
De Zondagtelegraaf pakt uit met een interview (niet online) met
Tim Kuik van Brein. U weet wel. Kuik is de bestrijder van torrents, illegaal uploaden en contentstelerij. Kuik staat de laatste tijd weer volop in de belangstelling vanwege zijn strijd tegen Piratebay. Het leuke nieuws: we kunnen nog heel lang genieten van zijn aanwezigheid. "Ik vind het geweldig leuk werk en heb altijd gezegd: als ik ga rentenieren, wil ik dit baantje erbij." Ook heeft hij wat te vertellen over de vele anonieme reacties op zijn persoontje, op internet en zelfs in het echt:
"schreeuwen doet geen zeer. Dat is kleuterschoolgedoe. Die mensen die dat roepen, zijn ook nog s anoniem. Het zijn huftertjes die van driehonderd meter afstand een beetje luid staan te roepen dat je een eikel bent. Of een homo, dat schijnt helemaal erg te zijn. Nou, ik heb zelf geen problemen met homos." Maar het meest opmerkelijke is wat Kuik wil doen met mensen die gepakt worden met illegale activiteiten zoals het aanbieden en downloaden van torrentbestanden: Hij wil internetstraf:
" Dus niet een algehele afsluiting, maar hun internetverbinding een beetje afknijpen zodat ze een tijdje niet kunnen downloaden. Zonder sancties kun je gedrag niet beïnvloeden.Dus niet
hier klikken, want dat kan je na 26 augustus als er een uitspraak over Mininova is geweest, je internetverbinding kosten...
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
JP_Nee! | 17-08-09 | 11:25
Ja, dat is wel zo bevorderlijk voor je illegale thuisservertje, pipo. En kom nou niet met je DynDNS gelul aan.
het ergste en gevaarlijkste van deze 'man' is dat hij geniet van zijn werk. kennelijk komt hij thuis nogal wat te kort om zo af te kunnen gaan op het ten onrechte beschuldigen van mensen...
Wat dacht je van ongezien de tyfus, oude sok. Ga eens met je tijd mee ofzo.
en toch vindt ik hem een eikel én een homo ;)
Kuik is een crimineel die de creativiteit van de wereld tegenhoud. Wie klaagt deze stichting eens aan. Meer info>
films.nfb.ca/rip-a-remix-manifesto/?fi...
Als dit kabinet die breincultuur de vrije loop laat, geef ik de moed op. Neem lekker een ander IP adres of een Belgische provider. Die hebben voortdurend andere IP's. Huh..
Heb vanaf het moment dat het kon al muziek zitten downloaden, omdat ik die prijzen voor CD's gewoon te absurd duur vond. Sommigen zeggen dan "ja maar dan heb je de originele CD met de echte cover", zal me aan mun reet roesten! Ik download nog steeds alles wat los en vast zit, ff 5min. wachten en hup weer een album erbij. Oja, de overheid steelt al jaren!
Domweg schelden op Kuik is inderdaad een beetje zinloos en kinderachtig. (al hebben ze natuurlijk wel gelijk).
Er moet serieus maatregelen genomen worden tegen de praktijken van Brein.
Misschien een interessant item voor de nieuwe GS omroep.
Downloaden bevorderd tenslotte welvaart volgens TNO en de schade is minimaal.
Tim wil de klok terugdraaien en dat is onacceptabel.
@Roer | 16-08-09 | 10:59
Hypocriet? Nee hoor, zakkenvullers mogen keihard aangepakt worden.
De entertainmentindustrie is hier de zakkenvuller en piraterij is een middel om deze zakkenvullerij enigzins binnen de perken te houden (want er wordt nog steeds genoeg verdiend)
Dus terecht dat er nu geklaagd wordt tegen een partij die ons dit middel probeert te ontnemen met censuur en andere beperkende maatregelen.
Als de entertainment industrie geen miljarden industrie was geweest die overal marionetten in de regering heeft zitten, dan waren organizaties zoals Brein allang opgedoekt.
Eerst die idiote heffingen van de legen CD's en DVD's halen, danm praten we misschien verder, maar deze Koos Spee nummer twee gaat mij niet twee keer bestelen,.
Die man is zwaar machtsgeil of aandachtsgeil.
Ik zal zijn naam niet meer gebruiken, want iedere keer dat hij zijn naam terug ziet in een artiel, comment of wat dan ook krijgt hij een zaadlozing.
Dit is een hele enge man. Wie gaat zichzelf nu publiekelijk profileren als moraalridder/eigen rechter?
(Ja Koos Spee. Die heeft ook veel te veel eer gekregen)
Dit is toch die man die constant roept dat "je een gaatje in je kop hebt als je denkt dat je iets gratis kan downloaden", terwijl de wet daar heel duidelijk in is?
Is dit de man waar het gehele rechterlijke apparaat zijn oren naar laat hangen. Wat heeft die man acher de hand dat hij het voltallige rechterlijke aparaat kan chanteren?
Een andere reden kan ik niet bedenken.
Als ik mezelf verdedig op straat roept een rechter al gauw dat ik geen eigen rechetr mag spelen als de eigenlijke ploert een blauw plekkie oploot of een bleodneus.
Deze man wordt aan alle kanten gefaciliteerd.
Dit stinkt zwaar, heel zwaar.
Niet te geloven dit. We hebben jarenlang absurde prijzen betaald voor CD's en DVD's en dan nu huilie huilie doen als mensen dat niet meer accepteren?
Ik heb 500 CD's in de kast staan, waarvoor ik gemiddeld >FL40,- heb betaald. Als je de inflatie meetelt, ruim over de 20 euro/stuk dus. Nu kan ik CD's kopen voor 15 euro/stuk. Kan ik nu van BREIN even geld zien? Tientje per stuk, 500 stuks, jarenlang geleden gekocht, dus rente erbij en dan zal ik de DVD's door de vingers zien. En beweert hij dat downloaden diefstal is???
Pleur toch op, lutser. We willen je best uitleggen hoe bittorrent werkt. Omdat jij niet weet hoe dat werkt, hoeft de rest van NL daar niet het dupe van te zijn.
5 Jaar geleden zat iedereen te dowloaden met een 256kb/s verbinding. Duurt langer, maar BOEIEN!
Eikel! Homo!
* afstand checkt *
Ik was vergeten te zeggen, buiten het feit dat Tim Kuik niet meer mee doet, HOMEAU!!!!
Jarenlang hebben we veel en veel te veel betaald voor CD's. Regelrechte diefstal was dat door de platenindustrie.
Dat mensen dat nu proberen terug te krijgen is dat zonder meer terecht. Als er een partij geen enkel recht tot klagen heeft op dit punt is dat wel de platenindustrie.
Ik citeer "Neonazi!" zoals de beheerder Peter Sunde riep tijdens een rechtszaak tussen BREIN en The Pirate Bay.
Site nu nog down? Fail.
Als mijn internetverbinding wordt afgesloten kom ik persoonlijk zijn wifi-kastje in elkaar trappen, als hij niet nog inbel heeft.
Overigens, de thuiskopie smoes is alleen van toepassing op kopie van je eigen origineel. Niet op die van anderen. Van de radio-uitzending mag je bandjes maken voor eigen gebruik. Niet van andermans bestanden.
Net als in frankrijk zit het er niet in dat vanwege een zelf verzonnen civiel vergrijp er iets anders zal zijn dan een financiele schadeclaim. Boetes zal de club ook niet kunnen opleggen, zeker niet aan willekeurige vreemden. Nederland is uiteindelijk toch een rechtsstaat.
Aangezien het vechten tegen de bierkaai is kan alleen een persoon met ten hoogste middelmatige intelligentie zich opwerpen voor zulk een positie.
-weggejorist-
Tim Kuiken ga nu eens heel snel dood, NSB figuur zoals jij hoort diep onderdegrond of in de oven op 1000 graden. Wat zal het een bevrijding zijn in Nederland.
We Dont usernet you.
En nu niet boos worden he. schreeuwen doet geen zeer zij je net nog. oetLuL
ik hoop dat die snel dood gaat... Ik hoop dat die snel dood gaat... Ik hoop dat die snel dood gaat.. ik hoop dat die snel dood gaat... Ik hoop dat die snel dood gaat... Ik hoop dat die snel dood gaat.. Aaaaaaaaaaaah Oo ja mijn naam is Wijnand123
Ik vind het bedroevend dat hier, onder de kennelijk hoogopgeleide jonge mannen, nog zoveel lieden rondlopen die de prachtige B.I.G.-spotjes klakkeloos nablaten. Voor de duidelijkheid: iets downloaden waarop iemand anders dan jijzelf copyright heeft is geen stelen, je overtreedt de wet (auteurswet) echter wel. Roepen dat dat stelen is is hetzelfde als brullen dat je steelt als je door rood rijdt, ook dan bega je immers een overtreding van een wet.
Heau even meent dat downloaden hetzelfde is als het maken van een kopie voor thuisgebruik. Ook dat is kul, die kopie mag je maken van een medium dat in je eigen bezit is (en het mag geen software zijn).
Als iedereen gewoon begrijpt waarover het gaat is ook de discussie een beetje zinnig.
Ik betaal voor iedere CD of DVD een heffing, omdat onze wetgever er kennelijk al vanuit gaat dat ik die ga gebruiken om er dingen op te zetten die niet van mij zijn. Ik zie dat als het betalen van een ontheffing, of het vooraf betalen van een boete als je wilt, dus ik ga lekker door. Laat het maar tot een zaak komen.
Downwn via nieuwsgroepn, dat is erg 20091
En hij vindt zichzelf natuurlijk een verrijking voor deze samenleving.Een vaandeldrager van een zelfbenoemde elite. Bij de NSB liepen ook zulke types rond.
usenet is zo 1979-1980 ...
torrentz zijn zo 2001
Dan hoop ik toch echt dat er zo'n idioot op staat die het niet bij schreeuwen laat... Ik heb echt zo'n hekel aan die man.
SSSSST,.... niet tegen Timmetje zeggen maar je haalt makkelijk 100gb op een avond down via usenet... virusvrij..... hihihi. Ben ik nou gek of zijn jullie torrent?????
Ga nou gewoon via proxy surfen en check usenet voor alle de fijne downloads. Laat die man maar aanrommelen.
tools.rosinstrument.com/proxy/howto.ht...
-weggejorist-
Schreeuwt van een afstandje: Tim Kuik is een aandachtsgeile heumeu! Mensen kunnen wel schreeuwen hier, maar die mensen hebben WEL inhoudelijke argumenten, iets wat bij maffia clubje BREIN in het geheel ontbreekt.
Als we Tim de Tuinkabouter nou gewoon negeren.....
gewoon www.torrentz.com gebruiken ;)
Meneer Kuik is geen homo. Netschoq dan maar ?
Zo de nieuwe GI joe is ook weer binnen ,hoe meer Kuik in het nieuws is hoe meer ik ga downloaden.
En nu ga ik er eens een uploaden in kamer 100
Bemoeizucht, bemoeizucht, daar zijn heel wat Nederlanders goed in.
Deze figuur is er ook zo eentje. Het had een parkeerwachter of een hondenpoepcontroleur kunnen zijn.
Digitaal arrest van je internetverbinding? Nou daar maak ik toch geen probleem van ? Sluit me af als je durft. Dan spendeer ik 20 euro in een chinese antenne, ga lekker aan tafel zitten en geniet van draadloos internet.
Wordt tijd dat ze die gast zelf eens gaan afsluiten, achterlijk figuur. Dat ze die miljoenen wat in dat brein verhaal gepompt worden eens nuttig besteden. (Misschien CD's, DVD's en bioscoop goedkoper/aantrekkelijker maken?) Misschien dat dan die illegale zooi is opgelost?
Hahahaha!
Nou Tim, ik blijf lekker downloaden hoor. En als je morgen een site laat sluiten, vinden we overmorgen weer een nieuwe. Verder is dat digitale huisarrest natuurlijk om je te bescheuren!
Kuik moet sparen voor robotjes. Dan kan ie straks iedereen lekker wegvagen.
www.physorg.com/news169378206.html
in ieder geval een realistischer voorstel dan die idioot hoge straffen uit amerika.
Ik moet al lachen bij het idee dat Tim Kuik straks word opgepakt wegens het illigaal uploaden van vele hoeveelheden terrabytes zonder dat hij er iets vanaf weet.. ja dat zou wat zijn.
Tim was dat jongetje dat altijd gepest werd op school en altijd alleen op het schoolplein stond
Ik denk dat die man straks wel een keer dood aangetroffen wordt, hij maakt zich niet populair.
Tim Kuijk is een jankerd die niet begrijpt dat het hele Intellectual Property gedoe en copyright regelingen, welke stammen uit de 30'er jaren van de vorige eeuw, niet meer van deze tijd zijn. Flapdrol.
de LUL!
haha vuile loonslaaf
Je kan veel zeggen, hij heeft gewoon een goeie zaak opgezet. Hij maakt ongetwijfeld tonnen, en ik geloof er weinig van dat ie echt zo'n moraalridder is. Het is gewoon een geweldige inkomstenbron en als hij dat gat in de markt niet vult, doet iemand anders dat wel. Het einige dat nodig is is een beetje dikke huid en met enige regelmaat wat gestoorde ideeen. Kassa! Neemt overigens niet weg dat ie het hoofd van een aanrander heeft.
Zo kansloos deze man,in wat ie doet.
members.quicknet.nl/romeria/bittorrent...
@Natte droom | 16-08-09 | 14:08
Helemaal mee eens, behalve dan dat het "personificeert" is en niet "persoonificeerd" of zoiets.
@Sliptong | 16-08-09 | 14:25
Precies; die sukkels snappen nog steeds niet dat als een CD of DVD een tientje kost, je er veel meer van koopt en echt geen tijd gaat zitten verspillen aan het uitzoeken van welke versie je nou moet downloaden
Het is vaak een heel gedoe en dan krijg je bijvoorbeeld een door een of andere Chinees met de hand in een bioscoop gefilmde versie, compleet met Koreaanse ondertitels, dat dan weer wel... Daar heeft je Torrent-client dan uren voor staan stampen.
.
Kortom, Timmie-no-brainer-Kuik: ga nou gewoon eens aan al die platenbazen uitleggen dat een CD of DVD hooguit een tientje mag kosten, en moet je eens kijken wat er gebeurt met de omzet.
Weer aan de dunne,komt alleen al door zijn naam.
Kuik,ik wil je graag uitschelden en wat aandoen,en jawel,je mag mijn naam,adres en telefoonnummer gratis hebben,maar wees wel zo groot om te komen.
En nu even niet meer zeuren,mijn internetverbinding staat roodgloeiend,moet voor vanavond nog 4 dvd-tjes downen
Ik ben zeker niet te beroerd om te betalen voor wat dan ook, maar we worden hier in NL al tientallen jaren grofstoffelijk getild door de platenindustrie, met hun nog steeds veel te hoge prijzen voor CD's. Hans Dulfer heeft gelijk: de artiest verdient er zeer weinig aan, de volgevreten platenbazen gaan met de poet strijken.
.
Daarom hieronder een oplossing om deze dievenbende te omzeilen; is ook meteen een goede methode om de politiek-ueber-correcte grrristen-socialistische Gedankenpolizei (o.l.v. Generalissimo Ernesto Hirschler-Stalinsky) een rad voor ogen te draaien.
.
worldvpn.net/
.
Gewoon even een tunneltje met een shared IP-adress aanschaffen voor een luttel bedrag per jaar, en de enge mannetjes zoals Timmeh Kuik hebben het nakijken. Koop een goede router met VPN mogelijkheden en je hele netwerk is in 1 keer veilig; je bestaat in feite digitaal niet meer in politiestaat NL!
.
Privacy rulez!
.
Die vent is gek, echt volledig ridicuul. Doe gewoon kijk en luistergeld van een paar euries per maand in rekening brengen en dat gaat naar het fonds voor straatarme acteurs en musici.
Wat dat kuiken wil, dat doet Chello/ UPC al een tijd, het afknijpen van up/downloaden vanaf torrentsites.
Hoezo snel internet van chello,alles waar je grote bestanden van kan downloaden knijpen ze af.
Dus mensen neem aub geen chello/UPC, het is duur en traag.
Press any key to start.... Where's the aby key ??
FAIL
Google ad op deze pagina: "In 3 Dagen Op Het Potje? Een Eenvoudige Methode Die Werkt. Zeg Vaarwel Tegen Die Dure Luiers" Is dat de associatie van google met Tim Kuik? Het kan ook mijn zwitsalletje liggen natuurlijk.
Die gast heeft geeneens een brein, komop beetje lopen te vertellen wat ik wel en niet mag doen. NOT!
Breinloze gast..
P.S. Eens even het hele huis van Kuik doorzoeken naar cassettebandjes uit zijn jeugd met gekopieerde muziek en zijn dan oren cappen. Vervolgens gaan zoeken naar videobanden en harddiskrecorders met TV opnamen bij de man: dat zijn nl. ook zaken die verspreid worden met Torrents. Als Kuik ooit een TV programma op heeft genomen: hupsakee. Even lekker zijn kabel afknijpen. Ned 1,2 en 3 er af halen bijvoorbeeld. En alleen de porno er op laten. Ik durf te wedden dat deze heilige der heilige boontjes (die de verspreiders van illegaal spul niet aan kan) dan knettergek wordt. Zal 'm leren. Hehehe.
wat een homo
Cannabis gebruik is gedoogd, maar het telen (lees: verspreiden) ervan niet. Torrents verspreiden daarentegen: daar krijgt de heer Kuik geen vinger tussen dus dan wordt de gebruiker maar aangepakt. De omgekeerde wereld dus. Slap en zwak.
Nou nou, wat denkt deze kerel.
Binnen 2 weken wordt pirateboy.org gestart en kan deze man weer opnieuw beginnen.
Succes moraalridder...
In de tussentijd even flink alles aan het downloaden. Hoe meer hoe beter.
Dus met andere woorden is het niet meer noodzakelijk deze persoon beledigend te bejegenen. Hij geeft zelf aan dat dit geen pijn doet. Dus als iemand hem tegenkomt niet schelden, maar slaan.
Alles wat de heer Kuik ontvangt van de processen steekt in eigen zak,want de betreffende mensen weten hier niets van.
Dus eigen gewin staat bovenaan bij deze heer
ik heb in de zomer een interview met deze man gelezen.
daarin stelde hij zich voor als "Tim Brein van de stichting Kuik", waarna hij ook nog eens moest lachen.
Op en top triest deze man
Opkomen voor de rechten van andere? Het enige dat Kuik met zijn BREIN wil is geleidelijk aan censuur invoeren en onze vrijheid op internet afpakken.
Downloaden is niet strafbaar in Nederland, of het nou auteursrechtelijke meuk is of niet, het mag. Leg je daar eens bij neer.
Tim Kuik doet gewoon niet meer, denk dat we daar onderhand wel over uit zijn. Hij mag geen boodschappen meer doen, niet meer naar buiten en als hij dat wel doet wordt hij ondergespuugd door een mongool. Kan hij thuis lekker zijn Telegraafje gaan lezen en kijken naar dat gezeik van RTL Boulevart. Zijn wij er van af, bedankt en nu oprotten!
Als je te hard rijdt op je fiets gewoon voor straf de banden leeg laten lopen ,en als je te snel oordeelt even de kaak ontwrichten, en als je illegaal verkregen muziek op je mpdrietje luistert 1 batterij eruit!
Dat zal ze leren....
het is niet aardig om te zeggen maar deze vent wens ik redelijk ernstige dingen toe. En niet omdat ik bang ben straks niet meer te kunnen downloaden, Kuikje zou klaarkomen in zn broek als ie die macht had. Ik kom heus wel aan mn spullen, ik vind het alleen nogal verwerpelijke NSB praktijken waar hij zich dagelijks mee bezighoudt. En hij is er nog trots op ook.
Schreeuwen doet geen pijn? Zeg GeenStijl, wordt het geen tijd dat jullie dat napoleonistische leger van jullie eens oproepen tot een kruistocht tegen deze lutser?
opmerkelijke uitspraak:
"met illegale activiteiten zoals het aanbieden en downloaden van torrentbestanden"
Dat 1e klopt, maar het 2e, dat download klopt niet,
Download is namelijk gewoon legaal, het uploaden ervan niet,
Zal het zo gaan? Tim Kuik: "Kijk eens mama, ik ben het braafste jongentje van Nederland. En alle -in mijn ogen- niet brave jongentjes en meisjes die krijgen straf. Want stout zijn is niet goed. Wat staat er trouwens voor een raar kruis op de band van mijn arm. Goed, die praktijken leveren mij mijn brood op. Jummie jummie, maar ik wil nu ook nog beleg erop."
Ook de gestapo had 'gewoon een baan'.
vieze vuile tering hufter debiel kuik!
Ik ken heel die kuik nie. Hij zal er wel trots op zijn dat dit allemaal over hem gaat.
Ik heb het hele artikel gelezen in de Telegraaf van vandaag. Hij heeft natuurlijk ook gewoon een baan en dat doet ie goed in deze magere tijden. Zijn missie: de intellectuele (kuch) eigendommen beschermen van "artiesten" zodat zij hun zuurverdiende centjes krijgen. Voor brood op de plank zeg maar. Hoeveel brood wil je gvd hebben? Ga eerst een de prijzen van dvd's, blu-rays en cd's verlagen naar een normaal acceptabel niveau. Verdient de platenmaatschappij nog veel meer ook. Als een nieuwe film op dvd verschijnt en hij kost een tientje, ben ik geneigd om die film te kopen. Maar voor de huidige prijzen haal ik het gewoon van het net.
Ik heb de afgelopen 20 - 25 jaar veel films op het witte doek gezien. Daarna heb ik er een heel aantal, wegens succes, op video aangeschaft en daarna nog 's op dvd. Nu komt er blueray... Denken ze nu echt dat je onbeperkt geld kan vragen, om de salarisen van de sterren te betalen. Gek zeg...
Als ze de grote acteurs (pitt, depp, johanson, dicaprio, paccino enz. enz.) iets minder salaris betalen, blijft er een leuk potje over voor de nieuwe lichting.
Dan kunnen ook de films in de bios goedkoper en dan gaan er weer meer mensen de deur uit voor een film ipv downloaden.
nieuwsgroepen +1.
flunkerT | 16-08-09 | 13:46 : doe-es normale serverT keaupen voor je linkjes plaatst.
Kuiken is toch de man van die sites van aanbieders met ******porn? Ja die ken ik. Insluiten.
Je wenst hem eigenlijk een erntige ziekte toe, maar dat hoeft helemaal niet. Hij persoonificeerd een zeer ernstige Nederlandse kwaal, nl. GROVE BEMOEIZUCHT. Deze ziekte is besmettelijk, fataal en er is geen medicijn tegen en komt steeds meer voor in Nederland. Waar deze epidemie vandaan komt, is nog niet geheel duidelijk, maar vind zijn oorsprong waarschijnlijk in één of meerdere godsdienstige sektes.
En nog een opmerkelijk bijverschijnsel is, dat de patienten nimmer bij zichzelf afvragen, of zijzelf wel zuiver op de graat zijn. Zelf geloven zij daar heilig in.
De ziektebestrijders weten echter beter.
-weggejorist-
*roept vanaf afstand* 'Homoooooooooooo!'
Kuikens worden groot en gaan de oven in. Lekker hoor zo'n kippenbeentje. Met respect.
Tim Kuik wil zoveel, maar kan niets.
Dan zeg ik toch lekker mijn abbo op :-D en als we dat allemaal doen gaan de providers best wel protesteren en voor hun klanten op komen.
filmpje van Tim Kuik afgelopen vrijdag op HAR2009
(en de mooie ontmoeting met TPB):
flumotion.har2009.net/videos/har2009/p...
Dat was dus allesbehalve 'anoniem' en 'kleuterschoolgedoe'... hij had veel kunnen leren, maar is blijkbaar gewoon te dom, te oud en te arrogant.
We betalen momenteel ook buma-stemra belasting over alle reclames die ons tijdens films en series lastigvallen.
Dat geld mag van mij wel door de adverteerder opge(taco)hoest worden.
Het is natuurlijk wel lastig om dat geld goed te verdelen.
Niet iedere no no die toevallig geregistreerd staat als zanger/zangeres lichte muziek moet uit die pot kunnen krijgen.
Daarbij de vraag of een stichting wel de rechtspersoon is die iemand een boete kan opleggen.
Dus als iemand een rekening van meneer Kuik krijgt, direct even naar de politie en een aanklacht voor afpersing.
Hoe lullig het ook is , het mag natuurlijk niet en het is volkomen logisch dat 'Brein' en ander partijen hier tegen deze idioterie in het verweer komen.
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel betalen voor content door een DVD, CD te kopen of voor het downloaden te betalen. Zij zorgen ervoor dat er uberhaupt nog iets nieuws illegaal te downloaden valt anders was de produktie al lang gestopt.
Gewoon na 10 sec.op stop drukken..
www.clipjes.nl/clip/fun/k/kuikentjes_-...
Ga eens werken voor je geld Tim K.!
Wat jij doet is peren aan een appelboom hangen.
wat een fagget
uh oh, geklikt!
uhm waarom wordt er reclame gemaakt voor de zondag telegraaf. Geen link geen info geen nieuwswaarde... Dan moet ik zeker zo'n oud media in huis halen. Hadden jullie het niet ff in kunnen scannen oid.. (had zeker bij het onderwerp gepast.)
Tim K. is zelf homo,hij heeft er geen probleem mee,omdat deze mensen zichzelf niet kopiëren,wat de gewone man wel doet door zichzelf te vermenigvuldigen.
HOMO,en ja dat wil ik ook wel even rechtstreeks tegen je komen vertellen dat je een HOMO bent Tim K.(ondanks alles heb ik niks tegen homo's in het algemeen hoor,alleen die ene die Tim K. genoemd wordt)
Kuikentje kan hier niet bij: Jongens stop met al die torrent dingen en populaire downsites. Aanmelden bij FTD (hoeft niet..) En downen uit de nieuwsgroepen. Grabit b.v. Hele Blu ray's lopen hier binnen. Weg met MP3 en DIVX, haal het echte spul.
Sorry voor dubbelpost,,,
Met het stukje ''als je tegenwoordig het woord ''kanker'' gebruikt word'', bedoel ik ''als je tegenwoordig het woord ''kanker'' als scheldwoord gebruikt''.
Alle respect voor mensen met kanker.
CoffeePatch | 16-08-09 | 11:22
"Via de thuiskopieheffing op lege DVD's, CD-roms enzovoort wordt in Nederland deze billijke vergoeding via indirecte weg voor de rechthebbende alsnog geind."
THUISKOPIEHEFFING, dat is ook weer zoiets. Ik bewaar eigen fotomateriaal van tijd tot tijd op DVD als safety-copy. Ik film zelf; deze films monteer ik en ze gaan op DVD. Van eigen fotoreportages maak ik soms afspeelbare DVD's die ik verspreid onder de deelnemers. Waarom moet ik, en wellicht honderdduizenden andere Nederlanders daar een thuiskopieheffing voor betalen? Krankzinnig is dit, vooral als je dan nog het woord "rechthebbende" noemt.
[quote]"Ik vind het geweldig leuk werk en heb altijd gezegd: als ik ga rentenieren, wil ik dit baantje erbij." Ook heeft hij wat te vertellen over de vele anonieme reacties op zijn persoontje, op internet en zelfs in het echt:"schreeuwen doet geen zeer. Dat is kleuterschoolgedoe. Die mensen die dat roepen, zijn ook nog s anoniem. Het zijn huftertjes die van driehonderd meter afstand een beetje luid staan te roepen dat je een eikel bent. Of een homo, dat schijnt helemaal erg te zijn. Nou, ik heb zelf geen problemen met homos."[/quote]
Hij vind zichzelf heel wat geloof ik, gezien hij zo nonchalant reageert op het feit dat hij een baantje heeft waardoor de helft van Nederland haat aan hem krijgt. Het is nog zieliger dan een parkeerwachter zijn. Ook moet hij beseffen dat, ook al doet hij het wel legaal, hij wel het geld heeft om films en programma's te kopen, en er veel mensen zijn die dat gewoon niet binnen hun budget kunnen krijgen. Ik ben geen ''anonieme schreeuwer'', van mij mag iedereen best weten dat ik Tim Visser heet, en schreeuwen doe ik niet. Die leuke praat over homo's van hem staat me ook niet aan, als je tegenwoordig het woord ''kanker'' gebruikt word daar ook niet meer de ziekte mee bedoeld, maar het gewoon als een ''erg scheldwoord'' gebruikt. Door dat te zeggen kom je bij mij niet slim over ofzo.
Ik wil nog kwijt dat ik vind dat de heer Kuik de voornaam Tim beschaamd, en ik vind dat hij zich laf gedraagd op deze manier.
Gedachten nazi, nuf said.
Alsof al die eurie van de cd's naar de artiesten gaan. Dat hele business model is gewoon helemaal achterhaald. En die breintjes gaan dit toch nooit winnen.
Het zijn eigenlijk net de stadswachten, zoals toen geportreteerd door Horace Cohen en Ruben vd Meer.
Tim K Gaat het internet niet afsluiten.
De NWOilluminatiBilderbergKloodtzakken wel.
www.youtube.com/watch?v=dzHhqBHg--s
@Teun van het Tuinpad | 16-08-09 | 13:00: Misschien loopt ´ie wel een virus op.
Als je mensen met argumenten en voorbeelden uit kan leggen dat iets beter voor ze is, en daarbij het resultaat meetbaar maakt, kun je best mensen overhalen om hun gedrag aan te passen. De enige argumenten die wij van het clubje ratten horen is ter verdediging van hun eigen incorrecte gedrag.
Sorry maar ik hou het even niet meer.
.
"Teringmongoolse lull" !!
''ik heb een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel"
syndroom van Asperger ???
@Bigi Bana Boy | 16-08-09 | 13:03: Om een statement te maken overhandig ik Alizee een trui gemaakt van door mijzelf geplukt katoen. En daarna kijken we illegaal gedownloade interraciale pono. *kopje thee zetten doet*
LOL@ Fimbulvetr | 16-08-09 | 13:01
Pas maar op, straks gebeurt het met die christenhonden in het kabinet en de sharia aan hun zijde
Dikke Veter | 16-08-09 | 13:08
U houdt niet van kinderrijmpjes? Cultuurbarbaar.
@Vieze Tonnie
Dank voor de bevestiging.
Massaal de snelle verbindingen om laten zetten naar een email + google zoeksnelheidsverbinding. Eens kijken hoe sterk de lobby van de ADSL en kabel verbindingen in Den Haag is.
.
Tim Kuijk doet zijn werk (met plezier), maar de oprichting van BREIN komt vast niet uit zijn koker. Regelmatig zijn er onderzoeken die uitwijzen dat de verkoop juist gestimuleerd wordt door het downloaden zoals: www.nu.nl/internet/2058118/downloadend...
Volgens mij, als ze die heksenjacht blijven doorzetten, schieten ze zichzelf in de voet. Maar verder is Tim Kuijk net zo'n Wezel als die zielige politiemannetjes die op hun buik in de bosjes liggen om mensen te bekeuren die wellicht net niet helemaal stil stond bij een stop bord. Machtswellust heet dat ook wel
Kuik of kruik of wat dan ook is toch een enorme dwaas. Niks te 300 meter. Gewoon in zijn vies gelaat. Wat denkt 'ie wel niet, rijk worden door de burgers af te persen van iets ongelooflijk onbenulligs en dat het geld zelf houden.
Homo!
Dat afknijpen doet je lokale internetboer ook al als die merkt dat er te veel verkeer over poort 6991 gaat. Dus da's geen nieuwtje voor deze geblondeerde meneer. Wat is het trouwens met geblondeerde meneren die met rare ideeën in het nieuws komen de laatste tijd?
Fleauxe | 16-08-09 | 12:59
Komen wij elkaar ooit eens tegen in real life (bijvoorbeeld tijdens dat feest met Alizee wat we nog te goed hebben van Weesie) dan laten wij ten overstaan van een ieder zien hoe goed wij het met met elkaar kunnen vinden. Ik prik jou met een houten ijslolliestokje en jij schudt mij hartelijk je latex gehandschoende hand. Daar .... dat zal die kortzichtige homofobe negerhaters leren !
Betaalbaar en makkelijk legaal downloaden.
Lijkt me ideaal, ben te scheiterig om illegaal te downloaden.
Zullen we trent dan maar doortrekken?
-verkeersovertreding - tijdelijke wordt het vermogen van de auto teruggeschroefd
-zedenmisdrijf - tijdelijke chemische castratie
-geweldsmisdrijf - tijdelijke betablokkers om iemand rustig te houden
-fiscaal misdrijf - pro-actieve beslaglegging op inkomsten
-uitkeringsfraude - tijdelijk verplicht werken
-.....
Fleauxe | 16-08-09 | 12:46
Met z'n broek op zijn hielen, dat is.
Toch Tim ?
@Bigi Bana Boy | 16-08-09 | 12:51: Het is precies die reden waarom jij volgens de achterban niet zwart genoeg bent om premier van dit land te worden. ;)
Evengoed bedankt voor je gebaar van vriendschap en respect. Zoiets kan niet onbeantwoord blijven derhalve heb ik een lijfeigene vrijheid geschonken. Graag gedaan.
@Heau even | 16-08-09 | 12:28 was dat dus, sorry
Wat een kleuterschoolreactie van mr Brein. Vroeger zeker vaak gepest in de kleuterklas. Met zo'n kop moet dat haast wel.
Dikke Veter | 16-08-09 | 12:54
Dikke Veter dikke vinger voor jou. Wat is je probleem loser?
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Maar het is van de zotte dat ze überhaupt iets te vertellen hebben in NL.
Eigenlijk zouden 'we' ze moeten aanklagen wegens het schenden van onze privacy. Want als de politie wil of ik iets fout doe, mogen ze ook niet zomaar het hele dorp afluisteren om te kijken of ik met iemand spreek over iets illegaals.
Pas als ze specifiek weten dat ik iets illegaal doe mogen ze dan (alleen) mij controleren.
Maar als IK wil weten wat mijn buurman doet, kan ik hoog of laag springen, maar dan mag ik niets van de rechter. Dus waarom zij wel? Het is tenslotte maar een vakbond voor artiesten, meer niet.
Het is jammer dat een niet officiële instantie zoveel 'opsporings bevoegdheden' krijgt
Mensen als Kuik vinden dat 'iedereen doet het' geen argument is. Helaas is dat niet zo, nee. In een democratie zou dat echter een voldoende argument zijn om een dikke middelvinger naar de medialobbies op te steken en de burger volledig uitwisselingsrecht geven voor privégebruik.
-weggejorist-
-weggejorist-
Tim Kuik zou gewoon eens keihard in zijn reet geneukt moeten worden door een roedel schurftige bruine bosberen met syfilis.
Zonder condoom en zonder glijmiddel.
@Vieze Tonnie
Goed zo! Heel volwassen. Je kunt jouw naam beter veranderen in Zielige Tonnie.
... t schijnt dat die oosteuropese huurmoordenaars tegenwoordig best goedkoop zijn...
Ik breng jullie dringend in herinnering dat bedreigingen niet mogen volgens de huisregels. We zouden het eens vergeten !
FY_Linksch_mensch | 16-08-09 | 12:44
Denkend aan Tim Kuik
Zie ik afgeknepen bandbreedte
traag als poep
door oneindig laagland gaan.
@ Ronman2k | 16-08-09 | 11:00
Goh, weten we ook gelijk hoe jou wc-papier eruit ziet.
Meneer Kuik, met alle respect, men zou de stekker uit uw gerentenierde reedt moeten trekken en de stroom naar uw bovenkamer waar alleen een gloeilampje vaagjes nabrandt af moeten sluiten. Hoezo sancties?
Grootheidswaanzin heet dat. Die vent leeft in de illusie dat hij macht kan uitoefenen over alle internetgebruikers in Nederland, terwijl hij medewerker is bij een particuliere organisatie die geen verstand heeft van zaken.
Fleauxe | 16-08-09 | 12:46
Niet altijd hoor. Ik heb zeker niks tegen heaumeaux en durf er best eentje aan te raken met een klein houten stokje. Dat is heel wat anders dan een honkbalknuppel en bovendien een gebaar van vriendschap en begrip.
@Heau even
Als dat zo is, is het wel een beetje vreemd. Het lijkt dan meer op heling vind ik.
Toevoeging eerder comment: Ik vind overigens wel dat de tussenhandel en platenmaatschappijen niet zo veel hoeven te verdienen aan verkoop van muziek. Het meeste moet gaan naar de artiest.
@Echt waar? | 16-08-09 | 12:21:
Ik waag te betwijfelen of een steady 2048/512 te weinig is maar als dat werkelijk zo mocht zijn dan vind ik een verdubbeling ook nog wel gepast.
Maar iedereen die denkt dat je 20MBit down nodig hebt om te surfen, gamen en online content te begluren is natuurlijk niet helemaal fris in z'n bovenkamer.
Ik heb een bloedhekel aan censuur maar de gigantische bandbreedte die door vrijwel alle providers geleverd wordt is natuurlijk wel zoiets als de kat op het spek binden.
Ik download nooit illigaal. Ik vind dat ik erg vriendelijk ben want ik maak altijd back-upjes voor de mensen die hun spulletjes online zetten. Natuurlijk maak ik de back-ups naar eigen keuze. Tja, je moet wel krities blijven eh?
't Is een manier van hoe je het wilt zien eh? :-)
Laat die ras DDR-er eerst een goede legale download website maken dan. Wel downloaden strafbaar maken maar geen alternatief bieden. Hij zal het vroeger wel heel moeilijk hebben gehad in zijn jeugd. Nou Tim hier heb je een kleine troost www.hornywhores.net/fuck-team-five-hea... oh wacht dat is dan zeker ook illegaal. Kut
Jaapioooo | 16-08-09 | 11:09
Ze hadden beter een hoop met shit op die kop kunnen photoshoppen.
Oei, hier begeeft u zich op glad ijs om photoshop als werkwoord te gebruiken.
U bedoelt "... bewerken met Adobe® Photoshop®"
Mensen die het hardst roepen niets tegen homoseksuelen te hebben staan meestal ´s-avonds met een honkbalknuppel op de ontmoetingsplek in het bos. Tim is gewoon een smerig kaalkopje, en zo is het.
-weggejorist-
PirateBay ok, maar van Mininova moeten ze goedverdoeme afblijven!
* Denkend aan Kuik weer een paar filmpjes binnen slepen doet *
@ KeurMeester | 16-08-09 | 12:18
Nuttig oud linkje. En dat voor een PvdAert, en niet eens zon snuggere; zal wel gesouffleerd zijn. Wat waren de antwoorden?
Helaas vrij kansloos, want hij stelde zijn vragen aan Donner, een calvinistische CDA-ijkol die onze privacy liever nu dan gisteren insnoert.
Hopelijk gaan BoF en Vrijbit keihard aktie voeren om parlementariërs en partijen wakker te schudden, want als alles zo doorgaat als nu, ziet het er slecht uit. t Zal me niet verbazen als Tim een gewillig oor vindt bij de fossilerende CDAers die ons nu aan het insnoeren zijn.
De snelweg heeft Koos Spee.
De digitale snelweg heeft Tim Kuik.
Ey homofiele Tim, al die muziek en films die ik download zou ik absoluut nooit in de winkel kopen. Oftewel: je kan me wel verbieden te downloaden maar daar gaat de omzet niet van omhoog, dan kijk/luister ik wel niet.
en het vorige topic ging ook al over een enorme lul.
@ Joost Maghetweten | 16-08-09 | 12:24
Wat een zelfingenomen kleautzak.
AudioGalaxy was een geweldige site. Je koos een nummer wat je goed vond, en dan kreeg je suggesties van heel veel nummers die erop lijken, gebaseerd op download-gedrag. Ik heb daar tientallen artiesten gevonden waar ik anders nooit van gehoord zou hebben.
Maak zoiets en dan betaald, en ik stap direct over.
Maar:
- Alle legale downloadsites die ik geprobeerd heb hebben een ZEER beperkt aanbod (van de illegaal gedownloade nummers vind ik de meeste helemaal niet.)
- Bij AudioGalaxy kon ik in 1 klap 100 nummers aanklikken en downloaden en ze dan een uurtje later op mijn PC heel snel doorbrowsen (met een paar seconden heen en weer klikken heb je vaak al een aardige indruk van een nummer). Via legale sites kan ik meestal alleen 30 seconden beluisteren. Met buffering e.d. kost me dat dus zo'n 10 keer zoveel tijd.
- En dan heb je bij veel download-sites nog gezever met DRM enzo.
Er is dus geen alternatief op dit moment wat gemakkelijk werkt. Dus pech: Dan maar gewoon illegaal downloaden.
Looollllllll dus nu worden we nog belemmerd in onze vrijheid ook.
Net als de pirate bay afsluiten voor nederland, waar gaat het heeennnnnnn!!
Had iemand zn tel nummer nog? Kwas toen op vlakantie ='/
-weggejorist-
-weggejorist-
het is gewoon jaloezie van die tim. dat andere mensen vrienden hebben en daar bestanden mee delen. heeft ie zelf niet, vrienden..
Joost Maghetweten | 16-08-09 | 12:24
Komisch dat hij denkt dat hij gelijk heeft gekregen van de rechter in de zaak tegen TPB. Dat heeft hij namelijk nog helemaal niet. De rechter kon niets anders dan brein in het gelijk stellen omdat TPB er niet was.
De zaak moet nog steeds inhoudelijk behandeld worden. En dan kan er pas een echte uitspraak gedaan worden.
Enorme, epische fail van Herr Kuik om te zeggen dat ze hebben gewonnen in die zaak.
Internet platleggen van bijvoorbeeld een ICTbedrijf is als het platleggen van de bakstenentoevoer van een metselaar.
Not. Done.
Ga lekker in China en co. dit soort grappen uithalen!
uilsKUIKen!!!!!!
Mensen, DE OPLOSSING:
een deel van onze inkomstenbelasting gaat naar Kijk- & Luistergeld voor radio & tv. Inderdaad, daar betalen we rechtstreeks voor via onze inkomstenbelasting. Nu kijken we steeds vaker "Internet" in plaats van TV. DUS: een deel van deze kijk- & luister inkomsten moet voortaan gedeeld worden met de Buma-Stemra organisatie. Opgelost! Downloaden kan doorgaan, en alle auteurs krijgen toch hun geld. Win-Win heet dat. Nu nog een debiel als Tim Kuik dit laten snappen.
Verrek, ik heb gewoon het 06-nr. van Tim Kuik (met dank aan de GPD). Eens kijken of hij telefonisch schelden ook laf vindt. Gewoon met nummerherkenning, fijne zondag Tim!
Beter dat hij het roept, dan iemand met zijn volle verstand. ach en op een gegeven moment hangen we allemaal achter een offshore proxy...
Ingpe | 16-08-09 | 12:20
Kut... mag ik de alcohol hier nog de schuld van geven?
Het interview: (cut/copy/paste van internet telegraaf)
---
Stichting BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) kreeg deze maand de illegale downloadsite The Pirate Bay op de knieën. Daarmee velde directeur Tim Kuik een reus, want de piratensite waar miljoenen Nederlanders hun mp3tjes, films en software van afhalen, moet over twee weken op zwart. Kuik vindt zichzelf een man met een groot rechtvaardigheidsgevoel. Op internet worden hij en zijn club door gefrustreerde downloaders compleet verrot gescholden. Maar Taaie Tim geeft geen krimp. In zijn uitvalsbasis in Hoofddorp maakt hij zich al weer op voor een volgende, nóg grotere slag
Directeur BREIN stoïcijns onder kritiek op jacht illegaal downloaden
TAAIE TIM piraten RAUW
Na killen Pirate Bay verwacht hij deze maand nóg groter succes
door ERIK MORSINK
HOOFDDORP Of hij ooit bedreigd is? Daar wil Tim Kuik niets over kwijt. Want dan krijg je meteen weer copycatgedrag. Liever vertelt de directeur van BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) vol enthousiasme en vuur over zijn grote passie: het aan banden leggen van illegale aanbieders op internet. Wij zien het als onze taak om die popartiest, regisseur of softwaremaker zijn of haar welverdiende centen te bezorgen.
Wat is er nou zo leuk aan om dag in dag uit bezig te zijn met het opsporen van aanbieders van illegale software, muziek en films?
Ik vind het geweldig leuk werk en heb altijd gezegd: als ik ga rentenieren, wil ik dit baantje erbij. Voor de lol. Gulle lach. Je bent met juridische vraagstukken bezig waarbij je bekijkt hoe de zaken in elkaar steken. Ik vind het leuk om die op een rechtvaardige manier beslist te krijgen, waarbij uiteindelijk de maker van die film of dat muziekstuk beschermd wordt. Dat-ie gewoon zn brood kan verdienen omdat-ie zn geld krijgt.
Ik heb een groot rechtvaardigheidsgevoel. Kijk, als je wat maakt dan heb je wat in handen, behalve als je het niet kunt beschermen. En dat geldt voor film, dat geldt voor muziek, enzovoorts. Ik vind dit beroep heel rechtvaardig.
Hoe wordt iemand cybercrime-buster?
Ik was hoofd van een strafrechtelijke opsporingsdienst hier in Nederland en die deed met de politie wel ns invallen bij mensen vanwege illegale cds en dvds. Ik was eens op een universiteit en toen werd me gevraagd of ik er een kick van kreeg om mensen van hun bed te trekken omdat ze met illegale kopietjes bezig waren. Nou kijk, in Nederland werken ongeveer 400.000 mensen die afhankelijk zijn van intellectuele eigendommen voor hun inkomen. Dat zijn banen, dat is werkgelegenheid. Stel dat ik tien procent van die werkgelegenheid kan redden, en het is méér. Dan zeg ik: daar kom ik mijn bed voor uit.
Laat ze maar schelden, we hebben hier een betaallijn
De georganiseerde criminaliteit in de cd- en dvd-handel hebben we, samen met de overheid, met tachtig procent omlaag kunnen brengen. Maar daarna is internet steeds belangrijker geworden. Daarin zijn wij bezig met het opbouwen van raamwerken van rechtspraak. De regels worden steeds duidelijker. Zo kunnen we steeds beter en steeds sneller het illegale aanbod op internet weren. En laten we ophouden met verstoppertje spelen en kijken wat er in de praktijk aan de hand is. Dat aanbieden van gekraakte films en geripte cds vindt plaats door grote sites als The Pirate Bay en Mininova.
Dat u The Pirate Bay, de site van Zweedse makelij die onder meer gekraakte films aanbiedt, nu op de knieën hebt gekregen, zult u wel een hoogtepunt vinden.
Dat wij gelijk hebben gekregen bij de rechter verbaast mij niets. Als jouw site structureel gebruik maakt van de beschikbaarheid van ongeautoriseerde content op internet, bijvoorbeeld door links daarnaar op je site te plaatsen, ben je onrechtmatig bezig en bovendien schadeplichtig. Wat ik interessanter vind, is de zaak met Mininova, waarin de rechtbank Utrecht op 26 augustus uitspraak doet. Dat is een bodemprocedure die wij voeren. BREIN wil dat de aanbieders maatregelen nemen om te voorkomen dat er links naar inbreukmakend materiaal op die site komt.
Glimlachje: We willen ze daarbij best helpen. Mininova is net zoiets als The Pirate Bay, maar dan nóg groter. Nu is het zo dat Mininova zegt: wij halen iets van onze site af nadat er een melding is gedaan door de rechthebbende. Maar dat vinden wij niet voldoende. Zij weten dat de meerderheid van de inhoud illegaal is, dus neem dan preventieve maatregelen! Daar gaat die rechtszaak over. Wij denken dat we die zaak zullen winnen.
En dan duikt er weer een nieuwe piratensite op Is dit geen onbegonnen werk en eindeloos gevecht?
Je ziet nu (met het op de knieen krijgen van The Pirate Bay, EM) dat er duidelijkheid komt. Daarna verwacht ik een omslagpunt. En dan kun je vrij snel de hoeveelheid illegaal aanbod verminderen. Dat was ook zo met gekopieerde cassettebandjes en cds. Op een bepaald moment kun je dat terugbrengen tot tien, vijftien procent van de totale markt. Dat is op internet ook zo. De meerderheid van het aanbod moet legaal worden. Kuik denkt daarbij aan een percentage van maar liefst 75 procent. Nou, dan ben je er natuurlijk wel.
---
At your service!
Zo, meteen even alle drie de albums van Intwine tegelijk gedownload. Bij TPB moest ik ze een voor een downloaden :(.
@Reinaert | 16-08-09 | 11:32
2mbit down en 512kbit up is voor de meeste online games te weinig.
-weggejorist-
Kuik heeft geen problemen met homos. Goed nieuws tim,het COC heeft nog vrijwilligers nodig. Dankbaar werk om scholen in slotervaart langs te gaan en uitleg te geven dat homos gewoon okee zijn. Heb jij ook geen last meer van die ondankbare internetters. Van de naam 'eikel' kom je niet af,want dat ben je!
*roept vanaf 300 meter luidt 'homo'*
"schreeuwen doet geen zeer. Dat is kleuterschoolgedoe ... Het zijn huftertjes..."
Dus Tim Kuik slaat nu uit wanhoop zelf ook maar aan het schelden met "huftertjes". Niet dat iemand zich daarmee aangesproken voelt of dat ik het nodig vind om terug te schelden. Ik sta daar namelijk graag boven. Maar vind Tim zijn "huftertjes" dus ook kleuterschoolgedoe?
Dat hij met modder gaat gooien laat zien dat hij zelf ook niet zo gelooft in de inhoudelijke verdedigbaarheid van het doodlopende pad van brein.
Uit zeer onverwachte hoek mag ik toch wel zeggen... www.nu.nl/internet/380330/pvda-heeft-t...
-weggejorist-
vindt me dan
als je kan
je kan me toch niet krijgen
-
Eikel!!! (minimaal 300 meter, echt wel!!!)
-
de redenering die ik hier las van Dikke Veter dat als je kritiek krijgt bewijst dat je gelijk hebt, is echt brilliant, dan heeft Wouter Kots het dus 'wel' continue bij het juiste eind
Dikke Veter | 16-08-09 | 12:12
Overigens, laat ze er eerst maar eens voor zorgen dat de miljoenen en nog eens miljoenen die dergelijke stichtingen nog in kas hebben, bij de rechtmatige eigenaar terecht komen. Zolang ze dat al niet eens kunnen en vervolgens het geld maar verliezen op de beurs, want je moet er toch iets mee, is het systeem in beginsel al zo verrot als maar kan.
Tim... de reden dat ik je wie het internet uitscheld is omdat ik je jammer genoeg nog niet irl ben tegen gekomen........ anders was ik uiteraard een 'goed' gesprek met je aangegaan...... achterlijke mungeul....
Wie denkt hij wel dat ie is dan? als ik wil downloaden doe ik gewoon downloaden
Als hij mijn internetverbinding wil afknijpen dan gaan wij zijn website ook een beetje afknijpen met een botnetje.
Dikke Veter | 16-08-09 | 12:12
Vaak is dat zo, maar in dit geval niet.
Downloaden is niet illegaal. Ik herhaal, het is niet illegaal. Het enige wat je doet, is een kopie maken voor eigen gebruik. Uploaden is wel degelijk illegaal omdat je dan bestanden deelt met derden.
Daarnaast blijkt telkens weer hoe weinig die mensen weten van des internets, van computers en van techniek in het algemeen. Mensen die niet eens zelf een e-mail kunnen versturen willen wel graag beslissen over wat er moet gebeuren en hoe het moet. Dat is totaal onzinnig.
Ergens heeft de man een punt. Maar ik wordt er een beetje eng van dat dit soort moraalridders altijd om meer straffen en belastingen gaan vragen.
Tim Kuik is niet meer van deze tijd..
Tim Kuik, je moeder heeft ook nog wat over je te vertellen:
nl.tinypic.com/r/14wyput/3
"... als ik ga rentenieren, wil ik dit baantje erbij".
Aldus het brein van Tim Kuik.
Verdient zo'n kwallerig baantJE dan zo goed dat je er van kunt gaan rentenieren?
"Internetstraf"; wat een zielepoot; hoe kom je d'r op? Je moet daarvoor wel BREINzeikziek zijn.
En doe deze man eens checken/hacken. Misschien downloadt het wel van alles en nog wat, van illegale muziek tot kinderporno. Dikwijls zijn de luidrichtigste moraalridders tevens de grootste huichelaars.
euhm... tsjah... en als je je eigen aansluiting regelt? Ik bedoel.. ik ga mezelf niet afsluiten hoor. :s
Bommetje: man heeft in principe gewoon gelijk natuurlijk al is dat voor de meesten moeilijk om te accepteren. Het is en blijft stelen. Heel hard gaan schelden als je kritiek krijgt, bewijst vaak dat men weet dat men fout zit. Dat is het Nederland van nu. Een ander zit altijd fout en is dan een homo die aan de hoogste boom moet. Treurig.
www.piratenpartij.nl/
Is het misschien een idee om een poll te starten met "Gebruik je Torrents of andere manieren van downloaden?"
Waar blijft die Nederlandse Piraten Partij nou?!?
Het zijn ordinaire zakkenvullers die onder het mom van dat ze opkomen voor artiesten, het milieu, zielige mensjes etc. rücksichtslos mensen willen afpersen en oplichten. Hetzelfde gaat op voor het clubje dat gaat over die "verwijderingsbijdrage" etc.
De bekende Clubjes Gutmenschen.
Asociaal, egocentrisch vullis van de richel met een criminele inslag.
Als je de betogen leest krijg je meer het idee dat ze willen naar een situatie als in landen als het huidige China met volledige staatscontrole over de maatschappij en dus ook over iets als internet, want mensen die zomaar iets vinden, een mening hebben en die ook nog eens ventileren dat kan echt niet (zonder onze toestemming dat is) en hoe men omgaat met mensen die een andere mening hebben hebben we al mogen meemaken met mensen als Fortuyn, van Gogh, Ayaan Hirsi Ali etc.
@Vind ik dus | 16-08-09 | 11:52
Omdat brein doet alsof alles wat je download illegaal is.
Volgens de specificaties van brein, zou het bekijken van een website ook illegaal zijn.
Je webbrowser download immers data die hij gebruikt om het plaatje op je scherm te maken.
brein bestaat voornamelijk uit mensen met de leeftijd dat ze je opa of oma kunnen zijn en die bewijzen elke keer weer dat ze niet beperkt worden door enige (technische) kennis van computers of het internet.
Landverrader.
-weggejorist-
Enge man. Waar kweken ze zulke figuren?
*Schreeuwt iest over 300m afstand en mortier bereik*
Zeau, nu jij weer Tim Kuik.
Ik geloof dat er best wel voldoende mensen zijn om die klootviool eens in zijn gezicht hun mening te geven.
Kwestie van: U vraagt wij draaien toch!?
Graag gedaan en voor de nieuwsgroepen...
www.binaries4all.nl/beginners/
Tsja, beetje lastig geval dit allemaal.
.
Wat mij betreft worden alle platenmaatschappijen (i.e. zakkenvullers) afgeschaft en komt er één groot systeem waar artiesten zich kunnen aanmelden om hun muziek te verspreiden. Ze moeten dan zelf kunnen bepalen hoe duur iets wordt.
.
Het systeem moet voor iedereen toegankelijk zijn, dus de formaten die worden aangeboden zijn mp3, ogg en flac. Als een artiest vervolgens besluit muziek op cd te verspreiden kan hij zich aanmelden bij een platenmaatschappij, die vervolgens alles regelt.
.
Op Tweakers las ik laatst dat ze daar al mee bezig zijn, maar wat doen de Godverdomse heameux? Juist: ze gaan een eigen formaat ontwikkelen! Heel goed, Windows-only lijkt me? Waarom prop je niet gewoon alles in een zipje (hoewel tar.lzma mooier is natuurlijk) en prop je daar de muziek, video en plaatjes in die je mee wil leveren. Alle overige informatie eventueel in een XML-bestandje.
Ik download alleen legale dingen via die sites! OF mag dat ook al niet meer??
Als die lul kan gaan rentenieren van hetgene wat hij bij Brein binnenharkt is het wel duidelijk waar het geld van de heffingmaffia blijft. Het wordt in ieder geval niet uitgekeerd aan de rechthebbenden.
Daanzz | 16-08-09 | 11:55
+ veul voor jou.
Thanks.
@Teun van het Tuinpad
www.sharefactory.nl/Torrent_uitleg.htm...
*Gaat 300 meter verderop staan*
Eikel! Homeau!
c:/>copy a:/timkuik.exe c:/branden in hel/
:"schreeuwen doet geen zeer. Dat is kleuterschoolgedoe. Die mensen die dat roepen, zijn ook nog s anoniem. Het zijn huftertjes die van driehonderd meter afstand een beetje luid staan te roepen dat je een eikel bent. "
Meneer Kuik schijnt niet te weten dat dit soort reacties vaak als een rode lap op een stier werkt. Er zijn "huftertjes" die dan juist willen gaan bewijzen dat die 300 meter afstand veel dichterbij kan en dan fysiek gaan worden.
Als meneer Kuik dus iets bewijst met deze uitspraak is het dat het hem niet gaat om recht halen voor de platenmaatschappij maar dat hij het alleen maar leuk vind om de huftertjes van 300 meter afstand en van achter een politieagent "kom dan, kom dan" toe te roepen.
Meneer Kuik is dus * kras geluid* ongeschikt.
Gaan dit soort ouwe lullen nou voor ons de toekomst bepalen ?
Ga maar vast liggen in je grafkist en zie hoe de wereld veranderd, je kan dit niet meer stoppen, lang leve de macht van meerderheid, loser !!
Dit soort lui maken de blauwdruk voor een totalitaire staat (wereld) a la "1984" ... wegwezen !!! Het wordt tijd voor revolutie en anarchie !
Come over to the Dark Side!
En wat als ik in een huis met meer dan 30 andere studenten woon, dat meerdere internetverbindingen heeft, en er eentje gaat downloaden?
waarom is GS toch zo tegen het beschermen van copyrights? Als er een foto van een persburo wordt gebruikt op een site waarbij geen rechten zijn betaald, dan word je door de rechter veroordeeld en kun je voor torenhoge boetes opdraaien, en dan hebben we het dus over 1 foto. Als iemand een stuk van GS op een ander Blog zou doorplaatsen, dan krijg hij juridische maatregelen aan zijn broek. Maar als je films maakt dan vinden jullie dat iedereen die maar gratis en straffeloos moet kunnen downloaden, rippen en waardeloos maken? Onbegrijpelijk, deze houding van GS. Als alles gratis is houdt uiteindelijk alles op.
Ik bekijk het van een ander kant. Zoals je om je heen ziet is de muziek industrie aan het veranderen. De artiesten weten dat ze meer verdienen aan live optredens en merchandise dan aan de CD's en DVD's. Het enige wat de platen bonzen doen is pluggen en lobby'en voor de artiest. Dit is al steeds minder nodig dankzij het internet. Dit weten de artiesten ook. (sommige nog niet helaas). De muziek zal in de toekomst gewoon gratis zijn. De optredens een echte gebeurtenis. Radio zal weer gewoon radio zijn met de keuze van het publiek en niet de gesponsorde hit fabriek nummers. (nee ik ben niet vies van hit nummers) Dus..... Weg met die achterlijke platen maatschappijen en de centen weer naar de artiest, waar het hoort.
Of ik in de toekomst kan kijken? Nee. Maar ik let goed op wat er gebeurd met de MP3, youtube enz... De grote maatschappijen zullen de boot weer missen. Daar ben ik van overtuigd. De mensen zullen kenbaar maken wat ze willen. Muziek graties. En geen stichting brein. Als ze echt denken dat mensen straffen een goed idee is dat hebben ze het echt mis.
Reinaert | 16-08-09 | 11:48
lol
LOL @ foto. =
leuk gedaan dat brein als Lodewijk de XIV kapsel
ik ga strax gewoon lekker in belgië wonen :P
btw, gewoon je proxy instellingen veranderen
Daanzz | 16-08-09 | 11:45
Durf 't bijna niet te vragen..
;)
*mompelt iets met nick en g meel enzo*
@Teun van het Tuinpad | 16-08-09 | 11:41:
Dat torrentgeneuzel is voor huisvrouwen en de jeugd. Gewoon usenet en een kolengestookt modem werkt nog altijd het beste.
En dan 1080p over 300 ohm lintkabel naar je 4:3 TV streamen vanaf 8" fdd.
Stichting Brein komt helemaal niet op voor het recht van de auteurs.
Het is een censuurmachine die om het recht van de Bon Jovi's en de Beyonce's te beschermen alle andere onbekende artiesten de mond snoert door alles aan te klagen en te verbieden. Het opdoeken van Napster was een van de zwartste dagen voor muziek-makers en liefhebbers. (Audiogalaxy idemdito)
Dit waren wereldwijde naslagwerken waarom werkelijk alles te vinden was wat er ooit was uitgekomen. Dit waren "cultuurreservaten" die dezelfde bescherming zouden moeten hebben gehad zoals dat ook met natuurreservaten gaat.
(ter illustratie: ik vond op Napster destijds een bootleg van een of ander schoolbandje waar ik begin jaren 80 in gedrumd had: het was gewoon gedocumenteerd! Ik zal Brein nooit vergeven dat ze me dit hebben afgenomen hebben)
De enige oplossing voor het auteursrechtelijke probleem van internet is eigenlijk heel simpel:
Internetproviders staan gewoon netjes 8 % van hun omzet af aan Buma/Stemra, net zoals platenmaatschappijen en radio en tv zenders dat ook doen.
Dit geld wordt verdeeld onder de auteurs.
Wie wat krijgt is heel goed na te trekken via de logs van elke provider.
Op deze manier wordt de woekerwinst die internetproviders maken met het auteursrechtelijk materiaal van artiesten, kunstenaars en componisten op een rechtmatige manier gecompenseerd.
En dan nog iets. "schreeuwen doet geen zeer. Dat is kleuterschoolgedoe."
Dát zullen we nog wel eens zien! Ik vind het in ieder geval een grove diskwalificatie van al die mensen die vroeger op school gepest zijn, en op volwassen leeftijd in foetushouding liggen te huilen op een yogamatje, tijdens pogingen het innerlijk kind dat verloren ging door vroegere pesterijen terug te vinden. Tim Kuik, je hebt geen idee. Karaktermoord kan best rot uitpakken hoor. Wil je écht in foetushouding liggen te huilen in je eigen stront, wanneer je bejaard bent? Waarschijnlijk wel hè.
Bah. Niets zo naar als een masochist in een leidende functie.
Ik vrees dat als Tim bij mensen de verbinding af gaat pakken, die mensen bij Tim z'n auto gaan afpakken. Of hij kan als Wilders alleen nog maar met 24/7 beveiliging rondlopen. Niet zo verstandig me dunkt.
Je steelt toch ook geen internet?
Roer | 16-08-09 | 10:59
is geen stelen, je draagt heffingen af op media dragers dus er is indirect voor betaald en iets waarvoor je betaalt kun je niet stelen
@Teun van het Tuinpad
uitleg nodig? :-)
Vieze Tonnie | 16-08-09 | 11:37
Dat zwinkt Tonnie.
Koel !
Tijden niet meer gehoord.
in belgie is het niet anders.... daar houdt het toch echt op met downloaden als je de 30 gig gepasseerd bent. . !! maarja.... het blijft belgie.
@ Ronman2k | 16-08-09 | 11:00
Goed toch! En dan bedank ik geenstijl meteen maar even.
Geenstijl bedankt voor het filteren van de belangrijkste artikelen uit dat stukje dode boom.
misti | 16-08-09 | 11:40
Ik denk van het geld dat Thuiskopie achterover drukt.
Schaamteloos de vrijheid van mensen inperken en dan ook nog eens zeggen dat het leuk is om te doen, meneer kuik is niet anders dan wereldvreemd te noemen.
Snap trouwens totaal niet hoe dat ge-torrent allemaal werkt..
van welk geld denkt ie te gaan rentenieren... ons geld?
Schlagreaumtaerdt | 16-08-09 | 11:37
Nee, niet zo lang de wet het toestaat Zie CoffeePatch | 16-08-09 | 11:22 indeklit | 16-08-09 | 11:24
Met het installeren van dit tooltje heeft Brein het nakijken:
www.proxyway.com/
Hij strijd een verloren strijd, laat dat duidelijk zijn, maar vanuit zijn standpunt bekeken zegt ie niks verkeerds.
Laten we eens kijken wat muzikanten van deze kwestie vinden. Een willekeurge citaat, van niet de minste:
"I don't want to sell my music. I'd like to give it away because where I got it, you didn't have to pay for it. "
Let wel, deze woorden zijn uit 1970. Een liedje van de meester voor Tim:
www.youtube.com/watch?v=OfLAM6WebSk
Typisch Kuik gedrag, met de wet in de hand de heffing op blanco media dragers innen en daarna de kopers van die media dragers gaan vervolgen als ze die dingen niet blanco laten.
Natuurlijk heeft meneer Kuik ergens gelijk, immers; downloaden van torrents is feitelijk gewoon stelen. Maar, je kan niet vergeten in wat voor digitaal tijdperk je leeft, en hoe enorm groot het aanbod is (en blijft). In plaats van deze nutteloze sancties kan je je beter richten op legale alternatieven. Torrents en andere illegale manieren van downloaden zal er altijd zijn (elke film en of serie staat tegenwoordig wel op een webserver).
Daarnaast vind ik het wel een beetje eng dat de heer Kuik deze positie bekleedt, want hij weet niet zo veel van internet. Echt zon lul die met 1 vinger typt en overal voor zet.
wie betaald deze meneer Kuik eigenlijks?
.
wat ik nooit heb gesnapt is waarom die cd's véél duurder waren dan de LP's...
groot gelijk, hoe moet die arme jan smit anders nieuwe handdoeken kopen, toch niet van die luizige 7.000,00 euro per optreden van 3 kwartier.
Ja , we weten het ; in Nederland mag je legaal downloaden!
Al die lange lappen gecopy paste tekst zijn voor Tweakers.net.
Back ontopic.
Tim; ZORG VOOR EEN GODVERDOMS ALTERNATIEF!
ik kan geen films legaal downloaden via iTunes, ik kan niet legaal via MTV.com videoclips kijken, ik kan niet legaal series bekijken via verzin het maar.
Waarom duurt het bij de meeste films 5 maanden voordat ze hier uit komen?
en dan ook nog verplicht in de bios. Why?
Dus wat is het alternatief?
Tim : Homo!
Ik lach Even :P ik ken Mininova niet eens...
ik haal me TBtjes wel ergens anders :) er zijn genoeg andere zooi
En me internetverbinding daar komt niemand aan.. 50 Mb down :P
Zolang al die lui die de content maken (filmsterren e.d.) nog in MTV cribs komen is er niets aan het handje. Ze hebben geld zat.
Wat ik echt niet snap ik gebruik torrentbay en mininova ook voor legale downloads.
Maar nee hoor dat mag ook niet van die man met geen verstand.
Die man moet gewoon snel sterven aan een hartziekte ofzo oude man die er de ballen van snapt. Bemoei je dan ook niet mee.
Waarom moet die kuik dat doen, zijn de uitgevers niet mans genoeg ? Stoere vent die stoere ballen taal uitslaat en namens .... (wie eigenlijk?) de kleine man angst aanjaagt en zijn verworvenheden afpakt. Volgens mij rent hij er hard vandoor als je binnen die zelf gekozen 300 meter grens van hem komt. Als ik denk aan kuik dan denk ik aan een sneu type dat vroeger de vleugels uit vliegen trok en kikkers opblies met een rietje. Benieuwd naar zijn `final thoughts` als het licht uitgaat en waar hij het van doet.
Als Herr Kuik daadwerkelijk iets wil bereiken dan moet 'ie eens proberen de aanbieders van al die overtollige bandbreedte aan te pakken.
Want eerlijk is eerlijk: de hardwerkende niet-downloadende burgerT heeft tenslotte niet meer nodig dan 2MBit down en 512kBit up. Dat vrijwel alle providers dergelijke abonnementen niet eens meer aanbieden is dan dus opeens wel weer een saillant detail.
Maar ik denk dat Herr Kuik de ballen niet heeft om het aan te leggen met KPN en consorten. Dat kost 'm namelijk ongetwijfeld z'n ballen - en z'n baantje d'rbij.
Hypocriete lutserT!
Kuik, you can't fight this, sucker
Ik wil je ook wel in je gezicht uitschelden hoor kuiken !
Dus zeg maar waar je woont komt ik wel eventies langs !
Zolang al die artiesten te weinig geld krijgen van al die organisaties als BREIN BURMA enz.
Koop ik geen CD ik moet wel 25 pleurie betalen en de artiest krijgt maar 50 cent als die het uberhaupt krijgt !
Omdat meneer BURMA een duur kantoorpand heeft en kosten heeft van 1 Miljoen !! per jaar !
Dit is allemaal legaal zeker,software voor 10 euro.
verkopers.marktplaats.nl/13399757
veel succes don quichot !
*gaat ftd opstarten
Tim Kuik is een fascist, maar volgens mij heeft hij daar ook weinig problemen mee.
Ik heb geklikt!!!!!!... wat nu????
Eikel!
(naam en adres bekend bij redaktie)
Het downloaden van internet mag.
lees:
6. Is het auteursrecht online anders dan offline?
Nee, de Auteurswet geeft nu eenmaal een algemene regeling van het auteursrecht en maakt dus geen enkel onderscheid. Wat offline geldt, geldt dus ook online. Zo mag u bijvoorbeeld - onder dezelfde voorwaarden als offline - een privé-kopie (een vorm van verveelvoudigen) maken van werken die op het internet staan. Maar let op: het is niet toegestaan om werken openbaar te maken. Als u bijvoorbeeld muziek ophaalt met een 'peer-to-peer' (of: 'file sharing') programma, dan mag u niet uw bestanden beschikbaar stellen aan anderen. Bij sommige peer-to-peer programma's is het mogelijk om de upload-functie uit te schakelen. Als u dat gedaan heeft, kunt u op een legale manier privé-kopieën maken door materiaal te downloaden.
www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagin...
Toch maar even een protest klik gedaan :D
-weggejorist-
Roer | 16-08-09 | 10:59
Maar er is wel een beperking in de wet opgenomen op dit verbodsrecht: de zogenaamde thuiskopie exceptie. Deze beperking zorgt ervoor dat het maken van een kopie van andersmans werk voor eigen gebruik niet als een inbreuk op het auteursrecht wordt gezien (artikel 16c, eerste lid, Auteurswet; Artikel 10, onderdeel e, Wet op de naburige rechten). Eigen gebruik betekent dat de kopie alleen mag worden gebruikt in een besloten kring en dus niet aan derden ter beschikking mag worden gesteld. De thuiskopie exceptie stelt wel dat er voor de rechthebbende (bijvoorbeeld de maker) een 'billijke vergoeding' moet zijn. Via de thuiskopieheffing op lege DVD's, CD-roms enzovoort wordt in Nederland deze billijke vergoeding via indirecte weg voor de rechthebbende alsnog geind.
Het downloaden van bestanden valt volgens de Nederlandse wetgever over het algemeen onder de thuiskopie exceptie. Maar het uploaden van auteursrechtelijk beschermde werken via internet aan derden wordt over het algemeen wél als een inbreuk op het auteursrecht gezien.
www.mijndigitalewereld.nl/index.php/pa...
Ik koop geen dvd's meer omdat die belachelijke promo van Kuik c.s. mij het kijkplezier al vergalt.
Ik download ze liever.
"Of een homo, dat schijnt helemaal erg te zijn. Nou, ik heb zelf geen problemen met homos."
Nee Tim, je bent een heaumeau.
ja nou gaat meneer tim zorgen dat de muziek industrie elke maand een nieuwe auto kunnen kopen inplaats van 2x per jaar.
madonna verdiende in 2007 $72.000.000 en dat met downloaden die heeft onze zuur verdiende centjes toch niet nodig voor die extra 2 miljoen !?
ach ja het lukt die kleuter toch niet.... meschien door zijn vader misbruikt en op internet gezet (30 jaar later dan he na dat het gebeurt is) daardoor deze woede ??
@ Kuik,
Homo!
Kapitale bedrijven net als marktplaats en ebay durft die zakkewasser niet aan te pakken.
Daar zitten de echte criminelen,daar adverteren mensen met cd`s en dvd`s die notabene zijn gedownload.
Marktplaats is daarmee ook een soort van doorgeefluik voor illegale muziek films en software.
Ebay geeft aan dat ze samenwerken met brein,tja door ze steekpenningen te geven zeker zodat ze die site met rustlaten.
Ook in België is er zo'n zichzelf verrijkende nutteloze auterursrechtenorganisatie: Sabam.
www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?...
zolang van mijn belastingcentjes de dames en heren artiesten gratis reclame mogen maken voor hun verzinsels en hun personalities op radio en televisie en een zeer dik belegde boterham verdienen, blijf ik gratis downloaden.
Watler is niet zo'n pauper die z'n muziek of films zo nodig gratis moet verkrijgen, dus als die torrentmeuk uitgeroeid gaat worden zit ik daar niet mee. Wat ik wel bijzonder irritant vind is dat types als Kuik en EHB menen boven het WWW te staan, en van ons internet een nat(ionaal)net trachten te maken, à la China. Dus als een hobbyist Tim's thuis PC eens grondig wil doorspitten op © waar niet voor betaald is, dan hou ik hem/haar zeker niet tegen. Resultaten naar de internetmedia, s.v.p.
Brein en consorten doen er verstandig aan om ook te werken aan de verlaging van de kostprijs. Als ik MTV Cribs bekijk en dan 1 ferrari minder voor hun riante vrijstaand huis van vele miljoenen zie staan denk ik dat die lui het nog steeds niet slecht hebben ondanks hun geklaag.
En verders is dit gewoon publiciteit van Brein want tegen het downloaden is gewoon niets te doen. The Pirate Bay mag misschien einde oefening zijn, er zijn nog duizenden andere torrentsites op het net te vinden.
Ik eis een grondig onderzoek naar de pc van Tim Kuik, ik wil weten of er illegale downloads opstaan voordat "meneer" dreigt met het afknijpen van internetverbindingen.
Zo'n 70 jaar geleden hadden we een naam voor mensen als Tim (eerste letter is een "N")
En gelukkig kan ik hem nog ongezien de typhus wensen, met dank aan GS.
@Tim
BOE!
Tim Kuik moet bloed peopen laat de muziekindustrie lekker doodvallen met hun 13 in een dozijn kunstmatige r&b shit die ze ons door de strot drukken. Echte artiesten doen het voor de lol.
Ach , Tim samen op de Foto met TPB op Har2009 afgelopen vrijdag... Alles Kan zullen we maar zeggen.. reinoud.van.leeuwen.net/HAR2009/friday...
[kwoot] Het zijn huftertjes die van driehonderd meter afstand een beetje luid staan te roepen dat je een eikel bent. Of een homo, dat schijnt helemaal erg te zijn.[/unkwoot]
Klopt. Tim Kuik is geen homo. En dat afknijpen van de verbinding mag hij op terugkomen; dat is niet het doel van Stiching BREIN, en sancties mogen ze niet uitvoeren, omdat ze daar geen bevoegdheid voor hebben. Wie stuurt die man eens naar de kleuterschool terug, kunnen de kids hem 'pedo' noemen voor de verandering.
Ze hadden beter een hoop met shit op die kop kunnen photoshoppen.
Wordt tijd dat hij zelf eens flink wordt aangepakt.
Want als wij allemaal huftertjes zijn ,nou ik zou hem best eens tegen willen komen.
En ik verzeker hem alvast dat ik niet vanaf 300 meter gaat staan roepen maar er vol in ga
Hier wordt echt een ongelofelijk onrecht aangedaan, waar ik mij dood kan ergeren. Zo'n oude rechter die de ballen snapt van internet/computers wat dan ook; die hier even het torrent-systeem wil gaan platleggen. Daarom leg ik het voor Kuik en die rechters nog eenmaal uit: Torrents zijn NIET illegaal. Voorbeeld; ik maak zelfs soms filmpjes en als ik die wil delen, dan doe ik dat via mininova, omdat dat verreweg de meest directe en veiligste manier is (via torrent kun je downloads ook hervatten etc.)
.
Nog een voorbeeld: op een gegeven moment kwam die Fitna film uit van ome Geert. Die had nooit zo goed over het internet verspreid kunnen worden zonder Torrents. Al die sites (youtube, metacafe, etc.) durfden hun vingers niet te branden om het op de server te zetten, maar zodra hier op geenstijl dat filmpje in torrent-vorm online werd gezet, was het binnen het uur naar 100.000 andere gebruikers gebracht. Dus laat AUB de Peer2Peer-techniek in leven, jullie hebben geen flauw idee wat jullie aan het doen zijn.
Een beetje kunstenaar is blij als zijn werk verspreid wordt dus meneer Kuik moet zijn kop houden. Bovendien, laat hem maar lekker vechten tegen de bierkaai en dweilen met de kraan open, veel succes
Anti links/rechts | 16-08-09 | 11:01
Ik ben voor redelijke prijzen en legaal downloaden en ben het ook niet eens met hoe de entertainmentindustrie werkt.
Maar de hypocrisie van de reaguurders hier doet me denken aan die van linksmensen in de jaren tachtig: selectief moreel verontwaardigd doen (maar altijd in je eigenbelang).
Er zijn gevallen waarin je kinderen worden afgepakt.
Wat valt er allemaal onder "internetverbinding een beetje afknijpen zodat ze een tijdje niet kunnen downloaden"? Dat de verplichte patch van die online game er ook niet meer doorheen komt en/of we met 4600+ ms latency mogen spelen? Alleen omdat ik een elke week een aflevering van een anime download die hier nooit van z'n leven uitgezonden en al helemaal niet verkocht zal worden. Bah, enge figuren.
Mevr Kuik is aan het dweilen met de kraan open.
En ze weet het.
TrudT.
Wat is er mis met downloaden dan? Behalve software (die jongens van de software lobby hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat je niet mag reverse engineren) is dat niet strafbaar, ik maak gewoon kopie voor eigen oefening, studie of gebruik en dat maakt geen flikker uit of die uit illegale bron komt of dat ik zelf het orgineel heb.
Toedelodokie.
Van een lege dvd R gaat zo'n 55 euro cent kopieer belasting naar ....... wie ??
Dvd recorden 25 euro naar wie????
ENZ enz enz .
Als er niet word gedownload zou je ook geen schijfjes verkopen.
Ach, deze zin verklaard alles; heb altijd gezegd: als ik ga rentenieren, wil ik dit baantje erbij."
Een baantje van niks dus voor een nitwit.
Die gast moet doen wat die niet laten kan. Zal mij aan m'n zak roesten. Als ik af en toe een DVD, software of een CD download, dan doe ik dat gewoon. En als hij m'n internetverbinding verneukt, dan doe ik het wel met de wireless connectie van de buren. Of gaat hij die dan ook knijpen?
Laat de man lullen. Zelfs al zou hij er in slagen het hele torrentgedoe in NL de nek om te draaien, dan nog loopt hij achter de feiten aan. Er zij ondertussen tig andere wegen om datgene buit te maken wat je graag hebt op het net. En het net afschaffen kan hij toch niet.
@ Ronman2k | 16-08-09 | 11:00
.
Krant? Wat is dat?
Roer | 16-08-09 | 10:59
Juist; illegaal films etc. downloaden is stelen. Daar ben ik het mee eens. Maar vroeger werden ook die kopieercriminelen met 20 videorecorders op de zolderkamer aangepakt, dan moeten ze dat nu ook doen. Gewoon 5 euro boete voor iedere gedownloade film en Mininova running houden. Gaat de filmindustrie er nog een aardig centje aan verdienen!
Uitspraak van Hans Dulfer; iedereen moet lekker veel muziek downloaden, de enigen die namelijk verdienen aan de verkoop van geluidsdragers zijn de platenmaatschapijen en dus niet de artiest.
haha ik wist gewoon dat Geenstijl hier een bericht over ging posten toen ik de krant net doorbladerde :-)
Geachte meneer Kuik,
U moet wel een enorme digibeet zijn, aangezien u Mininova wil gaan verbieden. Mininova is slechts een programma waarmee bestanden verspreid worden. Met het apparaat genaamd de videorecorder werden vroeger regelmatig films verspreid: toen hebben we toch ook niet de gehele videorecorder verboden? Als er terroristen in het vliegtuig naar Europa komen, dan gaan we toch ook niet de vliegtuigen verbieden?
Meneer de voorzitter, ik concludeer dat dhr. Kuik knettergek is...
Als het aan Tim ligt worden morgen nog alle lege cd´s uit de schappen genomen.
Stop al die gelden die nu naar dat nutteloze BREIN gaan in een fonds dat de bioscoop en films in de losse verkoop goedkoper maakt. Moet je eens opletten hoeveel beter het dan zal gaan, maar nee, Jan Lul moet weer bloeden. Stel je eens voor die arme arme entertainmentindustrie eens iets minder gaat verdienen.
Timmahhh!
Maar ehm illegaal donloaden is toch stelen?
Veel mensen hier zijn altijd boos op zakkenvullers en dan doen ze het zelf ook en dan wordt de handhaver aangepakt??
Ik ben geen heiligie, maar zeker niet hypocriet.
Ik vind niet dat hij hele vreemde dingen zegt.
Homo!
Hop naar Noord Korea jij, oude censuur boer.
NSB'er!
en wie pakt zijn bovenkamer verbinding af???
Oops! Klik ik toch...
Nare man met z'n moraal ridder gedoe.
REAGEER OOK