
Mocht u overhoop liggen met uw echtgenote en plannen hebben om een scheiding aan te vragen, schiet dan op. Als het aan de SGP ligt, komt er namelijk
een verbod op scheiden, als een stel niet eerst een relatietherapeut heeft bezocht om de boel proberen te redden. Directeur Jan Schippers van de Guido de Brès stichting -het *schaterlach en dijengeklets* wetenschappelijk bureau van de SGP- legt het even voor u uit:
"Als een echtscheiding aan de rechter wordt voorgelegd, dan kan deze geen toestemming verlenen omdat er geen bemiddelingspoging is geweest." Echtparen die het met elkaar gehad hebben kunnen namelijk niet zelf beslissen of het een goed plan is om uit elkaar te gaan en met name kleine kinderen vinden het geweldig als hun ouders continu aan het ruziën zijn. Verder wil de SGP vrouwen zo rap mogelijk weer terug achter
het aanrecht krijgen. Het Haagse beleid om ook vrouwen te laten werken ondergraaft namelijk de vrijheid van gezinnen en de SGP heeft het niet zo op overheidsbemoeienis. Blijkbaar alleen als die bemoeienis geen Gristelijke basis heeft.
Reaguursels
Inloggen@ Joost Maghetweten | 09-08-09 | 09:32
de rustdag is Sabbat
en welke dag is dat?
juist de zaterdag
het blijven prutsers die christenen.
oh ja, nog zo iets:
god zei maak geen afgodbeelden van mij
wat doen die christenen,
ze maken een vent aan een kruis als afgodbeeld.
ik blijf het zeggen.
die christen fundematelisten moeten worden opgeruimd.
daar gaan we nog eens aan kapot aan die religie betweters
Lol @ laatste link:
"Fijn dat u belangstelling hebt voor refdag.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.
Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet.
Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.
Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.
Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad"
SGP: Simpele Godsdienstige Prutsers.
Wat heeft dit "in gods naam" met politiek te maken.
Als je kunt trouwen, dan moet je toch ook gewoon kunnen scheiden?
Net zoiets als: Je mag wel ergens gaan werken, maar je mag geen ontslag nemen.
Kom op zeg! Mensen veranderen. Als je ergens gaat werken denk je soms ook wel eens dat dit dé baan is die je wilt.
Maar na een tijdje kan het vies gaan tegenvallen.
Zo kan het ook in een relatie zijn. Mensen veranderen, je leven veranderd.
En op een gegeven moment vind je jezelf in een situatie die je niet meer wilt.
De SGP zou eens moeten wakker worden zodat ze zich kunnen realiseren dat dit niet meer van deze tijd is.
Het is op triest na gewoon om je slap om te lachen.
gratis toevoeging:
2e huwelijk is als een secondhandcar, lijkt mooi nieuw en allemaal leuke knopjes voor weinig, maar al snel ontdek je de krassen en stroeflopende onderdelen, je kan naar de verkoper gaan om te klagen, maar die is blij er vanaf te zijn..
@Lewis als er kinderen in het spel zijn moet je niet opgeven. Maar teneindelijk loopt het vaak toch mis. Dat is de praktijk.
Als er geen kinderen in het spel zijn is doorzetten onzinnig, toch?
de rivier stroomt altijd de juiste weg.
is getekend -de hond die het las ;-) -
Ik vind dat er in Nederland veel te makkelijk gescheiden kan worden. Scheiding zou het allerlaatste (red)middel moeten zijn, en niet iets wat al te vanzelfsprekend of makkelijk kan gebeuren. En dat geldt al helemaal als er kinderen in het spel zijn. Dat je mensen dus verplicht om alles op alles te zetten om een scheiding te voorkomen vind ik niet zo raar. En ik lees nergens dat de SGP scheiding an sich wil verbieden. Kortom: nog niet zo'n slecht plan.
Zo, en nu maar zien of er nog een hond is die deze reactie nog leest...
dan maar tot de doodt ons schijdt...... is niedt anderts
Het is tijd voor een verbod op religie..
hier is maar een woord voor STA PEL GEK.
T gene dan Godt te samen gevoecht heeft en scheyde de mensche niet.
-weggejorist-
De SGP heeft an sich gelijk; als je trouwt beloof je voorgoed bij elkaar te blijven.
de plaats van de vrouw is achter het aanrecht . zo is het toch .
@ zeiksmurf
Ik kan niet wachten, wat mij betreft morgen nieuwe verkiezingen.
Surprise, surprise!!!!!!
hebben we tegenwoordig geen afwasmachines?
wacht maar tot de komende verkiezingen.
Sorry het was geen CU'er maar een SGP'er, maakt verder ook niet uit voor mijn idee hoe het werkt in ons mooie verkwanselde land.
Wat natuurlijk ook van de zotte is, het opdringen van de eigen idëeen, het niet mogen scheiden, aan anders denkenden.
Prima dat ze het zelf niet doen maar wat heb ik daar verder mee van doen??
Kan gezellig worden als de eerste moslimpartij er komt.
Hoe werkt het met ambtenaren??
Een neefje, broertje or what ever van de betreffende CU'er is huwelijkstherapeut geworden. Zijn oom, broer zegt, jongen of meisje ik houd jou wel aan het vreten.
Basis van het ambtenarenapparaat.
Niet alleen de linkse vleugel is dus zo, met mooie praatjes de zakken vullen.
De staat achter de voordeur?! is natuurlijk wel een provocatie. We weten allemaal dat Andre en zijn maten van de CU eigenlijk stiekem de penislengte van ons mannelijk kroost wil weten. En ook wilde Andre niet zo lang geleden nog tietenvoeding checken. Allemaal brrr-factoren. Dat Nederlandse vingertje. Die Gordijntjeskijkerscultuur. Dat is idd errug naar. Als jullie de SGP willen neerzetten als 'een CU achter de schermen' kan dat. Maar goed. De CU en het CDA doen zelf plenty om je zoet mee te houden lijkt me zo. www.lucaswashier.nl/?page_id=5534 . Kan iemand die lijst eens bijwerken?
Het was toch komkommertijd? Sneaky SGP'ers die ballonnetjes oplaten? Waar blijven de poema's? De bananenspinnen en de ontsnapte pythons? En het nieuws van dat alle apen in de Apenheul opeens niet meer uit een boom willen komen. Alsof de SGP in Nederland regeert momenteel. DUH. Ik wordt zo langszamerhand echt narrig van die gristelijke prutprietpraat. Gordijntjekijkerscultuur. BLEH. En daar dan weer op in gaan. Nog erger bijna.
Verder lijkt me een fijn topic: wel of niet topless zonnen. Want mijn indruk is dat vrouwen toch steeds meer unisex het strand op gaan. Maar dan wel MET bovenstukje. De boxershort is inmiddels namelijk ook voor dames gesignaleerd. Wat weer slecht nieuws is voor mannen die van billen houden. Enfin. van de week is het weer k-weer hier natuurlijk. Maar dan zit ik toch in het vliegtuig.... Kunnen de thuisblijvers lekker doortrutten :-). werk ze !
Word tijd dat SGP-ers, PVV-ers, SP-ers m.a.w. alle extremisten maar eens door een psychiater onderzocht worden.
'Gij zult niet liegen' zijn ze zeker tijdelijk even vergeten. De SGP wil gewoon scheiden verbieden. Punt
En waarom nemen wij de SGP serieus? Die club van bijna uitgestorven relioten onder leiding van een halfdooie met zijn achter- achter- achterkleinkind kan geen potjes breken in Den Haag met 2 zetels.
Relibashen is altijd een goed doel natuurlijk. Daarna is voorkomen dat er ooit nog een reliotenpartij meedoet aan een regering het allerhoogste doel. *Zwaait naar geblindeerde pausmobiel voor het huis*
Bij een (Christelijk) verbod op scheiden gaan de partners elkaar dan de hersens inslaan om zich van elkaar te ontdoen. En laat die discriminerende SGP eindelijk gaan doen waar ze zelf goed in zijn, n.l. het preken in de kerk op zondag. En tegenwoordig moet men goed gek zijn om te trouwen. Het scheelt een hoop gelazer achteraf. Niks is schadelijker voor het land dan de Christelijke partijen in de politiek.
@ Welstyle | 07-08-09 | 23:14
hehe, lullig maar zo waar ;-)
www.youtube.com/watch?v=j8uskG5C1fA&am...
Bij de bron aanpakken: huwelijken verbieden.
Als contract is dat als man juridisch/financieel gezien een absolute afrader. Niet Doen! je bent gewaarschuwd, later niet huilen.
Wil je toch trouwen? Verdiep je eens in de ellende die dat kan geven, doe het NU voordat het telaat is.
@Inferi0r | 07-08-09 | 20:29
Inderdaad, vrouwen een beetje in zo'n bestuur pushen en hun moedergevoelens e.d. laten onderdrukken lijkt me nou niet echt de bedoeling.
Als je dat soort vrouwen doorgaans ziet snap je ook meteen wat ze onderscheid van de vrouwen die er niet zitten: daar wil geen hond een kind bij verwekken, dus dan maar iets anders met je leven doen.
(Voor mannen doorgaans hetzelfde, maar das een ander verhaal.)
Op zich heeft de SGP wel gelijk dat gezinnen in hun keuze beperkt worden om één kostwinner te hebben. Zeker gezien de belasting ongelijkheid.
Het aantal zelfmoorden onder vrouwen op de Veluwe is zeer hoog in de bijbelse kringen... want tja... scheiden mag niet he?
Alimentatie afschaffen.
(wat Poepus zei, vanmiddag al. Woord voor woord)
Laat die idioten zich bij hun leest worden en het voorbeeld volgen van Jan Arentsz, een beroemd hageprediker. Mafketels.
Ik ben getrouwd (geen kinderen) en zeker niet van plan om te scheiden, maar mocht het toch zover komen dan bepalen we zelf wel of we externe hulp inschakelen.
Ik weet niet of je dat gristentuig ook ritueel mag slachten, ik heb nog wat vlees nodig.... morgen flinke BBQ....
Ik heb niks met de kerk, dus laat me ook niets voorschrijven door de kerk. Laat ze de tering krijgen met hun middeleeuwse denkwijze. Ze kunnen zich beter afvragen of hun kinderen trouwen met hun grote liefde. Opa, oma, papa, mama en niet te vergeten de heilige drie eenheid, dragen in de regel een één of andere neef of nicht die volledig in het plaatje past voor. Stel je voor dat je kind trouwt met partner van buiten, of erger, een andere kerk. Over therapie gesproken, vooral blijven hangen in de jaren 1900.
Ik zie het probleem niet zo over dat aanrecht. Andere partijen willen weer alle vrouwen aan het werk en andere mannen willen weer alle vrouwen neuken. Doe dan eens over Noorwegen berichten waar bedrijven de beurs afgeflikkerd zijn omdat na een jaar geen 40 procent vrouw was in het bestuur. Mensen die voor volkomen emancipatie zijn zijn niet idioter dan sgp'ers. Verder is wel grappig dan de SGP toenemende emancipatie als duivels aanneemt. Totale emancipatie is in ieder geval duivels, mannen en vrouwen moeten gewoon hun eigen ding blijven doen.
@Teddy_rukspin
U bent 15?
Fucking gristentuig.
@Capt. J.T. Spaulding | 07-08-09 | 16:24
u bent tolerant en accepteert daarom geen mensen met een andere mening?
-
Wouter ?
-
andere mening, is prima, maar elke poging tot beperking van vrijheid van de medemens gelovig of ongelovig is dikke vieze vette kul, Wouter!!
-
Bewijsstuk 1.293.542:
Gristenen (of eigenlijk alle gelovigen) zijn een beetje gek in hun hoofd.
What's next? de plicht om minstens 15 kinderen te krijgen voor je 30ste?
Maar ja, over een paar generaties zijn we van ze af. Dat is nou wat je krijgt van al die inteelt he.
Tot de schijt ons doodt..
Najah ze hebben wel een beetje gelijk er is zolangzamerhand geen kind meer over zonder gescheiden ouders.
En er zijn nouwlijks nog gewonde blonde meisjes waar al geen 30 finnen voor jou overheen zijn geweest.
Dus dat er een beetje op de rem getrapt word kan geen kwaad
-weggejorist-
Van God los.......
-weggejorist-
@ bigfoot dat ben ik met je eens, de omgeving is stabielier dan scheiden
Maar goed kinderen hoef ik toch niet koop liever een porsche ;)
-weggejorist-
Sorry hoor, maar als een enkel lid/vertegenwoordiger of een ander persoon die op een enkele wijze verbanden heeft met de SGP denk dat diegene door god gestuurd is, dan moeten ze nog eens goed nadenken. Het is namelijk niet van goede invloed om de hele tijd ruzie te hebben. Daar vallen op den duur misschien wel doden van. Bovendien tekent dat het leven van een kind ook voor eeuwig.
SGP moet deauuuudd
Ik ben gescheiden en wil de SGP verbieden.
Zo, alles weer in evenwicht.
@Zerás | 07-08-09 | 16:44
De omschreven situatie kan super stabiel zijn. In ieder geval stukken stabieler dan elk weekend van mama naar papa verhuizen (en v.v.), incl. elk weekend spullen inpakken etc., en vervolgens quality-time spenderen bij de weekend-ouder. En dat allemaal omdat papa en mama het niet meer zo spannend vonden samen en voor zichzelf kozen. Hou het dan gewoon een paar jaar extra met elkaar uit tot de kids wat ouder zijn.
Ach ja. Het land wordt nu eenmaal gedicteerd door kruisvarende gristenen.
En kruisvaarders, zo leert ons de geschiedenis, weten vaak aan het thuisfront nog meer kapodt te maken dan overzee.
Tijd voor een beeldenstormpje zou ik zeggen.
Geldt dat dan ook voor de homohuwelijken? Ik geloof niet dat hun strijdplan voorschrijft dat deze mensen bij elkaar mogen blijven.
@bigfoot in een huis met 5 kamers wonen en 8 kinderen, en stiekem je TV in de kast hebben staan zodat niemand het kan zien, noem ik geen stabiel leven
Maar het ontduiken van de realiteit en jezelf en je "bulshit geloof" voor de gek te houden, door gezellig met de auto naar de kerk en de laatste 3 straten lopen met je hoedje zodat het lijkt je echt loopt.... gristenen
maar zal wel aan mij liggen ;)
Wanneer leden van onze volksvertegenwoordiging zich buigen over een eventuele wijziging in de wet omtrent het wel of niet capabel zijn van de individuele burger en zijn of haar partner in het beoordelen van de wenselijkheid en haalbaarheid van het herstellen of afbreken van de relatie, is zij ook logischerwijs genoodzaakt te bestuderen of er een noodzaak is tot wettelijke verplichting omtrent het behalen van een trouwvergunning, voordat twee individuen zulk een dermate ingrijpende verbintenis aangaan.
Gezien het ontbreken van dit deelplan in de voorstellen van de SGP wordt de indruk gewekt dat het deze partij slechts te doen is om het naleven van de geldende norm binnen de eigen geloofsgroep, welke zonder enige rechtsgeldigheid en/of sociaalwetenschappelijke onderbouwing op wordt gedrongen aan haar eigen leden en de Nederlandse bevolking.
De motieven voor het doen van dit voorstel zijn niet gestoeld op het gemeenschappelijk belang. Zij komen voort uit een misplaatste angstreactie, waarbij het drastisch veranderen van de denkwijze over de 'eeuwigheid' van een huwelijkse verbintenis binnen onze samenleving de geloofsovertuiging van de SGP-leden ondermijnt.
Het belang van een minderheid weegt nooit en te nimmer op tegen de vrije lotsbeschikking van het individu, wanneer deze binnen de grenzen van acceptatie van de samenleving/kritieke populatie blijft.
Dixi.
Wat een dom gristengelul
DE secretaresse
Tuurlijk, uiteindelijk moet iedereen ook verder, maar weggaan is de enige optie. Dingen worden vaak nooit beter, eerder slechter. Als iemand zich eenmaal overgeeft aan geweld, is de drempel voor een tweede keer verdwenen. Je hebt de juiste keus gemaakt, daar kan relatietherapie niks meer aan doen.
SGP = Stompzinnig Gereformeerde Primitievelingen
He Stockton, bedankt hè
Mijn Russische import bruid wist niet beter dan dat scheiden allang verboden was.
(ik had haar de taal ook niet moeten leren. Klote socialistische waanbeelden)
Wat een ongelofelijk domme mensen zijn gristenen toch...
Aan trouwen moet je toch al niet meer aan beginnen.
@Zerás | 07-08-09 | 16:32
vertelt u dan iets dat belangrijker is dan het in een stabiele omgeving opgroeien van kinderen?
soob | 07-08-09 | 16:16
Mee eens, ik zou er aan toevoegen: ook een verbod op kinderen krijgen in die eerste vijf jaar hokken.
Lekker bezig SGP
Lekker fokkeeeeeee :D, en vervolgens met je hoedje op naar de gristenkerk
gristentuig bleh... als ze nou is wat zinvols bedenken inplaats van te jummelen over allle dingen die niet belangerijk zijn in je leven..
Zit niet op buren te wachten met 8 kinderen, moet ik de hond erop af sturen...
@Capt. J.T. Spaulding | 07-08-09 | 16:24
u bent tolerant en accepteert daarom geen mensen met een andere mening?
@web_krijter
Hoezo? Omdat het jouwn uber mening niet is? Ik vind het wel wat hebben, vooral als de ouders kinderen hebben.
SGP moet verboden worden
-
kan dat even geregeld worden!!
-
Ik stem SGP opdat mijn vriendin LUISTERT.
Aanvulling @ mezelf (als de servert em nu wel accepteert):
Dit zegt uiteraard verder helemaal niks over "scheiding door huiselijk geweld", wat triest maar onontkoombaar is zolang er kereltjes (in een enkel geval grietjes) bestaan die een klein hartje moeten compenseren met grof geweld.
basset hound | 07-08-09 | 16:10
Mee eens. Ik vind ook dat die wijven maar moeten werken, de luilakken. Hebben dat soort vrouwen dan helemaal geen trots, door te blijven tanken op hun ex?
Die pleurishonden van de SGP roeren zich hier bij ons ook weer over de Tour de France die volgend jaar op de Dag Des Heeren langs Ouddorp zou moeten langs komen. Een kleine waarschuwing van mij: don't push it sgp!!! Gelukkig mogen ze niet militant gaan doen op zondag anders was het rellen.
misschien niet zozeer een 'verbod' op scheiden als een verbod op trouwen als je niet langer dan 5 jaar samen gehokt hebt (met dezelfde persoon)
@Basset Hound 16:10
Man naar mijn hart!
Trekken kan altijd!
Ik heb een keer een cursus conflicthantering gevolgd en moest in de groep een onderwerp gooien waarvan ik wist dat het gelazer zou opleveren. Ik opperde, en meen dat nog steeds, dat alimentatie het grootste onrecht is wat een man kan worden aangedaan na een scheiding. Betalen voor je kind, prima, maar betalen voor die loeder van je ex NO WAY. Laat je handen wapperen luie donder, profiteur. De aanwezige vrouwen werden bloedlink op mij. Waar ik het gore lef vandaan haalde. Ik gooide nog wat kolen op het vuur door voor te stellen desnoods te verkassen naar een land zonder uitleveringsverdrag met Nederland. Viel ook niet goed. Scheiden moet kunnen maar vrouwen moeten ons mannen niet uitmelken. Aan onze pik komt ook een eind, daar kenne zei niet aan blijve trekken!
@Canarie | 07-08-09 | 15:39
Dat is in veel gevallen wel een oorzaak ja.
Natuurlijk wordt "uit elkaar gegroeid" meestal als oorzaak aangegeven, maar dat zou je beter als "niet voldoende aan onze relatie gewerkt en teveel langs elkaar heen geleefd" kunnen vertalen.
Cool. Ik heb wel zin om op te houden met werken. Moet je wel met zo'n kerkelijke dweeb trouwen, maar volgens mij neuqen die niet zo vaak en zijn het minute men. Valt overheen te komen.
@Lying Dutchman
Ach ja, frustraties... ik had het niet verdiend. Deed verder ook geen pijn... maar voor de ogen van je knulletje zoiets doen omdat je de situatie niet meer in de hand hebt verdiend geen schoonheidsprijs. Van mij mag ie gelukkig worden... *10 kuub zand en een graafmachine bestellen doet*
Lying Dutchman | 07-08-09 | 16:03
Hoofdstuk 1: Een blauwe maandag in maart.
Hoofdstuk 2: Een nieuwe trap, een nieuw geluid.
Vieze Tonnie | 07-08-09 | 16:00
Ach waarom niet. Ok, komt ie,
Hoe sla ik mijn vrouw de goede kant op en trap haar een
goedemorgen?
Door: Vieze Tonnie en Lying Dutchman.
Te belachelijk voor woorden.
Begin bij de wortel, denk eerst eens heel heel goed na of je wel aan kinderen wil beginnen (proberen om ze te mogen krijgen).
Getrouwd of niet getrouwd, what the fuck maakt het uit, voor kinderen blijft het een traumatische ervaring, geloof me ik kan het weten en ik zie het in mijn omgeving, de meesten gaan eraan kapot en vallen later in dezelfde herhaling.
Vrouw achter of op het aanrecht... waarom niet, hebben ze tijd voor de kinderen, man en voor zichzelf, hoeven ze s'-avonds - terwijl ze het eten uit de magnetron halen - ook niet te zeuren en zeiken tot ze naar bed gaan om 21.30 want ze zijn moe van werken, kinderen wegbrengen, ophalen, naar de sportschool brengen, sportveld, vriendjes, speeltuin, poetsen, koken enz. enz.
Ja die sex die heb je dan alleen nog met je hand tenzij je er een lekker mokkel op na houdt.
Fuck off.
Lying Dutchman | 07-08-09 | 15:55
Leuk! Ik denk trouwens dat mijn naam als eerste auteur beter aanspreekt bij de doelgroep.
@Sticky Goo | 07-08-09 | 15:49
Ik heb zelf een behoorlijk zeldzaam exemplaar uit 1856 liggen, met loden randen en een zilveren slot. Ongehoorzaam? .. komt die bijbel......
Ik ben die religieus gehandicapten hier zo langzamerhand helemaal zat. Hun doel is toch om in de hemel bij de heer te komen? Nou, ga eens deaud dan allemaal. Stelletje gristentuig. Bemoei je met je eigen gezin, niet met dat van een ander.
DE secretaresse | 07-08-09 | 15:53
Precies, ik hoop dat die ex van jou onder een graafmachine komt. Beetje vrouwen slaan..... tssst..... tsssst.....
Vieze Tonnie | 07-08-09 | 15:51
Tonnie, we gaan samen flut doktersromannetjes schrijven, we vullen elkaar goed aan. Jij als co-writer natuurlijk.
@Lying Dutchman
Ies toch strafbaar? *lampje* Oplossing: doe mij maar Katholiek dan... paar weesgegroetjes en ik kan weer verder met m'n leven.
*wijntje inschenken doet*
gristendebielen of islamietjes... ik vraag me af wat erger is
@Sticky Goo | 07-08-09 | 15:49
Gescheiden?
Lying Dutchman | 07-08-09 | 15:45
"Maar natuurlijk", antwoordde ze, "met jou is het liefde op het laatste gezicht."
Sterf SGP relifundi's, Sterf
Ik snap die club eigenlijk wel.
Scheiden is niet nodig.
Vreemdgaan ook niet.
Je hebt je kinderen toch ?
Lying Dutchman | 07-08-09 | 15:46
Liefde is het enige sprookje dat eindigt met "er was eens".
Dat heb je niet gelogen Dutchman..
-weggejorist-
Mompelt iets over scheiding tussen kerk en staat.....
YOU-trechter | 07-08-09 | 15:33
En de SGP bestaat tenminste uit alleen echte mannen.
Liefde is het enige sprookje dat eindigt met "er was eens".
Ze liepen hand in hand door het park, waar de bloezems heerlijk geurde, de vogels floten. Hij stopte, keek zijn geliefde in de ogen en vroeg: "wil jij mijn eerste vrouw worden?".
Ik begin wel een zwembad voor de getroffen vrouwtjes.
"Lekker gescheiden, douchen met Teun"
*hoopt dat men de , niet over het hoofd ziet*
@mezelf: Maan = Man.
Bla bla bla, hebben 2 zielige zeteltjes dus waar hebben we het nog over?
@Teun van het Tuinpad | 07-08-09 | 15:39
Doordat de vrouw het met de maan aan de stok veegt.
De poldertaliban verbiedt ook de scheiding tussen kerk en staat!
etui | 07-08-09 | 15:29
Leg eens uit. Wat is de 'betekenis' van het huwelijk? Welke conclusies moeten we verbinden aan het hoge aantal echtscheidingen? Dat mensen te snel besluiten om uit elkaar te gaan gaan? Of dat mensen te snel besluiten om te trouwen? Of dat mensen te snel besluiten om kinderen te krijgen?
Vroeger, toen alles natuurlijk een stuk beter was, was het huwelijk een fuik en spanden wereldlijke en kerkelijke macht samen om het huwelijk tot de hoogste hoogte op te waarderen en stelletjes te verleiden het huwelijksbootje in te stappen. Geen ontkomen aan, niet voor de echtelieden, niet voor de kinderen.
Canarie | 07-08-09 | 15:36
Vandaar dat ze altijd zo zuur kijken.
lol@DE secretaresse | 07-08-09 | 15:19
Neehoor, dat vindt de SGP geen probleem. Electrocuteer hem in bad en zeg dat het de hand van Thor was.
-weggejorist-
Nu ben ik ervan overtuigd dat er best wel scheidingen zijn die voorkomen hadden kunnen worden, maar dit slaat natuurlijk nergens op... moet je aan de lui zelf overlaten. Ik ben wel voorstander dat een mediator een scheiding moet begeleiden.. juist om zinloos geruzie in een rechtbank (vaak welles nietes spelletjes en moddergooien) te voorkomen.
@BigFoot | 07-08-09 | 15:37
Ja, want alle scheidingen komen omdat hij/zij buiten de deur neuqt.
..........
goeie zaak. Subsidieer die boel maar.
*huwelijksbemiddelaar worden gaat*
Niet goed bij hun hoofd.
het zou inderdaad goed zijn als de ouders eens na zouden denken wat de impact op een kinderleven is van het "elk weekend verhuizen"
liefs denken ze daar vóór de eventuele schuinsmarcheerstap over na
*in freek mode*
" Dat zullen we nog wel eens zien"
*uit freek mode*
@Teun van het Tuinpad | 07-08-09 | 15:26
Das volledig afhankelijk van over er een belikkingspoging is geweest.
@zwerfpaal | 07-08-09 | 15:32
inderdaad... ben ook tegen abortus op heaumeaux
Maar die SGP heeft toch hele goede standpunten:
...... eeeeh, iets met homo's en abortus verbieden, of zoiets?
Godverdomme, ik klik op de link 'waardeer het artikel' in de hoop daar een mening te kunnen poneren van joepiejee tot helemaal ruk. Wat gebeurt? "u heeft dit artikel gewaardeerd" ofwel, dankejwel, je ben er mee eens. Weer eens genaaid door gristenen. Doorgaans best prettig genaaid te worden, maar zo...
@ Conan de Rabarber, het betreft hier refo's en geen grefo's.
uhmmm overigens nog even dit: zijn de griffo's en daarmee ook de SGP ook niet in een ver ver verleden met veel gedoe, geweld en ruzie gescheiden van de 'Moederkerk van Rome' ? De bemiddeling om dat weer bij elkaar te krijgen lukt ook al een paar honderd jaar niet heel goed... leer van je verleden zou ik zeggen SGP
Gelukkig heeft de SGP geen RUK te vertellen.
Toch vind ik dit niet zo'n slecht idee hoor. Het fenomeen huwelijk dreigt haar betekenis geheel te verliezen door al die echtscheidingen tegenwoordig. Waarom niet een extra poging doen om te lijmen? Het argument dat kinderen niet graag ruziënde ouders zien is ook matig, het ergste wat een kind kan overkomen zijn ouders die scheiden. Geloof me, ik heb hier kinderen in mijn omgeving kapot aan zien gaan.
En vrouwen achter het aanrecht? Mwa, wat was er eigenlijk mis met die tijd? Toen werden kinderen tenminste nog opgevoed door degene die ze ook 'mama'' noemden.
YOU-trechter | 07-08-09 | 15:21
Die was voor Jax | 07-08-09 | 15:11 zeker?
Sorry hoor maar dan hoop ik dat het bij hun in het gezin een rommel word, ga daar maar eens meeleven!
@ Poepus | 07-08-09 | 15:24
Tzit hem niet in wàt er aan wijsheden is opgeschreven, maar hoè en door wie. Zie bijvoorbeeld het altijd weer vrolijke boeddhisme... Da's wel leuk opgeschreven en tòch niet ongezellig...
Wat is Stockton maar fanatiek? Of post nu iedereen op de GS redactie onder zijn naam?
@Wijnand Duyvendak | 07-08-09 | 15:25
/me ziet het nu ook... ekskjoeses aan Vieze Tonnie
Ja het is altijd vervelend om Familie uit elkaar te halen. Ik begrijp het wel hoor.
Hoe denkt de SGP eigenlijk over afscheiding ?
Kijk, dat zijn dingen die er toe doen.
@YOU-trechter 15:21
Dat was juist het punt dat Vieze Tonnie aan het maken was. Van dat brokkelen in melk en van krenten in de pap.
@ Lying Dutchman | 07-08-09 | 14:47
Dat plachtte Von Zeikhoven als jongeling inderdaad te frequenteren met zijn toenmalige wilde boerendochtervriendin. Zo op zaterdagnacht, als we terugkwamen van de drive-inn disco in het plaatselijke Dorpshuis....
*Nog even verder mijmeren doet*
Wanneer begint het Donnerwetter vandaag nou trouwens? Zijn de wolkbreuken al gesignaleerd? Iemand? As we speak in ieder geval nog niet boven 070/Transvaal, de arbeidsresidentie van Von Zeikhoven jetzt. Moet ik eigenlijk nu niet rap gaan verreizen naar m'n pittoreske verrekeshok opt Nationaallandschapseiland Brusselmans? Voordat ik anders straks van de A13 afwoei? Of dan alsnog door de bliksems getroffen ga worden?
Wordt het niet eens tijd dat de mens zich voor eens en voor altijd ontdoet van het dogma wat religie heet. Ik schaam me echt voor de domheid van de mens die in deze periode het nog steeds nodig vindt om in sprookjes te geloven. Ik ken geen andere groep mensen die het nog meer nodig vindt om zijn of haar waarden (hoe achterlijk en middeleeuws ze ook zijn) aan andere mensen op te dwingen, zei het Moslims of Christendom. Dit gebeurt er wanneer mensen hun waarheid baseren op een boek , en dus uitgaan van een absolute waarheid, hoewel in werkelijkheid , waarheid iets is wat constant in ontwikkeling is, de waarheid zoals wij die kennen wordt constant bijgesteld en aangepast door wetenschappelijke ontdekkingen, informatie is niet statisch. Ik hoop ten zeerste dat er ooit een dag zal komen dat iedereen dit in zal zien en ik hoop dat ik die dag nog mee zal maken.
stelletje onwetende prutsers bij de SGP. toen ik 7 jaar was zijn mijn ouders gescheiden en ik was toen al oud genoeg om te weten dat het de beste beslissing was die ze ooit genomen hadden. ik heb er geen moment verdriet van gehad.
mijn zus is ook al jaren aan het ouwehoeren bij zo'n agoog, het helpt toch allemaal geen ruk, dus gun jezelf een 2e leven als het kan en kap ermee....
@ Vieze Tonnie | 07-08-09 | 15:14
pap is met de krenten, melk is om in te brokkelen
Zou de SGP hetw el goed vinden als heaumeaux zonder bemiddeling scheiden? hoe werkt dat? 'zonde + zonde = goed' of 'zonde + zonde = nog steeds zonde'?
teletext.at5.nl/?page=108
Relluh.
linkt nog maar 's naar doug stanhope www.youtube.com/watch?v=vXpsT3e8UsM
@Lying Dutchman
Als een geen natuurlijke deaud geen probleem is bij de SGP... *ex bellen gaat*
*proest* FREEDOM GO TO HELL momentje
Bij pica denkt aan het fantastische liedje van Peter Fox, Haus am See - "Ich hab 20 Kinder ...." - www.youtube.com/watch?v=gMqIuAJ92tM
+ de
Ik begin die grefo's zo hartgrondig zat te worden.
Jax | 07-08-09 | 15:11
Nee jij dan, jij bent de krent in melk natuurlijk.
Binnen tien jaar in Nederland eist De Moslim partij : mannen moeten trouwen met tenminste twee vrouwen ... Nee dat is lekker
* er aan denkt nooit meer naar Nederland te gaan *
Kan de SPG even iets doen aan het feit dat mijn reaguursels steeds teruggeservert worden. SN is ook slecht af te sluiten.
-weggejorist-
@JosVerbeek | 07-08-09 | 15:03:
"Ons" rariteitenkabinet is niet zozeer godsdienstwaanzinnig als wel hypocriet. Extreem hypocriet zelfs. Als ze in een kerk komen doen ze dat alleen als er wat te halen valt. En dan heb ik het niet over ziele- of ander heil.
Qua hypocrisie kun je de SGP weinig verwijten. Vandaar ook die twee lullige zeteltjes. Maar het is nog altijd beter om rechtop te sterven dan kruipend te leven. Tog?
@ mezelf mav=maw
Wij zijn gelukkig getrouwd - mav zij gelukkig hij getrouwd (of andersom)
Tot de dood ons scheidt - maw LEVENSLANG !!!
* moet er niet aan denken om maar een vrouw je hele leven lang te doen *
Sinds wanneer heeft de SGP iets in de pap te brokkelen? Monddood maken die partij.
DE secretaresse | 07-08-09 | 14:56
Ja, staat je fraai. Tot de deaud ons scheidt, jeweettog.
verdomde machtswellustige grefo-ayatollah's met jullie krankzinnige pretenties. Als je gods wil kunt kennen , is ie simpelweg geen god of een allah/grote manitoe/brahman/jaweh/jehova... Ongelovige honden die zichzelf gelovigen noemen!
Van scheiden komt belijden.
@Lying Dutchman | 07-08-09 | 14:47
Nee bedankt, dan smaakt echt alles wat je eet naar vis :-(
Nog een SP wanna-be partij ... VERBIEDEN, VERBOTEN, PROHIBITED. Kunnen ze niet beter het huwelijk verbieden ?
Alleen geldig voor mensen die trouwen in een drie-eenheid met god.
Kutservertest
Wat een megalomane rukkers daar bij de SGP. Ik hoop maar dat we het inmiddels begrepen hebben en dat ze na de komende verkiezingen weer veroordeeld worden tot een jaar of twaalf bezinning en klooien in de marge met 1 zetel of zo.
Gristenen voor de leeuwen zeg ik altijd maar. Ook die twee ( 2 ! ) van de SGP die het naar de 2de kamer hebben gered.
trouwens.... scheiding van kerk en staat, mag vast ook niet van de SGP hehehe
Ik vind "Echtscheidingen willen SGP verbieden" een stuk beter klinken!!
nou op de foto van schippers te zien is er heel wat keer met succes bemiddeld.
Hellsmurfje | 07-08-09 | 15:02
Wat Hellsmurfje en de SGP zeggen.
Met het huidige godsdienstwaanzinnige kabinet is het niet vreemd dat ook de SGP een duit in het zakje wil doen. Jammer dat alle vrijheden vrijwel zonder enige vorm van protest worden opgegeven. Straks ook weer een verbod op abortus en euthanasie?
De SGP maakt een vuist!
En dat met twee zetels.
Ik lees in dat artikel de volgende zinsnede: "De overmaat aan overheids bemoeienis..." Dus SGP, waar bemoeien we ons nu weer mee?
Dan liever zonder onderbroek:
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Vrouwen achter het aanrecht is niks mis mee tinyurl.com/lsogb9
SGP-gedachte en überhaupt de zwaar gereformeerde gedachte, doet vooral denken aan een sekte en dat is toch wel het laatste dat we hier in Nederland moeten willen....
Ik heb niks tegen de Islam, niks tegen Jehova's, niks tegen Christenen of wat dan ook. Maar leef je eigen leven zoals je denkt dat het moet volgens je geloof. Allemaal prima, maar val andere mensen er niet mee lastig en probeer zeker je mening niet op te dringen aan anderen.
Respect voor elkaar en de wereld, dát is het enige dat nodig is om het hier leuk te houden.
AMEN
Korte oplossing: wie voor de gemeente trouwt valt niet onder de regeling, wie voor de kerk trouwt wel. Klaar.
@Rampenplan | 07-08-09 | 14:54:
Dream on baby. Binnen de Bible-belt gaat men niet met vreemden om dus de kans op besmetting is minimaal. En dan nog, denk jij dat een hardcore Grefo zich druk maakt om een lullig varkenshoestje? Als je in je hele leven nog nooit een injectienaald van dichtbij gezien hebt dan lach je daar om! Tacohoest? Tsssk.... da's voor stadsen!
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
ik hoop dat de gehele achterban van de SGP ook meteen een scheiding/opzegging aanvraagt. waarom bestaan in hemelsnaam dit soort partijen? je gaat me toch niet vertellen dat het gros van die partijstemmers er exact zo over denkt?
gelukkig hebben we tegenwoordig de overheid die ons precies verteld wat we wel en niet mogen doen. zo en nu tijd voor een paddestoel, zonnebankje en een echtscheiding.
SGP wil voorkomen dat 2 volwassenen een overeenkomst ontbinden. Dat wordt leuke jurisprudentie.
Hilarisch. Verplichting van een bemiddelingstraject leidt slechts tot kostenverhoging en tot het eindeloos oprekken van het scheidingsproces. Daar zouden een hoop halve gare hulpverleners een hoop geld aan gaan verdienen zonder dat het iets oplevert, en dan enkel en alleen vanwege een moreel standpunt van een uitstervend groepje christenen.
Laten ze het voor hun eigen club maar 'verplicht stellen' en een soort van sharia-rechbank voor in het leven roepen. Maar laten ze met hun gemoraliseer van de rest van de samenleving afblijven.
Het is weer zo een dag dat de christenen aan de beurt zijn , altijd die
moslims wordt ook saai niet dat er niets te melden valt maar ja een
beetje afwisseling mag best.
Waar bemoeien die zich in Godsnaam mee?
Tuurlijk. Toen m'n ex me op de grond stompte voor de ogen van m'n kind dacht ik echt aan relatietherapie. Wat een dom wijf ben ik ook om gelijk m'n spullen te pakken en te vertrekken. Stoute secretaresse.
Trouwen is sowieso uit de tijd....
Hallo, waar hebben we het over? We leven toch in een land waar de vrijheid van het individu heilig wordt genoemd... Eerst al dat EPD, toen het EKD, dan weer die OV-chipkaart en nu mag je ook al niet meer scheiden van Bassie. Waar gaan we heen?
SGP moet nu nog even wat roepen want na de taco griep is er niemand van hun stemmers meer over.. GOD ZEI: "U MAG ZICH NIET INENTEN" daaaaaaaaag
Ik kan niet wachten tot het moment dat we terug kijken naar 'de jaren waarin die gekke mensen nog in god geloofden'. Helaas gaat dat denk ik nog wel even duren, aangezien er anno 2009 alsnog veel te veel mensen bestaan die in dit soort onzin geloven..
Logisch. Het gros van die SGP-wijven hebben de scheidingspapieren al klaar liggen.
En als we dan toch nieuws kopiëren dan ook alvast maar de volgende reactie:
volledig van de pot gerukt.
als het nou andersom was... voor trouwen eerst naar therapie/bemiddeling, dan naar de rechter, en als het dan nog steeds goed lijkt toe dan maar...
patap | 07-08-09 | 13:55
niet nodig voor het trouwen, zou wel zéér aan te raden zijn voor dat er aan kinderen begonnen zou (mogen) worden.
R-W | 07-08-09 | 13:58
-weggejorist-
Als een politieke partij met zulke voorstellen komt denk ik dat het raadzaam is als we potentiele SGP kiezers bij het stemhokje examen laten doen voordat ze mogen stemmen. Aan dit soort enge grefo ideeen heb ik een grafhekel. Branden mogen ze, op de grootste brandstapel in Staphorst.
maar even sleur en pleur van de SN reactie:
Als je er van overtuigd bent dat een scheiding altijd traumatische gevolgen heeft voor de (voormalige) partners en zeker voor de kinderen dan zou hij een punt kunnen hebben, echter...
Gewoon niet trouwen, ies siempel. En goedkoper ook nog eens.
Doe je het tóch dan is moet je maar op de blaren zitten. Totdat de schijt ons doodt.
Bizar... de SGP verwijt de overheid dat ze het kind ipv het gezin centraal stelt, waardoor de overheid opeens achter de voordeur kruipt... op zich geen dom argument.. maar dan willen ze wel dat de overheid besluit of een gezin al dan niet mag scheiden? En dat gaat niet ten koste van je eerdere argument?
Van polyester P&C-pakken dragen wordt je dom, heel erg dom.
Goed idee, hoe meer die in de hoek staan met de 'ik ben gestoord' borden ervoor hoe beter.
En ze willen de aanrechtsubsidie afschaffen. Moeten ze dan niet doen. Toch?
sorry, god = God
wordt nu SGP-lid en kirjg een verstelbare ketting met hangslot kado....
Goed plan!! lekkere derde erbij om te 'bemiddelen' ... leuk triootje ben ik niet vies van en spiked zaken weer even lekker op.
Vrouwen op het aanrecht graag.
je mag van god helemaal niet scheiden..... dus waar hebben we het over
REAGEER OOK