Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politieagenten verdacht in strandfeestdode

pliesiehvh.jpg Zo werkt dat in Nederland. Een dramatisch georganiseerd strandfeest vol doorgesnoven hooligans waarbij de toegang ook nog een gratis is loopt volledig uit de hand omdat veel meer bezoekers worden toegelaten dan is toegestaan. Hoewel vanaf het middaguur bekend is dat het feest uit de hand gaat lopen negeren de hoge bazen stelselmatig alle verzoeken tot versterking. Het communicatiesysteem waarmee de politie moet werken, het C2000-systeem, faalt hopeloos waardoor agenten niet langer in contact staan met elkaar. Feitelijk veroorzaken bezuinigingen op personeel, materieel en logistiek eigenhandig de totale chaos op dit strandfeest in Hoek van Holland. Welnu, 's-avonds keert een krankzinnige menigte zich tegen de politie. Er worden schoten gelost. Er valt een dode. Burgemeester Ahmed Abouteleb kondigt een week lang elke dag een andere maatregel aan, maar het duurt dagen voordat de eerste arrestatie plaatsvindt. Niemand blijft langer dan 24 uur achter de tralies. Zodoende lopen alle klootzakken nog altijd vrij rond. En uitgerekend tegen wie begint het OM een strafprocedure? Juist. Tegen vijf onbelangrijke eenstrepers, die bovendien niet eens per se in verband worden gebracht met de dood van Robby van der Leeden. Waarschijnlijk hadden ze hun schoenen niet gepoetst ofzo. Mindere goden straffen gaat nog eens heel groot worden in Nederland.

Reaguursels

Inloggen

Zo gaat dat: burgemeester en korpschef blijven uit de wind, en onderaan krijgen een paar een douw. Hadden ze hun school maar moeten afmaken.
Fijne cultuur bij de pliesie: naar boven likken en naar beneden trappen.
Als de knuffelmarokkaan maar blijft zitten... daar gaat het om!

Ayaan Sorry | 29-09-09 | 20:52

Pfff... echt de omgekeerde wereld hier... ik voorzie nog meer tekorten in manschappen.

Gripzz | 29-09-09 | 20:31

PjORNO | 29-09-09 | 20:05
Wat bedoel je... dat politie in burger niet eens meer gericht op een ongewapende mensenmassa mag schieten?

Ad337 | 29-09-09 | 20:11

Niet te geloven dit, lekker Partij van de Allochtonen blijven stemmen.
En dan staat die mocro burgemeester nog te vertellen dat het "recht" moet zegen vieren! Lekker door bezuinigen jongens kom je een eind mee!

IceTiger | 29-09-09 | 20:11

Kijk en hierdoor gaan ze liever maar bonnetjes geven aan de hardwerkende burger gezien dit minder consequenties met zich meebrengt dan hard optreden tegen agressie en dingen die uit de klauwen lopen.
Wie wil er nu nog Politieagent worden in een maatschappij waarbij ouders geen goed woord voor de Politie over hebben, nadat er weer een zoveelste CJIB envelop op de mat ligt met een sanctie vanwege het feit dat je hebt geademd in je automobiel.
Nee jongens, dankzij dit soort trieste waarnemingen baant de politie zich tussen het wal en schip.
Dit valt te vergelijken met de russische soldaten in Stalingrad, als je een stap naar voren deed kreeg een duitse kogel en ging je terug een Russische.
Ow en die Aboetaleb gaat niet al te lang mee, wedden om een kratje bier...

J. Kleaudt Verdamme | 29-09-09 | 20:09

-weggejorist-

PjORNO | 29-09-09 | 20:05

Maarre, als er iets gebeurt dat niet zo had moeten gebeuren dan kan (denk ik tenminste) justitie daar iets aan doen. In dit geval is er iets gebeurt waarbij politiemensen (zullen vast geen "eenstreperTs" zijn geweest) dingen hebben gedaan die helemaal niet zo maar mogen in Nederland, n.l. schieten op andere mensen. En dan gaat justitie het werk doen waarvan wij met z'n allen vinden dat dat door justitie gedaan moet worden. En dan worden die politiemensen (als ik het allemaal goed begrijp) ineens "verdachten". Hoe zouden we ze anders moeten gaan noemen in die procedure?

de buuf | 29-09-09 | 19:39

Jeetje wat een hoop mensen die niet zo heel veel te doen hebben op een doordeweekse werkdag zeg. Reaguursels vanaf 5 voor 9!
Verklaart dat ook gelijk al die taalfouten (= geen tikfouten)?

de buuf | 29-09-09 | 19:35

Alles valt onder verantwoordelijkheid van Achmed!!
- wisten al dat het erg druk zou worden. Niet gecommuniceerd.
- onbekwame leidinggevende.
- communicatiesysteem werkt niet.
- politieagent schiet burger in z'n hoofd. Puur moord.
- laat recherche, die bekend zijn bij de mensen die er zijn, wandelen door die bekende mensen. Krijgen dus een duwtje, gaan ze gelijk waarschuwingsschoten afvuren.

En dan nog al die andere dingen. Een grote FAIL voor Achmed. (hij moet nog beginnen)

ooltgie | 29-09-09 | 19:32

Die undercover agenten waren overigens geen 'eenstrepers'.
Dat waren bekende figuren van de voetbaleenheid Rotterdam. Ze wisten dat ze herkent werden. Toch gingen ze zonder back-up, en met enkel vuurwapens, de menigte in. Gevolgen zijn bekend.

henkdekanarie | 29-09-09 | 19:17

Doe vooral geen moeite, geef die agenten maar de schuld. Kotsmisselijk word je van het OM. Je zal als surveillant gewoon je werk willen uitvoeren, zelfs dat behoort niet meer tot de mogelijkheden. Bah.

natte krant | 29-09-09 | 19:03

het is hier ge-wel-digg in nederland! die criminelen houden we hier wel blij

unknown2505 | 29-09-09 | 17:11

gewoon net als in de US of A gewoon er op los knallen vertellen waarom je het hebt gedaan.
en bij je 10e schietpartij eens kijken of je niet triger happy bent

Grundlickgeit | 29-09-09 | 17:02

Zo pak ze aan die onbeheerste eenstrepers aanpakken dat schorriemorrie, doerakken zijn het tuig van de richel etc.etc. O.M. goed zo ! pak het probleem bij de bron aan !!!
Hulde O.M., hulde heel veel hulde!! opdat ze moge bloeden!!!

Zo nu even de echte mening van den Broeder(T): Politieagenten van Rotterdam-Rijnmond ik zou collectief werk gaan weigeren. Massaal ziekmelden (psychische overbelasting weet ik veel). Je laat godverdomme toch niet afslachten voor zo'n KUTsalaris zo'n maandelijkse belediging waar je zo je zelf voor in gevaar brengt. Plus je leidinggevenden laten je barsten op momenten dat er stront aan de knikker is (geen back-up M.E. niets!!!) het O.M. zorgt er voor dat je staande genaaid word en de burgemeester slist wat over dat het nou eenmaal er bij hoort......
Pleurisbeleid en die gasten bij te O.M. kunnen beter meteen op een vlucht bij Transavia......

Broeder | 29-09-09 | 16:30

Per direct de directeur-generaal Veiligheid van BZK en de Minister van BZK ontslaan, geldverslindende uitgaven naar subsidies en ontwikkelingslanden stopzetten en dit geld gebruiken voor de verbetering van het C2000 systeem. Twee bovenstaande droeftoeters, als eindverantwoordelijken, falen in elk opzicht in hun functie (alsook de gemeente Rotterdam) en de gewone politieman en -vrouw zijn de klos. Hierbij steek ik een dikke pluim in de reet van de politiemannen en -vrouwen die, gezien de omstandigheden, uitstekend hebben gehandeld bij deze rellen in de HvH. Sterkte!

DoctorandusAtheïstus | 29-09-09 | 15:59

De politie loopt het toch altijd voor iedereen te verpesten.. behalve voor de echte crimineel!

Paulo verst. | 29-09-09 | 15:44

Het moet niet gekker worden, wat een trieste bedoeling die nono's van het OM... Pliesie +1

DayMack | 29-09-09 | 15:23

Prima, kutwouten.

Maserati | 29-09-09 | 15:01

@ShakeTA | 29-09-09 | 13:00
Tijdens het kijken van de Bloody Sunday speelfilm vorige week moest ik ook meermaals denken aan het Hoek van Holland incident. Men hoort schoten en weet niet van wie. In werkelijkheid waarschuwingschoten van collega's, dan hoeft er maar 1 paniekeling te roepen dat ze onder vuur liggen en alle agenten gaan schieten want als je met een handjevol ordehandhavers tegenover duizenden woedende losgeslagen menschen staat, dan ben je toch al niet zo gerust op een goede afloop. Overigens zaten er tijdens Bloody Sunday weldegelijk gewapende IRA leden in de protestactie, die met scherp op de Britten hebben geschoten. Bij Hoek van Holland lijkt dat een hopeloos falend fantasieverhaal van de politie om hun straatje schoon te vegen, net zoals de Britten destijds een dood slachtoffer postuum nog voorzien hebben van munitie. Bij Hoek van Holland lijkt het slachtoffer postuum tot de harde kern te behoren en heeft de politie nog geen verklaring hoe hij door een waarschuwingsschot kon worden geraakt (er heeft dus een losgeslagen agent gericht geschoten want bij waarschuwingschoten schiet je bewust mis. Net zoals een losgeslagen parachutist op Bloody Sunday burgers in de rug liep te schieten).

OversteKarremans | 29-09-09 | 14:49

zwerfpaal | 29-09-09 | 14:33
Ik vroeg me al af wanneer u er mee op zou houden.
Maar u houdt dus van klokjes bloemen? Vertel.

Heau even | 29-09-09 | 14:44

Gelezen op Else4:
1. Niet geschoten, altijd mis.
2. We moesten van Donner toch "boe" roepen tegen geweldplegers? Nou, er is geroepen. Met een instrument, oké, maar meer dan "boe" kwam er eigenlijk niet uit. Anders waren het geen "waarschuwingsschoten". M.a.w. ook waarschuwen mag niet meer. Doek de politie maar op. De straat is aan het tuig. Met instemming van het O.M.
3. Nee, Aboutaleb, deze vervolging is niet "wrang"; ze is misdadig. Omdat ze gebeurt door hen die zeggen de misdaad te bestrijden.

Waaligator | 29-09-09 | 14:38

@Heau even | 29-09-09 | 13:38

Beste Heau even,

Om eerlijk te zijn weet ik bij God niet waarover ik praat.
Ik denk dat het niet netjes is naar jou toe om te blijven doen of ik er iets van snap.
Maar we kunnen het ook over iets anders hebben waar ik wel verstand van heb, en jou nog iets over kan leren, het is mijn grote hobby en passie, namelijk de Campanulaceae.

zwerfpaal | 29-09-09 | 14:33

Je moet tevoren weten of je als verdachte of als getuige gehoord wordt.
De ondernemingsraad van de politie hoor je hier dan ook niet over.
-
Het is gewoon zorgvuldiger het zo te doen.
Het volk, dat alles roept, zich alles laat wijs maken, en wat nergens verstand van heeft, schreeuwt moord en brand.
Laat ze zich druk gaan maken over iets wat er toe doet. Dit is een futiliteit.

2emeREP | 29-09-09 | 14:26

een schande om deze politiemensen te vervolgen, ze moesten ze een lintje geven...... Maar ik wil niet voorbij gaan aan het verdriet van de nabestaanden van de overleden jongen.

Ik wens de verdachte politieambtenaren veel succes toe. Het mag waar zijn dat - door deze agenten tot verdachte te bestempelen - zij ook alle rechten hebben van een verdachte. Dus mogen zij zwijgen, liegen, draaikonten, Spong erbij halen enz. Het mooiste recht van een verdachte is echter, dat hij niet hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Echter moet niet vergeten worden dat kort na het gebeuren wel van die ambtenaren verwacht werd dat ze een geweldsrapport opmaakten vanwege hun vuurwapengebruik. Dat rapport ligt dus vast. Mochten ze later, zoals elke verdachte, gunstiger aanpassingen in hun verhaal van het gebeurde gaan vertellen, zullen ze telkens geconfronteerd worden met hun eigen rapport. Of is er in het rapport gelogen, of daarna. In allebei de gevallen is de agent de lul.

LoopseTeef | 29-09-09 | 14:05

Wie is er verantwoordelijke voor de politie de burgemeester en de korpschef dus onze Aboetalebber
Dus gaarne opjorrissen

Hansvo286 | 29-09-09 | 14:05

zwerfpaal | 29-09-09 | 13:15
Ach, dan heeft u mij allicht gezien. Of andersom.
Waarom 'gelooft' u daardoor niet meer in Higgs? Wat valt er trouwens te geloven?
Higgs is een zeer waarschijnlijke optie, maar niet minder waarschijnlijk dan string theory. Wel makkelijker te berekenen.

Heau even | 29-09-09 | 13:38

@ShakeTA | 29-09-09 | 13:00
Dat tuig zat tot hun kruin onder de drank en de drugs, die reageerden nergens meer op. Dat is wat je even vergeet!

Brouhaha | 29-09-09 | 13:29

Ik snap die Nederlandse bromsnorren niet; wat een mietjes zijn het! Als ik agent was (wat ik god zij dank niet ben), dan zou ik na bovenstaand bericht mijn dienstpistool bij de hoofdcommissaris hebben ingeleverd. Met als mededeling: "Blijkbaar loop ik een groot risico de bak in te draaien als ik m'n proppeschieter gebruik, zelfs in noodweersituaties, dus stop die maar ergens waar de zon niet schijnt! En als ik een hooligan zie, ben ik dus weg. Doei, zoek het maar lekker uit!".
.
Nee, ze denken liever aan hun baantje, pensioen en bijbehorend kudtsalaris dan enige rugge(!)graat te vertonen om hun collega's te steunen.

Brouhaha | 29-09-09 | 13:27

Ik ben vorig jaar bij CERN geweest. Daar worden je ogen echt geopend.
Dan geloof je echt niet meer in Higgs.
Maar volgens mij zijn we aardig off topic.

zwerfpaal | 29-09-09 | 13:15

zwerfpaal | 29-09-09 | 12:46
Nee. Alleen paupers die denken dat de DaVinci Code en Angels & Demons op waarheid berust hebben het over dingen als het 'God-deeltje'. Voor de mensen die wel weten waar het over gaat heet het gewoon het Higgs boson.
Higgs is één van de mogelijkheden om te verklaren waarom twee voor de rest volledig identieke deeltjes toch verschillende massa's kunnen hebben (bijvoorbeeld het up- en het topquark).

Heau even | 29-09-09 | 13:05

Waarom vind iedereen het zo vreemd en schandalig dat er agenten verdacht worden? Er zijn door 20 (twintig) agenten 150 (honderdvijftig) "Waarschuwingsschoten" gelost. Dat is toch te zot voor woorden? Je ken mij niet wijsmaken dat als er een (1) waarschuwingsschot gelost word niet iedereen uiteenstuift om het vege lijf te redden. Dit is dus hier ook het geval geweest, alleen de drukte verhinderde de mensenmassa uit elkaar te stuiven als je het mij vraagt. Hoe dan ook, met 150 kogels uit 20 pistolen past beter bij drama's als bloody sunday dan op het strand in hoek van holland. Die agenten zijn op dit soort dingen getraind en er speelt hier meer dan alleen het zich bedreigd voelen door die agenten. Wij weten volgens mij nog lang niet alles dus om nou meteen schande te roepen dat die agenten verhoord zijn is au roepen voor je geslagen word (of schieten voor je bedreigd wordt). Ik denk eerder dat het een gevalletje was: "hé mijn collega schiet, dus doe ik het ook want hier heb ik zo lang op gewacht."

ShakeTA | 29-09-09 | 13:00

@Heau even | 29-09-09 | 11:48
Gaan we het nu hebben over het zogenaamde God-deeltje?
En wat betreft het 5-7 TEV bereik, daar zijn ook diverse meningen over.
Ikzelf ben het oneens met Griest met name wat betreft de bron van massa.
Vind jij zelf ook niet dat een dame die 100 kilogram weegt meer interacteert met het goddelijke Higgs-field dan een dame van 50 kilogram?

En ? Bent u al blij ?

zwerfpaal | 29-09-09 | 12:46

jan-lul-de-behanger | 29-09-09 | 12:06
Geef even je gegevens eens prijs, (oh die staan en al) dan kunnen ze jou tenminste overslaan wanneer jij belaagd wordt. Maar dat doen ze dan denk ik niet want dan zijn ze je al weer vergeten. Bof jij even.

Tjemig | 29-09-09 | 12:42

Aan eerdere reaguursels waarin beweerd wordt dat een strafprocedure tegen de agenten normaal is in dit soort gevallen: Het is gewoon wrang dat de politie de eerste groep is die op deze manier wordt aangepakt terwijl deze agenten juist slachtoffers zijn van falend beleid van hun meerderen en asociaal gedrag van de 'hooligans'. Die twee groepen dienen eerst te worden aangepakt! En de hoofdverantwoordelijken moeten hun conclusies trekken en hun baan opzeggen. Te biginnen met Aboufaaleb.

me,myself and IK | 29-09-09 | 12:42

Als je dan weet dat je toch weer verdacht word, (is normaal blijkbaar want is niet de eerste keer) kan je beter meteen maar gericht schieten overkomt het je geen 2e keer!
Wat een grap dit weer kan alleen in Nederland!

phantom45 | 29-09-09 | 12:25

@Cortes | 29-09-09 | 10:06
Pffff, jeetje man. Als het echt zo is. Real neat hoor. Maar poen is ook niet alles. En natuurlijk weet jij dat ook wel :)

Bram de emmer | 29-09-09 | 12:20

@Heau even | 29-09-09 | 11:48

U hoort z.s.m. van me, ik moet nu eerst even de piepers gaan schillen, de kinderen uit school halen en de ramen lappen.

zwerfpaal | 29-09-09 | 12:07

In het algemeen verslechteren problemen zich heel snel als de dommekrachten van de pliesie zich ermee gaan benoemen, temeer daar het verstandelijk vermogen van een naaktslak meer dan voldoende is voor een glanscarriere als agentje. Dus dat de politie de schuld krijgt is volkomen terecht. Ik koop dat ze allemaal de maximumstraf voor moord met voorbedachte rade krijgen. (mensen die het hier oneens mee zijn moeten de film "bloody sunday" eens bekijken) En er is maar een eindverantwoordelijke, dat is die cultuurverrijker met dubbele nationaliteit in het standhuis,

jan-lul-de-behanger | 29-09-09 | 12:06

Mmmm. De foute mensen bij het OM hebben waarschijnlijk nog niet genoeg geleerd van de Eric O zaak. Dit gedrag van het OM wordt wel erg eng voor de samenleving in 0031. Ze vergeten waarschijnlijk dat zij ook aan de beurt zullen komen als gewelds-slachtoffer. Hopenlijk laat de pliesies die lieden dan barsten.

Contra | 29-09-09 | 11:54

Er is er maar verantwoordelijk voor deze fiasco en dat is aboulaadklep.

solidstate | 29-09-09 | 11:52

chevyeddy | 29-09-09 | 09:14

Heel belangrijk, die signalering van de typefout! Vergeet de inhoud verder!
Autochtoonse kneuter!

supersniper | 29-09-09 | 11:52

zwerfpaal | 29-09-09 | 11:42
Ik denk niet dat u het beter uiteen kan zetten dan ikzelf (tip: ik heb er jaren voor gestudeerd). Dus nee, doe maar niet. Ik zou me alleen maar gaan ergeren aan de incompetentie van wikipedia ;-).
Als u daadwerkelijk verbeteringen heeft dan ben ik uiteraard geïnteresseerd. Maar die heeft u niet.

Wat u echter best mag doen, is hier een sluitende argumentatie geven waarom het standaardmodel goed is en hoe het geverifieerd is. Ook mag u er dan op in gaan waarom het Higgs boson de meest waarschijnlijke toevoeging aan dit model is om massa te verklaren, in plaats van de string theory. Daarbij wil ik graag dat u aangeeft binnen welk massaspectrum we het Higgs boson kunnen verwachten en hoe dat experimenteel is bepaald. Geeft u daarnaast uw eigen mening over beide theoriën en eventuele andere mogelijkheden van nieuwe fysica die ontdekt kunnen worden in het 5-7 TeV bereik.
Dan maakt u me blij.

Heau even | 29-09-09 | 11:48

En mocht nu blijken dat de agenten het vuur hebben geopend omdat er luid en duidelijk SUFFERD werd geroepen?
of
De neergeschoten feestvierders mogelijk voornemens waren om op een verlaten parkeerterrein met hun scooters te stunten?

ojédiaré | 29-09-09 | 11:46

@Heau even | 29-09-09 | 11:35

Wil je dat ik nog even de relativiteitstheorie van Albert Einstein hier uitgebreid uiteenzet, aangevuld met mijn eigen commentaren/aanvullingen/verbeteringen ?
Ik hoor het wel.

zwerfpaal | 29-09-09 | 11:42

Dat weet je als je nul of 1 streper wordt. Afgezeken door de burgerij en je vrienden (als je die dan nog hebt) en afgezeken door het management. Mensen met gezond verstand worden dan ook niet politieagent.

koffieboer | 29-09-09 | 11:38

zwerfpaal | 29-09-09 | 11:29
*grijns op zijn gezicht heeft*
Nee, het staat wat mij betreft dus niet interessant omdat het niets toevoegt. Maar grappig is het wel.

Heau even | 29-09-09 | 11:35

@Niko Beliæ | 29-09-09 | 11:24
Gewoon je dokter vragen om de dosis te halveren en voor je het weet praat je geen peop meer.

ojédiaré | 29-09-09 | 11:35

Daar waar men in de Verenigde Staten een lindje krijgt voor het neerschieten van iemand mag je als politieagent de cel in...

Timsto | 29-09-09 | 11:33

@Niko Beliæ | 29-09-09 | 11:24

het was geen noodweer, het was best mooi weer.

Zuitschuip | 29-09-09 | 11:29

Dit is toch erg.. zal er geen lang verhaal van maken want het artikeltje zegt het eigenlijk allemaal. Maar triest is het wel.

panadol | 29-09-09 | 11:29

@Heau even | 29-09-09 | 11:23
Klopt helemaaal, gewoon even copy/paste op Wikipedia, maar het staat wel interresant toch?

zwerfpaal | 29-09-09 | 11:29

ze hadden al dat tuig haerdstikke deaud moeten schieten!!
Tuig van de richel. en maar zuipen en maar zuipen en dan gaan rellen............
zou ik nooit doen.

(als de politie gaat schieten moet je gewoon niet stoer gaan lopen doen in de buurt van de politie.)

Zuitschuip | 29-09-09 | 11:28

De Eric O. foundation wenst de agenten alle succes van de wereld.

ojédiaré | 29-09-09 | 11:25

Fragony | 29-09-09 | 11:04

Maar genoeg snelheid om je te doden.

Niko Beliæ | 29-09-09 | 11:25

GeenStijl denkt zeker dat ze met Domme Reageerders te maken hebben.

Als Agenten hun wapen gebruiken en er valt een dooie dan zijn ze altijd verwacht.
Aangezien Agenten alleen mogen schieten in Noodweer.
En of het Noodweer was of niet moet de Rechter bepalen.

Daarom vond het Politie Korps in Rotterdam dit ook helemaal niet erg.

Dit is de normale Procedure.

GeenStijl denkt het Domme Tokkie Volk (Zo denkt het dus blijkbaarn over zijn reageerders) even lekker op te kunnen stoken.

Maar GeenStijl wij Zijn Niet Dom (op die domme PVV Tokkies na dan) :))))

Niko Beliæ | 29-09-09 | 11:24

zwerfpaal | 29-09-09 | 11:19
En wat voegt dit nou precies toe? Wat wilt u hier mee zeggen? Dat u natuurkunde heeft gehad op de middelbare school?
Had u nou de terminal velocity van een 9mm uitgerekend, dan had u wat toegevoegd. Wat er nu staat kan iedereen van wikipedia af trekken.

Heau even | 29-09-09 | 11:23

de valversnelling is 9.8 m / s2 en alle objecten die vallen (zowel een veer als een steen) hebben dezelfde versnelling.
De valsnelheid is afhankelijk van de valversnelling, maar ook van de luchtweerstand. Indien er geen luchtweerstand is, zal de valsnelheid steeds toenemen, todat het object de grond raakt. Is er wel luchtweerstand dan is er een evenwichtssnelheid, waarin de zwaartekracht en de luchtweerstand in even groot zijn.
De valversnelling op aarde verschilt hier en daar een klein beetje. Dit komt omdat de aarde geen perfecte bol is. Het op een berg staan of aan de zee maakt ook een klein beetje uit.
de valversnelling van een object is te berekenen: g = G M / R2
Waar G de gravitatieconstante is (6.67e-11 m3 kg-1 s-2), M de massa van het tegenobject (aarde bijvoorbeeld) en R de afstand tussen de twee.

zwerfpaal | 29-09-09 | 11:19

Waarom eendekkers inzetten uit de Provincie ? Terwijl er een hardcore ME team van Rotterdam rijmond is ???

SCraphy | 29-09-09 | 11:16

Naast het vervolgen van deze agenten is het OM druk bezig met het vangen van Saban, die ze zelf hebben vrijgelaten, en het vervolgen van De Vlieger, die op alle punten overtuigend is vrijgesproken. De kosten van dit alles loopt in de vele miljoenen. Wat een losgeslagen amateurs!

HEvD | 29-09-09 | 11:12

Fragony | 29-09-09 | 11:04
De mondingssnelheid niet nee. Een kogel kan echter hard genoeg vallen om een lichaam te doorboren. Zeker een kogel met scherp profiel. Daar zijn meer dan genoeg voorbeelden van.

Heau even | 29-09-09 | 11:10

Victor Vlam | 29-09-09 | 11:00
Nee, dat was Newton.
Echter is de discussie over die kogel ook al oneindig vaak gevoerd. Met een 9mm stompe punt is het ongelooflijk onwaarschijnlijk dat deze het lichaam had gepenetreerd, op welke plek dan ook, als hij uit de lucht was komen vallen. Botten breken door de impact kan wel.
Daarnaast moet u een kogel in een hoek tussen de 89 en 91 graden omhoog schieten, wil hij binnen die straal weer neervallen. Ook onwaarschijnlijk.
Let wel, het is dus bijzonder onwaarschijnlijk, niet onmogelijk. Maar laat ze eerst maar eens met correct bewijs komen dat het echt zo is gebeurd. Ik heb er mijn twijfels bij.

Heau even | 29-09-09 | 11:08

naar de knoppen is ons systeem, helemaal naar de knoppen

de beer van de meer | 29-09-09 | 11:06

De vuursnelheid van een vuurwapen kan nooit door zwaartekracht bereikt worden, luchtweerstand

Fragony | 29-09-09 | 11:04

Wort het onderhand geen tijd om dat hele OM naar huis te bonjouren? Die zijn echt volslagen van het padje de laatste tijd.

Adriaantjeeeeeuh | 29-09-09 | 11:03

nog iets als men dan toch zo graag de verantwoordelijke wil aanpakken hoe kan het gebeuren dat men zo ongeveer nog weet met een beetje moeite welk merk pleepapier we als burger gebruiken dat dit gebeurd ?ik begin verdome te geloven dat men dit gewoon laat gebeuren om bepaalde maatregelen te kunnen rechtvaardigen.

van de kraats | 29-09-09 | 11:02

Tragisch! Ook sommige reacties hier.. De kogel die de jongen doodde kwam letterlijk uit de lucht vallen.. Het was een waarschuwingsschot waarbij een kogel in de lucht werd geschoten en de wet van Murphy bepaalt nog steeds dat alles wat omhoog gaat, naar beneden komt.. Dramatisch maar toch een typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult...

Victor Vlam | 29-09-09 | 11:00

Leuk dat gekissebis over de politie, maar die jongens gingen ook niet naar het strand met het plan om er een paar kogel uit te jassen. Dit in tegenstelling tot het tuig dat er wel met zo'n doelstelling op pad ging. Daar hoor ik haast niemand meer over. Je zou bijna concluderen dat de politie moet worden opgedoekt en dat het tuig vrijs pel krijgt. Dan ook maar meteen een 2th amendment in onze grondwet. Wie neemt dat over in het partijprogram van zijn partij?

Tjemig | 29-09-09 | 10:59

Fleauxe | 29-09-09 | 10:49
Dat was inderdaad beter geweest. Dan zijn we het verder met elkaar eens.
De proportionaliteit is al jaren zoek binnen politie en justitie, daar zien we dagelijks voorbeelden van.

*Fleauxe de hand schudden doet*

Heau even | 29-09-09 | 10:59

Opnieuw bewijst het OM dat het incompetent is, niet van deze wereld, ruimte geeft aan politieke invulling van de functie van Openbaar Ministerie, geen enkel realiteitsgevoel heeft, dekkend wil zijn voor de hogere politieke leiding en steeds minder aan enig opgebouwd respect van de bevolking nog kan rekenen.
De waslijst blunders begint langzamerhand de lengte van een rol wc papier te krijgen.
Terwijl de overijverige ambtenaren van OM zich druk maken om ingevorderde rijbewijzen van motorrijders op een particulier terrein, dit tot ' beleid' gaan promoveren, lacht de harde kern van hooligans, maffia en kapuchonnetjes zich een krul in de lul..
Wie redt dit land van de absolute onkunde, incompetentie en willekeur van Justitie?

blaster | 29-09-09 | 10:59

Klasse Brusselmans. Goed verwoord. Jouw artikel is de diagnose van een doodziek orde-apparaat.

Wijnand Duyvendak | 29-09-09 | 10:58

of dit een slimmigheidje van de politie is of niet, de finnen lachen wel !

Je Verzint Het Niet | 29-09-09 | 10:57

donder toch op men vliegt met een grote groep 5 man aan en dan wordt er 1 kapot geschoten wat hadden ze dan moeten doen ze hun rechten voorlezen ?

van de kraats | 29-09-09 | 10:56

@Merlot | 29-09-09 | 10:37

Misschien omdat deze agent direct bedreigd werd in een één op één situatie. Ik zou ook gericht schieten wanneer er iemand met een mes op mij afkomt. Maar is er nog steeds niets bekend, WAAROM Agent Lamlul juist deze jongen (hooligan?) neer schoot. De complete stilte hierover is zeer verdacht. Ik denk dat Agent Lamlul bij het lossen van zijn waarschuwingsschot zijn trekker, tijdens het oprichten van zijn pistool, iets te vroeg overhaalde. Een soort van ongelukje dus, misschien? Maar de stilte hierover is zeer merkwaardig.

--neus-- | 29-09-09 | 10:56

@ Hellsmurfje | 29-09-09 | 09:17
Jaahaa,... tuurlijk hellsmurfje, gewoon hard blijven geloven in zijn maagdelijke onschuld... Die arme knul. Het was zo'n schatje. Doooeeeii !!

Marcus Porcius Cato | 29-09-09 | 10:52

ecologiste | 29-09-09 | 10:41
Aboutaleb belichaamt de reden waarom Nederlandse ondernemers niet veel trek hebben in het aannemen van met name islamitische allochtonen.
Hun kwalificaties hebben ze in véél te véél gevallen niet verworven op grond van prestaties, maar op grond van hun ras/geloof.
Om racistische redenen dus.
Alleen hebben de meeste allochtone sollicitantjes niet zo'n door jou genoemd vriendjesnetwerk om zich heen, zoals Aboutaleb: die komen er dus níet.

Merlot | 29-09-09 | 10:52

@Heau even | 29-09-09 | 10:39: Dit is echt een geschil in de marge, maar ik wil het toch even recht gezet hebben. Mijn fout is dat ik schreef 'de verontwaardiging', beter was het als ik 'mijn verontwaardiging' had geschreven. Uiteraard ben ik voor onderzoek naar het handelen van de politie, doch de proportionaliteit is zoek. Daar zou het om moeten gaan, en daar zijn we het -gelukkig- over eens.

Fleauxe | 29-09-09 | 10:49

In politieland rolt alle stront ook van boven naar beneden de berg af. degenen die het werk doen wonen nu eenmaal in het dal

eyric | 29-09-09 | 10:48

'Niemand blijft langer dan 24 uur achter tralies'

Zitten nog 2 mensen tot minimaal 25 oktober vast...

010waus | 29-09-09 | 10:45

keerf | 29-09-09 | 10:40
Ik ga even een kleine verandering aanbrengen in de datering van je post.

keerf | 29-09-59 | 10:40
Het heet rechtspraak, het duurt verrekte lang en gaat soms mis, of goed mis als je een turkse vrouwenhandelaar bent, maar over het algemeen werkt het redelijk.

Zo, dat is accurater.

Merlot | 29-09-09 | 10:43

@Fleauxe | 29-09-09 | 10:10
Je behoort vandaag bij de door jouw beschreven "domme helft" Fleauxe. Beetje jammer, je had zoveel potentie.
Nieuwe medicijnen?

ojédiaré | 29-09-09 | 10:41

@ Merlot | 29-09-09 | 10:32

Zo is dat. Wat zei u ook alweer over de wet en voor wie die bedoeld was? Juist!
De wet is er alleen voor de personen die in de ogen van de boven ons gestelden niet willen sporen. Of woorden in die strekking.
Het probleem is dat niet iedereen gelijk is voor de wet.
Als Aboutaleb geïsoleerd zou zijn en geen netwerk zou hebben en dan zou hij nu allang zijn biezen hebben moeten pakken en niemand had er een traan om gelaten behalve misschien de naaste familie.
Het eergevoel is zodanig laag, het machtsverlangen en de graaizucht zo sterk, de angst om af te gaan zo groot, dat niemand meer uit zichzelf weggaat.

ecologiste | 29-09-09 | 10:41

Het heet rechtspraak, het duurt verrekte lang en gaat soms mis, of goed mis als je een turkse vrouwenhandelaar bent, maar over het algemeen werkt het redelijk.

keerf | 29-09-09 | 10:40

Ja, en wij maar gek vinden dat ze liever een fietser bekeuren,
of lekker veilig in de auto zitten te flitsen.
Volgens mij verdienen zo ook nog drie keer niks.

Olieboer | 29-09-09 | 10:40

Fleauxe | 29-09-09 | 10:26
In welk comment heb ik niet voor mezelf gesproken, beste Fleauxe?
De schrijver van een topic geeft een richting aan waarin de discussie hoogstwaarschijnlijk zal gaan verlopen. En eureka! Dat gebeurt 90% van de tijd dus ook. De mening van Brusselmans zelf zal me aan mijn anus roesten.

Ik signaleer hier ook een contradictie in uw redenering. Eerst beweren dat ik niet begrijp waar de verontwaardiging over gaat, om vervolgens te komen met wederom een klapper van een dooddoener als 'ik spreek voor mezelf'. Spreekt u dan alstublieft ook niet voor mij, maar formuleert u het de volgende keer in een vragende vorm: 'Begrijpt u wel waar de verontwaardiging over gaat?' Het biedt meer perspectief voor een open discussie dan iemand gelijk in een hokje te plaatsen.

Overigens ben ik het met de rest van uw plempsel roerend eens.

Heau even | 29-09-09 | 10:39

Zullen we eerst even de volledige afwikkeling van dit epos afwachten alvorens onze vooringenomen, tendenieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende reaguursels plempen?

Drs.. Gelul | 29-09-09 | 10:37

--neus-- | 29-09-09 | 10:28
Tsja.
Waarom is eigenlijk die agent die van zo'n twee meterafstand de 54-jarige Rinie Mulder doodschoot in de Utrechtse wijk Ondiep, nadat hij een mes omhooghield dat hij van een Marokkaan had afgepakt, nooit veroordeeld?

Merlot | 29-09-09 | 10:37

Kobus Kloothamer | 29-09-09 | 10:15
Verdachte ben je wanneer er uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit. In een dergelijk rijksrecherche onderzoek ben je dat al meteen. Als getuige ben je in zo'n geval slechter af, want dan moet je de waarheid en niets dan de waarheid vertellen, ook wat voor jou of je maten nadelig kan zijn. Geloof mij ik zou niet graag in de schoenen van die gasten staan, maar als ze onder de omstandigheden geoorloofd geweld hebben gebruikt komt dat dan ook vast te staan en hebben de gequetste 'parkeerboeteslachtoffers' geen redenen meer om met modder te gooien.

Tjemig | 29-09-09 | 10:35

ecologiste | 29-09-09 | 10:16
Ik zal het nog even wat chargerender zeggen.
Barbertje moet hangen, zodat Berbertje buiten schot blijft.
De één-na-beste-burgemeester van Nederland moet kennelijk uit de wind gehouden worden.

Ik ben zó klaar met dat elitarisme dat dit land verkankert.
De Rotterdamse politiechef in operationele zin, maar in uiterste instantie Aboutaleb dragen de eindverantwoordelijkheid voor situaties als deze.
Laat ze die verdomme dan ook nemen.

Merlot | 29-09-09 | 10:32

Het kleine Nederland is een reus in kleinzieligheid.

Wat wil je ook, als je je gedraagt naar de voorschriften van het hybride monster dat geboren is uit het samensmelten van Jan Calvijn en Karl Marx.

Waaligator | 29-09-09 | 10:32

Typfout: een moet eenS zijn.
Ontopic: Het is zo fijn om in NL te wonen, niks is goed hier, lekker kankeren met elkaar. Eerst de politie en gemeente Rotterdam tot de grond afkraken en nu boos omdat er wel een paar agenten worden 'verdacht' maar nog geen hoolies zijn/worden/misschien gestraft. Weten jullie het nog? Ik niet.

Reject | 29-09-09 | 10:31

Over klootzakken die nog vrij rond lopen gesproken: waarom is Agent Lamlul die zomaar iemand dood schoot nog niet gearresteerd?

--neus-- | 29-09-09 | 10:28

@F.I. Stingfriend | 29-09-09 | 10:06

Bij zo'n domme reactie hoort gepaste stilte, er druipt een hoop frustratie richting de politie af in deze reactie.

schele pele | 29-09-09 | 10:27

@Heau even | 29-09-09 | 10:12: Ik spreek voor mezelf, zou jij ook moeten proberen.
Wat Brusselmans (hallo, de Anti-Wilders van GS) ergens van denkt, is net zo relevant als de mening van Harry Piekma over metafysica. De helft van de reaguurders kan niet nadenken en argumenteert als een klein kind in de snoepwinkel. Vandaar.

Fleauxe | 29-09-09 | 10:26

Merlot | 29-09-09 | 10:20
Dat is inderdaad wat er gaat gebeuren. En dan kan je die mensen alleen nog veroordelen voor minder ernstige feiten als vernieling en opruiing. Het is triest, maar waar.
Zo'n hele groep zou veroordeeld moeten worden voor doodslag. Dat is namelijk wat ze hebben gedaan, als groep.

Heau even | 29-09-09 | 10:25

Fleauxe | 29-09-09 | 10:10
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

Tjemig | 29-09-09 | 10:24

Fleauxe is even 'niet scherp' ?
* mesje slijpen doet *

Kobus Kloothamer | 29-09-09 | 10:23

ohja... geenstijl opeens op de hand van domme eenstreeperds met losse trigger vingertjes.

vooralsnog zijn er 6 mensen neergeknalt waarvan er 1 hardstikke dood is en zijn er precies 0 agenten gewond geraakt.

zou toch wat zijn dat nu opeens politie weg komt met redrum omdat sommige dienders geestelijk knapten. dit soort figuren horen niet met een wapen op zak rond te lopen maar een baantje als begonia kweker te hebben

waar gaat dit heen, kunnen we net zo goed het rechtssysteem meteen helemaal laten vallen en agenten een license to kill geven.

als uit onderzoek blijkt dat de agenten die gericht geschoten hebben dit inderdaad niet volgens het boekje hebben gedaan mogen ze wat mij betreft de maximale straf krijgen want voor dat je het weet zit je hier met amerikaanse praktijken zoals een pistool op je hoofd bij rijbewijs controles... getaserd worden als je vind dat een agent onredelijk is.... naakt strippen op het bureau en 4 uur vast zitten als moeder met kind in bakfiets omver wordt gereden door twee eenstreperds die terecht voor 'sufferds' worden uitgemaakt door de moeder.

dirtyoldviespeuk | 29-09-09 | 10:23

De officiële positie van verdachte geeft recht op een advocaat en daarmee dus de mogelijkheid om je voor te bereiden op een eventueel benodigde verdediging... vandaar

Novius | 29-09-09 | 10:21

Ik ben trouwens benieuwd of we nu ook een uitspraak krijgen in de trant van Joes Kloppenburg of Meindert Tjoelker krijgen.
"Er kan geen duidelijke schuldige worden aangewezen omdat er niet buiten iedere twijfel kan worden vastgesteld wie van de groep het dodelijke geweld toepaste."

Merlot | 29-09-09 | 10:20

@ Tjemig | 29-09-09 | 10:14
Ik vreesch dat Merlot gelijk heeft: Barbertje moet hangen.
Tenminste, zo lang Barbertje maar niet de échte verantwoordelijke is.

ecologiste | 29-09-09 | 10:16

@SGT-GUZZI | 29-09-09 | 08:59
Lulkoek! Als je als politieman je vuurwapen gebruikt komt er standaard een onderzoek van de Rijksrecherche. Je wordt dan gehoord inzake gebruik van je vuurwapen en er wordt rapport opgemaakt! VERDACHTE ben je als je een strafbaar feit hebt gepleegd. Dat betekent dat je kennelijk ongeoorloofd van je wapen gebruik gemaakt hebt. Je hebt als verdachte wel zwijgrecht maar probeer dat in een politie-organisatie maar eens overeind te houden. Je kunt wel de wijsneus uithangen en je mond houden maar dan volgen achtereenvolgens: buiten functie-stelling - schorsing - ontslag. Dank u....
* pet niet meer past *

Kobus Kloothamer | 29-09-09 | 10:15

@ecologiste | 29-09-09 | 10:03

Ik ben het helemaal met je eens.
Guusje heeft een persoonlijke wrok tegen de politie, de reden waarom is wel duidelijk. Twee keer betrapt met teveel ugls en toch nog minister kunnen worden.

zwerfpaal | 29-09-09 | 10:15

Barbertje moet hangen.
Tenminste, zo lang Barbertje maar niet de échte verantwoordelijke is.

Merlot | 29-09-09 | 10:14

Laat de rechter er maar naar kijken. Die politiemensen en ook de maatschappij zijn zo het beste af. Er is straks duidelijkheid en dat zal nog een leuke wending kunnen krijgen. In ieder geval komen nu alle aspecten boven water en voor de rechter. dat is beter dan in het publiek debat, want dat kan heel vreemde wendingen nemen waar de betrokken agenten niets aan hebben. Dat de bonden roepen dat het schandalig is, dat is hun rol. Maar je bent nu eenmaal heel snel als verdachte aan te merken in Nederland, maar dat maakt ze nog geen dader laat staan veroordeelde.
Een beetje advocaat haalt hier wel mooie media boven water. Guusje en Abu in het getuigenbankje bijvoorbeeld.

Tjemig | 29-09-09 | 10:14

Fleauxe | 29-09-09 | 10:02
Och, die verontwaardiging begrijp ik volledig en is ook niet meer dan terecht. Maar leest u het stuk van Brusselmans dan nog een keer door, het is enkel gericht op het feit dat deze agenten nu 'verdachte' zijn geworden. Het 'straffen van mindere goden', zoals deze het verwoordt. Leest u ook de comments nog eens door, het gaat enkel en alleen over de verontwaardiging van reaguurders over dit feit.
Misschien kunt u overwegen uw zinnen te herformuleren?

En alstublieft, kom nou niet met een dooddoener dat 'er wel meer zaken zijn die ik niet verwacht'. U kunt beter, dat heb ik zelf mogen aanschouwen hier.

Heau even | 29-09-09 | 10:12

re : Heau even | 29-09-09 | 10:06

Schrijvvouten vallen eerder op dan denkfouten ....

hauwz | 29-09-09 | 10:12

sorry ...

Maar euh ... je wist het voordat je bij de politie ging dat je pispaal "zou kunnen" worden ...

Zelfde als je als zandhaas op uitzending gestuurd word ... je weet dat het mis kan gaan.

Risico van het vak, net als een bouwvakker van 3 hoog kan vallen als die zich niet goed vast houd.

1985 | 29-09-09 | 10:10

De conclusie kan ook luiden;
-
'we hebben het weer verneukt mensen. U dacht op ons te kunnen rekenen, was dat even dom! We zijn er altijd, maar dan wel te laat of we grijpen niet in. Noem het een hobby, we zien u nu eenmaal graag lijden. Het grootste genot is wanneer we u een boete kunnen geven, voor iets waarvan u niet eens wist dat het strafbaar was. Man, dan kun je ons opvegen. Laatst nog, een oude dame. Helemaal lens geschopt en gestoken door een... nou ja, u weet wel, die gasten tegen wie we nóóit optreden.
We hebben d'r nog laten uitkleden en met een bal in d'r mond door het cellencomplex laten lopen, anders geen ambulance voor oma Diny. Nee, we hebben d'r niet geneukt. Dat doen we met jonge meisjes uit Groningen. Enfin waar waren we? Oh ja, dat gedoen in Hoek van Holland. Fuck dat, en als je komt demonstreren, of op een andere manier je 'rechten' wil doen gelden. Voor onschuldige mensen hebben we altijd een stok en peperspray klaarliggen.
Hoogachtend, de KLPD'

Fleauxe | 29-09-09 | 10:10

In tegenstelling tot de titel lijkt me deze verdenking heel terecht. Waarom reageert toch niemand op het absurde relaas dat jouter 150 waarschuwingsschoten zouden zijn gelost? Een waarschuwingsschot vuur je af in de lucht en niet gericht op het publiek zoals de beelden laten zien. Bovendien betreft het grotendeels politie in burger... in het donker! Op welke manier had het publiek moeten zien dat het hier om politie ging? Ik kan me goed indenken dat er mensen zijn geweest - hooligan of niet- die deze ogenschijnlijke burgers hadden willen ontwapenen.

Ad337 | 29-09-09 | 10:10

Cortes | 29-09-09 | 09:59
Toch hecht ik persoonlijk veel waarde aan het correct schrijven van onze Nederlandse taal. Als iemand hier een plempsel neerkwakt vergeven van de fouten, dan neem ik zo iemand al een stuk minder serieus. Misschien een vooroordeel, en mocht dat zo zijn dan heb ik daar vrede mee.
Dat iemand fouten maakt in het Engels kan ik nog vergeven ;-). Er zit ook nog een fout in met betrekking tot een tijdsbepaling in de eerste twee woorden. Eigenlijk is die complete zin gewoon kut.

Zo, tijd voor koffie.

Heau even | 29-09-09 | 10:06

@Lebowski Achiever | 29-09-09 | 09:47
@Boomschade | 29-09-09 | 09:49
Als je schiet en er vallen gewonden en/of doden loop je het risico als verdachte te worden aangemerkt. Zo werkt dat in Nederland. En het werkt zelfs zo dat je dan tenminste drie dagen maar mogelijk zelfs langer in een politiecel belandt en verhoord wordt op het moment dat de pliesie zulks goed dunkt. De pliesie weet als geen ander dat het zo werkt.
Nu zij eens aan de andere kant van de lijn staan nu niet eens moord en brand schreeuwen dat dit zo onrechtvaardig is. Eventuele andere verdachten zullen echt nog wel worden opgespoord en aangehouden. Snappu?

F.I. Stingfriend | 29-09-09 | 10:06

Guusje ter Horst moet aftreden

colonnecinco | 29-09-09 | 10:05

@Cortes | 29-09-09 | 09:51
Je hebt het prima verwoord. Chapeau. Politie en justitie staan daarin ook lijnrecht tegeonver elkaar. Maar ook tegen over de burger. Ook zij hebben er geen flauw idee van wat de politie eigenlijk allemaal doet. Men leest es wat in de kranten en men krijgt eens een bekeuring. Daar is het wel mee gezegd. Aan de hand daarvan denkt elke burger te weten hoe de politie moet werken. Vreemd eigenlijk. Alsof ik als monteur een bakker moet gaan vertellen hoe hij zijn brood moet bakken. Dit zal altijd zo blijven.
En dat voor die lullige 1700 euro bruto wat de meeste agenten verdienen.

Bram de emmer | 29-09-09 | 10:04

klein gokje .... denk dat c2000 een grote fail krijgt uiteindelijk, ipv 5 agenten, die waarschijnlijk nooit in die situatie hadden gezeten als de miljard eutjes aan dit ' schitterende systeem' wat effectiever besteed hadden geworden.
Als in: dat ie het doet, een doorsnee mobieltje heeft een betere dekking..... zelfs op het strand.
Symptoom, gevolg, oorzaak > causaal verband

KLF | 29-09-09 | 10:03

@ zwerfpaal | 29-09-09 | 09:52
In dit geval had de regering en de top van de politie de verantwoordelijkheid. Politieagenten mogen geen mening hebben en moeten domweg uitvoeren of zij, u of ik dat nu wel willen of niet. Dan moet de politiek erin komen e de poltie meer vrijheid geven en de leiding steviger aan de tand voelen en effectiever laten zijn. Maar wanneer de baas zelf het niet zo nauw neemt met de regels (2 keer teveel drank op achter het stuur maar wel agenten ontslaat om hetzelfde vergrijp; privékosten afwentelen op de belastingbetaler). Zolang dat onmogelijke Gusjemensch er zit verbaas ik mij er niet over dat nu weer gewone agenten als verdachte worden aangemerkt terwijl de hogere officieren en de burgemeester geen verdachte zijn.

ecologiste | 29-09-09 | 10:03

@Heau even | 29-09-09 | 09:57: Er zijn wel meer zaken die jij niet verwacht, laat het je niet in de war brengen. Zo begrijp je volgens mij in de verste verte niet waar de verontwaardiging over gaat. Niet omdat dat stelletje geüniformeerde landverraders een wapen heeft getrokken, genaaid worden door de politie is geen nieuws meer.
Echter, de afhandeling staat niet in verhouding tot de aanpak van het tuig. Dat schijnt een beetje eng of moeilijk te zijn, voor onze beschermheer met het motto 'ook een mongool kan een trekker overhalen'. Gelukkig hebben ze zwijgrecht.

Fleauxe | 29-09-09 | 10:02

plaklul | 29-09-09 | 09:53
Dat er een onderzoek wordt ingesteld zullen de meeste reaguurders geen probleem mee hebben maar dat ze nu als verdachten worden aangemerkt is een grove fout.
Dit gaat dezelfde kant op als die Mariniers-sergeant in Afghanistan die een waarschuwingsschot loste,

Boomschade | 29-09-09 | 10:02

Don Pelayo | 29-09-09 | 09:59 Daar heb je gelijk in, aan de andere kant echter, een agent die als verdachte wordt aangemerkt staat al bij de achterdeur.

zeg maar jansen | 29-09-09 | 10:01

Valt mee. Het is juist gunstig voor ze. Nu ze als verdachte zijn aangemerkt maken ze ook aanspraak op alle bescherming die het strafrecht biedt. Ze mogen zwijgen en zijn niet verplicht aan hun eigen veroordeling mee te werken. Waren ze geen verdachte zouden ze strafbaar zijn indien ze niet volledig meewerken.

Don Pelayo | 29-09-09 | 09:59

Gaat nog 's groot worden? Is al groot zul je bedoelen. Wereld op z'n kop zoals 't onze rechtstaat betaamt. Laf, averechts, doelloos, volledig krankzinnig.

Sr. Pescador | 29-09-09 | 09:59

en niet eenstrepers. dat zijn vaak alleen maar overfanatieke ververlia's...

mmmm bij nader inzien..

Brielliaan! | 29-09-09 | 09:58

Wat doet politie sowieso op een strandfeestje? Boeven vangen gvd, de arme wijken in!

sjaakdeslinksesul | 29-09-09 | 09:58

Als "verdachte" hebben de betrokken agenten ineens rechten die zij als "getuige" (wat ze anders zijn) niet hebben: het recht om niks te zeggen én het recht op een advocaat die voor hen spreekt. Da's slim bekeken: als straks onder veel media-heisa de processen gaan beginnen hoeven stotterende en zwetendende agenten die niet gewend zijn met de pers en/of zwaargeschoolde juristen te praten geen onverhoeds domme of ongewenste dingen te zeggen, maar kan de politie de Spong-van dienst het werk laten opknappen.

agnes kantnochwal | 29-09-09 | 09:58

Volstrekt voorspelbaar, helaas. Natuurlijk, uberlullo Aad Meijboom komt goed weg, ook dat was te voorspellen. En het is eveneens voorspelbaar dat het een volgende keer weer net zo gaat...

Alexander de Kleine | 29-09-09 | 09:57

ze moeten hogere politie officieren vervolgen die zijn verantwoordelijk voor het wanbeleid van die avond....

Brielliaan! | 29-09-09 | 09:57

Fleauxe | 29-09-09 | 09:49
Flooks, ik had niet verwacht dat uw Engels zo bedroevend was.

Deze situatie is helemaal niet uitzonderlijk. Bij elke schietpartij wordt ook de agent als verdachte gezien en wordt een onderzoek ingesteld naar de toedracht. Heeft oom agent volgens de regels gehandeld, is alles prima. Daarnaast heeft dit als voordeel dat een agent zich als verdachte kan beroepen op zijn recht tot zwijgen over de situatie, mocht dit om wat voor reden dan ook nodig zijn in zijn ogen.
Misschien was het vanuit de politie wel handig geweest om te vermelden dat dit een heel normale gang van zaken is. Had weer een hoop ophef om niets gescheeld. Maar ach, GS heeft af en toe ook een nieuw topic nodig.

Heau even | 29-09-09 | 09:57

@plaklul | 29-09-09 | 09:53: Zoals altijd, met een immer bevredigend en rechtschapen uitkomst? Flikker op!

Fleauxe | 29-09-09 | 09:56

Ik ben er trots op dat we in een rechtstaat wonen waarin ook kritisch gekeken wordt naar het functioneren van de politie in het algemeen en agenten in het bijzonder bij zo'n ernstig incident. Ik ga ervan uit dat de 'eenstrepers' zullen worden vrijgepleit (want noodweer) en dat blijkt dat de fouten vooral hogerop zijn gemaakt (want situatie totaal verkeerd ingeschat). Daar moeten wat mij betreft koppen rollen, niet onder de eenstrepers. Maar zullen we de rechtstaat gewoon haar werk laten doen?

plaklul | 29-09-09 | 09:53

Cortes | 29-09-09 | 09:43 Idd, en ze kunnen er altijd op vertrouwen dat het OM belangrijke zaken verprutst, en de rechters zijn te wereldvreemd om te kunnen functioneren. Lopen twee rechters over straat, vinden iemand die finaal in elkaar is geslagen 'wie dit gedaan heeft heeft onze hulp nodig'

Fragony | 29-09-09 | 09:53

Goed stuk! Hier kan Pritt nog wat van leren...

Yoman | 29-09-09 | 09:52

@ecologiste | 29-09-09 | 09:39

Begrijp ik nu uit jouw betoog dat je vind dat de hogere legerleiding verantwoordelijk is en niet de dames en heren politieagenten die in de frontlinie stonden? Dan zijn we het eens.

zwerfpaal | 29-09-09 | 09:52

F.I. Stingfriend | 29-09-09 | 09:42
Wat bedoel je?

Boomschade | 29-09-09 | 09:49

Ik geef toe dat ik weinig respect heb voor politieagenten. Maar altijd nog meer van de werkgever van deze kerels.

lutger | 29-09-09 | 09:49

@Ruudje | 29-09-09 | 09:42
Hebben ze jou als hardwerkende ideale lieve leuke flinke broodnodige, maar vooral ónschuldige, motorrijder groot onrecht aangedaan? Ik zou in beroep gaan.

Bram de emmer | 29-09-09 | 09:49

Op wiens schouders verantwoordelijkheid rust, zal nooit de volle belasting ervaren. Hoe anders is het hen die 'slechts' hun leven wagen? In opdracht van de verantwoordelijken. Sinds de veldwachter z'n naam veranderde in agent is het alleen maar slechter geworden. Ik pleit voor het opheffen van de politie, een instituut om je voor te schamen. Richt de Rijks Veldwachterij op en voeg daar een burgerwacht aan toe. First shoot, than shoot again.

Fleauxe | 29-09-09 | 09:49

Tsja, als je een inbreker een klap geeft wordt jij ook opgepakt ipv de inbreker. Nu weet de politie zelf ook eens hoe dat voelt...

Corleone | 29-09-09 | 09:49

Al eerder gezegd; ons justitieel apparaat is door en door verrot. Verkeerde mensen op verkeerde plaatsen. Incompetentie viert hoogtij.

Boomschade | 29-09-09 | 09:47

F.I. Stingfriend | 29-09-09 | 09:42
Waar slaat deze opmerking nou weer op? Licht eens toe, misschien vat ik uw geniale analyse niet helemaal.

Lebowski Achiever | 29-09-09 | 09:47

@Brusselmans: graag een link naar de zembla-uitzending over C2000 in je stukje. Is een mooie aanvulling, want stuitend. player.omroep.nl/?aflID=10134472

artbrut | 29-09-09 | 09:46

Lying Dutchman | 29-09-09 | 09:37
Ben even met mijn buikspieren bezig, momentje..

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 09:45

In de eerste week na het gebeuren heeft de politie elke dag de waarheid verzwegen, staat voor mij gelijk aan liegen. Eerst was er sprake van schutters onder het publiek die de hooligan hadden aangeschoten, maar veel later bekende de politie schuld. Van schutters in het publiek is helemaal niets gebleken. De waarheid verbergen is zoals vluchten na een misdrijf, dan is er blijkbaar toch meer aan de hand. 200 kogels afvuren op een ongewapende menigte, levensbedreigende situatie maar geen agent is gewond geraakt, er klopt iets niet. Gelukkig waren het hooligans, die zelf aanleiding hebben gegeven, maar je wilt niet de toevallige voorbijganger zijn die door een gericht waarschuwingsschot wordt getroffen. Een paar jaar terug schoten agenten ook op een agressieve menigte hooligans, in hun verklaring werden ze in het nauw gedreven maar op videobeelden was te zien dat de menigte inmiddels naar achter liep voor de agenten.

OversteKarremans | 29-09-09 | 09:44

lol @ chevyeddy | 29-09-09 | 09:25

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 09:44

Het is al jaren bekend dat justitie een doorn in het oog is van de politie. Politie pakt ze op, justitie laat ze weer gaan en de rechtbank straft belachelijk laag. En de dienders op straat worden daar weer op aangesproken door de burger.

Bram de emmer | 29-09-09 | 09:44

Waarschijnlijk worden deze vijf eenstrepers als straf overgeplaatst naar de verkeerspolitie in Groningen. Kunnen ze daar onschuldige motorrijders gaan bekeuren.

Ruudje | 29-09-09 | 09:42

Pliesie moet ophouden huilie huilie te doen. Ze weten hoe het werkt en het is goed dat ze zelf eens weten wat het is om verdachte te zijn en overgeleverd te zijn aan anderen.

F.I. Stingfriend | 29-09-09 | 09:42

Wie gaat er dan ook bij de politie werken.
Net als het leger, eigen schuld dikke bult.
Als je zo`n mensenhelper bent, raad ik je als persoon aan om je aan te melden bij vrijwilligershulp, of koop een daklozen krantje.

john concrete | 29-09-09 | 09:42

De meest dreigende personen worden vrijgelaten (angst voor repressailles) en de braafste worden opgesloten.

juriste | 29-09-09 | 09:42

chevyeddy | 29-09-09 | 09:38
Klopt, dat doet hij wel vaker. Ik moet hem eigenlijk ook aanlijnen op GS.

Lying Dutchman | 29-09-09 | 09:42

Vergeet niet dat het voorstel van Enkelbandjes voor Hooligans ook nog loopt.

Balzakius | 29-09-09 | 09:41

chevyeddy | 29-09-09 | 09:25
Erg leuk!

Einde van de Domheid | 29-09-09 | 09:41

WELKOM IN NL!!!!

+1 voor die agenten. Eindelijk wat daadkracht en ja hoor..... van hogerop MAG dat helemaal niet.

Lebowski Achiever | 29-09-09 | 09:40

Ook de hoogst verantwoordelijken op het podium. Dus die man met het Noord-Afrikaans uiterlijk hoort daar ook bij, toch ?

Kamervraag | 29-09-09 | 09:40

Heeft Aboutaleb niet ingestemd met dat strandfeest? Is Aboutaleb niet het hoofd van politie en had hij als zodanig effectief moeten handelen?
De nu verdachte eenstrepers werden niet geassisteerd door allerlei organisatorische problemen, en wie kun je op die organisatie aanspreken? Juist, het optreden van de burgemeester als hoofd van politie.
Aftreden Aboutaleb!

flinkescheet | 29-09-09 | 09:39

bezuinigingen?
Dat C2000 systeem heeft nooit goed gewerkt in kritieke situaties en er is meer dan anderhalf miljard in geinvesteerd! Een soort 'Betuwelijn-project'.
Van dat geld had er heel wat geregeld kunnen worden bij de politie!

Dan hadden er niet zoveel onzinboetes uitgeschreven hoeven worden, de agenten die daarmee bezig waren geweest hadden gewoon hun politiewerk kunnen doen, de burger was een stuk tevredener en er was heel wat meer respect voor de dienders geweest...


*droomt lekker verder...*

Sjakie Snel | 29-09-09 | 09:39

Er is een tweedeling in NL. De hogere echelons zijn voor verhogen AOW leeftijd want zij gaan er toch wel eerder uit met hun dikke salaris en hun bonussen en andere voordelen zoals een kapitale villa in NL en een tweede huis in buitenland (ca. 250.000 NL-ers hebben een huis in F). De hogere echelons hebben geen last van de grote stromen immigranten, maar de gewone NL-er moet er wel tussen wonen. Eigenlijk is de gewone NL-er bijna altijd de klos. En hier zie je weer hoe het werkt. Bij de overheid is iedereen onder schaal 10-11 de klos maar daarboven kunnen ze klotepiemelen wat ze willen want ze blijven toch wel zitten of ze worden doorgeschoven naar een vette baan. Iedereen kan zien dat de hogere hofhouding aan koorddansen doet met netwerk en de lagere zonder en dat is een enorm verschil. Laat die hofdienaren er nu eens niet mee wegkomen. Het enige waar ze echt bang voor zijn is wanneer het volk massaal in opstand komt en bijv. verhaal gaat halen in Den Haag en zich niet laat tegen houden door ME, het leger of de politie. Daar zijn ze echt bang voor. Het jammerlijke is dat de hofhouding niet wordt tegengesproken en de wet, de wet is er om te worden toegepast op 'onwelgevoeglijke' onderdanen.
Ik zou zeggen ontneem die hogere hofhouding hun netwerk en laat ze maar over het koord lopen boven de afgrond, dan piepen ze wel anders. Nu is het zo makkelijk als plucheplakker en als volksverlakker. Overigens is het gedrag van de hooligans natuurlijk absoluut niet goed te praten. Waarom gaan de hooligans niet eens massaal naar het binnenhof?

ecologiste | 29-09-09 | 09:39

Justitie dikke FAIL...

PasMaNNi | 29-09-09 | 09:39

Lying Dutchman | 29-09-09 | 09:37

die is met ab aan het worstelen;-)

chevyeddy | 29-09-09 | 09:38

@galliameloen | 29-09-09 | 09:35

Mwoa.......... als dat zo was dan viel er nog wat te neuqken.

NoObmetPeeCee | 29-09-09 | 09:38

Wat captainobvious | 29-09-09 | 09:25 zegt, meer kan ik er ook niet van maken.
Goedemorgen allemaal, iemand mijn vriend Teun gezien?

Lying Dutchman | 29-09-09 | 09:37

Volkomen terecht, het moet maar eens afgelopen zijn met die politieknuppels die de orde willen handhaven.
Ze worden betaald om de fotorolletjes te wisselen in flitspalen, laten ze dat dan ook gaan doen, dat levert poen op.

jan patat | 29-09-09 | 09:35

@NoObmetPeeCee | 29-09-09 | 09:31

Tja dat is gewoon kut zeg maar.

galliameloen | 29-09-09 | 09:35

Degenen die kogels 'teruggekopt' hebben zullen echt niet achteraan gestaan hebben.

Ennehhh.. iemand moet toch bloeden voor de incompetentie van de leiding!

Biels | 29-09-09 | 09:34

Is GS nu de spreekbuis van de politie vakbonden geworden? Volgens mij was er ook een leidinggevende niet voor zijn taak berekend, en was er een andere leidinggevende die niet wist wat hij moest doen. Tevens werden de interne signalen dat hooligans op komst waren genegeerd. Dat heeft niets met bezuinigen of de PvdA of de Marrokaanse burgemeester de schuld te maken, maar alles met de interne organisatie van de politie. Tot slot: er is daar wel 1 dode gevallen. Dat is erg. En dat kun je niet ontkennen door naar anderen te wijzen. Het hele gekrakeel van de politie vakbonden is niets anders dan alvast voorbereiden op het ontkennen van de schuldvraag.

Flippo | 29-09-09 | 09:32

@galliameloen | 29-09-09 | 09:16


Ik geeft toe !

Ik wilde ook pliesie meneer de agent worden! Boefen vangen!

Ben een NL jongen met Havo maar wel met lensen -3............ afgewezen op de ogen zonder ook maar 1 test te doen.... huh....... tja ik ben geen vrouw, geen homo, geen antiliaan, geen turk, geen marokaan zelfs geen illegale poolse travestiet maar ik ben een bril dragende NL er .............. en erg blij dat ik daarom niet aangenomen ben !

NoObmetPeeCee | 29-09-09 | 09:31

Ben benieuwd naar de interne evaluatie van de aanloop naar dat feest en wat er allemaal mis is gegaan, waardoor uiteindelijk agenten in het nauw lijken te zijn gekomen. Is al wat bekend geworden in de afgelopen weken, maar a tot z weten we nog niet toch?!
Als het een juridisch foefje is om die 5 agenten als verdachte aan te merken en dat ze nu dus evt kunnen zwijgen, juistum. Is uiteindelijk ook niet zo spannend - als er maar iets structureels aangepast wordt, zodat dit nooit meer gebeuren kan! Hoeft mi geen jarenlang onderzoek te zijn .....

KLF | 29-09-09 | 09:29

Zo gaat het in een rechtstaat. We laten onze oren niet hangen naar wat geenstijl of de vakbond ervan vind. We volgen de procedures die met een goede afweging te maken hebben.
Daarnaast zijn er in de procedures al fouten genoeg gemaakt.
Rechtvaardig en gebalanceerd VS tendentieus en populistisch.

Einde van de Domheid | 29-09-09 | 09:29

De triestheid van dit land. Laten we nu maar eerst eens kijken naar de idioten die hier zijn gaan rellen. Die kun je ook verantwoordelijk houden voor dood door schuld, omdat zij de aanleiding zijn geweest tot het schieten van de politie.

Het is eigenlijk totale idiotie van het OM in deze.

MysteryQuest | 29-09-09 | 09:28

De PVV gaat heel groot worden ...

kanswaardig | 29-09-09 | 09:28

@gozahtje | 29-09-09 | 09:24

Nu ze het zelf moest betalen bleek het 42 mille te zijn.....

KaiserSoza | 29-09-09 | 09:27

triest, triest, triest.

KevinBeun | 29-09-09 | 09:26

Standaard procedure, dor die jongens als verdachte aan te merken krijgen ze meer rechten, advocaat,recht om te zwijgen, en nog wat niet onbelangrijke dingetjes.
Geeft niks als je er geen verstand van hebt en liever boe roept, maar het is niet juist.

captainobvious | 29-09-09 | 09:25

Effe OFF TOPIC:
Ik las ergens vanochtend dat die slet Baggerman van NH toch besloten heeft d'r eigen studie te betalen van 50k. Weer een (kleine) overwinning voor GS als je het mij vraagt!

gozahtje | 29-09-09 | 09:24

typisch Nederland: Men valt agenten aan, zij verdedigen zich, er valt (helaas) een dodelijk slachtoffer, en wiens schuld is het..... Natuurlijk, degene die zich verdedigde.....

Wetsdoemaar | 29-09-09 | 09:23

Lekker demagoogje ben jij Brusselmans. Ben nou maar blij dat je in een rechtstaat woont.

Big Bear Hunk | 29-09-09 | 09:22

Er is hier maar 1 man die aangepakt moet worden.
Ab.
En niemand anders.

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 09:22

@slootschurftklootzak | 29-09-09 | 09:19
Als jij dan ook uit solidariteit je uitkering inlevert..

galliameloen | 29-09-09 | 09:22

"Feitelijk veroorzaken bezuinigingen op personeel, materieel"
Die C2000 Was een lfinke investering hoor, geen bezuiniging.. Beetje vergelijkbaar met de OV-chipkaart.

Daarbij vind ik het niet zo erg dat ze de politie ook bekijken, ze komen meestal al met vanalles weg en krijgen daarom zo'n misplaats machtsgevoel. Als ze dat niet krijgen blijven een stuk meer agenten aardige gozer dan nu. Nu lopen er te veel machtsmisbruikers bij.

DasUnterMensch | 29-09-09 | 09:22

Volgens de Televaag hebben 21 agenten schoten gelost. Dat lijken me voldoende waarschuwings schoten om dat gajes duidelijk te maken om afstand te bewaren.
Als er dan toch gericht wordt geschoten, tja jammer dan.

Hei-kneuter | 29-09-09 | 09:22

het OM is doordrengt met verkeerde mensen. Mafia praktijken in nederland. Waar gaat dit naar toe?" Waarom wil niemand in Den Haag (op bepaalde personen na die volgens hen niet deugen) dit zien?

Ted van de Bulle | 29-09-09 | 09:20

@gifkikker:
Misschien het gegeven dat Achmed A. in zijn hoedanigheid van burgemeester eindverantwoordelijk zou moeten zijn voor het optreden van de politie in zijn gemeente.Of is die redenering iets te hoog gegrepen voor giftige amfibienbreintjes?

der Einzige | 29-09-09 | 09:20

En terecht! Als je als agent het recht krijgt een wapen te gebruiken, dan word je geacht daar zeer veranwoordelijk mee om te gaan. Als er ook maar de lichtste schijn is dat dat niet zo is, moet je dat onderzoeken. Je kunt daar niet in marchanderen, ook niet bij eenstrepers ("ach, hij begint net, we moeten die dode maar door de vingers zien"), tenzij je een politiestaat wilt natuurlijk...

Dat er zoveel klootzakjes rondlopen komt omdat deze doorgeschoten verzorgingsstaat er zoveel maakt en aantrekt. Deregulering op alle fronten en niet in het minst in de uitkeringssfeer en drugs is het toverwoord. Er zal dan ook veel minder politie nodig zijn en je kunt weer serieuze toelatingseisen voor de politie opleiding stellen om de benodigde quota (die dan lager zijn) te halen.

synchronicity | 29-09-09 | 09:20

Misschien moeten ze C2000 gewoon wegfliqqeren en overgaan op de postduif. Wellicht werkt dat beter.

Preaufessor Pascal | 29-09-09 | 09:20

Werkelijk ongelofelijk .. je zag het al aankomen. Ik stel voor dat alle een-streperts uit solidariteit hun penning inleveren.

slootschurftklootzak | 29-09-09 | 09:19

Natuurlijk moet dit toedracht worden onderzocht en als er ten onrechte geschoten is disciplinaire maatregelen genomen worden. Maar om nu de jongens en meisjes die in de frontlinie staan als verdachten te gaan beschouwen is toch wel n brug te ver. Verhoor dan Guusje Nadorst ook als verdachte, immers zij is verantwoordelijk voor het falende c2000 systeem ( ook hiervan krijgt de gewone agent/brandweerman de schuld : ze gebruiken het teveel of zoiets).
Wat een kutland is dit polderbananenlandje aan het worden!

pleistertje | 29-09-09 | 09:19

Het zijn lieve jongens, normaal doen ze dat niet.

fuckje | 29-09-09 | 09:19

Ik vind het vervolgen van agenten compleet achterlijk in dit geval, waarheidsvinding ja maar agenten als verdachten behandelen (zeker na het zien van de beelden) nee.
@Marcus Porcius Cato | 29-09-09 | 09:12
Het is helemaal niet zeker dat die jongen een relschopper was. Als een agent mist (wat in die chaos goed mogelijk is), dan valt die kogel niet dood uit de lucht direct nadat hij het initiële doel gepasseerd is. Die jongen zou nog steeds heel goed een gevalletje verkeerd moment verkeerde plaats kunnen zijn.

Hellsmurfje | 29-09-09 | 09:17

@Genialist | 29-09-09 | 08:59
@NoObmetPeeCee | 29-09-09 | 09:00
@kneuterzak | 29-09-09 | 09:00

Zeer irritant dat woordje "éénstrepers" net alsof heel politie Nederland alleen maar bestaat uit adspiranten (die overigens wel een vuurwapen dragen).
Volgens mij zijn jullie alle 3 afgekeurde wannabee's.

galliameloen | 29-09-09 | 09:16

Zo gaat dat hier in Nederland. Zo worden ook militairen, dokters, maatschappelijk werkers, docenten en wetenschappers nauwlettend in de gaten gehouden om ze te kunnen betrappen op het niet strikken van hun veters...

zeehondje | 29-09-09 | 09:15

Het lijkt mij normaal om onderzoek in te stellen naar zo'n incident. Het signaal naar buiten komt wel een beetje raar over. Overigens: Als politie zou ik dit soort feesten niet meer gaan bewaken. Er is genoeg te doen, en ze huren zelf maar bewaking. En anders maar geen "feest".

Lex Trumbauer | 29-09-09 | 09:15

'Éénstrepers hebben nog geen pistool'
@Genialist | 29-09-09 | 08:59

Nee,die krijg je pas als je borsthaar begint te groeien..

'In totaal 21 agenten geschoten hebben toen het dancefeest, dat op 22 augustus werd gehouden, uit de hand liep' - lekkere zin in de elsevier zeg..

de grote Anti | 29-09-09 | 09:15

Juche | 29-09-09 | 09:10

Dit is GeenStijl. Hier bestaat niet zoiets als een onschuldige verdachte.

brp | 29-09-09 | 09:15

supersniper | 29-09-09 | 09:11

blauwe zon? Zonnenbank of zo?

chevyeddy | 29-09-09 | 09:14

@Marcus Porcius Cato | 29-09-09 | 09:12
Keihard optreden ? Het was toch een waarschuwingskogel dat weer naar beneden kwam ?

Balzakius | 29-09-09 | 09:14

@SGT-GUZZI | 29-09-09 | 08:59
Waarom zijn dan niet ALLE 21 agenten die geschoten hebben als verdachte aangemerkt?

IJzervreter | 29-09-09 | 09:13

In het eerste deel van de analyse kan ik me vinden: omdat het c2000 (c1000 ??) systeem niet blijkt te werken kon dit allemaal zo uit de hand lopen. En omdat de organisatoren en de politieleiding kennelijk ook niet deden wat er van ze verwacht mocht worden, nl. gewoon doen wat gedaan moet worden: tijdig ingrijpen. Dit begint zo langzamerhand de rode draad te worden in het overheidsbeleid: veel met papier schuiven en je druk maken over beeldvorming, maar niet gewoon doen wat je moet doen en dan liefst tijdig. Om wanhopig van te worden.

Monkeyman | 29-09-09 | 09:13

Ja, het klinkt misschien raar, maar ik vond het eigenlijk wel een verademing te lezen dat ze nu eindelijk eens zo'n schoft door zijn kop hadden geschoten. Ik dacht, goh, gaan we het dan eindelijk meemaken ? Er wordt niet de hele tijd het woord "keihard optreden" gebruikt, maar het wordt eindelijk ook echt gedaan. Dat maak je toch niet vaak mee in Nederland. Maarja, logisch natuurlijk dat we nu de Politie keihard gaan aanpakken. Ik denk dat we hard moeten gaan werken om de Linksch menschen uit het openbaar ministerie te krijgen. Dat moet onze opdracht voor de toekomst zijn.

Marcus Porcius Cato | 29-09-09 | 09:12

Als verdachte gehoord worden is voor de agenten beter. Worden ze op hun rechten gewezen en zijn ze op hun hoede, als ze de agenten in alle nonchalance aan de koffietafel ondervragen komen ze met stoere verhalen en zijn ze achteraf toch de pisang.

hozz | 29-09-09 | 09:12

Wat me wel opvalt is dat Aboutaleb wel heel erg stil is.
Is hij eigenlijk wel in het land of issie weer op stasi bezoek bij zijn koning?

apennootje | 29-09-09 | 09:12

Wat een laffe actie weer van het OM. Ze zijn gewoon weer eens bang dat er een minderheid gekwetst wordt en zo proberen ze dat op te lossen. Ik hoop dat dit op niets uitdraait, of dat de politie zorgt dat dit op niets uitdraait door te gaan staken oid.

Boonalds | 29-09-09 | 09:11

Dus justitie heeft ook al geen respect meer voor de politie ..

Maar als ik ook zo'n bonnenschrijvert was zou ik het wel fijn vinden als het onderzocht werd zodat het duidelijk wordt dat ik niet anders kon .

elevator | 29-09-09 | 09:11

Net terug van 2 weken in de zon en het wordt me nu alweer zwart voor de ogen in deze Kromstaat! Waar zijn we hier in dit NederKutland eigenlijk mee bezig? Waar betalen wij eigenlijk belasting aan? Wie gaan er met riante salarisjes met onze veiligheid, gerechtigheid en ons burgerbelang aan de haal en zadelen ons op met burgerbelemmerend en pestend beleid?
2 weekjes blauwe zon, zee, strand en rust zonder ambtenaren, kakelende politici, falend OM, stelende bankiers, wereldvreemde rechters, onmachtige agenten en voor het eerst in het winkelcentrum van mijn goede voorheen zo goede buurt een 'heer' met (vermoedelijk) 3 dames in Nikab! Goed voor de waarde van ons onroerend goed! Bedankt regering, bedankt PvdA - moge u weggevaagd worden! Ik wil terug naar dat heerlijke moslimland waar ik op vakantie was en nauwelijks een hoofddoek, en al helemaal geen Nikab of Burka heb gezien. Ook niet op verlaten parkeerplaatsen! Want die zijn daar namelijk heerlijk verboden!

supersniper | 29-09-09 | 09:11

Voor geval dat staat er rechts op de pagina een advert voor werken bij de luchtmacht, kunnen ze dat altijd nog doen.... lekker schieten met een F16/JSF (doorhalen wat van toepassing is)

OxyMoroon | 29-09-09 | 09:10

OM hooligans !!!!!!!!!

eddiekallie | 29-09-09 | 09:10

Een verdachte is wat anders dan een veroordeelde. Afwachten lijkt me beter...

Juche | 29-09-09 | 09:10

Weer een dikke Fail. Soms heb ik wel eens een vermoeden dat het overnemen van de "Italiaanse manier van media" beter is voor mijn gemoedstoestand.

Balzakius | 29-09-09 | 09:09

shit flows down zeggen ze in yankiestan

Fragony | 29-09-09 | 09:08

hoe nog duidelijker voorbeeld kan je krijgen voor het feit dat t justiteel apparaat door en door verrot is en de slagvaardigheid heeft van een natte krant. megafail!

mh_1204 | 29-09-09 | 09:08

Als ik mezelf verdedig is dat ook recht in eigen hand nemen.
Dus waarom voor die mensen niet?
Natuurlijk is het zo dat de kopstukken ook aangepakt moeten worden net zoals de dwazen die door het lint gingen.
@ Brusselmans dit is wel heel veel respect voor gasten die verder allen bonnen uitdelen.

veel vaak en vet | 29-09-09 | 09:07

Leuke job man, politieagent! Nog minder verdienen dan een beveiligingsmedewerker, vol in de onregelmatigheid, (steeds meer) gevaar lopen, en de klootzak op straat moeten uithangen omdat er zielige bonnetjes geschreven dienen te worden. En als het een keer schieten wordt weet je gelijk dat je de lul bent doordat Justitie je te grazen neemt!

Prachtig land, dat Nederland! Geertje, komt d'r maar weer in....!

Trustúh!!

Vluggejaapie | 29-09-09 | 09:06

"Mindere goden straffen gaat nog eens heel groot worden in Nederland. "
Is dat dan nog niet heel erg groot?
Want dat dit zou gebeuren konden we al van mijlen ver aan zien komen.
Helaas...

Baksteenschoen | 29-09-09 | 09:05

En de politiebonden vinden het ook o zo erg dat die agenten worden vervolgd.

Vind. Je. Het. Gek. Er is geschoten. Door agenten. Er is een dooie. Simpel optelsommetje.

Bassie_ | 29-09-09 | 09:05

Van welke partij is die Achmed ook al weer, was dat niet.........
Daar heeft die Ahmed niets mee te mmaken, sukkel, lees dat artikel eens effe beter.

Gifkikker | 29-09-09 | 09:05

Naar het schijnt waren deze vijf belast met de snelheidsbekeuringen voor de huiswaarts kerende feestgangers, maar hebben ze hun quotum niet gehaald.

vagehond | 29-09-09 | 09:05

Ik zou niet willen leven in een land waar de politie automatisch vrijuit gaat, Brusselmans. Laat eerst maar duidelijk worden dat de vijf 'mindere goden' zijn.

Thomas Chatterton | 29-09-09 | 09:05

Ter verduidelijking. De daders werden dus in het nauw gedreven door de slachtoffers:
http://94.100.113.38/605400001-605450000/605417601-605417700/605417696_6_1sfw.jpeg

Porrello | 29-09-09 | 09:03

Van welke partij is die Achmed ook al weer, was dat niet.........

tismaareenmening | 29-09-09 | 09:03

Van mij mogen de Nederlandse politieagenten als protest stapsgewijs het werk neerleggen. Te beginnen met de politietaken rondom het Binnenhof.

Der Theo | 29-09-09 | 09:01

Heten deze éénstrepers toevallig Barbertje?

kneuterzak | 29-09-09 | 09:00

he..... zijn het moeders die in bakfietsen rondrijden ? zijn het motorrijders die op een verlaten prive parkeerplaats met een segway aan het spelenzijn?........ nee..... het zijn 1strepers .... juist ja dezelfde als van die met de bakfiets en segway......

Oppakken en laten rotten in de cel

NoObmetPeeCee | 29-09-09 | 09:00

Het lijkt een schande, maar dat bij elke schietpartij, waarbij politie betrokken is, worden ze als verdachte gezien. Maar ik vind dat de overheid achter hun werknemers moet staan in zulke lastige situaties. Die mensen waren misschien in elkaar geslagen als ze niets hadden gedaan, en nu keert zelfs hun werkgever tegen hen...
Éénstrepers hebben nog geen pistool.

Genialist | 29-09-09 | 08:59

Ze zijn verdachte, maar nog niet veroordeeld. Dit is gewoon een procedure als er geschoten wordt door een agent. Dit heeft te maken ivm onderzoek.

Klinkt zwaarder dan het is. Ook een agent heeft zich te houden aan regels, maar zolang hij handelt volgens het boekje is er niet zoveel aan de hand.

Als deze agenten uit noodweer hebben gehandeld dan komt het wel goed. Er is wel een dode gevallen dus een gedegen onderzoek is gewoon verplicht.

SGT-GUZZI | 29-09-09 | 08:59

@Stroopdoos | 29-09-09 | 08:57

Justisie = FAIL

Inderdaad.

KaiserSoza | 29-09-09 | 08:59

Ach ja, ze moeten toch wat... je zou er maar als pliesie agent gestaan hebben, je autoriteit moeten verdedigen en dan nog es voor de rechter je verdedigen euk nog.
Justisie = FAIL

Stroopdoos | 29-09-09 | 08:57

Is een truc, werd vanochtend al op de radio uitgelegd, dan hebben ze als verdachte het recht om te zwijgen. Valt dus wel mee.

Don Sputare | 29-09-09 | 08:57

Goed stuk Brusseldinges!
Het is een schande.

Teun van het Tuinpad | 29-09-09 | 08:56

Schande ! Er zal iemand moeten hangen.

kleingrutter | 29-09-09 | 08:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken