Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KNMI klimaatrapport 2009: doem!

nederlandlater.jpgHet KNMI heeft vandaag een nieuwe klimaatrapportage uitgebracht. Het belangrijkste nieuws volgens KNMI is dat hun eigen klimaatscenario's die ze in 2006 ontwikkelden, robuust blijken te zijn. En dat betekent dat de volgende voorspellingen nog steeds kloppen, het gaat alleen sneller met de veranderingen dan ze in 2006 dachten. De grote ijskappen op West-Antartica en Groenland kalven af. Het wordt sneller warmer in Nederland, er valt meer regen en de buien zijn extremer. Dat betekent dat het binnenkort gedaan is met de krakers in Lelystad. Dat we grotere rioolafvoeren moeten maken, dikkere dakgoten, en alle tegels uit de tuin moeten trekken vanwege de afwatering. Verder betekent dit dat we nog meer sloten moeten graven en uiteindelijk veel meer belasting gaan betalen. Aan de andere kant, wij als klein kudtland kunnen er NIETS aan doen. Dus allerhande GroenLinksige schijnmaatregelen en meer heffingen op allerhande onzinnige milieudingetjes zijn zinloos. Investeer in de woonbotenindustrie, die gaat nog eens heel groot worden.

Reaguursels

Inloggen

Ik schrik een beetje van het niveau van de reaguurders hier.

Om maar eens mee te beginnen: er is een levensgroot verschil tussen het weer over 3 dagen voorspellen of klimaatvoorspellingen doen. 'Klimaat' is gedefinieerd als het gemiddelde weer over langere periode (meestal 30 jaar) voor een bepaald gebied. Dit gemiddelde weer hangt (wereldwijd) af van bijv ijsbedekking, zonne activiteit, El Nino, vulkaanuitbarstingen etc. Wat het knmi doet op korte termijn is een verwachting afgeven, geen voorspelling, van het weer op één bepaald tijdstip voor één bepaalde plaats. Dit is niet afhankelijk van klimaatfactoren, maar van de synoptische situatie in de atmosfeer van dat moment. Het weer voorspellen betekent op basis van de huidige situatie in de atmosfeer, een voorspelling doen voor het weer de komende dagen. Deze korte termijn voorspelling zijn, zoals bekend, gelimiteerd doordat de beginsituatie in de atmosfeer oneindig goed gedefinieerd dient te worden wil men een perfecte verwachting afgeven. Iets dat natuurlijk veruit onmogelijk is door het beperkte aanbod van meetgegevens en de foutmarge van de metingen.

Klimaat betekent dat het bijv in januari overdag waarschijnlijk zo'n 5 graden wordt, 's nachts -1, het waarschijnlijk een x aantal uren per dag regent en een x aantal uren per dag de zon schijnt. Oftewel: het gemiddelde weer over de laatste 30 jaar.

Leer hiervan.

Aerostudent | 30-07-09 | 21:41

Immigratie: 200 miljard
Dijkverhoging: 100 miljard
Windmolens: 6 miljard
EU: 4.4 miljard
_______________________
Onvoorstelbaar. Dat we nog iets van welvaart over hebben.

Zeddegeizot | 30-07-09 | 16:09

Wanneer gaan we nu eindelijk allemaal eens dood?
We hebben terrorisme, milieu, tacohoest. Daarbij zijn we allemaal levensgevaarlijke mensjes die thuis gecontroleerd moeten worden.

Het ene na het andere doembeeld komt er op ons af. Dit al jaren achtereen.

En weet je wat het gekste is?.. Ik zit hier nog steeds te typen.

eigen-mening | 30-07-09 | 14:41

Hah, dat scheelt me wel 80 km rijden naar zee.

Jogert | 30-07-09 | 10:08

Eindelijk! Mag grefo NL onder NAP als eerste helemaal vollopen? (zet alvast zijn strandstoel in zijn tuin, zet parasol op en bier koud)
Oh ja, graag wel een beetje snel onderlopen svp, want eenmaal onder water rotten de meeste monumenten een stuk minder dan boven water. En we moeten nu eenmaal het duiktoerisme op gang helpen hier... Nu in de aanbieding: een begeleide duik in de klokketoren van de grefo-kerk van Lutjedwarskarspeladeel. Compleet met klokkenluider, die verdronk toen hij in het touw wilde klimmen... Nu voor slechts 75 euro per persoon per duik... Wereldattractie! Heb elk nadeel niet se foordeel?

blaster | 30-07-09 | 09:06

NIce Arnhem aan zee, we kunnen wel een strandje gebruiken.
en het mooist WIJ BLIJVEN DROOG !

ikzouhetnietweten | 29-07-09 | 23:50

ik woon in Emmen. Ik denk dat ik nog maar een paar oude koelkasten en auto's aanschaf...

bucken | 29-07-09 | 23:17

Ze weten er daar geen ene jota van.
Het wordt wereldwijd helemaal niet warmer, waarschijnlijk kouder, maar wel wereldwijd droger.
De ijskappen op Antarctica en Groenland verdwijnen door sublimatie. (Zoek zelf maar wat dit betekend, dit effect is overigens ook bij ons in de winter op te merken)
Door grotere droogte en hogere temperaturen rond de evenaar worden wolken, en daardoor neerslag, meer afgebogen naar bv. Europa waardoor er hier tijdelijk meer neerslag zal vallen.
Een situatie die zich na verloop van tijd vanzelf weer zal herstellen.

Dostranamus | 29-07-09 | 23:08

Gelukkig heb ik al een veel mooier en groter en vooral voordeliger huis in Scandinavië. En dat ruimt lekker op als de randstad onder water staat.

fjordman | 29-07-09 | 19:37

Voorspellen is iets dat je doet in een oude woonwagen met een glazen bol. Als het KNMI dat nou nog niet snapt en vast blijft houden aan het woord "voorspellen", kan ik ze niet serieus nemen.

Tobus | 29-07-09 | 18:24

Nijmegen eindelijk terecht hoofdstad na het wassende water.
Amsterdam eindelijk weer onder water zoals t hoort.

cynic | 29-07-09 | 18:15

Jongens jongens, geen paniek! Dit zijn juist gouden tijden voor Nederland. Wij zijn immers erg goed in het zandslurpen op den zeebodem. Als we nou gewoon het volume van een ijberg die wegsmelt, aan zand wegzuigen in de Noordzee en met dat zand de dijkjes en duinen ophogen, dan zijn we er toch!?

Grips | 29-07-09 | 17:52

Wel interessant om te ervaren dat de Britten juist vandaag weer hun excuus aanbieden voor het feit dat ze er zo naast zitten.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article6731609.ece

Ulle Ruttelflut | 29-07-09 | 17:16

Nou en?
De Aarde draait ook gewoon door.
Boeie, de mens moet zich gewoon weer verder aanpassen aan de natuur.

Zo jammer! | 29-07-09 | 16:57

Houdoe...... is dat een verbastering van "hoe doe jij dat"? Of wellicht een mix van het Engelse woord "How" en het Duitse woord "Du"?

ITEACHYOU | 29-07-09 | 16:55

"tis een kwestie van geduld... rustig wachten op de dag, dat heel holland limburgs lult, dat heeel hollaaand limburgs lult"
-
gelukkig hebben wij tegen die tijd een hoge muur om limburg staan...

OHFOURSIX | 29-07-09 | 16:46

*Ziet toekomst in bevaar maken Apeldoorns kanaal als belangrijkste aanvoer ader voor Nederland

The Patriarch | 29-07-09 | 15:27

LOL C10, Brabant=/= Limburg, haha gewoon omdat ze niet beter weten, ik leid uit jou reacite af dat je: In limburg woont of in Duitsland, of nowhere near Nederland, dus kom hier eerst eens ff kijken voordat je oordeelt, Houdoe eh.

Staatsengerd | 29-07-09 | 15:26

Staatsengerd , als mijn toko onder water begint te staan ben jij al wat jaartjes verzopen hoor,en je mag best trots zijn op je limburg hoor.
Zie je vaak in 3e wereldlanden dat mensen trots zijn op hun land,gewoon omdat ze niet beter weten.

c10 | 29-07-09 | 15:03

Schei toch uit met die stemmingmakerij.

En-el Hak | 29-07-09 | 15:01

C10, wacht maar totdat je zelf ondergelopen bent, en btw, ik ben trots op waar ik vandaan kom, mijn zachte"G" en Houdoe is cultuur, barbaar.

Staatsengerd | 29-07-09 | 14:59

Ah eindelijk. Ben dat rijden naar de andere kant van het land al helemaal zat.

Maar snap nu ook waarom Bush niets deed aan New Orleans. Het is toch verspilde moeite, New Orleans verdwijnt toch onder de zeespiegel.

Toch nog een slim ventje die Bush.

timonb | 29-07-09 | 14:57

Staatsengerd | 29-07-09 | 14:42
Vrees dat die lekkere mokkels liever verzuipen dan dat ze gastvrij worden "ontvangen" door iemand die HOUDOE als groet gebruikt.

c10 | 29-07-09 | 14:54

whahahaha, ik zie het al HE-LE-MAAL voor me, Eindhoven hoofdstad van Nederland, Tilburg aan zee, ja mag van mij wel, aan alle ondergelopen gebieden, die Brabanste Gasvrijheid bestaat echt hoor............. voor lekkere mokkels.
Anyways, Houdoe en Bedankt!

Staatsengerd | 29-07-09 | 14:42

Delta-plan Porrello:

Die half miljoen immigranten die hier jaarlijks komen een vrachtwagen met zand mee te laten nemen uit die zandbak waar ze vandaan komen?

En dan ken ik een bepaalde bevolkingsgroep hier in Nederland die 23% werkloosheid kent. Misschien een idee om die dan een schep te geven en ook aan het werk te zetten?

Porrello | 29-07-09 | 14:41

ITEACHYOU | 29-07-09 | 12:42
Ajax Groesbeek en Feyenoord Assen?

sjaakdeslinksesul | 29-07-09 | 14:23

Heerlijk dagje naar Amsterdam Atlantis en daarna terug naar Twente aan zee.

eaz | 29-07-09 | 14:05

* alvast Limburg annexeert *

Cazi | 29-07-09 | 13:58

Ach ik woon toch op 1 hoog.

Manus Brulboei | 29-07-09 | 13:58

ppfffffffffffffffff die klimaathoax, dacht al waar blijft ie nou, weken niks over gehoord

Duderoo | 29-07-09 | 13:53

Beproefde taktiek:
First you scare 'em.
Then you fuck 'em.
And make 'em bleed.

Zeddegeizot | 29-07-09 | 13:44

Hiermee wordt meteen dat evolutie verhaaltje onderuit gehaald.

c10 | 29-07-09 | 13:40

Flevoland? kunnen we daar niet beter van af?

gozahtje | 29-07-09 | 13:37

@rosebud de nieuwe inflatiebubbel van Bernanke nu de huizenbubbel zo goed als leeg is? Interessante theorie.

Ron_Paul | 29-07-09 | 13:20

@arneau | 29-07-09 | 12:02 en anderen:
Het KNMI voorspelt het weer niet, maar geeft een weersverwachting!!!

Je Verzint Het Niet | 29-07-09 | 13:20

sjaakdeslinksesul | 29-07-09 | 12:25
In de BadKuip wordt dan alleen nog waterpolo gespeeld. En de Jeauden, die maken van de Arena een Ark.

Überkopf | 29-07-09 | 13:18

En nog een aanvulling: op het zuidelijk halfrond opnieuw (de 3e keer achter elkaar) een ongekend strenge winter. De totale hoeveelheid zee- en landijs is al decennia constant gebleven, wat er in het noorden verdwijnt, met name op centraal en oost Antartica weer aan. De zeespiegelstijging blijft al decennia op hetzelfde peil, de temperatuur stijgt niet meer sinds 2002 en daalt zelfs licht, iets dat geen enkel IPCC-model heeft kunnen voorspellen. En zo barst het van de aanwijzingen dat er geen reden is aan te nemen dat de opwarming in de periode 1900 - 2000 (met daling tusen 1940 en 1975) voor 80% veroorzaakt wordt door CO2 en dus zal doorzetten. Een klimatoloog als Lindzen houdt het op maximaal 20% a.g.v. CO2-uitstoot. Enfin, wie iets meer wil weten over hoe de globalwarmingtheorie uit voornamelijk aannames en stoplappen bestaat, raad ik aan klimatosoof.nl eens te bezoeken.

rosebud | 29-07-09 | 13:17

Nederland Watersportland!

Neil Armstrong | 29-07-09 | 13:15

From the world climate report: "So while we’ve heard recent reports about Antarctica losing ice, here we again find evidence to the contrary, and then some, at least in these locations. Not only is there no evidence of melting at the Gomez site, snow is accumulating there at an amazingly high rate. Clearly, this paper adds to the evidence that suggests that we simply, as of yet, do not have a firm grasp on the climate changes and their drivers that are effecting Antarctica, past, present, or, much less, future."

zie www.worldclimatereport.com/index.php/2...

Je Verzint Het Niet | 29-07-09 | 13:14

Tsja, sinds 1991 heeft de VS aan onderzoek naar het klimaat 79 miljard dollar uitgegeven. Hoeveel er nu in Nederland wordt uitgegeven aan onderzoek onder het mom van het klimaat weet ik niet. Ongetwijfeld een velvoud van 10 jaar geleden. Een leuk inkomen voor wereldwijd vele tienduizenden, zo niet honderdduizenden wetenschappers, politici, belangenverenigingen, adviseurs, congresorganisatoren, journalisten etcetera, etcetera.
De wereldwijde handel in CO2-emmissierechten bedroeg in 2008 126 miljard dollar en groeit exponentieel. Menig beurshandelaar die vorig jaar zonder werk kwam, verdient nu (volgens de klimaatbijlage van Elsevier gemiddeld 70.000 eur per jaar) een aardige boterham in die emissierechtenhandel. Dan nog zijn er alarmisten die skeptici ervan beschuldigen dat ze alleen aan geld denken en door oliemaatschappijen worden betraald.
Overigens lijkt de enorme geldverspilling aan onderzoek en emissierechten op de manier waarop de internetbubble ontstond en de hele handel in aandelen e.d. uit de hand liep. CO2 is de nieuwe bubble. De economie zal daar over een jaar of drie de gevolgen van ondervinden.

rosebud | 29-07-09 | 13:10

wat voor doom?

Maaier | 29-07-09 | 13:07

Pfff, ik bezit maar liefst 3 jetski's, dus laat dat stijgende water maar komen.

von sokkenstopfen | 29-07-09 | 13:02

... of is het Holzee?

Speitoptantje | 29-07-09 | 12:46

Merlot | 29-07-09 | 12:09

Mooie struik.. Maakt gij ook zelf wijn?

Insignificant_Cunt | 29-07-09 | 12:46

@iteachyou
dan is het goed, in dat geval, zand erover :)

yokiamy | 29-07-09 | 12:45


De binnenstad een heelijk rustig eilandje in Nederzee.

Speitoptantje | 29-07-09 | 12:45

het KNMI en het weer voorspellen, dat gaat niet zo best samen enzeker niet in 2050!! Zolang de zon maar evenredig blijft schijnen gaat er helelmaal niets veranderen. Gewoon een wetenschappelijk subsidie trek verhaal.

andre9738 | 29-07-09 | 12:45

Dat zou pas echt dichtbevolkt worden. Wie mogen er blijven?

JP_Nee! | 29-07-09 | 12:44


Schitterend! Als de zeespiegel 7 meter kabbelt de branding hier in de Jordaan precies tegen gevel van mijn buren. Komt u maarrrrrrrrrr!

lol

Speitoptantje | 29-07-09 | 12:43

@yokiamy
Zij gaan de dijken niet verhogen!!!!!! We gebruiken ze om de dijken te verhogen.............

ITEACHYOU | 29-07-09 | 12:43

@Merlot | 29-07-09 | 12:11: Dat verklaart gelijk die K in KNMI.

Fleauxe | 29-07-09 | 12:42

@sjaakdeslinksesul
Hoezo wordt dat PSV dan voortaan kampioen? Wat denk je, dat we hier gaan zitten wachten tot we verzuipen?

ITEACHYOU | 29-07-09 | 12:42

Erg kinderachtig van geen-stijl om een serieus klimaats probleem met krakers te mixen.... de noord-oost polder ligt onder het n.a.p. dus dat zou dan zwemmen geblazen worden.... leuk...? lijkt mij meer een persoonlijke hetze.

snapal | 29-07-09 | 12:41

@ Iteachyou, slecht plan!
Als ze al werkschuw zijn, wat moet dat dan voor belabberde kwaliteit van de uitvoering zijn als ze eens wat gaan uitvoeren? die figuren rommelen maar wat aan en daar wil jij op vertrouwen?

yokiamy | 29-07-09 | 12:41

Kunnen we niet alle werkschuwe, luie en werkloze mensen in NL gebruiken om de dijken te verhogen? Gewoon opstapelen die hap en tegen de bestaande duinen aan rammen. Alleen dat kleine jongetje moet dan wel opletten waar hij zijn vinger stopt als hij het gat in de dijk wil dichten.

ITEACHYOU | 29-07-09 | 12:39

@ExtremeExtremist
Inderdaad, wat een eikel die vent.

ITEACHYOU | 29-07-09 | 12:37

ik zeg, gooi die onnatuurlijke polders maar weg, zakt het waterniveau ook weer

yokiamy | 29-07-09 | 12:37

flood.firetree.net/
---
Eén meter is al voldoende zo te zien...

da wizard | 29-07-09 | 12:36

Nou dan wordt PSV dus voortaan altijd kampioen!

sjaakdeslinksesul | 29-07-09 | 12:25
Herstel.
Ja omdat de rest weggespoeld is.

winterpeen | 29-07-09 | 12:34

winterpeen | 29-07-09 | 12:35

Wat hebben die krakers hier in godsnaam mee te maken? Er ontgaat mij iets denk ik.

Wat een gezwets weer. Het is waar dat het warmer wordt, maar niemand kan aantonen dat dat niet gewoon aan de weerpatronen ligt. Wellicht is dit normaal gedurende 1 eeuw in de 100.000 jaar. Ik denk niet dat de weerpatronen destijds goed werden bijgehouden ahum ahum......

Een vulkaanuitbarsting is ook verschrikkelijk verontreinigend. Ook die moeten we dus afschaffen. En als we dan toch bezig zijn, laten we de discussie uit de jaren 80 over zure regen meer weer eens oppakken. Lachen joh, het ging verschrikkelijk slecht met onze bossen, als je die geitenwollen sokken van milieu defensie mag geloven.

Ook snap ik het probleem niet helemaal. We liggen namelijk al onder de zeespiegel hier in de randstad, dus is het toch gewoon een kwestie van hogere dijken?

ITEACHYOU | 29-07-09 | 12:35

Volgens mij is dit 'n een-tweetje tussen KNMI en EO om het nieuwe TV-programma
"Er loopt een man over het water!" te promoten.

Mr. Bator | 29-07-09 | 12:34

Nou dan wordt PSV dus voortaan altijd kampioen!

sjaakdeslinksesul | 29-07-09 | 12:25
Ja omdat de rest weggesloeld is.

winterpeen | 29-07-09 | 12:34

"bepaald gebied" platbombarderen en verbinden met zee.... stijgt het zeeniveau ook niet.

poepstoer | 29-07-09 | 12:32

Van 1970 tot 1972 heb ik op een woonboot gewoond. Een betonnen drijfbak met houten opbouw. Prima wonen; de bak was kurkdroog en geschikt voor opslag van alles.
Al jaren denk ik dat die bakken een oplossing zijn voor de jaarlijkse moesson-overstromingen in Bangladesh. Hele dorpen kun je bouwen op die betonnen drijfbakken. Je kunt die bakken tijdens de overstroming op locatie houden door afrolbare nylon kabels met vaste ankers.
Wie doet wat met dit idee?

eus | 29-07-09 | 12:29

Het KNMI zegt: "Wereldgemiddelde temperatuur stijgt gestaag"
Dit zijn de temperaturen over de laatste jaren:

1997 (+0,36)
1998 (+0,52)
1999 (+0,26)
2000 (+0,29)
2001 (+0,40)
2002 (+0,46)
2003 (+0,48)
2004 (+0,43)
2005 (+0,48)
2006 (+0,42)
2007 (+0,41)
2008 (+0,31)

De stijging is nu weer een daling sinds 2005, maar het is maar waar je het mee vergelijkt. En zo werkt het KNMI, alles naar hun eigen hand zetten en de mens lekker bang maken.

Stefan Hoogland53078 | 29-07-09 | 12:28

Zag gister al een duitser een kuil op de veleuwe graven............ voorbereidend werk zeker

groothoeklens | 29-07-09 | 12:28

Logisch natuurlijk dat je je voortplantingscellen niet aan een kraakster (kan) doneren vanwege de afstotelijkheid. Helpt mee tegen de groei van de wereldbevolking en die in NL in het bijzonder vooral nu het land kleiner zal lijken te worden volgens de voorspellingen.

arneau | 29-07-09 | 12:26

Nou dan wordt PSV dus voortaan altijd kampioen!

sjaakdeslinksesul | 29-07-09 | 12:25

we zijn nu al een aantal jaar bezig met dat groene geneuzel maar ik nog geen enkele keer iets gezien over het resultaat tot nu toe !!
Elke keer weer doem scenario's maar nooit keiharde cijfers van wat we tot nu toe hebben bereikt met onze priusen

boerenvla | 29-07-09 | 12:25

Wat een haat en nijd sentimenten tegen de randstad, overigens woon ik hoog en droog in een flat dus tegen die tijd koop ik een bootje en bindt die aan mijn balkon vast.

necrosis | 29-07-09 | 12:25

Onzin, allemaal onzin. Conclusies op basis van veel te korte tijdspannen. Alsof de duur van een mensenleven maatgevend is.

Ten eerste was Groenland in de Middeleeuwen grotendeels ijsvrij. Er werd toen niet gedieseld.
Ten tweede zijn beijsde poolkapppen eerder uitzondering dan regel. De Aarde kent veel langere perioden van ijsvrije polen dan polen bedekt door ijs. Maar omdat wij - mensen - niet anders hebben meegemaakt is de situatie zoals we 'm kenden maatgevend voor alles.

Geen enkele klimaatdeskundige weet 100% zeker of er van opwarming sprake is en als die zekerheid er zou zijn dan kan geen enkele klimaatdeskundige de reden voor de klimaatverandering met zekerheid vaststellen.

CO2 is het niet: eerst stijgt de temperatuur en dan stijgt het CO2 gehalte. En dan nog...400 miljoen jaar geleden was het CO2 gehalte in de atmosfeer 10x zo hoog als nu en kende de Aarde een enorme ijstijd.

Het kan ook de invloed van de Melkweg zijn: zodra de zon in een stoffig deel zit wordt het kouder op Aarde omdat de invloed van de Zon minder is. We zitten nu zo'n stoffig deel, dus nu is het relatief koud.

En dan de Zon. We danken ons leven aan de koperen ploert. Het lijkt me logisch dat deze gasbol de grootste invloed op ons klimaat heeft.

Anywee, het blijft gissen en we kunnen er niets aan doen. Het overkomt ons en we zullen ermee moeten leven.

PS: is er iemand die er problemen mee heeft dat het nu warmer is dan 12.000 jaar geleden?

stuyterkuycken | 29-07-09 | 12:25

Oud nieuws.nl

winterpeen | 29-07-09 | 12:24

Het is Antarctica, niet Antartica.

Ikzitopjelip | 29-07-09 | 12:22

Zo'n langere warmte groei bleek uit het verleden altijd een voorbode van een ijstijd. Elke ongeveer 10.000 jaar was er altijd 1 maar nu hebben wel al 15.000 jaar geen ijstijd gehad, dus het wordt weer eens tijd.

Fiets | 29-07-09 | 12:19

Nederland is rijk en kundig genoeg om het te beschermen tegen de stijgende zeespiegel maar stiekem hoopt de redactie dat alles onderloopt want dan zijn we gelijk ook van die vervelende krakers af...?!

snapal | 29-07-09 | 12:18

Wereld bevolking halveren, is dat geen plan? De vergrijzing lossen we wel anders op, en zeker niet met meer import van achterlijken, dat is een piramidespel wat een keer klapt.
Dus; elk koppel maar één kind; dat zou een goed begin zijn. toch?

modderfokker23 | 29-07-09 | 12:13

@Graaf van Holland | 29-07-09 | 12:05
Misschien is het handig om je nick alvast te veranderen in kapitän

arneau | 29-07-09 | 12:13

Man made Global bullshit warmt de aarde inderdaad behoorlijk op.

endofdays | 29-07-09 | 12:12

Fleauxe | 29-07-09 | 12:05
Ze kunnen goffedommels het weer voor vanmiddag nog maar nauwelijks voorspellen, en nou gaan ze zich al met klimatologische fluctuaties over jáááren bemoeien, die (te) hooggesubsidieerde idioten!

Merlot | 29-07-09 | 12:11

Ah, relaxed! Straks Chillburg am see :D

el burro | 29-07-09 | 12:11

Hoxha heeft wel gelijk met het investeren in de woonarken industrie, alleen zorg er dan wel voor dat niet alleen de ING het alleenrecht heeft bij het verstrekken van hypotheken. Ik betaal 6.4% rente bijvoorbeeld. Aan de andere kant is mijn ark wel 200k meer waard in vergelijking met 7 jaar geleden toen ik hem kocht, dat dan weer wel!

Sandrex | 29-07-09 | 12:10

mijn villa staat plots aan het strand :D

Metselateur | 29-07-09 | 12:10

Ik heb hier een druif tegen de zuidmuur staan, die ik 's winters verdomd goed moet inpakken tegen bevriezen.
Het is een inheemse wijndruif uit de Middeleeuwen.
Want toen hadden we het Middeleeuws Klimaatoptimum.
Het was hardstikke warm hier; mediterraan.
En toen waren Engeland, Noord-Duitsland en Nederland dus de grootste wijnprodudenten van Europa.
Vandaar die druif.
Dit is 'm img12.imageshack.us/img12/889/13juli20...

Merlot | 29-07-09 | 12:09

En al die boeren blij dat ze dan aan zee wonen.

Lutsers.

Klaas Appelmelk | 29-07-09 | 12:09

Die dijken 6 meter ophogen, is dat niet wat?

* verder gaat met zandzakken vullen *

Tennessee Whiskey | 29-07-09 | 12:08

Oud verhaal, maar wat hebt dat met die krakers te maken? De logica ontgaat me.

snapal | 29-07-09 | 12:08

@ synchronicity @ 12:04
Ik citeerde Tennekes niet letterlijk. Ik gaf de essentie van zijn verhaal op Elsevier.nl.

Sir Galahad the Pure | 29-07-09 | 12:08

scheiding van kerk en staat, kappen met klimaatwaanzin.

Fragony | 29-07-09 | 12:08

Pleidooi voor verruiming bestuurdersaansprakelijkheid.
Synopsis: In het bedrijfsleven geldt een strengere maatstaf voor bestuurdersaansprakelijkheid, dan in het openbaar bestuur. Toch kan slecht, corrupt, kortzichtig of opportunistisch openbaar bestuur véél meer schade aanrichten dan het bedrijfsleven. Met name het alarmisme over klimaat zorgt voor gigantische economische (en psychische) schade in een tijd dat we ons dat niet kunnen veroorloven.
Kortom: Verruim de aansprakelijkheid van openbaar bestuur. Maak het mogelijk om KNMI-directeuren, ministers van Milieu en andere bestuursorganen te vervolgen en persoonlijk aansprakelijk te stellen voor schade als gevolg van onzorgvuldig bestuur.

Zeddegeizot | 29-07-09 | 12:07

wil Blöf uit de Kempische kust wegblijven aub?

Patrick Zweedsey | 29-07-09 | 12:06

Gezien de nauwe banden van het KNMI met het NSB Journaal, zal het nieuwsprogramma van Rijkspropagandaleider Hans Laroes waarschijnlijk de hele dag volop aandacht besteden aan de apocalyptische bullshit van het KNMI. En het erge is: veel mensen geloven die onzin.

Sir Galahad the Pure | 29-07-09 | 12:05

Kunnen die mensen van voorbij Utrecht (die met dat collectieve minderwaardigheidscomplex) zich eens realiseren dat de kurk waarop de natie drijft de Rotterdamse haven is (inclusief raffinage industrie). Kunnen jullie wel beginnen over dat beetje aardgas maar dat is ten eerste straks op en ten tweede wordt geheel uitgegeven aan extra uitkeringen in economisch achtergebleven regio's als Noord-oost Groningen, Limbabwe en het grote schrale heide gebied Drenthe. (Ik een bevooroordeelde arrogante randstedeling, hoe kom je erbij?)

Graaf van Holland | 29-07-09 | 12:05

Het KNMI zegt het dus dan moet het wel kloppen.

Fleauxe | 29-07-09 | 12:05

De mechanismen die ons klimaat bepalen zijn heel wat complexer dan de CO2 aanhangers ons willen laten geloven. www.klimatosoof.nl/Thoenes

CoffeePatch | 29-07-09 | 12:05

Sir Galahad the Pure | 29-07-09 | 11:56 L je schrijft: "Het KNMI laat zich al jaren voor het karretje van de klimaathysterici spannen zegt ook de ex-KNMI-directeur Henk Tennekes"...
Waar zegt hij dat dan? Ik lees duidelijk wat anders...

synchronicity | 29-07-09 | 12:04

Het KNMI is niet neutraal, maar klopt de boel sterk op. Een onderzoek naar warme dagen wordt eigen wijze geïnterpreteerd, waardoor het lijkt alsof er nu veel meer te warme dagen zijn. Ze zijn niet meer neutraal en daardoor ook niet meer serieus te nemen. Jammer.

Stefan Hoogland53078 | 29-07-09 | 12:04

-weggejorist-

meineliebe... | 29-07-09 | 12:03

Het belangrijkste nieuws volgens het knmi is dat een voorspelling uit lijkt te komen?

arneau | 29-07-09 | 12:02

Die mafkezen kunnen niet eens het weer één dag vooruit voorspellen, maar ze weten tot de millimeter precies hoeveel regen er gaat vallen in 2050. Ik ruik gelul, ik ruik zelfvalidatie, ik ruik subsidies, ik ruik meewaairen met de wind.

Zeddegeizot | 29-07-09 | 12:00

Nederland over 30 jaar word je ook niet erg blij van. De enige inwoners zijn dan Grûningers, Tukkers, Brabo's & Limbo's dus dan kun je Nederland net zo goed bij Duitsland voegen.

M@rk | 29-07-09 | 11:59

Vanochtend rtl nieuws ook al iets over wateroverlast en riool sluit sneller dan verwacht. Met andere woorden Eelco Brinkman heeft weer wat bedacht om te vangen. Waterschappen die hebben bakken met geld en daar waar het zit zoekt Brinkman natuurlijk.
Klimaat altijd nog een grotere veranderaar geweest dan de mensch, behalve dan misschien de laatste paar eeuwen. Maar daar gaat dus weer verandering in komen. Tijd voor de kamelen en dadelpalmen. De hand van Mohammed?

ecologiste | 29-07-09 | 11:59

[Koopt vast voor een prikkie stuk weiland op dat straks de Almelose Cote d' Azur gaat worden]

053 | 29-07-09 | 11:58

tot zover de randstad! Weer een probleem minder :)

Afslag Oberhausen | 29-07-09 | 11:58

wat een pis auto's komen er voorbij zeg, vw en nu volvo? gaap... anyway, we're all gonna die!!!!!! in de jaren 80 hadden ze al doemscenario's voor medio 2000, daar verdienen die onderzoek gasten hun brood mee. hoe meer doem, hoe meer onderzoek er gedaan moet worden.

Ron_Paul | 29-07-09 | 11:56

Het KNMI laat zich al jaren voor het karretje van de klimaathysterici spannen (zegt ook de ex-KNMI-directeur Henk Tennekes, zie: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/... ). Recent stond er overigens zowaar een interessant artikel van Bjorn Lomborg in het pseudo-liberale avondblad: www.nrc.nl/opinie/article2306347.ece . En dan nog even een tip naar een artikel in The Wall Street Journal: online.wsj.com/article/SB1245975050761... . Geen dank voor de drie links naar wat nuchtere geluiden, graag gedaan.

Sir Galahad the Pure | 29-07-09 | 11:56

Wij als klein land kunnen natuurlijk wel wat doen. Dit is duidelijk een groot probleem en grote problemen vragen soms om pijnlijke maatregelen:

Stap 1 Stop met ontwikkelings en voedselhulp, spijtig maar overbevolking is duidelijk de oorzaak van al deze ellende. Laat staan als (a la bertje Koenders) je doel is een koelkast en autootje voor iedereen.
Stap 2 Minder economische groei met daaraan indrect gekoppeld een kleinere overheid.
Stap 3 Begin een oorlog, bij voorkeur ergens in Azie.

Maar hier hoor je onze groene vrienden nooit over. Nee een spaarlamp is de oplossing (Overigens is licht maar verantwoordelijk voor 2% van het stroomverbuik van een gemiddeld gezin, lekker nuttig dus)

Graaf van Holland | 29-07-09 | 11:55

Mensen, laat je niet gek maken. Die vier klimaatscenario's zijn vier wat-als studies. Wat als de gemiddelde temperatuur op aarde 1 of 2 graden stijgt, en wat als de luchtstromingspatronen wel of niet wijzigen. De studies van het KNMI zeggen niets, ik herhaal NIETS! over de kans dat een van deze scenario's optreedt.

Ivoren Toren | 29-07-09 | 11:55

En dat die arrogante lui uit de randstad ook over 100 jaar hun eigen broek mogen ophouden. Nu is alles daar beter, moderner en mooier, straks, als er 20 meter zoutwater overheen stroomt, ook.

Chiant | 29-07-09 | 11:54

@fris4ever | 16-10-08 | 12:29 jij bent een duidelijk geval van de klok gehoord maar niet weten waar de klepel hangt.
Jouw vb hebben qua hoogwaterstand helemaal niets te maken met de verwachte hoogwaterstand over 30 jaar.
Een tsunami of een zware storm die de kuststreken overspoeld is toch ook niet hetzelfde als een verhoging van de zeespiegel door smelten van ijskappen.
snap je m al, valt het kwartje alsnog?

treser.info | 29-07-09 | 11:54

Geweldig jongens, hebben de rekenmachine nerdjes weer hun broodnodige aandacht gekregen. Ik ga met echt onwijs drukken maken hierover, oh nee dat doet vadertje staat wel.
NEXT!

GormSuil | 29-07-09 | 11:54

Het meest trieste aan dit bericht is dat plaatsen als Helmond, Heerlen en Roermond gewoon op de kaart blijven staan.

kapotte_stofzuiger | 29-07-09 | 11:53

Globalwarmania

Merlot | 29-07-09 | 11:53

Extra belasting om zwemdiploma te financieren voor onze medelanders! Iemand? Iemand?

blinde kip | 29-07-09 | 11:53

Ach het kan alleen maar beter worden. Met een beetje geluk breken de dijken, overstromen de provincies N & Z Holland (en verdrinkt het pleps aldaar) en ligt het strand een stuk dichterbij. Wel jammer van al het belastinggeld dat men nu nog in deze toekomstige wetlands stopt.

qwiebus | 29-07-09 | 11:51

Aan de andere kant groeit de ijskap van Antarctica stevig aan...

KaiserSoza | 29-07-09 | 11:51

En haal dus verdoeme allemaal je zwemdiploma! Want een land vol van die oranje 'vleugeltjes', dat ziet er toch niet uit!?

H4rrie | 29-07-09 | 11:51

Woonboot-kraken heet toch gewoon piraterij (en daar hebben we Tim Kuijk dan weer voor).

kapotte_stofzuiger | 29-07-09 | 11:50

Maar Hoxha, wat moet er dan van ons aller GeenStijlland worden? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/07/... Trouwens, nu Fleischbaum er toch geen Caesar meer van kan worden, krijgen we toch zeker binnenkort wel verkiezingen?

F. von Zeikhoven | 29-07-09 | 11:50

En iedereen dat manke wijf, met dr armen vol spritzgaten, shaggie op d'r lip, haren vol klitten, drie tanden in d'r bek en haar kaplaarzen maar voor gek verklaren....

Insignificant_Cunt | 29-07-09 | 11:49

Das hier allemaal net gedaan.

Braakbal | 29-07-09 | 11:48

Benauwd hier.

Nee dus! | 29-07-09 | 11:48

Kappen met die klimaathooks zeg ik.

Voorheen Dr. Faustus | 29-07-09 | 11:48

Eindhoven aan zee!

Joeper de poeper | 29-07-09 | 11:47

Gelukkig staat er nu al niet meer in de de co2 uitstoot de enige oorzaak is. Wat toch aardig lang volgehouden is door het KNMI.

The project | 29-07-09 | 11:47

Koets | 29-07-09 | 11:45
idd, en dat is ook het enige wat me boeit. Wat word het weer morgen?

Siebrandt | 29-07-09 | 11:47

Shit, ik ga emigreren!

wicher(t) | 29-07-09 | 11:46

Man die lui kunnen niet eens het weer voorspellen voor 3 dagen vooruit.

Koets | 29-07-09 | 11:45

*Duikbrevet even opzoeken gaat*

F. von Zeikhoven | 29-07-09 | 11:45

en alweer zo zinloos gebeuren

hkqbjts12 | 29-07-09 | 11:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken