Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pliesie wegwerkt erop los

de vw vento van de pliesie. kenteken: RZ-GS-92We maakten al eerder gewag van het bestaan van de zogenaamde superflitser. Dit doorgefokte exemplaar deed er werkelijk alles aan om bij z’n meerderen een wit voetje te halen. En hoe doe je dat. Welnu, gewoon jezelf vermommen als wegwerkert en schrijven maar. Geschrokken van alle commotie werd in allerijl besloten de diender voor de buitenwacht op de vingers te tikken. Want van zulke trucjes is de pliesie niet gediend. Woordvoerster Marleen Hanenberg kom er maar in. “De politie wil met open vizier de snelheidscontroles doen en zich niet bedienen van trucjes om overtreders te grazen te nemen. Al blijven de boetes natuurlijk wel gehandhaafd.” Helder verhaal, maar hoe zit het dan met die VW Vento die, wederom voorzien van een wegwerkersbordje en oranje hesje, gisteren langs de A28 werd gespot. Hanenberg: “Daarvan kan ik niks bevestigen.” Welnu Marleen, dan doen wij het toch gewoon...

Reaguursels

Inloggen

@agent
De wetgever en de wegbeheerder hebben een verantwoordelijkheid naar alle Nederlanders toe. Jong en oud, ziek en fit, dom en slim. De regels worden dan ook altijd met een veilige marge vastgesteld voor de zwakste schakel in de samenleving, immers de verantwoordelijkheid van de wetgever en wegbeheerder geldt net zo hard voor de zieke en hoogbejaarde Br3eZaH als voor de slimme professor die daarnaast ook ervaren rijinstructeur is bij het KLPD.
-
Dat vastgesteld hebbende durf ik de stelling aan dat het 's nachts om 03:00 volkomen veilig kan zijn om met 200Km/u over de A50 te cruisen. Bij onze Oosterburen wordt dit concept al sinds jaar en dag toegepast en met succes: minder ongevallen op autosnelwegen dan bij ons, want minder irritatie, dus minder halswaagstukken en bumperkleven.
-
En als we dan het milieu er als argument aan de oren bijslepen dan weet ik maatregelen die een veelvoud aan brandstof- en reistijdbesparing opleveren:
1. Autoluw maken van woonkernen werkt niet. De tests bewijzen het, de afgelopen jaren is het autopesten van menig gemeente een ware hobby geworden en er is geen kilometer minder om gereden. Weg met al die afsluitingen, inrijverboden, éénrichtingswegen en dergelijke. Gewoon de kortste weg van A naar Beter. Minder irritatie, minder opstipatie, minder ongelukken, minder reistijd, minder kilometers, minder brandstofverbruik.
2. Verkeerslichten nog eens kritisch bekijken. Beter afstellen, waar mogelijk "groene golf" toepassen, minder zinloos rood en zorgen dat het kruisingsvlak nooit langer dan 5 seconden leeg blijft. Eventueel rotondes waar nu een VRI staat.
3. Busbanen in de meeste gevallen opdoeken. Asfalt waar ééns per kwartier een lege bus over mag rijden, terwijl op de strook ernaast een file staat is behoorlijk milieubelastend. Daar komt nog eens bij dat de noodzaak voor een busbaan in de meeste gevallen komt te vervallen als deze strook asfalt wordt benut als tweede rijbaan. Immers zullen de files dan verdwijnen en kan ook de bus gewoon doorrijden.

Chiant | 26-09-06 | 19:57

R@lf 26-09-06 @ 17:34

Oostenrijk en Duitsland met Nederland vergelijken is hetzelfde als een Bratwurst en een broodje Unox vergelijken. In Oostenrijk en Duitsland zijn veel minder afslagen als in Nederland. Neemt niet weg dat er in het noorden en oosten best wat harder kan worden gereden. Zeker 's nachts.

Dwaaaas | 26-09-06 | 19:50

Mag ik in dezen wijzen op de omgeving Otterlo, Schaarsbergen, Hoenderloo, Ede. Daar is een flitsert actief die wannabe-militair is en zijn radar op driepoot aanziet voor mitrailleur op affuit getuige het camouflagenetje dat hij er overheen drapeert.

Chiant | 26-09-06 | 19:21

@ agent

Ik spreek me niet tegen, je moet aleen begrijpend lezen snor.

R@lf | 26-09-06 | 17:40

@ agent

Dat is nu juist waarom jij bij de politie zit. Dan moet je altijd op de regeltjes letten. Maar je hebt gelijk hoor.

@ groenteman,

Jij schreef: "..... hoewel dat zeer onwaarschijnlijk is." Daar haak ik op in, in eerste instantie. Dat gaat dus over het verband tussen snelheid en ongeluk.
Dat de impact bij hogere snelheden groter is, daar ben ik het mee eens.

De uitleg over de theorie vat je ook verkeerd op. Ik bestrijd niet de natuurlijke wetmatigheden, echter wel de theorie waarbij slechts rekening wordt gehouden met deze natuurlijke wetten, zonder praktische problemen daarin te betrekken. Dat ik dit weer helemaal moet gaan uitleggen, zegt eigenlijk weer meer over jouw verstandelijke vermogens.

Ook in Oostenrijk is er onlnags een test afgerond, waarbij je op een bepald stuk snelweg 160 km/h mocht rijden. Test is geslaagd.
www.tempo160.at/

R@lf | 26-09-06 | 17:34

Ik ben vanochtend nog door de plietsie aangereden..
was een underkoffer auto merk seat..
helaas hebt ik een trekhaak op mijn Hummer ..
dus de plietsie is ff KO..
plietsie zat ff niet op te letten .. zijn telefoon ging..
niet handloos...
tja...
Rij met je hart houdt afstand.. ook plietsie

Hugo de Payen | 26-09-06 | 17:20

@ R@lf
hijsnaptutniet.
Ik zeg dat als de kans op een ongeluk niet toeneemt met een hogere snelheid, het risico desondanks wel toeneemt: de gevolgen van een ongeluk met hogere impuls zijn namelijk desastreuzer.
Massa * snelheid = impuls is geen theorie, dat is per definitie zo. Als je dat niet begrijpt dan kun je dat heel eenvoudig testen door hagelsteen met 40 km/u tegen je aan te laten komen en daarna een treintje met diezelfde snelheid te koppen... (het zou je waarschijnlijk goed doen)
en actief rijden met hoge snelheid.... Doel je nu op Richard?

groenteman | 26-09-06 | 16:58

@R@lf
Laatste zin is een rare.
Of: het is logisch dat leeghoofdigen blind vertrouwen...
Of: het is bizar dat welkdenkende blind vertrouwen op...
En: staatpropaganda van de overheid (pleonasme)

Je eerste alinea spreek je zelf weer tegen met je tweede.

Verder: prima bijdrage!

agent 327 | 26-09-06 | 16:14

@ groeteman,

Hoe verklaar je dan dat er in Denemearken, nadat de max. snelheid met 20 km/h per uur omhoog is gegaan, er nadien 25% minder ongelukken zijn gevallen. ?

By the way, theorie en allerlei modellen formules kunnen nog allemaal zo mooi zijn, de praktijk kun je helaas niet in een model stoppen. Iedereen dacht dat de files minder zouden worden bij die trajectcontroles. De snelheid wordt verlaagd en dat bevordert de doorstroming was de gedachte. Het blijkt dat er nu meer files staan omdat de linkerbaan niet tot nauwelijks wordt gebruikt.
In theorie ziet het er fantastisch uit, in de praktijk werkt het voor geen meter.

Hetzelfde geldt voor de snelheid. In theorie lijdt een hogere snelheid op meer ongelukken. Maar wat nu als men in de praktijk bij lage snelheden ongeintresserd aan het autorijden is en dus niet oplet, en daarentegn wel actief met het autorijden bezig is bij hoge snelheden. Dat kun je testen in de praktijk en is moeilijk te vangen in een theorietje over massa * snelheid = impact.

Blijf het bizar hoeveel leeghoofdigen blind vertrouwen op de staatspropaganda van de overheid!

R@lf | 26-09-06 | 15:59

Bij ons in groningen is ook zon homo

Crimedevil | 26-09-06 | 15:54

@agent heb nooit gezegd dat het wat dan ook rechtvaardigd. het is alleen hypocriet, heel erg hypocriet. Word je ingehaald met 160kmph (zonder sirenes) en dan gaan vertellen dat je geen 140 mag rijden... beetje vreemd als ze zelf nog harder rijden maar goed. Het was toch zoooo gevaarlijk (aanvaardbaar risico zeker, maar wie bepaald dat, die universitair opgeleide KLPD'er?)?! :P Wat betreft die frustraties... daar wil je niet aan beginnen denk :), tenzij je de wereld recht kunt krijgen en hier en daar wat van m'n historie kunt verwijderen.

groenteman: kan moeilijk verwoorden wat ik denk, daarnaast, al zouden we 12 pagina's vollullen was het probleem nog niet omschreven in de mate dat het een probleem is. Te complex... Te hard rijden is een keuze (bij mij altijd bewust en zelfs berekend op de hoogte van de boete... risico aanvaarding zeg maar veel mensen die ik spreek rijden zo, ze bekeuren heeft dus ook geen enkele zin wat meteen een nieuwe discussie zou kunnen starten :D, andere criminelen doen dat tegenwoordig ook he... de pliesie is hier binnen 15 min, pakkans als we binnen 5 min weg zijn = ~4% is acceptabel = huis leeg roven).

Ik kap d'r mee :) heb betere dingen te doen. Wil je toch wat kwijt, plak @gmail.com achter die nick en het komt goed.

freaky2000 | 26-09-06 | 15:53

Dan nog even een misverstand de wereld uit, voor diegenen die zeggen dat snelheid niet meer ongelukken veroorzaakt. Hoewel dat natuurlijk zeer onwaarschijnlijk is, stel even dat het waar is... STEL.
Het risico dat je neemt door een hoge snelheid neemt dan evengoed toe: risico is namelijk 'kans' x 'gevolg'. STEL dat de kans op een ongeluk niet toeneemt, het 'gevolg' van een ongeluk is wel veel groter met een hogere snelheid. namelijk want de impuls van een botsing wordt bepaald door massa en SNELHEID.
Hierbij dient nog te worden aangetekend dat de weg openbaar is. Dat betekent dus dat je niet zelf mag bepalen hoe hard je wilt rijden, want de weg is van ons allemaal (zelfs al rijd je geen auto). Als je dus te hard rijdt geef je anderen onterecht een hoger risico door zich op de snelweg te begeven...
Trouwens... FUCK VERTEGENWOORDIGERS...

groenteman | 26-09-06 | 15:31

Jemig Freaky... Ik kan me voorstellen dat je hard moet rijden. Als je zo lang van stof bent heb je iedere minuut natuurlijk nodig!

groenteman | 26-09-06 | 15:19

@freak
Ben met je eens dat middelen het doel wel eens kunnen verwarren. Kan me voorstellen dat zo'n blik-op-de-weg-auto de overtreder opjaagt. Maar, verandert dat iets aan het punt? Ik zie er in elk geval geen rechtvaardiging in. Je zult je frustraties ergens anders moeten botvieren. Ik zou zeggen: koop een PS2 en ga lekker racen!
Darnaast: ik zou me afvragen waar dat soort frustraties vandaan komen.

agent 327 | 26-09-06 | 15:18

@ed, tja, het zijn vaak ook benamingen voor mij :D en ik ben inderdaad in overtreding, dat boeit me ook niet zoveel zoals ik al zei. Heb de pliesie meerdere malen nodig gehad in m'n leven, en dan zijn ze er nooit zoals ik al zei. Daarnaast heb ik steeds meer het idee dat de politie iets moet zijn wat rendabel is (en zich dus meer bezig houd met geld verdienen dan wat ze werkelijk moeten doen).

@agent 327, tja nederland en discipline :) maar ja van het omgekeerde worden we ook frusti. Als ik niet zelf mag denken/anticiperen (wat blijkbaar veelal al niet mag) raak ik daar redelijk gefrustreerd van.

Aan beiden:

Snelheid is de moeilijkste regel van de verkeersregels, het is nl. de enige die je kunt breken zonder meteen het hele verkeersbeleid over hoop te gooien. Het zou erg lastig worden als ik m'n eigen voorrangsregels had oid. Anticiperen op snelheid is ook moeilijk. Veel mensen weten niet of je gaat remmen of zo'n aso bent die door gaat rijden, waardoor verkeer vaak ook onnodig opgehouden wordt door mensen die wachten terwijl ze eigenlijk voorrang hebben. Maar ja dat is alweer voor meerdere interpretaties vatbaar. Je kunt zoiets ook onzekerheid noemen bijv.

Heb trouwens nog een vraag 'agent 327'. Ben ooit bij arnhem bijna aangehouden door een impreza (je weet wel, zo'n race wagen voor op de weg). De impreza zat op m'n bumper (gewoon echt op m'n bumper d'r zat geen 30cm tussen) met 150kmph (ja ik reed te hard, 3de baan, op 2de baan 3 vrachtwagens aan het inhalen dus kon ook niet naar rechts en als ik iets haat is het wel bumperkleven als ik toch geen kant op kan... dat is het onmogelijke vragen... bovendien reed toen een caddy die gaat gewoon niet harder :D) anyways wordt dus even later ingehaald door die impreza, steek netjes m'n langste vinger op (ben niet gediend van bumperkleven als ik niet onnodig links rij danwel niet kan uitwijken, voor de rest ga ik netjes aan de kant niet zoveel moeite mee) zie netjes mevrouw aan de rechtkant een schrijvende beweging naar me maken. En ja hoor, bordje 'stop politie' komt omhoog, mooie undercover wagen. Bordje ging meteen weer plat (en maar goed ook had ze echt aangeklaagd voor boetes schrijven terwijl ze zich zelf niet aan de regels houden) en impreza ging verder. Verderop mooie mercedez aan de kant (inmiddels file) krijgt bonnetje. Denkt toch niet dat die pliesie netjes in de rij gaat staan he? Neuh, die gooien de auto in z'n achteruit en knallen zo die invoeg strook af.

Nu de vraag dan he... In hoeverre heiligt het doel de middelen? Want je kunt wel zeggen dat het gevaarlijk is, maar zoals die pliesie-auto reed classifeer ik ze normaal onder super-aso en ze doen het zelf ook (en dan nog extremer ook). Politie mag blijkbaar alle regels overtreden om mensen te vangen voor te hard rijden. Zelf ooit een politieman gesproken die zei dat ze zelf standaard 150 rijden om mensen in te halen (was gewone klpd/politiewagen) want mensen komen daar natuurlijk niet te hard voorbij, maar goed, is ook niet conform regels lijkt me.

freaky2000 | 26-09-06 | 15:04

@freak
Nog iets: als nederlanders er de discipline voor hadden, dan had ik stuk minder moeite met zo'n oostenrijks voorbeeld (even afgezien van milieu-effecten). Maar zie jij in nederland een flexibele regeling werken. max 160 wordt dan altijd 180.

agent 327 | 26-09-06 | 14:20

@freaky
zijn dat allemaal hokjes? (droplul, domme mongool etc..), ik dacht dat dit gewoon wat losse benamingen zijn voor het fenomeen freaky :))
maar als iedereen nu vanuit zijn eigen beleving zijn of haar eigen regels op gaat stellen,dan wordt het natuurlijk een grote zooi. ergens moet je de grens stellen. dat deze misschien verkeerd is gesteld neemt niet weg dat je in overtreding bent.

ed.. | 26-09-06 | 14:13

Koos Spee is een Wim Heitinga !!!

Dr R. Clavan | 26-09-06 | 13:59

@freak
Ik kom vrij veel in AT en Karinthie. Stuk rustiger dan bij ons, of niet?
Daarnaast: onderbouwen van dit soort data is altijd moeilijk te onderbouwen (lees ook: 160km in AT) omdat je allerlei variabelen niet kunt uitschakelen. Dan kom je weer bij jouw drie verhalen.
Tenslotte: als je alleen op verkeer kan richten als je te snel rijdt, dan wordt het misschien tijd voor een bezoekje aan de huisarts (concentratiestoornis). Het gaat in het verkeer niet alleen om jouw veiligheid maar ook die van anderen. Voorspelbaarheid van gedrag is daarin heel belangrijk.

agent 327 | 26-09-06 | 13:58

Ach liever mun zus als hoer dan een agent als mijn broer

alpenzussie | 26-09-06 | 13:53

@ed.. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik veiliger rijd als ik doorrijd (wat wettelijk gezien te hard is meestal). Dan houd ik me nl. met verkeer bezig en niet met chickies in auto's naast me danwel met de radio, m'n mobiele telefoon of het interieur van m'n auto. Daarnaast heb ik wel degelijk naar me zelf gekeken en snap nog steeds niet waarom de pliesie wel tijd heeft om mij te flitsen (overigens betaal ik netjes hoor daar gaat het niet om), maar als ze 400m verderop staan als ik net overvallen ben hebben ze geen tijd om ff mee te gaan kijken of die mongeaul d'r nog rondloopt. Is te gevaarlijk... tja, echt pliesiewerk kost geld en brengt risico's met zich mee en zoals wij allen weten zijn risico's onaanvaardbaar in de maatschappij. En daar word ik nou zo misselijk van ed. Als ze echt iets kunnen doen zijn ze d'r meestal niet. Als ze dat op orde hadden zou ik d'r helemaal niet zo wakker van liggen. De pliesie is niet echt meer voor onze veiligheid heb ik het idee, het is meer voor het spekken van de staatskas op de meest makkelijke methode die er is. Hardrijden is nl. helemaal niet gevaarlijk (lomp rijden wel en lomp hardrijden is nog veel gevaarlijker). M.b.t. hokkies, komen ze 'droplul', 'man uit de echte wereld' (waar leef jij dan?), 'kinderachtige jankerts', 'die gozert die naar de leraar ging', 'domme. domme mongool'. En daarnaast ed, het hele leven heeft maar 1 basis, en dat is je eigen beleving. De rest is bijzaak, al dan niet relevant. En alles is gekleurd ed, ook jouw mening. Waar er 2 discussieren zijn er altijd 3 verhalen, persoon1, persoon2 en de waarheid.

@agent 327 M.b.t. het onderzoek... bullshit kijk -> www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.ph... ze geven het zelf ook al aan "De organisatie _VERMOEDT_ dat veel Nederlandse ongelukken zijn voorkomen dankzij lagere snelheden." geen enkele onderbouwing dus, dus mooi door naar het hoopje statistisch prutswerk dat klakkeloos wordt overgenomen door tegenstanders van harder rijden. Het enige valide punt wat er nog is is milieu (en dat wordt tegenwoordig ook vaak aangedragen als voornaamste reden). Maar ja, als we echt willen, rijden we binnen afzienbare tijd milieuvriendelijk, we willen alleen niet. Das slecht voor landen als irak (enige economie die ze hebben is olie) en de mensen met veel geld en macht in de olie-industrie zitten daar natuurlijk ook niet op te wachten.

freaky2000 | 26-09-06 | 13:42

Moet deze agent niet eens normaal gaan werken, bijvoorbeeld de autoinbrekers vangen, waarvoor ik nu al 8 x aangifte heb gedaan.

vandalicus | 26-09-06 | 13:18

Tising 26-09-06 @ 11:42
Pruts wel eens wat voor een opdrachtgever.

r@face | 26-09-06 | 13:12

Als de meeste weggebruikers beter konden anticiperen en zich wat socialer opstellen, dan waren er minder ongelukken en irritaties.

Hardrijden en rijden is een wereld van verschil. Hardrijden kan iedere mongeaul met dikke glazen, maar rijden kan niet iedereen!.
Als iemand hard wil rijden moet ie dat zelf weten, maar bedenk dat het juist de hardrijder is die beter moet anticiperen, omdat je niet kan verwachten dat iedereen sneller moet gaan rijden.
En dan niet lopen janken bij de pliesie als je een bekeuring krijgt, want dat hoort nu eenmaal bij het spel.

puntkop | 26-09-06 | 12:50

Van nu.nl
Aantal verkeersdoden in Nederland fors gedaald

Uitgegeven: 26 september 2006 10:41
Laatst gewijzigd: 26 september 2006 12:01

BRUSSEL - Nederland behoort tot de Europese top van landen waar het verkeer snel veiliger wordt. Het aantal verkeersdoden is hier met 25 procent gedaald tussen 2001 en 2005. De Nederlandse afname komt op de zevende plaats van 27 Europese landen. "Opmerkelijk, omdat in Nederland na Malta al de minste verkeersdoden vallen omgerekend naar het aantal inwoners", concludeerde de Europese organisatie voor Veilig Verkeer ETSC dinsdag.

De organisatie vermoedt dat veel Nederlandse ongelukken zijn voorkomen dankzij lagere snelheden. Nogal wat stadsgebieden hebben het maximum verlaagd van vijftig naar dertig kilometer per uur.

agent 327 | 26-09-06 | 12:35

@Teen
Doodrijder?

agent 327 | 26-09-06 | 12:31

Dikke prut 26-09-06 @ 11:56
Sinds wanneer is werken voor je geld een kernmerk van elite. Volgens mij ben je een doodgewone arbeider.

Teen | 26-09-06 | 12:29

@Prut
Om 10.18 reken je je tot een massa en om 11.00 hoor je tot de elite. Wel knap eigenlijk.

agent 327 | 26-09-06 | 12:28

-weggejorist-

Michiel van den Berg | 26-09-06 | 12:23

@Prut
Als je met je auto nog naar klanten toe moet, dan komt dat niet over als elite.
Elite hoeft zich niet op de borst te kloppen dat hij elite is.

agent 327 | 26-09-06 | 12:19

Goede zaak, irriteer me al jaren aan die opgefokte civic boy`s die a-sociaal rijden.
Doorgaan met die aktie, meer camera`s en meer verborgen.
Laat ze maar bloeden die klootzakken.

Fuzzy-de-Bear | 26-09-06 | 12:09

Iedereen die te hard rijdt moet niet zeiken doe ik ook niet.... je zet je auto op de zaak en zegt dat er werknemers in rjiden.. probleem opgelost die turk die bij me werkt heeft niet eens een rijbewijs maar wel al 4 a 5 prenten :P

[G]eenstijl | 26-09-06 | 11:59

@ Teen

Ik werk tenminste voor mijn geld en verdien mijn geld met hardrijden ipv elke maand op mijn socio slippers naar het gemeentehuis te sjokken voor mijn uitkering. Elite = right here, right now baby !

Cool he, van mijn hobby mijn werk gemaakt. Speed rules ;-)

Dikke prut | 26-09-06 | 11:56

@r@face 26-09-06 @ 11:33
ben jij goed in fotosoepen????

Tising | 26-09-06 | 11:42

@r@face 26-09-06 @ 11:33

HAHAHAHAHA@
"Trouwens van mij mogen ze zo'n sticker op een flitswagen plakken. Als het maar over de lens is!"

Ja idd volplakken die handel!!!

Tising | 26-09-06 | 11:41

@freaky2000
nu doe je het weer; waarom krijg ik wel een boete terwijl iemand anders ook stoute dingen doet en die wordt niet bestraft.. is je vroeger nooit geleerd dat je eerst naar jezelf moet kijken en dan naar een ander.. jij was zeker die gozert die naar de leraar ging wanneer iets wel fout gerekend was bij jou, maar niet bij de ander (dus de ander een lager cijfer, freaky ook weer tevree).. en hokjes denken? waar stop ik jou in een hokje?

ed.. | 26-09-06 | 11:41

@Tising 26-09-06 @ 11:04
Geen idee. Een nummerbord is zo op iedere auto te fotof*cken. Als je op flistservice kijkt, staat die auto in een beetje vreemde hoek om te flitsen.
En als het al een flitser zou zijn, dan zat er niet een sticker "werkverkeer" op. En daar ging het volgens mij om in dit bericht. Trouwens van mij mogen ze zo'n sticker op een flitswagen plakken. Als het maar over de lens is.

r@face | 26-09-06 | 11:33

@ed je snapt heel het punt niet.

Je bent net zo gepassioneerd over jouw mening als ik over de mijne. Punt is dat jij nog in de illusie leeft dat je de wereld jouw mening kunt opdragen en ik em alleen maar ventileer. En ja, het lucht op ja :P

Heb nooit gezegd dat je zo'n socio-lul was. Bij het woord droplul was ik die illusie al kwijt.

En ik zeg niet dat ik te hard mag rijden. Ik zeg dat ik het doe. Ben het alleen niet eens met die boetes. Waarom niet? Omdat het niet eerlijk is. Mensen die met 60 invoegen zijn een groter gevaar dan mensen die met 130 invoegen. Toch krijgt alleen de laatste groep een boete. Er zijn veel meer ongelukken door geen voorrang verlenen. Toch zie ik ze daar nooit op controleren. Veel mensen worden van de zebra's afgereden, toch zie ik ze daar nooit op controleren en zo kan ik nog wel even door gaan. Het hele punt is dat het er erg sterk op lijkt dat dat flisten maar voor 1 ding goed is, en dat is _makkelijk_ extra geld ophalen. Het lijkt er helemaal niet op dat het goed is om de veiligheid te vergroten (erger nog, als ik soms die noodstops zie bij flitsers verlaagt het de veiligheid eerder).

En doe je adres ff, zodra ik me 206 om een muur parkeer mag jij me d'r af komen schrapen. Neem je je hark mee?

Overigens beticht je graag van hokjes denken, maar je doet zelf niets anders (niet dat ik je dat echt kwalijk neem, we helemaal allemaal ons hokjes denkwerk, helaas zit de mens zo gewoon in elkaar, ook al doen we graag of het niet zo is).

freaky2000 | 26-09-06 | 11:32

@freaky
jij en ik? oh ik snap hem, ik ben zo'n socio (?) en jij de man uit de echte wereld.. als je m'n commentaren ff gelezen had, kon je concluderen dat het mij geen ene malle moer uit maakt als jij te hard rijdt, maar kom aub niet aan met bovenstaande redenen waarom jij wel te hard mag rijden en betaal die boetes als een man... en je hebt wel gelijk, voor kinderachtige jankerts zoals jou heb ik geen respect nee, misschien als je vanmiddag je twee-nul-zesje (*proest*) tegen de tunnel bij de A16 parkeert wat meer..

ed.. | 26-09-06 | 11:25

@ed
Het grootste punt wat ik duidelijk probeer te maken, droplul, is dat jij en ik het probleem zijn. Jij en ik hebben nl. compleet verschillende belevingswerelden en derhalve kunnen wij _NOOIT_ (<- dat is te klein) op elkaar anticiperen. Dat is meteen het hele probleem met deze wereld. Ook al propageerd onze overheid respect bij het leven, hoe graag ze het ook willen, jij en ik zullen NOOIT respect voor elkaar hebben.

freaky2000 | 26-09-06 | 11:16

@PietdePaljas
bij elke flitser langs de weg staat een auto met een agent. Deze zou dus ingezet kunnen worden voor de taken zoals ik eerder beschreef. Bij Flitspalen gaat dit inderdaad niet op. Is het haalbaar? Wel als we veiligheid voorop stellen ipv geld...

amsmad | 26-09-06 | 11:13

@amsmad
vinkeslag, en u?

ed.. | 26-09-06 | 11:12

@freaky2000
domme. domme mongool... ja ik rijd misschien te hard, maar ik ben ook een goede chauffeur... ja ik rijd misschien te hard, maar anders val ik slaap... ja ik rijd misschien te hard, maar ik rijd al 2 jaar schadevrij.... ja ik rijd misschien te hard, maar ik weet wel hoe ik moet ritsen... ja ik rijd misschien te hard, maar ik stop wel voor een zebrapad....
kom es met een steekhoudend argument droplul, dit geneuzel heeft maar een basis, en dat is jou eigen beleving en geen enkele reden om ook maar 1 km te hard te mogen rijden.

ed.. | 26-09-06 | 11:10

@ amsmad 26-09-06 @ 11:03
Lijkt me een ideaal plan wat jij daar voorstelt, maar het is de vraag of dat haalbaar is (personeel!) . Flitspalen vervangen een taak van de politie; snelheidscontroles. Zodat ze meer tijd hebben om 'boeven te vangen'. Wanneer je ze allemaal weer in de auto zet langs de wegen, zal dat weer ten koste gaan van andere taken.

PietdePaljas | 26-09-06 | 11:10

freaky2000 26-09-06 @ 10:56
Amen, vermoeidheid is de reden dat er ongelukken gebeuren, niet het hard rijden. Bovendien is een botsing niet eens per definitie de schuld van de harde rijder...

Der Lehrer | 26-09-06 | 11:10

@ Ed
Ik was vooral benieuwd waar je die kampercaravan vandaan haalde... en die weedplantage... Of is dat nu eenmaal jouw wereldje?

amsmad | 26-09-06 | 11:05

Dikke prut 26-09-06 @ 11:00
Ok, hou je je voortaan dan netjes aan de regels? Zodra voor je de elite in zicht is (een jaartje of twintig wachten nog) praten we verder.

Teen | 26-09-06 | 11:05

@r@face 26-09-06 @ 11:01
Tis wel een flitswagen of zijn het extra schijnwerpers aan de voorkant?

Tising | 26-09-06 | 11:04

@PietdePaljas
Er zijn wel degelijk betere alternatieven! Bijvoorbeeld alle flitsers vervangen door politie in onopvallende auto's. Die kunnen op alle overtredingen letten en ze ook menselijkerwijs beoordelen waardoor iemand die een keer met 130 inhaalt niet meteen de klos is. Deze oplossing brengt echter lang niet zoveel geld op en daar wringt de schoen. Ergo, het huidige flitsbeleid is gericht op geld verdienen en niet op de veiligheid verhogen.

amsmad | 26-09-06 | 11:03

Oh en dan vergeet ik het voornaamste nog. Mensen die _DENKEN_ dat ze haast hebben. Bij driebaans wegen stug op baan 2 of 3 blijven plakken (rechts is immers voor vrachtwagens toch?!) en inhalen met 0.5kmph verschil.

Moet het eigenlijk eens filmen. Zelf kom ik nogal eens op de A16 en daar kun je dit mooi aantonen. Zoals u allen waarschijnlijk bekend is er bij Dordt een tunnel. Tijdens de spits kom je in de linker tunnel van z'n levensdagen niet boven de 110-120.

_ECHTER_ in de rechter tunnel op de linkerbaan kun je 7 op de 10 keer _MAKKELIJK_ de 160 halen (en ik doe dat in een 206 1,4, kun je nagaan wat je met een audi s4 kunt halen oid). Rara hoe kan dit? Kom maar socio's ben erg benieuwd, u reed immers toch netjes rechts bij de rest van de slome pleps?

Overigens rijd ik al 6 jaar schade vrij, met gemiddeld 2 uur per dag op de weg, voordat we gaan huilen.

freaky2000 | 26-09-06 | 11:01

HOAX! Foto is gefotosoept. Sticker steekt boven de rand van de klep uit en is een beetje onhandig op de typelogo van die kar "geplakt". Als je de foto een beetje uitvergroot zie je zelfs een schaduwrand rondom de sticker.

r@face | 26-09-06 | 11:01

@amsmad
... Ik houd me namelijk wel aan de snelheid maar alleen als het donker is en ik de flitsers niet kan zien. Verder haal ik altijd rechts in omdat je daar toch nooit voor gepakt wordt. Als er file staat ga ik een km eerder al op de vluchtstrook rijden want er is niemand die dat controleert....
ehm.... toch blijf ik bij mijn eerste stereotyp: rand-asociaal

ed.. | 26-09-06 | 11:01

@Teen

Is VMBO-er een scheldwoord ? Medelijden met je kinderen dan whahaha loser.

Snelheidslimieten zijn er voor het plebs, niet voor de elite !

Dikke prut | 26-09-06 | 11:00

Het flitsbeleid is natuurlijk niet perfect, maar betere alternatieven zijn er (nog) niet. Het pakt de asociale nederlandse wegpiraten waar het hem/haar het meeste pijn doet; in zijn/haar beurs.

PietdePaljas | 26-09-06 | 10:57

LOL@agent

Koetjesenkalfjes | 26-09-06 | 10:56

@Ed
Ik krijg het idee dat je me meent te kennen. Helaas moet ik je teleurstellen, ik voldoe niet aan jouw verwachtingen. Of denk jij altijd alleen in stereotypen?

amsmad | 26-09-06 | 10:56

Wordt zo moe van al die socio zeikers die lopen te zeiken dat we dan maar niet te hard moeten rijden.

1) Als ik niet te hard rij val ik in slaap (en is de kans dat ik iemand dood rij 5000% hoger)
2) Kom eens met statistieken. Volgens mij gaan die nl. _HEEL_ erg hard aantonen dat ongelukken door te hard rijden maar minimaal zijn. Als je daarmee ook nog verrekend dat hardrijders als ze ongelukken veroorzaken dit meestal door mensen komen die IMHO te langzaam rijden (bijv. invoegen met 60 op 120 weg) worden het er nog veel minder. Meeste ongelukken komen door geen voorrang verlenen. Daar controleren ze nou nooit op (goh, levert mss niet genoeg op)
3) Al die zgn. sociale mensen die zelfs te langzaam rijden zie ik maar zelden stoppen voor zebra's e.d., maar ja, heb nog nooit gezien dat ze daar boetes voor krijgen
4) Al die zgn. sociale mensen snappen nog steeds niet wat ritsen is. Risten een km te vroeg en worden dan nog chagarijnig dat ze ingehaald worden
5) Als een of andere overheidsmongool klakkeloos snelheidsregeltjes van 50 jaar geleden herhaald zijn er altijd van die mongeaulen zoals hier die denken dat die mensen iets snappen. _FOUT_ de mensheid zal verkeer nooit begrijpen en zal derhalve ook nooit met een oplossing komen. Probleem is dat er te veel soorten mensen op de weg zitten. Verder snap ik nog steeds niet dat die nieuwe Audi S4 met traxtioncontrol en de hele meuk aan dezelfde snelheidslimieten vast zit als een friggin' eend van 40 jaar geleden. Al is het alleen al omdat onder die eend alle wielen afvliegen als je met 50 door de bocht gaat.
6) In de bijbel staat dat god bestaat, dus ga a.u.b. snel geloven, doe dat in de kerk, heb ik meer ruimte op de weg en jij hoeft je niet te irriteren aan mij.
7) De verkeerspolitie wordt geleid door snelheidsvrezende schildpadden met een enorme verkeersfrustatie omdat als ze slapen op de weg ze overal ingehaald worden. En das voordringen en dat mag niet dus voeren ze actie. Mss wordt het tijd dat de wereld eens leert dat schijnveiligheid te veel kost, dat er voor slapen op de weg geen ruimte is maar dat het door moet rijden (en dat ze als ze willen slapen dus maar lekker met het OV moeten gaan, dan wordt dat mss ook nog wat) en dat het niet zielig is als mongeaulen niet kunnen rijden om ze geen rijbewijs te geven. Zouden we dat nl. consequent doen zouden er zo veel mensen in het OV zitten dat die binnen een jaar wel goeie schema's hebben. Daarnaast als al die 'laten-we-langzaam-rijden' aanhangers nou eens gewoon een skelter kopen scheelt dat overlast voor het milieu en kunnen die fit reclames ook van de buis. In een skelter kun je ook 30 halen en mss kan Piet-Jan-lut de skelter-met uitvinden voor onze oudere mede-mensch. Daarnaast wegen ze veel minder dus als je met je hartaanval over een kinderhoofdje rijd is de kans dat het uit elkaar spat vele malen minder.
8) Zoals reeds eerder enigszins geimpliceerd zijn de meeste van die mensen die zichzelf zo 'sociaal' vinden helemaal niet zo sociaal in het verkeer. Andere mensen onnodige ophouden vind ik niet sociaal, met 60 invoegen waardoor vrachtwagens moeten uitwijken waardoor weer andere mensen moeten noodstoppen vind ik niet sociaal, lekker langzaam de invoegstrook op rijden met 40 auto's op je bumper omdat ze ook allemaal door groen willen vind ik niet sociaal. Om nog maar niet te spreken over de invoeg problemen die het geeft aan het einde van de invoeg strook (oh jee waar zouden die files toch vandaan komen, ja geloof die mongeaulen van de tv maar, het zijn de hardrijders ze veroorzaken... yea sure)

Ja, ik ben mss een oetlul die te hard rijd. Dat is dan waarschijnlijk ook meteen het enige wat je op m'n rijstijl aan kunt merken. Ik sta stil voor zebra's, ik rem voor kinderen en rijd rustig 5 op een 50 weg als ik kleine kiddo's zie. Geef mensen ruimte en tal van andere dingen meer. Itt veel van die mongeaulen op de weg ben ik alert. Dat komt omdat ik doorrij... Het grootste probleem is dat er ook mensen op de weg zitten met compleet andere mentaliteit (meestal omdat ze of onzeker zijn en vaker nog bang zijn om te rijden). Persoonlijk vind ik het nog steeds moeilijk om te anticiperen op mensen die met 60 invoegen op half lege snelwegen. IMHO hebben die niks op de weg te zoeken. Als de weg zo gemoedelijk en kalm moet zijn moeten al die mensen mss maar een fiets kopen. Een auto heb ik om vooruit te komen, als ik wil treuzelen pak ik m'n fiets of skelter wel. Andere mensen ophouden omdat ik traag/geen zin/slaap/whatever is _NIET_ sociaal.

En dan nog wat. Vroeger zagen we tal van rits-reclames op de T.V. dus hierbij daag ik jullie sociomongeaulen graag uit. Hoe moet je ritsen? 99% weet het slechts 3% doet het (en dan nog chagarijnig worden als het niet gaat zoals het hoort).

freaky2000 | 26-09-06 | 10:56

Ik vind het wel ernstig dat niemand hier meer na kan denken, op een enkeling na dan. Iedereen volgt zo slaafs het grote, domme systeem en niemand kan meer een eigen inschatting maken?
Hardrijders dom? Haha, kijk eens naar je spelling. Bovendien hebben hardrijders vaak dikkere auto's (maar dat komt misschien ook omdat dat Smartje en die ouwe eend niet boven de 100 uitkomen) en een hogere sociale status. Het zijn mensen die wel nog moeten WERKEN die dag en een druk leven hebben dat meer beslaat dan Big Brother kijken.

Voorts:
Wanneer het sneeuwt en er mist is, dan is die 100 misschien te hoog en kun je beter langzamer rijden, maar wanneer er geen hond op de weg is, het zicht goed en het avond is, dan kun je makkelijk 160. Het werkt altijd en overal, behalve in Nederland.
Als de overheid eens ingenieurs in dienst nam, die met fatsoenlijke modellen de wegen ontwierpen en er snelheden aan toe kenden, dan zou dat al een hele verbetering zijn en goh, waarschijnlijk komt er dan uit dat de snelheid vrijlaten het beste is.
Helaas werken capabele mensen niet voor de overheid, ze zouden wel gek zijn, en dus is de overheid het afvoerputje voor alle idioten en VMBO'erts, luilakken en ander links tuig.

Der Lehrer | 26-09-06 | 10:55

Dikke prut 26-09-06 @ 10:38
Tot nu toe reageer ik op je comments en niet op het topic. Dus nogmaals, probeer eerst na te denken en dan een mening te vormen i.p.v andersom. Dan kom je wat minder eendimensionaal over. VMBO-er!!

Teen | 26-09-06 | 10:54


Hilbrand Sjamoe 26-09-06 @ 09:45
Was jij dat in die kanariegele kadett met donker glas en Talpastickers?
Eg kikke velgen en coole striping, stoer Mini Feyenoordshirtje gezuignapt en die indrukwekkende letters op je verhoogde kofferbak: Driver SJAMOE.
Ik schrok wel een beetje van je met je kekke matje in de nek en je dertien in een dozijn tribal tattoo op je pafferige bovenarm. Hitzone 37 schalde keihard uit je zilveren Kenwood. Je was cooler than ice met die Marlboro in de mondhoek. Niet te geloven toch dat je nog steeds geen meisje hebt weten te vinden?

chinaski | 26-09-06 | 10:54

@amsmad
bij randasiocialen zoals jou niet nee.. maar ja jij hebt ook nog gewoon een weedplantage in je kamperscaravan...
doe je de groeten aan fransie?

ed.. | 26-09-06 | 10:52

@agent 327 26-09-06 @ 09:37
"of het nou gaat om zware criminaliteit of zware-voet criminaliteit. Pakken, dat tuig!"
Als dat de realiteit was, dan zou ik niet tegen de snelheidscontroles zijn. Echter, als je tegenwoordig in een grote stad aangifte van inbraak doet, dan komt de politie niet eens kijken (geen gelul, heeft een vriendin van me daadwerkelijk meegemaakt). Als je ze later dan in de bosjes bij een stoplicht ziet staan, dan wordt zelfs de meest gezagsgetrouwe burger nijdig.

binnengewoon | 26-09-06 | 10:49

@Prut
Ik ben meer geinteresseerd in de spreiding dan het gemiddelde. Misschien ontmoet je een klant die je kan uitleggen wat dat is.

agent 327 | 26-09-06 | 10:49

@Bijs
Ik denk niet dat het boetebeleidt werkt. Ik houd me namelijk wel aan de snelheid maar alleen als het donker is en ik de flitsers niet kan zien. Verder haal ik altijd rechts in omdat je daar toch nooit voor gepakt wordt. Als er file staat ga ik een km eerder al op de vluchtstrook rijden want er is niemand die dat controleert. Ik wil mijn gedrag niet goedpraten maar jouw opmerking dat het boetebeleid werkt is kul.

amsmad | 26-09-06 | 10:48

@ Agent:
statistieken zijn een gemiddelde maar als ik je dat nog uit moet gaan leggen ben je kanslozer dan ik al dacht.

*Dikke Prut start zijn gechipte TDI om eens een lekker potje te gaan raggen op weg naar de volgende klant*

Dikke prut | 26-09-06 | 10:46

Wat een gezeik. Regels moeten nageleefd worden. Een flitspaal reageert alleen als je te hard rijdt, en dat ist verboten. Rij gewoon de max snelheid, en je hebt nergens last van. Flitspalen schoppen kont!

D. van Alphen | 26-09-06 | 10:46

Wat verwacht je dan met zo'n kenteken. **-GS-**

Mor | 26-09-06 | 10:45

Dus Prut en andere domoren, oppassen als je hier rijdt:
A2 tussen Maarssen en Breukelen - maximumlimiet: 120 km/h;
A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep - maximumlimiet: 120 km/h;
A10 tussen Nieuwe Meer en Coentunnel (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;
A12 parallelrijbanen, tussen Oudenrijn en Lunetten (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;
A12 hoofdrijbaan, tussen Lunetten en De Meern (in beide richtingen) - maximumlimiet: 100 km/h;
A12 tussen De Meern en Woerden - maximumlimiet: 120 km/h;
A12 Utrechtsebaan, tussen Prins Clausplein en Den Haag (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;
A13 Overschie, tussen Berkel en Rodenrijs en Delft Noord (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;
A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;
N919 bij Veenhuizen - maximumlimiet: 80 km/h;
Zeelandbrug (in beide richtingen) - maximumlimiet: 80 km/h;
Flevoland (verplaatsbaar systeem) - maximumlimiet: 100/80 km/h;
Westerscheldetunnel (in beide richtingen) - maximumlimiet: 100 km/h.
Ook is er op de N381 in Friesland een trajectcontrolesysteem actief, in beheer van de provincie Friesland.

Voet van het gas en langzaam laten uitrollen in de berm!

agent 327 | 26-09-06 | 10:44

@ Dikke prut 26-09-06 @ 10:29
Raar, ik heb toch al jaren geen prent meer gehad, terwijl ik er in mijn eerste 2 jaar met rijbewijs regelmatig bekeuringen scoorde. Zou je toch bijna denken dat het boetebeleid bij mensen met verstand wel werkt. Dat jij hier zo gefrustreerd loopt te blaten dat het niet werkt, zegt misschien wel iets over je verstand...

Bijs | 26-09-06 | 10:41

@Prut
Jouw leermoment van vandaag:
- beter plannen, geeft minder haast
- voorzichtig omgaan met statistieken
- eerst een gedachte, dan argumenten, dan een standpunt
Succes met de rest van de dag!

agent 327 | 26-09-06 | 10:39

@ Teen

Dit topic gaat over een vermomde flitser op de A28.. fukko. Maar ja, dat krijg je als je teveel muesli naar binnen propt, dan ga je onzin uitkramen. Dus: totaal kansloos knul

Dikke prut | 26-09-06 | 10:38

@Groenteman
Vandaag maar geen peultjes, groenteman. Hebben een wrange bijsmaak. Worden een beetje prut.

agent 327 | 26-09-06 | 10:38

@Bijs 26-09-06 @ 10:36
En jij zit lekker thuis?????

Tising | 26-09-06 | 10:37

Volgens mij stikt het hier momenteel van gefrustreerde kereltjes die vanmorgen hebben moeten haasten om op tijd in de file kunnen staan voor het werk.

Bijs | 26-09-06 | 10:36

@ Dikke prut 26-09-06 @ 10:29
Ik zou er niet van uitgaan dat de boetes evenredig verdeeld zijn over de rijbewijzen.
Verder betekent het niet dat als een keer 5 km/u te hard rijdt dat je de regels dan lulkoek vind. Heel veel mensen hebben weleens iemand op z'n bek geslagen, maar dat betekent niet dat het acceptabel is. Lust u nog peultjes?

groenteman | 26-09-06 | 10:35

@Prut
Bedankt voor je bericht. Als je goed leest dan zie je dat snelheidsovertreder massaal domoren zijn. Liever niet de domoren het voor het zeggen laten krijgen, Prut.

agent 327 | 26-09-06 | 10:33

Dikke prut 26-09-06 @ 10:16
Ik zie anders nergens in je comments het woord snelweg staan. Of wacht; je bent het type dat eerst een mening vormt en vervolgens die argumenten erbij zoekt om gelijk te krijgen. Doe de maatschappij een lol en rij eens tegen een boom. Sukkel!

Teen | 26-09-06 | 10:32

@ Agent
google eens vent: 8 miljoen snelheidsboetes in 2005. Dat is ongeveer 1 prent per actief rijbewijs in NL. Lust je nog peultjes? Aangezien volgens Spee er velen malen meer overtredingen worden geconstateerd maar niet vastgelegd (van die meetlussen in het wegdek) hebben we dus massaal schijt aan die regels want we negeren ze met zijn allen. Maar jij hebt zeker weer een Groen links uitleg voor dit gedrag ?

www.boetes.nl/nieuws.php?ID=2283&q...

Dikke prut | 26-09-06 | 10:29

Hahaha! fleischbaum, heb je een boete gehad, sukkel?

dwaal | 26-09-06 | 10:29

LOL@agent 327 26-09-06 @ 10:25

ed.. | 26-09-06 | 10:29

@Groenteman
Heb jij nog een vossestaart op je Opel Calibra dan ? Je loopt echt achter hoor. Ik heb inmiddels een upgrade naar een Stinger DSI gedaan om de bermsnurkers er uit te snurken :-)

Dikke prut | 26-09-06 | 10:25

@prut
En overtreding, misdrijf of misdaad die maar vaak genoeg gepleegd wordt, moet dus toegestaan worden? Kom er maar in Marth!

agent 327 | 26-09-06 | 10:25

@prut
Wat rare manier om met veronderstelde feiten om te gaan.
Wat is het aantal bekeuringen voor verkeersovertredingen per jaar?
Waaruit blijkt dat 'we'massaal van die regels afwillen?

agent 327 | 26-09-06 | 10:24

@ Dikke prut
(Toch niet zo alwetend als ik dacht......)
Zeg kerel, doe juist es rustiger. Denk aan je hartslag...

PietdePaljas | 26-09-06 | 10:23

@ Dikke Prut
Gezien het feit dat er "tientallen miljoenen bekeuringen" hebben veel mensen schijt aan de limieten... Er zijn ook veel mensen die wel iets verder denken dan de vossenstaart in hun achteruitkijkspiegel

groenteman | 26-09-06 | 10:22

@Prut
Haast: beter leren plannen.

agent 327 | 26-09-06 | 10:18

@agent
Gezien het feit dat er tientallen miljoenen bekeuringen per jaar worden uitgeschreven hebben heel veel mensen schijt aan de limieten dus is je verhaal gewoon lulkoek en willen we massaal van die proleten regels af

Dikke prut | 26-09-06 | 10:18

Ik snap die hobby niet helemaal; foto's maken van rijdende auto's.. en nog van de achterkant ook. Compositie is elke keer hetzelfde, alleen het autootje verandert. Kan je dan echt niet wachten tot er weer een AutoRai is?..

Chokdee | 26-09-06 | 10:17

Ik heb verkeerde vrienden zeg ik u...

Pigha Lal | 26-09-06 | 10:17

@Teen 26-09-06 @ 10:15
hahahahaha

Tising | 26-09-06 | 10:16

LOL@Teen 26-09-06 @ 10:15

Juan Zaque | 26-09-06 | 10:16

@ Teen
Sinds wanneer lopen er op de Nederlandse snelwegen kinderen rond? Die van jou zeker wel?? Beetje opletten wat er geschreven wordt jij seniel stuk vreten. Volgens mij zijn jouw hersens al een keer in aanraking met het asfalt geweest als ik je hersendeaude commentaar zo lees. Rukkert

@Pietdepaljas
Oh nee, jij bent zeker die ene mueslivretende wereldverbeteraar die nooit haast heeft en de rest van Nederland voor de wielen rijdt.

Dikke prut | 26-09-06 | 10:16

Pigha Lal 26-09-06 @ 10:12
Ik heb wel een fiets te koop! Je kunt hem ophalen bij iemand in het achterhuis.

Teen | 26-09-06 | 10:15

@Dikke prut
Wel makkelijk om het op de pubers te schuiven. Helaas is het verkeer niet alleen voor testestoronboys maar ook voor de rest van samenleving. En die wil graag dat jij je aan de maximumsnelheid houdt.

agent 327 | 26-09-06 | 10:15

Naast snelheidsovertredingen maakt de politie ook werk van de
PARKEERMISDAAD en de FIETSZONDERACHTERLICHT MISDAAD.

Gek...., ik ken heel veel mensen die een bekeuring hebben gekregen maar niemand wiens fiets of autoradio terug is gevonden

Pigha Lal | 26-09-06 | 10:12

Dikke prut 26-09-06 @ 10:01
Kijken of je er nog zo over denkt als je de hersenen van je kind van het asfalt moet schrapen, omdat iemand vindt dat hij zelf wel kan bepalen wat goed en niet goed is. Dom ontbindend stuk fossiel!!

Teen | 26-09-06 | 10:10

@ Dikke prut 26-09-06 @ 10:01

Voordat je weer allerlei onzin dingen gaat zitten schreeuwen; weet je zeker dat dat allemaal brommert rijdende kudtpubers zijn?

Oh wacht, je bent alwetend....... excusez

PietdePaljas | 26-09-06 | 10:05

Ik schrik me altijd de tering met die flitsen in mijn binnenspiegel.........

Tising | 26-09-06 | 10:03

@De Intrigant 26-09-06 @ 09:53:
Of een opel vectra....

koyt | 26-09-06 | 10:02

Al die kanslozen die roepen dat hardrijders aangepakt moeten worden: wacht maar tot je van je brommert af mag en een echt rijbewijs haalt..... stelletje kudt pubers

Dikke prut | 26-09-06 | 10:01

@fuckje 26-09-06 @ 09:40
Denk aan uw bloeddruk mijn waarde.
Stress is niet goed, hebben we gisteren nog kunnen lezen.
Hoe is het nu met je vochtigheidsgehalte?

De Intrigant | 26-09-06 | 09:58

@armagaddon
probleem is dan dat de maximale snelheid dus van 80>83 wordt. en dan? moet je weer 3 km hrder rijden om iemand in te halen, dus rijd je weer te hard. maw je moet ergens de grens trekken en deze handhaven.

ed.. | 26-09-06 | 09:57

Debiele hardrijders moeten gewoon aangepakt worden met nog hogere boetes . En de heren politici verzoek ik de straffen voor onder invloed rijden te verhogen en niet zo'n beetje ook.

niks mis mee | 26-09-06 | 09:56

LOL@Juan Zaque
Nee, die staat bij mij in het achterhuis

CoJoNes | 26-09-06 | 09:54

@koyt 26-09-06 @ 09:46
Moraal van dit verhaal:
Nog harder werken zodat je ook een BMW kan aanschaffen.

De Intrigant | 26-09-06 | 09:53

Het gaat mij erom dat die kankerkutboetes van 3 km te hard verdwijnen. Als je bijvoorbeeld even iemand wilt inhalen zit je daar al zo aan. Is dat gevaarlijk? Nee! Kost je dit een hele berg geld elk jaar. JA!

Armageddon | 26-09-06 | 09:53

@koyt
En daar gaat het om, flitsen is eigenlijk niets meer dan volstrekte willekeur en daarmee dus een oneigenlijke opsporingsmethode. Beetje hetzelfde als de gecombineerde mega-acties van politie, belasting en douane; Het zijn altijd de APK faehige auto's die er uit worden gepikt.

CoJoNes | 26-09-06 | 09:52

Ik vind het allemaal best dat flitsen, regels zijn regels maar het verbaast me wel ten zeerste dat de politie na een inbraak in mi casa niemand stuurt omdat ze daar geen tijd voor hebben... En dat flitsen kan allemaal wel, kwestie van prioriteiten zeg ik en dan irriteert me die focus op snelheidsovertredingen toch wel. Vooral omdat elke andere overtreding op de snelweg nooit bestraft wordt. U wilt links plakken, rechts inhalen, bumperkleven, over de vluchtstrook? Geen probleem, zolang u maar niet te hard rijdt!

amsmad | 26-09-06 | 09:52

@CoJoNes,
die Randstad-fileslaven zijn toch niet te overtuigen. Die hebben geen idee hoe frustrerend het is als je op een rustige B-weg even 85 rijdt en dan wordt geflitst.

fuckje | 26-09-06 | 09:51

@CoJoNes 26-09-06 @ 09:45
fiets kwijt zeker?

Juan Zaque | 26-09-06 | 09:50

@ Teen 26-09-06 @ 09:39:
Wijze waarop. Ze stonden vanochtend op de a79 ook ongelukken te veroorzaken. Een bord met 80 KM/h en PAL erachter een flitsauto. Gevolg: men gaat en masse op de rem, met de bijbehorende gevaarlijke situaties tot gevolg...
De bumperklevende BMW (50cm afstand...) en de tot twee keer toe rechts inhalende opel vectra pakken ze niet. Maar de braaf werkende burger die met 85 kmh (HALSMISDRIJF!!!) langs komt zeilen wordt er feilloos uitgepikt......

koyt | 26-09-06 | 09:46

@OoO 26-09-06 @ 09:42
Nee, da's een goed idee, laten we Duitse toeristen wegjagen, die geven hier toch alleen maar geld uit.
Dit soort pre-adolescente opmerkingen zijn van het meest bedenkeljke niveau, ik was er bijna van overtuigd, dat niemand meer het hart zou hebben de 'duitser in kuil' grap te maken. Ik had het mis, blijkbaar toch nog iemand met een prehistorisch gevoel voor humor.

CoJoNes | 26-09-06 | 09:45

@ chinaski 26-09-06 @ 09:36:

Hoi. Heb jij een lichtblauwe opel stationwagen en haal je andere weggebruikers in met 110 km/u op de snelweg?
Sorry dat ik je dan afsneed vanochtend.

Hilbrand Sjamoe | 26-09-06 | 09:45

@cojones
heb niks tegen automobilisten, en je mag zo hard rijden als jij dat wilt maar als je -op welke manier dan ook- gepakt wordt, moet je niet gaan zeuren en die boete pakken als een man..

ed.. | 26-09-06 | 09:44

chinaski 26-09-06 @ 09:36 Hear hear
Als je zonodig wil hardrijden ga je maar naar een land met ECHTE snelwegen zoals 0049

Aktivist | 26-09-06 | 09:43

@HBGijs, geheel terzijde, maar dat werkt in ieder geval prima tegen bumperklevers. Je mobiel pakken en goed zichtbaar door de achteruit een foto maken.

..zapper | 26-09-06 | 09:42

't wordt echt tijd dat ze het openbaar vervoer gratis gaan maken. Geen donutsnurkers meer langs de weg, geen kijkers die 7 km file veroorzaken omdat ze een 'ongelukje' willen zien, geen frustrerende websites als Flitspaal, TufTufclub, etc. 120 euro tolgeld betalen als je NL binnenkomt, en dan is het scheveningse strand ook ontdaan van haar kuilen.

OoO | 26-09-06 | 09:42

Dit is niet de bedoeling voor meer politie op "straat".

_xD_ | 26-09-06 | 09:41

@chinaski,
er zijn ook andere situaties, zoals ik hierboven al vertelde. Wat jij noemt, daarin heb jij gelijk. Maar in sommige andere situaties zie ik de pliessie als ordinaire struikrovers, als minderwaardige proleten. Raak dan geneigd die klojo's even mee te nemen met mijn bumper/spatbord.

fuckje | 26-09-06 | 09:40

Zou die foto met zijn mobiele telefoon gemaakt zijn? Achter het stuur...?

HBGijs | 26-09-06 | 09:40

@kris
ja, meer blauw op straat, direct aangifte kunnen doen, op jacht naar echte criminaliteit etc..

ed.. | 26-09-06 | 09:39

@ed...
Wees maar blij dat die automobilisten nog rijden, ze financieren wel jouw gele rups.

CoJoNes | 26-09-06 | 09:39

Pfff, wat een selectieve verontwaardiging. Als je je gewoon aan de snelheid houdt, wat maakt het je dan uit dat er agent vermomd aan de kant van de weg staat?

Teen | 26-09-06 | 09:39

Ik wist niet dat er zoveel Achterhoekers op GS waren... Alsof je in Nederland te hard kunt rijden als je altijd in de file staat.

groenteman | 26-09-06 | 09:38

Toch jammer dat harder rijden dan gemiddeld gezien wordt als een zware criminaliteit. Ik weet zeker dat als we allemaal aan onze snelheid houden dat ze dan weer wat anders bedenken!

Kris | 26-09-06 | 09:37

Zou mijn SAAB camerageil zijn?

Sytze Vliegen | 26-09-06 | 09:37

Big up yo'self ED!

groenteman | 26-09-06 | 09:37

Zucht. Moet de politie dan alles met open vizier bestrijden? Lijkt me niet, of het nou gaat om zware criminaliteit of zware-voet criminaliteit. Pakken, dat tuig!

agent 327 | 26-09-06 | 09:37

Wat mij betreft flitsen ze al die laagvoorhoofdige proleten met hun kleine pikkies en compensatie BMW's net zolang tot ze zich een beetje normaal gaan gedragen. In hun met Feyenoordstickers beplakte spuuglelijke puberauto's zigzaggen ze als psychopatische neanderthalers tussen het drukke spitsverkeer door. Vandaag weer 350 km file door aanrijdingen.
Dit soort tuig kan mij niet vaak genoeg geflitst worden. Er zijn op dit moment 9,3 miljoen geregistreerde voertuigen in dit kippenhok van een land. Geen plaats dus voor lulletjes die stoer doen met hun rechtervoet. Koop liever een playstation.

chinaski | 26-09-06 | 09:36

Te hard rijden mag niet.

rjochtrêgich | 26-09-06 | 09:36

Kan iemand deze dames/ heren een echte baan geven? Om een begin te maken heb al wat werk op mn bureau klaar liggen. Ik geef toe, saai, maar nog altijd minder geestdodend dan jezelf "verkleden" en mensen op de feauteau zetten...;

Ms.K. West | 26-09-06 | 09:36

@cojones
ga altijd met meneer ravoo mee, heerlijk achterover, altijd op tijd ;) , geen overbodige frutraties en vooral geen kinderachtig gemekker over flitspalen, flitsers en superflitser... altijd zeiken op jan en alleman als de regeltjes worden overtreden maar als jullie zelf de lul zijn, janken als een grote..
booohooehooeee!

ed.. | 26-09-06 | 09:36

Wat is het nu voor gelul dat je met 'open vizier' moet flitsen. Hoe verdekter hoe beter! Dan gaat er ook niet zo'n mongeaul op de 3e baan opeens op de rem staan.

groenteman | 26-09-06 | 09:35

Ach... als ze lokaas gebruiken om heftige criminelen en kutfinnen te pakken te krijgen, vinden we het met zijn allen helemaal best. Nu we zelf de lul dreigen te worden, is het ineens waardeloos, kwetsend, nazistich en buitengemeen kudt.

Als ik met mijn lief de 0031 wegen bevuil en ik zie een flitser zeg ik haar: "kijk teerbeminde, daar staat een flitsert". Dan flitst dat ding en is zij overtuigd. Kwestie van perceptie en acceptatie.

Sytze Vliegen | 26-09-06 | 09:34

@ ed.. 26-09-06 @ 09:27 jahaaaa maar het gaat erom dat ze eerst officieel melden niet gediend te zijn van dit soort zaken. Is dat nou echt ingewikkeld?

John McClane | 26-09-06 | 09:31

Ik heb er niks op tegen dat ze het doen, mits op de plaatsen waar ze controleren overschrijding van de maximum snelheid voor te gevaarlijke verkeerssituaties zorgt. However kun je de maximum snelheid veelal verdubbelen zonder een gevaar op te leveren op plaatsen waar gecontroleerd wordt. Of dit nou vanuit een kliko, pliesiewagen, flitspaal, verstopte radar of vento gebeurd zal me reet roesten, dat andere is de oorzaak waardoor iedereen er zo pissed off van raakt.

..zapper | 26-09-06 | 09:31

En langs de A4 net voor Den Haag staat er de laatste tijd ook een leuk blauw busje wegwerken. En gelukkig staat het apparaat zelf achter een verkeersbord. Hoezo open een eerlijk??? Maarre inderdaad. Als je daar 100 km rijdt heb je niets te vrezen. Maar toch.

Mokum Kosher | 26-09-06 | 09:30

@ed..
Stap jij maar weer lekker op je bakfiets.nl-eco-bakfiets en laat de grote mensen even met rust.

CoJoNes | 26-09-06 | 09:30

Ik ga me vermommen als agent in burger, om zodoende de boetes te ontlopen...

Eagle_Eye | 26-09-06 | 09:29

Op de Uithof (Utrecht) gebruiken ze een aanhangwagentje of staan ze achter het bord van de UU, onder het verkeersbord verboden te parkeren...

Ruler | 26-09-06 | 09:29

@CoJoNes,
waar gebeurd. Op de N34. Omdat daar kennelijk vrijdag een grasmaaiert in de berm aan het werk was.
Iedereen reed keurig 80, achter elkaar. En je raad het al, iedereen op de flits! Brachten al die automobilisten bewust het verkeer in gevaar?
Minachting voor de pliessie is het gevolg. Net wat je zegt, slinks tuig.

fuckje | 26-09-06 | 09:29

@allen
je geflitst wordt, rijdt je toch te hard? dus als je geflitst wordt door bob de nep wegbouwer, rijdt je toch OOK te hard? maw wat zeuren jullie nou? de pliesie is altijd te dom voor woorden maar als ze iets gevonden hebben waar jullie intrappen is het ook niet goed..

ed.. | 26-09-06 | 09:27

Zag er laatst eentje stiekem vanuit z'n open vizier flitsen.

poppermotje | 26-09-06 | 09:25

Iedereen die uit de omgeving van 050 komt kent die aftandse Vento, tis namelijk de enige flitsauto die het keurkorps Groningen heeft. Wat veel ernstiger is, zoals fuckje min of meer al zegt, is dat een stel VMBO-ers met oranje hesjes verkeersborden mag plaatsen en te belazerd is die weg te halen als ze niet meer aan het werk zijn. Nog triester is dat een blauw geuniformeerde NSB-er daar slinks misbruik van maakt.

CoJoNes | 26-09-06 | 09:24

Hoe weten we nou dat dit foto van gisteren is? Vooral omdat als je bij de properties van de afbeelding kijkt je ziet dat hij in het mapje ..2006/2608/.. is opgeslagen. Ik zeg dat de foto precies een maand oud is.

Carpa | 26-09-06 | 09:22

@Rwin187 26-09-06 @ 09:15
Ik trachtte wat sarcastisch te doen.
Ik heb echter geen problemen met flitsers wanneer ze bij wegwerkzaamheden
de racedebielen op de bon gooien.
Maar dan moet er wel iemand te zien zijn die ook daadwerkelijk aan het werk is.

De Intrigant | 26-09-06 | 09:21

De snelheids Stasi slaat weer toe. Liegen mag zolang het maar geld oplevert. Lekker onopvallend geld binnenharken in naam van Spee en zijn trawanten. Dit soort acties zijn ronduit zielig te noemen. Snelheidsbelasting heffen in naam van verkeersveiligheid. ZUM KOTSEN !!

Als je werkelijk wilt dat mensen rustiger rijden op die plek dan doe een open vizier controle waarbij de flitser al vanaf ruime afstand te zien is. Mensen die dán nog te hard rijden zijn gewoon bosmegauluh die niet beter verdienen dan een dikke prent.

Dikke prut | 26-09-06 | 09:20

In Deventer zette de flitsnazi's kliko's met flitsers langs de weg........ openvizier my ass!

cecotto | 26-09-06 | 09:18

@poppermotje 26-09-06 @ 09:05: Je vergeet "Wat is dat op je neus... Daaro?"

Mooie link overigens, Fleisch!~

((Bij de weg, speel jij wel eens DoD?))

Lemau | 26-09-06 | 09:17

iedereen zo`n sticker, probleem opgelost

Detox | 26-09-06 | 09:17

Heb een vriend die over de vluchtstrook raast met 100 plus bij file. Ken mensen voor wie het nooit snel genoeg gaat. Er zijn mensen die het niet begrijpen dat het niet fijn is om wegwerker te zijn met automobilisten die zo snel mogelijk langs de werkzaamheden willen raggen. Er zijn mensen die graag met slippende banden (jawel, ons Joske was er zo een) door de bebouwde kom razen. Van mij mag de politie alles doen om dit soort debielen te pakken. 140 of 160 km/u op de snelweg waar dat kan (zoals de laatste 100 km naar Groningen) en voor de rest op het gemak.

Duitse helm | 26-09-06 | 09:16

Wat die pliessie kennelijk ook, ongestraft, kan doen is het hele weekend borden neerzetten met 70 km, met de vermelding: rijdende afzetting.
Nergens te zien, wel een flitsert!
Rrrrspect voor pliessie en justissie?
Lamenielachuh!

fuckje | 26-09-06 | 09:16

@De Intrigant

Hij staat wel langs de kant van de weg om zijn werk te doen, echter hij valt niet onder WERKverkeer dat onder het mom van wegwerkzaamheden langs de kant van de weg staat. Hij misleidt de boel. Hij staat zelfs zeer handig geparkeerd bij van die weg afzettings paaltjes.

Rwin187 | 26-09-06 | 09:15

Geen trucjes hè? .... Een gewone auto die ogenschijnlijk met pech en de motorkap open bij een praatpaal op de A27 staat. Echter onder de motorkap staat de camera gezellig te flitsen .... dat zijn natuurlijk geen trucjes, dat is niet meer dan normaal.

Professor Plons | 26-09-06 | 09:14

Theoretisch staat die man aan de kant van de weg om zijn werk te doen.

De Intrigant | 26-09-06 | 09:12

En hier hoor je nu nooit een van politieke partijen over. Namelijk het onegegeneerd binnen harken van verkapte belastingen. Stelletje politieke criminelen daar in Den Haag. Op 22 november hebben wij het 1 dag voor het zeggen en daarna gaan ze gewoon weer hun eigen gang. Zum kotsen!

R@lf | 26-09-06 | 09:11

Kan die "wij" in de laatste zin even vervangen worden door "zij"? Dank u.

John McClane | 26-09-06 | 09:11

Dient men zich maar aan de snelheid te houden. Wanneer men dat doet, zijn deze hypocriete flitsfrustraties niet nodig. Vleesboom heeft volgens mij nooit last van flitserts met zijn 2cv'tje.

Ventilatorje | 26-09-06 | 09:10

Zeggen dat je iets 'niet meer gaat doen' is de meest uitgekauwde afleidingsmaneuvre aller tijden sinds 'je veter is los'.

poppermotje | 26-09-06 | 09:05

Ja ja.... zo maken ze echt de weg veiliger met dat flitsen.

Knul de Behanger | 26-09-06 | 09:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken