Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Dirk Scheringa sloeg DSB-medewerkers"

tasdirkdsb.jpg Tamelijk succesvol clusterbommetje in Nova gisteravond. Vier anonieme ex-medewerkers van DSB Bank mochten in een keer de volledige strontkar over Dirk Scheringa c.s. uitsmeren. Bekijk hier de aflevering. Samenvatting: Alle smerige praktijken van de leenboer uit Wognum waarvan iedereen met drie hersencellen wist dat ze bestonden blijken waarheid te zijn. Zo kregen klantentokkies overbodige en peperdure koopsompolissen en verzekeringen in de maag gespitst en bleek het bedrijfsmotto te zijn: "Liegen mag, bedriegen niet". Werknemers die de meeste rotzooi wisten te verkopen ontvingen een t-shirt met daarop "KoopSomKanjer" en wie deze flessentrekkerij emotioneel niet trok, werd verzocht op te rotten. Zie in dit kader ook het *kuch* volledig vrijwillige vertrek van Frank de Grave onlangs. En hiermee is de neergang van het imperium Scheringa definitief ingezet. AZ verliest vanavond in de Champions league. Marianne Vos & Timmer vallen overal op hun smoel en de ippons vliegen Henk Grol vanaf nu om de oren. Oh ja. Leuke quote hieromtrent van onze zo gewaardeerde minister-president Balkenende: "Je bent een voorbeeld voor ons allemaal. Je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn TROTS op je!" Toe maar. De gristendemocratie weet wel welke financiële wonderdokters goed voor u zijn.

Reaguursels

Inloggen

'Je bent een voorbeeld voor ons allemaal', sprak de minister-president. 'Je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn trots op je!

amstelbier | 02-10-09 | 21:06

En dhr. W.Bos,minister van financieen,maar ook eigenaar van een paar min of meer staatsbanken doet ook een duit in het zakje wat betreft de anti-DSB-campagne... hier heeft ene Bos duidelijk twee petten op en die ene pet komt hem goed van pas om een concurrent,die het zonder ene cent staatssteun rooit eventjes lekker onderuit te halen opdat zijn eigen gammele aan de overheidstieten lurkende banken overeind blijven.
Dat kan dus allemaal in bananenmonarchie 0031.

pielewaaier | 30-09-09 | 19:58

De ING / Postbank is een lekkere, kost de gemeenschap 30 miljard dit product is mij en de gemeenschap geheel onvrijwillig door de strot gedruk nul , nul opbrengst!
DSB is pinuts!

ONS | 30-09-09 | 15:47

Nou Dirk, daar ga je! Doei

klodder | 30-09-09 | 05:56

Het blijkt dus dat vriend Dirk al diverse kantoren heeft gesloten, zogenaamd omdat nu alles via huis-aan-huis bezoek gaat en via de telefoon. Ik ben benieuwd als mensen zich op anti-spam en anti-bellijsten gaan zetten, hoe lang dat nog duurt. De hoogste spaarrente bieden ze ook al niet meer, dus waarom zou je dan nog bij DSB sparen. En voor een gratis betaalrekening moet je wel je salaris bij DSB laten storten. Dan hebben ze daar gelijk ook controle over als je toevallig een lening of hypotheek bij hun hebt lopen. En ik kan me zo voorstellen dat dat een leningvoorwaarde is. Van mij mogen dit soort woekerpraktijken ophouden. Eens moet oneerlijk zakendoen ophouden:
economie.nieuwslog.nl/article/economie...

Voigt | 30-09-09 | 00:40

Het zijn niet de mensen die zo dom waren, het zijn gewoon smerige verkooptrucjes die blijkbaar werken. Van Copperfield zie je ook niet alles... Echt een oplichtersbedrijf die DSB, heb er zelf in mijn studententijd gewerkt in Rotterdam bij het callcenter. Het is bij de beesten af hoe je de afspraken erdoorheen moest duwen. Er hingen zelfs belscripts met ieder mogelijk antwoord als mensen nee zeiden. Hoofdzaak was een afspraak zodat die mensen meer gingen lenen tegen langer lagere maandlasten terwijl die mensen echt niet wilden. Een verhaal staat me nog heel erg bij. Het was een meisje van 19 en ze was zwanger. Haar vriendje was pizzakoerier en ze had geld nodig voor een kinderkamer. Een tijd lager zag ik dat ze echt een woekerlening hadden aangesmeerd tegen belachelijke rente. Na 2,5 maanden heb ik mijn baantje opgezegd omdat ik het moreel niet meer aan mezelf kon verantwoorden hoe ik hardwerkende mensen de vernieling in aan het helpen was.... hopelijk dreigt voor Scheringa een financieele strop, die man moet nooit meer een bedrijf kunnen uitvoeren, SCHERINGA, de grootste BOEF die Nederland ooit gekend heeft!

Haagse Hooligan | 30-09-09 | 00:15

Dit valt niet meer goed te praten en inderdaad heeft De Grave het dan slimmer gedaan dan Zalm. Bij een dergelijke tent wil je toch niet werken.

websenior | 30-09-09 | 00:14

@ fleurtje | 29-09-09 | 16:39
Leuk dat je dat vraagt. Het antwoord is: "Neen". Nu niet, nooit geweest en zal er nooit gaan werken ook. Ben ooit wel gevraagd om daar te komen werken.
Kon mijn salaris zo ongeveer zelf bepalen, maar heb er vriendelijk voor bedankt.
Het produkt en de organisatie spraken me niet aan en ik had geen zin om elke dag met tegenzin mijn werk te doen, ook als daar zes cijfers (voor de komma) tegenover staan.
Die keuze hebben alle klanten van DSB ook.
In zaken gaan met welke financiële instelling dan ook zonder de risico's en consequenties te overwegen is als een hoer neuken zonder condoom: goedkoop, kan best lekker zijn maar kijk niet raar op als je snikkel er plots afvalt.

Feuer Frei | 29-09-09 | 23:48

Wat een geneuzel zeg. Als je geld leent dan moet je het terug betalen. Als je die koopsommen niet wil, dan teken je toch gewoon niet!!! Dan moet je alleen niet lopen zeuren als je geen mooie nieuwe auto kunt rijden.

Erik de perik | 29-09-09 | 23:38

wlodek | 29-09-09 | 22:49

Nee, zoals ik al eerder zei, dit heeft NIETS met afgunst te maken. Als Dirkie met eerlijk zakendoen zijn centjes had binnengeharkt, dan was hij een schoolvoorbeeld geweest van selfmade-miljonair en had hij in mijn optiek best een standbeeld mogen krijgen. Maar als meneer, samen met zijn holmaatje Hans van Goor, door gore koopsompolissen (waarvan hij zelf 80-90% commissie opstrijkt) mensen willens en wetens een poot uit laat draaien, heb ik daar geen goed woord voor over.

Ik heb respect voor de hardwerkende mens die op een eerlijke manier zijn geld verdient, niet voor zo'n smerige oplichter als Dirk Scheringa, die puur door die koopsompolissen winst maakt.

En nogmaals, ook andere banken zullen dit doen, maar geen zo opzichtig of zo onmenselijk als de DSB, of heb je de filmpjes op de site van Nova en Radar niet gezien ? Ik zou je dan willen adviseren om die eens te kijken, voordat je zo de loftromptet over Dirkie afsteekt !

Twansel75 | 29-09-09 | 23:14

@pielewaaier meer land van de afgunstigen. Ik denk dat men die zogenaamd "kwalijke" praktijken niet erg vindt als de AAB, ING, RABO etc dat doen omdat die niet van 1 persoon zijn. De DSB is van Dirk, de man is van dorpsveldwachter multimiljardair geworden en dat succes van die ene man vindt de gemiddelde Ollander vreselijk en wil hem zien hangen. Doodordinaire penisnijd dus: als ik het niet heb dan mag een ander het ook niet hebben en iedereen die meer heeft dan ik is een zwijn en een crimineel. Vandaar die onredelijke en heftige reacties hier.
Nogal misselijk want als een ander meer heeft dan jij dan heeft hij zijn zaakjes gewoon beter voor elkaar en Dirk Scheringa heeft zijn duidelijk beter dan de meesten van ons en wat mij betreft is het hem van harte gegund.

wlodek | 29-09-09 | 22:49

gentle giant | 29-09-09 | 20:45
grote jongen hoor... ik heb nog wel een lolly voor je liggen.

pielewaaier | 29-09-09 | 21:15

Bisschop Gijsen | 29-09-09 | 19:56
Toe maar... het wordt nog erger.... huwelijken de mist in(misschien was het voor die tijd ook al niets meer)maar dat doet er even niet toe en zelfs zelfmoorden door de schuld van de DSB.... lijkt France Telecom wel.. dit zelfmoordvirus maakt meer slachtoffers dan de Mexicaanse griep..... ik ga maar alvast een vaccin hier tegen ontwikkelen en dan mag Scheringa ,als ze hem helemaal hebben afgebrand ,bij mij de post rondbrengen
Dit land wordt steeds meer een land van jammeraars.

pielewaaier | 29-09-09 | 21:14

Pol Pot zou wel raad weten met deze volksverlakker :
20 jaar dwangarbeid en daarna de rest van zijn leven straatvegen....
maar ja, hier krijgt zo een iemand een koninklijke onderscheiding. Zucht.

Ayaan Sorry | 29-09-09 | 20:50

@pielewaaier | 29-09-09 | 19:43, je geeft geen antwoord, daaruit concludeer ik dat je volledig uit positie bent geluld.

gentle giant | 29-09-09 | 20:45

@raket | 29-09-09 | 13:09

Nostradamus! Zit reeds een licht zenuwachtige Dirk te bekijken op NL3, staat in het stadion alwaar hij vragen krijgt van tumultueze Toine.
Door de stadionboxen schalt Marco die vol passie 'Vandaag is rood..' ten gehore brengt. Ohw ironie.

Ashtrey | 29-09-09 | 20:30

DSB is hard op weg om een tweede Dexia te worden. Dat is het verdiende loon van deze oplichtersbank. Niet te filmen "liegen mag, bedriegen niet." Maar dat laatste lijkt juist niet te kloppen:
beleggen.nieuwslog.nl/article/beleggen...

Voigt | 29-09-09 | 20:28

Oke alle banken hebben een soortgelijke verkoopstrategie het zijn gewoon witteboord criminelen, gesponserd door de belanstingbetaler.

En we kunnen hier blijven klagen op NOVA, wouter bos op elkaar, maar we kunnen ook <a href:"http://www.dsbbank.nl/stel-uw-vraag/">Dirk scheringa zelf vragen </a> waarom ie denk dat ie zo'n boef is geworden.

Misschien wilt ie wat van zijn vermogen delen met de klanten die zijn medewerkers misleid hebben?

, maar wat NOVA in haar reportage beweert ( en ik geloof die mensen wel) heeft niks meer te maken met slim ondernemen.

toch wel een tikkeltje zat DSB is toch wel

Als ook maar de helft waar is wat er gisteren bij NOVA werd beweert, is het oplichting in puurste vorm. Zelf heb ik het idee dat de NN/ ING niet veel beter is.

hawk8748 | 29-09-09 | 20:21

Sow, wat zal die dirk het warm krijgen. En ik hoop eigenlijk ook nog dat az gaat verliezen financieel kan je zo`n man toch niet pakken dan maar op emotioneel vlak.

ariekanarie1986 | 29-09-09 | 20:14

@pielewaaier | 29-09-09 | 18:59 , hoi!

gentle giant | 29-09-09 | 20:11

veel mensen hebben geen financiële/economische achtergrond op school of elders verkregen. Juist deze mensen trappen in het DSB-verhaal.
Het zou natuurlijk netjes zijn om ook de kleine lettertjes onder hun aandacht te brengen, maar dat zou tegen het belang van de "topverkopers"zijn, dus daar wordt onder het genot van een tweede gratis bakkie koffie snel overheen gelopen.
Daarom moeten deze mensen tegen hunzelf in bescherming worden genomen.
De akte van cessie is ook een heel gemene stok achter de deur, evenals het in onderpand geven van je huis, wat bij een eventuele scheiding of ontslag kan leiden tot gedwongen verkoop, waarbij je met een restschuld blijft zitten.
Er zijn huwel;ijken gestrand en mensen hebben zelfmoord gepleegd door de DSB.

Bisschop Gijsen | 29-09-09 | 19:56

Kop moet zijn: DS ontsloeg medewerkers...

stoer50 | 29-09-09 | 19:54

Hier worden dus al gevangenisstraffen van maar liefst 20 jaar gevraagd voor een man die nog niet eens verdacht is.... dus de rechterlijke macht maar afschaffen.. het Openbaar Ministerie wordt ook overbodig... dat Volksgericht kan het wel alleen aan.... welkom in het stenen tijdperk.

pielewaaier | 29-09-09 | 19:43

Je zult een polis bij die klootzak hebben afgesloten... Vroegah ging dat soort lui met pek en veren de stad uit, maar ja, tegenwoordig heet zulks onbeschaafd te zijn.

En-el Hak | 29-09-09 | 19:02

Wat is daar nou verkeerd aan.
Ik sla ook geregeld DSB medewerkers.

Bokkie | 29-09-09 | 19:00

Als Scheringa zijn al of niet ex-medewerkers heeft geslagen... waarom hebben die slachtoffers daarvan dan geen aangifte gedaan.. had ze waarschijnlijk wel ontslag opgeleverd.. maar mogelijk met een hele mooie oprotpremie.

pielewaaier | 29-09-09 | 18:59

Ik heb een klacht bij de AFM ingediend over de werkwijze'
van de DSB, dit moeten meer mensen doen.
De DSB maakt het leven van heel veel mensen kapot.
Dit moet de AFM stoppen en die Dirk moet de bak in voor 20 jaar

discosmurf | 29-09-09 | 18:55

Ik had een spaarrekening bij de DSB maar die heb ik maanden
geleden al opgezegd omdat ik niet wil dat deze lulhannes met mijn
zuurverdiend geld andere mensen dit soort dingen aan doet.
Wat een klote vent en wat een klote bank.
AFM trek de vergunning in

discosmurf | 29-09-09 | 18:37

wlodek | 29-09-09 | 17:36

zo simpel is het allemaal niet.

Dirk Schurkknga...

michzelluf | 29-09-09 | 18:14

-weggejorist-

rechercheur | 29-09-09 | 17:36

de grote klacht van linkse mensen jegens banken is altijd geweest dat banken alleen maar leningen aan de rijken willen verstrekken en nu is er dan een bank die wel bereid is geld aan armen te lenen en dan is dat weer niet goed.

wlodek | 29-09-09 | 17:36

Het fenomeen an sich bestaat al decennia begreep ik van een senior trader op Wall Street die al feitelijk vanaf de hippie tijd op Wall Street zat en in een item op CNN zat.
Doorspekt met allerlei sappige anekdotes zat ie een prachtig onderhoudend verhaal op te hangen en kun je zeggen als moraal van het verhaal dat mensen als Madoff of onzer aller Dirk nou niet echt de eersten waren die met dit soort "producten" aan kwamen zetten maar is het fenomeen feitelijk al net zo oud als ons economisch systeem.
.
Of we het nou hebben over de "top-hypotheken" of over "koopsompolissen" of piramide structuur oplichters, het fenomeen was er, is er en blijft er waarschijnlijk ook in de toekomst.
Al was het alleen maar omdat sommige mensen er haast om vragen om opgelicht te worden.
Of zoals een trader het uitdrukte; als het te goed klinkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook.
Er zijn altijd mensen die desnoods hun eigen moeder verpanden om maar over "dat huis" en over "die auto" te kunnen beschikken.
Dat ze tot over de nek in de schulden gaan zitten als het onverhoeds om wat voor reden verkeerd uitpakt en ze tot hun levenseinde kunnen afbetalen en een BKR notering krijgen dringt pas tot hun door als de zaak opblaast in hun gezicht en ze met een spandoekje voor de bank gaan staan uit diepe ar(ren) moede.

said_fred | 29-09-09 | 17:26

Snut Nose | 29-09-09 | 16:25
Jawel, en daarom heb ik dus ook geen lening bij de DSB lopen.... Maar goed, die mensen zijn dankzij leuke praatjes van een adviseur in die misère belandt, en niet door, zoals door sommige wordt beweerd, het aanschaffen van allerlei overbodige luxe-artikelen.

wlodek | 29-09-09 | 16:59

De DSB is anders nog wel de enige (!) bank in Nederland die op grote schaal de akte van cessie gebruikt, en dan ook nog eens op een manier waarop je je kunt afvragen of die wel helemaal door de beugel kan. Zo is er een verhaal bekend van iemand die € 1700 verdiend, maar ruim € 1500 zag worden ingenomen door die aardige Dirk. En ja, het is natuurlijk erg dom om een akte van cessie te tekenen, maar dan kun je wel nagaan onder welke druk sommige mensen worden gezet door de incasso-knaapjes van de DSB.

De DSB heeft trouwens om en nabij 500.000 leningen/hypotheken lopen, waarbij er rond de 1500/2000 mensen zich hebben aangemeld bij één van de twee (!) organisaties tégen de DSB (dus de ware getallen zijn geeneens bekend) Hiervan zijn de verhalen werkelijk waar te triest om aan te horen, en werk de DSB totaal niet mee aan een structurele oplossing waarbij de door DSB veroorzaakte situatie kan worden opgelost.

Dat andere banken net zulke verhalen hebben wil ik direct van je aannemen, maar waar het m.i. om gaat is de afhandeling en de coulance van zulke zaken. Daarin scoort de DSB ontzettend laag. Verder ben ik het absoluut met je eens als je zegt dat als deze mensen door aanschaf van luxe-artikelen in die situatie terecht waren gekomen, het hun eigen schuld is, maar helaas is de realiteit toch een stuk genuanceerder.......

Twansel75 | 29-09-09 | 17:16

Twansel75

als het om grote getallen gaat zijn er altijd wel rare zaken te vinden. DSB heeft honderdduizenden leningen en hypotheken lopen (daar heb je de grote getallen) en dan vindt je die rare zaken.

Het gaat hier om een handvol gevallen, ik dacht niet dat er honderdduizenden klachten waren.

wlodek | 29-09-09 | 16:59

@Almachtige 16:40
Amen!

Sleurhut | 29-09-09 | 16:43

@Pete1968

Eigen verantwoordelijkheid, bah vies. Nou, dat vind ik dus niet. Ik heb ook niet verstand van alles, zeker niet van financiele dingen, maar ik orienteer me voor ik grote bedragen uitgeef, vergelijk zaken. Bovenal ga ik geen leningen aan, waarvan ik de lasten niet aankan zonder grote ontberingen, alleen maar om een groter huis of auto dan de buurman te kopen. Dit alles is zeker geen garantie (zie Icesave), maar maakt de kans dat je faljiet gaat een stuk kleiner.
Dus ik vind het voor een stuk echt wel je eigen verantwoordelijkheid dat je een hypotheek of lening met torenhoge aflossing op je nek haalt.
Dat ik daardoor in jouw ogen kleinzerig en betweterig ben, zal me worst wezen.

Sleurhut | 29-09-09 | 16:41

De Tokkie consument bij de DSB en de Gooische en Aerdenhoutsche Wannabees bij Robbie de tennisgoeroe, mr. "onetoe" Palminvest en Marco bij Unico Gloryhole ... Mijn god waar zijn wij in deze greedy wereld toch mee bezig.
En ik door dat volk altijd uitgelachen met mijn rijtjeshuis en minimumhypotheekje.
Stelletje minkukels. LENEN KOST GELD (en trouwens voor dit volk SPAREN en LEASE ook. Minkukels, sukkels, padjepejers

Almachtige | 29-09-09 | 16:40

Feuer Frei | 29-09-09 | 14:41
U is zeker medewerker bij Scheringa,of Dirk zelf.

fleurtje | 29-09-09 | 16:39

Feuer Frei | 29-09-09 | 14:41

DSB de luis in de pels van bankierend Nederland? Ik denk eerder aan hardnekkige schurft, waar -okay- DSB niet alleen het patent op heeft. Maar ze hebben het naaien van de tokkieconsument wel tot in het extreme doorgevoerd.

LJBrinkhorst | 29-09-09 | 16:28

Van Goor... what's in a name

Flippo | 29-09-09 | 16:27

Twansel75

Lees jij nooit iets voor je tekent?

Almachtige

Moens was dat niet die gebrekkige keeper die slechter ging keepen omdat hij dacht extra te kunnen verdienen met een of ander imagocontractconstructieding die hij niet kreeg omdat niemand zoiets heeft?

Snut Nose | 29-09-09 | 16:25

Scheer gaat over lijken en heeft ook de loopbaan van oud AZ-keeper Oscar Moens verwoest.

Almachtige | 29-09-09 | 16:12

Van bankiers of verzekeraars een moraal verlangen is net zo stom als een vos naar Martin Gaus sturen en verwachten dat hij na een zaterdagmiddag puppycursus geen kippen meer uit het kippenhok rooft.

crankshaft | 29-09-09 | 16:04

Tyler-Durden | 29-09-09 | 15:45
wlodek | 29-09-09 | 15:49

Ooit wel eens bedacht dat leningen niet alleen verstrekt worden aan mensen die een tweede (of derde) auto of een plasma-tv willen hebben ? Veel mensen zijn erin getrapt op het moment dat ze hun hypotheek over lieten sluiten. Zo is er op de site van Nova te zien dat een gezin hun hypotheek van de ABN-Amro naar de DSB lieten oversluiten (op aanraden van een adviseur van de DSB) met daarbij kopsompolissen (met variabele rentes) waarvan ze geeneens op de hoogte waren. Gevolg: vaste maandlasten van € 750 bij de ABN werden € 1750 bij de DSB.

Ja, frisse jongens daar, hoe durven wij daar iets over te zeggen ! En natuurlijk vergeet je voor het gemak dat de DSB altijd bereid is om een passende oplossing aan te reiken aan die hulpbehoevende mensen, iets met 'akte van cessie' Doe maar eens via Google opsnorren hoe fijn deze regeling is voor die bewuste mensen, die daarmee hun eigen doodvonnis tekenen, en hun mogelijkheid op schuldsanering opgeven !

Ik noem dat geen afgunst van ons, maar meer bedrog van Scheringa en die misselijke vent van van Goor.

Twansel75 | 29-09-09 | 16:03

@sleurhut
Wat een betweterige en kleinzielige reactie.
Aan types zoals jij gaat dit land naar de kloten.
Altijd alles beter weten en met het vingertje.... Bah... Wijzen, wijzen op eigen verantwoordelijkheid enzo.... Bah.

9 van de 10 hebben geen verstand van financiele zaken. Ten eerste is het allemaal vrij ingewikkeld en als het dat dan een keer niet is dan verbergen ze het zo dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Kortom, jou zou het nooit gebeuren, zo'n woekerpolis. Nee, er zijn meer dan 1 miljoen van dat soort polissen in ons landje en zouden dat allemaal sukkels zijn?

En Dirk S. maar mooi weer spelen! Hij zat vroeger bij de politie maar nu is hij aan de ander kant beland! Het is gewoon een dief die minder oplettende mensen of mensen die nog vertrouwen hebben in de mensheid een poot uitdraait en als het effe kan allebei je poten!
Laat Dirk S. maar effe een halfjaartje in de schuldsanering zitten en van de voedselbank leven. Kijken of'ie dan nog zo trots is! En Balkenende is net zo'n gluiperd. Met z'n VOC mentaliteit! Dat was ook een grote roversbende!

Pete_1968 | 29-09-09 | 15:58

Ik mis nog even een Frisia banner bij dit verhaaltje........

vliegende knorrepot | 29-09-09 | 15:56

@pielewaaier | 29-09-09 | 15:29, 20 minuten in katzwijm?

gentle giant | 29-09-09 | 15:49

ik sta verbaasd van de blinde haat jegens Scheringa die sommigen hier etaleren terwijl ze blijkbaar niet eens "slachtoffers" van Dirk zijn.

Echte ouderwetsche Hollandsche afgunst van iedereen die het beter heeft gedaan gecombineerd met 60 jaar socialistische staatshersenspoeling produceren bij velen de wens dat Dirk kapot moet.

wlodek | 29-09-09 | 15:49

Lisa E. | 29-09-09 | 15:38: Leegbloeden? Kijk, zo komen de verhalen in de wereld. Of duurt jouw periode gewoon wat langer?

handsomedevil | 29-09-09 | 15:48

@ Sleurhut | 29-09-09 | 15:40


Precies. Ik verwed er een mooie fles over dat dit dezelfde types zijn die vroeger gingen roken vanwege het stoere imago en nu schadeclaims indienen omdat ze te dik zijn geworden nadat ze gestopt zijn met roken.


Het is simpel - als je maar 1500 eu per maand verdiend kun je niet 2 auto's hebben, een plasma en een vakantiehuisje naast die van Tyler.

Tyler-Durden | 29-09-09 | 15:45

@Tyler-Durden 15:11
Al die paupers die voor hun protserige plasmaTV en dito auto een lening aanvragen en deze ook nog KRIJGEN. En het vervolgens uitjanken als ze erachterkomen dat de afbetaling zowat heel hun miezerige inkomentje opslokt. Lutsers! En dan zijn er inderdaad ook nog van die linksige flutpartijen die gaan meejanken. Het is de wereld op z'n kop, de totale overwinning van de zieligheidsindustrie. Als je iets wil hebben spaar je ervoor. Lukt je dat niet dan zet je de tering naar de nering en schaft het NIET aan. Maar dat is tegenwoordig een schending van je allerindividueelste mensenrechten en dan krijgt de geldverstrekker maar eventjes pek en veren over zich heen.

Sleurhut | 29-09-09 | 15:40

@pielewaaier | 29-09-09 | 15:29, ja, da's schrikken hé, zo googlen op "Hollands welvaren".

gentle giant | 29-09-09 | 15:38

Dirk Scheringa is als een tampon: handig tegen het leegbloeden aan het einde van de maand, maar te smerig om vast te pakken.

Lisa E. | 29-09-09 | 15:38

Dirkie heeft wel een mooi vliegtuig, alvast maar aan de ketting leggen voordat Dirkie m peert.

Uw Verzekeringsadvis | 29-09-09 | 15:33

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 15:22
Zo naar uw commentaar te oordelen bent u gewoon uitgeluld... tijd voor een kopje thee zou ik zeggen en dat komt u zeker toe.. ook u krijgt wat u verdient.
Het is helaas niet het geval,maar ik zou Dirk best als oompje willen hebben en hoop dan een goede neef voor hem te zijn.

pielewaaier | 29-09-09 | 15:29

@pielewaaier | 29-09-09 | 15:05, zeggen de termen "Hollands welvaren", en "Hollands welvaren select" u dan niets?
Dat zou toch moeten als DSB medewerker.

gentle giant | 29-09-09 | 15:25

@pielewaaier cq rechterhand ome Dirk
wat vertel jij een partij onzin zeg, iedereen krijgt wat hij verdient ook u.

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 15:22

DSB draait enkel en alleen op zijn koopsommen, als bank stelt het niets veur.
De genadeklap is binnen nu en 1 jaar een feit.

kneuterzak | 29-09-09 | 15:22

het slaat toch ook nergens op dat als je centjes leent, je dat ook weer terug moet betalen?

nick0101 | 29-09-09 | 15:20

Dirk is te gek.
Ik leen zelfs mijn boodschappen bij hem.

Tyler-Durden | 29-09-09 | 15:14

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 15:04
Waarop ik dan maar zeggen wil,dat als u de DSB van oplichten beschuldigd,dan pleegt u laster... ik zou zeggen naar de rechter en geef de DSB aan wegens oplichting.
Dus als ik het goed begrijp verdient u uw boterham indirect aan het in uw ogen slechte gedrag van de DSB.... ik zou de DSB maar dankbaar zijn in uw geval,anders had u niets te doen en moest u solliciteren en misschien wel bij de DSB.
Als ik U was zou ik Dirk een bloemetje sturen... kan hij best gebruiken in deze haatcampagne tegen hem.

pielewaaier | 29-09-09 | 15:12

@ Brusselmans


Gemiste kans dit artikel. Hier had juist keihard op SP en Groenlinks ingehakt moeten worden.


A - staat het al bewezen dat DSB slecht handelde zoals men hier vermeld ? Waar zijn de stukken van de rechtbank ?
B - Indien niet, hoe kan het dan zijn dat SP en GL een onveroordeeld man/bank dermate in slecht daglicht stelt dat het wezenlijk zijn imago en daarmee broodwinning kan bedreigen ! Als ik nu met een anonieme bron aankom die meldt dat Agnes Kant al jaren haar kamervragen laat opmaken door de chinees in Budel, kan ik dan ook oproepen tot een onderzoek naar de wilsombekwaamheid van mw Kant ???

Tyler-Durden | 29-09-09 | 15:11

@pielewaaier | 29-09-09 | 14:06, Dirk stinkt echt het hardst, ik was pak 'm beet 8 jaar geleden als eens op cursus bij een woonlasten verzekeraar, dit aangekaart, vooral de hoogte van de koopsommen, antwoord was: "als wij geen zaken met hem doen, gaat ze het in eigen beheer doen", dan is de klant nog slechter af.
Everybody know's, behalve Zalm en de Grave!

gentle giant | 29-09-09 | 14:20
Dan heeft U 8 jaar geleden een wonder meegemaakt... ik moet de eerste (woon)lasten)verzekeraar nog tegenkomen,die het belang van de klant boven zijn eigen belang stelt....
Dit is het klassieke gelul van de burgemeester in oorlogstijd.
Hoe naief dit te geloven... maar goed het was 8 jaar geleden.. ik hoop voor u dat u er nu anders overdenkt... anders er is voldoende litteratuur beschikbaar,zoals die van de woekerpolissen om tot andere gedachten te komen.

pielewaaier | 29-09-09 | 15:05

@pielewaaier
ben geen van allen en zkr geen medewerker DSB alstublieft zeg. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik de rotzooi van DSB dagelijks tegenkom, en 9 van de 10 zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Meest belangrijke is het verdriet wat de mensen is aangedaan. Het verhaal "eigen schuld dikke bult" gaat gewoonweg niet op. De kunst van oplichterij is de DSB geheel meester.

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 15:04

@whoppah 14:37
Jij HAAT DSB klanten?
Zonder die klanten had Scheringa geen dikke vette bankrekening!
-En jullie ook-, bedoel je dat iedereen DSB klanten haat, of dat jij alle reaguurders haat?
Zeker je pilletjes niet genomen of afgewezen voor een lening om een 80" plasma tv te kunnen kopen.....
@fleppenstein 14:37
Ga je schoolgeld terugvragen, taalverkrachter.

necrosis | 29-09-09 | 14:56

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 14:38
Heb ik dat geschreven?'... bijna 3 maand geleden.... eigenlijk best wel goed,want ik denk er nog precies zo over.
Partijdigheid? .. voor wie beste Jean... ik wil graag vriendjes zijn met waarheidbevinding en realiteit.. maar of dat nou partijdigheid is.. zeg het maar.
Al ben ik dan geen medewerker van DSB en ook geen ex... het gaat er toch wat op lijken dat Jean mogelijk wel op de burelen van de DSB heeft vertoefd en zo mogelijk is opgekrast of heeft moeten opkrassen,of in de relatiesfeer te maken heeft gehad met iemand die door de DSB iets is verkocht,wat nadien niet zo goed leek uit te vallen.

pielewaaier | 29-09-09 | 14:55

DSB lijkt me niet erger dan andere banken. Dat van die klantentokkies klopt dan wel weer. Maar die vind je ook bij de ING, de ultieme pauper- en patjepeërsbank.

Sleurhut | 29-09-09 | 14:52

Al gelezen van de opsplitsing van Rabo & de hypotheker? Kan in verlengde hiervan liggen. Gewoon iets met straat, schoon en maken...
En mensen eerlijk, het enige geld wat je kunt vertrouwen is wat je zelf iedere maand binnenbrengt. Dat mensen er voor kiezen om er vervolgens 'gekke' dingen mee te doen (sneller, beter en vooral meer) waarvan je weet dat het out of your league is moeten ook maar op de blaren zitten. Praat het absoluut niet goed (want je hebt als bank een taak wat betreft voorlichting(ipv oplichting) maar voor DSB creëer je zo zelf een gat in de markt! De AEX geeft vast meer rendement!

Ricolááá | 29-09-09 | 14:51

mooi stukje Brusselmans.
Die oplichters van DSB moeten aan het kruis.

Oyibo | 29-09-09 | 14:50

@ja wat nou? 13:23
Uit je betoog (wat die Scheringa ook mag zijn...) haal ik niets anders dan een diepgewortelde haat tegen Nova/ Clairy.
Het onderwerp ging toch toch echt over DSB en niet over Nova/ Clairy.
En hoezo "vies wijf"?
Je kent haar persoonlijk? ken je Scheringa óók persoonlijk?
DSB was toch redelijk succesvol (ook met Becam en Frisia, allebei van DSB) maar hoe verdien je veel geld als je de laagste rente biedt op een lening?
Je moet niet zeiken over Nova, richt je blik eens op mensen die dingen willen kopen die ze gewoon niet kunnen betalen! Ook niet met een lening van Dirk.
Die mensen zijn dom maar DSB speelt daar handig op in door "goedkoop lenen" aan te prijzen, lenen is NOOIT goedkoop en Scheringa weet dat.
Dus kop dicht en je huiswerk doen, prutser!
@Teun van het Tuinpad 13:25
Ik heb het dus wél gelezen maar heb het toch beschaafd gehouden.

necrosis | 29-09-09 | 14:45

@feuer frei

" Denk je nou echt dat DSB hier uniek in is ?"

Ja, waar anders krijg je een lading koopsompolissen bij je hypotheek in de maag gesplitst?

R. Pankaurowasmetomo | 29-09-09 | 14:45


@ k3

je staat er toch zelf bij?
jij gaat toch daarheen om te lenen?
jij tekent toch een overeenkomst?
Moet je het MKB eens horen over de leningen die ze nu per direct moeten terugbetalen aan de banken, maar daar hoor je niemand over want daar zit de abn ing en rabo en bedrijven pakken is niet zielig maar mensen persoonlijk leed wel
het geld was goedkoop dus iedereen kon en mocht lenen en keek verder niet naar de consequenties
jammer dan
eigen schuld dirke bult

ballena | 29-09-09 | 14:44

@Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 13:43: Sorry, ik moest echt even weg. Je hebt groot gelijk, Dirk is de anti-held. Niet links en ook nog eens niet op de hand van het journaille. Kennelijk moet je in dit land met je kop boven het maaiveld als je geld hebt, en zo niet, dan komen ze je halen. Meneer Scheringa is, en dat meen ik, één van de vriendelijkste mensen die je maar kunt ontmoeten. Sure, hij heeft de boerenslimheid van de West-Friezen, dat maakt hem echter niet tot crimineel.
Eerst stond er in de krant 'Scheringa heeft geen zelfvertrouwen' Of hij wel geschikt was om een bank te leiden. En nu presenteert de media hem als een crimineel zakelijk genie. Beetje tegenstrijdige beeldvorming.

Fleauxe | 29-09-09 | 14:42

Wat een gelul, ieder wel denkend mensch weet dat zo makkelijk geld lenen niet goed KAN gaan, maar al die paupers die het toch deden om die extra grote tv, te grote bak en te groot huis toch te kunnen krijgen lopen nu zielig te doen.
WIE ZIJN KONT BRAND MOET OP DE BLAREN ZITTEN, en wie mag al die ongein betalen?

nul72 | 29-09-09 | 14:42

Dan graag de komende weken elke avond uit dezelfde categorie "ontevreden oud-medewerkers van financiële instellingen":
ABN AMRO
Fortis
ING
NN
Postbank
WUH
DNB
Elke avond wat anders en toch herhalingen.
Denk je nou echt dat DSB hier uniek in is ?
Ze zijn de luis in de pels van bankierend Nederland én de kleinste.
Lekker makkelijke journalistiek weer.

Feuer Frei | 29-09-09 | 14:41

De grote schoonmaak is eindelijk begonnen.

R. Pankaurowasmetomo | 29-09-09 | 14:41

@ pielewaaier
heb je ff gecheckt, je was wel vroeg op kantoor, stoppen met je partijdige onzin.

Wat Nova hier doet is niets anders dan ordinaire laster... trouwens ieder arbeidscontract kan binnen 2 maanden ontbonden worden door zowel werkgever als werknemer zonder financieele consequenties... de suggestie dat Grave zwijggeld zou hebben gekregen is een aantijging die nergens op gebaseerd kan zijn... of een tip van een DSB-administrateur.... maar dat zal dan wel eerst hard gemaaakt moeten worden met bronvermelding.
Vermoed dat Huys het slachtoffer is geworden van eigen scoringsdrift en dat kon hem nog wel eens duur komen te staan.
Wat me wel opvalt dat bij de aangevoerde DSB-klagers een hoog zeur-gehalte zit,maar bij de TV zijn ze welkom.... emotie-tv is de hype van tegenwoordig.
Uiteraard heeft de bank een zorgplicht... ik vraag me af hoe lang nog.... maar het is toch te gek dat een bank de verantwoordelijkheid van zijn clientiele gaat overnemen.
Kan ik straks in de supermarkt ook geen magnum meer in de kar leggen als ik 1 kg overgewicht heb,vanwege de dan ook ingestelde zorgplicht van de supermarkt?
Dit is trouwens wel de beste manier om het volk te degraderen tot zombies zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel... en dat vergemakkelijkt het regeren een stuk.
pielewaaier | 03-07-09 | 07:29

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 14:38

Balkenende's complimenten zijn logisch. Die herkent in Dirk een soortgenoot.

Fijnstoffer | 29-09-09 | 14:38

@DualDenz | 29-09-09 | 14:32, dat is een reactie waar we wat mee kunnen, de mensen zijn er zelf ingetrapt, maar Dirk dreef op de gemakzucht van de massa, "hup zo geregeld".
Hoe vaak ik niet tegenkwam dat mensen dachten dat ze 10k geleend hadden, omdat ze dat in handen kregen, maar voor 15k ( 5k koopsom ) in het krijt stonden.

gentle giant | 29-09-09 | 14:38

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 14:17
Hou toch op met die onzin alsof ik een medewerker van de DSB zou zijn.. ik heb hooguit geprobeerd om mijn hypotheek om te zetten in de goedkopere hypotheek van de DSB.. maar toen ik te kennen gaf geen interesse te hebben in hun bijproducten,was hun interesse om mij een hypotheek te verstrekken verdwenen... met andere banken zijn de ervaringen trouwens ook niet erg prettig moet ik er wel bij zeggen.. en met verzekeringsmaatschappijen al helemaal niet en dat heeft er toe geleid dat ik alleen nog verzekeringen heb die door de overheid verplicht zijn gesteld.. en verder helemaal niets meer.
Wel moet ik zeggen dat ik bewondering heb voor een man als Scheringa.. van wijkagent tot succesvol bankdirecteur en ook nog zijn verdiende geld laat rollen door bepaalde delen van de sport groots te sponsoren... een groot deel van het sportgenot van schaatsprestaties tot het soms oogstrelende voetbal van AZ hebben we wel voor een groot deel aan dat van oorsprong wijkagentje te danken.
En voor als die werknemer''slachtoffers'' zou ik zeggen de werknemer krijgt de baas die hij verdient en dat geldt eveneens voor de lening-slachtoffers.
Ik denk dat de meeste van deze ''slachtoffers'' nog niet in de gaten hebben dat het uit de VS en UK geimporteerde roofkapitalisme heden ten dage ook in 0031
van kracht is... de tijden van zorgen voor elkaar is min of meer voorbij.
Tegenwoordig moet je heel goed op je tellen passen,anders ben je in een mum van tijd ondergespit.

pielewaaier | 29-09-09 | 14:37

Zelfde laken een pak, als gast die gingen beleggen met geleed geld...
Dubbel risico!
Achteruit sparen blijft het!

fleppenstein | 29-09-09 | 14:37

Ach het wordt DSB erg gemakkelijk gemaakt, de Nederlander wordt dommer en dommer en bovendien hebberiger. Voer voor de haaien!
Als ze hun jaarlijkse 47" flatscreen omdat er 1 hdmi aansluiting meer op zit dan die van de buren kopen gaan ze op interwebs shoppen, vallen ze alle kenissen lastig en bezoeken 13 old-scool winkels maar de duurste aankoop uit hun miezerige leven doen zonder enige productverglijking vanuit de tros kompas.
Rente gestegen en kom je er nu achter dat je 1800 euro netto moet betalen per maand? Wat? Gezinsinkomen is maar 1900? Nou GAAT LEKKER 2 BIJBAANTJES ZOEKEN! Niet meneer S. lastig vallen ermee. Zelf oplossen! Wordt je hard van!
Bah, ik haat DSB-klanten allemaal. En jullie ook ...

whoppah | 29-09-09 | 14:37

maffia die Scheringa..

prof. alsvanouds | 29-09-09 | 14:36

Tja, Dirk Scheringa is nou eenmaal de belichaming van de christelijke waarden en normen waar het CDA zo trots op is.

Zoiets | 29-09-09 | 14:35

@ballena
Nee, Dirk zuigt mensen verder uit die het al niet kunnen betalen. "BKR registratie? Maakt bij ons niet uit!"

Als je meer leent dan je ooit kan betalen, dan loopt het op een gegeven moment vast. Mensen belanden in de schuldsanering, raken het beetje kwijt dat ze al hadden. Jij en ik kunnen daar voor opdraaien.

Dus, indirect betalen wij voor de hobby's van Dirk.

Dirk doet alsof lenen voor een TV de gewoonste zaak van de wereld is. Geen wonder dat mensen denken dat lenen normaal is.

k3 | 29-09-09 | 14:34

@gentle giant:
Geen slaag genoeg gehad? Huh? Gentle?

ja wat nou? | 29-09-09 | 14:33

er zijn 8,5 miljoen woekerpolissen verkocht door de kosjere instellingen zoals Aegon, Rabo, SNS, Delta Lloyd en ING en er is vervolgens voor miljarden gesetteld met de slachtoffers en dan hebben we het over 1 product. Verder hadden naast LegioLease ook andere financiële instelling aandelen lease producten, ook die zijn en worden nog steeds gesetteld met de klanten voor miljarden maar ik hoor niemand roepen dat de vergunning van betrokkenen moet worden ingetrokken, alleen als Dirk iets doet is het fout.

Het lijkt mij overigens dat Dirk nog flink zijn best zal moeten om zijn klanten voor tientallen miljarden op te lichten om op het niveau te komen van zijn collega's/concurrenten.

wlodek | 29-09-09 | 14:32

@ballena | 29-09-09 | 14:27, Dirk is liev .....

gentle giant | 29-09-09 | 14:32

goh, dus het is toch waar? verrassend!
ik heb zelf vast gezeten aan een andere, vergelijkbare club, als het even kan zuigen ze het merg uit je botten vandaan (en geef ze eens ongelijk). dit soort praktijken lukken alleen door de grenzeloze hebzucht van mensen (mijzelf inclusief), iemand die met minder genoegen neemt, trapt er niet in. ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen, deed de rest dat ook maar.
natuurlijk zitten er schrijnende gevallen tussen, maar de meeste van hen krijgen waar ze om gevraagd hebben. wat je zaait, zal je oogsten!

DualDenz | 29-09-09 | 14:32

Check eerst de Nova uitzending maar eens. Dat is een hoorlijk suggestieve reportage. Verder is nergens gezegd dat Dirk zijn medewerkers sloeg.

engeltje_ | 29-09-09 | 14:32


wat een gelul
dirk steekt zn nek uit voor mensen die nergens meer terecht konden
tuurlijk betaal je dan graag wat meer premie en tuurlijk wil je 2 auto's en 3x op vakantie net als de hele buurt
en als de markt dan daalt ( he? dalen? wa is da? )
en je huis mindr waard wordt
en je kip d'r baan verliest
ja
dan ga je klagen over dirk want jou hebberigheid is zijn schuld
klootjes volk zijn we

ballena | 29-09-09 | 14:27

waarom kan ik trouwens niet gewoon 'niet OSM' stempen bij de steylleauze poll?

two ball cane | 29-09-09 | 14:24

@ja wat nou? | 29-09-09 | 14:17, nog geen slaag genoeg gehad?

gentle giant | 29-09-09 | 14:22

jimbrowski | 29-09-09 | 13:43 : en mensen die eten uit de bak waarin ze eerst gepist hebben nog minder.

fart majeur | 29-09-09 | 14:22

@pielewaaier | 29-09-09 | 14:06, Dirk stinkt echt het hardst, ik was pak 'm beet 8 jaar geleden als eens op cursus bij een woonlasten verzekeraar, dit aangekaart, vooral de hoogte van de koopsommen, antwoord was: "als wij geen zaken met hem doen, gaat ze het in eigen beheer doen", dan is de klant nog slechter af.
Everybody know's, behalve Zalm en de Grave!

gentle giant | 29-09-09 | 14:20


k3 | 29-09-09 | 14:03
Het afrossen van een DSB-medewerker kan een heilzame uitwerking hebben. Opluchting na oplichting, bijvoorbeeld.

ojédiaré | 29-09-09 | 14:18

Dit is een bank die van mij mag omvallen. Intrekken die bankvergunning. Liever vandaag nog dan morgen.

Osdorpertje | 29-09-09 | 14:18

@pielewaaier
kan alleen maar een medewerker van Dirkie zijn. Hou toch op met jaloezie. DSB is een grote BEERPUT niet meer en niet minder. Zoals de DSB organisatie de afgelopen 15 jaar is omgegaan met hun clienten is uiterst uniek. Bij andere banken en verzekeraars komen dit soort van wanpraktijken weinig voor, bij de DSB is het Schering(a) en inslag om de klant te duperen.

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 14:17

@Pielwaaier:
Ik denk dat je gelijk hebt. Nova wordt gebruikt als vooruitgestuurde knokploeg, Dirkje kan het zonder staatssteun en -bemoeienis? Pak aan! Zal 'm leren,hij moet kapot en er moet snel een politicus aan het roer.

ja wat nou? | 29-09-09 | 14:17

Maak je borst maar nat Dirkie, je bent voor Nova de nieuwe Erik O. Je bent de komende jaren elke week aan de beurt. (en terecht overigens).

fart majeur | 29-09-09 | 14:14

Drs.. Gelul

old boyz met partijboekje, dat is namelijk essentieel. Wij hebben zogenaamd een meerpartijenstelsel maar in werkelijkheid hebben we 1 politieke eenheidspartij met meerdere labels naar de kiezer toe dus of je nu GL stemt of VVD, je stemt altijd op de achterliggende eenheidspartij Nederland. Vanuit die partij worden de baantjes bij de staat en de grote bedrijven dan verdeeld. genoemde boyz wisselen regelmatig van partij als dat even een beter baantje oplevert. Zo wordt Zalm hier en daar als een financieel genie geportretteerd, de beste minister van financiën die we ooit gehad hebben maar de man heeft alleen maar belasting geheven, verder niet en zit hij op hoge posten alleen vanwege eerst zijn PvdA partijboekje en later dat van de VVD.

Dit land is door en door corrupt, het is niet veel anders dan Zimbabwe, alleen oogt het allemaal wat netter.

wlodek | 29-09-09 | 14:13

"zegt 'Mark' die zo'n vijf jaar bij het bedrijf werkte. " Kom op zeg, ergens 5 JAAR werken en nu anoniem gaan afzeiken. Dat zegt een hoop over Mark, en het zegt nog meer over de waarde van zijn anonieme geleuter.

Ohm | 29-09-09 | 14:12

hoop dat die marianne vos een paar keer hard lazert.
zal der gezicht alleen maar ophoog halen.
plankenkoorts wielrenster

de beer van de meer | 29-09-09 | 14:11

Bewijst maar weer dat bankiers het ethisch besef van een pinda hebben.

drOetker | 29-09-09 | 14:07

En toch heb ik hier geen lekker gevoel bij... ik krijg steeds meer de indruk dat Scheringa en zijn DSB de zondebok van de ned'se financiele wereld moet worden.
Bijna alles wat de DSB nu verweten wordt is ook schering en inslag bij de andere banken... ook hun uitgangangspunt is dat ze aan de klant willen verdienen en graag zoveel mogelijk... koopsompolissen waren een aantal jaren geleden producten die iedereen behoorde te hebben... en nu de DSB er mee op de proppen komt zijn het ineens waardeloze producten die niemand nodig heeft en de koopsomhouder niets oplevert en alleen maar geld kost..
En waar sprake is van een juichende cultuur... zo in de geest van die klant heb ik toch ook maar mooi weer een poot uitgetrokken.. dat is op zich in een tijdperk waar de hebzucht hoogtij viert niets bizonders.
Kortom ik heb sterk de indruk dat concurrende banken,in eendrachtige samenwerking met media.. consumentenvertegenwoordigers , overheid en z.g. deskundigen proberen om het als lelijke eendje beschouwde Scheringa-bouwwerk te slopen... en de voornaamste achterliggende drijfveer is waarschijnlijk jaloezie.
En over die smerige woekerpolissen van nog smeriger verzekeringsmaatschappijen hoor je niemand meer... die hebben er ook alle belang bij dat de aandacht op de DSB-bank gericht is.
Ik kan maar één conclusie trekken... dit zaakje stinkt.

pielewaaier | 29-09-09 | 14:06

ik ben nog eens authenthiek geschokt door die Nova uitzending.. read my lips: dit gaat de ondergang worden van DSB en uiteindelijk ook van AZ... zoveel bedrog, zoveel schijt hebben aan mensen... een bouwwerk als DSB (lees: AZ) gegrondvest op ongelooflijk ONETHISCH handelen, kán niet verder blijven groeien, maar uiteindelijk IMPLODEREN. En dat gaan we de komende maanden meemaken. Om te beginnen vanavond als AZ weer niet kan winnen..
En dit alles -deze DSB Gate- is blijkbaar de afspiegeling van de verrotte binnenwereld van Dirk Scheringa..(herinnert iemand zich nog hoe hij keeper Oscar Moens ooit heeft aangepakt?).. de beste man moet heel snel in goede therapie, want wat hij in al die afgelopen jaren (hijg-hijg, graai-graai-) wil compenseren met al dit onethische onmenselijke ego-gedoe, doet eigenlijk heel erg huili-huili..

bodiloeloe | 29-09-09 | 14:06

@k3 | 29-09-09 | 14:03
Grote boef ? Elke BV had zijn eigen "voordeel" en dat moest apart verteld worden d.m.v. tv-spots. Van concurrentie is geen sprake geweest.

Balzakius | 29-09-09 | 14:04

Twee-en-een-half jaar geleden: bit.ly/SVfgg

Bernhard7086 | 29-09-09 | 14:04

Als je meer dan drie BVtjes op je naam hebt en met jezelf concurreert via TV reclame, dan ben je toch gewoon een grote boef? Hoef je je werknemers niet eens voor te slaan... Maar echt verbazend is het niet.

@ojédiaré
Dat horen klanten te doen, niet de baas...

k3 | 29-09-09 | 14:03

wlodek | 29-09-09 | 13:50
Dat Nederland geleid wordt door de old boyz is mij bekend. Dat maakt NL ook een van de meest conservatief geleide landen ter wereld. Geen vrouwen, kleurlingen, uitgesproken nichten etcetc. Alleen grijze, regenteske heren die met hun verkalkende hersenpan alleen zichzelf en hun directe naasten weten te dienen. Zelfs Duitsland en de USA (toch altijd als conservatief bestempeld door ons progressievelingen) zijn ons mijlen ver vooruit. Mocht Maxim bekennen dat ie eigenlijk homo is en Rouvoet een vrouw, dan neem ik bovenstaande direct terug.

Drs.. Gelul | 29-09-09 | 14:01

Cortes | 29-09-09 | 13:58
Hoe was het op school vandaag LieferT ?

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 14:00

wat is het verschil tussen liegen en bedriegen?

juriste | 29-09-09 | 13:58

Het is maar goed dat de ouders van Dirkie hem geen Nico hebben genoemd.

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 13:57

Cluster bom? Daisy cutter dan maar even, waarom geven de reaguurders in hemelsnaam af op Scheringa danwel DSB? Baken van licht binnen het geliberaliseerde bankenstelsel. Klappen, spaanders... Normaal, verder niet netjes DSB en Dirk, foei!

Ashtrey | 29-09-09 | 13:56

Biep | 29-09-09 | 13:42
Hou het maar op Nova Zembla.
Een prima plek voor al die redacteuren.

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 13:55

Dirk Schering en inslag vandaag.

Juche | 29-09-09 | 13:54

Hij heeft mij anders nooit iets gedaan.

markies De Canteclee | 29-09-09 | 13:53

Wat is er in godsnaam mis aan het slaan van DSB-medewerkers?

ojédiaré | 29-09-09 | 13:50

en de volgende op het ''dodenlijstje'' is waarschijnlijk Afab, de nummer 2 leenboer van Nederland. DSB kloon maar lang zo groot niet en vooral bekend van het financiële probleemkindje Vitesse uit Arnhem.

Transavia heeft vast nog wel een piloot om het vonnis uit te voeren.

sambalbaj | 29-09-09 | 13:50

DRS Gelul: genoemde socialisten zijn niet vies van de belastingen die op de winsten van de DSB worden geheven, dat dus wel.

Overigens is de RABO geheel verweven met de politiek, prominent CDA-lid meneer Wijffels is daar de grote baas geweest en de ING heeft die vreselijke Kok met de grote graaihanden (zeer prominent PvdA) op de loonlijst. En de huidige baas van de ABN is de voormalige belastingpachter Zalm, prominent ex-PvdA en nu prominent VVD. Kortom, corporatisme/fascisme ten top.

wlodek | 29-09-09 | 13:50

Dirk Schering is natuurlijk een foute glibber eerste klas.
Hij is gelukkig met die enge bek graag op TV dus ik zeg zet hem op een plein en iedereen die er zin in heef een steen en gooien maar. SBS een gratis tip voor een programma So you think u can fuck us.

veel vaak en vet | 29-09-09 | 13:48

Wat Balzakius zegt. Het is in deze socialistische heilstaat al normaal dat de overheid je overal aan de hand neemt. "Lenen kost geld", "Roken is dodelijk"... Ja godverdegodver,bemoei je eens met andere zaken! Ik ben toch niet debiel! En degene die dat wel zijn moeten het maar "the hard way" leren. Jezelf naar de kloten helpen is je goed recht! In een vrij land tenminste. Hier niet.Dus.

ja wat nou? | 29-09-09 | 13:46

-weggejorist-

BBmetR | 29-09-09 | 13:46

Zoveel poep over je heen. En dat voor een officier in de Orde van Oranje Nassau... treurig...

cekars | 29-09-09 | 13:46

Zolang hij alleen Wilders-stemmers heeft bedrogen is er niks aan de hand. Een les in: Sommige dingen (cq. populisme) lijken te mooi om waar te zijn.

Ruurd Sluiswachter | 29-09-09 | 13:45

@Biep | 29-09-09 | 13:42
De Nieuwe Wereld draait door ? Of is dat te diep ? ;)

Balzakius | 29-09-09 | 13:45

En zo blijkt maar weer: professioneel voetbal is geen sport maar een kwestie van de portemonnee trekken.

Einde van de Domheid | 29-09-09 | 13:45

Repsekt voor Frank de Grave dan maar, voor één keer ?

Bigi Bana Boy | 29-09-09 | 13:45

Aan de andere kant: Piet Heyn beschouwen we inmiddels als een nationale held terwijl dat ook niets meer dan een boef was. Ik zie het standbeeld van Scheringa al voor me. Zo ergens op de kaasmarkt lijkt me een leuke plek.

Drs.. Gelul | 29-09-09 | 13:44

Verder erg veel insinuaties.

"Volgens een van de oud medewerkers (die 'uit de school geklapt zijn') zijn at één op de tien klanten het schip in gegaan.

Dan ghad ik toch meer mesen op de emonstratie verwacht.

Hoeveel mensen werken er bij de DSB. Kleine moeite om die onder ede te hotren.

Klaarblijkelijk is de zaak tegen Dirk nog steds niet sterk genoeg voor eenofficieel onderzoek.

Ik wacht tot de veroordeling voor ik met een oordeel over dirk kom.

If ever.

Snut Nose | 29-09-09 | 13:44

Fleauxe | 29-09-09 | 13:40
Ze kunnen bij Zembla niet tegen dit soort mannen.
Niet dat hij heilig is, zeker niet.
Maar ik proef toch een beetje afgunst bij die *kuch* journalisten aldaar.

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 13:43

Viel me een keer op bij zo'n opgelichte-klanten-doen-huilie-huilie-reportage van nova dat de in huis aanwezige apparatuur netjes buiten beeld werd gehouden. Want dat zou wel vreemd zijn, met tranen in de ogen vertellen over de torenhoge lasten terwijl je rug weerspiegeld wordt in een 40" flatscreen aan de muur, geflankeerd door een super-de-luxe home cinema setje en juniors hippe spelcomputer.
Er zitten vast wel wat echte slachtoffers tussen, maar het gros wilde gewoon wat de buren/familie ook hebben en groter. En als je dat niet van je spaarcentjes kan betalen leen je daar toch gewoon voor?

SODEP | 29-09-09 | 13:43

Mensen die pissen in de bak waaruit ze zelf hebben gegeten, moet je niet al te serieus nemen.

jimbrowski | 29-09-09 | 13:43

@wlodek

Tuurlijk zijn er meer slechte partijen in de markt. Maar we hebben het nu over Ome Dirk.

LJBrinkhorst | 29-09-09 | 13:43

wlodek | 29-09-09 | 13:36

Ik weet niet in hoeverre de ING en Rabo etc nou in onmin liggen bij de socialisten, maar het is zeker waar dat de aandacht zich nu erg op de persoon achter DSB richt. Dat is lekker makkelijk. Maar socialisten kunnen deze gelegenheid iig aangrijpen om de vadertje overheid weer eens extra leven in te blazen, want wij burgers dienen beschermd te worden daar wij niet in staat zijn onze eigen verantwoordelijkheid te nemen. En dat is, helaas, voor velen idd het geval.

Drs.. Gelul | 29-09-09 | 13:42

De troubleshooter bij de DSB Bank mevrouw van der ZEE gaat het nog heel druk krijgen de komende tijd. Deze mevrouw komt langs bij klagende DSB klanten, je zou zeggen om de problemen op te lossen, nee ze komt vertellen dat het hebben van een koopsompolis een goed advies is geweest vanuit de DSB organisatie. Heel die DSB zooi in Wognum moet met de meeste spoed ophouden te bestaan. Er zijn door hun activiteiten al heel wat mensen financieel gehandicapt geworden. Mooie uitspraak recentelijk nog bij de DSB actie waar Rutger van de partij was, in gesprek met Klaasje Wilting, de klanten waren zo dom om te tekenen en de DSB zo 'slim' om ze erin te laten lopen. Het wordt tijd dat de politiek ingrijpt in deze boevenbende.

JeanJAcquesdángzac | 29-09-09 | 13:42

Fleauxe | 29-09-09 | 13:40
nova of zembla?

Biep | 29-09-09 | 13:42

Is toch typisch nederlands he, dat we de goedzakken verneuken en de boefjes een schouderklopje geven!

gozahtje | 29-09-09 | 13:42

Alsof het bij Aegon of NN anders gaat.. De verzekeraars die gewoon hele verzekeringsverkooptoko's opkoopt zodat ze "onafhankelijk" financieel advies kunnen geven.

seven | 29-09-09 | 13:41

En bij andere banken gebeurt zoiets niet zeker... Overal waar met een prestatiesyteem wordt gewerkt proberen verkopers zoveel mogelijk producten te slijten. Zijn die anonieme tipgevers niet gewoon gefrustreerde ontslagen exmedewerkers?

prestodegekste | 29-09-09 | 13:41

De uitzending van Zembla bedoel ik, niet dit topic.

Fleauxe | 29-09-09 | 13:40

"Volgens de oud-medewerkers probeert DSB, in ieder geval tot voor kort, systematisch zoveel en zo hoog mogelijke koopsompolissen te verkopen, zonder rekening te houden met de financiële draagkracht van de klant. Lage rentes en - maandlasten verleiden de klant tot het afsluiten van een polis."

Van de NOVA pagina.

Lage rentes EN maandlasten verleide de klant tot het aflsuiten van een polis.

Dus het werd ze niet in 'de maag gesplitst'.

En met lage rente EN lage maandlasten komen die mensen nog in de problemen.

Dan is Dirk natuurlijk als nationaal publiek figuur een makkelijk slachtoffer.
Al die mensen die voor lul staan op een verjaardagsfeestje hebben natuurlijk een kutsmoes.

Snut Nose | 29-09-09 | 13:40

DSB wordt al maanden door de publieke omroep om zeep geholpen. Bij iedere bank, dus ook de ABN AMRO en ING kennen deze praktijken, en wat dacht u van de Hypotheker? Alleen doen deze het stiekem. Gelukkig zit Zalm al klaar om straks het karkas van DSB over te nemen voor een appel en een ei.... hij weet van wanten, want hij zat zélf jaren bij DSB.... hypocriet of niet...

Dagelijkse Dosis | 29-09-09 | 13:40

Cortes | 29-09-09 | 13:37
Doch nog altijd meer ruggengraat.

Mijnheer Pastoor | 29-09-09 | 13:40

Dit is een laffe aanval op één van s'lands grootste zakenmannen. Het zou mij niet verbazen als de grote banken hierachter schuilen. Meneer Scheringa is -zoals in diverse kranten stond te lezen- niet de meest zelfverzekerde persoon op aarde. Dat kan, soms doe je dan onverstandige dingen, of schiet je uit je slof.

Fleauxe | 29-09-09 | 13:40

Dom gezeik. Je móet niet lenen. Je móet geen hypotheek aflsuiten bij de DSB. Ga dan even lekker niet lopen mekkeren. Als je iets niet snapt gewoon niet kopen!

henkstubbe | 29-09-09 | 13:37

socialisten koesteren mislukking en haten succes en DS is succesvol en wordt dus gehaat. Het hele rooie staatspropaganda apparaat is al maanden bezig Scheringa aan de schandpaal te nagelen. Natuurlijk zijn er foute zaken bij hem te vinden maar ik kan mij niet voorstellen dat alle honderdduizenden klanten van DSB ontevreden en belazerd zijn want dan was ome Dirk allang failliet, zo werkt de vrije markt nu eenmaal. Hebben de ABN-AMRO, ING en Rabobank nooit troep verkocht ? Delta Lloyd heeft net voor 300 miljoen gesetteld met kopers van woekerpolissen, de RABO en ING trouwens ook voor miljarden. Er is overal wat maar alleen over de DSB wordt er gezeken.

wlodek | 29-09-09 | 13:36

Vind dat baasje Van Goor altijd wel lachwekkend. "Alles wat mis gaat zijn op zichzelf staande incidenten en we gaan samen met de klant een stuk oplossing vinden".
Glibber.

Bos Hout | 29-09-09 | 13:35

Dirkske kan er ook niks aan doen, wat moet je anders als je in Grijpskerk geboren bent...

Novius | 29-09-09 | 13:35

Ome Dick is een goudeerlijke zakenman. Het moet triest voor Dick S. te A. zijn om zoveel onheuse beschuldigingen over zich heen te krijgen. Vanuit een welhaast filantropisch perspectief heeft Dick jarenlang gewerkt, nee geknokt, om het voor iedere Nederlander mogelijk te maken een fijne lening af te sluiten voor een glanzende automobiel of die sfeervolle, ruime woning. Daar verdient oom Dick bijna niets aan. Omdat bij oom Dick de kachel toch ook moet roken zijn er hier en daar wat polissen meeverkocht. Moet kunnen toch, we willen toch allemaal brood op de plank.
Shit de Balkenende mode staat nog aan
Set Balkenende_modus = off
Zo, nu gaat het beter
Oplichten is een vak, dat zouden meer mensen moeten beseffen.

Het_Genie | 29-09-09 | 13:34

Dat leert toch iedere verkoper:

"Een goed verhaalt hoeft niet waar te zijn."

Ik mis toch een beetje de drijfveer van Dirks succes in deze: deze man heeft op onnavolgbare wijze de wil van mensen om meer en meer en meer en groter te willen ten gelde weten te maken. Dat je bij de notaris zit en je niet afvraagt waar die koopsom van 14000 eurie nou eigenlijk voor dient en vooral de vraag of je die werkelijk nodig hebt niet stelt, is je eigen verantwoordelijkheid. Maar goed, het is hetzelfde volk wat daarin trapt dat juist de overheid wantrouwt, want "die steelt je geld"... tuurlijk joh! Anderen doen dat niet zeker?!

Drs.. Gelul | 29-09-09 | 13:32

Arme Klaas Wilting..
Nu snap ik waarom dat schaatsen niet lukte.

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 13:32

De domheid van de DSB klant haalt het niet bij het oplichtingsniveau van Dirk Scheringa. Goeie genade...

Biep | 29-09-09 | 13:32

@Je Verzint Het Niet | 29-09-09 | 13:30
Zit daar geen rente aan vast als het terugbetaald wordt dan ?

Balzakius | 29-09-09 | 13:31

DSB De Schofterige Bank

Hansvo286 | 29-09-09 | 13:31

JP heeft gelijk, Dirk verdient tenminste nog geld, Wouter 'Sinterklaas' Bos geeft ons geld gratis aan de banken ...

Je Verzint Het Niet | 29-09-09 | 13:30

Hans van Goor, woordvoerder van DSB (je weet wel, die man die steeds bij Radar komt opdraven) mag ook heel rap tegen de figuurlijke executie-muur.

Biep | 29-09-09 | 13:30

Het wordt tijd dat mensen eens op gaan letten. Er moeten verdomme overal waarschuwingen bij staan. "Lenen kost geld" Ja wat dacht je godverdomme zelf dan voordat die tekst er stond !?
Vooral betaalde boeroepers hebben de laatste tijd stront in hun ogen! Laat Scheringa de polisjes aanpassen, geef hem een boete, en de zogenaamde gedupeerden een schadevergoeding vanuit de DSB-kas en ga verder. Maar dat eindeloze gezeik moet eens afgelopen zijn.
Iedereen wist vroeger toch ook dat je voor een gulden geen 7 kilo drop kon kopen ? Dan moest je eerst een T-ford wassen, en dan kon je de kruidenier leegkopen.

Balzakius | 29-09-09 | 13:29

Moster na de maaltijd. Het was toch al lang bekend dat het allemaal niet zo heel erg netjes ging bij die club? En als je dan als personeelslid "geslagen" wordt... moet je niet achteraf op tv gaan lopen zeuren maar had je gewoon direct aangifte moeten doen.

Braxator | 29-09-09 | 13:28

Nou, het is allemaal wel héél erg schofterig hoe DSB 'zaken" heeft gedaan met de klanten.
exit DSB, op zeker.

Biep | 29-09-09 | 13:27

Balkenende, haal die peop eens uit je ogen.

Freedent | 29-09-09 | 13:26

Alle banken belazeren hun klanten maar de DSB maakt het wel heel erg bont.
Die Dirk moet met zijn kop in het schandblok.
Hondenplasser!

robert39 | 29-09-09 | 13:25

ja wat nou? | 29-09-09 | 13:23
Laat necrosis je maar niet horen...;)

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 13:25

DSB,gaat naar de kloten,en AZ ook
Zo gewonnen zo geronnen.
Of dacht Scheringa soms dat er zegen op dat bloedgeld ligt.

fleurtje | 29-09-09 | 13:24

wat dacht iedereen,.. dat je met eerlijk en aardig zijn een bank en voetbal-club runt,.. ja,thuis voor zijn vrouw en kinders is het die aardige man,..

de kikker-verklikker | 29-09-09 | 13:24

Ja hoor...... wat die Scheringa ook mag zijn,als Nova dit weer eens breed gaat uitmeten (en dat doen ze al een tijdje inzake DSB) word ik wat wantrouwig. Dat zou de -verder altijd kritische- site GeenStijl ook niet misstaan. Clairy Polak wel eens zien schuimbekken als het over DSB gaat? Eindelijk weer eens lekker ouderwets socialisties een echte kapitalist aanpakken! Heerlijk. Ze komt bijna klaar voor de camera's. Vies wijf,vies programma.Bah.

ja wat nou? | 29-09-09 | 13:23

Balzakius | 29-09-09 | 13:21
moet je doen! ;)

Biep | 29-09-09 | 13:22

@Biep | 29-09-09 | 13:20
Zal 't hier meteen even op kantoor aanvragen..

Balzakius | 29-09-09 | 13:21

Jackanders | 29-09-09 | 13:17
upc on demand..... werkt wel op tv.

Biep | 29-09-09 | 13:20

Ja, maar die spelers van AZ moeten wel betaald worden Brusselmans ! Ja, kijk, daar hoor ik je dan weer niet over hè ?

Marcus Porcius Cato | 29-09-09 | 13:20

In de maag spitsen, weer iets geleerd.

MacReady | 29-09-09 | 13:20

hahah "Liegen mag, bedriegen niet" kort maar krachtig

vwdannytdi | 29-09-09 | 13:18

Jeetje. En ik maar denken dat die leenadvertenties in de tv-gids al die jaren van een betrouwbaar en eerlijk bedrijf waren. Wat een ontgoocheling. NOT!

Mr Dixit | 29-09-09 | 13:18

NB. In verband met rechten op bepaalde fragmenten in de uitzending, zullen de streams pas in de loop van dinsdag op de website staan.

Even geduld dus nog ...

Jackanders | 29-09-09 | 13:17

Hebberigheid brengt het beste in de mens naar boven.

- Dirk Scheringa zelf natuurlijk. De zolder werd deze wijkagent toch te vochtig....
- De anonieme verkoper. Eerst 5 jaar rotzooi verkopen en daarna gaan klagen over al dat geld dat je hebt verdiend.
- Mensen die in deze val zijn getrapt idem. Niemand leent ze geld om dat 'speciale' (lees groter dan die van de zwager/broer/ex) huis te kopen. Behalve die aardige mensen van de DSB. En ik hoef alleen maar mezelf driedubbel te verzekeren!?
Hoe dom kan je zijn.

Hangbar | 29-09-09 | 13:16

@zeg maar jansen
Waren dat niet de woorden van een anonieme ex bij Nova?
(niet dat ik de hele uitzending voor je ga checken)

DonQ. | 29-09-09 | 13:16

Ik zie nergens iets over slaan. Alle linkjes geklikt en de stukjes gelezen.

zeg maar jansen | 29-09-09 | 13:13

Marianne mag blij zijn dat DSB net gestopt is met sponseren.

DonQ. | 29-09-09 | 13:12

Nou da's makkelijk. Oppakken en berechtten voor het mishandelen van werkgevers. Mishandeling in dienstverband ofzowiets.

ShakeTA | 29-09-09 | 13:10

de aflevering bekijken.. hoe dan?

Biep | 29-09-09 | 13:10

ook vandaag is rood...

@raket | 29-09-09 | 13:09

Lekker belangrijk. Wat ik wel een schande vind is de toenemende diaree aan reclame die over ons reaguurders wordt uitgestort. Stank voor dank.

Fuck-Google-Ask-Me! | 29-09-09 | 13:08

In de DSB-gate gaan nog veel slachtoffers vallen, wat dacht u van Gerrit Zalm, Ed Nijpels en nog wat van die figuren.

tocqueville | 29-09-09 | 13:08

Goed geschreven stuk! Nu even de linkjes afwerken. Doei!

Biep | 29-09-09 | 13:06

ik zag Van Gaal ook met onverklaarbare blauwe plekken....

Joffri | 29-09-09 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken