Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marco Borsato heeft geen rooie cent meer

marcotranen.jpg "Ik kan niet zeggen waar ik financieel sta. Het geld van mijn live-optredens dat in TEG is gestoken, ben ik kwijt. Er is waarschijnlijk nog een restschuld, ik weet niet hoe groot. Ik dacht na zeven platen financieel onafhankelijk te zijn, dat mijn pensioen was geregeld, en de toekomst van mijn kinderen was verzekerd. Dat is nu omgekeerd. Ik ben twintig jaar terug in de tijd geworpen."Aldus nationale knuffelbeer Marco Borsato tijdens de persconferentie vandaag over de ondergang The Entertainment Group. Meer tearjerkers bij QuoteNet, waar ze bovenop de kwestie zitten. Twintig jaar terug in de tijd. Jezus Marco, betekent dat ook de definitieve terugkeer van de Billy Vera-snor?

Reaguursels

Inloggen

Suffert!

frikandelmayo | 25-09-09 | 22:35

Hij blijft, dit gun ik ONS niet...

Slappehap | 25-09-09 | 11:05

Met Henny Huisman gaat 't ook nog steeds niet meer zo goed als 't vroeger ging, dus die heeft vast nog wel een paardenstalletje leeg staan waar Marco gratis in mag wonen? Toch, Henny? Een goede bekende van mij uit de buurt van Blaricum stelde dat Leontien qua omzet op de Rooie Brug in Utrecht per dagdeel al gauw uit zou kunnen komen op 600 Euro bruto per dag, maar die stelling gaat mij wat te ver.

Girt Weelders | 25-09-09 | 01:10

Aaawh. ons lieve arme marco'tje.. *aai over de bol*

Jazz87 | 24-09-09 | 14:40

@ psycho_abop sorry van dat stijve pizza leuter lolletje ,trap niemand na.natuurlijk is het erg voor onze grote nationale held , ,durf nog net geen marco te zeggen tegen meneer borsato.aan de andere kant mag hij ook blij zijn,dat hij weet hoe een briefje van een miljoen eruit ziet., dan hoef je zeker nog niet te lachen of na te trappen na het leed wat meneer borsato is aan gedaan door derde,maar ze moeten het in die vervelende rijke media sfeer niet groter maken dan het is.er is veel meer aan de hand in nederland dan alleen een verwende meneer die wat miljoenen verliest.zelf afgedwongen ,hard voor gewerkt,petje af,respect.en dat van dat leuter gedoe neem ik terug.mijn welgemeende excuses naar de heer borsato toe.en zo als ik eerder schreef,.kop op jongen,sterkte voor jou en je famillie.god zij met jullie.

warmvlees | 24-09-09 | 13:43

o en ja ik heb recht van spreken, heb iets vergelijkbaars meegemaakt en ben nog 2.5 jaar bezig met aflossen (in mijn ogen ook niet terecht) maar ik heb weinig fans (domme dan) en mijn vader gaat lachen als ik begin te huilen.
dus ik moet wel

lidlbier | 24-09-09 | 13:07

jaarcijfers niet kunnen interpreteren/controleren geld bijna voor alle mensen, daar heb je echter accountants voor.
zijn persoonlijke manager en vriend wist ook niks en kon niet waarschuwen ?.
zijn bestuurders zeggen niks ? (spreek met een mond , bij voorkeur met die van de publiekslieveling).
toon betrokkenheid en gevoel. diana ross redden en huilie huilie op tv.
ik was er zowaar ingetrapt.

er was echter een too much momentje in het zorgvuldig gebrachte staaltje methodacting.

teveel nadruk op de twee concerten die door zijn inzet doorgaan (3 concerten worden in 2 gepropt, diana ross heeft waarschijnlijk ook water bij de wijn gedaan en poeh poeh marco 2 gratis optredens ja gratis geen sponsors geen extra cd verkoop helemaal nada niks, ja toch ja toch.
en het ergste (ja misschien moeten we dit jaar naar een andere vakantiebestemming misschien zelfs in eigen land ,ja als het moet dan moet het).
sorry hoor maar het komt erg over als een staaltje damagecontrol van de tweede orde (zou eerste zijn als je niet over die vakantie begonnen was)

lidlbier | 24-09-09 | 12:55

@ warmvlees | 24-09-09 | 12:06
Dus goed samengevat: Jij vindt; omdat arbeiders in schulden zitten en hier geen aandacht voor is dat het gerechtvaardigd is om Marco een stijve pizzaleuter te noemen en na te trappen. Ik ga even diep nadenken om hier de logica in te ontdekken.

psycho_ab | 24-09-09 | 12:24

aangeslagen zal best voor nu even dan,geloof ik graag.maar ik geloof ook graag dat meneer over een jaar of twee gewoon weer rauwe caviaar scheit in ze iets te dure villa,en dat al het leed bij de arbeider die nu in de schulden zit.veel erger is,en daar is geen aandacht voor in de pauls en de witteman show , of door andere groot verdieners in de journalistieke wereld die tv heet .en dat is pas echt ziek.zo en nu heb ik het hellemaal gehad met die stijve pizza leuter.

warmvlees | 24-09-09 | 12:06

Wat ziek, deze reacties. Gisteren heb ik mij al mateloos geirriteerd aan Pauw en Witteman die zich met indirecte vragen op zelfvoldane manier zaten te verkneukelen en het er nog even fijnzinnig inwreven. Nog even trappen nadat iemand ligt. Lees ik hier de minder omwonden reacties. Nederland op zijn best. Volkskrant Azijnbode? nee, geenstijl reaguurders zal je bedoelen. Heeft iemand zijn eigen verhaal wel echt gehoord en geluisterd of zitten we gezellig met zijn allen vanuit de heup te schieten op iemand die aangeslagen is. Klasse hoor!

psycho_ab | 24-09-09 | 11:28

Hahaha, lekker voor hem. kan hij het ook eens voelen als iemand geld van je aftroggelt. Ben naar Rosso geweest blijkt achteraf dat een deel naar WarChild gaat. Dat kaartje had dus nog goedkoper gekund. En dan onder het concert met de collectebus rond gaan. Je zal hem nu de eerste tijd wel geen "WARCHILD" meer horen roepen. Mijn meissie vind het zielig. Ik vind het echt ronduit prachtig!!!!!

Petervaart | 24-09-09 | 11:15

Och 1 concertje houden en hij staat weer prima. Dacht zeker rijk te kunnen worden zonder er iets voor hoeven te doen. Investeringen moeten in de gaten worden gehouden. Weet iedere lutser wel.

flipsyde | 24-09-09 | 11:11

Leontien

* Ga bordjes omdraaien bij het Rad van Fortuin.
* Ga in de Playboy staan maar dan wel echt naakt en niet zoals de laatste keer!
* Ga eens winkelen bij de C & A daar heb je toch reclame voor gemaakt!

Marco

* Acteer lessen volgen heeft goed gewerkt, huilie builie doen op de nationale tv,
Top jonge.
* Blijf toch een van je neus af tijdens intervieuws!

Kom op mensen er zijn andere dingen in dit land die bij het journaal kunnen komen!!

Ik erger me DOOD!! (val nu van mijn stoel, help).

Gadverdulleme zeg we geloven toch echt niet dat hij een boekhouder heeft die zijn cijfers zo slecht in de gaten houdt.

We geloven toch echt niet dat hij niet wist hoe hij ervoor stond.

We geloven toch echt niet dat hij nu geen miljoenen meer heeft.

We moeten dit hele circus want iets anders is het niet in de plee flikkeren en doortrekken, GADVERDAMME!!!

cyberbabe | 24-09-09 | 10:55

Zolang meneer Borsato nog niet dakloos is, nog steeds zijn energierekening kan betalen, kan piesen op zijn zelfverkozen toilet en sexen op zijn zelfverkozen bed is er niks aan de hand.
Wat wil je ook als je iedereen die bij je komt zingen een luxe auto kado geeft..!!
Hopen mensen moeten als ze wakker worden maar zien waar ze vanavond slapen;
zie ook de reportage van Netwerk gisterenavond. Daar staan we bij te kijken maar we doen er niks aan. lekker soepie hoor.
Mijn remedie:
Zero-tolerance, meteen op straat gooien die handel. en indien overlastgevend, met behulp van camera-toezicht, direct oppakken en in het gevang.
Kijken of ie dan nog huilie huilie doet van de centen, of misschien wel van de pijn in zijn achterwerk.!!

Analyseritis | 24-09-09 | 10:44

een paar nieuwe hits ben je er zo weer boven op, marco!
(vandaag is rooooooooooooooooooooooood de kleur van mijn saldo) of zoiets als (ik leen geen geld aan jou)

boyke47 | 24-09-09 | 10:27

lopen al die armoedzaaiers nu te janken om die verwaande stijve pizza leuter.hee we hebben zelf bijna geen cent .staan de meeste tijd rood, we moeten slaven totje 67 ste ,als we al iets wil kopen van een rooie of tien moeten we het of lenen of jaren sparen.de rauwe bruine bonen lopen spontaan me reet uit bij gebrek aan duurder voedsel.dus als we toch zo graag janken om anderen,omdat we dan een geluks moment voelen,jank dan hierom,feit dat de Stichting Islamitische School Helmond niet wordt vervolgd voor fraude.De Helmondse stichting gebruikte negen ton belastinggeld voor zelfbeloning en vergoedingen voor niet bestaande werknemers. Eet- en drinkgelegenheid Puur Smaeck is een ontmoetingsplek.Overdag wordt de lunchroom gerund door mensen met een verstandelijke beperking. en die krijgen gvd geen subsidie. terwijl dat geen haalbare menu kaart is.en dit soort misstanden, wordt door heel nederland achter gesloten deuren besproken.en wij slaven krijgen te horen bij sesamstraat tot aan paul en de witteman hoe slecht het gaat met een volgevreten pizza zanger.het zit me echt hoog als ik dit terug lees,dit ben ik niet.vindt het verschrikkelijk voor onze volksheld en geweldige entertainer marco.kop op jongen,sterkte voor jou en je famillie.god zij met jullie.

warmvlees | 24-09-09 | 09:35

-weggejorist-

gerda456 | 24-09-09 | 09:03

kwestie van songteksten/songtitels aanpassen: wat dacht je van: "PINNEN! heb ik geen geld meer kan ik godverdee niet PINNEN! Kan niet PINNEN!".. :)

boemo | 24-09-09 | 07:51

Vandaag is rood, de kleur van je bankrekening!!
Marco, het is je niet gegunt maar je komt er vast wel bovenop.

Commandant_Trekvlek | 24-09-09 | 07:17

nou,wanneer wil leo-tien scheiden,..

de kikker-verklikker | 24-09-09 | 05:28

@BarneyBoner
Dacht aan precies jouw verhaal, die stapt morgen gewoon weer uit de mercedes (zie ik je nog een keer) klasse om zijn kids naar school te brengen.
Niks aan de hand..............
Eigenlijk geen nieuws dus.

je | 24-09-09 | 01:25

Hadtie nu 80 miljoen verdiend, er 90% ingestoken en van z'n eigen vermogen nog 1,5 miljoen borg gestaan? Dan heefttie nog zo'n 6,5 miljoen over. Weinig te klagen lijkt me... Zie hem er wel als een dakloze bij zitten maar stapt met gezinnetje uit een weet-ik-wat-voor grote bak, heeft zijn waarschijnlijk vrij kostbare huis nog en z'n kindjes krijgen psychologische begeleiding... Toe maar... Als klap op de vuurpijl gaat onze lieve Paul (salonsocialist van de bovenste plank...) hem helpen... Heb zo het idee dat er schuldeisers zijn die het er vele malen moeilijker mee krijgen omdat ze hun poen niet krijgen... En Joop heeft natuurlijk geen zin om die schuldeisers te betalen, logisch... Failliet gaan en je bent van de problemen af... Niks kwaads verder over Marco, leuke gast, doet het goed maar speelt me nu even teveel dramaqueen... Oh ja, en 2 hele avonden voor niks zingen... tis wat...

BarneyBoner | 24-09-09 | 01:12

sparreman | 24-09-09 | 01:04
hahah hard gewerkt... volgens mij heb je een paar regeltjes vergeten te lezen, babyface :P

weedo | 24-09-09 | 01:09

-weggejorist en opgerot-

sparreman | 24-09-09 | 01:04

- Vanaf vandaag sta ik ROOOOOOOOOOOOOODDDDDD. De kleur van mijn saldo.
- De meeste dromen zijn bedrog, maar nachtmerries bestaan dus wel degelijk.
- Waarom nou ik? Waarom ben ik gestopt met leven, waarom is de accountant nou niet langer gebleven?
- Je hoeft niet naar je werk vandaag.
- Werkloos zijn
- De eindbestemming
- Ik leef niet meer voor de zaak
- Een wereld zonder werk
En de waarheid moet nog boven water komen...

Dracolore | 24-09-09 | 00:49

Geneuzel, er gaan tig bedrijven falliet, alleen kan de eigenaar dan niet zingen , wat het mider erg maakt.

bakoenin | 24-09-09 | 00:36

Voorpagina NRC .... groot verhaal in Volkskrant en Televaag Bij dwdd huilie doen en ga zo maar door. Mies bellen en een avondje inzamelen op tv dan maar ! Presentatie samen met Mathijs? Flikker toch allemaal op!

god is de geest | 24-09-09 | 00:29

oja voor alle duidelijkheid, pas als marco stilte-platen opneemt zou ik in een zwak moment per ongeluk Marco downloaden, niet eerder.

weedo | 24-09-09 | 00:20

btw nog een aanvulling:
door de opmerking:
quote marco "... Ik dacht na zeven platen financieel onafhankelijk te zijn, dat mijn pensioen was geregeld, en de toekomst van mijn kinderen was verzekerd..."
.
voel ik mij zeer gerechtvaardigd om illegaal cd's te downloaden. 1cd per jaar en meneer is in 7 jaar binnen voor de REST van zijn leven incl. zijn kinderen.
.
iedereen mag rijk worden maar als een gewoon mens in 40 jr moet werken en dan nog niet binnen i,s dan zijn de cd's niet 2x maar 10x te duur.
marcootje mag best 15jaar werken en daarna binnen zijn, mss dat de cd's dan een normale prijs krijgen in de winkel.

weedo | 24-09-09 | 00:15

Marco hoeft nou ook weer niet te gaan huilie huilie doen, ik ben zelf als eenmanszaak falliet gegaan en dat is ten opzichte van wat Marco overkomt een hel dan. Marco heeft echt nog wel een paar miljoen liggen en in de afgelopen weken genoeg weggesluist om het de rest van zijn leven niet moeilijk te hebben. Hij zou moeten lachen met al die kwartjes die hij nog heeft. Met een eenmanszaak ben je je huis kwijt en je krijgt een curatort die je met alle mogelijke middelen achterna zit. Das pas lastig Marco!

Geert W | 24-09-09 | 00:12

Sorry.... doorgaan.
Alhoewel de schrijffout ook een optie is.

Lampelul | 23-09-09 | 23:46

Nie janken, gewoon lekker doodgaan.

Lampelul | 23-09-09 | 23:46

mag ik even kotsen?
wat een triest figuur zeg. Kijk marco, dat is nou het risico van ondernemertje spelen, you win some you lose some. uiteindelijk heeft niemand je ooit verplicht je kapitaal zo te gaan investeren. Had ons een lol gedaan en was op je hoogtepunt gestopt en gaan rentenieren dan hadden we tenminste ook die baggerzooi niet meer aan hoeven horen.
Oow en je wilde het kort houden want je zoontje is jarig, maar je kunt geen programma aanzetten vandaag of meneer zit met zn snuffert alweer voor de camera.
Mensen die medelijden hebben met een zakkenvuller als hij snappen het volgens mij echt niet.

soundwave070 | 23-09-09 | 23:45

kennelijk

aap noot mies | 23-09-09 | 23:28

ik zie een prachtige carriere voor die zieligkijkert wat exact de Balkenende-norm schuift.
hij schud de kutsmoesjes zo uit zn mouw

aap noot mies | 23-09-09 | 23:23

wat een jankert die borsato, zit ie bij witteman uit te huilen. nou wat mij betreft telt een gewaarschuwd mens voor twee, marco dikke fail en een heleboel min kudo's oplichter.

weedo | 23-09-09 | 23:13

Hij heeft toch een flink tijdje kunnen genieten van al dat geld... heb geen medelijden met hem want ik vind hem een hopeloos overschatte artiest. Trouwens, hij komt er wel weer bovenop.

jeanmondo | 23-09-09 | 22:32

20 jaar terug in de tijd, grappig, toen kon je namelijk nog met een gerust hart concerten van Lionel Ritchie en Diana Ross organiseren. Tegenwoordig echter niet meer. Had ik je twee jaar geleden ook kunnen vertellen Marco. Succes ermee.

The Evil One | 23-09-09 | 22:24

Kop op Marco! Even slikken en weer doorgaan...

Stijlloze bezoeker | 23-09-09 | 22:18

Ik kan er werkelijk geen traan om laten. Ik ben zelfstandig ondernemer en dagelijks zijn er collega's die failliet gaan of grote financiële zorgen hebben. Die gaan eraan kapot en moeten misschien nog jarenlang krom liggen om schulden af te lossen. Dhr. Borsato is ongetwijfeld een schat van een goser, maar tegelijkertijd is hij bekende Nederlander die te pas en te onpas op het scherm verschijnt en daar behoorlijk aan verdient. Hij kan daarnaast bij wijze van spreken leven van de royalties van zijn eerdere werkjes. En er komt ongetwijfeld een superzielige benefietactie van mede-artiesten die er in de eerste plaats gewoon voor zichzelf staan en natuurlijk ook om -hoe kan ik het vergeten- bij SBS Shownieuws te verschijnen vanwege hun zogenaamde goedbedoelde betrokkenheid. Sodemieter toch op allemaal.

GetintGlas | 23-09-09 | 21:40

En als ik wakker word dan huil ik nog...

grote haas | 23-09-09 | 21:10

-weggejorist-

Anneliesje | 23-09-09 | 20:58

had gewoon je geld op de bank gezet .. niet gaan janken nu .

dick1953 | 23-09-09 | 20:54

Waarom lees ik nergens over Paul Brink? Dat is/was toch de persoonlijke manager van Borsato en diegene die zijn belangen moest/zou vertegenwoordigen dus de geldelijke belangen van Borsato zou/zal veilig stellen?

Flippo | 23-09-09 | 20:46

LOL! Al die gemene maar vaak zeer spitsvondige comments!

bottehond | 23-09-09 | 20:42

Even slikken en weer doorgaan.

Befgozert | 23-09-09 | 20:42

geen wit licht maar zwart zaad

theabbys | 23-09-09 | 20:11

Vandaag is róóóód de kleur van mijn saldo
Vandaag is róóóód, wat zwart hoort te zijn

zeiksmurf | 23-09-09 | 20:06

Het vervelende is dat-ie nu langer doorgaat met jankplaten maken. Ik voel me gedupeerd.

eis | 23-09-09 | 19:57

Laat Patricia dat maar doen, bordjes omdraaien met haar harde tepels!

paulusje | 23-09-09 | 19:56

Moet Leo nu de bordjes weer omdraaien?

TeMeijer | 23-09-09 | 19:31

Ik zie een serie aankomen: de borsatootjes hebben even geen cent te makken... dat is tenminste real-life en niet van dat geneuzel met rene en natasha die al een dikke rekening hebben.
Ik benieuwd hoe lang die leontien bij hem blijft. Golddigger eerste klas.

sjakei | 23-09-09 | 19:25

Ik gun dit hem niet, was het Gordon maar.... dan vond ik het niet erg!

paulusje | 23-09-09 | 19:13

Marco is een domoor geweest, maar zelfs domoren verdienen dit niet. Laten we maar hopen dat er voor de curator voldoende grondslag te vinden is mensen hoofdelijk aansprakelijk te stellen (is doorgaans erg lastig) zodat o.a. het doopceel van heer Glorie over de afgelopen vijf jaar gelicht kan worden, en de weggesluisde gelden weer terug komen waar ze horen.

Jerry Nick | 23-09-09 | 19:09

Hm. Tearjerker vanuit Paradiso dat ie gisteren nog slingers opgehangen had voor z'n vandaag jarige zoon. En dan nu prime time in Boulevard zitten.

Hiep hiep...

Kudtkip | 23-09-09 | 19:03

lekker boeiend toch weer.. gaan elke dag bedrijven failiet.. dat het nu om een bekende NLer gaat loop iedereen weer de boel op te blazen en tedoen alsof het hun wat uitmaakt..

Roachz | 23-09-09 | 19:00

Waar unico glorie inversteert is vuur te verwachten let maar op..

caravaggio | 23-09-09 | 18:54

kees2 | 23-09-09 | 16:59
Dat klopt. Zo gaan die dingen. Je denkt uit het oogpunt van een werknemer. Of een PVDA-er.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 18:52

Lekker bij de misselijke Frogertjes naar de voedselbank.

Hansvo286 | 23-09-09 | 18:49

Hij vraagt anders gewoon de hoofdprijs als je hem wil boeken,de mensen hebben medelijden,maar hebben totaal geen idee wat hij op een avond verdiend.
Moet een ander een jaar voor sparen.Rot op met die huilebalk.

fleurtje | 23-09-09 | 18:42

Ik kan er niet mee zitten.

Volstrekt z'n eigen schuld,
anderen jouw kas laten beheren.

Dom.

vander F | 23-09-09 | 18:42

Een van de aandeelhouders van TEG, ene Unico Glorie (de vroegere loopjongen van Curry en Van Inkel) heeft jaren geleden samen met Adam ook een onderneming gehad; United Resources of Jamby dit bedrijf is ook failliet gegaan, dit kan geen toeval zijn... Dus Glorie is eigenlijk gewoon een glad geldwolfje... En meneer Rick vd Boog is directeur van Ajax die had zeker tijd genoeg om 2 bedrijven te leiden?
En Paul Brinks is vast van het gelijknamige transportbedrijf en heeft de miljoenen weg getransporteerd... Overigens zal Marco tot in lengte van dagen genoeg royalties krijgen voor z'n muziek.

paultje pil | 23-09-09 | 18:31

Geen probleem want in tegenstelling tot de meeste loonslaven onder ons, blijft bij hem de geld binnen stromen ook al doet hij helemaal niets meer.

porcodio | 23-09-09 | 18:27

1 schrale troost marco, door alle ellende veroorzaakt door hebzuchtige bankiers en falende regering, zijn we allemaal 20 jaar in de tijd teruggeworpen

jennifer | 23-09-09 | 18:25

Investeren in klassieke auto's, en alles wat los en vastgoed was. Een te grote jas aangetrokken en de recessie doet de rest.

penis-aqua-rosA | 23-09-09 | 18:08

Ach hij kan toch nog altijd wat oude hits remixen zoals
rood en binnen . Enkele textsuggesties
-Vandaag sta ik rood... Of Ik kan niet meer pinnen...
Hebben jullie trouwens op de site van die group gezien wat
die graaiers zich vragen voor een half uurtje " zingen"
Dan heb je toch zo weer een paar miljoentjes bij mekaar.

discosmurf | 23-09-09 | 18:02

je kunt hem hooguit naiviteit verwijten; hij is opgelicht door aalgladde 'companen'. Gun je hem niet, toch goeie gozert. klassieke verhaal van artiest in zaken.

claro | 23-09-09 | 17:59

Die zien we dus terug op bedrijfsfeestjes

johnnie_1983 | 23-09-09 | 17:58

Ik gun een ieder geluk en Marco is iemand die ik dit van harte gun... wat een verzuurde rancuneuze reacties hier...

Jokkebrok | 23-09-09 | 17:58

so what.. LB! lekker belangrijk

swafful | 23-09-09 | 17:56

@koerbagh ® | 23-09-09 | 17:45

Laten we eerst maar afwachten of Leontien dit kan handlen.

piquant | 23-09-09 | 17:52

Jammer, vervelend en vooral incompetent gedrag.
Heeft iemand al gezegd dat het verliezen ( buiten eigen schuld) van een baan; daardoor te weinig inkomen; huis weg etc. vele malen uitzichtlozer is en dus erger dan wat Borsato is overkomen?

piquant | 23-09-09 | 17:50

Randfiguur | 23-09-09 | 16:52
Anders ga je ff naar de Televaag, capslockje

crankshaft | 23-09-09 | 17:48

Dus maar... Leontien krijgt zomaar een twintig jaar jongere vent? Zo vervelend is dat toch niet? Of heb ik iets niet helemaal begrepen?

koerbagh ® | 23-09-09 | 17:45

Kan Froger ff bij m langs?

k-schaaf | 23-09-09 | 17:39

Jaja ,kloothommeltje sta je weer met beide pootjes op deze verrotte aardkloot.
Lekker de kapsoneslijer spelen en nu janken.
Kan je weer in het ritme komen qua geld net zoals 99% van de nederlanders het moet doet.
Jij hebt het nog meegemaakt om met zoveel geld te leven, dat alleen al is al een voorrecht.

swaffelaar | 23-09-09 | 17:31

Jammer, maar er is nog verdiencapaciteit...

Prof_Bukmaar | 23-09-09 | 17:31

Ga janken.......... krijg je een blokkendoos!

eigen schuld, hadie zn geld maar beter moeten investeren

Brielliaan! | 23-09-09 | 17:30

Marktwerking hoe vervelend ook.

Dude heb je eten | 23-09-09 | 17:29

@ mezelf bij elkaar zal hebben

no_luts_no_glory | 23-09-09 | 17:27

Toch heb ik meer sympathie voor deze gast dan dat ïk ooit voor "ik ben zo gewoon gebleven" Frans B., gordijn, jolig, smit en al die andere lutserTs bij elkaar
Paul de Leeuw kan btw ook goed zingen

no_luts_no_glory | 23-09-09 | 17:26

Laat em eerst maar effe een bankafschrift van zijn prive rekening van deze week publiceren.
Dan zullen we nog eens kijken hoe het zit.

jopi | 23-09-09 | 17:09

Schoolvoorbeeld: Als je in Nederland ergens goed in bent en daar succesvol in bent (lees: veel geld mee verdient) wordt je niks gegeund en je kop eraf gemaaid. Zielige en kleinburgerlijke oogkleppen politiek van onwetende mensen die blijkbaar niets beters te doen hebben dan de hele dag GS-en en maar zitten te zaniken dat ze het zelf zo moeilijk hebben. Ga 's leven en trek jezelf uit de shit als je het zo moeilijk hebt. Blijkbaar weten de meesten het vééééél beter dan hij als het gaat om zakendoen.... laat maar 's zien dan!!

Rem&Co. | 23-09-09 | 17:05

Geen medelijden, die royalties stromen nog wel ff door hoor! Wat een jankjurk, NEXT!

Teruggejorist | 23-09-09 | 17:04

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:49
Zand erover ? Het ballonnetje is geklapt,(Te hard opgeblazen) En wat nu met de onbetaalde rekeningen,de niet betaalde lonen,de sociale premie's?
Zand er over,next project,en dat heet ondenemersschap ???

kees2 | 23-09-09 | 16:59

Het is gewoon kaa-uu-tee voor hem, of je zijn muziek nou mooi vindt of niet en of je zijn vrouw nou lekker vindt of niet, dat doet er echt niet toe. Hij heeft 20 jaar lang keihard gewerkt voor z'n poen en als dat van de ene op de andere dag weg is, komt dat keihard aan. Heel sneu, voor hem, zijn vrouw en zijn kids. Hij is een echte artiest, die met hart en ziel achter de muziek staat. Zijn muziek is ook niet echt aan mij besteed, maar volgens mij is Marco een aardige gozer. Van mens tot mens zeg ik: dit gun je niemand!!!

Rem&Co. | 23-09-09 | 16:59

@Lodz: agree, en zelfs al zou hij geen geld meer hebben dan maakt gaat hij gewoon naar een andere platenmaatschappij en verdient hij zo weer wat miljoentjes.

SaNDR | 23-09-09 | 16:59

@Neukgraag.
Ik ook, ik neuk ook erg graag.

dikkegek | 23-09-09 | 16:57

Vieze Tonnie | 23-09-09 | 16:55
Dát vrees ik ook.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:57

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:49
Ik vind hem gewoon een irritante lul die zich god waande. Dan verbaast het me niets als het in elkaar dondert. In ieder geval verheugt het me. Maar zoals al opgemerkt hier: ik ben nog niet van hem af, want hij zal alleen maar meer aan de weg timmeren.

Vieze Tonnie | 23-09-09 | 16:55

Ben trouwens wel benieuwd wanneer onze bekende vrienden eens een benefietconcert gaan houden voor alle Nederlanders die het ècht moeilijk hebben...

Ixa | 23-09-09 | 16:55

Tsja, het is natuurlijk wel balen voor onze Marco. Logisch. Zeer onprofessioneel wel om dan voor de camera's te gaan zitten snotteren. Onze marco overleeft deze crisis wel. Overigens vind ik het hypocriet als ie nou wel in z'n mooie villa blijft wonen. Dus: villa verkopen, rijtjeshuis huren, hummers eruit en een oude ford erin en gewoon gaan werken. En dan mag je nog niet janken want er zijn er genoeg die geen auto kunnen betalen.

Ixa | 23-09-09 | 16:53

Het eerste wat ik zou doen als ik 25 miljoen zou winnen (of verdienen, maar da's nog minder likely), is 2 goede cijferneukerts inhuren DIE IK NIET KEN en die onafhankelijk van elkaar alles en VOORAL OOK ELKAARS WERK triplechecken!

Randfiguur | 23-09-09 | 16:52

Vieze Tonnie | 23-09-09 | 16:42
*zucht*
Nogmaals ik kan gewoon niks met dit collectieve leedvermaak. Ondernemen is ook risico lopen, dat daarbij banen op het spel staan is logisch.
Borsato is mede eindverantwoordelijk, maar je kunt hem niets meer verwijten dan dat hij een slecht zakenman is. Zand erover, volgende project. Maar nee, Nederlanders willen altijd bloed zien en dat veracht ik.

Als je dit probeert uit te leggen, krijg ik alleen maar van die nietszeggende argumenten en een beetje gescheldt. Je kent me toch een beetje? Dan ga ik los.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:49

Ik kan alleen maar denken aan:
"Wie het onderste uit de kan wil..."

fietser | 23-09-09 | 16:44

Ik ben zeker geen fan van Marco, maar dit gun ik niemand. Een beetje leedvermaak heb ik wel gehad, maar het is natuurlijk een drama voor hem. En ook voor mij, want hij zal nu nog meer platen moeten uitbrengen en nog langer moeten doorzingen.
Wat een trieste gedachte...

Officer Barbrady | 23-09-09 | 16:43

Bigi Bana Boy | 23-09-09 | 16:36
pauperalbertcuypmarktgenen, waarom reageert mijn spellingscontrole verbolgen?? Wel extra punten met scrabble....

recessieloos | 23-09-09 | 16:43

Jammer joh.

Leedmagneet | 23-09-09 | 16:43

Ja mensen, met zaken doen zijn er winnaars en verliezers. Eigen schuld dikke bult.

geensteelo | 23-09-09 | 16:42

Flodder | 23-09-09 | 16:33
LoL Lying Dutchman wringt zich vandaag in onmogelijke bochten. Die kan ik zelfs vanuit de hoogwerker niet volgen.

Vieze Tonnie | 23-09-09 | 16:42

Flodder | 23-09-09 | 16:33
Geen dank.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:40

Ik heb Wit Licht gezien. Dat was toen ik als kind een 9 volt batterijtje wilde testen door hem op mijn tong te drukken. indrukwekkend. Ben het nooit vergeten.

Bigi Bana Boy | 23-09-09 | 16:39

Een beetje ondernemer houdt prive en zakelijk vermogen zoveel mogelijk gescheiden. Beetje dom.

doskabouter | 23-09-09 | 16:39

recessieloos | 23-09-09 | 16:32
Iemand met de naam Unico Glorie MOET uit een lutserfamilie komen en dus pauperalbertcuypmarktgenen (Jaap de Paap let u even op ?) hebben. Dat moet gewoon.

Bigi Bana Boy | 23-09-09 | 16:36

Sterkte aan Marco toegewenst, ik weet precies hoe het is om alles te verliezen.

Neukgraag | 23-09-09 | 16:33

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:30
Ja, hij heeft niets verkeerd gedaan. Hij is een held en een ondernemer. Het is me geheel duidelijk hier van de heftruck. Bedankt.

Flodder | 23-09-09 | 16:33

Als je aandeelhouder bent van een bedrijf waar je miljoenen in hebt gestoken dan wil je toch op zijn minst daar ook opbrengsten van zien om nog maar te zwijgen over inzage in de periodieke cijfers (maand/kwartaal/halfjaar/jaar). Als ik dan hoor dat het bedrijf jaar in jaar uit verliezen leed dan kan Marco moeilijk zeggen dat hij pas een paar weken geleden op de hoogte werd gebracht van de werkelijke situatie. Bij mij komt dat niet alleen over als naïef maar ook gewoon stom. Daarnaast zijn er nog de andere aandeelhouders waaronder de Unico Glorie. Die moet toch ook iets hebben gemerkt? Hebben jullie trouwens het wagenpark gezien? Zelfs de toiletdame reed in een Volvo XC90 (bij wijze dan..). Ik vind het heel triest voor Marco, een illusie armer maar een ervaring rijker.
Ik heb gemeend mijn steun aan hem te moeten betuigen en heb daarom al zijn nummers in alt.binaries.kutmuziek gezet. Dus allen leechen vanavond via SABNZBD.

recessieloos | 23-09-09 | 16:32

Flodder | 23-09-09 | 16:22 alias het muizenbrein
Je bewijst maar weer eens dat je oliedom bent. Ik begrijp dat je wereldvisie vanaf de heftruck erg klein is, maar nu doe je me tekort. Je moet gaan lopen bleren tegen het management van TEG. Die hebben een verkeerd beleid gevoerd, Marco is oprichter en voornaamste geldschieter en nu ook woordvoerder. Ik heb het nog helemaal voor je uitgetekend?

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:30

*BEEP* | 23-09-09 | 15:45
Familie?

Biep | 23-09-09 | 16:26

Snorry! | 23-09-09 | 16:21
Leontien probably thinks that cooking and cleaning are two cities in China.

Bigi Bana Boy | 23-09-09 | 16:25

Maar WAAR is ie failliet aan gegaan dan?

Jan Boel | 23-09-09 | 16:24

UIt de Quote,
MB: ‘Ik was de afgelopen anderhalf jaar heel druk, met de film Wit Licht. Ik moest acteerlessen nemen, ik moest een nieuw album maken, en was bezig met het voorbereiden van concerten."
--

@Marco: Ey, paysane!
Waar de NEUQ vind je dan nog tijd om een bedrijf te leiden?

Ahasveros | 23-09-09 | 16:23

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:17
Wat lul je toch allemaal? Borsato heeft totaal geen toezicht gehouden op zijn eigen bedrijf waar hij met een hoop geld inzat. Dan gaat het naar de klote terwijl de artiesten die TEG huist succesvol zijn. En dan noem jij hem een held en een ondernemer. Je slaat echt een pleefiguur.

Flodder | 23-09-09 | 16:22

Triest maar ik denk dat hij maar beter een advocaat in de arm kan nemen want ik vermoed dat er wat mensen behoorlijk rijk van hem zijn geworden.

Simon_GS | 23-09-09 | 16:22

Kun je weer twintig jaar kutmuziek maken...
Wij blij... NOT!

threewing | 23-09-09 | 16:21

Nu hoeven we Froger niet te vragen voor een serie ''In de bijstand''. We hebben een realistisch (en optisch) beter alternatief...
*Leontien met de stozuigert lopen ziet*

Snorry! | 23-09-09 | 16:21

Hoe fantastisch zijn de twitterreacties van Nico Dijkshoorn in samentweet met Wilfried de Jong op Marco B. ...
bnerslive.nl/dijkshoorn/2.html

Twowhow | 23-09-09 | 16:21

Even geen cent te makken?

Pieter Bas | 23-09-09 | 16:19

Flodder | 23-09-09 | 16:11
Nee man, kom met argumenten. Koop morgen 200 aandelen TomTom en ga daar aan de deur rammelen dat je inspraak eist. Moet je opletten wanneer zij failliet gaan, je bent je geld kwijt en al het personeel staat op straat. Mogen ze dan bij jou aankloppen?

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:17

dat gebeurd er nou als je cd's voor €2,50 in de grobbelton bij de xenos liggen

Duderoo | 23-09-09 | 16:16

Ik kan gewoon niet geloven dat iemand zo stom kan zijn om het zo ver te laten komen.

jimbrowski | 23-09-09 | 16:11

jaja we moeten allemaal doorwerken tot we 67 zijn, jij nu ook marco B...

Overigens gun ik hem dit echt niet... het zou pas echt sneu zijn als zijn vrouw nu ook bij hem wegging xD

genrmx | 23-09-09 | 16:09

Ik kan ook wel janken. Worden we 20 jaar teruggegooid in de muzikale tijd.
Heel veel Marco dus
Ons nationaal welzijn is in het geding, hier zou de minister van financiën op moeten treden. Ik bedoel, wat is nou 7 miljoen belastingpoet als je daarvoor gevrijwaard kan blijven van Marco. Weet je, maak er maar 15 miljoen van, maar dan moet ie ook nooit meet een plaat maken of een concert geven.

de Petomaan | 23-09-09 | 16:09

Mooi kut dit voor hem. Dit wens je niemand toe.

-=PyP=- | 23-09-09 | 16:09

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:00
Lol, ik zie dat je ook 'verdoofd en intens verdrietig' bent door mijn post.

titsme | 23-09-09 | 16:06

Flodder | 23-09-09 | 16:01
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Marco is de oorspronkelijke ondernemer. Heeft zijn geld en naam eraan verbonden, maar andere mensen aangesteld om het bedrijf te runnen. Is niet vreemd hoor, gebeurt wereldwijd, in ieder land, van groenteboer tot NV (de naam zegt het al). Het enige wat je hem kunt verwijten is dat hij het gehele proces niet op de voet heeft gevolgd, maar geloof me maar, dat verwijt hij zichzelf echt wel. Maar niet alle ondernemingen verlopen goed. Wel eens van de internationale crisis gehoord?

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:05

Had je maar een goede accountant moeten nemen. Eigen schuld dikke bult!

Roto | 23-09-09 | 16:02

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:51
Bij het TEG-faillissement is het toch waarschijnlijk wel mismanagement en flink met geld brassen. Als je kijkt naar de succesvolle artiestenstal van TEG is het erg knap om er zo'n potje van te maken. Ook erg knap om dat niet door te hebben. En nog knapper is het dan om diegene een held en ondernemer te noemen. Proest.

Flodder | 23-09-09 | 16:01

titsme
Tevens wil ik graag nog even zeggen dat wanneer je niet in aanmerking komt voor een Melkertbaan, je niet automatisch afgeschreven bent. Je kan altijd nog bij het circus met die spierverlamming. Of achter het centraal station, dat bibberen vinden sommige mannen best lekker. Duflul.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 16:00

@ Predateur
Je hebt het over zeker over "Life's a bitch and then you die".
Ipv het Nederlandse gezegde woord voor woord naar het Engels te 'vertalen'.

dikkegek | 23-09-09 | 15:59

* wacht even om te zien of mevrouw borsato meneer borsato nog steeds zo leuk vindt *

Je Verzint Het Niet | 23-09-09 | 15:56

titsme | 23-09-09 | 15:50
Mooi verweer. Ben ik helemaal niet van je gewend duflul. Normaal moeten we het stof van je afslaan en allemaal ons mond houden, zo van, titsme wil wat bazelen. Je bent een schlemiel en moeten je noet langer ontzien, anders denken alle josti's in Nederland dat ze hier op GS kunnen komen kwijlen. Ik weet dat je sociaal geisoleerd bent en de rechterkant van je gezicht op half elf hangt, maar ik vervul nu mijn pedagogische plicht.

Nee titsme, je bent een complete debiel en je zou tegen jezelf in bescherming genomen moeten worden.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:56

Oh een epic fail. Kan heel Nederland zich weer eens verkneukelen. Wat een zielige mentaliteit toch die Volkskrant-GeenStijlbreed doorkankert en woekert. Bleh.

_ILT_ | 23-09-09 | 15:56

Effe geen cent te makke? Vraag het aan een Topper, zoals Reneetje ;-)

Ben Gestoord | 23-09-09 | 15:54

Vooral doorgaan....
.
Komt wel weer goed.

FreshClash | 23-09-09 | 15:53

sukkel... je draagt tientallen miljoenen naar een bedrijf en stelt jezelf niet op de hoogte hoe het ervoor staat? Dat wel erg naief zeg. En geen tijd hebben is natuurlijk lul-koek, iedereen heeft tijd, het gaat erom waar je de prioriteit legt en als die ligt bij een film maken boven ind e gaten houden wat er met je geld gebeurt tja...

YOU-trechter | 23-09-09 | 15:52

Flodder | 23-09-09 | 15:47
Is niet waar, werkt nog jaren door.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:52

Flodder | 23-09-09 | 15:46
Daar gaat het niet om. In dit geval is het een publiek persoon, maar Nederlanders doen altijd zo vreemd wanneer iemand failliet gaat. Iedereen denkt gelijk aan fraude, mismanagement, diefstal en andere zaken. Vaak heeft het te maken met verkeerd marktinzicht, marktwerking, beleid, leveranciers, mode of andere zaken. DAAR ben je een ondernemer voor, in de VS kijken ze daar anders tegenaan. You win some you lose some. Hier ben je gelijk een paria.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:51

Arme loonslaaf.
Met 15 van de technische school en dan werken.
Je (oudere) collega s konden lekker met 57 jaar in de VUT.
Jij moet tien jaar langer werken en in een hoger tempo.
Marco niet.
Want Marco kijkt wel uit.
Marco is slimmer.

snapal | 23-09-09 | 15:51

@Teun van het Tuinpad | 23-09-09 | 15:34: Inderdaad, dat bestaat niet.

Fleauxe | 23-09-09 | 15:51

Ook -1 trouwens voor iedereen dat hij maar voor 50K personen moet optreden voor 50K per kaartje, en dan 2.5M in z'n zak steekt.

Aan huur/beveiliging/licht/geluid/rechten/royalties/promotie/stagefloor/lineup ben je 95% kwijt. Houdt hij maximaal 5K aan over. En dan nog die limosine heen en terug en hotelkosten...

OoO | 23-09-09 | 15:51

''Ik ben twintig jaar terug in de tijd geworpen, en ben helemaal stuk". Als laatste daad der wanhoop zal ik met de hete adem van mijn curatoren in de nek, een CD volblaffen met hits van toen. Speciaal voor alle reaguurders... Ik hou van jullie!! X Marco.

Bad-Karma | 23-09-09 | 15:50

Charles Bronson .32 | 23-09-09 | 15:45

Zo is dat Borsato kan altijd nog in het bejaardentehuis
gaan zingen of op bruiloften en partijen zoals andere
hardwerkende zangers

Eurotokkie | 23-09-09 | 15:50

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:45
Ja, heb het even nagezocht maar inderdaad, als je in de States failliet gaat word je op handen gedragen. De rode loper wordt uitgegooid en je bent de held. Ga es deaud.

titsme | 23-09-09 | 15:50

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:45
Bij een faillissement stellen afspraken niet zoveel meer voor, he. Van een kale kip enzo.

Flodder | 23-09-09 | 15:47

Bigi Bana Boy | 23-09-09 | 15:25

Ik las ooit in een interview met de Italiaanse metalformatie Lacuna Coil -die zich verbaasden over Borsato's succes hier ter lande- dat Borsato het grootste gedeelte van de liedjes uit uw lijst uit lang bekende Italiaanse ouwe hits bestaat. Het betere jatwerk dus...'k Heb wel medelijden met die raddraaister van 'm. Die zal nu moeten gaan zweten om slank en strak te blijven; liposuctie en lekker nippen en tucken zal er voorlopig niet meer in zitten.

3 Johannes: 13 | 23-09-09 | 15:47

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:45
Ja, en Marco is een held omdat hij niet zag dat zijn bedrijf naar de kloten werd geholpen? Waar weer anderen de dupe van zijn. Dat snap ik nog niet helemaal. Leg eens uit.

Flodder | 23-09-09 | 15:46

hij zingt beter dan dat 'ie een bedrijf kan leiden blijkt maar weer. niet zo slim om al je kapitaal zo bloot te stellen aan een onderneming. ik zeg: leontien, laat de bordjes maar weer draaien. www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/nieu...

VéèS | 23-09-09 | 15:46

Bijzonder kleauten voor hem, te naief geweest waarschijnlijk. Al die zure mannetjes die hier aan het reaguren zijn zal dit in ieder geval nooit overkomen met hun lullige "vaste" 9 to 5 baantjes . Marco respect!

MundiMan | 23-09-09 | 15:46

Ik gun iemand die boven maaiveld uitkomt deze ellende niet. Wellicht verwachte hij extra geld uit deze participatie. Dat is een beetje een menselijke eigenschap om als je al meer dan genoeg hebt om dan nog meer geld te willen. Dat is nu minder. Ik gun hem alles. Als er nu even schoon schip wordt gemaakt dan zal hij straks weer Bovenjan zijn. Als hij nu concerten gaat geven komt er extra publiek op af. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Het komt wel goed met Marco. Die is straks weer Mega-Rijk! En dat mag ook als je zoveel mensen aan je weet te binden. En dat met die film vond ik ook Mega-Stoer!

Cees Oosterom | 23-09-09 | 15:45

Blijf het raar en zeeeeeeeeer dom vinden dat je zoveel eigen vermogen in een bedrijf stopt en het dan niet in de gaten houd. Hij had had moeten weten waar elke cent naartoe gaat. Of hij weet meer dan hij toegeeft. Kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zo dom kan zijn.

*BEEP* | 23-09-09 | 15:45

Iedereen die hier altijd z'n bek vol heeft over 'de hardwerkende nederlander' en nu Borsato loopt af te zeiken: -1000. Marco heeft z'n stem nog en komt er heus weer helemaal bovenop. Het gros van de negatievelingen hier zal tot de 65, sorry 67, een arme loonslaaf blijven.

Charles Bronson .32 | 23-09-09 | 15:45

Misschien kan hij gaan zingen, daar kan je wel wat mee verdienen.

Zo jammer! | 23-09-09 | 15:45

Flodder | 23-09-09 | 15:40
Leveranciers moeten dan hun eigen leveringsvoorwaarden nakijken of hun debiteurenbeheer de schuld geven. Dit geldt ook voor de artiesten, ik mag aannemen dat zij er zelf bij waren toen de afspraken gemaakt werden. Dit gebeurt tevens dagelijks op grote schaal en kleine schaal. Dat heet zaken doen.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:45

Uiteindelijk heeft het allemaal met hebberigheid van die gasten te maken. Je bent gewoon liedjeszanger en niets meer - geen investeerder die links en rechts geld kan maken in een industrie waar je geen fluit van af weet. Is gewoon omdat hij nog meer geld zag erin getuind door mooie praatjes. Vraag maar aan J. Cruijff hoe dat moet. Ga gewoon weer zingen in zaaltjes met paar duizend man en iedereen is gelukkig ipv rare fratsen in films etc

umfufu1 | 23-09-09 | 15:44

grote haas | 23-09-09 | 15:41
Precies! En ik zie hier het boekje van het prijzencircus van de V&D op de deurmat ploffen. Als ie slim is haalt hij nu wat warme coltruien voor de winter, dat heet nu economisch goed bezig zijn!

titsme | 23-09-09 | 15:44

Ik zou toch maar en beetje oppassen voor die 2 nieuwe eigen/vrienden-concerten van/met Marco.Als de curator/waarheid van de 1000% fraude eruit komt binnen 2 weken zou hij wel eens letterlijk van treurnis/ziek worden/ kunnen omvallen. Man man, wat heb jij je toch laten naaien door de heren van de "bedrijfsvoering"... lees wegboeken van pecunia. Ze hadden in de gaten dat je te weinig school hebt gehad, kun jij niets aan doen, maar DAT hadden de heren in de gaten. Jammer jammer.

hagelkruis | 23-09-09 | 15:44

Het is een bv, bij een failliete bv moet er onderzocht worden of de eigenaren slecht beleid verweten kan worden en of ze in meer of mindere mate privé aansprakelijk zijn.

Echter, doordat TEG te laat de vereiste gegevens ingeleverd heeft bij de KvK, normaal niet zo'n probleem, is er omgekeerde bewijslast.

Dus de eigenaren zijn volledig privé aansprakelijk tenzij ze kunnen aantonen dat ze niet verwijtbaar zijn. Oeps.

Dus ook de centjes van mevr. Borsato gaan eraan.

Zo heel onterecht is het niet, want heel eerlijk is het niet als zij hun luxe leventje kunnen voortzetten terwijl hun werknemers platzak thuis zitten.

realhustler | 23-09-09 | 15:44

Carpe@diem | 23-09-09 | 15:41
Nee hoor dat zeg ik niet... maar die kant van het verhaal mag wat mij betreft wel gezegd

vieze fur | 23-09-09 | 15:43

ben benieuwd of hij nu wel inspiratie heeft voor goede nummers, ipv dat John Eubank gejank.

WillemWordtWakker | 23-09-09 | 15:43

Ach, hij heeft zijn pokkie nog wel. Dat is tenminste 1 lichtpuntje.

magicpenciltrick | 23-09-09 | 15:43

Waneer komt je nieuwe CD uit?

kunnen we die mooi GRATIS downloaden :P

Daanzz | 23-09-09 | 15:41

vieze fur | 23-09-09 | 15:39
Zullen we hem dan maar heilig verklaren.

Carpe@diem | 23-09-09 | 15:41

@varossieau
U bent Bonnie St.-Claire?

De entertainment-industrie is de meest onzekere tak van inkomsten. Het eerste punt waarop mensen gaan bezuinigen. Verder geen sociale regelingen of wat dan ook. Op plaat(s)verkoop verdient de 'artiest' nada-komma-nul, als je bedenkt welke andere uitgaven ervoor in de plaats staan.
Ik gun het geen enkele artiest, maar zoals de media hapt vind ik schandalig. Lijkt bijna lijkenpikkerij of een argument om de promotie van zijn nieuwe cd/dvd te promoten. Hoeveel artiesten van 'toen' staan nu post te sorteren of borden te wassen? Je moest eens weten. Hij verdient imho teveel aandacht in vergelijking met artiesten die wel degelijk scheppend zijn, inplaats van imiterend.

OoO | 23-09-09 | 15:41

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:37

Marco is geen ondernemer maar een naief mannetje met
teveel zogenaamde vrienden om zich heen.

Eurotokkie | 23-09-09 | 15:41

Ach, gewoon ietsje meer zingen en de creditkaart van Leontien doorknippen.
Ik ken anderen, waar ik veel meer mee te doen heb.
Dus mevrouw en meneer Borsato: poosje niet meer in De hummer naar de PC Hoofstraat maar op de fiets naar de Axion en de Xenos. Simpel hoor.

grote haas | 23-09-09 | 15:41

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:37
Oh, bij slecht toezicht waardoor allerlei leveranciers de boot in gaan en artiesten naar hun geld kunnen fluiten, ben je een held? Apart.

Flodder | 23-09-09 | 15:40

Ben Marco ooit tegen gekomen in.... Hurgadda.
Was die een weekje diepzee-duiken.
Alleen.
Zal je zeggen.
Hij is wel ok.

snapal | 23-09-09 | 15:39

Kop op Marco!! 3 x de Arena en 3 x de Kuip en je gaat weer 15 jaar vooruit in de tijd!

puntkomma?! | 23-09-09 | 15:39

Wat een gezeik allemaal. Ik ruik heel heel veel afgunst van reaguurders. Iemand heeft veel geld verdiend door keihard te werken en zich daarbij ook nog eens in te zetten voor een doel als Warchild. Als de boel dan naar de kloten gaat en dat wordt veroorzaakt door zogenaamde financieel managers die per definitie iedereen belazeren om er zelf beter van te worden, ja dan kun je daar verdriet over hebben... stelletju amateurs.Trouwens , waar hebben we onze crisis aan te danken... juist financiele klootzakken die ons allemaal belazerd hebben. En zeg nou niet dat je dat allemaal in de gaten hebt gehad toen je die veels te hoge hypotheek afsloot of je aandelen ING in de prullenbak kon gooien

vieze fur | 23-09-09 | 15:39

Dit is echt onzin. Of Borsato heeft het echt fout gedaan. Hij heeft gewoon een BV en dat is er voor bedoeld om prive niet helemaal door de modder te moeten.
Jankverhaal om aandacht te vragen. Maar dat laatste is artiesten nooit vreemd.

Masturwasbeer | 23-09-09 | 15:39

aansteller.
hij is al zijn geld in TEG kwijt.
de tig miljoen die hij nog had prive heeft hij nog.
niks te treuren, eigen domme rotschuld.

de beer van de meer | 23-09-09 | 15:37

Verder respect voor Marco B. Wat een idiote reacties hier, de man is een ondernemer en daar hou ik van. In Amerika ben je een held wanneer je failliet gaat, hier een looser. Vreemd. Om met de legendarische woorden van Dhr. Timmer (Philips) te spreken, failliet gaan doe je meerdere malen.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:37

20 jaar... Is Hennie Huisman al gebeld?

Stir Glenfarclas II | 23-09-09 | 15:36

Biff Eagleburger | 23-09-09 | 15:33
Dat zullen al die Oostblokkers die daar nu hun zakken mee staan te vullen, vast niet waarderen.

Carpe@diem | 23-09-09 | 15:36

Hey Marco, KOP OP!!
Gelukkig ben je (en je vrouw en kinderen) nog gezond en dat is misschien wel veel belangrijker dan dat stomme geld!
Hier kom je alleen maar sterker uit!
En let vooral niet op die LUTSERS die zich rotlachen om jouw ellende; ze weten vaak niet eens wat vor ellendig en saai KUTleven ze zelf hebben...

varossieau | 23-09-09 | 15:36

Tsja als je inhalig wordt, dan loop je het risico alles kwijt te raken. 1 miljoen moet 2 miljoen worden, 2 milj. moet 4 miljoen worden. Met een vermogen van 6 miljoen had je rustig onderuit kunnen zitten.

Hans=Bobderooy | 23-09-09 | 15:35

+1 voor jordemon, maar dan wel jouW bankrekening

Johnny Mieremet | 23-09-09 | 15:35

Had het dan ook allemaal bij Icesave op een rekening gezet.

Bigi Bana Boy | 23-09-09 | 15:34

Fleauxe | 23-09-09 | 15:22
Willemijn zuigt grote tijd en de heren TEG hebben mij te gladde koppen.
Zou best ook een combinatie van die 2 optie's kunnen zijn gewees't.
Maar Marco kan mij niet wijsmaken dat hij helemaal niks wist.
Echt niet.

Teun van het Tuinpad | 23-09-09 | 15:34

Dit speelt al twee dagen, en nog altijd geen nieuws van Van den Ende. Borsato verkoopt zijn huid duur.

Arrabinekoeterine | 23-09-09 | 15:34

Het schijnt dat de straatkrant beter verkoopt als je er wat bij zingt.

Biff Eagleburger | 23-09-09 | 15:33

@Crak-ho | 23-09-09 | 15:27: Je mag ook schelden hoor.

Fleauxe | 23-09-09 | 15:32

Marco, heerlijke naieveling van me, hoe kwam je er nou toch bij dat je dat soort glibberige geldopmakers blind je familiekapitaal kon toevertrouwen?

Joris Draaksteker | 23-09-09 | 15:31

Uiteindelijk kunnen we de "waarheid" lezen uit de verslagen van zijn curator. Deze zijn openbaar en staan waarschijnlijk op een link op hun internetsite. Geef het drie maanden en de aap is uit de mouw. Zo werkt het.

Lying Dutchman | 23-09-09 | 15:31

Welkom bij de club Marco !

Uw Verzekeringsadvis | 23-09-09 | 15:30

+1 voor jordemon.

snapal | 23-09-09 | 15:29

Mwah hij moet niet overdrijven. Hij gaat flink het schip in en kan nog even niet rentenieren maar ik denk niet dat ie de boot hoeft te verkopen hoor. Wel zal 'ie weer aan het werk moeten. Volgende keer toch maar iets meer verdiepen in een bedrijf voordat je al je concertinkomsten direct daarheen sluist.

panadol | 23-09-09 | 15:29

@Ironisch Naakthuisje (what's in a nick)
Dan nog ben je heel naief bezig als artiest dat je denkt dat je na 180 volle zalen de rest van je leven alleen maar hoeft te neuspeuteren.

OoO | 23-09-09 | 15:29

Next!

DonQ. | 23-09-09 | 15:29

Hij is zelf een sukkel geweest. Hij is te goed van vertrouwen geweest.
Dit is een les voor de volgende miljoenen Marco, want het komt best goed!

Pastor Sippenhaft | 23-09-09 | 15:28

@Oswald C. Esquire | 23-09-09 | 15:08: Er rest slechts 1 conclusie; dit is de schuld van de kroonprins. Alles wat daarmee in aanraking komt wordt een beetje dom, onze Midas van Buren.
@Lodz | 23-09-09 | 15:24: Nah, volgens mij zit Marco B. niet in dat soort schimmige constructies. Wat het ook is, het zal van een onvergeeflijke stupiditeit zijn.

Fleauxe | 23-09-09 | 15:27

Ik schend hem zijn schuld kwijt als hij zijn mijmerende gejammer nooit en te minner meer laat horen, zij het life, op TV of op Youtube.

/cartman-voice happy

Crak-ho | 23-09-09 | 15:27

Schrijnend hoe Borsato huilie huilie zit te doen. Gozer heeft prive meer poen dan we allemaal denken. Ik vind het lullig voor de TEG medewerkers. Die staan op straat en kunnen bij het CWI aankloppen.

Varreke | 23-09-09 | 15:27

vandaag is rooooddddd... De kleur van jou bankrekening lalalala

jordemon | 23-09-09 | 15:27

Ik geloof er geen bal van. Welke mongool stopt al z'n centen in 1 bedrijf? Het zal later wel een geweldige mediastunt blijken te zijn.

*checkt nog even zijn zwitserse bankrekening*

HJDB | 23-09-09 | 15:26


Dit gun ik Marco echt niet. Ik vermoed dat die andere knakkers (eigenaren) waarschijnlijk hun aandeel in het bedrijf juridisch flink dichtgetimmerd hebben, waardoor bij failiet de makkelijkst te pakken eigenaar de klos is. Tja, bij een BV is nog steeds iedere vennoot hoofdelijk aansprakelijk voor de hele schuld van de BV.

Ironisch Naakthuisje | 23-09-09 | 15:26

La la la , lalallla lalla la la llllllaaaaaaaaaa
Zo dat is vast alweer een ton binnen.
Wat zeur ik toch...........

Carpe@diem | 23-09-09 | 15:26

Lullig, net als voor alle ondernemers die onderuit gaan. Ik ben niet zo van de leedvermaak en bovendien lijkt die Borsato mij geen kwaaie pier. Anderzijds kan ik toch geen glimlach onderdrukken als ik de titels van zijn nummers eens bekijk :

Alles kwijt
Als alle lichten zijn gedoofd
Als jij maar naar me lacht
Binnen
De Verliezer
De waarheid
Denk aan mij
Dit heb ik niet verdiend
Doe Wat Je Altijd Deed
Dromen zijn bedrog
Dromer
Een nieuwe dag
Einde van de lijn
Geen toeval
Het einde van de lijn
Hoe zou het zijn
Ik heb genoeg aan jou
Ik Hoor Bij Jou
Ik weet dat je gaat
Je zit op rozen
Jij hebt mij niet nodig
Laat het los
Nooit meer een morgen
Omdat Je Bij Me Blijft
Oud en afgedankt
Stilte Voor De Storm
Stop de Tijd
Tell Me Why
Three Words (GOD; GOD; GODVERDOMME waarschijnlijk)
Voorbij
Waarom
Wat zou je doen
Zeg het maar

Bigi Bana Boy | 23-09-09 | 15:25

Er zijn nog voldoende nachtclubs waar je voor een habbekrats een droge boterham kunt verdienen Marco.

topsporter | 23-09-09 | 15:25

Het mag sympathiek heten dat de twee extra concerten in Arnhem tot doel hebben de decorbouwers en catering die nu ook gedupeerd zijn te kunnen betalen.
En die rekeningen staan gewoon nog open. Ken er één van.

Verder denk ik dat hij voldoende krediet heeft opgebouwd (working capacity) om dit te boven te komen.
Dit gaat niet over de credietcrisis of voor het leven in de schuldsanering.

Kwestie van bezinnen (nogal) en herbouwen.
Dat hij geen zicht had op deze zaak omdat ie te druk was met filmen etc., is een discutabel excuus. Als je zanger bent. Dus.

Kudtkip | 23-09-09 | 15:25

Heb de affaire onvoldoende gevolgd, maar wie is er nu met die centen vandoor?

Bos Hout | 23-09-09 | 15:25

genoeg stof voor een nieuwe show van jan-jaap van der wal dacht ik zo

New_Utero | 23-09-09 | 15:25

Marco dus.

snapal | 23-09-09 | 15:24

Als Borzaadloos nog wat centen wil verdienen kan hij maar beter solliciteren bij de toppers.

Haarkopje | 23-09-09 | 15:24

Fleauxe | 23-09-09 | 15:07

Idd, het geld zal wel verdwenen zijn in de verschillende BV'tjes onder het moederbedrijf. Van deze dochter BV'tjes zal het geld weer naar andere BV'tjes gesluisd zijn. Heel moeilijk te achterhalen waar al het geld gebleven is. Het is bekend dat veel criminelen deze methode gebruiken om geld te verduisteren.

Lodz | 23-09-09 | 15:24

's Morgens de AH binnenlopend en dan elke keer iemand 'binnen!' horen janken.. kots kots

landlopertje | 23-09-09 | 15:23

Merco trekt altijd zo n gezicht of die moet poepen bij een zogenaamd gevoelig liedje.
Nou doet ie het ook al als die niet zingt.

snapal | 23-09-09 | 15:23

Er zit voor Marreko niks anders op om reclame te gaan maken voor de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik zeg: doen!

Klukkluk | 23-09-09 | 15:22

@Teun van het Tuinpad | 23-09-09 | 15:12: Mijn gok: Wit Licht.
In een sfeer van ' toe nou Mawrko, het is goewd doel, dat verkeupt als een tijrelier"
We hebben het dan natuurlijk over goede-doelen spaargleuf Willemijn Verloop.
Of de heren TEG hebben zich het leven iets te exorbitant doen welgevallen.
Het zou niet de eerste keer zijn.

Fleauxe | 23-09-09 | 15:22

Ach, gewoon weer even een paar concerten in Gelredome en er staan weer een paar miljoen op je rekening.
Toch makkelijk wanneer je snel volle zalen kunt trekken.

mambo43 | 23-09-09 | 15:22

Gewoon een domme lul met centen, pardon zónder centen. Next!

homunculus | 23-09-09 | 15:19

Bezat dit bedrijf trouwens ook de rechten op alle nummers van de aangesloten artiesten, of zijn die ergens anders ondergebracht. Lijkt me dat dat anders ook nog een aanzienlijk bedrag waard is.

SODEP | 23-09-09 | 15:19

Het jammere voor Marco is dat
a) het lang geleden is dat hij nog megahits scoorde
b) de cd-verkopen sowieso zijn ingestort sinds die tijd
M.a.w. hij zal wel weer een paar miljoen bij elkaar verdienen, maar zo rijk als-ie was wordt-ie nooit meer.

John Muts | 23-09-09 | 15:19

Doet hij eindelijk een beetje inspiratie op om voortaan zijn eigen teksten te kunnen schrijven.
Heb ook dit nadeel weer een voordeel voor hem.

Haarkopje | 23-09-09 | 15:19

Tsja Marco, dat is nou karma!

pimpamhenk | 23-09-09 | 15:18

Koningsluis | 23-09-09 | 15:09
Idd, alles draait om image bij onze vriend. De ideale schoonzoon, met zijn gehoereer met warchild. Alsof het verbinden van je naam aan een goed doel ook niet gewoon ontzettend veel goodwill kweekt. Goodwill verkoopt ook.
En overal die krokodillentranen van Marco, meneer is zo intens verdrietig maar heeft nog echt wel wat miljoenen op de bank staan of prima te leven. Natuurlijk is het kut, maar dat gehuil van dievent. Het is net zo nep als die ik-moet-schijten-grimas die hij bij elke gezongen noot trekt om emotie te veinzen.

titsme | 23-09-09 | 15:17

Had het dan ook alleen bij zingen gelaten...

guppy | 23-09-09 | 15:16

Sneu, maar alles op één paard zetten is niet slim ....

DannyV | 23-09-09 | 15:15

Niks zielig, man heeft het jaren verzuimt een kritisch oog te werpen op zijn bedrijf en dacht slapend nog rijker te kunnen worden...

Dus wakker worden Marco en werken, want anders ben je binnenkort dat letterdraai-mokkel van je kwijt en kan je hetzelfde programma doen als de Frogers maar dan voor het eggie...

Pauvre Con | 23-09-09 | 15:15

SatchRules | 23-09-09 | 15:12

idd of hij heeft een ex Lehman Brothers in dienst genomen dan
is alles mogelijk.

Eurotokkie | 23-09-09 | 15:15

Ik denk dat Marco moet blijven zingen en wat minder in zaken gaan, dan komt het allemaal wel goed, geen reden om te huilen.

websenior | 23-09-09 | 15:15

Er schijnt sprake te zijn van faillissementsfraude.

schweinefleisch | 23-09-09 | 15:13

Zie je daar die oude man
graaiend in een vuilnisbak
zoekend voor iets bruikbaars
voor in zijn oude plastic zak
net iets teveel meegemaakt
waardoor hij dakloos is geraakt
praat in zichzelf
over hoe het vroeger was

Toch een gevoelig liedje was dat van Guus over Marco.

Moos Lambiek | 23-09-09 | 15:13

Toch vrij bizar, als je ziet welke artiesten er bij TEG zaten moet je toch wel heel erg aan het kloten zijn geweest om dat failliet te krijgen. Mocht ik zo'n toko runnen, we hadden allemaal gouden douchekoppen.

SatchRules | 23-09-09 | 15:12

Fleauxe | 23-09-09 | 15:07
Er zit een luchtje aan het verhaal, inderdaad.
Zo naïef kun je gewoon niet zijn.

Teun van het Tuinpad | 23-09-09 | 15:12

Dus we krijgen de komende twintig jaar weer zo'n serie zeiknummers over ons heen gestort?
*schouders hangen laat en diep zuchten doet*

SODEP | 23-09-09 | 15:11

Dr Lambiek | 23-09-09 | 15:07

Ik weet niet of er nog plaats is want Oelemans zit
ook als behoorlijk diep bij Joop erin.

Eurotokkie | 23-09-09 | 15:11

Dat betekend dat hij nog meer moet zingen om het terug te verdienen!! Oh no....

XverderNix | 23-09-09 | 15:11

De ISD heeft er een klant bij??

Braakbal | 23-09-09 | 15:10

Zwakke artiesten en bn'ers (meest walgelijke woord) gebruiken/vergroten altijd een of andere tegenslag om zichzelf te promoten wanneer hun carriëre in de schaduw komt te staan. Zo ook deze bastaard.
Voer voor de boulevard bladen en koren op de molen van het tokkie volk wat achter dit soort charlatans aanloopt als kippen zonder kop.
Marco Brengtzatop heeft de volgende CD of compilatie van mislukt werk al in de steigers staan.

Koningsluis | 23-09-09 | 15:09

Zeau gewonnen, zeau geronnen.
Nu niet huilie, huilie doen, Hup de stembanden eronder en gaan met die banaan.

kneuterzak | 23-09-09 | 15:09

@Fleauxe | 23-09-09 | 14:54
Dan heb je wel écht kudtvrienden. Dit wens ik hem toch niet toe, hoewel het niet slim van hem is geweest om zo'n groot deel van zijn vermogen in zo'n relatief onzeker bedrijf te stoppen. Inkomsten hangen immers af van de populariteit van de gevoerde artiesten.

Oswald C. Esquire | 23-09-09 | 15:08

Grappig dat Borsato hier pas drie weken van zegt te weten. Volgens mij stond er vorig jaar al een groot stuk in een tijdschrift over de problemen bij TEG.

John Muts | 23-09-09 | 15:08

Ik heb er 1 woord voor..... boeiuh.

Akky | 23-09-09 | 15:08

Marco Borsato is voor mij altijd de personificatie van de commercie in muziek geweest..
- Big Brother populair? Vlug ff liedje in zingen
- Sita populair in een dom tv programma? Vlug ff duetje mee doen
- Ali B populair? Vlug ff duetje mee doen
En dan al die onderhandelingen met TMF in afgesloten zaaltjes...

Kortom, Marco, je bent al een hoer, probeer het eens in die andere sector..

Sloober | 23-09-09 | 15:08

Wat een zielig ventje. Laten ze nu de downloadheffeing maar direct invoeren. Ik word ziek van deze graaiers. Nou heeft hij de hulp nodig van Joop. Joop pas op.

Dr Lambiek | 23-09-09 | 15:07

Boer in Amsterdam | 23-09-09 | 15:03

Iets met een overname van een andere bedrijf dacht ik,
maar ja als je zelf geen verstand van zaken hebt en
dit laat je over aan iemand die er nog minder verstand van heeft krijg je dit.

Eurotokkie | 23-09-09 | 15:07

@Lodz | 23-09-09 | 14:58: Wel, hij zegt op de persconferentie " Het is overigens niet zo dat ik ... geen brood meer op de plank heb." Dus dat verwijt beschouw ik als ongeschreven. Verder heb je groot gelijk, het is mij ook een raadsel hoe een bedrijf, met een -vermeende- marktwaarde van 80 miljoen euro, binnen twee jaar kan verdampen. Althans, daar zijn wel verschillende scenario's voor te bedenken, doch weinig daarvan zijn eenvoudig aan het oog van Borsato te onttrekken.
Hij stelt dat hij te druk was met diverse opnames en 'acteerles', als gevolg daarvan zou er geen tijd zijn geweest voor enig overzicht. Nu valt daar enig begrip voor op te brengen, toch blijven er vragen over. Zo is het niet eenvoudig om zomaar aan te nemen dat Borsato niet op z' n minst twee jaaroverzichten heeft mogen ontvangen. We hebben het dan over de periode van twee jaar. Van de periode waarin de onderneming op 80mln wordt geschat, tot heden. Diverse instanties houden Borsato op de hoogte. Boekhouder, bank en belastingdienst. Een prestatie van formaat, om in zo'n kort tijdsbestek een dergelijke ondergang over het hoofd te zien.

Fleauxe | 23-09-09 | 15:07

lutser, er zijn honderden bedrijven die kapot gaan. En dan niet door eigen onkunde maar doordat de overheid ze sloopt via ondoordacht krankzinnig beleid. Ik hoop dat je de rest van je leven krom kunt leggen om alles terug te betalen.

jan-lul-de-behanger | 23-09-09 | 15:06

Beetje overdone allemaal hoor. Heb trouwens nog ergens een videootje uit 1989 toen hij dit geintje ook deed bij Veronica. Zal eens opsnorren. Verder is hij toch alleen bekend geworden met het zingen van covers ( www.youtube.com/watch?v=Ais3WFmV3q4 ) en het inhuren van decoratiemateriaal zoals Daphne en Leontien? Over die muziekhuishoudbeurs 'Symphonica' maar niet te spreken. Hij zal heus wel centjes hebben op een ander bankje hoor...

OoO | 23-09-09 | 15:06

Misschien kunnen die Warchildren nu allemaal een euro storten in het Borsato-fonds.

Sinar | 23-09-09 | 15:05

Eurotokkie | 23-09-09 | 15:01
Je doet je naam eer aan.

Biep | 23-09-09 | 15:05

Hm, wat is er eigenlijk fout gegaan? Ik heb het niet zo gevolgd. Heeft iemand de boel geflest denk ik?

Boer in Amsterdam | 23-09-09 | 15:03

Aan de andere kant, ZES EN TWINTIG MILJOEN! die hij niet meer gaat betalen. Ik weet niet wat erger is, een faillissement of een openstaande rekening van 26.000.000,-

zeg maar jansen | 23-09-09 | 15:02

Zijn hitsong "Binnen" kan in ieder geval voorlopig weer de kast in....

Kas | 23-09-09 | 15:02

Sorry redactie.

Er was een server error, maar toch dubbelpost.

piquant | 23-09-09 | 15:01

Hoe is het nu Marco om weer grond onder je voeten te hebben.

Eurotokkie | 23-09-09 | 15:01

De Borsato's: ff geen cent te makken

JohnnyBGood | 23-09-09 | 15:01

-weggejorist-

piquant | 23-09-09 | 15:00

Terug naar waar het allemaal mee begon: de meeste dromen zijn bedrog.

Sliptong | 23-09-09 | 15:00

Uit de Quote:

In 2006 schatte Quote het vermogen van Borsato nog op €29 miljoen. Dat was niet alleen cash, in dat bedrag zat de geschatte waarde op dat moment van zijn aandeel in TEG. Borsato bezit naar verluidt tussen de 20% en 33% van het bedrijf.

‘90% van de opbrengsten van mijn live-optredens vloeiden rechtstreeks naar TEG’, vertelde Borsato tijdens de persconferentie. Daarnaast staat hij ook nog persoonlijk garant, voor minstens €1,5 miljoen, zo meldde een ingewijde aan Quote. ‘Ik kan niet zeggen waar ik financieel sta. Het geld van mijn live-optredens dat in TEG is gestoken, ben ik kwijt. Er is waarschijnlijk nog een restschuld, ik weet niet hoe groot. Ik dacht na zeven platen financieel onafhankelijk te zijn, dat mijn pensioen was geregeld, en de toekomst van mijn kinderen was verzekerd. Dat is nu omgekeerd. Ik ben twintig jaar terug in de tijd geworpen.’ Wel zegt Borsato nog aan geld te kunnen komen via de bank. ‘Volgens de bank heb ik nog working capacity.’

piquant | 23-09-09 | 15:00

Nee!!!! en nu steunt ook toute Bekend Nederland hem via benefiet-optredens hem terug het miljoenaitsschap in. Jee!

vleeschtomaat | 23-09-09 | 14:59

ballena | 23-09-09 | 14:46
fijn dat we even mochten meekijken naar wat er zo allemaal door je hoofd mijmert. en oeps: ik kan je helemaal volgen ...

geurtje | 23-09-09 | 14:58

-weggejorist-

whatsup | 23-09-09 | 14:58

Fleauxe | 23-09-09 | 14:50

Klopt, maar dan moet hij niet zielig gaan doen dat hij eventueel geen geld meer zou hebben om te leven. Hij zou het derde concert zelf kunnen financieren, maar nu is er een benefietconcert nodig. Het kost hem (buiten wat hij al kwijt was) niets meer. De slachtoffer van het mismanagement zijn natuurlijk de werknemers (dan heb ik het niet over de 'sterren').

Lodz | 23-09-09 | 14:58

lieverdeauddanreaud | 23-09-09 | 14:55
Die moet idd. de komende jaren zijn strot weer helemaal een gort zingen. Of wacht, dat was ie altijd al.

titsme | 23-09-09 | 14:58

De uitdrukking "de vermoorde onschuld spelen" is op Borsato wel heel erg van toepassing. Druk, druk, druk en als mede-eigenaar geen tijd hebben voor de situatie van je miljoenenbedrijf. En dan nog beweren dat je niet verantwoordelijk bent voor de chaos. Je moet maar durven...
Jij komt er financieel wel weer boven op desnoods doe je gewoon weer wat chips reclamespotjes of schnabbel je bij in allerlei spelprogramma's , maar je personeel zit nu thuis zonder werk nota bene in een economisch krappe tijd.
En jij maar huilie huilie in je kapitale villa.

leo de pejo | 23-09-09 | 14:58

@lieverdeauddanreaud

67e...

Dikdounintoene | 23-09-09 | 14:57

Hij mag ook wel bij mij op mijn bruiloft komen zingen voor een tientje (zwart) per uur.
Mag hij ook mee eten en drinken, zo ben ik dan ook wel weer.

ik heb geen stijl | 23-09-09 | 14:57

Die tokkie moeder van hem past wel beter bij zijn nieuwe status

hekkesluiter | 23-09-09 | 14:56

Z'n muziek is kudt, maar ik vind het een sympathieke vent. Sorry Marco, dat wordt doorzingen na je 65e

lieverdeauddanreaud | 23-09-09 | 14:55

Geld maakt alleen maar gelukkig.

ojédiaré | 23-09-09 | 14:55

Voorzover er geen beslag ligt op dat vermogen, of in hoeverre dat nog slinkt na het afwerken van de slotuitdelingslijst.
-
@Balzakius | 23-09-09 | 14:49: Nee man, hij gaat nooit meer zo pieken als vroeger. Hij zal wel een nieuwe, op sympathie gesteunde move gaan maken. Honger zal hij waarschijnlijk niet lijden, maar dit is wel desastreus voor hem. Bedenk wel dat een bedrijf als een onderdeel van jezelf voelt. Het is wat je bent, als het goed gaat met de zaak dan ben je de man. Gaat de onderneming op de fles, dan kent niemand je meer.

Fleauxe | 23-09-09 | 14:54

Das lastig, heeft het CWI net 26.000 generaal pardonners ingeschreven als zanger lichte muziek.

Stan the Gunman | 23-09-09 | 14:54

November 2009:
Je bent laat Marco, de pizza's zijn koud.

ojédiaré | 23-09-09 | 14:54

spooky | 23-09-09 | 14:48

Nee geen ICT of Bank. Voor mijn werknemers heb ik wel empatisch vermogen, zolang ze goed werk verrichten. Maar dit is mismanagement. Het is nu alleen maar een soap aan het worden.

Lodz | 23-09-09 | 14:54

Ik heb nog een trap waar nieuw tapijt op moet. Heb ik zelf geen zin in maar Marco mag het komen doen voor tientjeperuurzwart. Alle beetjes helpen.

bello | 23-09-09 | 14:53

Volgens mij heeft zijn wederhelft al genoeg centen om te kunnen rentenieren. Tenzij die ook zo dom is geweest te investeren in TEG.

Aad Teïst | 23-09-09 | 14:53

Money, so they say, is the root of all evil today (Money, Pink Floyd)

Leiphuizen | 23-09-09 | 14:52

Mijn allesoverheersende gedachte: Hoe krijgt ie het voor elkaar?

Flodder | 23-09-09 | 14:51

Fleauxe | 23-09-09 | 14:48
koorts en grieperig wellicht?

F5 teen | 23-09-09 | 14:51

De kredietcrisis onder zeeniveau. Ik denk dat er een nationale inzamelingsactie komt. *kotszak pakken gaat*

Drs.. Gelul | 23-09-09 | 14:51

Kom op Marco niet huilen, geld alleen maakt niet gelukkig.

Probeer het positief te zien; af en toe rock bottom raken
schijnt goed te zijn voor je inspiratie als artiest.

Flash | 23-09-09 | 14:50

@Lodz | 23-09-09 | 14:36: Hij kan toch niet z'n hele persoonlijk vermogen interen om de zaak een paar maanden vooruit te duwen?

Fleauxe | 23-09-09 | 14:50

De vraag is natuurlijk welke ratten over zijn rug wel rijk zijn geworden en gebleven

BASinnic | 23-09-09 | 14:50

Gewoon BN-ertje spelen. Je gay-vriendjes helpen je wel. Verlinden, De Leeuw en de andere relnichten kunnen de barmhartige samaritaan spelen. Zij worden samen met jou de popi-jopi en zo kunnen de knuffel-huisvrouwtjes weer in "de bladen" lezen hoe je er bovenop bent gekomen. En geloof me, je hebt een enorme voorsprong op mensen die zo'n achterdeurtje niet hebben!

Kamervraag | 23-09-09 | 14:49

@Fleauxe | 23-09-09 | 14:48
Leaundienst. Die jongen is over een half jaar alweer de oude.

Balzakius | 23-09-09 | 14:49

werd tijd kut herrie van hem

vierzefeur | 23-09-09 | 14:49

Nou dat betekend alleen maar nog meer cd's/ dvd's / greatest hits/ hele regenboog concertreeksen etc.

Past allemaal wel mooi in een marketingcampagne dat hele TEG gedoe. Was dus gewoon gepland .

sambalbaj | 23-09-09 | 14:49

nou ja, bijna niemand

macflipper | 23-09-09 | 14:49

Ook ik vind het wel sneu voor hem, dit gun je niemand.

macflipper | 23-09-09 | 14:49

Tijd om emoties in daden om te zetten. Ik zou zeggen, ga liedjes schrijven nu, ja je eigen ipv het vertalen van Italiaanse nummers. Ben benieuwd of Borsato ook over echte emoties kan zingen van zichzelf? Creep aka half the man I used to be als sfeermaker: www.youtube.com/watch?v=K9gcae3qrDA&am... n dan op zijn Italiaans......

@Lodz, ja tuurlijk, iemand reageert zo uit voorbedachten rade om mensen op zijn concert te krijgen. Empatisch vermogen is niet je sterkste kant, ICT-er toevallig of bankpik?

spooky | 23-09-09 | 14:48

Ach, dit gun ik die arme ziel niet. Z' n muziek zuigt, hij laat zich meeslepen in allerlei domme linkse projecten en filmpjes. Maar hij heeft wel een gezin met kleine kinderen, en hij heeft nooit iemand bestolen of pijn gedaan. Al met al, best zielig voor hem.

Fleauxe | 23-09-09 | 14:48

Marco is naar eigen zeggen 'verdoofd en intens verdrietig', aldus de Televaag. Man man, het lijkt er misschien een beetje op, maar er is geen kind van je overleden hoor. Wat een cry baby.

titsme | 23-09-09 | 14:47

Heb je die bizarre hoedjes van Marco al gezien? zie:http://925.nl/archief/2009/09/23/marco-borsato-failliet

willybatenburg | 23-09-09 | 14:47

Alsof hij de enige ondernemer is die faalt in deze tijd.

Balzakius | 23-09-09 | 14:47

Als dit betekent dat hij de markt *kuch* weer gaat overspoelen met 100 liedjes, waarvan hij de tekst niet geschreven heeft en de melodie zoals gewoonlijk van een Italiaan jat, en die allemaal nog eens hetzelfde klinken, dan gun ik hem het niet.

Biff Eagleburger | 23-09-09 | 14:46


en voor Marco
hele dag meelopers om je heen en bam, weg alles
is al zo vaak gebeurd
voordeel is dattie zo verdrietig wordt dattie weer inspiratie krijgt voor nieuwe platen maar ja, na 20jr ben je zo'n gast toch een beetje zat dus die zal niet veel meer verkopen denk ik
ja, pizza's wel ja

ballena | 23-09-09 | 14:46

Geen medelijden! Gewoon dat lelijke dure wijf buiten en gaan touren. Wat een huilbaby!

F5 teen | 23-09-09 | 14:45

Gelukkig kan hij bij de Frogertjes aankloppen. Die hebben vast nog wel wat handige tips voor bijstandsgerechtigden.

soldier-of-fortuyn | 23-09-09 | 14:45

Het zal niet de eerste Bekende Nederlander zijn die uiteindelijk achter het Centraal Station voor 15 euro onbeschermde sex heeft met zieke ranzige mannetjes. Je talent hou je tog.

ojédiaré | 23-09-09 | 14:45

@ mezelf

Gratis advies.

Kingeef1975 | 23-09-09 | 14:45

Ja Marco, dat is sneu. Je zou natuurlijk ook even een baan kunnen zoeken:
www.snelwerkzoeken.nl/
Ja, echt, dat doen meer mensen in Nederland hoor. Gewoon elke dag naar hun werk om centjes te verdienen.

Marcus Porcius Cato | 23-09-09 | 14:44

Dat heb je als je je geld uit handen geeft. Hij had het beter op de bank kunnen laten staan...

Yovo | 23-09-09 | 14:44

Zangers/artiesten zouden moeten doen waar zij goed in zijn... en dat ook vooral blijven doen. Op het moement dat figuren als Marco Borsato/Johan cruijff etc. verstand menen te hebben van zakendoen gaat het altijd fout.

Grtais advies Marco... blijf van die middelmatige plaatjes maken.

Kingeef1975 | 23-09-09 | 14:44


hahaha dikke duim voor dikke gek!!

ballena | 23-09-09 | 14:43

Hoe krijg je het voor elkaar? Achja, sommige mensen denken dat ze alles kunnen zodra ze bekend zijn. Kijk naar al die gefaalde zangers/zangeressen die ineens acteur/actrice wilden worden. Ik kan toch zingen dus dan kan ik dit toch ook? Ik kan toch zingen dus kan ik wel een bedrijf besturen zonder er iets voor te doen? Ik kan zingen dus ik kan wel een eigen parfumlijn beginnen? Ik kan zingen dus ik kan wel kleding ontwerpen? Haha, grootheidswaanzin is het juiste etiket.

omwenteling | 23-09-09 | 14:43

Kom op zeg, gewoon een keertje weer in de Ahoy avondje vol zingen zonder megalomaan decor en hij is weer boven jan.

Don Sputare | 23-09-09 | 14:43

Ik neem aan dat TEG een BV was, in dat geval heeft ie nog zat. Anders is ie de sjaak. Oh en vrouwlief borsato heeft vast ook wel wat doekoe?

N1ckname | 23-09-09 | 14:43

De zingende koltrui is K.O.
Ik ben benieuwd hoeveel tranen en snikken er de komende jaren in z'n nieuwe liedjes zullen zitten. Ik denk dat als je Sky radio aanzet dat de tranen uit de speakers stromen.

Dokter Labia | 23-09-09 | 14:43

Ik heb het al eerder gezegd: die blonde snol van 'm weer naar de plee-boy in en het grootste deel van het probleem is opgelost!

BTW: Marco, heb de de royalties op jouw CD's ook ondergebracht in TMG? Zo ja, dan wordt het tijd om jouw accountant eens diep in de ogen aan te kijken, zo nee, wat is nu eigenlijk het probleem?

worm | 23-09-09 | 14:43

@ dikkegek | 23-09-09 | 14:40
Nee, jij staat voor lul, omdat je een zeer bekend Engels gezegde niet begrijpt.

Predateur | 23-09-09 | 14:42

Valt me nog mee dat hij sowieso geld verdient met zijn geschreeuw.

Beëlzebul | 23-09-09 | 14:42

Koetsie koetsie klaag klaag.. het is goed met Marco, hij zet zichzelf neer als slachtoffer, zo dom is Nederland ook weer niet !

1,2...tja tja tja | 23-09-09 | 14:42

Lodz | 23-09-09 | 14:36 Bedrijfskunde niet afgemaakt zeker.
Misschien zat de waarde van TEG in die Quote telling? Zou best kunnen denk ik

Oerkoendoe | 23-09-09 | 14:41

@Karel Martel
Doe het maar in het Nederlands, dan sta je niet zo voor lul.

dikkegek | 23-09-09 | 14:40

Deze man heeft meer verdiencapaciteit dan alle reaguurders hier bij elkaar, dus wat zeikt-ie nou? Een keer de Arena vol, 50.000 man a 50 euro pp, klaar.

disclaimer | 23-09-09 | 14:39

Ook al heeft ie nog wat geld, dit gunde ik hem zeker niet. Hij heeft toch ook altijd hard gewerkt voor zijn geld.

dikkegek | 23-09-09 | 14:39

Ach hij heeft zijn stem en naam toch nog.

Koosnaampje | 23-09-09 | 14:39

Life is hard, then you die.

Karel Martel | 23-09-09 | 14:39

Schoenmaker blijf bij je leest.

Aiii | 23-09-09 | 14:39

Unico Glorie heeft wel een heule gladde kop.
Dat wel.

Teun van het Tuinpad | 23-09-09 | 14:38

kom kom.... dont worry marco.. ik heb hier nog wat bolletjes voor jou.... en een retourtje fillipijnen... tis crisistijd, maar ik zal je er wel uit helpen... leontien kan in massagesalon werken... hey kop op.. zie.. al wat positiever???

Import-Turk | 23-09-09 | 14:38

Ach gut, wat sielug.

De Schorpioen | 23-09-09 | 14:38

Die kerel heeft echt nog wel wat cash...

caPOWNED | 23-09-09 | 14:38

Misschien dat zijn wijf weer bij kan klussen bij het Rad van Fortuin

Sinar | 23-09-09 | 14:37

Dit gun ik 'm niet!

Contento-Limbo | 23-09-09 | 14:37

Ach zeikerd,
Als jij door blijft zingen tot je 67e is alles dik in orde..
Helaas voor ons!

huubertus | 23-09-09 | 14:36

Ik voel medelijden EN ik kan niet begrijpen dat iemand zo dom kan zijn..

Sjors W. | 23-09-09 | 14:36

Wel een beetje zielig...

Tine | 23-09-09 | 14:36

Bull shit, hij heeft nog zeker 27 miljoen euro over (Quote 2008 - 7 miljoen prive vermogen die in TEG gestoken was). Doe maar huilie-hiuilie, dan komen de mensen wel naar je concerten.

Lodz | 23-09-09 | 14:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl