Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Unieke Talenten bij de publieke omroep? Waar dan?

FUPaul00.jpgMinister Plasterk is toch om en gaat de salarissen bij de publieke omroep aan banden leggen. Radio- en televisiemakers mogen van de minister niet meer gaan verdienen dan de 180 mille die premier Balkenende jaarlijks op zijn rekening krijgt bijgeschreven. Momenteel lopen er in Hilversum veertig man/vrouw rond die meer toucheren dan de MP. Maarrr Plasterk maakt een uitzondering. De Raad van Bestuur van de PO mag maximaal vijf "unieke talenten" aanwijzen die toch grootverdiener blijven. Deze Balkenende-plussers moeten aan twee voorwaarden voldoen: de talenten moeten een omroep dragen en bij een eventuele overstap naar RTL of de campingzender zouden ze fors meer gaan verdienen. Echte cracks dus. Van twee coryfeeën is al bekend dat ze een riant salaris zullen houden, namelijk Matthijs van Nieuwkerk en Paul de Leeuw. Daarmee heeft de Vereniging Arbeiders Radio Amateurs zijn quotum meteen opgebruikt. Ome Paul Witteman zal in ieder geval flink moeten gaan bij-schnabbelen om zijn salaris op peil te houden. Wie de overige drie PO-toppers worden, mag u bepalen en daarbij wensen we u veel sterkte. Unieke talenten bij de omroep zijn namelijk met een lampje te zoeken.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

HipHopPipo | 28-06-09 | 11:25

Ik vind Paul de Leeuw een saaie voorspelbare reedkever

jaap1423 | 27-06-09 | 23:17

Vroeger had je bij de Vara Donald Jones de beroeps neger.
Nu hebben ze Paul de leeuw de beroeps homo!
Donald kreeg alleen wat kraaltjes en af en toe een nieuwe bril.
Dat waren nog eens rooie dagen!
De tijden zijn veranderd....... de kameraden van de Vara verdienen nu zoveel dat ze zelf kleine negertjes kunnen kopen!

god is de geest | 27-06-09 | 23:05

1. Mart smeets
2. Jack v Gelder
3. Mathijs v Nieuwkerk
4. P.de Leeuw
5. Ivo Niehe

orgasHuismus | 27-06-09 | 17:27

misschien kunnen dan ook meteen al die "adviesbueau's " van uitgerangeerde ex-politici eens onder de loep genomen worden waar de nu zittende ministers te pas en te onpas tegen gigantische uurtarieven gebruik van maken terwijl er al duizenden goed opgeleide ambtenaren voor hen bezig zijn.

Jan Boule | 27-06-09 | 15:43

jeroentjegouda | 26-06-09 | 16:32
Volgens mij gaat het hier om de vraag of Paul de Leeuw vanwege het vreemde feit dat zoveel mensen naar hem willen kijken op een vast kijkmoment de publieken financieel kan en mag uitkleden.

Schoorsteenveger | 27-06-09 | 14:56

bah stelletje linkse poepstampende homo's,zakkenvullers praten over werken-
ze weten niet eens wat werk is.

sharlie | 27-06-09 | 11:17

Karl Noten?

Of is hij alleen maar populair met een jong publiek..

fuckjargon | 27-06-09 | 05:11

Mr. G.B.J. Hilterman
Sjef van Oekel.

Steerpike | 27-06-09 | 00:38

ivo niehe
mart smeets
&
antoinette hertsenberg

watDenkjeZelf? | 27-06-09 | 00:22

@ad melkert:Mevrouw Groenteman is een waarachtig Icoon, wie herinnert zich niet hoe ze onder omstandigheden die met geen pen te beschrijven zijn vanuit haar grachtenpand het verzet tegen Fortuyn leidde, en nu weer met ware doodsverachting de strijd tegen Wilders voert.

Steerpike | 27-06-09 | 00:11

Terecht dat van Nieuwkerk blijft veelverdienen. Die gozer heeft dus echt 100.000x meer verstand van zaken, talent, en charisma dan die lutsers bij DZDD.
En kom op nou, wat is 4 ton als je bedenkt wat er in die wereld (=tv) omgaat.
Nog duidelijker: iedereen betaalt 400.000/16.000.000= 0,025 euro p.j. (eigenlijk minder, nederland natuurlijk >16.000.000 inwoners) om +/- 218 dagen p.j. op een zeer goede, en informatieve manier vermaakt te worden door Matthijs.
Ga maar lekker azijnpissen op SBS6. Iemand bekend met het fenomeen Hart van Nederland midden in een film? Bombarderen die lui.

Oswald C. Esquire | 27-06-09 | 00:08

Hij van hiernaast.

jatochnietdan? | 26-06-09 | 23:45

sjopstra zegt Adje Keulen Deelstra

sjopstra | 26-06-09 | 23:19

Mevrouw Groenteman dient alleen de god van het geld. En dan maar doen of je links en sociaal bent.

ad melkert | 26-06-09 | 23:18

Geef mevrouw Groenteman in godsnaam ook een Mega-salaris, want straks zijn we d'er kwijt!!! Zit ze bij SBS ofzo, dat kan toch niet?

Steerpike | 26-06-09 | 23:14

Zal ik eerst even met de bezem? Kijken wat er dan overblijft....... niks dus

Iwmac | 26-06-09 | 21:46

Theo van Gogh (al dood, helaas)
Theodoor Holman
Max Pam

Petrus de Rewa | 26-06-09 | 20:01

Vanwaar toch die obsessie van de telegraafpieten hier met de beloning van mensen die bij de overheid en aanhang werken. Jaloers op resultaat en beloning. Of lastige concurrentie?

antizanic | 26-06-09 | 18:57

Jos Brink
Martin Brozius
Willem Ruys

Zeikkonijn | 26-06-09 | 18:43

Natuurlijk gaan ze bij de PO er mee accoord. Een laag salaris. Maar al die zgn presentatoren hebben allemaal hun eigen productiebedrijfjes (eenmanszaakjes) maar die productiebedrijven zijn DUUR, daar valt het salaris bij in het niet. Verandertr er dus iets, nee niets. Het blijft zoals het was !!!

bijtertje | 26-06-09 | 17:53

Jack "Shalom" van Gelder (staat al in de top3). Geld wordt gebruikt voor zijn mislukte kledinglijntjes en zijn Musical-Gay-avontuur, om vervolgens definitief uit de kast te komen.

Kamervraag | 26-06-09 | 16:48

@Flippo | 26-06-09 | 13:45 : mis, Powned valt straks gewoon onder PO (POwned dus eigenlijk) met alle regels en afspraken.

jeroentjegouda | 26-06-09 | 16:38

@Schoorsteenveger | 26-06-09 | 12:09: nee, dat moeten we vooral niet doen. Jack Spijkerman op zaterdagavond was vast kijkmoment. Paul de Leeuw is dat ook. Dat wil ik niet kwijt. Ik weet dat veel reaguurders niets hebben met De Leeuw, maar er zijn nog genoeg mensen (zie de kijkcinfers) die zijn programma geweldig vinden

jeroentjegouda | 26-06-09 | 16:32

Ja, stadswacht in Slotervaart, dat lijkt me voor zo'n Paul de Leeuw een geknipte
funktie. Wel graag dan met de verborgen camera de dialoogjes opnemen. Zal reuze spannende filmpjes opleveren.

xavier | 26-06-09 | 16:14

Effe voor de duidelijkheid, dit gaat niet over arbeidscontracten die al getekend zijn, dus de veelverdieners die hun handtekening al gezet hebben voor meerdere jaren hoeven voorlopig nog niet te vrezen voor het paupersalaris van Bakellende.

(en de overige veelverdieners zullen EO-kutzakken zijn, misschien nog 1 VARA-klerelijer(PvdA&CDA hebben de PO onderling verdeeld zoals men weet) , waaronder zeerzeker het EO-boegbeeld Knevel.)

koen_c_s | 26-06-09 | 16:13

Ik heb een paar uur zitten broeden en kan echt niemand bedenken. met de beste wil van de wereld niet. Eigenlijk is dat triest.

svw | 26-06-09 | 16:10

Buurman & Buurman, de enige uitzondering

pe4444 | 26-06-09 | 16:10

Geld van de belastingbetaler,ze mogen van mij 1 miljoen verdienen,maar zelf bij elkaar harken,en niet zo.

fleurtje | 26-06-09 | 15:58

Thijs van der Krink en Andries Bnevel. Hiet uit blijkt maar weer iedereen graait zoveel mogelijk naar zich toe. Maar als je dat vervolgens gaat verdedigen ben je pas echt slecht.

jaap1423 | 26-06-09 | 15:21

De Balkenendenorm is een prima maatstaf. Als je denkt dat je meer verdient ga je je 'talenten' maar op de markt verkopen... oh en Ferry Mingele...

en... Paul Sneijder, Saskia Dekkers, Margriet Brandsma...

VerenigdeNederlanden | 26-06-09 | 14:17

Helpt niets denk ik, er zijn trucjes voor. Beginnen de artiesten een schimmig eigen bedrijfje met schimmige tarieven...

Krulsnor | 26-06-09 | 14:13

Waar hebben we het in feite over? Een aantal zielepoten die zelf geen bedrijf hebben en alleen maar kunnen presenteren. De rest vult zijn zakken door een factuur te sturen. Daar hoor je niemand over!

Barbara Drijfzand | 26-06-09 | 14:04

Omroepsalarissen zijn belastinggeld, dus ons geld, dus mogen wij als kijkers en betalers zelf die 5 mensen uitkiezen, waarvan wij vinden dat ze meer mogen verdienen, wie zet er even een stem site op...:-)

Vindoe | 26-06-09 | 14:03

Ik probeerde hier een serieus antwoord op te geven, maar kan werkelijk waar niemand bedenken die hiervoor in aanmerking zou komen. Heel misschien Jeroen Pauw?

Rest In Privacy | 26-06-09 | 14:03

De PO hebben trouwens de traditonele socialistische sabotage-structuur.
"Op kosten van de vijand, de vijand schade toebrengen".
Zie ook het activistenwereldje, krakers, subsidielijers, mejeugekte etc.

Merlot | 26-06-09 | 13:59

Als we De Leeuw en Van Nieuwkerk hun poen voor het propageren van het socialisme niet meer kunnen ontwringen, dan moeten de drie andere topsalarissen maar naar Rutger, Kim en Fleisch.
Maar dan wel even leuk delen met de commenters van GS, hè.

Merlot | 26-06-09 | 13:57

Powned is in ieder geval niet in bezit van unieke talenten binnen de PO.

Flippo | 26-06-09 | 13:45

Paul de Leeuw mag wel lekker bijgeknipt worden in zijn fortuinlijke hoofdbeharing.
Hij vind dat 'ie het verdient, maar hij heeft het nergens voor nodig en dergelijke arrogantie en dergelijk egoïsme mag wel wat afgeremd worden.
Hij maakt soms aardige afleveringen, maar briljant is het zeker niet.

Ik heb trouwens ergens gehoord dat Pauw & Witteman zelf al in hun salaris snijden; dat hun beloning op hun verzoek lager ligt dan bij anderen.
Nu zegt dat natuurlijk niets over de hoogte van het bedrag. Maar toch.

Bosdavid | 26-06-09 | 13:42

Olga Commandeur?

Kantinejuffrau | 26-06-09 | 13:31

Mies Bouman zeg ik je !

Ober3bier | 26-06-09 | 13:25

Nou, een leukere fittie dan dit kan Plasterk niet bedenken, want er zijn meer dan vijf traditionele omroepen. Dan moet je de Tros dus bereid gaan vinden om Ivo Niehe (ik noem maar wat hoor, ik kijk geen TV) te offeren omdat de VARA twee keer bijna een miljoen wil moeten kunnen blijven betalen. Dat gebeurt nevernooitniet.

Niet voor Jan | 26-06-09 | 13:24

slechts 180.000 euro is ook zo'n straf! Daar gaat die 2e boot, die eens per jaar gebruikt wordt.

Rest In Privacy | 26-06-09 | 13:24

Meneer Aart eigenlijk, maar ja die is weg. Doe dan maar ... ehhh... Pino.

Klukkluk | 26-06-09 | 13:20

volgens de Televaag is het een regeling die alleen geldt voor 'nieuwkomers', hadden ze van dit kabinet maar beter helemaal niks kunnen doen, waar de regeling dus ook op uit komt, i.p.v. net te doen alsof.....

Capt. J.T. Spaulding | 26-06-09 | 13:16

die ene goosert lult zo snel die versta ik nooit
en die andere geval heb ik nu ook wel gezien
gewoon naar het minimum loon of anders oprotten
naar de commercie

harob | 26-06-09 | 13:14

De grootverdieners zitten natuurlijk weer bij de VARA..
Kunnen ze Marcel "buitengewoon minderwaardig mens" van Dam zijn met zakkenvullen verdiende geld niet terugvorderen..

seven | 26-06-09 | 13:08

@Stockton: Leer lezen! Het geldt alleen voor NIEUWKOMERS! De rest blijft gewoon vangen hoor.

Handboek | 26-06-09 | 13:08

Het enige programma van de Publieke Omroepen dat de moeite waard is, is de Keuringsdienst van Waarde.
Maar die verdienen niet veel, denk ik.
.
Bij de PO geldt:
- Heren: hoe arroganter, hoe meer (stiekeme) politieke propaganda, hoe meer poen.
- Dames: Benen wijd en idmaatschapspasje PvdA of GroenLinks in de spleet geklemd houden svp. Je salaris is simpel te berekenen: gewoon altijd de helft van je mannelijke collega's voor hetzelfde werk krijgen.

Merlot | 26-06-09 | 13:04

Kunnen Judith Bos, Dodi Apeldoorn en Dick Passchier niet terugkomen bij Max ?

websenior | 26-06-09 | 12:49

- Philip Freriks
- Mart Smeets
- Rutger

Eyeopener | 26-06-09 | 12:36

Geef 900.000 liever aan mijn zieke buurman. Die staat op plek 15.000.999 in de Quote 500.

JP_Nee! | 26-06-09 | 12:34

Nou, weet je wat.

Laten we een communistische heilstaat oprichten en verdienen we allemaal even veel. Zijn we gelijk van die Balkenende zeiknorm af.

Proletariers aller landen verenigt u, een spook waart door Europa.

CT Surgeon | 26-06-09 | 12:32

Ik ben voor zakken vullen. (reden: Ik hoop later ook zo veel mogelijk te verdienen) Tegen alle haters wil ik zeggen; als iemand naar je toekomt en zegt voor 400.000 wil je dan op een stoel zitten en uit je nek lullen, zal iedereen ja zeggen, niemand zegt ja ik wil het wel doen maar dan voor 178.000 want 400.000 vind ik echt te veel.
Tevens heb ik hier de oplossing voor alle zakkenvullers in Mediapark.
Tip 1: Vraag om per programma uitbetaald te worden. Doe je twee programma’s in het jaar, heb je toch al weer bijna 400.000.
Tip 2: Doe een uitwisselsysteem met toppers van verschillende omroepen ( zoals bij Ranking the stars). Per omroep klus 178.000 vangen is ook niet slecht.
Tip 3: Begin een eigen bedrijf dat de programma’s maakt en verkoop ze dan voor veel geld. (b.v. de wereld draait door bv. . maak het programma en verkoop het aan de VARA ) weet niet zeker maar volgens mij is er geen budget limiet voor de aankoop van series. (mocht er wel een aankoop limiet zijn dan maak je meerdere seizoenen in het jaar!!)
Verder snap ik niet dat Plasterk dit wel aanpakt en niet de absurde budget overschrijdingen van omroep Llink (Van die schulden kunnen een hoop toppers jaren betaald worden en wordt er tenminste door de Nederlander naar gekeken.)

Littlemob | 26-06-09 | 12:31

"Ik heb vernomen dat je Mevr. M Thomas kan doen voor een zak paprikachips."
Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 11:09

Hoe ben je daar achtergekomen? Het klopt precies... (De chippies smaakten beter..)

JP_Nee! | 26-06-09 | 12:26

De trucendoos kan in Beverly Hillversum dus gewoon weer open. Bij de Tros deden ze het al jaren: niet zelf maken, maar aankopen van het productiebedrijf van de presentator. Ivo maakt zelf 12-20 TV shows, hij huurt zelf 1 camera/geluidsman in en een studio voor montage (kan hij zelf) en verkoopt dan de hele bundel voor 1mln. Na aftrek van kosten 800k voor Ivo. En in de andere 10 maanden doet hij dezelfde truc voor Rieu, en die piano-cabarettier. Pakt hij nog een ton voor wat presentatieschnabbels bij Tros gala's en verhuurt zichzelf als dagvoorzitter voor 5-8k per dagdeel. Tel uit je winst.

DavidC | 26-06-09 | 12:22

Yolanthe en Eva

Golaio | 26-06-09 | 12:20

Freemind44 | 26-06-09 | 12:13
Wij zijn het heil en het geweten van de wereld, en daar moet die wereld ons zonder meer dankbaar voor zijn. Dat is het tegeltje dat aan hun wand hangt. Dat lezen ze elke dag als ze richting Inteeltpark gaan, en dat lezen ze opnieuw als ze 's avonds geheel bevredigd weer thuiskomen.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 12:19

Eva Jinek, Eva Jinek en Eva Jinek. Meer kan ik zo snel niet bedenken.

Quadrifoglio | 26-06-09 | 12:18

Nou dan zal de constructie wel worden dat het bedrijf van de presentator betaald wordt voor de aankoop van een programma. Veel presentators hebben immers een productiebedrijf.

Simon_GS | 26-06-09 | 12:18

180.000, pfoe. die lui hebben het echt slecht voor mekaar :/

FlockerbarD | 26-06-09 | 12:17

De man die alles kan: Hans Kazan!

San Paulo | 26-06-09 | 12:15

@Freemind44: .... zoals?

plaklul | 26-06-09 | 12:15

De echte talenten zitten dus alleen bij de VARA? Wat een typisch linkse VARA arrogantie! WIJ weten wat echt talent is, hoor je ze denken! Bij de andere omroepen zitten talenten die net zo groot of zelfs groter zijn dan die verschrikkelijke kwijlebal van een Van Nieuwkerk of die zelfingenomen relnicht De Leeuw.

Freemind44 | 26-06-09 | 12:13

Sjef van Oekel

Patrick Zweedsey | 26-06-09 | 12:11

@PaulTyros2: U klinkt ietwat verbitterd?

plaklul | 26-06-09 | 12:10

jeroentjegouda | 26-06-09 | 12:00
Van mij mag Paul de Leeuw op zijn bek. Laat hem net als Spijkerman bij de commerciëlen maar eens bewijzen wat hij waard is.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 12:09

Van mij ma g Paul de Leeuw goed verdienen. Ik kijk met groot genoegen naar zijn programma. Ik heb niets met De Wereld Draait Door, maar ik weet dat het een veel bekeken programma is en dat het gedragen wordt door Van Nieuwkerk. Goed betalen dus. Idem voor Paul Witteman.

jeroentjegouda | 26-06-09 | 12:00

Waar komt die norm toch vandaan dat andere mensen niet meer mogen verdienen dan de grootste lutsert van NL: Balkenende? Wat een fascisme.
Honderduizenden Nederlanders hebben veel meer capaciteiten dan die kleuter Bakellende, dus waarom zouden die niet meer mogen verdienen?
Smerige, vuile, dictators, dat zijn het in Den Haag.

PaulTyros2 | 26-06-09 | 11:59

De boobies van Eva. Die tellen dan al voor twee.

plaklul | 26-06-09 | 11:54

Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

bamibal | 26-06-09 | 11:52

Mart Smeets zal ook wel een graantje meepikken.

bamibal | 26-06-09 | 11:52

Naast alle bekende koppen op tv zijn er ook een groot aantal technische mensen
achter de schermen bij het proces betrokken. Zonder dat de kijker zich dit echt
realiseert is het zonder deze technische inbreng niet mogelijk om zo'n bekende
kop te presenteren. Tv-maken is in eerste instantie een technisch proces en zijn
al die bijgoochems maar opties. Ik zeg meer geld naar de techniek.

Peukenvreugd | 26-06-09 | 11:51

Slecht nieuws voor de grootverdieners bij PowNed. Ik denk niet dat Rutgert in aanmerking komt voor de top 5. Zomaar een gokje.

ramses snaptnie | 26-06-09 | 11:51

Domiee Gremdaat
Margreet Dolman
Bert

bamibal | 26-06-09 | 11:49

-weggejorist-

von Paulus | 26-06-09 | 11:49

Mooi! Nu nog die nieuwe toetreders het vingertje geven en we komen in de goede richting!

Kruiddamp | 26-06-09 | 11:47

Je hebt plebs en daaruit verkiest men hoofdplebs (vrij naar Nietzsche).
Je hebt megalomane gelijkheidspredikers van Socialistische huize en zij vergunnen elkaar en zichzelf een buitengewoon kunnen.
(... en deze veelvraten mogen dus stelen van het rijk)

Een Soort Iets | 26-06-09 | 11:47

Tante Hanny

JoeDaPlumbert | 26-06-09 | 11:47

Mies

colonnecinco | 26-06-09 | 11:43

Verhip, hoe was het ook alweer, weinig vraag, groot aanbod ....
Ik denk dat die Marc-Marie voor een kwart ook wel flauwe dingen kan doen.

JoeDaPlumbert | 26-06-09 | 11:41

Verhip | 26-06-09 | 11:25
Paul de Leeuw is zo uniek dat één Paul de Leeuw eigenlijk al veel te veel van het goede is. Het enkele feit dat de Leeuw met zijn shows de publieken zo tiranniseert heeft meer te maken met de pure armoede onder die publieken, puur onvermogen om kwaliteit te genereren, dan met de veronderstelde genialiteit van de man.
Kijk naar het buitenland. Daar waar men op kwaliteit speelt heeft men weinig moeite om show hosts uit de hoge hoed te toveren. Die zogenaamde afhankelijkheid van multitalent de Leeuw is een zelf aangeprate afhankelijkheid. Dat meneer daar slim gebruik van maakt en er het uiterste voor zichzelf uitperst, ja dat zegt dan weer wel een hele hoop over de speciale talenten van Paul de Leeuw.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 11:35

Paul de Leeuw! Opzouten jij talentloze overbetaalde drol. Ga lekker het songfestival verzieken met je grappen die niet leuk zijn. Of die stomme show van je die iedere halfzachte geestelijk gehandicapte ook zou kunnen maken.

Osdorpertje | 26-06-09 | 11:33

Krijgt Plasterk nu ook iedere keer te maken met technische storingen als hij spreekt?

JoeDaPlumbert | 26-06-09 | 11:32

Eva Jinek 5 x Balkenende norm, dan is de staatsruif leeg, en kan de rest opzouten naar de campingzender.

JoeDaPlumbert | 26-06-09 | 11:26

De essentie van de problemen bij de PO is dat er geen talent zit. Met talent wil je daar niet gaan werken blijkt in de praktijk, kijk er Villamedia maar op na. Ze lopen nog achter de commerciëlen aan die jaren geleden uitgevonden hebben dat kinderen goedkoper zijn en daar alweer van zijn teruggekomen. Nu stikt het van de kinderen bij de PO die absoluut niets weten en kunnen. Als onderneming hopeloos. Failliet als het niet door ons in stand werd gehouden. Omroepverenigingen als productiehuis verder zonder subsidie. Ster afschaffen. 1 Staatszender klaar.
( Iedereen in Hilverdorp weet dat trouwens!)

dubber | 26-06-09 | 11:25

Hebben deze mensen geen economie gevolgd in de 1e klas middelbare school? Er is maar behoefte aan 0,5 tot circa 1,5 Paul de Leeuw. Hij is inderdaad uniek maar er zijn er geen tien nodig. Hij is dus een monopolist. En dat is nu eenmaal geen garantie voor eerlijke prijsvorming in de markt. Hij mag blij wezen dat hij met zijn ‘talenten’ een boterham kan verdienen. Waar wel behoefte aan is: blauw op straat en handjes aan het bed. En al dat blauw en al die handjes zijn zijn ieder voor zich UNIEK.

Verhip | 26-06-09 | 11:25

Paul de Leeuw, daar kan ik nog mee inkomen. Maar kan iemand mij uitleggen wat het tlent van Matthijs van Nieuwkerk is? Een auto cue voorlezen kan ik ook nog wel namelijk.

Zippy | 26-06-09 | 11:24

Dat zal gezellig worden bij de VARA. Al die mannetjes (jeroentjes, paultjes, driehuisjes, jolo`s etcetc) zullen Matje en manische paulus echt met de nek aankijken. Het wordt vozer en viezer dan het al was bij de Vara. Maar het talent van Matje is dus auto-cue lezen? Doe mij maar de nieuwslezeressen bij Het Journaal. Die verdienen het wel.

Drs.. Gelul | 26-06-09 | 11:19

Je Verzint Het Niet | 26-06-09 | 11:13
en toch zou ik die zak aan d´r geven.
* knijper op neus doet*

Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 11:19

Frank Masmeijer!

Bokassa | 26-06-09 | 11:17

ik zit te twijfelen tussen Herman Emmink en Fred OsterT

kneuterzak | 26-06-09 | 11:16

Paul de Leeuw?

De man die zichzelf zo erg goed vindt. Zelfingenomen relnicht

knerf | 26-06-09 | 11:15

@Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 11:09
Een Chips-Slet is weer eens iets anders dan een BrezahSletje
* moppelt iets van fish & chips smaak *

Je Verzint Het Niet | 26-06-09 | 11:13

sacha de boer, tom egberts, andries knevel

arjan1180 | 26-06-09 | 11:12

Frits van Turenhout !!! 0-0

Geitebreier65 | 26-06-09 | 11:11

In het kader van "Noor hoe staan we er voor?" ... hebben we al een tussenstand voor de toekomstige drie overbetaalde talenten?

Je Verzint Het Niet | 26-06-09 | 11:11

En terecht, belachelijk dat ze zoveel verdienen. Ookal loopt er toch enig talent rond.

ruedubac | 26-06-09 | 11:10

Ze verdienen wel goed geld, maar dan heb je ook wat. Je koopt als belastingbetaler als het ware neutraliteit en integerheid.

Gallisch | 26-06-09 | 11:09

Ik heb vernomen dat je Mevr. M Thomas kan doen voor een zak paprikachips.

Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 11:09

Dat die ordinaire schreeuwnicht de Leeuw tonnen moet verdienen is mij een raadsel... Zelf heeft ie nog al behoorlijk in z'n bol....
Zet hem maar eens aan het werk als stadswacht in Slotervaart.....
Ben dan benieuwd hoeveel vrienden die maakt...(''Hechte'' Vrienden bedoel ik dan )
De VARA..... omroep van arbeiders, groot gemaakt door minimum loners, out laws, kansarmen, uitgekotste Nederlanders gaat zo met hun zuur verdiende (belasting) geld om..... Peppie en Kokkie zijn doorgaans nog beter en stukken eerlijker, dan die arrogante linkse zakkenvullers zoals Witteman, Nieuwkerk en vele andere rode villa-/Gooibewoners die het ''zo goed voor hebben'' met Jan met de Pet !
LINKS LULLEN EN RECHTS MAXIMAAL DE ZAKKEN VULLEN !
Komende verkiezingen zal het volk/gepeupelte z'n stem, (moeten) laten horen !
Ben overigens benieuwd of die Plasterk z'n rug recht houdt ?
Doei

JoepMeloen | 26-06-09 | 11:07

Manon Thomas ?!?!

Je Verzint Het Niet | 26-06-09 | 11:07

BBC model, en stoppen met het automatisch afwaarderen van de geenkijkenluistergelden. Weet je wat die Giel Beelen onder z'n pet schuift?

JP_Nee! | 26-06-09 | 11:06

Michael Jackson?

techsolo | 26-06-09 | 11:04

Wiebo van der Linden, die kon er ook wat van.

Zaans Blok | 26-06-09 | 11:03

RUTGER, dit is je kans. jij draagt powned en bent een uniek talent. Kat in het bakkie :)

Geeltje! | 26-06-09 | 11:03

Willy Dobbe natuurlijk!

Jaap de Paap | 26-06-09 | 11:03

Alleen dikke huilies hebben steeds een grote bek als het gaat om de arbeidsvoorwaarden van een ander..

jatochnietan | 26-06-09 | 11:00

quote "Bovendien is zijn (Matthijs van Nieuwkerk) toekomst als televisiepresentator onzeker. ‘Over een paar jaar houdt De Wereld Draait Door er misschien wel weer mee op en gaan we wat anders uitzenden. Daar mag een goed salaris tegenover staan,’ zegt hij"
wat is dat voor gel&l ?! Beetje vooruit betalen omdat hij eventueel over een jaar aan de kant wordt gezet ?
En die matthijs gaat dan helemaal niks doen ? met zn vinger in zn reet op de bank thuis zitten ?

Paul deleeuw draagt dan wel een zender, maar matthijs toch echt niet..
een 13 in een dozijn presentator/interviewer...(luisteren doet ie ook niet echt goed!). Zwaar overschat die goser.

djeezuss | 26-06-09 | 11:00

Bob en Annie de Rooij

hekkesluiter | 26-06-09 | 11:00

Pauw
Witteman
Meurders

jullie ook hier? | 26-06-09 | 10:58

Napeauleon | 26-06-09 | 10:50
Mies Bouwman. Hannie Lips. Kees Schilperoort.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:58

Een irritante klootzak zijn is talent?

PauperPanda | 26-06-09 | 10:57

Bart de Graaf maar die is er helaas niet meer.

basset hound | 26-06-09 | 10:55

Die van Boer zoek vrouw zou het wel zijn: Yvon Jaspers.
Dan heb je nog de anchorman van het 8u nieuws, al gaf die een keer aan tijdens de uitzending dat die niet zo heel veel verdiende (telt die zeker zijn treinkosten uit Frankrijk iedere dag niet mee...)?

Tja, toch vind ik Pauw en Witteman meer geld waard dan een Paul de Leeuw, leek dat entertainment, maar wie word daar naast Paul zelf slimmer van?

Ach ja, is het niet nu al dat slimme mensen zoals Ivo Niehe (slim als het gaat om geld) de hele productie via zijn eigen bedrijf doet, op die manier kan die zichzelf ieder salaris betalen wat die wil. Dat zou je nu wel meer gaan krijgen...

bomba12 | 26-06-09 | 10:53

K3 (Tros?)

synchronicity | 26-06-09 | 10:53

De Rijdende Rechter!

Schaatser | 26-06-09 | 10:53

Waar is Ted de Braak?

ServerGenius | 26-06-09 | 10:53

ik heb een schotel dus ik wil belasting aftrek.
kijk nooit naar de nl staats-tv

jankaas | 26-06-09 | 10:53

Publieke omroep is een achterhaalde zaak. Het maakt toch niemand wat uit (behalve dat je een ander knopje in moet drukken) als de "sterren" voor meer geld naar een commerciële omroep aan. Gewoon afschaffen die publieke omroep en en een of twee kanalen (zoals de BBC) overhouden voor minderheidsgroepjes en de overheidspropaganda.

lerak | 26-06-09 | 10:52

AEX | 26-06-09 | 10:48
Wat uiteraard de reden is dat Johnny de Mol ook net voor zichzelf begonnen is.

Napeauleon | 26-06-09 | 10:51

Frits Bom
Fred Oster
Chiel Montagne

Napeauleon | 26-06-09 | 10:50

Dat minister Plasterk gaat de salarissen bij de publieke omroep aan banden leggen wordt uiteindelijk een dikke hoax. Al die presentatoren beginnen allemaal hun zelfstandig presentator/productiebedrijfje om alsnog het salaris te houden. Een voorbeeldje; Paul is ook niet in dienst bij de VARA hoor. Hij verkoopt de Vara het programma MWDL dat hij zelf produceert samen met Guus Verstraete producties. Paul staat niet op de loonlijst bij de VARA, hij wordt betaald vanuit zijn eigen bedrijf, zijn salaris zit dus in het bedrag dat de Vara voor het programma betaalt, zoals het ook in het bedrag zit dat BNN voor Ranking The Stars betaalt.

AEX | 26-06-09 | 10:48

widtvoet ® | 26-06-09 | 10:47

Okeeeeej, dat wist ik niet!

Zaans Blok | 26-06-09 | 10:48

poepertje | 26-06-09 | 10:25
Als je enigszins had opgelet, dan had je geweten dan Poont vanaf volgend jaar op de tv zal verschijnen. Dus godzijdank niet dit jaar al.

Ik ben overigens voor Belle (van Belle en het Beest), Sneeuwwitje, en Assepoester. Die mogen wel wat meer verdienen.

Heau even | 26-06-09 | 10:48

Misschien dat Twitter de PO wil opkopen.

tipo | 26-06-09 | 10:47

Het is weer echt een PvdA voorstel. Alle grootverdieneners moeten weg, behalve bij de VARA. Het mediapark verkopen en de media liberaliseren is een beter plan. Als er een ramp komt, dan is RTL toch het eerst erbij, dus de PO heeft geen enkel nut.

100 miljoen per dag zijn we kwijt aan de kredietcrisis. Dat zou 99 miljoen per dag zijn, als we de PO verkopen.

tipo | 26-06-09 | 10:46

Kortom, die 5 zijn allemaal lid van de PvdA.

fuckje | 26-06-09 | 10:46

Loon naar prestatie, dus de komende jaren massaal de bijstand in trappen die meuk.

Smackie | 26-06-09 | 10:45

geweaun witjesman

marenqo | 26-06-09 | 10:45

Loeki Knol!

kn | 26-06-09 | 10:44

Leontien Ceulemans, je weet wel, maakte later nog enige faam door Marco Borsato te versieren.

Zaans Blok | 26-06-09 | 10:44

Jetske van den Elsen! Die heeft het uitzondelijk talent om in de studio strijdende partijen nog verder tegen elkaar op te hitsen, terwijl die rechter er alles aan doet om de boel te reguleren. Is volgens mij geen format maar puur de individuele bijdrage van die heks.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:44

Loekie de Leeuw was het enige talent bij de PO, maar die ligt nu als vloerkleed voor de open haar van Matthijs danwel Paul danwel Paul danwel Jeroen danwel Vera....

Quichegerechtigde | 26-06-09 | 10:43

Ik dacht aan Mies Bouwman.

boogie66 | 26-06-09 | 10:43

Hoeveel leden van die Klub van 40 werken er achter de schermen bij de PO overigens?

widtvoet ® | 26-06-09 | 10:42

Yvon Jaspers, Joris Linssen, Jaap Jongbloed

Jax | 26-06-09 | 10:41

De meiden van Halal?!? Hebben we er meteen drie te pakken, zijn we van het gelul af...

Jens Carlos | 26-06-09 | 10:41

Die gasten bij de NPO zijn écht van god los, echt helemaal nergens vind je ook maar een flinterdun besef dat ze bezig zijn met belastingcenten. Henk Hagoort moet wel de grootste klodder boter van Nederland op zijn harses hebben, mon dieu. Het word nu echt eens tijd dat er een grote bezem door dat zootje zelfverrijkende old boys gaat.
Trouwens wie kijkt er nu nog tv, alles is nep. op een paar vpro programma's na. Ach ik kap er ook mee met tv kijken het is voor mietjes geworden, of old boys.

Herrbirk | 26-06-09 | 10:40

@poepertje
Damn lutser, google is je vriend noob...

Frappant | 26-06-09 | 10:39

Martin Gaus

Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 10:39

Ik heb echt serieus mijn best gedaan, maar ik kan er geen één bedenken die ik het geld waard vind.

Superior Bastard | 26-06-09 | 10:39

Dus al die ouwe knarren, met tal van productiebedrijfjes, nee daar werken ze niet gratis, die hun ambtenaren-balkenendenormplus-salarisje niet op het spel willen zetten mogen dus voor die bak euries ongestoord door blijven gaan? En maar klagen dat er geen nieuw talent is. Als ze daar nou wat meer geld in zouden stoppen, dan hadden de figuren die bijvb. nu de Zomer Draait Door presenteren het wellicht beter gedaan dan wat ze op dit moment presteren. Respect voor de mensen die de overstap naar de commerciele "camping"zenders maken, die lui zijn echte ondernemers (VOC mentaliteit) en aanvaarden het risico dat je bij het niet halen van je doelstelling wordt afgerekend, d.w.z. einde contract.

Fireblade1971versie2 | 26-06-09 | 10:39

Anniko van Santen lijkt me ook wel een geschikte kandidaat. Zij heeft het talent om zonder talent toch binnenboord te blijven.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:38

Grote smurf.

mindless | 26-06-09 | 10:36

Arie Boomsma

azijnseikerT | 26-06-09 | 10:35

Tijd om een nieuwe subsidievretende club te stichten.
GRPO.
Gelijke rechten publieke omroepen.

apennootje | 26-06-09 | 10:34

De socialisten Clairy Polak en Hanneke Groenteman zijn uitzonderlijke talenten. Zij beschikken over het talent om net als de 3 andere socialistische heren ontroerd te spreken over de solidariteit met de zwakkeren in de samenleving en tegelijk hun bankrekening te spekken met megasalarissen. Ze prediken vegetarisme terwijl ze openlijk vlees eten en massa`s mensen trappen er nog in ook. Voor die doortraptheid mogen die biefstuksocialisten van mij 3 keer de Balkenendenorm verdienen!

Zure Mossel | 26-06-09 | 10:33

RGB | 26-06-09 | 10:12
Scuzi.
nog een keer.
Vrouwtje Theelepel
Opa van de Familie Knots

Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 10:32

Al die toppers moeten hetzelfde doen als meneer J SPIJKERMAN, hoor je nooit meer ites van.

Yokotsuno | 26-06-09 | 10:31

Is het ook niet zo dat, omdat programma's van die "talenten" zo goed worden bekeken, der reclame's voor en na die programma's een stuk duurder zijn voor adverteerders en ze daarmee dus een groot gedeelte van hun salaris zelf weer terug verdienen met reclameinkomsten??

Capt. Iglo | 26-06-09 | 10:31

Ah Comrads! Het communisme begint in het vrije Nederland toch eindelijk te heersen! De overheid gaat zich bemoeien met de lonen.

Mogen ze ook wel eens een keertje doen met mijn 4,20 netto per uur.

Wij allemaal gelijk zijn, steunen doen kan via giro EDDO tot de balkenende norm gehaald is.

Eddo DiCaprio | 26-06-09 | 10:31

Fred Oster, Dick Passchier, Ome Willem.

klaartjewijn | 26-06-09 | 10:29

*stemt ook op Arie, die homo van de eo*

Whore Whisperer | 26-06-09 | 10:29

Eva Jinek, Sacha de Boer en Jetske van den Elsen

Radioheader | 26-06-09 | 10:28

Paul de Leeuw is een ambtenaar.

Truttebol | 26-06-09 | 10:27

Ok serieuze modus aan:

- Jeroen Pauw

- Matthijs van Nieuwkerk

- Arie Boomsma

Veel meer "kwaliteiten" kan ik niet vinden.

Piet Politiek | 26-06-09 | 10:27

Arie Boomsma... Hands down...

Dusch... | 26-06-09 | 10:27

klas eerder ergens;

"Een commissie gaat uitmaken wie een uniek talent is?

"Het moeten mensen zijn die een omroep dragen en die bij de commerciëlen fors meer zouden kunnen verdienen."

Zo iemand als Jack Spijkerman bijvoorbeeld?
Die kon bij de commercielen ook zoveel meer verdienen.

Maar na een half jaar lag de stekker er uit.

Als iemand, die een media empirium heeft opgebouwd door een neusje voor dergelijk talent te hebben, er zo naast kan zitten, moet Plasterk mij niet gaan vertellen dat een groepje grijze vergadermuizen die inschatting wel kan maken."

Snut Nose | 26-06-09 | 10:25

Zijn julie nou jaloers op Hilversum vanwege hun salaris of omdat zij wel zendtijd krijgen? Door zo kinderachtig jaloers te zijn op iedereen van de publieke omroep laten jullie je wel erg kennen (in jullie woorden: Geenstijl doet huilie huilie).

Met huilie huilie en stoere praat komen jullie d'r niet, Geenstijl. Jullie komen er wel door keihard te werken. Als het moet om een uur of één 's nachts....

Want wanneer komen jullie noú is op tv, zoals beloofd?

poepertje | 26-06-09 | 10:25

Samengevat: Ze hebben jaren lang gegraaid in de belastingpot. Ze hoeven niets terug te betalen. En een paar van die jongens mogen gewoon doorgraaien.
Dit systeem is compleet verrot. Welke sinistere geldstromen en motieven zitten er achter de miljardenbusiness die de Publieke Omroep heet?

Zeddegeizot | 26-06-09 | 10:24

Ienie Mienie, Tommy en Pino.

Korreltje Zout | 26-06-09 | 10:23

Felix Meurders, vóór zijn overlijden natuurlijk.

fuckje | 26-06-09 | 10:23

Frank Masmeijer!

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:10

kan ik mij helemaal in vinden !

weedo | 26-06-09 | 10:23

Kan de regering nou eindelijk eens die dikke, enge, plakkerige vingertjes uit de vrije markt halen? Waar bemoeien ze zich in hemelsnaam mee, er zijn drukkendere issues.... Of is dit subtiele stap zoveel richting een socialistische staat?

cavok | 26-06-09 | 10:22

Minister heeft gelijk.
Er zijn unieke talenten bij de omroep.
Ze zijn echt geweldig goed in het smijten van bakken met belastinggeld naar programma's en omroepen waar werkelijk niemand belangstelling voor heeft.

Vogelbeest | 26-06-09 | 10:21

"Unieke talenten bij de omroep zijn namelijk met een lampje te zoeken." het blijven natuurlijk ambtenaren en met een kapot lampje zal je in de darkroom meer succes hebben.

andre9738 | 26-06-09 | 10:20

kan die Plasterk niet beter maar gewoon wat gaan onderzoeken, zoals waarom hoedendragers zulke zwakke knietjes hebben en een totaal gebrek aan ruggegraat.

ik bedoel doe iets of doe niets, maar 5 mogen........... bladieblablabla

Capt. J.T. Spaulding | 26-06-09 | 10:20

Gezeik. Niemand met een vast contract bij de omroepen verdiend meer dan Balkie. Dit zijn mensen met een contract voor 3-4 jaar. Moeten maar zien of ze daarna nog gewild zijn. En ze worden daarna niet automatisch gevraagd voor allerlei commissariaten.
Sommige dingen moet je in publieke handen houden, die commercielen zijn toch niet om aan te zien.

bakboord | 26-06-09 | 10:20

-weggejorist-

JaZone | 26-06-09 | 10:19

De gebarentaal-mevrouw van het journaal.

Jackanders | 26-06-09 | 10:19

-weggejorist-

JaZone | 26-06-09 | 10:19

Staat er ook nog ergens vermeld hoeveel uur ze moeten werken voor dat hongerloontje?

uninvited guest | 26-06-09 | 10:18

GJB Hilterman

weesgegroet | 26-06-09 | 10:18

Mart Smeets

Ies niet graties | 26-06-09 | 10:18

Ik ben pas echt een uniek talent, dus kom maar op met die centen..

JosVerbeek | 26-06-09 | 10:17

Dus weer een klassiek socialisties gevalletje: "All animals are equal, but some animals are more equal than others". Zou het bij dit generaal pardon blijven?

godsammekrake | 26-06-09 | 10:16

[kwoot] ik ben namelijk heeeeeel goed en maak ontzettend veel programma's [/kwoot]

Ja hoor, je bent volledig in beeld op de attention-whore-radar.

QB (ja die.....) | 26-06-09 | 10:16

Oh da's makkelijk: Olga Commandeur natuurlijk.

widtvoet ® | 26-06-09 | 10:16

Nico Dijkshoorn?

100%Mezelf | 26-06-09 | 10:16

word, trouwens...

Schreeuwbuis | 26-06-09 | 10:16

die gasten hebben veel te veel kapsones

toon de soep | 26-06-09 | 10:16


Kunnen ze niet gelijk de vorsten en voetballers en andere directeuren een plafond geven? kunnen de premies etc ook weer normale proporties krijgen.

Mr aarsch | 26-06-09 | 10:15

Ik vind dat jochie bij de zomer draait door wel een uniek talent.

poepertje | 26-06-09 | 10:15

Marga van Praag beschikte over het unieke talent mij te laten lachen, huilen en braken binnen 3 seconden vanaf het moment dat ze in beeld was. Danielle Overgaag beschikte over het unieke talent onmiskenbaar erectief aanwezig te zijn.

patat - generatie | 26-06-09 | 10:15

Guantanamo Airways | 26-06-09 | 10:11
Omdat het waarschijnlijk niet maximaal rendabele programma's zijn en dat moet bij de commerciëlen. Daar wordt je bijvoorbeeld gek van de reclame-onderbrekingen en de product placements...

Schreeuwbuis | 26-06-09 | 10:15

Dominique Weesie?

Naakte Waarheid | 26-06-09 | 10:15

Vreselijk zeg, als je maar 180.000 euro mag verdienen. Dat zou ik echt voelen in mijn portemonnee. Geen kaviaar meer op de boterham, dat derde huis op de Bahama´s ook maar cancellen en die Ferrari moet ook de deur uit. Ik heb het er maar moeilijk mee.

Naakte Waarheid | 26-06-09 | 10:14

Neem een voorbeeld aan de Amerikanen. Of real madrid.

Jan-Tjerk brainwash | 26-06-09 | 10:13

Hoe heten ze ook al weer van DSDD ;-)
Eva Jinek mag ook van mij, maar dan wel topless: BOOBIES!!!

News Media | 26-06-09 | 10:12

JALOERS!

poepertje | 26-06-09 | 10:12

Marcus Porcius Cato | 26-06-09 | 10:11
Een waar woord. Vrije marktwerking en zo. Weet Spijkerman alles van.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:12

er is maar topper bij de publieke omroep: de koffiejuffrouw.

succesvol | 26-06-09 | 10:12

@Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 10:11
.
Tering, je was me net voor.

RGB | 26-06-09 | 10:12

sylvia saint of jenna jameson??

Eel_stew | 26-06-09 | 10:12

Als die mensen zulke hele leuke programma's hebben die iedereen wil zien. Waarom worden die dan niet gewoon op de commerciële uitgezonden?

Guantanamo Airways | 26-06-09 | 10:11

Bert, Ernie, meneer Aart, Pino en Elmo
Zo dat zijn er vijf.

RGB | 26-06-09 | 10:11

bassie en adriaan terughalen

crewmaster | 26-06-09 | 10:11

Eva Jinek, Pino en Kabouter Plop.

MacGyver | 26-06-09 | 10:11

Pino
Ernie
Bert

Teun van het Tuinpad | 26-06-09 | 10:11

evoluutsie | 26-06-09 | 10:08
Inderdaad. Al is het alleen maar om Simek te fukken.
Die mag niet op de lijst natuurlijk.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:11

Als je zo bijzonder bent, dan ga je maar naar de commercielen.

Marcus Porcius Cato | 26-06-09 | 10:11

Ga ik toch voor Robert ten Brink.

John McClane | 26-06-09 | 10:11

Paul de Leeuw heeft slechts talent waar wij liever niets van weten

Bluebook | 26-06-09 | 10:10

Frank Masmeijer!

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:10

Ranking the stars.

Schoorsteenveger | 26-06-09 | 10:09

Wim Bosboom

jantje smut | 26-06-09 | 10:09

Sacha

Harry Turtle | 26-06-09 | 10:09

Ik voel een pollfuck aan komen!!!
Waar kunnen we stemmen???

Hell_is_for_Heroes | 26-06-09 | 10:08

Gewoon opheffen, die hele PO.
*date met ghislaine plag plant*

Lewinsky | 26-06-09 | 10:08

Froukje Jansen?

evoluutsie | 26-06-09 | 10:08

Dus er zijn nog drie vacatures? Hebben ze een sollicitatieformulier op hun website, of moet ik zelf een briefje schrijven?

uninvited guest | 26-06-09 | 10:08

Francisco van Jole?

blikjegrolsch | 26-06-09 | 10:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken