Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera! De uitkeringen gaan omhoog

interieurtjeshoppen.jpg Dus dit soort gênante tafereeltjes waarbij sloebers, linkstuig en andere loslopende steuntrekkers op straat een nieuw interieurtje bijeen bietsen zijn binnenkort verleden tijd. Per morgen worden namelijk de bijstandsuitkeringen verhoogd. Voor gehuwden en ongehuwd samenwonenden met maar liefst € 11,21 euro! Daarmee levert niets doen en thuis zitten weer exact evenveel op als het minimumloon in Nederland. Een duizelingwekkende 1295,07 euro per maand om precies te zijn. Daarom aan alle uitkeringstrekkers: Gefeliciteerd met dit extraatje en een alvast een fantastische dag in de zon gewenst. Geniet er van!

Reaguursels

Inloggen

@de tandarts: Het zijn altijd mensen van de hockeyclub, zoals tandartsen, die menen dat mensen in de bijstand 'niet vrijwillig werkloos' zijn. Hoe kom je daar bij? We hebben net een periode van grote economische voorspoed en een overspannen arbeidsmarkt achter de rug. Dat de mensen nu bij bosjes worden ontslagen, merk je echt nog niet in de statistieken van de bijstand. Deze 'nieuwe werklozen' verdwijnen eerst een paar jaar in de ww voordat ze überhaupt instromen in de bijstand. De huidige bijstandstrekker is nog steeds de figuur die zelfs in een periode van economische voorspoed weigerde te werken. Helaas is het nu te laat om ze eruit te schoppen.

wegmetdebijstand | 01-07-09 | 13:48

Uitkeringen zijn heel belangrijk vind ik, maar ik vind het vreemd dat mensen met een uitkering niet eens 2 uur per week hoeven afval te prikken (bij wijze van spreke). Er is altijd wel iets te doen. Er zitten ook heeeeeel veel mensen met psychische problemen in een uitkering (toegekend om die reden): Ik denk dat het merendeel van die mensen er beter van zou worden (=minder psychische klachten), om 2 a 3 dagdelen in de week te werken; 12 uur per week bijvoorbeeld. Sterker nog, ik denk dat na jaren in die uitkering het steeds moeilijker wordt om weer in het werkritme te komen.
Nu krijg je een uitkering, en word je veelal lange tijd met rust gelaten door de uitkerende instanties.

Kittekatje | 01-07-09 | 08:55

Het is werkelijk niet te geloven hoe slecht sommige mensen lezen., iemand roept maar wat en hele volksstammen nemen het klakkeloos voor waar aan. Zo ontstaat dat dus, die shit, van die zielige ontevreden zeik-zeurders., enge lui hoor.

zesmin | 01-07-09 | 02:03

Tjonge, Brusselmans jaloers op een uitkering van 650 Euro.
Ik geef toe, het is van weinig waarde zijn schrijfsels, maar dat hij zo slecht betaald word . :-)

bakoenin | 30-06-09 | 23:31

Qlootzak | 30-06-09 | 17:07

Vergeet niet hoeveel de overheid bijdraagt voor jouw collegegeld. Je studie is een investering voor de toekomst, maak hem af en veel succes hiermee! Uiteindelijk ben ik er tandarts mee geworden, betaal ik veel belasting, maar verdien ook niet slecht.

de tandarts | 30-06-09 | 22:56

Werklozen moeten een goede uitkering krijgen en ook aangespoord worden om te werken als er voldoende banen zijn. Zolang die mensen werkloos zijn, moeten ze een menswaardig bestaan kunnen lijden. Wel moet de sollicitatieplicht nageleefd worden, en werklozen dus binnen afzienbare tijd aan het werk (geholpen worden). De werklozen moeten wel meewerken. Zodat werkloosheid een korte periode is tussen twee banen. Bij het vinden van een baan zou in het begin rekening met de ervaring en opleiding van de werkloze gehouden moeten worden.

Bij niet meewerken, zou een sanctie moeten staan op verlies of reductie van de uitkering. Dit zou goed en naar redelijkheid nageleefd moeten worden. Tenzij er (geestes-)ziekte in het spel is.

Veel mensen zijn immers niet vrijwillig werkloos.

Dus ben ik niet rouwig om de bescheiden verhoging van deze uitkering.

de tandarts | 30-06-09 | 22:53

Ilyas | 30-06-09 | 19:22
En terecht! Probeer dat maar eensch ergens anders, bij Anja Meulenbelt bijv, dan zie je hoe nuttig GS is vergeleken bij dat halfzachte islam gesnotter. (Oh ja, Wij blijven hier: ook zo'n site waar je eens moet proberen een islamkritische opmerking te maken)

cugel | 30-06-09 | 21:54

Nee laten verhongeren is een optie?

dubber | 30-06-09 | 21:17

Mensen die niet in staat zijn om hulp te zoeken, zijn niet te vertrouwen!

De Boogie Man | 30-06-09 | 21:08

ZO! mijn nieuwe tegelvloer ligt er in. Jammer dat mijn huisraad weg is.

lutger | 30-06-09 | 20:03

Tja, in crisistijd is deze bonus natuurlijk niet geheel gepast...

Bijstandskoning | 30-06-09 | 19:34

wat zijn dit voor morele gezonken en achterlijke zieligerds die hun domheid en frustraties op het net zitten te uitenb

Geen stijl is een website die neoliberale en islamracistische ideologie promot en aanwakkert

Ilyas | 30-06-09 | 19:22

RTFA: Een alleenstaande tussen de 21 en 65 krijgt nog geen 650 euro.
Daar kan je geen huurwoningn en bierspier van onderhouden...

Ik weet het beter | 30-06-09 | 19:17

er zijn ook mensen die die uitkering echt nodig hebben en dan nog nauwelijks rond komen

Jbekink | 30-06-09 | 18:08

-weggejorist-

Wellukdan | 30-06-09 | 17:55

En de gepensionneerden, zij die dit land hebben opgebouwd (maar ja ook die uitkeringen helpen doen ontstaan), wordt voor 5 jaar door Donner en Bos de indexatie onthouden. En dat terwijl de pensioenfondsen al lang weer boven Jan zijn, erger Bos durft de pensioenfondsen zelfs voor te stellen meer geld in zijn bodemloze ABN-put te gooien. Dat geeft geen rendement maar die strop kan ook wel weer van de oudjes worden afgetroggeld.
PvdA is de Partij voor de Armoedzaaiers en de Partij van de Allochtonen en voor alle andere bevolkingsgroepen de Partij van de Armoede.
Onder het mom van inkomensherverdeling wordt de gewone burger bestolen en beroofd.
Wanneer wordt die club eens de Noordzee ingestuurd?

knight03 | 30-06-09 | 17:52

klootviooltjes zoek es werk!!

perenplukker | 30-06-09 | 17:30

@ Ulle Ruttelflut: ledigheid is een duivels oorkussen. Het niet hebben van een adequate daginvulling leidt tot problemen op tal van andere gebieden.

Qlootzak | 30-06-09 | 17:19

Gadverdamme wat zijn we toch een lui, niet competatief land. Over een aantal jaar als ik klaar ben met studeren moet ik een waarschijnlijk nog groter deel van mijn salaris afstaan aan dit soort overbodige mensen die door de natuurlijke selectie allang uitgeschakeld hadden moeten zijn.

Qlootzak | 30-06-09 | 17:16

Bruto minimumloon is € 1.381,-, er is dus een verschil van € 86,- bruto, ofwel ca. € 30,- netto.
Morgen hoor ik of ik van de WW gebruik mag gaan maken, waar ik dan 3 jaar van hoop te genieten, daarna ga ik de bijstand in en hoop daar nog veel langer van te mogen genieten.
Dat @#$%^* met dat werken zie ik helemaal niet meer zitten. En zo'n bijstanduitkering in Rotterdam biedt toch wat leuke emolumenten.
Leve de welvaartsstaat!

Ulle Ruttelflut | 30-06-09 | 17:14

Fucking loozers, laat ze GVD gaan werken ipv de hele dag op je bed liggen stinken. Ik ben student, krijg GVD nog minder geld dan die asociale kutprofiteurs die alleen maar hun hand kunnen ophouden en zeiken dat ze arm zijn omdat ze niet naar de film kunnen. Armoede in Nederland bestaat niet: armoede is niet kunnen vreten, zoals sommigen in Somalia dat niet kunnen. Als medewerker van een sociale woningbouwvereniging in Rotterdam zeg ik: het gros van de uitkeringstrekkers zijn luie profiteurs die niet willen werken, aan obesitas lijden omdat ze teveel goedkoop frituurvoedsel vreten. Armoede in NL: gebrek aan discipline en luiheid. Niets meer, niets minder. Het trieste is dat de mensen die echt een uitkering nodig hebben omdat ze echt niet kunnen meedraaien hier last van hebben.

Qlootzak | 30-06-09 | 17:07

Mijn wao is zelfs lager als die 1295,07 euro!!!!!

appart | 30-06-09 | 16:15

We worden er steeds beter in he, scoren voor open doel! En de reaguurdertjes vinden 't allemaal even mooi!
@ redactie: Ik weet het, het is warm, maar jullie maken het je nou wel heel erg makkelijk...

plaklul | 30-06-09 | 16:07

Jezus, € 1295,07 is schandalig veel voor een bijstandsuitkering! Nu snap ik waarom er zoveel werkloos links tuig is in Nederland. Waarom werken als JP en consorten je toch wel een lepeltje Olvarit en een aai over je bol geven?

D1onysus | 30-06-09 | 16:06

Het stomme is dat van die €1295,07 zo'n beetje het gehele bedrag netto overblijft.

FalderalderalderAAA | 30-06-09 | 14:48

Dat is meer dan het dubbele dat ik verdien door elke dag keihard bij de AH te werken op Minimum Jeugdloon en zelfs ik moet al belasting afstaan
Wat een verpest land is dit

Hit | 30-06-09 | 14:32

De bruto uitkeringen kunnen omlaag. Het bruto minimumloon mag omlaag. De bruto salarissen mogen omlaag.

Met lagere bruto salarissen kunnen werkgevers meer mensen aannemen. Omdat er meer banen ontstaan zijn er minder uitkeringen nodig.

Er hoeven dus minder premies te worden afgedragen. Waardoor het verschil tussen netto en bruto salaris kleiner wordt.

En de werkende Nederlander effectief dus nauwelijks minder verdient.

De prijzen van productie gaan tevens omlaag. Dus je kunt meer kopen voor hetzelfde geld. De welvaart neemt dus toe.

Nederland is dan bovendien beter in staat te concurreren op de internationale markt. Meer export = meer handel = meer geld voor heel Nederland = nog minder belastingen betalen = meer welvaart.

Economie voor dombo's. Structureel genegeerd door de linkse partijen en hun vakbondholmaatjes.

mail cheauvinist pic | 30-06-09 | 14:19

necrosis | 30-06-09 | 09:25
*steekt been uit naar achterwerk van necrosis*
Zo doe je dat: werken kreng! :)

mail cheauvinist pic | 30-06-09 | 14:12

1300 EURO! Tering jantje, ik wist niet dat het zo'n vetpot was... Wat een belachelijk hoog bedrag, 750 is meer dan genoeg!

OuweSchaterhand | 30-06-09 | 13:58

Nou mensen met minimumloon, wat mij betreft mogen jullie ook wel lekker in de bijstand. Dit is te gek voor woorden.

Jelle. | 30-06-09 | 13:47

"1295,07 euro per maand"

Dat moet toch zeker per WEEK zijn ?

fart majeur | 30-06-09 | 13:34

* iets mompelt over old boys en miljoenen *

Cazi | 30-06-09 | 13:33

Overigens is het (al veel genoemde) 1 persoons bijstandje "maar" €647,54. In ruil krijg je natuurlijk wel huur- en zorgtoeslag, gratis witgoed en een flatscreen van de gemeente en natuurlijk 365 vakantiedagen per jaar.
Ik zou wel eens een vergelijkingstabel willen zien met de netto besteedbare modale inkomens en -uitkeringen van alle EU-landen. Laat maar eigenlijk; heel Zuid-Europa zou hier naar toe komen.

Ome Gijs | 30-06-09 | 13:29

Samen werken, samen leven wordt:
Samen uitkeringen vangen en de rijken voor ons laten werken zodat wij gratis kunnen leven.

Daar gaat de aansporing om fatsoenlijk te solliciteren naar een baan

qerstman | 30-06-09 | 13:24

het effect dat optreedt wanneer iemand met een uitkering er in inkomen op achteruitgaat als hij of zij een betaalde baan krijgt. Dit effect wordt veroorzaakt doordat mensen met een zeer laag inkomen of een uitkering vaak recht hebben op subsidies en andere inkomensafhankelijke regelingen. Als ze een baan aanvaarden kan de inkomensverbetering zodanig zijn dat het recht op de subsidies en regelingen vervalt, waardoor het inkomenseffect grotendeels of geheel wegvalt. Door dit effect zijn mensen vaak niet of slechts in geringe mate in staat om hun maatschappelijke situatie te verbeteren. Belangrijker is echter dat de inkomensachteruitgang niet motiverend werkt. Men spreekt in dat geval vaak van een 'onvoldoende prikkel' om te participeren op de arbeidsmarkt. In verband daarmee wordt er soms ook een brede definitie van de armoedeval gehanteerd, namelijk 'het gebrek aan financiële prikkels om (meer) te gaan werken'. nl.wikipedia.org/wiki/Armoedeval
Bestaat al decennia in NL en je maar blijven afvragen waarom het aantal werkelozen in NL zo hoog is. En nee dat is veel hoger dan het aantal mensen in de WW, want ook de WAO (factor 6 hoger dan in DLD of BEL )is eigenlijk gewoon werkeloosheid Of rijden er een miljoen mensen rond in een rolstoel soms?
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

*Denkt dat ministelsel / basisstelsel nl.wikipedia.org/wiki/Basisinkomen een beter idee is, weg armoedeval, weg uitkeringsbureaucratie*

seven | 30-06-09 | 13:23

Ik heb een foto van een mevrouw die dat paard op Koninginnedag gekocht had

zaterdagavond | 30-06-09 | 13:16

Net zoveel als het minimumloon? Maar dan is er toch geen economische prikkel om te gaan werken voor dat minimumloon? Waarom zou de PvdA dat nu willen?
Oh wacht.. uitkeringstrekker = PvdA stemmert..

seven | 30-06-09 | 13:13

Ooow, daarom zie ik nooit s`ochtends hoofddoekjes om me heen als ik in de file sta naar mijn werk.

miereneukert | 30-06-09 | 13:03

Brusselmans zit binnenkort ook met een uitkering... moeilijk he, facts checken.

Vuurwezel | 30-06-09 | 12:48

Ja mensen dit kabinet heeft de antwoorden! Althans, de antwoorden voor de mensen die geen zin hebben te werken. En wij als belastingbetaler maar ons kromwerken en betalen voor een bende uitvreters. Tuurlijk zijn er ook mensen die daar liever niet zitten maar echt niks vinden kunnen, maar een groot deel vindt eht wel goed zo, want als je gaat werken ga je er nog op achteruit ook. Daarmee weet de Pvda haar stemmers weer gerust te stellen, zolang wij regeren dan delen we lekker belastinggeld uit.

ExtremeExtremist | 30-06-09 | 12:47

das fijn voor die mensen krijgen ze nu ineens 1295,07 in plaats van 1283.86
Dat moet echt zoden aan de dek zetten voor die lui....

*zucht*

VriendelijkeFapper | 30-06-09 | 12:47

WTF? 1295,07 euro per maand om niets te doen? Nou okee, doe maar dan.

pollens | 30-06-09 | 12:44

Wacht even, die 1300 euro, is dat bruto of netto? In het laatste geval: godverdomme. Er zijn heel wat maanden bij dat ik zo'n bedrag netto binnenroei, en ik ben zelfstandige, du what... the... fuck?!

En-el Hak | 30-06-09 | 12:40

Wat een prachtige manier om je buurman te naaien!
Als je goed kijkt zie je namelijk een motor staan, goed verstopt onder dat blauw/grijze afdekzeil, helemaal omringd door voormalig interieur. Als de bulldozer van de gemeente reinigingsdienst komt wordt dat zo over het hoofd gezien en hoppakee, weg motor.

geensmaak | 30-06-09 | 12:37

SaNDR | 30-06-09 | 12:09
Vindt de regering dus ook... Goed lezen!

jullie ook hier? | 30-06-09 | 12:25

dan blijf ik maar land lopen

landlopertje | 30-06-09 | 12:23

Porrello,
Vergeet de banken en verzekeringsmaatschappijen niet

taxus | 30-06-09 | 12:11

als je toch al mimimumloon krijgt voor niksdoen, waarom zou je dan nog gaan werken? Moet minstens de helft vanaf.

SaNDR | 30-06-09 | 12:09

Een uitkering is prima. Daar zijn we nu eenmaal een beschaafd en welvarend land voor. En het is niet de schuld van de Nederlanders met een uitkering dat ze hun lot moeten delen met gelukzoekers uit andere werelddelen.

Het CDA | 30-06-09 | 12:08

misschien zijn werkelozen wel de grootste werkgevers!?!?!

Porrello | 30-06-09 | 12:00

Mensen die uit de staatsruif leven:

1.000.000 Ambtenaren
1.000.000 Arbeidsongeschiktheidsuitkeringen
250.000 WW-ers
320.000 Bijstandsuitkeringen
2.750.000 AOW
2.000.000 kinderbijslagsuitkeringen

= 7.32 miljoen mensen

Porrello | 30-06-09 | 11:58

Laef | 30-06-09 | 09:08
Binnen 2 maanden weer werk? Geen kunst zonder opleiding, banen genoeg.
Brusselmans foute plakwerk geeft wel aanleiding voor eveneens fout commentaar.
Cijfers kloppen niet, levenservaringen kloppen niet, kennis van uitkeringen klopt elemaal niet. Lees je in op www.infonu.nl/zoeken.php?zoekterm=bijs...
.
Wacht maar tot je 67 bent: "De netto AOW van iemand die getrouwd is of samenwoont, is 50% van het netto minimumloon. Samen ontvangt u dus 100%."
En nee, niet iedereen in Nederland ontvangt werkgeverspensioen, bij de vrouwen is dat 80%.

stolperstein | 30-06-09 | 11:54

-weggejorist-

spittbox | 30-06-09 | 11:46

HahaDeVeen | 30-06-09 | 11:36
Yup. Vakantie, een wonderlijk ding.

Nietvoordekat | 30-06-09 | 11:41

-weggejorist-

HahaDeVeen | 30-06-09 | 11:36

Ik heb een WAJong dus val helaas niet in de prijzen.

lefute | 30-06-09 | 11:32

-weggejorist-

HahaDeVeen | 30-06-09 | 11:31

@van lith de jeude 11:18
Jij hebt schijnbaar ook tijd om te commenteren, verklaar je nader!
*gokt op raamambtenaar*

necrosis | 30-06-09 | 11:26

@berepik 10:25
Je lult uit je nek en je weet het, armoede bestaat wel degelijk in NL, doorgaans onder de noemer stille armoede, oudere mensen die 's winters de kachel niet aan durven zetten en te trots zijn om naar de voedselbank te gaan.
Bovendien zijn veel dingen in Spanje goedkoper dan in NL (de varaibele kosten), en dan heb ik nog niet eens over de belastingen die hier geheven worden op ALLES (behorende tot de hoogste ter wereld).
Hebben ze een soort Nibud in Spanje?
Laat je dan eens voorrekenen!

necrosis | 30-06-09 | 11:22

De cous-cous-clan wordt weer een beetje bijgemest. Zit er geen directeur van een kringloopwinkel in de regering? En dan natuurlijk met 11 november en Sinterklaas doen alsof ze volledig geïntegreerd zijn.
Cultuurbarbaren! :D De hoogtepunten van de Nederlandse cultuur verneuqen

Aardbei-macht-frei | 30-06-09 | 11:21

-weggejorist-

van lith de jeude | 30-06-09 | 11:18

HahaDeVeen > Regeringspartijen?

ic3y | 30-06-09 | 11:17

van lith de jeude | 30-06-09 | 11:14
Boehoe, het is de schuld van rechts dat linkschdragerTs niet willen werken. Vind je het heel erg dat verstandige mensen geen zin hebben in halfzachte onrendabele onzin-oplossingen? Er is een veel goedkopere (en effectievere) oplossing om de werkloosheid terug te dringen: ontmoedig niet-werken!

Nietvoordekat | 30-06-09 | 11:17

-weggejorist-

van lith de jeude | 30-06-09 | 11:14

@HahaDeVeen. Van mensen in de CEL hebben wij GEEN LAST

BASinnic | 30-06-09 | 11:12

-weggejorist-

HahaDeVeen | 30-06-09 | 11:09

1300 EURO, das best veel al zeg ik het zelf!
En WIJ maar betalen!

yokiamy | 30-06-09 | 11:07

-weggejorist-

HahaDeVeen | 30-06-09 | 11:07

OK where do I sign?

Galgenrad | 30-06-09 | 11:06

beetje simpel om je punt te maken met gewoon het schrijven van een leugen, de uitkering is NIET gelijk aan het minimumloon maar aan 50 % daarvan. Zo kan ik mezelf ook wel journalist noemen.

jan patat | 30-06-09 | 11:06

Het mooie is dat je kunt zien als de uitkering is bijgeschreven (in 010). Langer rijen bij de pinautomaat en met 3 pasjes pinnen en daarna hop naar de mediamarkt.

Kingeef1975 | 30-06-09 | 11:05

-weggejorist-

HahaDeVeen | 30-06-09 | 11:05

-weggejorist-

HahaDeVeen | 30-06-09 | 11:04

@Wakizashi. Weleens op de driving range van Spaarnwoude gestaan?

BASinnic | 30-06-09 | 11:03

Hopelijk staan ze hierna met iets minder neppe spullen op de zwarte markt.
Kunnen straks de kleine kudmocro's i.p.v. stenen ook met eieren gooien, of zelfs een PVC-blaaspijp maken. Heb je straks de koran in je horretje hangen.

Aardbei-macht-frei | 30-06-09 | 10:59

In de VS is het gemiddeld $800,- + ca $200,- aan voedselbonnen voor een gezin van 4. Gek, he dat er in de VS geen groepen mensen zijn die zich afzonderen van de maatschappij tenzij ze het zelf kunnen betalen.. (b.v. krakers, boerka-fielen, imams die geen NL spreken, etc.)

BASinnic | 30-06-09 | 10:59

1295,- Euro????? Dat is onzin. De teller blijft iets over de 1140,- steken. En probeer die 1100,- maar eens los te krijgen. Een bijstandsuitkering aanvragen en behouden kost meer arbeid en tijd dan een baantje hebben zo ongeveer.
Bovendien, als je gehuwd of samenwonend bent, dan krijg je helemaal niks!, dan moet de huisgenoot maar zorg dragen voor jou........

Wakizashi | 30-06-09 | 10:58

Hmm straks staan ze ook nog naast me op de Driving range.

Fireblade1971versie2 | 30-06-09 | 10:52

@Teun van het Tuinpad
Ok Teun, doe mij er maar tien en een kort touw.

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:50

@Geniet er van!
Dank u, en voordat ik het vergeet... oeWerk ze!

Pinocchio | 30-06-09 | 10:46

ADO-Le-Cent | 30-06-09 | 10:19

Het minimumloon is geen 1295,07 per maand incl. vakantiegeld maar 1398,60 excl. vakantiegeld.

Dat is het bruto minimumloon.
Die 1295,07 is de netto uitkering inclusief vakantiegeld voor gehuwden of ongehuwd samenwonenden per maand.
Voor alleenstaanden is de uitkering maar 647,54 per maand inclusief vakantiegeld.

coosie | 30-06-09 | 10:44

@ADO-Le-Cent | 30-06-09 | 10:19
Minimumloon = bruto
Bijstand = netto.
En voordat iedereen weer in verontwaardiging uitbarst: Minimumloon hoort netto evenveel op te brengen als die 1297nogwat, VOOR TWEE PERSONEN.
Bijstand voor alleenstaande is de helft, plus max. 20% als je zelfstandig woont.
Bijstand voor alleenstaande ouder is 70% plus max. 20%.

John Toroflex | 30-06-09 | 10:42

Goede morgen.

wiers | 30-06-09 | 10:37

Het stelsel is niet fout, alleen de misbruik neemt buitengewone proporties aan.
Dat kan simpel anders: de hoogte van de bijstand afhankelijk maken van het aantal gewerkte jaren.

Bolhoed | 30-06-09 | 10:36

Ga werken. -_-''

tweeeeeeeeeeeeet | 30-06-09 | 10:35

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:04
*mompelt iets van stenen, 4 kg zwaar en te bestellen bij Tuinpad bv*

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 10:32

Ik denk dat Brusselmans zich inmiddels kapot schaamt voor zijn 'kapitale' blunder in zijn artikel. Maar ja, corrigeren is niet des GS. Want dan geef je toe dat je stiekem toch de comments leest. En dat is natuurlijk super-uncool.

jullie ook hier? | 30-06-09 | 10:32

Fleauxe | 30-06-09 | 10:26
Haha, ok, pas je wel op met die NSFWfoto's, zit wel op mijn werk bij de plantsoenendienst.

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:31

Zow de knetters, 1295 euro is best veel! Misschien moet ik eens wat minder goed m'n best doen op school.

Handige Harrie | 30-06-09 | 10:31

Wat een verontwaaardiging hier! Het door Brusselmans zo vuil gebracht als uitkering per persoon is voor twee mensen. Kunnen jullie daar van rondkomen?
En als jullie het zoveel vinden, is er of iets erg misgegaan met jullie scholing/ werk of Zijn jullie domweg te beroerd hard te werken.

drastic | 30-06-09 | 10:28

Dit is gewoon de halfjaarlijkse indexering van het minimumloon, waaraan de uitkeringen (vooralsnog) gekoppeld zijn.
Krijgen we nu voortaan elk jaar rond 1 januari en 1 juli zo'n oekaze van Brusselmans gevolgd door een brei van al dan niet geinformeerde reaguursels?
Ga eens echt aan het werk jullie!
(nee ik niet, heb vakantie...)

John Toroflex | 30-06-09 | 10:27

Jezus.... wat ben ik dom bezig. 4 jaar school, 40 uur in de week ploeteren, voor dat kleine beetje extra geld.

Wordt maar tijd dat ik ook ff vang uit de Balk zijn ruif.

Rickierick | 30-06-09 | 10:27

@Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:24: Dat klopt ook wel, maar het is niet zo dat ik het allemaal zit op te drinken. Van geld moet je meer geld maken, daar kom je niet onderuit. Zal vanmiddag ff een paar mooie pica's op Twitter zetten. Weet men gelijk in welke branche ik actief ben. Wel leuk dat je het gewoon vraagt, vink wel stoer.

Fleauxe | 30-06-09 | 10:26

boerenvla | 30-06-09 | 10:23
Wie te dom is om te lezen, moet niet zeuren dat ie maar 900 euro verdient.

jullie ook hier? | 30-06-09 | 10:26

Deze hele discusie over armoede staat dus helemaal niet in perspectief. Nederland kent dus helemaal geen armoede. Even ter vergelijking met een ander europees land Spanje: de uitkering is hier rond de 250 euro in en rondom de grote steden. daarbij ligt de huur vaak op prijzen vanaf 700 euro, waardoor velen samen `hokken`. Uitkering duurt vaak maar 6 maanden. Tel daarbij op dat er een werkeloosheid is van 20%. Levensonderhoud is in de steden even duur als in Nederland. De arbeidscontracten in Spanje zijn bijna ALTIJD voor korte periode (nooit tot zelden voor onbepaalde tijd) en overuren worden in de regel nooit uitbetaald. om je baas tevreden te houden blijf je doorwerken van 8.00 tot 20.00. Maar de zon schijnt dan wel bijna altijd...(alsof je daar dan wat aan hebt). Als ik dan zie dat de Frogertjes daar zo begaan zijn met uitkeringstrekkers en voedselbanken oprichten, ben ik het even kwijt. stel voor om in NL een uitkering te nemen en in Spanje te gaan wonen....

berepik | 30-06-09 | 10:25

Haal nu eens de helft van die uitkeringen af en stop dat in fondsen die het geld omzetten in duurzame diensten of producten. De staat moet bovenop deze mensen zitten. Hoeveel geven ze uit, hoe leven ze, met wie gaan ze om enz enz. Corrigeer de fouten en dwing (ik zeg DWING) ze tot het genieten van enig onderwijs.
Verhoog de straffen voor kleine misdaad en hun omgeving blijft langer verschoond van stoorzenders.
-
Ik bedenk dit niet zelf, dergelijke aanbevelingen liggen er al jaaaaaren.
Maar dat krijg je met linkse bestuurders, die doen alles om de brave burger te pesten. Zo zijn ze. Wellicht kent u een linkse bestuurder uit uw stad, gooi het hem/haar maar voor de voeten. Eigenlijk zouden we een soort van nacht, (zegge een Diamantnacht) moeten houden waarin jullie alle linkse bestuurders... nou goed, de opzet lijkt me duidelijk.

Fleauxe | 30-06-09 | 10:24

Fleauxe | 30-06-09 | 10:14
Ok, excuus, ik was van mening dat je een sabbatical financierde vanuit een erfenis en je aan het beraden bent voor de toekomst. Keep up the good work!

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:24

meeste bijstandtrekkers zijn alleenstaande moeders met kinderen.....

ja ik ken dat van die grieten zonder opleiding of werk, ff wipje maken op hun 18e, en hoppa de rest van hun leven op kosten van een ander leven en maar klagen en klagen.....

kinderen hoor je pas te nemen als je er voor kan zorgen

mikkazz | 30-06-09 | 10:23

zo lekker dan ik werk momenteel 32 uur en daar verdien ik netto zo`n 900 eurie mee !
En die luilak zit lekker thuis niets te doen en krijgt gewoon ff 1300 toegeschoven

boerenvla | 30-06-09 | 10:23

Waarom weet de overheid nooit te leren van hun fouten? De economische crisis van 1930, was er precies hetzelfde gaande. En toen lieten mensen zich ontzettend snel arbeidsongeschikt verklaren. Kortom; maak het snel ongedaan!

BloodAtreyu | 30-06-09 | 10:23

Nederland is een kaartenhuis. Alles hangt aan elkaar van soepsidies,uitkeringen en toeslagen. Ideetje voor Bos: Schrap nou eens alle soepsidies zorgtoeslag,huurtoeslag en hypotheekrente) en halveer uitkeringen. Eens kijken wat er dan van Nederland B.V. overblijft...

lichtpunt | 30-06-09 | 10:22

wederom het verzoek om iedereen die blijkbaar het bronartikel niet gelezen heeft, weg te jorissen. Inclusief Brusselmans, deze keer.

Ballenman | 30-06-09 | 10:22

Tering jantje, dan ga je zeker toch niet werken voor een minimum loon!

gozahtje | 30-06-09 | 10:21

kippeNeukert | 30-06-09 | 10:18
Even duidelijk zijn; volgens mij is het 'pannenkoek'.

hanzebal | 30-06-09 | 10:20

Er staat een "kapitale" fout in het verhaal.
Het minimumloon is geen 1295,07 per maand incl. vakantiegeld maar 1398,60 excl. vakantiegeld.
.
www.penoactueel.nl/arbeidsvoorwaarden/...
.

ADO-Le-Cent | 30-06-09 | 10:19

Er zijn ook "reaguurders"die nachtdienst hebben uisstupid.

raster | 30-06-09 | 10:19

Gadver mijn bloed kookt, werken loont niet hier. Wil je wat verdienen? Wij pakken 52% af, wil je een leuke auto ga maar krom wij graaien 45%.

Dhr. Bart | 30-06-09 | 10:18

@dutchdj | 30-06-09 | 10:03
"dat zogenoemde linkse tuig waar jij het over hebt hebben de afgelopen decennia wel even gezorgd dat jij in een mooi verzorgingsstaatje zonder oorlog en andere onaangenaamheden kon grootworden op je broodje pindakaas."

Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt, leg me aub uit hoe ik bovenstaande uitspraak moet interpreteren..??

Volgens mij was het vorige eeuw nl juist het linkse tuig dat ons alle oorlogen gegeven heeft! De vorige eeuw heeft het "linksche geloof" meer doden op zijn geweten dan religie in de middeleeuwen ,pannekoek!!

kippeNeukert | 30-06-09 | 10:18

PS
Een van mijn beste vrienden is een allochtoon uit Irak.
En hij zei als je niet werkt heb je geen eer.
Dat slaat de spijker op de kop waren er maar meer jongens zoals hem hiero.

EinZwein | 30-06-09 | 10:16

Niet voor Jan | 30-06-09 | 10:11
Een bijstandstrekker "verdient" niks, maar "krijgt" wel. Klein verschil.

Nietvoordekat | 30-06-09 | 10:16

Beetje te peilen hoever je kunt gaan Brusselmans? Een ouderwetsrechtskutkrantartikel. Heerlijk!

KorteMetten | 30-06-09 | 10:15

@Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:09: Ah, op die manier. Nee, ik sla er inderdaad geen spijkers voor in de muur of sta achter de lopende band. Klopt. Maar ik investeer wel, en handel en ben momenteel bezig met een groot project in Utrecht.
Werken is relatief, het willen werken is wat telt.

Fleauxe | 30-06-09 | 10:14

Waarom werk ik eigenlijk nog?
Je word alleen maar leeg geplukt,ach het zal wel met me zelfrespect te maken hebben.
Emigratie dan maar.

EinZwein | 30-06-09 | 10:14

@dutchdj | 30-06-09 | 10:03: Tegen de muur, 40-45, het zijn weer sterke argumenten waar ik me tegen moet verdedigen. Een reden om minder vaak op GS te komen, die super sterke argumenten altijd. Enfin...
Ja, geld brengt nare bijkomstigheden met zich mee. Maar dat is naar mijn stellige opvatting een gevolg en niet de oorzaak. Die ligt in het populariseren van het individualisme, niet in de verdeling van het geld. M'n vader was een Amerikaan, uit een white-trash familie en heeft zich desondanks maar mooi weten op te werken. Daar gaat je hele redenering, kennelijk kan het dus wel. Je vergeet echter de factor luiheid op te nemen in je hele verhaaltje.
Verder wens ik je er aan te herinneren dat het niet de Hollandse linkschmensch was die de verzorgingsstaat introduceerden maar de Nazi's. Een subtiel verschil, helemaal als je met dergelijke onzin-tegels op de proppen komt.

Fleauxe | 30-06-09 | 10:12

Tja... er zijn ook nog mensen die ziekworden en geen baas ze meer wil hebben.
Ga je dan met je gezin ,moet je opeens rondkomen van 1295,07 pm.
Denk niet dat die dit jaar op vacantie kunnen of naar een pretpark met de kinderen.

Braakbal | 30-06-09 | 10:12

jullie ook hier? | 30-06-09 | 10:11 hmm ok ;)

Nifelheim | 30-06-09 | 10:12

James Lastig | 30-06-09 | 10:07,,zo zo. Zoveel geld heb ik dus echt NIET. (Heb iets van 820 zoals necrosis zegt)

Nifelheim | 30-06-09 | 10:11

Voor alle roeperts dat je dan maar niet meer gaat werken even dit: werk heeft natuurlijk wel 1 voordeel dat niet-werken niet heeft: de mogelijkheid om meer te gaan verdienen.

Niet voor Jan | 30-06-09 | 10:11

James Lastig | 30-06-09 | 10:07

Ja, dat is dus voor twee personen. Twee keer de helft dus.

jullie ook hier? | 30-06-09 | 10:11

necrosis | 30-06-09 | 10:04
Dan is het goed.
* verder met- kuch- werken gaat en de heren aan de gang zet *

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 10:10

Fleauxe | 30-06-09 | 10:08
Dat je niet werkt voor je geld.

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:09

gelukkig hebben we een groeiend allochone samenlevings segment dat het sociale stelsel aan het verniellen is, dus dit soord onrechtvaardigheden zullen binnekort wel tot het verleden behoren

swen | 30-06-09 | 10:09

Haraqiri | 30-06-09 | 09:05
Trouwens.... als je rechtsdragend bent, dan ben je vanzelf linkssteigerend.

hanzebal | 30-06-09 | 10:08

@Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:05: Hoe bedoel je?

Fleauxe | 30-06-09 | 10:08

-weggejorist-

dorps | 30-06-09 | 10:08

Ik quote SBS6 probleemwijken, 'Als ze de uitkereringe omhoog gooie hoefe wij minder te steluh'

Whiskeyjack | 30-06-09 | 10:08

@jullie ook hier? | 30-06-09 | 10:04
Doe eens op de links in het artikel klikken. Maar als je daar nog te lui voor bent dan hieronder een quote van de site van het SZW:
.
Per 1 juli 2009 is het netto minimumloon, inclusief vakantiegeld € 1295,07 per maand. De bijstandsuitkering voor gehuwden en ongehuwd samenwonenden is daaraan gelijk.

James Lastig | 30-06-09 | 10:07

Betekent de vlag uit voor (bijna) alle reaguurders alhier.

Flippo | 30-06-09 | 10:07

brusselmans, sherlock holmes. maar de helft er van is nogsteeds VEEL

stinkvoeg | 30-06-09 | 10:07

dutchdj | 30-06-09 | 10:03
Wat een onzin kraam jij uit. In sommige regimes wordt je daar voor opgepakt.

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:07

Pfff, altijd dat gezeik over die uitkeringen. Er gaat veel (maar dan ook veel) meer taxpoet naar Shell, Unilever, Ahold, Philips, de landbouw, etc, etc. Daar hoor je hier niemand over. Wat willen we nou? Dat we die uitkeringen stopzetten en dat de straat vervolgens zwart ziet van de daklozen en bedelaars? Lijkt me ook niet echt prettig.

1sokkie | 30-06-09 | 10:07

@Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 09:57: Dat is nog veel beter, dan kunnen de Palestijnen ook meedoen. Er zal toch een dag komen waarop ook zei ontdekken dat de progressieve mentaliteit ze alleen maar ellende heeft gebracht?
Natuurlijk moeten we sociaal zijn. Maar de invulling die links daaraan geeft maakt me woedend. Wat zeg ik, ziedend! Geef ze maar een zak geld en ze zoeken het maar uit.
Wtf!? Was het niet juist de bedoeling dat deze mensen werden verheven. Onderwijs, etiquetteleer, persoonlijke hygiëne en structuur aanbrengen. Al die zaken, daarin heeft progressief Nederland gefaald. En niet zomaar, maar big ass falen zoals alleen Holland dat kan. Loop eens door 020-Noord en je ziet wat ik bedoel. Geld is gratis en verantwoordelijkheid goedkoop, welkom in Nederland.
*kots*

Fleauxe | 30-06-09 | 10:07

OhZo | 30-06-09 | 09:58
Inderdaad! Belachelijk eigenlijk; geen ene reet uitvoeren en dan een kleine 1300 euro vangen? Krijg ik niet voor elkaar als ZZP-er. Niet werken=niets verdienen.

hanzebal | 30-06-09 | 10:06

1295,07,,ik neem aan dat dat bedrag voor een werkende is? Triest eigenlijk,ik hoorwel eens dat mensen die gewoon werken niet rond kunnen komen en naar de voedselbank moeten. Overigens zit ik zelf in de WAO (ja ben echt ziek) en krijg niets extra's maar iemand in de bijstand krijgt een nieuwe tv,extra toeslagen etc etc. Vreemd.. Ik vind trouwens dat iedereen in de WAO of bijstand verplicht vrijwilligerswerk moet doen,al is het maar een paar uur per week!!

Nifelheim | 30-06-09 | 10:05

dutchdj | 30-06-09 | 10:03
He lekker, een deaddoener in de morgen.
Met je 40-45.

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 10:05

@Fleauxe
He Fleauxe, jij hebt toch ook gewoon een uitkering? Een hele dure weliswaar, maar toch?

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:05

@Teun van het Teunpad 9:54
Weest niet bevreest mijn waarde, necro blijft gewoon werken, iets met sociale ladder en loonsverhoging.
Dan kan ik tenminste kwaliteitsbier kopen in plaats van Euroshopper bier en een grote ossehaas ipv een gehaktbal.

necrosis | 30-06-09 | 10:04

Geenstijl lult weer eens uit zijn nek. Uitkeringen zijn geen 1295 per maand. Dat is het minimumloon. Dat de stijging gekoppeld is aan de stijging van het minimumloon betekent niet dat het om hetzelfde bedrag gaat. Doe es goed lezen rechtse borrelpraatophitsers.

jullie ook hier? | 30-06-09 | 10:04

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 09:57
He Teun, er is veel te doen over die BKK's van jou. Wat zijn het? En waar kan ik ze bestellen?

Lying Dutchman | 30-06-09 | 10:04

@zedong,

Een alleenstaande vriendin met uitkering gaat binnenkort een nieuw huis betrekken die wij (tweeverdieners) met moeite zouden kunnen betalen. Nee, dat is geen onzin.

azijnseikerT | 30-06-09 | 10:04

Wel ff je huiswerk doen Brusselmans.
Simpel kopiëren en plakken moet je wel correct doen.
(Anders word je werkloos en moet je een uitkering aanvragen)
De uitkering voor alleenstaanden tussen de 21 en 65 jaar is gelijk aan 50 procent van het netto minimumloon.
Dat is dus € 647,54 per maand.
Knappe jongen als je daar van kan leven.
Maak je eens druk over de miljoenen die worden weggeven om falende bankdirecteuren te voorzien van een ‘uitkering / bonus’

JantjeSmit | 30-06-09 | 10:03

@ Fleauxe | 30-06-09 | 09:49
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt, rechtmannetje. Maar dat zogenoemde linkse tuig waar jij het over hebt hebben de afgelopen decennia wel even gezorgd dat jij in een mooi verzorgingsstaatje zonder oorlog en andere onaangenaamheden kon grootworden op je broodje pindakaas.
Zulke larikoek die je nu uitblaat had je even na 40-45 moeten doen, dan hadden ze je tegen de muur gezet.
Ik moet alleen wel zeggen dat ik het een beetje met je heb te doen, dat je zo geld belust bent en niet inziet dat het monetaire systeem sinds de jaren zeventig een kunstmatig systeem is om de elite in stand te houden. Is toch wel een manko van je.

dutchdj | 30-06-09 | 10:03

Eum, is dat netto?? Zo ja, dan doe ik echt iets verkeerd met mijn 1340 euro netto per maand.

salonsocialist | 30-06-09 | 10:02

Maar de ANW gaat niet omhoog.
Als weduwe met een klein pensioen krijg ik geen soepsiedie voor helemaal niks.
Heb een kennis die nog nooit gewerkt heeft(vrouw)die krijgt alles voor elkaar en heeft meer te besteden dan ik,is gescheiden en heeft bijna overal vrijstelling van.
Bedankt regering!!!!!!!!!!!!!!!!

roodborstje1 | 30-06-09 | 10:00

En gaan nu de pensioenen ook omhoog?
Die -voormalig werkenden- mogen van Wouter Bos natuurlijk niet te veel verdienen. Afromen die handel. Beter nog wat geld pompen in ABN/Amro toch? Dan zit Woutertje Bos straks, als commissaris, gebeiteld,

Boomschade | 30-06-09 | 10:00

Stelletje vieze kakkerlakken, klaplopers.. Het is moreel onverantwoord om zonder arbeid te verrichten eten op je bord te hebben. In de natuur heet dat parasiteren.

-Wat dat betreft misschien wel goed als de crisis nog flink doorzet en vele malen erger wordt.. Dan stelt het hebben van een baan nog wat voor. Anders gaat dit land ten onder aan de klaplopers!! Het is tog te zot voor woorden dat we arbeiders uit polen halen terwijl we er hier een paar miljoen moeten betalen die het verdommen en gewoon te lui zijn!

Eens per maand met je broek op je knieen voor de man met de uitkeringslul!!

Nee, dan ben je een vent!! moehahah

kippeNeukert | 30-06-09 | 09:59

Ik wordt een beetje misselijk... 1295,07 euro? Als ZZP-ert heb ik in een slechte maand, na verplichte verzekeringen, IB-en OZB betaald te hebben minder dan de helft te besteden. Wordt in goeie maanden wel weer rechtgetrokken, maar toch... het klopt gewoon niet! Niks geen huur- of andere soepsidie. 't Is bijna jammer dat ik zo van m'n werk hou... krijg een beetje het gevoel hier voor dat geld een beetje door een groep mensen in mijn sterretje genomen te worden. Vaseline NOT included!

OhZo | 30-06-09 | 09:58

@CT Surgeon | 30-06-09 | 09:55
You better be trolling. Wat een onzin. Denk je echt dat je 450 euro huurtoeslag krijgt op een kale huur van 500 euro? Ga maar weer verder lassen joh.

zedong | 30-06-09 | 09:58

Stiggelaar | 30-06-09 | 09:43
En 75% van al die alleenstaande moeders heeft uit louter financieel gewin/pure verveling manlief de deur uitgewerkt, dat dan weer wel :).

Krachtmeester | 30-06-09 | 09:57

Fleauxe | 30-06-09 | 09:49
Ik neem aan dat van afstand gooien met BKK's ook toegestaan is.

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 09:57

Is goed voor de economie, met die 11,21 euro kunnen er weer mooie Medion spulletjes bij de Aldi gekocht worden.

kapotte_stofzuiger | 30-06-09 | 09:55

Denk ook eens aan de andere kant... Als je heel de dag niets te doen hebt... Heb je wel kabelaansluiting nodig... Heb je wel geld nodig voor een extra biertje (je krijgt geen koffie van de baas;)) en moet je op zijn tijd met een dikke bak naar een mooi vakantieland moeten reizen! Vaker dan hardwerkende mensen... die zitten toch een stuk minder thuis... dus die hebben daar toch geen tijd voor ;) Iemand moet het geld dat er verdient wordt uitgeven...

Blij dat ik als arme student nog weinig inkomstenbelasting betaal (A) over een jaar kan ik pas echt mee gaan klagen tegen de stumperts :P

JustPwnT | 30-06-09 | 09:55

Quote : netto of bruto

Wat denk je zelfd einde van de domheid.

Dat ze over dat ontvangen geld nog taxpoet moeten betalen?
Ik dacht van niet he. Dat is 1295 euro schoon in het handje.

Daarnaast huurwoning a 500 euro / maand met 450 euro huursub = 50 euro
Zorgtoeslag maximaal = zorgverzerkering voor een 10 euro
Gas/water/licht = voor kleine woning 80 euro
Geen auto

1295 - 140 euro = 1155 euro schoon in het handje om zware Vanelle shaq van te kopen en blikjes shultenbrau.

Nou en dat is meer dan iemand over houdt met modaal inkomen. Zonder toeslagen en wel taxpoet over zijn loon betalen.

CT Surgeon | 30-06-09 | 09:55

necrosis | 30-06-09 | 09:45
Doe het maar niet, alleen al voor je trots.
Je Eigenwaarde.

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 09:54

Netto of Bruto?

Einde van de Domheid | 30-06-09 | 09:50

@ruedubac
wat weet jij nu helemaal dom studentje, eerst lezen, dan lullen, je krijgt 647 fucking euroos, maar pas 3 maanden na je aanvraag, ik mag hopen dat je ooit zelf in zo'n situatie terechtkomt, kijken of je dan nog zo dom lult...

zesmin | 30-06-09 | 09:50

Als de gemiddelde reaguurder aan de macht zou zijn dan gaan bijstands trekkerts gewoon aan het gas of krijgen een nekschot. Misschien eens nadenken hoe mensen in de bijstand terecht komen, en dat het jezelf ook overkomen kan. Volgens mij hebben de meeste mensen helemaal niet zo lang een uitkering maar gewoon totdat ze weer werk hebben, het is een vangnet waar sommige (helaas) misbruik van maken, maar dat hou je altijd.

zedong | 30-06-09 | 09:50

Waarom niet 200 euro per maand onder het minimumloon gaan zitten. Beweegt misschien nog een aantal lamzakken om voor een minimumloon te gaan werken.
.
Politiek, begrijpen doe je het nooit!

Dreamert | 30-06-09 | 09:50

Toch leuk om de reaguursels bij dit topic een beetje door te lezen. Vergeet niet dat we ook nog eens miljarden de grens over kieperen naar landen die zogenaamd onze hulp nodig hebben. Deze grensoverschrijdende 'hulp' heeft daar precies hetzelfde effect. Men gaat haar situatie niet verbeteren, want dan krijgen ze niets meer en moeten ze het zelf verdienen.

Bier-Sexueel | 30-06-09 | 09:49

Ook dit is de schuld van links. De progressieve rat zou het ons wel even komen uitleggen in de jaren '70. Vrijheid, blijheid en geen reedt geven om je medemens.
Liever je schuldgevoel afkopen door een hele generatie te verpesten met hoge uitkeringen, de arbeidsethos vernietigen en dit overbrengen op de volgende generaties. Dit met halve Tokkie-stammen ten gevolge, en daarbij ook nog eens de nieuwe generatie allochtonen die dat gedrag maar wat graag over nemen. Werken!? Nai, iek pijn in nek.
-
De linkse rat ligt nu op z'n rug, half dementerend en af en toe nog piepend over hoe mooi vroeger was. Mocht u er één tegen komen, op straat in de winkel of elders. Denk dan even aan die hoge belasting die u betaald, denk aan weg kwijnende bejaarden in verzorgingshuizen. Denk aan de toenemende criminaliteit, aan uw kinderen en hun toekomst. Denk daaraan als u een linksmens ziet, en bedenk dan; met één tik kan ik de wereld van zo'n kreng verlossen.
Het is aan u.

Fleauxe | 30-06-09 | 09:49

F*ck de linkse partijen! dit moet weer naar beneden...

KJ | 30-06-09 | 09:48

@Robbie Rotten | 30-06-09 | 09:46 het door GS genoemde bedrag klopt dan ook niet.

..zapper | 30-06-09 | 09:48

@Stiggelaar het is gewoon de makkelijkste groep om de grond in te boren. Een bijstandsuitkering wordt je niet gelukkig van, zeker niet als je er niet bij kunt beunen om wat voor omstandigheden dan ook. En die mensen raken iedere maand 300 euro dieper in de shit, terwijl ze in alle media ook nog eens volledig worden afgebrand.

..zapper | 30-06-09 | 09:47

The hell!

Ik werk elke dag, ik sta om 5 uur dagelijks naast men bed en maak 40 klote uurtjes achter een buro en ik verdien minder dan dat!! (aanvulling is ook niet mogelijk)
Nou, misschien toch maar eens een uitkering fixen.

Robbie Rotten | 30-06-09 | 09:46

@Teun van het Tuinpad 9:42
Inderdaad belachelijk!
*gaat baan opzeggen en uitkering aanvragen*

necrosis | 30-06-09 | 09:45

Deze gore verpaupering van Nederland zie je steeds groter worden.
Iedere dag vroeg je nest uit om dergelijke steuntrekkers te financieren. BAH!

Mensen die arbeidsongeschikt zijn, en niet in staat zijn te werken, daar heb ik volle begrip voor. Dit zijn meestal mensen die willen heel graag werken, maar kunnen het om bepaalde reden niet.

Maar de rest.... krijgen van mij weinig steun en begrip. Kl*te volk, daar gaat ons mooie NL aan kapot! Wij kunnen geen huis of appartement krijg omdat het steunvolk voorgetrokken wordt.... (*kots, kots*).

power_hits | 30-06-09 | 09:44

Nog voor 10 uur 's morgens is het NL ook vandaag weer gelukt zich internationaal belachelijk te maken. Veel plezier nog in die bananenmonarchie.

James Lastig | 30-06-09 | 09:43

Oplossingen: afschaffen uitkeringen, afschaffen minimumloon en afschaffen belastingen. Nog wat vergeten? ow ja afschaffen politiek. Gewoon zelf alles regelen, dat gaat prima.

mises | 30-06-09 | 09:43

Bijna 80% van de bijstandstrekkers zijn alleenstaande moeders met een of meer kinderen. Voor sommigen is het bijna onmogelijk om te werken.
Ze zijn ook gebonden aan schooltijden, kunnen niet na half vier s'middags s'avonds of in de weekenden werken.
En iemand die voor een minimumloon moet werken (geen opleiding) is dan vervolgens zo'n driekwart van zijn inkomen kwijt aan kinderopvang.
En nee ik ben geen GroenLinks/SP/Pvda-stemmert maar gewoon realistisch.

Stiggelaar | 30-06-09 | 09:43

volgens mij is het minimumloon 1.300 per maand... maar dan nog blijven de meesten thuis... mooiste antwoord wat de meeste tokkies geven is altijd:

voor die extra 100 per maand ga ik ECHT niet werken hoor!!!! goeie instelling is dat!! Maargoed... er zijn vast een hoop mensen (niet vrijwillig) ontslagen de afgelopen tijd en voor hun is het echt niet erg dat deze regeling er is.... wel snel weer wat anders zoeken peoples!!!

goeiemoggel! | 30-06-09 | 09:43

@Krachtmeester 09:29

Staat op en aplaudisseert!

Zeau-steoer | 30-06-09 | 09:43

'collectivistisch' moet zijn 'propaganda'
Excuses, eerlijk waar. Kan wel janken.

Fleauxe | 30-06-09 | 09:42

Waar halen jullie 1295,07 vandaan? Volgens mij is een bijstandsuitkering niet meer dan ietwat in de achthonderd euro... Een vast tekort van zo'n 300 euro per maand, als je de minimale kosten berekening van het Nibud ernaast legt. Volgens mij werkt dat iets in de hand...

..zapper | 30-06-09 | 09:42

dat bedrag klopt volgens mij niet helemaal maar goed mensen die wel kunnen werken moeten gewoon verplicht aan het werk gezet worden laat ze het werk van de polen/bulgaren maar doen.
geen gezeik iedereen rijk!

siske | 30-06-09 | 09:42

Tel daarbij op de huursubsidie, bijzondere bijstand, kinderbijslag, vrijstelling gemeentelijke belastingen, vrijstelling waterschapsheffing, vrijstelling schoolgeld enz enz.
Als je nog een beetje zwart bijklust zou je in dit land wel gek zijn om gewoon voor je geld te gaan werken. Gek he, dat ons land overspoeld wordt met gelukszoekers.
Als je gezond van lijf en leden bent ga je de werkverschaffing maar in ipv met een Lidl biertje in de voortuin van je sociale huurwoning te zitten

Remington.223 | 30-06-09 | 09:42

necrosis | 30-06-09 | 09:19
ghe ghe, ik kan bellen en reaguren tegelijk.
Maar wees wel, het is toch van de gekke...
Niets doen en toch vangen.

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 09:42

Mijn postdoc is minder...

Petrus de Rewa | 30-06-09 | 09:41

-weggejorist-

ruedubac | 30-06-09 | 09:41

@Ilyas | 30-06-09 | 09:37: Je overdrijft het een beetje, waarschijnlijk omdat het je raakt. Of omdat je een linkse hond bent die hier, over de ruggen van arme mensen, politiek loopt te bedrijven. In dat laatste geval kan het je geen reedt schelen hoe arm de armste is, dus blijf weg met je collectivistische geneuzel.
De enige reden waarom dergelijk fenomenen bestaan is de individualisering van de maatschappij. Ikke ikke ikke en de rest kan huidkanker krijgen. Heeft niets met rechts/links kapitalisme/socialisme te maken. Elk systeem faalt daar waar het individu prevaleert boven het algemeen belang. Simpel, punt uit.

Fleauxe | 30-06-09 | 09:40

De vakantie uitkering vind ik een beetje aan de krappe kant. is maar 5 %-tjes
een amtenaar krijgt voor hetzelfde nix doen al snel 8%
en wat kan je nu eigenlijk doen voor 777 eurootjes vakantiegeld na een jaartje keihard steun trekken
www.oad.nl/reis/80418/TURKIJE/Turkse_R...

Teeth | 30-06-09 | 09:40

Ach.... aangezien geld toch steeds minder waard wordt en gecreerd wordt uit lucht kunnen we ons beter om andere zaken zorgen maken. Maar het meeste klootjesvolk hier heeft het IQ van het gewicht van een gemiddeld pindarotsje dus zo ver zal het wel niet komen.
Even een ander punt, wat is er mis met het hergebruiken van tweedehands spullen? Nu is dit plaatje wel een heel slecht voorbeeld natuurlijk, maar je zou eens in de juppenwijken moeten kijken wat er bij het grof vuil gezet wordt zodra jup M en jup V samen gaan wonen in een finexwijk. Ach shit, nu kom ik in jullie straatje natuurlijk!

dutchdj | 30-06-09 | 09:39

Wat zien jullie nu weer te zeiken; jullie frustraties en zogenaamde humur van de valt heel erg op. Get a real life.

Neoliberalisme vernietigt de solidariteit tussen de lagere klassen en middenklassen zodat de kapitalistische klassen kunnen blijven domineren. De lagere klassen worden als paria behandeld en tegenover elkaar opgestookt. De kapitalistisch klassen kunnen ondertussen gewoon hun gang gaan in de wereld.
-edit zoals het hoort dus...-

Ilyas | 30-06-09 | 09:37

Verder moet me van het hart dat ik het wel erg vind om armoede in Nederland te zien. Volgens mij hebben jullie daar geen weet van, en grappen maar raak. Ben zelf bij mensen thuis geweest waarvan de koelkast niet meer bevatte dan een pak melk en een brood. Interieur van de kringloopwinkel en kleding van vier generaties terug.
Hoewel het misschien zo is dat de meerderheid daar zelf de vinger in heeft gehad is het niet kies om hier grapjes over te maken.

Fleauxe | 30-06-09 | 09:36

Is dat netto of bruto?

Einde van de Domheid | 30-06-09 | 09:35

En daarom hebben ze natuurlijk allemaal op de Partij van de Arbeidslozen gestemd.
Wil je werken voor je vrouw en kinderen, blijkt dat je met thuisblijven net zo veel krijgt.
Uitkering omlaag tenzij je geen armen en benen hebt ofzo zodat je niet kunt werken. Een hoop van die gasten willen gewoon niet vroeg op staan of vuile handen krijgen.
Er is gewoon zat werk, wat denk je dat al die polen hier komen doen, die willen wel hun handen uit de mouwen steken.
En van de €11.21 komen ze gewoon een extra zakje wiet, pakje rizzla blauw en een aansteker.

Osdorpertje | 30-06-09 | 09:35

Dit stukje van Brusselmans is een non-item.
De bijstandsuitkering is gekoppeld aan het minimumloon. Het minimumloon gaat elk jaar omhoog (inflatiecorrectie), de bijstand volgt.

Mas Rob | 30-06-09 | 09:34

Ja hoor, niets doen, genieten van de zon, beetje zwemmen en toch nog minimumloon vangen. Terwijl er mensen voor hetzelfde geld worden afgeblaft in een uitzichtloze baan maar tenminste de trots hebben om dat te prefereren boven de uitkeringstrekker uithangen.

Als het aan mij zou liggen gaan eten en kleding op de bon en krijgen ze elke week wat zakgeld. Wel piepen dat de uitkering te laag is, maar wel een dikke pc, dikke internetaansluiting, dikke flatscreen en een mobiel met alles erop en eraan. Als werkend Nederland dat sponsord, zou datzelfde werkend Nederland ook wat meer te vertellen moeten hebben hoe het uitgegeven wordt.

Pikkestrijder | 30-06-09 | 09:34

Hoor net dat Bijstandskoning even niet zal reaguren, hij is vast z'n extraatje aan het omzetten in twee kratjes Aldi-bier.

koolteer | 30-06-09 | 09:33

@billy turf,
u bent zeker die kaalhoofdige heftruckchauffeur die zun zegje komt doen tijdens de koffiepauze.
Los op.

Langehalensnelthuis | 30-06-09 | 09:32

oh daar ga ik dus iedere morgen de deur voor uit.... van de hoeveelheid belasting die ik elke maand afdraag kunnen 3 uitkeringen voor worden uitbetaald.....
*kijkt vloekend naar loonstrook*

radbraker | 30-06-09 | 09:31

Wanneer krijgen de chronisch zieken, bejaarden en andere zwakkere groepen er een centje bij? Of kunnen die, naar goed Christelijk gebruik, door de (eigen) stront zakken?

Fleauxe | 30-06-09 | 09:30

hèhè, eindelijk een tendentieus en ongefundeerd stukje van brusselknaapje.,
een hardcore uitkeringstrekker ontvangt slechts 647 eurootjes, dat is nog minder dan de vaste lasten van mijn 11-jarige zoon...

zesmin | 30-06-09 | 09:30

Porrello | 30-06-09 | 09:16

Klopt. En de andere helft van onze bevolking ('hardwerkend Nederland' *proehoest*) is 'manager' omdat men te dom/te lui is om echt iets te kunnen - laat staan iets te leren. Doe mij dan maar een uitkeringstrekker. Die liegt alleen bij de aanvraag van z'n uitkering. Al die zogenaamd 'hogeropgeleiden' liegen dagelijks ongezien complete C.V.'s en Jaarverslagen bij elkaar.

www.youtube.com/watch?v=iJugi9OLmsI&am...

Krachtmeester | 30-06-09 | 09:29

Let op! Socialisme is ondanks dat de naam anders doet vermoeden niet hetzelfde als sociaal zijn. Integendeel. Ik vind het ronduit asociaal dat welwillende mensen op deze manier het idee krijgen het allemaal voor niets te doen en luie mensen lui worden gehouden, omdat ze tot in de oneindigheid aan het subsidieinfuus liggen zodat jij het beter blijft hebben dan zij.

Porrello | 30-06-09 | 09:28

Dit is toch weer te triest voor woorden. Ik word gestraft omdat ik werk?

helemaaldewegkwijt | 30-06-09 | 09:28

Het is vrij simpel, we moeten terug naar bonnen voor voedsel en kleding voor mensen die geen werk hebben. Geen contant geld meer. Wil je zelf weten wat
je wilt kopen of waar je je geld aan uit wil geven, dan moet je het maar gaan verdienen. Geen werk, dan onderhouden we je, en wij zijn meteen je curator.

ServerGenius | 30-06-09 | 09:26

Uisstupid | 30-06-09 | 09:17

Om je werk goed te doen en te reaguren moet je hardwerken. Iets wat buiten jouw voorstellingsvermogen gaat en niet voor je te bevatten. Neem er nog 1!

azijnseikerT | 30-06-09 | 09:26

@mail cheauvinist pic 9:16
Hoe doe je dat: je mouwen uitsteken?
*steekt tong uit*

necrosis | 30-06-09 | 09:25

deaud aan de uitkeringtrekkers... gaas werk zoekuh.
En als je beetje zelfrespect hebt, vraag je geen uitkering aan.
How low can you go?!

Billie Turf | 30-06-09 | 09:25

Een op de vijf huishoudens heeft een uitkering.
http://www.nu.nl/economie/1965717/een-op-de-vijf-huishoudens-heeft-uitkering.html

Porrello | 30-06-09 | 09:25

Natuurlijk, alle pensioenregelingen en lonen worden afgeschaft of bevroren, maar de uitkeringen gaan we lekker omhoog gooien! Briljant! Ik begin echt steeds meer te denken dat gewoon een paar grappenmakers de boel regelen hier in Nederland.

Poepus | 30-06-09 | 09:23

Als je het mij vraagt is het allemaal een kwestie van zelf je broek op houden, pas als het écht niet kan kun je leven vanuit de staatsruif. Maar het zou een vangnet moeten zijn geen hangmat.

Porrello | 30-06-09 | 09:22

*Nog naar adem happend zit*:Griezels in een inrichting krijgen goedverdegoedver bijna 3 meiertjes per maand...
Waar is dat voor nodig als er zowiezo al sprake is van 100% verzorging,compleet met natje,droogje,halal vlees,sport,internet en ga zo maar door..!
Zakgeld voor een incidentele Mars of Magnum lijkt me meer dan voldoende.
"Hero en Geert,ga eens statement doen."

R.B.Scott | 30-06-09 | 09:21

Gefeliciteerd klootjesvolk! Kun je toch weer 2 pakjes shag meer halen in de maand.
Veel plezier vandaag onder de partytent voor het huis!

Paulinho7 | 30-06-09 | 09:20

Leuk die google ad: 'vraag nu extra toeslag aan'
* google is your friend *

Joris Vleesfluit | 30-06-09 | 09:20

Wat een onzin item weer, die uitkering ligt een stuk lager. Iemand met een bijstands uitkering krijgt wel meer dan iemand met een WAO uitkering, iets wat ik niet vind kloppen. Die mensen hebben hard gewerkt en premies betaald en wat krijgzen ze terug, minder dan een bijstands trekkert. Ze moeten de WW minder aantrekkelijk maken en mensen die in de WW zitten maar verplicht wasknijpers laten fabriceren of tena proefpakketjes in laten pakken on de sociale werkplaats v/d gemeente.

zedong | 30-06-09 | 09:19

Wil de laatste belastingbetaler het licht uit doen?

Porrello | 30-06-09 | 09:19

@Teun van het Tuinpad 9:06
Je was in ieder geval niet aan het werk, tenzij op hoofd krabbelen en reaguren ook onder werken valt.
*grinnik*

necrosis | 30-06-09 | 09:19

Uisstupid | 30-06-09 | 09:17
Wat je zegt.

doorzondoorsnee | 30-06-09 | 09:19

Werken moet lonen? Niets is minder waar. We zetten in het figuur hieronder de bijstandsuitkering af tegen een bruto salaris van 1735,50 euro/maand!
http://www.denhaagtekijk.blog-city.com/werken_moet_lonen.htm

Porrello | 30-06-09 | 09:18

Een bezoekje aan de psychiater is voldoende om gedwongen niks te doen. Voor iedereen is er een diagnose.

juriste | 30-06-09 | 09:17

Haha! De term "werkende mensen" en bij sommige zelfs "hardwerkende" in de mond durven te nemen maar vervolgens wel de hele dag op Geenstijl dan SN zitten.
Uitkeringtrekkers en de "reaguurders", lood om oud ijzer...

Uisstupid | 30-06-09 | 09:17

Het zou niet zo'n probleem zijn ware het niet dat uit onderzoek blijkt dat 50% van alle uitkeringen berust op fraude dus:

Mensen die zwart werken, niks mankeren, niet willen werken, mankementen verzinnen of liever thuis op de bank zitten. Gewoon, omdat het kan.

Porrello | 30-06-09 | 09:16

Door alle overhead bij de overheid kost elke uitkering ons geen €1295 maar met gemak het drievoudige Kijk maar eens hoeveel mensen er 'werken' bij de sociale dienst...

mail cheauvinist pic | 30-06-09 | 09:16

Als je buiten je schuld om in de put raakt dan vind ik een uitkering ok.

Helaas zijn er zoveel mensen die liever thuis zitten dan hamburgers flippen, vuilnis ophalen, schoonmaken, vakkenvullen...

Overigens ligt het minimumloon precies 86 euro per maand hoger. Als dat het verschil is tussen op de bank hangen en de mouwen uitsteken...

mail cheauvinist pic | 30-06-09 | 09:13

@DeStoorzender 9:07
De uitkering voor een alleenstaande is 50% van het minimum + 20% alleenstaandentoeslag, echtparen vangen meer (zeker als er kindertjes zijn).
Vraag het bijstandskoning, die weet de exacte getallen wel.

necrosis | 30-06-09 | 09:12

De post "vakantie-uitkering" mag van mij wel ietsje omlaag

Sagabona | 30-06-09 | 09:12

DOMM! sjonge jonge jonge... je moet bij dat tuig juist alles wat ze verkeerd doen in de portemonee laten voelen! Tot ze alleen nog brood en water kunnen eten en onder de brug liggen! anders leer je het nooit.

Hoe wil je oooit gemotiveerd raken om werk te gaan zoeken als je in zo'n sloppenwijk woont waar iedereen in de bijstand zit en je dus toch geen voorbeeld hebt hoe je de zaakjes voor elkaar zou willen hebben.. en iedereen maar teren op andermans zak! 't is genoeg geweest!

bolieman | 30-06-09 | 09:12

Daar moet je dus ook nog (met zijn 2en) van op vakantie he. Geen vetpot dus! Subsidies aan elkaar knopen.

azijnseikerT | 30-06-09 | 09:12

Handig dat de site van SZW ook in het Pools beschikbaar is...

Jefe | 30-06-09 | 09:11

denk dat er staat 50% van 1295 euro........

Lumix82 | 30-06-09 | 09:10

En by the fukking way: Ik wil nooit meer gejank over die voedselbanken horen. Dat is gewoon één groot "free food, more alcohol" programma.

Zeddegeizot | 30-06-09 | 09:10

Ik schijt peuken van uitkeringstrekkers...
-
Op het werk kun je ook reaguuren...

Doc Damage | 30-06-09 | 09:10

1200 euro min de kosten om elke dag op je werk te komen (+ snacks/ lunch /tankstationbak koffie) kom je al gauw op de netto uitkering. Al met al mis je dus een paar tientjes, maar je kan de hele dag door aan je klabanus rukken.

Laef | 30-06-09 | 09:10

wanneer wordt onze linkse Kudt regering nu eensch verstandig ???

ongegeneerd | 30-06-09 | 09:09

Wat een enorm slecht stukje Brusselmans.
ROFL!

De StoorZenDer | 30-06-09 | 09:08

Poep. Ik gok 10% remigranten minder sinds gister.

Zeddegeizot | 30-06-09 | 09:08

Maar ze krijgen toch wel vakantiegeld, toch? En hebben ze er ook een leaseauto bij? Kwartaalbonussen? Hoe zouden ze anders moeten rondkomen?

uninvited guest | 30-06-09 | 09:08

tijd dat een uitkering na 6 maanden wordt stopgezet, tenzij er erg zwaarwegende redenen zijn.
Een normaal mens vindt binnen 6 maanden een passende baan, heb zelf ook nogal wat gezocht naar banen, maar duurde nooit langer dan 2 maanden voordat er een aanbod kwam.

Laef | 30-06-09 | 09:08

@Brusselmans
De bijstand voor een alleenstaande is veel minder dan die 1295 die je noemt.
Dat is plm. 820 netto per maand (incl. verhoging).
En nee, ik heb geen uitkering!

necrosis | 30-06-09 | 09:07

Bijstandskoning, kom er maar in!
lekker man, zo'n "loonsverhoging" van de belastingbetaler. Wij werkende sukkels zijn veel te goed voor deze wereld.

Nakur | 30-06-09 | 09:07

"De uitkering voor alleenstaanden tussen de 21 en 65 jaar is gelijk aan 50 procent van het netto minimumloon. Dat is € 647,54 per maand."

No comment.

De StoorZenDer | 30-06-09 | 09:07

als ik mijn uren ga omrekenen kom ik daar niet eens aan.
* op hoofd krabbelt en zich afvraagt waar die mee bezig is*

Teun van het Tuinpad | 30-06-09 | 09:06

mijn uitkering is 900 euro, waar hebben jullie t over?

landlopertje | 30-06-09 | 09:06

Nietsdoenerts verdienen nog niet de helft van die smak geld. Geef dat geld liever aan mensen die er wel de handen voor uit de mouwen steken.

Requiescat in pace | 30-06-09 | 09:06

Kolere, zo veel nog? Dat is meer dan mijn stufi + bijbaantjes. Lekker dan.

Nlz® | 30-06-09 | 09:05

Bah Bah Bah.. Wat een rotland is dit toch voor werkende menschen..

Linkschdragerts -1

Haraqiri | 30-06-09 | 09:05

Werken ? Wat is dat. Ik krijg altijd vanzelf geld.

niels078 | 30-06-09 | 09:05

De wereld op zijn kop. Waarom zouden die paupers nog gaan werken als ze toch niet meer krijgen. Ik geef ze in dat geval geen ongelijk. Zeker gezien het zwart bijklussen van die gasten.

LTS__zwakstroom | 30-06-09 | 09:05

Was het niet zo van: Niet werken, dan school, anders geen geld?

fuckje | 30-06-09 | 09:04

Gelijk aan het minimumloon? Zo maak je werken dus weer wat onaantrekkerlijker omdat die bijstandstrekkers ook allemaal extraatjes en ontheffingen krijgen... Gaat wel lekker met bakellende en co in den haag...

SpongeBobSneek | 30-06-09 | 09:04

Voor dat minimumloon zou ik mijn nest niet uitkomen. Zeker niet als ik met niets doen hetzelfde ontvang. En vergeet niet dat je met een uitkering in aanmerking komt voor allerlei regelingen die de werkman op zijn buik kan schrijven. Niets doen loont. Hoera.

JanVergoor | 30-06-09 | 09:03

Nog een reden minder om te werken voor de luie medemens.

keinStil | 30-06-09 | 09:03

Te er ook nog alle SOEPSUDIES bij die die uitkeringstrekkers vangen, en ze verdienen netto meer dan modaal. Ies zielig mensen.

jospeh6085 | 30-06-09 | 09:03

ik wou dat ik in de zon zat voor 1295 euro...

yoyie | 30-06-09 | 09:02

*een magnum halen gaat

Beau ter Ham | 30-06-09 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken