Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De zondagmiddagpreek: Ik haat Obama

Steve.jpgGoedemiddag gemeente en welkom bij deze tweede dienst van de dag. Vandaag wil ik het met u hebben over de sodomiet en moordenaar Barack Obama. De zogenaamde president. Waarschuwingen dat we hier met een tweede Hitler te maken hebben, worden in de wind geslagen. Terwijl het toch echt de zoon van de duivel is. En daarom gaat de preek vandaag over waarom u Obama moet haten (check vooral de audio). Deze man wil baby's in hun moederschoot vermoorden, deze man wil flikkers en potten dezelfde rechten geven als u, deze man wil - God verhoedde - iedereen de mogelijkheid geven om gezondheidszorg te krijgen. En daarom moet Obama dood. Hij moet smelten als een met zout besprenkelde slak, afsterven als een geaborteerde foetus, branden in de hel. En het liefst samen met dat Zionistische zwijn, de pedofiel Barney Franks. U weet wel, het Congres-lid dat zich niet liet vergelijken met de Nazi's. Ook deze man verdient een pijnlijke dood. Want u weet het allemaal: God is liefde. Amen.

Reaguursels

Inloggen

welk deel van het gebod "gij zult niet doden" begrijpen deze mensen niet?
of is anderen oproepen om iemand om te leggen niet hetzelfde?

DualDenz | 26-08-09 | 12:46

Boer in Amsterdam:
' maar zelfs de RK Kerk gaat doorgaans met zijn tijd mee.'
En jij woont in Amsterdam?

Einde van de Domheid | 25-08-09 | 19:17

Het treurige bij dit soort haatzaaiers is dat ze echt menen het morele recht te hebben om zo tekeer te gaan, dat ze de overtuiging hebben door God geroepen te zijn de wereld te zuiveren van datgene wat zij als het kwaad zien. En dat ze daarom ook het feitelijke recht hebben aldus hun gang te gaan, bovenwettelijk bezig te zijn.
Het is belangrijk om dit scherp te zien gegeven het huidige haatzaai-debat.

Schoorsteenveger | 25-08-09 | 11:25

God verhoeDDe? Neen, het is: God verhoeDe! (aanvoegende wijs).
Jaaa, valt niet mee, correct Nederlands....

Walliewal | 25-08-09 | 07:32

Vergeten jullie pilletjes te nemen Xandrino en VonDutch? CONSPIRACY!!

Galenskap | 24-08-09 | 23:47

Foei, dit riekt naar discriminatie. Alleen omdat de goede man zwart is, wordt er weer van alles bijgehaald.

uwesbeki | 24-08-09 | 19:10

Ah, dat is zeker weer zo'n gast die zelf in z'n vrije tijd ligt te bruinwerken.

Gummibrösel | 24-08-09 | 19:07

@ Xandrino

Ik ben het helemaal met je eens. Maar Obama komt helemaal niet uit hawai. Hij is in Afrika geboren en getogen. Het jaar dat hij geboren was, was dat deel van Afrika nog afhankelijk van Engeland. Hij is dus gewoon een Brit

VonDutch | 24-08-09 | 17:15

'Vuilbekkerij die veel gevaarlijker is dan Carlin of rap. ' Vieze Tonnie | 23-08-09 | 14:49
Amen. Damn, ik zit nog maar op minuut 6 van de audio en ik word al agressief.

Kitstra | 24-08-09 | 14:17

Geloof is zooooo pré 2000... :p

Lavatherm | 24-08-09 | 13:20

Oei, iemand geeft kritiek op de onfeilbare Obama. Dat kan Geenstijl natuurlijk niet toelaten, dus moet de operatie beschadiging ingezet worden. GS en SN zijn dan ook geen haar beter dan NOVA en Netwerk (en de verzamelde Europese pers) die alleen maar Obama ophemelen. En jullie (vooral Powned dan) gingen het eens allemaal anders doen, jaja

BoergondischeVlaming | 24-08-09 | 12:57

Xandrino | 24-08-09 | 11:38
Mister Complottheorie himself hoor.

Preaufessor Pascal | 24-08-09 | 11:42

oh ja en hij is GEEN amerikaan, ook geen moslim, zijn moeder is joods dus hij is per definitie ook joods.

Xandrino | 24-08-09 | 11:39

Helaas kennen de meesten de geschiedenis niet. Wie financieerde Hitler? Voornamelijk de Amerikanen. ALle top Nazi wetenschappers zijn ALLEMAAL naar de USA gehaald, hebben nooit terecht gestaan, en hebben nu achter de schermen nog meer invloed dan in WWII. Obama is creatie van Wall Street, oa door Goerge Soros(billionaire), die wil 80% van de bevolking uitroeien(eigen citaat). Dus ga aub wat dieper onderzoek doen. Follow the money en je weet al genoeg

Xandrino | 24-08-09 | 11:38

Obama kan je inderdaad vergelijken met de oosterijkse man met rare baardgroei. Obama doet geloven alsof hij echt iets goeds aan het doen is maar zodra je mensen vraagt 'wat heeft obama zoal gedaan' dan weten ze eigenlijk geen antwoord te geven. Obama is bezig met mensen in Fema camps te zetten. Deze mensen zijn hun huizen kwijtgeraakt door de kredietcrisis en worden door Obama in een Fema camp gestopt. Het lijkt ideaal maar deze mensen worden in al hun rechten geschonden. Ze mogen geen wapen dragen ( wat in Amerika legaal is en wat in het wetboek staat als noodzakelijk) Mensen hebben geen vrijheid van meningsuiting meer. Ze mogen niet met de pres praten en mogen niet meer opkomen voor hun rechten.
Dat Obama iedereen de mogelijkheid wil geven voor gezondheidszorg is belachelijk. Hij wil dus bepalen wat voor medicatie je krijgt en daar heb je geen eigen keuze in.
Blijkbaar hebben mensen over de hele wereld oogkleppen op. Wat Obama doet is verkeerd en iedereen zou dit moeten weten.

VonDutch | 24-08-09 | 10:44

Wat moet nou die foto van die nicht daarbij...?

K. Metjes | 24-08-09 | 10:33

Einde van de Domheid | 24-08-09 | 09:21
Heb ik nog nooit over nagedacht, eerlijk gezegd. Maakt het echt uit of een componist al dan niet in een God gelooft? Is het zinvol om er nog een categorie bij te verzinnen? Dat in je paspoort komt te staan 'atheïst"? Het lijkt me beter om gewoon niks meer te vermelden, het al dan niet geloven in een God als irrelevant te beschouwen.
Is een atheïstische flow wezenlijk iets anders dan een theïstische flow? Ik denk van niet. De een voelt, denkt of wendt voor dat hij door God is geïnspireerd, de ander geeft er een andere draai aan. Maar dat is achteraf.
Ik weet niet of Mozart diep gelovig was of niet, maar ik denk dat zijn requiems geniaal zijn en blijven, ook als zou blijken dat Mozart een grote ketter was.
Ik kan me niet voorstellen dat Mohammed zat te wachten op het moment dat Allah hem zou gaan uitverkiezen om dat hele boek door te seinen. Het overviel hem, en achteraf gaf hij er een draai aan: "Het kan niet anders of dit moet door God gegeven zijn....".
Overigens, de meeste revelaties beginnen leuk maar lopen op mislukkingen uit natuurlijk. Laat het Paulus en Mohammed gelukt zijn, dat is pas achteraf vast te stellen, maar daarnaast zijn er ontelbare voorbeelden van stromingen die het niet gehaald hebben. De hele middeleeuwen zijn vergeven van vreemdsoortige kloosterordes, gesticht door de meest bizarre figuren. En ook redelijk gedijende clubjes als bijvoorbeeld de Catharen hebben het uiteindelijk niet vol kunnen houden tegenover de stoomwals van het normaliserende Christendom.
www.historycambridge.com/default.asp?c...
Wat me altijd gefrappeerd heeft is dat de mooiste, meest imposante kathedralen neergezet zijn door bouwmeesters die er vaak een nogal ketterse visie op de wereld op nahielden.
De grootste atheïst met 'flow' is volgens mij Friedrich Nietzsche. Also sprach Zarathustra is eenzelfde project als dat van Onfray, een poging om los te komen van God zonder de bevlogenheid kwijt te raken.
En dan lees ik in de Azijnbode van afgelopen vrijdag die povere steunbetuiging aan Tariq Ramadan van Mohammed Benzakour en consorten. Meneer de professor wordt daar opgevoerd als "een briljante, prikkelende en originele Nietzschekenner". Que? Nietzscheschenner komt dichter in de buurt.

Schoorsteenveger | 24-08-09 | 10:14

Na 2 minuten was ik die man al zat. Wat een schreeuwlelijk.

HJDB | 24-08-09 | 09:42

Dit gaat te ver maar blijft een arrogante Amerikaanse lul.

veel vaak en vet | 24-08-09 | 09:39

Ik denk dat de nazi's het ook ongepast vinden dat hun geestelijk leider vergeleken wordt met Obama.

Voorheen Dr. Faustus | 24-08-09 | 09:27

Schoorsteenveger | 24-08-09 | 08:49
Met dien verstande dan een bevlogen atheist niet echt veel gevolg zal krijgen omdat atheisten vooral zelfdenkers en op zichzelfvertrouwers zijn. Maar wellicht is JP Sarte een goed voorbeeld van wat je bedoeld.
Rest er de historische vraag wat tot dusver de grootste werken heeft opgeleverd. We hebben het even niet over de grootste excessen. Wie is bijvoorbeeld de grootste atheistische componist, schilder of schrijver. Liever, op welk gebied excelleert de atheistische flow. Zijn daar gegevens over? Welke atheist/en/e/es is/zijn geliefd?

Einde van de Domheid | 24-08-09 | 09:21

Dissident | 24-08-09 | 08:57
Nog even, en elke wereldburger is voor een racist of fascist uitgemaakt. En dan?
Wat als de hele wereld uit grote en kleine Hitlertjes bestaat?

Schoorsteenveger | 24-08-09 | 09:18

@boshout,
20 eeuwen terug

poohbeer | 24-08-09 | 09:08

ik d8 dat wilders de tweede hitler was.. dat maakt obama natuurlijk nummer 3

Dissident | 24-08-09 | 08:57

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 22:10
Paulus heeft op geniale wijze de historische Jezus weten te gebruiken als centrale figuur van een nieuwe sekte. Dat moet ik hem nageven. Dat die sekte behoorlijk enge trekjes vertoonde, ja daar heb je wel gelijk ik.
Het gaat mij enkel om de geestesgesteldheid, de 'flow', daar zie ik de overeenkomsten.
Met andere woorden, een atheïstisch denker kan evenzeer bevlogen zijn als een religiestichter en kan evenzeer een ziener zijn, iemand die verbanden ziet die anderen niet waarnemen en kan evenzeer een profeet zijn, iemand die volgelingen om zich heen verzamelt. Dat is geen voorrecht of alleenrecht van lieden die beweren door een God te zijn ingeseind.
Wat je al te veel tegenkomt is gelovigen die van zichzelf vinden dat ze bevlogen zijn en van niet-gelovigen vinden dat die niet bevlogen kúnnen zijn. Wat ze eigenlijk bedoelen is dat die niet bevlogen mógen zijn.

Schoorsteenveger | 24-08-09 | 08:49

o vos omnes | 23-08-09 | 16:54
Dat het bronnen van onze cultuur zijn wil niet zeggen dat ze gelijk hebben. De werken van Plato en Aristoteles staan ook vol aantoonbare totale onzin. Desondanks ben ik het met je eens dat enige kennis van deze teksten positief is. Misschien een goed idee om het vak filosofie te verplichten op de middelbare school?

guillermo14 | 24-08-09 | 04:56

Tja wat verwacht je dan ook met deze <a href="http://kristavanvelzen.sp.nl/weblog/files/2008/11/mugabe.jpg">knakker</a>

spinozacake | 24-08-09 | 04:15

Die christen idioot is van de pot gerukt.
Ook ik heb niks met Obama, maar alleen omdat het slechts een voortzetting is van Bush... met een humaan sausje

bakoenin | 24-08-09 | 02:56

relativeren inderdaad

Spliffa | 24-08-09 | 02:35

Then conquer we must, when our cause, it is just,
And this be our motto: "In God is our trust"
And the star-spangled banner in triumph shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!

faptopje | 24-08-09 | 02:17

Leuk dat iedereen met kritiek op Obama's plannetjes wordt vergeleken met deze meneer die zijn haat jegens homo's met een 'Bijbels vernis' bedekt.
Wie geen socialisering van de gezondheidszorg wil is natuurlijk een racist, een bruinhemd en een godsdienstwaanzinnige homohater. Ik begrijp het.
Goeie beurt, Stockton...

hetbozeoog | 24-08-09 | 01:29

Deze mensen zouden eens een voorbeeld aan Geenstijl moeten nemen.
Wij zijn immers een toonbeeld van vrede, vergeving, verdraagzaamheid, begrip.

Was iedereen maar zoals wij, dan hadden we een heerlijke wereld.

relatief | 23-08-09 | 22:56

Is dat Rouvoet op dat plaatje?

VerenigdeNederlanden | 23-08-09 | 22:44

Iedereen die kritiek heeft op Obama wordt door Obama ( en de Obama media) afgeschilderd als een racist en oproerkraaier; dat mag dus kennelijk wel.
Maar als een opponent van Obama hem negatief afschildert, raken diezelfde media ineens van streek; want kritiek op "the One" is natuurlijk taboe.
Obama schijnt door de media heilig te zijn verklaart; dat heeft inderdaad zeer enge fascistische trekjes.

kuifje. | 23-08-09 | 22:37

@Boellie | 23-08-09 | 22:22,
ik blijk Christen te zijn in het Midden Oosten en Azie,
maar persoonlijk leef ik al meer dan 40 jaar zonder onze lieve heer,
en dat zonder TomTom.

vander F | 23-08-09 | 22:28

@vander F | 23-08-09 | 20:14,

Heb hier een tijdje niet gefrequenteerd. Het kan zijn dat ik daarom iets gemist heb. 'k meende toch echt dat ge Christen was.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen: Bent u van de weg afgewandeld?

Boellie | 23-08-09 | 22:22

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 18:45
We hebben het over hetzelfde. Alleen ziet de atheist zichzelf als bron en de gelovige zichzelf als kanaal of instument (Jaap van Zweeden noemt het projectiedoek.)
Waar atheist en gelovige nogal last van hebben is van slecht gedrag van soortgenoten. EN de moeiijkheid om daar onderscheid in aan te brengen.
Ik vind Paulus best wel taliban (noot, hij was er niet bij toen de rest van de apostelen de geest kregen) maar jij ziet er wel een niveau Onfray in.
Ik hoor het overigens vaker de laatste tijd niet-spirituele spiritualiteit.
Ik ben er zelf nog niet uit of Ramadan een oprecht gelovige van de etische schriftgeleerden is of een bewust old-skool establishmentverdediger. Beiden zijn natuurlijk niet erg bruggenbouwend.

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 22:10

Gevaarlijke en gestoorde man als hij volgelingen heeft die hem een ware boodschapper en apostel vinden.Wel is het zaak om niet iedereen die boos is op Obama en zijn radicale en risicovolle plannen meteen een nazi, racist of gemanpuleerde idioot te noemen. Obama is door veel media heilig verklaard en dat is heel kwalijk. Zeker als daarmee de werkelijkheid gemanipuleerd wordt om hem te ondersteunen. Dit alles kan er voor zorgen dat gekken in beide kampen op een gegeven moment gaan vinden dat ze een daad moeten stellen.

nadenkeniseenkunst | 23-08-09 | 22:00

Maar Geen Steil verleent toch hand en spandiensten aan de Anti-Christ?

Boellie | 23-08-09 | 21:49

Welke gek preekte deze wanstaltige ideeen? Hij noemt zich Christen?????

Iwmac | 23-08-09 | 21:22

Is nu Obama ook al de messias voor Geenstijl?? Doe eens even fijn kritisch zijn graag. 8 jaar lang heeft links niets anders gedaan dan Bush als Hitler en fascist neer te zetten. Nu ineens verontwaardigd zijn over dit? Flauwekul. Obama voert een gevaarlijke politiek. Een vergelijking met Hitler is niet direct van toepassing hoewel er trekjes zijn waar je wel een groot vraagteken bij mag zetten.
En na bush zou ik zeggen: koekje van eigen deeg aan alle liberals.

Masturwasbeer | 23-08-09 | 21:12

Hallo redactie, leer eens Nederlands schrijven!

Hans (U weet wel) | 23-08-09 | 21:09

Vrijheid van geloof... een van de grondrechten, ook in de USA... behalve voor kinderen.

SirHC | 23-08-09 | 20:58

nog ff een psje; in het verleden heb ik wel eens patienten mee gemaakt die precies zo lulde als dat ventje, .... diagnose geloofswaan.

swafful | 23-08-09 | 20:51

op mijn afdeling is nog een kamer vrij... welcome, past precies in onze doelgroep

swafful | 23-08-09 | 20:43

@vagehond | 23-08-09 | 19:10
De hele problematiek in een notendop. Hear hear!

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 20:40

@Notenkast | 23-08-09 | 19:17,
zoiets,
A-theisme heeft iets van tegen, anti theisme,
nou vallen sprookjes niet te verbieden en waarom zou je ook,
ik heb er gewoon niets mee, totdat mijn bestaan betwist wordt door de sprooksprekers.
Dan weer wel natuurlijk,
en psychopaten vind je overal, maar ook verdacht veel in leidinggevende posities.

Ik heb niets met goden, ik wil niets met goden en al helemaal niets met goden die, ALTIJD via een meer dan menselijk medium, iets met mij willen hebben.

vander F | 23-08-09 | 20:14

-weggejorist-

witte kuif | 23-08-09 | 20:14

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 18:01
We dienen er zorg voor te dragen dat deze fundamentele vrijheid gewaarborgd kan worden, los van welk "-isme" dan ook. Ook een boeddhistische of humanistische stroming moet niet van de ene op de andere dag zelfs maar de theoretische mogelijkheid hebben zijn gedragsregels zodanig te wijzigen dat er een situatie van dwang of onderdrukking ontstaat.

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 20:10

Genoeg (religie) fundamentalisten met waanzinnige uitspraken te vinden toch? Hier weer een voorbeeldje dunkt me.
Het lijkt mij wel belangrijk om zeer kritisch te zijn over president Obama. Het democratische proces welke ook een gedrocht als Bush kan voortbrengen maakt mij wantrouwig.
Check hier de Obama verkiezingsbelofte score: www.politifact.com/truth-o-meter/promi...
Amerika heeft een schijndemocratie wanneer wetsvoorstellen soms nog steeds niet kunnen worden beoordeeld door de Amerikaanse congresleden. Dit ondanks een (inmiddels gebroken) verkiezingsbelofte (No. 234) van president Obama.

Balk-in-je-oog | 23-08-09 | 19:49

Nog even OT/... jezus,wie is er heden ten dage nog tegen abortus?
Een vrouw mag toch zeker zelf besluiten of ze een baby ter grootte van een kleine hond er uit wil persen? Het gaat ze niet eens om vermoorden van een leven.Puntje bij paaltje komt het er gewoon op neer dat binnen het geloof de man de baas is.. best wel handig.Wanneer de man na al zijn noeste arbeid ziet dat de vrouw zwanger is moet ze zijn kind baren.'Hoe dan ook.
Tenzij hij het niet wil,dan is abortus ineens wel bespreekbaar.Of in sommige gevallen dumpt hij de vrouw,kent hij haar niet,gaat zelf met klerenhangers klooien,en in het ergste geval word de vrouw zelfs vermoord.En homoseksuelen hebben geen nut,en gezondheidszorg is alleen voor mensen die ondanks hun liefde voor god toch professionele hulp nodig hebben.Duhh.. Deze gelovige mannen hebben eigenlijk gewoon een waterdicht plannetje en noemen het 'god'.Toch blijkt hun plannetje succesvol,want ze blijven kinderen produceren.De atheist moet vechten om een vrouw zo gek te krijgen een kind te willen baren.
Je zou bijna denken dat het 'geloof' toch nut heeft.. in feite is het niets meer of minder dan een sprookje om de vrouw onder de duim proberen te houden.

de grote Anti | 23-08-09 | 19:42

hij geilt wel op 2 vrouwen die met elkaar gaan

verder is die audio wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel interessant en nogal gaaaap

Jeromekke | 23-08-09 | 19:42

Spoort niet. Is zelf heaumeau.

crankshaft | 23-08-09 | 19:38

Nou Flooks, dan ik maar.
In je zus naam eis ik een nieuw topic.
Enne,
graag gedaan Els.

Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 19:30

kuifje. | 23-08-09 | 19:15 :
ja, das eng.

Notenkast | 23-08-09 | 19:22

"Ik verzet me wel tegen wetgeving gebaseerd op waanvoorstellingen die mijn vrije uitingen beknot."
vander F | 23-08-09 | 19:10 :
Als je dat non-theïsme noemt, dan ben ik ook een non-theïst. Ik zeg ook niet dat atheïsten ALLEMAAL psychopaten zijn wie hun mening willen doordrukken. Maar er zijn er meer dan genoeg.

Notenkast | 23-08-09 | 19:17

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 19:03
Gekkie.
Dank je wel Teun.

Elisabeth2 | 23-08-09 | 19:14

@jezusismijnredder (diverse posts)

Het feit dat je hier met behendig knip- en plakwerk teksten post betekent niet dat het waar is.
Als ik een stuk uit de krant van gisteren post geef ik alleen maar weer wat iemand anders geschreven heeft. Hetzelfde geldt voor citaten uit de bijbel.

Dus (for the sake of the discussion): probeer je eigen draai aan de bijbelteksten te geven (bijvoobeeld: zonder zonde de eerste steen gooien => gewone mensen gaan feesten zonder pistool).

Als je alleen maar uit je bijbelcomputer met sleur en pleur wat dingen overhevelt gaat niemand luisteren.

Aan de andere kant is dit gedrag waarschijnlijk de reden dat kerken leeg zijn. Immers hebben we de verhalen al zo vaak gehoord. Ik wil ook af een toe een nieuwe film zien of een ander boek lezen ;-)

acac | 23-08-09 | 19:13

Kritiek op Obama is nu eenmaal verboden; alleen links mag mensen met Hitler vergelijken.
Hoe durven mensen toch kritiek op "the One" te hebben; al doet Obama het als president belabberd en gebruik Obama de media om tegenstanders onderuit te halen en te demoniseren.

kuifje. | 23-08-09 | 19:12

"Want u weet het allemaal: God is liefde. Amen."

Ga nu niet weer in de valkuil stappen dat iedereen die een geloof aanhangt net zo geschift is als de eerste de best malloot die onder zijn steen komt wegkruipen.
Het probleem hier is meer dat er geschifte republikeinen bestaan dan dat ze naar een kerk gaan.
Deze mensen wordt vanaf de kleuterschool al ingeprent dat Europa de woonplaats van fascisten is en dat gezondheidszorg naar europees model is ontworpen door Hitler. Dat is begonnen met Reagan en werpt nu zijn vruchten af.
Reagan heeft de amerikanen ook geleerd dat belastingvoordelen voor de rijkste 1% van de amerikanen goed is, want die mensen kopen dan meer dure amerikaanse artikelen en daar proifiteert de amerikaanse arbeider dan weer van.
Google maar eens op "reaganomics".
In de tijd van Reagan is er campagne gevoerd door gezondheidsorganisaties om meer groente op scholen te serveren.
Zijn reactie? Ketchup laten goedkeuren door de Health Boards als "verse groente". En aangezien de republikeinen al jaren miljarden op het onderwijs bezuinigen is meer dan de helft van de amerikanen zo dom dat ze dit soort nonsens slikken als zoete koek.
En daar moet Obama nu tegenop zien te botsen. Clinton had dezelfde problemen. Toen zijn hervormingen teveel resultaat boekten, tegen de republikeinse doctrine in, werd hij dankzij de republikeinen bijna afgezet omdat hij een klein leugentje had verteld over zijn privé-leven.
Bush heeft aantoonbaar leugen op leugen verteld maar kon aanblijven omdat hij terreurdreigingen en oorlogen kon gebruiken om zijn eigen schandalen te verdoezelen.
Probleem met de Democraten is dat ze, ondanks hun eigen agenda, toch net teveel integriteit kennen om dit soort praktijken te bezigen..

vagehond | 23-08-09 | 19:10

@Notenkast | 23-08-09 | 18:52,
sinds wanneer heeft Atheisme iets met 'geloof' te maken?

Ik, atheist, of beter gezegd, non-theist, zit helemaal niet met massapsychoten die hun wanen willen uiten,
iets met vrije meningsuiting.

Ik verzet me wel tegen wetgeving gebaseerd op waanvoorstellingen die mijn vrije uitingen beknot.

De rest is gelul in de ruimte.

vander F | 23-08-09 | 19:10

PreventiefRuimen | 23-08-09 | 18:59 :
Die mafketel is op zichzelf niet zo gevaarlijk. De mensen wie er naar luisteren en rustig ja knikken en "amen" roepen zijn gevaarlijk.

Notenkast | 23-08-09 | 19:06

Steve Anderson roept niet direct op tot geweld, maar hij is dermate fel haatzaaiend dat het wellicht anderen kan aanzetten tot geweld. Hij is in feite godsdienstwaanzinnig en zou onder gedwongen behandeling gesteld moeten worden.

Fijnstoffer | 23-08-09 | 19:05

> "I DO NOT LET THE CHURCH RUN BY A FAGGOT"
< "Amen"

God, wat zijn ze dom..

mzzia | 23-08-09 | 19:04

@Elisabeth2
*Lief doet*

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 19:03

Die audio... wow. Hate is a powerful motivator, and this man is *motivated*.

PreventiefRuimen | 23-08-09 | 18:59

Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:42 :
En ik nog wel denken dat ik het zo mooi had verwoord. "Of religieus mensen nog niet klaar zijn voor atheïsten of andersom..". Dat is ook meteen weer mijn probleem met atheïsten. Zij roepen net zo hard moord en brand als een religieus persoon tegen hun "geloof" ingaat. Voor mijn gevoel ben je dan geen haar beter. "If you stare into the Abyss long enough the Abyss stares back at you."

Notenkast | 23-08-09 | 18:52

Het wordt steeds leuker zeg.. Al die geloofsfanaten en wij zitten er tussenin.
Waarschijnlijk heb ik daarom de drang om ergens in een donker bos te gaan wonen.
(in het stijlloos roze kasteel met hightech beveiliging)
Leuk dat religie mensen bindt enzo,maar dan heb je ook meteen miljoenen idioten bij elkaar.We zijn hier nog lang niet klaar mee.. *zucht*
www.youtube.com/watch?v=kCpjgl2baLs

de grote Anti | 23-08-09 | 18:49

Ik vind het jammer dat er mensen over de hele wereld (maar vooral in de VS) zo moeilijk doen over homoseksualiteit, Obama en dat ze geen vertrouwen hebben in de regering. En hun afkeer naar andere culturen en religies.

joories | 23-08-09 | 18:46

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 18:37 :
Nouja, ligt eraan waar je heen wilt. Het etnisch zuiveren van zwaar fundamentalistische religieuze mensen zal bij menig mens niet goed vallen. Hoewel het doel misschien de middelen heiligt.
.
Ik denk dat religie zichzelf wel "uitmoord". Tegenwoordig zijn er steeds meer twijfelaars en dat is een goed begin. Zal niet heel lang duren voordat religie een afgezonderd boerderijtje met een sekte betekent.
Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 18:39 :
Nope, dat doe ik.

Notenkast | 23-08-09 | 18:45

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 17:44
Ik geloof dat ik je niet helemaal kan volgen.
Naar mijn idee zijn Bijbel, Koran en vergelijkbare boeken in zeker opzicht meesterwerken. Ze tonen aan dat het in een bepaald tijdsgewricht mogelijk is om een systeem van goed en kwaad te bouwen en in een zodanige vorm te gieten dat het als leidraad kan dienen voor velen. Paulus is de grote architect van zo'n systeem geweest, hij heeft tot in detail aangevoeld hoe hij het moest spelen, en heeft kennelijk zo goed doel getroffen dat we anno 2009 nog met de gebakken peren zitten. Zo ook Mohammed.
Als je het over 'flow' hebt, nou dan denk ik dat er zowel bij Paulus als bij Mohammed sprake is geweest van 'overflow'. Die jongens hebben op hun manier erg veel begrepen van de menselijke psyche. Je kunt ze met recht zieners noemen, lieden die de samenhangen wat helderder zagen dan hun medemens.
Om een rare vergelijking te trekken, zij waren de Bob Dylans van hun tijd. 'The times are changing', 'it's a hard rain that's gonna fall', 'the answer is blowing in the wind'. Ze voelden de tand des tijds feilloos aan en deden er wat mee.
Maar dan volgen de donkere eeuwen. Een systeem dat begint als een ware revolutie, als een breekijzer, als een stuk gereedschap om eeuwenoude als onrechtvaardig gevoelde structuren te breken verzandt in een dictatoriaal waarheidsblok dat zijn inmiddels verworven macht niet meer af wil geven, terwijl tegelijkertijd de tactieken en technieken om de gelovigen te bespelen zijn bijgeschaafd en uitgebouwd en almaar verfijnder zijn gworden. Maar, zo'n blok gaat onvermijdelijk blinde vlekken krijgen, wordt hier en daar zwakker en kan niet meer zo flexibel reageren als in de eerste eeuwen. Dan zie je figuren als Tariq Ramadan opdoemen, lieden die het hele spel tot in detail doorzien en zich geroepen voelen om te voorkomen dat het eeuwenoude bouwsel langzaam gaat instorten. Bij de Ramadans in deze wereld is de flow geheel afwezig: '.. and what also is really very important..' uit de mond van Ramadan heeft niets maar dan ook niets van een bevlogenheid, van een diepe emotie die wordt gevoeld, of het zou het gevoel van macht moeten zijn, het gevoel de emoties van anderen te kunnen bespelen. Ramadan probeert te redden wat er te redden valt.
Ik denk dat figuren als Onfray weer wél 'flow' hebben. Hij zegt zelf dat zijn boek slechts een filosofische exercitie is, maar je voelt gewoon dat de man verder wil, dat hij een volgende stap wil zetten, dat hij wil bevrijden. Een houding die een filosoof waardig is, naar mijn smaak, en misschien een geestesgesteldheid die erg veel overeenkomsten vertoont met die van Paulus of Mohammed.
'Of het nou 'flow' heet of 'bezieling' of 'openbaring', ik geloof dat we het over hetzelfde hebben.

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 18:45

@Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 18:39,
hangt van de 'gevoelde' connotatie af, zou ik zeggen.

vander F | 23-08-09 | 18:42

Notenkast | 23-08-09 | 18:34
Ligt niet alleen aan de religieuzen om iemand niet eens uit te laten praten. Is verval van waarden en beleefdheidsvormen.
Ga jij met die vieze puist eens naar de dokter en eet eens sinaasappelen of zo.

Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:42

of zei ik nu iets facistisch?

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 18:39

Zielig gezeur.

P.C.M. Baas1309 | 23-08-09 | 18:39

Notenkast | 23-08-09 | 18:08
Maar er moet toch een pijnloze oplossing te vinden zijn voor hen die het "kunnen" niet kunnen?

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 18:37

Grappig dat christenen het hebben over 'kinderen misbruiken'. Jesus Camp is inderdaad een enge film, je ziet precies hoe kinderen zo worden opgevoed dat ze enkel haat kweken. Verschrikkelijke mensen.

PauperPanda | 23-08-09 | 18:36

Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:26 :
Schriftelijk kan menig mens ook flink uithalen. Maar ze kunnen je tenminste niet neersteken/neerschieten/kruisigen/lynchen of ander fysiek geweld gebruiken om hun mening goed over te laten komen. Een goed begin naar een beter toekomst zou zijn dat we dit soort gesprekken WEL mondeling zouden kunnen voeren. Maar dat zit er nog niet in. Of religieus mensen nog niet klaar zijn voor atheïsten of andersom (het moet van twee kanten komen) weet ik niet... tijd zal het leren.
.
.
Tering hé... Ik heb toch een steenpuist midden op me rug zitten. Niet normaal. En ik kan er natuurlijk weer net niet zelf bij. God bestaat niet.
*gaat vriendin zoeken om de zooi eens lekker uit te laten knijpen*

Notenkast | 23-08-09 | 18:34

*gaat zich op bewolkte dag in tropisch oord op terras verpozen met Kouwes-bundel*
@ jezusismijnredder: ik check straks alle posts na 18:13 NL-tijd, dus denk niet dat je nu los kan gaan!

Bos Hout | 23-08-09 | 18:34

Meestal, als ze zo ontzettend hard roepen dat gays vies zijn, hebben ze zelf (onderdrukte) homoseksuele gevoelens.

alltexx | 23-08-09 | 18:32

Notenkast | 23-08-09 | 18:16
Snap ik helemaal. Het is heerlijk je mening schriftelijk te ventileren. Mondeling laat nooit iemand je uitpraten en wordt het een heen en weer geschreeuw van jewelste.

Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:26

@ jezusismijnredder | 23-08-09 | 18:13
Dat Johannes 3:16 is gewoon afpersing.

Bos Hout | 23-08-09 | 18:26

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 18:11
Doe eens lief voor Els, Raoul..

Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 18:23

Kon ik ergens lappen ?

Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 18:17

Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:08 :
Ik ben het niet eens met de uitspraak "If you're not part of the solution, you're part of the problem.". Maar kom op, een keer een fatsoenlijke discussie over een zwaar onderwerp is niet verkeerd. Het komt niet vaak voor dat je een goede discussie kunt voeren over religie zonder dat er mensen op hun tenen worden getrapt.

Notenkast | 23-08-09 | 18:16

@ jezusismijnredder | 23-08-09 | 18:13
Wooow! Zijn dat boodschappen van de Heer hemzelve ofzo? Doe es leesbare dingen typen.

Bos Hout | 23-08-09 | 18:15

-weggejorist-

jezusismijnredder | 23-08-09 | 18:13

@Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:08
Ah tssss, beetje schrikken van onderwerpen met inhoud?
*Finnentopic met tieten & bier fantaseert voor Elisabeth*

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 18:11

*Dondert nog wat Sunset Grooves consumptiebonnen in Elisabeth2's nieuw-topic-potje*

Bos Hout | 23-08-09 | 18:11

Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:08
*Tientje meelapt*

Jackanders | 23-08-09 | 18:10

"Elk mens zou als autonoom individu zelf zijn keuzes moeten kunne maken en in het maken van die keuzes bescherming dienen te genieten, of de een of andere God het daar nou mee eens is of niet."
Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:53
En Voila. Het ontstaan van Vrijheid van Meningsuiting. Ik ben het hier volkomen mee eens.
.
Maar het ligt jammer genoeg wat dieper dan dat. Sommige mensen kunnen die keuzes niet maken. Niet omdat ze het niet willen, maar omdat hun het gewoon weg niet kunnen. Hun "kunnen" is weggehaald in hun opvoeding, wie meestal zwaar religieus was. Het is belangrijk om te snappen dat bewustzijn wordt gecreëerd en dat het er niet gewoon "is". Bij mensen wie zwaar fundamentalistisch worden opgevoed wordt een heel belangrijk eigenschap ontnomen... twijfel.
.
Die mensen kunnen gewoon weg niet aan hun geloof twijfelen. Dat bestaat voor hen niet. En dat is dan ook gelijk mijn "probleem" met religie.

Notenkast | 23-08-09 | 18:08

Wat, nog steeds aan de zondagmiddagpreek? *doneert €10 in het potje "nieuw topic"*

Elisabeth2 | 23-08-09 | 18:08

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 18:00
"... indien daartoe tot keuze gedwongen"... gelukkig dwingt niemand je daartoe. En mocht dat wel zo zijn, vooral niet lief, maar strijdbaar zijn.

Bos Hout | 23-08-09 | 18:07

Ik denk dat IE zijn pilletjes weer eens moet gaan nemen.
of gebeten is door een raar beest.
Wat een lullo, hij wordt haast hysterich...

Toch wel fijn als je namens de 'Holy Bible' spreekt en de enige goede versie van de Holy Bible hebt.

geloof is opium voor het volk, zoals Marx terecht opmerkte

Gemeen Mosje | 23-08-09 | 18:02

@Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:53
Wat u omschrijft. klinkt als een gezonde mix van boeddhisme en humanisme. Een boeddhist zal je altijd de ruimte geven je heil te zoeken in het christendom, als je je daar beter bij voelt.

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 18:01

Tja, slechte preek en de IQ is ook niet super neem ik aan, maar Obama Bin Laden voorheen in een barack gaat deze baan niet lang doen voel ik. Er moet wel haast iets mis gaan... Hoop dat niet.

JP_Nee! | 23-08-09 | 18:00

@Bos Hout | 23-08-09 | 17:47
Het is ook niet vol te houden dat het Christendom smetteloos is. Ik ken de aantijgingen aangaande samenwerking met de maffia, overigens nog bijzonder goed verwerkt in de Godfather, deel III, maar dat terzijde... Die adviezen aangaande AIDS zijn inderdaad afschuwelijk. Ik snap wel dat het vanuit het dogma ontstaan is van sexuele privileges beperken tot de huwelijkse band, maar zo wérkt het in praktijk niet. Zucht, ik kom er niet altijd uit, mijn waarde! Maar ik geloof dat het begin van mijn betoog was dat ik Christendom boven Islam prefereer, indien daartoe tot keuze gedwongen. De "lagere echelons" gelovigen waarover u spreekt, kennen ook een liefdevol gezicht bij de moslims: eten delen, gastvrijheid, trouw aan vriendschap e.d.
Ach ik weet het niet, ik vind het ingewikkeld allemaal. Misschien heeft Raoul Heertje uiteindelijk wel het meest gelijk als hij zegt: "Het enige waar het om gaat is dat je lief bent tegen elkaar"

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 18:00

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:42
The proof is in the pudding. U presenteert het hier kennelijk als een uitzondering, en dan ook nog als een geweldige prestatie, als een kerk in staat is zijn gelovigen de vrijheid te geven van zijn waarheid weg te lopen. Maar hoezo moet die 'vrijheid' gegeven worden. Wie had dan het recht om eerst te nemen en nu te geven? Op basis waarvan is er dan in eerste instantie die vrijheid niet?
In feite bevestigt elke kerk die de vrijheid 'geeft' om weg te lopen de diepe, diepe arrogantie van het geloof.
Een van de meest essentiële vrijheden van een mens is, naar mijn idee, de vrijheid om van welk geloofssysteem dan ook weg te lopen, of dat systeem het zelf nu toe wil staan of niet. Dat is mijn punt. Elk mens zou als autonoom individu zelf zijn keuzes moeten kunne maken en in het maken van die keuzes bescherming dienen te genieten, of de een of andere God het daar nou mee eens is of niet.

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:53

-weggejorist-

solidstate | 23-08-09 | 17:51

Alle extremisten verzamelen in Flevoland en de dijken doorprikken...

Antigoog | 23-08-09 | 17:50

*van de zon genieten gaat*

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:48

boevrouw | 23-08-09 | 17:41
Laat hem/haar wat? Zijn/haar zendelingenwerk verrichten? Niks ervan. Die praktijken dienen op eenzelfde wijze te worden bejegend als alle andere.

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:47

@ Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:31
Laat je niet foppen door het vriendelijke gezicht van het christendom. Ja, een aantal christelijke uitvoerders op het laagste niveau heeft het vaak goed voor met de minderbedeelden, maar alles daarboven is een en al machtspolitiek met het Vaticaan als maffiabazen aan de top.
Lees eerst eens www.amazon.com/Hitlers-Pope-Secret-His... en zie hoe het Vaticaan medeverantwoordelijk is voor de Holocaust. Daarna heb ik nog wel meer, ook over het het letterlijk samenwerken van het Vaticaan in de tachtiger jaren met de maffia (o.a. saampjes fijn investeren in de producent van de anticonceptiepil). Tel daarbij op het verwoestende advies aan mensen in AIDS-gebieden om vooral niet veilig te vrijen en ga dan eens het aantal verloren mensenlevens op het conto van het Christendom optellen.
Ten tijde van het Jezus was het wellicht een gezellig clubje - niemand die het weet, want het is pas veel later gedocumenteerd - maar daarna is het een verrot geheel geworden met een briljante PR, dat wel.

Bos Hout | 23-08-09 | 17:47

@boevrouw | 23-08-09 | 17:41
Jezusismijnredder is waarschijnlijk een vrouw van een jaar of 55 die, geschokt door wat er in het reformatorisch dagblad geschreven is over Geenstijl, besloten heeft om dit zooitje ongeregeld(/gelovig) op andere gedachten te brengen.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:46

Een EA (of een AT) beschouwt zichzelf als BRON van zijn keuzes en gedachten.

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 17:46

Wat een creep.

Turrukje | 23-08-09 | 17:45

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:38
Wij hebben de vrijheid van expressie op een presenteerblaadje van onze voorouders, die er eeuwen voor hebben gevochten (de gifbeker van Socrates mag dan wel 2500 geleden gedronken zijn , maar de lettres de cachet zijn net 200 jaar geleden afgeschaft, het dagbladzegel net iets meer dan 100 jaar geleden) aangeboden gekregen.
Ik vind het verschrikkelijk dat we dat nu op zo'n manier aan het verkwanselen zijn.

o vos omnes | 23-08-09 | 17:45

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:31
Ik vind elke vorm van religie verwerpelijk. Dat om de doodeenvoudige reden dat religie blijft bestaan bij de gratie van het dom en afhankelijk houden van mensen. Daarbij komt dat al die geloofsidioten altijd veel teveel woorden nodig hebben om te verhullen dat ze poep praten.

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:45

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:37
Etische Atheisten noemde ik dat, maar Atheologie is zeker beter.
Een EA (of een AT) beschouwt zichzelf als on van zijn keuzes en gedachten.
Niet als instrument.
Hoe zie jij dat?
Een zanger of muzikant heeft het vaak over 'flow' over iets dat dor hem/haar heen gaat. Noemt een Eatheist dat ook flow of is dat heel normaal?
En interessanter, als een atheoloog geen flow heeft, aan wie ligt dat dan?

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 17:44

@Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:42
Feit is dat atheïsten nog nooit iemand vanuit hun overtuigingen hebben vermoord.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:43

Die gozer klinkt wel een beetje al Mr/Mrs Garrison

Vinnie85 | 23-08-09 | 17:42

Toch wel ironisch, joories die wordt weggejorist.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:42

@Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:37
U kent wel heel beperkte gelovigen. Wist U bijvoorbeeld dat er binnen de Remonstrantse Kerk de vrijheid bestaat om haar de rug toe te keren als U niet langer met haar principes kan leven?
(Het is dan ook een heel klein kerkje......)
Overigens ontploffen atheïsten ook waar je bij staat, du moment dat je hún kijk op de wereld en het hogere in twijfel trekt. Met sluitende argumenten erbij wordt het al helemáál een heikele zaak. Herinnert U zich nog het filmpje van Rut waarin buurtbewoners een tent wilden komen omtrekken, waarin gelovigen zich wilden laten genezen door een prediker? "Zij horen hier niet, dit is mijn land", viel er uit hun mond op te tekenen. Een curieus soort religieus racisme....

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:42

@Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:37
Precies.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:41

+ 1 voor jezusismijnredder.

Niet zo zeuren mensen, laat hem/haar toch!

boevrouw | 23-08-09 | 17:41

-weggejorist-

joories | 23-08-09 | 17:40

@o vos omnes | 23-08-09 | 17:34
Er zitten kernen van waarheid in de bijbel. Deze worden echter van nature al gedragen door het gezonde verstand. Misschien zijn ze voor het eerst (in een succesvol boek) neergepent in de bijbel, maar dat betekent niet dat het ideologieën zijn die niet-gelovigen niet ondersteunen.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:40

@o vos omnes | 23-08-09 | 17:34
U mag het hier zeggen en u mag het beleven in uw eigen leven. En al komt u dat op GS wel eens op een blaf en grom en een scheldwoord te staan, het mág en kán allemaal wel. Dat maakt onze samenleving ondanks al haar gebreken zo goed. Zoiets als GS zou in Iran of Bahrein niet eens de lucht in mogen.

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:38

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:29
Gelovigen kunnen het niet hebben als niet-gelovigen er met hun moraal vandoor gaan. Gelovigen kunnen het niet zetten dat een moraal overeind kan blijven als de God die deze moraal zou hebben aangereikt de nek wordt omgedraaid. God en moraal zijn voor gelovigen onscheidbaar, en zij worden hels als men alleen maar oppert dat het geloof in die onscheidbaarheid wel eens zou kunnen berusten op een fictie. Gelovigen voelen dat hen iets ontnomen, iets ontstolen word, beginnen te dreigen met hel en verdoemenis, worden zuur en verongelijkt.

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:37

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:14
Ik kan een heel eind met je meedenken, maar de bijbel is meer dan alleen religieus boek met wetten, voorschriften en verboden.
Bijvoorbeeld de boeken Job en Klaagliederen van Jeremia zijn van een weergaloze literaire schoonheid.
Sommige ander boeken geven ons een doorkijkje op het dagelijks leven in de prehistorie.
De evangelien zijn wondertjes van medemenselijkheid in een tijd dat geweld de norm was.
En als ik dan de bijbel naast de koran leg moet ik helaas constateren dat van de drie bovengenoemde voorbeelden de koran of niets heeft of er alleen maar een waterige kopie van is.
Dat is misschien een kwestie van smaak, maar een mens mag toch wel smaak hebben of niet? Ik ben dol op de schilderijen Raphael waar een ander niets aan vindt. Dat mag toch? En ik mag het toch ook zeggen?
Ik ben dol op boerenkool, een ander vindt het konijnenvoer.
Is het gevecht voor de vrijhied van expressie dan echt door onze voorouder helemaal voor niets gevoerd, dat we ons er zo weinig bewust van zijn?

o vos omnes | 23-08-09 | 17:34

Het geloof is de dodelijkste ziekte van de dodelijke ziektes die we kennen.
Afschaffen die onzin.
En roep nu niet dat het een 'kort door de bocht' reactie is, het is geweaun met keiharde cijfers te staven.
www.kriskrug.com/images/religion-kills...

Het geloof brengt alleen maar ellende met zich mee. Bah!

Jackanders | 23-08-09 | 17:32

Punt met die Islam toestanden en fundi gristen gezeur is ook dat filosofisch gezien men er een atomistische en occasionalistische visie op na houdt.
Dit sluit natuurwetenschap uit.

vander F | 23-08-09 | 17:32

Sommige mensen moeten ze hun vrijheid van meningsuiting afpakken. "Ja maar het is een recht! Iedereen moet het recht hebben om hun mening te uiten!" Ja... Als je er verantwoordelijk mee om kunt gaan, niet als je het gebruikt voor het zaaien van haat.
.
De vrijheid van meningsuiting is niet ingesteld zodat elke idioot z'n mening mag verkondigen, maar om de mensen te beschermen wie twijfel trokken in de toen geplaatste orde.

Notenkast | 23-08-09 | 17:32

@Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:18
Nee, het vermoorden van een abortusarts is geen teken van liefde. Ook in het Christendom heb je uitwassen, die ik afschuwelijk vind. Als ik echter een vergelijking maak tussen Islam en Christendom, slaat mijn weegschaal toch richting die laatste. In grote lijnen (en daarin zit ook de zwakte van mijn stelling, daarvan ben ik me bewust) heeft het Christendom een kalmer en vriendelijker gezicht. Niet bij de homohaters, de anti-abortisten, de Noord-Ieren tot de jaren negentig en zo nog een lijstje voorbeelden. Maar vergelijk eens de begrafenis van Paus JP II met de begrafenis van ayatollah Khomeini. Gewoon even voor de sfeer. Kerkelijke stromingen proberen elkaar onderling te vinden op overeenkomstig gedachtengoed (oecumene, trans-religieus overleg). Satire en kritiek op de Kerk is in ontwikkelde landen toegestaan en wordt niet vergolden met de doodstraf. In een per traditie Protestant Christelijk land worden moslims niet weggetreiterd van overheidswege. Vergelijk dat maar eens met de positie van de Joden in Syrië en Jordanië, of Christenen in Maleisië. (Ook het hele Palestijnenprobleem is niet alleen maar een kwestie van "Joodse onderdrukkers". Als als die Arabieren hun Palestijnse broeders zo zielig vinden, waarom nemen ze die dan niet in hun land op? Nee, ze graven een tunnel naar de Gazastrook om Israël binnen zijn grenzen te kunnen treffen).
Hoe dan ook, elke vorm van geluk afpakken op religieuze gronden is niet goed. Maar in grove pennenstreken, zwart-wit vergelijking heeft het Christendom toch mijn voorkeur. Als ik zou moeten kiezen.

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:31

@Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:18
De onmetelijke belachelijkheid van het geloof wordt alleen al bewezen door het feit dat een atheïstische filosoof die in de 21e eeuw een godsdienst-kritisch boek schrijft doodsbedreigingen ontvangt van gelovigen (zij het een groep sterk geradicaliseerde).

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:29

Pffff, weet je wat, ik bel een paar maats op en we gaan een potje stiften.

DANNY3960 | 23-08-09 | 17:28

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:16
Ik ben het helamaal met je eens. Alleen zitten we nu eenmaal met erfenis dat van de fenomenen die je opnoemt de meeste ervan geworteld, gepokt en gemazeld zijn in het christendom en humanisme. En dat niet tot eeuwen geleden, maar tot voor kort (ik denk ongeveer 50 jaar of zo)
Ik denk dat het collectieve besef waar je het over hebt vooroorzaakt wordt door een ongelukkige combinatie van genen waarmee de soort Homo sapiens helaas is begiftigd. Wij zijn van alle organismen de enige die daarmee is behebt en het verschijnsel duikt op samen met het ontstaan van onze soort (grotschilderingen 20.000 jaar oud etc.) Van de Homo neanderthalensis zijn nooit aanwijzingen gevonden dat die er ook last van had.

o vos omnes | 23-08-09 | 17:24

o vos omnes | 23-08-09 | 17:16
Gefeliciteerd. Nu nog je afgunst proberen onder controle te krijgen en wat doen aan je megalomane taalgebruik en je bent een perfect mens.

Ik citeer: "Het oude Geenstijl is van ons afgepakt. Het kon ook niet duren natuurlijk, want denk maar niet dat de machthebbers zich hun macht zomaar laten ontnemen".

Machthebbers, ontnemen...

*zucht*

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:21

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:16
Sluit ik mij volledig bij aan.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:19

jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:38
"Er is geen mooier boek op deze aarde, dat zo bijzonder en mooi is als de bijbel."
En zo handig ook. Als het gaat om de vragen des levens dan hoef je niet de moeite te nemen om ergens over na te denken maar trek je er een moraal of een handelwijze uit, panklaar, precies op smaak. En als je die dan tot je genomen hebt vol je je weer sterk en gezond, weet je wie je bent en welk pad je moet bewandelen. Heerlijk gewoon, geen twijfels, geen vragen, tenzij twijfels en vragen omtrent de eigen onvolmaaktheid, de eigen zondigheid. Even bladeren en huppekee, die twijfels worden verklaard en geduid en je snapt weer precies waaróm je aan jezelf twijfelt en waaróm je een zondig mens bent.
Tot hier vind in het allemaal prima, Jezusismijnredder, maar het irriteert me mateloos wanneer er mensen zijn zoals jij die ook mij aanspreken op mijn levenswandel en mijn denken, mij de de weg, waarheid en het leven menen te moeten brengen en met teksten uit die Bijbel gaan slingeren. Die mij gaan vertellen dat ik eigenlijk niet meer moet nadenken en een moraal die ooit te boek is gesteld, en teceptuur die ooit bij mekaar gesprokkeld is, voor eeuwig zou moeten aannemen.
"De enigste manier om gered te worden van de hel is door geloof in Jezus christus."
Dit is een voorbeeld van de verregaande arrogantie van de gelovige die hier spreekt. Er wordt hier met een blijmoedigheid en zelfverzekerdheid gedaan alsof slechts de gelovige, in dit geval de christen, een voorrecht zou hebben op het kennen van het goede, en de niet-gelovige als vanzelf gewezen zou moeten worden op het 'feit' dat hij geen goed moens zou kunnen zijn, dat hij het récht niet zou hebben zichzelf een goed mens te noemen.
Het wordt hoog tijd dat elke mens die nog durft te beweren dat geloof in een God voorwaarde is om het goede na te kunnen streven de tanden uit de bek worden geslagen en de tong wordt uitgerukt. In overdrachtelijke zin natuurlijk. Het wordt hoog zijd dat de dechristianisering serieus wordt doorgevoerd. Moraal en ethiek dienen bevrijd te worden van God.
Beetje huiswerk, waarschijnlijk boter aan de galg:
www.trouw.nl/krantenarchief/2006/05/13...

Schoorsteenveger | 23-08-09 | 17:18

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:10

Kwootje:
"Anyhow, ik ben uiteindelijk meer genegen mij sympathie bij het Christendom te leggen, omdat daar de laatste eeuwen wél de boodschap van liefde en verdraagzaamheid is doorgedrongen"

Hoe kan dat nou als je niet eens mag neuken voordat je getrouwd bent?

En los van dat: tel je daar ook de liefdevolle kruistochten mee? Rot toch op man, de boodschap van de liefde... Het vermoorden van een abortusarts is zeker ook een boodschap van liefde?

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:18

@oxydeboef | 23-08-09 | 15:15
Begrijpt-ie niet.
Dubbel d is verleden tijd, dus volgens Stockton heeft god daadwerkelijk iets uitgevoerd. Dus Stockton zegt: God bestaat, en heeft ingegrepen.
Stockton is een gelovig mens.

OK Computer | 23-08-09 | 17:18

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:11
Je weet mijn argumentatie voor de opmerking "ons" niet te weerleggen en dan verzin je een nieuw probeleem voor mij om toch maar vooral punten te scoren?
Echt joh, dat niveau ben ik sinds mijn kindertijd allang ontstegen hoor.

o vos omnes | 23-08-09 | 17:16

@o vos omnes | 23-08-09 | 17:12
"het gebrek aan belangstelling voor onze eigen cultuur luidt de ondergang ervan in."
Op zich een heldere observatie, alleen vindt men zijn culturele identiteit steeds minder in religieuze beginselen, maar in (samen)leefregels, het collectieve besef dat het leven een mysterie is (ook wel esoterie genoemd), gedeelde afkomst, kunst en architectuur etc. Niet meer in het geloof dat we de almacht in de handen van een hogere entiteit leggen. En laten we helder zijn: als er één aspect is dat Nederlanders gemeen hebben, is het een verbluffende individualiteit.

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:16

@o vos omnes | 23-08-09 | 17:12
Ik interesseer me wel degelijk in de wetenschap. Maakt me dat dommer dan een bijbel/korangeleerde?

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:16

"deze man wil - God verhoedde - iedereen de mogelijkheid geven om gezondheidszorg te krijgen.". "Verhoedde" met twee d's? Zit hier een diepere betekenis achter, dat God gezondheidszorg voor iedereen al in het verleden verhoed heeft of zo, of is het gewoon een domme schrijffout?

Barend Braakbal | 23-08-09 | 17:16

@Bos Hout | 23-08-09 | 17:10
Haha inderdaad.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:14

LOL@koerbagh

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:14

''Ik denk zelfs dat het feit dat we geen antwoord hebben op het gezever van mohammedanen, veroorzaakt wordt door het gebrek aan kennis en besef van onze eigen cultuur en haar bronnen.''
@o vos omnes | 23-08-09 | 17:06
Dit impliceert dat je denkt dat een grotere basiskennis van het Christelijk geloof (ergo, de bijbel) een positief ding zou zijn, en dat het geloof en de naleving van hetgeen Mohammed 'verkondigt' inferieur is aan dat van Jezus.
Ik vind alle geloven inferieur aan het gezonde verstand.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:14

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:00
" Het interesseert me niet wat er exact instaat. Er is geen aanleiding voor."
Dat is precies de reden dat je een wat minder grote borst op zou moeten zetten tegen mensen die het WEL interesseert en er WEL aanleiding voor vinden.
Ongeinteresseerdheid is namelijk de belangrijkste bron voor domheid.
Als je wat in de materie zou verdiepen, niet alleen de bijbel maar ook de gedachten en ideeen van de grote filosofen die onze cultuur heeft gekend, maar ook wat in de koran staat zou je, geestelijk rijker, heel anders reageren.
Maar nogmaals, het gebrek aan belangstelling voor onze eigen cultuur luidt de ondergang ervan in.

o vos omnes | 23-08-09 | 17:12

Blijft toch altijd weer interessant hoe een vermeende almachtige god verkiest zich te laten openbaren in en vertegenwoordigen door een stel absolute leeghoofdige idioten.

koerbagh ® | 23-08-09 | 17:12

o vos omnes | 23-08-09 | 17:04
Nee hoor, ik was erbij vanaf het begin. GeenStijl wordt nog steeds voor het merendeel gedragen door de reaguurders. Jouw probleem is echter dat je denkt dat de wereld om jou heen niet verandert en dat is wel zo. Dat kan zuur zijn, als je niets in te brengen hebt en de veranderingen niet zo gaan zoals jij dat graag zou willen. Mijn advies is dan altijd: doe het zelf dan beter.

A propos: hoe moet dat, in een stoel zitten?

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:11

@ Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:07
Vooral die chauvinistische 'Brasillllll'-jingle met 1970 synthesizer-piepjes erbij. Kwamen ook tijdens de race toen Brazilie wereldkampioen bal-over-het-netje-slaan-en-elkaar-daarna-op-de-billen-tikken bij de dames werd. Heerlijk.

Bos Hout | 23-08-09 | 17:10

@jezusismijnredder
Alle respect voor uw standpunt en lof voor uw vasthoudendheid. Als U zich hier liet ompraten, zouden ze ook over U heen vallen wegens gebrek aan ruggengraat. Of ik het in alles met U eens ben, kan ik bepaald niet zeggen. Ik ben een sterveling zonder eeuwige antwoorden, wel met veel hoop en positivisme. Ik heb een christelijke opvoeding gehad en weet dankzij mijn eigen vermogen tot lezen en schrijven ook heel veel over de totstandkoming van uw (en toch ook mijn) Heilige Boek. En dan kom je er telkens weer achter dat zoiets mensenwerk is, teksten erin en eruit, verkeerd vertaald (bv. over Mozes), leefregels aangepast aan lokale politieke situaties e.d. Zelfs een aantal boeken er uit gesodemieterd (de apocriefe boeken, zoals u ongetwijfeld weet). Freek de Jonge zei ooit: "Die boeken hebben de Bijbel net-niet-gehaald, omdat ze dachten: dat geloven ze nooit!"
Anyhow, ik ben uiteindelijk meer genegen mij sympathie bij het Christendom te leggen, omdat daar de laatste eeuwen wél de boodschap van liefde en verdraagzaamheid is doorgedrongen. (De Paus moet nog wat bijleren, maar zelfs de RK Kerk gaat doorgaans met zijn tijd mee.) En natuurlijk het eeuwige clichee van vergelijking: hoe worden Christenen behandeld in een moslimland evrsus moslims in een (Judea)-christelijk land? Juist.
Een predikant die Obama met Hitler vergelijkt en op homo's scheldt en proest vanaf de kansel (het speeksel komt hier nog door het scherm...): die vind ik gewoon eng, daar helpt geen liefdevolle bijbeluitleg met citaten tegen. Net zomin als een radicale imam mij doet overuigen van de vredelievendheid van de islam.

Boer in Amsterdam | 23-08-09 | 17:10

Ik geloof ... dat er vandaag nog wel een topic in de pijpleiding zit.
Kom ik nu in de hemel?

Jackanders | 23-08-09 | 17:09

@Bos Hout | 23-08-09 | 16:49
Geweldig commentaar ook.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:07

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:00
Ik ben geen christen en heb dat recht dus wel (?).

o vos omnes | 23-08-09 | 17:06

jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:29
Mooi citaat weer en zo, maar Sinterklaas is nog steeds mijn redder.
Ik citeer het Grote Boek, the gospel of Piet 13:69
"En zij die niet in mij geloven en mijn baard niet eren zullen bezwijken onder een regen van pepernoten tussen de Spanjolen. Volgt geen valse profeten, een echte baard is een witte baard. Vereert geen kruis maar mijn schoot. Vreest niet de hel maar de roe. De weg naar de hemel is bezaaid met pakjes en hij die zoet is vindt deze"

S. Typhi | 23-08-09 | 17:05

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 16:57
De beginjaren van Geenstijl zijn vermoedelijk volledig aan jou voorbijgegaan. Maar het was toen wel degelijk bon ton van de redactie om te benadrukken dat Geenstijl van "ons" was en met dat ons bedoelden ze de reaguurders.
*met een grote boog ongevraagde adviezen van ongekwalificeerde personen die gaan zitten in stoelen waar ze helemaal niet in passen in de prullenbak gooit*

o vos omnes | 23-08-09 | 17:04

Vieze sodomieten ook, gore faggots.
They recrute through rape.

Geweldig dit, leve het vrije woord.

Only in America
I love it

dixkix | 23-08-09 | 17:04

@michzelluf | 23-08-09 | 16:59
En het jouw volledig recht dat te achten.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:03

michzelluf | 23-08-09 | 16:59
In wetenschapsfilosofische zin bestaat iets niet totdat is aangetoond dat het wel bestaat. Toch vreemd dat dat nooit schijnt op te gaan voor een of andere schimmige mongool met een baard gaat die op een wolk zit te trippen.

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 17:02

@o vos omnes | 23-08-09 | 16:54
''Mij lijkt er niets mis mee als iemand af en toe uit deze bronnen citeert''
Mij wel. Het interesseert me niet wat er exact instaat. Er is geen aanleiding voor.
Als je Christen bent heb je bovendien geen enkele legitimiteit om hetgeen de Islamieten zeggen te bestempelen als ''gezever''.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 17:00

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 16:49

Er is helemaal niks bewezen.
Er is ook niets moeilijker om aan te tonen dat iets wel of niet bestaat.
Daarnaast bestaat er een gecreëerde gekaderde werkelijkheid waarin wetenschappelijke bewijzen gevonden moeten worden. Een eenzijdige dogmatische stijl.
Zolang de laatste puzzelstukjes niet gelegd kunnen worden, is voor mij alles een sprookje net zoals de nobelprijswinnaars er over denken.

www.kennislink.nl/publicaties/theorie-...

michzelluf | 23-08-09 | 16:59

jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:29
Als het heel koud is, verschrompelt de mijne ook.

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 16:58

o vos omnes | 23-08-09 | 16:48
Laat nu dat juist de prettige bijkomstigheid zijn van het machthebberschap: je hebt het voor het zeggen.
Maar volgens mij heb ik het jou deze week al eerder gezegd: in plaats van gaan zitten huilen kun je natuurlijk ook de macht naar je toetrekken en voor jezelf beginnen. Succes ermee.
Dus... knoop dit in je oren... GeenStijl is nooit van jou afgepakt omdat het nooit van jou geweest is.

Sytze_Vliegen | 23-08-09 | 16:57

Zeg. Kan de bijbel-trol zijn heil niet ergens anders gaan zoeken?
Iets als bij FarizeërsRus.com ofzeau

Tobi | 23-08-09 | 16:56

GS houd eens op met je media manipulatie!!

sterretje | 23-08-09 | 16:56

@ Bos Hout | 23-08-09 | 16:51
Stimmt genau.
Alleen die van die kalveren niet meer.

Frau Antje | 23-08-09 | 16:55

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 16:43
De Bijbel is, samen met Plato's dialogen, de werken van Aristoteles en nog wel wat meer werkjes de basis van onze cultuur.
Mij lijkt er niets mis mee als iemand af en toe uit deze bronnen citeert,
Ik denk zelfs dat het feit dat we geen antwoord hebben op het gezever van mohammedanen, veroorzaakt wordt door het gebrek aan kennis en besef van onze eigen cultuur en haar bronnen.

o vos omnes | 23-08-09 | 16:54

De grondtekst waar jij het over hebt is meer dan 40 jaar na het verscheiden van opgesteld. Da manipulatie van de schrifgeleerden (ik noem het tegenwoordig allemaal taliban) was toen al op volle gang.
Je zult je gelijk echt met authenticiteit moeten halen, met levende geest, niet met dode letters.

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 16:52

@ Frau Antje | 23-08-09 | 16:43
Die ogen waren toch reebruin?

Bos Hout | 23-08-09 | 16:51

ik vind dat we die prietser als een met zout bestrooide slak moeten doden...
amen ?

Greenjellie | 23-08-09 | 16:51

@ jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:38
Mag jij vinden en heb ik geen probleem mee. Ik probeer je alleen te helpen in de weg naar realisme. Een beetje kritiekloos een twee eeuwen oud boe gelovenk, dat in de eerste eeuwen al aardig is opgeleukt ter winning van zieltjes zoals jij, is namelijk behoorlijk naïef.
En bij mij gaat er maar één ding echt door merg en been en dat is een orgasme. En Barichello net op de Braziliaanse tv de GP zien winnen vond ik ook wel gaaf, maar dan op een andere manier.
Zie en geniet www.youtube.com/watch?v=z3TKfEPdPiY&am...

Bos Hout | 23-08-09 | 16:49

@michzelluf | 23-08-09 | 16:45
Wat Icke zegt is geen sprookje. Het is bewezen. Wat níet is bewezen, is het bestaan van een God, of hogere macht, die de kosmos op een of andere manier controleerd.
Het is niet bewezen dat zo'n kracht níet bestaat, het is ook niet bewezen dat het wél bestaat. Ik neig ernaar dingen te geloven die bewezen zijn.
Kijk het filmpje. Icke legt het zeer helder uit.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 16:49

Sir Galahad the Pure | 23-08-09 | 15:19
Het oude Geenstijl is van ons afgepakt. Het kon ook niet duren natuurlijk, want denk maar niet dat de machthebbers zich hun macht zomaar laten ontnemen.
Jammer, maar helaas.

o vos omnes | 23-08-09 | 16:48

@jezusmijnredde
Sjo wat ben ik blij dat op 21 december 2012 de tijdperk van jezus ophoudt. Vergeet je niet zelfmoord te plegen als de nieuwe jezus/krishna/mozes/etc opstaat?

Haragha | 23-08-09 | 16:47

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 16:11

Als je in sprookjes gelooft, grote kans dat daar geen biet van klopt...
Allemaal vooruitlopen op de werkelijkheid. We weten nog te weinig om deze zelfverzekerde uitspraken te kunnen doen.

michzelluf | 23-08-09 | 16:45

Kom op zeg. Deze vent is gewoon een mongaul.


Eerlijk gezegd lijkt het me wel duidelijk dat hij zelf een homeaux is. Net als die Ted "Faggerd' die laatst potdoeme zelfs bij Oprah was.

fappefras | 23-08-09 | 16:44

@jezusmijnredder | 23-08-09 | 16:29
Waar was u daar straks dan?
Niet in Biddinghuizen.
'kalfbruine ogen' keken de jagerT aan..

Frau Antje | 23-08-09 | 16:43

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:38
Heel goed, heel goed. Hoe vaak heb je hem al gelezen? Vaak zeker? Ja het is net zoals bij sommige films; elke keer ontdek je weer iets nieuws!
De meesten hier vinden het echter niet zo veel aan. Kan toch? Ieder zijn eigen mening. We zullen het dan ook op prijs stellen als je geen passages meer post.
Zijn we gewoon niet in geïnteresseerd. Je weet vast veel te vertellen, maar vertel het ergens anders. Ergens waar je wel gewaardeerd wordt. Hier ga je je gelijk niet halen. Je gaat niemand overtuigen. Veel plezier nog.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 16:43

jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:38
Denk je dat Bijbel en/of Koran 100% puur en onge-edit zijn?

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 16:41

@ bos hout 16:36
een sprookje doet niks met me, maar Gods woord gaat door merg en been.
Er is geen mooier boek op deze aarde, dat zo bijzonder en mooi is als de bijbel.

jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:38

@ jezusismijnredder
Geloof niet alles wat je hoort of wat in een boek staat
De menselijke duim bestond ook ten tijde van jouw Jezus en daarvoor

Tobi | 23-08-09 | 16:37

@ jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:29
Mooi, doe vandaag dan wat goeds en zet die onzin eens uit je hoofd. Jezus en de 7 dwergen is absoluut een mooi sprookje en ik heb er vroeger veel in moeten lezen. Daarna ben ik zelf gaan nadenken.

Bos Hout | 23-08-09 | 16:36

jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:29
ik wens je heel veel geloof toe, echt.

Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 16:34

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:29

Zo he, weer uit dat boek. Doe nu eens zelf nadenken.

azijnseikerT | 23-08-09 | 16:33

Geen gebrek aan naastenliefde zo te horen.

cognitieve dissonant | 23-08-09 | 16:30

Heerlijk gelachen!

caspert79 | 23-08-09 | 16:30

@ reuzelbek 15:52 buiten het feit dat de sabbat niet de zondag is, wil ik toch op het stuk ingaan. Gewoon om het duidelijk te maken waarom zondag?

(matteus 12vers10 Daar stond iemand met een verschrompelde hand. Omdat ze Jezus wilden aanklagen, vroegen ze: ‘Is het toegestaan op sabbat te genezen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Stel dat u maar één schaap hebt en dat valt op sabbat in een kuil, wie van u zou het niet vastgrijpen en het er weer uit halen? 12 En is een mens niet veel meer waard dan een schaap? Daaruit volgt dat we op sabbat goed mogen doen.)

jezusismijnredder | 23-08-09 | 16:29

Altijd lachen met die reli-kneuzen

Tobi | 23-08-09 | 16:27

Einstein heeft ooit gezegd: "Er zijn twee dingen oneindig. De universum en de domheid van mensen. Maar van de oneindigheid van het universum ben ik nog niet zo overtuigd."

Po2030 | 23-08-09 | 16:22

Fleauxe | 23-08-09 | 16:13
Cappucino erbij?

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 16:15

Fleauxe | 23-08-09 | 16:13
* geeft Fleauxe toefje slagroom *

Vieze Tonnie | 23-08-09 | 16:15

*snijdt nog een punt appeltaart aan wegens terecht oprotten Tariq Ramadan*

Fleauxe | 23-08-09 | 16:13

Grinnikt nog na over het flutcommentaar van 'arabist' Hans jansen op het ontslag wegens gemengde belangen van Ramadan.

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 16:12

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:40
www.dumpert.nl/mediabase/497661/5f3f69...
Kijk, en laat u verlichten door de heldere kennis, verkondigd door Hoogleraar theoretische sterrenkunde én bijzonder hoogleraar kosmologie aan de universiteit van Amsterdam, Vincent Icke.
Ik weet wel wie ik geloof, jij of hem.

Oswald C. Esquire | 23-08-09 | 16:11

Ik zou het op prijs stellen als de republkeinen eens fatsoenlijk en inhoudelijk oppositie gingen voeren. Geen smearcampagnes, niet zichzelf in het zadel houden met verhoogde terreurdreigingen. Etc. Etc. Etc. Ook hier in NL is het wachten op fatsoenlijk rechts. Het bestaat wel (BJ Spruit/B. Verwaayen.) Maar het tokkiegekakel van GW word grif door de pers gevroten (en door de bierkade natuurlijk...) terwijl de fatsoenlijke rechtse denkers geen enkele rol spelen in het debat.

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 16:09

jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:50

Sinterklaas is mijn redder. Ik citeer het Grote Boek, the gospel of Piet 13:69
"En zij die niet in mij geloven en mijn baard niet eren zullen bezwijken onder een regen van pepernoten tussen de Spanjolen. Volgt geen valse profeten, een echte baard is een witte baard. Vereert geen kruis maar mijn schoot. Vreest niet de hel maar de roe. De weg naar de hemel is bezaaid met pakjes en hij die zoet is vindt deze"

S. Typhi | 23-08-09 | 16:09

Als Amerikaan zou ik Obama ook haten. Die kerel is echt dom. Welke mafketel gaat er ten tijde van een crisis 1000 miljard dollar uitgeven om de gezondheidszorg te veranderen. Compleet gestoord. Dan heb ik nog niet eens over al die andere miljarden kostende zogenaamde stimuleringspakketten waarvan 90% is gebruikt voor projectjes die niet bijdragen aan de productie...

Semper Pecunia | 23-08-09 | 16:06

Sir Galahad the Pure | 23-08-09 | 15:46
Een pure opmerking!

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 16:05

Als onder elk haatbaardtopic ook islamieten losgaan met koranexegese is het hier helemaaal niet meer te genieten. @jezusismijnredder, ophoeren met je spam.

Vieze Tonnie | 23-08-09 | 15:58

@ jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:50
En gebruik die enigsTe dag in de week voor een cursus Nederlands in plaats van sprookjes van twee eeuwen terug te verkondigen.

Bos Hout | 23-08-09 | 15:57

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:50: Duidelijk geen Katholiek, telkens hameren op straf, hel en verdoemenis. Nooit eens over verzoening en vergeving, terwijl dat er toch ook vrij duidelijk staat. Wees zoals het leger des heils, help anderen en dring ze niets op. Wel zo prettig.

Fleauxe | 23-08-09 | 15:57

Ik wil niet de boeiende discussie met JIMR in de weg staan maar hier is mijn in topic correctie:
Hoe je (bijna) altijd gelijk kunt krijgen.
Stel je voor je bent voor de Republikeinse partij en tegen Obama.
Dan meet je ieder pro-bericht voor je voorkeurskandidaat breed uit en ieder contra-bericht tegen Obama ook. Belangrijk is om geruchten van de laatste categorie zo snel mogelijk op te nemen. ("Obama aanhanger kerft swastika in jonge vrouw etc.)
Vervolgens bedwelm je je pubiek met sex. Je zet de republikeinse co-pesident neer als sexbom. Niet jij natuurlijk, maar je pikt op wat er rondzweft en meet het breeed uit.
Als dat niet lukt en toch Obama gekozen word dan geef je niet je domme en pathetische verlies toe. Au contraire, je gaat door. Obama is duivelser dan schriftgeleerde bin laden en vileiner dan Pim Fortuyn. Etc. Etc. Etc. Etc.

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 15:56

@ jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:50
Het is goedverdoeme zondag vriend! Wat doe je hier?

Bos Hout | 23-08-09 | 15:54

Brrrrr naaare man, ik was voor de grap een keer naar zo'n baptist toko in midden-Phoenix gegaan, vlakbij dus, maar dat was zo braaf en zoetsappig dat het bijna saai was als ik hoor wat er 10km verder verkondigd werd.
Zegt wel iets over de verborgen agenda van een van de belangrijkste kerken van de Midwest. Nee, in AZ moet je geen nicht zijn anders komen ze met monster trucks en shotguns achter je aan!

S. Typhi | 23-08-09 | 15:54

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:50
Wat doe je hier eigenlijk op zondag? Zondaar.

Reuzelbek | 23-08-09 | 15:52

@ bombiezombie, Jezus hoeft niet naar de hel, hij is de enigste zondeloze mens.
De enigste manier om gered te worden van de hel is door geloof in Jezus christus .
(romeinen 10vers9 Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.)

jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:50

Hoe je (bijna) altijd gelijk kunt krijgen.
Stel je voor je bent voor de Republikeinse partij en tegen Obama.
Da met je ieder pro-bericht voor je voorkeurskandidaat breed uit en ieder contra-bericht tegen Obama ook. Belangrijk is om geruchten van de laatste categorie zo snel mogelijk op te nemen. ("Obama aanhanger kerft swastika in jonge vrouw etc.)
Vervolgens bedwelm je je pubiek met sex. Je zet de republikeinse co-pesident neer als sexbom. Niet jij natuurlijk, maar je pikt op wat er rondzweft en meet het breeed uit.
Als dat niet lukt en toch Obama gekozen word dan geef je niet je domme en pathetische verlies toe. Au contraire, je gaat door. Obama is duivelser dan in laden en vileiiner dan Pim Fortuyn. Etc. Etc. Etc. Etc.

Einde van de Domheid | 23-08-09 | 15:48

@ BombieDeZombie @ 15:40
Ik klaag over de selectieve verontwaardiging op GeenStijl. Als men Republikeinse idioten rediculiseert, moet men dat ook bij Democratische idioten doen. Op GeenStijl (en op het GS-filiaal Dumpert.nl) wordt slechts een kant van het verhaal belicht: de anti-Republikeinse kant van het verhaal (en daarmee onderscheid GS zich niet van linkse media, zoals het NOS Journaal). Ik mag dit toch wel aankaarten? Ik heb nergens de preek waarin wordt verkondigd dat men Obama moet haten verdedigd. Ik ben sowieso tegen godsdienstwaanzinnigen.

Sir Galahad the Pure | 23-08-09 | 15:46

patrizio | 23-08-09 | 14:58
Ja precies. Wij hebben Bauer en Gordon, daar kunnen die Amerikanen niet tegenop. Bevooroordeelde sukkel...

ekimov | 23-08-09 | 15:45

Er is een verschil tussen de mogelijkheid geven en iets noodgedwongen krijgen. Dat verschil heet socialisme.

David Hume | 23-08-09 | 15:45

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:40

Leuk man en dat allemaal uit een sprookjesboek.

azijnseikerT | 23-08-09 | 15:45

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:40
"Over wie in Jezus is wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie de genade van Jezus buitensluit blijft veroordeeld."
Zo, dus Jezus moet ook naar de hel als hij het gore left heeft ook maar iemand aan de hemelpoort te weigeren?

BombieDeZombie | 23-08-09 | 15:42

@jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:40
Goed verhaal, lekker kort. Beetje clueless niettemin.

Weest gegroet | 23-08-09 | 15:42

Hulde aan Stockton, voor zijn gortdroge geniale tekst =]

BennieBeftekkel | 23-08-09 | 15:41

Hij probeert duidelijk te maken dat iedereen wel eens gefrustreerd is en dat je dat iets te veel in beslag kan nemen. Dat er slechts weinigen zijn die dit begrijpen maakt het tot een leuke, helaas te vaak terugkerende, belevenis. Zolang hij maar niet gaat schieten, amen.

Kal Man | 23-08-09 | 15:41

Barack Obama zelf had tot voor kort overigens ook niet bepaald een "gematigde" priester. Hij luisterde immers twintig jaar lang naar de radicale, racistische haatprediker Jeremiah Wright (hij beschreef Wright in een van zijn boeken zelfs als zijn "spirituele mentor"). Lees maar eens dit artikel van The Wall Street Journal: online.wsj.com/article/SB1205452770931... . Pas toen er hierover tijdens de Democratische voorverkiezingen commotie ontstond, verbrak Obama zijn banden met Wright. Terwijl Obama eerder beweerde dat Wright het beste is dat de zwarte kerk te bieden heeft: www.youtube.com/watch?v=3c6g6ZVeQBM (daarmee deed Obama de zwarte kerk te kort; alsof er geen fatsoenlijke, vreedzame zwarte kerken zijn!).
.
Overigens: In het parochieblaadje van de voormalige kerk van Barack Obama (de racistische kerk die hij dus pas na commotie tijdens de Democratische voorverkiezingen verliet), werd in juli 2007 een artikel van de Hamas-terrorist Mousa Abu Marzook gepubliceerd. De titel werd door Obamas parochieblaadje gekozen: "Een Frisse Kijk op de Palestijnse Strijd". Hier een scan van het artikel: www.bizzyblog.com/wp-images/TUCChamasC... . En hier nog wat achtergrondinformatie: creepingsharia.wordpress.com/2008/03/1...

Sir Galahad the Pure | 23-08-09 | 15:41

@Sir Galahad the Pure | 23-08-09 | 15:19
wat doet het er toe of een idioot uit linkse of rechtse hoek komt? een idioot is een idioot, en kan geridiculiseerd worden.

BombieDeZombie | 23-08-09 | 15:40

(johannes 8vers1 Jezus ging naar de Olijfberg, 2 en vroeg in de morgen was hij weer in de tempel. Het hele volk kwam naar hem toe, hij ging zitten en gaf hun onderricht. 3 Toen brachten de schriftgeleerden en de farizeeën een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en 4 zeiden tegen Jezus: ‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. 5 Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?’ 6 Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen.)

Even tot hier, ze hadden het namelijk ergens uit de wet van mozes gehaald namelijk hier (leviticus 20vers10 Wie overspel pleegt met een getrouwde vrouw, een vrouw die een ander toebehoort, moet ter dood gebracht worden. Beide echtbrekers moeten worden gedood)

maar dan zegt Jezus dit vanaf (vers 7 Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: ‘Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.’ 8 Hij bukte zich weer en schreef op de grond. 9 Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. 10 Jezus richtte zich op en vroeg haar: ‘Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?’ 11 ‘Niemand, heer,’ zei ze. ‘Ik veroordeel u ook niet,’ zei Jezus. ‘Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.’)

De enigste wie zonder zonde is, is Jezus zelf maar hij werpt geen steen.
Omdat Jezus zondeloos is zou hij iedereen kunnen veroordelen, God heeft het oordeel in de handen van zijn zoon Jezus gelegd, maar hij veroordeelt haar niet.

(johannes 3vers18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.)

Over wie in Jezus is wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie de genade van Jezus buitensluit blijft veroordeeld.

jezusismijnredder | 23-08-09 | 15:40

United States of America! The land of the Free!
Tenminste, als je blank, christelijk en hetrosexueel bent.

Vogelbeest | 23-08-09 | 15:40

Goed stukje Stockton, in ieder geval eens een keer subtiel.

azijnseikerT | 23-08-09 | 15:37

Ik hoorde laatst op BNR dat George W. zo'n 3.000 doodsbedreigingen kreeg per jaar, maar Obama het respectabele aantal van 300 per week. Dan kijk je niet op een nutcase meer of minder.

Weest gegroet | 23-08-09 | 15:36

Elk pleidooi vpoor de republikeinen maakt volstrekt ongeloofwaardig. Wat denkt u zelf? Gewoon achteroverhangen en slikken de komende 4 jaar. Dat heet karma. Een beetje nederigheid is op zijn plaats. Republikeinen ? Dan liever hooligans!

pius | 23-08-09 | 15:33

religie zou verboden moeten worden, het zou grappig zijn als het niet zo gevaarlijk was

@ Justin-Kees | 23-08-09 | 15:20
geen zelfmoord, maar dingen opblazen hebben dit soort types al gedaan

middleoftheroad | 23-08-09 | 15:33

@Stockton
Waarom staat er eigelijk bij jou geen zwitsal tekentje achter je naam? Je post raakt weer eens kant noch wal. Je verheft de schreeuw van het minuscule boven de rustige meerderheid. God is liefde. Er is niets mis met gezondheidszorg voor ieder mens.

laurie | 23-08-09 | 15:32

Ik denk niet dat Barrie hier echt van wakker ligt.

RobbieG | 23-08-09 | 15:30

Religie... levensgevaarlijk,in welke vorm dan ook.Niks meer of minder dan een stelletje gehersenspoelde gekken.
Lekker vroom zitten wezen,maar ondertussen hel en verdoemenis uitspreken over een ieder die niet in hun straatje past,en met ze mee loopt,en als zo'n opgehitste gek een moord pleegt,wassen ze hun heilige handjes in onschuld,en zijn zich van geen kwaad bewust.

snoes | 23-08-09 | 15:30

Oeps, ik heb in mijn commentaar @ 15:19 twee maal naar hetzelfde filmpje gelinkt. De tweede keer wilde ik hiernaar linken: www.youtube.com/watch?v=UDlP70-juig (een filmpje waarin de man met het semi-automatisch wapen aan het woord komt). Dat is dus dezelfde man waarvan op www.azcentral.com/members/Blog/PHXBeat... foto's zijn te zien. Maar van MSNBC (een soort Amerikaanse variant van de VARA) mochten de kijkers dus niet weten dat het een Afro-Amerikaan was (het hoofd kwam dus niet in beeld), want dat pastte niet in hun plaatje van blanke, gewapende "racisten". Ik kan mij overigens herinneren dat een ander MSNBC-filmpje hierover op Dumpert.nl werd geplaatst.

Sir Galahad the Pure | 23-08-09 | 15:27

Grandioos dumpert-filmpje. Je blijft je toch afvragen waarom toneelstukverbiedster Elatik alle ruimte op de PO krijgt om haar walgelijke aantijgingen te kunnen maken terwijl dit in feite het enige juiste antwoord op pvda-zwakzinnigen is.

spanarchist | 23-08-09 | 15:27

dit geloof je niet

Sjaak3397 | 23-08-09 | 15:26

'Zalig de armen van geest...' staat in Mattheüs. Jezus wist wel uit ervaring bij welke doelgroep hij het meeste succes behaalde. Gewoon een kwestie van goeie marketing 2000 jaar geleden.

Zyprexa20mg | 23-08-09 | 15:26

God is inderdaad liefde.

boevrouw | 23-08-09 | 15:21

Honi soit qui mal y pense.

DANNY3960 | 23-08-09 | 15:20

En toch moet ik de eerste Christelijke plofkip (Van Speyk niet meegerekend) nog tegenkomen.

Justin-Kees | 23-08-09 | 15:20

Ik krijg steeds meer de indruk dat de selectieve verontwaardiging van GeenStijl over het politieke debat in de VS niet toevallig is, maar structureel. Steeds weer opnieuw worden er topic geplaatst (en filmpjes in het geval van het GeenStijl-filiaal Dumpert.nl) die de anti-Republikeinse kant van het verhaal belicht. Dat de Democraten ondertussen de tegenstanders van grotere overheidsbemoeienis (ook) met "nazi's", "racisten", "bruinhemden", et cetera vergelijken, komt men via GeenStijl niet te weten. Wat is dat toch dat GeenStijl wel kritisch is ten opzichte van de linkse media in Nederland, maar niet ten opzichte van de (overwegend) linkse media in de VS, die vooral de anti-Republikeinse kant van het verhaal belichten? Waarom doet GeenStijl precies hetzelfde als linkse journalisten, zoals Willem Lust van NOVA? Wat is de meerwaarde daarvan? En zijn er meer reaguurders die dit opvalt?
.
By the way: op www.youtube.com/watch?v=UYKQJ4-N7LI staat een filmpje van van de zeer linkse zender MSNBC, waarin een Amerikaan wordt getoond die met een semi-automatisch wapen een bijeenkomst over het gezondheidsstelsel bezoekt. Men krijgt de betreffende Amerikaan niet geheel te zien (het hoofd ziet men nooit), maar de beelden worden door de commentatoren gebruikt om te suggereren dat het dragen van wapens bij dat soort bijeenkomsten voortkomt uit racisme. Er is echter een "probleempje" dat die zienswijze ondergraaft (en tevens verklaart waarop men het hoofd van de man met de wapen niet kreeg te zien): de man met het geweer is een Afro-Amerikaan. Bekijk dit filmpje maar eens: www.youtube.com/watch?v=UYKQJ4-N7LI . En bekijk tevens foto's van de gwapende man op: www.azcentral.com/members/Blog/PHXBeat... . Deze smerige manier van media-manipulatie vind ik een uitermate geschikt onderwerp voor GeenStijl, maar ik heb het onderwerp nog niet voorbij zien komen. Toeval? Of is er meer aan de hand? Is GeenStijl inzake de VS gewoon links?

Sir Galahad the Pure | 23-08-09 | 15:19


"God hates Barrack Obama,I hate Barrack Obama!" WTF

Hobbykip | 23-08-09 | 15:18

Deze man is overigens hilarisch, volgens mij is het (Herbert) Mr. Garisson uit South Park. Even een leuke quote over homo's van mr Garisson:
"Well, Stanley, I guess you came to the right person. Sit down. Stanley, gay people, well, gay people are evil. Evil right down to their cold black hearts, which pump not blood like yours and mine, but rather a thick, vomitous oil that oozes through their rotten veins and clots in their pea-sized brains which becomes the cause of their Nazi-esque patterns of violent behavior. Do you understand? "

Fleauxe | 23-08-09 | 15:17

Stockton, zit er vlgs jou verschil tussen "God verhoede" en "God verhoedde"? En doet dat verschil er vlgs jou ook toe in de eigentijdse media, of alleen in de dodebomenmedia, of eigenlijk nooitnie?

oxydeboef | 23-08-09 | 15:15

Ja, die verrekte religies lijken allemaal op elkaar. Mildere, desondanks, zieke denkbeelden, indoctrinaties (op hersenspoel niveau) domineren de gemoederen aldaar. *koude rillingen krijgt*

Stroopdoos | 23-08-09 | 15:15

Waarom doen die religieuzen altijd alsof hun godheid een zwakzinnig, niet-assertief kindje is? Ze voelen altijd zo'n drang om voor dat godheidje op te komen, alsof het uitgesloten is dat ie dat niet zonder de ''ware'' gelovigen zou kunnen. Dergelijk gedrag impliceert toch eigenlijk een directe belediging voor die godheid?
Misschien is dat omdat nooit wat doet... kan ook onverschilligehid zijn omdat ie boos is of zeau.... ze vragen zich alleen nooit eens af of ie er wel.
Zielig eigenlijk als je gelovig opgevoed bent. Je hele leven je best doen volgens wat regels en aan het einde totaal wat anders meemaken. Tja... en dat soort mensen zitten ook nog in de politiek.
Psychiologisch gezien zijn religieuzen wel interessante proefobjecten. Ik denk toch echt dat veel religieuzen een godheid aanhangen wat een sublimatie is van henzelf.

inquisitra | 23-08-09 | 15:14

Fleauxe | 23-08-09 | 15:02
precies.

Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 15:13

Tja, niet alleen Obama, iederéén moet dood. Vroeg of laat dan. Daar helpt geen Jezuslieveheer tegen, wat een flinke weak spot in de gristelijke marketing is.

Audacitus | 23-08-09 | 15:13

@audio
Only in America ...........

Hobbykip | 23-08-09 | 15:12

Gaan we nu aan elke crazy motherfucker aandacht besteden?

En-el Hak | 23-08-09 | 15:11

Ik wordt een beetje bang van deze man.

BeertjeB | 23-08-09 | 15:10

Osdorpertje | 23-08-09 | 14:56

Staat die Zwitsal nu ook al voor een IQ van 70?

DANNY3960 | 23-08-09 | 15:07

Osdorpertje | 23-08-09 | 14:56
doe maar nog een keer proberen.

Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 15:02

@Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 15:01: Dank, ze hebben het zo vaak over hem dat je niet begrijpt waarom ze hem überhaupt hebben aangevallen.

Fleauxe | 23-08-09 | 15:02

Laat Flooks zijn opa met rust!

Teun van het Tuinpad | 23-08-09 | 15:01

@Specy | 23-08-09 | 14:49

Wow, dat is serieuze brainwashing, heftig..

numlock1001 | 23-08-09 | 15:00

Ik haat extremisten (in welke vorm dan ook).

grote haas | 23-08-09 | 14:59

Jammer dat het zogenaamd meest ontwikkelde land ter wereld op cultureel niveau nog 100 jaar achterloopt.

patrizio | 23-08-09 | 14:58

@Osdorpertje | 23-08-09 | 14:56: Niets is zeker in dit leven, maar dat jouw geschiedenisleraar een neqschot verdient lijkt zeker.

Fleauxe | 23-08-09 | 14:58

-weggejorist-

Beëlzebul | 23-08-09 | 14:58

McCain for President!

Fleauxe | 23-08-09 | 14:56

Ik heb het al vaker gezegt. De VS is een land van tokkies en godsdienstwaanzinnigen.
Maar wat wil je ook als de rest van de wereld zijn uitschot 4 eeuwen lang daar gedumpt heeft.

Osdorpertje | 23-08-09 | 14:56

Helemaal gek.

Lurk | 23-08-09 | 14:56

Tja .. religie maakt meer kapot dan je lief is.

James Lastig | 23-08-09 | 14:54

Er klopt iets niet in de vergelijking.
Volgens mij wou Hitler de homesexuelen helemaal geen gelijke rechten geven maar vervolgen.
Conclusie: Obama is geen Dolfje

Che_cuevara | 23-08-09 | 14:54

Geen 'Yes We Can'?!?!

1teen | 23-08-09 | 14:54

freedom of speech in the US of A, niemand doet daar moeilijk over een paar van dit soort idiote godsdienstwaanzinnigen. Gewoon hard om lachen en vooral vergeten

Herr Inspector | 23-08-09 | 14:52

@Kets22 | 23-08-09 | 14:44
Tuurlijk kan je het daarmee oneens zijn maar je vindt hopelijk zelf ook wel dat dit heeeeeelemaal nergens over gaat!

rsk | 23-08-09 | 14:50

Fucking gristengangsta's. Vuilbekkerij die veel gevaarlijker is dan Carlin of rap. Observatie uit de Daily Show: autoverzekering is verplicht, gezondheidsverzekering niet. Amerikanen...

Vieze Tonnie | 23-08-09 | 14:49

"iedereen de mogelijkheid geven om gezondheidszorg te krijgen"

Oh nee, hel en verdoemenis! Toch niet gezondheidszorg! Out of all things kiest'ie precies gezondheidszorg! Wat een martelgang!

Yoast92 | 23-08-09 | 14:49

Download en bekijk de film "Jesus Camp"...

www.jesuscampthemovie.com/

En je ziet de kinderen die over 10 jaar dit soort onzin gaan uitkramen - en ook precies hoe ze zover geindoctrineerd worden. (Opmerking: Akelige film om te zien, wel belangrijk).

Specy | 23-08-09 | 14:46

ik haat massahysterie, materialisme, onverschilligheid en individualisme. dus?

De Jood | 23-08-09 | 14:45

Er is maar een heel dun scheidingslijntje tussen , fanatieke mossels en fanatieke grrristenen.

papegaaienflats | 23-08-09 | 14:45

Dat gaat me nu net weer iets te ver, mag ik het nog wel oneens zijn met de manier waarop Oboema de wereld economie probeert te redden ?

Kets22 | 23-08-09 | 14:44

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino