Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dump uw dollars, koop goud

george00.jpgMocht u nog ergens een verdwaalde dollar-rekening hebben, trek hem dan asap leeg. De Amerikaanse munt gaat namelijk in een vrije val terechtkomen, als geheim overleg over de oliehandel succesvol is. Landen als Frankrijk, China, Rusland, Japan en enkele Arabische oliestaatjes zijn plannen aan het smeden om de dollar niet meer te gebruiken voor de aan- en verkoop van ruwe olie. In plaats daarvan gaan de landen een rekenvaluta creëren die bestaat uit een mandje met onder andere de euro, de yuan en de goudprijs. India en Brazilië staan te trappelen om mee te doen, en Venezuela zal ongetwijfeld ook nog toetreden tot het groepje anti-dollar landen. Amerika pesten lijkt misschien leuk, maar er zijn ook nadelen voor Europa. Het valuta mandje creëert immers een structureel hogere vraag naar de Europese munt, met een structureel hogere koers tot gevolg. En een dure euro is niet bepaald voordelig voor de export buiten de EU. Toch kunt u nog voordeel halen uit deze geruchten. Goud doet het sowieso al goed in economisch mindere tijden, maar door opname in de rekenvaluta zal het edelmetaal waarschijnlijk nog stukken duurder worden dan het nu al is.

Reaguursels

Inloggen

Dit soort berichten maakt altijd veel los hier op GS.

FalderalderalderAAA | 07-10-09 | 23:24

@koolteer | 07-10-09 | 07:43
Dat GS het bericht oppikt bevestigt dat het verplichte MSM sheep approved leesvoer is. The Independent is MSM en zelfs Reuters reageert op het artikel.
Nee... dit artikel zou en moest de wereld in waar het nu verder rondwaart als een gerucht. Zo doen 'ze' dat al sinds de slag om Waterloo.
Hoe het verder verloopt hangt af van meerdere variabelen en factoren, maar lang gaat het niet duren, ben ik zeker met je eens.

Frank Culemborg | 07-10-09 | 09:25

@Frank Culemborg 00:56
De msm zwijgen dit bericht juist dood in alle talen. Iets dat het des te verdachter maakt. Heb zelf het idee dat momenteel de Dollar kunstmatig gedempt wordt in z'n beweging. Met een beetje geluk houden ze het onder controle, met een beetje pech barst de bom binnen een paar dagen.

koolteer | 07-10-09 | 07:43

Wat er na de "Pax Romana" geschiedde is bekend.
En nu zitten we in de post "Pax Americana".
"Welcome to the dark ages".

Steerpike | 07-10-09 | 02:31

Mag ik er nog op wijzen dat webbot 25 oktober a.s. als pivotal aangeeft? Net als webbot spot on was vorig jaar op de 7e toen Bernanke plots gazillions tevoorschijn toverde op CNN. Ook zegt webbot dat we de morgen de 7e al iets van aanwijzingen gaan zien. Tis maar dat u het weet.

Frank Culemborg | 07-10-09 | 01:14

Op de lange termijn benadert de olieprijs toch oneindig, dus ik zou mijn geld daar op inzetten. Niet de aandelen van olieproducerende bedrijven, maar vaatjes inkopen. *achtertuin leeg haalt*

uitzondering | 07-10-09 | 00:57

Nu zaten velen al jaren op een bericht als dit te wachten. Dat het nu opzettelijk door de MSM de matrix in wordt geslingerd moet alle alarmbellen laten gaan rinkelen. Duidt er bij mij op dat de eindfase van de Endgame is ingezet, waarvan het doel altijd is geweest dat de VS naar de kloten gaat en ook de dollar en rest van de wereld. Oktober wordt, net als vorig jaar, een spannende maand. Ik ben benieuwd naar morgen.

Frank Culemborg | 07-10-09 | 00:56

@ Ivoren Toren

Natuurlijk laten ze de US$ niet naar de kloten gaan, de belangen van China en het Midden Oosten in de US$ zijn te groot daarmee zouden ze de waarde van hun eigen dollar reserves schade toe brengen.
Maar het idee om de olieprijs niet alleen in de dollar af te rekenen klinkt, voor mij in ieder geval, als een goed alternatief voor de olieproducerende landen.
OK ze kunnen nu wel persberichten gaan uitbrengen dat er niets speelt, maar je moet het toch met me eens zijn dat er iets gaande is....

Goldbug | 06-10-09 | 23:21

Ivoren Toren | 06-10-09 | 23:06
Had u dan een ander bericht van deze club verwacht?

pielewaaier | 06-10-09 | 23:12

Ontopic, de goudkoers volgt nu weer vrolijk het koersverloop van de DOW
Handige grafieken op goud.com/ hier zie je de goudprijs in dollars en euros

Succes ermee

Goldbug | 06-10-09 | 22:47

@c10

Ok, weet je wat, ik laat je wel weten in welke valuta mijn volgende baan uitbetaald, dan kun je die munt shorten en flink binnenlopen want ik kies altijd die munt die het snelst onder uit gaat....

Goldbug | 06-10-09 | 22:37

Lol@Goldbug | 06-10-09 | 21:40
Hee maar neem van mij maar aan dat je als je nog onroerend goed in Zimbabwe hebt ,je binnenkort wel weer goed zit.
Geld=eigenlijk gewoon een kudt uitvinding.

c10 | 06-10-09 | 22:20

@c10

Ik ging in 2002 werken voor een US bedrijf en kreeg in dollars uitbetaald, nadat ie 45% in waarde daalde besloot in mijn oneindige wijsdom te gaan werken voor een Engels bedrijf. Raden wat er toen met de pond gebeurde (maar goed dat ik die job in Zimbabwe niet heb aangenomen)

Goldbug | 06-10-09 | 21:40

Lol, samenwerkende oliestaatjes, dan moet je je zorgen gaan maken. Israel weet dat uit eigen ervaring ... Huh?

Jaypelsteeltje | 06-10-09 | 21:33

De landen in de g20 (met steeds meer invloed) laten in hun wisselkoersen al duidelijk hun afkeer vd dollar blijken.
Ik heb medelijden met losers die in dollars betaald krijgen in die landen.
www.fnb.co.za/rates/forex/forexRates....

c10 | 06-10-09 | 21:30

Als dit soort berichten zelfs op geenstijl staan dan wordt het tijd om de dollar te gaan KOPEN. Zomaar een extra gratis tip.

Ayaan | 06-10-09 | 21:23

Ik woon al weer wat jaartjes in Zuid-Afrika maar door dit goud gekoop versterkt de zuid-afrikaanse rand met de dag in waarde.
Kappen nu met dat gezeik a.u.b

c10 | 06-10-09 | 21:20

henkdekanarie | 06-10-09 | 20:46
Er blijkt bij menig reaguurder een beste portie kennis van economie en financiele markten aanwezig te zijn en die zijn meestal best bereid die kennis te spuien en ter discussie te stellen en door die discussies te volgen,evt. vragen te stellen en mee te discussieren kun je in eenkorte tijd aardig wat van deze materie opsteken...... en vaak veel meer dan wat er allemaal in die duffe leerboekjes staat.

pielewaaier | 06-10-09 | 21:17

@henkdekanarie

Waarom zou GS wel zo'n iemand moeten hebben terwijl dat bij de banken, de regering en de FED dit duidelijk niet het geval is?

Goldbug | 06-10-09 | 20:57

Ze kunnen bij de Geenstijl-redactie wel iemand gebruiken die ook daadwerkelijk veel kennis heeft van de economie en financiële markten..

henkdekanarie | 06-10-09 | 20:46

De twijfel aan de kracht van de dollar is deels begrijpelijk, maar wordt vaak schromelijk overdreven. Die aflevering van Tegenlicht wordt elke keer opgerakeld, maar je kan je afvragen in hoeverre die juist is. Die Middelkoop is ook gewoon een beer, iemand die de beurs altijd naar beneden wil drukken. Verder verkoopt hij zelf goud. Hierdoor dien je alles wat hij zegt met een korrel zout te nemen m.b.t. de waarde van de dollar en goud. Ander verhaal is de schuld van de VS. Natuurlijk is die hoog, maar in elk topic is er wel een wijsneus die zegt dat de VS failliet zien. Als je de Amerikaanse staatsschuld uitdrukt in een percentage van het BNP valt het nog allemaal wel mee.

Olie exporterende landen hebben er baat bij als hun olie niet meer in USD wordt afgerekend. Toch zullen China e.d. wel uitkijken dat de dollar niet in elkaar dondert. De groeiende invloed van de opkomende economieen betekent niet direct dat dit ten koste gaat van de economie van de rijke landen. China en de VS hebben elkaar ook nodig.

KapiteinClaus | 06-10-09 | 20:29

De europese landen exporteren toch al niet zo veel naar niet-eu landen. Dus die schade valt wel mee. Ca 80% blijft in de EU.

sapjes | 06-10-09 | 20:12

Dat de dollar valt roepen ze al minstens 10 jaar...

reinaarden | 06-10-09 | 20:00

Jup. 1 + 1 = 2.
Ik ga vast ff kijken of de Dodge Challenger al goedkoper is geworden want in goud kun je niet rijden.

k-schaaf | 06-10-09 | 19:19

Die huisjes daar gaan zo wel erg goedkoop worden na de crisis en de devaluatie van de dollar. Dat wordt straks een leuke villa met zwembad voor een appel en een peer.

fjordman | 06-10-09 | 19:06

Oud nieuws. De echte vraag is wanneer de chinezen gaan schakelen. Die bezitten de helft van amerika door de amerikaanse staatsobligaties.

BitchSuperSoaker | 06-10-09 | 18:49

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 18:03
bent u wellicht bekend met de movie, a beautiful mind? u doet me aan de hoofdpersoon denken.

afhaak | 06-10-09 | 18:44

-weggejorist-

joop9154 | 06-10-09 | 18:34

@ steven paul | 06-10-09 | 18:05; van de bron: www.youtube.com/watch?v=SSAtsvSaX5I

Verwijzen naar feiten is leuk, verwijzen naar interpretaties van feiten en meningen moet je toch echt zelf nog eens onderbouwen. Doe es.

_ILT_ | 06-10-09 | 18:25

@ steven paul | 06-10-09 | 17:41: www.youtube.com/watch?v=jj8rMwdQf6k

@michzelluf | 06-10-09 | 18:17: Handig he dat internet, dit is bij mijn weten een hele andere Schiff. Peter's familie kwam voor de eerste wereldoorlog vanuit Europa naar de VS, en z'n grootvader was parketlegger, geen bankier dus.

_ILT_ | 06-10-09 | 18:22

steven paul | 06-10-09 | 18:05

Is Peter Schiff niet een incest-product van Jacob Schiff?

en.wikipedia.org/wiki/Jacob_Schiff
Check it!

Hij lijkt me zo'n gast die 80% de waarheid spreekt voor de elite en 'ons' aan een handje ergens mee naartoe wil halen... niet vertellende over de 20% waar we de boot in gaan. Kortom hij zoekt te veel de publiciteit van CFR media...

Iedereen kon zien dat dit ging gebeuren... en voorspellen op de maand precies...

michzelluf | 06-10-09 | 18:17

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 18:00
Inderdaad 2 jaar geleden zei je dat, wat zijn we toch stom geweest.... lol

michzelluf | 06-10-09 | 18:10

@Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 18:03:

Overigens is het niet alleen goud. Ik heb mij ook maar een beetje ingedekt met Energy Commodity ETFs (Crude en een mengseltje van crude/natural-gas/etc.), en die staan allemaal of +4%/+5%.

Balsaq | 06-10-09 | 18:05

Balsaq | 06-10-09 | 18:00

Ja mee eens, merkwaardig.

Er lijkt een serieuze weerstand 'bump' te liggen op 1040.

Guess I was wrong on this one..

Ach, in the long run krijg ik toch gelijk.

Vandaag boeit me niet zoveel meer, ben meer benieuwd naar de eindstand (boven de 1030~1035 of niet) en morgen.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 18:03

Als iedereen 2jaar geleden naar mij had geluisterd hadden we nu met zijn allen Geenstijl-Land kunnen bouwen.

Klootzakken !

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 18:00

@Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 17:19:

Zeg koekepeer, wel hebben nu toch echt ca. $1043/oz. op de borden gehad, maar er explodeert nog nietsch. Kan ik vast mijn vingers in mijn oren steken?

Balsaq | 06-10-09 | 18:00

@ _ILT_ | 06-10-09 | 17:21
Hij heeft goed voorspeld dat de VS problemen zouden krijgen doordat de consumptie maar bleef toenemen, zonder dat er meer produktie tegenover stond. Dus dat de schuldenlast te hard toenam. Maar waarmee nog meer? En nog belangrijker: wat is het rendement van zijn investeringen, of van iemand die zijn adviezen opvolgt.

steven paul | 06-10-09 | 17:41

@ steven paul | 06-10-09 | 17:26: Allereerst ik ben geen professioneel deskundige alhoewel dat gemiddeld toch helemaal geen zak zegt, anyhow. Afgezien van een irrationele daling was olie een bubbel door de losse kredieten die centrale banken aan investeringsbanken gaven. De daling had een fundamentele reden. Een panic in de financiële wereld die sinds 1929 niet meer gezien was. Daarbij heeft de instorting van de subprime hypothekenmarkt vele MBS-en en CDS-en praktisch waardeloos gemaakt waardoor vele verliesgevende posities moesten worden opgevuld (want gefinancierd met leningen) waardoor vrijwel alles naar beneden ging. De trend voor olie is echter nog steeds omhoog naar mijn weten, evenals met goud. Het gaat om de (voorlopige) endgame van de dollar en de euro. In vaste waarden zoals goud, commodities en aandelen die een sterke thuismarkt hebben in een niet-dollar/euroland gaan je welvaart veel beter behouden (en verhogen) dan wanneer je in cash blijft. Zoveel is zeker. Van toevalligheden en korte termijn fluctuaties valt niets te zeggen en zo belangrijk zijn ze ook niet.

Het gaat niet om het paard dat eerste gaat worden en/of wereldrecords gaat neerzetten maar om welke groepen van paarden het beste de crisis doorkomen. Het paard dollar gaat dat waarschijnlijk helemaal niet zo goed doorkomen. Mijn enige punt.

_ILT_ | 06-10-09 | 17:35

@ _ILT_ 17:18
Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar toen de olie 140 dollar kostte, praatte ook iedereen zo. De dollar gaat door het putje, in euro's valt de stijging nog wel mee, de hoeveelheid olie is beperkt, china vraagt gigantische hoeveelheden olie enz enz. En daarna kelderde de olieprijs. Ik ben er natuurlijk niet zeker van dat er nu hetzelfde aan de hand is met de goudprijs, maar ik ga mijn zuurverdiende geld er zeker niet aan wagen.

steven paul | 06-10-09 | 17:26

@ steven paul | 06-10-09 | 17:15: Schiff heeft de huidige zooi niet alleen voorspelt, hij heeft van te voren aangegeven waar het hoe zou fout gaan en daar zit weer een systematische wetenschappelijke theorie achter. Het dus geen ezeltje prik geweest dat goed is uitgepakt. Daarbij heeft hij het voorspelt VOORDAT het gebeurde, en verklaringen gegeven waarom het zou gebeuren. Dus probeer (inderdaad) zijn huidige voorspellingen eens als juiste uitspraken te herkennen. Kost je wel wat breintijd, maar goed voor niets gaat de zon op niet waar?

_ILT_ | 06-10-09 | 17:21

steven paul : Wat een lutser ben jij.

Blijf lekker je hoofd in het zand steken.

DOEI.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 17:19

@ steven paul | 06-10-09 | 17:02: Je impliceert samen met Flippo dat er een bubbel in goud is. Ik denk dat dit niet juist is. Ik zeg ook bijdeweg helemaal niet dat je alleen goud zou moeten kopen. Je moet diversificatie toepassen maar niet in dollar gedenomineerde 'waarden' zoals US treasuries. De dollar bepaalt namelijk de waarde van die Treasuries, de dollar bepaalt niet de waarde van goud, commodities of zelfs aandelen in de VS.

@ Flippo: goud staat in dollartermen misschien op de hoogste prijs ooit maar dat komt dan ook vooral door de dollar, niet een vermeende bubbel in goud! Het belangrijkste dat je zou moeten distilleren uit het door Stockton genoemde, en daar heeft hij wonder boven wonder een punt, weg uit de dollar.

Je insinuatie dat goud een bubbel is is voorlopig nog op weinig gebaseerd. Dat de goudprijs zo hoog staat (nogmaals, in dollars!) heeft fundamentele redenen. Deze fundamenten wijzen er daarbij op dat het nog wel een stukje hoger kan, dat de hoogste prijs ooit is bereikt doet daar weinig aan af behalve als je wat arbitraire niet-substantiële bezwaren opdist.

_ILT_ | 06-10-09 | 17:18

@ seven 17:05
Achteraf juiste uitspraken laten zien is niet zo moeilijk. De kunst is juist om vooraf de juiste uitspraken te herkennen.

steven paul | 06-10-09 | 17:15

steven paul | 06-10-09 | 16:52

Dit is geen-stijl en dan mag dat... lol

als ik moet lachen, onderdruk ik dat niet.

michzelluf | 06-10-09 | 17:13

_ILT_ | 06-10-09 | 16:30
Ik zeg niets over de maximumprijs van goud in euro's. Ik zeg alleen dat je niet op de top moet kopen. Als ik bij Goldfingers | 06-10-09 | 16:33 lees dat goud op dde hoogste prijs ooit staat weet ik voldoende: niet kopen. Dat moet je doen als goud op de laagste prijs ooit staat. Buy low, sell high. Maar dat is een les van de wijzen als Warren Buffet. Niet voor de laggards die op de top van de markt in actie komen.

Flippo | 06-10-09 | 17:03

@ _ILT_ 16:58
Jij hebt waarschijnlijk goud nog nooit gigantisch in waarde zien dalen. De mensen die een huis kochten met een tophypotheek en nu in de problemen zitten hebben onroerend goed nog nooit gigantisch zien dalen. Mensen die aandelen leasden hadden de beurs nog nooit zien crashen. De hele financiele wereld is bubbel na bubbel.

steven paul | 06-10-09 | 17:02

Hoppa, weer naar boven! $ 1043!!

MMA | 06-10-09 | 17:02

@ steven paul | 06-10-09 | 16:58: Wat er op de korte termijn gebeurt is natuurlijk compleet onbelangrijk als de endgame duidelijk is. En dat issie. De genoemde investeerders zijn inderdaad geen 'market-timers' wat sowieso geen enkele fundamentele basis kent anders dan gokken. De lange termijn waar Rogers e.d. het over hebben kan trouwens wel eens dichterbij zijn dan je denkt. Bedenk ook even dat de market-timers gemiddeld echt geen geld verdiend hebben de afgelopen 10 jaar, de genoemde investeerders kochten goud en commodities alsmede aandelen in Azië toen goud b.v. nog rond de $300 stond en de Chineze aandelenbeurs op 1/10 van nu.

_ILT_ | 06-10-09 | 17:02

@ _ILT_ 16:48
Ik heb wel eens wat bekeken van die mannen, maar deze doemdenkers zitten op de korte termijn erg vaak mis met hun voorspelling. Dus ik ga zeker geen langetermijnbeslissingen nemen met hun adviezen in het achterhoofd. Als ze het op korte termijn niet weten, dan weten ze het op lange termijn ook vast niet.

steven paul | 06-10-09 | 16:58

@ steven paul | 06-10-09 | 16:52: Als er een hype is waar goud het onderwerp van is dan is het wel de hype waar aan jij de oren laat hangen en het niet als instrument ziet om je welvaart te beschermen. Het zij zo.

_ILT_ | 06-10-09 | 16:58

*afwachten gaat tot de U.S. of A. die olievelden vandie achterbakse saudies over gaat nemen*

Jezweetzelluf | 06-10-09 | 16:57

@ michzelluf 16:42
Twee keer nee: ik heb dat niet op school geleerd. Nee, ik begrijp niet wat je bedoelt. Dat moewhahaha siert je trouwens niet en zet je argumenten zeker geen kracht bij.
@ _ILT_ 16:41
Dat digitale is inderdaad een grotere faktor dan papier en inkt, die beide in theorie wel beperkt zijn. Aangezien ik denk dat goud gehyped wordt, verwacht ik dat men over een tijdje minder papiertjes (of getalletjes op een schermpje bij internetbankieren) terugkrijg voor dezelfde hoeveelheid goud als nu. Dus wil ik geen goud.

steven paul | 06-10-09 | 16:52

@ steven paul | 06-10-09 | 16:40: Ik kan ook niet 10 jaar vooruit kijken maar de endgame is duidelijk: de dollar en vrijwel alle flink geïnflatteerde valuta inclusief de euro gaan flink aan waarde verliezen ten opzichte van de goederen die je er nu van kan kopen. Je geld in obligaties gedenomineerd in dollars doen is dan (no offence) het domste wat je kunt doen. Je wilt in zaken investeren die inherent waarde hebben, fiatgeld heeft dat per definitie niet. Zoek eens op YouTube onder de zoektermen 'Jim Rogers', 'Marc Faber' en/of 'Peter Schiff' in combinatie met dollar en doe er je voordeel mee. Mij kan het persoonlijk geen zak schelen waar de dollar en euro qua koopkracht heengaan omdat ik net van de uni kom en loaded met schulden ben. Ik ga dus alleen maar voordelen hebben van hoge inflatie.

Nadeel is dat het pensioen van me ouders en kennissen flink gevaar lopen.

_ILT_ | 06-10-09 | 16:48

steven paul | 06-10-09 | 16:35

dat heb je zeker op school geleerd? moewhahahahah...

De waarde wordt dus niet door schaarste bepaald.... met 6 miljard mensen als je begrijpt wat ik bedoel...

michzelluf | 06-10-09 | 16:42

@ steven paul | 06-10-09 | 16:35: Papier en inkt is schaars? Ja toch! Dat is ook precies de reden dat we tegenwoordig een fiat valuta hebben en geen commodity currency, juist omdat papier en inkt niet zo schaars is zodat je het lekker bij kan drukken (bij wijze van, alles gebeurt nu vooral digitaal). Goud en zilver hebben naast de potentiële monetaire waarde, ook industriële en consumptiegoederen waarde. Relatief gezien is de inherente waarde van papiergeld, nul, niks, nada, niente, nakkes, zero, zit!

_ILT_ | 06-10-09 | 16:41

@ _ILT_ 16:33
Ik ben absoluut schuldenvrij. De vraag van Seven was wat ik zou doen als ik 10 jaar niet aan mijn geld zou kunnen komen. Ik kan geen 10 jaar vooruitkijken, maar als ik de keus zou moeten maken om 10 jaar goud in de kluis te zetten of 10-jarige amerikaanse obligaties te moeten kopen, dan zou ik voor het laatste kiezen.
Voorlopig ga ik er vanuit dat er nog wat deflatie komt. Daarna zien ik wel weer.

steven paul | 06-10-09 | 16:40

@ yokiamy | 06-10-09 | 15:51: Legal tender laws, je mag niet eens betalen in euro's in NZ of Australië, dus je moet sowieso omwisselen wil je iets kunnen kopen. Je bent dus afhankelijk van de prijs van de euro t.o.v. de valuta aldaar. Deze legal tender laws zijn ook de reden dat de Dow zo veel stijgt de laatste tijd, mensen vluchten vanuit cash naar iets dat inherent waarde heeft zoals de achterliggende assets van aandelen in bedrijven, goud en commodities.

_ILT_ | 06-10-09 | 16:38

@ michzelluf 16:26
Goud en zilver zijn metalen. Geld is papier. De waarde ervan wordt door schaarste bepaald. Niet meer en niet minder. Er zijn nog wel meer schaarse artikelen te verzinnen. De grap is juist om die te kopen als ze niet zo schaars zijn. En ze weer te verkopen als ze wel schaars zijn.

steven paul | 06-10-09 | 16:35

@ steven paul | 06-10-09 | 16:28: Als je positief staat en geen schulden hebt maar wel cash, doe dat dan lekker in Aziatische assets, goud en commodities, als je niet teveel koopkracht wil verliezen. In de jaren '70 verloor de dollar 2/3 van z'n waarde. Dat ben je vast vergeten of je was nog niet geboren. Ongefundeerde hoop en ignorance is bliss mentaliteit is een slechte raadgever voor investeren m.i..

_ILT_ | 06-10-09 | 16:33

Dat goud het goed gaat doen in termen van dollars wil niet zeggen dat dit ook zo gaat zijn in termen van euro's. De inflatie (toename van het geldaanbod en money base) is in de EU overigens net zo hoog als in de VS dus het lijkt me sterk dat de euro een significante prijsinflatie kan voorkomen, uiteindelijk is de dollar namelijk nog steeds de reservevaluta van de wereld. De euro is gebackt door dollars, als die waarde naar de haaien gaat, zo ook de euro.

@ Flippo | 06-10-09 | 16:20: Goud kan wel naar $5000, wat voor ons interessant is wat de prijs van goud zal zijn in euro's, dat is toch immers waar wij mee betalen, niet waar? Je maximumprijs van goud is overigens compleet uit de lucht gegrepen. Onderbouw is anders dan 'dat vind ik'. Leuk dat je meepraat hoor.

_ILT_ | 06-10-09 | 16:30

@ seven 16:19
Als ik tien jaar mijn geld ergens vast moest zetten, zou ik het eerlijk gezegd ook eerder vastzetten in dollars dan in euro's.

steven paul | 06-10-09 | 16:28

[koopt gelijk 100 kilo]

Sliptong | 06-10-09 | 16:28

steven paul | 06-10-09 | 16:24

goud en zilver is waarde

geld is papier

michzelluf | 06-10-09 | 16:26

Door de 1040 nu... lol

We gaan nog ooit vallen, dat geloof ik wel

michzelluf | 06-10-09 | 16:25

@ seven 16:19
Weinig keus: goud of dollars. Ik zou aandelen kiezen. Maar als ik moest kiezen: dan dollars. Goud lijkt me gehyped te worden.

steven paul | 06-10-09 | 16:24

Flippo | 06-10-09 | 16:20

Waarom papier houden waar je straks je kont mee kunt afvegen.

Waarom hebben we een top bereikt?

michzelluf | 06-10-09 | 16:24

Uhm... Hoezo wordt de euro zoveel hoger? In ieder geval niet in verhouding tot yuan en yen, als die ook in het mandje terechtkomen.

Dolle Dries | 06-10-09 | 16:21

Waarom iets kopen dat al hoog of al op de top staat? Dan kun je geen winst meer maken - het kan alleen maar omlaag gaan. Je had goud moeten kopen toen 't op $ 250 stond. Dan heb je er wat aan. Op de top kopen en op de bodem verkopen - dat is iets voor lutsers. En voor Willem Middelkoop. Want die verdient daar aan.

Flippo | 06-10-09 | 16:20

steven paul | 06-10-09 | 16:17
Je doet je boodschappen er ook niet mee, maar zie het zo.
Als je nu moet kiezen, je gaat op 10 jaar op wereldreis en moet je vermogen opslaan, doe je dat voor die 10 jaar liever in goud of dollars?

seven | 06-10-09 | 16:19

@ Goldbug 16:11
Ik meende dat er in Zimbabwe sinds kort ook met buitenlands geld betaald kon worden. Of ze er met goud betalen, weet ik niet. Er wordt wel met goud betaald door gouddelvers in de Zuidamerikaanse rimboe. Maar voorlopig kun je overal in de wereld beter terecht met geld dan met goud. En op het moment dat dat niet meer kan kun je beter zorgen dat je wapens hebt.

steven paul | 06-10-09 | 16:17

Hoge goudprijs, altijd een leuke indicator voor de volgende recessie / depressie.
Wat wordt het nu, double dip recessie, maar als de vorige klim nog niet eens voltooit is is het meer een ride naar de bottem en daarna flat VL______

seven | 06-10-09 | 16:17

steven paul | 06-10-09 | 16:08

Bij zilver is het BTW, goud is BTW vrij...

michzelluf | 06-10-09 | 16:14

@CoJoNes 16:08: Het enige woord dat ik uit die post begrijp is "goud"....

Muxje | 06-10-09 | 16:14

@ steven paul

Kun je ze dat ook even gaan vertellen in Zimbabwe, daar hebben ze dat dan kennelijk niet begrepen en betalen er letterlijk met grammen goud

Goldbug | 06-10-09 | 16:11

Economische scholing van Stockton is een beetje beperkt. Er zijn veel meer voordelen dan nadelen als de euro een belangrijkere rol gaat spelen.

1) Ten eerste vindt het overgrote deel van de handel van een land als Nederland toch binnen de EU plaats.

2) Je kan goedkoop grondstoffen importeren

3) Europa verdient geld met het printen van geld. Het drukken van geld kost immers minder dan de waarde van het geld. Door de wereldwijde vraag naar Euro's treed er geen inflatie op.

4) De rente op Europese obligaties zal relatief laag blijven als de vraag toeneemt waardoor de staatsschuld van de landen in Europa en dus ook die van Nederland minder geld kost.

In feite kan je als je munt dusdanig belangrijk is, lekker boven je stand gaan leven, zoals de VS de afgelopen decennia hebben gedaan.

VerenigdeNederlanden | 06-10-09 | 16:10

stomme olie landen. Palladium is juist het nieuwe goud 2.0

Drs. Ing. Xforce | 06-10-09 | 16:08

Ook de USDCAD zet een 12 maands laag. Gelukkig had ik daar een fijne short op.
Freeride met 50 pips verzekerd. Leuk dat goud. Koop meer, heren, koop meer!

CoJoNes | 06-10-09 | 16:08

Nog eenmaal voor alle goudkevers: met goud kun je nergens betalen en dat zal voorlopig ook wel zo blijven. In het gewone betalingsverkeer kun je namelijk niet zien hoeveel goud het daadwerkelijk bevat. Goud kan pas algemeen geaccepteerd worden als betaalmiddel als er een munt van geslagen wordt zodat het voor iedereen duidelijk wat deze munt dan precies waard is.
Bij fysiek goud moet je trouwens ook BTW betalen.
ALs het monetaire systeem in elkaar gaat donderen kun je beter lood kopen dan goud. Wordt algemeen geaccepteerd als betaalmiddel, tenminste als het gegoten is in een niet te klein kaliber.

steven paul | 06-10-09 | 16:08

@computerlove | 06-10-09 | 15:37

Rest van de wereld ben jij? Newsflash een groot deel van de wereld heeft het nooit goed gehad. De verhoudingen gaan gewoon veranderen. Niets nieuws aan. Geen enkel land/werelddeel kent oneindige welvaart. Kun je proberen te forceren maar dan komt de klap alleen maar harder aan.

Uhh | 06-10-09 | 16:07

Waar maakt iedereen zich druk om. Dit is toch kapitalisme op zijn best. Als je niets waard bent moet je plaatsmaken voor iets anders.

Uhh | 06-10-09 | 16:00

-weggejorist en opgerot-

Niko Beliæ | 06-10-09 | 15:58

Als je de inflatie meerekent is het goud nu ongeveer op de helft van zijn waarde eind 70-er jaren.. dus er zit nog wel wat opwaartse potentie in.. een dikke duizend dollar voor een troy ounce klinkt natuurlijk heel wat.. maar vergeleken met de waarde van eind 70-er jaren(de laatste top) stelt het nog niet zoveel voor.
En een nieuwe top is ook altijd nog mogelijk.

pielewaaier | 06-10-09 | 15:57

@michzelluf | 06-10-09 | 15:49
Ik handel intraday, valuta en soms een beetje goud en olie. Het zal mij een zorg zijn of de dollar wint of verliest en of olie goedkoper of duurder wordt. Ik verdien m'n geld met het herkennen van trends, retracements en swings.
Als de media de goudprijs omlaag lult, prima, ga ik toch lekker short?

CoJoNes | 06-10-09 | 15:56

@ransquawktest

Er wordt gegokt in de financiele wereld daar is Las Vegas niks bij, toen ik me begon in te lezen over de deriviaten handel kreeg gingen mijn haren recht overeind staan. Dat een stelletje bankiers die wezenlijk niets aan de economie bijdragen met hun gegok de hele wereldeconomie om zeep kunnen helpen....

Goldbug | 06-10-09 | 15:51

@meneer de koekenpeer, hoezo zijn mijn euro's niets waard in Australie of Texas? praat geen poep!
Ga uit mijn gezicht!

yokiamy | 06-10-09 | 15:51

Balsaq | 06-10-09 | 15:44

Op deze situatie heb ik al jaren gerekend, allemaal voorzien.
Ik weet wat er gebeurd, en wanneer het 'uit de hand' gaat lopen.

Hou je ogen open zodra de prijs boven de 1035 komt, dan kan het allemaal heel erg snel gaan.
1060 is dan the next target, daarna 1100, en vanaf dan is het nagelbijten geblazen. Voor mij dan ook moeilijk te zeggen, maar ik/we richt me eerst op 1035+ 1060 en 1100, en vanaf daar zien we wel weer.
( ik voel me dan ook geroepen om hier mijn mening/visie te plaatsen )

Were on the razors edge. Dat is zeker.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:51

Het bovengenoemde geruchtennieuws over het goud heeft in elk geval de koers van het goud kennelijk behoorlijk in beweging gebracht... dat zegt mogelijk het één en ander over de beweeglijkheid van de koers van het goud.

pielewaaier | 06-10-09 | 15:50

CoJoNes | 06-10-09 | 15:45

Ik waarschuw je, word wakker...

Laat die wekkerradio afgaan.

Media is per definitie indoctrinatie, waarom denk je dat Reuters al het goud nieuws presenteert?

Hoe denk je dat Rothschild aan zijn geld is gekomen?

michzelluf | 06-10-09 | 15:49

@Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:42
Met die redenering zijn doperwtjes ook een volwaardig valuta.

avalonicus | 06-10-09 | 15:46

@michzelluf | 06-10-09 | 15:37
1033 is een historisch hoog. Daar hebben noch de media noch indoctrinatie iets mee te maken.

CoJoNes | 06-10-09 | 15:45

@Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:42:

Dat U ervaring heeft schat ik op waarde, maar de omstandigheden zijn zo uitzonderlijk dat men zich moet afvragen of alle (noodzakelijkerwijs vereenvoudigde) modellen die we hebben van het geheel nog wel een voorspellend gedrag hebben.

Balsaq | 06-10-09 | 15:44

Balsaq | 06-10-09 | 15:38

Dag in dag uit, jaar in jaar uit ervaring.

Rem&Co.

Goud niet als valuta zien, maar als hard-core commodity, is nu precies die 'sheeple' gedachte waar ik het eerder over had.

Zorg eens dat je vooruit kijkt, en leer eens naar de feiten kijken, in India zijn je euro's niets waard, in the outback of australie ook niet, in texas ook niet, in Iran ook niet.
Wat wel overal wat waard is ?
juist.

Een volwaardig valuta dus.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:42

Yeh goldbug.
Heb dit eerder aangekaart, men moet oppassen dat de derivaten handel niet gaat klappen want als dat klapt dan is 2008 gewoon peulenschil.
Derivaten handel gaat het om rond de 600 triljoen!

ransquawktest | 06-10-09 | 15:41

Ach geheim, gewoon niet zeggen waar het over ging... vinden we al jaren normaal.
Als China en Japan stoppen met de amerikaanse staatsschuld te kopen is het heel snel afgelopen.

Geef nou eens toe, Amerika is een 3e wereld land, hoe durven ze toch zo een grote muil te hebben.

Waarom wordt er nu niet Aluhoedje geroepen nu er Conspiracy in het onderwerp staat. is wel des te geenstijls. Of denken we toch dat er een kern van waarheid in steekt.

m0rph3u5 | 06-10-09 | 15:40

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:22De markt is de markt niet meer... zoals michzelluf zegt een groot corrupt en manipulatief spel spel voornamelijk door de grote(zaken)banken
Zij denken alles in de hand te hebben,maar ook op dit ''hogere''strijdtoneel gaat het een keer mis... misschien is het spel wel in z'n eindstrijd,waar het gaat om de genadeslagen en de absolute heerschappij.
De beurs is zelfs geen casino meer.

pielewaaier | 06-10-09 | 15:39


Het volgend artikel gaat in op de mogenlijkheid dat de Chinezen gaan defaulten in een aantal derivatives wat de short posities van Westerse banken in goud en zilver in problemen kunnen brengen.

news.silverseek.com/TedButle r/1252075929.php

Als dat het geval is kan het hard gaan, maar houd er rekening mee dat westerse banken er alles aan doen om dit te voorkomen en de goudprijs zullen blijven drukken

Goldbug | 06-10-09 | 15:38

@Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:37:

Dat concludeer je snel. Vertel eens.

Balsaq | 06-10-09 | 15:38

@ Meneer de koekepeer

Als je goud als valuta gaat bekijken moet je even terug naar je Alex Beginnerscursusje lijkt mij.
Goud is een commodity, die GENOTEERD is in een andere valuta dan waarmee jij je bammetjes in de AH afrekent. 2% in een commoditymarkt is GEEN smackdown, je kan el-uu-ellen wat je wil. Kijk je uit voor je vingertjes als je naast het plankie slaat???? Stelletje hypehopper-wannabees....

Rem&Co. | 06-10-09 | 15:37

Oke, goud blijft stabiel net tussen 1030~1035 (heel belangrijke weerstand grens)

Afsluiten maar, het feest is voorbij.

Eind van de dag verwacht ik een pull-back onder 1030.

De jongens houden hun grip op de goudmarkt, tot nu toe.

Eind van de dag onder 1030.

Het feest is voorbij, morgen weer meer.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:37

CoJoNes | 06-10-09 | 15:33
in dit geval 1033 is altijd zeer zware resistance.

Je bedoelt een resistance geïndoctrineerd door de media in een 'markt'... LMAO
Ik benhet met je eens maar ik zou zeggen: 'normaal' zijn.

michzelluf | 06-10-09 | 15:37

Mensen kunnen lachen om het instorten van de VS, maar dit sijpelt wel door naar de rest van de wereld. HAHAHAHA haha .......... ha.

computerlove | 06-10-09 | 15:37

Even voor de Valuta handelaren.

EUR/USD offers vanuit het midden oosten rond d 1.4750
AUD/USD heeft een exotic optie barrier op 0.8900.
Goud, ziet er naar uit dat het een inverted hammer wordop de uurgrafiek.

ransquawktest | 06-10-09 | 15:36

@Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:29
Doe niet zo raar. Een historich high, in dit geval 1033 is altijd zeer zware resistance. Een retracement richting 1017 zou niet meer dan normaal zijn.

CoJoNes | 06-10-09 | 15:33

Mighty Mouse 9 | 06-10-09 | 15:29
Hoge transactiekosten zijn zo vorige eeuw check eens hoe goedkoop het kan bij bv een Binck of Alex..

seven | 06-10-09 | 15:33

Rem&Co. | 06-10-09 | 15:30

Nee.

Heb je goud wel eens als een valuta bekeken ?

2% is meer als een volwaardig smack-down te noemen.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:33

Lijkt verdacht veel op de VPRO docu uit 2005! "De dag dat de Dollar valt".

video.google.com/videoplay?docid=-7895...

Ook hier was de conclusie: Wanneer valt de dollar. Niet of deze valt.
Geininge interviews met directeuren van hele grote banken!

Bunaliua | 06-10-09 | 15:33

@ Mighty Mouse 9, heb je gelijk in is normaal ook zo. Maar vandaag 10 Euro erbij. Geen duidelijke verzwakking van de dollar dus de goudprijs stijgt daadwerkelijk hard in $ en Euros

Goldbug | 06-10-09 | 15:33

Gerucht gaat dat BoE ( Bank of England ) de goudprijs aan het checken is. wat willen ze doen dan? Nu goud kopen en dan sraks weer op $200 verkopen zoals Brwn dat destijds heeft gedaan? lol

ransquawktest | 06-10-09 | 15:31

@muxje, idd die was ik even vergeten

yokiamy | 06-10-09 | 15:31

@Mighty Mouse 9 | 06-10-09 | 15:29:

Dat is waar, maar de goud ETFs van de Zürcher Kantonalbank (in CHF) zijn vandaag ook al +2.12% (CHF 3370 / 100 gram, momenteel).

Balsaq | 06-10-09 | 15:31

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:22

Banken manipuleren al vanaf de uitvinding van het derivaat...(niet te controleren financieel off balance speeltuin/graaituin)

De fysieke vraag is geëxplodeerd mogen we de mints geloven... dat is niet terug te zien in de prijs... manipulatie is gigantisch

De FED (=de banken JP Morgan) wil swappen en goudmijnen uitmelken/overnemen denk ik....

michzelluf | 06-10-09 | 15:30

Meneer de koekepeer

Quote: keiharde smackdown naar 1020 of zelfs naar 1010.

Huidige goudprijs: 1031
Stel: terug naar 1010
Is: -$20
Is: $20 gedeeld door $1031 = -1,9%
Dat is gebeurd in twee zuchten en een laf stootje.

Weet waar je over praat, een echte smackdown zou een daling zijn van minimaal 15%. Als de prijs terugklettert naar <$900 en iedereen weer staat te janken.

Rem&Co. | 06-10-09 | 15:30

De VS vloot stoomt op naar Rusland, China, Japan en Frankrijk.

Oerkoendoe | 06-10-09 | 15:30

@ Meneer de Koekepeer,

Jammergenoeg worden wij in euro's uitbetaald dus kijk behalve naar de goudprijs ook maar eens even naar de euro/dollarkoers.
Dan stelt je "winst" in goud nauwelijks wat voor en zeker als je transactiekosten meerekend.

Mighty Mouse 9 | 06-10-09 | 15:29

haha nice, pull-back naar 1030, en direct weer omhoog :D

De stakkers lijken te verliezen.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:29

Futures S&P staan op +0,75%

CoJoNes | 06-10-09 | 15:25

April 2010 goud is reeds verhandeld voor 1040 :D

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:25

@ yokiamy | 06-10-09 | 15:15

Wat dacht je van de westerse vrijheid? En dat is maar een voorbeeld.

ecologiste | 06-10-09 | 15:22

michzelluf

Dit keer is het echt anders.
Iedereen heeft de smerige spelletjes die de centrale banken spelen door.

Ze kunnen het niet langer onderdrukken, de druk wordt steeds groter, en er komt een moment van eruptie.
My gut tells me we're close at this point.

Over 10 minuten weten we een heel stuk meer.

Over 10 minuten zal zichbaar zijn of de banken keihard manipuleren, of dat ze hun grip echt aan het verliezen zijn.

Geloof mij maar, de spanning is om te snijden.

*snijdt*

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:22

@yokiamy 15:15: Smith & Wesson. Fijne revolvers.

Muxje | 06-10-09 | 15:21

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:17

De banken weten al precies hoe alles moet en gaat aflopen...

michzelluf | 06-10-09 | 15:20

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:13

Niet zo snel...

Het is al vaker gebleken door stop-lossers eruit te knikkeren, de boel weer de andere kant op te sturen...

Het gaat om de verrassing op korte termijn, daar wordt geld verdient... en mensen worden gedemotiveerd te beleggen/speculeren met goud.

Het is een corrupt manipulatief spel en geen markt...

michzelluf | 06-10-09 | 15:18

Heb op € 703 per ounce gekocht! xD!

MMA | 06-10-09 | 15:18

Over een kleine 15minuten wordt het pas echt interessant.

Dan gaat beurs in Amerika open.

Ik voorzie slecht 2 dramatische scenario's

1.) goud schiet omhoog richting de 1060
2.) keiharde smackdown terug naar de 1020 of zelfs 1010

De grote banken zullen niet zonder slag of stoot opgeven. FIGHT !

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:17

Overigens vraag ik me af of de prijs van goud veel verder zal stijgen. Als je kijkt naar de geschiedenis lijkt me het niet erg waarschijnlijk, maar ja resultaten behaald in het verleden...

ecologiste | 06-10-09 | 15:17

ik zeg, investeer in huizen, als straks de huizenmarkt aantrekt ben je spekkoper!

yokiamy | 06-10-09 | 15:17

als iedereen meedoet is er niks aan de hand en is amerika starks failliet, lijkt mee een goede zaak, noem mij 1 voorbeeld van iets goeds dat uit amerika gekomen is!
een Maglite misschien?

yokiamy | 06-10-09 | 15:15

Fiat Geld is in feite niet veel anders dan aandelen World Online, is het niet Nina?

seven | 06-10-09 | 15:15

CoJoNes | 06-10-09 | 15:12
Je zou bijna denken dat het rendabel is om een topic te kopen op GS nadat je zelf een positie hebt ingenomen. Bijna

seven | 06-10-09 | 15:13

Nice !

Als een pijl naar de 1036 !

Er zou een kleine weerstand op 1060 liggen.

1060 is the next target, daarna 1100.

lol voor alle stakkers die de boot gemist hebben !

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:13

1040 voor goud en amper reactie in de EURUSD. Dat is erg vreemd.

CoJoNes | 06-10-09 | 15:12

Komt goed uit, ik ga vanaf januari in de VS wonen! Aangezien ik toch geen dollars betaald krijg komt het mij goed uit!

biochemie_nerd | 06-10-09 | 15:12

Goud is door de $ 1033!

MMA | 06-10-09 | 15:09

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:07
Hoe zit het met de etf's op indexen. (Ik noem een ETF van iShares op de aex ? )
*Zomaar vraagje tussendoor* ;)

seven | 06-10-09 | 15:09

@ dam-dame | 06-10-09 | 14:35

Lijkt me geen slechte analyse.
JPB en Bos hebben zitten smoezen met Obama. Er wordt wat bekokstoofd.
Denkt u trouwens dat er binnen een jaar oorlog komt in Iran?

ecologiste | 06-10-09 | 15:08

Allemaal geenstijlers die aan het inkopen zijn zeker ;-)

Goldbug | 06-10-09 | 15:08

Krak, weerstand $1030 genomen alsof ie niet was, $1036 nu

Goldbug | 06-10-09 | 15:08

pielewaaier | 06-10-09 | 15:00

klopt.

You ain't seen nothing yet, aldus R. Reagan.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 15:07

ransquawktest | 06-10-09 | 14:51

Je praat mij woorden in de mond die in niet gezegd heb!

1929 was een monetaire deflatie en is ook niet te vergelijken met 2009, heb ik dat gezegd? Nee! Ik zei dat in navolging van jouw stelling dat bij monetaire deflatie goud geen goede optie zou zijn.
die goudkoppeling is me uiteraard bekend...

Goud kopen is nu een kans... zo zie ik het. Je kan straks misschien voor 700 dollar kopen, ok... maar je wil niet de boot missen.
Ikzelf zou canadese zilver en goudmijnenaadelen (in canadese dollars) kopen en sommige juniors, NADAT de beurs weer klapt....

Doe je eigen onderzoek... en laat jezelf niet te snel overtuigen..

michzelluf | 06-10-09 | 15:07

Zo, he he net 40 kilo goed gekocht wat een gesjouw met die handel zeg, waren die dollars wel wat handiger.

Uw Verzekeringsadvis | 06-10-09 | 15:06

-weggejorist-

Hercules | 06-10-09 | 15:02

*start import USA - Nederland*...

da wizard | 06-10-09 | 15:01

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 13:53
Als jou bewering juist is en dat 94% van het electronische goud(de etf's) ongedekt is... wat ik me bij de huidige bankiersmentaliteit best kan voorstellen......,dan betekent dat een gigantische onevenwichtigheid in de gehele financiele wereld.

pielewaaier | 06-10-09 | 15:00

CoJoNes.
Dat kan idd rond de 1.5000. Echter vind ik de zwitserse interventie ook maar slapjes.
ze moeten gewoon zo doen zoals India vorige maand deed. 500 miljard dumpen.
dat deden ze toen met de EUR/USD. Doe zo een bedrag met USD/CHF IPV 10 miljard of zo.

ransquawktest | 06-10-09 | 14:59

Rem&Co. | 06-10-09 | 14:48

Ja, als GS nu waarschuwd om goud te kopen, red dat mensenlevens ja.
Je slaat de plank volledig mis.

ransquawktest | 06-10-09 | 14:51

Succes, ik hoop voor je dat het tegen die tijd nog in fysieke vorm te krijgen is.
Maar ik betwijfel het.

Jullie zijn overigens beide de klassieke definitie van 'sheeple'
Jullie weten het zo goed, maar handelen altijd te laat.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:58

CoJoNes | 06-10-09 | 14:52
En wat denk je dat Jappen doen? Enige reden dat we hier blijven hangen en niet hard door de 80 heen gaan is omdat die jongens usd blijven kopen

watzitjenou | 06-10-09 | 14:57

Ca. 25 jaar geleden werd ik als europees lid van een amerikaanse denktank uitgenodigd om voor een select gezelschap amerikaanse senatoren om een verhaal te houden over de wisseling van de economische macht in een toekomstige globaliserende wereld.
Toen het applaus was weg geëbd, werd ik uitgenodigd voor een pilsje aan de bar.
En een van die cowboys vertelde me toen:
"Nice story, wise guy. But you forgot 2 elements:
1. We are americans. We shoot first and then we talk!
2. The dollar is our currency, but your problem!"
Later kwam ik zijn naam weer tegen als een van de naaste adviseurs van George W. Bush.

Mr. Bator | 06-10-09 | 14:55

Het wordt straks echt leuk als de EURCHF weer rond de 1.50 komt. Gaan die Zwitsers weer franken dumpen
Zet de buy limits maar klaar.

CoJoNes | 06-10-09 | 14:52

Michzelluf

Je kunt 1929 niet vergelijken met 2009.
Dit al om een heel belangrijk reden.
omdat goud toen nog gekoppeld was aan de dollar.
Ik kom nooit op reuters, ook niet op bloomberg en al helemaal niet op CNBC pump monkeys.
Vergeet ff ook iet te melden dat de huidige raly in goud is begonnen doordat China televisie spotjes had op de Chinese staatstelevisie.
Ik ga me echt kapot lachen zodra de VS een interventie gaat doen zoals de SNB.
Maar geloof m, Als de VS gaan ingrijpen dan zal dat bruut worden.
En zodra de FED begint met het terugtrekken van geld uit de markt dan zijn de garen ook rijp. zie 208. daar trok de FED in een dag 100 miljard uit de markt. gevolg, kaboom met een kettingreactie. ergens in oktober schrok de markt zo enorm dat er in 2 uur tijd meer dan 500 miljard uit de VS vloeide waarop Paulson de boel stil heeft gezet. Maar goed, ga lekker goud kopen. Ik koop wel ergens rond de 700 straks.

ransquawktest | 06-10-09 | 14:51

Rem&Co. | 06-10-09 | 14:48

Ook geluk... met een centraal fractural reserve system ben je afhankelijk van beslissers....

michzelluf | 06-10-09 | 14:51

@michzelluf 14:25
Vooral de banken van Bos-Beheer, graties nieuw geld krijgen als het oude *huh?* zomaar ineens kwijtgeraakt is.
Zonder gekheid, de kleine conservatieve banken doen het in 0031 goed, wereldwijd is niet mijn metier, kan ik weinig zinnigs over zeggen.

koolteer | 06-10-09 | 14:51

watzitjenou | 06-10-09 | 14:43
Welnee, GS zit vooraan in de nieuwchain. Pas als de televaag in chocola het over campingrally's gaat hebben is het moment om keihard te verkopen en weg van de beurs te rennen.
*Contrair denken, is ook een kwestie van timing*

seven | 06-10-09 | 14:50

Een sterke munt is nooit slecht. Het zet aan tot eigen productie. Produceren is economisch gezien altijd beter dan consumeren. Wat de dollar nu nog in leven houdt is dat landen die de V.S. hebben geleend verlies zullen moeten nemen als ze de dollar laten vallen.

laudrup | 06-10-09 | 14:49

@Meneer de koekepeer

Dus als de dollar valt en de aandelenmarkten 180 graden draaien, zal dat mensenlevens redden?? I doubt it...
Geloof me, ik ken de feiten en dit soort verhalen spoken altijd rond en doen meer kwaad dan goed. Wees reëel en signaleer dat er optimisme heerst momenteel (terecht of onterecht, dat doet er niet toe). Dat het ergste nog moet komen weten we allemaal, maar ernaar handelen doet vooralsnog niemand. Roep allemaal maar dure termen als retracements enzo. Vroeg of laat krijgt iedereen een keertje gelijk en is iedereen blij. Ik profiteer nu en straks ook van de daling. Kwestie van timing en analytisch vermogen.

Rem&Co. | 06-10-09 | 14:48

ik denk dat een artikel met deze strekking op GS een goede indicatie is dat goud gepiekt heeft
* koopt direct wat dollars *

watzitjenou | 06-10-09 | 14:43

ransquawktest | 06-10-09 | 14:23

Jij bent een mooi voorbeeld van indoctrinatie... wat een onzin!

De bronnen zijn allemaal CFR gerelateerd.

1. Reuters en Bloomberg melden deze onzin. Wanneer er een WK devalutie bezig is, is papierengeld niet iets wat je moet hebben. Die berichten van 1000 dollar is om goud minder belangrijk te maken naar de buitenwereld ander komt er een run en kunnen de derivaten niet meer terugbetaald worden. Kijk wat er gebeurt met Barrick Gold...
Reuters was al in 1875 opgekocht door Rothschild (slim he van die niet-Kahzaarse Joden), sindsdien hoor je die naam ook nergens meer, maar wel Bill Gates...
Reuters levert dus gecensureerd nieuws mbt goud zodat de banken lekker op short kunnen cashen. Laat je dus niet naaien met FTS's.. Het zijn vieze smerige spelletjes wat zijn weerga niet kent.
Zelf verwacht ik dat goud nog een duik kan maken wanneer de beurs mocht crashen, maar hij komt er nog sterker uit...

2. Is geen reden... waar is de boodschap??

3. China heeft onder de tafel al lang een gedeelte van die 2 triljard (MSM) geswapt voor fysiek goud... Ik zeg brown's bottum zie youtube... omdat het geen logische actie was...

4. Je hebt dus nieuws en nieuws, zoals Middelkoop al aangaf.
De elite hebben geen belang bij de waarheid.

5. Dat kan... dat zie ik als een mogelijkheid maar daarna krijgen we weer een suckerrally... via geldschepping... DOW naar 30.000 pnt en hoger...

6. In 1929 was goud een perfecte (=de beste hedge) tegen deflatie, dus wat zanik je???? Dat confiscatie om de hoek kwam kijken, maakte niet veel uit.

We hebben nu tegelijkertijd prijsdeflatie icm met monetaire inflatie....

Uw antwoord?

michzelluf | 06-10-09 | 14:43

India mag dan (tijdelijk) gestopt zijn met kopen, China en Rusland kopen als bezetenen.
Met name China.

China heeft groot gelijk.

India, China, en Rusland, hebben al div. keren hints gegeven om over te gaan op de goudstandaard.

De laatste 13Miljard IMF gold sale is direct naar China gegaan, China betaalde handje contantje.
Gotta love that.

China kan wel eens het land zijn waar ik later heen verhuis. Het gaat er daar tegenwoordig kapitalistischer aan toe dan in Europa en Amerika.
Zie je de ironie ?

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:40

IMG = IMF.. by bad..

seven | 06-10-09 | 14:40

Goldbug | 06-10-09 | 14:38
Centrale banken en met name het IMG zijn goud aan het verkopen, die willen de goudprijs vanwege psychologische effecten niet ver boven de 1000,-- hebben. Maar als je lang genoeg doorgaan met verkopen hebben ze geen goud meer om de prijs onder water te houden. nyinvestingmeetup.blogspot.com/2009/09...

seven | 06-10-09 | 14:40

Ruilhandel? Iemand? Ik heb een peer, wie heeft er een ei?

Drs.. Gelul | 06-10-09 | 14:38

In ieder geval interessant om de goudprijs in de gaten te houden, $1030 wordt als een zware weerstand gezien op het moment $1029
Site met handige grafieken (bijna real time) goud.com/
Hier heb je ook een Euro goud grafiek, voor ons natuurlijk veel belangrijker

Goldbug | 06-10-09 | 14:38

@ransquawktest | 06-10-09 | 14:32
Niet helemaal waar, de euro zit in een retracement richting 1.4750 en zal vanaf daar in een redelijk steile lijn richting de 1.38-1.40 zakken.
Just my two eurocents.

CoJoNes | 06-10-09 | 14:37

Meneer de koekepeer.

Even serieus. check al de schepen die niet varen. baltick dry index.
Zie de grootste goud koper ( India ) ewoon gestopt zijn met goud kopen boven de 1000 dollar per ounce.
In worst case scenario ik zeg het nu.
S&P testen van 1142 goud naar 1150 en dan dondert de boe in elkaar. W shape zeg maar.

ransquawktest | 06-10-09 | 14:36

CoJoNes | 06-10-09 | 14:33
Ik zag je gemiddelde in de grafiek laatst, niet slecht.

seven | 06-10-09 | 14:36

Er komt uiteindelijk 1 wereldmunt met 1 wereldwijde superstaat.
Deze superstaat staat momenteel bekend onder de codenaam NEW WORLD ORDER. Vroeger behoorde dit in het complotdenkershoekje, tegenwoordig praat Obama hier openlijk over op TV en propageert dit.
De samensmeding van EU tot een kleine superstaat is hier een onderdeel van. Daarom wordt het ook JA ook al zegt de bevolking NEE. (schijndemocratie, een nieuwe religie)
Men is ook bezig met de opzet van een African Union en een Azian Union.
Uiteindelijk zullen deze staten ook verenigen tot deze zogenaamde nieuwe wereld orde.

Het beeld wat nu van de NWO bestaat is dat dit in de vorm van een politiestaat zal gebeuren waarbij burgers meer als sociaal gedwonge slaven in vrijheid geloven die ze helemaal niet hebben. Dit zie je in de VS en de EU al. Waar het gros van de bevolking als loonslaaf werkt en denkt dat hij vrij is, maar dit helemaal niet is. De onwetendheid van burgers zal ze duur komen te staan.

Spannende tijden om in te leven in ieder geval... staat een hoop te gebeuren. Hoe het allemaal precies uit gaat pakken weten we niet, maar zonder slag of stoot zal het niet gebeuren, daarnaast hebben we het uitzonderlijk lang zonder oorlog gedaan hier. Als je de geschiedenis er op naslaat komen zulke lange momenten van rust bijna nooit voor.

Je merkt ook dat de maatschappij grilliger wordt en er een enge sfeer in de lucht hangt. Zeker in Nederland. Dit speelde zich vlak voor de tweede wereld oorlog ook af

dam-dame | 06-10-09 | 14:35

Rem&Co. | 06-10-09 | 14:31

Tussen paniek zaaien en mensen levens redden zit in deze weinig verschil.

Kijk liever naar de feiten.

Alle lichten staan op rood in de economie.
De opleving die we gehad hebben is gesubsidieerd, time for the smackdown !

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:34

Het motto op dit moment in de financiele markten is eigenlijk heel simpel:
Somethings gotta give.

Mijn voorspelling is dat de S&P eerder instort dan de dollar, wat juist een sterkere dollar tot gevolg zal hebben en dus ook weer een daling van de goudprijs.

CoJoNes | 06-10-09 | 14:33

Trouwens, mensen die in de bankwezen zitten hebben kunnen zien dat het midden-oosten euro's heeft gedumpt vanochtend rond de 1.4750.
Kopers zijn te vinden rond de 1.4600.
Stops net onder de 1.4700

ransquawktest | 06-10-09 | 14:32

Schoenmaker blijf bij je leest. Dit is ongefundeerd paniek zaaien onder de kleine belegger. Stop aljeblieft met het geven van dit soort opruiende adviezen.

Rem&Co. | 06-10-09 | 14:31

happiness | 06-10-09 | 14:26
Als ik u was zou ik maar alvast in uw atoomschuilkelder gaan zitten voor de CIA ook achter u aan zal komen na het lezen van dit bericht.... we zullen we laten weten wanneer de kust weer veilig is.

Mijnheer Pastoor | 06-10-09 | 14:31

Dit zijn wel altijd de leuke onderwerpen op GS... nu merk je pas dat we met een leuk clupje hogeropgeleiden bij elkaar zitten.

Wim-Lex | 06-10-09 | 14:31

Ok, toch maar eens even informeren naar de prijs van een baar goud bij Middelkoop als we door de $ 1030 breken!

MMA | 06-10-09 | 14:30

Middelkoop kom er maar in.

Sir Hackalot | 06-10-09 | 14:30

ransquawktest | 06-10-09 | 14:23

Gelul, goud doet het ook uitstekend in tijde van deflatie.

Check je historische feiten knul, en luister minder naar de propaganda machine die bestaat uit zelfbenoemde economen (keynesianisten) op TV.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:29

Sexy Angela,

Ik denk dat je eerst duidelijk moet inzien dat we geen inflatie hebben en al helemaal geen hyperinflatie. M3 supply word inderdaad niet meer gepubliceerd. dat is dus even gissen hoeveel echte dollars er op dit momentgeprint word. Begrijp dat zolang geld niet rolt en er geen sprake is van inflatie dat commodities ht laaste is waar je in wil speculeren! Wacht maar tot de derivaten handel klapt. dan zul je zien dat de credietcrisis die we tot nu toe hebben gezien peulenschil is.
Derivaten gaat het om 600 TRILJOEN. Wat denk je, dat men dan niet liever dollars op zak heeft? zie wat er gebeurde tijdens een crisis. zie de goudprijs en zie de dollarprijs. Dollar werd duurder en goud kostte minder. Tijdens crisis heb ik liever cash. en dan niet op de bank maar onder mijn kussen.

ransquawktest | 06-10-09 | 14:28

Als de vlucht in goud te grote proporties gaat aannemen en een bedreiging gaat vormen voor het financiele stelsel,zit het er dik in,zoals eens eerder is gebeurd dat het verboden wordt goud in je bezit te hebben... in de VS is dat al eens gebeurd.

pielewaaier | 06-10-09 | 14:28

-weggejorist-

happiness | 06-10-09 | 14:26

Instant Update : We zitten nu tussen 1030~1035 grens !

Benieuwd wat er gebeurd als straks de Crimex (Comex) opent.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:26

koolteer | 06-10-09 | 14:18

Aha... dit wordt lachen...
Welke banken zijn er beter uit de crisis gekomen?

michzelluf | 06-10-09 | 14:25

@ransquawktest | 06-10-09 | 14:23
Ik durf daar binnen nu en 6 maanden wel 1.25 van te maken.

CoJoNes | 06-10-09 | 14:25

@Treurig varken | 06-10-09 | 13:29
Kijk een voor een infinity - www.infiniti-cars.nl/

Je Verzint Het Niet | 06-10-09 | 14:25

CoJoNes | 06-10-09 | 14:13 Zo simpel ligt dat dus niet (aan boek schrijven refereert)
Maar om je vraag in mijn lijn te beantwoorden; een gezonde balans die reële waarde van de valuta weerspiegelt op basis van de economieën van het betreffende land. Olie is een grondstof waarvan de waarde op vraag en aanbod gebaseerd moet worden gemeten in meerdere valuta. Meerdere valuta koppelen aan de olieprijs zou dit verbeteren.

Stroopdoos | 06-10-09 | 14:24

je browser pakt ook: tel.geenstijl.nl, gamert.nl, spitsnieuws.nl, google anelytics, partner.googleadservices.com, schoorsteen.geenstijl.nl, een geenfile.nl.

zoek zelf maar op welke bij jou iptjes passen.

Double | 06-10-09 | 14:23

@Mijnheer Pastoor | 06-10-09 | 14:17
Die euro komt er wel in het VK, eind dit jaar is de koersverhouding EURGBP 1:1, hij staat nu al op 0.9260 en hij kwam bij de invoering van de Euro van 0.62.

CoJoNes | 06-10-09 | 14:23

Ik denk een beetje slechte tijd om goud boven de 1000 te kopen.
Om er zo een paar op te noemen.
1: grootste afnemer van goud is en blijft India. India heeft gemeld in het nieuws dat India geen goud zal kopen boven de 1000 dollar per ounce.
2: De landen die genoemd zijn die zeggen dat het grootste onzin is en dat het een hoax is.
3: China is bezig om de VS kapot te maken. Dit doen ze door zelf de Euro niet zwakker te laten worden. En dt terwijl China het landis dat de hele tjd loopt teklagen over een zwakke dollar.
4: Zodra dit soort artikelen verschijnen in het nieuws dan is het voor mij een duidelijk signaal om afstand te nemen van mijn calls.
5: S&P gaat de 1142 testen. zodra dat gedaan is dan zien we de hel bol weer in elkaar storten en de US$ weer sterk worden.
6: Deflatie.
en ga zo maar door. Goud koop je ter bescherming tegen inflatie. Zolang er geen inflatie is dus geld nit rolt zal ik maar HEEL erg goed oppassen. Zie Euro Dollarkoers binnen nu en drie maanden rond de 1.3500.

ransquawktest | 06-10-09 | 14:23

Hou de kitco.com chart in de gaten, we gaan richting de 1030~1035 grens.

Vanaf daar begeven we ons op 'onbekend' terrein en zou alles in een hele snelle stroom versnelling kunnen komen. Gold 1100 by Friday ?

Het is gewoon zo dat goud potentieel veel hoger kan, terwijl het potentieel om terug onder de 1000 te zakken met de minuut kleiner wordt.

Als je nog geen fysiek goud had, kon dit wel eens je laatste kans zijn om het te krijgen. Goud is al vaak zat uitverkocht geweest bij een hoop edelsmitten. Straks is het uitverkocht, en blijft het uitverkocht, terwijl je euro's aan koopkracht blijven verliezen.

Voor een goede indicatie op wat er dan gebeurd :

www.marketoracle.co.uk/images/2009/Jan...

Onthoud : Je goud wint niet aan koopkracht, maar je euro's verliezen aan koopkracht.
( hoewel goud op korte termijn aanzienlijk aan koopkracht zal winnen als de prijs onderdrukking opgeven wordt door een default van de grote banken )

Kortom, wie nog geen goud bezit is fucked.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:22

@ Bigi bana boy,

Wat jij niet begrijpt en wat de Chinezen wel begrijpen is dat de VS nooit hun schuld zal gaan teugbetalen.
Ze zouden alleen maar meer gaan verliezen door te VS geld te blijven lenen en goederen te verkopen in ruil dollars die in hoog tempo worden bijgedrukt en steeds minder waard worden. China werkt rustig toe naar het moment om de dollar en de VS te laten vallen en een nieuwe wereldmunt past in het schaakspel.

Mighty Mouse 9 | 06-10-09 | 14:22

ok thanx @michzelluf, ik ga na werk even verder kijken, interessante materie

Johnny de Baas | 06-10-09 | 14:21

"De Arabische Golfstaten, China, Japan en Frankrijk willen van de Amerikaanse munt af, zo schrijft de Britse krant The Independent."

De reden dat deze landen van de dollar af willen is evident. Olieproducerende landen, aangevuld met een economische beerput (Japan, waar ze maar een zorg hebben en dat is de waarde van de yen naar beneden laten sodemieteren) en China (als middel om ook hun invloed te doen gelden op de olieprijs).

Sorry, maar een land dat economische cijfers publiceert die geen hond vertrouwt en volstrekt oncontroleerbaar zijn, China dus, die met een kunstmatig gevalueerde munt de olieprijs gaat bepalen? Liever niet.

CoJoNes | 06-10-09 | 14:20

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:01
Zijn die ballen van jou inmiddels ook al van goud?... goud heb ik altijd eenprachtig metaal gevonden... het goud heeft een flink aantal jaren een serie kiezen van mij uitstekend beschermd... en beschermd ze nog steeds.. daar heb ik vertrouwen in.
Dus mij is wel duidelijk dat goud een beschermende werking heeft en anders ben ik wel overtuigd door mensen als Kamer en Middelkoop.

pielewaaier | 06-10-09 | 14:18

@michzelluf 14:11
Dat gaat me vijf lagen alufolie te ver.
De "elite" is onderhevig aan een zelfde devolutie als de neef/nicht volkeren, en dat, door exact dezelfde oorzaak. Er zal gerust een Bilderberg clubje oid bestaan, wellicht zelfs met ranzige incestueze rituelen, maar het lijkt me stug dat Azië zich daar ook maar iets van aantrekt.

koolteer | 06-10-09 | 14:18

Marcus Porcius Cato | 06-10-09 | 14:07
Inderdaad, landen die normaal gezien vechtend over de wereldkaart rollen moeten nu ineens bij wijze van spreke het huwelijksbootje ingaan en een gemeenschappelijke munt creëren? En waarom wel de Fransen mee laten doen, maar de Duitsers buiten beschouwing laten? De Britten zullen nooit de Euro invoeren, want op die dag worden de Houses of Parliament bestormd door een dolle volksmenigte en worden de MP's uit hun zetels de straat op gesleept en de Thames in geflikkerd. Leuk verhaaltje om eens te griezelen, meer niet.

Mijnheer Pastoor | 06-10-09 | 14:17

Ha, de yuan zit er ook bij. De Chinezen hebben nogal wat te goed van de Amerikanen.
Als dat in dollars is zullen ze de val hiervan wel tegenhouden.Zo niet dan kunnen ze straks als eerste het faillisement van de US of A aanvragen.

hekkesluiter | 06-10-09 | 14:17

@Andrós | 06-10-09 | 14:03
Daar kan geen alu-folie tegenop. Een nieuwe wereldorde betekent hier een einde aan de hegemonie van de dollar, niet van marsmannetjes die rectaal een rfid-chip implanteren.

kapotte_stofzuiger | 06-10-09 | 14:16

Andrós | 06-10-09 | 14:03

Alu hoedjes jankerts... waar zijn ze? Check de echte geschiedenis en stel jezelf vragen... Ik weet 1 ding zeker je krijgt geen antwoord... rara....

Voor de Alu roeperts, lees 'de boogeyman' van Peter Stuivenberg en kom erachter dat er veel onbekend is waar heel veel redenen voor zijn.

Het is buitengewoon angstaanjagend dat de schoolboeken de realiteit niet presenteren. We worden gewoon voor de gek gehouden.

michzelluf | 06-10-09 | 14:15

@stroopdoos
In januari van dit jaar kostte een vat olie ongeveer $45 en was de EURUSD koers 1.35
Nu kost de olie $67 en is de EURUSD koers 1.47
even rekenen:
45/1.35 = 33,3
67/1.47= 45,57
Wat heb je liever, een sterke euro of een sterke dollar?

CoJoNes | 06-10-09 | 14:13

@Meneer de koekepeer
ik heb helaas op mijn werk geen tijd het hele stuk te lezen maar als ik het goed begrijp moest je je goud inleveren bij de amerikaanse staat (als je daar woonde dan he ;-) )

Johnny de Baas | 06-10-09 | 14:11

Is dit nog nieuws? Dit is volgens mij al zolang bekend..

BlaroX | 06-10-09 | 14:11

koolteer | 06-10-09 | 13:58

Onderschat de elite niet (de Rothschild dynasty bezit de wereld) en heeft vast een plan om deze nog groter maken...

www.yayabla.nl/news/show_article.php?a...

De VS laten vallen hoort waarschijnlijk bij de plannen.

Dit is een herhaling van Weimark, waarbij het verdrag (=verraad) van Versailles de katalysator is om de 2de wereld oorlog te beginnen...

Wie kent I.G Farben nog?
nl.wikipedia.org/wiki/IG_Farben

En door wie was dat gefinancierd? juist ja...

IG-Farben was het ware geesteskind van de Rothschild's (door de Warburg connectie), en vormde een zeer machtig kartel!!!!!!!!!!!!!!!!

michzelluf | 06-10-09 | 14:11

Maar dit niet alleen uiteraard. Hier kun je boeken over schrijven. Maar daar ben ik zeker niet toe bereid.

Stroopdoos | 06-10-09 | 14:08

Ik daag de mensen uit om --- 5 april 1933 --- in te typen op google. (direct de 1e link)

Hint : Dit keer niet fysiek, maar electronisch.

Goodbye..... suckers !

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:08

" In plaats daarvan gaan de landen een rekenvaluta creëren die bestaat uit een mandje met onder andere de euro, de yuan en de goudprijs. India en Brazilië staan te trappelen om mee te doen, en Venezuela zal ongetwijfeld ook nog toetreden tot het groepje anti-dollar landen. " * Ligt gierend van het lachen op de grond * Zeg Stockton, ik begrijp dus dat de meest betrouwbare landen in de wereld met elkaar gaan afspreken dat ze een nieuwe rekenvaluta gaan introduceren die bestaat uit een mandje met prut en wat goud ? Hé, succes hè jongens !! Dooeeeiiii !!

Marcus Porcius Cato | 06-10-09 | 14:07

CoJoNes | 06-10-09 | 13:51
Uitstel van executie? Of kunnen ze forever die dollar hoog houden?
*Denkt aan Britten die met hun GBP rond 1992 hetzelfde dachten en de speculatie daartegen wat zwarte woensdag tot een feit maakte, en Soros die binnenliep.*

seven | 06-10-09 | 14:07

CoJoNes | 06-10-09 | 14:04
Niet de olieprijs, eerder de waarde van de dollar.

Stroopdoos | 06-10-09 | 14:06

Dat wordt mooi scoren op Ebay.com! Laat die dollar maar crashen.

Aad Teïst | 06-10-09 | 14:06

Even Nout bellen, die verkoopt goud tegen de laagste prijs.

CoffeePatch | 06-10-09 | 14:05

@dyzc 13:55
Wishful thinking.
China is enerzijds afhankelijk van de Amerikaanse afzet markt, maar weet anderzijds dat Amerika binnenkort niet meer aan z'n maandelijkse verplichtingen kan voldoen.
Zie de huidige actie maar als de eerste herinnering waarin gedreigd wordt met incassobureau "Het harde handje".

koolteer | 06-10-09 | 14:04

Kipz0r | 06-10-09 | 13:48

Weet niet of "leuk"de lading dekt, maar het is hopelijk niet zo dat de US militair gaat optreden om henzelf en vele anderen te "behoeden" voor een val. Daar ze in een land als afghanistan niet eens in staat zijn om hun wil op te leggen, hoop ik dat ze zich goed gaan afvragen hoe dit aanstaande probleem opgelost moet worden.

Drs.. Gelul | 06-10-09 | 14:04

@Stroopdoos | 06-10-09 | 13:57
Dat gebeurt allang, als jij zo simpel van geest bent dat de dollar de olieprijs bepaalt heb ik met je te doen.
Canada is bijvoorbeeld grotendeels afhankelijk van olieinkomsten, de koers vande USD t.o.v. de CAD wordt dan ook grotendeels bepaalt door de olieprijs. Stijgt de olieprijs, dan stijgt de koers van de CAD.
Er zijn grofweg 7 bepalende wereldvaluta, de USD, de JPY, de CAD, de EUR, de CHF, de AUD en de GBP. Als stelt die laatste eigenlijk helemaal niks meer voor.

CoJoNes | 06-10-09 | 14:04

The end of the dollar spells the rise of a new order (Tuesday, 6 October 2009) www.independent.co.uk/opinion/leading-...

A new order, new world order, ze zeggen 't recht in je gezicht en lutsers blijven roepen 'alu-hoedje'...

"Mensenkind! gij woont in het midden van een wederspannig huis, dewelke ogen hebben om te zien, en niet zien, oren hebben om te horen, en niet horen, want zij zijn eenwederspannig huis."

Andrós | 06-10-09 | 14:03

Wel goed voor de vakantie volgend jaar.

Verders, er lift steeds een site mee als ik op geenstijl kijk. Mn browser pakt

81.173.64.62
of

81.23.251.30
erbij

Beide NXdomain
even heen gebrowsed. De eerste heeft politix.nl onderaan staan, de tweede heeft het over Netholding WebServer Clusters. Wat is Geenstijl hier aan het doen ?

RomaNrsOne | 06-10-09 | 14:02

Waarom ben ik niet verbaasd dat Frankrijk zich weer van het Westen afkeert?

BBmetR | 06-10-09 | 14:02

Bigi Bana Boy | 06-10-09 | 13:44
Een sympathieke geste van je om de ''yanks'' niet te laten vallen... maar ik vrees dat er niet veel meer aan te redden valt... de ''yanks'' liggen al op hun snufferd.. het is niet meer een kwestie of hun dollar gaat vallen... maar wanneer... en dan kan het nog knap chaotisch worden op moeder aarde.

pielewaaier | 06-10-09 | 14:02

@koolteer | 06-10-09 | 13:58
Ik beloof dat ik vanavond zal kijken vader.

Balzakius | 06-10-09 | 14:02

gelukkig is meerendeel Nederlandse export toch binnen de EU

perenplukker | 06-10-09 | 14:02

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 13:53

Meneer snapt wat er aan de hand is....

Wanneer goud hoog zou staan, is er GEEN kapitalistisch systeem (fractural reserve system) denkbaar/bestaanbaar... dus banken adviseren het niet en wensen het via manipulatie laag te houden.

Goud is last resort voor waardebehoud en van zilver wordt je rijk...

Zilver is ook gemanipuleerd door FED (=JP Morgan, Goldman Sachs, Citibank,ect)
De ration Goud/zilver = 60 en deze gaat in crisis zoals de geschiedenis leert naar 15...

dus zilver is zeer ondergewaardeerd, bovendien is het een industriële grondstof=nodig...

zilver gaat harder op en neer dan goud...

michzelluf | 06-10-09 | 14:02

@Bigi Bana Boy 13:44
Het maakt weinig verschil of je er om lacht of huilt. Gebeuren zal het.
De vraag is alleen wanneer.
Al ben ik het wel met je eens dat we Amerika niet af moeten vallen, maar veel helpen zal het niet.

koolteer | 06-10-09 | 14:01

pielewaaier | 06-10-09 | 13:54

Wat jij wilt, zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent als je straks niets meer met je euro's kan kopen.

Geloof me, ik zit tot me oren in de goudmarkt en heb een wereldwijd netwerk opgebouwd de laatste jaren.

Dit hebben we (netwerk en ik) 2 jaar geleden al voorspelt.

Mij 1e reactie hierop moet nog ergens in de dumpert van 2jaar gelden zwerven.

Mijn collega's hebben me al die jaren voor gek verklaart.

Wie het laatst lacht, lacht het best zal ik maar zeggen.

*krabt aan zijn ballen*

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 14:01

Waarom zou China zijn dollarvoorraad waardeloos willen maken?

buurvanurk | 06-10-09 | 13:59

@Drs.. Gelul 13:43
Amerika gaat alvast rekeningnummer 555 openen voor de komende hongerwinter. Zie de plaatjes al voor me van voorheen vadsige kindertjes die nu alleen nog een hongerbuikje hebben.
Maar even serieus, China is economisch ruimschoots de meerdere van de USA, en op militair gebied lopen ze de achterstand razendsnel in. Vorig jaar nog heeft een Chinese militaire functionaris lachend toegegeven dat ze al lang oorlog hebben met Amerika, alleen (nog) niet fysiek.
China heeft heel stilletjes een steeds dikkere vinger in de oliepap gekregen, en durft langzaam maar zeker dit gegeven wereldkundig te maken.

"De dag dat de dollar valt" zou wel eens een profetisch karakter kunnen hebben.
video.google.com/videoplay?docid=-7895...

koolteer | 06-10-09 | 13:58

Grappig genoeg is er nog geen 'alu hoedje' geroepen. Niet dat dat grappig en/of terecht zou zijn.
De NWO is bezig met een tweede financial collapse. We hebben d'r 1 gehad, maar de tweede keer zal de aanzet worden voor nieuwe munten, andere handels regels etc. Uiteindelijk gaan we naar 1 valuta, maar dat wisten we toch al?

Andrós | 06-10-09 | 13:57

Niet alleen de dollar, ook andere valuta toestaan! Balans.

Stroopdoos | 06-10-09 | 13:57

mensen hier zijn allemaal kenners, ik eerlijk gezegd niet maar ik heb wel het idee dat wel heel veel mensen lopen te juicehn bij een val van de dollar. ben zelf niet zo fan van het idee al kan ik niet echt onderbouwen waarom.

Johnny de Baas | 06-10-09 | 13:57

Het zal niet zo'n vaart lopen, in juli 2008 stond de EURUSD ook al bijna op 1.60. Maar ondanks dat, verkoop ik al meer en meer in EUR aan (voormalige) dollarlanden. Lees; Turkije, CIS, bepaalde Afrikaanse landen en die trend zet zich voort. Of we het nu willen of niet, de Aziaten hebben de toekomst en daarover hebben wij geen reet te vertellen.

Biff Eagleburger | 06-10-09 | 13:56

Wellicht verstandig om eens te kijken op welk bericht dit anti-dollar verhaaltje is gebaseerd. Precies, Robert Fisk, Midden Oosten correspondent van The Independent. Als er toch één iemand is die a. er altijd naast zit, b. geen journalist is, maar propagandist, c. zo anti amerika is dat Bin Laden hem zelfs aanprijst als "iemand die het snapt"... wel, dan is thet wel Robert Fisk. Good luck met goud kopen...

whatever123 | 06-10-09 | 13:32

Ik wil niet heel erg veel zeggen, maar Robert Fisk weet wel waar hij het over heeft. In zijn boek de grote beschavingsoorlog zie ik hem ook niet 1 schuldige aanwijzen, maar diverse schuldigen (aan beide zijden). Check zijn verhaal op feiten en dan is er weinig om oneens te zijn.
Een val van de dollar zal tot gevolg hebben dat regeringen (dictaturen) in het middenoosten zullen vallen, omdat veel van dit soort "staten" afhankelijk zijn van geld afkomstig uit Amerika.
Zal het echter zover komen? Ik vermoed van niet. een voorbeeld: China is niet gebaat bij een falliet amerika. Dit omdat China een export economie is. En Amerika grootverbruiker. Stort Amerika in, dan stort China in. Kortom, er bestaan wereldwijd teveel afhankelijkheden om Amerika in te laten storten.

dyzc | 06-10-09 | 13:55

Jeej, kunnen we straks uit Amerika de duurste shit importeren voor een appel en een ei.
.
Eens kijken wat een Aston Marton V8 Vantage kost in dollars. :)

Aiii | 06-10-09 | 13:55

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 13:42
En ik maar denken waar blijft die koekepeer nou dan toch.... maar oeps daar was hij... en of dit nou wel geruchten zijn of niet en of die journalist nu wel omstreden is of niet.... de goudprijs staat de laatste tijd hoog en hurkt tegen z'n laatste top aan... dat zijn feiten die iedereen kan waarnemen.

pielewaaier | 06-10-09 | 13:54

De dollar loskoppelen van de olie zal echt niet zo snel gebeuren.
De Chinezen zullen dit ook echt niet laten gebeuren aangezien al hun reserves (honderden miljarden) in dollars zijn.
En stel dat de dollar in elkaar zou zakken dan is dat inderdaad slecht voor onze export, maar nog veel erger voor onze multinationals die afhankelijk zijn van de dollarkoers. Iets genuanceerder berichtgeving in deze zou geen kwaad kunnen Stockton, anders misschien een spoedcursusje economie volgen!?

jaapaap5 | 06-10-09 | 13:54

Wat nog iets gevaarlijker is, is als iedereen hun dollars gaat dumpen. Amerika doet dan meteen de grenzen op slot en niets gaat er nog uit of in.
Wel een redelijk leuke docu ooit eens over: www.youtube.com/watch?v=AuPgdZeAFjA

Kipz0r | 06-10-09 | 13:53

sexy angela | 06-10-09 | 13:24

Goudprijs is onderdrukt met 200triljard dollar....

Dus behoorlijk te laag...

Wanneer M3 sinds 1971 nog steeds gekoppeld was, was goud nu $30.000/troy ounce.. Al is M1 interessanter

We moeten nog naar de maan met de prijs wanneer de COMEX default... Alleen dan!

Let op mijn woorden... ik had deze crisis tot op de maand goed voorspeld en dat is geluk geef ik toe... Het ligt aan de elite die de beslissingen nemen, totdat valt er weinig te voorspellen wanneer iets gebeurd.

We krijgen hyperinflatie in de VS, dat lijkt me duidelijk....

michzelluf | 06-10-09 | 13:53

@ nuikeffe 13:47

Dat is het klassieke voorbeeld van de keynesianisten/anti goud mensen.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat zoiets gebeurd, en ook al ZOU men ergens een goud ader vinden is het erg onwaarschijnlijk dat die meer dan 0.1% van de totale goud reserve's bevat. Wat dus wil zeggen dat de goudprijs hooguit 0.1% zal dalen door een toename.

Naast dit stijgen de kosten alleen maar om het goud te delven, en daarnaast wordt goud ook steeds schaarser, EN neemt de wereldbevolking voorlopg alleen maar toe.
Naast dat zitten we op de rand van een financial collapse 3x zo groot dat de 'Grote' Depressie was.

Zegt de Weimar Republiek je iets ?

En oh,

Mensen die goud ETF's hebben, realiseer je dat 94% van de geschreven ETF's ogedekt is.
Dat leest u goed, 94% van het electronische goud bestaat niet.
En dat alleen al komt mij tot de conclusie dat de goudprijs alleen al daarom 1300% te laag is.
Goud is niet een bubbel, maar een vaccuum.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 13:53

Als je begrijpt dat de staatsschuld van Europa (gem.) niet zoveel scheelt met die van de VS (%BNP) dan zal het Europa ook niet zijn die hiervan gaat profiteren...
Amerika produceert zelf weinig en heeft jarenlang geleefd op krediet van de oliestaten, China en ja de Europese banken en pensioenfondsen..
China zal de $ nooit zomaar laten vallen; bijna alle valutareserves zijn namelijk $, De komende jaren zal de VS nog meer krediet moeten regelen' om al haar leningen te herfinancieren dit creert weer een vraag naar de $. Alleen wie is nog zo gek om de VS te financieren? (Verhagen schijnt nooit te weigeren)

keizeradmiraal | 06-10-09 | 13:53

Kill de dollar! Breek die markt open zodat de Amerikanen eindelijk eens wakker MOETEN worden! Deze olie-dollar privilege doet ons allen zwaar betalen voor hun overdreven en zieke welvaart. Het zal de Amerikanen aan wijsheid helpen! Dringend nodig aldaar. Nu niet komen zeiken dat ik er niks vanaf weet na 8 jaar daar geleefd te hebben.

Stroopdoos | 06-10-09 | 13:52

@austinhealey | 06-10-09 | 13:48

Al een Alu-hoedje aangeschaft?

Plafondpropellor | 06-10-09 | 13:52

Daarnaast hebben de G7 afgelopen weekend iets heel anders besloten, www.bloomberg.com/apps/news?pid=206010... en zelfs Trichet heeft toegezegd daaraan mee te werken.
--
"After the talks, French Finance Minister Christine Lagarde confirmed the need for a “strong dollar.” European Central Bank President Jean-Claude Trichet, who echoed that sentiment earlier this week, said the G-7 statement sends a “strong message.” U.S. Treasury Secretary Timothy Geithner told reporters today that “it is very important to the United States that we continue to have a strong dollar.”

CoJoNes | 06-10-09 | 13:51

Hehe... eindelijk nuance over Iran. Die hele kernwapenhoax is slechts om te voorkomen dat de Iraanse oliedollars olie-euro's worden.

kapotte_stofzuiger | 06-10-09 | 13:51

Misschien dat Taiwan een mooie rol kan gaan spelen.

azijnseikerT | 06-10-09 | 13:50

allemaal een opgezet plan, 2 jaar geleden wist een goedingevoerde econoom mij al te vertellen dat de dollar gaat verdwijnen americano gaat heten en wordt gekoppeld aan de munt van mexico en canada insiders vrezen dat dat de opdeling van de USA gaat worden met Californie als apart land

austinhealey | 06-10-09 | 13:48

Dat wordt weer leuk importeren vanuit de USA dan:)

Roberto® | 06-10-09 | 13:48

God beware mij voor de macht van het monster China dat wij aan het creeëren zijn met onze vergaande naieve export van geld, kennis en arbeid naar die gele pleurislijers. Weer zo'n verworvenheid van de vrije markt kerk. Fijn om zo'n model land als sterkste economie en militaure macht in de wereld in het zadel te helpen.

Bigi Bana Boy | 06-10-09 | 13:48

@Drs.. Gelul | 06-10-09 | 13:43
Idd.
Amerika zal proberen om nog snel een enorme hoeveelheid olie op de markt de dumpen (zoals ze al eerder deden wat toen de val van Rusland inzette), alleen zal dat niet zo heel veel uitmaken.
Toen Irak zei dat ze in euro's wilde handelen vond Amerika ineens allemaal "Weapons of Mass Destruction", Iran stelde voor om in Euro's te gaan handelen en twee weken later had Iran plannen voor "De Bom".
Dit gaat nog leuk worden. Een arm Amerika wat bij iedereen leningen gaat aanvragen en dat niet meer zo veel geld kan uitgeven aan het leger.
Joy oh joy.

Kipz0r | 06-10-09 | 13:48

-weggejorist en opgerot-

nuikeffe | 06-10-09 | 13:47

wheee ipods voor een apple en een ei :)
Dus we gaan el cheapo naar new york, kopen ons scheel aan de levi's en apple's en als de crisis een beetje mee zit koop je voor een half europees maandsalaris een riante 4 kamer woning waar je lekker kan overwinteren , spanje is toch te duur met de huidige ontwikkelingen in de aow. Hmmmm ik ziet nog genoeg kansen denk aan HEEL de Caraïben die een economie op dollars hebben, ohw ohw thailand niet 1 niet 2 maar een hele kudde kan je straks in je hotel kamer krijgen voor 50 euro , dat is dan ongeveer 400 dollar :) ik zeg doen !

White-rabbit | 06-10-09 | 13:46

Scherzo!

Einde van de Domheid | 06-10-09 | 13:46

Gewoon de dirham en de radicale Islam invoeren. Klaar!

Einde van de Domheid | 06-10-09 | 13:45

Dit artikel op geenstijl bewijst maar weer eens dat er veel te veel negativisme heerst rond de koers van de dollar. Als de beurzen ergens binnen 1 maand hun top gaan maken, gaat de dollar enorm aansterken en kan weer terug naar de 1.00-1.10 t.o.v de euro.

VanDerGeld | 06-10-09 | 13:45

Verder pleit ik er voor dat we de Yanks niet laten vallen. Eiqels als het zijn hebben we van "vrienden" als de Russen en de Chinezen uiteraard helemaal niks te verwachten. Better the devil you know. Denk nog maar eens na voor je lacht om het instorten van de VS.

Bigi Bana Boy | 06-10-09 | 13:44

@Bigi Bana Boy | 06-10-09 | 13:33
Regel 1 van GS is: behandel alles wat ze posten als de grootst mogelijke onzin totdat het tegendeel is bewezen, pas dan kan je pronken met het feit dat je het net ff een uurtje eerder wist dan het NOS journaal.

Jimpy | 06-10-09 | 13:44

Goud zit nog $6 dollar af van z'n hoogste prijs ooit. De dollar komt niet eens in de buurt van de z'n hoogste prijs ooit, de pond sopdemietert as we speak helemaal in elkaar en de Euro is feitelijk geen drol meer waard sinds Frankrijk een staatsschuld heeft van 90% GDP.

Die dollar zal niet zo snel in elkaar donderen.

CoJoNes | 06-10-09 | 13:44

koolteer | 06-10-09 | 13:38
Dat wordt nog spannend daar de oorlog in Irak mede is begonnen omdat Sadam destijds dreigde zijn zwarte goud in Eurie`s te willen gaan verhandelen. Daar had bijna niemand het over. We weten hoe het met sadam is afgelopen, maar wat gaat Obama doen? Lijkt me niet realistisch dat ie China, Iran, de Emiraten etcetc gaat aanvallen.

Drs.. Gelul | 06-10-09 | 13:43

Bigi Bana Boy | 06-10-09 | 13:37

Als de dollar blijft dalen hebben de chinks geen keus.

rzer0 | 06-10-09 | 13:43

haha, heerlijk om MIJN quote als voorpagina nieuws te zien :D

Vandaag schiet goud trouwens door naar de 1030~1035 grens (had geen weerstand tussen 1020~1030)

De weerstand tussen 1030~1035 en 1100 is ook minimaal.

Eind van de week staat goud op minimaal 1060~1100.

Zeg maar hallo tegen de hyper-inflatie van de dollar.

Meneer de koekepeer | 06-10-09 | 13:42

*rent met armen zwaaiend in paniek de straat op*
"We gaan allemaal hardstikke doooooooooood!!!!"
ow wacht. da's griep.
*rent weer verder*
"We worden allemaal hardstikke aaaaaaaarm!"

ShakeTA | 06-10-09 | 13:41

Is al sinds vanochtend vroeg bekend, en heeft inmiddels flink effect op de valutamarkt. zet deze trend door, dan zal China zich genoodzaakt voelen z'n dollarvoorraad te dumpen. Binnen een week is de USA dan volledig platzak, en niet meer in staat ook maar een druppeltje olie te importeren.
Best een interessante ontwikkeling.
Heeft iemand al WOIII is coming geroepen?

koolteer | 06-10-09 | 13:38

Ter informatie, China heeft naar schatting 2000 miljard dollar in voorraad. Een ieder die denkt dat die op een ineenstorting van die munt zitten te wachten moet zijn bovenkamertje eens goed doorluchten.

Bigi Bana Boy | 06-10-09 | 13:37

ik=is

Cinq-Marquis | 06-10-09 | 13:37

@ Cuypers | 06-10-09 | 13:34
Grond in de VS. Ik zeg: American Land Program. Rienk Kamer zag dat het goed was...

F. von Zeikhoven | 06-10-09 | 13:37

Als het in de Independent staat, is het niet meer zo geheim.

Petrus de Rewa | 06-10-09 | 13:36

Dat ik short ben op de $$ is al 30 jaar. Maar goud ik ook niet DE oplossing, zelf zou ik voor een mix van andere 'commodities' gaan...

Cinq-Marquis | 06-10-09 | 13:36

Heeft iemand hierover al een comment van Niburu gezien?

F. von Zeikhoven | 06-10-09 | 13:35

Treurig varken | 06-10-09 | 13:29
Een 645 van 25 jaar terug is inderdaad mooier.

Bos Hout | 06-10-09 | 13:35

-weggejorist-

Cuypers | 06-10-09 | 13:34

Graag voor dit weekend de val van de dollar! Ik zit volgende week een weekje in NY.

Wim-Lex | 06-10-09 | 13:34

Klukkluk | 06-10-09 | 13:33
Die vond Großvati von Zeikhoven 70 jaar geleden ook, maar moestie toen weer einliefern...

F. von Zeikhoven | 06-10-09 | 13:34

Goudstaaf (1 kg.) 22.300,00
Wat is de eenheid, euri of dollar? Staat weer eens nergens.

OoO | 06-10-09 | 13:33

Ik heb nog wel ergens een oud omaatje met gouden tanden. Bedankt voor de tip!

Klukkluk | 06-10-09 | 13:33

Ik ken dat verhaal maar het is volstrekte onzin omdat ten eerste de Saudi's (nog altijd de grootste olie exporteur) nooit zullen toestaan dat de oliehandel in dollars gaat gebeuren, volstrekt afhankelijk als ze zijn van de VS voor hun overleven. Ten tweede zou een totale val van de dollar betekenen dat een land als China in een keer zijn enorme voorraad dollars waardeloos ziet worden. En ten derde heeft een naatr de VS exporterende economie als Japan ook geen belang bij het verder instorten van hun afzetmarkt. Kortom meer dan een natte droom van Iran en Venzuela is dit niet. Volstrekte flauwekul en Middelkoop moet niet gaan denken dat hij nu ineens het wiel uitgevonden heeft, na die ene toevalstreffer van hem. Bovendien heeft hij zelf belangen in de goudhandel en preekt hij dus voor eigen parochie.

Bigi Bana Boy | 06-10-09 | 13:33

Wellicht verstandig om eens te kijken op welk bericht dit anti-dollar verhaaltje is gebaseerd. Precies, Robert Fisk, Midden Oosten correspondent van The Independent. Als er toch één iemand is die a. er altijd naast zit, b. geen journalist is, maar propagandist, c. zo anti amerika is dat Bin Laden hem zelfs aanprijst als "iemand die het snapt"... wel, dan is thet wel Robert Fisk. Good luck met goud kopen...

whatever123 | 06-10-09 | 13:32

rzer0 | 06-10-09 | 13:27

Correctie, van Middelkoop.

rzer0 | 06-10-09 | 13:32

"and a new, unified currency planned for nations in the Gulf Co-operation Council, including Saudi Arabia, Abu Dhabi, Kuwait and Qatar." De Dallah?

F. von Zeikhoven | 06-10-09 | 13:31

Wat trouwens weer wel interessant is, is of GeenStijl inmiddels ook de goudprijs kan manipuleren. Let op doe koers vanaf 13:23 vandaag...

F. von Zeikhoven | 06-10-09 | 13:30

Dat gaat inderdaad niet zo goed. De Dollar is nog maar 0.6792 t.o.v. de Euro!

Kruiddamp | 06-10-09 | 13:29

@Bos Hout | 06-10-09 | 13:18 Wat een ordinaire wagen. Echt zo'n voetballers-patser-bak.
Voor dat geld is er veel meer leuks te koop.

Treurig varken | 06-10-09 | 13:29

Volgens mij viel de VS Irak in 1991 nog binnen voor die Dollar/Euro wisseltruc. Ik dènk dat er deze keer ook wel iets tussen gaat komen.

F. von Zeikhoven | 06-10-09 | 13:28

nou, misschien dat mevrouw Kroes zich in deze duistere prijsafspraken kan mengen? jammer, net niet haar parochie :(

Zansa | 06-10-09 | 13:28

Uiteindelijk krijgt Willem Koopmans gelijk.

rzer0 | 06-10-09 | 13:27

goud prijs is helemaal niet zo gunstig op het moment, beter koop je een ticket naar new york, en dan flink inkopen en per post naar nederland sturen, met een beetje luck kan je nog een leuke pica maken van wimlex, die zal er ook nog wel ergens rondhangen.........

zetten ze toch weer een stapje naar de zo gewilde wereldvaluta, wat een spel, wat een propaganda........

ach ja, ik weet het nie

weetnie | 06-10-09 | 13:26

Project2501 | 06-10-09 | 13:18

groot gelijk.
lekker goedkoop vakantie daar vieren!

gekkenegert | 06-10-09 | 13:26

goud verkopen gaat...

immers, de hype is al voorbij, is nu 10x overgewaardeerd
(ivt andere edelmetalen, normaal is goud maar 2x zo duur als zilver)
en degene die hun goud voor de crisis gekocht hadden,
willen het nu zo hoog mogelijk dumpen
en hebben ze kopers nodig die het weer waardeloos zien worden.

sexy angela | 06-10-09 | 13:24

Benieuwd wat CoJoNes hier van vindt. Die was toch net in de dollar gestapt? (Of in elk geval uit de Euro).

Muxje | 06-10-09 | 13:23

* In Portfolio kijkt *

* Goud ETFs van Zürcher Kantonalbank ziet *

* Tevreden zurück an die Arbeit gaat *

Balsaq | 06-10-09 | 13:23

Kut. Ik woon in de Caribbean en onze valuta is gekoppeld aan de dollar. Ik krijg de laatste tijd al steeds minder euro's terug als ik geld overmaak naar m'n Nederlandse rekening, dat gaat er zo niet beter op worden.

Tapu | 06-10-09 | 13:22

Ik ben bang dat ik niet over voldoende financiële middelen beschik om daadwerkelijk winst te kunnen halen uit een stijgende goudprijs. Helaas.

H4rrie | 06-10-09 | 13:22

Eindelijk de lucht uit de wereldeconomie, met die nepdollar, die in werkelijkheid ongeveer 20 eurocent waard is, eruit.

Schade voor onze export is minimaal aangezien de koppeling veel breder is.
*Weekje Miami in januari plannen gaat om de zomeroutfit 2010 up to date te maken*

Napeauleon | 06-10-09 | 13:22

@Project2501 | 06-10-09 | 13:18
Als we geen oorlog aan het voeren zijn met Amerika denk toch iig dat ze de handel opschortten als we dit grapje doorvoeren. Vergeet je corvette dus maar die krijg je niet.

Jimpy | 06-10-09 | 13:21

Ik exporteer toch niet zoveel buiten de EU, dus laat maar komen.

Groen! | 06-10-09 | 13:21

Saddam Hussein probeerde dit al eerder. Hij wilde de olie in Euro's gaan verhandelen. Bush stak daar zijn stokje voor.

mail cheauvinist pic | 06-10-09 | 13:21

Amerika zal de petro-dollar-cycle altijd verdedigen, desnoods met geweld.

DaDutchOven | 06-10-09 | 13:20

*Goud kopen gaat*.

H4x TBH. | 06-10-09 | 13:20

Kijk, dat wordt leuke Corvette's halen voor een prikkie, en lekker goedkoop naar New York. Laat maar kletteren die dollar.

Project2501 | 06-10-09 | 13:18

En Amerika gaat failliet

Jimpy | 06-10-09 | 13:17

"En een dure euro is niet bepaald voordelig voor de export buiten de EU." Maar wel bepaald gunstig voor de import van buiten de EU. Elk nadeel...

1sokkie | 06-10-09 | 13:17

-weggejorist en opgerot-

Limooo | 06-10-09 | 13:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl