Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vinex-lullen maken buurthippie kapot

das geen huus, das een boomhutWelkom bij de nieuwe rubriek GeenStijl Wonen. Vandaag nemen we een kijkje in het lieflijke Steenwijk. Daar voeren een paar Elsevier-lezers (Volvo V70, buxus, elke zaterdag grasmaaien in overhemd met korte mouwen) een keiharde strijd tegen de plaatselijke wijkhippie. Jezusfiguur Jan Husslage is namelijk met z'n blote poten een huis aan het bouwen. Van sloophout en op straat gevonden troep. Maar de omwonenden vinden dat dat helemaal niet MAG. Hun huizen dalen in waarde dankzij die idioot. En nu moet de Steenwijkse Catweazle alweer als de sodemieter z'n huis slopen. Gefeliciteerd hoor, spruitjesvreters. Kijken hoe oerhollandsche benepenheid er in real life uitziet kan HIERRR. "Wat doet die man hier? Hij werkt ook niet?"

Reaguursels

Inloggen

het huis ziet er goed uit, alleen moet hij gewoon 's avonds en op zondag geen geluidsoverlast veroorzaken.
En die buren zijn ziek, erg ziek.

Onderbuik | 19-09-06 | 22:59

heb echt gelachen om de interpretatie die hij geeft aan het thema geluidsoverlast...

eekeek | 19-09-06 | 16:21

Hij werkt niet?? Hoe krijgt ie dan in godsnaam een huis gebouwd. Ziet er trouwens goed uit! Go Jan!
Overal waar ik heb gewoont wordt gebouwd, auto's gewassen met lawaaierige hoge druk spuiten, GRASMAAIERS, om over klote blaffende tering honden nog maar te zwijgen.
Het zei zo!

Daisy Bouterse | 19-09-06 | 13:34

Ik zou niet in dat huis willen wonen met al die lelijke architectuur er omheen.
En voor wat betreft niet werken, die beste man is nu toch bouwvakker. Moet je eens kijken wat hij uitspaart!

RedRat | 19-09-06 | 12:12

@Grafzerk Woon jij er dan naast?

dwaal | 19-09-06 | 09:56

Vind het wel tof dat hij niet klaagt over de buren met hun k*tgrasmaaierds

neemjemoederindemali | 19-09-06 | 09:55

Lekker makkelijk commentaar geven voor zolang je er niet naast woont. Drie jaar lang in de herrie van slijptollen, cirkelzagen en hamers knap je ook niet van op.

GrafZerk | 19-09-06 | 09:21

Busslage, PEACE MAN!
Als ze je dwingen je huis af te breken, verkoop je het gewoon aan aan een moslimclub, die er vervolgens een moskee neerzetten.
Wraak is zoet!!!

Aktivist | 19-09-06 | 07:07

Allemaal leuk en wel.... maar als ie niet werkt, waar leeft hij dan van? Een uitkering kan het dan niet zijn(?)

Atlantis-95 | 19-09-06 | 01:45

"Wat doet zo'n vent in een Vinex wijk"
Lijkt me juist onderdeel van zijn kunstwerk.
Door de aanwezigheid van de vinex-wijk daalt wel de waarde van zijn object.
Ik stel dan ook voor de vinex-wijk te laten afbreken. De aldaar woonachtige zombies zijn het neqschot al ver voorbij.

Henk Hunk | 19-09-06 | 01:02

Beste Bubka schitterend(Exclusief de nederlaag van Feyenoord).

nadenkeniseenkunst | 19-09-06 | 00:17

Ik verdien er m'n dagelijks brood mee, waarvoor ik nooit genoeg boete kan doen, ik weet het, maarrrr je wilt er niet dood gevonden worden, wat een verschrikking!
Als onzelieveheer een sadist is, pleurt hij me na m'n dood in de Vinexhel rechttegenover de Arena waar elk uur Feyenoord op z'n kloten krijgt van de bewoners daarvan, er zal wening zijn en knersing der tanden... brrrrrr

bubka | 19-09-06 | 00:14

@.Boeddhi 22:23
Een natte scheet is voor mij niet bijzonder, zeau'n prickelende dicke harde saucijs met verlatingsangst is het schrikbeeld. Daarom mogen ze die wereldvreemde, uitsluitend om niet als laaggeschoolde uitkeringstrekker door het leven te gaan in de techniek afgestudeerde gras- en strovretende figuren van mij verwerken tot aambeienzalf.

ventus_aqualis | 18-09-06 | 23:33

Een duidelijk geval van terreur door "Omwonenden". Is de AIVD al op de hoogte ? Wat doet de burgemeester ? Zolang die man alleen met zijn eigen huis bezig is moet hij zijn gang kunnen gaan. Hij loopt niet in de pas is dat een misdrijf ?Triest.

nadenkeniseenkunst | 18-09-06 | 23:17

0900 18-09-06 @ 20:49 In België en Duitsland is volop grond te koop in stukken van 500 tot 1000 m2 waar je op bouwen mag.

Vogelbeest | 18-09-06 | 22:38

ventus_aqualis 18-09-06 @ 22:16

Laat jij dan maar een wind in het water!!!!

Boeddhi | 18-09-06 | 22:23

"Ecologisch huizenbouwer ir. Jan Husslage.....". Bij hem moet ik uit de buurt blijven; dit soort betweters verstoort mijn stoelgang.

ventus_aqualis | 18-09-06 | 22:16

vinex is zooooooooooh 2004

uuuu | 18-09-06 | 21:36

get a job hippie... get a life vinex debielen met je stationkar, kinderzitje, uitgedijdt dik wijf en je jack russel....

Qabouter | 18-09-06 | 21:12

Ja, je wilt toch niet dood gevonden worden in een Vinexwijk tussen allemaal Vinexvolluk, met een diversiteit van cervelaatworst

morse | 18-09-06 | 21:00

@Kees Balbet 18-09-06 @ 20:28
Weet jij nog een stukje grond dat te koop staat waar je op mag bouwen dan?

0900 | 18-09-06 | 20:49

Wat een zeiklui!
Aan de andere kant, wat doet een quote unquote hippie in godsnaam in een vinexwijk. Met zulke ködtburen. Gadverdamme, ik schaam me voor mijn Nederlanderschap als ik dat soort mensen zie.
Ik persoonlijk vind het een prachtig huis, niks geen boomhut of wat al niet, wat een verademing van die godsalleklere saaie, trieste mistroostige fantasieloze kutzooi waarin den Neederlander doorgaans woont, maar daar gaat het hier niet om. Heeft meneer de hippie de papieren en de vergunningen, zo ja, dan kan je hem niks maken. Tja, en het lawaai, van 8 tot 8, sjongejonge poe hee zeg, dat vind ik dan nog zeer redelijk. Ik durf te wedden dat ze hem nooit eens vriendelijk hebben gevraagd er zo rond etenstijd mee op te houden, of iets te doen wat niet zoveel lawaai maakt.Ik kan wel met een "ja, maar toen onze buren hun huis gingen bouwen begonnen ze om 6 uur 's ochtends de heipalen erin te rammen" komen aankakken, maar daar schieten we niet zoveel mee op. Help hem anders gewoon mee, komt de cohesie van de buurt ook ten goede.
Feit is gewoon dat hij wel degelijk rekening houdt met z'n omwoners, en voor kleine kinderen die zeg maar om 7 uur al op bed moeten is hij volgens mij zeker aanspreekbaar, en ach, hou toch gewoon je bek eens een keer te zeiken de hele tijd.
Toch blijft die vraag hangen "wat doet zo'n vent in godsnaam in een vinexwijk? Zijn er geen pitoreske boerderijtjes om op te knappen?"
In zo'n vinexwijk, tussen die lui, daar sterf je toch gewoon af. Daar wil je je levensjaren toch niet doorbrengen, daar wil je toch nog niet eens dood gevonden worden. Daar ga je toch veel liever weg dan heen. Mijn god, schiet me door m'n kop als ik daadwerkelijk dáár een huis huur, laat staan koop.

Kees Balbet | 18-09-06 | 20:28

Denk dat als het huis af is, het mooier is dan dat van zijn buren.

MAXIMO | 18-09-06 | 20:15

@brutus68
ja en dat werkschuwe tuig bouwt ook nog eens zijn huis helemaal zelf ipv achter een bureua vrijetijdsmanager spelen schande ;x

@philhaas ze zijn er trots op hoor ''dit is een vinex wijk niet voor een krot''

jantjepietje | 18-09-06 | 20:10

je zou toch maar variatie krijgen in een buurt waar verder alles hetzelfde is...

jantjepietje | 18-09-06 | 20:07

Tjah.... als je slim bent koop je een huis naast deze hippie. Zodra hij weer weg is... tel uit je winst.
En al gaat hij niet weg, ooit moet z'n huis toch klaar zijn. Lijkt me geen onaardige buurman.

Sner | 18-09-06 | 19:52

LOL, wat een lollige comments hier. Redactie, meer kudthippie-items!

sjaakdeslinksesul | 18-09-06 | 19:48

je gaat zowieso toch niet in een vinex buurt wonen ?

Pilshaas 861 | 18-09-06 | 19:46

Wat een geouwehoer weer , laat die hippie toch. Lijkt me een vriendelijke man, weliswaar misschien wat wereldvreemd en "exentriek", maar who cares??
Maar, nee de altijd weer progessieve Steenwijkse elite gooit de kont tegen de krib, want hippie's zijn eng, anders en vies.., jullie weten tog... Nog erger, de hippie heeft geen baan..., hij is dus langharig werkschuw tuig, waar hij dat kavel van betaald heeft, daar wordt maar even niet over nagedacht....
Yo, Rotary-club Steenwijk.., welkom in de jaren 60 van de 20e eeuw...

brutus68 | 18-09-06 | 19:45

Jezus was toch voltijds "zoon van God"? Die had helemaal geen tijd om te timmeren, nee die brak brood en vis en zoop veul wijn.. Schijnt dattie ook Maria M. heeft bezwangerd, maar dat is onbevestigd.

janjoker | 18-09-06 | 19:38

HMM , ik lees toch echt dat hij de eerste was die daar gingen bouwen.
De Projectontwikkelaar(s) wisten dit dus ook.
De mensen die naar de kavels kwamen kijken wisten het dus ook.
Gewoon in hoger beroep gaan .
En die huilebalk die zegt 25% te zijn kwijtgeraakt had er ook gewoon kunnen blijven wonen, hij wist immers ( in ieder geval gedeeltelijk ) wat hem te wachten stond.

Niet getreurd.. opgepleurd
en als de rest van de bewoners dat nou ook ff doet kan die vent lekker rustig bouwen aan zijn ecohuis.

TinoV | 18-09-06 | 19:38

stuur eric cartman dr maar heen die weet wel raad met hippies

menm | 18-09-06 | 19:29

Mooi dat we in Nederland elke vorm van creativiteit en zelfredzaamheid meteen afkeuren, de grond in boren en verbieden. Immers, in een Vinex-wijk met een Vulva van een Volvo word je pas echt gelukkig!
Ik zou mijn huis meteen verkopen en bij Jan intrekken.

JudgeJuly | 18-09-06 | 19:10

Heel leuk allemaal... totdat die gek naast jou komt te wonen.

_DiaZePaM | 18-09-06 | 19:04

Tof huis. Sowieso al minstens vier keer zo groot als het mijne.

madmaddy | 18-09-06 | 18:51

weer Nederlands truttigheid in die buurt........ is toch fantastisch dat die zoiets bouwt i.p.v, die godvergeten trutten woningen die er staan! en veel te duur worden verkocht in die gvergeten vinex wijken

lara | 18-09-06 | 18:49

-weggejorist-

datan | 18-09-06 | 18:19

Hij zei toch dat het huis nog niet af was...

Leuk idee, hij had alleen een betere locatie moeten kiezen.

Maar aan de andere kant vind ik het heerlijk om te zien hoe al die kakkers klagen, met zun lelijke korte broek het gras maaien...

Mikado | 18-09-06 | 18:06

wat een loser, hij kan niet bouwen dat zie je zo en van het bouwbesluit heeft ie al helemaal nooit gehoord.
als hij dit huis verkoopt krijgt ie geld voor de grond en -30.000 voor de sloopkosten, of je maakt van de nood een deugd (paasvuur)

Detox | 18-09-06 | 18:02

@Murdockyoufool 18-09-06 @ 17:19:
U bent op de hoogte van de betekenis van de uitdrukking "het gros"?

Waarschijnlijk niet, anders had u vast niet gereageerd.

Pajero | 18-09-06 | 17:52

Oud Nieuws. Waarom loopt de Telegraaf/GS vaak een dag/paar dagen achter met het nieuws?

aivd | 18-09-06 | 17:49

nou ik zag hoe het in soutpark ging met die hippies moet hier ook maar gebeuren anders word je woon wijk opgeslokt door dat volk

uchman | 18-09-06 | 17:41

Ecologische huizen kun je ook mooi bouwen. Niets mis mee. Maar wat deze mafkees aan het prutsen is slaat nergens op. Het verhaaltje erbij ook niet overigens.

doskabouter | 18-09-06 | 17:25

@Pajero 18-09-06 @ 16:48
'iets wat het gros van de lutsers hier zich niet kunnen voorstellen om de eenvoudige reden dat het hok waarin zij wonen niet veel groter is dan een gemmiddelde vila-garage '

O ja joh, heb je mijn woning wel eens gezien? 'k Ben het met de hippie eens omdat ik een hekel heb aan zeikende burgerlullen. Ervaring genoeg, wat dat betreft. Van die gasten die altijd wat te ouwehoeren hebben. Is het niet de harige bankwerkert, dan is het wel de auto van de overburen of de heg van drie huizen verder.

Murdockyoufool | 18-09-06 | 17:19

@KaiserSoza 18-09-06 @ 14:34
Zit wat in, maar aan de andere kant, Jezus de twintiger zal wel niet de hele dag hebben zitten hippieën. Als Zijn vader timmerman was is het niet meer dan logisch dat Hij ook zoiets zal hebben gedaan.

Maar ik blijf bij mijn punt, hippies dienen op tijd weggejaagd te worden, ze trekken alleen nog maar meer hippies aan en in no time is de hele buurt een open kraakpand!

Mark 9712 | 18-09-06 | 17:16

@gigi gorgonzola, nou mij de volgende keer niet meer van de sokken rijden als ik een korenwolfje plant.

..zapper | 18-09-06 | 17:14

Ik lees dat Pritt dit stukje proza op zijn geweten heeft.... en dat terwijl Lucas 1 tafel verder zit... je zou toch denken.. hoe dan ook, gewoon affikken die zooi.

Karel Kruizenruiker | 18-09-06 | 16:59

@sjaakdeslinksesul: Nou, ik ben er dus even heengereden en ik kan je verzekeren, dat hele huis slaat werkelijk waar nergens op. En die buurt hoeft helemaal niet zo bang te zijn want dat huis waait met de eerste de beste storm zo het Steenwijkerdiep in. Maar dat die hippie nou net daar - ik bedoel dus tussen die grefo's- wil wonen is mij tegelijkertijd een raadsel. had ik al gezegd dat Steenwijk zuigt? Nee, dan bij deze.

gigi gorgonzola | 18-09-06 | 16:59

Goh, die ir. Jan Husslage bouwt een echt monument. Die container is ook zo schattig. En het volk komt schuimbekkend in opstand, ja, lieve buurtbewoners, die man moet weg. Op de brandstapel ermee. 's Lands kinderen geperverteerd door ontwrichte hippie's. De burelen van Elsevier draaien op volle toeren. Neerlands trots gekrenkt.

Nee, maaruuh even serieus. Had onze Jan niet kunnen weten dat de colour locale tegen zijn bouwsels in opstand zouden komen.? Mooi huis hoor, daar niet van, maar hij had het niet tussen de bejaarden moeten neerzetten. Dat vraagt namelijk om problemen.! Trouwens, ik zou nog niet deaud gevonden willen worden in die buurt.

Hannalore | 18-09-06 | 16:58

Allereerst: ik zag in het filmpje heumeux, gristenen en bejaarden.
Toen zag ik ook nog een hippie. Ik kan er niet meer tegen. Waar gaat het heen...

Sociopaat. | 18-09-06 | 16:57

pff, beetje hout gebruiken terwijl het een steenwijk is.

de aap | 18-09-06 | 16:57

Geweldig! Dit is een reden waarom ik al jaren buiten Nederland woon zonder wens om terug te keren. Rijtjeshuizen, vinex-wijken, burgerlullen.
Waar ik woon bouwt iedereen alles door elkaar. Het ziet er niet uit, maar het is geweldig. En niemand zou ooit 3 jaar bezig zijn, want als je iets aan het bouwen bent komt de halve wijk je gewoon helpen.

Maar de comments hier bewijzen dat ook Nederland ten goede veranderd. Gelukkig maar.

Japannert | 18-09-06 | 16:55

Je zal er naast wonen, iets wat het gros van de lutsers hier zich niet kunnen voorstellen om de eenvoudige reden dat het hok waarin zij wonen niet veel groter is dan een gemmiddelde vila-garage en dat is dan ook de reden dat menigeen het hier met die hippie eens is.

Maar is zeg, affakkelen die zooi met die man erbij.

(Je kunt nu wel gaan speculeren met een paar huizen daar in de buurt. Opkopen, antikraak verhuren en wachten.....)

Pajero | 18-09-06 | 16:48

omleggen die buurt.

..Whatever | 18-09-06 | 16:44

@Diar06

Tsja , dat hij er schijt aan heeft is dus niet zo handig blijkt, want nu kan hij de boel straks gaan slopen. Meer overleg en een beetje AAN elkaar aanpassen zou een stuk beter hebben gewerkt.

Athalon | 18-09-06 | 16:37

Nou ik wil wel ruilen vanuit mijn ghetto.
Hij zal wel wat ecologischer moeten werken met een handzaag ipv een cirkelzaag.

Kunnen die buren niet gewoon die man "aanspreken" ipv media en rechters erbij slepen?

bad to the bone | 18-09-06 | 16:32

@Boeddhi: zoals ik eerder schreef: dat bestaat al in de vorm van "wildbouwen". Bouwkundig moet je huis dan deugen maar de welstandscommissie komt niet langs. Als jij een lemen hut of een kitcherig Anton Piek gedrocht wil neerzetten tussen de prefab boerderettes, dan mag dat.

Helaas is de verkoop van grond aan particulieren in veel gemeenten niet populair, omdat er door wethouders e.d. aan particulieren niets onder tafel te verdienen valt. Vraag maar eens aan iemand "in het wereldje" hoe dat werkt... wat dat betreft zijn onze ambtenaren net zo erg als die in China.

Muxje | 18-09-06 | 16:32

Breinstein 18-09-06 @ 16:00
Dat komt door regeltjes, regeltjes, regeltjes. En uit welke hoek komt de regel- en bedilzucht, in het kader van de maakbare samenleving?

weet je wie de meeste regeltjes hebben? Mensen die een religie aanhangen.

polaroyd | 18-09-06 | 16:30

Tsja ik vind het nog een prestatie om alleen van een uitkering een huis te bouwen :-)) mij lukt het niet, nu betaal je hier in deze gemeente al 1 ton voor een hondehok van 1 meter bij 1 meter, dus over de rest maar niet te lullen. goedkoopste huis is 480.000 en het duurste iets van 4 miljoen. :-((

Athalon | 18-09-06 | 16:29

Athalon 18-09-06 @ 16:22

Ik zei al, waarom geen grond ter beschikking stellen voor alternative bouwvormen... Laten we ze creative woonwijken noemen... Ik ben er voor!!!!

Boeddhi | 18-09-06 | 16:28

Goed van die hippie. Wat jammer dat wij hem met zijn allen 3 jaar lang in onderhoud voorzien om z'n oetkering te betalen...

Rest In Privacy | 18-09-06 | 16:25

Als deze rechtse regering het zo belangrijk zou vinden dat de huizenprijs zou dalen, hadden ze de gemeenten of provincie moeten dringen meer bestemmingsplannen voor bouwgrond vrij te moeten geven.... Dat heeft niks met links of rechts te maken. We hebben nl. meer dan 5 jaar een rechtse regering gehad!!!

Boeddhi | 18-09-06 | 16:25

Persoonlijk hebben al de twee partijen een punt, dat heeft niets te maken met volvo rijders en hippies. Je koopt daar een kavel en laat dar dan een huis bouwen voor 500.000 euro (b.v) dat is natuurlijk prima. Dan komt er zo'n figuur met oud hout en roestige spijkers en begint een hut te timmeren, is ook helemaal prima. Maar misschien was overleg met de buren of gemeente wel handig geweest en had hij b.v. zijn voorgevel (wat zichtbaar isvan de openbare weg) kunnen aanpassen naar de geldende normen in die wijk (desnoods uit sloophout van hardhout). Dan had hij verder kunnen timmeren en zagen binnenshuis zonder dat iemand problemen had gemaakt. Maar men is weer zo kortzichtig als dit halve kaasland en wil geen compromieën sluiten, daardoor is dit land ook volkomen onleefbaar geworden de laatste 20 jaar. Dan betreft herrie, dat is kul, woon hier 30 jaar (was de eerste bewoner van dit complex) en sindsdien zijn er 3.000.000.000 gten geboord en 10000 km hout verzaagd door lieden die hoogsten een jaar hier woonde en de nieuwe bewoner zonodig weer een klauw gaten in het beton moest joekelen. Ik heb ook voorgesteld om voor elk gat een aanvraag te doen bij de woningbouw en daarvoor 10 euro moest betalen per geboord gat, dat zou die krengen wel afleren. :-)))

Athalon | 18-09-06 | 16:22

IPV Van zeiken hadden die sneue homo's hem ook kunnen helpen! Dan had het huis eerder afgeweest. Hadden hun er een beetje zeggenschap in gehad en een betere relatie met de buurthippie.

Weet je wat het is mensen zeiken te snel. Niemand heeft meer wat over voor een ander vooral als hij een beetje anders is. Dan val je al gauw buiten de boot.

Laat ze lekker ongezien de typhus krijgen daar in hun vinex wijkje. Die hippie heeft al 3 jaar lang harder gewerkt. Dan welke kantoorl lul in die wijk dan ook. Die hebben hun huis laten bouwen! Hij bouwt hem zelf

hellsinger | 18-09-06 | 16:18

@Diar06 18-09-06 @ 16:09

"Eindelijk iemand die zich eens niets aantrekt van anderen en doet waar hij zin in heeft."

Konden we dat inderdaad allemaal maar, dan was het een best vreugdevuur geweest, dat gerecyclede kippehok van hem.

KaiserSoza | 18-09-06 | 16:13

Wat een held deze kerel, dood aan alle irritantm, beurgerlijke, doodsaaie, vastgeroest in hun dagelijks leven lijdende, mensen met geen leven! Eindelijk iemand die zich eens niets aantrekt van anderen en doet waar hij zin in heeft. Laat die suffe lul met zn graasmaaier zelf eens een huis bouwen!
Way to go hippy man!

Diar06 | 18-09-06 | 16:09

Zingt *Nederland oh Nederland, jij bent de kampioen*
.
Mwuhahaha

Achtertuyn | 18-09-06 | 16:07

ik rkijg dit als op het linkje klikje doe :

&²uŽfϦ٪bÎl4
Virus report (pci128)
www.tvhn.nl/video/ecowoning.wmv has been blocked because of its file type.

ley007 | 18-09-06 | 16:05

@Boeddhi 18-09-06 @ 15:48
Heeft veel meer te maken met de beperkte uitgifte van bouwgrond, de verkoopprijs van een woning wordt misschien wel voor 1/3e of de helft bepaald door de grondwaarde. Gemeenten verdienen daar zeer goed op en het rijk/provincie weigeren om op grote schaal de agrarische bestemming te wijzigen in bouwgrond. Vndaar dat er wenig gebouwd wordt, de kosten zijn vaak hoger dan de opbrengst, zeker voor goedkopere woningen. Hypotkeekrenteaftre, makelaars en ontwikkelaars spelen hierin maar een bijrol.

sjaakdeslinksesul | 18-09-06 | 16:03

EN ik heb een volvo..

bibliotecario | 18-09-06 | 16:01

Oproep aan alle Elsevier-lezers (met een Volvo V70, een buxus, die elke zaterdag grasmaaien in overhemd met korte mouwen) van Nederland:

Gelieve allemaal per direct een huis kopen in Steenwijk!

(Dan weet de rest van Nederland in ieder geval waar ze niet moeten zijn.)

StijlvolZinloos | 18-09-06 | 16:01

@Boeddi: Hoe dom kun je zijn. Een aannemert is afhankelijk van de hoeveelheid bouwgrond die vrij komt. En door links-georienteerde gezagsdragers gebeurt dat maar heel mondjesmaat. Dat komt door regeltjes, regeltjes, regeltjes. En uit welke hoek komt de regel- en bedilzucht, in het kader van de maakbare samenleving? Juist! En denk je dat het een makelaar veel uitmaakt of ie nou heel veel huizen voor wat minder of wat minder huizen voor meer verkoopt? Doe niet zo naief joh. Een makelaar bemiddelt slechts tussen vragers en aanbieders. Ze MAKEN ze niet.

Breinstein | 18-09-06 | 16:00

Volgens mij moeten de vinex bouwpakketten aldaar aangepast worden, tis namelijk een ecowijk (eigenlijk ecohoekje van de wijk..) naar een idee van genoemde hippie lees ik net...

***
De gemeente was destijds (1998) bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe woonwijk, Woldmeenthe geheten, waar in de periode van 2000 tot 2006 500 nieuwe woningen zouden moeten verrijzen. Samen met de plaatselijke afdeling van het Klimaatverbond heeft Husslage bij de gemeente het idee geopperd om een deel van dit uitbreidingsplan te bestemmen voor ecologische bouw. Bij de gemeente stond men aanvankelijk positief tegenover zijn plannen. Besloten werd om een hoek van de nieuwe woonwijk te reserveren voor ecologisch verantwoord bouwen. Hier was ook voldoende animo voor: er was een groep van 30 potentiële gegadigden voor dit deelplan.

Later is de gemeente hier helaas op teruggekomen. In het bestemmingsplan is het ecoproject onvoldoende vastgelegd. De gemeente heeft slechts een aantal door de werkgroep Husslage-Klimaatverbond voorgestelde restricties voor de bouw op de eco-kavels geaccepteerd.

Het onvoldoende planologisch verankeren van het ecologisch verantwoord bouwen betekende voor belangstellenden voor de kavels slechts een geringe drempel: ook particulieren, die niet geïnteresseerd waren in de realisering van een ecowijkje, konden makkelijk aan de normen voldoen. De gemeente hield vast aan een openbare verloting van de kavels, in plaats van de eco-kavels te gunnen aan leden van de werkgroep. De leden van de werkgroep maakten hierdoor weinig kans en velen haakten voortijdig af gezien diverse belemmeringen die de gemeente oplegde. De Husslage hield niettemin vol en heeft in de openbare verloting van de bouwkavels nummer 237 "gewonnen".

Bron:
solvir.web-log.nl/solvir/2006/06/wie_i...

bibliotecario | 18-09-06 | 16:00

dat hippie huis is zo krom als een hoepel.. ik zou niet blij worden met zo'n idioot in m'n achtertuin..

helemaal niet | 18-09-06 | 15:58

@ Patrick Bateman

Als ik zou moeten kiezen zou ik wel weten in welke van die twee huizen ik zou willen wonen....

Bruno Wanton | 18-09-06 | 15:51

Laat die man nu lekker z'n huis bouwen. En hou op met zeiken.

StijlvolStijlloos | 18-09-06 | 15:49

voor een paar honderd euro was ik klaargeweest met deze hippy, had ik termieten geimporteerd en was het probleem vanzelf opgelost. om jaren te proceduren, gefrustreerd te raken en nog geen stap vooruit te komen, vind ik wel een beetje dom.

ganzo | 18-09-06 | 15:49

Kees3382 18-09-06 @ 15:33

Hoezo linkse kerk? Ten eerste is de grondprijs in nedeland te hoog, dat komt zeker niet door de linkse kerk. ten 2e wordt er veel teweinig gebouwd, schaarste maak duur. dit komt niet door de linkse kerk. Hypotheekrent aftrek houdt de prijs kunstmatig hoog, zo niet meer bestaan onder de links kerk.. Makelaar en huizenbezitters/bouwers(aannemers) houden de markt bewust krap zodat men er veel voor kan vragen..

Boeddhi | 18-09-06 | 15:48

@Dr. Mabuse 18-09-06 @ 15:42

Ho ho, nu niet de makelaar gaan afzeiken a.u.b.
Je moet wat als je zo'n hut aan de man wilt brengen, teksten als "lelijke typhus hut aan de rand van christelijk schijtdorp" bemoeilijken de verkoop.

o.g. | 18-09-06 | 15:45

@o.g. en kaizersoza: misschien gaat het hier om een van de verschillende "wildbouw"-projecten. Daar koop je een kavel waarop een stukje is afgebakend waar je mag bouwen. Zolang je binnen de lijntjes blijft mag je alles neerzetten, als het maar aan bepaalde constructieeisen voldoet; de welstandscommissie komt er niet aan te pas.

De buurtbewonders en gemeente hebben wel een punt; bij dit soort projecten is het terecht dat het huis in een bepaalde tijd af moet zijn, en dat de buurt er niet jarenlang als een halve bouwput uit blijft zien. DE beste hippie had zich gewoon aan het contract moeten houden; hij wist van te voren waar hij aan toe was.

Maar over die waardevermindering: dat is echt helaas pindakaas voor de andere bewoners. Er is een perfecte waarborg voor het behoud van de verkoopwaarde en je uitzicht: koop alle grond rondom je eigen huis op, en/of haal alle andere buurtbewoners over om afspraken over het uiterlijk van de wijk in een contract vast te leggen. Dat is de enige juiste manier om het uiterlijk van je buurt vast te houden. Voor wat betreft het uiterlijk van het huis sta ik aan de kant van de hippie (bah, maar waar).

Trouwens nog een goede reden om VVD te stemmen: zij willen veel meer grond direct aan particulieren verkopen, en tegelijk de welstandscommissie afschaffen.

Muxje | 18-09-06 | 15:43

Creatieve makelaarstaal voor het huis ernaast:
"In een autoluw straatje aan de rand van de jongste woonwijk staan een klein aantal woningen, die zich ieder afzonderlijk onderscheiden qua bouwwijze en uiterlijke verschijningsvorm."
"De enerverende wijk- en omgevingstaferelen kunt u bijvoorbeeld vanaf de eerste en tweede verdieping gade slaan."
Het staat er echt!

Dr. Mabuse | 18-09-06 | 15:42

@koerbagh 18-09-06 @ 15:37
In Steenwijk ook nog! Maar serieus, dat huis dat te koop staat voor 398 is het niet waard, en dat heeft geen ruk met de buurman te maken.

..zapper | 18-09-06 | 15:41

Welke gemeentelijke idioot heeft goedkeuring verleend aan deze schuur? Bouw- en woningtoezicht? Hahahahahaha!

Kudt hippie

Assemargalismagalles | 18-09-06 | 15:40

Respect voor deze hippie! Misschien kende hij die mensen al, dat zou wel briljant zijn.Creatief nivelleren hehehehe.........

monfer | 18-09-06 | 15:39

Hulde... weg met die boomknuffelaar! Hippies zijn zo 1969. Lang leve ons kapitalistische volvorijders.

MastaBation | 18-09-06 | 15:39

1 stond al paar dage gelede in dag blad van het noorden
2. die bouwer spoort niet.

In de fik steke die zooi!

Crimedevil | 18-09-06 | 15:38

@dr.si 18-09-06 @ 15:24:
Wat een kleine kut-kaveltjes. En dan meer dan 8 ton in guldens voor zo'n huisje? De wereld is compleet gek geworden.

koerbagh | 18-09-06 | 15:37

Als die spinaziekroketten vretende swiebertje naast mij zou wonen, dan was ie al lang weggeweest

Klukkluk | 18-09-06 | 15:37

Wat een fucking zeikerds daar zeg. Tsja, ik weet niet of ik mijn plee met grondwater wil spoelen, maar afgezien daarvan heeft deze man een prima idee. Met het vooruitzicht van uitgeputte hulpbronnen kunnen de meeste mensen beter op cursus gaan bij deze man.
Maar het allerergste is nog het typische Televaag-achtige gezeik. Mag "Jan met de Pet" zoals menig TV-reaguurder zichzelf graag noemt geen dakkapelletje bouwen van de welstandscommissie, dan is het pure overheidsterreur, maar als een of andere hippie zelf zn huis wil bouwen, staan ze zelf als eerste te zeuren. Ik zou bijna zeggen: "en dat van onze belastingcenten!"

Daikan | 18-09-06 | 15:35

Ik heb op de website gekeken en de bouwtekeningen zijn nog half niet zo slecht als hoe dat ding er nu uitziet.
Dat ding is echt fakking lelijk. Ik heb echt medelijden met de mensen die hun huis voor veel knaken daar hebben neergelegd om dan zo een kneus zo een gedrocht van een hippie hol daar te zien bouwen.

Bruno Wanton | 18-09-06 | 15:34

In NL zijn huizen 4x te duur. Alle poet gaat naar ambtenarij, regeltjesneukers, projectontwikkelaars en honderden anderen die goed verdienen aan de huizen'markt'. Daarin past natuurlijk dat zo'n hippie geen schijn van kans maakt. Ga naar Belgie of Duitsland, daar heb je een 2x beter huis, met 5x zoveel ruimte voor de helft van de prijs van een VINEX kudtwoning. Heel die markt is verpest door de Linkse Kerk.

Kees3382 | 18-09-06 | 15:33

@Sneeuwbataljon : ik ken iemand die 15(!!!) jaar over zijn huis heeft gedaan. Als er weer geld was dan kwam er weer een stukkie bij. En dat was ook nog in een christelijke goegemeente die niet zoveel kan hebben. Aan het eind was iedereen heel blij met dat mooie huis... Zoals ik al zei : aan het eind een likkie verf en niks aan de hand.

TM | 18-09-06 | 15:29

3 jaar is ook wel errug lang.

Sneeuwbataljon | 18-09-06 | 15:27

Laat die man gewoon verder werken. Aan het eind een likkie verf er overheen en voila! Dat gezeik, die 'buren' moesten eens weten hoe storend hun grasmaaier is op zondagmorgen, en hoe vervelend de zoontjes zijn in hun pimp-mobiel met 350.000 watt aan tyfusherrie.

TM | 18-09-06 | 15:26

Een advies: ga lekker in bels bouwen. Daar mag je nog neerzetten wat je wil en er zo laaaaaaaaaaang over doen als je wil.
Het is werkelijk te krankzinnig voor woorden dat je buren gaan bepalen wat mooi is en wat niet mooi. Walgelijke kortzichtige randdebielen. Hoe sneu ben je als je gaat verhuizen omdat het huis van je buurman lelijk is?
Is het al bij ze opgekomen dat de huizenprijs overal daalt? Dat je overal minstens een half ton af kan lullen? Laat ze onderzoeken of die huizenprijs in die straat significant lager is dan in soortgelijke straten zonder zelfbouwproject. Wat een sneu volk...

De Siamesekolibri | 18-09-06 | 15:25

Ik schrik me elke keer weer lam als ik merk waaruit de goegemeente van Nederland bestaat: doodeng, die klaagburgers in hun uniforme leventjes. Hebben zelf vast nooit iets met hun eigen handen opgebouwd, alleen hun eigen pensioentje, dat opgaat aan de zoveelste Laaf voor de achtertuin. Go, Kudthippie, blijf bouwen! Torenhoog! Uitzicht is namelijk toch niet aan deze kortzichtigen besteed...

kniebelknuistje | 18-09-06 | 15:25

hier een linkje, hoe je een huis bouwt met autobanden. helemaal voor nop, je krijgt er nog zelfs geld bij toegelegd als je versleten autobanden gebruikt. www.earthpower1.com/EarthshipIndex.htm...

ganzo | 18-09-06 | 15:23

Kudthippies altijd.

Jim Beam | 18-09-06 | 15:22

vooral zijn reactie op die geluidsoverlast was er droog .. 'ja van die maaimachiens heb ik erg last .. maar ik klaag er niet over' wat een helT die gast ! trouwens die OZB is helemaal coolio .. wil je iets in die buurt kopen dan kan je daar mooi over beginnen .. 'jamaar meneer als u nou normale buren had gehad had u die 8 ton zo van me gehad .. nu wil ik het wel voor 5 ton ! :D

Draaitafel Demagoog | 18-09-06 | 15:21

Eigenlijk zou er een grote geenstijl vlag op zijn nok moeten wapperen, muahahaha.

De StoorZenDer | 18-09-06 | 15:20


't Is dat die omhooggevallen lui zelf niet kunnen timmeren, anders hadden ze dat hippie-figuur al lang aan een kruis genageld. Uiteraard met Spijkers van Van Leeuwen...

JoehneR | 18-09-06 | 15:19

Hij moet overigens gewoon zeggen dat het af is. Dan moeten ze een lijst met gebreken samenstellen tenopzichte van het oorspronkelijke bouwplan en hem tijd geven om deze op te lossen. Heeft ie weer wat tijd verdiend. Kan Zwarte Kip hem niet consulteren in deze?

..zapper | 18-09-06 | 15:18

En als Husslage klaar is met z'n woning, timmert hij wat mooie sloophouten meubelen. Van die dingen die de vinexbewonert voor veel geld aanschaft ("Tis een echte Piet Hein Eek") als de kinderen de deur uit zijn en het Ikea-interieur verveelt.

Murdockyoufool | 18-09-06 | 15:18

GEWELDIG & SCHITTEREND!!!

Maar idd op de verkeerde plek.

FF Apeldoorn bellen...

B2 | 18-09-06 | 15:17

@Dr. Mabuse wat een vreselijk huis, dat ie zoveel durft te vragen voor die voetbalkantine met al die ramen.

..zapper | 18-09-06 | 15:16

@Bruno Wanton 18-09-06 @ 15:01

Er waren een paar apostelen visser. (klok, klepel)

KaiserSoza | 18-09-06 | 15:14

Knap gedaan, verkeerde buurt gekozen.

SuperBas | 18-09-06 | 15:14

Die beschrijving op funda:

"In een autoluw straatje aan de rand van de jongste woonwijk staan een klein aantal woningen, die zich ieder afzonderlijk onderscheiden qua bouwwijze en uiterlijke verschijningsvorm."

henkstubbe | 18-09-06 | 15:14

Genoeg materiaal voor zijn huis om een groot oudjaarsvuur te stoken!!!

Bruno Wanton | 18-09-06 | 15:12

Lekker tegen de consumptiemaatschappij, maar stiekem wel een nieuwe cirkelzaag geconsumeerd bij de bouwmarkt..

BigGayAllah | 18-09-06 | 15:12

collapse 18-09-06 @ 14:26
"here's a guitar and some joints..."

EverfleX | 18-09-06 | 15:11

Moet kunnen vogel. In Steenwijk, graag.

Jan Passant | 18-09-06 | 15:11

Die hippie heeft idd ir. voor zijn naam staan

Wowzers | 18-09-06 | 15:10

Boeddhi 18-09-06 @ 15:01 Ja je heb gelijk, LOL, ik was een beetje dom.
De StoorZenDer 18-09-06 @ 15:01 Ja tuurlijk, het was ook alleen maar een voorstel mijnerzijds, verder geen bindend advies o.i.d. Ok?

Ja sorry Sjaak, ik was ff de weg kwijt zoals boven reeds aangegeven. Ik ga er werk van maken en rij nu onmiddelijk naar Steenwijk om het zelf eens te bekijken, die hut van oom Husslage. Je hoort nog....

gigi gorgonzola | 18-09-06 | 15:10

"Naast taxatie fraude omwille van hypotheek verhoging nu ook OZB fraude ontdekt." Wat een sufkutten, ik vind het prachtig wat die man doet!

..zapper | 18-09-06 | 15:08

Groot gelijk die gast, waarom tonnen uigeven als het hout gratis op straat ligt..... schijt aan de buren moet je wel hebben in NL, want ze willen het liefste dat je een kopie van hun woning maakt, hun smaak, hun regels, hun inrichting, allemaal leker Vinex-Saai ....

Tomahawk33 | 18-09-06 | 15:07

@ wijsvinger
Die kathedraal trekt wel meer toeristen dan tulpen en kaas..

Bruno Wanton | 18-09-06 | 15:06

probleem is dat gemeentes kaveltjes van 4 a 500m2 verkopen voor de hoofdprijs, zodat je als je in de tuin zit de buurman recht in zijn muil kijkt. Geef kavels van min. 1000m2 uit voor de prijs van 400m2 en ontsla 50% van de ambtenaren, en ga aktief uitkeringsfraude bestrijden! En de hippie aan het kruis slaan dan maar, hout genoeg :-)

cecotto | 18-09-06 | 15:06

@boeddhi
'religieuze iconen ontmaskert' dus niet gezien?

ed.. | 18-09-06 | 15:05

sjaakdeslinksesul 18-09-06 @ 15:03

Helemaal mee eens!!!

Boeddhi | 18-09-06 | 15:05

In Spanje is een priester die al 30 jaar bezig is met het bouwen van een kathedraal. Geen enkele buur doet er moeilijk over.

wijsvinger | 18-09-06 | 15:05

Sellllll meeeeeeeeee .... delllllll meeeeeeeee....... ploef! En hijs weer 600 jaar terug de tijd in.

HyBriD VorTeX | 18-09-06 | 15:04

@Bruno Wanton 18-09-06 @ 15:01

Volgens mij was hij ilusionist.. hij liep nl. over water en veranderde wat in wijn... Gooie truuk, hou doe ie da tooch!!!!

Boeddhi | 18-09-06 | 15:03

Prachtig huis, goed iniatiatief en wat zeuren die mensen nou ... Hij werkt niet??? Nee hij is goedverdoeme in z'n eentje en huis aan het bouwen ... Hoezo niet werken?

Ur2ezY | 18-09-06 | 15:03

Hij had gewoon moeten zeggen dat het een ontwerp van Piet Hein Eek is.
Of zullen ze die daar in de rimboe niet kennen?

Hodja | 18-09-06 | 15:03

gigi gorgonzola 18-09-06 @ 15:00
Nee joh, de eenzame ridder die de strijd aanbindt tegen de burgerlijkheid en de ambtelijke/gerechterlijke molens. Husslage is de Don Quichotte van de lage landen. Ik vind het tragisch dat zoiets niet kan in ons overgereguleerde land, Husslage is een held!

sjaakdeslinksesul | 18-09-06 | 15:03

@gigi gorgonzola
Dat maken we hier wel zelf ff uit.

De StoorZenDer | 18-09-06 | 15:01

@hans1970
@Mark9712:

Jezus was geen timmerman noch visser.
Jezus was een demagoog/volksmisleider van beroep

Bruno Wanton | 18-09-06 | 15:01

inderdaad gigi gorgonzola 18-09-06 @ 15:00 je was nl. nr. 99

Boeddhi | 18-09-06 | 15:01

Als je nog opzoek bent naar een goedkope villa, dan moet je dus in Steenwijk zijn.

aa | 18-09-06 | 15:01

Wel wat erg veel comments op zo'n non-issue topic. Laten we liever met z'n allen die Geoffrey de Kleuterneuqer zoeken.

gigi gorgonzola | 18-09-06 | 15:00

huysje, beaumpje, beusje. Dat mannetje is wel handig!

tiswat | 18-09-06 | 14:59

hans1970 18-09-06 @ 14:56
verdoemme da's waar ook

collapse | 18-09-06 | 14:58

@Murdockyoufool 18-09-06 @ 14:52
Op moeten 'kijken'? Op moeten letten, dus. Raak helemaal van slag van zoveel grasmaaiers en driekwartbroeken (titel voor Talpasoap over de vinex?).

Murdockyoufool | 18-09-06 | 14:58

Mooi huis! Waarom schept de nederlandse overheid geen ruimte voor dit soort initiatieven... Al die nietszeggende standaart burgerhuisje van die geestelijk al jaren dode buurtbewonenrs.. De werled wordt toch best leuker met dit soort mensen. Daarbij, die man werkt wel degelijk. nl. elke dag aan zijn huis!! Als liberaal hoor je dat goed te vinden, anders ben je gewoon rechts consevatief... Het leven bestaat nl. niet alleen uit geld en materie!!!

Boeddhi | 18-09-06 | 14:57

Pergola's en plastic dakpannen uit één stuk zijn overigens wel waardeverlagend.

sjaakdeslinksesul | 18-09-06 | 14:56

@Mark9712 : Jezus was een visser... geen timmerman

hans1970 | 18-09-06 | 14:56

@collapse
guilty as charged... :)

ed.. | 18-09-06 | 14:56

wat een stelletje geconstipeerdee vinexproleten

ladida68 | 18-09-06 | 14:54

@ed.. 18-09-06 @ 14:52
laat je niet zo opnaaien joh; dat is voor domme mensen.... haha

collapse | 18-09-06 | 14:54

Is de grap over de bos hout voor de deur van mevr. Husslage al gemaakt? Laat anders maar.

DavidC | 18-09-06 | 14:53

Oké ik lees nu ook dat t Steenwijk is. Dan taxeer ik m frauduleus te hoog. 6mille en een volle tank halen in Duitsland is al ruim.

DavidC | 18-09-06 | 14:52

ben benieuwd hoe de reacties zullen zijn als een dergelijk figuur ineens je buurman wordt. alhoewel het feit dat de ozb omlaag gaat wel een voordeel is. tenminste ligt eraan hoe je het bekijkt.

fanta | 18-09-06 | 14:52

@collapse
de ark van noach? dat is toch dat bootje dat 7 keer om jericho moest varen zonder dat lazerus omkijkt? ach neem aan dat ik als -dommerd- en jij als slimmerd de bijbel met een karrevracht zout neemt... toch?

ed.. | 18-09-06 | 14:52

Tering tering, ik zie nu pas dat buurman Himmler -"Tis een paria van de maatschappij"- een DRIEKWARTBROEK draagt. En dat mag maar allemaal loslopen in dit land. Daar zou zo'n Welstandscommissie eens op moeten kijken, driekwartbroeken in de vinex. Tast het aangezicht van de wijk aan.

Murdockyoufool | 18-09-06 | 14:52

@Bruno Wanton 18-09-06 @ 14:49
lekker naar de TBS-kliniek omdat je het huis van de buurman niet mooi vindt...... haha

collapse | 18-09-06 | 14:51

liever een eco-terrorist in mijn achtertuin, dan grijze calvanistische muizen. het fenomeen earthship is nogal onbekend hier in nederland. maar het heeft wel wat.
ik wil ook wel een huis bouwen met een paar plankjes en paar duizend autobanden, maar ik denk dat mijn aanvraag bij gemeente direct de schreder ingaat.

ganzo | 18-09-06 | 14:51

Les: zet 10 x het woord ECO in uw bouwplannen, neem 2 wrakhouten planken op in het ontwerp en u heeft morgen een vergunning en in 2 weken een dakkapel.
of volg de standaardprocedure en wacht 2 jaar.......

hekkesluiter | 18-09-06 | 14:51

De buurt spreekt van een 'prairie'woning: dat is de term voor een reeks woningen van Frank Lloyd Wright: bv. www.greatbuildings.com/cgi-bin/gbi.cgi...

Hier worden tegenwoordig in de VS miljoenen voor betaald!

ir. Jan Husslage als excentrieke Lloyd Wright is wat veel eer, maar de man vertaat wél z'n vak! Hoekjes afwerken, kwasten en op funda ermee voor 6ton!

DavidC | 18-09-06 | 14:50

Hahaha.. Wat een uberhippieheld!! ge-ni-aal.

Romanov | 18-09-06 | 14:49

Maar waarom heeft niemand de tegenwoordigheid van geest om te herinneren dat hout hartstikke brandbaar is.
.
Ik hoop dat een van die volvo rijders een helder moment krijgt.

Bruno Wanton | 18-09-06 | 14:49

@ed.. 18-09-06 @ 14:43
No problemo
*hoopt dat ed.. niet in verwarring raakt van 'de ark van Noach'

collapse | 18-09-06 | 14:47

Laat die kudthippie 6 plankjes tegen elkaar meppen en begraaf hem daarin op milieuvriendelijke wijze in een milieuvriendelijk achterlijk links dorp.

Dr R. Clavan | 18-09-06 | 14:46

Die gast was er eerder dan die andere vinex kneuzen. Het was geloof ik van de gemeente de bedoeling om er een eco wijk van te maken. En dit is de enige kerel die dit ook echt heeft gedaan. Het enige punt is dat hij er al 3 jr over doet.
Groningen-Steenwijk ligt niet naast elkaar, maar ik ruik de spruitjes hier.

blaffer | 18-09-06 | 14:46

Ik ga die woning van die kudthippie kopen en er een hoerenkast neerzetten!

sjaakdeslinksesul | 18-09-06 | 14:46

Bombaredern die Vinexwijken !
Mooie oefening voor onze Afganistangangers ... als ze nog bommetjes hebben.

Aboriginal | 18-09-06 | 14:45

Hippie of niet als die gast zijn huis daar wil bouwen moet die dat in mijn ogen zelf weten, het is immers zijn eigen grond! In dit in dit ultra linkse (rot)land is het inmiddels algemeen geaccepteerd dat je niet mag weten wat je op eigen grond doet. En dan te bedenken dat er mensen zijn die dit communisitsche bolwerk als een vrij land zien..

Oppergod | 18-09-06 | 14:44

@collapse
meen je dat nou? ik dacht dat god himself met maria in de bedstee was beland... de hoerrr. is het dan toch jozef zelf geweest? maar goed dat slimme mensen zoals jou domme mensen zoals ik verder helpen in deze wereld.. bedankt man!

ed.. | 18-09-06 | 14:43

@Pritt Stift 18-09-06 @ 14:26
fuck. Sta ik weer op de coolcar lijst.

Traag | 18-09-06 | 14:43

niets dan respect voor die man! compleet zn eigen huis bouwen op zn eigen grond daar koop je een kavel voor..... hoe hij wilt dat zijn huis er uit ziet moet hij zelf weten. en de buren moeten niet klagen ... dan hadden ze bestaande bouw moeten kopen in een woonwijk waar de komende zoveel jaar niets zal veranderen. en ipv te zeiken zouden ze hem ook kunnen helpen met zn allen, des te eerder is het klaar en stopt de herrie.

ruigtand | 18-09-06 | 14:42

@ Pritt
Een Fiat Punto subzero?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Waar moet dat heen met deze wereld...

glyce | 18-09-06 | 14:42

@o.g. 18-09-06 @ 14:35

Dat vraag ik me dan ook af, door de bank genomen wordt iedere tekening uitgebreid door de welstandskommissie gekeurd, waarna je vervolgens niet 2 maar 2,57 raam aan de voorkant moet hebben, de schoorsteen korter, de kleur pannen anders, en zelfs de kleur van de gebruikte baksteen anders. Hoe deze linzenvretert het dan ook voor elkaar gekregen heeft, is mij een kompleet raadsel.

KaiserSoza | 18-09-06 | 14:42

Geenstijl op de bres voor Groenlinks bouwert, Lucas ook blij.

G. Temmes | 18-09-06 | 14:42

Prachtig dit!

bannibal | 18-09-06 | 14:41

@G-unite 18-09-06 @ 14:37
die bomen die hij daar doorzaagt zijn (voor houtproductie) aangeplante exoten.(bomen die niet in Nederland thuishoren jawel)
Hij doet dus niks kwaads; hij maakt Nederland zelfs weer een stukje Nedrelandser.
-edit weer wat geleerd -

collapse | 18-09-06 | 14:40

hoezo : "Wat doet die man hier? Hij werkt ook niet?" tis niet dat ie op zn luie aars zit..

deze_hier | 18-09-06 | 14:40

Overhemden met korte mouwen zijn voor medewerkers van Mc Donalds of gynacologen. Snap trouwens niet dat je in dit land waar je voor een deurbel al 4 vergunningen moet indienen zover kan komen met deze boomhut. Zie zo 8000 overtredingen van het bouwbesluit die je alleen met enveloppen onder tafel kan omzeilen.

Lucifer | 18-09-06 | 14:40

mwoch, drie jaar lang, dag in dag uit geluidsoverlast?
dat pandje had al niet meer gestaan, had het mijn buurman geweest.

stijlloze Hama | 18-09-06 | 14:39

@ Pritt Stift 18-09-06 @ 14:26

Dat ga je niet menen; een Ford KA een coole auto??? Dat is een veredelde Matiz! En zie ik nou in dat lijstje ook nog een aantal Alfa's en VW Golf's staan? Daar rijden altijd alleen maar van die gefrustreerde sales losers in!
Kom nou Pritt, dit is echt te triest voor woorden! Ik blijf wel fijn in m'n asta of volvo karren. Liever dat dan een derderangs vertegenwoordigers bak.

glyce | 18-09-06 | 14:39

"Ja, en die man die werkt geeneens... (...) en het gaat de hele dag door van 's ochtends 8 tot 's avonds 8, en dan in het weekend, en feestdagen..."
Eh, als je daar dan last van hebt: a) werkt de hippie meer en langer dan jij. b) werk jij dus ook niet al te hard en zit je alle dagen thuis.
Ik bedoel maar...

koerbagh | 18-09-06 | 14:39

Dood aan de Vinexwijken

de Botte Bijl | 18-09-06 | 14:39

Is dit de reden dat Lukas al een tijdje geen topic heeft geschreven. omdat hij een huis aan het bouwen is?

TeenEnKaas | 18-09-06 | 14:39

Het is vast de nieuwe reclame van Pearl. Over drie jaar koopt ie een bril en roept al lachend uit: “wat een teringzooi zeg, heeft er nooit iemand over geklaagd?” , en dan scrollt er onder in beeld de tekst: Nu ook gehoortoestellen, goede actie van Pearl!

Juan Zaque | 18-09-06 | 14:38

@Murdockyoufool
juist die kut-vinexers; ieder jaar moet er wel één de serre van de buren nabouwen. (want status rules ahum) Het houdt niet op en dan heb ik het nog niet eens over de bladblazers gehad.
Dood aan de Nederlandse middelmaat
Leve Belgie!

collapse | 18-09-06 | 14:38

De brand in die pishut, is die linkse lul nu helemaal door de hoeren besnuffeld. In NL mag je geen reet en wordt alles tot in den treure bekeken door allerlei welstands cq schoonheidscommisies en dan zou zo'n plaggenhut in aanmerking komen voor een bouwvergunning? Dit geeft wel weer aan wat voor volk er op een gemiddeld gemeentehuis zit op de afdeling bouwen en wonen.

o.g. | 18-09-06 | 14:35

@ed.. 18-09-06 @ 14:33
jij refereert slechts aan de letterlijke interpretatie. (en die is voor domme mensen, maar goed)

collapse | 18-09-06 | 14:35

Dumpen die hap!

Dada_ | 18-09-06 | 14:35

Deze zaak vereist een Salomon's oordeel. De hippie bouwt een prachtig huis -hout, sloophout, love it!-, maakt een statement, is leuk milieuvriendelijk bezig en geeft kleur aan die verschrikkelijke jankbuurt. De buurtbewoners zeuren over herrie-overlast -al drie jaar, van 's ochtends tot 's avonds acht- maar vergeten dat er in de vinex altijd wel een buurman aan het klussen is. Vinex staat nu eenmaal garant voor burengerucht. Aan de ander kant kan ik me voorstellen dat je krijsend uit je koepel gaat als je truttige woning (toch je kapitaal) fiks in waarde daalt, omdat alle potentiële kopers van een dergelijk truthuis goose bumps krijgen van de harige bankwerkert next door. Pfff, ingewikkeld. De hippie komt in elk geval sympathiek over.

Murdockyoufool | 18-09-06 | 14:35

"Die herrie van die grasmaaiers ook altijd"
Schitterende vent.
Jammer van die omhoog gevallen lamzakken van een buren.

Zwarte Ray | 18-09-06 | 14:34

Nou ik zou ook gek worden met de hele dag die pokkeherrie. Laat die pisvlek dan ook maar een biologisch verantwoorde zaag gebruiken.

Multikuli | 18-09-06 | 14:34

Al die MoFo's die daar wonen zijn ook echt van die politiek correcte gasten.
Een cordaat middel, een jerrican diesel en een lucifer.

Bruno Wanton | 18-09-06 | 14:34

@Mark 9712 18-09-06 @ 14:26

Ken uw klassiekers, Jozef was timmerman, van Jezus is nogthans niks bekend over enigerlei vorm van werk, de kudthippie!

KaiserSoza | 18-09-06 | 14:34

het huis is nog niet af maar de overwaarde is aanzienlijk, omdat hij in een knappe woonwijk zit en de bouwkosten laag houdt. Slimme vent, je krijgt van mij een rose GS t'shirt.

Johannes Gerbrand | 18-09-06 | 14:34

Het ziet er toch niet zo heel erg slecht uit. Alleen staat het niet op de goeie plek natuurlijk. Ergens langs de duinrand of het bos was beter geweest. Middenin zo'n aangeharkte buurt vol met "schaapjes op het droge" & "appeltje voor de dorst" mensen is het natuurlijk volslagen kansloos.

puddingbrood | 18-09-06 | 14:34

@mark&hedge
volgens dat stuiver romannetje wat we de bijbel plachten te noemen, heeft maria het toch niet met jozef (aka de timmerman) gedaan maar is ze onbevlekt bevangen door de big cheese himself... dus jezus was misschien een nico in den dop, zijn vader zekers niet...

ed.. | 18-09-06 | 14:33

Toch ziet het huis er nog vrij goedgebouwd en solide uit, een echte bouwval lijkt het me niet. En zag ik nou goed dat die hippie 'ir.' voor zijn naam had staan?

zum kotzen | 18-09-06 | 14:33

Haha, het is best kudt als zo'n JC superstar 3 jaar lang bouwt, herrie schopt, en ook nog eens de waarde van je huis laat kelderen. Ik had die vent laten kruizigen.

Heau_Meau | 18-09-06 | 14:32

Domme buurtbewoners. Woning daalt hierdoor helemaal niet in waarde, die taxatie is gewoon doorgestoken kaart: een-tweetje met de makelaar. En ik kan het weten want ik heb er nl voor doorgeleerd. laat die kudthippie lekker aanrotten met zijn woning, zolang hij maar bouwt binnen geztte tijden. Typisch stelletje burgertrutten daar bij gemeente en bewoners in Steenwijkerhubbemekutjeveen. Laat die man!

sjaakdeslinksesul | 18-09-06 | 14:32

@ The Hedge 18-09-06 @ 14:26

Juist... En stel nou dat ik geen tonnen verdien en niet in een midlifecrisis wagen wil rijden; wat voor optie heb ik dan?

glyce | 18-09-06 | 14:31

@De StoorZenDer 18-09-06 @ 14:28
tuurlijk en dan zat jij nu dom te loggen vanuit de Pompekliniek

collapse | 18-09-06 | 14:30

Ja, je mag in dit land niet zomaar je eigen hut bouwen omdat dat tonnen goedkoper is! Dat kan niet! Je moet naar een echte Projectontwikkelaar! Je moet aan de regeltjes van welstand voldoen. Potverdikkie nog es aan toe! Alle andere nette mensen in de wijk hebben allemaal 3 ton voor het kavel betaald en er een hut van 4 ton op laten zetten door een echte architect en projectontwikkelaar en echte aannemers. En dan zou zo'n lulhannes zomaar z'n eigen huisje mogen bouwen? Schande! Ik wil buiten koffie drinken zonder cirkelzaag herrie!
Ik wil nette mensen in de buurt! Ik wil geen finnen, geen negerts en geen hippies! Ik betaal er toch voor! Gemeente doe er wat aan, die zelfredzaamheid en eigen initiatieven: moet verboten worden!

koerbagh | 18-09-06 | 14:29

@prrrr 18-09-06 @ 14:25
Wel eens de letter 'IJ' afgekort zien worden als 'I'?

Traag | 18-09-06 | 14:29

@The Hedge: Alles mag, behalve Volvo's! Het zijn niet zo zeer de auto's zelf als wel de bestuurders van deze auto's die denken dat ze alleen op de weg zijn en lak hebben aan alle regels en derden in gevaar brengen. Daarom zeg ik ook... VOLVORIJDERS ZUIGEN! En niet volvo's zuigen.. ;-) lol. Jouw lijstje is overigens wel een mooie lijst.

Mokum Kosher | 18-09-06 | 14:29

Ik heb een hekel aan hippies, maar mijn hekel aan kakkers is nog 100 maal erger...

da wizard | 18-09-06 | 14:29

Echte hippies wonen in volkswagenbusjes.

Tsssss.... | 18-09-06 | 14:28

Als ie in mijn straat zou wonen, was het allang afgebrand, kenker hippie ga es deaud.

De StoorZenDer | 18-09-06 | 14:28

Kicke huisje! Lekker laten staan.

Ventilatorje | 18-09-06 | 14:27

@Mark 9712 18-09-06 @ 14:24
Die boerderette-pensionado's hebben vast geen Slayer in huis dus die hippiecirkel gaat gewoon door ja!

collapse | 18-09-06 | 14:26

@glyce: idd, die vehikels kunnen niet.
Jezus' paps was idd timmermans, mams deed de was en zoonlief maakte de buurt onveilig.

Auto's die wel kunnen: Ferrari's, Rollsen, Masserati's, Lamourghini's... dat soort spul zeg maar... Spyker schijnt ook nog wel te mogen...

The Hedge | 18-09-06 | 14:26

Jaja kinderen, en maar zeiken op die omwonenden. Totdat er zo'n grafzerk naast jullie eigen stulp de boel komt versjteeren. Optiefen zeg ik. Kan me overigens niet voorstellen dat dit bouwsel conform een vergunning van de grond is gekomen. Wel leuk dat je in een dergelijke reportage als omwonende zijnde natuurlijk er altijd kut uitkomt hè...

DeKoning | 18-09-06 | 14:26

Zolang ze daar blijven wonen, profiteren ze van die lagere taxatie door een lagere WOZ, lijkt me. Dus houen zo, die zwerver.

Dr. Mabuse | 18-09-06 | 14:25

@ traag: Vijf begint ook met Vi .. *kuch*

prrrr | 18-09-06 | 14:25

ZOu ook te gek zijn als zo'n hippie daar een vuilnisbelt mag opbouwen, beetje burger is honderden euro's beschermingsgeld kwijt als hij zijn dakkapel wil overschilderen.

Multikuli | 18-09-06 | 14:24

Leve Nederland, leve middelmaat, Leve Jan LULLLL.

collapse | 18-09-06 | 14:24

Die lui moeten niet zeiken, maar wat ik me wel afvraag is hoe die gast dat met vergunningen e.d. doet. Zo`n woning moet toch voldoen aan het bouwenbesluit enzo.

Misschien ga ik daar wel even houtwormen verkopen? 10 euro`s per worm!

henkstubbe | 18-09-06 | 14:24

Zo zie je maar weer, iedereen lult over milieu, eco wonen en meer van dat soort onzin maar ze willen er zelf geen last van hebben natuurlijk.

DutchXTC | 18-09-06 | 14:24

Het is zijn grond dus bepaald hij wat er mee gebeurt. Hij heeft alleen de pech dat ie in een communisten buurt is gaan wonen.

Pittybrad | 18-09-06 | 14:24

Terecht van die buren, zodra de eerste hippie geland is heb je voor je het weet een volledige hippiegemeenschap. Gaan ze in cirkels drummen enzeau.

Mark 9712 | 18-09-06 | 14:24

En ik maar denken dat GS niet meedeed met de "iedereen is zielig" religie?

spuitje11 | 18-09-06 | 14:24

@ Traag 18-09-06 @ 14:19

Jozef was toch timmerman? Niet Jezus, toch?

Anyway, wat ik me afvroeg; ik heb een opel astra en een volvo 440 en naar ik heb begrepen hier zijn dat de foutste auto's die je kunt hebben.
Stel dat het me wat kan rotten: welke auto's zijn dan wel ok?

glyce | 18-09-06 | 14:22

Aangezien Vinex een afkorting is voor 'Vierde Nota Ruimtelijke Ordening Extra', en we inmiddels op de vijfde nota ruimtelijke ordening zitten betwijfel ik de juistheid van dit woord.

Traag | 18-09-06 | 14:22

Zo'n bouwval kan je prima in de fik steken. Ik zou onmiddelijk die Syriër van Schiphol inhuren. Ben je er mooi vanaf.

Special Patrol Group | 18-09-06 | 14:22

Ik wou dat ik als kind zijnde zulke mooie hutten had kunnen bouwen

Quintana | 18-09-06 | 14:22

the hippie-hippie sha-ke... OE, the hippie-hippie sha-ke...

ed.. | 18-09-06 | 14:21

Stelletje zeikerds met hun lelijke vinex-nep-boerderettes. Denken dat ze de hele wereld pwnen, maar huhn zeggenschap houdt toch echt op bij de (keurig gemaaide) erfgrens van hun trieste fake-burgertruthuttjes!

collapse | 18-09-06 | 14:21

Catweazle was wel tof...

HyBriD VorTeX | 18-09-06 | 14:21

Ach, te zien aan de hippie sterftie binnen een jaar een natuurlijke deaud van alle knollen en graszaad, Wat een mager wandelend lijk. *krijgt spontaan zin in bitterballen*

empe04 | 18-09-06 | 14:20

Laat die man toch lekker bouwen. Jezus was ook timmerman.

Traag | 18-09-06 | 14:19

lekker laten bouwen!

Oh_Zo | 18-09-06 | 14:19

Fantastische gozer!!! Ga zo door, laat je niet kistuh!

quutje | 18-09-06 | 14:18

Eerst dacht ik nog die mensen hebben gelijk, maar toen las ik Volvo rijders.. En toen en toen..... dacht ik die tering Volvorijders moeten lekker oprotten. VOLVO RIJDERS ZUIGEN ZAAD! Sorry ben misschien bevooroordeeld, maar elke dag op de weg worden ze ook weer bevestigd! U go hippy boy!

Mokum Kosher | 18-09-06 | 14:18

Goddamn volgevreten kutpolder zeikstengels..

En kudthippies ook natuurlijk.

Felix Laband | 18-09-06 | 14:17

mooi huis; lelijke buurt.
Laat die mensen zich gvd met zichzelf bemoeien. ik ga toch ook niet zeiken dat mijn buurman die ontiegelijk monsterlijke vrouw (vrouw-man) van hem maar eens weg moet doen.

collapse | 18-09-06 | 14:17

Goddamn hippies!

Berk | 18-09-06 | 14:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken