant, kan Willem Middelkoop nog wat van leren.. (Ps de layout van die DLD nieuws site ken ik ergens van..
Kleine banken zijn kwetsbaar. Dat weten we nu.
Dank DNB, dank MinFin. De collectivisering valt de aarts-socialisten en paternalisten zo in de schoot. Gratis en nog goede sier makend ook. Straks hebben we alleen nog staatsbanken. Dan wordt Breznjev's graf naar hier gehaald vanwege het aanbreken van het socialistische paradijs!
10.000 euro? Zoveel geld heeft een DSB rekeninghouder niet...
Tja, 80% van NL heeft een schurfthekel aan die Frisia/becam etc spotjes en voelt op zijn klompen aan dat er ergens iets niet goed zit. En dan toch meer dan 100K op een rekening aanhouden? Je zou toch verwachten dat mensen met meer dan ton eigen vermogen slimmer zouder zijn? Blijkbaa maakt geld niet alleen niet gelukkig maar ook niet slimmer...
maandans : :)
Dit soort oproepen zijn niet erg intelligent.
Is uiteindelijk toch de belastingbetaler die ervoor opdraait gezien de garantstelling. Soms moet je de onderbuik even negeren, Anders moeten we Van Geenstijl maar Geenverstand maken en dat willen we niet toch, proffesor?
@ seven | 12-10-09 | 14:42
Op je wensen bediend. In Duitsland kun je goud gewoon uit de muur halen.
www.dnews.de/kuriosa/61150/gold-aus-de...
Wie denkt dat Lakeman dit op zijn geweten heeft snapt het nog niet. Er was veel meer mis met die bank en daarom flikkert die bank zomaar om bij zo'n lullige actie. Was Lakeman er niet geweest dan was ie 1 of 2 weken later toch wel omgevallen.
YES, eindelijke een einde aan die vreselijke, bloedirritante spotjes van becam, frisia en weet ik veel welke merken ze nog meer hadden.
Van deposito's kun je toch sowieso niet pinnen? Daar heb je een betaalrekening voor nodig...
@obapa | 12-10-09 | 14:59:
Ik ben nog niet bereid om er 100 Turkse lira voor neer te tellen ;)
En de eerste lolbroek heeft zich op marktplaats gemeld:
link.marktplaats.nl/287112208
Ik heb ooit een hypotheek laten voorrekenen door DSB. Zonder problemen(...) kon ik 2x zoveel lenen als wat eerder berekend was. Tegen dezelfde maandlasten! Toen al niet helemaal betrouwbaar en nog maar even verder geshopt. Gelukkig!
Kun je een achtergestelde lening ook pinnen? That's the question.
Of je hebt echt een cashprobleem en geen inkomen, da's ook mogelijk.
Pinnen bij de Ikea gaat niet werken, omdat dat wordt gezien als een bankoverschrijving, dikke pech dus.
OLOL@Zaadterdag | 12-10-09 | 14:56 !:
Ja, die mensen zijn _echt_ de Sjaak nu; die zien datgene wat nog van hun zuurverdiende centen over was nadat onze heilstaat er 70% van gestolen had, nooit meer terug.
4000 klanten met een saldo > 100.000 en 4500 klanten met een achtergesteld deposito.
Tel uit je verlies.
Teab:
165.000 Staat geparkeerd bij de DSB. Bieden vanaf 100.000
Centraal Incasso Bureau van Justitie te Leeuwarden.
Ik weet dat ik al een aantal jaren een groot aantal bekeuringen en boetes moet betalen. Volgens mijn laatste berekening in totaal 11.340 Euro.
Tot mijn grote spijt kan ik dit bedrag (zoals ik vorige week aan de deurwaarder heb toegezegd) op dit moment niet voldoen.
Ik heb bij de DSB bank meer dan voldoende geld om in een keer schoon schip te maken, maar toen ik vanmiddag probeerde te "interbankieren" is het niet gelukt.
Misschien zou U zo vriendelijk willen zijn om met DSB contact op te nemen zodat de bekeuringen en boetes ten bedrage van 11.340 Euro naar Uw rekening worden overgemaakt? Mocht het bedrag door mij niet juist zijn berekend, dan gelieve U het teveel betaalde op mijn girorekening te storten.
Met vriendelijke groet,
Een gewetensbezwaarde
@Rechtdoordeplee | 12-10-09 | 14:55
best een geinig idee,
juist nu bij DSB aankloppen en persee een rekening willen openen,
zou dat nog kunnen?
"Nee hoor mevrouwtje, achtergesteld wil alleen maar zeggen dat we uw geld achterin de bank bewaren, dat is veiliger. Tekent u maar gerust..."
Of zit Nout Wellink weer eens op z'n vakantie adres?
Zeg, weet iemand of die Scheringa nog een beetje lekkere vriendin heeft?
*vacature vrijkomen ziet*
De Duitsers zien ze al aankomen...
Je kunt natuurlijk ook je Breedbeeld Plasma TV en je véél te dure auto op marktplaats zetten. Want met al dat geleende geld heb je allerlei spullen gekocht die je niet écht nodig hebt.
SBS6 op een Breedbeeld plasma van 120cm is net zo KUDT als op een kleine beeldbuis van 32 cm.
tederewillem | 12-10-09 | 14:38
Ok, willem, waar woon je? Ik wil je graag een kerstkaart sturen.
Ik begrijp de mensen die meer dan een ton op de rekening hebben laten staan echt niet.. De Lakeman-bashers met hun morele vingertje betalen wel een hoge prijs voor hun eigen morele gepredik.... Is wel balen hoor als jouw zuurverdiende centjes tegen een ballete schoppend landskampioen worden en als magischrealistisch verfensemeble aan de muur van een hutje in een vinex-wijk hangen.....
Maar god, je zou net op vakantie zijn zeg,,, Godverdomme zeg, ik hoop voor die gasten dat de vakantie leuk was, kan wel eens de laatste zijn in lange tijd...
Overigens heb ik zelf noh 11 cent op de rekening bij de DSB staan. Deze schenk ik hierbij aan de DSB, de postzegel om de brief te posten voor het garantiestelsel is duurder.,,
@Calihero | 12-10-09 | 14:30
De Sjaak Bank
LOL !! Tis triest maar toch wel weer grapig.
Cunnilingus | 12-10-09 | 14:49
Laaggeletterdheid... Ik ben meer van de hoge C. Die past niet in een Billy...
LOL @ CoJoNes | 12-10-09 | 14:45
De enige kleudtzak is die lakeman die met die de DSB zonodig falliet moet laten gaan.
3x raden wie dat mag gaan betalen....
Ik zit me rot te verzinnen hoe we volgens traditie, Geert of de PVV aan dit verhaal kunnen verbinden. Kom doe eens helpen?
ROFLOL@CoJoNes | 12-10-09 | 14:45
Biep | 12-10-09 | 14:44
Best wel.
Of koop de Ikea leeg voor 10.000 euro. Reken af met pin en breng de goodies na een dagje wachten linea recta weer terug. Ikea geeft geld cash terug.
-
Alleen jammer dat je niet meer kan pinnen van die rekening
PvdA = 2 Zetels
@CoJoNes | 12-10-09 | 14:35
Toch steun je met de aankoop van een Billy indirect de DSB klanten. Laat ze eerst een curus lezen volgen voordat ze een contract tekenen.
"Om de dertigste verjaardag van Billy te vieren, schenkt IKEA de komende twee weken 2 euro van elke verkochte Billy aan de Stichting Lezen & Schrijven, een organisatie die probeert laaggeletterdheid te voorkomen en te verminderen". ANP
kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artik...
Zeddegeizot | 12-10-09 | 14:45
De mensen moesten tegen zichzelf in bescherming worden genomen door de dsb-bank; niet nog eens erger in de problemen worden geholpen. Hun morele plicht. Karma bites Scheringa nu in the ass. Als je rotzooi verkoopt, kan je bedrijf naar de knoppen gaan. Eigen schuld.
CoJoNes | 12-10-09 | 14:45
Neen, Co'tje.
Ik was na één kind wel genezen! Maar ik ben al betrapt door Lying. Zo'n koopziek wicht ben ik nu ook niet (meer), heur. Maar het is zo allejezus lekker dat wanneer je kán en mág spenderen, het ook doet!
HEERLIJK!
Ik ben geen DSBklant omdat ik de misleidende reclame filmpjes voor de financiele onbenullen, misselijk vond.
En dan die site..:
DSB: goed voor je geld
en
Betrouwbaar lenen met een hoge rente!!
Haha, animo om de website aan te passen is weg geloof ik....
LJBrinkhorst | 12-10-09 | 14:46
Of de België, Duitsland, Denemarken tour. Even doorrijden, maar het uitzicht is fantastisch !
Leeft Nout Wellink nog?
In het buitenland mag je maximaal 500 Euro per dag opnemen:
dsbbank.nl/special/vakantie/
Beter nog, koop de Ikea bij Antwerpen leeg, boek er een leuk hotelletje bij en ga iedere dag 3 x pinnen. Spaargeld krijg je verder terug van Ome Wouter, no problemo.
Lying Dutchman | 12-10-09 | 14:35
Huizen kan je kopen of huren. Een huurhuis is niet jouw huis. Heb jij wifi bij die brugpijler van jouw?
Flodder | 12-10-09 | 14:38
Als je bent misleidt, opgelicht of tekort gedaan, dan kan je via de rechter genoegdoening krijgen. Als je lening 3x is afgewezen door andere banken en je klopt daarna aan voor een dure (risico-)lening bij DSB, dan gaat de rechter je niet helpen. Je moet dit soort mensen niet beschermen tegen Scheringa, maar tegen zichzelf.
Lakeman haalde de bank neer volgens mij en de belastingbetalers mogen dat betalen.
Bos Hout | 12-10-09 | 14:42
Welke bank zou nu die (winstgevende) hypotheken overnemen? ;-)
@Biep
Hebben wij toevallig 2 kinderen samen en wonen we op hetzelfde adres?
Lying Dutchman | 12-10-09 | 14:43
Oef, het ligt er wel erg dik bovenop hé?
snugger@Matthias Reim | 12-10-09 | 14:35
nogal@relatief | 12-10-09 | 14:37
Klopt, is ouderwets maar nog wel toegestaan -ook enkelvoud- en daarom niet foutief. Het bazelen over "goed" spellen is daarom ietwat opportuun (al koos Hoxha eieren voor zijn geld).
Heeft iemand dat filmpje van een boer die zijn geld kwam eisen en er achterkwam dat de deur van DSB dicht was? Hij kon niet internetbankieren! En is dus genaaid???
Die boeren zullen zich laten horen, wanneer er +100.000 euri op staat/stond...
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
Nijpels duikt in loopgraaf ca. 1 week geleden. ( 1.00 )
Mooie beelden.
Bij Hornbach krijg je ook contant terug, en daar hebben ze betere spullen dan die crap Ikea.
Bedankt Lakeman, Radar!
Ik had niets met DSB, maar nu kan ik en iedere andere burger gaan meebetalen aan dit faillissement.
Ja, onder het mom van andere mensen helpen ... Pfffffffffff. Lakeman ga deaud.
Biep | 12-10-09 | 14:36
Logisch Biep. Daar ben je vrouw voor.
depriguurderT | 12-10-09 | 14:35
Idd. Gewoon naar zo'n gokhal. Kun je ook geld pinnen aan de kassa. Volgens mij ook zonder limiet.
Verschil is dat als je 10k nutteloze spullen hebt gekocht die je niet nodig hebt met de reden om ze een dag later weer te retourneren en de winkel gaat in de tussentijd failliet je pas echt naar je geld kan fluiten en je woonkamer vol staat met allemaal spullen met rare Zweedse namen.. ;)
Ga dan direct voor goud, ook dat kan je gewoon met pin kopen.
Circa 110 miljoen aan spaarcentjes boven de 100K van het garantiestelsel.
Circa 140 miljoen in achtergestelde deposito's.
250 miljoen foetsie van mensen die zo stom zijn hun centen nog niet weg te hebben gehaald. Tenzij iemand de boedel opkoopt en ermee doorwil natuurlijk.
Hypotheken verandert weinig voor.
@mickeyD | 12-10-09 | 14:40
Staatsbank ?
Een uitstekende actie om DSB op de vingers (+ knie +enkel) te tikken. Het zal ongetwijfeld een waarschuwing zijn aan alle andere beurzensnijders...
Nu de WONINGCORPORATIES nog aanpakken. Het zelfde soort lieden van twijfelachtig allooi moeten ook een pak voor de broek krijgen.
HUURDERS betaal geen huur meer!! Als je met 100 of 200 man stopt met de huur te betalen kunnen ze je toch niet allemaal op straat zetten.
KIEZERS stem op een goeie partij!! Laat CDA en PvdA maar barsten. D66 / SP / PVV zullen hun uiterste best doen om tal van graaiers (6 jaar een weelderige uitkering na een poosje wethouder of wat dan ook te zijn gewesst) aan het werk te krijgen.
OP DE BARRICADEN!!
DSB: Dubieuze Staats Bank
ikea leegkopen?
koop een B&O set, x 10 en breng die terug!
Dit zaakje stinkt !!
Verklaringen van DNB+Bos, rechter en Scheringa verschillen totaal !!
CoJoNes | 12-10-09 | 14:35
Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat alles weer retour gaat. Verleiding is groot dat de goodies van de Bijenkorf toch wel een beetje té handzaam zijn en plotseling zo verschrikkelijk 'nodig'.
CoJoNes | 12-10-09 | 14:35
lol
Of 5 miljoen van die gore gehaktballetjes.. "Nee, om mee te nemen'
@Zeddegeizot | 12-10-09 | 14:31
ik deel je dilemma.
@relatief | 12-10-09 | 14:37
jajajajajajajaja - ik zieN 'm al...
*Berekend heeft dat je met 10K Ikea troep toch minstens 420m2 woonoppervlak moet hebben."
Zeddegeizot | 12-10-09 | 14:31
of----> Zonder enkel ethisch besef financieel analfabeten een enorme poot uitdraaien en tot wanhoop drijven (9 van 10 familiedrama's hadden grote schulden bij Dirk) en daarvoor worden geroemd.
"..423 Billy's in je Boedelbak."
LOL@CoJoNes | 12-10-09 | 14:35
Juri Spundentie | 12-10-09 | 14:33
En nu een onderzoek naar Zalm, Linschoten en Nijpels en de hele VVD bende.
--
www.youtube.com/watch?v=PQ0kCDMWwg0
Gelukkig hebben kunnen we hier altijd nog knaken lenen.
www.knakenlenen.nl/
Lying Dutchman | 12-10-09 | 14:33
Zuurkooltonnetje in je kruipruimte en proppen maar.
stoomloc | 12-10-09 | 14:31
ja, gebiedende wijs meervoud! Zeer ouderwets.
Dan zou er ook moeten staan:
"of koopt de Ikea leeg voor 10.000 euro. Rekent af met pin en brengt de goodies na een dagje wachten linea recta weer terug."
Dus hoofdschudden: ja, maar dan over jouw eigen genoten onderwijs ;-)
Geen paniek, Zalm beheert de boel daar,
dus is er niets aan de hand,
snap dat dan.
Lying Dutchman | 12-10-09 | 14:33
Van gerinkel en geknisper gaan belletjes eerder rinkelen.
Ik ben dol op contant!
Bijenkorf geeft geld ook cash terug. Denk dat je met 10 mille bij de Bijenkorf toch met net even wat handzamere spullen zit dan met 423 Billy's in je Boedelbak.
Zeddegeizot | 12-10-09 | 14:31
Zonder huis een plasma willen? Hangen ze hem dan aan de brugpijler?
ik weet niet of het nog steeds zo is, maar volgens mij zit je niet aan het limiet bij een casino.
stoomloc | 12-10-09 | 14:31
Faalhaas. Dat is old-skool spelling.
taaladvies.net/taal/advies/vraag/924/
Goedver! De 'Billy' is ineens uitverkocht
doskabouter | 12-10-09 | 14:31
Denk je echt dat ze letten op wat je door de gleuf haalt ?
@Vloberto | 12-10-09 | 14:32
Lol. "Mevrouw, kunt u uw Zweedse tuinset even contant aftikken? Alvast Beankt!"
Tip: haal al je geld van de bank, welke bank dan ook. Huur een kluisje bij je bank voor ongeveer 80,00 per jaar. Stop je geld in het kluisje. Die 1,5% rente is het allemaal niet meer waard. Wel opgeven bij de Belasting.
*Lacht zich helemaal krom en gaat naar de voedselbank
En nu een onderzoek naar Zalm, Linschoten en Nijpels en de hele VVD bende.
Cortes | 12-10-09 | 14:27
Eifersucht.
Afdelingschef kassa's bij de Ikea loopt nu driftig pinautomaten weg te halen volgens mij.
Floris08 | 12-10-09 | 14:27
Dus rijd even de grens over.
Doe eens goed corrigeren Floris!
@Floris08 | 12-10-09 | 14:27
Nooit van gebiedende wijs gehoord?
*Al hoofdschuddend Middenschool en 2e fase vervloekend*
Denk je nou echt dat je met een DSB pas nog welkom bent bij een supermarkt of Ikea?
scheringa voelt zich gepakt, toppie - zo voelen je klanten zich ook !!
Ik weet niet wat ik erger vind:
----> Het aantal zwakzinnigen zonder baan, huis of vermogen dat toch een Plasma TV wil. En gaat janken als blijkt dat die lening best duur is.
----> De socialistische afgunst die toeslaat als een succesvolle "self-made man" dreigt om te vallen.
De Sjaak Bank
Grappig: Bos zegt eerst dat er een onafhankelijk onderzoek komt. Nog geen minuut later legt hij de hele conclusie over oorzaak en gevolg al op tafel. Dat is nog eens snelheid bij de overheid.
En remember! Het is Dirk Scheringa die hiervoor verantwoordelijk is, niet Lakeman of de leentokkies. *DSB uitzwaaien doet*
Daar heb je als spaarrekeninghouder dan weer weinig aan.
worm | 12-10-09 | 14:27
Bos mag alleen nog maar in crisistijd minister zijn, dat kan hij verdomd goed. En het slopen van Lakeman lijkt mij een fantastisch initiatief. Wat een pauper.
Zonder dollen?
Prof. Hoxha Lakeman?
Waarom zijn DSB rekeninghouders dom? Als je niet meer dan 100.000 daar hebt staan (en dat hebben ze echt niet) is er toch niets aan de hand?
Persco: Wij (lees Bos en Wellink) gaan Lakeman slopen. En dat vind ik helemaal niet verkeerd!
Dus rijdt even de grens over.
Doe eens goed spellen Hoxha!
Of zoek iemand die een incasso-opdracht mag uitvoeren ;-)
Schadenfreude.
REAGEER OOK