
Quote van de Rouvoetambtenaren in een
persbericht:
"...overigens vinden de meeste ouders, negen van de tien, dat ze hun kinderen goed opvoeden. Acht op de tien geeft hun partner een dikke voldoende voor de opvoeding. Meer dan de helft van de ouders vindt het opvoeden altijd leuk" Welnu. Volgens de -jeugdige- reguurders op Youtube bestaan de ideale ouders. Ouders waarvan alles mag en niet moet, maar die toch ook duidelijke grenzen stellen, bijvoorbeeld als het gaat over roken.
DIT IS HET IDEALE opvoedstel. Toch... niet dan... Niets moet, alles mag.
Reaguursels
InloggenHet aloude 'de jeugd van tegenwoordig' en 'kinderen worden niet meer opgevoed'. Een linkje naar een ecces in de samenleving en ineens weten we allemaal weer zeker dat de jeugd hopeloos verloren is. Ik zie om me heen allemaal hard werkende ouders die stinkend hun best doen om hun kinderen een goede start mee te geven. dat geklets over de jeugd van tegenwoordig is al zeker een halve eeuw oud. Natuurlijk zal er altijd wat uitschot in de samenleving blijven maar dat wil toch niet zeggen dat moderne ouders opgehouden zijn met opvoeden?
De jeugd van tegenwoordig zal jullie in de toekomst nog verbaasd doen staan, ik heb er alle vertrouwen in!
Tenenkrommend filmpje. Helaas ten koste van de samenleving en die kids op individueel niveau. Succes wanneer je enige verantwoordelijkheid moet nemen voor je eigen doen en laten. Wordt nog lachen hoor. U denkt dat de huidige generatie jeugd naadje wordt? Wacht maar op de volgende lichting, dat wordt pas écht lachen. Enige lichtpuntje is in mijn ogen dat ouders en kids in dit filmpje niet model staan voor álle jeugd en ouders in NL.
Ik vind mijzelf in ieder geval ook een goede ouder. Kan heel veel lol hebben met mijn kleine spruit, maar die kleine spruit weet intussen verdomde goed wat wel en niet mag. De basisstelling is ook zeau makkelijk:
- ík ben de baas, zonder uitleg waarom.
- onder de 18 heb je helemaal niets te willen.
- ik ben je vader, niet een vriendje.
Als ik dan bij mij in de buurt kijk naar andere voorbeelden voor hun kids (veel lagen in de samenleving), dan durf ik best te stellen dat ik het zelf helemaal niet verkeerd doe.
1. mijn kind doet dat niet.
2. als mijn kind maar gelukkig is.
En daar krijg je me toch een partij kutkids van met een sla-smoel van hier tot Tokio. Zachte heelmeesters maken immers nog steeds stinkende wonden.
niets mis mee toch, ouders zien wat de gasten doen.
Doen het niet op straat oid
BTW; geile MILF/GILF
Het probleem met ouders van nu is dat ze vaak meer aandacht hebben voor zichzelf dan voor hun kinderen. Grenzen stellen kunnen ze wel maar hun kinderen gaan kapot door een chronisch gebrek aan aandacht.
ik vind mijzelf een bijzonder goede ouder. Ik heb geen kinderen, zouden veel meer mensen moeten doen!
Echt goed opvoeden is een kwestie van drillen en temmen. En heel veel liefde en aandacht geven.
*geeft virtuele corrigerende tik aan groen amfibie tussen de reaguursels*
Als je mag blowen van je ouders vind ik er niks meer aan, dan hou ik ermee op
met die geen van mij heb ik nooit last.
Ouders zullen van zichzelf nooit zeggen dat ze slechte ouders zijn, dat is nogal wiedes. Bovendien kun je ook nog vreselijke kinderen hebben, dan flippen de ouders, worden kinderen nog gefrustreerder en zo heb je een dikke vicieuze cirkel.
Chiant | 11-10-09 | 19:30
Hé! Er zijn 15 regels weggevallen. Draait Joris tegenwoordig een autojorisscript?
@link van die geitenwollensokkenindeseventiesblijvenhangenniksnutophaar15emettoestemmingvanhaaroudersontmaagdekuthoerblowendeafgelikteboterhamdiedoorniemandserieusgenomenenooknietserieusgómenwordtvanwegehaarvrijgevochtenennietstoevoegendeD66houdingeneskimoschoenen. Meld je goedverdoemme vrijwillig bij burojeugdzorg met een bomgordel!
2.1 koter de vrouw om een volk in stand te houden.
1.3 voor Europa's huidige gemiddelde.
Gelukkig kunnen we dit opvullen met immigranten.
Goedenavond, excuus voor mijn late reactie. (@all)
@NoMinister | 11-10-09 | 15:31:
De problemen zijn al zo oud als de weg naar Rome. Maatschappelijk werk heeft echter door de jaren heen alles opnieuw gedefinieerd. Gewikt en gewogen, potje Freubelen en een tig aantal intellectuele ejaculaties op het lijk van Montessori hebben niets mogen opleveren. Feit: slimme mensen zijn betere ouders dan domme
Realiteit: Dat mag je niet zeggen, gelijkheid boven alles.
Feit: Geen kind zou kiezen voor een Antilliaanse tienermoeder
Realieit: Dat mag je niet zeggen, dat is discriminatie.
Sure, er duikt af en toe een rapport de kop op, waarin staat omschreven hij schrijnend de situatie is. Debat, glas en plas. Het hele maatschappelijk middenveld moet op de schop. 1 instantie voor pedagogische zaken en anderzijds opvoedkundig gerelateerde vraagstukken. Weg met de ' geytenharensokken' (*) in het maatschappelijk middenveld.
(*) Quote Bert Koenders
@Merlot | 11-10-09 | 15:35: Je hebt helemaal gelijk, echt waar. De ouders zijn verpest door die vrijheid-blijheid moreel, onder invloed van een zekere groep baby-boomers. Deze mensen zullen hun straf echter niet ontlopen, eens moeten ze naar een van die befaamde verzorgingshuizen. Happy PyjamaDag!
@Rammstein | 11-10-09 | 15:32: Door de jaren heen worden mensen wel steeds ouder. En dat er niet gerookt mag worden in klaslokalen juich ik ook van harte toe. In Amerika zeggen ' moderation does it'. Alles met mate, gezond verstand en in goed overleg. Die basis ontbreekt, is kapot gemaakt. Eerlijk is eerlijk, ik heb er niet direct last van. Toch is het verdrietig om te zien, hoe dan ook. Je gunt kinderen meer dan alleen een leven vol drugs en overdreven liberaal stel -gescheiden- ouders.
@de kikker-verklikker | 11-10-09 | 17:58
"mamie" ?? "pa-s" ??
Ach, ach, zet dan toch je alu-hoedje op! Nou ben je weer geraakt met een SBS6-breinverweker; alleen nog maar pap tussen de oren.
bakschuif-17:27,.. ja,dus,.. ga je nu bij mamie eten,.. en wel helpen afruimen he,.. zo-als een pa-s afgestudeerd jochie het hoort te doen he,.. sucses he,..
@widtvoet ® | 11-10-09 | 17:49
Goed plan. Een paar Bigbrother camera's erop van het ministerie van Jeuk en Verzin, dan krijg je met recht een 'zeep' serie...
Die van mij reaguurt hier ook.
*trots is*
@Bakschuif 17:40
Japie is nog op zoek naar goedkope woonruimte te 020 ook overigens. Beetje Tony Montanastijl als het zou kunnen en gratis graag. Nou, van die Skarfacemeuk zal het voorlopig wel niet komen maar iets nagenoegs gratis ben ik hier vandaag tegengekomen. Daarover heb ik hem via via dus reeds een mooie tip van de hand gedaan. Zijn vader alvast vond het wel wat.
Verplicht voor beide toekomstige ouders eerst ff een IQ-test met als resultaat minimaal 120.
Anders gewoon geen kinderen.
Oh ja, en verplicht aan de prikpil.
Dit land zit vol met lui die maar lukraak fokken.
Anderen moeten daarvoor betalen.
De omgekeerde wereld.
widtvoet ® | 11-10-09 | 17:40 Hét excuus bij uitstek van falende ouders.
Die enge Rouvoet zou ouders het liefst de opvoeding uit handen nemen en overhevelen naar de overheid. Als je een vrome christen bent en braaf uw belasting betaalt, dan krijgt u een vergunning van Rouvoet om uw eigen kinderen op te voeden. Wél met een camera in de huiskamer, want Rouvoet moet kunnen meekijken of u het wel goed doet.
Walgelijk.
@widtvoet ® | 11-10-09 | 17:34
Arme Japie, wat een ontroerend en herkenbaar levensverhaal. Wat zou ik hem en al zijn lotgenoten graag willen compenseren met een mooie en rustgevende rondvlucht boven zee, maar helaas: onze piloot Julio P zit momenteel even vast in Spanje, heb ik gehoord.
*bonafide turkse touroperator bellen gaat voor klusje*
@zeg maar jansen 17:36
Ontkenning, met name die van de eigen verantwoordelijkheid is een groot probleem idd. Maar uw punt is?
zeg maar jansen | 11-10-09 | 17:36
"Die van mijn..."
Verders eens is.
+1 wiet is beter dan drank.. qua ellende dan..
widtvoet ® | 11-10-09 | 17:34 "Die van mij, die doen dat niet."
Welterusten.
@Bakschuif 17:01
Naast de vermeend heilzame werking van meer sociale kontrole schoven ouders mi. destijds door de bank genomen idd. ook hun verantwoordelijkheden niet zo eenvoudig af.
"Japie is wat baldadig en prikt zijn klasgenootjs met een passer. Japie zal wel een juffrouw hebben die geen orde kan houden. Kudtschool. Japie wordt geschorst omdat hij een scheidsrechterT met de dood bedreigt. Japie zal wel een trainer hebben die hem de vrije loop laat. Kudtvereniging. Japie snijdt de stoelen achterin de bus open en laat er een dampende hoop achter. Japie zal wel een respektloos figuur als chauffeur zijn tegengekomen. Kudtopenbaarvervoer. Japie steekt wat auto's in de hens. Japie zal wel onheus bejegend en niet op gepaste wijze tijdig gekorrigeerd zijn door de wijkagent. Kudtpliesie. Japie komt na zes maanden jeugddetentie thuis en is nog steeds niet van de drugs af. Japie zal wel slechte begeleiding hebben gehad. Kudtinrichting. Japie zit nu in voorarrest als vanwege het trachten aan te vullen van zijn tegemoetkoming middels het gewapend overvallen van een lokale middenstander. Japie heeft gewoon geen kansen gehad. Kudtmaatschappij. Japie is op een pad gedwongen dat hem heeft laten ontsporen. En dat godverdomme terwijl we er NB. altijd alles aan gedaan hebben om hem op tijd zijn Ritalin in te laten nemen. Ons is niets te verwijten. Kudtanderen."
Zolang we massaal naar pulp op tv kijken en mopperen over anderen en onze hoop op Geert hebben gevestigd zal alles wel goed komen. Toch?
Kerngezonde koppies ook. Het wordt nog eens wat met Nederland.
@zeg maar jansen | 11-10-09 | 17:25
gentle giant | 11-10-09 | 17:25
Dacht even dat het onderdeel van hun servies was. "Chilli concarne" of zo...
@de kikker-verklikker | 11-10-09 | 17:24
Ben jij de zoon van Mahjou?
@de kikker-verklikker | 11-10-09 | 17:24
Graag tweede vensterbank van links, de alzheimer-afdeling, tussen twee andere gatenplanten. Hoeveel water wil je hebben? pokon erbij?
*groene container vast halen gaat*
@Bakschuif | 11-10-09 | 17:22,
www.youtube.com/watch?v=YgbVOxILJGk
0,49, blowen kan dodelijk zijn.
Bakschuif | 11-10-09 | 17:22 Dat knekelbakkie met die doodshoofden. Bij de voorbeeldige ouders op de keukentafel.
* zet de kikkerbilletjes alvast in de oven *
ben erg benieuwd wat een PVV deze mensen zou aanbieden..
bakschuif-17:07,.. gelukkig lacht iedereen met je mee,.jij bent echt lollig,.. volgens mij ben je net pa-s klaar met school,getuige je broeken opmerkingen,..
Het gezin is de steen des aanstoots van de samenleving.We dienen keurige fokprogramma's op te starten voor de meest geslaagde fenotypes,en de meest geslaagde producten daarvan dienen te worden opgevoed door de volksgemeenschap.Zó hebben Lykourgos en Plato het bedoeld.
@cicero:zo te lezen heeft U in uw onschuld een paar gevoelige snaartjes geraakt.
@gentle giant | 11-10-09 | 17:20 huh? asbak?
@Frau Antje | 11-10-09 | 17:13 PvdA ?
Bakschuif | 11-10-09 | 17:16
Zeker geen *werk*paard.!
Niemand over die asbak? niemand?
@Jaap de Paap | 11-10-09 | 17:18
Wordt er op basis van zulke mooie herinneringen in het klooster ook nog regelmatig ezeltje-prik gespeeld?
Jaap de Paap | 11-10-09 | 17:18
Wees blij dat je vader niet in Artis bij de olifanten werkte, Jaap.
Frau Antje | 11-10-09 | 17:08
Klopt! Wij werden vroeger ook achter een pony gezet: heel leerzaam!
@Frau Antje | 11-10-09 | 17:13 PvdA ?
Miss H.Z. Smith | 11-10-09 | 17:07
Ik vraag me echter wel af wat voor maatregelen de PvdA dan wil nemen tegen de "falende vaders".
Of zijn ze al zover geislamiseerd, dat consequenties standaard worden afgewenteld op de vrouw, terwijl de man zijn gang kan gaan?
Bakschuif | 11-10-09 | 17:11
Oh ja,
hoe heet die knol dan?
Bakschuif | 11-10-09 | 17:11
En dan géén merrie, hè.
@Frau Antje | 11-10-09 | 17:08 ik ken politici die niet gevallen zijn, ook niet opgestaan, maar hun hele leven al onder het paard hangen.
Opvoeden?
Heb zelf geen kids,
Maar ben wel als 5-jarige al op een pony gezet door m'n ouders.
Leerde meteen wat vallen en weer opstaan betekent.
Zouden er meer moeten doen.
@de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:59
Ik ? triest? welnee! Ik had mijn alu-hoedje op en ben derhalve niet geraakt met de SBS6-breinverweker. Jij daarentegen strooit met cryptische uitingen die zware averij tussen de oren doen vermoeden. Je moet beter opletten of je paarse broeken ziet. Goed voor oppassen, hoor, want nog zo'n treffer en je mag tussen de geraniums in de vensterbank plaats nemen.
*de gerania voorbereidt op nieuwe buur*
@juriste | 11-10-09 | 16:25
Het beste voorstel dat ik in lange tijd gehoord heb van de PvdA
@widtvoet ® | 11-10-09 | 16:55
vroeger was de buurt waar je woonde complementair.
Nu hebben we vinex-wijken, carrieres en veel opgroeiende zenuwelijertjes, niet zelden tot de strot toe gevuld met pillen en hamburgers. Way to go....
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:59 Dus je bent een nep-newbee?
Bakschuif | 11-10-09 | 16:57
Ah, nu snap ik 'm (beetje duf nog hier). Grenouilles... ik sla over. Ooit gezien hoe deze hapjes gescoord worden.
bakschuif,bakschuif,.. die naam kwam ik 4-jaar geleden zeker niet tegen,anders was ik t ook weer vergeten,.. jij bent zeker de trieste van vandaag,.!!
Djeezus wat een tokkies, die "ideale ouders". Sociale klasse 5 (lager bestaat niet), oftewel Tinus Tattoo en Bianca Bontjas. En dan die zoon en z'n vriendjes: de steuntrekkers en criminelen van de (nabije) toekomst!
Ik zie het probleem niet zo.Het gemiddelde kind kan zich beter in de maatschappij staande houden dan hun voorouders. Als ik in andere landen de zogenaamde ouderwetse opvoeding zie dan houd ik mijn hart vast voor hun toekomst. Overlast word juist veroorzaakt door ex-kinderen die nooit hebben leren omgaan met hun vrijheid.Een hoop kuddo's voor Sjonnie en caroline. Er mag een hoop maar er is een streep .Niemand tot last zijn(zie blowen onder de afzuigkap) en je normaal gedragen.In een gemiddeld antilliaans gezin moeten kinderen vooral hun kop houden en niet redetwisten. Aangezien onze maatschappij een mondige maatschappij is geworden (zie geen stijl) kunnen deze kunderen zich later niet handhaven en slaan door. Voor hun lijkt het immers dat in onze maatschappij alles mag. Zegt een voorbeeld ouder.
*speld medaille op borst*
@Jaap de Paap | 11-10-09 | 16:55
Ik zou voor de billen gaan als je een kikker op je pad treft.
@Merlot 16:33
Een nanny zie ik eigenlijk op z'n best als komplementair. Kinderen hebben recht op (en mi. behoefte aan) ouders die er voor hen zijn. Kontinu. Een moeder die vier dagen per week aan haar kurriere poetst om de kinderopvang, die leuke tweede auto en dat derde vakantietje bijeen te sloven ten koste van de tijd die zij aan opvoeding besteden kan acht ik als ouder verdomd weinig knippen voor de neus waard. Sommige zaken moet je eenvoudigweg niet (willen) uitbesteden. Zelfs niet aan een Supernanny.
zeg maar jansen | 11-10-09 | 16:54
Padje, kikkertje... who cares?
We raken van het padje af, maar ach, het is reaguren onder de streep.
Merlot | 11-10-09 | 16:47
Laten we 'm 'helpen'.
Als ik haar zeau es bekijk slaapt ze lekker gesandwiched tussen de blauwe TL buizen...
Jaap de Paap | 11-10-09 | 16:52 De vader-abt van de gedachte?
Kikker nou?
Bakschuif | 11-10-09 | 16:44
Waar? Waaaar?
zeg maar jansen | 11-10-09 | 16:45
De wens is de vader van de gedachte...
Bakschuif | 11-10-09 | 16:50 Die gedachte had ie de hele nacht al, en na het opstaan is die gedachte blijven hangen.
@zeg maar jansen | 11-10-09 | 16:48 zoiets als Pechtold die denkt dat-ie nu al woordvoerder van de grootste partij is?
Merlot | 11-10-09 | 16:47 Het is een pad die doet of ie een brulkikker is.
@Merlot | 11-10-09 | 16:47 LOL
@widtvoet 16:27: NieMet name het te allen tijden nemen van die bevoegdheid. Weet wat je kinderen doen als ze op school zijn, bij vriendjes, op straat. En corrigeer ze als ze daar rottigheid uithalen. Ook als de school ze al heeft gestraft. Als ik vroeger iets flikte dan kreeg ik het ook 2 keer op mijn bord.
Zoveel katten tegen één kikkertje ... ik vind het onderhand een beetje zielig worden.
Maar ja, als je als kikker zo'n brede bek opzet vraag je er natuurlijk ook een beetje om.
@zeg maar jansen | 11-10-09 | 16:43 Plompje is altijd welkom bij andere kikkers
Jaap de Paap | 11-10-09 | 16:43 Omissie: Je leest kikkerlikker, maar dat staat er niet.
@Jaap de Paap | 11-10-09 | 16:43 billen, Jaap, billen....
Vieze Tonnie | 11-10-09 | 16:39 Voor "kikker-verklikker" is er nog woonruimte te huur, details in het vorige topic.
zeg maar jansen | 11-10-09 | 16:41
Ik houd wel van een liev kikkerlikkertje op m'n tijd.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:26
Ik eet niet bij mijn vader of moeder.
Voor de verder rest dat je me goed omschrijft.
Fijne avond.
Met vriendelijke groet,
Jaap de Paap | 11-10-09 | 16:40 Dat heb je met die Paapsen, altijd aan het werven.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:26
Wat mij betreft heb je wel gelijk. En leuk je te ontmoeten, reaguursgewijs.
Opvoeden is zwaar overschat.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:26
Zeiken op reaguurders, is dat niet nóg triester? Tweede graad, zeg maar. Zeg, wat heb jij gedaan deze zondag? Och, ik heb me anoniem zitten ergeren aan mensen die zich anoniem ergeren.
Teun, gevonden op 16.26!
Merlot | 11-10-09 | 16:33 Wat iedere ouder voor z´n/d´r eigen kind ook zou moeten willen zijn, een Supernanny.
Met minder hoeven je eigen kinderen het toch niet te doen?
@de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:26
Heeeeeee, plompje!! Ben jij ook weer in de vijver?
Ook een schot met een SBS6-breinverweker gehad?
Komt gelijk geen samenhangende zin meer uit, he?
*ooievaar bellen gaat*
"Ouders zijn lange tijd (nagenoeg) volledig verantwoordelijk en bevoegd en hebben die verantwoordelijkheid mi. eenvoudigweg te nemen. Zij stellen grenzen, zij sturen en korrigeren, zij vertellen en laten zien. Zij beheren (in principe) vrij exklusief het instrumentarium om van hulpeloze mensenkinderen volwaardige en zelfstandige volwassenen te maken. Weg van de vrijblijvendheid! "
widtvoet ® | 11-10-09 | 16:27
=============================
Wat jij beschrijft, is anno 2009 de Supernanny.
Bakschuif | 11-10-09 | 16:23
Nee, nog niet.
* snel zoeken gaat *
En dan zou je mohammedaanse varianten van dit gezin eens moeten zien.
Nog erger.
Ook "je mag alles doen waar je zin in hebt" - maar dan wél buiten de deur.
Binnenshuis gelden de ijzeren tribale regels van Anatolie, het Rif of Baanadir.
widtvoet ® | 11-10-09 | 16:27 Dat lijkt me een accurate omschrijving van de leidraad.
@juriste | 11-10-09 | 16:25
ik stel me zo voor hoe het is als we alle vrouwen in de hele PvdA in enten met de prikpil en de andere helft van de club chemisch castreren of zo. Zoiets ergs kun je maar beter van beide kanten goed aanpakken.
*begin bij 13 zetels en dalend al een beeld te krijgen*
Geef Carola een contract, late night showtje in PVC kleding svp.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:26
Je realiseert je wel dat je nu ook op GS reaguurt en het feitelijk over jezelf hebt ?
Als jullie moppen gaan tappen .... *aus*
@zeg maar jansen 16:12
Wellicht zijn we het in bepaalde mate (dan) toch eens maar de term "leidraad" komt me toch wat te magertjes voor. www.encyclo.nl/begrip/leidraad
Ouders zijn lange tijd (nagenoeg) volledig verantwoordelijk en bevoegd en hebben die verantwoordelijkheid mi. eenvoudigweg te nemen. Zij stellen grenzen, zij sturen en korrigeren, zij vertellen en laten zien. Zij beheren (in principe) vrij exklusief het instrumentarium om van hulpeloze mensenkinderen volwaardige en zelfstandige volwassenen te maken. Weg van de vrijblijvendheid!
jullie denken hier geen stijl te beheren,.. maar zeker niet te regeren,!!,.. het is triest dat een paar reaguurders denken dat ze denken -het te zijn-,maar omdat het toch anoniem is,blijf je toch die sukkel achter de pc,die zijn zondag weer fijn heeft gemaakt,en straks weer braaf mag mee eten ,of bij moeders,of bij vaders,of uit eten gaat,.. alleen omdat het thuis niet gezellig is,want mocht dat wel zo zijn,was de toon anders,.. wat maakt jouw of jullie beter dan mij,..
De PvdA heeft een voorstel ingediend om alle vrouwen, wiens kinderen uit huis zijn geplaatst verplicht in te enten met de prikpil, dus ook de "normale"' vrouwen, die niet opgesloten zitten in instellingen.
Randy McRanderson | 11-10-09 | 15:53
Captain Planet!! Sjesus die was ik vergeten! En ook zoals het hoort met allemaal multiculterele kindjes, zet er niet een Kwame uit Afrika bij? Pfff hoezo indoctrinatie!!
Kan je nagaan wat de kinderen vandaag voor hun kiezen krijgen. Arme stakkers, geen wonder dat ze naar de drank en de drugs grijpen.
Lekker actueel filmpje.
Kinderen van drie moeten tegenwoordig al aanhoren hoe gestresst pappa en mamma zijn en dat ze moeten chillen.
Kinderen van die leeftijd weten niet wat dat is en hoeven dat helemaal niet te weten en willen dat ook niet weten. Die hebben enkel behoefte aan structuur en ruimte om zichzelf te ontwikkelen, pappa en mamma moeten dat stimuleren en niet enkel aan zichzelf denken !
sjonnie mag ook wel eens onder de zonnebank !!!
@Teun van het Tuinpad | 11-10-09 | 16:20 heb je plompje ontdekt?
*nog even na kwaakt*
Wat een grappig dik mannetje met stropdas zit daar lekker tevreden te knorren.
Liedje dan maar, deze mag niet ontbreken hier:
www.youtube.com/watch?v=M89c3hWx3RQ
@Je Verzint Het Niet | 11-10-09 | 16:20 zie 16.13
dat zeg ik: GELEI!.....
Wat is er van hen tericht gekomen ??
Er zitten twee kikkers op een randje bij de vijver. Zegt de ene kikker tegen de andere: "Moet je daar eens over het randje kijken, daar loopt een klein rupsje." Als de ene kikker gaat kijken, stopt de andere kikker gauw zijn klabanus in de kondT van de kikker en roept: "1 april kikker in je bil !"
*nu klaar met kikker is*
de beste ouders zijn nog altijd geen ouders, zeg ik altijd maar.
opvoeding van tegenwoordig:
1. vergelijk eens kinderen in de supermarkt met vroeger
2. vergelijk eens kinderen op restaurant met vroeger
(en vergelijk ook eens Belgische kinderen met Nederlandse kinderen ... een wereld van verschil. I rest my case!
@AntiSoof | 11-10-09 | 16:06
Nee, ontwikkeling is de kern van evolutie. Ongeslachtelijke voortplanting is ook een manier om nageslacht te krijgen, maar als daarbij het nageslacht identiek is als de ouder, kan geen evolutie plaatsvinden. Evolutie is trouwens ook Latijn voor ontwikkeling, dus het is gewoon de letterlijke betekenis van het woord.
Misschien steek je hier nog wat van op.
@Rien7847 | 11-10-09 | 16:17 ze slaat waarschijnlijk wel meer niet over, maar daarentegen wel veel door.
Moeders slaat geen zonnebankje over ....
zeg maar jansen | 11-10-09 | 16:04
Tjsa, daar zeg je wat.
Bakschuif | 11-10-09 | 16:07
lol
@Merlot | 11-10-09 | 16:11
Het was een belgisch kikkertje die ze nog gezegd hadden: als de ooivaar vraagt wat je het lekkerst vindt moet je zeggen: "confiture". Helaas, het kikkertje had meer goesting aan "gelei"....
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 16:11
Oké dan, ga je nu weer weg ?
widtvoet ® | 11-10-09 | 16:10 Dat hangt ervan af hoe dik je leidraad is. Met een broos flosdraadje als leidraad doe je inderdaad onvoldoende.
ik bedoel alleen,.. jullie hebben de oplossing ook niet,.. houd het dan gezellig,ga gezellig knuffelen met elkander,en wie weet,.. komt daar meer uit!!!
Bakschuif | 11-10-09 | 16:07
Hihihihi!!
Een breedbekkikker maakt een wandeling, en komt een konijn tegen. Hij vraagt:
"Wat eet jij altijd?"
Het konijn antwoordt: "Sla."
Met deze kennis wandelt de breedbekkikker weer verder. Even later komt hij een leeuw tegen en hij vraagt opnieuw:
"Wat eet jij altijd?"
"Biefstukken." antwoordt de leeuw.
Nog wat later komt hij een ooievaar tegen en hij vraagt wederom:
"Wat eet jij altijd?"
"Breedbekkikkers." antwoordt de ooievaar.
Waarop de breedbekkikker een smal tuitmondje maakt, en zegt: "Oh... Die zie je hier niet veel hè?"
@zeg maar dolf 15:59
Oneens. Het noer bieden van een leidraad is mi. verre van afdoende. Kinderen (zeker in hun jongste fases) hebben behoefte aan en recht op meer. Evenals de samenkleving.
@Jaap de Paap | 11-10-09 | 16:00
Komt een kikker in een voor hem vreemde vijver en vraagt aan de kikkers daar: hoe is het hier? Fantastisch! roepen ze. De heledag : plompje in, plompje uit en weer in de zon. Hij vraagt nog een paar keer met steeds hetzelfde blije antwoord.
Aan het eind van de dag ziet hij een kikkertje liggen, helemaal uitgewoond, en zegt: waarom zie jij er zo beroerd uit? het is hier toch altijd plompje in, plompje uit en weer in de zon? Klopt, zegt het kikkertje, ik ben plompje.
*ergens in de comments meende plompje te herkennen*
widtvoet ® | 11-10-09 | 16:04
EIgenlijk gedragen dat soort ouders zich zelf nog als kinderen: onverantwoordelijk.
@sk!llz | 11-10-09 | 16:00
Ja, evolutie is doorgeven van genen en dat is nageslacht. Dat er toevallig ook ontwikkeling is is bijzaak. Evolutie is toeval. Tenminste zo zie ik het. Er bestaat helemaal niet zoiets als evolutie. Dat is maar een woord. Er bestaat wel natuur.
Maar goed, ik ben het wel met Dawkins e.a. eens.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 15:56
Hahaha. Ja leuk, Duijvendak-sperma en zo. Nee, dat is een beetje krakersscene-achtig tafereel, dat is hier niet helemaal bon ton.
Of viel je dat al op?
Teun van het Tuinpad | 11-10-09 | 16:03 Dat jij wel, en ik niet, uitgenodigd werd om met Rammstein wat perfecte kinderen te maken.
@Bakschuif 15:53
Eens. Een kultuur waarin de verantwoordelijkheden worden afgeschoven op derden (tijdens schooltijd op de leraar, daarbuiten op de kinderopvang, op de buurthuismeneer, op de kickbokstrainerT, op de sociaal werker, op de pastoor of imam etc. en op straat op oom agent bijvoorbeeld) is de mijne niet.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 15:56
Moest even poepen na het lezen van de tegel.
U zei ?
Ik prijs mij gelukkig dat er in de toekomst in ieder geval geen kinderen van mij zullen werken om generaal pardonners en ander gespuis aan de vreet te houden.
*Doe wel alsof*
ApacheIndian | 11-10-09 | 15:56
Die ouders zijn geen babyboomers, het zijn kinderen van babyboomers.
Zie verder mijn posting van 15.59.
en = een...
*driftig handkussen rondstrooit*
@AntiSoof | 11-10-09 | 15:56
Nee, evolutie is ontwikkeling. Nageslacht is daar natuurlijk een factor in, maar het gaat vooral om de factor van het doorgeven van bepaalde genen en mutaties daarin. Gewoon, ter uwer informatie.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 15:56
Niet zo jaloers kikker, er is altijd plek voor een kikkertje erbij.
widtvoet ® | 11-10-09 | 15:55 Opvoeden is dan ook niet meer dan je kinderen een leidraad bieden, en inderdaad, aanmoedigen zelf te denken.
de kikker-verklikker | 11-10-09 | 15:56
Ben je lang misbruikt door ze ?
Ik vind het triest om te zien hoe produkten van de "anti-authoritaire opvoeding", nu wanhopig proberen om hun eigen kinderen op te voeden.
Soms zonder ook maar bij benadering te weten hoe zo iets in zijn werk gaat.
Want hun ouders wisten het verschil tussen oude en nieuwe opvoeding (uit eigen ervaring) nog wél, --- maar zij niet meer.
De opvoedingsinterventie-teams (supernanny lol) schieten als paddenstoelen de grond uit.
Hun interventies in totaal ontspoorde gezinnen met doodvermoeide, ruziende ouders en hyperagressieve kindertjes, komen cynisch genoeg grotendeels neer op het soort opvoedingsmethodiek dat vóór de hippietijd gebruikelijk was, zij het in een modern jasje.
Fleauxe,
Leef je nog?
Als ik en drol film, dan ga je toch ook niet meteen de massale verspreiding van luchtverfrissers propageren?
Je bent wel een beetje heel erg pro-Rouvoet na zo een filmpje zeg. Denk je echt dat dit de ergste zijn? Denk het niet en strakkere scholen, betere opleiding en minder sociaal vangnet zal wonderen doen. Maar allerlei overheidsbemoeienis met de opvoeding? Als de wiet overal te koop is, iedereen lekker gaat scheiden (poen en huizen zat alleen al) en niemand een mentaliteit nodig schijnt te vinden waarmee gewerkt kan worden omdat lonen en uitkeringen voor lagerbetaalden toch wel ok zijn? Tsj, gaat dan maar dweilen in dit soort situaties met 'opvoeden'. Succes, samen met Rouvoet beste Fleauxe.
Ministerie voor Jeuk en Verzin
*nu accuut onderduikt voor de Rouwstoet Schaamhaar Politie*
@de kikker-verklikker | 11-10-09 | 15:56
Jij bent praktisch ingesteld merk ik wel. Hoe kóm je erop!
Lekker de beste vriend van je zoon willen zijn... FAIL!
@Rammstein | 11-10-09 | 15:53
Nou, dat klinkt wel verdacht. 'jeugdbeweging'. Maar ik vind het idd een goed plan.
@sk!llz | 11-10-09 | 15:51
Je meent het. Evolutie = nageslacht.
ik heet,.. fleauxe,of rammstein,of oerkoendoe,of teunpad,.. enz enz,.. waarom gaan jullie niet eens bij elkaar op bezoek,.. kunnen jullie mekaar nog neuken ook!!,.. dat zou fijn zijn,.. krijgen jullie eindellijk perfecte kinderen die nog perfecter zijn dan de ouders,.. wat zou de wereld er dan beter uit zien,..
Babyboomer ouders,
Gadverdamme!
Hebben blijkbaar geen hoge verwachting van hun kinderen, maar ja moet dat dan?
Je heb toch ook mensen nodig die hersenloze werk doen, zij krijgen de opleiding daarvoor gewoon thuis.
NoMinister | 11-10-09 | 15:49
Daar zit het hem in, die ouders willen koste wat het kost "toffe" ouders zijn, aardig gevonden worden door hun kids. En kinderen hebben dat véél eerder door dan pa en ma denken.
Rammstein | 11-10-09 | 15:54 Ik ben blij dat jij dat ook zo ziet.
LOL! BN'er Dolf J. sluit zijn bijdrage aan Rouvoets liefste kindje af met: "En opvoeden heeft dus geen enkele zin."
Zoiets verwacht je niet.
www.opvoeddebat.nl/nl/Home
zeg maar jansen | 11-10-09 | 15:51
Het is van hetzelfde kaliber als "first post"
Ik ben opgevoed door de TV. Captain Planet heeft mij alles geleerd over de natuur en milieuvervuiling en Johnny Bravo over hoe je met vrouwen om moet gaan.
AntiSoof | 11-10-09 | 15:50
Straks stel jij nog een jeugdbeweging op.
@widtvoet ® | 11-10-09 | 15:48
opvoeden doe je als ouders; fijn als je hulp krijgt, maar dat is reden om het aan een ander over te laten.
dus: 'mee eens'
Oerkoendoe | 11-10-09 | 15:39
De kinderbijslag is de hoeksteen van de linkse en de 'christelijke' partijen1
Dat soort mensen doen gewoon NIET meer mee!
Zwarte Duif | 11-10-09 | 15:48
SufkudT
( voor het geval jansen het mis heeft )
Rammstein | 11-10-09 | 15:50 Echt waar, de "onder de lijn" grappenmakers zouden ze moeten bannen, meteen en onherroepelijk.
@Oerkoendoe | 11-10-09 | 15:39, @AntiSoof | 11-10-09 | 15:43
Jullie laten blijken dat jullie de basisbeginselen van de evolutietheorie niet begrijpen. Evolutie hoeft niet in een bepaalde kant worden geduwd. Dat verkeerde begrip van de evolutie is een universeel misverstand van het "survival of the fittest" zinnetje. Het is namelijk een incorrect zinnetje, het had moeten zijn "survival of the fit enough". En zelfs dan heeft het een verkeerde bijbetekenis. Fit betekent ook niet "hoe slimmer" of "hoe sterker", hoe beter, maar fit in de zin dat je je kunt aanpassen aan de op dat moment geldige omstandigheden. En zit ook geen richting in evolutie. Als we met zijn allen dommer worden, is dat ook gewoon evolutie.
Ik dacht, ik zeg het maar even.
Het punt is ook wel dat de hedendaagse kinderen niet meer luisteren naar hun ouders. Ik denk dat ze op school en door de media zo geconditioneerd worden.
Die 10% die zichzelf niet goed vindt, zijn waarschijnlijk verreweg de beste opvoeders.
Mensen met zelfreflectie, zelfkritiek en twijfel zijn altijd te verkiezen boven mensen die dat missen.
zeg maar jansen | 11-10-09 | 15:49
Jôh, laat gaan. Heeft waarschijnlijk geen aandacht gehad in zijn jeugd.
Rammstein | 11-10-09 | 15:45
Belachelijk als het niet zo fout zou zijn. Kinderen behoeven paternalistisch gedrag. Daar komt de term vandaan en daar niet aan voldoen is het verzaken van je verantwoordelijkheid. Het is voor velen echter een schok dat ongelijkheid en arbitrair optreden door een autoriteit goed kan zijn. En dat komen we wel meer tegen. Het is zo zielig voor iemand(en) en autoritair en arbitrair. En dus fout. Niet dus, kan heel goed zijn en is dat vaak ook. Vereist wel een geestelijk volwassene, maar zelfs iemand die zijn gevoel volgt zou moeten handelen als een ouder en niet als een willekeurige vriend of vriendin. Want dat zijn ze niet.
Zwarte Duif | 11-10-09 | 15:48 Je nick staat als eerste onder de lijn duflul.
"Opvoeden is alleen een taak van de ouders"
Een lullige 155 uitgebrachte stemmen zover. Dat moet beter kunnen. Help onze vrome Dree en stem via www.opvoeddebat.nl/nl/Home/Actueel/Ste...
Rammstein | 11-10-09 | 15:46 Kudt, da's waar ook. Vanavond nog even verwijten over maken.
-weggejorist-
AntiSoof | 11-10-09 | 15:46
Lijkt me meer een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Of daar een les voor nodig is...
AntiSoof | 11-10-09 | 15:46
Juist niet !! Gewoon hoppa, Lord of the Flies, en af en toe een goed pak voor je reeDt.
Argyronauta | 11-10-09 | 15:42
Deze erkende schuinsmarcheerder mag toch niet ontbreken in dit topic over voorbeeldig vaderschap.
zeg maar jansen | 11-10-09 | 15:33
En nooit met de SUV naar school gebracht.
Merlot | 11-10-09 | 15:20
Snap nu pas waardoor ik zo'n slap karakter heb.
Eigenlijk compleet karakterloos ben.
Maar gelukkig is het dus niet m'n eigen schuld!
Toch?
@Rammstein | 11-10-09 | 15:43
Ja, daar heb jij ook weer gelijk in. Hoe kan men immers goed opvoeden wanneer men zelf niet goed opgevoed is?
Misschien zou er opvoedkundeles gegeven moeten worden?
Hm, als ik ooit nog eens hulp nodig heb bij de opvoeding van eventuele kleine josjes zoek ik gewoon dit topic weer op. Betere analyses en adviezen van hoe te handelen met kinderen dan in deze (en soorgelijke) draadjes tref je nergens anders.
NoMinister | 11-10-09 | 15:42
Ik ben nog uit de serie "nee is nee" en "waarom ? Daarom !" en ik zie bij mijn vrienden usw. dat die hun kids niets willen verbieden, niets willen achterhouden, álles willen uitleggen.
@Oerkoendoe | 11-10-09 | 15:39
Dat ben ik met je eens. De politiek bedoelt het vast goed maar evolutionair gezien creeëren zij een ramp met hun bemoeienis. Neem bijv ontwikkelingsgeld. Dat geld veroorzaakt juist nog meer 'problemen' en maakt het voor de natuur onmogelijk om haar werk op een juiste wijze te doen.
AntiSoof | 11-10-09 | 15:35
Daar zeg je wat: ík heb de indruk dat opa's en oma's al ten volle gebruikt worden voor oppas, oppas, oppas en geldschieters.
Maar, tenminste, zo zie ik het, opa's en oma's willen er voor de fun zijn, verwennen, niet opvoeden, dat hebben ze met de ouders al (niet goed dus?) gedaan.
Rammstein | 11-10-09 | 15:37
Je mag mensen ook niet meer ongelijk behandelen is de mores die overal met wetgeving en handhaving alsmede agressie en sociale uitsluiting wordt gepraktiseerd. Maar ja, niet iedereen is gelijk. En kinderen, moeder natuur heeft het zo bedacht, al helemaal niet. Dat is geen vrijbrief, maar juist een gerichte verantwoordelijkheid daar op gepaste wijze mee om te gaan. In de situatie die jij beschrijft gebeurt dat niet dunkt me. En dat is pijnlijk. Onze huidige mores is heel pijnlijk.
Die Carola lijkt me wel een hitsig typje, zal zich gewillig laten volblaffen door Sjonnie en waarschijnlijk ook z'n puberzoon plus de bijbehorende vriendenclub. Gangbang, tokkie style.
Wat doet Simon Carmiggelt daar op die foto?
Hoe kan de hardwerkende mensen nog meer klemrijden en uitbuiten? Gewoon gaan zeiken dat ze hun kinderen anders moeten opvoeden. Echte prbleemgroepen zijn onaantastbaar. En leveren ook niets op. En zijn vooralsnog ongevaarlijk, als je ze maar niet lastig valt. Maar die hardwerkende mensen, tsja, die moeten echt even opletten want het moet echt anders.
Kunnen die Rouvoet en zijn collega's niet wat onzinnigs gaan doen dat minder schade veroorzaakt?
Rammstein | 11-10-09 | 15:32
Eens.
Oerkoendoe | 11-10-09 | 15:39
+100
@ tonnie
Doet je handje geen pijn van die klap Sem?
Lijken me slachtoffers van een eerdere aanval met SBS6-breinverwekers door een obscuur paarsebroekenburo. Een paar welgemikte schoten en je brein is pap.
Wel triest dat ze nu voor de tweede keer geraakt zijn.
*extra alu-hoedje vouwt*
zeg maar jansen | 11-10-09 | 15:11 Niet mee eens dat ons hele stelsel erop gericht is meer kinderen te krijgen omdat anders de AOW niet meer te betalen is. Wat Vieze Tonne al aangeeft. Het domste gajus krijgt de meeste kinderen. Die kinderen gaan echt niet werken voor mijn AOW over 25 jaar.
Wat er nu gebeurt is evolutie, maar dan omgekeerd. Er vind geen selectie meer plaats waardoor de domste mensen, die niet in staat zouden zijn zich in een competatieve wereld staande te houden de bovenlaag gaan vormen omdat ze de meeste kinderen krijgen.
Ik vind Carola best een lekker wijf. Als ik die tegenkom in de locale parenclub zou ik haar zeker doen.
Fleauxe | 11-10-09 | 15:25
Kijk eens als je loopt te shoppen, ouders staan álles aan kinderen uit te leggen (als ze iets niet mogen hebben, waarom ze het niet mogen hebben en uiteindelijk krijgen ze het toch). Kinderen worden te vroeg overal bij betrokken.
Nacho_Vidal | 11-10-09 | 15:34
Wat ging er door je heen Sem, toen je dat deed? Hoe voelde je je? Wat vind je er nou zelf van?
Ik vind die Carola nog best goed te doen, prima MILF.
Zou het niet beter zijn als de oma's en de opa's zich meer met de de opvoeding van de kinderen gaan bezighouden? De ouderen hebben waarschijnlijk geleerd van hun eigen fouten, hebben wat meer afstand tot de kleinkinderen en zijn over het algemeen wat wijzer.
Fleauxe | 11-10-09 | 15:25
Eén van de dwangmatige misconcepties waar de tofubreinige, agogelegogologiese "seffenties" ons mee hebben achtergelaten.
Vanaf die tijd in het kind het middelpunt van het gezin, en draaien de ouders er als zorgende, tevredenheids-automaten omheen.
Uiteraard is het andersom.
Sowieso al uit pedagogisch oogpunt (leadership by example).
Maar ook is er een snoeihard biologisch argument: de ouders kunnen wél overleven zonder kind, het kind kan echter niet overleven zonder ouders.
Waarmee de posities definitief zijn bepaald - op de gewoonlijke, spijkerharde en amorele wijze van Moeder Natuur zelf.
Met de groeten van het Darwinjaar.
Fietshelmpjes... je hebt trouwens volwassen mannen die ermee naar hun werk rijden.
Rammstein | 11-10-09 | 15:32
Ik had zo een hippie-leraar op cowboylaarzen en lang haar.
Heb ik ook nog nooit iemand van traumaverwerking over te spreken gehad... En later werden ze niet minder fanatiek of links.
Ach, in de Sovjet Unie was het erger denk ik dan maar. Vanaf 1919-1990 en nog niet helemaal op orde. Dan moeten wij van 1963-2009 toch nog wel recht kunnen breien, toch?
@ tonnie
Wel grappig. Tegenwoordig betekend opvoeden voor een hoop ouders domweg analyseren; kijk hij pakt dat pak melk op en gooit het op de grond. Of; moet je zien, Sem slaat Noa op haar gezicht, en dan; dat mag je niet doen he Sem, met een lach op het gezicht. etcetera.
1 op de 10 ouders vindt zich geen goede ouders, die moeten het wel heeeeeeel slecht doen.
Rammstein | 11-10-09 | 15:32 En op de fiets naar school zonder fietshelmpje.
Altijd leuk, zo'n inkijkje in Tokkie-Nederland.
check die dikke met die bretels en das
Fleauxe | 11-10-09 | 15:25
Dat is gwoon het hele probleem: onverstandig, brein in volle ontwikkeling, er wordt teveel nagedacht en vergeleken met en weet ik wat. Hoe zijn wij in godsnaam groot geworden in onze asbestgevuld scholen en rokende leraren in de klas, géén minister Rouvoet of traumaopvang als er eens iemand van de flat afsprong (vanuit school te zien) en nog vele andere voorbeelden.
Fleauxe | 11-10-09 | 15:25
Ik begrijp niet wat je bedoelt....
Opvoeden is extreem belangrijk maar zoals met alle onderwerpen waar onze huidige elite zich over buigen te ingewikkeld en te realistisch om wat mee te doen. Heldendaad politici: de corrigerende tik uitbannen. Want deze mensen denken dat met praten alles is op te lossen.
Ze zijn knettergek en alles beter dan overheidsbemoeienis op dit vlak. Dat schreeuwt me tegemoet.
Gaat het dan nooit fout? Jawel, maar de oorzaken daarvan pakken ze niet aan. Ze pakken van alles aan, maar niet de oorzaken. Is je dat wel eens opgevallen?
Het domste gajes krijgt altijd de meeste kinderen. Komt omdat dat één van de weinige zaken is die ze goed kunnen, kindjes maken. Ze kunnen hun kinderen leren lopen en een paar woordjes leren, en vervolgens mag de maatschappij het verder oplossen. Mensen wier kinderen een serieuze bijdrage aan de maatschappij zijn, studeren lang en werken hard. Voor hen hebben kinderen geen prioriteit.
Ik stel voor dat de tokkieklasse wordt tewerkgesteld: zij mogen de kinderen uitbroeden (draagmoeders) van de hardwerkende hoogopgeleide Nederlander. Zij mogen maximaal 1 kind zelf krijgen.
En wat betreft de opvoeding, ik raad elke ouder dit klassieke pedagogische handboek uit 1938 aan: www.verdec.com/hulpje/boekvers/karakte...
omg ... dan heb je toch een plaat voor je hoofd :|
De ouders van nu zijn Somalische asielzoekers met tien kinderen. Zij leveren de jonge aanwas van Nederland, de Nederlandse tweeverdiener is te druk met werken.
"voordat ik op mezelf ga wonen, moet ik natuurlijk eerst een uitkering aanvragen''
Probleemwijken
zo,.. die carola wil ik wel eens goed wippen,.. doet me denken aan p-paay,.. ook zo-n mooie nek,.. maar die man van haar,.. daar ziet carola-s nek er beter uit,.. wat een afzuig-hoofd,heeft die man,.. of is hij teveel verstrikt geraakd in haar nek,..
Tja wat is het ideale gezin. In ieder geval hebben heel wat tv-producers door de jaren heen een goede boterham verdiend aan dit onderwerp.
Blowen is niet goed, maar het is ook weer niet zo schadelijk als alcohol.
Toch is het bijzonder onverstandig om personen onder de 19 softdrugs te verschaffen. Het brein is in deze periode nog in volle ontwikkeling.
Waarom is de waardering van kinderen van belang voor de opvoeding? Wie heeft dat bedacht?
Dan mag iedereen Rouvoet wel een opdringerige gristen vinden, als ik dergelijke beelden zie begrijp ik de noodzaak van het beleid maar al te goed.
@Nacho_Vidal
Natuurlijk is het mooi als je in een samenleving iedereen zijn eigen weg kan laten kiezen en iedereen zijn vrijheid laat. Het houdt alleen een keer op als het de maatschappij teveel geld gaat kosten. Daarom gewoon heldere en simpele regels en verder genoeg vrijheid voor iedereen. Je zal dan alleen wel zelf je steentje bij moeten dragen, want als je niks bijdraagt (en niks verdient) dan kan je ook niks verlangen van de staat.
Frederik Puntdroad | 11-10-09 | 15:13
"Lekke tsjille, lekke doe wa je zinnin hep, lekke meedoen, lekke doe wat je wil, wat je doet moeje sellef wete"
Kijk, dat kweekt sterke karakters!
@ fjordman
Heb jij over een paspoort zien praten? Maar natuurlijk is dat niet mogelijk. Veel teveel gedoe, en we wonen bovendien in Nederland, dus dat mag je allemaal zelf weten. Ik vind het altijd wel komisch om te zien hoe een tokkie familie communiceerd. Ze staan amper 3 meter van elkaar maar schreeuwen de longen uit hun lijf.
Ik weet eigenlijk niet zo goed of er een 'oplossing' moet komen voor dit 'probleem'. Zorg gewoon goed voor je eigen kinderen, en voed ze goed op, wat anderen doen is hun probleem
number one | 11-10-09 | 15:17 Ja, daar zou ik ook panisch van worden, en ze het juiste woord 1000 keer laten schrijven, dat ook. Het is 'marihuana' namelijk.
Opvoeden heeft alles te maken met verantwoordelijkheid willen/kunnen nemen. Als jij je kind heel veel vrijheid geeft - lees niet de verantwoordelijkheid neemt in te grijpen en grenzen te stellen - gaat het kind vanzelf sociaal ongewenst gedrag vertonen, juist omdát het die grenzen gesteld wil hebben.
Maar oh oh autoriteit is zo'n vies woord bij veel ouders, die willen gelijken zijn met hun kinderen en dat zijn ze natuurlijk niet. Kinderen zijn wils- en gedragsonbekwaam en doen precies zoals ze hun voorbeelden zien doen.
Met andere woorden; er komt nog een hele leuke generatie aan die in een Nederland met veel kleiner sociaal vangnet zich ineens voor de opdracht ziet om zelf verantwoordelijkheid te nemen, maar het nooit geleerd heeft te doen. Wordt nog leuk!
Beëlzebul | 11-10-09 | 15:13 Familie Hoeksteen - van de Samenleving.
Nee joh, weet je wat leuk is: ouders die helemaal panisch worden als ze het woord marihuna horen.
Vreselijk, die ouders.
Doodsbang om "niet leuk" te zijn.
Lekker chillen bij trailer trash Sjonnie en Carola.
Bovendien, waarom heb je opvoeding nodig, als je alles aan Beatrijs kan vragen
www.beatrijs.com/archief/
Die foto hier boven is eng...
Die Carola straalt de intelligentie werkelijk van af, en daarnaast heeft ze ook nog een vlotte babbelbek. Ze zou zo Alexander Pechtold kunnen vervangen!
@Nacho_Vidal | 15:01
En hoe denk je dat een opvoedpaspoort gaat werken? Daar komt weer een heel leger aan ambtenaren aan te pas en kost ons nog meer geld. Nee we kunnen gewoon rationeel vaststellen dat meer dan twee of drie kinderen niet verantwoordelijk is en al zeker niet voor laagopgeleiden en kanslozen. Als je er dan toch meer wil moet je daar gewoon zelf de middelen voor hebben. Daarom staatsteun stoppen voor grote gezinnen en belasting heffen op het hebben van meer dan twee of drie kinderen. Zo krijg je uiteindelijk een betere demografische ontwikkeling, zonder daar weer veel beleid aan handhaving aan te moeten koppelen.
thetosser | 11-10-09 | 15:07
Uw schijnbare bitterheid en verbolgen zuurheid voelen altijd weer als een zonnestraal op mijn huid.
Dank daarvoor!
Hele duidelijk regels, alles mag, maar niet:
-a-relaxed gedrag
-blowen in de woonkamer
-de thermostaat boven de 15 graden
Oerkoendoe | 11-10-09 | 15:09 Fout. Ons sociaal stelsel is gebouwd op meer kinderen, de vergrijzing is een gevolg van kleinere gezinnen. Het hele A.O.W. probleem is ontstaan uit de vergrijzingsproblematiek.
Lekker chilluh, bietje blowuh, is helemaal mijn ding weet je.
Buiten is het kudt en alles verboten. Daarom maar lekker binnen onder de afzuigkap een blowtje doen. Soort van cocoon-en omdat je niet om 4.00u
's ochtends een walmart mag binnen stappen. Hole in the Wall kijken ofzo.
Neef en nicht, geeft scheef gezicht.
Is Carola zo'n gereanimeerd veenlijk?
'niets moet, alles mag'
Voor je het weet sta je op 13 zetels.
In China mag je 1 kind hebben. Wil je er meer, dan is er een boete. De boete is voor een modaal verdienende Chinees al gauw meerdere jaarsalarissen.
Zouden we in Nederland ook moeten doen. 1 kind prima, als je er meer wilt dan moet je betalen.
Mijn hemel wat een gajes!
Die kinderen worden net zo'n grote losers als hun ouders. Lekker vrij en lekker mislukt in de maatschappij.
Dat wordt allemaal niks daar.
Bijzonder, blowen bij je ouders thuis is raar, maar een biertje drinken is gezellig........
@Gazzerdemazz | 11-10-09 | 15:01
Wordt voor een belangrijk deel door de opvoeding van je dochter bepaald.
'Niets moet, alles mag'
Toch blijf ik het handig vinden dat ik vroeger netjes met mes en vork heb leren eten...
twitter.com/JiggyDje/status/4783357528...
Opvoeden is moeilijk, opgevoed worden is nog moeilijker.
En later maar de schuld geven aan de maatschappij als niemand je onaangepaste kinderen een baan wil geven...
@ waskuip
Voorbeeld graag, dat is leuk.
'Sjonnie' heet die vent. Kan het iets meer stereotiep alstublieft?
Lekker chillen? Moeten ze eens op school of werk proberen! Oh nee, hebben ze niet... Warschijnlijk wel piercingstudio.
volgens mij kunnen die twee kinderen echt niet opvoeden, en niet alleen hun er zijn wel meer ouders met zo`n instelling.
Thuis mogen ze alles en is niets te gek maar o wee als ze straks op een echte opleiding komen (dus niet middelbare school) of nog beter in de maatschappij waar je moet gaan werken bij een baas zullen deze kinderen de grootste problemen krijgen.
Ze zijn verwend want thuis mag alles en is niets te gek maar in de maatschappij kan dat niet en dat zullen ze niet snappen omdat ze niet zijn opgevoed door pa en ma !
@Treurig varken | 11-10-09 | 14:57
Leer lezen, lutsert. Er staat: "maar die toch ook duidelijke grenzen stellen". In het geval van dit voorbeeld dus dat blowen in de keuken moet gebeuren, met de afzuigkap aan. Er staat niet dat er niet gerookt mag worden.
Moet overigens zeggen dat ik ruim tevreden ben over de opvoeding die mijn ouders mij gegeven hebben. 't is maar beter dat niet alles mag.
Niets zo muf, vermoeiend, weeïg en zwelgend als gezinnen, al dan niet onderaan de samenleving, die hun geluk onbekommerd na-apen van die gezinnen waar het wél klopt.
@ fjordman
Beetje extreem, maar een bewijs halen dat je in staat bent om een kind op te voeden lijkt me beter
Brr, door die verlepte Sjonnie en Carola in dat filmpje denkt kijkt Gazzerdemazz opeens een stuk positiever tegen Rouvoet zijn ideeen aan. Moet toch niet denken aan zo'n metalhoofdje met bijbehorende depressie als mijn dochter 16 word.
-weggejorist-
Ik hoop dat de PVV ook de financiële steun aan tokkies en moslims aan banden legt. Dit soort groepen voegt niks toe aan de maatschappij en kost ons handen vol geld. Bovendien wordt de groep kanslozen steeds groter. Geen kinderbijslag maar kinderbelasting als je er meer dan drie wil hebben. Dat kunnen dan alleen de rijken en intellectuelen betalen. Daar hebben we als land veel meer aan!
Het is altijd de schuld van de instanties
als de moeder van Jamie dat ziet, wordt ze denk ik niet vrolijk.
Opvoeden is zo 2008
Ouders doen het altijd goed, andere ouders, scholen, clubs, politie enz die doen alles fout.
Bij welke groepen gaat de opvoeding nu zo mis?
Een raadsel, echt een raadsel.
Dus gaan we de hele gemeenschap maar kapotregelen en vervelen met geitenwollensokkengelul.
* zucht *
Niets moet, alles mag.
Maar je mag niet roken? Alles mocht toch. Zeer verwarrend. Slechte ouders.
Natuurlijk vinden alle ouders van zichzelf dat ze het goed doen.
REAGEER OOK