Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OV-staking. Ambtenaren gaan weer burgers pesten

gansch00.jpgOmdat wij met zijn allen tot ons 67e moeten gaan doorwerken, gaat de Abvakabo u komende woensdag pesten. Het openbaar vervoer in de grote steden gaat plat, zodat GVB-, RET- en HTM-medewerkers dan gezellig een dagje kunnen gaan actievoeren. Als u het begrijpt, begrijpen wij het. De vervoersbedrijven hebben er evenmin begrip voor, dus die hebben al een kort geding aangekondigd om te voorkomen dat woensdag ontaardt in een chaotische ochtendspits. En ook Rover is pislink; de vakbond voor OV-reizigers gaat mogelijk meedoen aan de rechtszaak die het GVB heeft aangespannen. Mocht de rechter instemmen met het stilleggen van het raderwerk, dan heeft bondsbestuurder Vermeulen trouwens nog een een pro-tip voor u: u kunt het beste kijken of er andere mogelijkheden zijn dan het OV om van A naar B te komen. Bedankt Abvakabo.

Reaguursels

Inloggen

F N V....
Weg ermee...
Ga die Wouter Bos en Co. lopen zieken, maar niet de mensen die nog echt werken in dit land...

MikesMad | 06-10-09 | 19:29

@ websenior | 05-10-09 | 23:24
Zit er op je aanraden ook even naar te kijken, Linda van Dyck steelt den avond in een stunning dress, over Milf's gesproken.

said_fred | 05-10-09 | 23:38

Henk van der Kolk bij Pauw en Witteman. Wat een rotorganisatie die FNV.

websenior | 05-10-09 | 23:24

Kan de stakers als ze gaan staken alleen gelijk geven, donner en zijn roofridders grijpen een halve crisis aan om dit door te drukken. Willen ze eens bezuinigen kijk ff hoe hoog de kosten zijn van de nieuwe profiteurs euhhh medelanders dan kan iedereen op 50 met pensioen. Trouwens iemand laten betalen voor een niet geleverde dienst heeft ook een naam, meen oplichting dat dat heet.

Rien19648998 | 05-10-09 | 23:15

ok alles gecanceld, opgezegd, het deur uitgesmeten e.d.

Maar nu?????

jack and friends | 05-10-09 | 22:31

Hiermee bewijzen en bevestigen ze meteen de stellingen die de werkgevers deden, men heeft bewust op een een rel aangestuurd om de vakbond weer in de spotlights te krijgen. Koste wat kost.
Het lelijke wangedrocht dat tegenwoordig de bobo is van de FNV waggelde studio in en studio uit, continu orerend dat u zullie de grote boosdoeners waren. Niets nieuws daar dus, enkel deze keer gaat het toch wel erg grof. De leegloop bij de vakbonden laat zich voelen duidelijk.
Nu kunnen de hardwerkende burgers met de benenwagen omdat het onzalige voorstel tot verhoging van de AOW leeftijd weer eens te berde werd gebracht.
Er ligt enkel een voorstel maar dat boeit niet. Met de macht der wanhoop moet een rel worden gemaakt.
Met de hardwerkende Nederlander hebben we niets te maken.
Die kan naar de pomp lopen (en naar zijn werk, door de stromende regen)

said_fred | 05-10-09 | 21:52

Zelfs een femme fatale als Tineke Huizinga kan dit niet tegenhouden

25 cm | 05-10-09 | 19:49

het lijkt hiet wel frankrijk. vakbeweging teert al jaren op oude sucessen en probeert dat te verbergen door telkens zonder duidelijke reden stakingen af te kondigen

******** | 05-10-09 | 19:43

HTM is privaat.. Zijn geen ambtenaren!

Goblin | 05-10-09 | 19:21

Nou ja,toch nog iemand die actie voert en niet ligt te zeiken op de regering maar verder geen reet doet om zijn ongenoegen toonbaar te maken. Zij durfen te staken! Respect voor deze gasten.

Brakovich | 05-10-09 | 18:28

Dafman | 05-10-09 | 11:07
Ja leuk, de regering pest het burgertje nog niet genoeg wou je zeggen? Dus de vriendelijke buschauffeurs doen ook nog even vrolijk mee. Laat die zielen lekker acties voeren die de besluitvoerders daadwerkelijk raken, i.p.v. de mensen die het OV nodig hebben om elke dag van A naar B te komen.

Ballack | 05-10-09 | 18:00

Ja, en waarom leggen wij met z'n allen niet heel Nederland plat? Met z'n allen! Omdat wij met zijn allen tot ons 67e moeten gaan doorwerken. Met z'n allen, behalve een paar dan!

PG4161 | 05-10-09 | 17:52

Tendentieus kopje weer in het kader van ambtenaren-bashen. Staat ook haaks op de eerste volzin van dit artikel. Alsof 'ambtenaren' in het o.v. gelijk te stellen zijn met mensen die voor, b.v. de gemeentelijke overheid werken. Dit nog even los van het gegeven, dat het de vakbonden zijn die oproepen tot staking, en (nog) niet de mensen uit het werkveld zelf. Of hebben die al hun zegen gegeven?

Geil Kippetje | 05-10-09 | 17:23

-weggejorist-

Ophitsert | 05-10-09 | 17:09

Ach ja de vakbonden, de grote helden van onze maatschappij, zij die op de barrikaden hebben gevochten. Aktie! aktie! aktie klinkt het de monden van de vakbondsleden die als een kip zonder kop achter de leiders aanlopen, die straks als ze genoeg beroemd zijn, een burgermeersterschapje tegen een aardige duit niet uit de weg gaan.
En daar staan ze dan, de grote laffe vakbondswaakhondjes, te posten bij de poort van de tramremise. Felgekleurd bodywarmertje, petje op van de vakbond en een T shirt met aktie! erop en natuurlijk een dampend bakkie koffie.
Waar het werkelik over gaat dat kunnen ze niet onder woorden brengen maar aktie voeren dat is nodig, toch!!!
Wat een zielige figuurtjes zijn dat.

Koningsluis | 05-10-09 | 16:59

staken is nooit een oplossing en zeker niet voor dit probleem, we MOETEN langer werken en al ie stakingen voor woensdag....... kansloos
Gelukkig trekt dit kabinet zich hier niets van aan en zit er een beetje visie op de lange termijn.. nu ie andere heilige huisjes nog.

normaliterguurder | 05-10-09 | 16:34

-weggejorist-

theo4116 | 05-10-09 | 15:48

Mijn vader moet ook tot zijn 67ste werken en hij heeft nog nimmer gestaakt.
Deze staking is niet in het sociaal belang van Nederland het kost ons alleen geld.

Technic0l0r_Jozef | 05-10-09 | 15:43

Kan de rechter niet meteen die hele abvakabo fnv verbieden? Irritante bende is dat, het enige wat ze doen is mensen pesten en dwarszitten, met allerlei stakingen die vooral de gewone mensen treffen.

Abvakabo FNV en met hen alle of de meeste busschauffeurs hebben al een poosje geleden al hun sympathie verloren. Waarom zouden buschauffeurs en trein/metro conducteurs een vrije dag moeten krijgen (voor een onhaalbaar politiek doel) en talloze werkende en niet werkende mensen gedupeerd?

cabbit | 05-10-09 | 15:38

staking is het meest onzinnige middel om iets af te dwingen.!
Minder omzet betekent minder omzetbelasting, de lasten lopen gewoon door
er wordt minder winst gemaakt, dus zullen de bedrijven subsidie aanvragen die
dhr Boslim rijkelijk rondstrooit,
En wie betaald uiteindelijk het gelag? juist ja ... de WERKENDE nederlander

the wanderer | 05-10-09 | 15:19

Pff kom op zeg... Chauffeur een zwaar beroep...! Waarom staken stratenmakers nooit? Ik snap dat we tegen die verhoging zijn maar laat aub die luie onverschillige buschauffeurs ff snel de bek houden!

Doc Damage | 05-10-09 | 14:27

kettinghond | 05-10-09 | 11:36
Ja de democratie is dood, nou ja bijna dood. Wilders leeft nog en de SP spartelt nog een heel klein beetje en de rest zit er voor de Bühne en speelt het pokerspelletje van JPB en de hofhouding mee, geen dissidenten alles vantevoren in achterkamertjes keihard afgekaart.
Let maar op hoe er straks gereageerd wordt op Wilders vraag om een onderzoek in te stellen naar Van der Laan die opzettelijk de vraag naar de kosten van immigratie niet beantwoord. Een kamermeerderheid komt er toch niet.
Dit land wordt volledig geregisseerd. Lees ook maar eens de goeie bijdrage van @Fijnstoffer | 05-10-09 | 12:00

ecologiste | 05-10-09 | 14:24

Jaja, Stockton,

Maar met alleen een sacherijnig stukkie op geenstijl rot deze regering ook niet op.
Aktie moet er komen. Aktie Aktie Aktie.
Gewoon lekker uitslapen en tegen die baas van je zeggen, sorry, staking geen vervoer.
Zelfs als je gewend bent met de auto te gaan, op zijn minst 65 minuten te laat komen.
Je hoeft het voor mij niet te doen hoor, ik heb de buit al binnen.
Is vandaag weer 37 graden in Benidorm.
Is een kwestie van aan je toekomst denken, en niet alleen de korte termijn.
Dit mag gewoon niet doorgaan, stop die hufters in den Haag voor eens en altijd.
De macht terug aan het volk!!!!

Olieboer | 05-10-09 | 14:16

veel vaak en vet | 05-10-09 | 13:46
Alles goed met U ?

websenior | 05-10-09 | 13:58

Is nog een milde maatregel.
Mensen die het er niet mee eens zijn afknallen.
En die jonge kut gasten die nog nooit gewerkt hebben maar wel een grote bek, voor jullie een welgemeend sterf lekker langzaam.

Dit is uiteraard met opbouwende insteek gezegd.

veel vaak en vet | 05-10-09 | 13:46

Overigens hoeven allochtonen maar veel minder jaren te werken dan autochtonen om voor 100 % AOW in aanmerking te komen..
Dit hebben we aan aboutaleb te danken. Met goedvinden van de vakbonden natuurlijk!!

leefbarbaar | 05-10-09 | 13:40

Houdt dit ook in, dat de pond niet vaart bij Adam centraal?

Mrsilence | 05-10-09 | 13:25

Linkse rakkers staken liever voor hun geld dan dat ze er voor werken.
Hef dat hele OV gewoon op. Elke euro die een reiziger uitgeeft moeten 2 euros subsidie tegenaan.

mail cheauvinist pic | 05-10-09 | 13:22

Is er al een site waarop staat WAT er nu niet gaat rijden as woendag?
treinen? trams? bussen?
En voor die luie ambtenaren;
Vroeger werd je gemiddeld 65,2 jaar oud.
Daarop is de leeftijd van 65 jaar gebaseerd!
Niets sociaal, niets "gelijke schouders"
Vroeger moest je zelf je eigen vangnet regelen, niet de hangmat (kudo's voor de oorspronkelijke bedenker van deze zin!) die we nu hebben.
We worden nu gemiddeld 84 jaar oud, daarop is het systeem nooit berekend.
En met alle gelukzoekers van de afgelopen 20 jaar is het systeem al helemaal uitgehold.
en je kan nog steeds sparen voor de levensloop hoor!!!
(www.levensloop.nl/ll/levensloop/wat-ka...)
oow wacht; dat gaat ten koste van je 3x per jaar op vakantie, canal + en Ziggo abbootje en elke 3 jaar een nieuwe auto.
Tsja, dan ga je inderdaad ten koste van andere staken.
Heel sociaal...

Weeraanmelden | 05-10-09 | 13:21

Kut communisten!

rrobbiee | 05-10-09 | 13:17

Als signaal naar de politiek toe vind ik de staking goed en heldhaftig. Het moet niet zo zijn dat er iets wordt besloten en dat zonder slag, stoot, nuancering het (klootjes)volk zal volgen. De politiek moet zich verantwoorden en moet ook tegen gehouden kunnen worden.

Het stoort mij dat er wordt gesuggereerd dat de regeling van 2 jaar doorwerken de oplossing is voor alle problemen. De crises heeft volgens mij minimaal te maken met een minimale leeftijd die je werkend moet bereiken. In het vergrijzingsprobleem wordt met de voor nu gestelde 2 jaar een heel klein stapje gemaakt. Kijkend over 20 jaar, dan moeten de grootste veranderingen nog komen.

Dit allemaal door de generatie die net de oorlog niet mee heeft gemaakt, maar wel het vacuüm wat achter een oorlog komt. Het vacuüm hier is opgevuld geraakt met onrealistisch veiligheidsgevoel, vanzelfsprekende luxe, en je handen niet zelf vies maken mentaliteit.

Crisis + vergrijzing betekend onheil. Dan is een 2 jaar doorwerken voor de 10% die überhaupt tot 65 doorwerkt geen geldende oplossing. Ik stel voor alles wat een leeftijd heeft bereikt te euthanaseren.

Mrpurple | 05-10-09 | 13:14

Overigens, ik verwacht dat met het huidige tijdige aankomst- en vertrekpercentage van het OV het merendeel van de reizigers pas donderdag last krijgt van niet rijdend openbaar vervoer.

F. von Zeikhoven | 05-10-09 | 12:59

Afschaffen die bonden, 5 maanden lang geen reet uitgevoerd om die AOW leeftijd op 65 te houden. Zodat op de laatste dag alles geregeld moet worden. Natuurlijk zeggen de werkgevers dan dat viswijf Jongerius kan gaan vissen. Vervolgens gaan ze de bevolking dubbel straffen voor hun falen. Nu moeten we door tot 67 en kunnen we niet naar ons werk. Bedankt Agnes.

pascallo | 05-10-09 | 12:57

Verder zeg ik: pensioenleeftijd koppelen aan levensverwachting. Levensverwachting min tien jaar is pensioenleeftijd. Wie boven die verwachting uitleeft, krijgt het lidmaatschap van de kortingsclub van Drion er extragraties bij.

F. von Zeikhoven | 05-10-09 | 12:56

De getroffen reizigers zijn dezelfde ambtenaren die de pensioenleeftijd omhoog jagen.

F. von Zeikhoven | 05-10-09 | 12:55

Het is weer zover, zucht. De bonden verspelen hun laatste restje krediet. Lutsers.
<royal kakstem>Laat het getijsem turf steken! Jaag het schorriemorrie de mijn in!</royal kakstem>

DeRookmagier | 05-10-09 | 12:54

Ik vind het vreemd dat niemand verlaging van de maximale minimumloonleeftijd (nu 23) noemt. Zet die op 21 jaar, en dan trapsgewijs naar 18. Dan blijft de AOW makkelijk betaalbaar.

F. von Zeikhoven | 05-10-09 | 12:53

Wat een klootzakken, het is toch niet raar dat de vakbonden langzaam afsterven?
De mensen die dus de lul zijn, en tot hun 67ste moeten doorwerken, worden dus ook door de bonden gepakt op deze manier
Niet uit te leggen, maar wel te verwachten met volkomen incapabele bestuurders als Jongerius.
Echt, het vleesgeworden voorbeeld waarom er niet meer vrouwen aan de top staan in echte banen.

captainobvious | 05-10-09 | 12:53

John Muts | 05-10-09 | 12:40
het oude model was FNV - PvdA - zakkenvullen, maar met de aanstaande dood van de PvdA lijkt dat een brodeloze toekomst, dus wat overblijft is CNV - CDA - zakkenvullen..

Fimbulvetr | 05-10-09 | 12:47

... en zo is weer in 1 keer duidelijk wat er van de vakbond, ooit DE trotse motor achter de emancipatie van de onderdrukte arbeider, geworden is: Een clubje machtsgeile drammers met een 55+ achterban die onmiddelijk met actie's komen die de zwaksten en armsten van de sameleving treffen als ze maar even hun zin DREIGEN niet te krijgen.... On- en ongelofelijk. Het is om je kapot te schamen. SHAME ON YOU.

Comrade | 05-10-09 | 12:46

Omdat OV stakingen de mensen "de auto injagen", stel ik de volgende maatregelen voor.
- ecotax op OV stakingen (20% van het bruto-inkomen van de stakende werknemers voor de duur van de staking, te voldoen door de bonden)
- Extra brandstofaccijns voor vakbondsleden
- Afschaffing reiskostenforfait voor vakbondsbestuurders
- een milieuvignet voor vakbonden = klasse G voor veel OV stakingen t/m klasse A voor goede onderhandelaars die dat niet nodig hebben. Hoe vervuilender, hoe hoger de VST (Vignetgebonden Staak Heffing).

De vervuiler betaalt!

Merlot | 05-10-09 | 12:43

Fimbulvetr | 05-10-09 | 12:33
Dat hebben we al lang achter de rug. Al in de jaren 80 was die beweging verworden tot een club die ordinaire knokploegen inzette tegen fatsoenlijke bedrijven. Is goed voor het c.v. als je zo een succesje forceert, want vakbondsbestuurder is natuurlijk puur een stap in een politieke carrière.

John Muts | 05-10-09 | 12:40

Het is een recht om te staken maar de FNV en het OV doet zoals gebruikelijk er alles aan om de reizigers te duperen.

websenior | 05-10-09 | 12:37

-weggejorist-

nuikeffe | 05-10-09 | 12:37

het ideologische failliet van de vakbeweging

Fimbulvetr | 05-10-09 | 12:33

Fijnstoffer | 05-10-09 | 12:00
"Uit de grafiek van het CBS blijkt dat er ongeveer 2,1 miljoen mannen en vrouwen zijn in de groep 55-65 jaar. De arbeidsparticipatie in deze groep is nu 80 % (van de arbeidsbevolking) voor mannen en 50 % voor vrouwen. Als deze groep besluit langer door te werken, dan is er in deze periode van tien jaar een groep van ruim 200.000 mensen een jaar extra beschikbaar voor de arbeidsmarkt."
En vervolgens komt de schrijver tot de conclusie dat pensioen met je 67e niets oplevert... knap hoe je je eigen conclusies zo weet te ondergraven.

sjaakdeslinksesul | 05-10-09 | 12:30

Tel het totaal aantal gestaakte dagen op bij hun pensioengerechtigde leeftijd en elke OV-sukkel sterft in het harnas.

Generaal P. | 05-10-09 | 12:24

John Muts | 05-10-09 | 12:11
Ja.
Dankzij het ARAR, dat pakket wetten dat ambtenaren privilegieert boven andere burgers, en hen vrijwaart van de gevolgen van de wetgeving die zij zelf maken.
Het ARAR is in strijd met de Grondwet.
Het is een ronduit discriminerende document.

Merlot | 05-10-09 | 12:15

@tipo | 05-10-09 | 12:07
Hulde! De samenvatting die men zelfs op VMBO-niveau snapt.

kapotte_stofzuiger | 05-10-09 | 12:14

Bovendien, wat janken die ambtenaren nou? In tegenstelling tot mensen met een echte baan, kunnen die allemaal op hun 53e al richting de VUT.

John Muts | 05-10-09 | 12:11

tepelsteeltje | 05-10-09 | 11:59
Valt wel mee.
De mensen in loondienst zijn toch al goed verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid, dus als die het niet redden worden ze heus wel weer opgevangen.
Het MKB, waar verreweg de meeste mensen zwaar werk doen zonder daar goed voor verzekerd te zijn (te duur voor velen), word toch (weer) uitgesloten van alle mooie "zwaar-werk-uitzonderingen" op de verhoging van de AOW leeftijd.

Per saldo verandert er dus nauwelijks iets aan de posities van "kwetsbare groepen".
Degenen die al goed verzorgd waren blijvend dat nog steeds.
En degenen die grotendeels financieel opdraaien voor al die mooie sociale vangnetten van Nederland, maar er zelf van uitgesloten worden, worden dat nog steeds.

Changes upon changes, and after all it's just the same.

Merlot | 05-10-09 | 12:07

Tsja, het is kiezen: Of heel Afrika krijgt gratis spaarlampen van NL, of de AOW blijft op 65.
Nou, toen hebben ze dus voor die gratis spaarlampen in Afrika gekozen. Weg met onsch!

tipo | 05-10-09 | 12:07

@Einde van de Domheid | 05-10-09 | 11:54
De hele tijd de gedachte dat je zelf op tijd een afspraak bij de kapper moet maken. Wat is het alternatief? VVD; die schaffen het liefst de AOW af, CDA; die maken zich alleen druk om de godsvrezende plattelandsouderen, SP; we verhogen toch gewoon de belastingen?, D66; zo'n complexe genuanceerde AOW dat de meesten collectief zelfmoord plegen op hun 64e. GL; die blijven alles zonnig (maar niet te veel) tegemoet zien.

kapotte_stofzuiger | 05-10-09 | 12:04

Lekkah accentjah auk, die bonds voahsittert Vermeulen. Je ziet het spijkerjack en het pakje zware Van Nelle er móeiteloos bij. Oproerkraaiend tuig.

Neon | 05-10-09 | 12:01

De enige reden waarom je alle OV zou willen privatiseren, is dat we dan eindelijk van die drammerige OV-stakingen namens de Abvo-Kabo verlost zijn.

Merlot | 05-10-09 | 12:00

We worden met z'n allen belazerd.
Door de regering en de werkgevers (2 handen op één buik).
En door de vakbondsbonzen, waarvan de echte specialisten hun mond (moeten) dicht houden.
En door de parlementariërs, waarvan de meesten gewoon totaal niet begrijpen waar het om gaat, en waarvan de echte specialisten hun mond (moeten) dicht houden.
En door het CPB, een policor verlengstuk van de regering.
En door het journaille, waarvan de meesten er geen verstand van hebben en slechts regeringsstandpunten en lutser-meningen doorgeven.
De Algemen Rekenkamer durfde wel te stellen hoe de vork in de steel zit,
www.volkskrant.nl/economie/article4982...
maar die wordt botweg genegeerd door Wouter Bos.
Het beste stuk was onlangs dit:
www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...
We worden boekhoudkundig gefopt. Het verhogen van de AOW-leeftijd lost hoogst waarschijnlijk niets op.
HET grote punt is dat de regering de gelden die maand na maand worden opgebracht voor de AOW'ers, verspilt aan andere doelen (massa-immigratie, subsidies, ‘ontwikkelings-‘hulp, EU, …). En geen invloedrijk mens die dat durft te stellen. Ook Agnes Jongerius niet met haar grote muil. En die andere Agnes helaas ook niet.
Het verhogen van de AOW-leeftijd is dan ook niets anders dan een ordinaire laag-bijdegrondse bezuinigingsWANHOOPmaatregel, waarvan men niet zeker weet of het 4 miljard per jaar oplevert. Nergens heb ik een solide onderbouwing daarvan gezien/gehoord/gelezen (misschien weet reaguurder seven een link?).

Fijnstoffer | 05-10-09 | 12:00

67 is niet te doen, stel je werkt in de gezondheidszorg, kun je meteen na je pensioen opgenomen worden met kapotte rug, jicht, met je nervus isschiatus in de knoop, enz...
(reserveert alvast een kamertje voorzichzelf in verpleeghuis)

tepelsteeltje | 05-10-09 | 11:59

Kan iemand mij uit leggen in hoeverre stakingen dan weer wel dan weer niet te verbieden zijn en in het eerste geval wat de sanctie dan zou zijn (werkweigering?).
Ik snap sowieso niet dat t zo makkelijk kan zijn een collectieve werkweigering tot staking te bombarderen.

GormSuil | 05-10-09 | 11:56

Ambtenaren die staken is meestal wel een goed bericht, lekker geen files meer 's ochtends en in de voor-middag. Kunnen ze zich niet solidair met de OV-ers verklaren? Van A-mbtenaar naar B-eter.

illuvatar | 05-10-09 | 11:54

OV - oneindig, kudt OV. Auto ftw :)

lalrs | 05-10-09 | 11:54

kapotte_stofzuiger | 05-10-09 | 11:52
En wat dan nog dat Wilders op een of meer punten geljk zou hebben.
Met zo'n man wil je toch niet aan een tafel zitten?

Einde van de Domheid | 05-10-09 | 11:54

-weggejorist-

Vindoe | 05-10-09 | 11:53

Ik word al leauf als ik me bedenk dat ik nog 40 jaar moet werken.. Laat staan 42 jaar..

Misschien moet ik ook maar eens gaan staken.

Heau heau! | 05-10-09 | 11:53

[vervelio: PVV propaganda]
We hebben 4 miljard euro nodig om de AOW op 65 jaar te houden (dat is althans het bedrag wat de SER moest zien te vinden van Wouter Bos). Waar hebben we het dan nog over? Jammer voor de negertjes in donker Afrika, de bermbomkoppende militairen in Verweggistan en de Eurofielen, maar een Nederlander zijn AOW gunnen op 65 jaar heeft wat meer prioriteit. Nooit gedacht, maar Wilders heeft in deze helemaal gelijk.

kapotte_stofzuiger | 05-10-09 | 11:52

hoe slecht heb je het begrepen, dat je als vakbond nou juist die groep midden in het hart treft, die a) niets aan de situatie kan doen, er b) zelf sowieso al last van heeft en c) wellicht door de actie de ogen geopend wordt en denkt; 'weet je wat met je kudt-ov, stikt erin, ik ga wel op een andere manier reizen.'
en groot gelijk ook

VéèS | 05-10-09 | 11:51

Een goed pensioen moet je zelf doen. En voor wie dat niet kan maakt het toch niet uit of het nou AOW of bijstand is tegen die tijd.

Stakingen die niets te maken hebben met een conflict tussen werknemers en werkgevers zijn regelrechte terreurdaden. Ook nog eens georganiseerd door bonden die opkomen voor een handjevol leden die het lidmaatschap gratis kregen na 3x PvdA stemmen...

Richard H. | 05-10-09 | 11:50

Ga toch lekker met de auto mensen...

Orgue Electronique | 05-10-09 | 11:48

die knakkers rijden toch nooit op tijd waardoor ik verplicht met de fiets ga..... overigens, wat een drogreden om te staken; kunnen we de hele economie wel platleggen

dasdaan | 05-10-09 | 11:48

Deze stakingen dienen uitsluitend de gekwetste ijdelheid van Agnes Jongerius.

Merlot | 05-10-09 | 11:45

Ja dit kan dus echt gewoon niet. Lichtzinnig gebruik van een veel te zwaar machtsmiddel. Het is ronduit brutaal en zelfs op het misdadige af.

Wie een valse bommelding doet en het openbaar vervoer ontregelt kan rekenen op straf, maar wie het openbaar vervoer stillegt omdat het politiek handig uitkomt om het te ontregelen, gaat gewoon vrijuit.

Ik zeg: stakingsverbod door de rechter. Gewoon rijden met dat openbaar vervoer!

number one | 05-10-09 | 11:45

Rover, de reizigersorganisatie is boos?
Dat was toch een beroepsazijnzeiker?
En verder; wat doet die banner voor het staatscasino op GS?

Einde van de Domheid | 05-10-09 | 11:44

De groep werkenden van tussen de 60 en 67 bestaat namelijk niet. lutserts!
ShakeTA | 05-10-09 | 11:15
Precies, het domme volk trapt er in.

de^mol | 05-10-09 | 11:42

Mensen, staak toch voor jezelf. Niet voor die smerige vakbonden. Het zijn juist de vakbonden, die met polderen iedere keer werkend Nederland laten barsten. Vakbonden zijn van de PvdA en daar heb je niks goeds van te verwachten.

leefbarbaar | 05-10-09 | 11:39

Calihero | 05-10-09 | 10:55
Wat hij zegt..

Skitzo | 05-10-09 | 11:38

van de 64 jarigen werkt nog maar 10%...

De maatregelen zouden pas in 2011 geleidelijk worden ingevoerd en levert dus pas wat op in 2016. Mensen worden gebrainwashed en denken dat dat helpt om de crisis te helpen oplossen. Niet dus. Het is een prima maatregel om van mensen die 40 jaar hebben gewerkt en dus op hun 63ste gegarandeerd geen baan meer kunnen krijgen 4 jaar lang hun eigen geld op te laten eten...

Het wordt steeds aantrekkelijker om nooit meer te sparen, alles op te vreten, en dan gewoon een bijstandsuitkering te krijgen als je 63 bent, da's nog meer dan aow ook...

de^mol | 05-10-09 | 11:37

@ ecologiste | 05-10-09 | 11:29
Dus stel je hiermee eigenlijk dat de democratie dood (of deaud) is?

kettinghond | 05-10-09 | 11:36

@ kettinghond | 05-10-09 | 11:20 schrijft:
"Het middel van stakingen is eigenlijk bedoeld om werkgevers aan te pakken die hun personeel slecht behandelen. Vanwege dat soort wantoestenden zijn de vakbonden ooit ontstaan".
Jist. En de vakbonden nu zijn gewoon e nderdeel va het establishment geworden en spelen zo hun spelletje poker mee. op kosten van de gewone man. jungerius heeft nog nooit ik zeg nooit gewerkt. Ze is zo vanuit het Utrechts dispuut de vakbeweging ingelopen en heeft intern carriere gemaakt. Punt.
Wanneer de vakbeweging haar verantwoordelijkheid zou nemen dan zou er veel meer feedback bestaan vanaf de werkvloer richting managers. Dan zou NL een stuk gezonder zijn dan nu. Op de pokertafel zijn inmidels ook de hedgefonds aangeschoven samen met de fakehypothekers en de vakbeweging vind het wel zo ongeveer goed.

ecologiste | 05-10-09 | 11:29

volgens mij zijn het geen ambtenaren meer. geprivatiseerd toch ?

paardmans | 05-10-09 | 11:28

Boeie, hier heb ik met mijn PCHooft trekker toch geen last van.

De Stramme Kabouter | 05-10-09 | 11:28

Deaud aan de vakbonden. Wat een achterlijke dinosaurussen zijn dat. Goedverdoemme de consument benadelen vanwege eventuele waarschijnlijke misschien politieke maatregelen.

Walgelijke figuren, weg ermee.

stuyterkuycken | 05-10-09 | 11:27

Door zo'n goeie tip ga je het toch opeens heel anders bekijken he.

Reuze bedankt Abvakabo!!!!!!

Kalamazoo | 05-10-09 | 11:25

Ik vind wel dat de overheid ook zo sportief moet zijn om eens wat actiever te worden in het aanpassen van dieselaccijns. Dat is in feite hetzelfde. Toen heeft men bedacht dat diesel = viezer = duurder. Maar toen dieselmotoren schoner werden, is er geen aanpassing gekomen.
.
Doe dat ook es aanpassen doen dan.

Cortes | 05-10-09 | 10:56

Laatst is de diesel dankzij stoute Wouter omhoog gegaan met 3 eurocent, omdat diesels zo vies zijn. Terwijl ze minder CO2 uitstoten dan benzine, ze langer mee gaan en efficienter werken. Het is een veel intelligentere motor. Ze stoten alleen meer stikstof en roetdeeltjes uit, maar dat draagt nauwelijks bij aan het broeikas effect. In 2010 komen er nieuwe normen waarbij diesels evenveel stikstof en roet mogen uitstoten als benzines, waardoor ze op dat punt ook gelijk zijn. Zo kan ik nog een uur door gaan, maar het is al zo off-topic.

Met zoveel dingen, 't verdient.

PauperPanda | 05-10-09 | 11:23

Dan maar gas geven, ook leuk.

Stroopdoos | 05-10-09 | 11:23

Ze hebben er alleen andere ambtenaren mee, want welke volwassene gaat er nou serieus in het ov zitten? Wel tekenend dat deze mensen "niets doen" als "actie" definiëren.

John Muts | 05-10-09 | 11:22

Snap er verder geen r***Dt. van. Lood om oud ijzer

Frau Antje | 05-10-09 | 11:21

Mijn stelling: De vakbond is een terroristisch organisatie en dient derhalve verboden te worden.
Het middel van stakingen is eigenlijk bedoeld om werkgevers aan te pakken die hun personeel slecht behandelen. Vanwege dat soort wantoestenden zijn de vakbonden ooit ontstaan.
Het kan niet zo zijn dat een vakbond zijn "macht" gebruikt om algemene politieke keuzes aan te vechten of te traineren. We hebben het politieke klimaat gekregen dat we zelf gekozen hebben en dat we dus verdienen. Dat heet democratie.
Nu is de vakbond het er niet mee eens en mobiliseert zijn leden tot een terroristische actie: het platleggen en destabiliseren van de maatschappij: kenmerk van een terroristische "aanslag".
Vanwege het poldermodel hebben de vakbonden iets teveel te zeggen gekregen en daarmee zijn ze een machtspeler geworden die de democratie ondermijnen. (En dit staat natuurlijk los van het AOW vraagstuk)

kettinghond | 05-10-09 | 11:20

Tenminste 1 groep die wel bereid is tot aksievoeren.
De rest van NL zeikt, zuigt en zeurt er lekker op los maar doet ondertussen nix.
* kuch *

KeurMeester | 05-10-09 | 11:19

Ah het slinkse terrorisme gaat weer beginnen. Vakbonden zijn zeau 1900.

OpenDeur | 05-10-09 | 11:18

Omdat er bij mij in de buurt geen OV is, moet ik altijd naar een andere mogelijkheid kijken om van A naar B te komen, dus waar hebben we het hier over?

C.Mill | 05-10-09 | 11:17

Als je baan afhangt van Abvokabo ben je sowieso een loser

Echt He! | 05-10-09 | 11:16

Weet je wat...
Ik hoef niet met het OV
Ik woon 7 minuten rijden van mijn werk en hoef dus niet bang te zijn voor files.
Ga... ga.... ga effe lekker stakuh ofzow.
.
En over die aow bullshit. Hoeveel mensen ken JIJ die tussen de 60 en de 64 zijn en nog steeds werken? Ik ken veel mensen in die leeftijd en ik ken er geeneen die nog werkt. Wel 2 die sollicitatie plicht hebben (ongelooflijk maar waar), 3 die in de WAO zitten en 2 die nooit gewerkt hebben (huisvrouwkes). Dus deze hele discussie gaat over een groep mensen die niet bestaat. De groep werkenden van tussen de 60 en 67 bestaat namelijk niet. lutserts!

ShakeTA | 05-10-09 | 11:15

is geen burgertje pesten... die moeten gewoon meedoen net zolang tot het slechtste kabinet ooit gevallen is. Staken maar, jongens, JldeB steunt jullie van harte, al doe je het een half jaar. Het doel heiligt de middelen.

jan-lul-de-behanger | 05-10-09 | 11:14

@ Dafman | 05-10-09 | 11:07

Vakbondsleden laten zich gebruiken door de top die spelletjes speelt en de leden af en toe een aalmoes toewerpt. Wanneer u in een positie komt dat u opkomt voor uw rechten en dit zelfs doet als vertegenwoordiger van zo'n vakbeweging dan laat die beweging u gewoon vallen wanneer dat in hun pokerspel met de werkgevers zo uit komt. U was niks, u bent niks u blijft niks.

ecologiste | 05-10-09 | 11:14

Ah dus woensdag kan ik lekker doorracen zonder nutteloos op bussen of spoorwegovergangen te hoeven wachten?

..zapper | 05-10-09 | 11:13

Als het hier zo allemaal doorgaat kunnen ze met z'n allen over een maand of drie gezellig bij de balie van de sociale dienst gaan lopen te staken en te etteren. Doorgaan jongens, onze economie is ijzersterk en moet volgens de communistische plannen geheel worden afgebroken.

stemvee | 05-10-09 | 11:13

Het stakingswapen is een ordinair, gelegaliseerd, afpersingsmiddel waar de burger de dupe van is. Is het niet genoeg dat ambtenaren al de beste arbeidsvoorwaarden en het strakste ontslagrecht hebben?

Zeddegeizot | 05-10-09 | 11:10

Aanpakken dat werktuig! Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Hebben ze een baantje voor het leven, lopen ze nog te klagen. Ga eens gewoon werken. Stelletje klaplopers! Anders knikker ik jullie eruit en huur al die daklozen-krant verkopers in. Die willen wel hoor!

Kruiddamp | 05-10-09 | 11:07

Goede actie! In plaats van al dat boe-roepen op dit soort sites, is er nu eindelijk een club die z'n rug recht houdt en eens wat gaat proberen te doen tegen de afbraak van dit land door het schorem in Den Haag. Als wij dat allemaal zouden doen, vraag ik me af of het pluche nog steeds zo kleverig blijft, met potentieel nog 47 zetels op het bord voor de coalitie...

Dafman | 05-10-09 | 11:07

Kunnen ze op woensdagmiddag weer eens met de kinderen doorbrengen ipv van ze naar de opvang te brengen en er voor te betalen.

Je Verzint Het Niet | 05-10-09 | 11:07

En terecht, eindelijk eens concrete acties in plaats van eeuwige debatten waarna men met een gevoel productief bezig te zijn geweest lekker z'n bedje in duikt.

yarrage | 05-10-09 | 11:06

Openbaar vervoer..?

nogeentjedan | 05-10-09 | 11:06

Cortes | 05-10-09 | 11:03
Tegen die tijd is Mijnheer Pastoor al lang op emeritaat en vertoeft hij in een mooie Zuid-Italiaanse abdij of zoiets. Welke lutser werkt tegenwoordig nu tot 65? En van die lutsters moeten we verwachten dat ze uit solidariteit allemaal tot 67 gaan werken? Ik dacht het niet.....

Mijnheer Pastoor | 05-10-09 | 11:05

"u kunt het beste kijken of er andere mogelijkheden zijn dan het OV om van A naar B te komen."

Bedankt voor de tip! ik zat net met de handen in het haar omdat ik echt niet wist hoe ik dit moest gaan oplossen...

nick0101 | 05-10-09 | 11:04

Niet zo zeiken, gewoon twee jaar extra doorwerken. De generatie die daar nu van over de zeik gaat wist 20 jaar geleden al dat dit nu een probleem wordt en hebben daar toen niets aan gedaan.

En dus moeten ze nu 2 jaar langer werken.

Een ieder die nu jonger is dan 35 moet wrs tot zijn 70ste werken. En 67 of 70 ook helemaal niet erg. Toen de 65 jaar grens werd bepaald werden mensen gemiddeld niet ouder dan 68. Hadden ze toch nog mooi twee jaar AOW om van te genieten.

Nu blijven we met z'n allen tot +- 79/80 leven. En dat getal wordt naarmate het 2030 wordt alleen maar hoger. Dus in dat licht bezien is die 2 jaar extra echt geen drama.

Nee hoor, gewoon arbeiten met die hap en die zo lopen te zeiken.

23.59 | 05-10-09 | 11:04

Als we nou gewoon alle voorstanders van 67 laten doorwerken dan mag de rest waarschijnlijk met 63 gaan uitrusten. Kom op boeroepende werkgevers en kapitalisten! Geeft het goede voorbeeld en redt Neerlandsch welvaart.

Bergverzet | 05-10-09 | 11:04

O ja en nu zie je weer hoe solidair die vakbeweging weer is. Zero dus. Gewoon een mafiabende die meedoet met het spel van Wellink en de zijnen. Samen zitten ze aan tafel en die tafel en de fisches worden door Jan Modaal betaald.

ecologiste | 05-10-09 | 11:03

ze kunnen beter eens kijken of alle medewerkers van telecom en internet providers in nederland gaan staken dat veroorzaakt iets meer chaos. een dag zonder vervoer okay maar een dag vol storingen op telecom gebied die niet worden opgelost ....

vostro | 05-10-09 | 11:03

de vakbond voor OV-reizigers gaat mogelijk meedoen aan de rechtszaak die het GVB heeft aangespannen. Raarrrrrrrr........ Moet natuurlijk zijn: De reizigersorganisatie overweegt zich aan te sluiten bij het kort geding dat de vervoersorganisaties in de grote steden hebben aangespannen tegen de AbvaKabo FNV.
zie www.telegraaf.nl/binnenland/499389/__R...

Het meisje van Yde | 05-10-09 | 11:03

Hopelijk valt het volledige OV nu een keer echt om.
Hebben die achterlijke stakers meteen geen werk mee, hoeven ze ook niet meer tot hun 67 te werken, en zijn we van al dat gezeur af.

Robinski | 05-10-09 | 11:03

Ik voorzie een schitterende toekomst voor ouderwetsche vervoersmethoden als de postkoets of de trekschuit. Nooit geen file en je bent sowieso eerder op je werk. En wie heeft er ooit een schipper of koetsier zien staken? Aha, dat dacht ik dus al.

Mijnheer Pastoor | 05-10-09 | 11:03

Ik háát verwend OV-personeel.

Fleauxe | 05-10-09 | 11:02

Werken is gezond! Als je tot je 75e kan werken, ben je dus extra gezond. Wees daar blij mee! De AOW leeftijd dus PER DIRECT verhogen naar 70 jaar voor iedereen die na 5 mei 1945 geboren is. Baby boomers hebben genoeg geprofiteerd, laat ze de rommel ook maar opruimen, doorwerken dus! Niet het probleem op de rug van de jongere generaties leggen, maar zelf aan de slag!

klaasb | 05-10-09 | 11:02

Waarom leggen die lamlullen het vervoer plat? Laat ze eens anders actie voeren door bijv. iedereen gratis mee te nemen.
Er zitten goeie chauffeurs bij en goeie mensen maar ook slechte chauffeurs en slechte mensen. Vorige week probeerde een heel oude mevrouw de bus te halen. Wij riepen naar de chauffeur dat zij eraan kwam. Ze was net bij de deur en toen smeet die bastaard de deur dicht en reed die bastaard gewoon weg.
Dat hou je toch niet voor mogelijk?
Wanneer het OK-mensen waren dan lieten ze iedereen gratis mee rijden.

ecologiste | 05-10-09 | 11:01

Haal de bakfietsen maar weer van stal.

Teun van het Tuinpad | 05-10-09 | 11:00

Tip: Haal adem! Graag gedaan.

Fleauxe | 05-10-09 | 10:59

67 tja dan heb je nog 5 jaar om te genieten van je gespaarde centjes mits je altijd kantoor werk hebt gedaan.
Heb je in de metaal,bouw of 1 mans bedrijf gewerkt ben je wel eerder klaar,dat word genieten man met je verotte rug,knieen en nek.

Braakbal | 05-10-09 | 10:59

Abvakabo/FNV heeft management van deze tijd.
Gebruiken hun boerenverstand niet en hebben dus niet door dat de bevolking dit niet op prijs stelt, Maar ja, linksch denkt toch dat ze het beter weten.

Boomschade | 05-10-09 | 10:58

Zwaktebod van de vakbonden. De eigen incompetentie verdoezelen en in de enige sector waar ze weten nog wat actiebereidheid te hebben dan maar een armzalige staking organiseren. De helft van de stakers woensdag is gewoon luie donder die het vooral wel prima vindt om in de kantine koffie te drinken.

sarkaasticus | 05-10-09 | 10:58

Het is niet de juiste aktie van de bonden en het is ook prematuur. Ze hebben uiteraard wél gelijk maar bedenk dan een andere, desnoods harde, aktie. Hier verspeel je sympathie mee en raak je bovendien je mede-schlemielige arbeiders mee. Domme zet van de bonden.

Bigi Bana Boy | 05-10-09 | 10:58

Tilburger | 05-10-09 | 10:53
KudT! Die heb ik vandaag.

Rammstein | 05-10-09 | 10:57

Al dat gestaak door de jaren heen heeft waarschijnlijk al meer gekost in economische schade dan het opkrikken van de AOW-leeftijd ooit zal opleveren.

SODEP | 05-10-09 | 10:56

Als er toch 1 b(o)eroepersgroep is die langer kunnen doorwerken, dan zijn het toch wel degene die de hele dag op hun luie krent zitten.

azijnseikerT | 05-10-09 | 10:56

Heeft Nout al een reaktie gegeven?

kneuterzak | 05-10-09 | 10:55

Gewoon door laten gaan, maar ga dan niet gezellig met een bekertje koffie en een een fluitje in je waffel in de jaarbeurs hallen staan brullen als een stel kleine kleuters op schoolreisje ...!!! Doe het stijlvol zoals de Fransen doen. Wellicht kunnen jullie dan een potje breken en weten de reizigers waar ze het voor doen..

Calihero | 05-10-09 | 10:55

* begint FNV-petjesatelier *

fuckje | 05-10-09 | 10:54

10% van de huidige uittredens is 65 jaar of ouder. Waar hebben we het over? Doorwerken tot de pensioengerechtigde leeftijd, dan heb je het gewoon niet goed geregeld, stelletje Marco Borsato's.

illuvatar | 05-10-09 | 10:54

Ik voel een snipperdag aankomen

Tilburger | 05-10-09 | 10:53

Ik heb nog wel andere mogelijkheden. Dagje thuiswerken, heerlijk!

Toasti | 05-10-09 | 10:52

Makkers, staakt uw wild geraas, het heerlijk pensioentje zal wel komen en betaald worden door uw eigen Sinterklaas.

illuvatar | 05-10-09 | 10:51

andere mogelijkheden ? ohhhh de auto misschien ???

pffff het OV == ontzettend verrot...

newedav | 05-10-09 | 10:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland