achtergrond

Geenstijl

Reclameboys WOEDEND op VPRO

roflbot-UBow.jpgWie had dat gedacht, dat een onbenullig blaadje als de VPRO Gids toch nog zo'n impact zou kunnen hebben. Kort na ons bericht over hun hypocriete gezeur inzake de 'blanke mensen' advertentie voor Bacardi meldden enkele reclameboys zich al in onze redactiemail. Schijnt nogal een omvangrijk projectje te zijn geweest die campagne, met Heul Veul betrokken partijen enzo. En raad 'es? Door het gedram van de Veepeeroo is vorige week besloten de hele zooi keihard af te blazen. Iets teveel negatieve publiciteit, gezeur over racisme, vinden opdrachtgevers over het algemeen niet zo leuk... Extra jammer is het voor stagiaire Thom van der Veen, die al twee weken met de klus bezig was en bovendien in het VPRO artikel met naam en toenaam genoemd werd: "Ja dat ben ik dus. Die gast die zegt dat hij blanke mensen zoekt als hij blanke mensen zoekt. Die gast die als hij dikke rooie wijven zoekt, zegt dat hij dikke rooie wijven zoekt. De VPRO maakt zichzelf belachelijk. Ze weten bij god niet hoe het in de castingwereld aan toe gaat. Ze denken zeker dat die man van Dubbelfris ook 'toevallig' donker is. Dat is opzich best triest als je claimt een multimediale instelling te zijn... 'Opvallend' noemen ze het. In dat woord zit het al. Ze weten al dat ze geen scoop hebben. Ze weten al dat het geen blunder is. Maar toch even proberen of we de betrokken partijen in discrediet kunnen brengen. Maar goed. De bijnamen op mijn stagebedrijf zijn inmiddels geboren: Productie ASS (ipv assistent) engazomaardoor. Vandaar dat ik per direct een leuke nieuwe stage zoek. Thom van der Veen, 4e jaars Media Productie @ Windesheim."

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.