Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pokeren 'Legaal'

hirsbalien.jpgLOL! Hirsch Ballin gaat wat doen tegen wat hij 'illegaal pokeren' noemt. Want binnen Europa heeft Nederland een uitzonderingspositie. Hirsch Ballin en daarvoor zijn christenbroeder Donner overtreden de Europese regelgeving op het gebied van monopolie. Niet het spel, maar het principe. In Nederland is het monopolie op kans- en behendigheidsspelen namelijk in handen van Holland Casino, en dat mág helemaal niet. Maar langzamerhand haalt Hirsch Ballin bakzeil. Nu wil hij van Holland Casino een soort pokertoezichthouder maken aka beschermheer aka The Godfather. Geloof niet wat u elders leest. Het betekent dat deze pokertafels met een 'Holland Casino-stickertje' bijvoorbeeld in bestaande pokerhallen geplaatst mogen worden, deze hotels dragen vervolgens beschermingsgeld af. In ruil voor dit beschermingsgeld mag er dan legaal op plekken buiten Holland Casino gepokerd worden. Nou ja. Europees gezien is pokeren al lang legaal, en is Hirsch Ballin illegaal bezig door als Tony Montana de boel te protecten. Dan nog wat feitjes: In totaal blijken 575.000 mensen in ons land het spel te spelen buiten het zicht van Justitie. De meeste pokeraars zijn mannen tussen de 15 en 34 jaar. En volgens Justitie spelen zo’n 372.000 pokeraars via internet. Niet meer doen hé!

Reaguursels

Inloggen

Waarom al die negatieve reacties? Het is een mooie all-in +EV beslissing van Ballin. Zo krijgen we die schatkist wel weer vol! En hoef ik binnenkort niet meer te spelen om pepernoten, wasknijpers of LEGO blokjes. Deze man weet dat je politiek niet passief check-call moet spelen.

En wat is Nederland toch een briljant pokerland. 575.000 live pokeraars (en 372.000 online spelers) die allemaal hoger dan NL200 spelen. (alleen in Zweden spelen ze gemiddeld op een hoger niveau). Had echter Holland Casino Amsterdam 2/2 en de 10 euro SNGs niet juist afgeschaft omdat ze daar niets aan konden "verdienen"?

Patvs | 05-08-09 | 04:19

Misschien beleggen dan ook maar als illegaal gaan verklaren....

deniea | 05-08-09 | 02:52

Meedoen aan online competities waarbij prijzengeld gemoeid is, is al 15 jaar (sinds het begin van het internet) streng verboden in Nederland. Zelfs een plaatje tekenen voor een wedstrijd waarbij 10$ kan worden gewonnen is strafbaarder en illegaler dan iemand neerschieten.

Crak-ho | 04-08-09 | 22:14

Deze minister is knettergek, olie dom of een mafiabaas. Kies maar uit.
Dit hele plan slaat natuurlijk weer nergens op. Om de gokverslaafden te
beschermen. Geloof je het zelf? En dan iemand die beweert dat 1 op de 10
pokerspelers verslaafd is. Lijkt me nogal veel, maar zelfs als dat zo is,
dan is 9 van de 10 dus niet verslaafd. Moeten die dan boeten voor de
domheid van die anderen. Kunnen we alle kroegen ook wel onder
staatstoezicht zetten. O nee, dat hoeft niet want daar krijgen ze via de
accijns al een hoop geld voor binnen. Roken, drinken, gokken, alles mag,
zolang de staat er maar geld voor vangt.
Als je bij Holand Casino een leuk avondje wil cash pokeren kost je dat
zeker €300 en de kans dat je wint is erg klein. En HC houdt ook nog eens
10% van je winst in. Bij poker spelletjes in de kroeg is alle winst voor
jou, ze zijn namelijk al lang blij dat er iemand zit die wat komt drinken
en kun je met €10 al aan een leuk toernooitje mee doen.
Als gokverslaafden al in de problemen komen komt dat omdat pokeren bij HC
zo vreselijk duur is. Het goedkoopste toernooi wat ze aanbieden kost je al
snel €100 euro en dat zijn dan ook nog eens toernooien die qua blind
structuur zo zijn opgezet dat iedereen evenveel kans heeft om te winnen.
Je moet de domme gokverslaafden natuurlijk wel een kans geven tegen de
slimme winnende pokeraar anders komt hij de volgende keer niet meer (de
verslaafde he).
Op internet kun je al vanaf €0,10 toernooitjes en cashgames spelen. Is net
zo spannend als in het HC alleen kost het een stukminder. En voor wie het
kan betalen kun je ook toernooitjes van €10.000 spelen.
Het is natuurlijk allemaal flauwekul dat ze de verslaafden willen helpen.
Nee,ze willen de verslaafden juist uitmelken en er zoveel mogelijk aan
verdienen door ze te verbieden ergens anders te spelen alwaar ze veel
goedkoper aan hun trekken kunnen komen en zo dus zowel plezier kunnen
hebben aan hun verslaving én niet in de geld problemen komen. Maar dat
doen ze dan wel weer op een andere manier, dat hou je toch niet tegen. je
moet die mensen niks verbieden,je moet ze een goeie verslavings
hulpverlener of sociaal werker sturen om met ze te praten om een oplossing
te vinden voor hun verlavings problematiek. En laat ondertussen die andere
9 van de 10 pokeraars (volgens mij eerder 1 op de 100 maar goed) gewoon
lekker hun spelletje spelen. Bingo en klaverjas toernooitjes mag toch ook,
waarom dan geen poker.

Dat is mijn bescheiden mening. En nu ga ik weer fijn een potje poker spelen.

Judge Dredd | 04-08-09 | 21:05

Vieze Tonnie | 04-08-09 | 17:27 was voor Ashtrey, uiteraard.

Vieze Tonnie | 04-08-09 | 17:28

Vieze Tonnie | 04-08-09 | 14:35
No limit holdem is the game. Nauwelijks cashgames, toernooien vind ik leuker.

Vieze Tonnie | 04-08-09 | 17:27

@Vieze Tonnie | 04-08-09 | 14:35

High stakes @ HC ...?? LOL

Game of choice? NL Hold EM or maybe Omaha PL/Fixed?
CASH ? Blinds 500/1000 ?
We play till somebody has got it all..
*Oreo draaien doet*

Ashtrey | 04-08-09 | 16:39

Ik doe al jaren illegaal Jokeren. Flauw? Ja ik weet. Tis warm.

grote haas | 04-08-09 | 14:45

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:09
Ook leuk: jongens die spelen terwijl hun meissie meekijkt, die gaan geheid inleveren. In Las Vegas heb ik goed geboerd in één avondje, was leuk spelen daar. In NL wordt veel meer tight gespeeld, geen zak aan. Komt er nog iemand naar HC Utrecht vanavond om uitgekleed te worden door Tonnie?

Vieze Tonnie | 04-08-09 | 14:35

Hirsch Ballin wil dus van een commercieel bedrijf een controlemechanisme maken voor de "pokerindustrie" in nederland? Das ongeveer hetzelfde als de RIAA en MPAA oprichten in Amerika: bedrijven die op geld uit zijn een functie geven die non-profit hoort te zijn. Corrupte zooi dus...

Rest In Privacy | 04-08-09 | 13:46

We mogen pokeren voor volk en vaderland, wat een vooruitgang....

taxus | 04-08-09 | 13:35

@poker | 04-08-09 | 13:07

I feel you...
Voor HC is het allang duidelijk dat poker totaal niet winstgevend is.
Toernooitje 30-man is dan ook puur om het maar 'netjes' aan te blijven bieden, niet omdat ze het willen... nee omdat het maar MOET.
*dromen doet over the states waar de pokerzalen gigantisch zijn en de tables niet te tellen*

SHUFFLE UP AND DEAL

Ashtrey | 04-08-09 | 13:17

Hirshi hängt noch auf dem niveau vom zweiten worldkriek und total krank in die kopf, ein was für Arschloch! Jawel het is ook crisis om een beetje publiek geld binnen te harken. Wat voor een salarisschaal heeft deze man? -20?

andre9738 | 04-08-09 | 13:17

@Martinus_van_Oranje | 04-08-09 | 11:48

There's a reason why seven deuce is called THE HAMMER...

@Fleauxe | 04-08-09 | 10:38

Speel zelf redelijk wat op FT en PS, maar u gelooft toch niet echt dat deze sites 'rigged' zijn..? Het overgrote gedeelte van de onlinespelers speelt binnen de zogenaamde micro/low ranges (minimale buy-ins voor sit and go's en lage blinds bij de cashgames). Daar zullen ze echt niet gaan 'frauderen', simpelweg omdat ze hun dollars toch wel verdienen. Deze sites genereren miljoenen dollars en zullen er alles aan doen hun 'goeie naam' te behouden. Bottom line is that YOU deside which cards you wanna play with and how to play. Dusz, dumbfucks zou ik mensen die dit spelletje spelen niet noemen...

Ashtrey | 04-08-09 | 13:11

@ Mr aarsch | 04-08-09 | 09:29

wat loop jij nou dom te zwetsen man.

Paulkruger | 04-08-09 | 13:11

Hirsch Ballin legt nu eindelijk zijn kaarten op tafel

Je Verzint Het Niet | 04-08-09 | 13:09

Wat een propaganda poep weer van die verschrikkelijke gristenhond Ballin. Zogenaamd pokeren buiten de casino's toestaan om zodoende zicht te houden op pokerverslaving. GELUL!
Allereerst is het casino zelf hoofdverantwoordelijk dat ze pokerspelers gewoon WEGJAGEN uit het casino! En wel hierom.
1) Bij de cashgames wordt er een crimineel hoge rake van maar liefst 10% achtergehouden. Waar 5% volstaat. Je wordt als speler dus gewoon uitgeklopt. Een beetje +EV speler zoekt zijn heil dus anders waar er wel een fatsoenlijke rake wordt gehanteerd.
En dan de pokertoernooien zelf dan! Te BIZAR voor woorden wat hier gebeurd. 2) Als je als bezoeker (bijv. vanavond) mee wilt doen aan een pokertoernooitje, dan moet je je maar geluk hebben dat je mee kan doen! Er worden in Rdam bijvoorbeeld maar 3 tafels (30 man) voor het toernooi gebruikt. Maar er staan gemiddeld twee maal zoveel spelers te wachten om mee te doen! Ofwel een groot groep wordt iedere avond, keer op keer teleurgsteld. Deze personen zijn dus voor niks naar het casino gekomen. En dan te bedenken dat het casino een monopolie heeft, en dus eigenlijk deze klanten zou moeten bedienen. Het casino jaagt de pokerspeler gewoon weg uit het casino!
En dan komt die engerd van een Ballin nu aanzetten, dat ze pokeren ook buiten het casino (wel onder de naam van HC) willen toestaan, zodat er beter zicht gehouden kan worden op verslaving!
Kortom eerst je klanten wegjagen, en daarna ze weer omarmen buiten het casino. Gadverdamme... ik krijg hier een hele gore smaak van in mijn mond!

poker | 04-08-09 | 13:07

pokeren is voor paupers

inzaghii | 04-08-09 | 12:39

-weggejorist-

mzzia | 04-08-09 | 12:35

al 3 keer volledig op vakantie gegaan middels mijn 2e werkgever Poker Stars. nergens problemen mee gehad met cashen via neteller!

Fapulouse | 04-08-09 | 12:21

Wat moet die man een saai leven hebben. Ik vind het eng gewoon!

The Green*Machine | 04-08-09 | 12:21

@ ITEACHYOU | 04-08-09 | 11:36

Bij eerlijk spel had hij niet eens kaarten gehad. Sterker nog dan deed hij niet eensch mee waarschijnlijk.
Geert is een hot shot en zou dus betere kaarten moeten hebben. Ik vreesch voor een royal flush cordon sanitaire, weliswaar bluf van de gevestigde partijen maar als je zelf de kaarten kunt drukken dan is het gewoon zeker dat Geert zal verliezen (in het beste geval een Pyrrhusoverwinning zal behalen bij de verkiezingen).

ecologiste | 04-08-09 | 11:54

Heil Hirsch!!!!!

taxus | 04-08-09 | 11:51

@ ITEACHYOU | 04-08-09 | 11:36
Seven deuce, never lose! (even offsuit) Dat is de hand waar Wilders ze mee pakt. Preflop lijkt het bagger maar wacht maar tot de board compleet is!

Martinus_van_Oranje | 04-08-09 | 11:48

@ecogoliste

Wilders zal wel "in" gaan met 3/8 off suit.

ITEACHYOU | 04-08-09 | 11:36

@ecogoliste

ITEACHYOU | 04-08-09 | 11:35

Het komt allemaal door dat moralistische k..... CDA en CU. Flikker op met het bepalen wat wel en niet mag en neem eens beslissingen in het landsbelang in plaats van het volk bestoken met onzinnige verboden waar iedereen schijt aan heeft. Daar betalen we die lamlul toch zeker geen € 200.000,- per jaar voor of wel? Allemaal naar de kerk en op je blote knieën bidden tot god, dan zijn die t.... lijers pas tevreden. En wij maar strijd voeren tegen de Islam, terwijl de Nederlandse overheid hem er zachtjes vanachter induwt zonder dat we het doorhebben.

ITEACHYOU | 04-08-09 | 11:29

@flinkescheet | 04-08-09 | 09:29
En die levensvormen die daadwerkelijk 120 Euro op tafel leggen om een sprookje te mogen aanhoren zijn zeker dezelfde lichamen die 's nachts voor de televee zitten en smsjes sturen om achter de naam van iemands toekomstig kind uit een hypothetische relatie te komen of naar autotracker en meer van die shit.
Helaas geloof ik je direct, want ze bestaan echt. En hebben stemrecht. En hun stem telt even zwaar als de onze.

Chiant | 04-08-09 | 10:52

Mijnheer Ernesto HB, u heeft kennelijk de slag (lees inkomsten) gemist. Pokeren is overigens heel erg vmbo en staat gelijk aan spelen op een fruitautomaat. Hoe langer je speelt, hoe meer je verliest.

chop46 | 04-08-09 | 10:50

Mooi zou zijn wanneer nu alle gokhallen massaal de tafels van Holland Casino weigeren.. U begrijpt natuurlijk wel dat er nog steeds gespeeld dient te worden met small blinds van minimaal 5 euro en een gigantische rake terwijl de illegale pokeraar gewoon gezellig in het cafe wil pokeren voor een 10 euro buy in.

vakantieman | 04-08-09 | 10:43

NL begint zelf steeds meer te lijken op Holland Casino BV.
Ze willen je ook aan de lotto hebben. Lekker de schatkist vullen voor CDA en PvdA maatjes.
Ja zeggen ze dan, de jackpot is niet gevallen. Dus ze loten ook nummers mee die niet eens verkocht zijn.
Tout va à la banque, euh de salarisschatkistjes van JPB, WB en hun maten, inclusief het multiculticircus, het grootste pokerspel van de BV NL. Misschien een ideetje. Verkiezingen houden wie de beste pokerface heeft van het kabinet? Ik denk JPB, die op het moment zijn glazen laat ontspiegelen door de commissie Davids. Of toch WB die geen krimp geeft bij het 100-en miljarden kostende vraagstuk?
Wanneer is het spel uit? Ik mag hopen vóór het einde van het jaar en dan kan Geert zijn troef uitspelen.

ecologiste | 04-08-09 | 10:39

Online een pot pindakaas kopen gaat al langs diverse controles om fraude tegen te gaan, maar online poker dat zal vast en zeker te vertrouwen zijn. *zucht*

Fleauxe | 04-08-09 | 10:38

heb je dan ook dezelfde winkansen als bij de staatsloterij
je weet wel, dat je €15,- inlegt en dan gefeliciteerd wordt met €5,-
1 op de 3 wint, ik begrijp niet waarom ze op die manier niet iedereen gewoon laten winnen!!
kan iemand me dat uitleggen
maar even terug naar het pokeren, zolang mensen op die 'vieze sociaal-democraten' blijven stemmen, worden ze in hun reet geneukt en kan ik er geen medelijden mee hebben
als je jezelf met een stok slaat, doet dat nou eenmaal pijn!!!!!!

Capt. J.T. Spaulding | 04-08-09 | 10:38

Het is geen wonder dat de regering wil dat u uw geld naar de speeltafel brengt.
Belastingheffing op vermogen: 1,2 %.
Belastingtarief kansspelen: 40,85%.

Dat zegt genoeg.

metanderewoorden | 04-08-09 | 10:34

Gokken is voor de dommen. Ga jullie gang maar.

JanVergoor | 04-08-09 | 10:33

Gokspelletjes zijn eigenlijk maar ordinair. OSM runt liever een pyramidespel.

Nee dus! | 04-08-09 | 10:32

@Bigi Bana Boy | 04-08-09 | 09:44: Ah, goedemorgen Bigi, fijn dat het zo goed met met je gaat. Opdat het nog beter met je moge gaan. Ben wel naar 020 geweest maar niet naar de botenparade, naar mijn smaak is de sjeu er wel een beetje vanaf. Het was bedoeld als emancipatie-feestje, nu is het niet meer dan commerciële partijen op een boot en van die vre-se-lijke paarse broeken types met sloep, GrOtE zonnebril en dedain lachen. Je kent ze wel, iets boven modaal, BMW-1, iets boven de 30 en zo individualistisch als seksloos voortplantende blauwalg. Eerst moeten die mensen dood, dan kom ik wel kijken.
---------------------------
Poker: Dat online pokeren, dan ben je pas echt een eersteklas dumbfuck als je dat doet. "onzin, ze zullen me echt niet naaien" Voor wie dat denkt, stap eens in bad met je föhn.

Fleauxe | 04-08-09 | 10:28

@Agent327 | 04-08-09 | 10:17
Als je H1N1 hoger waardeert dan de hoeveelheid dollars die ik heb verloren (niet met pokeren, maar met Black Jack) heb je gelijk.

Nee dus! | 04-08-09 | 10:21

@Nee dus! | 04-08-09 | 10:15
Heb je toch iets meer gekregen dan waarmee je kwam

Agent327 | 04-08-09 | 10:17

@mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:09
Vegas is inderdaad een ontluisterende ervaring: ik kwam er met varkensgriep vandaan.

Nee dus! | 04-08-09 | 10:15

Dat legaliseren van pokeren is natuurlijk een vorm van belastingheffing.
Het grote pokeren in de bankenwereld wordt gefinancierd met belastinggeld.
In de financiele wordt gegokt met astronomische bedragen. De winsten houden de banken zelf. De verliezen worden betaald door de belastingbetaler.

metanderewoorden | 04-08-09 | 10:14

Interessant om te zien dat de vangnetslet met staatssteun 'op de been' wordt gehouden, terwijl dat juist niet de bedoeling is gezien de horizontale, soms botweg platte aard van het antieke gilde.

Nee dus! | 04-08-09 | 10:13

( En ik hopelijk rijk genoeg om een klein bootje te kopen )
BBmetR | 04-08-09 | 10:10

Waarom zo bescheiden?

Agent327 | 04-08-09 | 10:12

Zo en nu nog legaal met buitenlandse lotto's en andere kansspelen mee mogen doen en Nederland zal eindelijk beschaafd worden.
( En ik hopelijk rijk genoeg om een klein bootje te kopen )

BBmetR | 04-08-09 | 10:10

@da wizard | 04-08-09 | 10:08
Uiteraard, dat geld voor ABN en ING e.d. moet ergens vandaan komen.

Agent327 | 04-08-09 | 10:10

@Agent327 | 04-08-09 | 10:07

Ben twee keer in een casino geweest. Één keer in Vegas, om toch even de sfeer te proeven en 1x in een Holland Casino voor een of ander feestje.

Wat een treurige boel. Sneue figuren daar. Dikke oude wijven achter éénarmige bandieten. Treurige sjonnies met pokerface. En veel chinezen die hun loempia-winst verspelen.

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:09

C.D.A. is een Mafia partij ! De vuige schoften !

Marcus Porcius Cato | 04-08-09 | 10:09

Een deel van mijn pokergeld moet dus naar de staat.
NOT...

da wizard | 04-08-09 | 10:08

Reinaert | 04-08-09 | 09:46
Ik weet het en een "ontdoe" knopje mis ik dan ook jaren hier op GS.

Bigi Bana Boy | 04-08-09 | 10:07

@mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:06
Het is en blijft een gokkie.

Agent327 | 04-08-09 | 10:07

en dan hopen dat de 0 niet valt...

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:06

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:04
... en dan de 0 zien vallen.

1sokkie | 04-08-09 | 10:06

*gaat naar het Holland Casino om 1 ton op zwart en 1 ton op rood te zetten*

gewoon omdat het kan

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:04

Erectus Enormus | 04-08-09 | 09:16
Goed idee! Ik wil Hoxha of Stockton wel eens zien zweten aan het groene vilt.

1sokkie | 04-08-09 | 10:03

Fragony | 04-08-09 | 09:17

spijker op z'n kop

nick.name | 04-08-09 | 10:03

azijnseikerT | 04-08-09 | 09:59
Aha. Dan is het niets voor mij.

Jaap de Paap | 04-08-09 | 10:00

Ik denk dat het meer een kwestie van staatsinkomsten is: De totale afdracht van de Holland Casino's aan de schatkist liep terug van 268,2 miljoen euro in 2007 tot 189,6 miljoen euro vorig jaar. Dit zou mede komen door het rookverbod. Tijd voor een nieuw marketingplan zal men op het ministerie gedacht hebben. Holland Casino wilde beginnen met online kansspelen maar dat heeft de overheid afgekeurd. Dit nieuwe initiatief om de gokverslaving breed te verspreiden kan op meer steun rekenen van de minister.

Simon_GS | 04-08-09 | 10:00

fuckje | 04-08-09 | 09:58
Waarin ze een eh HARDE ZAAK maken voor het algemeen nut van vangnetsletten.

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 10:00

fuckje | 04-08-09 | 09:58
Prachtig. En lol @ hoerenlijblad 'ons orgaan'.

Jaap de Paap | 04-08-09 | 10:00

Iedereen die dus denkt dat pokeren een kansspel is, die begrijpt er niks van. Je hebt een diep psychologisch inzicht nodig in de motieven van je tegenstanders en probeert ze via intelligente moves volledig uit het spel te halen. Ook moet je via kansberekening zoveel mogelijk uitsluiten en een geheugen als een olifant hebben. Ok en natuurlijk goede kaarten...

azijnseikerT | 04-08-09 | 09:59

fuckje | 04-08-09 | 09:58
Ons Orgaan, LOL!
Dat wordt vast een zeer eh DIEPGAAND artikel.

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 09:59

De regering deelt het bed met de grootste pokeraars ter wereld: de banken. Pokeren is allemaal tot je dienst als onschuldig tijdverdrijf. Maar je kunt je economie niet baseren op het financiele casino dat de bankenwereld is.
De hypocrisie bestaat hierin dat de regering moeilijk doet over de kleine pokeraars, maar ondertussen de schoenen poetst van de grote jongens in het grote pokerspel. De jongens met het grootste pokerface zijn de politici en de bankiers.
En het grote verschil is dat kleine spelers pokeren met hun eigen geld, terwijl politici en bankiers pokeren met andermans geld.

metanderewoorden | 04-08-09 | 09:58

@Nee dus! }09:55
@Jaap de Paap | 09:55
Beide voorstellen worden meegenomen, en na goedkeuring gepubliceerd in het Hoerenlijfblad " Ons Orgaan ".

fuckje | 04-08-09 | 09:58

Nee dus! | 04-08-09 | 09:55
Ja dus! LOL

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 09:58

Nee dus! | 04-08-09 | 09:55
Geweldig. LOL.

Jaap de Paap | 04-08-09 | 09:56

Gelukkig kent men in Nederland de WSNP.

kapotte_stofzuiger | 04-08-09 | 09:56

fuckje | 04-08-09 | 09:41
Excuushoeren. Is dat wat?

Jaap de Paap | 04-08-09 | 09:55

@fuckje | 04-08-09 | 09:41

Ik opteer voor de 'vangnetslet'.

Nee dus! | 04-08-09 | 09:55

Nee, mensen, wij zien dit allemaal verkeerd. Hirsch Ballin kan het allemaal prima uitleggen... in een lispelend en krassend monotoon betoog waar zelfs Fidel Castro bij in slaap zou vallen.

VanFrikschoten | 04-08-09 | 09:55

Pokeren is een verbastering van Pauperen...

loerelau | 04-08-09 | 09:53

Wanneer sterft die babyboom generatie eens uit met hun geneuzel... We mogen weer eens iets niet! Foei... niet meer doen he?

gozahtje | 04-08-09 | 09:49

De Europese commissie heeft allang bepaald dat het Nederlandsche Staatschmonopolie op gokken illegaal is want het gaat in tegen het recht van vrije mededinging.
Vreemd genoeg zijn "we" Europees gezien altijd het braafste jongetje van de klas maar hier hoor je nooit wat over.

Vogelbeest | 04-08-09 | 09:49

Spruitjesgestapo® - een subdivisie van EHB's Genotsverbodsapparaat, onderdeel van CalvijnAgitpropDienst.

Sollicitaties zijn welkom - alleen Vrije Universiteit afgestudeerden / gepromoveerden worden in behandeling genomen.

Nee dus! | 04-08-09 | 09:49

@Bigi Bana Boy | 04-08-09 | 09:44:

Buiten het zicht van justitie in het verkeerde topic plempen mag trouwens ook al niet.

Nog niet helemaal bij de les? Koffie misschien?

Reinaert | 04-08-09 | 09:46

Boeie. Laat ze maar andere zaken legaal maken ipv dat pokeren..

waterpolo | 04-08-09 | 09:45

Poker is een spel voor losers met zeeën van tijd en eindeloos geduld.

En opeens zijn alle paupers juist weer heel blij met de Europese Regels. Lastig he, zo'n eigen mening.

très cool | 04-08-09 | 09:45

Fleauxe | 03-08-09 | 22:34
Met reces .... eh ... verkensie he ? Valt niet mee te reaguren met een toetsenbord van zo'n kudt netbook. Vandaar mijn schaarse en korte reaguursels. Nog feest gevierd dit weekend ?

Bigi Bana Boy | 04-08-09 | 09:44

@fuckje

StaatsHoeren bestaan al heel lang. Hoertjes voor onze soldaten. Hoertjes voor invaliden. Da biggest pimp is our JayPee, yo, hype dope in the place2b!

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 09:43

@ flinkescheet | 04-08-09 | 09:29
Goed idee man, krijg die reclame kaartjes bij mij ook altijd in de brievenbus dus waarom niet?
Eenmaal €25, - euro neerleggen voor die tarot kaarten en je bent er. Tis nog veiliger dan poker ook! Gegarandeerd je geld ongeacht de onzin die je uitkraamt. Persoonlijk horoscoop zou ook kunnen. Onzin uitkramen en geld verdienen :P

*uit losse mouw schudt*
Door de baan van Jupiter en de ligging van Mars kunt u vandaag op goede ideeën komen. Pas wel op, want de straling van Venus kan zorgen dat er een verkeerde balans opgedaan wordt. Zorg dus dat u met beide voeten op de grond blijft.
*mouw weer sluit*
*Hand ophoudt* dat is dan €120 euro :P

Darknova | 04-08-09 | 09:41

@Jaap de Paap |09:25
Dan moet er wel een nieuwe naam worden verzonnen, want de naam "subsidiehoeren " bestaat al.

fuckje | 04-08-09 | 09:41

lol @ pica

verder is pokeren voor LOSERS!

mail cheauvinist pic | 04-08-09 | 09:38

@Shalome | 04-08-09 | 09:32:

Alleen zo jammer dat ze het met een revolver spelen. Ze hadden een pistool moeten nemen.

Reinaert | 04-08-09 | 09:34

Ja, EHB, en als je braaf leeft volgens de CDA normen kom je in de hemel.
Je zou dat ook als gokken kunnen aanmerken, aldus moet geloof verboden worden!

hekkesluiter | 04-08-09 | 09:33

Ghehe... we kunnen het niet controleren, dus gedogen we het maar... Waarom kunnen we niet eens gewoon keuzes maken. Iets mag of iets mag niet. Als het mag, mag het overal en door iedereen, als het niet mag, mag het ook niet in het Casino / in de Coffeeshop / in de hoerenbuurt / in de kroeg waar de eigenaar achter de bar staat. Duidelijkheid helpt, gedogen of gecontroleerd toestaan schept verwarring, niet alleen bij de Nederlandse bevolking, maar ook in de manier waarop het buitenland naar ons kijkt.

Het waait wel over! | 04-08-09 | 09:32

Poker is gewoon geen gokken. Derhalve is het alleen al semantisch niet juist dat over pokerwinsten 'kansspelbelasting' wordt geheven. Om nog maar te zwijgen over de morele redenen tegen deze belasting.

Nee dus! | 04-08-09 | 09:32

VanFrikschoten | 04-08-09 | 09:22

De specialiteit van deze regering is Russisische roulette.

Shalome | 04-08-09 | 09:32

Onder het mom van tegengaan van gokverslaving, via HC meer belaasting innen.

Agent327 | 04-08-09 | 09:30

online pokeren is net als je geld op de keien leggen en wachten tot iemand het meeneemt , totaal geen controle of het "programma" wel eerlijk speelt etc.
Zo zijn er al gevallen bekend dat er spelers in hoge stakes opeens de missende kaarten kregen (en dat elke x weer opnieuw) .

Mr aarsch | 04-08-09 | 09:29

Ik speel alleen nog Tarot vanaf nu. Voor ieder slachtoffer gewoon het tarief rekenen van 120 euro voor een Tarotlegging met duiding. Allemaal mooie vage dingen roepen en dit driemaal per dag doen. Lukt het slechts 1 keer per dag, heb ik een extraatje van 3.600 euro en gaat het als de gesmeerde bliksem en lukt het driemaal per dag, heb ik een extraatje van 10.800 euro per maand.

flinkescheet | 04-08-09 | 09:29

@hanzebal | 04-08-09 | 09:25
Lady Gaga schijnt ook een man te zijn (geweest) ...

Je Verzint Het Niet | 04-08-09 | 09:28

Ook grappig om vanochtend de nieuwslezer te horen zeggen dat Holland Casino waakt tegen 'verslaving'.

Ernesto laat Holland Casino onze herder zijn.

Rot s.v.p. op.

Nee dus! | 04-08-09 | 09:28

* liever strippoker speelt met een aantal schone dames, een fles champagne en een dikke cubaanse sigaar *

Je Verzint Het Niet | 04-08-09 | 09:27

fuckje | 04-08-09 | 09:12
Maar dan wel met subsidie, voor de mensen die minder bedeeld zijn en toch hun bijdrage aan Nederland leveren vanwege alleen al hun culturele achtergrond. Toch?

Jaap de Paap | 04-08-09 | 09:25

Het komt allemaal door die Lady Gaga.

hanzebal | 04-08-09 | 09:25

De godsdienstwaanzinnige Ernst Hirsch Ballin is werkelijk niet van deze wereld.
Holland Casino wat op sterven na dood is mag nu wel de paden op de dorpen in.

dickel | 04-08-09 | 09:25

In totaal blijken 575.000 mensen in ons land het spel te spelen buiten het zicht van Justitie. De meeste pokeraars zijn mannen tussen de 15 en 34 jaar. En volgens Justitie spelen zo’n 372.000 pokeraars via internet.

----------------------------------

En van al die mensen (beroepsspelers *proest*) heeft meer dan de helft een enorm gokprobleem en is financieel naar de kloten. En dat zullen er straks veel meer worden en niemand die daar op let of aandacht aan geeft.

Veel plezier met pokeren Lutsters!

a.n.alvabeet | 04-08-09 | 09:24

Poker is zoooo 2008.
*kaarten schudt*

Wim-Lex | 04-08-09 | 09:22

@Het meisje van Yde | 04-08-09 | 09:20
Dat gaat de overheid aan inbrekers uitbesteden.

VanFrikschoten | 04-08-09 | 09:22

En waar blijft het initiatief om Halma en Ganzenborden te legaliseren?

pleistertje | 04-08-09 | 09:21

Deze regering speelt al jaren poker met onze belastingcenten.

Het meisje van Yde | 04-08-09 | 09:20

Hallo Ernst, lelijke hypocriete nepgristen, even lezen hè:

"Niemand kan twee heren dienen: hij zal de eerste haten en de tweede liefhebben, of hij zal juist toegewijd zijn aan de ene en de andere verachten. Jullie kunnen niet God
dienen én de mammon."

Hebben Jan-Peter en André je dat niet ingepeperd? Of zijn die ook van God verlaten?

Reinaert | 04-08-09 | 09:19

Ik snap er niks van, mag ik nou nog Monopolie spelen of niet?

uninvited guest | 04-08-09 | 09:18

Handig dat Europa, je kan je als politicus achter verschuilen maar er net zo hard $chijt aan hebben als het even niet uitkomt. Wat een nare man is het toch.

Fragony | 04-08-09 | 09:17

Faalkabinet!

Lardeerik | 04-08-09 | 09:16

Het grote geenstijl toernooi?

Erectus Enormus | 04-08-09 | 09:16

Het voelt ook niet echt illegaal aan; Pokersites volledig in het nederlands en betaling via ideal...

F vijf | 04-08-09 | 09:15

Nu is het wachten op de eerste represailles tegen de 'illegale' pokerspeler..

Flipp3rt | 04-08-09 | 09:12

Mooi... want die overvolle tafels en blind-levels in het HC zijn altijd al kut geweest.

Fluffy Bunny | 04-08-09 | 09:12

En volgend jaar worden OverheidsHoeren ingezet, om het zwart neuqen tegen te gaan.
Ach, geld is geld, denkt Hirschgggg.

fuckje | 04-08-09 | 09:12

Gezellig, nu ook buiten de muren van het casino aan het werk. laat maar komen!

Rest In Privacy | 04-08-09 | 09:11

Een plaatje van Robert de Niro in Scorsese's Casino is toepasselijker dan Al Pacino als Cubaanse drugsbaron.

Shalome | 04-08-09 | 09:10

Wie stopt die Balini nu es terug onder zijn steen?

Stroopdoos | 04-08-09 | 09:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken