Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vacature: redacteur SpitsNieuws

spitsneus.jpgSpitsnieuws is zonder twijfel de snelst groeiende nieuwssite van Nederland. En voor deze site zijn we op zoek naar nieuwe nieuwsposters. Geen tietenkijkers of ingeslapen debielnerds (lees: commenters die het ook wel even willen proberen) maar ondernemende en slimme werkstudenten die het jonge team kunnen versterken. Opleidingsniveau is HBO+, je doet bijvoorbeeld een opleiding journalistiek. Je RSS-lezer bevat alle relevante nieuwsbronnen en we hoeven je niets uit te leggen over internet en nieuws. Je weet feilloos op tien kilometer afstand de zoveelste hoax van real news te onderscheiden. Spitsnieuws werkt in ploegendiensten, dus deze vacature heb je dit weekeinde gelezen. Je hebt een goede algemene ontwikkeling. Ook snap je dat Spitsnieuwslezers niet zitten te wachten op je mening in berichtgeving, want die doet er niet toe. Dan begin je maar een weblog. Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw. Verdiensten zijn goed, daar hebben we het later wel over. We zijn een moderne internetonderneming, sollicitaties kunnen daarom naar: News Media HR Postbus 37743 1030 BG Amsterdam Sollicitaties per e-mail nemen we vanwege de grote hoeveelheden randdebielen niet in behandeling. Oh ja. Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt! ps. het is een ploegendienstfunctie, je kan 99% vanuit huis werken.

Reaguursels

Inloggen

Mmm.. 99% vanuit huis... Misschien kan ik hier vanaf mn werk werken. Dat is pas Multitasken :)

Ja die ja | 31-08-09 | 10:19

Voor degenen die wellicht niet helemaal snappen wat de vereisten zijn volgt hier een geheel onafhankelijk tot stand gekomen profielschets, samengesteld door iemand die niet zomaar wat zegt, nee, iemand die zich beroept op wetenschappelijke objectiviteit, onze gewaardeerde huis-antropoloog, de blogwetenschapper Martijn de Koning:
religionresearch.org/martijn/2009/08/2...
"... blank, man, mislukte carrière als journalist, niet teveel belang hechten aan objectieve en gebalanceerde verslaglegging, hard en laf kunnen weglopen als men een keer ter verantwoording wordt geroepen in plaats van achter het eigen stukje te blijven staan, de lezers niet al te serieus nemen en het liefst rechtse white trash, homo’s, allochtonen, religieuze mensen, radicalen en fanatici, feministes, zwarte mensen en alles wat nog meer afwijkt van het gemiddelde profiel van de GS en Spitsnieuws Online redacteur op de hak nemen, moralistisch zijn op de eigen vierkante millimeter..."

Schoorsteenveger | 31-08-09 | 08:55

Die sollicitatie, MOET dat per brief? Of mag het ook per heraut? Als we toch nostalgisch gaan doen!

En er vallen me een paar dingen op: "SN is zonder twijfel de snelst groeiende nieuwssite van Nederland." en "... vanwege de grote hoeveelheden randdebielen..."

Detecteer ik hier nu een verband dat er wellicht niet is? Zegt u nu dat SN en GS grote hoeveelheden randdebielen aantrekt? En komt dat dan door de huidige redacteuren, dat die randdebielen zich hier zo thuis voelen? Is dat ook waarom er een STUDENT journalistiek wordt gevraagd? Een GEDIPLOMEERD journalist zou niet meer als RANDdebiel worden aangemerkt?

Mag ik in dat geval dan een suggestie opperen: Besteed het werk uit. Er is vast wel een TBS-kliniek te vinden die z'n patiënten tegen een geringe vergoeding op het internet wil laten surfen. En die ene procent dat ze naar kantoor moeten komen kan dan mooi als proefverlof worden aangemerkt!
Of dat de kwaliteit ten goede komt of niet, daar kan ik geen uitspraak over doen. Ik ben namelijk hooguit een randdebiel met lagere schoolniveau!

Captain Bligh | 31-08-09 | 00:06

Oh ja. Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!

Ofwel ik heb die baan dus. Die redacteuren zijn echt dyslectische apen IMVHO. Maar ik krijg die baan natuurlijk niet, want ik ben niet rechts. Nou ja nooit geschoten altijd mis hè.

Bijstandskoning | 30-08-09 | 23:16

@Invisions | 30-08-09 | 13:05 hmmm is dat zo? Ik was eigenlijk juist een beetje afgehaakt bij GS omdat het niveau hier nog erbarmelijker was dan bij SN.

Ik zal eens even blijven hangen.

poppermotje | 30-08-09 | 22:19

"kom dan ook werken voor één van de grootste" - Als "een" overduidelijk als het telwoord moet worden gelezen, zijn de accenten overbodig.

Ik zal je matsen, Hoxha. Correcties à 8 eurocentjes per woord, binnen 4 minuten.

Da's exclusief BTW natuurlijk.

Neon | 30-08-09 | 16:40

Lollig, Syntax. En daarom twitter ik niet.

Overigens: "#vacature Spitsnieuws. Mail me op hoxha@geenstijl.nl met cv en motivatie. Zonder journalistieke achtergrond/opldng niet reageren"

Whoeha! Alsof journalistieke opleidingen tegenwoordig een garantie zijn voor mensen die fatsoenlijk kunnen schrijven. Pak eens een krant, zou ik zeggen. Je tenen staan na drie kolommen zó krom dat je ermee aan je hielen kunt krabben.

Neon | 30-08-09 | 16:36

Of zoals eerder gemeld:
vacature Spitsnieuws. Mail me op hoxha@geenstijl.nl met cv en motivatie. Zonder journalistieke achtergrond/opldng niet reageren

Overigens:
"slimme studenten journalistiek. Eigenlijk beetje aanvulling wat er nu zit. goede algemene ontw en die normaal kunnen tikken"

Nog meer inside info:
twitter.com/hoxha

SyntaxError | 30-08-09 | 16:13

-weggejorist-

Blague | 30-08-09 | 16:12

-weggejorist-

Neon | 30-08-09 | 15:42

-weggejorist-

SyntaxError | 30-08-09 | 15:39

Jammer, ben een man, oud, en werk alleen vanaf 04:00 uur 's morgens, dus dat is dik 5 uur wachten voor mijn eerste artikel geplaatst wordt.In mijn RSS lezer staan alleen maar buitenlandse kranten en mijn papier en postzegels zijn op.
Verder is het zoeken naar tik- en taalfouten hier als het zoeken naar een hooiberg in een naaimand.

N.O. Brains | 30-08-09 | 13:33

Die hele vacature is natuurlijk 1 grote onzin, maar dat hadden de meeste toch al begrepen? Een HBO-er heeft normaliter een goede baan, die gaat echt niet knippen en plakken (en dan nog met spelfouten) in een ploegendienstje.

Biertje! | 30-08-09 | 13:14

Ik snap gewoon echt niet dat Spitsnieuws en GeenStijl samenwerken.

Spitsnieuws staat boordevol fouten op taalgebied, terwijl GeenStijl het echt behoorlijk goed doet. GS heeft een publiek wat over het algemeen hoog opgeleid is, maar op SN knap ik af vanwege het beroerde niveau van schrijven.

Misschien is dat de reden van deze vacature...?

Invisions | 30-08-09 | 13:05

Wat is er moeilijk aan het knippen en plakken van persberichten?

cheese | 30-08-09 | 12:46

@Skitzo | 30-08-09 | 02:37 Hoax! oh nee, is echie waar.

En die van die taak- en tilfouten is ook hilarisch. Tranen in mijn ogen.

poppermotje | 30-08-09 | 11:25

De "ploeg" waarin de nieuwe moet functioneren loopt van 23:30 tot 09:00. Zie spitsnieuws. Nog liefhebbers over?

Blague | 30-08-09 | 11:18

@David Hume: De algehele toon stond mij niet aan van die advertentie. Te veel afblaffend, kreeg het idee dat het om een nichtenclub danwel bitch vereniging ging en als er bij voorkeur al naar iemand anders uitgekeken wordt dan mij dan geef ik bij de ander ruim voorang door niet op zo'n advertentie in te gaan. Buitendat is die advertentie niets voor mij, maar dat staat er even los van.

Mag jij als werknemer bepalen wie je in dienst neemt? Leuk job! ;-)

Mark van Leeuwen | 30-08-09 | 10:59

bij gebleken geschiktheid vrouw voor man en als ik zeg dat ik homo ben en ik heb de gelijke geschiktheid wat dan

harob | 30-08-09 | 10:12

OP marktplaats staat nog een gast die een sloopauto verkoopt met gladde praat.
Tip van de dag....?

Braakbal | 30-08-09 | 10:08

De voorkeur gaat uit naar een vrouw? Dus die gehandicapte allochtoon hebben jullie al?

K.Ontgat | 30-08-09 | 10:03

HBO+ -> wat heeft dat plusje voor doel? Ik zie het vaker, maar het slaat nergens op. Er zijn geen + opleidingen. Geen MBO+, HBO+ of WO+. Verzin eens geen niet-bestaande onzin en verkondig het vervolgens ook niet. Daarbij zou het eens tijd worden een fatsoenlijke redacteur aan te trekken die, ongeacht opleiding, fatsoenlijk Nederlands kan lezen en schrijven. Ik ken genoeg HBO-ers die stam+d in tegenwoordige tijd gebruiken of voltooid deelwoord met een t en geen idee hebben wat het ezelsbruggetje 't KoFSCHiP inhoudt. Sodemieter ff op met die nietszeggende opleidingsniveaus... Oh, nee dank je, ik wil niet!

Eagle_Eye | 30-08-09 | 09:55

Oftewel:
Spitsnieuws zoekt redacteur die ver boven het huidige niveau van de redactie uitstijgt.

doorduiker | 30-08-09 | 09:44

Maar Hox, zonder dollen, dit is weer zo'n hoax, toch? Net als met de bus naar D66?

3*links=rechts | 30-08-09 | 08:57

Jullie hebben nogal wat noten op je zang, terwijl het niks anders is dan knippen en plakken uit de Telegraaf.

gompie | 30-08-09 | 08:38

Hep het veuls te druk bij de Legerkoerier.
Maar eh... geweaun uit nieuwsgierigheid:
Wat schaaft dat nou die onderwerpen uit de Telegraaf koppiepasten ?

wachtmeester de bruy | 30-08-09 | 08:07

Wat is er met de vorige Sjef Koppie Peest gebeurd?
LOL .. je doet bijvoorbeeld een Opleiding Journalistiek,MuHuhahhaha.
Mag ik ff lache,alsof dat hier nog bedreven wordt.
Neem je moer in de maling Het Grote Complot www.youtube.com/watch?v=0Axr1LjIzyg

Torquemada | 30-08-09 | 04:29

"Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!" Ekstra koedoos seker als ju die fouten dan ook in de prakteik kan brengen, ik ben al heeel lang geleden gestopped met muh erguren aan de taalvouten, slechte zinnen, non-nieuws en meuk op spitsnieuws (GS wordt meteen GZD afgestraft). Maar ik kom graag betaald zeiken over een paar maanden wanneer ik mijn kansloze Master of Science heb gehaald als architect (kwart werkzoekende.....)

realinkst | 30-08-09 | 03:16

Hoax roepen is lang zo grappig niet als je denkt. Sterker nog, je kan er een ban voor krijgen.

Skitzo | 30-08-09 | 02:37

Ik mis "wij zijn een jong en dynamisch bedrijf".

Canis Spurcus | 30-08-09 | 02:33

zo zo, ze geven hier nogal hoog op van hun lezers cq reageerders, debielennerds en tietenkijkers,.... Ik denk dat ik dan maar eens zo'n weblog met een eigen mening ga bekijken....

K. Metjes | 30-08-09 | 02:32

@Hoxha
Stel: Ik wil de nachtshift en hoef geen salarisstrookje en kom mijn honorarium cash afhalen. Ik beloof niets aan Wouter Bos te vertellen en claim bij ziekte of arbeidsongeschiktheid geen voorwaarden of inkomsten. Daarnaast hoef ik ook geen 6 weken vakantie (net als die redacteuren op GS), produceer ook 100% in het weekend (in tegenstelling tot de redacteuren op GS) en Joris de comments onder mijn eigen stukjes. Is dat bespreekbaar?

Chiant | 30-08-09 | 02:15

Spitsnieuws? Na vanmorgen (ben weggejorist toen ik die uitglijer bekend maakte) heb ik toch het idee dat ik beter mijn school kan afmaken, de basischool wel te verstaan. Dat gaat veel meer opleveren in de toekomst, ook qua intellectuele uitdaging.

Kingeef1975 | 30-08-09 | 01:26

3*links=rechts | 30-08-09 | 00:33
Het is hoe je het maar ziet en hoe je het brengt. Van een nuke in Holland zullen de overlevenden niks ondervinden in eerste instantie. Ik als eventueel overlevende zou geen spinazie, vlees meer eten. Uiteindelijk ga ik wel dood aan een pijnlijke vorm van kanker.

sjef van oeckel | 30-08-09 | 00:52

@ sjef van oeckel | 30-08-09 | 00:26

lol ja en dat artikel hadden ze misschien wel gelezen, maar niet de eerste paar comments waarin gemeld wordt dat fallout, EMP en logistieke schade óók niet bevorderlijk zijn voor de gezondheid. 1000 goedgemikt is waarschijnlijk wel genoeg :)

3*links=rechts | 30-08-09 | 00:33

poppermotje | 30-08-09 | 00:17
Sorry 3 met een wanhoopstopic na dit topic "Mensheid niet in gevaar door kernoorlog".

sjef van oeckel | 30-08-09 | 00:26

poppermotje | 30-08-09 | 00:17

Het is geen topic maar een vacature, dus eigenlijk waren er gisteren 2 topics.

sjef van oeckel | 30-08-09 | 00:24

Dank voor dit topic. In tijden niet zo gelachen.

poppermotje | 30-08-09 | 00:17

Kep wel eens voor de schoolkrant op de lagere school gewerkt, gezien het niveau van SP mot dat wel genoeg zijn.

P.s. ctrl C ctrl V van ANP is mijn specialiteit.

baca | 30-08-09 | 00:04

Tijdje geleden stond er een goed geschreven stukje op Spitsnieuws.
Vlot geschreven, met gevoel voor taal en vrij van storende fouten.
Het viel uiteraard wel een beetje uit de toon vergeleken met de rest van de stukjes maar dat is alleen maar positief. Het kán dus blijkbaar wel, een fatsoenlijk artikel op Spitsnieuws. Het artikel was geschreven door de Stagaire.
Misschien een idee om de stagaire nog even vast te houden ?

Andreas B. | 29-08-09 | 23:52

Voor GS werken lijkt me al totaal kudt, let alone voor SN. Elke dag maar weer die koddige stukjes in elkaar fabrieken (bij SN trouwens minder, daar schrijf je gewoon de Telegraaf over of zo) en dat is dan je leven.

Salaris ws onder de 40K per jaar, auto van de zaak zit er niet in. Tja, als je daar je bedt voor uit wilt komen, ben je toch wel redelijk diep gezakt. In GS-termen: een UeberlutserT.

Schrijven voor geld heeft sowieso al iets verachtelijks. Vind je ook niet, Hoxha?

Zeg maar ja, zijn we daar ook weer uit.

*Roken gaat*

Berserker Nr. 1 | 29-08-09 | 23:52

Geachte heer/mevrouw Spitsnieuws

Bij deze deel ik U mede dat ik helaas niet beschikbaar ben voor de door u aangeboden vacature.
En wel hierom.
De cartridge van mijn printer is helaas uitgeput, zodat mijn indrukwekkend cv niet op papier is af te drukken. Ook mijn argumenten, die u vast hadden overtuigd om een rasjournalist aan te trekken, zijn niet zwart op wit te krijgen.
Daar komt dan nog bij dat postzegels noch enveloppen binnen handbereik zijn.
Niettemin dank voor uw uitnodiging tot solliciteren.
Helaas is mijn keuze dus niet op uw vacature gevallen. Ik wens u hierbij toch alle succes toe bij het vinden van een geschikte persoon voor deze briljante positie, die maar zelden wordt aangeboden via dit medium.
Hoogachtend,
Harry Kelle

Harry Kelle | 29-08-09 | 23:51

Taalfouten op GS? Fluitje van een cent. Maar helaas ik ben geen vrouw dus zoek maar verder randdebielen.

Hölzenbein | 29-08-09 | 23:33

Raar hoor, eerst vragen ze om per e-mail te reageren op de vacature en dan noemen ze diezelfde mensen randdebielen. Wie is er hier nou gek?

Biertje! | 29-08-09 | 23:31

"je doet bijvoorbeeld een opleiding journalistiek": dat soort mensen wil je toch niet hebben? Tenzij je echt omtypers zoekt die zelf van verslaggeving geen kaas gegeten hebben.

3*links=rechts | 29-08-09 | 23:28

DE secretaresse | 29-08-09 | 23:08
Geen probleem, alleen een deel van het huis zal niet toegankelijk zijn voor u, 1 kamer. Daar liggen nog wat prive dingen en af en toe zal er een businesspartner langskomen.

sjef van oeckel | 29-08-09 | 23:25

@sjef van oeckel
Eerst zien, dan geloven.

DE secretaresse | 29-08-09 | 23:08

Is het zien en herkennen van eigen taalfouten een positief punt op het CV?

Bull Dozer | 29-08-09 | 23:02

als = al

Bull Dozer | 29-08-09 | 23:00

HOAX check www.spitsnieuws.nl...
Staat er niet bij...

@ 00000111000111001111 | 29-08-09 | 18:11
Zijn wij nou écht de enige twee die dat gezien hebben?
Dan moeten ze als die meaungeaulen hierboven maar in dienst nemen. Passen allemaal goed bij de redactie van Sadistisch Nederland.
(Of valt taalverkrachting niet onder SM?)

Bull Dozer | 29-08-09 | 22:55

Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw.
---
Ga es deaud Hoxha.
Voor alle kandidaten die dit lezen en nog niet precies weten wat spitsnieuws is:
Hoxha wil uw tieten zien...

da wizard | 29-08-09 | 22:52

Verdiensten zijn goed, daar hebben we het later wel over.
Ken het ook swart? Anders heeft mun uitkering so te lije.

Bull Dozer | 29-08-09 | 22:49

DE secretaresse | 29-08-09 | 22:27

Sjef heeft vernomen dat u eventueel, dichter bij 020 wil wonen en werken. Voor langbenige vrouwen heb ik een zwak. Ik ben een importeur die goederen invoert uit landen als Puerto Rico, de binnenlanden van Venezuela, Colombia en de Antillen. Ik heb daarom een condo in de binnenstad van 020 die vaak leeg staat. U gelooft me toch?

sjef van oeckel | 29-08-09 | 22:47

Gaan we serieus doen bij SpitsNieuws? Liever niet. Veel leuker om die amateurs bezig te zien. Geeft ook nog eens leuke reacties. Voor gortdroog nieuws ga ik wel ergens anders naar toe.

Jankvogel | 29-08-09 | 22:44

@sjef van oeckel
DE secretaresse staat vooraan in de rij. Die met die lange benen.

DE secretaresse | 29-08-09 | 22:27

wat schuift t? Minimum 3.5kb pm/pfte lijkt me, voor minder komt deze hbo-ert zijn nest niet uit.

Abugreip | 29-08-09 | 22:26

Goed kunnen copy pasten. Dat is de kern van de zaak!

Nicolaks | 29-08-09 | 22:24

Foutloze Geenstijl en een dode bomenblad zonder eigen mening.
Misschien gaat dat ooit nog eens waar worden, maar momenteel zijn beiden nog een Utopie !.

Vdewaal | 29-08-09 | 22:21

DE secretaresse | 29-08-09 | 22:11
Ik beschouw het als een directe vraag. De inbeelding is verder aan u. Bent u de linker of de rechter dame op de pic.

sjef van oeckel | 29-08-09 | 22:18

@sjef van oeckel
Is dit een indirecte vraag over mijn politieke voorkeur of wilt U weten wat mijn faphand is?

Valt of staat de procedure hiermee?

DE secretaresse | 29-08-09 | 22:11

Bij deze laat ik u weten geen intresse te hebben. Of moet dat ook per brief??

Feroy | 29-08-09 | 22:09

DE secretaresse | 29-08-09 | 22:00
U en Peukenvreugd hand in hand? Bent u de rechter of de linker?

sjef van oeckel | 29-08-09 | 22:05

juriste | 29-08-09 | 21:48

Kom op zeg wees een beetje inventief, u als juriste zou beter moeten weten.

sjef van oeckel | 29-08-09 | 21:52

@cabbit | 29-08-09 | 21:45
Als de kwaliteit verbeterd dan kan het eventueel wel weer terug.
Zorg dan eerst eens dat de kwaliteit van jouw Nederlands verbetert. Verbetert met een 't' dus.
U komt niet in aanmerking voor de functie van redacteur.

Het_Genie | 29-08-09 | 21:52

Hoeveel vrouwen hebben er inmiddels gesolliciteerd? Volgens mij gaat de strijd nu tussen DE secretaresse en mevrouw Peukenvreugd. Ben benieuwd.

voetmassage | 29-08-09 | 21:50

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:31
LTEL, Lees Tegels En Leer.
En ben/wees blij dat er tot nu toe geen 'opgerot' bijstaat.

Jackanders | 29-08-09 | 21:48

Eigen mening is niet gewenst. Lijkt me moeilijk voor degenen die hier reageren.

juriste | 29-08-09 | 21:48

Kunnen die nieuwsposters die er nu zitten dan weg? Spitsnieuws is zo ongeveer de slechtste nieuwssite die ik ken.
Kan de levensgrote link op geenstijl naar spitsnieuws en gamert enzo niet gewoon weg? Doet nl. flink afbreuk aan geenstijl.
 
Als de kwaliteit verbeterd dan kan het eventueel wel weer terug.

cabbit | 29-08-09 | 21:45

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:31

Baarlijk wat jij wil plempen ben je zelf verantwoordelijk voor,je moet dan niet gaan wijzen naar andere mensen.Ik heb ook iets dergelijks geplempt. Het is de manier hoe je het brengt.

Wat iedereen vergeet te zeggen is dat dit natuurlijk een intern akkefietje had moeten blijven. Maar ja,nu weet men in ieder geval hoe HoaX over zijn redacteurs en zsommige lezers denkt.
sjef van oeckel | 29-08-09 | 19:34

Als jouw inbreng niks anders is dan GS/SN afzeiken krijg je na een tijdje te maken met joris ja. Mijn advies lees de huisregels nog eens na.

sjef van oeckel | 29-08-09 | 21:42

Jaap de Paap | 29-08-09 | 21:26
HHH. (da's 'LOL' op z'n kerstiaans)

Jackanders | 29-08-09 | 21:42

LOL @ Tulp Fiction | 29-08-09 | 21:32

Jaap de Paap | 29-08-09 | 21:34

Ah nee he, heb ik me hiermee nog kandidaat gesteld ook...

Tulp Fiction | 29-08-09 | 21:32

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:31

Begrijp ik het goed dat gezocht wordt naar een vrouw die in ieder berichtje het woord 'klabanus' weet te vrotten?
Ai.

Tulp Fiction | 29-08-09 | 21:31

Jackanders | 29-08-09 | 21:21
Ik ga zo ongelooflijk zoet zijn voor jou, Jack. Dat wil je niet weten. Of misschien ook wel eigenlijk ;)

Jaap de Paap | 29-08-09 | 21:26

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:23
Ja, doe je vrouw eens even, wil wel eens weten of je echt de leukste bent van de Woongroep....

MichieldeMuiter | 29-08-09 | 21:25

@El_Guapo
9 maanden geleden van 010 naar 02* verhuisd...
... ach, ik doe het.

DE secretaresse | 29-08-09 | 21:25

Crtl+ F, niks van gevonden jouw ene @ Petie.

sjef van oeckel | 29-08-09 | 21:24

sorry moet me terug trekken .
mevr. baarlijk wil erbij .
experiment mislukt.
oant sjen

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:23

@Willianus Wortelus | 29-08-09 | 20:52
Het_Genie [tja...] | 29-08-09 | 20:39 Vloeiend en grammaticaal onberispelijk Nederlands én C'est moi in één alinea.

Excusez moi. Ik was niet op de hoogte gesteld van de voorwaarde dat je, naast het Nederlands, geen andere talen (eveneens perfect) mag beheersen en/of gebruiken.

Het_Genie | 29-08-09 | 21:23

Jaap de Paap | 29-08-09 | 21:16
Ik zal het in de 'rednose' groep gooien, maar ik kan niets beloven.
Ik ben goeverdoemme Sinterklaas niet!

Jackanders | 29-08-09 | 21:21

Wie heeft er een plaats in den auto vrij?
Om J.J.vd.W. héél snel naar Volendam te transporteren?

Frau Antje | 29-08-09 | 21:21

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:20

Jackanders | 29-08-09 | 21:11
Nou ja, op jou na dan. Maar jij bent met Jos de enige die zijn echte naam gebruikt, volgens mij.

*zich stiekem verheugt op toch een presentje van Jack*

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:13
Voorspelbaar. Tot ziens dan maar.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 21:16

-weggejorist en opgerot-

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:15

jekalemoeder.nl | 29-08-09 | 21:02
@ laatste regel van het bericht:
kan = kunt

Nee kale. Probeer niet slim te zijn, zeker niet als Het_Genie on line is, want dan val je door de mand. "Kan" en "kunt" is allebei correct. Zie :
www.majstro.com/Web/Majstro/taleninfo/...

Het_Genie | 29-08-09 | 21:15

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:13
wie was die reaguurder?

sjef van oeckel | 29-08-09 | 21:15

@de buuf | 29-08-09 | 21:06 die leest het nieuws voor je, zodat je dat zelf niet meer hoeft bij te houden.

..zapper | 29-08-09 | 21:13

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:13

ben aflalnabeet, dus nee

Optimel Prime | 29-08-09 | 21:12

Jaap de Paap | 29-08-09 | 21:07
Ho ho ho, geen kerstpresentje voor u deze keer ..

Jackanders | 29-08-09 | 21:11

-weggejorist-

moddertje | 29-08-09 | 21:09

Nee dank je, ik corrigeer wel vanaf de zijlijn. Vrijheid blijheid, onbetaald maar jullie mogen me altijd wel een paar tientjes toestoppen als jullie willen.

3*links=rechts | 29-08-09 | 21:08

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:03
De meesten liegen hier. Dus dat is makkelijk scoren als ik dat zeg. Maar soms zie je het aan het lettertype en tussen de regels door.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 21:07

ik wil wel meedoen, maar wat is een RSS-lezer?

de buuf | 29-08-09 | 21:06

Als het vanuit huis is kun je dus het beste solliciteren als vrouw, ook al ben je man.

..zapper | 29-08-09 | 21:03

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:58
bedoel je dat lachen of dat klikken of dat nsb knopje?
jij hebt ook alles in de granaten heh, inderdaad ik heb voor de helft gelogen

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 21:03

@ laatste regel van het bericht:
kan = kunt

jekalemoeder.nl | 29-08-09 | 21:02

DE secretaresse | 29-08-09 | 17:29

Ik wel overigens als je affiniteit hebt met woningfinancieringen en in de buurt van Rotterdam woont.
Dan is de Hoekse Waard niet zo ver weg.

El_Guapo | 29-08-09 | 21:01

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:57
Je liegt.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:58

Mag je in ploegendienst in een saai kantoor ergens in westpoort of noord met je ID-pasje op je borst taalkundige blunders gaan maken. Waarschijnlijk voor een loon dat nét niet genoeg is, en een lullige Yaris als leasebak om het "aantrekkelijk" te maken. Over drie jaar word je dan ingeruild tegen een iets jongere versie en mag je op zoek naar een nog lulliger baantje. Mocht ik in een dronken wanhopige bui een sollicitatiebrief willen schrijven, dan hoop ik dat ik nog voldoende helder ben om preventief m'n vingers te amputeren.
Degenen die graag zo'n hippe baan willen, veel plezier ermee.

koolteer | 29-08-09 | 20:58

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:35
nu was ik even niet zo snel maar dat van dat nsb knopje moest ik wel even lachen.
(sorry buren)
durfde er eigenlijk nooit op te drukken was bang dat er iets zou ontploffen.
nu heb ik zojuist bij elke reaguurder er op geklikt maar er gebeurt niets.
*beetje stoken en nieuwe vrienden maken kan geen kwaad denkend*

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:57

Je opleiding is HBO+, bijvoorbeeld hoernalistiek. Dat is een HBO opleiding, geen HBO+. Je werkt vanuit huis. Dat zegt genoeg: je mag ANP berichtjes copy-pasten. Een echte wereldbaan, waar je je HBO+ opleiding volledig voor nodig hebt!
De enige eigen nieuwsgaring gaat op de redactie plaatsvinden. Daarom is er een vrouw nodig.

Handboek | 29-08-09 | 20:55

Willianus Wortelus | 29-08-09 | 20:52
Ik mag toch aannemen dat hij het cynisch bedoelde...
Althans: zo zou ik me er uit lullen.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:54


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat dan schuift per maand zo'n functie als ik lees dat het goed betaald.
Sommige mensen vinden 1500 euro per maand ook al veul.

Met ploegendienst wordt dan gesuggereerd dat je de vacature in het weekend moet lezen. kan, lijkt me ook gewoon 's avonds of 's nachts.

El_Guapo | 29-08-09 | 20:53


Het_Genie [tja...] | 29-08-09 | 20:39 Vloeiend en grammaticaal onberispelijk Nederlands én C'est moi in één alinea.

Ik haak af.

Willianus Wortelus | 29-08-09 | 20:52

G-unite | 29-08-09 | 20:48
gaat natuurlijk weer bakken met geld kosten natuurlijk.
*zal mevr. baarlijk niet blij mee zijn*
jaaah

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:50

Sjips en ranja pakt; achterover leunt.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:49

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe de organogram precies zit bij SN/GS. Hebben die redacteurs nooit een reflectiegesprek ofzo? vragen vragen...

sjef van oeckel | 29-08-09 | 20:48

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:46

Er is een speciaal formuliertje voor contact met joris.
Hebben?

G-unite | 29-08-09 | 20:48

SODEP | 29-08-09 | 20:36
is dat het adres van joris?
ben best wel een beetje bang geworden .
maar moet er dan z,on ding op ?
jaah hoe heet dat ook alweer iets met wat je dan in het postkantoor van vroeger kon kopen zoneh ... ja ik weet het al een zegel.
zijn die zegels eigenlijk nog wel verkrijgbaar ?
vroeger kon je ze krijgen voor enkele dubbeltjes maar dat zal ook wel niet meer kunnen .
toch bedankt.
*vragen vragen vragen *

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:46

Ik heb 56 geschikte kandidaten gevonden, bij mij om de hoek. Groep 1 t/m 3. Vanaf groep 4 zijn ze alweer overgekwalificeerd.

nuckin*futs | 29-08-09 | 20:44

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:35
LOL

sjef van oeckel | 29-08-09 | 20:44

Langer zoeken is geld- en tijdverspilling. De beste voor deze functie, C'est moi, Het_Genie. De naam zegt het al. Nooit meer van die stomme taalfouten als : "Je bedoeld" of "Hij bepaald". Met mijn komst verschijnen alleen nog maar bijdragen in vloeiend en grammaticaal onberispelijk Nederlands. Voor een tonnetje of twee per jaar ben ik al bereid aan het werk te gaan voor SN. Verder zal ik met enige regelmaat reaguurders afzeiken die stompzinnige taalfouten maken. Dat ruimt op termijn lekker op.

Het_Genie | 29-08-09 | 20:39

Je hebt HBO+ maar je leeft en communiceert tokkie. Het gaat om aantallen!

Einde van de Domheid | 29-08-09 | 20:38

@bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:29
Voor dat soort zaken kunt u het best een brief met uw prangende vragen sturen naar:

News Media HR
Postbus 37743
1030 BG Amsterdam

U krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord.

SODEP | 29-08-09 | 20:36

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:29
Reaguurders kunnen je niet wegjorissen, maar wel op het NSB-knopje naast je plemp klikken. Dan wordt de Joris van dienst attent gemaakt op je comment. De joristiek kan ik niets van zeggen: dat regelen zij, maar de huisregels lezen wil wel eens helderheid verschaffen, qua wat wel en niet is toegestaan.
Wie Joris is, moet verder geheim blijven, anders krijg ik G-unite of Von Loghausen op mijn knar.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:35

Guusje dus.

hoocheecoochee | 29-08-09 | 20:32

ik heb eigenlijk een vraagje over dat wegjorris dingetje aan de afgestudeerde enof oudgediende reaguurders met ervaring .
mijn vorige plempsel was nou niet van dien aard dat ik iemand kwetste of discrimineerde maar gewoon een mededeling dat ik geattendeerd was op een foutje van de redactie.
wie is nou eigenlijk die joris?
kan een willekeurige reguurder mij ook wegjorrisen?
kan iemand dit zwitsal hoofdje misschien helpen?
dank u bij voorbaat

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:29

".. voorkeur gaat uit naar een vrouw."? Zijn jullie op zoek naar een politie baas? Ik ben een invalide, lesbische negroide moslim vrouw, en ik wil die baan wel. Ik ben nog niet zindelijk, maar gezien de hoeveelheid peop hier valt niet op...

funkyd | 29-08-09 | 20:25

Korona Kielce 0 - 1 Cracovia Kraków

moddertje | 29-08-09 | 20:24

Hellsmurfje | 29-08-09 | 16:25
Haha... *zucht*

xD | 29-08-09 | 20:20

@Fragony (19:26)
Uw drs. heeft voor verdieping geen verdieping nodig, m'n waarde . . .

@F. von Zeikhoven (19:32)
In deze villa is het één en al plezier ! !

@Jean Kleaut Balsac (19:54)
Dat compenseer ik met de grootste blonde blote konten pica verzameling van de interwebs . . .

drs. G. Flater | 29-08-09 | 20:17

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:11
joris is ook snel vanavond .
1 slokje koffie en weg was mijn plempsel.
*was er nog trots op ook mompelend*

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:15

Nog een keer off-topic: Robben 2x!

azijnseikerT | 29-08-09 | 20:12

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:07
Je wordt steeds sneller!

Jaap de Paap | 29-08-09 | 20:11

@Ouwe rukker!
Kruiddamp | 29-08-09 | 20:02
iemand met dienstplicht is oud en zal ook wel rukken als hij hier rondhangt :P

Abugreip | 29-08-09 | 20:10

Spitsnieuws? Wasda?

serialchiller | 29-08-09 | 20:09

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:07

soundboard.com/sb/drum_roll_sound.aspx...

Als dít niet helpt weet ik het ook niet meer heur.
Jackanders | 29-08-09 | 13:57


PvdA stopt met leveren burgemeesters!
Prof. Hoxha | 29-08-09 | 13:57 |
--
Wie weet helpt het nu wéér.

Jackanders | 29-08-09 | 20:07

Als het huidige taalgebruik HBO+ is, wat verwacht U dan van een universitair geschoolde sollicitant? De Nobelprijs voor literatuur op je cv?

Boer in Amsterdam | 29-08-09 | 20:06

U heeft mijn e-mail adres, ja, ik ben te koop.

gentle giant | 29-08-09 | 20:06

-weggejorist-

bjusterbaarlik | 29-08-09 | 20:04

Eat more sushi | 29-08-09 | 18:21

Toen ik in militaire dienst zat (of tijdens mijn –dienstijd). Was er zo’n mede zandhapper uit het zuiden des lands (Limburger). Ik kom dus uit Amsterdam. Begint die vent te zeggen: dat het raam “los” zit . Dat raam was in mijn optiek toch echt “dicht”. Een raam is gesloten en/of zit op slot. Maar hangt er niet op een oor bij. Maar die Limburgse fruithof ganger was niet te verwurmen! .... Jaren later kom ik op Geensijl.. nl nu dus ene dude: “eet meer deegslierten” tegen, en krijg meteen een soort van “ik moet mijn schoenen nog poetsen” gevoel !

“Sliep uit”? Dat is er een uit mijn knikkertijdperk!

Ouwe rukker!

Kruiddamp | 29-08-09 | 20:02

Robben gescoord bij Bayern. LOL

azijnseikerT | 29-08-09 | 19:59

Sinds een paar maanden heb ik geen HBO meer, koste te veel en ze zonden nooit iets fatsoenlijks uit. Enfin, ik EIS een nieuw topic.

Fleauxe | 29-08-09 | 19:58

Den Outer HBO+ ? Laat me niet lachen.

fart majeur | 29-08-09 | 19:57

drs. G. Flater | 29-08-09 | 19:23
Heeft U HBO+?
Dat is weer wel een must!

Jean Kleaut Balsac | 29-08-09 | 19:54

drs. G. Flater | 29-08-09 | 19:23
Uw villa is helaas niet uw villa meer:
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Ik mag aannemen dat SP!TS geen problemen heeft dat U vanuit Uw 2-kamer-appartement werkt.

Jean Kleaut Balsac | 29-08-09 | 19:51

Spitsnieuws?

SODEP | 29-08-09 | 19:50

Micheal Jackson was anders 51 jaar geworden vandaag.

Ik dacht, laat ik dit melden aangezien er geen nieuwe topics komen.

caPOWNED | 29-08-09 | 19:42

hoe verstuur ik een emailtje naar Postbus 37743
? ik krijg een foutmelding dat het adres niet correct is.
Kan het goede adres er even bij aub?

jan-lul-de-behanger | 29-08-09 | 19:39

Zo te lezen krijgt Bas Taart binnenkort een (welverdiende) rotschop ....

DannyV | 29-08-09 | 19:35

Wat iedereen vergeet te zeggen is dat dit natuurlijk een intern akkefietje had moeten blijven. Maar ja,nu weet men in ieder geval hoe HoaX over zijn redacteurs en zsommige lezers denkt.

sjef van oeckel | 29-08-09 | 19:34

Geen tietenkijkers of ingeslapen debielnerds (lees: commenters die het ook wel even willen proberen).
- Nope
Opleidingsniveau is HBO+
- Nope
Je RSS-lezer bevat alle relevante nieuwsbronnen en we hoeven je niets uit te leggen over internet en nieuws.
- Nope
Ook snap je dat Spitsnieuwslezers niet zitten te wachten op je mening in berichtgeving, want die doet er niet toe.
- Nope
Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw.
- Nope

Op bijna alle punten faal! Ik kan me geen betere kandidaat voorstellen :P

Koning_poephoofd | 29-08-09 | 19:33

Spitsnieuws? Dat is tog zo'n gratis krantje voor in de trein?

Stijlloze bezoeker | 29-08-09 | 19:32

@ drs. G. Flater | 29-08-09 | 19:23
In uw geval lijkt me een huis van plezier ook toegestaan...

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 19:32

@cabrão, wahaha precies... zag dat nieuwsitem dat ook waarin werd gezocht naar een nieuwe 'freelancer', prutswerk...

3747 | 29-08-09 | 19:30

cabrão | 29-08-09 | 16:19
LOL!

Rammstein | 29-08-09 | 19:27

Ja redacrie. We weteen nu wel dat julie mensen zoeken voor spietsniws. Deo eens een anders topic starten, over Jap Jaap de dwarsfliuter ofzo, zodat we die, in het kadder van intractief reaguren, live in de pan kunnen hakken.

Lets Kuttekrap | 29-08-09 | 19:27

drs. G. Flater spreekt zonder oog te hebben voor verdieping?

Fragony | 29-08-09 | 19:26

Mag je ook vanuit een villa werken ? ?
Of moet 't per sé een huis zijn ? ?

drs. G. Flater | 29-08-09 | 19:23

paridae | 29-08-09 | 19:00 Brad Spector kan niet missen, legendarisch vanwege de stoelscene met Sheena Moonsilk.

Fragony | 29-08-09 | 19:23

SpitsNieuws is een grote grap. Ongeletterde eerstejaars HBO'ertjes die ook wel eens op NU.nl komen. En als dat niet het geval is: zo komen ze in ieder geval over op de lezer.

Carlitos | 29-08-09 | 19:17

Heet die nieuwe serie van RTL "Moordvrouw spelen"?

SyntaxError | 29-08-09 | 19:16

LoopseTeef | 29-08-09 | 19:09
Ik hoop het je helpen.

Jackanders | 29-08-09 | 19:16

LoopseTeef | 29-08-09 | 19:09
Ik ga vast naar het volgende dan.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 19:15

-weggejorist-

Dirty Doll | 29-08-09 | 19:15

redactie doe eens een ander topic. drie is echt niet genoeg voor een zaterdag. Komop, werken voor je poen.

LoopseTeef | 29-08-09 | 19:09

tevergeefs*, zul je altijd zien

ScheleDakdoef | 29-08-09 | 19:06

* (Tergeefs) naar tik- of taalfout in vacature zoekt *

ScheleDakdoef | 29-08-09 | 19:05

@ paridae | 29-08-09 | 19:00
Moet Monroe zijn geweest...

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 19:05

Pantheist | 29-08-09 | 19:04

uhm............ dat was dus universiteit niveau

MM0591 | 29-08-09 | 19:05

@ Beëlzebul | 29-08-09 | 16:21
U bedoelt?

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 19:04

paridae | 29-08-09 | 19:00
doet me denken aan Marilyn Monroe

LoopseTeef | 29-08-09 | 19:04

Godverdomme toch niet weer deze blasfemie, een student zit op de universiteit niet op het fucking HBO. Serieus iedereen die op het HBO zit en zichzelf student noemt krijg ongezien de tyfus stelletje onintelligente wannabes.

Pantheist | 29-08-09 | 19:04

Maar vanwaar al die functie-eisen? Je hoeft toch alleen maar bestaande topics in beroerd Nederlands samen te vatten?

En gezien de voorkeuren van de bestaande Spitsnieuws-"redactie" op het gebied van vrouwen kunnen jullie echt wel een aantal nieuwe tietenkijkers gebruiken daaro.

Investeer liever wat euries in een nieuwe servert.

Mongoose | 29-08-09 | 19:01

domheid regeert | 29-08-09 | 18:58

je vergeet dat ze vrouwen zoeken maar ze zeggen het alleen niet met zoveel woorden en aangezien de lui van SN alleen maar naar een beeldscherm staren proberen ze op deze manieren ook een keer in het echt tieten te zien het valt me nog mee dat ze niet om een pasfoto vragen dat scheelt een hoop teleurstellingen

MM0591 | 29-08-09 | 19:01

Per brief solliciteren is sowieso al een eersteklas FAIL! Daar begin ik niet eens aan. En als SN niet eens de serieuze kandidaten kan selecteren uit de vele mails, dan ligt dat aan SN. Oprotten dus.

anti-hangtiet | 29-08-09 | 19:01

Bij geschikte bla bla. Wordt er gezocht naar het juiste 'profiel'?
Grinnik: was ooit
"Hair: Natural Brown, dyed Blonde
Eyes: Blue
Height: 5 feet, 5½ inches 166.62 (centimeters)
Weight: 118 pounds 53.5 kilograms
Measurements (dressmaker's claim):
35-22-35 (inches) 88.9 - 55.8 - 88.9 (centimeters)
Measurements( studio's claim):
37-23-36 (inches) 93.9 - 58.4 - 91.4 (centimeters)"
Rara wie was dit?

paridae | 29-08-09 | 19:00

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 18:56

Nou het nieuws zit mij in ieder geval in het bloed, maar het gaat er natuurlijk om hoe het gebracht wordt. En dan is SN niet één van mijn favorieten

LoopseTeef | 29-08-09 | 19:00

Ook geinig: "We zijn een moderne internetonderneming, sollicitaties kunnen daarom naar: (...)Postbus 37743(...)" Moet je dus weer iets op deaude beaumenschilfers gaan plempen en naar een stapel bakstenen sturen. Overigens zie ik een topic komen van de randdebielerige reacties...

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 18:59

Als je papier moet gaan sturen naar Amsterdam, moet je zeker zelf ook op sollicitatiegesprek in Amsterdam.
Als de hele procedure per post kan, dan is het nog net te doen.
Beter af en toe naar de brievenbus dan naar Amsterdam.
De stad van Lodewijk Asscher is nou niet direct de plek waar je naar toe wilt.
Bovendien, waarom solliciteren?
GS kan toch precies nagaan welke reaguurders over voldoende tijd beschikken om te reaguren en wie de meeste fouten verbeteren.
.
Beste reaguurder, wij van GS/SN, hebben geconstateerd dat je kennelijk op dinsdagavonden niets zinnigs te doen hebt. We zien dat je vaak de fouten uit de redactionele artikelen corrigeert, en verder niet veel te melden hebt.
Wij zoeken nog een freelance journalist voor de dinsdagavond en jij voldoet aan ons profiel. Je kunt dus ongeveer hetzelfde blijven doen, en krijgt er dan nog voor betaald ook.
Groeten, Ambroos

domheid regeert | 29-08-09 | 18:58

Ik ga ook een sollicitatiebrief sturen, of toch maar een poederbrief. Fuck! postzegels zijn op. Dan maar een comment

moddertje | 29-08-09 | 18:56

@ LoopseTeef | 29-08-09 | 18:50
Mwa, als het nieuws in je bloed zit, is het wel begrijpelijk dat er toch op aangeslagen wordt...

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 18:56

Vooral dat HBO+ is om je te bescheuren. Ze denken zeker dat HBO Haast Bijna Ontwikkeld moet betekenen.

Koos Knak | 29-08-09 | 18:55

BSE rundfunk | 29-08-09 | 18:50
Yep, die betekenis zit er ook in, ja....

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 18:54

"lees: commenters die het ook wel even willen proberen"
*Leest: € 5,70 afdragers.*
*Leest: Stemvee.*
Boeiende inkijk weer.

gentle giant | 29-08-09 | 18:51

Ze kunnen maar beter een extra topic invoeren, anders gaat dit geheid over de 1000 reaguursels, en hoe later het wordt, hoe meer het over GS zelve zal gaan, ik weet niet of Joris daar het geduld voor heeft.

koen_c_s | 29-08-09 | 18:51

Na 220 reacties op dit topic mag ik toch wel stellen, dat deze vacature hier dus echt niet geplaatst had hoeven worden. GS en SN schatten hun publiek duidelijk te laag in. Die gaan er zeker van uit dat, wie hier reaguurt, best wel zin zou hebben in zo'n klotejob.

LoopseTeef | 29-08-09 | 18:50

Moet ik geloven dat die spitsnieuws redacteurs hbo of hoger hebben of telt dat alleen voor nieuw personeel.

Want ik kan ook wel de hele dag op ctrl+v drukken.

legionaire | 29-08-09 | 18:50

Hallo Hoska,
.
Ik ben een beletterde vrouw en kan goed schrijven.
Voordat ik ga beginnen bij Spitsniels had ik graag wat persoonlijke informatie van mij.
Ik ben gemiddeld 9 dagen per maand ongesteld en ben dan echt niet te pruimen.
Ik weet dat jullie allemaal homosexafiel zijn, dus dan niet raar praten tegen mij.
Eerlijkheidshalve heb ik regelmatig last van gele vloed, groene vloed en rode vloed.
Ik verzoek daarom om geparfumeerde wegwerp-sponsjes op de vrouwendoos.
Mijn opvliegers heb ik nu redelijk onder bedwang, maar ik blijf wel onbetrouwbaar.
Ik verwacht desondanks deze ongemakken een prettige samenwerking tegemoet.
Mijn schrijfstijl laat zich het beste omschrijven als kudttrappen en ballendraaien.
Ik hoop daarom op een ruim budget voor de aankomende aanklachten en processen.
Ik zou zeggen: lets do it Hosk en wel gauw.
.
Referenties:
Voormalig eindredactrice bij Okkie en Taptoe
Correctrice bij Telefoonboek.nl
Eindredactrice Leen Bakker catalogus wintereditie
.
Hiske Peukenvreugd.


Peukenvreugd | 29-08-09 | 18:50

F von Zeikhoven 18:45
Van huis uit heb ik altijd al gewerkt.

Rest In Privacy | 29-08-09 | 18:50

99% vanuit huis.....nou, dan kun je inderdaad de getrouwde mannen vergeten. No-way dat die de hele dag bij moeder de vrouw gaan zitten.

azijnseikerT | 29-08-09 | 18:49

Je werkt voor 99% vanuit huis... Anticiperen op de Mexicaanse griep? Of bestaat de redactie uit introverte mollen?

moddertje | 29-08-09 | 18:47

@ Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 18:36
*Twitter ook maar weer 'ns aantrappen doet*

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 18:46

AUB graag iemand die zonder typo's kan schrijven!!!

D3fix | 29-08-09 | 18:46

@ BSE rundfunk | 29-08-09 | 18:37
Het had moeten zijn: van huis uit werken. Dat vanuit is campingzendertaal.
*heej, zag je die ook, Jaap?*

F. von Zeikhoven | 29-08-09 | 18:45

@loopseTeef
Kan allebei geloof ik. Kudt is het sowieso.

Rest In Privacy | 29-08-09 | 18:45

Wil je alle fouten in deze post ook weten, Hoxha?

Albert K. | 29-08-09 | 18:45

BSE rundfunk | 29-08-09 | 18:37

Volgens mij is het altijd nog: jij kunt. Jij cunt

LoopseTeef | 29-08-09 | 18:43

Wat moet ik me voorstellen bij zo'n redactiehok? Links zit er een te Jorissen en rechts een puisterige schoolverlater die geile foto's of filmpjes opzoekt? En ondertussen moet ik dan in een flitsend stukje gaan melden - heet van de naald - dat Willem Drees is overleden?

LoopseTeef | 29-08-09 | 18:41

@Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 18:36: Nee, Jan werkt nog per fax volgens mij.

Fleauxe | 29-08-09 | 18:40

foutje: "je kan 99% vanuit huis werken."
Wel kan: "je kan voor 99% vanuit huis werken."
Of: "je kan 99 procent vanuit je eigen woning doen".
-
In dit geval passen de woorden 'vanuit huis werken' echter niet meer.
Contaminatie.

Rest In Privacy | 29-08-09 | 18:37

Als je een goede neus voor hebt voor nieuws waar reaguurders lekker op los kunnen gaan en ook nog eens in staat bent om dat nieuws een beetje op te kloppen zodat reaguurders zich écht niet meer kunnen inhouden, ja, dan ben je geknipt voor deze vacature. Er zitten, getuige de dagelijks voorbijkomende items inzake totaal onbekende dames in bikini, al tietenkijkers genoeg in de redactie, dus dikke tieten zijn naar alle waarschijnlijkheid een groot pluspunt. Je moet er maar zin in hebben.

Schoorsteenveger | 29-08-09 | 18:36

@Fleauxe | 29-08-09 | 18:25
Heeft 'ie je al benaderd via Twitter?

Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 18:36

Tip: Mocht Jan Dijkgraaf solliciteren, niet aannemen. Einde tip.

Fleauxe | 29-08-09 | 18:35

"Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!"

Oh, dat zit erachter. Ik was al wat verbaasd. De laatste tijd ging het stukken beter, maar de afgelopen dagen was het weer treurnis troef.

Arrabinekoeterine | 29-08-09 | 18:35

Betreft het een parttime baan? Wel zo handig om te vermelden als jullie op zoek zijn naar een student.

Mr. Que? | 29-08-09 | 18:34

''Je weet feilloos op tien kilometer afstand de zoveelste hoax van real news te onderscheiden.''

Jaja, de huidige redactie is daar ook al lekker sterk in, de gemiddelde editie van HvNL komt met meer kwalitatieve berichten dan wat hier af en toe tussenstaat bij SN.

Bij deze solliciteer ik dus niet naar deze functie.

De groeten,

Gebruikersnaam | 29-08-09 | 18:34

Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw.

discriminatie???? als een ander bedrijf zo iets in een advertentie had dan werd er moord en brand geschreeuwd maar HBO+ kom op zeg? eerst beginnen met vmbo'ers die de Nederlandse taal niet eens beheersen en nu eisen stellen dat je een HBO'er wilt nou veel succes ermee

MM0591 | 29-08-09 | 18:33

"We zijn een moderne internetonderneming."
De server is zo traag als een tank in drijfzand, máár het is een modérne onderneming.

Fleauxe | 29-08-09 | 18:30

-1 Voor de gehele vacature... Pauper

PauperJong | 29-08-09 | 18:29

Zo, voor wat copy/paste werk op SN vraagt men tegenwoordig HBO+
Ga toch krassen, Hoxha.

Gravin v Kippenbouth | 29-08-09 | 18:29

Als Spitsnieuws mensen moet hebben waarom zoeken ze dan in het riool der Nederlandse taal?

moddertje | 29-08-09 | 18:29

... je kan 99% vanuit huis werken, meneer Hoxha?
Moet dat niet "kunt vanuit huis werken" zijn?

Ben ik nu aangenomen?

Jean Kleaut Balsac | 29-08-09 | 18:27

datbeloofikplechtig | 29-08-09 | 18:14
Ach, altijd nog beter dan eindigen bij de VIVA
*gniffelt om de beteuterde en beschaamde aanblik van een oud klasgenoot die na lang dralen eindelijk zijn huidige werkgever opbiechtte*

koen_c_s | 29-08-09 | 18:26

Ik accepteer geen vactures op die op internet gepubliceerd worden. Stuur maar een brief, dan zal ik er over nadenken.

BombieDeZombie | 29-08-09 | 18:26

Geachte Heer Hoxha,

Langs deze weg laat ik u weten geen belangstelling te hebben voor de functie.
Hoogachtend,

Fleauxe | 29-08-09 | 18:25

Sjesus en check die ENORME banner van ''Wil je ook in 6 weken 10KG kwijt''!

Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 18:23

@ Kruiddamp, opgeven voor aanmelding is een tautologie. Of ben je gewoon superextrabijzonderveel enthousiast?.
Verder heb ik niet de pest in. Ik heb toch borsten.

*sliep uit*

Eat more sushi | 29-08-09 | 18:21

@azijnseikerT | 29-08-09 | 18:18
Jij hebt net een USP van Spitsnieuws ontdekt! W00t!

Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 18:21

@(R)evolutie | 29-08-09 | 18:08
Koop een Apple. Moet ik ook nog eens een keer doen.

Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 18:20

Leeftijd en sekse discriminatie.
*mdi belt*

gentle giant | 29-08-09 | 18:19

Waar de neuq haal ik zo snel een postzegel vandaan?
In het geval ik zou willen reageren

Tobi | 29-08-09 | 18:19

Het leukste van spitsnieuws vind ik altijd nog de taalfouten, oudnieuwstopics, en de non-items. Anders is het net als een andere nieuwssite.

azijnseikerT | 29-08-09 | 18:18

Je HBO+ diploma halen en dan artikeltjes gaan tikken voor SpitsNieuws. FAIL

datbeloofikplechtig | 29-08-09 | 18:14

HOAX check www.spitsnieuws.nl/vacatures/
Staat er niet bij...
En net als ik al me bijbaantjes heb opgegeven, komen jullie met deze aanbieding.
Wat zijn alle arbeids-voorwaarden? Krijg ik een eigen koffie-machine?
Mag ik dan ook Dennis een knal verkopen?
En worden de verzendkosten vergoed?

00000111000111001111 | 29-08-09 | 18:11

DE secretaresse | 29-08-09 | 17:36
Zodiacje moet geregeld worden, u heeft inbreng hierbij.
Maar we dwalen/drijven af.
Vaarbewijs in bezit? Woonschip is 20+mtr.

Mongeaulie waarsguwt | 29-08-09 | 18:10

@-edit: we willen je niet eens-

Nee, jullie kunnen mij niet betálen. Dat is wat anders. Maar ja, kwaliteit heeft zijn prijs hè... Bovendien: hoezo "we"? Waar is die scherpe scheiding tussen SN en GS ineens gebleven?

Neon | 29-08-09 | 18:10

Maak er een interne vacature van. Dan wordt Joris eindelijk eens serieus genomen.

contrastvloeistof | 29-08-09 | 18:09

Leuk zo'n triootje errors.

(R)evolutie | 29-08-09 | 18:08

-weggejorist-

(R)evolutie | 29-08-09 | 18:07

-weggejorist-

(R)evolutie | 29-08-09 | 18:07

Hoe ziet het redaksie hok er eigenlijk uit?

(R)evolutie | 29-08-09 | 18:07

Eat more sushi | 29-08-09 | 17:45

Zucht! - Opgeven voor aanmelding.-

Beetje de pest in zeker over het boemerangeffect van je waardeloos opgestelde advertentie zeker?

Kruiddamp | 29-08-09 | 18:05

Heeft deze vacature trouwens iets te maken met de stijlloze poll rechtsboven?

Cookie8022 | 29-08-09 | 18:05

Dit is zoziezo iets voor mij, ben hardstikke goed in Nederlands!

PiK! | 29-08-09 | 18:04

Opleiding journalistiek = HBO- (of MBO+)

azijnseikerT | 29-08-09 | 18:03

@ikhouvanjemoeder
Tja, wie de bal kaatst...

Rest In Privacy | 29-08-09 | 18:03

Upgraden van het personeel bestand? hbo+
Werd wel tijd ook.

retezweeds | 29-08-09 | 18:01

Aha, zoeken jullie deze keer redactieleden die WEL foutloos Nederlands kunnen schrijven?

Sparky79 | 29-08-09 | 18:01

Er zitten volgens mij nogal wat reaguurders tussen die denken dat ze geschikt zijn. Erg misselijk.

Ikhouvanjemoeder | 29-08-09 | 18:00

99% thuis, verbaast me dan niks dat 99% van de bijdragen van het SN team een vmbo'er het schaamrood op de kaken zou fistfukken.

Fragony | 29-08-09 | 17:57

Er word in dit stukje heel hip gedaan alsof het een eer is om met zulke toffe boys te werken maar ik wed dat de huidige redactie een stel autistische losers bij elkaar is die bij elke vrouwelijke solicitatie over elkaar heen buitelen om op hyves naar foto's te zoeken.

Randy McRanderson | 29-08-09 | 17:56

Wat ik me vaak afvraag als ik Geenstijl topics lees: kennen jullie elkaar wel goed en mogen jullie elkaar wel? Hebben jullie een kantoor waarop jullie elkaar 5 dagen in de week zien en waar jullie dingen bespreken?

Dit valt ook op in het filmpje laats waar Dominique Weesie en Rutger elkaar ontmoeten: ze lijken elkaar nauwlijks te kennen. Rutger maakt alleen ''leuke'' grapjes tegen hem. Maar dit is ook maar één stom voorbeeld.
-edit we slapen zelfs in 1 bed -

de kudtkrantenjongen | 29-08-09 | 17:55

@ LoopseTeef | 29-08-09 | 17:42, ook mijn idee. die semipoepiejoepie insteek is pre-h1n1 waardig. Alsof in je blote clitje voor de cam zitten ook maar enige redactionele pre zou kunnen hebben. Dat Joris tussen zijn serverts dat nog wel eens een flamoesje op zijn beeldscherm tovert kan ik begrijpen, maar dat al die zogenaamde stoere patsertjes 2.0 met een tissue en een teiltje vrouwtjes nodig hebben als collega om contact te maken is wel wat beschamend.

Abugreip | 29-08-09 | 17:54

Laten ze bij SN eerst maar eens een goede spellingchecker aanschaffen.

JosVerbeek | 29-08-09 | 17:54

Solliciteren per brief is zo jaren 90, ik haak af!

OversteKarremans | 29-08-09 | 17:53

Je zou toch niet willen werken bij zo'n stelletje pismongolen, of wel soms?!

Rest In Privacy | 29-08-09 | 17:52

Betreft het een fulltime functie, of een parttime functie?

CYFAWS | 29-08-09 | 17:52

Hoxha
"Oh ja. Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!"
Slimme stijlfout door de maestro zelf ingebouwd...

JanRap | 29-08-09 | 17:51

@Schlagreaumtaerdt
Praten of typen?

DE secretaresse | 29-08-09 | 17:49

Bij de weg ; Ik kijk nooit naar tieten, ze kijken altijd naar mij.
En als ze naar me kijken, kijk ik mooi terug.
*stelletje brutale melkfabrieken*

Jackanders | 29-08-09 | 17:48

Tsja.....

contrastvloeistof | 29-08-09 | 17:47

@ Kruiddamp,

Je wilde je ' opgeven ' ??

Ik rust mijn Kees. *hoofschuddend keek zij niet, let op: NIET naar haar eigen borstjes*

Anygaytjes, Hox... Mijn mail was kut, agreed, maar ik heb dan ook heel andere kwaliteiten...*wink wink, nudge nudge*

Eat more sushi | 29-08-09 | 17:45

@DE secretaresse

wat is uw WPM?

Schlagreaumtaerdt | 29-08-09 | 17:44

''real news'' is feitelijk ook fout, daar de rest van het artikel gewoon in het Nederlands is.

Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 17:43

@ Jaap de Paap
Des te meer
taal- en tikfouten

Dat zijn stijldingetjes. Als we de geachte redactie daarmee lastig gaan vallen, worden ze echt manisch depressief. Het moet wel een beetje leuk blijven in dit land.

King of controversy | 29-08-09 | 17:42

Ook al zou ik tot de doelgroep behoren, dan nog zou ik zeggen: "hou die kudtbaan maar lekker voor jezelf." En dan de manier waarop men wordt uitgenodigd te solliciteren. Nu is duidelijk dat je echt een randmongeaul moet zijn om daar überhaupt te willen werken.

LoopseTeef | 29-08-09 | 17:42

@Uw Verzekeringsadvis
*naar de brievenbus met klauwhamer om mijn sollicitatiebrief naar News Media HR,Postbus 37743,
1030 BG, Amsterdam eruit te vissen rennen doet*

DE secretaresse | 29-08-09 | 17:40

Nou goede spelling is toch geen vereiste lijkt me. Of is de huidige redactie op andere punten geselecteerd?

omwenteling | 29-08-09 | 17:39

Hoxha probeert zijn edit FAIL van vanmorgen recht te lullen.
@Hoxha ''Geen tietenkijkers of ingeslapen debielnerds (lees: commenters die het ook wel even willen proberen)'' En wie denk je te bereiken met dit topic? Jan Dijkgraaf?
Ik denk dat Hoxha nu heel snel Stockton opbeld om een nieuw filmpjestopic te bakken. Het wordt hem een beetje heet onder zijn voeten.

Oswald C. Esquire | 29-08-09 | 17:39

Ik heb inderdaad gisteren gereageerd met een keurig nette reactie, dat ik mijzelf wil opgeven. Nu lees ik opeens dat diegene die per e-mail gereageerd hebben, randdebielen zijn! Ik ben een fatsoenlijk mens en van een dergelijke ongemanierdheid ben ik niet gediend. Ik ben dus meteen klaar met die toko!

Kruiddamp | 29-08-09 | 17:38

Eat more sushi | 29-08-09 | 17:31
LOL!

Jaap de Paap | 29-08-09 | 17:38

*broederdienst: out*

Jaap de Paap | 29-08-09 | 17:37

News Media HR
Postbus 37743
1030 BG Amsterdam

Geenstijlsteengeil
Dieenestraat 27
1800 Ak 47

Geachte News media Hr,

Bij dese Zolliciteer ik naar de vunctie journalist.
Ik hep een Hbo+ diploma dus ik voldoe in priesiepe aan de eizen.
Er stond bijvoorbeeld journalistiek, maar dat is een voorbeeld.
ik doe horeca en catering.
Ik weet ook hoe internet werkt, en ben giga goed.
Rss, hoax, powerpoint, word, Html, Hvj, Brb, Ik ken alles uit me duim, en ik schut het zo uit me mauw.
Mocht u intres hebben dan sta ik altijd klaar voor een bakske koffie.

M.v.g

geenstijlsteengeil | 29-08-09 | 17:37

@Sunnie1970 | 29-08-09 | 16:22
Nee ies web 1,5 !

boerenvla | 29-08-09 | 17:36

En dat er blootstiets gewerkt moet worden is drempelverlagend-technisch maar even weggelaten uit het rijtje eisen.

Jackanders | 29-08-09 | 17:36

King of controversy | 29-08-09 | 17:29
En dan is 'ie nog steeds fout.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 17:36

@Mongeaulie waarsguwt
Hoeveul péékáás? (DE zodiac)

*in vaarvaardigheid afgestudeerd *

DE secretaresse | 29-08-09 | 17:36

@DE secretaresse 17.29
Nee absoluut niet, maakt verder niet uit u bent aangenomen !

Uw Verzekeringsadvis | 29-08-09 | 17:35

Cupmaat vermelden op je applicatie?

reinaarden | 29-08-09 | 17:33

Ik den k dat ik wel een kans maak op die baan.
Mijn spelding is altijd zo ontzettend goed dat ik zelf ni meer weeer wat er staaat.

Braakbal | 29-08-09 | 17:33

Ik beloof dat ik niet naar mijn borsten zal kijken.

Eat more sushi | 29-08-09 | 17:31

schriftelijk solliciteren: zelfgeclaimde nieuwe media met een zuur papieren randje. heel goed jongens en meisjes van gs ^^

Abugreip | 29-08-09 | 17:30

U vaart mij naar het werk?
DE secretaresse | 29-08-09 | 17:04
Interessante gedachte, maar woonschip is te groot veur de grachten.
Maar is wel varend.
Voor woon/werk verkeer zal ik voor u een prettig zodiacje moeten regelen.
*biedt HUT inclusief vaarcursus aan*

Mongeaulie waarsguwt | 29-08-09 | 17:30

@Uw Verzekeringsadvis
U heeft nog een secretaresse nodig?

Met vriendelijke groet,

DE secretaresse | 29-08-09 | 17:29

" Oh ja. Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!"

Na "Oh ja" volgt een dubbele punt.

King of controversy | 29-08-09 | 17:29

Wat heeft dit nou met Geen Stijl te maken????

Jan Aaldrik | 29-08-09 | 17:26

pff flikker op met je HBO+. Dat heb je echt niet nodig hoor om stukjes van Reuters te vertalen en hier en daar een semi-grappige woordspeling er tussendoor te gooien.

Randy McRanderson | 29-08-09 | 17:26

Kan sollicitatie ook per telefoon en hoef je niet op locatie te werken?

anti-hangtiet | 29-08-09 | 17:26

ik heb pvda achtergrond en wil +180.000 verdienen

deafhaalchinees | 29-08-09 | 17:25

Vraagjes:

Loopt de vacature voor freelancer bij SN ook nog?
Hoeveel uur betreft deze vacature?
Kan je dit thuis doen, of moet je je elke dag melden bij een of ander gaar kudtkantoortje?

Schlagreaumtaerdt | 29-08-09 | 17:25

"Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen"
Als dat op papier moet worden ingeleverd, is jullie brievenbus te klein.
Maar fijn dat jullie van de tieten naar HBO+ gaan, goed beleidsvoornemen!

DavidC | 29-08-09 | 17:24

Geen mening in die Sp!its-stukjes? Hahaha.

Wat een brandhout is dat, zeg. En maar 'leuk' doen, en maar denken dat mensen zitten te wachten op hun populairdoenerige geblaat. Hun spelfouten. Hun sensatiebeluste kutstukjes.

HBO+? Triest, maar ik geloof het nog best ook.

Von Münchhausen | 29-08-09 | 17:24

Die achterlijke positieve discriminatie had ik niet verwacht van Geenstijl.
Een blunder.

BigBabou | 29-08-09 | 17:24

Als ik om een job verlegen zat, zou ik solliciteren. Het lijkt me best een leuke baan.

Jaap de Paap | 29-08-09 | 17:24

Ik vind W. Zuidberg trouwens wel ok op SN. Zijn bijdragen zijn je reinste poezie.

HoogToontje | 29-08-09 | 17:22

Salaris, wat voor auto v/d zaak, gratis laptop/mobiel/pensioen/zorgverzekering/wga/ongevallen/onkostenvergoeding etc. daar hebben ze het dus niet over, ga wel bij een echt bedrijf solliciteren, o nee kan niet heb al een bedrijf.

Uw Verzekeringsadvis | 29-08-09 | 17:22

Nou nou, het loopt wel storm he? Die tik- en taalfouten wil ik er best uitvissen, maar ik ga toch echt geen brief uitprinten en op de bus doen. Jullie weten me te vinden. En oh ja: ik ben duur.
-edit: we willen je niet eens-

Neon | 29-08-09 | 17:22

wat een vriendelijke advertentie .. klinkt als een echt leuk team wat ik graag zou willen versterken . NOT. Doen alsof je de beste bent komt zo onzeker over vind je niet ?

vicecity | 29-08-09 | 17:21

@ Loeki Knol | 29-08-09 | 16:54
Scherp, eigenlijk kan ik dus gaan solliciteren voor die job!
@ Jan Doedel Man | 29-08-09 | 16:59
Precies!
LeBerry | 29-08-09 | 17:11
Ik ben bang dat juist die personen bij SN worden aangenomen :)

S 2 de I 2 de R | 29-08-09 | 17:21

@ hoxa

Ik zou wel moderator willen worden op Geenstijl, vanuit thuispositie...

de kudtkrantenjongen | 29-08-09 | 17:19

@ kapotte_stofzuiger.

A-HA!
De redactie wordt gevormd door journalisten en studenten journalistiek.

Stiekem is het nog een student, die hoofdredacteur.

maayesteit | 29-08-09 | 17:19

werken er wel mensen met hbo + bij SN? Het niveau ligt zo laag dat het net een vmbo school lijkt.

wtfgebeurdhierdan | 29-08-09 | 17:19

Conan de Rabarber | 29-08-09 | 17:16
ik bedoel maar!

quackel | 29-08-09 | 17:17

Sokje | 29-08-09 | 17:15
Zou ik ook niet doen, lijkt me buitengewoon gevaarlijk. Jongen heeft het al zo druk he.. ;-)

LeBerry | 29-08-09 | 17:16

ik had een heel verhaal getypt, maar toen dacht ik: het kan ook geweaun zo: wat Leonidas | 29-08-09 | 17:08 zegt.

quackel | 29-08-09 | 17:16

En daar gaatie weer "Hockedames"... ze doen het erom, toch?

Conan de Rabarber | 29-08-09 | 17:16

LeBerry | 29-08-09 | 17:14
Ik wil Peters niet voor de voeten gaan lopen ;)

Sokje | 29-08-09 | 17:15

Spitsnieuwsgrammatica is een pre, en als je 300 typfouten per woord maakt ben je gelijk aangenomen.

Framoes | 29-08-09 | 17:15

Sokje | 29-08-09 | 17:14
Samenwerken doe ik dan bij voorkeur ook niet, omdat je meer tijd kwijt bent aan het herstellen van die bagger dan aan het geheel zelf in elkaar zetten van een beetje paper.

LeBerry | 29-08-09 | 17:15

kapotte_stofzuiger | 29-08-09 | 17:12

ik weet nu niet zo goed of ik nu moet lachen of keihard te huilen... Ik denk het laatste *snik, buuhuu*.

maayesteit | 29-08-09 | 17:15

@ Jan Doedel Man | 29-08-09 | 16:59
Jij is redacteur?

Loeki Knol | 29-08-09 | 17:15

Om de rest van de SN redactie te leren schrijven en spellen heb je toch écht een PABO juf nodig. En dat is nog steeds een MBO opleiding. Hoax!

Piekert | 29-08-09 | 17:14

Sokje | 29-08-09 | 17:12
Ik gok op Hoofdredactie.

LeBerry | 29-08-09 | 17:14

LeBerry | 29-08-09 | 17:11
vertel mij wat.. afgelopen jaar 'wetenschappelijke' rapporten van studenten nagekeken op taal- en spelfouten. Ongekend!

Sokje | 29-08-09 | 17:14

Sorry gemiste kans, ik heb een hoger nivo.

joyriders | 29-08-09 | 17:14

Waarom mag je niet in de comments solliciteren? Lekker modern!

HoogToontje | 29-08-09 | 17:14

Sorry Hoxha ik had je graag uit de brant willen helpen maar hoewel ik voldoe aan het gevraagde proviel zit ik met die tieten in mijn maag.
Met taalvouten heb ik ook geen moeite maar helaas
Dus volgende keer beter.

Groetjes en een fijn weekend.

dickel | 29-08-09 | 17:13

waar staat HR voor in "News media HR" ?

Sokje | 29-08-09 | 17:12

Verdere functievereisten:
- ziekelijk gevoel voor sensatie;
- niet bereid zijn aan hoor en wederhoor te doen;
- ongezonde obsessie voor alles wat met 'links' en 'buitenlanders' te maken heeft;
- bereid tot meelopen en nablaten wat men op straat en in de kroeg hoort en dit kritiekloos voor 'waar' aan te nemen.

Kyokushinkai | 29-08-09 | 17:12

S 2 de I 2 de R | 29-08-09 | 16:48
Dat HBO+ kunnen ze net zo goed weglaten. Zelfs op universitair niveau blinkt het uit van de ongeletterde debielen. Zo slecht gaat het dus nog niet op SN.. ;-)

LeBerry | 29-08-09 | 17:11

*roept iedereen met de kwaliteiten gelijkwaardig aan den Outer op vooral NIET NIET NIET NIET NIET te solliciteren*

Bij voorbaat dank!

maayesteit | 29-08-09 | 17:11

''Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!'' ..... op een ban.

geenstijlsteengeil | 29-08-09 | 17:09

Spits Nieuws is het reaguren niet waard.
Dus.

Teun van het Tuinpad | 29-08-09 | 17:09

*heeft gesolliciteerd via Twitter, maar dat was te modern.

kapotte_stofzuiger | 29-08-09 | 17:08

Ja zeg, ik neem aan dat de genoemde eisen voor het huidige SN team niet van toepassing waren. Wat een stelletje randdebielen daar zeg.

Leonidas | 29-08-09 | 17:08

@Mark van Leeuwen | 29-08-09 | 16:43
Wat is er mis met discriminatie? Dat de overheid het niet mag doen, oké, maar mag ik als werknemer zelf bepalen welk gespuis ik in dienst neem? Wat u onder discriminatie verstaat is niets meer dan goedwillende openheid; bespaart misverstanden.

David Hume | 29-08-09 | 17:06

Correct kunnen spellen is geen voorwaarde.

Liberty Wolfe | 29-08-09 | 17:06

koen_c_s | 29-08-09 | 17:04
Totdat ze mij binnenhalen. ;)

Sokje | 29-08-09 | 17:06

-weggejorist-

-Emile- | 29-08-09 | 17:05

Is het een bezwaar dat ik in Jaaps grote GS woordenboek sta met 'Dyslexieland' als omschrijving van SN?
Oh, en tieten heb ik ook niet.

Jackanders | 29-08-09 | 17:04

@Mongeaulie waarsguwt
U vaart mij naar het werk?

DE secretaresse | 29-08-09 | 17:04

Slim om het grote broertje Geenstijl even in te schakelen, maar er zit één flaw in het plan: ik zie nergens dat de redactie die er nu zit wordt geloosd. Die ene nieuwe redacteur wordt binnen twee weken knettergek als de oude prutsers alles weer in het honderd schoppen wanneer hij even geen dienst heeft. Succes ermee Hoxha/Ambroos.

Cookie8022 | 29-08-09 | 17:04

Sokje | 29-08-09 | 16:59
er is geen deadline, het is een doorlopende vacature, het personeel wordt namelijk voortdurend gewisseld wegens gebleken ongeschiktheid voor het vak, of enig ander beroep anders dan proefdier...

koen_c_s | 29-08-09 | 17:04

Rembo en Rembo-modus:
"...... Verdiensten zijn redelijk, maar dat wordt later meer....."
Dan kom ik wat later.

KidC | 29-08-09 | 17:03

Eindelijk een echt taalkundige redacteur op SN? Zal tijd worden.

Reykjavik | 29-08-09 | 17:02

... hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen, hoe meer kans je maakt....
Kans waarop, een -weggejorist-?
De huidige schrijvers kunnen slecht tegen hun verlies (en taalachterstand).
SN?
Nee, dankjewel.
Ik ben gelukkig met mijn huidige baan, SN staat bovendien slecht op mijn cv.
Next!

necrosis | 29-08-09 | 17:01

HBO+ !! was die eis er ook al voor de mensen die er nu werken?

VNA9216 | 29-08-09 | 17:01

Tik- en taalfouten? Ik zou me eerder zorgen maken over het grote aantal totaal niet op waarheid berustende feiten die regelmatig worden geplaatst in de nieuwsberichten op Spitsnieuws.

albundy_33 | 29-08-09 | 17:00

hey Hox, wat is de deadline van de sollicitaties?

Sokje | 29-08-09 | 16:59

@Loeki Knol | 29-08-09 | 16:54
Hij is geen redacteur bij een nieuws site (ga ik van uit anders heb je wel wat beters te doen dan bij geenstijl te posten). Dus hij is geoorloofd om een foutje te maken.

Jan Doedel Man | 29-08-09 | 16:59

-weggejorist-

peakyplunder | 29-08-09 | 16:57

Ghallo, iek wiel graag solliesietieren.
neederlands ies goeiste fak altijd gewees op sgool.
ik kan goed nieuws maak, echt waar.

Datdanweerniet | 29-08-09 | 16:57

HBO+... op TietNieuws. Wablief?

die ene van daarzo | 29-08-09 | 16:55

"Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw. "

Wat is dit voor seksistisch-oriënterende onzin?

medeklinkert | 29-08-09 | 16:55

@ S 2 de I 2 de R | 29-08-09 | 16:48
Het is "van der NederlandscheN taal"

Loeki Knol | 29-08-09 | 16:54

Ik vraag me af hoe ze weten of het mongolen zijn.
Tikfouten in de email zijn een teken van aanpassingsvermogen aan de bedrijfscultuur.

King of controversy | 29-08-09 | 16:54

Lijkt me een topbaan!! Zou het graag willen doen, maar ben er helaas niet de juiste persoon voor. Jaartje of wat terug, stond hier een adver over een baan bij Warner en Universal, lekker anti-piracy bezig zijn.. ik zal mijn NSB-jasje even uitdoen .. heb er op de stoel gezeten bij de hoge heren, was echt tof! Moest het helaas afleggen tegen DE man van (toen) BREIN in de laatste selectie ronde (just the two of us, lalala). Toch leuk geweest om er zo dicht bij te hebben gezeten, die job was goud.

Mooi_he_alles | 29-08-09 | 16:53

Studenten journalistiek.... Alleen maar rooie honden dacht dat we al genoeg Pravda's hadden in dit land.

Lucifer | 29-08-09 | 16:53

Tik- en taalfouten vinden op Spitsnieuws is nog makkelijker dan je schoenveters strikken...

Prnst | 29-08-09 | 16:51

Ze moeten bij de spits toch wel een beetje uitkijken dat ze geen al te professionele mensen binnenhalen. De knulligheid en incidentele hilariteit van het gepruts heeft ook z'n charme, sowieso geeft het weer wat om op te reaguren.
.
En wat taal- en overige fouten betreft had ik op het "Marokkanen blabla landgenoten" topic nog een goede tip achtergelaten die ik hier ook maar even wegzet, daar deze heel erg nuttig kan zijn.
.
@Redactie: (t.a.v. de epidemische vormen aannemende schrijf, interpretatie en vertaalfouten op spitsnieuws, zoals ditmaal de 30%)
Gedurende mijn "blauwe maanjaar" dat ik op het AJV-Tilburg heb rondgezworven was het onder mijn mede-studenten een goede gewoonte geworden om geschreven stukjes door een of meerdere klasgenoten door te laten lezen om eventuele over het hoofd geziene fouten te corrigeren.
Beter de sarcastische opmerkingen van een medestudent dan de rode pen van de docent, was het idee.
Misschien ook een ideetje voor jullie?

koen_c_s | 29-08-09 | 16:50

@ DE secretaresse | 29-08-09 | 16:48,
Mongeaulie woont op schip.
Biedt wel PER DIRECT MOOIE HUT aan met uitzicht op kabbelend waterrrr....

Mongeaulie waarsguwt | 29-08-09 | 16:50

Begin maar eerst met het ontslaan van al die prutsers die nu op SN een poging wagen.

Lummel | 29-08-09 | 16:50

@Mongeaulie waarsguwt
DE secretaresse woont precies 25 minuten met de auto (normale snelheid, maak daar een kwartier van met mijn rijstijl) van het kantoor af.

Maar U biedt een kamer aan?

DE secretaresse | 29-08-09 | 16:48

HBO+ en SN... WOEHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Als er helaas iets snel groeit en een totaal verkeerde weergave geeft van der Nederlandsche taal, dan is het SN wel. Zijn ze daar niet eerder op zoek naar een schoonmaker die de lege blikjes Best bier en huismerk-chips op gaat ruimen? Als ik zou moeten zeggen dat ik journalist ben bij SN zou ik me de ogen uit den kopf schamen... Succes met de nieuwe collega!

S 2 de I 2 de R | 29-08-09 | 16:48

"Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw." Jaja, ben benieuwd hoe die 'gelijke geschiktheid' wordt vastgesteld als er echt een lekker wijf tussen de sollicitanten zit.

Schoorsteenveger | 29-08-09 | 16:47

Zouden vrouwen taaltechnisch beter onderlegd zijn dan mannen of is het toch een wat meer voor de hand liggende reden dat de voorkeur naar een vrouw uitgaat?
Hoe dan ook, als je deze baan weet te scoren dan zit je gebakken 'for life'. Want gezien de kwaliteit van het werk van bijvoorbeeld Oost of Den Outer hoef je niet bang te zijn dat je d'r vanwege zeer bedroevende stukjes snel uitvliegt.

poursuivant | 29-08-09 | 16:46

als je kan copy/peesten en artikeltjes deur een translator kan halen ben je al een eind op de goede weg.

kneuterzak | 29-08-09 | 16:45

>"Je weet feilloos op tien kilometer afstand de zoveelste hoax van real news te onderscheiden."
Na alle missers van de huidige redactie lijkt me dat geen overdreven eis.
>"Oh ja. Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!
Ook dat lijkt me zeer nuttig. Kan die nieuwe kracht meteen aan rest v.d. redactie uitleggen hoe je de spellingchecker moet inschakelen.

Hoefnagel | 29-08-09 | 16:44

@CynicalBastard | 16:37
Ik vrees met grote vreze dat je daar in een kantoortje moet zitten.....;-(

fuckje | 29-08-09 | 16:44

Guus Dorst selecteert toch juist op vrouwen bij ONgelijke geschiktheid?

Loeki Knol | 29-08-09 | 16:44

Ach als je klabanus, piemol, deegroller, babaco, schennispleger, strapatsen en roede ineen stukje weet te proppen ben je al door naar de laatste ronde welke een feauteauxherkenningsquiz is met Shauna Sand, PH, Amy wijnhuis en die rooie lesbeau met dat MAN-wijf.

Lucifer | 29-08-09 | 16:43

"... gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw"... Discriminatie! Uitnodigend trouwens die vacature ...

Mark van Leeuwen | 29-08-09 | 16:43

ambroos heeft toch wel een punt Woerden babyface.
ik heb net mijn sollicitatie per rooksignaal verstuurd, als we dan toch oude media moeten gebruiken...
(wss hoor ik bij de groep "nog meer mongolen" )

weedo | 29-08-09 | 16:42

"Verdiensten zijn goed, daar hebben we het later wel over."

Dan ontbreekt er vervolgens nog: "Onderteken eerst dit blanco contract, dan vullen wij de rest later wel in."

Loeki Knol | 29-08-09 | 16:41

"Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw."
.
Dan moet je vooral de vacature op geenstijl zetten. Dus zo snugger zijn ze bij spitsnieuws ook weer niet...

Jan Doedel Man | 29-08-09 | 16:41

Oh ja. Hoe meer tik- en taalfouten je weet op te sporen op GeenStijl of Spitsnieuws, hoe meer kans je maakt!

spitsnieuws en taalVouten hahahaha veel te makkelijk

Metselateur | 29-08-09 | 16:41

Kwa tik- en taalfouten spant Den Outer de kroon.
Al kun je bij tik- en taalfouten nog denken dat het "per ongeluk" is gegaan, in het heetst van de strijd zeg maar. Maar gezien de lulligheid van zijn stukjes lijkt me dat niet het geval, en over de stijlfouten en foutief geplaatste komma's zullen we het helemaal maar niet hebben.

Andreas B. | 29-08-09 | 16:40

*pakt pen en papier*
Oké, gaat ie dan.

Geachte mijne heer Hohxa,

Uhm uhm...

Lets Kuttekrap | 29-08-09 | 16:40

Je werkt thuis of heeft Spitsnieuws een kantoor????

poepertje | 29-08-09 | 16:40

-weggejorist-

Woerden | 29-08-09 | 16:38

Gelijke geschiktheid? Tot twee decimalen achter de komma? Ik wist niet dat deze term na Paars nog toegepast werd.

Wanneer er twee gelijk geschikte vrouwen solliciteren wordt dan de meest vrouwelijk dame de functie gegund?

PatrickJumpen | 29-08-09 | 16:38

fuckje | 29-08-09 | 16:35 Erg web 2.0 bent u niet. Waarom zou u moeten verhuizen?

CynicalBastard | 29-08-09 | 16:37

*pen en papier pakken doet*
DE secretaresse | 29-08-09 | 16:33,
u komt dan ook in 020 wonen?

Mongeaulie waarsguwt | 29-08-09 | 16:36

Deze baan is mij op het mooie lijf geschreven, alleen jammer dat ik niet naar de Randstad wil. Mocht er ooit een dependance in Grunn of Fryslân komen, hou ik me van harte aanbevolen.
Met verschuldigde hoogachting,

fuckje | 29-08-09 | 16:35


Pardon: "je doet bijvoorbeeld een opleiding journalistiek" Dit riekt naar discriminatie! Onderscheid maken op basis van opleiding ist verboten! Bovendien doen alleen pubers die niet geschikt zijn tot zelfstandig nadenken dit soort opleidingen, dus ook nog discriminatie op basis van capaciteiten. Ik eis, op basis van een hogere opleiding kroegtijgeren ook in aanmerking te komen. Zo niet, stuur ik Bubba langs.

IJzervreter | 29-08-09 | 16:35

Voorkeur gaat uit naar een vrouw/ geen tietenkijkers..
Dus de dame in kwestie moet de gehele dag strak voor zich uitkijken en vooral niet naar beneden kijken?

koen_c_s | 29-08-09 | 16:35

Zoeken ze bij Spits eindelijk mensen die kunnen spellen en ook nog eens schrijven? Wat een briljant idee. Sterkte ermee!

count von ziegenpuss | 29-08-09 | 16:33

Ik ben vrouw, moet genoeg zijn toch?

*pen en papier pakken doet*

DE secretaresse | 29-08-09 | 16:33

"bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw"

Is deze vacature soms opgesteld door Guusje Nadorst?
Dit is discriminatie en dus tegen de grondwet (Art.1)

En daarnaast gewoon rete hypocriet aangezien Geen Stijl (Vuistdiep in Spitsnieuws) altijd op Links schopt wegens hetzelfde gedrag.

Hoxa, in de hoek met een kaasschaaf!!!

DK | 29-08-09 | 16:31

@ Hoxha, als ik het goed begrijp heeft Schrader dus een directe collega nodig. Hij lijkt vandaag immers de enige met dienst en uit uw vacature begrijp ik dat er een koffiehaalassistent wordt gezocht voor dit weekend...
Maakt Dhr. Schrader ook deel uit van de selectiecommissie?

H4rrie | 29-08-09 | 16:30

HBO+ ???
Die regel is zeker pas voor deze sollicitatie ingesteld?

Gewoon_Normaal | 29-08-09 | 16:29

Hbo+ om anp-feed een klein beetje om te vormen. is dat geen overkill?
Je bent trouwens de rekenfouten en flagrante onmogelijkheden in de laatste zin vergeten.

Blague | 29-08-09 | 16:29

@Hoxha
'Sollicitaties per e-mail nemen we vanwege de grote hoeveelheden randdebielen niet in behandeling.'

Op je Twittert staat dit: 'Mail me op hoxha@geenstijl.nl met cv en motivatie.' (twitter.com/hoxha/status/3622196285)
Beetje tegenstrijdig?
-edit: ja-

Der Frenk | 29-08-09 | 16:29

Ik vind het allemaal best, maar beginnen jullie dan langzaampjes ook eens met het wegwerken van het huidige zooitje analfabetische prutsers dat Spitsnieuws momenteel van "nieuws" voorziet ? Ben bang dat hun nieuwe collega anders wat overgekwalificeerd gaat worden als ik het bovenstaande eisenlijstje zie...

Vage_eddie | 29-08-09 | 16:29

guillermo14 | 29-08-09 | 16:22
Héél laag!

guillermo14 | 29-08-09 | 16:28

Niet te hoog mikken, mensen. Probeer eerst maar eens iemand te vinden die wél zijn studie VMBO heeft afgemaakt.

Lets Kuttekrap | 29-08-09 | 16:28

@ De Huisregel | 29-08-09 | 16:26
Hey. Niets tegen Zuidberg he?

H4rrie | 29-08-09 | 16:27

SN laat elke dag weer zien hoe moeilijk het is om ctrl-v en ctrl-c te gebruiken, enige snelheid er mee maken is helemaal moeilijk.

Steilloos | 29-08-09 | 16:27

Ik denk dat ik dan onder het kopje randdebielen val.

neqschotje | 29-08-09 | 16:26

"Ook snap je dat Spitsnieuwslezers niet zitten te wachten op je mening in berichtgeving"
Aah, dus de halve redactie van Spitsnieuws wordt ontslagen? En doe nog maar een eis: geen grappenmakers die denken super lollige grapjes te maken met synoniemen op 'piemel' of domme titels.

De Huisregel | 29-08-09 | 16:26

Hierbij solliciteer ik naar de functie van algemeen directeur. Ik verwacht u dan ook morgenochtend om 8 uur in mijn kantoor voor een verder gesprek.

Hellsmurfje | 29-08-09 | 16:25

Succes.

AlexxKindt | 29-08-09 | 16:25

Ze zoeken dus een taalnazie.

(R)evolutie | 29-08-09 | 16:25

Vereisten: ctrl+v en ctrl+c onder de knie hebben. En kunnen navigeren op anp.nl

Dachthetwel | 29-08-09 | 16:25

Is de wielrenclausule eruit? Dan wordt het ineens overwegenswaardig.

Matthias Reim | 29-08-09 | 16:25

Je hebt een goede algemene ontwikkeling.
Check

Ook snap je dat Spitsnieuwslezers niet zitten te wachten op je mening in berichtgeving, want die doet er niet toe.
No check

Gezien de samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw.
Ni check

Verdiensten zijn goed, daar hebben we het later wel over.
En de doorgroeimogelijkheden?

Sunnie1970 | 29-08-09 | 16:24

hahaha en mijzelf laten : onderkotsen, uitlachen, belachelijk gemaakt worden, voor lampelul uitgemaakt worden voor een paar duiten?
nee laat mij maar lekker die den outer belachelijk maken ipv zijn collega te worden.

weedo | 29-08-09 | 16:24

@guillermo14 | 29-08-09 | 16:22

Dank u voor het typen van hetgeen ik wilde typen. Een keer nalezen van wat je nou daadwerkelijk neer hebt gebrabbeld is vaak al teveel gevraagd.

Rest In Privacy | 29-08-09 | 16:23

Je opmerking vanochtend heeft geholpen Hoxha. Dit ziet er al een stuk minder mongool-trekkend uit.
Maar het klinkt teveel als werken en is dus niets voor mij. Succes he, met de procedure!

H4rrie | 29-08-09 | 16:23

ja... ik~!

Teddy_rukspin | 29-08-09 | 16:23

guillermo14 | 29-08-09 | 16:22
Hoe laag is die school precies?

Sangoni | 29-08-09 | 16:23

LOL, tik- en taalfouten zoeken op GeenStijl is monnikenwerk ;-)

jvlaam | 29-08-09 | 16:22

Hoezo niet mailen. je schrijft voor een website maar moet met dode bomen solliciteren? Is dat web 2.0?

Sunnie1970 | 29-08-09 | 16:22

Voeg a.u.b. ook even een taalcursus toe aan de sollicitatieprocedure, dan hebben wij lezers niet langer last van kromme tenen gedurende het lezen van de berichten op SN. Het taalvermogen van de huidige redacteuren is namelijk bedroevend laag en overstijgt nauwelijks het niveau van de lage school.

guillermo14 | 29-08-09 | 16:22

"...... Verdiensten zijn goed, daar hebben we het later wel over....."

Met St. Juttemis ? ?

drs. G. Flater | 29-08-09 | 16:21

Eindelijk, werd de hoogste tijd.

Twinklebrother | 29-08-09 | 16:21

Wat schuift het?

_Currysaus_ | 29-08-09 | 16:21

Zeiken in de comments is toch leuker.

Beëlzebul | 29-08-09 | 16:21

LOL@Hoxha

DE secretaresse | 29-08-09 | 16:21

Nah, ik houd het wel bij mn huidige job.

Nlz® | 29-08-09 | 16:19

"Geen tietenkijkers of ingeslapen debielnerds "
vanwaar dat beleidsommekeer ??

cabrão | 29-08-09 | 16:19

Ik dacht dat we geen dode bomen meer zouden gebruiken

broker20 | 29-08-09 | 16:19

Kan iek nog steeds oitkering trekken?

opzenhollands | 29-08-09 | 16:18

lol, klinkt iets beter.

Bluebook | 29-08-09 | 16:18

-weggejorist-

Izbut | 29-08-09 | 16:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken