Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CJIB verdient het!

Het Centraal Justitieel Incassobureau is de omgekeerde Staatsloterij. We schreven in juni al dat de boetes duurder worden. Niet omdat de boetes zelf verhoogd worden, maar omdat het CJIB extra geld rekent voor het geautomatiseerd verwerken van boetes, de zogenaamde administratiekosten. Dit terwijl flitskasten in hoog tempo vervangen worden door gecomputeriseerde systemen. Volgens Sp!ts levert dit de boetevangers zo'n 20 miljoen extra op. Dit geld verdienen ze nadrukkelijk niet omdat ze meer werk moeten verrichten, ze doen juist minder: "Een woordvoerster van het CJIB kan geen verklaring geven voor het verschil tussen de in de rijksbegroting opgevoerde kostprijs" Sterker nog, volgens ons (en een wakkere mailert) leveren de zogenaamde administratiekosten nog veel meer op, namelijk zo'n 90 miljoen euro. Voor dit extra bedrag mag u GEEN extra dienstverlening verwachten. De brieven zijn niet mooier geworden, u krijgt er geen pijpbeurt bij of gewoon een troostend woordje. Helemaal niets. Lees hieronder de realistische berekening die we per mail kregen. Beste redactie, Graag aandacht voor het volgende: Met ingang van 2 juli 2009 brengt het CIJB €6,- "administratie" kosten in rekening. Bij navraag via het nummer Tel: (058) 234 21 30 wordt door Vanessa meegedeeld dat deze kosten in rekening gebracht worden om kostendekkend te kunnen werken. Vanessa geeft ook aan dat als we hierover willen klagen dat we dat dan via onze vertegenwoordiger in de tweede kamer kunnen doen. Nu is deze op dit moment slecht bereikbaar, vandaar dat we jullie aandacht hiervoor willen vragen. Deze administratiekosten kwamen toevallig aan bod omdat er twee boetes binnen kwamen, met een verschil van €6,-. Bij navraag via het bovenstaande nummer kwamen we er achter dat het om de administratie kosten gaat, en dat het CJIB kostendekkend moet werken. Er is echter geen enkele vorm van inzage in de kosten die ze maken. Op internet zijn er slechts 10 hits te vinden via Google die weinig opleveren. (Maar volgens mij sturen ze voor dit geld alle medewerkers op "training" naar Aruba....?) Tussen neus en lippen wordt er nog even meegedeeld dat de wet ervoor aangepast moest worden. Onderstaand rekenvoorbeeld verklaard waarom ze akkoord gaan met dit voorstel. Deze verkapte belasting levert de overheid een extra "meevaller" op van naar schatting ruim €90 miljoen extra per jaar! Zie hieronder de benodigde informatie: Jaar Aantal boetes 2005 10.977.390 Bron CBS 2006 11.943.755 Bron CBS 2007 12.995.191 Schatting op basis van groei 2005-2006 ( 8,80%) 2008 14.139.188 Schatting op basis van groei 2005-2006 ( 8,80%) 2009 15.383.893 Schatting op basis van groei 2005-2006 ( 8,80%) Aantal Administratie kosten Extra opbrengsten 15.383.893 € 6,00 € 92.303.361 Via deze achterdeur heeft de politiek het voor elkaar gekregen om van de eerzame burgers toch ruim €90 mln los te peuteren! Groeten, Richard

Reaguursels

Inloggen

Hoe naai je de burger, het is diep triest gesteld hier in Nederland om in tijden van crisis zomaar even 6 euro extra mee te pikken om kostendekkend te werken.
Ik als ondernemer kan niet op deze manier als het een beetje tegenzit bijvoorbeeld door de crisis even 6 euro in kosten brengen bij mijn klanten want dan ga ik failliet, dat pikken mijn klanten niet.
En wij moeten het pikken van deze graaiers, mensen wordt weer eens wakker en onderneem actie tegen deze maffia praktijken.

Tante Japke | 21-08-09 | 12:59

Ik zal ze krijgen die oplichters, ik rij voortaan geen boetes meer. Dat zal ze leren!

illuvatar | 20-08-09 | 07:50

Is er al een partij die autosnelwegen 's nachts Tempo Frei wil laten maken?

Mr_Robijntje | 20-08-09 | 01:30

We kunnen de politie dwingen om zich bezig te houden met wat hun collega's in onze omliggende landen doen: criminaliteit oplossen. Gebruik cruise control en laat je niet meer naaien door die sukkels in de berm, dan ontkomen ze op een bepaald moment niet meer aan werken. Geld ophalen is voor de Belastingdienst.

Crusher | 20-08-09 | 01:16

hoelang denken ze er nog mee door te kunnen gaan?dat vraag ik mij toch eens af. het zijn dan welliswaar telkens kleine bedragen maar bedenk ook dat het leven steeds duurder word. men moet steeds meer ophoesten, de maandlasten stijgen gestaag, de salarissen blijven er fors achter. mensen zullen op een gegeven moment toch dingen laten staan, zich toch telkens minder dingen kunnen veroorloven. dingen die o zo belangrijk zijn voor de economy zoals auto s. er komt een tijd dat het allemaal te duur wordt. op dat moment is de overheid de grote verliezer.

lelijkevent | 20-08-09 | 00:40


Dit kabinet krijgt werkelijk niets voor elkaar, behalve extra graai maatregelen bij de burger: vliegtax, verpakkingtax accijnzen op drank en sigaretten omhoog.

6 euro administratie kosten??? Wordt er van Balkje-elende en Wouter Boslim elke maand 100 euro van hun salaris ingehouden om de salaris administratie van het kabinet kostendekkend te houden? En dan hebben we het nog geen eens over de BMW 7 waarin hij zich laat rijden, alle km's, benzine bonnen, onderhoud, schonnmaken, zal aardig wat administratie inhouden.

Wat een walgelijk volk is het ook die politici.

Revolución | 19-08-09 | 23:39

Sowieso een walgelijke ontwikkeling, die administratiekosten.
Je ziet steeds vaker dat er op allerlei toch al torenhoge rekening nog even doodleuk 5 euro of meer aan administratiekosten wordt verrekend.
Ik wens administratief Nederland dan ook ongezien de tyfus.

Lucasje dus | 19-08-09 | 23:36

Nou Femmie H... komt er nu maar eens in !!!

radbraker | 19-08-09 | 22:19

Het systeem is heel erg slim.

Stel je voor we fucken ze door geen boetes meer te rijden. Echter, om nog kosten dekkend te zijn zal dat bedragje van 6 euro omhoog moeten voor degene die nog nog wel lukt om een boete te winnen. Kortom: ze winnen altijd.

Dikke Worst | 19-08-09 | 22:18

Nog even en dan moet je als gedetineerde ook nog kost & inwoning gaan betalen opdat ook het gevangeniswezen 'kostendekkend' gaat zijn.

Volgende stap is dan dat je als werknemer een deel van je salaris mag gaan afdragen i.v.m. genoten licht en warmte. Als de vaknonden daar tegen in opstand komen zal de belastingdienst (niet leuker en ook niet makkelijker) een werknemers forfait gaan heffen.

De Tanderats (21:21) neigt naar burgerlijke ongehoorzaamheid, ik naar revolutie!

paost712 | 19-08-09 | 21:52

Weer een typisch voorbeeld van onze integere overheid. Ze zijn zo transparant als de zwarte kousen van de vrouw van Balkenende.

botje berend | 19-08-09 | 21:46

domheid regeert | 19-08-09 | 19:43

Mooie droom. hehehe.

de tandarts | 19-08-09 | 21:21

Kerrie Kasparov | 19-08-09 | 20:46

Een goed doel als zelfverrijking door ambtenaren en bewindslieden, subsidies voor islam projecten, generaal pardonners en ga zo maar door.

de tandarts | 19-08-09 | 21:16

Iedere bekeuring van 4.50 euro of meer is kostendekkend. Het is de overheid met deze bekeuringen helemaal niet te doen om de verkeersveiligheid, maar wel om via een extra belasting de burger nog meer geld af te troggelen. Zodoende kunnen weer meer islam projecten en frauduleuse onkosten gemaakt worden.

Gelukkig reis ik per fiets naar mijn werk, mijn vrouw gaat met de auto en heeft hier nog wel eens een bekeuring.

Ik neig naar burgerlijke ongehoorzaamheid.

de tandarts | 19-08-09 | 21:13

ff vraagje tussendoor ,

mogen wij burgers ook administratie kosten rekenen ?

FredReset | 19-08-09 | 20:46

Geen nieuws dat de overheid de grootste criminele organisatie van het land is.
Als je blij bent dat je rond de middag eindelijk eens een keer een beetje door kan rijden op een rustige snelweg, waar je natuurlijk 's ochtends muurvast in de file stond, kan je er gif op innemen dat de Koos Spee-volgelingen gniffelend onder 't viaduct staan te wachten. Het werkschuwe tuig schaamt zich helemaal nergens voor.
Om niet helemaal gek te worden beschouw ik die bekeuringen maar als donaties voor een goed doel.

Kerrie Kasparov | 19-08-09 | 20:46

brand een keer af....
van mij krijgen ze niks meer

Jan Gordelroos | 19-08-09 | 20:21

Flessentrekkers. Dit is net zo onzinnig als een boete voor 5 km/h te hard.

Oswald C. Esquire | 19-08-09 | 20:04

Je HOEFT geen boete te krijgen hoor, 't is niet verplicht in Nederland of zo.

Zippy | 19-08-09 | 19:52

Ik droom wel eens dat alle mensen die uit domheid of uit regelrechte slechtheid, hun macht hebben misbruikt, samen worden gedreven op een groot plein en het volk, murw gebeukt door alle plunderingen en oekazes, mag dan met pek en veren aan de slag.
Daarna gaan we alle wetboeken en verdragen opzeggen en verbranden.
Dan kunnen we eindelijk aan de slag om een menswaardige samenleving te maken.
Opbouwen vanuit het niets.
Een situatie creëren zoals Nederland 25 jaar geleden was, maar uiteraard wel meegegroeid met de moderne techniek.
Het nieuwe Nederland. Een soort GeenStijl eiland, maar dan nationaal.
En dan een lijst maken met alle klaplopers, uitvreters en foute politici, en wat ze misdaan hebben, zodat we nooit meer terecht komen in een Nederland zoals het in 2009 was.
Religie mag NOOIT meer terugkomen in de politiek, het onderwijs en in openbare functies.
Luizebaantjes met een (semi)publieke functie zoals directeuren van woningbouwverenigingen, de staatsloterij e.d. blijven onder de Balkenende norm.
Geld wordt weer wat het hoort te zijn; olie om de machine soepel te laten draaien. Waar geld zich ophoopt, wordt het namelijk al snel een smeerboel.
De bijdrage die je aan de samenleving doet, bepaald de waardering die je krijgt.
Gewetenloze bankiers en andere topmannen worden, voor zover het volksgericht overleefd, gesteriliseerd zodat hebzucht langzaam kan worden uitgebannen.
We leven immers in de Star-trek tijd en niet meer in de middeleeuwen.
Justitie wordt grondig opgeschoond en vele officieren van justitie zullen worden vervangen door mensen met het juiste moraal.
Politie gaat weer politietaken uitvoeren, maar doordat het IKKE niet meer centraal staat, zal de criminaliteit vanzelf verminderen.
Drugs worden vrijgegeven (wel een leeftijdsgrens) en alle sukkels die nu met de War On Drugs hun geld verdienen, kunnen zich laten omscholen tot verslavingshulpverlener of ze worden gewoon verbannen. Geen haat meer binnen de grenzen.
Nu nemen mensen te vaak een voorbeeld aan foute politici en foute topmannen die vooral denken in termen als winstmaximalisatie en machtsconcentratie.
Politici gaan zich, in mijn droom nog steeds, weer gedragen naar het moraal dat ze prediken. Politici krijgen dan vanzelf weer respect. Respect dat weer verdiend moet worden en niet langer te koop is of geëist kan worden.
Dan word ik weer wakker en vraag me af:
Hoe heeft alles zo uit de hand kunnen lopen?
Is het alleen maar de domheid die regeert, of zit er meer achter?

domheid regeert | 19-08-09 | 19:43

Als het ze werkelijk om de verkeersveiligheid te doen was dan zouden ze de boetebedragen vertienvoudigen en de pakkans verdubbelen. Maar ja, dan gaat iedereen zich ineens aan de regels houden en droogt de inkomstenbron op.

70km/u in de bebouwde kom kost nu 111 Euri's. Als dat er 1110,- zouden zijn dan blijven alleen nog de steenrijken en volstrekt debielen over die zich laten pakken. En dat is dan weer niet zo erg om die te laten dokken...

Chiant | 19-08-09 | 19:33

Uiteindelijk na veel overwegen en kans op verlies van vrienden zeg je *doei doei* en verhuist naar de concurrent. helaas.

poepkop | 19-08-09 | 19:31

Ach, je hoeft geen rekenwonder te zijn om te weten dat dit niet klopt.

Maar wie gaat er wat aan doen? Keer op keer wordt de Nederlander in de zeik genomen door het kabinet, keer op keer doet niemand iets. Doet iemand iets, dan wordt diezelfde iemand weer in de zeik genomen door het kabinet, want zij zijn de baas, zij bepalen en zij hebben dus schijt aan de Nederlander.

poepkop | 19-08-09 | 19:30

Joop den Uyl dee de benzine gewoon weer 6 cent omhoog bij een staatsgeldgat
Kok implementeerde het befaamde '(al)tijdelijke kwartje van Kok'
Bos dee dit

Allemaal PvdA parasieten. Allemaal immorele elitaire ruifengraaiers.

Ben benieuwd naar de volgende verkiezingen

pennestront | 19-08-09 | 19:19

gek he dat 'de samenleving verruwt' . Instellingen zoals het CJIB zijn de echte HAATZAAIERS

Mijnbescheidenmening | 19-08-09 | 18:29

D3fix | 19-08-09 | 16:46
ik doe mee. Waarom is er eigenlijk nog geen GS demonstratie ofzo? Een paar jaar geleden kreeg links wel het museumplein vol, waarom lukt dat nu niet, het is toch niet zo dat iedereen blij is met deze rooie gristelijke moraalridder regering, met normen en waarden die blijkbaar niet voor henzelf gelden. Denk gewoon dat het komt omdat diegenen die worden genaaid het te druk hebben met werken om hun gezin en indirect ook het land draaiende te houden. Als dank word je dan nog een keer flink aan alle kanten uitgeknepen. Wat mij betreft wordt het tijd voor een flinke opstand, maar dat zit er vrees ik in NL niet in, wat dat betreft kunnen we nog iets leren van de fransen.

braba | 19-08-09 | 18:24

als de wet ervoor aangepast moest worden, betekent dat niet dat het een illegaal voorstel was? of misschien ben ik een beetje sarcastisch...

spin81 | 19-08-09 | 17:40

@HEvD | 19-08-09 | 12:34
-
U bent een optimist: zodra autorijdend Nederland ooit voldoende georganiseerd zou kunnen worden (dream on...) om de boel in Leeuwarden te traineren,wordt de gehele constructie binnen enige dagen ongedaan gemaakt. Een paar indringende beelden op het journaal van mensen wiens auto voor de huisdeur in beslag wordt genomen - en Nederland betaalt weer braaf direct z'n boetes. U blijft - zoals het paspoort- eigendom van de Staat der Nederlanden - vergeet dat nooit.

azoturie | 19-08-09 | 17:17

Warhoofd, wel spannend natuurlijk om moeilijke woorden te gebruiken, maar ik zie niet in waarom verontwaardiging over de admin. kosten hypocriet zou moeten zijn. Dit heeft totaal niets met hypocrisie te maken. Verder is een boete het afkopen van vervolging en me dunkt dat de "vervuiler" dus al voldoende betaald heeft. Verkeersboetes zijn er ten slotte officieel om mensen af te schikken om (te) hard te rijden, dus de link naar de kredietcrisis (!) is wat mij betreft totale onzin.

HEvD | 19-08-09 | 16:56

Ow ow ow wat zijn we goed in de comment, maar niemand die wat organiseert tegen dit tuig!!!!

Zoals een opstand van alle burgers tegen de politiek van nu!!! Ze proberen je via alle geld kanalen keihard te naaien !!!

D3fix | 19-08-09 | 16:46

Stelletje hypocriete prutsers die hier boos over worden. Overal en bij elke instantie betaal je extra kosten bovenop hetgeen je aanschaft/afneemt. Mensen die om wat voor reden dan ook een boete krijgen mogen net zo goed meebetalen aan het bestrijden van de kredietcrisis. Niet alleen de "brave borst" die meer pensioenpremie moet betalen en er minder voor terugkrijgt.

Is dus gewoon het principe "de vervuiler betaalt"

Warhoofd | 19-08-09 | 16:23

Wat denk je dat 26000 UIT(!)geprocedeerde asielzoekers per jaar kosten ? Die Linkse cadeautjes moeten ergens van betaald worden he. Kost een paar centen maar dan heb je ook niets.

Rest In Privacy | 19-08-09 | 16:14

@T2tehX | 19-08-09 | 15:12
Je kunt ook veilig met 50 per uur op de snelweg rijden. Zolang je alleen van jezelf uitgaat. Maar daar gaat het niet om. In 0031 verwacht niemand dat je zolang er geen files staan automobilisten 50 rijden. En ook geen bestuurders die 200+ rijden. Het gaat niet om jouw ruimte; het gaat om wat de ander verwacht, of mag verwachten. Geen verkeer is er namelijk nooit, egotrippert

-edit | 19-08-09 | 15:42

Dit gaat me allemaal veel te snel. *wordt boete op deurmat genikkerd, gebracht per koerier uit Leeuwarden*

niet van deze wereld | 19-08-09 | 15:24

Gaat weer goed in NL! In het noorden kun je best even lekker hard rijden. Dit hoef je in de randstad niet te proberen vanwege het verkeer.

Als iemand met de motort met 330 km/h langs komt, ben ik het, en ik vind het heerlijk!

Je kunt ook veilig hard rijden, als je je voertuig maar onder controle hebt en er geen / weinig verkeer op de weg is en waar je de ruimte hebt.

T2tehX | 19-08-09 | 15:12

@oplichter | 19-08-09 | 14:16
De kans dat je voor 60 in een woonwijk gepakt word is vele malen kleiner dan dat je een bonnetje binnenkrijgt voor 110 rijden op de "snelweg"

voldemort | 19-08-09 | 14:45

doe je auto weg en kijk dan nog eens naar je bankrekening :))

Slomo | 19-08-09 | 14:37

Met mijn 35K km per jaar trek ik nog geen 1 bekeuring. Dat die bumperklevende mannekes met hun uitlaatsplittertjes nog 6 euri extra moeten betalen interesseert me eerlijk gezegd geen reet. Of die hufters die met 60+ door onze woonwijk scheuren terwijl mijn kind buitenloopt. Je kan ze niet genoeg te pakken nemen.

oplichter | 19-08-09 | 14:16

@datzegik69 | 19-08-09 | 14:07
Zelfreflectie: precies.... Meestal zijn het overigens dezelfde zelfreflectieloze reaguurders die zelfreflectie van zijn (al dan niet allochtone) medeburgers verwacht of eist. Maar wanneer puntje bij paaltje komt meteen voor de slachtofferrol kiezen. Da's de makkelijke weg, natuurlijk.

-edit | 19-08-09 | 14:13

Bellen achter het stuur kost maar liefst 150 euro!! Ik zou een week goed ziek zijn van zo'n bekeuring. Echter, kijk je op de weg, dan hangt de helft van de Nederlandse bestuurders met z'n lulijzer aan het oor. Kennelijk maakt men zich niet zo druk over een 1 1/2 honderd meer of minder (correctie; 156 euro incluis).
Het is niet de schulde van de politie of CJIB dat er zo veel bekeuringen (kunnen..) worden uitgedeeld; het is onze 'schijt aan regels mentaliteit'! Kijk b.v. in Duitsland bij een snelheidsbeperking; niemand rijdt daar te hard.
Ik ben heus niet het braafste jongentje van de klas, maar ik heb haast nooit bekeuringen. Ja laatst één, ik moest even een klein boodschapje doen (hooguit 2 minuten weg). Bij terugkomst, 50 euro armer. De schuld van deze superfanatieke parkeerwacht. Nope, mijn eigen domme schuld! Ik wou dat men wat meer van dit soort zelfreflectie bezat.

datzegik69 | 19-08-09 | 14:07

Het is al 100 keer gezegd, maar als je deze overheid serieus terug wil naaien dan is wat mij betreft de enige optie om je met zijn allen eens een jaartje wél aan de snelheid te houden.

witwas | 19-08-09 | 14:04

Boetes = makkelijk geld in de staatskas.
Bekeuringen = resultaat

Korpsen worden afgerekend op aantallen, agenten moeten dus targets halen. Managermentaliteit zal jullie niet vreemd zijn.
Wil je het anders? Stemmen op een fatsoenlijke partij met degelijk justitie plan. Aangezien die er niet is, geenstijl partij iemand?

keerf | 19-08-09 | 13:57

@Langehalensnelthuis | 19-08-09 | 13:25
De overheid ben je zelf, suffie

-edit | 19-08-09 | 13:34

@seapeople | 19-08-09 | 12:39
Ik zei al eerder: van mij mogen ze de boetes met een factor 5 verhogen en tegelijk de reguliere belastingen verlagen. Da's een prachtige manier om geheel legaal aan belastingontduiking te doen. Simpelweg door de regels niet te overtreden.

-edit | 19-08-09 | 13:34

@janjoker | 19-08-09 | 13:31
Ze vinden toch wel iets bij je om de schatkist te spekken ehhh wat jij fout doet

Aatje | 19-08-09 | 13:33

Ik ben van plan geen boetes meer te krijgen.
Serieus!
Echt!
Grinnik..

janjoker | 19-08-09 | 13:31

Uberhaupt wij hebben er niet omgevraagd, die bekeuringen, daar is de overheid mee begonnen. En nu vragen ze ook nog e6 voor hun eigen administratie. Te zot voor woorden. Dan haal ik e6 af van mijn bekeuring omdat ik ook administratiekosten maak. Moet je voor de gein eens ipv e84 e85 overmaken naar het CJIPKLTZGOMFG. Joch joch

Langehalensnelthuis | 19-08-09 | 13:25

Ze moeten die flitspalen toch terug verdienen?
Bovendien krijg je een bekeuring omdat je de wet overtreed, dan moet je dat maar niet doen! *kuch* Boetes zijn een STRAF niet een inkomen.
Vroeger kon je tenminste nog 20km/h te hard betalen, nu moet ik er een lening voor aanvragen om dat te betalen.

RadioKies{~} | 19-08-09 | 13:20

In het kader van de aangekondigde snelheidscontrole was een kennis zo druk met het letten op zijn snelheidsmeter dat hij de van links komende auto niet had opgemerkt, auto total loss, maar gelukkig had hij geen boete..

superzeiker | 19-08-09 | 13:16

als je naar de hoeren gaat moet je toch ook meer betalen als je harder genaaid wilt worden?

Abugreip | 19-08-09 | 13:08

Tja als je 193 ambtenaren 1 uur moet laten werken voor 1 boete... Dan kan ik mij voorstellen dat je er extra geld op toe moet leggen. Oplossing is dus niet meer geld vragen, maar efficienter personeel.

Aatje | 19-08-09 | 12:45

@henkojenko.... over zeuren gesproken.

HEvD | 19-08-09 | 12:44

Al die snelwegen waar je opeens maar 90kpu mag rijden zijn ook een simpel compot om burgers te pesten en leeg te zuigen. Het bestuur en de burger: Wie dient wie?

Zeddegeizot | 19-08-09 | 12:44

Niet zo zeuren en alles er maar weer bijhalen. Ga nou s allemaal niet meer te hard rijden en het CJIB kan opdoeken

henkojenko | 19-08-09 | 12:40

@-edit | 19-08-09 | 12:34
Je hebt gelijk, ik chargeerde lichtelijk, maar als ze volledig quitte zouden draaien op mijn boete van twee tientjes, is dat niet mijn probleem. Boetes zijn initieel niet om winst op te draaien volgens mij.

seapeople | 19-08-09 | 12:39

@seapeople | 19-08-09 | 12:22
Waarom moeten dan mensen die het al geleerd hebben meebetalen (via de reguliere belastingen) aan jouw leerproces? Jouw 'systeem' is vele malen oneerlijker dat het huidige systeem, waar alleen de overtreder betaald.

-edit | 19-08-09 | 12:34

Door dergelijke schofterige "administratiekosten" ondergraaft de overheid het moraal van de burgers om nog eerlijk belasting te betalen. Hetzelfde effect heeft het "tijdelijke" kwartje van Kok. De boetes zijn trouwens een schikking die Justitie aanbiedt, op deze wijze wordt de rechtelijke macht ontlast. Zou leuk zijn als vanaf heden iedereen de schikking afwijst als protest tegen de admin kosten. Met zo'n 70.000 zittingen per dag loopt het zaakje aardig in de soep.

HEvD | 19-08-09 | 12:34

Ik noem een paar km te snel nu niet echt een vorm van criminaliteit maar helaas is het ondertussen wel een overtreding met de grootste pakkans. Ondertussen worden dezelfde burgers gedupeerd door minder brave medeburgers en heeft oa. Carglass zijn handen vol aan de ingeslagen autoruiten voor een lullige TomTom of autoradio. Erger is het dat deze lui vaak met een voorwaardelijke veroordeling vanaf komen als ze uberhaupt wel gepakt worden. Ook bij een boete en schadevergoeding zullen deze iets minder brave burgers niets van zich laten horen gezien ze veelal geen bekende verblijfplaats kennen.
Oh wat zou ik graag de volgende automatisering willen zien: "inbraak, persoon via de digitale camera herkend, krijgt automatisch een brief op de deurmat met de oproep om voor te komen, veroordeling met boete/cel en schadevergoeding" en dat in 2 weken tijd. Bij weigering aanmaningen tot inhouding van salaris/uitkering of inbeslagname van goederen. Maar ja, hoewel het wel voor verkeersovertreders opgaat zal het nooit bij de echte criminaliteit werken.

Sinclair | 19-08-09 | 12:30

De keer dat het cjb centjes van snoes mocht innen,dateerd van 1998 voor een snelheidsovertreding van 10km.
Vanaf die (heugelijke dag) rij ik bijna altijd op de cruise.
Voor mij geen bijdragen meer aan het levensonderhoud van meneer KS.en consorten.

snoes | 19-08-09 | 12:22

Van Dae zegt:
boe·te de; v(m) -n, -s wegens een overtreding opgelegde geldstraf

Staat niks over administratiekosten of kostendekkend willen zijn. Volgens mij is het principe van een boete dat je ervan leert, niet dat de overheid extra inkomsten heeft waarbij wordt gesproken van 'kosten en baten'. Laat ze maar lekker 40 euro kosten maken voor mijn boete van 25 euro, als ik maar wat leer van die 25 euro boete...

seapeople | 19-08-09 | 12:22

Je kan onderhand beter naar Rusland verhuizen, daar word je nog minder genaaid... Ben je ook meteen van die BREIN-eikels af.

Arc | 19-08-09 | 12:21

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 10:45
als ik met 200+ aan kom knallen

Dat is niet wat ik bedoel. Dat zijn gevaarlijk snelheidsverschillen. Het probleem is de bandbreedte van de snelheid die je aanhoudt. Het is lastig om een constante snelheid aan te houden aangezien ik het verschil van +/- 10 km/h niet merk in mijn moderne auto . Dus als ik 100 moet rijden en ik kijk niet naar mijn snelheidsmeter, kan ik een paar minuten later 110 rijden. Kriebel in je teen is al genoeg, heuveltje naar beneden of een meewindje enz. En dan heb je een boete te pakken, terwijl je je best doet om veilig en constant te rijden.
Ter vergelijking laatst kwam ik via een ijking erachter dat de snelheidsmeter van mijn oude Engelse cabriootje 15% te weinig aangaf. Toch nooit een bekeuring gekregen voor te hard rijden aangezien er een directe relatie is tussen snelheid en de beleving ervan. Ietsje sneller rijden resulteert in een tornado van wind en geluid. Ja leuk zo'n versnellingsbak met rechte tandwielen.....

koffieboer | 19-08-09 | 12:19

CIJB altijd -1000kuddos

piet de consument | 19-08-09 | 12:19

J. Lul | 19-08-09 | 12:07
Top berekening. Ik zoek nog een goeie accountant. Interesse?

O is dat zo? | 19-08-09 | 12:11

Mwoah,
brandstof : 3500/jaar = 2700 staatskas
wegenbelasting : 1500/jaar
BPM en BTW : 3000/jaar
onderhoud : 1500/jaar = 240 staatskas
verzekering : 900/jaar = 63 staatskas
bekeuringen : 400/jaar
administratiekosten : 24/jaar

Dus incl afschrijving kost een fatsoenlijke auto zo'n 12000/jaar waarvan 8000 de staatskas ingeschoven wordt! Dus voor 4000 (netto) autokosten moet je dus, afhankelijk van de belastingschaal, tussen de 20 en 25k bruto salaris reserveren.

Iemand nog die het graaigedrag van de overheid goed wil praten???

*glimlachend de fiets uit de schuur pakken en afstoffen gaat*

J. Lul | 19-08-09 | 12:07

Langehalensnelthuis | 19-08-09 | 11:26
Klopt, maar ik scoor in Duitsland meer bekeuringen dan in Nederland. Dit jaar al € 256,- euro en een punt. Gelukkig was daar geen cent administratie bij. Dat dan weer niet...

O is dat zo? | 19-08-09 | 12:07

Ah ja, steeds hogere boees voor kleine foutjes in het verkeer ea, daar wordt Nederland beter van. (not)
CDA bedankt weer voor het weer ietsjes minder leefbaar maken van nederland.

cabbit | 19-08-09 | 12:01

Berekening klopt niet. De uitkomst van het sommetje is slechts € 92.303.358. Een heel stuk minder, niets aan de hand dus.

Yan | 19-08-09 | 09:10

Dan heeft 1 van jullie een Pentium processor :-)

MyCatIsDoingThis | 19-08-09 | 11:56

Lying Dutchman | 19-08-09 | 11:27
Sorry... Nee, helaas, anders had ik ze zelf wel ingezet.

inkvip | 19-08-09 | 11:50

Schande, een erg gemakkelijke manier om extra geld te verdienen, maar ze doen het wel.. omdat het kan! En dan afvragen waarom we met z'n allen zo een hekel hebben aan de overheid.
.
En voor alle hypocrieten die hier zeggen: "moet je je maar aan de wet houden", zeg ik: gelukkig doen jullie nooooit iets fout, hé brave burgertjes. Yeah right, laat me niet lachen.

WakkereNL | 19-08-09 | 11:46

Wanneer komt dat beloofde zoet nou? Tot nu toe bedenkt de overheid steeds nieuwe baantjes en activiteiten. Ik stem langzamerhand voor minder overheid bemoeienis in het algemeen. Dan hebben ze ook niet zo probleem met hun rijksbegroting.
Geenstijl doe er wat aan!

Bert Weter | 19-08-09 | 11:45

WTF dus niet alleen is de prijs van boetes omhoog, ook nog is die 6 euro extra en een groei van aantal boetes van zo een 45%.

Nu is de vraag hoeveel veiliger is nederland er op geworden?

legionaire | 19-08-09 | 11:43

''U mag niet stelen, de overheid duldt geen concurentie''

Jeklo | 19-08-09 | 11:42

@ CoffeePatch

In het overzicht (je link: rijksbegroting.minfin.nl/2009/voorbere... ) blijkt idd dat de kosten van het CJIB ongeveer 90 miljoen bedragen (niet alleen voor inning .

'Moeder' en andere departementen lapten samen altijd 90 miljoen. Volgens begroting moet dat terug naar 30 miljoen in 2011-2013. Blijft zo'n 60 miljoen over aan ' opbrengsten door derden' waarvan CJIB zegt dat dit den burgert is (admin kosten).

Had ik toch gelijk ;-)

brunz | 19-08-09 | 11:38

De gelijkenis met de Mafia wordt nu wel heel erg treffend: iemand onder dwang en dreiging met opsluiting laten betalen voor "diensten" waar die persoon niet om heeft gevraagd... In normale landen heet dat gewoon afpersing, in bananenrepubliek en politiestaat Nederland heet dat "kostendekking".
.
Bah, hufterzooitje deze regering en overheid. Wanneer valt dit kudtkabinet nu eindelijk eens zodat we op Geert kunnen stemmen? Als Audi TT-rijder zal die in ieder geval niet instemmen met verdere verhogingen van de boetes van deze organisatie, die men in gewone landen zou aanduiden met "laffe struikroversbende" maar die men in deze grristendictatuur hardnekkig "politie en justitie" blijft noemen.

Brouhaha | 19-08-09 | 11:36

@goedverstaander | 19-08-09 | 11:22
Als het bekeuren een doel opzich is geworden, dan zou men ook bekeuren zonder voorafgaande overtreding. Vooralsnog krijg je alleen een prent wanneer je zelf de regels overtreedt. Het klinkt niet leuk, maar een boete heb je zelf in de hand. Je neemt een beetje een slachtofferrol aan..

-edit | 19-08-09 | 11:35

@Fleauxe | 19-08-09 | 11:19
Onder Zwolle heb ik niks te zoeken. Hier in de beschaafde wereld hebben we voor onoverzichtelijke scherpe bochten van die mooie blauwe bordjes met een getal. Als je daar 20 bij optelt heb je een mooie snelheid om die bocht te maken. Is niet zozeer wagenbeheersing alswel anticipatie.

citywok | 19-08-09 | 11:33

@ Fleauxe | 19-08-09 | 10:57
Aaah... Je probeerde me uit mijn tent te lokken. Slim bedacht, hoor. Dus eigenlijk ben je het gewoon met me eens? Nou, dan is alles toch prima?
.
En waarschijnlijk zit jij onder de helm van de Stig. Je weet er zoveel van. Ben echt zwaar onder de indruk. Enlighten me met je kennis over ondersturen. Kan ik vast goed gebruiken als ik "te hard door een strakke bocht naar rechts" ga. Of, wacht... misschien kan me beter aan de voorgeschreven snelheid houden? Hmmm...

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 11:29

inkvip | 19-08-09 | 10:52
Leuke dochters dan?

Lying Dutchman | 19-08-09 | 11:27

je kunt veel zeggen van Duitsers maar met snelheidsflitsers zijn ze nog redelijk. Ze lachen om een boete in NL van 4 km te hard. Zij beginnen pas te bekeuren bij een echte overtreding, bijv 20 km te hard. En in 0049 is het wel 70 is 70 op een B-weg op die Autobahn fahren met 200 km mag ook want daar staan dan weer geen snelheidsbeperkende borden. Kortom 70 is 70 en bij geen bord onbeperkt scheuren. Duidelijker kan het niet. Duitsland is het nieuwe Nederland, mark my words.

Langehalensnelthuis | 19-08-09 | 11:26

eerlijke burgers? Als je een boete krijgt, betekent dit meestal dat je de wet hebt overtreden.......

mine | 19-08-09 | 11:26

De reaguurders die vinden dat je je maar aan alle regels moet houden zodat je dan geen last met die lui krijgt zijn natuurlijk zelf werkzaam bij de CJIBNSB of anderszins raamambtenaar die door de rijksoverheid betaald worden.

Dergelijke sancties zijn uitgevonden om het gedrag positief te beïnvloeden. Wat er is gebeurd is dat het bekeuren een doel op zich is geworden. Het brengt immers honderden miljoenen euro's op.

Leg je er nu maar bij neer dat we hier in een 'democratie' leven. Je kiest je leiders. Je betaalt ze. En die mensen gaan jou vervolgens vertellen wat je moet doen en laten en anders moet je extra bloeden. Zeg je dat ook tegen je baas die elke maand je salaris overmaakt? Dan sta je snel op straat.

goedverstaander | 19-08-09 | 11:22

kijk en zo draait de nederlandse economie weer binnenkort een plus hahaha gewoon verhogen die boel enneh vergeet de werkgelegenheid niet en de verlichting van het zware werk dat nu wel goed wordt betaald! Het CBS zal weer tevreden zijn met dit geweldige nieuws

andre9738 | 19-08-09 | 11:21

@citywok | 19-08-09 | 11:01: Nee, neem bijvoobeeld de oprit/afrit A1 naar A6. Dat is een verraderlijk scherpe bocht. Als je er iets harder dan 90 km inrijdt dan wil de wagen nog wel eens proberen uit te breken. Of je rijdt nooit auto of je doet het met je hand op de vangrail.
@-edit | 19-08-09 | 11:00: Heb een keer op de A6 een meisje met 160 de berm in zien gaan. Was zo druk bezig met d'r oogschaduw dat ze te laat zag dat ze naar links moest sorteren. In plaats van vol op de rem over de vluchtstrook te slepen geeft ze een enorme ruk aan het stuur naar rechts. Ze had zo veel geluk, ze had op een haar na een greppel gemist. Was ze daar doorheen gereden was de wagen zeker gaan rollen.
Om een lang verhaal niet nóg langer te maken, je hebt gelijk. Ook in dit geval was het niet zozeer de snelheid als wel de beheersing van het voertuig.

Fleauxe | 19-08-09 | 11:19

-weggejorist-

jan luuk pica | 19-08-09 | 11:18

Het is niet helemaal de omgekeerde staatsloterij; mensen die niet bekeurd worden krijgen niet iedere maand €10,- op hun rekening bijgeschreven. Wellicht is dat wel zo, maar straat daar ook weer iedere maand €10,- administratie kosten tegenover?

Datum en tijd | 19-08-09 | 11:17

Dat zijn weer heel wat miljoenen euro's extra die aan het nationale economische verkeer onttrokken worden. Het equivalent van ruim 2.000 banen die hierdoor nog eens extra komen te vervallen.

Bedotje | 19-08-09 | 11:17

LOL @ Multiflauwekulti | 19-08-09 | 10:46
Nieuwe ingetredenen Multi. Die moet je zacht inwijden.

Jaap de Paap | 19-08-09 | 11:16

@Jack Daniels Jr | 19-08-09 | 09:28
Kijk je uit dat je dan niet over je eigen broek pist

~LuckyStrike~ | 19-08-09 | 11:13

[quote]
Gewoon allemaal een bezwaarprocedure starten bij welke verkeersboete dan ook.
Alle documenten opvragen volgens de Wet Openbaarheid Bestuur en ze krijgen het bij het CJIB en CVOM lekker druk.
Laat ze maar werken voor hun geld.

En als toevallig blijkt dat er fouten zijn gemaakt bij het uitschrijven van de boete, dan kun je er vaak genoeg succesvol bezwaar tegen maken zodat je niet hoeft te betalen.

Specht! | 19-08-09 | 09:11

[unquote]

Ik vrees dat deze administratievergoeding juist is bedacht om de burgers te straffen voor het massaal indienen van bezwaarschriften. Hoe meer bezwaarschriften hoe hoger de administratievergoeding zal worden.

daytonaT595 | 19-08-09 | 11:13

Wat een ordinair geruzie hier... om niks.

OpperRanger | 19-08-09 | 11:12

@hypocratie | 19-08-09 | 11:07

Tuurlijk! Jij wel!

~LuckyStrike~ | 19-08-09 | 11:11

het is minder transparant dan het kwartje van cock, dat dan weer wel

grote grutjes | 19-08-09 | 11:10

@ Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 09:03
- en iedereen zich aan de verkeers regels houden.
- Tijdig naar de APK gaan
- Tijdig je verzekering betalen
enz enz

Lavatherm | 19-08-09 | 11:09

Wat die Richard daar doet met dat drie jaar lang extraheren van een 1-jarige groei, dat kan natuurlijk niet.
Verder wel een goed punt, want door de automatisering is het proces alleen maar goedkoper geworden, ze zouden dus een administratieve korting kunnen verlenen (of alleen als je op tijd betaald).

Surimi Pilsner | 19-08-09 | 11:09

Aangezien ik ze niet gevraagd heb om mij een bekeuring te sturen heb ik deze z.g. administratieve kosten ook niet betaald. Ze hebben het basisbedrag gehad en de rest zoeken ze maar uit via de rechter. Klaar is klara!

Sjompie | 19-08-09 | 11:08

Hoe zit dat ook alweer? Mag je als boetebetaler ook gewoon administratiekosten rekenen à 6 euro (of 9, of, toevallig, precies het boetebedrag)?

hypocratie | 19-08-09 | 11:07

het is wel erg makkelijk om die 8,80% groei even 3 jaar lang rechtlijnig door te trekken.
Je zou eerder verwachten dat door het inzakken van deze groei men achterloopt op de verwachte inkomsten en daardoor met deze actie is gekomen.

Gias | 19-08-09 | 11:03

De Nederlandse Allah heet Euro

ingelogd | 19-08-09 | 11:01

@Fleauxe | 19-08-09 | 10:57
Verrek! Ze zouden je moeten leren dat je ervoor zorgt dat je níet met 180 die bocht inkachelt! Oh, wacht..

citywok | 19-08-09 | 11:01

Hou ook even rekening dat er een regel is of er aan zit te komen, DAT JE EXTRA MOET BETALEN VOOR DE GEMAAKTE BEHALDELINGS KOSTEN van je bezwaar schrift.
Dus als je verliest dan moet je het eerste bedrag PLUS kosten van de Officier erbij betalen.

kreeg dit laatst te horen van een agent :D.

DarkEagle | 19-08-09 | 11:01

@Fleauxe | 19-08-09 | 10:57
Het gaat erom dat de meeste bestuurders bij hogere snelheid hun voertuig onvoldoende beheersen. Dat hoor je niemand ruiterlijk toegeven natuurlijk, maar daarom is dat niet minder waar.

-edit | 19-08-09 | 11:00

@jan luuk pica | 19-08-09 | 10:35: De auto remt zelf af als ik te dicht op een voorganger rij en begint te piepen als ik in het donker iets warmbloedigs over het hoofd zie. Iets met radar en nightvision, nu jij weer.

Fleauxe | 19-08-09 | 10:59

@Merlot | 19-08-09 | 10:51
Gezien je kinderlijke reacties kan het niet anders dan dat je twee maand geleden je vijfde rijexamen eindelijk hebt gehaald. Om het te vieren zeker een vet stoere spoiler op je golf2 geplakt? Bij het toeren niet vergeten je linkerarm gestrekt op de bovenkant van het stuur te zetten hè. En je petje op half zeven natuurlijk.
En dan ook nog denken dat-ie "weet wat-ie kan en wat mijn auto kan". Alleen al om zulke stumpers moeten ze nog €12 extra administratiekosten invoeren.

citywok | 19-08-09 | 10:58

Moet je maar geen boete krijgen.

jaleuk | 19-08-09 | 10:57

@JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:34: Ik leef niet in egoland, ik weet alleen héél goed hoe ik types zoals jij moet triggeren. En ja, types zoals jij storen me. Je hebt geen idee over welk achterliggend principe ik spreek en dus begin je maar over dat we '' het nu eenmaal zo hebben afgesproken met elkaar'. Tegen een kind aanrijden met 40 is al dodelijk, een bodybuilder kun je met 60 naar God helpen enz enz.
Het gaat niet om snelheid maar om voertuigbeheersing. Als je echt zo begaan was met al die potentiële slachtoffers zou ik me eens wat meer druk maken over de kwaliteit van de rijopleidingen. Voorbeeld; je rijdt te hard door een strakke bocht naar rechts, de wagen ondervind te veel onderstuur en begint uit te breken. In welke richting stuur je uit en wat doe je met de pedalen?

Fleauxe | 19-08-09 | 10:57

Toch is het boete-systeem wel de enige vorm van belasting die je volledig legaal voor 100% kunt ontduiken. Ik ben juist voor het verhogen van die boetes vergezeld door een verlaging van belastingen geheven over inkomens.

-edit | 19-08-09 | 10:57

Prachtig stukje V.O.C. mentaliteit ten koste van haar eigen burgers.
Je kunt veel zegge van onze JP maar consequent dat istie wel !

Ashtrey | 19-08-09 | 10:55

@Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:46
Eh.. een kalende, 55-jarige, getrouwde man. Nou hebben we een probleem, zeker?
.
zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:47
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Bedankt !
.
Multiflauwekulti | 19-08-09 | 09:48
Met "we" lossen helemaal niks op", kom je zeker ook niet in aanmerking voor wat Lying Dutchman suggereerde. If any..

inkvip | 19-08-09 | 10:52

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:46
Dag Jasper.
Ga maar naar je vriendjes, die vertellen je vast wat je horen wilt, namelijk precies hetzelfde als wat jij vind.
Dat is al waar je toe in staat bent.
Kwel jezelf dus maar niet langer.

Merlot | 19-08-09 | 10:51

Hoe komt iedereen er bij dat het in 2009 92 miljoen gaat opleveren? De wet is pas ingegaan op 2 juli. Van de geschatte 15.383.893 in 2009 gaat dus maar de helft die kosten krijgen. Ik kom dan uit op ongeveer 46.151.679 eurie. Doet overigens niks af aan de absurditeit van het verhaal.

Rhyaehar | 19-08-09 | 10:50

Is er niet een politieke partij 'geschokt' aan het worden?
Neil Armstrong | 19-08-09 | 10:40
=====================================================
Nee schat, dat heb je alleen als het tengevolge van bestuurlijk wanbeheer van Nederland weer eens heel erg mis gaat.
En de verantwoordelijke politieke partijen als de kippen naar de microfoons stormen, om iedere relatie tot hun beleid, en dus iedere verantwoordelijkheid te ontkennen.
Dan zijn ze "geschokt".
Net zoiets als "wir haben es nicht gewusst", zeg maar.

Merlot | 19-08-09 | 10:48

@ Jaap de Paap | 19-08-09 | 10:37
Aardige voorraad. Komt het jongenskoor op bezoek?

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 10:46

@ Merlot | 19-08-09 | 10:44
Zelfs ironie ontgaat je. Als je nog iets inhoudelijks te melden hebt hoor ik het graag. Anders laat ik het hier maar bij.

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:46

zo kan oom agent weer een dure seat 6-cilinder rijden:)

Uilskuiken | 19-08-09 | 10:46

@ koffieboer | 19-08-09 | 10:35
Leuk verhaal. Ik snap je wel... als het rustig is bekommer ik mij ook niet écht om mijn eigen snelheid. Ik weet hoe ik rijd, wat ik kan en wat mijn auto kan. Het gaat er alleen om dat ik niet de enige ben die daar rond toert en op het moment dat iemand braafjes 110 sukkelt waar 120 is toegestaan en zonder richting aangeven besluit mijn baan op te pruttelen als ik met 200+ aan kom knallen... dan gaan er dingen fout. Hij verwacht mijn snelheid niet. Wiens probleem is dat dan?
Mijn ervaring is dat er in Duitsland op de stukken waar een advies(!)snelheid geldt automobilisten véél beter uitkijken. Was in Frankrijk trouwens ook zo, waar iedereen gewoon lekker gas gaf, voordat ze daar de melkradarkoe ontdekten. Ik denk dat een adviessnelheid in NL ook beter zou zijn, met name buiten de spits. Scheelt boetes, files en (mede daardoor) ergernis.
Je snapt natuurlijk zelf wel dat zulks wegens onze milieu-mafia een utopie is, he?

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 10:45

@redactie
Vermeld eens netjes erbij dat dit door albayrak is verzonnen en opgelegd.

Hellsmurfje | 19-08-09 | 10:45

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:40
Dank je. De jouwe niet, overigens.

Merlot | 19-08-09 | 10:44

BigBabou | 19-08-09 | 10:37
Laten we eens beginnen met het strenger aanpakken van die ANDERE "wetsovertredende burger", slimbo.
Die jatten, frauderen, overvallen, verkrachten, ambulancepersoneel en buschauffeurs bedreigen?
Je weet wel?
Echte criminaliteit?
Sommige burgers (degenen die nog zelf nadenken en hun bovenkamer niet verhuurd hebben aan partijideologen) vinden het namelijk niet zo leuk als in één jaar in 54 gevallen van verkrachting en doodslag een taakstraf blijkt te worden wordt gegeven.
Terwijl er tegelijkertijd fanatiek op hardrijders wordt gejaagd, en de sanctie ervoor in geen enkele verhouding meer staat tot toegemeten strafmaten voor echte delicten.

Merlot | 19-08-09 | 10:44

Niet 'geschokt', tegenwoordig zijn ze allemaal 'verbijsterd' om hun 'mening' kracht bij te zetten.... BRAAK. Enne, als er minder busjes met ramenlikkers en ladder op dak op de weg zouden zitten die samen met vrachtwagens altijd files/ongelukken veroorzaken., dan hoefde ik ook niet altijd zo hard te rijden. Het is hullie schuld.

DeRoyVanZuipensteijn | 19-08-09 | 10:43

ach stelletje hypocriete zakken daar bij het CJIB. Het is niet alleen die 6 euro. Als een boete van €50 al niet kostendekkend is, weet ik het ook niet meer. Bovendien, wij worden bekeurd voor te hard rijden, omdat het onderlinge snelheidsverschil gevaarlijk is, omdat mensen dat niet in kunnen schatten. Dat schijnt dus zelfs zo te zijn als je 2 km/u te hard rijdt. Wij hebben hier een weg waar je 80 mag, maar meer dan 50% rijdt daar 50 sinds de wegwerkzaamheden (je moest er maandenlang max 50 rijden). Denk je nou dat de gemeente daar iets aan doet(bijvoorbeeld door het plaatsen van extra verkeersborden)?! Dan is het onderlinge verschil van 30 km/u ineens niet meer gevaarlijk.

Beunes | 19-08-09 | 10:42

O is dat zo? | 19-08-09 | 09:23
Botes horen correctief te zijn. Maar ik durf te wedden dat als alle Nederlanders zich vanaf vandaag aan de verkersregels hielden en het aantal boetes en dus de inkomsten sterk zouden dalen, dat onze roverheid de boetes flink zou gaan verhogen om de inkomsten op peil te houden. Het is hetzelfde met de extra heffingen op drank en alcohol.

ymmv | 19-08-09 | 10:41

Is er niet een politieke partij 'geschokt' aan het worden?

Neil Armstrong | 19-08-09 | 10:40

BigBabou | 19-08-09 | 10:37
Het gaat om het principe. Dit zijn regels die ons zijn opgelegd zonder ons ook maar één keer iets te vragen. Vervolgens moet er op deze opgelegde regels nog worden verdient ook.

Doc Damage | 19-08-09 | 10:40

@ Merlot | 19-08-09 | 10:37
Ai ai. Je argumenten worden steeds sterker.

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:40

200 miljard voor de allochtonen moet ergens vandaan komen.

leefbarbaar | 19-08-09 | 10:38

Aan sommige comments te zien wordt het een hete dag. Voor mij geen snelheidsovertreding vandaan.

*olijfolie, kokosmacronen en 12 liter koffie klaarzet*

Jaap de Paap | 19-08-09 | 10:37

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:35
Zinloos met jou.
Jij kunt als linksbreinige je eigen mening en feiten niet van elkaar onderscheiden.

Merlot | 19-08-09 | 10:37

Je moet gewoon bij justitie gaan werken, als je dan stoute dingen doet dan wordt je geholpen door je lieve collegaatjes en wordt het onder de mat geveegd. RUKKERS

DeRoyVanZuipensteijn | 19-08-09 | 10:37

Iedereen wil toch altijd strengere straffen?
.
En hoezo, stelen van de 'eerlijke' burger? De wetsovertredende burger zul je bedoelen!

BigBabou | 19-08-09 | 10:37

sjaakdeslinksesul | 19-08-09 | 10:33
Er was nóg een mogelijkheid.
Namelijk: ook eens snijden in het spekvette vlees van het overheidsapparaat zelf.
Maar dat schijnt, ook met een overhead & managamentsrate van inmiddels 63% (15% is normaal), maar NIET bij ze op te komen.

Merlot | 19-08-09 | 10:36

Dat instituut in Leeuwarden is niks meer/minder dan een DIEFSTAL Incasso-administratie van deze Gristen/Gruwelregering. Jaarlijks is al een bedrag van 1 miljard via deze ''instelling'' begroot om de graaiinkomsten van Bos en z'n kliek enigszins aan te vullen.
Geef die slappe politie in dit land opdracht maximaal te scoren en zie.... De ''verkeerveiligheid'' neemt zienderogen toe..... Dit was niet genoeg toen hebben ze een groot aantal voormalige werklozen/stadswachten als Boa's eveneens aldaar medewerker gemaakt om zo de inkomsten extra te vergroten.
Gek toch, dat deze figuren die zich ''opsporingsambtenaren'' noemen hier zo succesvol in zijn en verder helemaal niets klaarmaken ? Makkelijk en stiekum scoren en levert nog poen op ook. Tenslotte moesten die ''gratis'' schoolboeken die onze Gristen/Gruwels het volk toebedeelt ergens van betaald worden.
(zie toelichting Staatsbegroting Prinsjesdag 2007)
Je moet je als werknemer van dit instituut de ogen uit je kop schamen).

JoepMeloen | 19-08-09 | 10:36

-weggejorist-

jan luuk pica | 19-08-09 | 10:35

@ Merlot | 19-08-09 | 10:34
Nee, niet ingaan op de inhoud is sterk.

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:35

Ik word een beetje moe van al die reaguurders die roepen "als je je aan de snelheid houdt, is er niets aan de hand". Ik denk dat de meeste autorijders op bepaalde drukke trajecten goed opletten. Maar er zijn ook wegen en weggetjes waar alleen wat groen staat. Geen fietsers of wandelaars, geen bebouwing, geen kruisingen. Helemaal niets. Dan kijk ik niet meer als een randdebiel naar mijn snelheidsmeter, dus of ik 80 of 90 rijd. Geen idee. Maar is dat onveilig dan? Ik denk het niet. Echter in mijn omgeving staan er nu geregeld op dergelijke "toeristische" weggetjes controles. Laten we er geen doekjes om winden. Die BOA's staan daar voor de kassa en niet voor de zogenaamde veiligheid of onveiligheid. Want op de drukke wegen scoren ze niet meer. En dat is keiharde struikroverij. Cruise control staat op mijn lijstje voor de volgende auto, dus dan pakken ze me helemaal niet meer. En de bekeuringen die ik nu nog krijg, vecht ik aan. Laat die raamambtenaren maar werken voor hun centen.

koffieboer | 19-08-09 | 10:35

@ Fleauxe | 19-08-09 | 10:30
Er zit nog wat schuim rond je mond.
.
Het gaat niet om hoe veilig jouw auto is, maar hoe veilig jij bent voor je medeweggebruikers. Voor iemand die leeft in Egoland is dat waarschijnlijk een onbegrijpelijk concept.

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:34

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:27
Badineren is het lekke zwembandje van de verzuipende betweter, Jaspertje.

Merlot | 19-08-09 | 10:34

Is gewoon een geniaal plan. Zometeen krijg je bij je belastingaanslagen ook 6 euro administratiekosten. De hardware schijnt in appletown ook an vervanging toe te zijn.

Later wordt de btw over je balasting ingevoerd kan het meteen gerekend worden over de administratiekosten.
Het is zo simpel. Roversnesten liggen altijd aan zee, duinkerken den haag, een pot nat.

dolffie | 19-08-09 | 10:34

het was of de dieselaccijns omhoog of adminstratiekosten. Uw geld zit dus nu in de tank van volvo-rijders en bouwvakkersbusjes.

sjaakdeslinksesul | 19-08-09 | 10:33

Net terug van vakantie, toen er weer tussen de post een "CJIB" lag.... gelukkig was vakantie al over

Trussardi | 19-08-09 | 10:33

@JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:14: Oh dear, weer iemand die zich aftrekt op dat vermeende ene moment waarop wijze heren samen kwamen en namens mij de maximumsnelheid besloten. Flikker toch op, mij is niets gevraagd. En ja, ik zou er altijd over blijven zeuren omdat ik voor een autobahn ben, met een ADVIESsnelheid. Als je dan op een B-weg langs een school wordt gepakt en een boete krijgt, soit. Maar om 00:00 op de snelweg, nee. Toch leuk om even met dit soort mensen in contact te komen. Vertel eens, is de nieuwe rukkalender van de KLPD al uit of was je nog niet klaar met de vorige? Daarbij heb ik een wagen die zo veilig is als een kluis. In mijn optiek zou er een uitzondering gemaakt moeten worden voor dergelijke wagens. BMW en Mercedes moeten vrijstelling krijgen van de maximum snelheid.

Fleauxe | 19-08-09 | 10:30

kwil waar voor m'n centen; altijd beroep aantekenen en vergeet niet het antwoordnummer te gebruiken! 75%=succeed
www.flitsservice.nl/

PrimaDeLuxe | 19-08-09 | 10:29

@ Merlot | 19-08-09 | 10:21
Geertje gaat vast alles oplossen. De heilstaat is nabij.
.
Waar het mij om gaat is dat iedereen doet alsof ze altijd alleen maar 8 km p/u te hard rijden. A) daar geloof ik niks van. B) Als het ze uitkomt dan is het 'regels zijn regels', maar als het henzelf betreft dan is het opeens smerige bureaucratie en staatsroof.
.
En ja, ik baal ook als een stekker als ik een of andere kutboete krijg.

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:27

Ik had de laatste tijd al een onverklaarbaar schraal gevoel aan me ster... Nu snap ik het! Gaat het graaien niet links om dan maar rechtsom... In mijn beleving is een boete op zich al redelijk kosten dekkend...\
-
Overheid tegenwoordig altijd -1

Doc Damage | 19-08-09 | 10:26

Een snelheidsboete is de enige belasting die ik legaal kan ontduiken door me aan de snelheid te houden. Maar waarschijnlijk zal daar binnenkort ook wel wat op gevonden worden. Een soort van voorheffing die je terug kunt vorderen als je aan kunt tonen dat je niet te hard gereden hebt.

steven paul | 19-08-09 | 10:25

-weggejorist-

jan luuk pica | 19-08-09 | 10:25

Het meerdendeel van de bermboetes door incompetente struikrovers zijn laf en nutteloos. Je kunt in dit land beter een winkeldiefstal plegen, want dan kom je er met 2 uur papierprikken vanaf, als de prutsers in het blauw tenminste zin hebben om van hun luie reet af te komen.

Apropos kostendekkend, dit is natuurlijk een vuige leugen en een flutargument dat braakneigingen oproept. Het wordt tijd dat op het beliegen en bedriegen van de burgers ook eens zware boetes/straffen op komen te staan. Ik denk dat het verplicht blijven tot 17:30 bij de CJIB ambtenaren nog best wel eens wat effect kan bewerkstelligen.

DeRoyVanZuipensteijn | 19-08-09 | 10:23

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:14
Dat is nu net het probleem.
Met de de meeste partijen blijk je iedere keer weer héél andere dingen te krijgen dan waar je voor gestemd had.
Daar kwamen ze mee weg zolang je wel mocht stemmen, maar eigenlijk geen keuze had.
Nu is het een beetje anders - de paniek in het schijndemocratische kippenhok is dan ook meteen torenhoog.
.
En dat er een grens moet zijn aan hardrijden is uiteraard duidelijk.
Er hoeven echter geen disproportionele straffen voor uitgedeeld te worden.
En de pakkans hoeft niet hoger te zijn dan bij uikeringsfraude.
En het hoeft niet als verkapte belasting te dienen.
.
Snappie?
Niet zo moeilijk te begrijpen, gewoon alleen even de soosjaaldemekratiese hersenspoeling die vanaf de kleuterschool in je kop gehoosd is, eruit laten lopen.

Merlot | 19-08-09 | 10:21

@ Fleauxe | 19-08-09 | 10:06
Neuhh...één baantje is genoeg. Dat begreep ik overigens uit je plempsel.
Ik ben trouwens de laatste om te zeggen dat snelheid dodelijk is, maar dit terzijde.

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 10:19

@ gozahtje | 19-08-09 | 10:13
Vooral alles wat je dwars zit erbij halen. Je lijkt wel een wijf.

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:19

Het volgende is vertragingsrente die ingaat op het moment van het geflitst worden. Door onduidelijke oorzaken zult u voortaan 12-16 weken moeten wachten op de acceptgiro waarop staat dat de rente nog niet is berekend en dat dit wel verschuldigd is!!

Stir Glenfarclas II | 19-08-09 | 10:18

Prima manier om wat extra geld binnen te halen, rijd maar gewoon op de normale snelheid.

Aan de andere kant mogen boetes voor bijvoorbeeld rijden onder invloed en dergelijke dingen altijd wel wat omhoog.

Skintor | 19-08-09 | 10:15

De roofoverheid zorgt goed voor zichzelf.
Ook in tijden van crisis.

Merlot | 19-08-09 | 10:14

@ Fleauxe | 19-08-09 | 09:41
Je (we) hebben die regels zelf gekozen, vriend. Bovendien, als je 180 mag rijden, dan zou je waarschijnlijk nog steeds zeiken over die 8 km. Ergens moet een grens liggen. En of die nou op 120 ligt of 128 of 230 km/u, je hebt altijd mensen die harder rijden, een boete krijgen en zeuren: "Maar het was maar 8 km p/u te hard!" Boehoe. Gewoon je aan de snelheid houden.

JasperdePiPaPasper | 19-08-09 | 10:14

@ braba | 19-08-09 | 10:10

vergeet vooral ook niet van de ergernis die winkeldiefstal heet. Je wordt van alle kanten beroofd om vervolgens door de politie ook nog eens van 1,5 uur van je tijd beroofd te worden op een bureautje! Is een kostbare aangelegenheid om een verkoper zo lang niet op de vloer te hebben en ook nog je spullen kwijt te zijn...

gozahtje | 19-08-09 | 10:13

Fleauxe | 19-08-09 | 09:35
Helemaal met je eens.

@alle lutsers die deze gelegaliseerde diefstal goedpraten: Ik zou het met jullie eens zijn als de politie de wet in alle gevallen zo strak zou handhaven. Het is natuurlijk erg makkelijk om met een flinke groep achter een boom te staan om de goedwillende mens die na een dag hard werken 10km/h te hard rijdt flink aan te pakken. Allemaal leuk en goed, de wet geldt voor iedereen, hoewel mij nooit iets gevraagd is en nooit gevraagd zal worden, als je stemt weet je toch dat diegene die op je stemt al zijn beloftes na de verkiezingen vergeten is in de race om het pluche. Maar goed, ik zou dus met de boeteregen kunnen leven als de politie één rechte lijn trekt, en alle criminaliteit zo voortvarend zou aanpakken. Helaas hebben ze als diezelfde bekeurde mens ze eens nodig heeft nooit tijd, want te druk met gezellig thee drinken met bepaalde groepen. Als ze ook eens voor de goedwillende burger zouden opkomen zou dat al een boel helpen, helaas hebben we vorige week kunnen lezen dat een commissaris in 020 vindt dat finnen het recht hebben om de boel te verzieken, want ies koeltoer, maar een hollander niet het recht heeft om daar iets tegen te doen, dan treedt oom agent op.
Hiermee zal 0900-tuig nooit respect krijgen, en dus ook geen draagvlak voor allerlei onzin boetes terwijl 2 straten verderop tasjes worden geroofd en auto's worden gekraakt.

braba | 19-08-09 | 10:10

Tja, bij je huisbank is het al net zo. Sinds het internetbankieren is het aanhouden van een rekening alleen maar duurder geworden en dat terwijl ze alleen maar kosten besparen door geen papieren overboekingen meer te doen. Miljoenen moeten ze overhouden ...

zweefstijl | 19-08-09 | 10:09

@ Iko Nal | 19-08-09 | 10:07

er zijn al heeel veel gevallen van belasting heffen over belasting... is niks nieuws onder de zon dat je verneukt wordt door je overheid!
*pakt vaseline en bukt maar weer eens*

gozahtje | 19-08-09 | 10:09

De nederlandse overheid die rooft van haar burgers? Dat kan ik niet geloven. Straks gaan ze zeker ook nog belasting heffen over reeds belast geld, een erfenis bijvoorbeeld.

Echt niet.

Iko Nal | 19-08-09 | 10:07

Geert kom er maar in.

M@rk | 19-08-09 | 10:07

@Multiflauwekulti | 19-08-09 | 10:01: De heren stonden tussen de vangrail en met nog eens twee rijbanen afgesloten ter bescherming. Ga me nu niet vertellen dat zoiets opeens bloedlink is, want ze hadden alle ruimte. 70 is niet eens echt zo hard maar met dien verstande dat je met 50 ook een ramp kunt veroorzaken. Zo maak ik me al jáááren hard voor het bestrijden van spelende kinderen rond half 1 's nachts rond de A1. *zucht*

Fleauxe | 19-08-09 | 10:06

@ Antitheïst | 19-08-09 | 10:02

dit is niet wat bedoeld wordt met de straffen omhoog, druiloor! dit is een boete, geen straf! Lekker blijven nadenken...

gozahtje | 19-08-09 | 10:05

MI5 | 19-08-09 | 09:18

Je zou niemand hier 'hoor lopen zeiken' ALS de boetes in dit land enige verhouding stonden tot het begane vergrijp. NERGENS ter wereld zijn boetes voor kleine onbeduidende dingetjes zo hoog als in dit land, sommige zaken die in andere landen een keurige boete opleveren worden hier in de sfeer van het strafrecht getrokken (hoezo: NL heeft geen policor straffen?) en wij weten allemaal, dat al die boetes niet dienen om de verkeersveiligheid te vergroten,maar dat ze een dankbare bron van extra inkomsten zijn voor een staat die enerzijds autobezit op grote schaal afstraft maar anderszijds compleet verslaafd is aan de inkomsten uit dat bezit. DAAROM lopen mensen 'hoor te zeiken', dus!

azoturie | 19-08-09 | 10:05

@ Neon | 19-08-09 | 10:02

inderdaad flapdrol!

gozahtje | 19-08-09 | 10:04

Opbouw kosten (zie www.cjib.nl/Actueel/Nieuwsberichten_20... ) :
Personeelskosten - 2,23
Apparaatskosten - 2,54
Gerechtskosten - 0,68
Rente en afschrijvingen - 0,55
Totaal: 6,00
Ben toch benieuwd wat voor apparaten Vanessa gebruikt ???

Je Verzint Het Niet | 19-08-09 | 10:04

@P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:53: Dat is geen weerwoord, je staat gewoon met je bek vol bruine tanden. Ga nou eens in op die scheve verhouding tussen wil van het volk en daadwerkelijk beleid, of gaat dat wat te snel (lol@mezelf) voor je?

Fleauxe | 19-08-09 | 10:03

Altijd zeuren dat de straffen hier omhoog moeten. Gaan de straffen omhoog is het nog niet goed.

Antitheïst | 19-08-09 | 10:02

Je kúnt natuurlijk ook gewoon zorgen dat je geen boetes krijgt, maar dat zal wel weer veel te simpel gedacht zijn van mij.

Neon | 19-08-09 | 10:02

Het is toch verschrikkelijk dat je als burger leeggezogen wordt door je eigen overheid, keer op keer voor onnozele overtredingkjes als tuig wordt behandeld en verantwoording moet afleggen voor het minste of geringste, terwijl de overheid zelf keer op keer geen verantwoording af hoeft te leggen voor grove fouten die veel grotere gevolgen hebben voor de Nederlandse samenleving (denk aan die K****R Borghouts).
Ik kots op dit land en vooral op die hypocriete politici. Die reclame van 'onbewust wordt Nederland steeds asocialer' is dan ook iets wat het bloed onder m'n nagels vandaan haalt... Je moet Godverdomme als overheid wel het goede voorbeeld geven en niet alleen wijzen naar de burgers!!!!
*heeft zin om politici te slaan*

gozahtje | 19-08-09 | 10:02

@ Fleauxe | 19-08-09 | 09:46
Non-argument, Flooks. Iedere keer heb je het er over dat er zoveel incapabelen rondtuffen en nu besef je ineens de ellende niet als zo'n incapabele domme dingen doet bij een rijstrookafsluiting waar mensen aan het werk zijn. Met 70 kun je een hele aardige ravage aanrichten... moet zo'n grassnoeier daar de dupe van worden?
En dat ze 5 km afzetten... ze zullen ff door willen werken?

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 10:01

Tja, als je, je gewoon aan de regels houdt krijg je geen boete en verdienen ze dus ook niks...

@Sanderhg | 19-08-09 | 09:02
Er is ook arbeid nodig voor het constateren en beboeten van overtredingen en die boetes moeten vervolgens ook nog verwerkt en geincasseerd worden, die arbeid kost ook geld...

Capt. Iglo | 19-08-09 | 10:01

En sinds die 6 euro erbovenop is gekomen zie ik dat ze de controles aan het opschroeven zijn. Ze staan nu bijna dagelijks te flitsen/laseren op mijn route van en naar het werk.

flaptop | 19-08-09 | 10:00

de overheid is budgettair afhankelijk van verkeersboetes en heeft er dus belang bij zo veel mogelijk verkeersdeelnemers zo lang mogelijk in overtreding te laten om de pakkans te maximaliseren. Iemand enig idee hoe veel verkeersdeelnemers daarbij op jaarbasis om het leven komen?

spuitje11 | 19-08-09 | 10:00

@Vieze Tonnie, you get my point

yokiamy | 19-08-09 | 09:59

@dirtyoldviespeuk | 19-08-09 | 09:33
Een goede beurt ?!?!

Je Verzint Het Niet | 19-08-09 | 09:57

Ze moesten eens boetes gaan opleggen aan berovers, dieven, vandalisten, graffityartiesten, asocialen, uitkeringfraudeurs, vervuilers en islamitische slagers, dan komen we er wel. Het mes snij................

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:56

Mensen, de tiende penning van Alva werd ook ingevoerd onder het mom van kostendekkend werken. Willem van Oranje heeft toen een WOB-verzoek gedaan om een rekensom te kunnen maken, maar deze zaak is vervolgens zo lang getraineerd, dat hij zelf verhaal is gaan halen. Willem kreeg een boete wegens te snel oordelen en 'haetsaayen'. We weten allemaal hoe het met hem afgelopen is. Die kleine krullebol met dat rattekoppie van het bulletin Weghmisbruyckers dacht wel even kopgeld te kunnen opstrijken...

Vieze Tonnie | 19-08-09 | 09:56

Wat nou weer typisch is van Nederlanders, is dat er wel geklaagd wordt, maar niemand echt iets doet. Uiteindelijk slikken we de corrupte strapatsen van onze overheid gewoon. In Frankrijk of Spanje breken er stakingen en rellen uit voor veel minder. De overheid flikt dit omdat ze weten dat ze ermee wegkomen. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

Sarcasper | 19-08-09 | 09:55

Het waren flikkers en het zijn nu nog grotere flikkers. Dus pas op: ben je een flikker, dan is er geen weg terug en wordt je alleen maar nichte- pardon hebberiger. Het CJIB verneukt je via je brievenbus.

havertje | 19-08-09 | 09:54

.
Mompelt iets overeen herinnering van "tijdelijk" en "kwartje van Kok..."
iets wat tegenwoordig gewoon is ingebrurgerd, gewoon via slinkse wijze de prijzen aanpassen.

yokiamy | 19-08-09 | 09:54

Fleauxe | 19-08-09 | 09:51

Je bent grappig :)

P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:53

Zal de vergrijzing wel zijn die betaald moet worden (verkleuring mag je niet zeggen want het Generaal Pardon levert alleen maar geld op .... zeggen ze)

Je Verzint Het Niet | 19-08-09 | 09:52

Richard heeft een zakrekenmachine voor zijn verjaardag gekregen?

sjaakdeslinksesul | 19-08-09 | 09:51

@P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:47: Als fatsoenlijk mens leg ik graag alles drie keer uit uit de kinderen van de generatie 'te dom om te schijten' uit.
Nee, niet lastig dat er wetten zijn. Ja, vervelend dat die niet worden vormgegeven langs de principes van de democratie. Dat er in deze voor jou geen middenweg bestaat, en je dus maar gelijk begint over een vrijstaat, zegt wel iets over je verstandelijke vermogens. Een vrijstaat waarin iedereen 8 km te hard rijdt, je moet er niet aan denken he. What's next, een land waarin mensen zeggen wat ze denken?
Enge gedachten allemaal he.

Fleauxe | 19-08-09 | 09:51


Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:46
ghe ghe.

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 09:50

P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:47
Spitsvondig van je. Net als je nick. Ze moesten het stof van je afslaan.

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:50

P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:47
Of je hebt na 5 keer nog steeds je rijbewijs niet gehaald en bent jaloers op iedereen die dat wel heeft gehaald, of je bent ongesteld. Het gaat hier om disproportionele sancties, niet om mensen doodrijden. Dat laatste is immers niet zo netjes.

Flowers | 19-08-09 | 09:50

@ inkvip | 19-08-09 | 09:45
"we" lossen helemaal niks op.
Mag je helemaal zelf doen.
En verder... wat Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:46 zegt.

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 09:48

-weggejorist-

Pidur(c)W | 19-08-09 | 09:47

Fleauxe | 19-08-09 | 09:46
Fleauxe, het probleem is dat de maatschappij verhardt en de politiek vertrut.

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:47

inkvip | 19-08-09 | 09:45 simpel, administratiekosten in rekening brengen. bij je baas voor het instandhouden van een bankrekening, bij je vrouw voor het afdragen van het huishoudgeld, bij je huisbaas voor het telebankieren om de huur over te maken.. mogelijkheden genoeg.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:47

@ Fleauxe | 19-08-09 | 09:41
Lastig hè dat er wetten zijn en regels gelden?
Jammer voor jou denk ik.
Wellicht dat je een vrijstaat ergens moet gaan stichten waar er geen verkeersregels zijn?
Dan kan je daar de hele dag 8 km/u te hard rijden en door rood rijden.

P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:47

@ Rien ne va plus | 19-08-09 | 09:40
Jamais trop vite??

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 09:46

inkvip | 19-08-09 | 09:45
Ben je een lekker wijf?

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:46

Gisteravond bijvoorbeeld. Dan sluiten ze op de A1 vanaf de brug over 't rijnkanaal tot de vechtbrug een rijstrook en verminderen ze de snelheid naar 70(!!!) omdat er tussen de vangrail mannetjes aan het snoeien zijn. Er zijn er twee een het werk en 5 km is afgezet, dat slaat toch nergens op?

Fleauxe | 19-08-09 | 09:46

Mijn huishoudboekje is ook niet kostendekkend. Hoe lossen we dat dan op ?

inkvip | 19-08-09 | 09:45

Krijgen ze nu betere secundaire arbeidsvoorwaarden? Een ouwe degbertskoffieapparaat ofzeu?

randmongeaul | 19-08-09 | 09:44

Rien ne va plus | 19-08-09 | 09:40
Je bent zo zoet........ Ik krijg er suikerziekte van.

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:43

Vanessa. Zit op de administratie. Die komt niet voor Jan Lul naar heur wer-ruk. Hoewel... Jan Lul belde, dus nam ze de telefoon maar op om hem te woord te staan.

Multiflauwekulti | 19-08-09 | 09:43

Labiel Eurlings wilde toch de maximum toegestane snelheid in Nederland opkrikken?
80 -> 100
60 -> 80

Achja, zou wel weer bij een idee blijven.

Harvester | 19-08-09 | 09:43

Als je gewoon zorgt dat je geen boete krijgt....

Klaas Appelmelk | 19-08-09 | 09:43

Wat een toeval!
Zojuist heb ik een boete van 90 euro gekregen (!!!) omdat ik 10 meter tegen het verkeer inreed. Het alternatief was 5 blokjes omrijden om de opbrekingen te omzeilen. Toen ik vanochtend wegreed zag ik 5 petten staan flitsen op 50km weg. 1 gniffelend met een lasergun, 4 man met de handen in de zak tot er iemand de les kan worden gelezen. Daarentegen zijn bij mij 2 banden lek gestoken en is er ingebroken bij mij. Van deze 2 laatste evenementen is uiteraard aangifte gedaan. Uiteraard ook zonder resultaat of verder onderzoek. Dit alles vindt overigens in Amsterdam plaats. De boete van vanochtend heb ik met moeite aangenomen. Want het blijkt maar weer dat het eenvoudiger is hardwerkende, brave Nederlanders geld af te troggelen onder het mom van verkeersveiligheid dan de 2 teringlijers te vinden die bij mij hebben ingebroken.
En nu koffie.

Flowers | 19-08-09 | 09:43

Trouwens nog een tip: gewoon BTW heffen over het boetebedrag. Scheelt weer 19%.

disclaimer | 19-08-09 | 09:42

@P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:38: Ik voel me aangevallen door het simpele gegeven dat ik in één land woon met half zachte zoals jij. Bij acht km te hard al lopen mekkeren over de 'risico's'. En ook nog even over iemand doodrijden, anders komt dat halfbakken argument van je niet over. De regering heeft zich naar haar burgers te schikken en de burgers zien NIET blij met de maximumsnelheid en de hoogte van de boetes. Maar daar veegt een aarsmaat van Koos Spee natuurlijk z'n reedt mee af.

Fleauxe | 19-08-09 | 09:41

Zijn er al foto's van Vanessa ?
Het enige wat je kan dekken bij hun. lijkt me juist Vanessa.

jankerd | 19-08-09 | 09:41

Wat een onduidelijk kutschema zeg!

jan1000000 | 19-08-09 | 09:41

Die wakkere mailert was niet wakker genoeg:
- Hierrr tinyurl.com/kjmzpr staan alle WAHV gevalletjes voor CJIB in 2007: 12.640.881 (zijn er 300K minder)
- Hierrrr jaarbericht2008.cjib.nl/ valt te lezen dat het CJIB in 2008 11.662.981 verkeersboetes oplegde (zijn er 2.5 Mln minder)
Met de methode van de mailert zou je dus voor 2009 een daling van 7,7% mogen verwachten en kom je in 2009 dus op 10760731 boetes uit.

10760731 boetes x € 6 euro is nog altijd 64 miljoen. Maar scheelt toch weer 26 miljoen.

brunz | 19-08-09 | 09:41

Ik vraag me nou zo af of ik ook kosten mag doorrekenen voor het overmaken van belasting, voor mijn belastingadviseur die mijn IB opgave doet. Of ik uren mag doorrekenen die ik in de wacht sta bij de belastingdienst.

Is er een jurist in de zaal die iets kan zeggen over of dit allemaal wel mag qua mensenrechten? Zo vind ik bijvoorbeeld ook dat iemand die in de gevangenis zit daar 200 euro per dag voor moet betalen, maar iets zegt me dat daar een wet tegen is...

disclaimer | 19-08-09 | 09:40

Jongens jongens jongens.. Het is niet dat het andere gedeelte van de boete naar een heilzamer doel gaat dan de zak van de staat. Wat een gedoe om de bewoording van de € 6,00 administratiekosten. Als je jezelf zo belangrijk vind dat je overal te hard mag rijden, dan ben je vast ook wel in staat die € 6,00 administratiekosten te betalen.
Ik heb liever dat ze (de staat) extra inkomsten verhaald op mensen die mogelijk de veiligheid van anderen in gevaar brengen (ook al zal dit niet altijd even substantieel zijn), dan dat ze iedereen maar laten betalen.

Rien ne va plus | 19-08-09 | 09:40

kanswaardig | 19-08-09 | 09:37 dank je, heb ik al gehad. die met z'n kont tegen dat bord hé? weet je al hoe die heet?

Bon is de naam, James Bon.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:39

Wat nou "kostendekkend"? Een boete is toch al een administratieve sanctie? Hallooooo, "administratief"!!!
Want als ik door rood rijd, fout parkeer of te hard rijd en ik betaal daar een boete voor, dan wordt dat geld toch niet gebruikt om schade te vergoeden, of zo?
Het wordt tijd dat Nederland wakker wordt en die smerige boel in Den Haag voor eens en altijd naar buiten smijt.

But Keatrix | 19-08-09 | 09:39

Allemaal minder overtredingen maken. Dan pakken we 'de overheid' mooi terug!

jullie ook hier? | 19-08-09 | 09:39

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:35
ik hoop dat je je naam eer aandoet;), anderen kunnen het nog wel eens anders opvatten.

Booka | 19-08-09 | 09:39

@ Fleauxe | 19-08-09 | 09:32
Euh nee?

En waarom voel je je zo aangevallen? :)

P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:38

En aan het einde van de rit gaat toch weer,bijna,iedereen te hard rijden. Dat weet de politiek,anders zouden ze wel een andere 'achterdeur' zoeken.

braadlap | 19-08-09 | 09:38
-weggejorist-
kanswaardig | 19-08-09 | 09:37

Wat dachten jullie dan braverTjes, dat je aan de regels houden op de lange duur helpt? Het is gewoon een ingecalculeerde begrotingspost, net als accijnzen. Als auto's zuiniger worden en wij ons aan de regels houden dan wordt eerst de accijns verhoogd en de regels verder aangescherpt (tot je dadelijk overal 30 mag rijden ofzo, idiote snelheidslimieten zie je nu al overal) en als dat niet helpt gewoon ordinaire belastingmaatregelen.

Vindefin | 19-08-09 | 09:37

@P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:29
inderdaad... houd je gewoon aan de snelheid. MAAR GA OOK GEEN 40 RIJDEN WAAR JE 60 MAG! dat zouden ze eens moeten beboeten, of het onnodig links rijden. Das allemaal een heel stuk gevaarlijker dan 10 km te hard rijden...

T. Okkie | 19-08-09 | 09:37

@KlootViooltje | 19-08-09 | 09:25
Inderdaad, like a hotdag down the hallway.

Booka | 19-08-09 | 09:37

Overheid? Maffia noemen we zoiets.

oplichter | 19-08-09 | 09:36

De maimumsnelheid moet omhoog en iedereen die het daarmee oneens is het rijbewijs afgepakt. Stelletje Koos Spee adepten, van die types die dan met een zelfvoldane grijns om hun vettige rotkop zeggen "hebben we nu eenmaal met elkaar afgesproken" Welnu, geestelijk geretardeerde VW Polo lezers en Tofik Dibi aanhangers, mij is NIETS gevraagd, nooit! Dus....

Fleauxe | 19-08-09 | 09:35

Verder betaal ik natuurlijk gewoon graag mee aan alle linkse hobby's. We wonen in een pracht land met vele nationaliteiten, die de hele dag vrij zijn om ons op straat te vermaken. Als ze koken verspreiden ze heerlijke luchtjes en ik geniet van al die prachtige talen en dialecten. Echt waar, het voelt als een permanente vakantie. Daar betaal ik graag aan mee. Ik hoop dat we in 2010 nog meer boetes sparen met zijn ALLEN en nog eens een generaal pardon er doorheen rammen. Heerlijk!

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:35

En wat trainen ze dan daar in Aruba? Flitspalmbomen? Cactuscamera's? Djeeezzz...

Reykjavik | 19-08-09 | 09:35

oftewel een goede reden om nog vaker in beroep te gaan, wob procedures te starten etc. Waar voor je geld zul je krijgen :)

sambalbaj | 19-08-09 | 09:34

-Koffie nodig heeft-

*Iets mompelt over verkiezingen*

Harvester | 19-08-09 | 09:34

typisch voor deze bureaucratische puinhoop.

15 miljoen boetes maal pak em beet 50 euri is een slordige 3 kwart miljard.

waar het dus op neer komt (volgens vanessa) is dat ze voor die driekwart miljard euro niet eens een incasso bureautje kosten dekkend kunnen laten werken en er nu dus nog een 90 miljoen bij moet.

wat verdient vanessa?

dirtyoldviespeuk | 19-08-09 | 09:33

Eerzame burgen krijgen nooit boetes, dus laat maar bloeden die overtreders!

Indijana Joons | 19-08-09 | 09:33

90 miljoen, daar koop je net 1 JSF toestel van.

zedong | 19-08-09 | 09:33

Als medewerker van die club kun je je met goed fatsoen niet meer op een verjaardag vertonen, denk ik zo.

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 09:32

Ik heb meteen de volksvertegenwoordiger van mijn district gebeld. Handig is dat, zo'n lijntje. Hij gaat het uitzoeken en het komt goed.

Vieze Tonnie | 19-08-09 | 09:32

@P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:29: Ga jij nou maar gewoon lekker met de trein, van autorijden heb je kennelijk niet begrepen en van de boetes al helemaaaaaal niet.
Of dacht je dat iedereen boetes krijgt voor minstens 40 km te hard?

Fleauxe | 19-08-09 | 09:32

@broomstick | 19-08-09 | 09:12

Bedoel je niet extrapolatie?

Faeces of Death | 19-08-09 | 09:32

@ PO WN 0929: zo is het maar net. Iedereen wil zwaardere straffen voor de ander, maar niet voor zichzelf. Houd je gewoon aan de regels.

Bopati | 19-08-09 | 09:31

Kostendekkend is onzin! we betalen met z'n allen die ambtenaren al!
Nou moeten we "bijbetalen" omdat ze meer kosten dan een andere halve zool heeft berekend. Wat een land, wat een land!

WillemWordtWakker | 19-08-09 | 09:30

belachelijk, eerst zeggen dat er geen extreem lage boetes uitgedeeld worden (voor 1/2/3 km te hard) omdat de kosten niet op wegen tegen de baten (waarmee dus gezegd word dat dat bij hogere boetes wel zo is) en daarna administratie kosten invoeren!

rytje87 | 19-08-09 | 09:30

Je zal maar werken bij die NSB-club.

Gratis een bruin overhemd bij het in dienst treden -i presume-.

woefdrammer | 19-08-09 | 09:30

Leuke berekening, maar wat men vergeet is dat de administratiekosten alleen gelden voor parkeerboetes, snelheidsovertredingen en door rood rijden. Zo blijven er een stuk minder dan 15 mln boetes over denk ik zo.
Ondanks dat vind ik het nog steeds een ongelofelijke rotstreek die ze ons proberen aan te naaien.

Hypoeutectic | 19-08-09 | 09:30

Stelletjes jankerds, als je je gewoon aan de verkeersregeld houdt hoef je je nergens druk om te maken.
Maar nee hoor, allemaal te hard rijden omdat het kan maar zodra er een familielid wordt doodgereden door een gek die te hard reed dan is het hek van de dam.

P.O. Wakker NED | 19-08-09 | 09:29

MI5 | 19-08-09 | 09:18 Ach ga toch weg, uiteindelijk draait het allemaal om geld, de burger heeft het, de overheid wil het, en ze zullen het hoe dan ook krijgen, is het niet door boetes dan is het wel door extra belasting.

Fragony | 19-08-09 | 09:28

Gaat koffie drinken met DeBruineSter. Nederlandsers blijven een laf volkje. Volksopstand? Neem eens voorbeeld aan de fransen om te beginnen.

Bordje Erwtensoep | 19-08-09 | 09:28

Even een beetje tegen de wind in pissen. Als we ons nou met z'n allemaal eens ziekelijk netjes aan de regels gaan houden. Dus nergens en nooit te hard rijden, fout parkeren of rechts inhalen. Niet meer zuipen achter het stuur, altijd stoppen voor rood licht en altijd de gordel om en niet meer het je klepijzer aan je muil op de linkerbaan.
Kortom, geef de blauwzakken eens een poosje gewoon geen kans om een bon uit te schrijven. Misschien wordt het zooitje dan wel opgedoekt bij gebrek aan baten en hebben we allemaal weer vrij baan.
/end dreammode en H. Gr. aan Koos S.

Jack Daniels Jr | 19-08-09 | 09:28

Rij gewoon niet te hard, stop voor een rood licht en haal niet in bij een doorgetrokken streep... Jullie zijn toch van het hardoptreden tegen overtreders? Niets meer gedogen? Wat wil je dan? De wegenverkeerswet schrappen? Iedereen mag overal zijn gang gaan op de openbare weg?

Kom dan eens met een oplossing! In plaats van alles te lopen af zeiken...

VictorvanZuydewijn | 19-08-09 | 09:27

SCHOFTEN!!

acolado | 19-08-09 | 09:27

Kostendekkend... Wil dat zeggen dat in de overhead (lees: bovenop de eigenlijke boete, ofwel het bedrag dat naar de staatskas gaat) alle kosten moeten worden gedekt die het CJIB maakt?
Ergens komt me hier een redenering te boven dat als NL geen enkele verkeersboete meer zou veroorzaken de boetes astronomisch zouden worden.
En met vrees voor een rel smijten we ook nog maar eens met de aloude vraag: "Bonussen?"

Rebel without a Clue | 19-08-09 | 09:26

Het voelt steeds beter, genaaid worden door de overheid. Heerlijk!

KlootViooltje | 19-08-09 | 09:25

Ik sta nergens meer van te kijken tegenwoordig. Het absolute dieptepunt was een bekeuring van €450,00 en sinds die dag heb ik besloten nooit meer te hard te rijden. Ze krijgen van mij geen stuiver meer.

Lying Dutchman | 19-08-09 | 09:24

De enige manier om zout in de machine van het CJIB te strooien is: ons voor 100% aan de regels houden.

Jaap Knasterhuis | 19-08-09 | 09:24

Het meeste tuig zit bij de [r]overheid, zo blijkt maar weer

Tobi | 19-08-09 | 09:24

Kostendekkend is in deze een misplaatste term. Een sanctie van de overheid heeft tot doel het gedrag van de overtreder positief te beïnvloeden. Het eenvoudigst gaat het door een boete op te leggen waarmee ook nog eens de staatskas gediend is. De staatskas is echter een bijkomend aspect. Een boete dient echter voornamelijk correctief van aard te zijn. Indien het boetebedrag lager zou zijn dan de kosten voor het innen zou men nog van een administratieve toeslag kunnen spreken. Feitelijk is de ondergrens voor een boete gelijk aan de kosten voor het innen. Ofwel het mag de staat geen geld gaan kosten.
.
Hoe anders is het als de sanctie een gevangenisstraf betreft. Moet je daar ook alle administratiekosten betalen? Wellicht de huur van een cel of de kosten van het diner? Nee dus.
.
De term kostendekkend heeft niets te zoeken op het buro sancties. Zeg dan gewoon dat alle boetes met 7 euro zijn verhoogd om meer geld binnen te halen. Dat is tenminste eerdlijk.

O is dat zo? | 19-08-09 | 09:23

Ohhhhhhhhhh [wordt wakker] vandaar dat ze niet komen voor vechtpartijen, mishandeling, inbraak in auto's, asociale buren. Er valt natuurlijk heel veel te verdienen aan het bekeuren van hardwerkende burgers (en het is makkelijker). Deze overheid kost de samenleving zoveel geld dat dit soort streken worden uitgehaald.
-
Ander punt: kan iemand mij 1 positief punt van 1000 jaar grijs vertellen? Ik was aan het peinsen maar ik kreeg alleen maar het zuur.

Sliptong | 19-08-09 | 09:21

Yan | 19-08-09 | 09:19 over roofbuit, daar praten we over. een bekeuring krijg je als je iets doet wat niet mag en betrapt wordt. om over die boete dan ook nog administratiekosten te berekenen is extra roofbuit voor de roverheid.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:21

@ zeg maar jansen Sterker nog, ook van de berekeningen van aantallen over de jaren 2007-2009 klopt geen hout. Bij 8.8% groei is dit:

2007 12.994.805
2008 14.138.348
2009 15.382.522 * € 6 = slechts € 92.295.132 dus waar praten we nou over?

Yan | 19-08-09 | 09:19

honde-brok | 19-08-09 | 09:17 ja, maar die zit er dus niet bij. terwijl je wel genaaid wordt, dat dan weer wél.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:19

Stelletje boe hoe doende lutsers hiero. Gewoon niet te hard rijden en hoef je niet te betalen. Waarom lopen hier zeiken?

MI5 | 19-08-09 | 09:18

"Vanessa geeft ook aan dat als we hierover willen klagen dat we dat dan via onze vertegenwoordiger in de tweede kamer kunnen doen."

Waarom niet gelijk de MP?

De Luit | 19-08-09 | 09:18

Heb hier nog een boete liggen van 193€, dus over dat lospeuteren hoeft Richard me niets uit te leggen.

Fleauxe | 19-08-09 | 09:18

Zei er iemand Pijpbeurt?! :-)

honde-brok | 19-08-09 | 09:17

En als ik kijk naar de geleverde diensten van het CJIB voor mijn boetes, helemaal niet....

Fluffy Bunny | 19-08-09 | 09:17

Kleptocratie

Fragony | 19-08-09 | 09:17

voor elke bekeuring die ik krijg heb ik het delict alwel 100 keer gepleegd.. de pakkans is dus niet zo groot. en als je dan ziet dat het om 15 miljoen bekeuringen gaat, wordt dus gemiddeld de wet 150 miljoen keer overtreden.. ze laten dus nog een hoop geld op straat liggen.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:16

Wat wordt er moeilijk gedaan. Iemand die de wet overtreedt moet hiervoor gewoon betalen. 6 euro meer of minder maakt dan echt niet uit met die boetes van tegenwoordig (in %). Als iedereen zich gewoon aan de wet houdt kan men deze 6 euro administratiekosten ook niet meer vragen, as easy as it could be.

anti_cheloof | 19-08-09 | 09:15

Tsja de eerlijke burger is degene die stelselmatig de maximum snelheid aan de laars lapt. Ze kunnen die gasten niet genoeg bestraffen.

azijnseikerT | 19-08-09 | 09:15

En de gemiddelde reaguurder klaagt eens wat. En bij de volgende verkiezingen kiezen ze gewoon weer hetzelfde zooitje (CDA voorop).
.
Niet zeiken, jullie hebben zelf voor deze dievenbende gekozen. In de hele EU is Nederland is het land waar verreweg het meeste geld wordt binnengehaald aan bekeuringen. Niet gemiddeld per hoofd van de bevolking maar in absolute zijn. In 2007 zo'n 550 miljoen Euro. Grote landen als UK, Duitsland, Italië en Frankrijk stelen minder van hun bevolking dan NL.

James Lastig | 19-08-09 | 09:14

Er gebeurt niets. Niemand protesteert. Niemand onderneemt actie. En alles blijft zoals het was. *koffie zetten doet*

DeBruineSter | 19-08-09 | 09:13

graai!

Iwmac | 19-08-09 | 09:13

Yan | 19-08-09 | 09:10 drie euro minder?

zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:13

Interpolatie heet dat, die 8.8% doorrekenen? Ook al zou het stagneren op het niveau van 2006, dan is het altijd nog 72 miljoen euro. Tsja, kostendekkende administratie... gouden printers?

broomstick | 19-08-09 | 09:12

Waren ze maar zo doeltreffend als het om boevenvangen gaat. Volksverlakkerij!

Karel Kruizenruiker | 19-08-09 | 09:11

Gewoon allemaal een bezwaarprocedure starten bij welke verkeersboete dan ook.
Alle documenten opvragen volgens de Wet Openbaarheid Bestuur en ze krijgen het bij het CJIB en CVOM lekker druk.
Laat ze maar werken voor hun geld.

En als toevallig blijkt dat er fouten zijn gemaakt bij het uitschrijven van de boete, dan kun je er vaak genoeg succesvol bezwaar tegen maken zodat je niet hoeft te betalen.

Specht! | 19-08-09 | 09:11

-weggejorist-

Hatsjoesnies | 19-08-09 | 09:11

Berekening klopt niet. De uitkomst van het sommetje is slechts € 92.303.358. Een heel stuk minder, niets aan de hand dus.

Yan | 19-08-09 | 09:10

+1 voor Richard!

Bjoert | 19-08-09 | 09:09

(Jammer dat het idee om een GS politieke partij op te zetten gestrand was en daarom optie 2 - Powned - werd ingezet)

broomstick | 19-08-09 | 09:07

die de eerzame burgers niet betalen als ze zich aan de regeltjes houden, dat dan weer wel. maar het valt niet mee om netjes 50 te rijden waar je 50 mag, en niet nog net eventjes de kruising over te steken terwijl het verkeerslicht al een ander kleurtje dan groen liet zien, die langzame, zich wél aan de snelheid houdende, automobilist vóór je inhalen terwijl een dikke witte streep dat verbiedt.
en voor elke keer dat je daarop betrapt wordt ga je de staatskas spekken. maar alleen als je betrapt wordt, anders niet.

zeg maar jansen | 19-08-09 | 09:07

Zeker alvast wat centjes achteruitzetten voor Staatsloterij schadeclaims.

AM. | 19-08-09 | 09:06

GeenStijl, doe er iets aan!

broomstick | 19-08-09 | 09:06

Het is maar goed dat de pakkans hier in Nederland erg laag is

Stefan Hoogland53078 | 19-08-09 | 09:06

Tja die drinkhobby van ter Dorst moet ook bekostigt worden. 90 miljoen, valt nog mee eigenlijk

gruppenfuhrer | 19-08-09 | 09:05

slim geld verdienen over de ruggen van de eerlijke burger, gaat zo door! -1

hapklaar | 19-08-09 | 09:05

Goh... Weer een geval waar wij allemaal uiterst verbaasd over zouden moeten doen, terwijl we eigenlijk helemaal niet meer raar hiervan op zouden moeten kijken en we weten ook allemaal dat NIEMAND hier geen fuk aan gaat doen.
Tenminste... men kan weigeren die €6 te betalen. Ik ga dat iig niet doen. Ik kreeg gisteren een parkeerboete in de bus waar €0,90 "belasting" over werd gerekend. Die krijgen ze dus echt niet.

Lebowski Achiever | 19-08-09 | 09:04

Zijn dure kopjes thee van Cohen blijkbaar

Vogelschwanz | 19-08-09 | 09:04

Traning op aruba.....???

*snel naar vacatures aan het kijken*

Rest In Privacy | 19-08-09 | 09:03

Stelletje boeven.
Laat iedereen zich maar aan de snelheid gaan houden, dat zal ze leren!

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 09:03

Ja leuk maar er heeft toch niemand de ilusie dat er hierdoor iets gaat veranderen.

dam-dame | 19-08-09 | 09:03

Ik snap het hele idee van wat de overheid heeft bij "kostendekkend" ook niet helemaal. Als iemand een bekeuring van 100 euro krijgt en daar zit 4,50 administratieve kosten op, dan blijft er toch nog 95,50 euro over dat direct de staatskas ingaat? In mijn wereld is dat kostendekkend...

Sanderhg | 19-08-09 | 09:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl