
Je kan veel zeggen over die Chinezen. Maar een snelweg ombouwen met fly-overs, stoplichten en de hele zooi doen ze in een half jaar. Waarschijnlijk ook nog voor een fractie van de prijs. In Nederland zou zo'n project tegen de drie jaar duren. Waarom het daar zo snel moet? Omdat ze last hadden van... files... Yo Eurlings, doe eens een offerte aanvragen daar! Hieronder de foto's van het flitsbouwproject in Shijiazhuang. Ok, in al die snelheid vergeten ze soms wel eens wat,
de fundering bijvoorbeeld, maar dat kan de beste overkomen.
februari 2009:START!

maart 2009

april 2009

mei 2009

juni 2009

juli 2009: AF!

En offtopic, nu we het toch over Chinezen hebben. Vind je ook niet dat die aap echt PRECIES op zijn baasje lijkt?
(Via
skyscrapercity.com)
Reaguursels
Inloggen我认为上述简单易懂的古文体文字,对初入门的学生的文字意识非常重要。白话文是要有了这样的根底才开始的。我也认为,简单易懂的唐诗一开始就要背。开始不要学宋词,也不要学古文,而是
Je maq er in ieder geval kiezen of je in een rode of een groene auto gaat rijden.
Ik woon al een tijdje in China, en ik blijf er lekker zitten. Heb me nog nooit zo goed gevoeld, alles kan hier. NOOIT weer terug naar dat verstikkende, beklemmende regeltjesklimaat van Nederland... Wat hier opvalt (en andere emigranten over de wereld) is de mateloze arrogantie van nederlanders. Heilig overtuigd zijn ze dat in NL alles het beste geregeld is, dat ze de slimsten zijn, the top of the building. Valt wel mee hoor, nederland is niks anders dan een peipklein stukje klei met een groepje beroepsazijnzeikers die ook nog eens massaal achter een overheid aanhobbelt die hun al jaren tot op het bot verneukt.
Als je daar linksaf wilt ben je dus de lul. en dat voor communisten..
Och, en overigens is dit een HOAX. Dit is natuurgras (omdat je nog wit achtig zand er tussen ziet), en geen grasmat. En als dan de weg in "Juli" af is, heb je niet van voor tot achter zo'n grasmat liggen. Het stukje co2 compensatie is wel weer erg goed (die boompjes op de hoeken). Ook de flat links in tussen Juli en Juli (we zijn nu toch Juli?) ineens van een betonvloertje naar grotendeels af gegaan?
black-wr | 22-07-09 | 14:49
Groningen heeft het vreemdste wegennet dat ik ken. Als het daar op 1 punt vastloopt loopt meteen de hele stad vast. De begrippen "bedrijventerrein", "verkeerscapaciteit", "plannen" zijn ze daar ook nog behoorlijk vreemd volgens mij. Ik doe er regelmatig nog langer over om daar vanuit stad op de snelweg te komen dan om vanuit Groningen naar Zwolle te rijden. ( Of vanuit Zwolle naar Utrecht/Woerden )
Aap? ik zie een foto van tweelingbroers...
respect voor amsterdam dat die nog 10 jaar over de noordzuidlijn gaan doen
tip> neem chinezen in dienst ipv polen ?
In Nederland kost het meer tijd omdat er steeds meerwerk gedeclareerd moet worden. Het meerwerk is bewust uit de offertes gehouden. Bovendien moeten er in Nederland ook nog talloze detacheringsbureau's rijk worden aan het project, zodat er overbodige mensen worden gedetacheerd bij de overheid, die het werk alleen maar zitten te vertragen omdat ze zo lang mogelijk gedetacheerd moeten blijven.
ja, en tijdens dat halve jaar is de kruising dan ook buiten bedrijf geweest... moeten we denk ik ook maar met de A2 doen dan?!
Balzak
@Boudt | 22-07-09 | 21:21 : EENS! Geheel Eens! In NL maakt de STAAT overal de dienst uit, tot aan het schaamhaar van je kinderen aan toe! Iedereen mag krom liggen, de STAAT rooft de HELFT van je inkomen en verdeelt dat onder allochtonen, de eigen zak en hobbyprojecten. WEE de burger die hierover zijn muil opentrekt, die is nog niet jarig! Dit doet de STAAT heel slim: via media-indoctrinatie wordt het volk zo bespeeld, dat iedere Wilders-stemmer in de ogen van de omgeving een grote loser is die beter kan ophoepelen. Ziehier de kracht van de STAATSmedia. En het volk, dat weet niet beter...
@******** | 22-07-09 | 22:09 : Kan nog steeds makkelijk in NL hoor, als je maar wil: eind april eruit gegooid wegens saneringen met maandje doorbetaald, eind mei nieuwe vaste baan in de IT. UWV in het geheel niet nodig gehad. Nu jij weer.
@theo4116 | 23-07-09 | 00:28 : Ga zelf maar fietsen, ik pak gewoon elke dag de auto. MEER ASFALT! De huidige infrastructuur loopt ruim 60 jaar achter op de realiteit dankzij die kudt miljeuterroristen die elk zinvol project naar de kl*te helpen. Ongelooflijk dat er nog idioten bestaan die naar die hippies luisteren! Ieder verstandig mens snoert die halve zolen meteen de mond.
-weggejorist-
Pff, ze hebben hier in Zoetermeer meer dan 10 jaar er over gedaan om het trein station om te bouwen.
Een echte doe-het-zelvert Chinees ken niet zonder Gamma!
Een echte doe-het-zelvert Chinees ken niet zonder Gamma!
*loempia's halen doet*
@Merlot | 22-07-09 | 13:25,
Wat een gelul. Ze zijn er wel die activisten, ze zitten alleen in het gevang!
Het gebouw rechts met dat groen gaas is nu 10 verdiepingen hoger
en morgen is Lee Towers uitgenodigd om het te openen.
Wow, en ik vind de ombouw van de A2 bij Den Bosch al snel gaan...
je krijgt waar je voor betaald. goedkope chinese troep.
@Boudt | 22-07-09 | 21:21
tja, maar dan gaat gs natuurlijk wel achter de internetfilter. al te vrije meningsuiting zijn ze daar nog steeds niet dol op.
tuurlijk vinden die chinezen zichzelf geweldig, om precies dezelfde reden als amerikanen zichzelf geweldig vinden: ze weten niet beter. en zeg dan niet: maar ze kennen toch buitenlanders? alsof een paar gesprekken opwegen tegen jarenlange indoctrinatie.
als je extreem kapitalisme zoekt kun je beter naar afrika gaan: geen belasting en geen uitkeringen. ook geen wegen, electriciteit of overheid trouwens.
anyway, durf te wedden dat als jij over 3 maanden je baan kwijtraakt je vooraan in de rij staat voor zo'n verderfelijke uitkering.
of ben jij er zo een die denkt nooit werkeloos te kunnen raken? sorry hoor, maar z'n 100% baangarantie is enkel voorbehouden aan graaiende politici.
Inderdaad, deed me denken aan de Fa; Biereco van de Fam Doorzon.
Biereco!!!!!! Altijd +1
zeiksmurf | 22-07-09 | 21:17
Goed zo, en zo hoort het ook. Toegegeven het is vervelend, maar de vooruitgang van miljoenen kan niet worden tegengewerkt door enkelingen. De Chinezen die hun schamele huisje in de steek moeten laten, krijgen er overigens dankzij de economische voorspoed op termijn rijkdom en welvaart voor terug. Vooruit durven zien zeg maar, in plaats van eindelose besluiteloosheid en half werk en intussen interen op de vaart der volkeren
Bij Zevenhuizen (ZH) zijn de lutsers al 2 jaar bezig met een viaduct die de Chinezen waarschijnlijk in een maand opleveren. Bovendien al 2 jaar kruipende strontbakken in de directe omgeving.
Als je in China bent dan kom je erachter dat NL een communistisch land is. Het echte kapitalisme is daar en werkt ook nog prima. Als je een Chinees vertelt hoeveel belasting wij hier betalen en dat werklozen toch geld krijgen zeggen ze: "Als ik jou was, zou ik emigreren".
tot je ontdekt dat de woning die jij en je familie al decennia lang bewonen midden op de lokatie van een megalomaan project staat, en jij onteigend wordt zonder compensatie. Want zo gaat dat bij "snelle" procedures.
Met een bevolking van 1,5 miljard mensen gaat zoiets dus 100x sneller dan bij ons met onze schamele 16 miljoen inwoners (+ woonwijk malafide poolse onderaannemertjes). Plus het feit dat het "Poldermodel" daar (mede door het vriendelijke en behulpzame communistisch regiem) behoorlijk is aangepast tot: "vragen, geen vragen, mooi.. ram die paal in de grond!". Maar respect voor de snelle oplevering. Hier duurt het asfalteren van een straatje (let wel, zonder bocht) van 200 meter al 4 weken.
En zo bouw je de langste tunnel ter wereld:
www.alptransit.ch/en/project-alptransi...
Het lukt daar omdat de politiek zich totaal niet druk maakt over "Waar moet het verkeer dan langs?".
Als ze hier in NL de boel wat directer aanpakken kan NL weer in zijn gouden eeuw terugvallen...
Zo moet het: Hop snelweg dicht, rij maar om of ga fietsen of met ov als je lui bent.
Zo gaat het : kwart snelweg dicht, meer file voor langere tijd, ene kwart open, andere kwart dicht... enz... en dan is het probleem nogsteeds niet opgelost. Kosten? massaaaaaal omdat die mensjes die werken hier duurder zijn.
Van A naar Beter... pff troep
Hier vlakbij ligt de N11, die bijna 10 jaar geleden 4-baans (2x 2-baans) is uitgevoerd. Maar dat zat niet in het originele plan, dus moest er aan beide kanten 1 baan dicht, want die was niet "legaal". Komt Tineke Netelenbos langs die het wel erg raar vindt, en regelt gauw dat alle banen gebruikt kunnen worden.
Nu zijn ze nog over die extra banen aan het bakkeleien, zo zijn ze nu aan het onderzoeken wat het effect van die extra rijbanen is op het milieu, en hoe dat gecompenseerd moet worden...
Het programma "Over de Balk" moet maar eens terugkomen, met dagelijkse uitzendingen!
dhr. A. Naal | 22-07-09 | 13:36
Och. de 216 gevallen voor ze ook niet
storm in een glas water. stelt geen zak voor die griep.
Tja, Chinezen vindt je nu eenmaal waar succes te vinden is. Niet voor niets bevolken ze in meerderheid de beste universiteiten op deze aardkloot, staat het word arbeidsethos op hun voorhoofd gegrift, houden ze de wereldeconomie met fantastische griecijfers nog enigszins gaande (gelukkig voor ons) en zijn ze binnen 15 jaar de U.S.A. voorbij gestreeft als economische en politiek macht.
Gelukkig hebben wij Mo en Chaka Zoeloe die onze vmbo's, gevangenissen en straten bevolken. Ook hele fijne mensen natuurlijk en dikke vrinden met de moreel superieure Femkes, Meulenbelts en Doekles, alleen vind je Mo en Chaka helaas overal waar de stank van het absolute fatalisme heerst. Geen wonder dat China en de Chinezen op ons schijten van minachting.
Escher*
OV-chipkaart nodig?
Een ander voorbeeld van doortastend Aziatisch handelen, waar dat hele domme Nederland nog zoooooooo veeeeeeel van zou kunnen leren was de aanleg van de hoge snelheidslijn in Zuid Korea de KTX.
In twaalf jaar tijd een afstand van Seoul naar Pusan, ruim 500 kilometer maar dan met honderden bruggen, met talloze tunnels door hooggebergte, over kilometers moeras, rekening houdend met aardverschuivingen en aardbevingsgebieden en met instandhouding van de omliggende natuur.
En ook nog een perfect werkend electronisch kaartsysteem.
Hoe zit dat ook alweer met die Betuwe lijn, meer dan 10 jaar voor 158 kilometer over vlak terrein.
Hoe zit dat ook alweer met de Hoge snelheidslijn, 147 km. er wordt al proefgereden na zoveel jaar en vertraging maar nog niet klaar.
En dan de Noord Zuid verbinding in Amsterdam, need I say more.......
Kwestie van mentaliteit en dat hebben we hier niet.....
news.sina.com.cn/hdphoto/2009/0627/243...
Wtf, lijkt wel een Esher!
in shanghai hebben ze een hele ring met 2 verdiepingen. desondanks duurt het altijd 1,5 om ergens te komen, waar je ook heen gaat (volgens mijn oom die daar woont dan >_>)
verder is opvallend dat er maar weinig onderhoud aan bruggen en panden is. men gaat er van uit dat het na 10 jaar op instorten staat, dan breken ze het zootje af en bouwen ze het opnieuw
Ze doen er zo te zien ook niet aan omleidingen.
1 man die in 1 dag 6 strepen op de weg zet of 6 man die het in 1 uur doen, das het verschil....
Wat mij opviel was dat er geen grijze, witte of zwarte auto's reden.
Alsof wij in NL nooit de fundering vergeten.... groutboog tramtunnel Den Haag-Parkeergarage Plein '40-'45 Amsterdam - NoordZuidlijn Amsterdam Noord-Hollandse Brug-Portugese synagoge JD Meijerplein ..... en rrrroépt u maarrrr....
Ik moest grinniken om het omgevallen gebouw. Goeie foto.
Het is wel meteen een stuk kleurrijker
Laatste foto: wie staat er voor Pechteld ?
-weggejorist-
@ Maka | 22-07-09 | 16:05
PvdA stemmer zeker??
Die laatste opmerking slaat echt fakking nergens op. Eerst de chinezen prijzen om hun snelle werkaanpak. Dan op iets uiterlijks de chinezen afkraken.. Stomm!!!!
Revitalisering van een kruispunt heet dat!
ik zeg mieren...
NL had in 60-er jaren misschien wel de beste infrastructuur. En moet je nu kijken. Landen als E en P zijn ons lang en breed voorbij gesneld.
Liever hier dan in China waar je als bewoner weinig rechten hebt als je toevallig in de weg ligt. Bovendien vind ik dit niets. Fly overs? Gewoon een verhoging. Peanuts.
Mooie off-topic!
Zou hier ook kunnen; Als iedereen een keer doorwerkt i.p.v. er 3 van die mannen aan het werk zijn terwijl de rest aan aankleauten is!
Chinezen rochelen in je eten, algemeen bekend
De Nederlandse wegenbouw: een lachertje vergeleken met Duitsland, en ook zeker bij China; prachtige foto's van prachtige infrastructuur, uit de grond letterlijk gestampt: www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=205&...
@blaster | 22-07-09 | 16:35
Tja, dat krijg je als in Nederland de staat 50% van alle uitgaven doet, terwijl dit in China slechts 20% is. Rara, welk land is hier nu communistisch.
.
Volgens Chinesen hebben wij in Nederland last van teveel democratie. Ik begin in te zien dat ze daar wel eens gelijk in kunnen hebben, als je alleen al kijkt naar een stukje A4 waar we al een halve eeuw op wachten.
Oh ja, ze zeiden ook nog, dat als bedrijven er langzamerhand schijtziek van worden om tegengewerkt te worden door geiteharensokkenpolitici ze altijd meer dan welkom waren in China. Ze kregen dan zelfs vestigingssubsidie, goeie snelwegen en infrastructuur en de snelst groeiende economie ter wereld (1/4 van de wereldbevolking) als klant... Waarvan akte.
jaja, een snelweg met een kruising met verkeerslichten. bestel er daar maar wat van dan is het snel gedaan met de files.
Toen ik enige tijd geleden in Beiijng was en zag dat ze een snelweg in drie maanden hadden gebouwd, inclusief op- en afritten, was ik verbaasd.
Maar niet zo verbijsterd als de Chinezen, toen ik vertelde dat 1 deel van een snelweg (A4 in Westland) al VEERTIG jaar op toestemming wacht om doorgetrokken te worden en dat in West Brabant de A29 al DERTIG jaar wacht om doorgetrokken te worden over een afstandje van 12 kilometer. Om een doorgaande kortste verbinding tussen de wereldhavens Rotterdam en Antwerpen te kunnen realiseren. Ze vroegen of er ook veertig jaar gewacht moest worden met toestemming om te trouwen. Ik vertelde hun, dat neuqhen vrij was in NL en dat we de grootste moeite hadden om die monden te voeden. Ze vonden het maar buitenaards, dat wij alle moeite deden om de economische vooruitgang te saboteren met deze absurde vergunningen en nog liepen te klagen ook dat de economie stagneerde. Meer dan in China, waar ipv 18 procent slechts 12 % groei plaatsvond... Ze konden dan ook steeds meer monden voeden...
Hoax!
Alsof een flat van tientallen meters hoog die omvalt nog kaarsrecht ligt met ALLE RAMEN NOG HEEL?! NOT...
Zeg wat je wil zeggen maar die foto van dat gebouw dat is omgevallen, echt vakmanschap hoor gebouw is nog redelijk heel, gewoon fundering storten en rechtop zetten.
En bij bouwfraude krijgen ze geen lullige boete omdat ze het allemaal; vergeten zijn maar een welverdiend nekschot.
ik snap sowieso niet waarom het in Nederland altijd zo duur en langzaam moet...
-weggejorist-
geloof me, we kunnen in nederland net zo snel als we besluiten dat NIMBY geen vertraging meer mag opleveren.
Ja dat gaan we doen hier in NL, zes maanden de Brienenoordbrug afsluiten. En stoplichten op de snelweg is ook niet echt slim.
Socialisme speelt net als geloof in op naiviteit en angst van mensen die niet rationeel na kunnen denken. Vervolgens bieden eerstgenoemden dan de oplossing in de vorm van een stukje zekerheid.
@honde-brok 15:31
Haha inderdaad. Wat denkt dit knooppunt? 0h n0es!
Lying Dutchman | 22-07-09 | 15:44
Tsja, daar ga je wel van nuanceren he...
*aan kont krabbelen doet*
@ Teun
Hier heb je hem hoor!
www.spitsnieuws.nl/archives/images/Zul...
www.arakea.be/site/images/34802_481197...
Teun van het Tuinpad | 22-07-09 | 15:38
Klopt. Hij was onderofficier in ballingschap en moest met zijn lendenlapje op een termietenheuvel zitten in Zuid Swahili. Men herkende hem aan zijn zebratuniek, bot door zijn neus en een krampachtig vastgehouden metaalvermoeide speer.
Alles is daar gemaakt van pizzabodem.
Merlot | 22-07-09 | 14:58
Een merkwaardige geschiedenis van het socialisme. Dat socialisme is inderdaad wat anders, en ouder, dan het marxisme. Maar het marxisme is beslissend geweest voor het politieke socialisme dat de twintigste eeuw teisterde - met als uitloper de nog altijd levende sociaal-democraten. Vanuit de romantiek die je beschrijft zijn wel idealen ontstaan die je socialistisch kunt noemen, maar dat had echt niks te maken met de cultus van zieligheid en lijden van de Sturm und Drang. Er zitten romantische elementen in Marx, maar dat mocht niet zo heten. Marx vond die romantici maar burgerlijke conservatieve aanstellers.
Wat van Marx overeind blijft is een scherpe beschrijving van het kapitalisme. Wat niet gebleven is, is zijn idee dat het kapitalisme zichzelf te gronde zou richten, en dat onvermijdelijk socialisme en communisme zouden volgen. De scherpe randjes van het kapitalisme zijn er nu afgehaald door de gematigde opvolgers van Marx, de sociaal-democraten. Dat heet solidariteit/conjunctuurbeheersing. Maar dat heeft niks te maken met Sturm un Drang. Dat er weliswaar zelfverrijkende elites ontstaan, en dat zieligheid ge-explioteerd wordt door politieke partijen, lijkt mij eerder een natuurwet, dan een manco van het socialisme alleen.
@Erectus Enormus
Je moet eens een kijkje in de keuken nemen. ;)
Lying Dutchman | 22-07-09 | 15:35
Klopt het dat tie vroeger heeft gespeeld in Shaka Zulu ?
Machtige serie.
Teun van het Tuinpad | 22-07-09 | 15:23
Haha, klopt. Hij is een genetische koning in het negeren.
Hier in Nederland duurt het zo lang vanwege een of andere zeldzame linksgevleugelde blauwstaartbekvaraan die aan 't broeden is of een beschermd kasplantje wat een keer in de vier miljard jaar z'n penisbloem laat zien...
@ Porrello | 22-07-09 | 14:59
Ik zie een gezichtje... iets voor Arie Lex?
www.dumpert.nl/mediabase/575181/6f37d1...
@Merlot | 22-07-09 | 14:58
humor heeft u wel. dat u mij, nadat ik nadrukkelijk heb gezegd dat ik géén socialist ben, me toch in dat hokje plaatst. en ik vind u (zeker!) niet dom, dat heb ik nooit zo gezegd en al helemaal niet zo bedoelt. ik denk dat we van mening verschillen over de inhoud van socialisme maar dat we het er over eens zijn dat het kudt is. in vorige comments heeft u uitvoerig met 'marxisten' lopen schelden en daar ben ik het niet mee eens. volgens mij was hij ooit (das kapital) wel degelijk een slimme vent. totdat ie communist manifesto schreef en die andere enge stukjes. ik ging er gewoon van uit dat u marxistisch socialisme bedoelde. misschien ben ik een elitist, zelf hoop ik van niet.
PS. ergens pik ik toch ook een gevoel van minachting jegens mijn persoon op uit uw comment. pot, ketel?
Lying Dutchman | 22-07-09 | 15:09
oke.
Is al goed.
Ik kan toch niet zo goed neegeren als dat Bigi dat kan.
Frelis Inna | 22-07-09 | 15:02
En de A1, A2, A7, A9, A67, A53, A27, A4, A15, A28 ...
Affijn...
Besteeds eens wat méér aan wegen, dan slechts 3 miljard --- van de 19 miljard die de automobilist jaarlijks ophoest! -------
Cijfers: bovag.
Rijksinkomsten: www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_aut...
Rijksuitgaven: www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_aut...
dhr. A. Naal | 22-07-09 | 13:36
Als ze het beide al hebben is het niet preventief meer...
ome GIJS is LOMP
@Teun van het Tuinpad | 22-07-09 | 14:58
En om even op die Teen terug te komen Teun, die man heeft eventueel strafbare mankementen aan zijn sexualiteit hoor. Zou ik me niet aan willen spiegelen als ik jou was, Teun.
LOLROFTLORL@Teun van het Tuinpad | 22-07-09 | 14:58
Alvast eentje om mijn goede wil te tonen.
das waaar!!! om even te reageren op die pasta kakker....
Marco polo UIT ITALIE is zo leuk geweest om de MIE van de Chinese te jatten!!
waarna hij het pasta/Spaghetti noemt dus wie moet er nou naar wie kijken?????
ik zou als ik jou was meer in een gesciedenis boek gaan kijken I.P.V aan je pik trekken xD
groetjes, Pannenkoek!!! ( o en pannenkoek is nederlands)
Teun van het Tuinpad | 22-07-09 | 14:58
Shit, ben je de tweede. Deed Bigi ook een paar maanden. Weet je wat? Ik maak het goed met je, je krijgt 25,00 op je saldokaart erbij. Goed voor 27 LOL's en minimaal 8 ROTFROL's. Nou?
Erectus Enormus | 22-07-09 | 15:04
Hee, leuk!
Ik kende alleen: vreten alles wat poten heeft behalve tafels en stoelen (nou ja; sómmige tafels en stoelen eten ze niet, soit)
* Met een totalitaire overheid krijg je tenminste nog eens snel wat gebouwd.
* Socialisme = slecht. Socialisten = slechterikken.
* Er zat wel een fundering onder het gebouw, je ziet de palen toch duidelijk zitten? Deze zijn zo te zien alleen op draagkracht geconstrueerd en niet op trekkrachten. Verder zit het gebouw, ondanks omduvelen, nog steeds mooi in elkaar, op zich ook een prestatie.
* Op het milieu letten is iets anders dan gesubsidieerd procedures voeren omdat je niks beters te doen hebt en de dieren zelf niet kunnen praten. Boehoehoe, hadden ze maar beter moeten evolueren en geen achtergebleven zoogdier moeten worden.
* En de aap lijkt niet op z'n baasje, hij heeft veel meer weg van Li Ma Pao, zeker wat lichaamsbeharing betreft.
kan je zeggen wat je wilt, maar als een flatgebouw er nog zo relatief gaaf uitziet nadat het omgekukkeld is pleit wel voor de stevige constructie.
@ Erectus Enormus | 22-07-09 | 13:22
.
Chinezen vreten alles wat beweegt, behalve een fiets.
jekalemoeder.nl | 22-07-09 | 13:56
Raar, maar hoe weet jij dat?
Ik smeek je Eurlings... doe wat aan die A10....
Alhoewel ik dit een beter knooppunt vind dan die van de chinezen:
nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ridderke...
Welke knuppel zei daarnet dat de chinezen naar de Italiaanse keuken moeten kijken en dat kopieren?
De Italianen hebben de turkse pizza al gecopieerd, en de pasta is mislukte bami die door Marco Polo via de Zijde route gehaald is. Hij heeft echter de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, want aan bami zit tien keer zoveel smaak als die laffe pasta van die mediteranen.
two ball cane | 22-07-09 | 14:38
Je lijkt er vanuit te gaan dat Marx het startpunt van het socialisme is.
Dat is hij niet.
Het is een onder invloed van de Romantiek ontwikkelde beweging onder ongemannen en juffrouwen van goeden huizen.
In de Sturm- ind Drangtijd werd opeens zieligheid, lijdenem de strijd der underdogs erg "in".
Chopin met zijn tering, Byron en de jonge Werner en zo.
Toen kwam het in de goten van de induistyrialiserende steden kreperende fabriekarbeiders ook opeens in beeld.
.
Een onstond een sterk paternalistische, puritijns-moralistische beweging, waarbij de jongejuffrouwen en -heren van goeden huizen de leiding UITERAARD namen ("het proletariaat" zou binnen het socialisme uitsluitend de rol van stemmen-massa gaan spelen: er werd van hen slechts gehoorzaamheid aan de elites/voorlieden, en actiebereidheid verwacht.)
.
Enig puberaal afzetten tegen "Het Siesteem Van Pappie en Mammie" was de nieuwe beweging zeker niet vreemd.
Van deze karaktertrekken --- paternalisme, puritanisme, moralisme en elitarisme --- heeft het socialisme zich overigens nimmer los weten te maken.
.
Marx kwam pas veel later in beeld; toen deze elitaristische goeddoeners-mode al weer een tijds bestond.
Hij bracht het etatisme, die verderfelijke bron van alle dictatuur, in het concept van de beweging in.
.
U gaat er van uit dat ik Marx niet gelezen heb.
Tsja, dat is op uw eigen verantwoording: alles wat het niet met u eens is, is maar dom, hè?
Daar heb je dat paternalisme en elitarisme dus weer ...
Quod erat demonstrandum!
Lying Dutchman | 22-07-09 | 14:28
nee hoor, ik neeger je gewoon.
Ja laat de Chinezen het doen, die komen overal mee weg. Wapens verkopen aan Sudan, moslims afmoorden in hun achtertuin, dat soort zaken. Geen haan die er naar kraait. ALs je in Nederland een weg wilt verbreden vallen gelijk diverse soorten van linksemenschen over je heen, maar dat zelfde volk is stil als China weer een lading dissidenten opsluit. Dus laat het de Chinezen doen. Ze bezitten toch al half Amerika en 30% van Europa dus waarom niet?
@hölzenbein 14:33
Ik zie het probleem niet. Dan de electrische auto nog even introduceren en mooie groenvoorzieningen (van het kaliber disneyland parijs) en iedereen is blij.
-weggejorist-
Neem nou de A4, die is na 60 jaar nog niet af.
nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_4
Eerst stond er een koe in de weg, en laatst is een schoolmeisje haar gerbil kwijtgeraakt en nu is het een beschermd natuurgebied.
Kewl..
www.chinadaily.com.cn/bizchina/2009-07...
Hebben we er ooit rekening mee gehouden dat er in Nederland wel gewoon verkeer door moet tijdens de verherbouwing....
Hoe denk je dat de verbinding Utrecht Amsterdam was geweest wanneer de A2 gewoon even een half jaartje dicht werd gegooid iedere keer dat er een verbetering van een kruispunt moest worden gerealiseerd....
Als dit het Julianaplein in groningen was geweest hadden we ineens allemaal van die groningers gehad die enorm hadden lopen zeiken over het feit dat ze niet meer van a naar b konden omdat de gehele stad vast stond.
o vos omnes | 22-07-09 | 13:24
dat klopt maar als het verkeerslicht op rood staat dan is het een stoplicht.
LOL!!!!!@geurtje | 22-07-09 | 14:46
Wie zou er in deze stad willen wonen? Niemand neem ik aan .... Nou dan.
ITEACHYOU | 22-07-09 | 14:35
heuz wel: www.youtube.com/watch?v=VvVT-uPl6P0&am...
3 jaar in nederland voor een snelweg... huhuh, in your dreams.... Zeker het A2 traject niet gevolgd...? Wij staan stil.
Onmiddellijk viel me de intelligente blik op van de aap, voor de rest: exact hetzelfde
Gallisch | 22-07-09 | 14:41
Nee, ben geknakt als een Chineze flat.
Wat hier vooral tijd vergt is politiek, inspraak, zeldzame padden of bloemetjes en dat natuurlijk in een continu en repeterend proces.
Lying Dutchman | 22-07-09 | 14:31
Je was best goed bezig vandaag met stoken en porren. Laat je niet uit het veld slaan!
ITEACHYOU | 22-07-09 | 14:35
Ik ben gek op Chinezen, echt waar.
www.shanghai-central.com/chinese%20gir...
@Merlot | 22-07-09 | 14:28
socialisme is bedacht als een fase voor communisme. in socialisme bestaat een hele machtige staat. in communisme is alles staat en valt het concept staat dus weg. u heeft marx zelf nooit gelezen he? alleen over marx..
@steven paul | 22-07-09 | 14:27
vaak hebben die rijken geen opleiding maar zijn ze ook zeker niet dom, aangeboren intellectuele mogelijkheden dus. (maar je hebt gelijk, ook paris hilton verdient bakken met geld. punt is dat als je naar statistiek kijkt veel succes (enkeling daar gelaten) afhangt van aangeboren mogelijkheden).
Waar is het Tourtopic. Hesvold -zoals J.C. hem noemt en als J.C. Hesvold zegt, is het Hesvold- verricht een mammoetprestatie. Wat nu Van Hummel?!
@tis | 22-07-09 | 14:28 Dat is inderdaad iets waar men hier in nederland nieet aan wil lijkt het, maar gevangenen in een ouderwetse "chain-gang" aan de slag zetten zou de overheid gigantisch veel geld schelen. Ze zouden het geld niet meer in zulk soort projecten hoeven steken en de gevangene "betaald" hiermee voor zijn verblijf in het cachot.
@Lying Dutchman
Ze hebben daar geen klokkenluiders............
Maar goed, in China waren Hoxha's, G-Unites en Stocktons van deze wereld voor 20 jaar naar een opvoedingskamp gestuurd. *Mompelt iets met ieder voordeel heeft z'n voordeel..*
Tja, hier moeten ze constant regenwater wegpompen.. ziet er daar wel zonnig uit.
pekingaap, leka, leka
Zo verder over de Chinese bouwfraude. Die Chinezen kunnen er wat van he, jongens?
Ja kunnen we geen 28-baans rondweg rondom Amsterdam-Rotterdam-Den Haag bouwen dan schaffen we het spoor en het groen gewoon af. Nederlanders storten toch al tonnen beton in de tuin, dan kan de rest ook nog vol asfalt en beton liggen. Waar zullen we beginnen? Autoweg van de Betuwe naar de Randstad? Lijkt me prima. Stelletje imbecielen.
Niet eens een reclamebord van een bekende amerikaanse hamburgerketen of moet dan eerst nog even dat stukje groen geruimd worden?
*denkt aan A4 zuid*
Gallisch | 22-07-09 | 14:05
Je weet dat dat niet waar is, maar je hebt me toch tot op het bot beledigd en dat doet pijn. Heel veel pijn.
In nederland vinden ze op het kruispunt de bijna uitgestorven enkelgestreepte blauwband fluitert. Ergo afblazen.
foto van die flat had zo van M.C. Escher kunnen zijn
Teun van het Tuinpad | 22-07-09 | 14:00
Je bent toch niet boos op me Teun? Ik weet toch dat je goed je best doet, maar kreeg even het idee dat je oneliners iets aan kracht verliezen.
Hmm, niets bijzonders. Zelfs in Afrikaanse landen worden grote bouwprojecten door chinezen. Maar ja, je kan altijd onder de prijs blijven als je gevangenen gebruikt als dwangarbeider.
two ball cane | 22-07-09 | 14:18
Dream on.
Mét het moment dat het socialisme, dat aanvankelijk slechts de scharnierbeweging tussen rauw kapitalisme en liberalisme beoogde te zijn, gedachten begin te krijgen over wereldheerschappij, is het strijden voor "vrijheid" nog slechts een leugen, waarmee ze de massa's achter zich aan probeert te krijgen.
Het gaat vanaf dat moment (groeit tussen 1890 en 1910) nog slecht om de strijd om macht!
.
Alle socialistische bewegingen, allemaal, dus of ze nou binnen een democratie opereren of als volledig socialistische staat, komen altijd weer op één ding neer.
En dat is: het staatsapparaat in handen proberen te krijgen, en vervolgens zoveel mogelijk macht van particulieren naar de staat overhevelen.
Hetgeen hoogstens boven de wet geplaatste, exoribitante vrijheden voor de socialistische (en andere) elites zélf oplevert.
Dat is de praktijk!
En niet uit wat er in propagandistische lulkoekboekjes staat!
Het gaat zo snel omdat ze zeer veel werklui hebben, die ook nog eens 10/12 uur per dag werken, en op de bouwplaats wonen, ipv in de file staan 2x per dag.
.
Ik heb naast zo'n bouwput gewoond, en tijdens het beton storten staan er 's nachts om 12 uur nog 6/7 betonwagens in een rijtje te storten.
.
Maar ja, wel weer wat meer geluidsoverlast. :P En de wegen om zo'n weg-project liggen elke dag anders, 3 banen, zonder lijnen, altijd leuk, beetje drukken, afsnijden, toeteren.
@ two ball cane 14:18
Je hebt voor een groot deel gelijk, maar je overschat de waarde van een studie met mooie cijfers. Er zijn veel rijken die erg weinig opleiding hebben met gezond verstand en mensenkennis.
Mag hopen dat daar niet het zelfde ZOAB ligt als waar de A16/A15 onlangs mee zijn vernieuwd, want daar liggen bij de kleinste regenbui plassen op van een halve meter diep.
Drs.. Gelul | 22-07-09 | 14:23
Volgens mij hebben we hier juist last van een Calimero-complex.
Hier in holland moeten er eerst vier gehandicapte lesbische negerinnen worden opgeleid voor klaarover om de zeldzame groene klippad over te laten steken. PvdA bedankt!
@kentika | 22-07-09 | 14:21
nee ik verwacht meer verwijzingen naar bakelende en consorten. maar dit kan natuurlijk ook. gezondheid en sorry.
in China gooien ze gewoon het hele kruispunt dicht en bouwen maar. Hier maken ze allemaal ingewikkelde plannen om in fases om-, over- of door de bouwsite te kunnen blijven rijden.
De oplossing tegen de files: asfalt!
Het blijft toch verbazingwekkend dat er onder de reaguurders niet alleen bijzonder veel Islam-deskundigen zijn, maar tevens een heel arsenaal aan sinologen schuil gaat. De kennis van de reaguurders overstijgt die van een wereldmogendheid die al 5000 jaar bestaat, 1,3 miljard mensen herbergt, die wonen in miljoenensteden waar wij, zo`n welbelezen en wereldbereizend volk, nog nooit van gehoord hebben. Ja, Nederland: denk groot, maar zelfoverschatting is ons niet vreemd. Dat hadden de Britten 300 jaar geleden al door: Dutch courage.
-weggejorist-
lol @ Tofuck Debili
Merlot | 22-07-09 | 14:20
@two ball cane | 22-07-09 | 14:18
nuanceren? *hatsjoe!*
zoiets?
Cartman | 22-07-09 | 14:17
Goed idee.
Over de Chinese Kamerdaen zeiken onze linkse partijen zelden, ook niet als ze het HEEL bont maken.
ALs Bush een scheet liet had je hier al een door Rene Danen en Tofuck Debili georganiseerd Haatmars tegen Milieuvervuiling.
Maar dat de helft van de smog boven Los Angeles afkomstig is uit China, daar hebben ze het liever effe niet over ... you know.
jorickdd | 22-07-09 | 14:16
errr... Er gaat nu iets onderdoor?
@Merlot
het verschil in vrijheid tussen marxisten en liberalisten zit 'm in de definitie van vrijheid. marxisten strijden voor economische vrijheid (door iedereen economisch gelijk te stellen, wat best wel ziek is natuurlijk) liberalisten zijn meer van de individuele vrijheid, als ik 51 werkweken van 90 uur wil maken zodat ik een bmw en vrijstaand huis kan kopen en kids op privé school kan doen moet ik dat lekker zelf weten. dat sjaaktrekhaak met z'n mooie cao-tje van 36 uur met 21 vakantiedagen dat dan niet kan betalen is zijn keuze. (probleem wordt het wanneer er verschil in aangeboren mogelijkheden zit. heb ik een groter intellectueel vermogen, mooie studie met dito cijfers, dan geeft mij dat een betere kans op de arbeidsmarkt. verdien ik (later) gewoon meer. terwijl een putjesschepperT net zo belangrijk is om een economie draaiend te houden maar nooit zoveel kan verdienen.)
begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben (ook) een liberaal maar liberalisme tot aan het extreme doorgetrokken is niet veel beter dan socialisme. (alhoewel socialisme tot aan het extreme doorgetrokken de hel is in vergelijking met liberalisme). volgens mij licht de oplossing in het nuanceren (gaat allergisch op gereaguurd worden).
That's how they loll.
-weggejorist-
Misschien kennen deze gasten de noord-zuidlijn afbouwen voor een zacht prijsje..
"Only for u special price today"
Heel snel gebouwd allemaal... Maar ik snap het nut niet helemaal?
Er was al een weg, maar nu ligt ie wat hoger... Waar is dat voor nodig
koerbagh ® | 22-07-09 | 14:08
Met gemiddeld 1,5 tot 2,5% procent winst op dergelijk projecten kun je nauwelijks van een exorbitant verdienende branche spreken.
De enige reden waarom deze grote aannemers nog bestaan, is omdat ze geen andere werkgever dan de overheid hébben.
.
(Ook meteen de reden waarom die "concurrerende aanbesteding" zo'n farce is. Bij een échte vrije markt heb je niet alleen meerdere aanbieders .... maar ook meerdere (keuze uit) opdrachtgevers! Terwijl deze mega-infraprojecten branche maar één opdrachtgever kent: de overheid. Die volop misbruik van haar positie maakt. Deze kant van die zogenaamde "vrije markt" is destijds bij de Parlementaire Enquete Bouwfraude, geleid door MARIJKE VOS VAN GROENLINKS, op toevallige wijze (kuch kuch kuch!!) geheel buiten beschouwing gebleven ... )
Je bent daar de man in een groene PC Shijiazhuang-tractor.
CoJoNes | 22-07-09 | 13:45
Inderdaad. Ze denken ergens in 2025 klaar te zijn... dat wordt dus 2035 en dan ben ik over de 60!
*laat dikke offroad banden onder zijn SUV plaatsen en berekent een rechte lijn tussen kantoor en thuis*
.. buiten al het andere, in NL wordt een weg wegens economisch belang nooit geheel afgesloten zoals in het Chinese..., stel je voor: A2 rond Einhoven, Den Bosch of Utrecht half jaartje dicht, dat bouwt lekker door! .. ten koste van een paar extra filekilometertjes hier en daar (lees: rest van het land dicht)
Shijiazhuang lijkt me geen bestaande stad. Ik heb er tenminste nog nooit van gehoord.
patat - generatie | 22-07-09 | 14:08
LOL
@patat - generatie | 22-07-09 | 14:08 :
GIYF:
maps.google.com/maps?f=q&source=s_...
Het is alleen zo jammer dat in China de gemiddelde wegconstructie zo'n 5 jaar meegaat, doordat de ingenieurs daar werkelijk van toeten nog blazen weten als het op asphalt aankomt.
@patat-generatie
"Ik denk dat het allemaal fake is, onecht"
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik denk dat de meesten hier wel weten wat het woord "fake" betekent....
@Merlot | 22-07-09 | 14:03 :
Be it as it may, de Bammetjes, Ballast Nedammetjes en Wilmaatjes van dit land worden er in elk geval niet slechter van.
Terug naar het stenen tijdperk. Weg arbo wetgeving, weg arbeidstijden wet, weg sociaal vangnet voor bouwvakkers die arbeidsongeschikt raken, weg met de natuur, weg met het minimuloon, weg weg weg...............15 miljard slaven importeren en dan.............. zullen we nog sneller zijn dan die chinezen....
Shijiazhuang lijkt me geen bestaande stad. Ik heb er tenminste nog nooit van gehoord. Ik denk dat het allemaal fake is, onecht.
Het verschil is alleen dat in China een half jaar lang niemand die weg kan gebruiken, met alle ellende van dien. In NL doen ze dat een stuk netter: gewoon 3 rijbanen open houden op de A2 en ondertussen de boel verbreden.
"ik wordt nog strontziek als ik aan marx denk. maar hij had het niet over geld. over 'commodities' en 'capital'."
two ball cane | 22-07-09 | 13:57
===========
Ja.
En volgens de PvdA zijn integratievijandige islamitische immigranten "biculturele medelanders".
En moslimgetto's noemen ze "prachtwijken".
Tweederde van het belastinggeld aan het staatsapparaat zelf opmaken noemen ze "herverdelen".
En de integratie is volgens onze lieve socialen "geheel of gedeeltelijk geslaagd" (Commissie Blok, onderzoeksresultaten gemanipuleerd door wetenschappelijk Bureau GroenLinks, De Hilda Verweij Jonkers-stichting)
tsja uhhh, hier kan ik onmogelijk de islam de schuld van geven dus waar moet ik nu met mijn frustraties naartoe?..... sargossa!
da's nog niks joh, hier in Singapore rammen ze er een cirkellijn metro in een half jaartje door.
@visboerr | 22-07-09 | 14:00
Ik kan verder niet zo veel met deze plaatjes van het formaat postzegel
Lying Dutchman | 22-07-09 | 13:49
En jij speurt het internet af op zoek naar webfitties. Tja, is ook een manier om te ontsnappen aan sociaal isolement.
Zo'n kruispuntje doen ze hier ook in een half jaartje. Nergens een fly-over te zien.
En op de vraag of de aap op zijn baas lijkt kan ik niet eerder antwoorden eer ik de baas heb gezien. Next!
koerbagh ® | 22-07-09 | 13:54
Een gevolg van politieke besluitvorming.
Om prestigeprojecten er politiek door te jassen, worden de werkelijk kosten door de ambtenaren van de bewindvoerders die het project willen, veel te zonnig voorgesteld.
Dan krijg je dus een hele lage raming - veel te laag.
Maar op basis daarvan worden de politiek tegenstanders omngehaald, en het plan goedgekeurd.
Pas dán wordt het definitief aanbesteedt!
.
En dan blijkt al snel, dat ondanks dat de bouwbedrijven tegen elkaar uitgespeeld worden door de overheid, dat het helemaal niet voor dat bedrag kán.
Zeker als de overheid, gaandeweg het project, nog allerlei nieuwigheden en snufjes eist, zoals wildviaducten, overdekte trajecten, verplaatsen van objecten en huizen etc (Betuwelijn).
Dat komt er dan nog bovenop - dit is o.a. dat meerwerk.
En dat heeft/hebben de aannemers(s) dan gedaan?
Nee hoor - ook dit ligt grotendeels (niet alles) bij de overheid, het spijt me me voor jou!
mail cheauvinist pic | 22-07-09 | 13:39
Echt hè, bij een verbogen stuk vangrail gaat het van Heerenveen tot Julianaplein een half jaar dicht.
@ Praatzieke kaketoe | 22-07-09 | 13:58
Whahaha, dat duurt nog wel even. Chinezen maken alleen maar zooi, troep, ellende, waardeloze shit!
Nee verkopen kennen ze niet. het draait enkel om de verkoop en de kwaliteit van het product doet helemaal niet ter zaken... WAARDELOZE LUI!!!
Lying Dutchman | 22-07-09 | 13:53
Ik doe mijn stinkende best, echt waar. Weet jij hoe moeilijk het is om met blaren aan je linkerhand te reaguren. Nou Nou... dat weet je niet he. NIet erg hoor maar ik vond het even belangrijk om dit te melden. Verders vind ik het echt in en in slecht van je om mij te vergelijken met een hoer als van dal. Over Teen heb ik mijn mening nog niet klaar maar dat volgt nog. Om jou te treiteren in de vorm van een oneliner. En denk maar niet dat ik dat niet doe want dan ken je me niet. Ik durf dat best wel. Ook in draadjes waar men het heeft over homopronfilmpjes.
Eigenlijk ben ik nog niet klaar maar voor een kleine 4 euro moet je ook niet veel verwachten.
* verder gaat met stinkende best doen *
@GOEM
doe eens ogen openen
Even over die fundering, en het kijken van de feauteaux, ik was als grootaandeelhouder van Biereco niet op de hoogte dat we daar ook werk deden....
Hé, zijn de Biereco's ook al in China aan het beunen?
Ik zie trouwens nu dat je wel linksaf kunt slaan, maar dan is het dus geen snelweg, gewoon een heel breed kruispunt.
China will rule the world!!!
oke mijn chinees is niet meer wat het geweest is, maar begrijp ik het nou goed dat dat gebouw in dat linkje gewoon weg omgedonderd is, omdat ze geen fundering hebben gelegd?
@Merlot | 22-07-09 | 13:43
ik wordt nog strontziek als ik aan marx denk. maar hij had het niet over geld. over 'commodities' en 'capital'.
Het kan aan mij liggen, maar waar zijn de flyovers dan? Je kunt alleen rechtsaf slaan.
En eigenlijk is dit gewoon een kruispunt opgedeeld in 2 verdiepingen. Niet echt een mooi kruispunt though.
Ga maar eens kijken bij de A2 (Den Bosch, Utrecht of Eindhoven), dat zijn pas kruispunten aan het worden!
Ok, ze zijn daar dan wel al 2 jaar mee bezig, maar het ziet er wel mooi uit!
snelweg met gelijkvloerse kruizingen? only in china.
@ Erectus Enormus | 22-07-09 | 13:22
.
Chinezen vreten alles wat beweegt, behalve een fiets.
die aap knipoogt. Hij zag, en het was goed!
Kunnen die Chinezen ook niet gelijk de A4 doortrekken? Daar zijn we pas 40 jaar mee bezig.
@Lying Dutchman
Je moet het leven soms niet te serieus nemen. Heb je niet gelachen dan?
Ik maak overigens bezwaar tegen dat "eenzame, sociaal gekneusde"
"Zij nemen het werk aan tegen een vast bedrag, met strakke contracten over meerwerk, risico's en beperkingen."
Oh, dat verklaart waarom bijna elk infrastructureel bouwproject van de overheid tegenwoordig standaard 200% meer kost dan de overheid had begroot. Dat geld verdwijnt dan... eh... bij wie precies als het niet bij de aannemers terecht komt?
Teun van het Tuinpad | 22-07-09 | 13:46
Hahahaha, roflolroflol, rotflol, haha, hihi.
Szjeeezus Teun, ik begrijp dat je een gooi doet naar het record van van dal en dát met "Teenachtige" oneliners, maar alsjeblieft, doe eens wat beter je best.
( 3,75 by the way)
Tunnels A73 .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
koerbagh ® | 22-07-09 | 13:42
Klets, lieve schat.
Bouwbedrijven hebben geen belang bij het traineren van projecten.
Zij nemen het werk aan tegen een vast bedrag, met strakke contracten over meerwerk, risico's en beperkingen.
.
Dit geldt zéker de overheid als partner: de schrieperigste. veeleisendste opdrachtgever, en ook nog eens de slechtse betaler van dit hele godvergeten kudtland.
Voor een aannemer is iedere dag uitstel en vertraging een verliespost, daar het in de eerste plaats zijn werknemers met de reedt op de gereedschapskist parkeert (en die krijgen wél gewoon per uur uitbetaald!) , en ten tweede zijn planning volkomen fuckt.
.
De enigen die belang hebben bij het traineren van dit soort projecten zijn marxistische activisten, die tegen iedere facilitering van de liberale Westerse samenleving zijn, en deze onder het mom van bloempjes en beestjes saboteren.
En misschien eventuele ambtenaren die steekpenningen aannemen.
Alles gaat daar snel. Snelweg, gebouw rechts en het gras dat ervoor ligt. Ongelofelijk!
*veranderd ticket van Parijs snel naar China*
Is helaas onmogelijk in NL, dan zouden we weer een vloot galeien met noordafrikaanse gastarbeiders moet binnenhalen. Die Chinezen hebben hun slaven zelf al in huis.
democratie werkt als stroop op besluitvaardigheid.
@Wim-Lex | 22-07-09 | 13:45 :
Nee, dat kan niet, want die man-made polder achter Schiedam waar dat ding moet komen is wonderbaarlijk genoeg van man-made cultuurlandschap verworden tot waardevol landschappelijke natuur en een habitat voor zeldzame knaagdieren (ratten, to you and me). En dus mag het dan niet van Milieudefensie en de rest van de groene khmer.
Ik vertrouw Chinese bakkelei niet zo. Wat is de levensduur van dit bouwsel? 1 jaar?
ITEACHYOU | 22-07-09 | 13:40
Nou je bent lekker bezig vandaag zeg. Kon me eerst nog wel vinden in je plempsels, maar nu blijk je niets meer te zijn dan een linksdragende, eenzame, sociaal gekneusde pseudointellectueel die het internet afspeurt naar homoporno. Geen probleem, moeten er ook zijn, maar val mij er niet mee lastig.
die binnenbocht afslagen om te keren zijn wel geniaal :)
We hebben nu wel de hulp van de Polen,die diknekken kunnen dat ook .
Kunne wij werkeloos toekijken hoe lekker snel dat gaat,en de kosten zijn veel lager.
ze hebben tijdens het aanleggen van die weg continue muziek van Frans Bauer gedraaid.
Dan wil je wel opschieten..
Maar als je links wilt afslaan?
Hopen dat er toevallig geen auto rijd op één van vijf banen?
Iets met A4, geelstaartkikkers en Camiel het vadsig limbo zwijn dat bourgondisch leeft maar niet werkt.
@mail cheauvinist pic | 22-07-09 | 13:39
lol, ik heb het er net over. Wacht maar tot die mongolen besluiten een tunnel van 1,5 miljard gaan aanleggen, ben je zo 15 jaar verder.
Kunnen we die chinezen dat laatste stukje A4 niet laten doortrekken?
Ziet er uit als een 'artist's impression' en dat kunnen wij ook in een half jaar fotoshoppen hoor. Vroegah konden mensen dat in 1 dag: feauteaufuckvrijdag ofzo.
keizeradmiraal | 22-07-09 | 13:28
Lieve schat, dacht jij dan dat marxisme om iets anders dan geld draaide?
Ben je die malle rozerode mist in je hoofd dan nog steeds niet kwijt?
Socialisten/marxisten hebben het altijd over geld.
Cultuur, tolerantie, kennis, allemaal verkrijgbaar met flinke zakken belastinggeld, volgens socialisten.
Samenleving: maakbaar, door socialisten uiteraard, maar dan moeten ze wel een heleboel belastinggeld ter beschikking hebben, anders gaat het natuurlijk niet - ook te koop dus.
Criminaliteit: allemaal gevolg van zielige armoe ten gevolge van het Kapietelisme, ze kunnen er niks aan doen ("Historisch Materialisme").
.
Het enige verschil met het Westen is, dat socialisten/marxisten vinden dat de staat (zijzelf dus) verreweg het leeuwendeel van de in het land verdiende poen in handen moet krijgen, om het vervolgens "soosjaal" te "herverdelen".
Terwijl een vrijheidslievende (liberaal) dat dus nét effe anders ziet.
De mensen in de omgevallen flat kunnen een apartement uitzoeken in een andere flat op hetzelfde complex. Slaapt lekker denk ik
kwestie van tijd dat we links en recht ingehaald worden door die Aziaten. Zij tillen niet zo zwaar aan het overbrengen van overdreven sociale ideologieën en hebben de juiste werkethiek.
In 050 moet dus ook zo'n kruispuntje komen op het Julianaplein. Daar zijn ze nu zo'n 5-6 jaar mee bezig. (Plus 5 jaar planning en inspraak-geouwehoer) en het eind is nog lang niet in zicht. Maar dat komt natuurlijk ook omdat de bouwbedrijven zo'n projectje zo lang mogelijk willen laten voortslepen. Ambtenaren hebben toch geen idee hoe snel het in principe zou kunnen, dus als je als bouwer zegt: Het duurt ongeveer 5 jaar, dan geloven ze dat gewoon op een stadhuis of ministerie. En het bouwbedrijf heeft de komende jaren weer werk en kan te hoge factuurtjes sturen.
GeflipteVlaflap | 22-07-09 | 13:23 thnx, ik zocht al jaren naar het missende ingredient.
hee, ik heb een filmpje gevonden van mijn grote vriend CoJoNes
Hopelijk herken je jezelf ballenjongen......
www.youtube.com/watch?v=rU30H0rkymY
"hoelang" doen ze over een noord-zuid metro lijn?
*op pica augustus 2009 wacht als de hele handel weer gelijkvloers is*
Het blijven Chinezen.....
Deze stuur ik trouwens even door aan de mensen die in Groningen met de ringweg bezig zijn. Stelletje lamstralen zijn het namelijk.
3 jaar? Bij Maastricht zitten ze al 10 jaar te neuzelen of ze nou wel of niet willen tunnelen of bruggen. Is de kogel eindelijk door de kerk, komt het volgende: 2012 beginnen, 2035 klaar.
De vraag is niet hoe snel er wordt gebouwd, maar hoe lang het er zal staan.
1) Geen subsidieclubjes die een project kunnen vertragen
2) Ambtenaren die op straat worden geschopt als hun project buiten budget/planning komt
3) Aannemers die nog eerlijk en snel werken in plaats van de boevenbende die we in Nederland hebben.
Merlot | 22-07-09 | 13:31
Hoxa is een knappert heur!! dusssss....
nee, zo snel omdat ze geen Europese aanbestedingsprocedure hebben. Gewoon naar een aannemer gaan, een zak geld neerplempen en laten bouwen die boel. zo kan dat dus ook in een niet-open markt
@shannon89 | 22-07-09 | 13:25
Ja? Preventief ruimen dan maar...
Was alles hier maar zoals in China.
Wat Chinezen kunnen , kunnen wij ook niet langer. Heeft vooral met de hoge kwaliteit van onze arbeidersbevolking te maken.
@Kutwijf Bert | 22-07-09 | 13:32
Bedoel je de omgevallen panden of de uiteindelijke straatbreedte die je overhoudt?
Het gebouw rechts schiet ook op.
tja, weinig ambtenaren daar waarschijnlijk...
Lijkt op de noord-zuidlijn
ik zeg doen!!
Die aap, dat klopt!
Maar dat gaat voor zoveel apen (en mensen) op...
Hee Hox, doe eens footootje van jezelf zetten?
Kunnen de reaguurderts een aap opzoeken die op jou lijkt.
Stocktonaap en een Brusselaap lijkt me ook wel wat?
Leuk vakantiespelletje misschien?
Chieneezun nemen de wereld over!
appels, peren, vergelijken=>FAIL
beste hoxha gaat lekker naar china als u denkt dat het daar beter is. want ik wil u wel eens horen wanneer ze de a1 een half jaar dicht moet. en "snelwegen" verkeerslichten krijgen. en door de overheid het flatje van uw moederT omvalt.
Da liek mien ok gin snelweg...
Het lijkt verdomme SimCity wel!
Peukenvreugd | 22-07-09 | 13:26
.
Domme gweilo: 1e regel: de=dit
@merlot
Ik denk dat je je toch vergist in het huidige china.
Alles draait er inmiddels ook om geld; en niet iedereen is er gelijk maar goed dat is in t ''vrije'' westen toch eigelijk hetzelfde?
In NL zou het gehele proces naar ik vrees zo'n 20 jaar duren als je geluk hebt. Bezwaren, procedures, verschillende instanties, geld.
Chinezen hebben trouwens verschrikkelijk eten, ze moeten eens in Italie gaan kijken en dat kopieren.
Die aap lijkt niet op zijn baas.
China:"Waar u woont willen wij een snelweg leggen.. en of u er volgende week nog bent of niet, de snelweg komt er"
.. ach.. het is een manier..
wtf @ die flat !
Hij is opzich wel netjes neergekomen ziet er nog aardig intact uit.
Nee want dat is zijn baasje niet.
Geen fundering? aangestampte sloppenwijk doet het anders erg goed, hoor.
@ radactie
.
Hartelijk dank voor de spaarzame positieve bericht over onze Chinese broeders.
Dit, mede namens mijn vrouw Jingjing en dochter Laiha.
Ja, daar géén marxistische activisten die (onder het mom van diertjes en bloempies) alles wat nodig is voor de vrije, Westerse samenleving proberen te saboteren.
Want in China is de hele overheid marxistisch.
En een vrije samenleving hebben ze niet; niet voor iedereen tenminste.
Die aap lijkt op Wilders, alleen kan het hem niet zijn want ik zie zijn "body(gorilla's)guards" niet.
In china is het vrij simpel, bekhouden. Subsidie clubjes zoals milieudefensie die bodemprocedures starten etc kennen ze niet. Staat je huis in de weg? Geen rechtzaak of je wel genoeg geld krijgt, nee gewoon verhuizen......
doe de deatchwatch eens een updaten. Mijn ouders hebben beide de mexicaanse griep
Aap lijkt op baasje ja.
Een snelweg met stoplichten?
Het zijn trouwens verkeerslichten
Erectus Enormus | 22-07-09 | 13:22
Inclusief een lekkere dosis huidschilfers.
Chinezen maken heerlijk eten
REAGEER OOK