Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Clip met twee wijven en kudtmuziek [embedded content]

"BUMA is gek geworden!" aldus een ontketende Martijn van Dam op zijn Hyves-bloggie. "De wet moet gemoderniseerd worden." Nou nou nou, zegt Henk Blanken, bekend van de oude media. "Maar vreemd genoeg heeft de Buma op een lullige manier gelijk. De Auteurswet is verouderd, maar nog wel de wet." Kortom: DISCUSSIE!

Reaguursels

Inloggen

Heeft dat kutwijf dan geen enkel beetje zelfrespect???????

Burgermeester B | 09-10-09 | 20:49

toch leuk dat ze foto's van Hans Breukhoven zit te kijken

zwaq | 08-10-09 | 20:29

Truggelaar, stoppen met zingen maar.

anti020front | 08-10-09 | 20:12

Ik wil die Antje wel even inbedden!

Almachtige | 08-10-09 | 15:52

Godverdomme zeg dit is nog eens kut muziek!

spek | 08-10-09 | 15:08

Voor zulke schijtmuziek zou je geld toe moeten krijgen...

Donnie!! | 08-10-09 | 14:53

@ Vieze_Buitenlander
Daar heb je gelijk in; te veel financiële belangen.
Wel jammer want bij mij heeft zien en beluisteren van gekopieerde stukjes al vaak geleid tot aankoop van het origineel. Zaken waarbij ik anders niet eens van het bestaan wist.

@ JaNee.. Ja
Heel veel nieuwe sterren worden tegenwoordig voort ontdekt via embedded content omdat ze geen managers vinden.

Replaceable | 08-10-09 | 14:47

Als je nou ipv Q_Q doen gewoon zorgt dat je een hit creëert met embedded content die anders (waarschijnlijk) geen hit zou zijn geweest, dan maak je tenminste een punt!

JaNee..Ja | 08-10-09 | 14:25

-weggejorist-

Vieze_Buitenlander | 08-10-09 | 13:49

Aangezien de muziek in alle gangbare distribueerde formaten vaak (over-)gecomprimeerd is, zal de kwaliteit van de clips nooit zo goed zijn als het origineel; En verhinderen ze op deze manier de gratis reclame die ze tot nu toe nog hebben.

Replaceable | 08-10-09 | 13:46

-weggejorist-

Vieze_Buitenlander | 08-10-09 | 12:59

Die Bumanezen gaan ook alleen maar voor het behoud van hun baantje.

Jan Boel | 08-10-09 | 11:41

-weggejorist en opgerot-

Mattie San | 08-10-09 | 11:17

Voor beginnende artiesten is embedded content zo'n beetje de enige manier om zichzelf te promoten. Met deze wet krijg je naast een monopolie positie van de BUMA ook een monopolie van de grote platenmaatschappijen, want die staan ook allemaal achter BUMA. Zij hebben wel de kanalen om hun artiesten te promoten. BUMA moet dood.

Jax | 08-10-09 | 10:33

Jezus!!! Jullie hebben wel echt je best moeten doen zo'n kudtnummer te vinden!!

rintelman | 08-10-09 | 10:14

Dirk, Gerrit Zalm en Frank de Grave willen ook graag zo'n tonnetje-koopskom voor een tientje!
Heb je d'r nog?

Merlot | 08-10-09 | 10:03

Goeie help!.
* Snel WC opzoekt *

Mark Levinson | 08-10-09 | 09:59

wel lekkere jappen...

Nieuwsjunk | 08-10-09 | 09:30

Antje is een lekkertje.

Verhip | 08-10-09 | 08:51

Flippo | 08-10-09 | 08:34 Uw betoog is niet of slechts ten dele waar. 98% van de kosten van een cd-tje gaan niet naar de artiest, maar naar het hele circus eromheen. Rechten op achtergrond muziek zijn over het algemeen ondergebracht bij dubieuze clubs als SENA, BUMA, BREIN en nog wat van die lettercombinaties. Heb in het verleden weleens gekeken of het interessant was om mijn muziekrechten door hen te laten behartigen. Resultaat: jaarlijkse kosten enige duizenden euri, uitbetaling slechts enkele euro's. Pas voor de veelverkopers (Toppers, Borsato) is dit echt interessant.

Er zijn steeds meer artiesten die onder cc hun werk publiceren, en over het algemeen worden ze daar niet slechter van. Wat wel scheelt is dat die artiesten over het algemeen weer gewoon geld met hun optredens verdienen en niet het hele circus eromheen door dure platenmaatschappijmannen laten behartigen.

snokkertje | 08-10-09 | 08:43

snokkertje | 08-10-09 | 08:27
Die andere modellen zijn er wel. Maar met die modellen verdienen de artiesten niks. In dit soort discussies blijft altijd en eeuwig de essentie onbeantwoord: waarom mogen artiesten wel mooie muziek maken waar iedereen graag naar wil luisteren, maar mogen die artiesten daar niets aan verdienen? Waarom moeten artiesten de hongerdood sterven, terwijl ze de mensheid zo veel vreugde schenken? Beantwoord eerst eens de vraag of artiesten mogen leven van hun werk. Dan de vraag welke vergoeding aan artiesten redelijk is. Dan de vraag welk verdienmodel dat mogelijk maakt. En de vraag hoe misbruik van dat verdienmodel te voorkomen. Eerst die vragen beantwoorden. En dan pas weer bla bla verkopen over "modernisering van de auteursrechtenwet" in Europees verband - hetgeen gewoon een eufemisme is voor geld afpakken van artiesten en gratis jatten mogelijk blijven maken om kiezers te trekken.

Flippo | 08-10-09 | 08:34

@Flippo | 08-10-09 | 08:25
Haha, leuk, Patricia Paaj, nakend, om een stuk touw gewikkeld. Plakkende bladzijden, degelijke interviews. Literatuur hoor!

illuvatar | 08-10-09 | 08:34

Goed nummer!
Deze vrouwen zijn dus for grabs?

popstar | 08-10-09 | 08:31

Het is en blijft kudtmuziek.
Maar Antje zou ik wel doen. Mag Patries kijken!

Pete_1968 | 08-10-09 | 08:29

illuvatar | 08-10-09 | 08:21
Terug naar de stapel papieren Penthouses achter in moeders linnenkast. Heeft dode bomen content toch nog een voordeel ;-)

Flippo | 08-10-09 | 08:25

slettenbakje | 08-10-09 | 07:22
Bla bla bla dat is de mening van 1 advocaat. Zo zijn er zo veel meningen. Iemand heeft mooie muziek geschreven waar veel mensen graag naar luisteren. Maar hij mag daar niets aan verdienen. Niet van leven, niet van eten. Alles moet gratis beschikbaar zijn. En de maker van die mooie muziek mag de hongerdood sterven. Dat is de mening van de gratis downloaders en de reaguurders alhier. Dat weten we nu wel.

Flippo | 08-10-09 | 08:23

@Flippeau | 08-10-09 | 08:20
Maar zou je buma-stemra ervoor betalen om ermee embedded te zijn?

illuvatar | 08-10-09 | 08:21

Lekkere wijven

Flippo | 08-10-09 | 08:20

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 08:11
Dirk....
*hetzelfde doet*
En om toch ontopic te blijven een liedje van Patvies.
www.youtube.com/watch?v=-a5xroJDFNo

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 08:17

Goedemorgen Nederland.
Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch opent vandaag om 13.00 uur 'Mo Money' aan de Derkinderenstraat 94. Marchouch: "Het is in ieder geval niet alleen voor Marokkaanse jongeren (..), het zijn jongens met een krasje (..), maar dat hoeft niet per se, maar juist die jongens die intensieve begeleiding, dat kontje (..) nodig hebben om aan de slag te komen, dat is onze belangrijkste doelgroep."

"Ik had laatst iemand bemiddeld voor een stage. Stageplaats in Amsterdam-Zuid gevonden.. en dan spreek ik die jongen later, van eh "nou, is het al gelukt". Maar Amsterdam-Zuid was te ver." (..)
( www.slotervaart.amsterdam.nl/@267761/w... )

Enfin, over topics. Vandaag uiteraard het live-debat over hoe Balkenende in een spagaat staat, enerzijds arm-diep in de koninklijke kont en met de andere arm de plenaire zaal trachten te dirigeren. Gisteravond zag ik Rutger gevangen op Journaalbeelden. Benieuwd waar 'ie vandaag embedded is.

Watler | 08-10-09 | 08:17

@Dirk Scheringa | 08-10-09 | 08:11
Mogge Dirk, hoe was het embedded naast Cortes? Lekker warm?

illuvatar | 08-10-09 | 08:17

Milf Inc.

Patrick Zweedsey | 08-10-09 | 08:13

Teun...
*heft wijsvinger op*

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 08:11

DonQ. | 08-10-09 | 07:47
Klinkt erg nat.
*topic afwachten gaat*

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 08:10

Frau Antje | 08-10-09 | 07:39
Hetzelfde !
*dropje voor keel meegeven doet*

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 07:51

*met rietje op blote billen van 'veel vaak en vet | 08-10-09 | 07:40' tetst*
bedoelt.... tsts, ga eens snel je schoolgeld terugvragen.

illuvatar | 08-10-09 | 07:50

Mogge vrienden

Porrello | 08-10-09 | 07:50

@Teun,
Het schijnt nogal een spektakel geweest te zijn rond Düsseldorf, de Rijn leek omgeleid over de snelweg, aldus Der Polizei.

DonQ. | 08-10-09 | 07:47

DonQ. | 08-10-09 | 07:39
Mogge.
Kijken of jou voorspelling klopt.
Ik zat er gister compleet naast.

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 07:42

die nederlandse graai cultuur mag natuurlijk van mij een prachtige teelbal kanker krijgen positief bedoelt uiteraard.

veel vaak en vet | 08-10-09 | 07:40

illuvatar | 08-10-09 | 07:22
Morgen illuvatar.
Ik gooi er nu een doos Trachitol en een paar paracetamols in en ben foets.
Fijne dag allen.
Kan alleen niet meer praten vd keelpijn; lekker rustig voor collega's!

Frau Antje | 08-10-09 | 07:39

Vandaag krijgen we vast een wateroverlasttopic.
Mogge.
*koggie inschenkt*

DonQ. | 08-10-09 | 07:39

slettenbakje | 08-10-09 | 07:22
Goed stuk, lekker kort !

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 07:37

illuvatar | 08-10-09 | 07:30
Ik waag me er niet meer aan.
Die voorspellling was gewoon 3 x kudT.
Net als het liedje hierboven trouwens..
Mogge.

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 07:33

@Teun, je voorspelling voor de topics van gisteren was 'volkoren waardeleaux'
Ik ga op zoek naar een ander medium, als daar tenminste geen BUMA/STEMRA rechten op worden geheven (zwakke en geforceerde kwinkslag naar topic, maar het is nog vroeg)

illuvatar | 08-10-09 | 07:30

goedemorgen slettenbakje | 08-10-09 | 07:22
*ha, dat had ik altijd al willen zeggen, dank je*

illuvatar | 08-10-09 | 07:25

ff copy pasten van een advocaten rechting ding ... wel veel tekst :P

Opgeslagen onder:

* Auteursrecht

Oplopende emoties rond de introductie van de nieuwe tarieven van Buma/Stemra voor embedded gebruik van entertainmentbestanden door site beheerders/houders. Voor ondergetekende staat vast dat Buma/Stemra geen recht heeft op enige vergoeding wegens gebruik van embedded entertainment bestanden. Geen site-houder pleegt een openbaarmaking of verveelvoudiging van entertainment-bestanden bij het plaatsen op een site van het internet adres van die bestanden in een embedded omgeving. Openbaarmaking en/of verveelvoudiging van entertainment bestanden door site-houders middels embedded-code, is (gegeven de stand van de techniek) een natuurkundige/technische onmogelijkheid.

De auteurswet in digitaal tijdperk leidt tot de conclusie dat het auteursrecht op entertainment-bestanden uitgeput is zodra een dergelijk bestand op internet verschijnt, ongeacht of dit bestand legaal of niet on-line is. Dat volgt logisch uit artikel 16b van de auteurswet in samenhang gezien met het arrest Wasserij de Zon (1 juni 1979, NJ 1979, 470), het recent verschenen rapport voor de Tweede Kamer 'auteursrechten een rapport' en het bestaan van de thuiskopieerregerling.

Louter het bestaan van de thuiskopieerregeling leidt tot de conclusie dat Buma/Stemra en BREIN voor wat betreft internet met hun vorderingen niet bij de particulier dienen te zijn. Het bestaan van de thuiskopieerregeling leidt tot de gerechtvaardigde verwachting bij consumenten van entertainment-bestanden dat het kopiëren van dergelijke bestanden vanwege de overheid geregeld wordt/is. Buma/Stemra en BREIN zijn voor wat betreft internet feitelijk niet ontvankelijk in hun vorderingen jegens particulieren, waaronder tevens begrepen Mininova, FTB, TPB etc etc.

Openbaarmaking via internet gebeurt welhaast per definitie in huiselijke sfeer. De algemeen bekende, in het arrest Wasserij de Zon bedoelde, uitzondering op het auteursrecht dat openbaarnmakingen in huiselijke sfeer geen voorafgaande toestemming behoeven, is op Internet in nagenoeg alle gevallen van toepassing. Vertoningen via internet van entertainment-bestanden in openbare commerciële sfeer, is geen algemeen gebruik van entertainment-bestanden op internet.

Verder is nagenoeg elke kopie via internet een thuiskopie in de zin van artikel 16b van de auteurswet. Dit wordt bevestigd in het rapport 'auteursrecht een rapport'. Daarin zegt de minister van justitie dat downloaden niet strafbaar is. Volgens de minister van justitie kan het downloaden gezien worden als het maken van een privékopie, omdat degene die downloadt niet kan zien of het aangebodene al dan niet legaal in het bezit is van de aanbieder.

Vooral het recht van de maker op eerste openbaarmaking is auteursrechtelijk relevant in digitaal tijdperk. Wie dat recht schendt door bijvoorbeeld een entertainmentbestand voor de release datum on-line te brengen begaat een onrechtmatige daad jegens de auteursrechthebbende. Deze onrechtmatige daad laat de bovengenoemde uitputting overigens onverlet. Immers; zoals de minister van justitie stelt in het rapport 'auteursrecht een rapport', is op internet niet na te gaan of het aangebodene al dan niet legaal in het bezit is van de aanbieder.

Voorzover bij entertainment-bestanden de stelling van Buma/Stemra, BREIN of diens leden is dat een entertainment-bestand illegaal op internet is aangeboden dienen zij bij de bron te zijn met het verzoek tot verwijdering. De grote 'providers' van entertainment-bestanden (de YouTube's) hebben een specifieke auteursrechtenregeling waarin ze toezeggen bij vermeende auteursrechtelijke wederrechtelijkheden, entertainmentbestanden uit hun on-line database te verwijderen. Embeddedtechnisch hebben Buma/Stemra, BREIN of diens leden niks van houders/beheerders van sites of internetters te vorderen.

slettenbakje | 08-10-09 | 07:22

-weggejorist-

Hatsjoesnies | 08-10-09 | 07:22

*Mogge Antje, mogge Teun*
Ik snap het topic niet, wat is de bedoeling?

illuvatar | 08-10-09 | 07:22

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 07:00
Wist het;)
*proest* en Hatsjie.....

Frau Antje | 08-10-09 | 07:04

Frau Antje | 08-10-09 | 06:54
Dank je.
Echt, 1 van mijn favo's.
*proest*
;

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 07:00

Je Verzint Het Niet | 08-10-09 | 06:36
Laat dat nou juist wel het geval zijn..

Frau Antje | 08-10-09 | 06:40

Moet alleen nog even een cursus Motorrijden regelen voor manlief die morgen jarig is.
Dan maar kruipend, met een rugzak zakdoeken er naar toe;)

Frau Antje | 08-10-09 | 06:38

@Frau Antje | 08-10-09 | 06:33
Toch geen taco's gegeten de laatste tijd ?

Je Verzint Het Niet | 08-10-09 | 06:36

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 06:31
Je Verzint Het Niet | 08-10-09 | 06:31
Dankjulliewel;
gaat best doen!

Frau Antje | 08-10-09 | 06:33

@Frau Antje | 08-10-09 | 06:14
* zakdoekjes aanreiken doet *

Je Verzint Het Niet | 08-10-09 | 06:31

Frau Antje | 08-10-09 | 06:14
Mogge Antje.
Het is inderdaad muziek om grieperig van te worden..
Beterschap!

Teun van het Tuinpad | 08-10-09 | 06:31

BUMA is vrij simpel de nek om te draaien! Elke artiest die op radio of tv komt een contract laten tekenen om een een deel van hun inkomsten af te laten staan die door het gebruik van publieke middelen als radio/tv etc. is verkregen.

Artiesten laten betalen inplaatst van andersom. Schrijvers boeken dito, mag nog geen regel op internet plaatsen maar mag ze wel onderhouden door gratis gebruik te laten maken van publieke middelen die mede door mij door afdracht via de belasting in stand worden gehouden.

Als BUMA zo graag wil "harken" laat ze dan zelf ook maar gaan betalen, zonder optredens op radio of tv kan geen artiest verder komen dan een optreden op de hoek van de straat!

Sporters (grootverdieners) laten betalen voor hun gezeik in de media of via radio/tv. Ze maken op alle mogelijke wijze gebruik van door ons belastinggeld in stand gehouden communicatiekanalen. Elke sporter, vooral voetballers, die zich even niet wel voelt bij een trainer en van club wenst te veranderen pist zijn ongenoegen via allerlei kanalen, en wel gratis.

De media moet niet zeiken over inkomsten, ze moeten niet op hun knieen gaan voor een intervieuw met een sporter die ook nog eens gratis reklame maakt voor zijn sponser-s. Laat ze betalen, wij moeten ook kosten maken voor een sollicitatie, waarom niet bij een grootverdiener die elke sporter is!!

Als BUMA iets wenst te kakken dan laten betalen voor doorgeven, dan merken ze zelf wat het kost. Geen enkel uitgever of andere publieke middelen is verplicht als die shit van BUMA gratis door te geven, laat ze betalen voor die gratis doorgave van hun uitingen anders moeten ze maar een advertentie plaatsen.

Voor de dode bomen media een punt ter overdenken, niet lopen zeiken maar eens kijken wat je zelf gratis publiceerd (en jat van internet).

genialny | 08-10-09 | 06:21

Een hele gpede morgen TeunvhTuinpad...,
Vanuit het druilerige ( en grieperige) oosten!

Frau Antje | 08-10-09 | 06:14

Bij Buma (en soortgelijke oplichters) zouden ze er goed aan doen om zich eens te gaan verdiepen in de lange staart theorie (the long tail theory) van Chris Anderson.
.
In essentie komt zijn theorie erop neer dat producten die maar weinig afnemers hebben of waar weinig vraag naar is gezamenlijk een groter deel van de markt kunnen innemen dan de grote 'hits' in de industrie, zolang de winkel of het distributiekanaal maar groot genoeg is.
.
En dat is waar dinosauriers zoals de platen industrie en hun handlangers zoals Buma niet aan kunnen voldoen, die kunnen alleen maar grote hits produceren en daar is steeds minder vraag naar. De boot is gemist omdat zij zich nog steeds niet hebben aangepast aan het internet en de specifieke behoefte die daardoor is ontstaan. En nu proberen ze dus nog steeds om die klok weer 20 jaar terug te zetten wat in het geval van het internet een onmogelijkheid is, de geest is uit de fles en de doos van Pandora staat wagenwijd open.
.
En het is niet zo dat klanten niet willen betalen, ze willen een eerlijke prijs betalen voor iets dat zij willen, niet de hoofdprijs voor wat een salesmanager wil verkopen om diens bonus te spekken.
.
En wat gaat er gebeuren met dino's, die sterven uit.

Ranja Drinker | 08-10-09 | 06:08

Deze moet inderdaad illegaal worden
*brengt kontbom in*

Tsar bomba | 08-10-09 | 05:38

Geen discussie voor nodig... Flikker op BUMA!

Liroy | 08-10-09 | 04:58

Ik vraag me af of BUMA mij geen schade dient te vergoeden voor alles wat ik ongewenst aan dien te horen van hun artiesten! Zij verlenen machtigingen aan mensen om die geluiden ook op andere ongewenste momenten te produceren. Ik denk met name ook aan radiozenders! Is er een advokaat van de duivel die met mij net zo makkelijk geld wil verdienen als BUMA?

trouble2000 | 08-10-09 | 03:55

LOL @Merlot | 08-10-09 | 02:24 :
Tja... zie je, die "speciale bevoegdheden", die stuiten mij dan weer tegen de libertaire borst. Laat ik het zo zeggen: Beria en Himmler hadden ook "speciale bevoegdheden". Het zou me bezwaren om jou aan dat gezelschap toe te voegen.

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:30

* ook out*

Merlot | 08-10-09 | 02:25

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:16
Stel mij aan als Minister van Opschoning met Speciale Bevoegdheden, en dat behoort rap tot het verleden.

Merlot | 08-10-09 | 02:24

@Merlot | 08-10-09 | 02:20
Jammer. Fijne vrije dag morgen. Beterschap met de handen.
*gaat ook snurken*

Lewinsky | 08-10-09 | 02:23

Lewinsky | 08-10-09 | 02:17
Te laat! Meneer Merlot ligt achter me te snurken op de sofa. (We hebben morgen vrij).

Merlot | 08-10-09 | 02:20

@Merlot | 08-10-09 | 02:03
Geweldig! Fantastisch! Trouwen?

Lewinsky | 08-10-09 | 02:17

@Merlot | 08-10-09 | 02:12 :
Ik kijk wel uit. Er lopen mij teveel Volkert van der G's los in dit land.

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:16

Lewinsky | 08-10-09 | 02:14
Uhm... dat maak ik ook zelf.
Ik ben een zelfmaakzuchtige.
Van aardbeienjam tot zilversmeden.

Merlot | 08-10-09 | 02:16

@Lewinsky | 08-10-09 | 02:11:
Dussss... ? De wet (of de liever: uitvoering ervan) faalt. Dat is een politiek probleem, geen juridisch of principieel, noch is het een argument vóór een nationale staat.
(Eerder tegen)

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:15

@Merlot | 08-10-09 | 02:03
Kind toch!
*tube groen smeersel met valkruid tegen verstuikingen doorgeeft*

Lewinsky | 08-10-09 | 02:14

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:03
Kijk.
Dát klinkt naar de EU zoals ik die voor me zie.
Aan het werk jij, ik wil over drie jaar op je kunnen stemmen.

Merlot | 08-10-09 | 02:12

seven | 08-10-09 | 02:09:
Wat moet jij met olijfolie in je tuin?
*kijkt verwonderd*

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:11

@koerbagh ® | 08-10-09 | 02:03
Ik denk dat er twee miljoen illegalen in NL zijn. Die voeden wij ook.
Het ontbreekt aan politieke wil om hier wat aan te doen. De wet is duidelijk genoeg over wie illegaal is. Maar ze worden niet opgepakt. En het uitzetbeleid is te precies. Het maakt mij niet uit of we een illegale Ghanees naar Ghana deporteren, of naar Nigeria, of naar UK, of naar Frankrijk. Als hij maar het land uit is.

Lewinsky | 08-10-09 | 02:11

Nou, hier mag je terugkomen hoor Dirk.
Kan ik je zakenjet even lenen?
Ik moet van het weekend eigenlijk even in Cannes wezen.
En in Port Grimaud.

Merlot | 08-10-09 | 02:10

Merlot | 08-10-09 | 02:01
Met wat Weimarrepubliekachtige inflatie is dat nog te doen ook ;)
nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliek#...

jaar 1921 1924 1927 1929 1932
werklozen in % van afhankelijk werkenden 1,8 4,9 6,2 8,5 29,9 (nu www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-so...

"Kenmerkend voor de republiek was een groot deficiet in de staatskassa: Bijvoorbeeld in 1926/1927 ontbraken 820 miljoen RM of bijna negen procent van de gehele uitgaven." (Nu www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/macro-eco...)
*Voorraad olijfolie en pootaardappelen voor in de tuin bestelt*

seven | 08-10-09 | 02:09

@Dirk Scheringa | 08-10-09 | 02:07:
Nou vooruit: tientje dan. Maar dan wil ik er wel een seizoenskaart van AZ bij.

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:09

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:06
Neeneenee. Afspraak is afspraak. Wij zijn heel principieel bij DSB. Afspraken worden aaaaaaltijd nagekomen. Nou, moet nu echt slapen van mevr. Scheringa.

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 02:07

Nou, dank Merloot. Ik ga nu slapen, want morgen krijg ik weer de zoveelste strontkar over me heen. Dus ik zet mijn moped-helm op en trek mijn regenpak maar wweer aan.
*kruipt tegen Cortes aan*

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 02:06

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 01:59 :
Ik sluit me aan bij @Merlot | 08-10-09 | 02:01. Maar ik heb daar dan wel € 11,- voor over. Deal?

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:06

@zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:59
Je hebt weer gelijk. Daarom vind ik dat er elk jaar verkiezingen moeten zijn. Dan kunnen we in elk geval 1 keer per jaar afrekenen met slechterikken.
Zal geweldig helpen.

Lewinsky | 08-10-09 | 02:05

Maar Dirk is wél een lolbroek!

Merlot | 08-10-09 | 02:05

Oh jee. Gaan de serverts al WEER plat. Hackerts, Hackerts overall. Waarom is iedereen toch tegen mij?

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 02:04

@Merlot | 08-10-09 | 01:49:
Dat is één van de vele haken en ogen. Ik zie ook wel dat het Avondland best een aantal gemeenschappelijke kenmerken heeft waardoor het een aaneengesloten rechtsgebied "zou KUNNEN worden". Niet op de EU-manier, niet op de methode Etzioni, maar middels harmonisering van nationale wetten kun je een eind komen.
Daar is dan verder geen superstaat EU zoals nu wordt gebouwd voor nodig.

@Lewinsky | 08-10-09 | 01:52 :
"Illegaal" is what you make it. Ook een gedachte, een idee gebaseerd op een nationale staat met door mensen bedachte wetten wie wel tot die staat behoren en wie niet. De redenen daarvoor zijn tamelijk arbitrair en bizar. Dat betekent niet dat je geen wetten zou moeten hebben over wie wel en niet in een rechtsgebied zouden mogen resideren, maar "illegaliteit" op zichzelf in een inhoudsloze term. Om het inhoud te geven moet je een wet hebben. En die wet deugt (in dit land althans) geheel niet. Het probleem van illegaliteit is geen probleem van individuen maar van juristen en wetgevers.
Overigens is het recht van bescherming van jouw moestuin: een hek, een bordje: "All trespassers will be shot" en het bezit van een vuurwapen. (idealiter).

koerbagh ® | 08-10-09 | 02:03

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:56
Dank je.
Ja, nou ik het nalees, 't is wel erg hè?
Ik heb twee fikken ingetaped: verstuikt.
Een glasraam van de koude kas erop gekregen bij het rooien van de tomatenplanten.
Typt belazerd.

Merlot | 08-10-09 | 02:03

@Merlot | 08-10-09 | 01:54
Het huidige establishment verdwijnt sowieso. Het is een corrupte bende die over enkele jaren geheel vervangen is. Dat de PVV daar niet bij hoort is alleen maar in hun voordeel. En die ambtenaren, dat is een kwestie van laten zien wie de baas is. De ergsten direct ontslaan, dat helpt meteen.

Lewinsky | 08-10-09 | 02:03

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 01:59
LOL.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 02:03

@Merlot
Ja, dat is goed. Ik ben een regelrechte hoer en ik doe nu alles om van die krengen af te komen. Rest heb ik al aan Cortes verkocht. Wat een sukkel die kerel.

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 02:02

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 01:59
Graag.
Ik wil er een die over tien jaar een ton uitkeert.
Ik biedt een tientje.

Merlot | 08-10-09 | 02:01

Iemand nog een koopsompolisje kopen? Ze moeten er allemaal uit. Wie maakt me los?

Dirk Scheringa | 08-10-09 | 01:59

Lewinsky | 08-10-09 | 01:56 Vóór de verkiezingen willen ze dat wel, maar het gaat om wat ze dóen ná de verkiezingen.
In de regel is de dag na de verkiezingen de landelijke "en nu weer je bek dicht" dag, waarna er nog veel van dat soort dagen zullen volgen.

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:59

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:51
ALs de ideeen dan toch in afgezwakte vorm worden doorgevoerd, kunnen ze net zo goed vanuit de oppositie pressen, om CDA/VVD/D66 een lightversie te laten doorvoeren.
En dan flink op de poot spelen dat dat stel luie regenten alleen door flink kontschoppen een keer wat doet.
Dat is simpel hard te maken.
Die kloten regeren immers al decennia, zónder zulke maatregelen door te voeren.

Merlot | 08-10-09 | 01:58

* "establishment" aanreikt aan Merlot *

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:56

@Lewinsky | 08-10-09 | 01:43
Aan jouw emmer stront zal nimmer een een einde komen. Als er morgen een meteoriet op Japan valt met duizenden doden of een tsumani Vlieland teisterd zal jij aan het eind van de avond weer over de Islam beginnen! Ik wens je alvast een goed samen zijn met de ochtendploeg!

boeglul | 08-10-09 | 01:56

@zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:51
Daar heb je alweer gelijk in. Maar er zou toch het een en ander bereikt kunnen worden. Zoals: de illegalen eruit, lagere belasting, stopzetten immigratie, einde dubbele nationaliteit. Allemaal dingen die de meerderheid ook wil, trouwens.

Lewinsky | 08-10-09 | 01:56

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:54 Hanekam, het is een hanekam.

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:55

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:42
Zorg jij nou maar dat je een volwassen jongen wordt zonder zwitsalletje.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:54

Lewinsky | 08-10-09 | 01:49
Ze zijn onervaren, en hebben geen wortels in het estybalishement.
Ze kunnen volgens mij dus beter "vanuit de oppositie" regeren (angst voor de peilingen uitspelen).
De SP doet het ook, en kreeg bijv. de discussie over bonuscultuur zo goed op de kaart (hulde).

Eventuele PVV bewindslieden worden (achter de schermen! Ver buiten bereik van de kiezer!) aan repen getrokken door de ambtenarenklieken op de departementen.
Zelf Rita Verdonk had moeite overeind te blijven onder het gekonkel en gesaboteer van haar ambtenaren, en die had ervaring, plus de VVD.

Merlot | 08-10-09 | 01:54

@Lewinsky | 08-10-09 | 01:45 :
Nee. Ik was heel kort fan van Fukuyama. Maar dat was echt heel kort. In 2001 was dat idee wel en goed begraven. Maar dat niets af aan de gedachte dat de nationale staat "as such" een raar concept is.

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:52

@koerbagh ® | 08-10-09 | 01:49
Muren hebben we nodig, een leger en hekken. Om het land heen. Immigratie stoppen. Illegalen eruit gooien. Daar heb je toch meer voor nodig dan een moestuin.

Lewinsky | 08-10-09 | 01:52

Lewinsky | 08-10-09 | 01:49 De PVV zal toch met een coalitiepartner aan de gang moeten als het zover komt. Dat betekent water bij de wijn en afkoelende soep.

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:51

@zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:47
Daar heb je gelijk in, wat het verleden betreft. Maar ik vertrouw erop dat de PVV geen kiezersbedrog pleegt.

Lewinsky | 08-10-09 | 01:49

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:39
Het is ook lang zo geweest dat cultuur en natiestaat ongeveer synoniem waren.
Dat is niet meer zo.
Maar de engericken die nieuwe historische entiteit De Europeaan willen scheppen, willen niet alleen de natiestaten vernietigen omdat te bereiken, maar vooral de culturen die zij herbergen.
Sloop voor nieuwbouw door nietsontziende projectontwikkelaars, zeg maar.
Even uit het oog verliezend dat mensen geen dingen zijn, en die culturen niet voor niets juist dáár op die plaatsen ontwikkeld zijn.

Ze harmonieren namelijk met de sociale, historische, geografische omgeving.
Aan dat machtige, door eeuwen heen voltrokken sociologische proces, daar veranderen een stel megalomane ongekozen strontfabriekjes in Brussel niks aan, met hun oekazetjes.
Kijk maar naar de USSR.
Ze dachten het Sovjetvolk wel even te vormen, maar de Letse en Azerbaizjaanse culturen bestaan nog steeds ongewijzigd, en de USSR is kapoedt.

Merlot | 08-10-09 | 01:49

@Lewinsky | 08-10-09 | 01:43:
Welnee, het gaat er gewoon om dat een onafhankelijke instantie je identiteit kan verifiëren en verder eigenlijk nergens om. Dat kan ook een ziekenhuis of een gemeente zijn. Het hoeft geen natie-staat te zijn. Het hele idee van een nationale staat is eigenlijk heel vreemd. Het is namelijk veel meer dan een rechtsgebied van een bepaalde monarch of republiek, er hangen ook allerlei irrelevante en irrationele emoties aan. Jouw eigen moestuin zou toch nationaliteit genoeg moeten zijn?

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:49

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:47 Aha, vandaar het ontbreken van de smaken 'Muis' en 'Spreeuw' in het assortiment kattenvoer.

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:48

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:42
Het schijnt dat katten daar geen belangstelling voor hebben als ze er zelf niet mee gespeeld hebben, dan is de adrenaline van angst nog niet vrijgekomen om het vlees mals te maken.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:47

Lewinsky | 08-10-09 | 01:45 Als we inderdaad zelf kunnen beslissen wel. Tot nu toe hebben we mogen stemmen op mensen die ons vertrouwen in hen schromelijk misbruikt hebben. En dat weer gaan doen zodra ze daar kans toe zien.

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:47

Deze dame moet echt wat aan haar onder-gebitje doen...

happysolo | 08-10-09 | 01:46

@koerbagh ® | 08-10-09 | 01:39
Hoezo is de staat een achterhaald begrip? Het is toch fijn dat we een land hebben waar we zelf kunnen beslissen hoe het er toe gaat?
Geloof je ook in het einde van de geschiedenis, Adriaen?

Lewinsky | 08-10-09 | 01:45

@Merlot | 08-10-09 | 01:38
Juist. De meeste mensen beseffen intuïtief wel dat iedereen precies één nationaliteit zou moeten hebben. Niet nul (statenloos), en niet meer dan één, maar één.
*droomt over eigen moestuin*

Lewinsky | 08-10-09 | 01:43

seven | 08-10-09 | 01:37
Afhankelijk van de linkgevert is dat begrijpelijk. Ik weet niks van drones, virals, link-ons of virussen. Bij deze als kennisgeving.

de Graaf | 08-10-09 | 01:42

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:41 En toen? Aan de kat gevoerd?

zeg maar jansen | 08-10-09 | 01:42

@Merlot | 08-10-09 | 01:40 :
En vlierbessenjenever?
(niet te zuipen verder, maar het gaat om het principe: eigen alcohol = onbelast)

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:42

Merlot | 08-10-09 | 01:32
Dat is voor die spreeuwen die besjes. Laatst hier nog een stervende Spreeuw in mijn handen gehad. Ze vliegen in zwermen om de bomen en vlakbij het huis. Een enorme knal tegen het raam, ja een stervende vogel opgeraapt. Heb hem een tijdje op te tafel laten liggen om te zien of hij niet bijkwam,

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:41

Lewinsky | 08-10-09 | 01:35
[zich eens aan de kont krabt]
In het voorjaar maak ik ook vlierbloesemsiroop.
Nog lekkerder.

Merlot | 08-10-09 | 01:40

@Lewinsky | 08-10-09 | 01:31:
De natie-staat is inderdaad een achterhaald 19e eeuws idee. Dat wil zeggen: Voor culturen en naties die al in de 21e eeuw leven. Helaas moeten die culturen met 21e eeuwse principes andere culturen herbergen die nog in middeleeuwen leven.
Daar wringt het.

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:39

Lewinsky | 08-10-09 | 01:31
Inderdaad goeie vraag.
Het antwoord is: niks.

En dat voor de hand liggende antwoord is nou net de reden waarom ze de vraag stelde: om het zicht op het feitelijke probleem met mist te omhullen.
Want het gaat pas mis als sommige mensen één nationaliteit, en andere er twee hebben.
Vooral wanneer aan die dubbele nationaliteiten ook nog eens (meer dan!)dubbele privilegesverbonden zijn.

Merlot | 08-10-09 | 01:38

de Graaf | 08-10-09 | 01:35
Wist je dat het klikken op tinyurl's door velen hier als een extra risico wordt gezien?

seven | 08-10-09 | 01:37

drie, nee vier spelfouten.. dank

de Graaf | 08-10-09 | 01:36

Dan zet je toch gewoon een linkje op je blog, kost nada. GS doet al jaren niks anders dan linken.. Voor een eventueel fotootje betaald GS heur dure abonnementje . Ze draaien de dingen nou eenmaal.

Zomaar bloggertjes een centje aftoggellen heft niks te maken met content. De wet omschrijft duidelijk dat bij vooringenomen de strafmaat aanzienlijk hoger is. Den crux in deze is dat *inent* en *content* juridisch nogal verschillen wat betreft strafmaat.. Godnondeju, een hit! tinyurl.com/y9zkbz3

de Graaf | 08-10-09 | 01:35

@Merlot | 08-10-09 | 01:32
Eigen gemaakte vliersiroop! Geweldig!
En je hebt ingemaakt. Fantastisch.
Het is bewezen dat vlier werkt. Okee, het bewijs werd geleverd met chimpansees, maar dat is voor mij voldoende.
*u-u-u doet*

Lewinsky | 08-10-09 | 01:35

Lewinsky | 08-10-09 | 01:25
Heel goed.
Ik heb net zelf siroop gemaakt van eigen vlierbes (heb die kutspreeuwen bij m'n rijpe bessen moeten wegvloeken)
Werkt echt.

Merlot | 08-10-09 | 01:32

@Merlot | 08-10-09 | 01:27
Mark Twain schiet af en toe in de roos. Onverwacht. Op een dag schreef Mark: wat is er eigenlijk op tegen als iedereen 100 nationaliteiten heeft?
Prima vraag, vond ik dat.
*ziet Mark rondstrompelen op 1 schoen met 100 paspoorten*

Lewinsky | 08-10-09 | 01:31

Nyte | 08-10-09 | 01:23
Ik denk dat zij buiten de jurisdictie van NL vallen en een grote neus opzetten.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:28

Lewinsky | 08-10-09 | 01:18
Dat weten ze allemaal.
Maar alleen de stomsten kunnen er niet omheen liegen.
Die schoen kan ze aantrekken.

Merlot | 08-10-09 | 01:27

Adam

boeglul | 08-10-09 | 01:27

Bewondering voor Adem! Hoelang heeft dit mensenexemplaar het uitgehouden met dit allang niet meer eierleggende vrouwtjes exemplaar? Lang! Ik zeg, deze man verdient een standbeeld met een aluhoedje!
www.shownieuws.tv/web/show/id=186479/l...

boeglul | 08-10-09 | 01:26

@Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:20
Gheghe.
*glaasje vliersap geeft, tegen de griep*

Lewinsky | 08-10-09 | 01:25

Wat zegt youtube zelf eigenlijk?

Nyte | 08-10-09 | 01:23

@koerbagh ® | 08-10-09 | 01:16
Net doen of er geen moord op Fortuyn is geweest is inderdaad akelig en naar. Onfatsoenlijk van Mark T., naar mijn mening.

Lewinsky | 08-10-09 | 01:21

Lewinsky | 08-10-09 | 01:18
Ja, vaak kan Mark een heel dom meisje zijn.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:20

@Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:13:
Ze gaan het proberen want het is hun inkomstenbron/baantje wat op het spel staat.
@seven | 08-10-09 | 01:15:
Nee, want daar was GS zelf de houder van de auteursrechten. Dit gaat om meer dan alleen een hit en promotie maken.

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:18

@Merlot | 08-10-09 | 01:15
Mark is nou eenmaal Mark. Maar ze had meteen door dat niet de integratie maar de islam het belangrijkste onderwerp is.

Lewinsky | 08-10-09 | 01:18

@Lewinsky | 08-10-09 | 01:10:
Mark Twain hoort bij het kamp van de moordenaar, dus dat beseft ze maar al te goed. Daarom kan ze er nu ook zo smalend over doen. Het is het absurde en abjecte "gelijk" van de Gutmensch. Een politieke moord misbruiken voor het pronken met ingebeelde morele superioriteit. Als het niet zo lachwekkend zou zijn was het misselijkmakend.

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:16

Lewinsky | 08-10-09 | 01:10
Ga er toch niet op in.
De man is een dwangmatige ruziezoeker.
Zeker over dát onderwerp.

Merlot | 08-10-09 | 01:15

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:02
Wat ik niet snap is dat alle muziekjes al op Youtube staan. Gaat Buma Youtube ook kapot maken?

Elisabeth2 | 08-10-09 | 01:13

Een wet uit 1912, bijna 100 jaar oud.
Ouwe lullen moeten weg...

da wizard | 08-10-09 | 01:12

@Lewinsky 01:10

O? Is helemaal nieuw voor mij. Die andere 23 lieden, die hij om zich heen had verzameld waren in ieder geval allemaal sukkels en graaiers en incompetent.
Pim had er wel kijk op.

mark twain | 08-10-09 | 01:11

@mark twain | 08-10-09 | 01:02
Pim Fortuyn werd vermoord, weet je nog? Als Pim niet vermoord was, zou het heel anders gegaan zijn.

Lewinsky | 08-10-09 | 01:10

@Stir Glenfarclas II | 08-10-09 | 01:04:
Rotzooi kan soms best goed verkopen, denk aan Marco Borsato, De Toppers, het CDA. Het gaat er niet om of iets niet om aan te horen is, het gaat erom dat je met iets doodgegooid wordt; net zo lang dat je denkt: "Is eigenlijk helemaal niet zo slecht". Zoals de PvdA ooit groot geworden is, zeg maar.

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:09

Heb de clip maar half kunnen bekijken omdat het niet om aan te horen is. Nee, BUMA, zo gaan we dus geen geld verdienen met rotzooi.

Stir Glenfarclas II | 08-10-09 | 01:04

@Elisabeth 2 00:59
En vervolgens - gelijk de LPF- kiezersbedrog -plegen. Kan niet anders, want de overgrote meerderheid in Nederland deelt de denkbeelden van Geert en zijn companen nu eenmaal niet.In de regering gezeten kan hij dus niet anders dan
heel veel water in de wijn doen.

mark twain | 08-10-09 | 01:02

Dus als dit niemendalletje een hit wordt dankzij Geenstijl dan moet Geenstijl volgens Buma/Stemra dokken voor het pluggen ervan? Wat een omgekeerde wereld. In de echte wereld moet je als aanbieder betalen voor commercials/virals etc.
Daarom en daarom alleen hoop ik dat dit kudtnummer een hit wordt. Precedentje scheppen, rechtzaakje uitlokken, puntje scoren. En dan natuurlijk uitmelken in een 100-tal topics. Ja, dit kan nog leuk worden.

*overigens zou ik Antje Monteiro ongezien doen, maar dat terzijde*

koerbagh ® | 08-10-09 | 01:02

Antje Monteiro feat. Patricia Paay. Feat, feat, featuring. Vet!

drama | 08-10-09 | 01:00

mark twain | 08-10-09 | 00:51
De PVV gaat veel stemmen en zetels binnenhalen bij de volgende verkiezingen. Niet dat ik het met ze eens ben, maar het is wel goed om de huidihe regering te laten schrikken en eens na te laten denken wat het NL-volk vindt van de hudige politiek.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:59

bottehond | 08-10-09 | 00:43
De nieuwe modernere verpakking van de PvdA heet D66/

seven | 08-10-09 | 00:48

Inderdaad, het probleem is verre van opgelost met de steun voor de onwetende polariseerderT en onnozele kosmopolitische knecht van de islamiseerders, Kerlchen Pechtold.

hoeiboei.blogspot.com/2009/10/de-nieuw...

bottehond | 08-10-09 | 00:54

@mark twain | 08-10-09 | 00:51
Zo, kan je in de toekomst zien? Best wel knap. En wanneer wordt NL islamvrij? In 2015 of eerder?

Lewinsky | 08-10-09 | 00:54

@lewinsky

O nog even verder; kiezersbedrog kan slechts door partijen gepleegd worden, die na de verkiezingen deel gaan uitmaken van de regering.

Het grootste kiezersbedrog aller tijden is nog altijd gepleegd door de partij die de voorloper wasan de PVV, namelijk door de de LPV.

Al die brave kiezers bleken ineens vertegenwoordigd te worden door volstrekt incompetente stofzuigervrekopers. Wilders gaat deze truc herhalen.

mark twain | 08-10-09 | 00:51

zeg maar jansen | 08-10-09 | 00:49
Laat maar. Kennelijk is dit een van mijn 364 unlucky postingdays van het jaar.

titsme | 08-10-09 | 00:50

titsme | 08-10-09 | 00:46 Wie? Ik?

zeg maar jansen | 08-10-09 | 00:49

@mark twain | 08-10-09 | 00:46
Daar heb je helemaal gelijk in, Mark. Kudo's! Het grootste probleem is natuurlijk de islam. Maar dat was nou net een optie die ze er niet direct bij hebben gezet.

Lewinsky | 08-10-09 | 00:48

bottehond | 08-10-09 | 00:43
De nieuwe modernere verpakking van de PvdA heet D66/

seven | 08-10-09 | 00:48

@Lewinsky 00:37

Nou en? Is integratie dan echt het allergrootste probleem waar deze aardkloot mee te maken heeft. Dacht het niet.

mark twain | 08-10-09 | 00:46

zeg maar jansen | 08-10-09 | 00:42
Als je uitlogt en daarna reresht lijkt het erop alsof je steeds even heel kort ingelogd bent om daarna weer uitgelogd te zijn. Ik vermoed dan ook een schaduwregistratie, en zou graag de hypocrisie van menigeen blootgelegd zien. 'Ik ga slapen' roepen en dan een half uur stiekem checken of daar een reactie op volgt, zo zijn we niet getrouwd natuurlijk.

titsme | 08-10-09 | 00:46

@bottehond | 08-10-09 | 00:43
Ja, ik las het bij Carel. Uitleggen, dat is helemaal pvda. Doe maar eens uitleggen waarom er geen nieuw referendum kwam over Europa, pvda. Of nee, doe maar een poll. *Pleegt pvda kiezersbedrog?* Altijd. Bijna altijd. Meestal.

Lewinsky | 08-10-09 | 00:45

Martijn van Dam, pvda'erT, doe eens de poll bekijken van pvda amsterdam!
*Welk onderwerp moet de PvdA Amsterdam volgens jou bovenaan haar agenda zetten?*
78% zegt integratie.
Haha! Eet dat!
www.amsterdam.pvda.nl...

Lewinsky | 08-10-09 | 00:37

Heau, heau! De PvdA heeft besloten haar heilsleer cq boodschap nóg duidelijker uit te gaan leggen, want niet de islamlikkerij, maar de verpakking daarvan kan veel beter, aldus de PvdA.

bottehond | 08-10-09 | 00:43

Kan me geen reedt schelen wat anderen vinden. Ik vind Antje lekker!!!

De Tafelschuimer | 08-10-09 | 00:43

Cortes | 08-10-09 | 00:41 Anders lees je het morgen toch?

zeg maar jansen | 08-10-09 | 00:42

De poll zelf staat niet bovenaan. 4x PgDn, rechterzijde.
Blijkt dat er 396 stemmen zijn uitgebracht. Ja, het is een wereldstad. Hoofddoekenhoofdstad! www.amsterdam.pvda.nl/index.php

Lewinsky | 08-10-09 | 00:41

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:37 Maar, jij wíl toch ook helemaal niet naar Amstelveen?

zeg maar jansen | 08-10-09 | 00:38

Cortes | 08-10-09 | 00:34
Ik zou met jou zelfs nog niet naar Amstelveen willen, zo do not fret.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:37

Martijn van Dam, pvda'erT, doe eens de poll bekijken van pvda amsterdam!
*Welk onderwerp moet de PvdA Amsterdam volgens jou bovenaan haar agenda zetten?*
78% zegt integratie.
Haha! Eet dat!
www.amsterdam.pvda.nl/index.php

Lewinsky | 08-10-09 | 00:37

Discussie???

Volgens de Moderator/Admin van Buma is er helemaal geen discussie mogelijk!

Alles wordt er weggejorist!
www.bumaforum.nl/viewforum.php?f=8&...

kopkaasknabbelaar | 08-10-09 | 00:35

Kut. Begin ik net te reaguren, moet ik al naar bed.

*out*

Jaap de Paap | 08-10-09 | 00:32

Cortes | 08-10-09 | 00:26
Ik vind jou te naar om er zelf op te gaan zitten en plonkt de 10 KG kat op je om zeker te weten dat je helemaal verstard van angst ligt te slapen en morgen weer mijn AOW op kan brengen,

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:32

Cortes | 08-10-09 | 00:23
De meeste mensen zijn gewoon veel te aardig en tolerant.
Dat soort tuig maakt daar misbruik van.
Tot het een keer tegen de verkeerde oploopt natuurlijk.
Maar hoeveel is ze uiteindelijk overkomen .... beetje klappies.

Merlot | 08-10-09 | 00:26

Cortes | 08-10-09 | 00:23 Maar uiteindelijk vonden ze wat ze zochten.

zeg maar jansen | 08-10-09 | 00:26

@Merlot | 07-10-09 | 23:58
Ik probeer verbanden te leggen opdat de discussie hilarische hoogtepunten...
Zou ik, zelfs op GS, echt bang moeten zijn voor een Jorris van dienst?

boeglul | 08-10-09 | 00:24

Wat een KUTMUZIEK!
Zeau.

*whisky*

Heau even | 08-10-09 | 00:24

Cortes | 08-10-09 | 00:21
Zo, die zal ik onthouden. Kan een tijdje duren maar die krijg je terug. Slaap zacht.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:23

Cortes | 08-10-09 | 00:17
Lekker hè?
Ik denk, dat als je een heel programma vult met dat soort "Yes! Gerechtigheid!" momenten, dat je een potentieel kijkcijferkanon in handen hebt.
In deze tijden.

Merlot | 08-10-09 | 00:21

Cortes | 08-10-09 | 00:17
Never mind, dear.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:20

Cortes | 08-10-09 | 00:15
Je zit weer helemaal verkeerd. Jammer.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:17

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:11
Als ik er die nog in krijg;
heb nl een strot waar niets meer door heen wil...
Hou wel zeer zeker van eten,
maar die keel is nu door die leuke griep zo dik, dat niks meer lukt.

Frau Antje | 08-10-09 | 00:16

Cortes | 08-10-09 | 00:09
Jouw jammerlijke comment over iets wat de hele wereld al wist.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:15

bottehond | 08-10-09 | 00:10
Klopt, waarschijnlijk wilde ik te graag leuk zijn. Sorry.

titsme | 08-10-09 | 00:14

Frau Antje | 08-10-09 | 00:08
Reikt Frau Antje een driedubbele whisky aan. Slapen kun je nu toch niet, morgen wel. Gooit er nog twee paracetamollen achteraan.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:11

titsme | 08-10-09 | 00:08

Vreemd comment.

bottehond | 08-10-09 | 00:10

Els 2 00:01
*Zich verzet tegen de griep en lekker niet gaat slapen*
Reikt de hand, en zegt vanuit hier (H) ook lekker puh!
(al val ik haast van m'm stoel)
En dat zonder drank...

Frau Antje | 08-10-09 | 00:08

bottehond | 08-10-09 | 00:01
Een open ruggetje geeft ook een hele aparte sensatie.

titsme | 08-10-09 | 00:08

Cortes | 08-10-09 | 00:06
Je zit in jezelf te lullen ouwe, en wat had je vanmorgen met de travo's weer een domme opmerking.

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:08

seven | 07-10-09 | 23:13 En ik dacht altijd: "Wat maakt het uit? een monarchie of een republiek, beiden hebben zo hun kosten."
Als je dít nu weer ziet, en optelt bij de belastingontduikconstructies en wat er verder allemaal voorgevallen is in de recente geschiedenis.
Dan is het toch wel héél erg brutaal van dat ouwe vrouwtje om twee weken terug nog zich tot het land te richten met de boodschap dat het slecht gaat?
Ik ben er uit, een bananenrepubliek zijn we, maar dan zonder bananen.
Weg met zo'n koningshuis, laat ze maar naar Argentinië verkassen, dat deed die andere grote rover ook.

zeg maar jansen | 08-10-09 | 00:03

Ik heb het niet zo op mensen die zeggen 'de wet is nu eenmaal de wet'. Als een wet achterhaald is en niet meer past in deze tijd dan moet deze herzien worden. Dit wil niet zeggen dat je het vernieuwen van de wet doet, omdat er dan weer wat af te rekenen valt...

gozahtje | 08-10-09 | 00:02

jemoederkijktmee | 07-10-09 | 23:59

Botox lippen vind ik gheyl. Net als overbijtertjes.

bottehond | 08-10-09 | 00:01

geurtje | 07-10-09 | 23:56
Ik heb het ECHT geporbeerd, maar ik snap het niet.
*Zich verzet tegen de griep en lekker niet gaat slapen*

Elisabeth2 | 08-10-09 | 00:01

seven | 07-10-09 | 23:46
Dankjewel,
heel aardig en lief!

Frau Antje | 08-10-09 | 00:00

Wedstrijdje wie er het meeste botox in de lippen krijgt??

jemoederkijktmee | 07-10-09 | 23:59

boeglul | 07-10-09 | 23:53
Een link kan ook.
Ik heb je wel door, mannetje.
En Joris hoop ik ook.

Merlot | 07-10-09 | 23:58

@e2: misschien helpt dit je er weer bovenop.

www.bwff.com/

geurtje | 07-10-09 | 23:56

JosVerbeek | 07-10-09 | 23:42
Oh, hartelijke dank.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:54

-weggejorist-

boeglul | 07-10-09 | 23:53

@borderliner | 07-10-09 | 22:51
We need more cowbell

CoJoNes | 07-10-09 | 23:49

rotreclame op GS.

marckus | 07-10-09 | 23:47

Frau Antje & Elisabeth2
Beterschap, en hopelijk gaat de griep weer snel voorbij.

seven | 07-10-09 | 23:46

Rammstein | 07-10-09 | 23:38
Okidoki;
Ik laat me niet zo maar onder sneeuwen...;
Maar,
Ik voel me op 't moment Zum Kotzen.

Frau Antje | 07-10-09 | 23:43

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:35
*beterschap wenst en schone zakdoeken aanreikt*

JosVerbeek | 07-10-09 | 23:42

Rammstein | 07-10-09 | 23:38
U is een lievje, maar dat wisten we al.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:41

gewoon lekker milf?

schorpie | 07-10-09 | 23:40

Frau Antje | 07-10-09 | 23:36
Ik zit me hier nu even te deppen met een handdoek, maar dat Brrr en koud zijn komt vast nog wel. Gaat nog maar een glas whisky pakken om de virussen uit te roeien.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:40

Porrello | 07-10-09 | 23:37
Niet slechter in ieder geval.

Rammstein | 07-10-09 | 23:38

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:35
Sterkte in ieder geval, Frau Antje ook, en ik zal U niet bepotelen zoals gewoonlijk, U begrijpt.

Rammstein | 07-10-09 | 23:38

@redactie
Hadden jullie voor dit topic geen beter nummer uit kunnen zoeken?

Porrello | 07-10-09 | 23:37

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:14
Knorr!
Én bedankt.
Ga me in nog een deken hullen.
BRRRR

Frau Antje | 07-10-09 | 23:36

Merlot | 07-10-09 | 23:31
Dank je. Ik zit hier te hoesten tot ik moet kokhalzen. Smakelijk gewenst iedereen! De ribbenkast heeft nog nooit zoveel excersitie gehad. Morgen maar even ziekmelden en met de kat lekker onder de klamme lappen blijven.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:35

ZSU-23-4 | 07-10-09 | 23:34
Ik vraag het wel aan ze in december.

Rammstein | 07-10-09 | 23:35

Nope, ik heb geen idee.
Rammstein | 07-10-09 | 23:25
Moet eerlijk zeggen, ik ook nog niet, maar zal vast wel komen, je hebt een nick die overeen lijkt te komen met de naam van een band en waar ze vast heel lang over hebben moeten denken. Dat wordt dokken. Maar troost je, ik wacht ook al een tijdje op een dwangbevel uit Moskou.

ZSU-23-4 | 07-10-09 | 23:34

Merlot | 07-10-09 | 23:26
Ziet Wilders weer een post van 1,2 MRD inboeken..

seven | 07-10-09 | 23:32

Stel je voor dat je je eigen privé vliegreisjes naar Afrika of Argentinië moet betalen zeg, the horror. @ PenW (Willem Alexander en de rest van de familie reist ook privé alleen op staatskosten, je vraagt je af hoe ze hun uitkering nog op moeten krijgen.. vandaar al die vakantieparken die ze bouwen, aan normale uitgaven raken ze het niet kwijt..)

seven | 07-10-09 | 23:31

Frau Antje | 07-10-09 | 23:22
Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:28
Sterkte ...
Varkensgriep is ook veel hoesten - als je dat niet doet, heb je mogelijk een andere griep.

Merlot | 07-10-09 | 23:31

Ik vind dat Bumka Stemka van iedere artiest die zijn mogen vertegenwoordigen, een register moet aanhouden waar per artiest wordt aangegeven hoe er moet worden omgegaan met de verschillende manieren waarop de muziek en beeld wordt vertoond. Bijvoorbeeld op Utube, in de kroeg, op TV, etc. Dan kan de gebruiker zelf kiezen welke artiest en op welke wijze hij of zij deze wil inzetten. Als het dan geld kost, dan kost het maar wat. Maar zolang Bumka het niet goed op de website heeft staan, dan moeten we eerst auteurswet hebben waarop nieuwe media in is vermeld. En er mag maar op een manier heffing geschieden.

Amalia Wasserstruyk | 07-10-09 | 23:30

ik wil Antje maar al te graag doen.

El_Guapo | 07-10-09 | 23:28

Frau Antje | 07-10-09 | 23:22
Stopt bij Frau Antje de thermometer in het oor. Ja zeg we gaan niet raar doen.

Me too hoofdpijn, keelpijn, loopneus, dichtzittende oren met ruis, niet kunnen begrijpen waar GS over gaat. Kortom, varkensgriep.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:28

seven | 07-10-09 | 23:22
En het zijn nog voor een goed deel allochtonen ook, zoals Johannes van Dam even sterk opmerkte!
Tenminste één in het buitenland geboren ouder!

Merlot | 07-10-09 | 23:26

ZSU-23-4 | 07-10-09 | 23:24
Nope, ik heb geen idee.

Rammstein | 07-10-09 | 23:25

Rammstein | 07-10-09 | 23:19
Met die nick van jou ga je in de toekomst vet betalen, dat snap je wel denk ik...

ZSU-23-4 | 07-10-09 | 23:24

Ah, snap het al, clipje gaat over een blèrende vrouw die een lesbische relatie met zichzelf heeft en dan besluit de verkering maar te termineren. Toch? En nu zouden sommigen graag willen dat BUMA dat ook maar eens deed. Zichzelf ne*ken en er dan een einde aan maken bedoel ik natuurlijk.

ZSU-23-4 | 07-10-09 | 23:23

Ja i.d.d. waarom klinkt die muziek zo goed.. ook helemaal afgeluisterd.. :-]

atm0s | 07-10-09 | 23:23

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:19
Ik lees vaak over typo's heen.

bottehond | 07-10-09 | 23:19
Dat is wel.

Rammstein | 07-10-09 | 23:22

"Monarchie is helemaal niet zo populair
De onwil van de politiek om de monarchie ter discussie te stellen, berust op enquêtes van twijfelachtige kwaliteit" www.republikeinen.nl/NRG2/artikel.asp?... #PenW

seven | 07-10-09 | 23:22

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:14
Bij mij ook aub;
helaas ook geveld door,
welke griep dan ook..

Frau Antje | 07-10-09 | 23:22

Uit de tijd dat Paay nog jong, of in ieder geval nog jonger was, en ik nog gewoon op vrijdag naar ex-man Curry tesamen met van Inkel luisterde

www.youtube.com/watch?v=egWTmfYksaU&am...

spanarchist | 07-10-09 | 23:22

PenW Vastgoedproject van Willem Alexander, bij winst gaat het naar Willem, bij verlies gaat de verliespost naar de staat.. Dat is makkelijk ondernemen zeg.. Kunnen de artiesten nog wat van leren.. kuch..

seven | 07-10-09 | 23:13

Raak van die SP-erT.
Petje af.

bottehond | 07-10-09 | 23:21

Rammstein | 07-10-09 | 23:19

LOL!

bottehond | 07-10-09 | 23:20

Rammstein | 07-10-09 | 23:15
Zag je dat ik een aantal letters gemist had, of viel dat niet op? Is even een micro-onderzoek.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:19

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:14
Rammstein | 07-10-09 | 23:13

Zal het uiteraard niet draaien en luister niet naar SKY maar naar BNR.
Vind het een geslaagd project. Uit commercieel oogpunt.

bottehond | 07-10-09 | 23:19

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:16
... voordat hij over Je-Weet-Wel gaat ijlen.

Rammstein | 07-10-09 | 23:19

KuMu

McVeigh | 07-10-09 | 23:18

zeldzaam slechte muziek. Ik dacht eerst dat het een grapje was in een commercial, maar dit is dus echt een serieuze poging tot het maken van muziek, treurig.

Brandje | 07-10-09 | 23:18

@bottehond 23.11

U heeft er kijk op, mijn idee

Cousin Eddie | 07-10-09 | 23:17

Rammstein | 07-10-09 | 23:15
Hij ijlt nu. Moet in een koud bad ondergempeld worden en daarna in flanneltjes ingepakt.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:16

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:14
Hij is reeds enige tijd van het padje.

Rammstein | 07-10-09 | 23:15

Wat nu weer? | 07-10-09 | 23:03

Daar zeg je zo iets:

www.youtube.com/watch?v=rhKNYsRDPYU
(vanaf 2.18, rest is ook hilarious, maar dat kijk je later maar)
Ali G bij de VN

bottehond | 07-10-09 | 23:14

bottehond | 07-10-09 | 23:11
Stopt koortsthermometer in Botte zijn kont.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 23:14

PenW Vastgoedproject van Willem Alexander, bij winst gaat het naar Willem, bij verlies gaat de verliespost naar de staat.. Dat is makkelijk ondernemen zeg.. Kunnen de artiesten nog wat van leren.. kuch..

seven | 07-10-09 | 23:13

bottehond | 07-10-09 | 23:11
Vindt U.

Rammstein | 07-10-09 | 23:13

Beide dames zijn zeer aantrekkelijk.
Sterk nummer. Goed vertolkt.
Dit wordt een SKY Radio classic.

bottehond | 07-10-09 | 23:11

Nee hoor. We weten even niet waar het over de topic over gaat, dus plempen we maar iets wat iedereen kan bekoren. Komt ie:

www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&...

Lets Kuttekrap | 07-10-09 | 23:03

Als je een blowtje gerookt hebt en de vrouw of man die je ooit in je leven lief hebt gehad in gedachten neemt dan is dit toch een verdomd mooi liedje... Aan de andere kant heeft ook wel iets weg van dat nummer van Herman Brood - Maak van je scheet een donderslag. www.youtube.com/watch?v=uw7q4pdrQcA
Of zou dat nou juist door dat blowtje komen? ;)

Wat nu weer? | 07-10-09 | 23:03

top geenstijl! Het leven zuur maken van die gasten.. tuig is het.. TUIG zeg ik je!

theantom | 07-10-09 | 22:58

wakkere_nederlander | 07-10-09 | 22:49
Beginnende artiesten worden juist ondekt via youtube (Esmee Denters bv) Daarnaast kunnen beginnende artiesten hun eigen liedje uploaden naar youtube, wat ze trouwens massaal doen, en kiezen voor extra ad's om de filmjes waarvan ze dan een deel krijgen. Dat is ook de hoofdreden dat de overige muziekindustrie zo anti youtube is, artiesten hebben die industrie steeds minder nodig.
(PS en een artiest die een nummer vind die hij niet zelf heeft geupload kan deze laten verwijderen, waarna youtube zelf automatisch controleert of er geen nieuwe uploads met dezelfde kenmerken plaatsvinden. )

seven | 07-10-09 | 22:56

gadsakke wat een wansmaak.

immervollgasss | 07-10-09 | 22:53

Wat een $%#^@ muziek!!

borderliner | 07-10-09 | 22:51

Van buuf Juf moet ik zeggen dat Mazzy Star wel erg geyl is. Weet zij veel.

Lets Kuttekrap | 07-10-09 | 22:50

De oplossing is heel simpel:
Niet de consument maar de woekerwinstmakende internetproviders moeten netjes 8% van de abonnementsgelden afstaan aan BUMA/STEMRA.
(Radio/TV stations en platenmaatschappijen moeten dat ook)
Wie wat krijgt kan makkelijk bepaald worden door logs na te checken.
Ook vind ik dat thuisartiestjes (youtube) die miljoenen hits hebben recht hebben op auteursgeld.

wakkere_nederlander | 07-10-09 | 22:49

Particia trekt wel een geniaal sombere mimiek in de clip. Wat een keertje overslaan van botox in de mondhoeken al niet kan doen.

titsme | 07-10-09 | 22:49

Het gaat goed met Nederland, als de BUMA discussie het nachttopic is. Buma=boeven, Brein=nazi's.
Next.

CoJoNes | 07-10-09 | 22:48

Embedded MILF + GILF, blegh!

Yeah-banned | 07-10-09 | 22:47

@ Bassie forever | 07-10-09 | 22:36
ja idd.. en dan stellen sommige politicie dat we dit Europees moeten aanpakken.. die denken dat internet ophoudt bij de grens.. lol dus je huurt als Hyves een server in India en klaar ben je.. je hebt nog kans dat hij sneller is ook

krem | 07-10-09 | 22:47

@ Pingu | 07-10-09 | 22:23

Buma heeft op zich helemaal geen punt want stel dat je embedd/linkt naar een muziekje op Yuotube dan heeft Youtube daar al voor betaald en embedden/linken is niet iets uploaden.. je upload niks.. je republiceerd niks nieuws, de content wordt ergens anders gehost dus ze zitten dr helemaal naast.. en dan zegt Buma we zijn aan het onderhandelen lol... bij Google lachen ze die sukkels keihard uit.. en wat wil Buma hierna ? alle flashspelers verbieden ? manmanman wat een mongolen..

krem | 07-10-09 | 22:42

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:33
Lelijke boef, dat had ik even niet gezien.
Jij ook dikke pakkerd van een grote afstand, heb varkensgriep.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 22:39

Och je betaald buma stemra ook als je een lege dvd koopt. Dit omdat je waarschijnlijk gaat kopieeren. Vind blijkbaar ook iedereen normaal.Ik dus niet, daarom koop ik ze in Duitsland goed voor de economie daar.

Wat ze nu hebben verzonnen is dus een uitstekende manier om nederlandse sites naar de knoppen helpen. Is goed voor andere landen. Wat een heerlijk land is Nederland, we zijn zo slim, we zijn zo politiek correct, we zijn het beste jongetje uit de klas.

Bassie forever | 07-10-09 | 22:36

ik vind het wel leukkk... wist nog niet eens dat Paay meedeed in een clip:p

RockAngel | 07-10-09 | 22:35

Geeft Elisabeth een dikke pakkerd omdat ze zo gek op me is.

*out*

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:33

on topic dan maar even. De tijd van copyright is voorbij. De artiesten moeten het maar als gratis reclame voor hun concerten zien.

Rest In Privacy | 07-10-09 | 22:31

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:27
Slaap wel Teun, pakt triangel af.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 22:31

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:27
Mazzel Teun.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:29

Via nzb-bestanden mag nog wel alles van ''het net'' getrokken worden maar embedded content is opeen illegaal, waar gaat het heen met de Nederlandse betutteling onder leiding van GRIJS. Hoop nog elke dag dat balkie naar een ver land verhuisd met zijn kuisheidsgordel.

18-03-1900

Doe hier eens niet over beginnen aub.

noksiejus | 07-10-09 | 22:28

Het behoort ook illegaal te zijn om deze kudtmuziek zonder waarschuwing vooraf door je strot geduwd te krijgen. Buma stemra pwns. Optiefen met al die platenlabels.

Rest In Privacy | 07-10-09 | 22:28

*triangel pakt en out is*

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:27

Even helemaal Off T. Maar ik heb me vanmiddag helemaal de pleuris gelachen dat Hirsch Ballin zei dat NL-ers met een dubbelpaspoort, het Nederlanderschap afgenomen moeten worden als ze veroordeeld zijn voor oorlogsmisdaden of genocide. Nou ja, hij doet in ieder geval een steentje bijdragen aan de onlustgevoelens van Nederlanders.
On T. Vind Paay een mooie vrouw, maar vraagt zich af hoe ze het voor elkaar krijgt om geen rimpels in haar nek te krijgen. Buma heeft altijd mijn haat gehad, geen woord aan toe te voegen.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 22:27

Pingu | 07-10-09 | 22:23
Ik betaal plus twintig euro voor een cd en plus tachtig euro voor een concertkaart.
Ik vind dat genoeg, en ik zing niet eens mee (auteursrecht).
Had Buma wellicht aandelen TEG ?

Rammstein | 07-10-09 | 22:27

gentle giant | 07-10-09 | 22:22
Ik zoek nog fans hoor.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:26

Patricia Paay! Ons antwoord op The Beatles, Rolling Stones, Jimi Hendrix en Queen. Ieder land krijgt de artiest die het verdient!

Boer in Amsterdam | 07-10-09 | 22:24

de kudtkrantenjongen | 07-10-09 | 20:25 Wat vaak rondgehangen in de buurt van het plaatselijke oude van dagen huis. godver de godver. Voor deze bagger/shit betaal je toch niet?

Werner Beinhart | 07-10-09 | 22:24

Op zich vind ik dat Buma een punt heeft. Het beleid van Buma is simpelweg dat werken die beschermd zijn niet gratis publiekelijk gemaakt mogen worden. Dit geldt voor radiostations, liftmuziek, maar ook voor internet, streamen, e.d. Ik geloof dat YouTube sowieso al vergoedingen betaalt voor de content.
In principe ligt het auteursrecht bij de artiest (of tekstschrijver, e.d.). De artiest stelt regels op wat er mijn zijn/haar werk gebeuren mag; hij/zij is de baas. Echter, zodra een artiest deze zaken overlaat aan de Buma, gaat hij/zij ook akkoord met het strengere beleid ervan. Je zou het in dit geval juist de artiest kwalijk kunnen nemen.
Uiteraard ben ik er faliekant op tegen dat Buma gezag schijnt te hebben op werk dat niet door deze club beschermd is.

@de Bleek | 07-10-09 | 20:59: De prijs van een cd die je (legaal) in de winkel koopt gaat voor het grootste deel naar de platenmaatschappij, waarvan weer een erg klein deel naar de artiest gaat. Buma gaat voornamelijk over muziek die op wat voor manier dan ook publiekelijk gemaakt wordt, als ik me niet vergis.

Pingu | 07-10-09 | 22:23

H4x TBH. | 07-10-09 | 22:21
Ok, je neemt geen overhaaste beslissingen. Je hebt hier goed over nagedacht, alle voor en tegens afgewogen en tot een conclusie gekomen. Je hebt ons wel in spanning gehouden hoor. Ik hield het haast niet meer.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:23

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:18
Deal.
Laat ze haar muts niet vergeten.

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:22

grote regelneger | 07-10-09 | 22:20
Jinx !

Rammstein | 07-10-09 | 22:22

Ik sluit me aan bij FlesjeFanta | 07-10-09 | 20:19.

H4x TBH. | 07-10-09 | 22:21

Nee, die 'levensliederen' of hoe dat ook mag heten zal ik nooit kunnen waarderen.
*naar buiten loopt om af te koelen*

JosVerbeek | 07-10-09 | 22:21

Rammstein | 07-10-09 | 22:18
Nou, niet naar die fijne embedded content op GS, daar zorgen die Honden van de uma wel voor.

grote regelneger | 07-10-09 | 22:20

grote regelneger | 07-10-09 | 22:09
Behalve als het van Buma Stemra is, that is.

Rammstein | 07-10-09 | 22:19

*een w naar boven pleurt*

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:18

Antje is een supermilf! Patricia daarintegen echt te bejaard, dus opsluiten in een zorginstelling.

KevinBeun | 07-10-09 | 22:18

grote regelneger | 07-10-09 | 22:09
Je kan toch ergens anders naar kijken tijdens ?

Rammstein | 07-10-09 | 22:18

Je hebt zelf niet echt talenten
Niet dat je daarvan wakker ligt
Bij Buma of Sena
Gaat het alleen maar om de centen

k-schaaf | 07-10-09 | 22:18

LOL@Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:16
Ik geef hem mee aan onze vriendin.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:18

Antje Monteiro is geyl

Bordje Erwtensoep | 07-10-09 | 22:17

grote regelneger | 07-10-09 | 22:13
Grappig dat je erover begint, maar natuurlijk heb ik dat gedaan. Ik heb een granaat onder haar BMW geplakt. Kon ik weten dat ze die ochtend mocht uitslapen.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:17

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:13
Als tie schoon is wel.
Ben altijd een korte broeken liefhebber geeest.

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:16

soepmetballenjongen | 07-10-09 | 22:12
Hoe dan? Ik wil graag die foto van dat spaceshuttlelanceerplatformmetondergaandezon in high res.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:15

grote regelneger | 07-10-09 | 22:09
Nee, een lekke koppakking.

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:13

Tja, Patricia had het toch moeten houden bij die niet hippe, onknappe man met die matige baan, een fiets die altijd kapot is en geen bier drinkt, maar tomatensap !
Toch aan de verleidingen toegegeven, terwijl ze het eigenlijk al 40 jaar geleden wist..
www.youtube.com/watch?v=Xj-HtvGcuKA
... want in 1977 ging het al fout met een door haar begeerde man :
www.youtube.com/watch?v=FhbmDwoPr8w

cor123 | 07-10-09 | 22:13

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:09
En toen heb jij haar natuurlijk in het gareel gebracht? :)

grote regelneger | 07-10-09 | 22:13

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:09
Bedankt. Na het overlijden van mijn oma is ook de fanclub opgeheven, maar ik heb ergens nog wel een petje voor je. Interesse?

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:13

Nou Geenstijl, ik gebruik ook gewoon fotos van gigapica.
Lekker puhhh,

soepmetballenjongen | 07-10-09 | 22:12

Rammstein | 07-10-09 | 21:56
Hoe vreselijk goed moet dat dan wel niet zijn? Dan moet je echt gaan denken in termen van 1000 W motoren en gekruiste koppelstangen

grote regelneger | 07-10-09 | 22:09

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:03
Ik wist dat ik je eerder gezien had.
Je hield de maat prima trouwens.
Qua ritme kan Buma nog veel van je leren..

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 22:09

grote regelneger | 07-10-09 | 22:04
Blijkbaar valt er met die Paay goed te leven als je altijd stoned bent. Met Micky heb ik slechte ervaringen toen ze nog gastvrouw/creatief directeur was in de supperclub. Wat een uberbitch is dat.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:09

Als je bij Buma of Sena werkt
Hang je lekker achterover in je dure stoel
Trekt een linksmensch smoel
En teert onbeperkt
Op de kunstjes van een ander

k-schaaf | 07-10-09 | 22:08

@Ivoren Toren | 07-10-09 | 21:58
Nou, omdat ik er niks leuks aan vind. Met al mijn inlevingsvermogen kan ik mij niet voorstellen dat mensen hier vrijwillig geld aan besteden. Vandaar...

Cunnilingus | 07-10-09 | 22:06

@ Boer in Amsterdam | 07-10-09 | 22:04

Serieus? Misschien toch maar even uitkijken.

Diedericks | 07-10-09 | 22:06

zambezi | 07-10-09 | 21:59
Gisteravond is er al het nodige gepost, dat zij in het duurste kantoorpand van Hoofddorp zitten, en heb je het interieur gezien op Rutger zijn filmpje? Man, man.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 22:06

Lying Dutchman | 07-10-09 | 21:53
Ik weet dat het moreel allemaal een beetje een probleem is en zo, maar diep in mijn hart geef ik die Curry eigenlijk gewoon gelijk, ik bedoel, hij ziet die Paay zonder make/up en dat zou best wel eens weinig kunnen verschillen met een blik op de aars van een Gordin na een weekendje stappen. Bovendien, als die Micky H. haar klep houdt over yoga etc, dan is daar goed meet te leven.

grote regelneger | 07-10-09 | 22:04

Oh bah, twee verlepte wijven die met heel veel verf en shampoo jong doen. Oh bah. oh gatver...
*plotseling geen zin meer heeft in sex*

Boer in Amsterdam | 07-10-09 | 22:04

zambezi | 07-10-09 | 21:59
Nou, dat kan ik je wel vertellen. Ik bediende destijds de triangel bij het nummer "comment ca va" van de Shorts. Dat levert me gemiddeld €0,23 per jaar op. Niet gek voor een ochtend werk. De lifeconcerten waren beter hoor, kreeg ik reiskosten en een zakdoek.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 22:03

Het geld dat ze je afpakken als je een liedje draait wordt ongetwijfeld grotendeels besteed aan de eigen organisatie oftwel mooi kantoor vol dure spullen en personeel met een dik salaris. Zou wel willen weten hoeveel procent van het opgehaalde geld ook echt bij de artiesten terecht komt. Legale oplichtings praktijken van al dit soort vage clubjes moet maar eens een eind aan gemaakt worden. Weg met al die chantage en blackmail clubs!

zambezi | 07-10-09 | 21:59

@ Cunnilingus | 07-10-09 | 21:48
Ze kan leuk zingen, verder niets. Hoezo? Er zijn mensen die minder aan de samenleving hebben bijgedragen.

Ivoren Toren | 07-10-09 | 21:58

grote regelneger | 07-10-09 | 21:51
Misschien kan ze ontzettend goed pijpen.

Rammstein | 07-10-09 | 21:56

Kutmuziek, maar WEL hd :P hoera!

Neuzerpeuter | 07-10-09 | 21:55

bottehond | 07-10-09 | 21:40
Lekker muziekje heur!

k-schaaf | 07-10-09 | 21:55

Toen je nog luister- en kijkgelden moest betalen inde Buma ook geld als er op je werk een radio aanstond en je thuis dus niet naar de radio kon luisteren. Daar kreeg je baas dus geen creditnota over.

Elisabeth2 | 07-10-09 | 21:55

grote regelneger | 07-10-09 | 21:51
Vrouwen pieken sexueel op latere leeftijd. Adam Curry vond dat hij wel lang genoeg had gewacht.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 21:53

Als ik die Paay zie en dan lees dat ze met allemaal toyboys in de weer is, heb ik toch altijd het gevoel dat dat een beetje vies moet zijn, ik bedoel, een vrouw van > 60 (No offence tegen vrouwen + 60, maar ik denk dat hun kwaliteiten niet meer op het fysieke vlak liggen).
-
Fuck Buma, altijd al een kutclub geweest

grote regelneger | 07-10-09 | 21:51

Wat kijkt ze serieus

websenior | 07-10-09 | 21:50

Lying Dutchman | 07-10-09 | 21:46
een groene zeker.
Niet te vertrouwen die dingen, dat blijkt maar weer.

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:50

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 21:16
Wederom bedankt voor de muziekvoorziening vanavond. Kunnen we je niet elke avond boeken?

Lying Dutchman | 07-10-09 | 21:49

Oh, dat was dus geen vogelpoep wat op het raam zat.
*Kotst*

Elisabeth2 | 07-10-09 | 21:48

Sorry. Ik ben de dertig inmiddels gepasseerd. Kan iemand mij uitleggen wie Antje Monteero is? Welke bijdrage aan de samenleving heeft deze (raar lopende, iets te dikke, met onregelmatig ondergebit) dame gedaan? Welke afslag heb ik gemist?

Cunnilingus | 07-10-09 | 21:48

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 21:42

Beste, Jos had het toch over het nummer van Antje en Patvies ?
Euh...

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:47

BUMA mag uitkijken, straks lopen er allemaal mensen met bommetjes in hun reed hun gebouw binnen.
Ze geven je zelfs een rekening voor je eigengemaakte muziek en films op je website, dit gaat echt te ver. Doe er wat aan 2de kamer.

Skeithuis | 07-10-09 | 21:47

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:43
Het is niet voor niks dat ze met deze plaat komen op de zelfmoordpropagandaavond van BNN. Er is al iemand geweest die uit pure wanhoop een strijker in zijn kont heeft gestoken.

Lying Dutchman | 07-10-09 | 21:46

Om bij het gevoel dat het niet om de artiesten gaat nog wat argumenten in te stoppen:
Beginnende artiesten die nu via youtube / hyves / blogdingensen aan enige bekendheid komen worden hier denk ik niet veel beter van...

joozd | 07-10-09 | 21:44

Ik vind het best mooi gezongen eigenlijk.
* snel dekking zoekt *

Ivoren Toren | 07-10-09 | 21:44

Lying Dutchman | 07-10-09 | 21:37
Ze komt alleen als ze zelf tijdens het zingen de oven mag aansteken.
*al 3 boekingen binnen heeft*

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:43

Omdat het herfst is deze dan maar.
Veel te vroeg gestorven.
Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:30

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 21:42

Voor 2x MILF wil ik de handen nog wel op even elkaar slaan.
Wat betreft het kwalitatieve muzikale gehalte van deze song gebruik ik de Mute knop reeds binnen de 10sec.
En wat betreft BUMA... dat zijn uiteraard allen "brave burgers" die strikt de wet hanteren omdat wetten nu eenmaal wetten zijn en het ze verder totaal ontbreekt aan inspiratie en initiatieven om deze wet te moderniseren.
En ergens zegt mijn gevoel dat dit puur uit eigen belang is, dan dat van de muzikant ect.. ect..... al willen ze iedereen dat wel doen geloven.
Rest eigenlijk nog de vraag waar Rugge blijft met zijn filmpje bij de zogenaamde artiesten aangesloten aldaar?!

KeurMeester | 07-10-09 | 21:41

dit zijn weer van die clips waarvan ik vind dat buma jou juist moet betalen als je hem embed... achterhaalde vrouwtjes met domme muziek.

pruisjetschaamluisje | 07-10-09 | 21:39

Ik ben blij dat BUMA opkomt voor Antje. Kan ze zich weer op het Sonja-Bakkeren concentreren.

Diedericks | 07-10-09 | 21:39

Rutger was trouwens weer briljant in dat Buma filmpje om door te blijven vragen waarom zij er nu pas achter komen dat embedded muziekjes vast wel geld op kunnen leveren. Dat geinterviewde jochie stond met z'n bek vol tanden. Hulde Rutger!

Elisabeth2 | 07-10-09 | 21:38

Kutmuziek, maar wtf doet Patricia Paay nou eigenlijk?

Maserati | 07-10-09 | 21:38

Zo zeg daar ging me kat van in de gordijnen hangen, wie gaat me nieuwe gordijnen betalen?

misswhateverdude | 07-10-09 | 21:37

" Kortom: DISCUSSIE!"

Dat bepaal ik altijd zelf nog wel !!!

psy-ko | 07-10-09 | 21:37

@teun
Lekker nummertje, het heeft hitpotentie. Doet het denk ik wel lekker op crematies. Hebben we ze al geboekt?

Lying Dutchman | 07-10-09 | 21:37

Die lui van Buma zijn gewoon de grootste jankerts ooit. Altijd maar roepen dat de creatievelingen er aan onderdoor gaan. Nou als ze nou echt zo creatief waren dan hadden ze wel een ander origineler of positiever verhaal om centjes los te peuteren.

irriducibili79 | 07-10-09 | 21:36

Die kudtwijven hebben duidelijk spermidinegebrek!

Frederik Puntdroad | 07-10-09 | 21:35

@zeurkool | 07-10-09 | 21:30
Waarom mag joetoep dat eigenlijk wel, en mininova niet?

joozd | 07-10-09 | 21:35

Oei wat een nare muziek!
Had je niks van alizee kunnen embedden?

joozd | 07-10-09 | 21:34

het klopt toch voor geen meter , die hele buma club niet
laat ze er eens een stelletje slimme koppen met verstand van de huidige tijd aan het werk gaan, en slimme moves doen.

not-banned-yet | 07-10-09 | 21:33

koen_c_s | 07-10-09 | 21:08
Het was ook te mooi om waar te zijn. Een PvDA'er met een zinnig betoog, die ze zoon was van de PvDA'er met de meest onzinnige betogen. Jammer, jammer.

Lava Croft | 07-10-09 | 21:33

Jezus wat een gedateerde bagger. De muziek trouwens ook.

titsme | 07-10-09 | 21:32

JosVerbeek | 07-10-09 | 21:28
Wees blij, ik heb 'm helemaal gedaan.
*bier halen gaat*

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:30

Ik wil niet zeuren, maar het is vrij makkelijk. joetoeb heeft een beleid dat ze je ge-uploade muzeikje blokken als de maatschappijen/artiesten daar om vragen. Je kan dan ook niets insluiten. Zolang die mogelijkheid er is, sluit ik in wat ik wil. Zelfs Buma als het moet

zeurkool | 07-10-09 | 21:30

tja dat komt ervan als elke zombie bij elke kudtenquete gaat antwoorden dat ie niet zonder internet kan

aap noot mies | 07-10-09 | 21:29

watsinneneem | 07-10-09 | 21:25
Nee, die zit in het album.

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 21:28

@elisabeth2
Ik werd zojuist gebeld door de clipstudio en ze wilden jou graag hebben voor de volgende clip. Letterlijk: "we vinden liesje zo interessant, die willen we"

Cousin Eddie | 07-10-09 | 21:28

Heb het btway precies dertig seconden volgehouden. Wat een kuDtliedje.

JosVerbeek | 07-10-09 | 21:28

zag ik daar adam curry achter het gordijn?

watsinneneem | 07-10-09 | 21:25

Paulkruger | 07-10-09 | 21:14
of laat je kisten door Helen Mirren.
Zie @ Veger.
Toch ook een manier van gaan.
*man man man, wat een vrouw*

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:25

Kost dat nou zo'n kudt clip en idem dito muziekje?
Die clip werkt wel vervreemend. Paay zit fotootjes te kijken en er loopt een zingend meisje om haar heen die zij niet opmerkt, maar die toch wel een man het uitgooit.
Komt er misschien binnenkort een clip van Curry die de horlepiep danst met meisje Hogendijk en een zingende dochter die zij niet opmerken?

Elisabeth2 | 07-10-09 | 21:24

Krijg nou wat, ik ken dat huis uit de clip. Staat aan de Kempenbergerweg in Arnhem. Grappig...

eXite | 07-10-09 | 21:23

@juriste | 07-10-09 | 21:17
Ah, ik schrok al.

SODEP | 07-10-09 | 21:20

* speelt kudtclip af op 130 decibel *
en
* gaat in de buurt luistergeld innen *

Cazi | 07-10-09 | 21:19

@de Bleek | 07-10-09 | 20:59
Eng zeg - telepathie. Jij was eerder want minder omhaal van woorden.
* leermoment*.
Maar wij hebben dus gelijk en de Buma zuigt.

Big Rick | 07-10-09 | 21:18

Paulkruger | 07-10-09 | 21:14
Ik vrees van wel, maar laat je niet kisten.

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 21:17

Wie zijn Sonja en Rik uit de poll?

SODEP | 07-10-09 | 20:51

Daarvoor moet je RTL Boulevard volgen.

juriste | 07-10-09 | 21:17

Paulkruger | 07-10-09 | 21:14
Ik hoop het echt.

Rammstein | 07-10-09 | 21:17

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 21:11
Als je je teelballen helemáál wilt laten indalen, dan hier nog een juweeltje uit de archieven van YouTube. Heb altijd een zwak voor haar gehad, en toen struikelde ik op YouTube over dit. Let wel, dit is uit de tijd dat Hugo een stijve bij Carry kreeg.
www.youtube.com/watch?v=gmlP_cFOoAM
www.youtube.com/watch?v=qRVuqjbrj4k&am...

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 21:16

ben ik dan de enige die dit wel `n aardig nr vind?

Paulkruger | 07-10-09 | 21:14

Antje Monteiro -1 voor die naam
en -1 voor de kop!

Steert | 07-10-09 | 21:13

zeg dat kut clippie staat er nog steeds dus ik onthoud mij van deze discussie.
niet dat er ooit wat zinnigs bij mij uit komt maar das een ander verhaal.

weedo | 07-10-09 | 21:13

Nou, zo kudt is dit nummer kwa compositie nou ook weer niet. Lekker straf wel. Not my taste, maar daar gaat het nu eveb niet om. Met Engelse tekst wassie al heel anders over de Buhne gekomen, dat dan weer wel. Anyway: fuck Buma.

Reykjavik | 07-10-09 | 21:11

Kunnen ze die Henk Blanken niet gewoon voorgoed embedden? Dit soort fossielen verziekt de vooruitgang.

blikjegrolsch | 07-10-09 | 21:10

Niet alleen lelijk ook kansloos zingen

Beëlzebul | 07-10-09 | 21:09

Ah, de PvdA doet een promo-stuntje. What else is new?

Fleauxe | 07-10-09 | 21:09

Lava Croft | 07-10-09 | 20:56
Ik dacht van niet, hij is echter wel een PvdA'er, tweedekamerlid, tevens PvdA- woordvoerder op onder meer de beleidsterreinen media en technologie en innovatie, en daarmee dus mede schuldig aan het voortduren van deze misstanden.

nl.wikipedia.org/wiki/Martijn_van_Dam

koen_c_s | 07-10-09 | 21:08

@Arie de huisnegert | 07-10-09 | 21:02

+ heel veel voor het begeleidend deuntje

azijnseikerT | 07-10-09 | 21:06

Youtube betaalt tientallen miljoenen aan auteursrechtorganisaties, en Rick Astley van de rickrol met Never gonna give you up kreeg rond de 17 euro en de rest stak de buma cs in haar zakken..

seven | 07-10-09 | 21:06

"Linken op internet mag bijna altijd. Citeren mag ook, zij het onder voorwaarden. Maar ik mag geen foto overnemen zonder expliciete toestemming van de maker en ook mag ik niet naar die foto linken maar doen alsof hij op mijn site staat." - uit column van Henk Blanken (voor de zekerheid, anders krijg ik misschien ook nog wel van Buma een factuurtje)

He, maar nu bedenk ik me ineens dat deze redeneertrant van H. Blanken niet helemaal klopt. Want de maker heeft aan youtube toch al toestemming gegeven? Die filmpjes zijn daar toch al legaal?

de^mol | 07-10-09 | 21:04

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 20:51
Ja, van sommige erecties kun je je met geen mogelijkheid meer indenken dat ze óóit echt hebben plaatsgevonden. Zo kreeg Hugo Metsers in Blue Movie een stijve bij Carry Tefsen. Is nu ook onvoorstelbaar.
Dan is dit iets beter spul:
www.youtube.com/watch?v=eq4KWx9kvCs

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 21:03

@de Bleek | 07-10-09 | 20:59

En daar heb jij helemaal gelijk in!

Boris Poepnagel | 07-10-09 | 21:03

toeval? @Big Rick

de Bleek | 07-10-09 | 21:01

Even doorklikken en het arrest uit 1979 BUMA vs Wasserij de Zon lezen. Toen is het dus, 30 jaar geleden, als onderuitgehaald wat Buma-Stemra hier flikt. En het gaat nog evrder. Ik realiseer me dat embedded content in 2009 niet hetzelfde is als een 'spelende radio' in 1979. Het is namelijk te vergelijken met een videorecorder waar wel een videoband in zit, met de Play-knop bereikbaar voor derden, maar de tape is bezorgd door iemand (Youtube) die daar toestemming voor had (dhr. Uploader). Bovendien speel je de film pas af als je op de PLAY knop drukt, niet als je alleen de webpagina bezoekt. Volledig juridisch drijfzand dus.

Big Rick | 07-10-09 | 21:00

ik snap er geen ruk van, als je een cd of dvd hoes in je etalage zet hoef je toch ook geen Buma te betalen. Pas als je muziek laat horen moet je betalen. Dus als ik een te gek nummer via link van youtube embed(?) dan klinkt de muziek toch niet. Dan zal er iemand toch even op die playknop moeten klikken, en zolang dat niet gebeurd is het alleen maar een foto. Iemand enig idee?

de Bleek | 07-10-09 | 20:59

hey jongens, die muziek..... moet dat nou?

Errujd | 07-10-09 | 20:57

Martijn van Dam, is dat er eentje van Marcel van Dam?

Lava Croft | 07-10-09 | 20:56

Wat moet ik met deze cunt-tent?

Boris Poepnagel | 07-10-09 | 20:56

"Linken op internet mag bijna altijd. Citeren mag ook, zij het onder voorwaarden. Maar ik mag geen foto overnemen zonder expliciete toestemming van de maker en ook mag ik niet naar die foto linken maar doen alsof hij op mijn site staat."
-
Dat betekent dus dat embedden dus niet mag.
-
Maar die wetgever is toch totaal gesjochte? Als ik morgen in bv. Spanje een website .es open en daar embed en ook nog woon kan de rechter hier in Nl me toch helemaal niets maken. En als de Spaanse rechter (en wetgeving) hetzelfde denkt dan ga ik toch gewoon naar Paraguay? Daar open ik gewoon 1 grote website ala the Pirate Bay, lekker embedden, en toedelidokie toch?

de^mol | 07-10-09 | 20:56

Een PvdA'er met helder betoog en het gelijk aan zijn zijde... Het einde der tijden is nabij!

Rest In Privacy | 07-10-09 | 20:55

Zou niet graag de deurwaarder willen zijn die met de aanmaningen moet lopen,denk dat je bij het aanbellen, na 5 deuren al een aardig verbouwd hoofd hebt.Die Buma bruinhemden moeten er zelf maar mee gaan lopen,te beginnen in Kanaleneiland in Utrecht,zijn we er in 1 klap van af.

fleurtje | 07-10-09 | 20:53

Alleen die naam al, 'Buma'.
*zoemend kotst*

JosVerbeek | 07-10-09 | 20:52

Van Dam heeft gelijk. De auteurswet is hopeloos verouderd en moet worden aangepast. Hoe valt het goed te praten dat iemand een dag over het maken van een (goed) nummer doet en daar tientallen jaren van mag profiteren? De verhoudingen zijn zoek. Welke 'schade' leidt de Volkskrant nu een anti-monarchie site een aantal artikelen on-line heeft geplaatst? Stel een maximum op de duur van het auteursrecht van bijvoorbeeld max 5 jaar.

Willem4246 | 07-10-09 | 20:51

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 20:45
Ik stond er net aan te denken toen ik, nadat ik het liedje geluisterd had, mijn ingeschoten teelballen aan het bekijken was tijdens het wasbakplassen.

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 20:51

Wie zijn Sonja en Rik uit de poll?

SODEP | 07-10-09 | 20:51

Huilie-huilie-huilie...

grote haas | 07-10-09 | 20:50

Hadde gij gvd niet iets beters kenne embedduh. Bah.

faz | 07-10-09 | 20:46

Ik zou graag voor deze kwaliteitsmuziek betalen..... Is eauk nog in HD kwaliteit.

Joris Vleesfluit | 07-10-09 | 20:46

Oma Patricia heeft niet eens een woord gezongen! (Ik heb goddomme het hele filmpje uitgekeken, ja ...)

Pinotraffic | 07-10-09 | 20:46

Lekker clippie hoor, geyle mokkeltjes!

Lutser 2.0 | 07-10-09 | 20:45

Dat videofragment waarop Adam Curry met een stijve pik Patricia Paay aan het filmen is, zwerft dat ook nog ergens rond?

Schoorsteenveger | 07-10-09 | 20:45

exact 17 sec uitgehouden. Wat kost zo'n moderne foltering ?

DonQ. | 07-10-09 | 20:44

Ze zitten goed daar bij de Buma en zorgen er voor dat ze nog heel lang lekker blijven zitten.

Kamervraag | 07-10-09 | 20:43

Geen probleem!

Ik kom zeer binnenkort met een bedrijf/website, waarmee alle platenmaatschappijen en Baft U Mijn Anussers hun functionaliteit verliezen.....

Tot die tijd stel ik voor om ALLE youtube filmpjes gezamelijk op 1 website te embedden...
de rekening mag op mijn naam gezet worden! (ik ga het niet betalen, en men kan mij toch niets maken)

www.GeenBruinHemdenIn.nl?? Ook leuke photosoeps en andere ongein betreffende BUMA is welkom.

Absolute Democratie | 07-10-09 | 20:42

Goede muziek, lekker deuntje. Als je er van houdt.

azijnseikerT | 07-10-09 | 20:42

eerst die kutclip weg, dan kunnen we praten.
goedver waar halen ze het lef vandaan om dit te plaatsen....

weedo | 07-10-09 | 20:41

*kotst*
*kotst nog een keer*
*kotst over de kat heen*
Wat een kwezelmuziek!

mail cheauvinist pic | 07-10-09 | 20:41

Wet der Meden en Perzen: Buma heeft nooit MOREEL gelijk, ook niet als zij volgens de wet gelijk heeft.

Timooooo | 07-10-09 | 20:40

En idd kudtmuziek. Die embeddingsbijdrage niet waard in ieder geval.

Ari Gold | 07-10-09 | 20:39

Doe ff een entertje tussen filmpje en begin van de tekst svp. Het woord BUMA valt er af, en dat is nog wel het Woord van de Week.

Ari Gold | 07-10-09 | 20:38

Geld moeten ze dan maar bij mn provider halen

Braakbal | 07-10-09 | 20:37

lekker hoor die MILFs moeten we hier nou voor betalen??

Braakbal | 07-10-09 | 20:36

En laten er nou al volop mogelijkheden zijn om op nieuwe manieren geld te verdienen. Maar ja, dat kost moeite heh. Dat betekent een fikse omslag in het denken en doen. En dat is voor de meeste zielepieten te moeilijk. En dan krijg je dit. Het kan nu twee kanten op gaan: ofwel het zijn de laatste stuiptrekkingen en over 5 a 10 jaar bestaan die organisaties niet meer, ofwel het hele internet gaat er aan en zijn we gedoemd voor alles fiks te betalen. Ik vrees het ergste.

artbrut | 07-10-09 | 20:35

@Mr. A | 07-10-09 | 20:30

LOL,
gegrepen door de tekst ??

Nyx | 07-10-09 | 20:34

Die mevrouw Antje kan beter wat anders gaan doen.

Bos Hout | 07-10-09 | 20:32

en als je op die nieuwe term dan ook meteen een trademark,copyright doet dan zal het lastig worden voor derden om die naam te gebruiken in bijvoorbeeld documentatie of dagvaardigen.

vostro | 07-10-09 | 20:32

Het gaat niet goed!! Zelfs Antje heeft geen geld genoeg meer om een hele trui te kopen!!!!! Acherem... wat schneu..

Datgaatzomaarniet | 07-10-09 | 20:32

mompelt iets over platenmaatschappijen, talent en publiciteit

BiggyBizzy | 07-10-09 | 20:31

De vragen die ik mezelf stel zijn: waar haalt buma/stemra het gezag vandaan om die absurde regel van kracht te laten gaan? Is het een onderdeel van een ministerie? Moet dit niet eerst door de kamer goedgekeurd worden? En dan nog. Wie zijn zij om te bepalen wat er op internet gebeurt? Waarom zitten er mensen in die organisatie die niet met hun tijd mee willen gaan?

artbrut | 07-10-09 | 20:31

Ze hoeven echt niet bang te zijn dat daar veel van gedownload gaat worden.

Jo de Jong | 07-10-09 | 20:31

Kudtnummer zeg, dat "Stegkeg d'n eaujt". Wie heeft dat nou weer op het openbare wereldwijde web gezet, zodat je het gratis kunt bekijken? Serieus, ik begrijp er geen reet van. Antje Contanje zet dit op youtube, Geenstijl plaatst het als embedded cuntent en Buma/Stemra stuurt een factuur. Toch niet namens degene die het erop heeft gezet?

Cookie8022 | 07-10-09 | 20:30

Meerwaarde van deze clip? 0
Buma --> weg ermee. Wat een zielige uit de grond getrokken teringzooi is dat zeg. Hun doelstelling: "internetgeneratie pwnen"
en het lukt ze godver nog ook.

wtfgebeurdhierdan | 07-10-09 | 20:30

Maar kom kom zeg, wat een kutmuziek.
Je sloeg de deur dicht en toen zag ik pas...

avod | 07-10-09 | 20:30

LOL, een verouderde wet en een paar verouderde vrouwen. Hoe zit het met de jonge doelgroep waar GS op mikt?!

juriste | 07-10-09 | 20:30

euh, waarom heb ik eigenlijk dat hele lied afgeluisterd :S

Mr. A | 07-10-09 | 20:30

nou, dan bedenk je toch een nieuwe techniek om content van site a op site b te tonen en dan noem je het niet embedden.

Opgelost

vostro | 07-10-09 | 20:30

Waar wij met zijn allen naar toe werken is een maatschappij waarin zoveel mogelijk gratis is. Veel dingen die vroeger geld kosten kosten dat nu niet meer, e-mail ipv post, youtube ipv mtv, downloaden ipv naar de platenzaak, Spitsnieuws ipv de krant. Internet heeft een heleboel oude zaken overbodig gemaakt of gratis gemaakt.
Hier moeten veel bedrijven/organistaties nog aan wennen. Hun manier van geld verdienen is niet meer. Lastig voor hun maar de oplossing moet toch gevonden worden in nieuwe dingen. Niet in de oude in stand proberen te houden.

avod | 07-10-09 | 20:30

bah, ik ben blij dat ik in juni vertrek.. usa here we come!

gehaktbar | 07-10-09 | 20:29

eindelijk normaal nummer en dan willen de reaguurdertjes weer van die nep-reppers zeker

Cousin Eddie | 07-10-09 | 20:29

Mooi als iedereen hier auteursrechten aan de GS-redactie moet gaan betalen wegens usurpatie van een bepaald taalidioom.

Warop ik wil attenderen heeft (uiteraard) niks met deze affaire te maken. Maar het is te goed nieuws om het onvermeld te laten. "Coveliers klaagt EU aan omdat het burgers niet beschermt tegen raketten uit Gaza. BRUSSEL - Vlaams Belang-senator Hugo Coveliers heeft samen met zijn zoon Roel en een Israëlische advocaat klacht neergelegd bij de Europese Commissie in naam van 15 EU-burgers die in Israël wonen... In hun klacht bij de Europese commissie vragen de burgers dat de Europese Unie de financiering van het terrorisme in Gaza aanpakt en de EU-onderdanen beschermt tegen terroristen wanneer ze in Israël verblijven."
www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?...

Haha, Koenders.

Waaligator | 07-10-09 | 20:29

Ik heb geen geld meer om Buma te betalen, want de staat, provincie en gemeente hebben alles al fiscaal geconfisqueerd. En die resterende 100 Euri's heb ik toch écht nodig om BTW op voeding te betalen en zuiveringslasten na het weer uitschijten daarvan.

Chiant | 07-10-09 | 20:28

Hij heeft helemaal gelijk. Sowieso, als het auteursrecht geschonden wordt, waarom staat het dan nog op YouTube?

Ik snap die bands ook niet. Je wilt toch publiciteit? Aan platen verdienen ze toch niets. Publiciteit = meer fans = meer geld uit concerten, waar ze wel heel wat meer aan verdienen.

Ik wacht daarom op de eerste artiesten die BUMA ongezien de tyfus toewensen.

PauperPanda | 07-10-09 | 20:27

luclodder | 07-10-09 | 20:23: twee kudtten en wijvenmuziek?

wijsvinger | 07-10-09 | 20:26

Met het geluid uit kun je best op die 2 fappen.

de kudtkrantenjongen | 07-10-09 | 20:25

Over 2 uur ga ik inbedden.... nou... nou Buma, wat gaat dat me kosten ?

Teun van het Tuinpad | 07-10-09 | 20:25

of het nou de wet is of niet, buma is niet de overheid en praat dus peop!

Double | 07-10-09 | 20:25

Is dit dan straks illegaal ?? igo2.nl/43ad79

bloedfleurieus | 07-10-09 | 20:24

Kwaliteitsmuziek hoor

Henry | 07-10-09 | 20:23

is die kop niet vout? Twee Kudtwijven en Muziek? ;-) Oh nee tis ook nog Kudtmuziek :P

luclodder | 07-10-09 | 20:23

Discussie waarover? Iedereen is het erover eens dat buma/stemra moet optiefen?

geyl nummer trouwens!

N1ckname | 07-10-09 | 20:23

nog een paar jaar en dan wordt copyright illigaal, let maar op

nuanceman | 07-10-09 | 20:22

Pluskudoos voor GS ;-). Of Buma gaat GS aanpakken wegens embedden, wat geen schijn van kans heeft, of het is gewoon toegestaan om te embedden, immers, een landelijk medium als GS doet dat ook ;-))))) Dikke lol

dr. tikshit | 07-10-09 | 20:22

hier komt de discussie:
.
peop muziek
peop videoclip
peop buma
peop stemra
peop tim
peop kuik
peop wet
peop auteursrechten
peop peop

koekdeeg | 07-10-09 | 20:21

Via nzb-bestanden mag nog wel alles van ''het net'' getrokken worden maar embedded content is opeen illegaal, waar gaat het heen met de Nederlandse betutteling onder leiding van GRIJS. Hoop nog elke dag dat balkie naar een ver land verhuisd met zijn kuisheidsgordel.

18-03-1900 | 07-10-09 | 20:20

Ze moeten eens niet zo gaan lopen zeiken over die rechten van die artiesten.. Als ze veel geld hebben, gaan ze toch nog failliet.. :)

Tommieblue | 07-10-09 | 20:19

Kansleaus.

Jo de Jong | 07-10-09 | 20:19

Ze mogen wel geld toedoen, als ik dat embedd...

FlesjeFanta | 07-10-09 | 20:19

Hier ga je geen geld aan uitgeven right?

Floris2202 | 07-10-09 | 20:18

echt Kudtmuziek!!!

gertje18 | 07-10-09 | 20:18

Een gezonde portie concurentie is dan ook zeer wenselijk voor de BUMA

binnenlander | 07-10-09 | 20:17

ik ga dus echt niet betalen

hc4life | 07-10-09 | 20:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl