Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-leiders zijn mietjes

Zie ginds komt de stoomboot...Normaal gesproken hebben we het niet zo op de EU, maar nu heeft de voorzitter van het clubje toch wel een punt. Want waar waren de Europese leiders toen de Paus eigenhandig even de profeet Mohammed doortrok. Terwijl de halve moslimgemeenschap over de kerkvader heen viel, bleek er in Europa echter geen leider te vinden die Benedictus XVI een hart onder de riem stak. Sterker nog, uit angst voor een nieuwe cartoonrel hielden de doorgaans toch zeer mondige leiders hun kaken stijf op elkaar. Laat Sinterklaas het zelf maar uitzoeken. Deze houding is voorzitter Barroso in het verkeerde keelgat geschoten. “Het recht op vrijheid van meningsuiting dient verdedigd te worden.” Volgens Barroso is namelijk niet de uitspraak van de Paus het probleem, maar de reactie van extremisten. Maar politici hebben geen ballen. “Dit alles komt voort uit angst voor confrontatie en politieke correctheid.” Dat wordt een fatwa voor Barroso. Kopje thee iemand?

Reaguursels

Inloggen

Treger is weer op de zielige moslimtoer.Kijk eens hoe de joden aan hun beurt komen in de Koran.Lang voor de eerste kruistochten was joden bashen al een hobby van nogal wat moslims.Maar goed volgens Treger is het westen de schuldige en hebben moslims nooit met het zwaard hun religie versprijd zoals wij christenhonden dat uiteraard wel deden.Slaap zacht Treger.

ANTOON | 25-09-06 | 21:12

europa mag zich wel ff errug gaan schamen .
hebben we nou een christelijke kultuur of gaan we hier kamele lopen kweken ofzo.
europa hoort als 1 man achter de paus te staan maar nee die wiebelkont van het cda gaat vast alweer excuus allochtonen uitnodigen om ff te paaien .
zielig is het europa is gewoon een slappe zooi zo samen .
gellukig hebben we nu een duitse paus zeg het ze maar ff hoor mijn steun heb je .

tsar | 25-09-06 | 16:21

Mooie uitspraak, Hulde !

OpenDeur | 25-09-06 | 09:42

De Paus, dat was volgens mijn buurman "de hoer van Babylon" en de goede man was geloof ik gereformeerd.

Gifkikker | 25-09-06 | 09:12

Ha, als de EU vaker zijn stem durft te laten horen ga ik er nog eens voor stemmen!

waarheid_maakt_vrij | 25-09-06 | 08:20

Dat de EU leiders slappe lullen zijn is allang duidelijk. Wanneer we even de loep halen over de huidige staat van onze Westerse democratie zien we dat deze al sinds de jaren '70 van binnenuit aan het verkankeren is. Iedereen ziet het gebeuren maar doet alsof er niets aan de hand is.

Achtertuyn | 25-09-06 | 07:48

Uit mijn jeugd herinner ik me nog dat de pastoor vanaf de spreekstoel riep, dat alle muzelmannen heidenen waren, die in de hel zouden komen.
Nou, die hel hebben ze al mooi gecreëerd. Op aarde welteverstaan

Aktivist | 25-09-06 | 07:06

@sjaakdeslinksesul .. hehehe als je de uit gids dus moet geloven draaien er dus nergens in r'dam dj's op zondag ? Dat lijkt me sterk ..
Maar ik ben wel die tyfus lelijke zwaan over geweest !

Draaitafel Demagoog | 25-09-06 | 02:27

@mezelf, edit: "En ze hebben het waarschijnlijk niet eens in de gaten als ze beledigd worden want ze mogen geen tv hebben thuis.."

Dikr | 25-09-06 | 02:16

"Mosterd na de maaltijd van Barroso, waarom sprak hij niet eerder?" inderdaad. Wat een bokkenlul. Trouwens, politici moeten zich zowiezo verre houden van welke religie dan ook. Die paus kan best zijn eigen boontjes doppen. Geenstijl quote dat de handelwijze van de EU of het gebrek eraan, voortkomt uit "angst voor een confrontatie". En wat is daar dan mis mee? Moeten ze olie op het vuur gooien dan? Laat die paar extremisten maar lekker mekkeren. Negeren is het beste. Er zijn waarschijnlijk in de gaten als ze beledigd worden want die mogen geen tv hebben thuis..

Dikr | 25-09-06 | 02:15

fuck the EU en fuck de islamieten

Dr.bull! | 25-09-06 | 01:21

@Treger 24-09-06 @ 22:25:
En de Noord-Afrikaanse landen en Spanje die islamieten uit Arabië veroverden in de vroege middeleeuwen waren voor die verovering... eh... oh ja, christelijk... is ook zo. Als je het kinderachtige spelletje wil spelen wie tegen wie is begonnen, moet ik je toch echt terechtwijzen. De islam is met geweld begonnen. Vanaf het begin, vanaf het ontstaan van dat bijgeloof. Doe bijvoorbeeld maar even googlen of wikipedia-en op Karel Martel. De slag bij Poitiers was toch ver voor enige kruistocht.

koerbagh | 25-09-06 | 00:28

@iedereen die er het verleden ter vergoeilijking van daden bijhaalt:
Ik stel voor dat we kijken naar het heden en onze dierbare normen toetsen aan hetgeen we voorstaan. In de geschiedenis zijn altijd wel voorbeelden ten bate en ten debet van ieder ander te vinden, maar dat rechtvaardigt niet altijd het handelen in het heden.
-
Anders kunnen we morgen in volgorde van de geschiedenis ook de oorlog verklaren aan Scandinavië, Italië, Spanje, Frankrijk, België en Duitsland.

Chiant | 24-09-06 | 23:12

@Minik,
Sorry daarvoor inderdaad niet netjes maar over de aanleiding kruistochten blijven we van mening verschillen. Groeten

Treger | 24-09-06 | 22:28

Treger
Ik moet je teleurstellen, ik ben niet gelovig. Ik begrijp ook niet waarom je dat zegt. Ik vraag aan jou toch ook niet of je islamiet bent?
Het gaat om wat er echt gebeurd is. Natuurlijk is oorlog smerig. Maar daarom hoef je de feiten niet te verdraaien. De aanleiding voor de kruistochten werd veroorzaakt door islamieten en dat er daarna een lading gelukszoekers meeging met de kruistochten dat zie je bij elke oorlog.

minik | 24-09-06 | 22:25

@dimetrodon,
Toch is de RK begonnen. Het was heel simpele politiek verpakt in een hysterisch religieus sausje. Door het toenmalige erfrecht was er een overschot van niet landbezittende adel in Europa en dat was een probleem. Dit was de ware reden van de kruistochten. Zoek maar eens nahoeveel graafschappen er toendertijd in syrie en palestina bestonden in de 200 jaar van de verschillende kruistochten.

Treger | 24-09-06 | 22:25

@Minik,
Toch is het zo beste minik. Helaas zal jouw moederkerk zoals gewoonlijk zijn handen in onschuld blijven wassen.

Treger | 24-09-06 | 22:20

@treger
Dat ontken ik toch niet? Ik beweer alleen dat het een beetje kinderachtig is om te stellen dat de RKK 'begonnen is'. Geweld is er altijd en overal, soms wat meer, en soms wat minder.

dimetrodon | 24-09-06 | 22:18

@Treger
Jij stelde om 21:27
Historisch gezien is de RK begonnen met barbaars geweld tegen de Islam.
.
En dat is dus gewoon een leugen. Niks pot verwijt de ketel.

minik | 24-09-06 | 22:17

@dimetrodon,
Nou en wat is daar bijzonder aan? Heel de wereld heeft door de tijden heen strijd geleverd en grote volksverhuizingen gehad. Europa heeft continue in staat van oorlog verkeerd. de perzen, de grieken,De mongolen, de Franken!!!! karel de grote "Tijdens deze oorlog ontstond het kwade gezegde van de "bekering met ijzeren tongen", waarmee de gedwongen kerstening met de zwaarden der Franken bedoeld werd." Ik bedoel maar ... de pot verwijt de ketel en niks nieuws onder de zon.

Treger | 24-09-06 | 22:10

@treger
Je hebt gelijk, de moslimstrijders werden met open armen ontvangen. Dat verklaart natuurlijk meteen ook waarom islamitische legers voortdurend veldslagen moesten leveren, van India tot aan Spanje.

dimetrodon | 24-09-06 | 22:01

@Treger 21:50
quote uit de wiki
Vanuit het westen zelf echter was de belangrijkste reden voor de kruistochten waarschijnlijk het feit dat de Seltsjoeken, nadat ze Palestina veroverd hadden, christelijke pelgrimages naar Jeruzalem en andere steden moeilijk of zelfs onmogelijk maakten. Dit was in de voorgaande tijd wel mogelijk geweest, alhoewel het gebied onder islamitisch bestuur stond.

minik | 24-09-06 | 21:59

@dimetrodon,
Hoogstwaarschijnlijk wel vrijwillig want itt de gristenheersers tolereerden en respecteerden de moslimveroveraars andersgelovigen.

Treger | 24-09-06 | 21:50

ambtenaartje 24-09-06 @ 19:03
In feite sta ik raar te kijken hoe diverse groepen elkaar de hersens zowat inslaan terwijl een van hun een oproep deed om de hersens te vernauwen tot iets religieus.Houden de ergste preo's elkaar bezig.

ANTOON | 24-09-06 | 21:48

@ treger
'Heilig land' is een term die gewoon in de literatuur (handboeken, monografieën en wetenschappelijke artikelen) gebruikt wordt. En verder is het een beetje kinderachtig om te stellen dat de RKK 'begonnen is'. Alsof iedereen in het Midden Oosten, Noord-Afrika en Spanje zich vrijwillig bij de volgelingen van Mohammed had aangesloten.

dimetrodon | 24-09-06 | 21:43

@Treger 21:35
Welk geschiedenisboek heb jij in godsnaam gelezen?
Doe eens een link over die Palestijnen 1000 jaar geleden?

minik | 24-09-06 | 21:42

@minik,
Je gebruikt de term heilig land. Ik heb een vermoeden welkegekleurde geschiedenis boekjes jij gelezen hebt maar geloof me. De mensen in palestina wisten niet wat hun overkwam toen de barbaarse Franken aan kwamen stormen.

Treger | 24-09-06 | 21:35

@Treger 21:27
Niet de geschiedenis vervalsen Treger. De islamieten vielen het toenmalige heilige land binnen en een aantal landen, er was nog geen VN, gingen dat terugveroveren.
De christenen zijn dus niet begonnen.

minik | 24-09-06 | 21:30

De paus is zelf een extremist.
Bizar eigenlijk dat het instituut roomse kerk nog bestaat.
En over zijn uitspraken: het had hem gesierd als hij ook de kruistochten verordonneerd door een politieke voorganger van hem had veroordeeld.
Historisch gezien is de RK begonnen met barbaars geweld tegen de Islam. Gelukkig heb ik er niks mee te maken maar het is zo makkelijk scoren tegenwoordig. Ik neem de woedende volksmassa's in het MO niks kwalijk. Zij zijn de echte slachtoffers.

Treger | 24-09-06 | 21:27

Kopje thee? Ja lekker, met suiker graag.

Larrs81 | 24-09-06 | 21:10

volgens mij is een paus geen kerkvader...
Zie Wikipedia

allemachtig | 24-09-06 | 21:05

Volgens mij heeft die oude byzantijnse knakker gelijk en heeft hij een profetische blik... Uit de overtrokken gewelddadige reactie (christenen die uit wraak zijn vermoord) kun je alleen maar beamen dat "verbaal" reageren niet in de koran staat of hebben alle zgn korangeleerdern last van collectieve dyslexie en is moord, sharia en intolerantie tegen anders gelovigen de enige teksten die ze kunnen lezen? Laten die geitenhoeders en baardaappen een voorbeeld nemen van de kritieken op Madonna uit de christelijke hoek... Het blijkt nu weer dat de islam niet te vertrouwen is en alleen op uit is om de sharia overal in de wereld in te voeren... Dus vooral op de PVDA en de linkse rakkers stemmen en binnen enkele jaren heb je hier in Nederland de sharia. Met dank aan Wouter Bos, Marijnissen en consorten!

FuckU24all | 24-09-06 | 20:26

@ambtenaartje 24-09-06 @ 19:43
Een kwestie van communicatie.
Ik kan normaliter (met de klemtoon op -er) goed overleggen met wie dan ook, ook moslims, maar dat is natuurlijk omdat het mijn collegae zijn.
Net zoals ik mijn gristelijke overbuurvrouw die bleek wegtrekt bij het woord 'vibrator' natuurlijk niet ga wijzen op de multi-functionaliteit van een komkommer.

Smegma | 24-09-06 | 19:57

@Smegma 24-09-06 @ 19:23 : Of moet je gewoon niet met 'hen' praten?

Inderdaad, je moet gewoon helemaal niet met ze praten. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar je mag het gewoon niet ter discussie stellen. "Er is er maar één en die is groot etc. etc." krijg je dan te horen. Er valt geen redelijk woord mee te voeren als het echt over het geloof zelf gaat. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Paus, die nodigt de wetenschap uit voor een kopje thee "met een smaakje".

Uiteindelijk zal men toch moeten kiezen. Wil jij een mooie auto? Die auto is er niet gekomen dankzij kennis uit de religieuze geschriften, maar door wetenschap en techniek. Het is niet én-én voor fundamentalisten. Voor hen is het wat mij betreft óf-óf. Als je de duivel ziet in techniek en wetenschap, beweeg je dan aub voort op een ezel en zij niet zo hypocriet.

ambtenaartje | 24-09-06 | 19:43

@willie wortels 24-09-06 @ 19:37
De meeste van die 'moslims' zijn jouw collegae en medeburgers.

Smegma | 24-09-06 | 19:39

Natuurlijk zijn er "aardige" moslims. Ik ken er genoeg.
Maar net als wij zelf zouden we in geval van strijd de eigen broeders steunen.
Dus als de aardige moslims opgeroepen worden te vechten voor hun geloof, Mohammed, of Fathima, dan doen ze dat, alle aardigheid ten spijt.
Wij echter zouden in geval van een aanval ook allemaal 1 lijn vormen.... toch ?
of zijn "wij europeanen"de hond met de staart tussen de benen ? ik hoop het niet.

willie wortels | 24-09-06 | 19:37

@@Gekke Gerritje 24-09-06 @ 18:54
Koekje d'r bij?

Smegma | 24-09-06 | 19:25

@Gekke Gerritje 24-09-06 @ 18:54
Of moet je gewoon niet met 'hen' praten? Kopje koffie, limonade, bier, wijn, champagne, absint, water ten spijt?
Dat is natuurlijk het beste. Shoot on sight. The best indian is a dead indian.
En de beste film is natuurlijk hoe een Kevin Kostner de indianen begrijpt en jammerlijk aan zijn eind komt.
Kopje thee.....

Smegma | 24-09-06 | 19:23

@@Gekke Gerritje 24-09-06 @ 18:54
Of gaat het er wellicht om met WIE je het kopje thee drinkt?
Mind you: de kop thee is onschuldig...... in ieder geval de kop. Van de thee weet ik het niet helemaal zeker........

Smegma | 24-09-06 | 19:16

vander F 24-09-06 @ 17:50
Ik zou je aandelen och maar snel wegdoen.
Je weet, in het verleden behaalde resultaten....

gevallenverstand | 24-09-06 | 19:12

@Gekke Gerritje 24-09-06 @ 18:54
Als een kopje thee nu ook al als katalysator van problemen gezien wordt, dan kan de industrie dus wel inpakken.
Dus....... drink vooral geen kop thee, randdebiel.

Smegma | 24-09-06 | 19:08

@doctor0 24-09-06 @ 19:01
Het is weer tijd voor uw pilletje Herr Doctor...

preacher | 24-09-06 | 19:04

@ ANTOON 24-09-06 @ 17:54
Zelf zie ik het als overlevingsstrategieen (overleven van de religies of bepaalde stromingen daarbinnen). Binnen de rk-kerk heeft de rede al eeuwen geleden z'n intrede gedaan, echter als je de dagelijkse praktijk van dit instituut bekijkt dan zou je dat eerst betwijfelen. Binnen de westerse maatschappij zal het geloof overeind blijven als er een "redelijk" antwoord geboden kan worden op de kritiek vanuit de wetenschap. Dit kan natuurlijk alleen als het geloof niet al te letterlijk wordt genomen (anders is de aarde plat en dat valt niet meer te verdedigen, maar ook intelligent design valt wetenschappelijk niet te verdedigen). Wat wellicht wel valt te verdedigen is de stelling dat wetenschap alleen niet zaligmakend is. Voor het spirituele is nauwelijks plek, of je komt uit bij de metafisiek en dat is weer bijna religie. Uiteindelijk is een mens maar voor een klein deel rationeel, en kost het sommigen zelfs veel moeite om rationeel te denken.
Bij de Islam zit het vast wat anders, alhoewel ik denk dat hier slechts het accent anders ligt op fundamentalistischer stromingen, althans, dat idee krijg je van de media.
Waar wel een groot verschil is, is dat fundamentalistische stromingen binnen het christendom expliciet als idiote sektes worden afgedaan.

ambtenaartje | 24-09-06 | 19:03

Ik beken: weg met alla hakbar. Want zij:
hebben onze Amerika onder water gezet;
hebben het broeikaseffect veroorzaakt;
hebben Ballukie aan de macht geholpen;
zijn de schuld van onze files;
zijn de schuld van heftige eerlijke discussies op GS;
zijn de schuld van GS;
zijn de schuld van grote ongenuanceerde bekken;
zijn de schuld van het bestaan van wat en wie dan ook ........ (vul maar aan, je eigen naam bijvoorbeeld)

doctor0 | 24-09-06 | 19:01

@agent 327 24-09-06 @ 18:10
Ik begrijp niet waarom je het feit dat je aardige moslims kent koppelt aan de gedachte dat links goed met islam omgaat.
Blijkbaar vind je dat rechts de individuele moslim aanvalt.
Het probleem met links is dat ze de problemen met de islam niet aanpakken. Men bedekt het met de mantel der liefde, niet over één kam scheren, valt te begrijpen, christenen zijn ook slecht.
Deze 'kopje thee' aanpak zorgt ervoor dat de problemen erger worden.

Gekke Gerritje | 24-09-06 | 18:54

Geachte leiders van Europesche landen.
Als iemand een domme, polariserende uitspraak doet is dat zeker niet uw pakkie an.

gevallenverstand | 24-09-06 | 18:44

"politici hebben geen ballen"

Ik buig nederig het hoofd voor zoveel zelfkennis.

BroederBeer | 24-09-06 | 18:43

Tja, en of dit zo slim is...
"Pope Benedict XVI on Sunday praised an Italian nun for pardoning her killers as she lay dying from an attack in Somalia that may have been linked to worldwide Muslim anger over his recent remarks about Islam and violence."
www.cnn.com/2006/WORLD/europe/09/24/po...

Overigens krijgen de EU-leiders nog wel de tijd om hun mond open te doen. Dit is nog lang niet over....
english.aljazeera.net/NR/exeres/4822B6...

preacher | 24-09-06 | 18:41

vanrechtsheeftvoorra 24-09-06 @ 18:18
Heb je ooit van het bergrip zelfverwerkelijkt profetie gehoord?
(self fullfilling prophecie.)
Hier wat voorbeelden.
- Homo's reageren altijd vervelend.
- Amsterdammers hebben altijd een grote bek.

gevallenverstand | 24-09-06 | 18:41

Afgezien van het feit dat de kerel in dit geval gewoon gelijk heeft, mag zijne Mijterheid ook eens even met de bezem door z'n eigen winkel gaan.
Daar zitten ook nog genoeg hardcore fundamentalisten van het niveau Ahmadinehjad.
Hij kan Barroso dan even wijzen op dat enge clubje genaamd Opus Dei.
Zelfs Bin Laden krijgt een stijve van het gedachtengoed van dit stelletje fascisten. Hier hoor ik de pope echter nooit over...

Aktivist | 24-09-06 | 18:33

Barosso heeft volkomen gelijk. Ben geen katholiek en heb helemaal niets op met die mijters. Maar de opmerking van de paus, werd door de reactie van die moslims bevestigd. Hij heb dus gelijk...

vanrechtsheeftvoorra | 24-09-06 | 18:18

Gerrit, kan ik ook omdraaien maar dat zou flauw zijn. Antwoord op je vraag: ja dat denk ik wel. Maar dat komt met name door de moslims die ik zelf ken (mijn buurman, collega's, ouders van kinderen op de school waar ik werk). De meeste moslims zijn helemaal niet zo anders als 'wij'.

agent 327 | 24-09-06 | 18:10

Maar agent 327, verwacht jij dan enig goeds van de linkse partijen als het gaat om islam in Nederland?

Gekke Gerritje | 24-09-06 | 18:07

@filter 24-09-06 @ 17:55
Tja, je mag hier verkondigen wat je wilt, dus zelfs de meest ongefundeerde stellingen. Ik heb de afgelopen seconden die verkiezingsprogramma's eens nagebladerd. Doe dat ook eens, dan zie je hoe vaak het over de islam en moslims gaat.
Mensen als jij, die zomaar wat roepen, zijn pas gevaarlijk.

agent 327 | 24-09-06 | 18:03

maersk 24-09-06 @ 17:11, Je zou er ook voor kunnen kiezen om wat minder een lafbek te zijn.
.
Barosso heeft natuurlijk gelijk.
Al is hij daar vèèl te laat mee.
.
Waar was zijn protest toen elke Europese leider te schijterig was om z'n mond open te doen tijdens de Deense cartoon-rellen?
.
Tijdens de moord op Theo van Gogh?
.

Het is heel simpel:
Islam heeft onze leiders onder de plak.
Of het om lafheid gaat, of om olie-belangen is niet belangrijk.
.
Wat belangrijk is, is dat WIJ, het volk, ZELF voor onze vrijheid zullen moeten vechten.
Politici laten ons stikken.
.
Ga daar maar over nadenken en bedenk dan gelijk even op wie je stemt, in November.
Wordt het 'links' = Die laffe honden die zelfs NIETS over Islam in hun verkiezings-program hebben staan?
Okay.
Dan mag je over 5 jaar helemaal geen kritiek meer hebben op Islam.
En ik betwijfel of er dan nog zoiets als 'GeenStijl' bestaat.
.
Cheers.

filter | 24-09-06 | 17:55

Wat de paus wou de paus ongeveer zeggen?Wetenschap, technologie en andere vormen van vooruitgang zijn nuttig maar ze bergen een gevaar met zich:dat rede wordt losgekoppeld van geloof(inclusief de Islam), en dat de religie wordt gemarginaliseerd.In de westerse maatschappij wordt algemeen aangenomen dat alleen positivistische rede en de daarop gebaseerde vormen van filosofie universeel geldig zou zijn.Echter, de religieuze culturen van de wereld(inclusief de Islam) zien dit als een aanval op hun diepste overtuiging.Dit was de rede van de paus vogens Rob Vreeken(volkskrant).Kortom de paus was zwarte pieten aan het uitdelen tegen waardenvrije wetenschap en andere zwarte pieten worden boos en beginnen zichzelf te stigmatiseren.De paus lacht zich te pletter in zijn rol als lieve jongen en niemand valt het bijna op, althans hier dus.

ANTOON | 24-09-06 | 17:54

@gevallenverstand 24-09-06 @ 17:36,
"wiens instituut bijna failiet is "
*ahem*
Nou, hij staat wel aan het hoofd van een, nog immer groeiende, mondiale organisatie met een miljard aanhangers.

vander F | 24-09-06 | 17:50

Sinds wanneer heeft de paus recht op vrije meningsuiting? Geen enkele drager van een belangrijk ambt heeft dat. Kijk maar eens wat er gebeurt als Donner wat filosofeert over de democratie.

0900 | 24-09-06 | 17:49

De paus is een vos, of hij krijgt steun in zijn visie dat Islam en democratie onverenigbaar zijn, ofwel hij kan de horde weer gaan piepelen omdat ze hem niet steunen. Een win/winsituatie. En dat voor een man wiens instituut bijna failiet is. En dan Barroso. Wie is dat? De man die ons die grondwet in de maag wil splitsen?
De paus is gek dat hij de controverse verder gaat opspelen met de uitspraak van iemand die alleen hij nog kent. Zeg dan gewoon dat Islam van de duivel is, of zeg dat Islam dezelfde ops is, alleen op een ander plek, door een ander kanaal. Beiden tegelijk lukt niet jodocus!

gevallenverstand | 24-09-06 | 17:36

die tering radikaleaus zijn enorm gevaarlijk, alleen hier heeft bijna niemand dat nog door.... hoog tijd voor het laten varen van de politieke correctheid & inperking van de rechten van dat soort gasten, ze gebruiken onze vrijheid, die ze in hakbarstan niet hebben, om hier (na ja, het westen dan) de boel te terroriseren!

Kleauthüftèr | 24-09-06 | 17:35

@doctor0 24-09-06 @ 17:27,
?!?
en dat moet ik 'snappen'?

Op naar de voedselbank?
De voedselbankreveaulutie?
Wilde taferelen, de voedselbankopstanden hard neergeslagen door de harde hand van het politieke esteblishment?

vander F | 24-09-06 | 17:32

@ vander F 17:27
Inderdaad, de Paus heeft niets beledigends gezegd. Maar de media had wat nodig om over te schrijven, dus werd het citaatje even snel gewijzigd, en klaar. De journalisten kunnen weer rustig achteroverleunend hun geld verdienen. Kut media.

King of controversy | 24-09-06 | 17:30

@maersk 24-09-06 @ 17:11,
euhh, de Paus heeft helermaal niets beledigens gezegd hoor,
laat staan olie op het vuur gegooid.
Het olie en vuur smijten komt toch echt van de Moslim zijde.

Een paar cartoons in een obscure Deense krant noem jij zeker ook 'olie op het vuur gooien'.

vander F | 24-09-06 | 17:27

@ Implant.

Je snapt het.
Als we nu met z'n allen besluiten om naar de voedselbank te gaan, dan ligt hun - die politieke bevolkingsgroep - productie helemaal stil. Wij kunnen wel van minder leven; zij niet. Je ziet, door ons te distantieren van die politieke bevolkingsgroep, en de pope massaal steunbetuigingen toe te sturen - te beginnen hier op GS - kunnen ze maar 1 kant op: terug naar het voedselbankvolluk waar ze ook vandaan komen, en vervolgens aan de schandpaal.
Inderdaad: laten we massal de pope steunen en op 22/11 ongeldig stemmen.

doctor0 | 24-09-06 | 17:27

je zou er ook voor kunnen kiezen om een tijdje geen olie op het vuur te gooien. door beledigende uitspraken komen we denk ik iig alleen maar in een neerwaardse spiraal.

maersk | 24-09-06 | 17:11

Het is gewoon waar wat die man zegt, Pleur op zeg, als er één statement gemaakt had moeten worden was het wel door de Paus te steunen door de gehele Westerse wereld. Nu laten we de Moslimwereld dicteren wat wel en niet gezegd zou mogen worden.....
Eerst maar es 5 jaar een terrorsisme-vrije wereld en dan verder praten over wel of niet iets mogen zeggen, maar voorlopig is de wereld Moslim- moe aan het worden...... DAAR HEB JE ZE WEER !! Weer straten vol aggressief schreeuwende soepjurken die vlaggen verbranden en eruitzien of ze alles wat Westers is haten, en liefst meteen willen vernietigen......
Je ziet hier een volks-oploop als er iemand weer es koudgemaakt is door een Moslim, maar dan nog heeft het niet de uitstraling van woede en agressie die je dagelijks wel ziet in Moslimlanden, waardoor je dagelijks meer twijfel krijgt of zij wel zo vredelievend zijn als ZIJ ZELF ZEGGEN.......

Tomahawk33 | 24-09-06 | 17:10

De paus... het lontje van de wereld.
@doctor0
Wat jij schrijft lijkt een beetje op de radio zenders van de Vietnamezen, die maakten ook spotjes om te deserteren. Deze soldaten worden redelijk goed betaald door deze overheid, die het alleen te doen is om meer macht te krijgen. Nederlanders mogen naar de voedselbank, terwijl Kamp verteld dat het ozo goed gaat in Afghanistan, en Irak.
Een wassen neus dus, niet gaan stemmen heeft geen zin, je stem ongeldig laten verklaren wel.

Implant | 24-09-06 | 17:09

Goh die kop..., lijkt wel een pleonasme, of is het een tautologie?

Mooi dat het gezegd is, kopje thee iemand?

goeroeroe | 24-09-06 | 17:08

Vrijheid van meningsuitting voor de Paus... hmm... wat als ie zou zeggen dat de wereld beter af is als alle moslims dood zouden zijn?

Uifeltje Gnuiffeltje | 24-09-06 | 17:04

@raaitafel Demagoog 24-09-06 @ 16:27
FF checken hoor, uitagenda 010 zondag 17 h. Er is een feestje op Zuid maar hier durf jij niet te komen, omdat je bang bent dat je platen gejat worden. Aha, kinderfeestje in het Wereldmuseum! www.rotterdamsuitburo.nl/dsp_productie...

sjaakdeslinksesul | 24-09-06 | 17:01

-edit ban -

drol3 | 24-09-06 | 16:46

doctor0 roept binnenkort de tweede Bataafse republiek uit,
de ouwe patriot.

vander F | 24-09-06 | 16:40

Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 14:13

Het muzelschorem vertegenwoordigt slecht een klein percentage van het muzelvolk maar 100% van het muzelvolk steunt het tuig. We zijn geen religieuze groepen die christelijk schorem steunen, de IRA heeft nooit meer dan 6% van de Nootd-Ieren als steun gehad.

Muzelvolk bestaat echter grotendeels uit supporters voor muzelschorem, conclusie: muzelvolk is laf muzelschorem met de PvdA, GL en SP als landverradende 5e supporterscolonne.

Hans Anders | 24-09-06 | 16:40

-weggejorist-

jasker | 24-09-06 | 16:32

@Onderbuik .. quote : 'Waarom zit dan IEDEREEN hier op geenstijl inplaats van in de kerk' lieve onderbuik je zet jezelf echt te veel voor lul .. weleens van damagescontrole gehoord ? ( ik heb echt het idee dat onderbuik donner is .. welke na het aftreden op zaterdag de fles zo hard geraakt dat het enige wat er nog staat zijn ego is ) Ik ben trouwens weg .. ik moet mensen weer het gevoel geven waar voor hun geld te krijgen ! laters .. en ohja koerbagh .. 010 ! ;)

Draaitafel Demagoog | 24-09-06 | 16:27

ben je psychotisch, doctor0?
Misscien heb je behoefte aan docotor 1 (schizofrenie deskundige)?

jasker | 24-09-06 | 16:26

Wie is er nu bang? Wij van het volluk?! Of die bevolkingsgroep van de politieke maffia?
Laat ze bang zijn mensen. Laten we ze hun eigen oorlog maar voeren. Sta op soldiers en deserteer! Het is jullie oorlog niet! Het is de oorlog en de angst van je bazen, die bevolkingsgroep van politici die niet jouw - soldier - bevolkingsgroep is. Deserteer en verdedig ons tegen die politieke maffia. Terrorriseer ze. Maak ze nog banger, die politieke maffia. Ga niet stemmen op 22 november, want ze horen niet bij ons. Het is een andere bevolkingsgroep, niet de onze!!!!
Lang leve het volluk! Weg met die bevolkingsgroep.

doctor0 | 24-09-06 | 16:23

-weggejorist-

jasker | 24-09-06 | 16:21

Toen ik jong was heb ik nog een hele discussie gevoerd met een pedofiel of mensen evolutionair verwant zijn aan de apen.
Volgens hem was het niet zo, de zgn christen!!!
Hij heb me gelukkig nooit aangeraakt

jasker | 24-09-06 | 16:13

Ik denk dat het allemaal de schuld is van de Islam. De enige kunst die er tegenwoordig nog bestaat is het verzinnen van een probleem.

Romanov | 24-09-06 | 16:10

Ach man mensen geloven in God als ze hun kinderen willen verkrachten, hun vrouw willen slaan of als ze hun dochter onzedelijke dingen willen laten doen voor geld.
Gelovig = niets vergeleken Holleeder!!!

jasker | 24-09-06 | 16:10

Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 13:43

In Afrika wonen maar een paar katholieken. Moslims zijn zeker wel voor condooms...

AllahOGaybar | 24-09-06 | 16:08

@solidstate .. het hele christelijke geloof is aan je voorbij gegaan ? waarom dacht je dat je er zoiets bestaat als je zonde opbiechten in de kerk ? omdat ze altijd zo goed naar de paus luisteren ? je redeneert vanuit 'n 'ik roep maar wat' stelling .. als mensen dus christelijk en getrouwt zijn neuken ze NIET buiten de deur ? wilde je dat nu beweren ? get real ! trouwens ik wil me gezopen opmerking richting jou terug trekken ! je bent gewoon dom ! kijk dan hoe ik je beredenering onderuit haal ! leer daar nou eens van ! ik zit hier heus niet voor mezelf ofzow !

@koerback .. Koelman heeft zeker gelijk !

Draaitafel Demagoog | 24-09-06 | 16:07

Zou die lutser nog steeds boos zijn?http://www.planet.nl/planet/show/id=862406/contentid=717862/sc=6eca94

Dwaaaas | 24-09-06 | 16:07

3bier1melk 24-09-06 @ 13:18

Bij jou mogen alleen rooie partijen aan de verkiezingen meedoen niet?

AllahOGaybar | 24-09-06 | 16:05

Vrijheid van meningsuiting verdedigen.. Maar de 'extremisten' mogen hun mening niet uiten? Contradictie? Welnee. Misselijke korfballers dat het zijn..

Romanov | 24-09-06 | 16:05

Volgens mij zijn al die gelovigen heaumeaux,
zonder geloof en geloofsregels kunnen ze hun handen niet op die kinderen krijgen

jasker | 24-09-06 | 16:03

Barosso is zeker het vrije woord tijdens de Inquisitie vergeten? Oh ja, de door de Paus geciteerde kruisridders waren ook geen lievertjes, die hebben in Byzantium en Jeruzalem behoorlijk thuis gehouden (oorlogsmisdadigers zouden we vandaag de dag zeggen).

Barbarossa (Italiaan = RK) heeft nu zeker vast een aflaat gekregen van de hulpsinterklaas!

OversteKarremans | 24-09-06 | 15:58

Onderbuik 24-09-06 @ 15:37
Jij hebt ze zeker allemaal zelf geteld?

MAXIMO | 24-09-06 | 15:49

Tuig is het al die gelovigen!!!!!!

jasker | 24-09-06 | 15:48

@bakkerst>

maar wat is fachtcking?

superjan | 24-09-06 | 15:40

@Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 15:16
ja en europa is 71% christelijk volgens die tabel... Waarom zit dan iedereen hier op geenstijl inplaats van in de kerk?
Ik zie in Afrika maar een paar landen die katholiek (paus) zijn, een ander deel is protestant, en een groot deel is moslim...
Samenvattend: die tabel klopt niet met de praktijk.

Onderbuik | 24-09-06 | 15:37

Allemaal de luier al vol als ze een moskee voorbij rijden of een burka zien wandelen.
Dat is de simpele reden.
Want o wee, stel je voor dat er eens een mislim scheel naar me kijkt, hij zou wel eens een fathwa over me kunnen uitspreken en melden bij Khomeini.
Je zou je leven niet meer zeker zijn.......
Dat van onze burgers kan ons geen moer schelen, een eventuele oorlog moeten we eerst even door de eerste en tweede kamer loodsen, en daar liggen verschillende mensen dwars.
Ook moet het natuurlijk eerst door de rekenkamer, het moet tenslotte financieel haalbaar zijn, en het economisch resultaat moet ook duidelijk voorgerekend worden.
Dat is teveel voor onze kamerleden, en daarom hield ook nederland zich muisstil.

willie wortels | 24-09-06 | 15:34

@Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 15:16:
Dus Koelman had toch gelijk. Degene die maar wat roept kan nog geen paard van een loper onderscheiden. Persoonlijk kan het me verder geen reet schelen of negerts in Afrika met of zonder condoom neuken. Met rubber planten ze zich niet voort en komen er dus minder via de Canarische eilanden naar Europa; zonder condoom gaan ze dood aan de Aids. Netto-resultaat is in beide gevallen uitstekend. Er zijn al mensen genoeg op de wereld.

koerbagh | 24-09-06 | 15:29

@ draaitafel

Je plaat blijft hangen.

De mensen die voor AIDS verspreiding verantwoordelijk zijn luisteren niet naar niet naar de paus anders zouden ze ook wel getrouwd zijn met een vrouw en het daarbij houden.

Dus het doet er niet toe wat hij zegt over condoom gebruik.

Imams en islamitische leiders moeten eens gaan roepen dat men niet zoveel kinderen op de wereld moeten zetten omdat ze eenvoudig weg niet onderhouden kunnen wordenin het midden-oosten.

Misschien gaan ze er wel vanuit dat ze de noodzakelijke middelen maar in het westen komen halen als deel van de oorlogbuit.

Precies zoals de profeet het gewild zou hebben.

solidstate | 24-09-06 | 15:22

@koerbagh .. ik speel alleen blufschaak .. me enige troef is de tegenstander onder druk zetten .. althans het is de bedoeling dat de tegenpartij dat denkt ;)

@Onderbuik .. tabel checken, afrika in procenten voila : 64.233.183.104/search?q=cache:dMfzYbvl...

Draaitafel Demagoog | 24-09-06 | 15:16

@koerbagh 24-09-06 @ 15:10

Charisteas

Dwaaaas | 24-09-06 | 15:12

@Onderbuik 24-09-06 @ 15:08

Volgens mij is het percentage een heel stuk lager. Natuurreligies en de islam hebben toch beiden meer aanhangers ? Buiten dat, wanneer ben je christelijk ? Als je de regels van het christendom naleeft ? Er zijn dan verdomd weinig christenen op deze aardkloot.

Dwaaaas | 24-09-06 | 15:11

@Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 15:07:
Troeven bij het schaken... Mmmm.... Welk troefsysteem speel je dan? Amsterdams of Rotterdams?

koerbagh | 24-09-06 | 15:10

@Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 14:35
o ja, en kom eens met wetenschappelijk cijfers over dat 48% van de afrikanen christelijk is!

Onderbuik | 24-09-06 | 15:08

@Muxje
Veel incidenten worden angstvallig uit het nieuws gehouden. Niet teveel ineens natuurlijk.

vinque | 24-09-06 | 15:08

@Onderbuik .. veel afrikaanse mannen ? of veel christelijke afrikaanse mannen ? dat verschil is in deze discussie zeer relavant ! .. denk je uberhaubt na over wat je schrijft ?
@solidstate .. je hebt gisteren te veel gezopen gast ! je lult zelf de grootste poep ! lees me stuk nog eens over de mensen die de paus WEL volgen en DUS het gebruik van condooms netzoals de paus afwijzen ! je bent als een schaakspeler die net zijn troef verspeeld heeft en dus maar overgaat op pionen schuiven ! pfff ..

Draaitafel Demagoog | 24-09-06 | 15:07

independ 24-09-06 @ 14:54
Dat heeft niets met meningsuiting te maken. Mensen mogen ventileren wat ze willen. Ik heb de vrijheid om daar tegenin te gaan en te zeggen wat ik daarvan vind. En ik duld ze niet om heen omdat ik me er aan erger aan sommige dingen, zoals hoer roepen tegen vriendinnen van me. Ik kan nog een aantal dingen opschrijven maar ik denk dat ik wel duidelijk ben zo.

Wishbone | 24-09-06 | 15:02

@ RAI` 24-09-06 @ 14:49

Luister... Wij Europeanen staan pontifikaal (goeie vondst, al zeg ik het zelf) achter *kuch* Israel. Doe je huiswerk.

Tuig | 24-09-06 | 14:59

@sjaakdeslinksesul 24-09-06 @ 14:54

precies en wat dacht u na het fap fappen,... een hoofddoek heeft mij wel eens geholpen weer proper en rein te worden.

pronto | 24-09-06 | 14:58

@sjaakdeslinksesul 24-09-06 @ 14:54

Weer een mystery opgelost.

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:58

Tuig 24-09-06 @ 14:36 Ik woon ook in een grote stad en heb ook nergens last van.

independ | 24-09-06 | 14:57

Muxje 14:46
quote
Er waren een paar gevallen in de vorm van afgebrande kerken en vermoorde nonnen, maar meer dan incidenten zijn dat niet.
unquote
Oh, dus het viel wel mee?

minik | 24-09-06 | 14:56

@ draaitafel demapeop

Ten eerste als het katholieken zijn dan luisteren ze naar de paus.
Dan volgens de richtlijnen van de katholieke kerk.
Die zegt dat ze dus moeten trouwen en met een vrouw een paar kinderen op de wereld moeten zetten.

Conclusie degene die rond neuken zijn geen katholieken en zouden ook niet luisteren naar het wel of geen gebruik van condooms maken.

Maar al dat gefok in die moslim landen zorgen ervoor dat de wereldbevolking
explosief toeneemt.
Imams moeten eens beginnen te roepen dat dat gefuck afgelopen moet zijn.
Ze gaan al op zoek naar lebensraum in de rest van de wereld.
Schandalig.

solidstate | 24-09-06 | 14:55

@Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 14:35
2 dingen: de paus is niet MIJN leider of wat dan ook. Verder is het wel degelijk een feit dat veel afrikaanse mannen vaak buiten de deur neuqen en bovendien niet luisteren wat de bewuste vrouw er van vind. Vraag het maar eens aan hulpverleners die daar zijn geweest.

Onderbuik | 24-09-06 | 14:54

LOL@Dwaaaas 14:52
Theedoeken, da's nummer twee! Trouwens, heb je wel eens op de WC gezeten toen het papier op was? Hoofddoeken zijn zo multifunctioneel.

sjaakdeslinksesul | 24-09-06 | 14:54

Wishbone 24-09-06 @ 14:48 Dus als een moslim vriend een ander opvatting heeft dan jezelf duld je hem niet meer om je heen, waar zit nu de vrijheids van meninguitting?

independ | 24-09-06 | 14:54

@sjaakdeslinksesul 24-09-06 @ 14:47

En, het is heel praktisch bij de afwas. Altijd een theedoek bij de hand.

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:52

@Tuig : blijkbaar werkt de knuffeltechniek wel bij jou.
Gelukkig hebben wij (voorlopig) bitter weinig last van extremistische moslims. Maar volgens een islamiet uit Antwerpen (Humo n° 38/3445) is het net zo rustig in de moskees, omdat ze (=extremistische jongeren) op trainingskamp zijn in pakistan ...

RAI` | 24-09-06 | 14:49

@Muxje 24-09-06 @ 14:46

Incidenten ?

Wacht maar, over een half jaar als de moslimboeren het nieuws krijgen te horen.

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:49

Tuig 24-09-06 @ 14:42
Ik heb ook moslim vrienden en dat zijn hele aardige gasten. Die zijn ook niet zo extreem en kunnen het allemaal een beetje relativeren. Maar merendeel is gewoon een beetje te en daar kan ik me gewoon niet in vinden. Net als Christenen die er te ver in gaan zijn dat gewoon niet de mensen die ik om me heen wil hebben.

Wishbone | 24-09-06 | 14:48

@Dwaaaas 24-09-06 @ 14:38
Bingo! Als je de puisten, lichaamsbeharing, vetrollen en striae op de mormeltjes van hollandse, surinaamse, antiliaanse en soms zelfs turkse en marokkaanse afkomst ziet die hier rondlopen in naveltruitjes en leggings of minirok, ben ik soms blij dat er een pinquin in je gezichtsveld komt.

sjaakdeslinksesul | 24-09-06 | 14:47

MAXIMO 24-09-06 @ 14:42

Hier ben ik het tot op zekere hoogte nog mee eens ook (die 'bek' hoeft nou ook weer niet; ruzie met het vrouwtje? Je bent zo sjaggerijnerig).

Zou de Paus 'm de levieten gelezen hebben? ;)

v Maerlant | 24-09-06 | 14:46

Moest de paus wel verdedigd worden? Volgens mij gaven de reacties uit de Moslimwereld daar helemaal geen aanleiding toe. Er waren een paar gevallen in de vorm van afgebrande kerken en vermoorde nonnen, maar meer dan incidenten zijn dat niet. De rest van de moslims reageerde mondeling, in protestdemonstraties, in kranten, en via diplomatieke kanalen. Volgens mij is dat ook precies de manier waarop dat moet. Vrijheid van meningsuiting betekent ook dat je de wind van voren kan krijgen als je omstreden uitspraken doet. Daar moet je tegen kunnen.

Muxje | 24-09-06 | 14:46

@Contino 24-09-06 @ 14:41

Het mag dan misschien zondag zijn, maar niet overdrijven gozer.

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:42

v Maerlant 24-09-06 @ 14:37
Dat ie tot inkeer is gekomen.
Eerst hield ie zelf zijn bek, nu trekt ie hem open om van schande te spreken.
Zijn geweten (God) zal wel aan hem knagen.

MAXIMO | 24-09-06 | 14:42

@ Wishbone 24-09-06 @ 14:37
Tip: drink af en toe een kop thee met die gasten.

Tuig | 24-09-06 | 14:42

@ANTOON
Ik ben zeker geen aanhanger van de katholieke kerk, maar ik ben ook zeker niet iemand die ja-knikt als er onzin verkondigt wordt; het verhaal van de Paus kun je hier nalezen: <a href="http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/speeches/2006/september/documents/hf_ben-xvi_spe_20060912_university-regensburg_en.html" target="_blank">Regensburg Speech</a>

Contino | 24-09-06 | 14:40

@Draaitafel Demagoog
Onderbuik is een verstokte katholiek.
Valt niet mee te praten, hij gelooft dat Hitler links was en nu ontkent ie de rol van de katholieke kerk in Afrika mbt AIDS.

MAXIMO | 24-09-06 | 14:40

@sjaakdeslinksesul 24-09-06 @ 14:29

Ja, die hebben wat meer charisma. Hash ? Nee, die is beter in Kabul e.o.
Nederland verrijken met softdrugs? Knappe jongen die dat lukt.
Hoofdoeken ?

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:38

Tuig 24-09-06 @ 14:36
Mercatorplein buurt en ik heb er dagelijks last van...............

Wishbone | 24-09-06 | 14:37

MAXIMO 24-09-06 @ 14:35

Flauw. Wat is eigenlijk het punt dat je met je observatie 13:06 wou maken?

v Maerlant | 24-09-06 | 14:37

@ RAI` 24-09-06 @ 14:16
Serieus, ik vraag me af of er hier mensen zijn die is een grote stad wonen. Ik zit hier midden in 020 en heb ne-rug-ens last van.

Tuig | 24-09-06 | 14:36

@Onderbuik .. wat is normaal praten ? zoals jullie meelullen met de stroom ? .. ben ik dus de enige die me pilletje niet gehad heeft ? lijkt er wel verdomd veel op ! catch my drift ?
Daarnaast hoe kom je erbij dat alleen afrikaanse mannen buiten de deur neuken ? denk je netzoals als velen mannen dat alles buiten hun deur vrijgezel is ?
Feit blijft dat de paus de hoogste leider is als het om het christelijke geloof gaat .. dat sommige indivue-en die regels aan hun laars lappen betekent nog niet dat al die andere dat niet doen ! oftewel als je iets niet wetenschappelijk uit elkaar kan zetten en alleen maar van die suffe buiten de deur stellingen zonder enige wetenschappelijke onderbouwing kan plaatsen kan je maar beter voortaan Marth noemen .. Looser ! En idd dit is mijn manier van discusieren .. en als je er problemen mee hebt moet je maar eens bij je zelf te raden gaan als je geen weerwoord hebt !

Draaitafel Demagoog | 24-09-06 | 14:35

v Maerlant 24-09-06 @ 14:31
Nee, ik vind het juist leuk worden.
Jij, v Maerlant die een link legt tussen gabbertjes en rechts-extremisten., zelfs de politiek correcten in Nederland zullen niet zover gaan.
Wel dapper dat je dat zo durft op te schrijven..

MAXIMO | 24-09-06 | 14:35

Moet ik hierop reaguren? Kom zeg, het is zondag!

tiswat | 24-09-06 | 14:32

Barroso heeft gelijk maar hij is wel een beetje laat. Je kunt tegenwoordig niks meer zeggen of die achterlijke moslims hebben weer wat te mauwen. Het lijkt erop dat ze er juist naar zoeken om maar weer op hun achterste bokkepoten te kunnen gaan staan en moord en brand te schreeuwen. Het wordt de hoogste tijd hier korte metten mee te maken. Als die baardapen het niet eens zijn met de westerse cultuur en vrijheid van menigsuiting moeten ze ook niet hier de lucht komen vervuilen.

DeKeet | 24-09-06 | 14:31

MAXIMO 24-09-06 @ 14:29

Dat gabbergedoe is voor jou rekening Max. Kunnen we nu weer terug naar de draad? Het wordt zo *geeuw*, snappie?

v Maerlant | 24-09-06 | 14:31

ik zeg maar zo,het wordt weer eens tijd voor een goede kruistocht... mmm bush als godfried van bouillon?? of nemen we toch maar balkie???

salonsocialist | 24-09-06 | 14:30

v Maerlant 24-09-06 @ 14:22
Ooohh, dan is het goed. Maar denk niet dat de gemiddelde gabber "it's no big deal" bij het zien van de verbanden zou roepen.
Die zijn immers niet *kuch* rechts-extremistisch.

MAXIMO | 24-09-06 | 14:29

@Dwaaaas 24-09-06 @ 14:21
Mmmm nee, geef mij maar ouderwetse pooiers in amerikaanse sleeen. Hash?

sjaakdeslinksesul | 24-09-06 | 14:29

Dit is de enige keer dat ik het met die Barroso eens ben,Losers zijn het.

Salvatore Riina | 24-09-06 | 14:27

MAXIMO 24-09-06 @ 14:15

Doe nu eens niet zo pilaarbijterig jongen; relax. 't Is zondagnamiddag, beetje gezellie houen? Ik reageerde op Tuig die op Rai 13:37 met 'hakken' reageerde. Zowel Tuig als Rai snappen de G-component, so what's your prob? Tuig lijkt me echt wel zichzelf te kunnen redden hoor. En verder: it's no big deal. En al helemaal niet om dadelijk in het rood te gaan rijden.

v Maerlant | 24-09-06 | 14:22

Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 14:13

Als ze werkelijk zo christelijk zijn dan gingen ze niet lopen fokken voor het huwelijk. Dus een hoop gelul van jouw kant. Nogmaals vrijheid van meningsuiting....... Of de paus het nou gemeend heeft of niet hij heeft het recht om zijn mening te ventileren of die nou goed valt of niet. Het punt is niet dat de Paus verdedigt wordt maar de vrijheid van meningsuiting. En excuses afdwingen gaat in de westerse wereld niet gepaard met het in brand steken van moskees of het vermoorden van Imams

Wishbone | 24-09-06 | 14:22

@Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 14:13
doe eens normaal praten zeg... of heb je je pilletje niet gehad?
Veel afrikanen (m.n. de manne) neuken tamelijk makkelijk buiten de deur, heeft weinig of niets met de paus te maken.

Onderbuik | 24-09-06 | 14:21

@sjaakdeslinksesul 24-09-06 @ 14:12

Ik vind shoarma niet te vreten maar dat terzijde.
Loverboys ?

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:21

@Tuig : als je Bush en de VS de RKK noemt, heb je wel gelijk. Maar Bush moordt in het teken van olie en economie. Religie is slechts een bijzaak.
Moslims moorden in teken van 'ze hebben iets verkeerds gezegd over onze profeet/religie'.
Wanneer heeft het vaticaan voor het laatst opgeroepen tot oorlog tegen een andere religie ?

RAI` | 24-09-06 | 14:16

"De Islam is een achterlijke godsdienst" . Dat is het schoolvoorbeeld van een pleonasme.

BroodenSpelen | 24-09-06 | 14:16

v Maerlant 24-09-06 @ 13:56
Huh? Niet de boel verdraaien.
Jij kwam hier als eerste met die Godwin-bullshit (je weet wel die wet die valse bescherming biedt voor neo-nazi's) aanzetten.

MAXIMO | 24-09-06 | 14:15

@Onderbuik .. 48% van de afrikanen is Christelijk ! hou je muil als je er niks van snapt ! En wie loopt hier nou barosso en de paus te verdedigen ? kom dan .. zeg dan dat ie het geguote heeft en dat ie dat persoonlijk niet vindt ! wrm zeg je het dan als je weet dat de wereld op het moment in een islam splagaat ligt ? het gaat er idd om in welke context je het zegt .. en dat was dus de verkeerde ! daarnaast is excuses afdwingen heel westers ! een stelletje loosers .. dat jullie zijn !

Draaitafel Demagoog | 24-09-06 | 14:13

@Dwaaaas @ 14:04
Shoarma ies oorspronkelijk nog joods ook, maar lekker eten heeft verder geen fuck met de islam te maken.
Ik zeg ook niet dat de Noord-afrikaanse cultuur geen verrijkende elementen of dat individuele moslims hier geen bijdrage aan hebben geleverd, maar wat heeft de Islam als godsdienst toegevoegd aan ons land?

sjaakdeslinksesul | 24-09-06 | 14:12

Gut, ook de eerste keer dat ik het met Barroso eens ben

Tobi | 24-09-06 | 14:10

@ RAI` 24-09-06 @ 13:55
De overall kampioen én wereldrecord-houder genocideplegen is de R.K.K.
500 jaar back in de days en 500 jaar laters.

Tuig | 24-09-06 | 14:09

Even terzijde: Over politieke correctheid gesproken, de confrontatie niet aandurven gaan, Barroso zou in eigen huis dan zijn ballen ook wel eens mogen laten zien. Wat is het laatste nieuws? BRUSSEL - De Europese Commissie laat Bulgarije en Roemenië volgende week dinsdag weten dat ze op 1 januari 2007 tot de Europese Unie (EU)mogen toetreden. Dat hebben diplomatieke bronnen in Brussel vrijdag laten weten. Dus beste mensen, nog snel even langs de slotenspecialist en langs het dieren asiel om een gevaarlijk uitziende waakhond aan te schaffen want het dievengilde is onderweg!!!!!

namensmijnhond | 24-09-06 | 14:07

Goedzo Barroso. Eindelijk iemand in de EU politiek die zegt hoe de vork in de steel zit. Magoed, een cultuur die uitgegroeid is is tot nu toe altijd netjes uitgeroeid.

speedfreaxs | 24-09-06 | 14:05

@sjaakdeslinksesul 24-09-06 @ 14:02

Shoarma

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:04

barrosso heb f8cking gelijk..
respect voor die man, btje laat, maar hij zegt tenmiste wat!!

bakkerst | 24-09-06 | 14:04

@Onderbuik 24-09-06 @ 13:57

Ooit een condoomautomaat zien hangen aan een boom ? Wat moet je in de gleuf gooien koeien of kokosnoten ?

Dwaaaas | 24-09-06 | 14:02

Nah goed dan, tuig zijn zin. De paus citeerde slechts, ik neem de woorden van Manuel 2 letterlijk; noem mij één ding waaruit blijkt dat de komst van de Islam en moslims in grote getale in de afgelopen veertig jaar de Nederlandse cultuur heeft verrijkt.

sjaakdeslinksesul | 24-09-06 | 14:02

kutje verkeerde topic......:(

QB (ja die.....) | 24-09-06 | 14:01

hier het vorige bezoek van de winter bij buitenhof, met oooooh zeau ludieke axievoerders.

video.google.com/videoplay?docid=-4412...


ff in-tunen naar 24.02 minuten voor de winter.

btw dit is een misselijk filmpje van wat prim voortuin adepten waarin ook GS 'vriend' debiel smits te zien is 3.03 t/m 4.04 minuut

QB (ja die.....) | 24-09-06 | 14:00

Scheiding van kerk en staat en dus dienen politici zich hier niet mee te bemoeien.

dikkemik | 24-09-06 | 14:00

Bravo Barroso! Die moslims zijn analfabeten en kunnen dus niet lezen wat de paus echt gezegd heeft.

bukebak | 24-09-06 | 13:58

@Draaitafel Demagoog 24-09-06 @ 13:43
de aids in Afrika is toch echt niet de schuld van de paus, maar van de mensen die neuqen zonder kapokjes...
En die mensen luisteren echt niet naar de paus...

Onderbuik | 24-09-06 | 13:57

MAXIMO 24-09-06 @ 13:55

Maar neen schat, zie ook de reactie van RAI zelve.

v Maerlant | 24-09-06 | 13:56

v Maerlant 24-09-06 @ 13:53
Dus jij legt de link die Tuig niet legt.
Je koppelt gabbers en soortgelijke idioten aan extreem-rechts.
Ben jij dan niet degene die Godwinned?

MAXIMO | 24-09-06 | 13:55

@Tuig : pech jongen, ik ben geen kaalkopje die staat te hakken.
Ik wil enkel aantonen dat de christenen geen haar beter waren ... 500 jaar geleden. Misschien komt het over 500 jaar ook nog goed met onze moslim-vrienden.

RAI` | 24-09-06 | 13:55

Is niks mis met de waarheid te vertellen. Of het nou de paus,een wereldleider of een burger is die het zegt. Dit is gewoon de vrijheid die het westen heeft bewerkstelligt en die dient verdedigt te worden. Om in de termen van de demagoog te blijven, Die Kanker moslims mogen ook alles roepen zonder dat daar consequenties aan verbonden worden en zonder dat de hele westerse wereld gaat rellen.

Wishbone | 24-09-06 | 13:54

Dwaaaas 24-09-06 @ 13:53

Decoy!

v Maerlant | 24-09-06 | 13:54

@v Maerlant 24-09-06 @ 13:50

Hij had natuurlijk kunnen weten dat Flipke geen Hyundai Pony rijdt.

Dwaaaas | 24-09-06 | 13:53

@dimetrodon 24-09-06 @ 13:34:
Nee, ik verdiep me niet in de uitspraken van enig religieus leider, dus ik heb dat niet gevolgd, nochtans kan het niet bekend worden verondersteld. De enige religieuze leiders waar ik wat mee kan zijn Bokonon, The Dude en Bob Dobbs.
Wat die knakker in Rome allemaal uitkraamt zal me dan ook hoegenaamd worst zijn. Desalwelteplus, het principe van een ander citeren om je mening te verkondigen vind ik wel slim gevonden van hem.

koerbagh | 24-09-06 | 13:53

MAXIMO 24-09-06 @ 13:51

Tuig heeft 'm; nu jij nog.

v Maerlant | 24-09-06 | 13:53

@ v Maerlant 24-09-06 @ 13:50
LOL!

Tuig | 24-09-06 | 13:52

@v Maerlant
Godwin? Waar?

MAXIMO | 24-09-06 | 13:51

luister eens naar radio 1, lachen.

ganzo | 24-09-06 | 13:49

Alles in het christendom is perfect.
Wij zitten met kerst ook rond een versierde boom en doen heilig maar niemand in de Islam die ons daarover uitlacht ,maar als hun de vasten maand hebben zijn er weer lieden die dat belachelijk vinden.Vasten of rond een boom liedjes zingen wat is belachelijker............ er was ooit een film die eindigde met de woorden: Close you,r eyes and imagine now that the child was white........

Maximus | 24-09-06 | 13:49

@ v Maerlant 24-09-06 @ 13:41
Godwin zegt vandaag: Haklaarzen.

Tuig | 24-09-06 | 13:47

Kan hij niet om raad vragen bij Cohen?

bad to the bone | 24-09-06 | 13:46

Tieft toch met de Barroso. Met zijn paus met anti aids opvatting ! Half afrika gaat er aan ten onder .. maar owee als de paus niet door de europse leiders wordt ondersteunt als hij de islam als 'zwaard' natie neerzet .. om zich vervolgens te verschuilen achter het feit dat het een quote was ! en wat zegt dat dan ? hij zegt het toch ? krijg de Kanker Barroso & de paus ! en snel ook een beetje .. een neqschot zou nog te veel genade zijn voor deze euro mongolen ! wat kwaliteit van leven zullen jullie ook voelen ook ! stelletje typhus honden !

Draaitafel Demagoog | 24-09-06 | 13:43

@FreaX 24-09-06 @ 13:06

Rel voorbij? Juich niet te vroeg. Met de cartoonrellen moest er ook eerst een dik half jaar voorbijgaan. Misschien zijn de pope audio fucks nog niet helemaal klaar.

Repperdeklepklepklep | 24-09-06 | 13:42

Tuig 24-09-06 @ 13:37

Godwin is vroeg vandaag. Kap- of zevenmijlslaarzen?

v Maerlant | 24-09-06 | 13:41

Fatwa voor Tuig.

Ventilatorje | 24-09-06 | 13:40

Tuig 24-09-06 @ 13:35
Een één-dimensionaal wereldbeeld? Da's dus: .

sjaakdeslinksesul | 24-09-06 | 13:40

Ik vrees dat zowel de zwarte kousen linkse kerk, de zwarte kousen moskee alszowel de zwarte kousenkerk er stevig naast zitten.In de bijbel van de zwarte kousen linkse kerk(de volkskrant) stond het ware verhaal van de paus door een figuur die al vaker ervaringen heeft met zowel de paus alszowel de moslims en de conclusie is voor beiden vervelend.Het gezever over de moslims van de paus was maar een aanloopje van de paus(inderdaad een niet te slimme manier) om de steun van de moslims te krijgen en om samen ten strijde te trekken.De paus had het over de wetenschap en over het feit dat de waardenvrije wetenschap niet goed is wat de paus betreft, het moet gebaseerd op de zijn geloof of desnoods die van de moslims.Hiermee probeerde de paus om geboortebeperking dmv condooms en of de pil te beperken om zodoende samen met de moslims religieuze geboortebeperking te propaganderen.Makkers staakt Uw wild geraas, agiteer tegen iedere valse Sinterklaas.

ANTOON | 24-09-06 | 13:39

@ RAI` 24-09-06 @ 13:27
Zo, vanacht weer lekker staan hakken op de klappen?

Tuig | 24-09-06 | 13:37

Gezellig! De lonsdale gabbertjes mogen weer even. Kom er maar in met je 1 dimensionale wereldbeeld! Kijken wat jullie nu weer te melden hebben over de *kuch* Islam.

Tuig | 24-09-06 | 13:35

@koerbagh
De paus citeerde niet een van zijn voorgangers, maar, zoals nu wel als bekend mag worden verondersteld, de byzantijnse keizer Manuel II.

dimetrodon | 24-09-06 | 13:34

Beter laat dan nooit dat Barosso de politieke correctheid hekelt die de geesten van onze zwakke 'leiders' geselt. Benieuwd wat een Gunther Verheugen hierover te zeggen heeft als ze 'm een microfoon onder de neus duwen.

v Maerlant | 24-09-06 | 13:33

"Barroso schrijft de Europese terughoudendheid toe aan een angst voor confrontatie en een vorm van politieke correctheid."

Het verhaal van de pot en de ketel dacht ik zeau.

Dwaaaas | 24-09-06 | 13:33

Oke, dan leggen we het nog 1 keer uit.
Je mag alles zeggen wat je wilt, als het maar NIET over moslims gaat.
.
En wanneer mogen wij nog eens roepen; dood en geen respect voor de gelovigen!
Andersom mag het wel, sterker nog, moet je respect hebben voor de gelovigen, maar de ongelovigen kunnen geen eens meer een normaal boek lenen bij de bibliotheken.

Weeraanmelden | 24-09-06 | 13:33

ik vind dat barrosso ff een paar sterke punten heeft. en het is de USSR niet gelukt popie jopie om te leggen en niet vanwege gebrek aan poging, sindsdien is de aandacht op beveiliging ff beter dan daarvoor.

frozenhenk | 24-09-06 | 13:29

Ik heb politieke leiders in het algemeen en de verworden machtsgeilaards van de EU nog nooit op lef kunnen betrappen. Als de beschaving op een glijbaan ligt geven ze het liefst nog een zetje mee.
Non valeurs die waarschijnlijk slechts alleen nog maar met gedroogde stierenlullen uit hun zetels zijn te slaan.

vinque | 24-09-06 | 13:28

mijn geschiedenisleraar zei vroeger altijd : "moslims zitten 500 jaar achter op de christenen."
En dat zou wel eens kunnen kloppen ! +-500 jaar geleden hadden we ook de inquisitie bij de christenen. Toen werden de ketters afgemaakt.
Nu 500 jaar later zijn wij die ketters die afgemaakt worden.

RAI` | 24-09-06 | 13:27

Hoe zit dat eigenlijk met dat Vaticaan? Ik bedoel: hoort het nou bij de EU of niet? Ze hebben er wel de Euro, maar ik zie die tabberd en mijter nooit bij de regeringslijers aanschuiven. Voelt meneer zich daar te goed voor ofzo?
Maar ik vind het wel strak van die Duitse carrière-homo dat hij 1 van zijn voorgangers citeert om zijn mening te verkondigen en dan vervolgens kan zeggen dat het zijn mening niet is.

koerbagh | 24-09-06 | 13:27

De hulpsinterklazen mogen wel extra oppassen voor bruine piet dit jaar in schotelcity

superjan | 24-09-06 | 13:26

Barrosso is toch die middenvelder van NEC,wat heeft die er nu weer mee te maken?

Yammie | 24-09-06 | 13:22

De paus mag lekker zelf verantwoordelijkheid dragen voor wat ie zegt, daar heeft de EU geen fuck mee te maken. Scheiding tussen kerk en staat, je weet toch.

John McClane | 24-09-06 | 13:20

Ik ga volgend carnaval als sinterklaas de straat op, vieze dingen over de profeet roepend, waar kan ik een paard krijgen?

brullioo | 24-09-06 | 13:19

@aquariuzz 24-09-06 @ 13:11<br>

Kerk en staat gescheiden? Ja hoor, daarom hebben we ook allerlei christelijke partijen in de politiek, het enige wat ze daar niet doen is JHWH bij z'n naam noemen, voor de rest zijn het gewoon gelovers in sprookjes. Eigenlijk best wel grappig dat we zulke mensen het besturen van een land toevertrouwen.

3bier1melk | 24-09-06 | 13:18

ik geef de paus nog een een paar maanden, hij zal 2007 waarschijnlijk niet meer zien. Hij zal dan waarschijnlijk reeds geveld zijn door de 'vrede' van de islam..

brullioo | 24-09-06 | 13:18

dat kan natuurlijk niet wat Barrosso nu zegt, deze man moet worden gevonden en gedood [/de reactie van een willekeurige somalische mufti]

QB (ja die.....) | 24-09-06 | 13:16

Sinterklaas is cool

Hertog Joris | 24-09-06 | 13:13

Kerk en staat zijn toch gescheiden?? Laat dat dan ook zo blijven. Nogal wiedes dat regeringen daar niet op reageren. Anders maken we de vaak gepropageerde vrijheid van meningsuiting zelf belachelijk.

aquariuzz | 24-09-06 | 13:11

ROFLOL @ pope palpatine..

MAXIMO | 24-09-06 | 13:11

Waar was je zelf dan Barroso? Ook jou hebben we niet gehoord.

ineedritalin | 24-09-06 | 13:10

Dus als de leider van de Romoslim Alliantie zich impopulair maakt bij zijn bilmaatjes moeten de leiders van de landen waar waarden gelden die hij verafschuwt hem verdedigen tegen leiders (en anderen) uit landen waar waarden gelden waar Pope Palpatine een harde piemel van krijgt?

Pffft, haal die hop uit je reet.

anarchistica | 24-09-06 | 13:08

@prohibitandis 24-09-06 @ 13:03

Is dat niet hetzelfde als een klap krijgen van een Hells Angel omdat je zegt dat 'ie bij een criminele organisatie zit?

Edwin | 24-09-06 | 13:07

Lijkt erop dat Barroso de hete adem van God als katholiek zijnde in zijn nek voelt omdat ie diens afgevaardigde liet vallen.

MAXIMO | 24-09-06 | 13:06

@Ventilatorje 24-09-06 @ 13:04

Omdat hij zelf ook een van die zwakke Europese leiders is die pas commentaar durven te geven als de rel alweer voorbij is.

FreaX | 24-09-06 | 13:06

Mosterd na de maaltijd van Barroso, waarom sprak hij niet eerder?

Ventilatorje | 24-09-06 | 13:04

2050 wat een mooi jaar, of juist niet? zijn we eindelijk van al dat moslim tuig verlost? en kunnen onze kinderen weer veilig over straat?

of zitten we onder de gesel van de Islam? wie zal het zeggen?

Critical Distance | 24-09-06 | 13:04

Yep. Een ieder die beweert dat de Islam een gewelddadig systeem is, dient de keel doorgesneden te worden. De Paus en Barosso hebben gelijk.

prohibitandis | 24-09-06 | 13:03

Die gasten schieten elkaar wel vaker in het keelgat denk ik zo.. zal dus best wel eens voorkomen dat het dan het verkeerde keelgat kan zijn

Cas Ferrot | 24-09-06 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken