
Rrright. Iedereen heeft hem inmiddels gezien: De
mieterse viral (geen Hyves? klik
HIER) op Hyves waarbij een dubieus Russisch onderzoeksteam onder leiding van ene Stanislav binnen mum van tijd allerhande informatie uit je eigen profiel op het scherm tovert. De campagne komt uit de koker van reclamebureau N=5 en is uiteraard in opdracht van Minster van Justitie Ernst Hirsch Ballin en zijn kruistocht tegen internet gemaakt. In aansluiting op die uiterst truttige
Postbus 51-spotjes op de televee. En eerlijk is eerlijk: Een hoop mensen tuinde met open ogen in de sneaky YouTube-interface. Zelfs onze G-unite meldde zich vanmiddag ontredderd op de GS Compound:
"Ze hebben me boys. Tot ziens. Ik ga zelfmoord plegen." Zo'n vaart is het niet gelopen. Het betreft hier namelijk slechts een
truukje waarbij de gegevens van Hyves via de servers van Stanislav op uw scherm belanden. En hier zit hem nu net het probleem. Er ontbreekt namelijk een fatsoenlijke privacy-statement rondom deze social viral. Wie garandeert u dat geen enkele database op ha.stanislav.nl uw favoriete kledingmerk opslaat? Gegevens die u in de privacy van uw profiel voor iedereen heeft afgeschermd (ingesteld op: Zichtbaar voor niemand) verschijnen namelijk alsnog doodleuk op de flap-over van Stanislav. En wat dacht u van
DEZE loze belofte? Hyves geeft een derde commerciële partij toegang tot gegevens die Hyves-gebruikers zelf al hebben afgeschermd. En deze campagne moet uw privacy bevorderen? FAIL!
Reaguursels
Inloggenik vind 'm leuk.
en wie niet doorheeft dat het een viral is... ach ja, wat zal ik zeggen....
wha ha Stanislav vind mij niet hij denkt dat ik in Nederland woon maar ik woon in Slowakije.
Filmpje +1
Hyves -1
Zeer knap gedaan.
Complimentje voor Reclamebureau N=5.
Ik heb 'm ook gehad, best origineel verzonnen die reclame. Marketing komt veel terug in mijn studie, ik denk dat deze reclame, inclusief de privacyschending, wel bruikbaar zou kunnen zijn.
het is wel een leuke. Privacy schending = fail
Voor diegene die geen Hyves hebben, hier is wat je ziet:
www.youtube.com/watch?v=9M4mloxC6pI
en nee het is niet mijn profiel. :P
Filmpje doet bij mij niet wat ie moet doen. FAIL.
Is het wel Russisch? Ik heb het even aan een Rus laten horen, maar die zei dat het geen Russisch (of Pools) was en eerder klinkt als een West-Slavische taal. Sloveens of Servisch of iets dergelijks.
Je kan toch ook niet verwachten dat de gluiperigste vijand van de burgerrechten een serieuze campagne over privacy schending opzet. Alleen een nieuwe test van die enge HB om nog meer over dat vervelende stemvee te weten te komen.
Daarom doe ik ook niet aan Hyves en al die andere kansloze sites
@ luie donder
het is blijkbaar niets voor niets dat je een zwitsal kopf hebt achter je naam !
Ik zou zeggen koop het boek internet voor dummies !
Dat NSBen blijft er in zitten bij die van Tonningen...
Goed gemaakt, dat zeker. Maar wel FAIL!
@luie donder:
Hopeloos ja.... Dit is gepost op 13-08 en die op nu.nl en nrcnext op 14-08... :D
oh maareh... jullie zijn hopeloos achterhaalt. Dit was namelijk al op vrijdag door NRC Next gespot:
www.nu.nl/internet/2059801/hirsch-ball...
dode boom is dan wel traag, gaat nog steeds wel met de eer lopen strijken. Doe die lui bij nu.nl eens een kalender opsturen ofzeau?
-edit: Wat. Ben. Jij. Dom. -
Je ziet alleen je profielfoto die iedereen ziet en je naam?...
Voor de rest zie je niets. Dus keine Problem
ik stond er ook tussen balen dat die weg is nu grrr
voor den duidelijkheid (en het is al eerder gemeld) dit gebeuren kan alleen JIJ zien, andere mensen kunnen jouw info niet zien, uitgezonderd als je je hele hyves profiel open hebt staan voor iedereen en alles natuurlijk.
Wat nou FAIL? dit is gewoon een geinige gadget die het alleen doet als je inlogt op hyves want hij haalt de info uit je eigen sessie...
Je wil niet weten hoeveel mensen er zo verschrikkelijk dom met hun info op internet omgaan.. vidn het wel een geinige aktie..
Laat het maar menig hartaanval veroozaken bij die Domme +31 bewoners die iedereen en alles op internet gezet hebben...
wat moet ik zien dan ? een balk die al 10min aan 't laden is...
Jazeker... privacy-schending, maar wel een oerkomische!! Ik vond hem erg leuk.
@Artwido | 14-08-09 | 05:12
LEZEN!
Het gaat er hier om dat een reclamebureau in opdracht van de overheid ook achter beveiligde delen van hyvers kan komen! Sommige hyvers hebben bepaalde delen van hun hyve-pagina 'private' gezet, zodat niet iedere janboerenlul alle foto's of zo kan zien. Maar in dit filmpje wordt wel degelijk gebruik gemaakt van die foto's.
Nou dondert het niet dat jij de enige bent die het ziet, maar het dondert wel dat een reclamebureau schijnbaar zich toegang tot de gegevens van Hyves kan verlenen, om de foto's te benaderen die ze dan weer in het .swf-filmpje verwerken.
Kortom; een hyver kan jouw privé-fotocollectie niet zien, maar een reclamebureau kan ze wel (alleen voor jou) verwerken in een sw-movie. Is dit nou privacy-schending of niet... that's the question.
Sommige hier zijn echt zo dom dat ze denken dat door dit filmpje anderen jou gegevens ook kunnen zien.
Wat dat betreft is deze viral echt helemaal goed gelukt.
Die pagina is geinig
-weggejorist-
@Dobermann | 13-08-09 | 23:26
er is een optie om je pagina maar voor een beperkt aantal mensen te laten zien.. zodat niet iedereen het kan zien, maar door deze 'reclame' is het duidelijk dat toch iedereen het kan zien dus het is gewoon een slechte beveiliging en daar gaat het hier om
Vind dit soort marketing een stuk minder irritant en misschien wel leuk dan die vervuiling op mijn tv beeldscherm...
Mijn wachtwoord is Esther67.... gaaaap
@misswhateverdude (23:09)
Wat is dát nou toch voor een nep-excuus ? ?
Zeg dan dat u niet geylt op goddellijke adonissen . . .
Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben ! !
poep
ha... wel leuk gemaakt:) en trouwens, wat willen ze van hyves afhalen dan? je leeftijd? je muzieksmaak?
Dus je vertelt iets over jezelf op een website. Om dat aan andere mensen te kunnen laten lezen. En nou kunnen mensen het lezen en zou het ineens privacy schenden? Je bent toch zelf verantwoordeloos voor wat je publiek maakt?
'poepsite' en 'Overheid'; leer typen!
'lijkt je schoonmoeder wel' @ fctwente logo... fail!! maar verder wel lijpe reclame :P enjah die vage poepsites kan bij je gegevens... maar zal me niks verbazen als de verheid zomaar in de volledige database van hyves kan komen ;) heb toch niks boeiends op mn profiel
@ red ben ik wat berichten kwijt? of ligt da aa mij ?rare server.
drs. G. Flater | 13-08-09 | 22:59
nope ben nie meer vrijgezel zeggen ze dan.
Jaap de Paap | 13-08-09 | 23:01
What?
Omg wil best stoeien met de server ma wil wel weten met wie;p
O en de Nederlandse overheid overweegt om de bankgegevens van alle Nederlanders vrij te geven aan de Amerikaanse overheid.
Maar denk om jouw privacy ok?
Whahahahahaha....
Nog nooit een goed reden gevonden om mij op Hyves te begeven.
Alleen de naam al.
Overigens op Marketing Facts en interessante discussie. Een aantal mensen vindt het aantasting van de privacy door Hyves en onderbouwt dat met een technische uitleg. Heel mooi, V(err)adertje Staat en Hyves hebben waarschijnlijk een probleem, mag hopen dat het tot en proces en veroordeling komt.
Hierboven valt de naam "Raymond".
Wie is dat nou weer, de e.o.a. BN-er?
Ach, laat ook maar zitten!
Ave, Evocatus
dit zal volgens mij alleen maar erger worden, ik ben allang blij dat ik mijn ware identiteit nooit op internet gebruikt heb. zelfs geenstijl weet niet wie ik nou eigenlijk ben. en dat wil ik wel zo houden
Helaas krijgen hyvertenties onbeperkt toegang tot de gegevens...
Mààr ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n goede reclame gezien... Heel goed gedaan, verdient zeker iets!
Ding dong.
Pa, het is voor jouw!
Hij doet het niet eens.
@52ciab
ooit van frames gehoord puistekop?
Je-Zus Redde | 13-08-09 | 21:48
Red jij jezelf eens, heb je harder nodig.
Je-Zus Redde | 13-08-09 | 21:48
Huh? Een bericht op haar vaste telefoon dat Raymond ideale schoonzoon was? Leg is uit, wil je.
Iwmac | 13-08-09 | 21:40
Geloof zelfs dat er bijna evenveel nepprofielen dan echte profielen zijn.
@ de huisregel
Bent u nou moderator of niet? U staat niet hier www.geenstijl.nl/contact.html maar toch.
@Je-Zus redde. check de voorwaarden van facebook maar eens. minder netjes dan je zou denken. niet gek kijken als straks je foto's van facebook in een banner staan :-)
hyves, facebook etc. hoe je er zelf mee omgaat dat is key. ik zou dus nooit m'n mobiele nummer op zo'n site zetten.
Fluffy Bunny
Vertel jij hebt er verstand van is me profiel nou online te bekijken of nie?
Hyves is een heel onveilige site. Facebook is daarbij vergeleken een nette site. Werkelijk alles wordt doorverkocht. Laatst ontving mijn schoonmoeder een hyves bericht op haar vaste telefoon, verzonden door Raymond. Dat hij zelf toch zo'n ideale schoonzoon was en bla bla
macflipper | 13-08-09 | 20:00 heeft gewoon gelijk.
Dit is hetzelfde als schrikken wanneer een postbode een brief in je bus stopt met jouw naam er op. Maar het concept, en vooral en ver bovenal de uitwerking mag een dikke compliment krijgen. Gouden Loekie, of een Gouden Beer of zo...
volgens mij is het schenden van privacy een hoax. Immers Hyves is nooit zo dom om de database open te zetten (integenstelling tot andere instanties 06...) daar zijn ze heel streng in.
Om de viral te kunnen bekijken moet je zelf ingelogd zijn op hyves. En de swf van de applicatie draait ook op die server anders kunnen de gegevens niet getoond worden. Alles bij elkaar een mooie campagne en is het rumoer er omheen best vermakelijk. Nog net niet het NOS journaal gehaald :)
Hyves? Bestaat dat nog dan? Normalen zijn daar al lang weg hoor.
Hé, jammer die account censurering. Jullie denken ook aan alles. Verder denk ik dat dit topic niet bijdraagt aan de veiligheid van je (beschermde) gegevens van Hyves.
@Elisabeth 2 |13-08-09 | 21:25
Knipoogt terug.
Frau Antje | 13-08-09 | 21:07
Grijnst vriendelijk.
Iemand opgevallen dat ze wel een leuke Youtube stijl nemen, maar het filmpje niet vooruit of achteruit te spoelen is? FAIL.
rotterdammeraanzee | 13-08-09 | 20:57
Je kan ook eens een flinke wandeling maken in korte broek en op sandalen.
Maar waarom zou je?
Even vraagje dus is me profiel nu openbaar of nie?
Ik vind m geniaal, en ik heb al een paar (schrik)reacties vernomen heheh
@ Elisabeth2 |13-08-09 | 21:04
Dank, dank. U heeft ook alles in de gaten.
Frau Antje | 13-08-09 | 20:56
U bent in NL. Misschien even de tabletjes tegen Alzheimer innemen.
@ rotterdammeraanzee | 13-08-09 | 20:57
Rotterdammer aan zee, dat zal wel lekker zeiken op het feit dat het water daar zo nat is zijn... hahaa... hey maar wat maakt het uit dat Hyves ingeschreven is bij het CPB eigenlijk? Al zijn ze ingeschreven bij de FARC, feit blijft dat het zo ongeveer de zieligste humor ooit verspreid onder miljoenen nederlanders...
Jawoor! Ze zijn weer allemaal losgelaten. Daar zal je ze hebben, de techneutjes.
Zucht. Dit wordt weer een acnépuistenkoppenzwitsal avond. Techno speak en elkaar de loef afsteken met virtuele fratselogie. Hyves? Das engels voor korf. Korfballen is een gevaarlijke sport. Sumoworstelen ook. Daar wordt je dik van.
ei?????
Brusselmans moet zijn werk beter doen, hyves is nl gewoon ingeschreven bij het College bescherming persoonsgegevens (CBP) onder nummer 1328365. Je kunt ook onder de naam Startphone Limited zoeken en ook dan vindt je de inschrijving op www.cbpweb.nl
Hihi GeenSteil een antwoord bij 2 voor twaalf
Definitief toegetreden tot het establishment is.
Domibeau... es sollte uns zu Denken geben.
Tja de naam wachelkachel zegt wel voldoende he, CDA-humor zal bij u zo te zien wel aanslaan :-)
Ha, maar weinig hier hebben kennelijk hyves, daar zijn de meeste reaguurders te sociaal voor. Toch raar dat zodra er een lekker wijf of een tokkie op GS of dumpert komt iedereen naar de hyves vraagt/gaat zoeken.
Kan zijn, ik vind m briljant... goede manier om die waarschuwing uit te dragen... want laat het vooral wel zo zijn dat zeker Geenstijl wel aantoont hoe belangrijk het is om je online accounts af te schermen
-weggejorist-
Oh God ik krijg weer koude flashback-rillingen bij Raymond - huppeltrutje - Hyves die weer zo'n spam berichtje stuurt waarin ' ie experimenteerd met humor-voor-bejaarde-plattelandsvrouwen wanneer ie weer een extra ' hippe' gadget heeft laten toevoegen waarmee je 'wowwee' nu ook online je reet kunt afvegen. . Een volk krijgt de netwerk-site die het verdiend zullen we maar zeggen
@ DrieNationaliteiten: macflipper zit er echt niet veel naast hoor.
Het flashfilmpje haalt de gegevens van de hyves database.
Flash en php gaat prima samen hoor.
Elisabeth2 | 13-08-09 | 20:41
P'cies.
De gedachte dat je opa en oma het nog doen is funest.
-weggejorist en opgerot-
Teun van het Tuinpad | 13-08-09 | 20:25
Ja als opa's en oma's het ook al gaan doen dan is de lol er er snel vanaf.
Een groot musicus is heen gegaan
www.hln.be/hln/nl/946/Muziek/article/d...
Hahah grappig, bij mij hing rutger aan dat bord :P
waarom zet je niet-openbare gegevens überhaupt op hyves? en waarom zet je iets wat niemand mag zien online? om het vervolgens af te kunnen schermen?
vragen vragen
Elisabeth2 | 13-08-09 | 19:53
Het is dat jij 't bent..
Trouwens dat Hyves krijgt wel klappen de laatste tijd.
Jongeren die afhaken omdat pappa en mamma ook een Hyves hebben
Opa's die ook gaat Hyven.
En nu dit.
Dag Hyves, dag Hype.
Ik vond het een prachtig gemaakte reclame...+1
*sloopt oude sloten uit deur en plaatst nieuwe met politiekeurmerk!!*
ben blij dat ik geen hyves heb.
Elisabeth2 | 13-08-09 | 19:56
Ja maar zodra iedereen op me hyves gaat kijken gaat ie weg roddels of nie.
@macflipper | 13-08-09 | 20:00
Als je de comments had gelezen had je gezien dat je peop praat.
Komt er nog een ander topic of is het Domibeau voor de puisterige ICT achterban?
Zo dat ziet er nice uit :)
Iemand een tutorial hoe je zoiets als dit in flash kan maken? :P
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar technisch gezien, denk ik dat de applicatie dan wel de flashmovie gewoon draait op je eigen pc. Die haalt ook de gegevens uit je profiel, je bent tenslotte op je pc ingelogd.
Dus de player download gewoon de data uit je profiel naar je eigen pc en voegt het daar samen met het originele filmpje. Dus ik denk niet dat de gegevens eerst naar een externe server worden gestuurd.
Ik vind het geniaal gemaakt in elk geval.
misswhateverdude | 13-08-09 | 19:41
Das ook weer zo, wat is een wereld zonder roddels. Ben er zelf ook heel goed in.
Teun van het Tuinpad | 13-08-09 | 19:40
Sorry, lieverd, maar kon het niet laten je te plagen.
zal me allemaal aan m'n reet jeuken, met hijfs ben je sowieso sociaal gehandicapt.
Artwido | 13-08-09 | 19:42
Zie screenshots van: jorgenhorstink | 13-08-09 | 18:53
Die data komt inderdaad van Hyves. Maar is wel (tijdelijk?) aanwezig op de server van het reclamebureau (ha.stanislav.nl)
Neon | 13-08-09 | 19:43
I agree with that, dit is knap gemaakt..
En dat was geen grap overigens. Melden! Nu!
Filmpje fail @ leeg profiel :-)
+1 voor Rutger ... just cause!
Knap filmpje. Echt knap. Dat gezeik over privacy op Hyves kan me aan mijn kont roesten. Dan moet je er maar gewoon niks opzetten. Maar dit is echt netjes gemaakt.
Mensen die nu gaan roepen dat dat niks voorstelt, moeten mij direct mailen. Ik heb werk voor je.
Valt me tegen van GS-redactie... Het reclamebureau krijgt helemaal geen gegevens van hyves. Het is en flashfilmpje waar data uit de database van hyves word opgehaald. Dus als je het filmpje opstart dan ben jezelf de enige die het filmpje met jouw gegevens/foto's ziet.
Elisabeth2 | 13-08-09 | 19:34
Ja, de mijne ook die hebben mijn telefoon nr maar het zijn de vrienden die graag je vriend willen zijn met wie ik niet per se veel te vertelen heb maar die wel altijd goed zijn voor roddels over die zogenaamde vrienden. Je moet tenslotte wel bijblijven toch?
Ik begrijp van dit artikel echt HELEMAAL NIETS!!
@ Els
Potverdrie, dat doe ik dus ook niet meer.
;)
necrosis | 13-08-09 | 18:42
Kijk volgende week maar even in de krant van de ochtendploeg.
Hyves... geen idee :-S
Schokkend hoor die privacy schending! Ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem dat vreemden van mij weten dat ik een man van 24 ben uit Lutjebroek met 82 hyves vrienden en een vriendin die op iemands schoonmoeder lijkt. Dat ze mijn foto's uitprinten zie ik als een eer.
SIDN leert me dat hyves.nl en stanislav.nl verschillende houders hebben en dat mijn gegevens dus per definitie door een 3e partij heen geleid zijn. Dit is niet confirm de afspraken die ik hierover met hyves heb en is daarom een schending van deze overeenkomst, ongeacht wat die 3e partij met de verzamelde gegevens doet. Schrijnend dat het nou juist de overheid is die opdracht geeft hiervoor.
Overheden die langzaam inzien dat ze door het internet grip (lees geld) verliezen en krampachtig proberen een dam rond de zee te bouwen.
Zorg liever dat ik behoorlijk aangifte kan doen van een scam, zoals me in 2004 al eens overkomen is en waarmee ik van kast naar muur gestuurd ben. Breng je eigen mensen eens op nivo zodat ze weten waar je het over hebt en je niet aan zitten te gapen alsof je van een andere planeet komt. Ga eens actief achter de botnets aan. Alles beter dan simpele hyves gebruikertjes angst aanjagen met boze russen die achter hun gegevens aan zouden zitten. De boodschap die ik nu krijg is dat Hyves een onbetrouwbaar zooitje is die als het ze zo uitkomt best bereid is mijn gegevens te verkwanselen. Iets met "ze zitten in het achterhuis" komt in me op.
misswhateverdude | 13-08-09 | 19:01
Toen ik iemand eens vroeg wat je nu precies aan Hyves hebt, antwoordde hij dat je vrienden je zo kunnen vinden. Raar. Zonder Hyves weten mijn vrienden me echt wel te vinden.
Nog een reden om mijn account op te zeggen. Onveilige commerciële bagger rotzooi.
Als ze bijstandskoning nu maar niet te pakken krijgen.
Hoezo fail? Dit toont toch precies aan hoe onveilig social networking is? Hyves bepaalt wat er met je gegevens gebeurt, niet jij. Het naleven van afspraken of een privacy statement kun je verder ook niet controleren. Gegevens online = gegevens openbaar. Dat wordt met deze viral duidelijk gemaakt. Missie geslaagd.
@ jorgenhorstink
Laat maar. In de html-bron natuurlijk.
bijvoorbeeld: 94.100.118.73/609300001-609350000/609306701-609306800/609306780_14_yl3V.jpeg
@ jorgenhorstink | 13-08-09 | 18:54
Waar vind je die foto locaties als je op hyves zit?
@Fluffy Bunny | 13-08-09 | 19:09: Ah, op die manier. Nu snap ik het helemaal, bedankt. *liegt*
@Fluffy Bunny | 13-08-09 | 19:09
Nogmaals: ik de-compile geen flash-files. Ik ben goedverdoemme al 12 jaar programmeur, dus ik weet ook wel dat je weinig hebt aan een gede-compiled flash-bestand. Ze haaden de xml bestanden overigens ook gecodeerd kunnen verzenden, dan waren we er niet achter gekomen.
Fluffy Bunny,
Ik was degene die de SWF decompileerde om te kijken welke calls gemaakt worden. Natuurlijk is het een php bestand die iets uitvoert, maar ik wou gewoon achterhalen welke informatie nou *exact* naar die server gestuurd wordt.
De conclusie is dan ook dat het semi-onschuldig is (in dit geval), maar het maakt wel even heel duidelijk dat men bij Hyves het niet zo op heeft met de privacy als ze dollartekens zien. Natuurlijk moet hun schoorsteen.hyves.nl ook roken, maar toch krijg ik hier een nare bijsmaak van.
Tyfus hyves. Wist het wel. Heb dus net op tijd in 2008 mn profiel gewist. Moet je ook eens proberen. Is bijna godsonmogelijk. Ik ben een aardige nerd maar ik vond het niet. Had een helpdesk nodig om het te vinden.
Niet bepaald wereldschokkend dit. Het lijkt me logisch dat je zaken die je liever voor jezelf houdt beter niet op internet zet. Maar voor Ernst Ballon is het misschien (lees: waarschijnlijk) nieuw. Heeft ie zelf eigenlijk een Hyvesprofiel?
@Fleauxe | 13-08-09 | 18:53
Jij hebt ook wel deels gelijk. Ik heb ook een aantal applicaties geschreven en ik moet zeggen dat er wel mogelijkheden zijn om data van Hyves te gebruiken. (zie voor een juiste implementatie bijvoorbeeld: hyveaap.nl/demoapps/). Echter is dat nooit zo makkelijk geweest als dat hier bij dat filmpje in zijn werk gaat.
Technisch gelul: De token (die je normaal vanaf ha.stanislav.nl moet aanvragen) wordt automatisch in het iframe meegegeven. Wil je dit met een Hyves-widget doen (waar het mij in eerste instantie op leek), dan zijn hier wel mogelijkheden mee. Echter werkt dat niet als 't weer op een andere server staat.
@DrieNationaliteiten,
Je kunt die flash files wel gaan decompilen. Maar daar heb je niets aan. PHP-files maakt de call naar Hyves de API, flash maakt een call naar een XML-bestand. Wat er in die PHP-bestanden staat kunnen wij alleen maar gokken. Ik zie dat ze wel gebruik maken van deze Hyves API: hyves.doyourthing.nl/
Resumé:
Staat die server bij Hyves intern dan is er niets aan de hand. Staat hij extern, dan zou het prettig zijn als Mr. Hyves-API Yme Bosma hier snel een eind aan maakt want ik word schijtziek van al die restricties op Hyves. Het is dan ook zeker niet gepast dat Hyves voor de eerste de beste campagne van de overheid de hele toko open gaat gooien.
Volgens dat ding lijkt Rutger op mijn schoonmoeder... lol
@DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 19:00: Niet nodig, begreep er alleen geen snars meer van.
Zo, ze komen bij mij de hele tijd niet verder dan mijn sekse. Poeh, ik word bang.
Off topic: lekker lomp om Stephen Hawking verkeerd te spellen in de poll
Hyves zuigt idd zwaar het is alleen erg gemakkelijk als je niks wil terug sturen doe je net alsof je het niet gelezen hebt.
@Fleauxe | 13-08-09 | 18:54
Je hebt helemaal gelijk, mijn nederige excuses.
Mooi gemaakt, alleen zijn ze volgens mij nu met de auto op weg naar de verkeerde Willemstad. *Doet nog een biertje onder de palmbomen*.
Pffff, beetje hypocriet!
Sinds wanneer maakt GS zich zo druk om privacy...?!
Leuk detail nog, als je zo'n foto locatie neemt, dan zie je op het eind staan: _2_, Als je in plaats van de _2_ een _5_ of een _6_ neer zet, dan zie je de foto in volle grootte...
Nog zo'n lekker technisch hoogstandje van Hyves. Altijd leuk als je een foto alleen in het klein kan zien: even de URL kopieren, een _5_ van maken, en klaar is Kees.
@DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:49: Enfin, de strekking van het verhaal klopt dus wel. *boek in open haard flikkert*
Ik vind hem geweldig!
Komt ie dan,
Aangezien ik toch de enige op geenstijl ben die zijn echte naam gebruikt, hoef ik ook niet panisch te doen over hetgeen wat ik online plemp :P
Komt ie:
img195.imageshack.us/i/picture2akg.png...
img91.imageshack.us/i/picture3yss.png/...
img181.imageshack.us/i/picture4qlu.png...
img181.imageshack.us/i/picture5t.png/
De conclusie, het valt relatief mee, maar het is wel be-lach-lijk!
@DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:46: Aha, je wou even pochen met je kennis. Toch blijf ik er bij dat het artikel de zaak niet simpeler voorstelt dan ze is. Openen filmpje=risico opslag gegevens door derde partij. Dat klopt toch? Volgens mij heeft Brusselmans geen verhandeling gehouden over hoe het technisch gezien allemaal werkt, jij bent degene die het onnodig moeilijk maakt.
*overheidsvirals voor Dummies uit de kast trekt*
volgensmij gebruik ik nog web 1.0, zag namelijk geen ene flikker in dat kut filmpje.
Nu doet hij het wel. Ik vind em leuk. Goed gevonden en grappig om je foto's terug terug te zien. Alleen hoop ik dat niks opgeslagen wordt.
Allebei, ja.
Ik neuk al mijn hyves vriendinnen.
necrosis | 13-08-09 | 18:42
Ik hoop dat ik hier niet grens(ban)overschrijdend mee bezig ben, maar in het kader van het topic past het wel lijkt me. Niets is geheim.
www.teunstuinposters.nl/
@Fleauxe | 13-08-09 | 18:44
Ter verduidelijking, dit kun je ook doen zonder gegevens aan stanislav zelf te geven, maar door het xml-bestand door de flashapp. te laten ophalen van een hyves-server. De informatie komt dan alleen in handen van de gebruiker zelf. Maar omdat hier dus nog een stap tussen zit is het waarschijnlijk privacyschending.
@Fleauxe
Daar begint het wel steeds meer op te lijken ja. Het is alleen niet zo simpel als in het bericht wordt gesteld. M.a.w. aanpakken die handel ;-)
nou ik zie dus helemaal niks he, balen man, dacht ik eindelijk wereldwijde roem te hebben, niks, nakkes, nada, prutsers!
Okey, dan nu de ultieme proef op de som: wat levert get_person.php op? Plaatje komt zo...
Zat in spanning te wachten wat ze over mij wisten. NIKSNIE POLSKI
@DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:33: Ik weet he-le-maal niets van deze materie, dus ik ga niemand iets uitleggen. Verder begrijp ik je punt niet, het is toch gewoonweg een feit dat Hyves toegang verschaft tot gebruikers info (al dan niet 'afgesloten') aan een derde partij?
@jorgenhorstink | 13-08-09 | 18:37
Dat ziet er inderdaad niet heel fris uit.
@ DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:37
Leuke vakantiepica's!
Is G-Unite alweer een beetje bijgekomen, mijn meest favoriete man van de HELE internetz.
@Elisabeth2 18:26
Heb je een linkje, ik heb de poster gemist.
@Teun van het Tuinpad
Krijgen we nu eindelijk landelijke wedstrijden BKK smijten?
En Hyves is voor sukkels, ik heb geen "wannabee" vrienden nodig, die kom ik tegen in het het echte leven, niet vanachter een pc.
@jorgenhorstink | 13-08-09 | 18:38
Ik decompileer geen SWF'jes, maar scan het internetverkeer, daar zitten ook xml's tussen. Ik zit op Curacao, dus maak je geen zorgen, geen ontwikkelaar van KONG.
Als die Russen je zoeken vinden ze je toch wel, met of zonder hyves.
Goh, DrieNationaliteiten
OF jij bent ook heel rap met SWF-jes decompileren, OF jij bent gewoon een van de makers en zit hier te downplayen...
-edit: 2 zielen 1 gedachte -
Fuck man, ze sturen al onze vrienden op naar die server :(
img218.imageshack.us/img218/1451/pictu...
Oops kan de vorige comment weggejorist worden. N00b alert
ik heb ook hyves, oezbekistanlover.hyves.net/
-weggejorist-
@Fleauxe | 13-08-09 | 18:19
Mee eens. Maar ga jij aan alle mensen die die viral bekijken uitleggen hoe dat ding precies werkt? Welke servers er voor welke doeleinden worden gebruikt en hoe het proces eruit ziet om erachter te komen wie je bent? Dat is juist het idee van een viral.
www.hyves.nl/hyvertising/?tryvertising...
Briljant gemaakt!
Je moet eerst inloggen en dan pas kun je foto's van jezelf in het filmpje zien. Het is dus mijns inziens allemaal privacy-veilig. Het zit achter een password.
-edit: hele hele diepe zucht.. -
Mijn god, ben de SWF aan het decompileren, en kom tot een schikbarende conclusie. Het lijkt erop alsof al je vrienden opgestuurd worden naar de server van stanislav. Straks meer...
tismaareenmening | 13-08-09 | 18:28
Hyvesaccountje aanmaken en de viral ingelogd bekijken. Dan heb je ondertiteling..
volgens mij zit er in dat filmpje een endless loop, ik begrijp de clou niet, maar dat heeft ook te maken met mijn beperkte kennis van steenkoolrussisch...
Teun van het Tuinpad | 13-08-09 | 17:57
Zeau, ik zag je gisteren nog met je teunstuinsposters op De Telegraaf staan (ze zijn wel errug mooi hoor).
'T werkt niet meer op hyves. Bij mij krijg ik iig een foutmelding.
haha vind t geniaal
@jorgenhorstink | 13-08-09 | 18:18
Klopt. Ik ben echter wel een range tegengekomen in de 85.*.*.*
Maar het lijkt er inderdaad op dat het waarschijnlijk een tijdelijk hostingcontract betreft. Waarmee niet is gezegd dat het niet hyves ie geweest die dat ding heeft besteld ...
Ok, ok, ze hebben genoeg aandacht. Next.
Haha; die Stanislav-server ligt te roken... het is ook altijd wat met die Russische apparatuur!
Ach meisjes, niet snotteren, het kan alleen als u ingelogd bent op uw hyves....
Ken me niet voorstellen dat mijn buurvrouw mijn foto ziet verschijnen.
@DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:13: Aha, niet uitgesloten. Maar dat geeft dan toch ruimte voor de suggestie die Brusselmans opwerpt. Wie precies welke informatie ter beschikking stelt en krijgt is niet geheel duidelijk. Wat we wel weten is dat 'een stukje software', afkomstig van de anti-downloadmaffia je profiel gebruikt ook al geef je daar geen toestemming voor. Maakt de software een kopie van het profiel? Wij weten het niet, en dat is niet chique van Hyves.
DrieNationaliteiten: het IP adres van ha.stanislav.nl hoort bij het top level domein: hosting-concepts.nl. Lijkt me sterk dat het een hyves server is, want de hele hyves IP range levert geen resultaten op bij een reverse DNS lookup...
CoJoNes | 13-08-09 | 17:44
Inderdaad, hyves doet er alles aan om je privacy af te nemen. Onder andere door functies alleen voor mensen die hun hele profiel open hebben staan toegankelijk te maken, maar dat is ook het succes van hyves.
Leuk. Eerst het non-hyves filmpje gekeken, toen maar even een fakeprofieltje op naam van m'n ex aangemaakt. Dan issie via Hyves best leuk.
DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:13
Niet iedereen die de hele dag achter het internet zit weet ook hoe het werkt, mkay? never overestimate your audience. Maar vertel...
Kafka in de polder. Hoe komt het toch dat je hart hiervan altijd drie keer zo hard gaat kloppen. Krijgt Kafka toch nog gelijk. Ieder mens is schuldig op het moment dat hij of zij beschuldigd wordt.
En het is overigens NTA ;-)
DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:00
nee, dat doet hij niet...
@Fleauxu
www.stanislav.nl ip = 213.239.174.125
ha.stanislav.nl ip = 89.255.10.36
www.hyves.nl ip = 94.100.119.1, maar ik weet dat dat enkele maanden geleden in de 85. range zat. Dat het dus een server van hyves is (waar de info vandaan kot), is niet uitgesloten.
-edit: ok geen n00b maar dit zegt dus ook niks -
Als men zich met naam en toenaam op dat soort sites etaleert ...
dan moet je wel een doorgeragd klootvieaultje zijn.
beta.wieowie.nl/
Je kan zeggen wat je wil; maar dit is een BIJZONDER effectieve campagne van Ministerie van Justitie. Verspreid dit maar goed onder de minderjarigen; zodra je dat filmpje ziet schrik je toch!
Hyves is een onuitputbare bron van geile sletjes!
DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:00
Hey BeNeLux, vertel....
@DrieNationaliteiten | 13-08-09 | 18:00: ?
-weggejorist-
Bij dat filmpje @ 45 seconden hoor ik uiterst merkwaardige geluiden...
Tsss... Wie heeft er nou Hyves.
Wel een briljante viral hoor.
Ow, iemand is verletzt *iets met 3 en nationaliteiten en zeau*
Om terug te komen op mijn vermeende n00bheid:
Heeft iemand al een reverse DNS lookup gedaan naar ha.stanislav.nl. Volgens mij "wijst"die namelijk naar een Hyves server, en dan zijn al die comments hier ook redelijk nutteloos. Kijk verder dan je neus lang is...
Het is wel heel vet bedacht én gemaakt. +1 voor de P51 mensen. Mag ook wel 'ns.
Help! Ik zag net mijn persoonlijke info op mijn PHILIPS monitor, betekend dit dat PHILIPS mijn persoonlijke gegevens heeft?
effe een koppeling maken met het telefoonboek van het gpd en de meuk op hyves. booohooo.
Kvind em gewoon leuk.
Ik zeg maar één ding; Powned registratie *kuch*...
*mompelt iets over pot verwijt de ketel*
Je hele hebben en houden op Hyves zetten heeft geen zin.
Echt, ik heb niks kunnen verpatsen.
Volgende week maar weer de rommelmarkt.
Al waren het Islamieten was ik echt bang....
@rapirapi:
Right!
Dat déze overheid, met deze CDA minister, zulke angstbeelden oproept. Zij zelf hebben al die shashliklanden toegelaten omdat Balkenende te bescheten was om tegen de toetreding te stemmen. Bang voor Schröder, zoals ex-minister Eduard Bomhoff schreef in z'n boek. Maar mag het eens uit zijn met die angszaaierij? Ik word het een beetje zat met deze regering.
Als het Russen zijn, waarom staat er dan een blikje Poolse "Zywiec" bier op de tafel? LOL
@ Fleauxe
Haha! Goeie!
Gelukkig denken sommige mensen altijd aan de pivacy:
noord--afrikaan.hyves.nl/?ref=sr
WTF? Ik is een n00b? Wedden van niet?
die gast met die dreadlocks in dat filmpje,is volgens mij dezelfde gast die met expeditie robinson 2008 heeft meegedaan. die hiphoppert.
spoegde die een wijf in der smoel.
@ blinde kip | 13-08-09 | 17:49
Die is toch al bekend onder de reaguurders hier....
hyves: een hoerenhuis gesponsord door bacardi breezer.
@Mucci | 13-08-09 | 17:40
Je bent vergeten een van je foto's weg te halen.
Nou nou, stel je toch eens voor dat de gegevens van de Hyves-mensen op straat komen te liggen, daar moet je niet aan denken.
CoJoNes | 13-08-09 | 17:44
Hahaha! Sterk, sterk!
Goedmakertje:
img16.imageshack.us/img16/9413/stanisl...
Hyves zware fail... ik schok ook een bietje!
Kudo voor Momo! 13-08-09 | 17:39 Omdat het kan!
haha freaky! vond het wel vet om te zien eigenlijk! er zat alleen één foutje in. ik woon in vero beach, florida. en die maffe russen maar denken dat dat in nederland ligt.. trouwens sowieso stom om vertrouwelijke informatie op je pagina te zetten. of t nou is afgeschermd of niet.
Hyves en privacy, da's vragen aan een hoer of ze nog maagd is.
Volgens mij zeiden ze op 't laatst; "Kom laten we booschappen doen in Nederland, daar is 't leven veel beter". Overigens Hyves meest mislukte socialnetworksite ter wereld, o ja behalve in THE Netherlands... waar ze denken dat Hyves de wereld is.
En zo wordt de waarde van Hyves al opgepompt en opgepompt (kijk eens, een account in Hyves is wel 50 euro waard) tot 't op het hoogtepunt verkocht kan worden voor een slordige 100 miljoen of meer. De koper denkt dan een paar miljoen leads gekocht te hebben. Maar door al die commerciele acties is inmiddels ieder lid de commercie beu geworden en afgehaakt. Kat in zak. Eigenaren Hyves rijk.
@ mezelf
Als schoonmoeder zelfs zie ik....
Rut stond op dat prikbord bij de vrinden...
Ze weten nu dus ook waar Rutger zijn huis woont..
Okay, okay! Hoewel toegeven vast als zwak gezien wordt, moet ik mijn woorden richting Brusselmans terugtrekken. Ik had de post beter moeten lezen.
-edit: drie maal is scheepsrecht -
Is het nou nog steeds komkommertijd? Is toch aan alle kanten te zien dat dit een actie van Hyves is stelletje n00bs.
-edit: u is de n00b-
Haha, wel lachen inderdaad. Jammer dat ze er bij mij niks van bakken. Chicago in Nederland? Hihi, succes: img21.imageshack.us/img21/838/rofllole...
Offline gehaald?
Ik heb echt nooit gesnapt waarom je je hele en houden op Hyves zet.
adblock en nergens last van
Is er een centraal meldpunt voor dit soort zaken? Lijkt me interessant om dit met meerderen te melden.
De app draait op ha.stanislav.nl/hyves.php?logintoken=$...
Dus inderdaad worden die gegevens naar een externe server verzonden.
Heau even | 13-08-09 | 17:20
Als je nog een paar keer aanleiding tot reageren geeft verlies ik wellicht mijn zwitsal.
Hulde aan De Huisregel dan maar voor de opmerking dat hyves kuddegedrag is, een fikse kudde geenstijlers ging je reeds voor :)
Ik weet het niet hoor, mij boeien al die social sites ook niet zo, kost me teveel tijd het duurt me te lang en ik snap het niet. Zinloos en overbodig... ach, als ik op basis daarvan mijn leven zou beoordelen zou ik wel heel verdrietig worden
je profiel foto hebben ze in het filmpje geplaats en waar je woont. Op die schermen in dat filmpje zie je paar foto's van je zelf.
relax dat ik lekker niet mezelf ben op hyves maar een super lekker wijf.
hahahaahahaha.
danster.hyves.nl/
check maar
@-edit: zucht.. L-E-Z-E-N!!! -
Mohammed Bass | 13-08-09 | 17:23
Momo KAN niet le-zen..
ik heb geen Hyves, dus heb de 2e link geklikt...
kan iemand uitleggen wat de grap is?
Hyves na 2 weken (ergens in 2006) al gesloten heeft, na lang zoeken, dat dan weer wel...
Oké 1-0 voor jou Brusselmans na het lezen van een aantal reacties op MF (Kjeld Kahn, 14:30). Dit kan/mag normaal gezien niet mogelijk zijn.
-edit: leg het ook even hierboven aan Mohammed Bass uit svp -
@ Hoefter
Juust! Heeft Brusselmans helemaal voor niets een stukkie getikt. Alhoewel, bij het verantwoordelijk reclamebureau staat de telefoon nu vast roodgloeiend. Allemaal noob-journalisten, die denken dat ze een scoop op het spoor zijn. GS: voor al uw bezigheidstherapie!!
-edit: nee jij komt er wel -
Heel veel respect voor de makers
Dat promo filmpje is echt geniaal in elkaar gezet
+1 voor het filmpje!
Ik doe niet mee aan hyves omdat ik geen trek heb om gecheckt te worden door iedere randdebiel met een hyvesprofiel.
Dacht dat ik de enige paranoide schizo was...
Ik zeg al jaren tegen mijn vrienden en vijanden: DOE GEEN HYVES... ALS JE WIL DATEN GA DAN ME JE LUIE REET NAAR BUITEN.
Altijd hoor ik "is geen dating site"... an me reet!
Heb geen hyves voel me ook niet aangetrokken om te krabbelen wil ik iemand bereiken doe ik dat via de telefoon/ email. Ben zelf ook aanspreekbaar via mail/ telefoon of gewoon langs mijn huis komen is veel gezelliger. Dan die neppe gesprekken online. En voor privacy redenen zal je mij ook niet kunnen vinden op google. Niet alleen omdat ik niet besta op profiel sites maar ook een voetballende naamgenoot heb. Hoor toch alleen maar narigheid over hyves mijn gestoorde nichtje heeft 400 vrienden op "hyves" allemaal nep vrienden. Nutteloze tijdverspilling kan je nog beter wow gaan spelen dan ben je tenminsten nog even bezig. In plaats van nep vrienden maken die je niet in het echt zal ontmoeten. Maar ja ieder zijn ding.
Shit, ze wisten zelfs mijn creditcardgegevens terwijl ik die toch echt alleen maar met vrienden deel.
hyves -1
Het feit dat zelfs GS zich geen raad weet maakt deze campagne dus geniaal. Dit is geheel volgens de regels. GS=FAIL hahahahaha.
Wie is er toch zo aan het editten? RutgerT?
ik had hyves maar al tijdje terug weggedaan, vraag me af of je dan echt 'verwijderd' word, ik zou zelf namelijk 'verwijderde accounts' gewoon een status verwijderd meegeven :)
Nadat ik filmpje heb gezien meteen politie gebeld die noemde dit filmpje uitermate dreigend! en er is een arrestatiebevel voor al deze mensen!
Jongens, jongens. Het filmpje is alleen zichtbaar voor degene van wie het desbetreffende Hyves-profiel is. Er is dus helemaal niets openbaars aan, je bekijkt het in je uppie, op je eigen profiel. Dat is juist de (flauwe) grap! Dat je het gevoel krijgt dat al je gegevens op straat liggen.
-edit: zucht.. L-E-Z-E-N!!! -
G-unite die aan de hyves is? Moewhahaahaaa ..*slik*.. oh wacht...
@ avod
Scheelt dan weer dat je überhaupt nog vrienden hebt....
Hyves, altijd -1
Ik vind het er erg gaaf uitzien. Geniale reclame dit! Wel jammer dat mijn lelijkste vrienden op dat bord verschenen.
org | 13-08-09 | 17:15
U heeft een zwitsal.
Nu ga ik niet zeggen dat ik geen hyves heb. Maar ik heb er niets op staan, het is enkel bedoeld om anderen te vinden. Hyves is kut. Net zoals Facebook, TwitterT en al die andere volledig overbodige, nutteloze sites.
Zoals De Huisregel al aan gaf. Als mensen iets van me willen, kunnen ze me mailen, bellen of smsen. Of natuurlijk langskomen, dat is nog leuker en dan kunnen we een goede fles wijn opentrekken.
Bovendien zie je alleen je eigen gegevens dus wat is het probleem eigenlijk.
-edit: dat ha.stanislav.nl, eigendom van reclamebureau, ze ook in handen krijgt-
@ omwenteling:
Niet waar, niemand kan mijn foto's zien, behalve vrienden
*toch geen hyves gehad hebben?*
Wtf, die gasten zijn goed uit het filmpje:| schikbarend eng, ze wisten zo me naam en leeftijd, en ze hadden ook nog eens een paar foto's die ik heb geplaatst. Dit is echt niet meer normaal. Kill the polen(zo zagen ze eruit)
Jammer dat HirSS balzak's nummer er gisteren niet bij stond in die lijst. Dan had ik 'm toch even gebeld. Wat een geldverspilling weer.
.
En het klootjesvolk klaagt verder, doet niets, betaalt vrolijk alle extra belasting en kiest straks weer gewoon CDA als grootste partij.
Je Verzint Het Niet | 13-08-09 | 17:14
Een soort community voor mensen met een bepaalde SOA. Ver van je bed houden.
Briljant. Niks fail. Briljant.
@ org
Hulde voor je aufmercksahmkeit
Ze gebruiken alleen info die als publiek staan ingesteld. Iedereen kan dit normaal zien om jouw hyves pagina. De hyves API en open social kan alleen informatie gebruiken die publiek is. Je moet hier anders toestemming voor geven. Niets aan de hand dus, komkommertijd zeker?
-edit: niet waar. Stanislav heeft ook niet- gedeelde info -
RoyalFlusher | 13-08-09 | 17:12
Ik heb dat wel. Volslagen hack-proof. Het bestaat uit een boekje met 50 pagina's. Iedere bekende van mij staat erin met nummer en adres. Het heet een persoonlijk telefoonboek en iedere keer als ik iemand wil spreken kan ik deze persoon opzoeken of bellen. Is een stuk socialer dan een achterlijk berichtje op internet achterlaten, niet? Kan je het ook nog eens over andere dingen hebben in plaats van alleen maar te reageren op 3 regeltjes tekst.
Hyves is voor paupers en nerds, en is inderdaad kuddegedrag.
@Brusselmans, die hele applicatie draait in een soort sandbox van Hyves. Niemand kan die gegevens dus verder gebruiken.
-edit: dat verklaart niet direct dat die gegevens (aan niemand weergeven) bij ha.stanislav.nl vandaan komen, die niet op naam van Hyves staat-
GENIAAL
hyves?
Een of andere ziekte ofzeau?
Nooit van gehoord....
OK, alle geenstijlers weer even roepen dat ze geen hyves hebben, hebben we dat ook weer gehad. Klaar? fijn! (ja, ik heb een zwitsalhoofd, nou en?)
wtf is hyves ....
Gewoon een goede implementatie van de Hyves API. Punt next!
Ben ik blij dat ik geen Hyves heb. Kuddegedrag.
Weer van Ernesto HirSS Ballin? Kan hij niet eens door een Russisch eliteteam aangepakt worden?
Een van de redenen waarom ik nooit aan Hiv's, Messenger Live, Peesboek of andere flauwekul mee zal doen...
pagina is weg
REAGEER OOK