Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hierrrrr met die kinderbijslag!

cash.jpgWederom een geweldig idee van Tofik Dibi (GL), die ons laatst nog zo'n aardig mailtje stuurde. Die heeft het briljante plan opgevat om bij jongeren vanaf zestien jaar de kinderbijslag rechtstreeks op de eigen rekening te laten bijschrijven. Dit om ze te 'leren met geld om te gaan'. Geniaal natuurlijk, want jongeren steken zich steeds meer in de schulden en kennen duidelijk het verschil tussen een cent en een ton niet meer. Dus wat doe je dan? Dan geef je ze méér geld! Dat dit absoluut niet gaat werken zien we natuurlijk al van mijlenver aankomen, want kids die van hun ouders geleerd hebben met geld om te gaan, daar komt het toch wel goed mee. Echter, de koters die dat dus NIET geleerd hebben, hebben dan nóg meer geld om stuk te gooien aan onzinnige dingen als scooters, iPhones, Sharida-kettingen en andere troep. Want meer geld betekent meer uitgeven en vervolgens meer ellende. Tenslotte dicht je een gat in je hand niet met bankbiljetten, maar met opvoeding. Kampementen! Stokslagen! Tucht!

Reaguursels

Inloggen

Je kan er maar een keer van tanken toch?

JP_Nee! | 25-06-09 | 15:05

tof moet je doen! lekker de kindertjes naar de k-l-o-t-e-n helpen. en dan zeuren over jongeren die te veel drinken en roken, drugs gebruiken bladibla. ze hebben toch geld genoeg? dus waarom zouden ze het niet doen?

JeroenRutgers | 24-06-09 | 16:50

Hahahaha! Dit gaat dus niet werken... gasten van die leeftijd denken alleen maar aan 1 ding: kortetermijngeheugen plezieren! Yeahh weer paar 100 eetjes op m'n rekening! Wat ga ik daarmee doen? ff denken... drank, sigaretten, tickets voor 'n feest a 80 eetjes, wiet, ehmmm wat nog meer, patatje hier en daar, chips, weer drank, pilletje, ehh game, weer nieuw ipodje, nieuwe sneakers, leuk overhemdje... dus wat nou leren met geld omgaan?! Top idee Tofik! En met dergelijke voorstellen verdien jij je geld?! Laten we dan ff ruilen, zo ken ik nog 'n paar leuke voorstellen... grapjas!

rapirapi | 24-06-09 | 14:59

Afschaffen (liefst helemaal, maar in ieder geval na 2e kind) die hele kinderbijslag.
Als je afhankelijk bent van die paar tientjes om een kind te kunnen onderhouden, dan lijkt het me verstandiger om helemaal geen kinderen te nemen.

Sofinummer kind invullen op je belastingaangifte, kan het meteen daarmee gecontroleerd en verrekend worden. Makkelijker in de controle. Is gewoon nog te veel fraude mee.
----------------------------------------------------------------------
De Sociale Verzekeringsbank (SVB) verscherpt de controle op Marokkaanse en Turkse gezinnen met kinderen in het buitenland. Ouders hebben dan recht op dubbele kinderbijslag, mits het kind zelfstandig woont. De SVB vermoedt dat op grote schaal fraude wordt gepleegd.

Uit een tussenrapportage blijkt dat 54% van de Marokkaanse gezinnen wordt verdacht en 31% van de Turkse gezinnen. Van deze mensen wordt uitgezocht of ze ook echt hebben gefraudeerd.

De SVB controleert normaal gesproken via steekproeven, maar gaat nu bij alle gezinnen op bezoek van wie de kinderen in Turkije of Marokko naar school gaan. Bron:NOS.
---------------------------------------------------------------------

whiteguy | 24-06-09 | 12:02

flex99 | 24-06-09 | 11:30

Maar toevallig vond hij zijn eigen verzoek wel creatief hoor..

lijpeeijpe | 24-06-09 | 11:37

@lijpeeijpe | 24-06-09 | 11:23

En vond ook dat de kinderbijslag aan telefoontjes verspilt wordt.

flex99 | 24-06-09 | 11:30

Lol.

Tofik noemde net GeenStijl.

lijpeeijpe | 24-06-09 | 11:23

Tofu Debiel komt zelf nog in aanmerking voor die regeling!

René from the Café | 24-06-09 | 10:28

Tofik vergeet even dat er geen kinderbijslag meer bestaat. Er is nu een inkomensafhankelijk tegemoetkoming die werkelijk waar niets voorstelt als je al meer verdient dan het minimum. Ergo je gaat geld geven aan kinderen van armlastigen die al helemaal niet kunnen budgeteren. Laat staan dat die kinderen het kunnen leren. Want een dubbeltje wordt nooit een kwartje is het gezegde. Daar is uiteraard een uitzondering op: Gewoon studeren! Zout op met die kindersoepsidies, steek dat geld maar in onderwijs!

Zuma | 24-06-09 | 10:01

Ku(350)ch

vriendhenk | 24-06-09 | 09:59

In plaats dat die Toffe Pik nou is bij al die minderjarige kut pubers langs gaat die niet met geld om kunnen gaan en ze even lekker een cursus geeft hoe wel met geld om te gaan, in plaats van dit soort domme dingen te roepen !

boerenvla | 24-06-09 | 09:43

Tofik Dibi. Een politieke puber die nooit volwassen zal worden. En dat mag dan als volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer zitten. Bedroevend.

Fijnstoffer | 24-06-09 | 09:20

o hallo bas

cappucinometsuiker | 24-06-09 | 09:16

Drie grote problemen die de laatste 20 jaar zijn geëscaleerd: veul-te-veul ruziezoekers, graaiers en mee-eters. En die veroorzaken dan weer een kettingreactie voor andere problemen waarvoor de Dibi's en andere 'creatievelingen' zogenaamde oplossingen bedenken waardoor ook deze kunnen blijven graaien en mee-eten.

ecologiste | 24-06-09 | 08:29

Kunnen ze tegenwoordig niet meer werken?

Fireblade1971versie2 | 24-06-09 | 07:57

Nog even en elk kind krijgt vanaf de leeftijd van 4 jaar elke week een euro zakgeld van de staat.
Malloten

huppeltrutje | 24-06-09 | 07:41

best wel chill.
maar niet een heel erg slim idee ofzo.

Lotte Witjes | 24-06-09 | 00:18

Toch is Tofik leuke gozer.

e.t. | 24-06-09 | 00:12

Scooters zijn niet onzinnig, het plan overigens wel.

Having fun? | 23-06-09 | 23:19

Echt, wat voor ogelovelijke loser ben je als je dit bedenkt. Denkt hij nou echt dat kinderen met geld om leren gaan door het ze te geven? De ouders moeten daar voor zorgen sukkel !!

amaster | 23-06-09 | 22:46

ToFuck Bliepbliep heeft weer een ideetje........ NEXT!

QB (ja die.....) | 23-06-09 | 22:42

Er is weer zo een supergraaier salonsocialist en steenrijke Belg op zijn landgoed van de ladder gevallen ver weg van die rifapen, maakt hij zelf een dodelijke val .Het heeft er niks mee te maken,maar bij mij wonen ze naast me achter me en voor me .En nogmaals over die jokkebrok van der Laan er zijn maar 800000 moslims in Nederland vuile leugennaar zet er maar een 3 voor maar waarschijnelijk zijn er nog VEEL MEER in elke stad en dorp in iedere straat overal kom je ze tegen maar 1 ding moet ik toegeven 20 jaar geleden hoorde je de vaders van dat tuig al overal zeggen wacht maar over 25 jaar zijn wij de baas en zie ze krijgen gelijk met dank aan de p.v.d.a en groen slinks en niet vergeten de z.g.dierenpartij die de doorslag gaf voor 28000 nieuwe moslims [generaal pardon]

blauwe zander | 23-06-09 | 22:36

Tofik Dibi is voor een keertje verstandig. Jongeren een basisinkomen geven versterkt hun zelfstandigheid, en beschermt hen tegen exploitatie door pedofielen.

P.C.M. Baas1309 | 23-06-09 | 22:15

Wanneer snapt links nou dat je gewoon moet werken voor je geld???
Wederom een onzinnig plan bedacht op kosten van onze belastingcenten.

catchem | 23-06-09 | 22:04

Vindt het wel een goed idee, mijn tante met d'r 8 kinderen jat al dat geld in voor d'r zelf en geen cent gaat naar de kinderen.

Necramonium | 23-06-09 | 21:41

Als ze 16 zijn gaan ze maar aan het werk naast hun studie,vakkenvullen ofzo,en alles wat ze dan verdienen mogen ze zelf houden.Kijk maroc ,zo doe je dat,heet opvoeden.Krijgen ze een 10x beter besef van geld.
Socialisten zijn lui, opmakers,en parasieten,die krijgen altijd alles,en teren op een ander.En als een harde werker dan meer bezit,gaan ze lopen piepen dat ze het zo slecht hebben.Moeten ze weer meedelen.

fleurtje | 23-06-09 | 21:38

Allemaal der uit

blauwe zander | 23-06-09 | 21:31

Het is werkelijk ongelooflijk dat dit soort ( en nu druk ik mij zeer voorzichtig uit) minkukels in de 2e kamer zitten! Geen wonder dat we een regering hebben die lak heeft aan de volksvertegenwoordiging. Hoewel ik absoluut geen fan ben van mensen als Donner en Hirsch Ballin stel ik me zo voor dat deze intelligente heren zich achter de schermen dubbel lachten om figuren als Dibi waarvan er helaas te veel (vooral links) in de Kamer zitten.

Baron vHier tGinder | 23-06-09 | 21:24

En alleen maar voor het eerste kind dat woonachtig is in Nederland.

Dostranamus | 23-06-09 | 21:16

Kinderbijslag? Alleen nog maar voor het èèrste kind.
Is goed voor het millieu.

Dostranamus | 23-06-09 | 21:15

Nou ik vind de regeling nu prima. Want als een kind goed met geld om kan gaan kunnen de ouders het er zelf op storten. En zo niet dan kunnen ze het stopzetten.

breezahslet | 23-06-09 | 21:10

Sowieso kappen met kinderbijslag! Wik je kinderen, dan dien je er ookz org vor te dragen en ze zelf te onderhouden en er voro te betalen... ben je pauper en weet je dat je een kind geen goede toekomst kunt bieden... begin er dan niet aan!

pdvd | 23-06-09 | 20:53

@synchronicity | 23-06-09 | 20:10

"... de ontwerpers van de verzorgingsstaat waren dom en gingen over lijken..."
"waren" ?
Het is helaas nog geen verleden tijd.

Jokkebrok | 23-06-09 | 20:51

Toch jammer dat jullie opvoeding blijkbaar associeren met "Kampementen! Stokslagen! Tucht!". Taart stemt stiekum CDA?

Rest In Privacy | 23-06-09 | 20:50

Sowiezo slaat kinderbijslag nergens op, maar dat terzijde. Totaal belachelijk natuurlijk om al op 16-jarige leeftijd met uitkeringen te starten. Zo weten we zeker dat niemand meer wil werken wil zíjn geld. Ja, laten we er lekker vroeg mee beginnen in onze verzorgingsstaat. Groen links is goed gek.

allemaggchies | 23-06-09 | 20:11

@Jokkebrok | 23-06-09 | 19:50 : het aan de gang houden van de verzorgingsstaat.. dat groei van het monetair systeem, natural resources met in het bijzonder olie, ruimte op aarde, de wereldbevolking, drinkwater, etc... eindig zijn had men even over het hoofd gezien... Dat er voor het geld van de kinderbijslag met geweld geld wordt afgenomen van mensen die hard werken en niks misdaan hebben deed er ook ff niet toe... de ontwerpers van de verzorgingsstaat waren dom en gingen over lijken...

synchronicity | 23-06-09 | 20:10

valt nog mee dat hij niet voorstelt om alle jongeren gewoon een extra bijdrage te geven. Komt toch uit de schatkist en die is volgens links onuitputtelijk tenslotte...

Zucht, vandaag op ht rtl journaal, per dag neemt de staatsschuld met 100.000.000 euro toe. Bos lachte er een beetje bij en melde koddig dat het komende kabinet het druk gaat krijgen... en de volksvertegenwoordig neuzelt over geld geven aan jongeren.

En dan te bedenken dat GL in de peilingen nog stijgt ook, hoe gestoord moet links gaan doen wil het stemvee eindelijk eens gaan zien dat utopia niet linksaf ligt?

Klaboesterbeer | 23-06-09 | 19:58

Lijkt me een slecht idee, kan je beter als zakgeld geven, zo heb je het nog in de hand.

phappert | 23-06-09 | 19:55

Dit is een prachtig voorbeeld hoe nieuwe nederlanders niet meegekregen hebben wat de essentie van de kinderbijslag ooit was. Het zou een signaal moeten zijn voor menig socialist om inopstand te komen maar ik vrees dat dit teveel verwacht is van onze gutmensch.

Jokkebrok | 23-06-09 | 19:50

Een beter plan lijkt mij om de kinder bijslag in zijn geheel af te schaffen.
Geen land in de wereld heeft een vergelijkbare BIJ slag.
Nu moet ik als kindervrij ( heerlijk!) burger betalen voor die idioten die 6/7 kinderen baren( dat doe je je vrouw toch niet aan).
Je zal ze te eten moeten geven die lui die baren om te sparen! ( tweede huisje in ..) Bah... dieren zijn het.

god is de geest | 23-06-09 | 19:48

Bastaart, leuk joh. Maar goed. Tofu Debiel heeft weer eens een plan. Totaal ondoordacht en zooooooo GL. Het lijkt wel een hype in dit land aan het worden. Een kansarme kudtallochtoon (die niet zo heel pienter is!) kudt ideetjes laten uitpoepen. Doe es wat nuttigs Tofu. Ga es deaudt. Ons niet wil jouw kudt ideetjes, ons wil jij wegwees. En rapp een beetje. En neem die shagrokende heks ook mee. KOTS

mauzzer80 | 23-06-09 | 19:45

De meeste tieners in mijn omgeving kregen de kinderbijslag toch meestal overgemaakt onder de noemer kleed, zak en school-geld.

-Seb | 23-06-09 | 19:41

@Bas: hier op GS zitten mensen die bij stijgende criminaliteit meer wetten en meer politie en hogere straffen willen... dus de reflex van Dibi moet velen hier wel aanspreken... het is hier RC niet....

synchronicity | 23-06-09 | 19:38

En opeens was er Bas Taart.
Me like it!

Richard H. | 23-06-09 | 19:26

FGAINA | 23-06-09 | 19:19
Tsja... heb je een punt. Zolang het in dit land direct wordt uitgegeven. En met deze huidige gangster subcultuur zullen vooral de verkopers van goud en mobieltjes het goed doen :)

liggend_streepje | 23-06-09 | 19:25

Lijkt me nieteens zo'n slecht idee,
Geld moet rollen zeggen ze toch in tijden van crisis?
Je hoort er mss niet zo veel meer over maar crisis is nog niet over en om uit de crisis te komen moet geld blijven rollen, dit lijkt me er een goede manier voor..

FGAINA | 23-06-09 | 19:19

Die kinderbijslag moeten ze gewoon helemaal afschaffen. En voor de goede orde; ik ben een ontvanger van die fooi voor m'n zoontje van 2. Je kan er amper een pak luiers van kopen, dus laten ze de rest ook maar gewoon houden! Ze kunnen ook iets in de IB-sfeer doen; als je 1 koter heb krijg je gewoon een aftrekpost van euri 1200,= Per saldo heb je dan hetzelfde maar scheelt een blik ambtenaren.

BitchSuperSoaker | 23-06-09 | 19:17

Beter is een eenmalige toelage van € 200,- waarvoor ze verplicht een enkele reis naar het land waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Alles wat ze over houden mogen ze houden. En nooit meer terugkomen.

Bertus Bolknak | 23-06-09 | 19:17

Zeg wat is er eigenlijk ooit gebeurt met "een krantenwijk" om zelf geld te verdienen ? Ik kan me nog herinneren, uit een ver grijs verleden, dat ik ooit mijn commodore 64 zo bij elkaar verdiend heb. Maar ik begrijp dus nu dat Groen Links gewoon het geld aan die kinderen wil geven, zodat ze er mee om kunnen leren gaan ? Ach ja.... Groen Links.

Marcus Porcius Cato | 23-06-09 | 19:15

Best leuk stuk van Bas hoor, redactie, maar begint deze pagina niet een beetje gedateerd te raken: www.geenstijl.nl/contact.html ?

Petrus de Rewa | 23-06-09 | 19:15

Goed idee wat betreft de economische crisis. De jongeren geven het geld tenminste uit. Wat betreft het leren omgaan met geld, achterlijk idee.

Thas | 23-06-09 | 19:12

[Quote]
Tenslotte dicht je een gat in je hand niet met bankbiljetten, maar met opvoeding. Kampementen! Stokslagen! Tucht!
[/Quote]

... en zo is dat, en niet anders!!!

renmoo | 23-06-09 | 19:08

@Gallisch: Tot hoever kan je dan het bos in lopen?

DunSak | 23-06-09 | 18:59

Groenlinks mensen zijn doorgaans niet de slimsten.

michzelluf | 23-06-09 | 18:58

@Teun van het Tuinpad 18:44
Liggen er toevallig bepaalde catalogi in huize Tuinpad? (kleding, juwelen, etc?)
Ik heb wel de oplossing voor vrouwen met een gat in hun hand, GROTE GATEN vulmiddel, werkt ook uitstekend bij schoonmoeders die alleen "blablabla" kunnen praten.
Voor jou gratis.
Overigens blij dat je er weer bij bent, ik miste je vanmorgen en was bang dat je een ban had.
*gaat Free Teun spandoek weer opbergen*
En Bas Taart is een aanwinst voor GS, nu nog even Rutger naar Marijke Vos sturen en we liggen weer op ramkoers!

necrosis | 23-06-09 | 18:56

DunSak | 23-06-09 | 18:53
Goed raadsel zeg. Ik heb geen flauw idee.

Gallisch | 23-06-09 | 18:55

Wie wil er een Raadsel?

DunSak | 23-06-09 | 18:53

Maar we moeten met zijn alle toch meer uitgeven om die crisis door te komen?
Toch?

*is de kluts kwijt... gaat hem zoeken...*

Keeki wa uso da | 23-06-09 | 18:47

Gaten met gaten dichten... het is zo onderhand een standaard oplossing geworden in de Nederlandse politiek.

omwenteling | 23-06-09 | 18:45

Woord aan Bas

defnosh | 23-06-09 | 18:44

necrosis | 23-06-09 | 18:37
* heel vreemd vind dat Mevr. Teun nu lief op rug krabt*

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 18:44

Ja zo gaat dat natuurlijk. Ik merk het zelf ook, zodra de uitkering binnen is ga ik naar de hoeren.

Gallisch | 23-06-09 | 18:43

ScheleDakdoef | 23-06-09 | 18:40

Geniaal waar kan ik stemmen?

macwereldburger | 23-06-09 | 18:43

Mensen, ik kreeg net een ge-ni-aal idee toen ik zat te schijten (t zou niet de eerste keer zijn)

Als we nou die kids geen kinderbijslag geven, maar kinderbelastingen laten betalen. Zo kunnen ze alvast aan het idee wennen dat ze later pakweg de helft van hun brutoinkomen kwijt zijn!

*Zich verkiesbaar stelt*

ScheleDakdoef | 23-06-09 | 18:40

@Eurotokkie 18:31
Geloof het of niet maar er zijn vrouwen die zó lief/ zielig kunnen kijken dat je vanzelf je portemonee trekt.....
Zijn er vrouwen op dit draadje die dit herkennen?

necrosis | 23-06-09 | 18:37

@steven paul | 23-06-09 | 18:22 ,
uiteraard, als de staat verantwoordelijk is voor je inkomen,
dan IS de staat verantwoordelijk, voor je inkomen.

vander F | 23-06-09 | 18:36

@Basje1738 | 23-06-09 | 18:24 ,
WERKEN?!

Ga je mond spoelen,
fascist.

vander F | 23-06-09 | 18:33

Ik moet mijn bijlage voor scholieren boven de 18 gewoon inleveren...

tada | 23-06-09 | 18:33

Een volstrekt achterhaald concept die kinderbijslag. Van mening dat deze zsm boven de 3 kinderen opgeheven mag worden om iig nog enigszins de populatie in stand te houden is een fokpremie geen slecht idee. Dat neemt niet weg dat er al teveel mensen op deze planeet zijn, sinds 1980 van 2 naar 6 miljard gegaan, lekker slim om zo je eigen ondergang als menselijk ras te bewerkstelligen. En maar klagen als er straks een supervirus, voedseltekort of andere onheil je kant op komt. Eigen schuld, dikke bult.

liggend_streepje | 23-06-09 | 18:32

necrosis | 23-06-09 | 18:22

Lenen kost idd geld dit zijn ze verplicht nu te vermelden bij de reclame , maar
wat denken mensen dan als ze geld gaan lenen dat ze het met
een liefdadigheidsinstelling te doen hebben dat ze geld lenen aan je uit medeleven.

Eurotokkie | 23-06-09 | 18:31

Fokpremie helemaal stopzetten is het beste idee.

Sinar | 23-06-09 | 18:31

iPhone kwalificeren als troep, +1 voor dhr. Taart
U heeft een twitter-account?

kapotte_stofzuiger | 23-06-09 | 18:30

vind t wel een goed plan.. heb je tenminste wat te zuipen op je 16e.. geen bijbaantje meer voor een zakkie wiet.. goed plan!

bovenste_plank | 23-06-09 | 18:30

Als we deze regeling nou beperken tot vwo-jongeren dan zie ik er nog een kans van slagen in

xD | 23-06-09 | 18:27

Of je geeft ze geld en ze gebruiken het als opstartbedrag van hun criminele loopbaan.
Of je geeft ze geen geld en dan is het jouw schuld dat ze crimineel worden.

(R)evolutie | 23-06-09 | 18:27

JosVerbeek | 23-06-09 | 18:24
ik weet niet of hij mijn plemps leest..;)

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 18:26

Het idee van "gratis" (uiteraard door een ander opgebracht) geld kan de jeugd niet vroeg genoeg bijgebracht worden...

lerak | 23-06-09 | 18:26

Wat een LINKS gehouwehoer weer allemaal! Gewoon bedrog!

bolieman | 23-06-09 | 18:26

Snut Nose | 23-06-09 | 18:18
Volgens mij ook altans toen mijn kinderen 16 werden ging het gewoon op hun rekening??
Dus ook ik weet niet wat hij/zij Dibi bedoeld?

dickel | 23-06-09 | 18:25

Like biggy said....
Mo money mo problems
Rappers zijn zo dom nog niet (althans 0,0000001%)

macwereldburger | 23-06-09 | 18:25

JosVerbeek | 23-06-09 | 18:15
Vreten regelen ze zelf maar.
7 veters per week, daar koop je godverdomme half China voor. Tis eigenlijk ook te gek voor woorden nu ik er zo over nadenk.
Ik ga zo maar eens even mijn HRM-mannetje, Li, bellen.

Ghanezen zeg je?
Wil er wel 100 van je overnemen. Scheelt je weer een halve kilo rijst per dag.

-LoKi- | 23-06-09 | 18:24

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 18:21
Het kan anders heel verhelderend zijn om te lezen dat er mensen zijn die vinden dat je een latente homo en een ongelofelijke nitwit bent.

JosVerbeek | 23-06-09 | 18:24

Wat een ontzettende mongool, die Tofik Dibi. Kinderbijslag is er juist voor de ouders om ze tegemoet te komen in de hoge kosten die kinderen met zich meebrengen. We betalen een behoorlijk hoge belasting en op die manier krijgen opvoeders toch nog wat meer financiële ruimte. Ik ben het niet helemaal met het "systeem" eens maar dat is nu niet aan de orde. Kinderen vanaf 16 jaar stoppen niet ineens met de ouders veel geld te kosten. Er blijven eten, huisvesting, kleding, vakantie, schoolreis, studiekosten enzovoorts. Dan ga je dus een bijdrage die de overheid aan ouders uitkeert, en die voor veel mensen met een beperkt inkomen van wezenlijk belang is om het huishoudboekje sluitend te houden, aan die kinderen uitkeren. Is Tofik Dibi aan de coke ofzo? Zit hij in een bad trip?? Zou het niet een idee zijn die koters een BIJBAAN te laten zoeken zodat ze leren dat je moet werken voor geld en dat geld om die reden iets is om enigszins over na te denken.

Basje1738 | 23-06-09 | 18:24

vander F | 23-06-09 | 18:20

strak plan , kunnen ze niet rondkomen dan meteen steriliseren die hap.

Eurotokkie | 23-06-09 | 18:23

Hé ja, laten we die eeuwige strijd over kinderbijslag er nog eens bijhalen, ik ben bewust kinderloos en betaal liever niet voor andermans jankende kroost, het standaard antwoord is natuurlijk: maar MIJN kinderen moeten later JOUW AOW betalen, mijn antwoord daarop is uiteraard: maar IK betaal nu voor zowel AOW'ers die mijn ouders niet zijn én voor kinderen die de mijne niet zijn........
.
Verder moet het niet zo zijn dat kinderen slechts voorbehouden zijn aan mensen die minstens 2 x modaal verdienen, hun kroost gaat naar de universiteit en de aanwas van vakkenvullers en productiemedewerkers stagneert, die moeten dan weer uit het buitenland gehaald, etc.
Er is dus geen antwoord, dit is ons sociale stelsel en dat zal niet snel veranderen.
Als Wilders aan de macht komt zal hij de kinderbijslag willen torpederen, ik vraag me echter af of hij dat doet omdat hij zelf geen kinderen heeft / wil.
Leer de kinderen van vandaag gewoon hoofdrekenen, en leer ze dat lenen geld kost.
Leren theedrinken doen ze maar thuis.

necrosis | 23-06-09 | 18:22

@ vander F 18:20
En dan een paar ton claimen van de staat omdat je nooit als zestienjarige kinderbijslag hebt ontvangen, niet met geld om kunt gaan, en je daarom dus zo in de schulden gewerkt hebt.

steven paul | 23-06-09 | 18:22

ik hoop voor je ego dat je niet meeleest Tifok.

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 18:21

Er komt bijna geen plan uit de koker van GL of PvdA dat NIET op slinkse wijze door valse etno-religieuze voortrekkerij geïnspireerd is.
(Omgekeerde) Discriminatie bewust in stand houden: iedereen kan het.

Krachtmeester | 23-06-09 | 18:21

Goed plan zeg,
daarom, ook mensen zonder kinderen kinderbijslag geven,
kunnen velen eindelijk leren beter met geld om te gaan!

*aanvraag Nobelprijs doet vir Tofik*

vander F | 23-06-09 | 18:20

Ik ben niet helemaal meer bij denk ik.

Toemn ik 16 werdt werd de kinderbijslag voor mij afgeschaft en kreeg ik studiefinanciering.

Die op mijn rekening terecht kwam en niet die van mijn ouders.

Hoe zit dat nu dan?

Snut Nose | 23-06-09 | 18:18

Ok, ik leg het nog 1 keer uit. Kinderen leren de waarde van geld niet kennen door het zomaar te krijgen. Als je kijkt naar volwassen van nu die niet in de schulden zitten, waren dat vroeger vaak kinderen die hun (vaak zuurverdiende) zakgeld spaarden. Ook hadden die kinderen vaak een verzameling, van luciferboekjes tot postzegels. Het leren verzamelen en sparen en om dat te bereiken er dus iets voor moeten doen (al is het maar geduld hebben) dat zorgt er voor dat kinderen en dus later volwassenen ook met geld om leren gaan.
Dus een kind dat nu graag een Wii wil hebben, kan daar best voor gaan sparen, wedden dat ie er zuiniger mee is dan het buurkind dat dat ding zomaar krijgt?
Maar goed, de ouders van nu vinden dat hun kinderen vooral niet mogen onderdoen voor de buurkids en ziedaar de potentiele schuldenmaker is geboren.
De politiek moet zich vooral niet bemoeien met die fenomeen, ouders zijn zelf verantwoordelijk voor de schulden van hun kinderen. Sterker nog (dit weet niet iedereen) ouders kunnen tot het 27ste levensjaar van hun kind zelf financieel aansprakelijk gesteld worden, dus ook voor de schulden van hun kinderen. Als de politiek dat nou eens wat luider zou uitdragen, gaan die ouders die kids eens wat waardering voor geld en goederen bijbrengen.
* gaat nu checken of dochterlief het gazon goed gemaaid heeft en dan krijgt ze 50 ct*

lourilex | 23-06-09 | 18:18

gewoon laten werken voor hun geld! dat is pas verstandig stelletje linkse kudtheaumeaux

cheapthrilss | 23-06-09 | 18:17

Kan me niet herinneren dat ik een commodore 64 kon kopen van de kinderbijslag,
daarvoor heb ik ruim een jaar hard voor moeten buffelen,
ik klinkt misschien als een oude lul maar die kant moet het toch weer op want
alles is tegenwoordig van zelfsprekend geworden.

Eurotokkie | 23-06-09 | 18:17

Andi | 23-06-09 | 18:11
een sharidaketting is iets surinaams geleauf ik. Was een tijdje terug ook een topic over.
-LoKi- | 23-06-09 | 18:10
Wat geef je ze te eten?
*nog een goedkope oplossing zoekt voor de 238 Ghaneesjes die hem de oren van het hoofd eten*

JosVerbeek | 23-06-09 | 18:15

Huh, volg niet helemaal wat een sharida-ketting is. Maar ik weet wel dat kiddies stokslaag moeten! In een strafkamp ermee, huppa! Want serieus, ik ben zelf een jongere, maar ik schaam me ervoor dat ik bij de zelfde groep als die kutkinderen hoor. Baherdebah. Doe maar weg.

Andi | 23-06-09 | 18:11

Okay Bas Taart... Van mij mag je blijven...

Blake Bier | 23-06-09 | 18:11

@ spinoza 18:09
Is het ook zo, dat mensen in je omgeving blij zijn dat je jouw sperma zo ver weg hebt weten te brengen?

steven paul | 23-06-09 | 18:11

yezzir123 | 23-06-09 | 18:06
Ik profiteer alleen van mijn ruim 300 Chinese kinderkens die 23/24 in mijn sweatshops werken en die ik in schoenveters uitbetaal.

-LoKi- | 23-06-09 | 18:10

Opvoeden kost tijd, energie en moeite. Daar heeft niemand nog zin in/tijd voor* (men heeft er gewoon geen zin in maar gebruikt de 'druk-druk-druk'-smoes als slap excuus) dus gaan we maar domweg de massale uitwassen bestrijden zonder de probleemeigenaren (lees: 'ouders') eens flink aan de oren te trekken..? Hanggroepjongetje hier, winkeldiefstalletje daar, verkrachtinkje zus, probleemgevalletje zo. Niemand die nog op z'n verantwoordelijkheden wordt gewezen: we polderen de tijd vooral zonder al te veel discussie weg. Want, guttegut, er zal toch 'ns een hard woord vallen. Oh, maar wacht: het aanspreken van ouders is natuurlijk praktisch onuitvoerbaar geworden met al die scheidingen en gebroken gezinnen...

Jerry Nick | 23-06-09 | 18:09

Eurotokkie

Sperma verspreiden over continenten is een vorm van verantwoorde voortplanting.
Dat mag weleens gesubsidieerd worden.

spinoza | 23-06-09 | 18:09

@Elisabeth2 | 23-06-09 | 18:05
hèhè, ik dacht al, waar blijft het.....

Waarom zouden ze dat niet bijhouden? Ik ben alleen bang dat het nooit als pressiemiddel GEBRUIKT gaat worden. Dat die Rifjes in geval van spijbelen een deken van begripvolle liefde om zich heen krijgen. Nuance op de nuance: ik vrees zélf ook wel een beetje dat de heilzame werking van geld afpakken louter theoretisch blijft.....

Boer in Amsterdam | 23-06-09 | 18:07

Het lijkt erop dat ze kansarme jongeren proberen klaar te stomen voor een leven als uitkeringstrekker. Ik zeg: duidelijke thumbs down

ScheleDakdoef | 23-06-09 | 18:07

Is toch een goed plan?? vind ik althans.

Of willen jullie gewoon van jullie eigen kinderen profiteren zolang het nog kan??

yezzir123 | 23-06-09 | 18:06

steven paul | 23-06-09 | 18:01
Ik heb niks gezegd.
Ruk jij maar lekker deur.
Succes.

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 18:06


spinoza | 23-06-09 | 18:03

zoiets als Prins Bernhard heeft gedaan , ghe

Eurotokkie | 23-06-09 | 18:05

Boer in Amsterdam | 23-06-09 | 18:00
Nou, hier dan. Ik heb nog nooit zoiets sufs gehoord. Jij denkt dat die uitkeringsambtenaren dat gaan trekken om dat allemaal bij te houden? Muts.

Elisabeth2 | 23-06-09 | 18:05

Kinderbijslag ofwel foktoelage. Afschaffen die rommel. Beetje meebetalen aan andermans jong.

En-el Hak | 23-06-09 | 18:04

Boer in Amsterdam | 23-06-09 | 18:03

komt door je babyface denk ik.

Eurotokkie | 23-06-09 | 18:04

Ik wil gewoon kinderbijslag voor alle kinderen die ik in het buitenland verwekt heb.
Waarom krijg ik nooit eens een kans om ook aan ontwikkelingshulp te doen?

spinoza | 23-06-09 | 18:03

Ik heb nu al 2 minuten geleden iets genuanceerds gezegd en nog niemand die me uitgescholden heeft..
*dikke boehoe doet uit verveling*

Boer in Amsterdam | 23-06-09 | 18:03

Nee, geen geld GEVEN, maar minder belasting NEMEN.
Dus, vlaktaks van 10% en iedereen happy.
Kappen met geld uitdelen aan kansarmen.

hoepla | 23-06-09 | 18:02

@ Teun van het Tuinpad 17:57
Gristenunie? Gelukkig verspilt zij als partij in de regeringscoalitie niets. (iets met splinter en balk ofwel iets met een eerste steen gooien)

steven paul | 23-06-09 | 18:01

Aan de andere kant: Kinderbijslag-geld kan je natuurlijk wel goed als pressiemiddel inzetten. Niet alleen bij schoolverlaten, maar ook bij criminele acties en/of lastig vallen van ambulance personeel en dergelijke.... moet je zien hoe braaf ze opeens worden!
Dat wordt dus óf een spectaculaire daling van de criminaliteit óf een enorme meevaller door niet uitgekeerd kiddie-money-geld. Ik zie een win-win situatie.

Boer in Amsterdam | 23-06-09 | 18:00

Als het echt zo'n goed idee was dan had Adolf Hitler het van begin af aan wel zo geregeld.
*tegen fokpremie is*

-LoKi- | 23-06-09 | 18:00

Dibi. Een product van Neef Nicht relatie?
Gezien zijn ideen zou dat best eens kunnen.

Boomschade | 23-06-09 | 17:59

*offtopic*

hoe laat begint het debat vanavond ?

flipske | 23-06-09 | 17:15

19.30 uur
Debat over het onderzoek naar de brand in het Catshuis

Vanmiddag stond er nog om 18.45 trouwens. Balkie heeft wat meer tijd om wat leugens te verzinnen.

crisis@nederland | 23-06-09 | 17:59

steven paul | 23-06-09 | 17:55
pure verspilling.
Volgens de CU.

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 17:57

Jelotchka | 23-06-09 | 17:52

idd iets van een mil per dag , misschien tijd voor een staatsschuld teller op de Geenstijl website

Eurotokkie | 23-06-09 | 17:56

Ik krijg helemaal geen kinderbijslag, omdat ik alleen maar fap. Ies diescriminasie.

steven paul | 23-06-09 | 17:55

seven | 23-06-09 | 17:47
Toch heb je wel gelijk als je zegt dat werkenden hun leven lang AOW-premie hebben betaald en dus recht hebben op AOW. Dat die verhoudingen nu zo scheef liggen daar zou je eigenlijk de ouders van de babyboomers de schuld van moeten geven die gingen pal na de oorlog volop fokken.
Het is trouwens ook een misconcept dat alle babyboomers rijk zijn.
*Kijkt tevreden rond door het afbetaalde huis* (dat binnenkort niets meer waard is, maar ja)

Elisabeth2 | 23-06-09 | 17:54

Misschien stelen ze dan wat minder?

pollens | 23-06-09 | 17:54

Kinderbijslag: de grootste motivatie voor niet-inburgerende "nieuwe Nederlanders" om hun vrouw eens per jaar vol te blaffen.
En dan zit de buurt dus opgescheept met van die flatjes alwaar gezinnen met 12 terroristjes voor galg en rad opgroeien, en alles maar bij elkaar stelen wat ze willen hebben, want die koterbijslag gaat naar het te bouwen huis in Marokko.

Kinderbijslag afschaffen na het 2e kind, opgerot met die fokpremie en beroepsfokkers.

koen_c_s | 23-06-09 | 17:54

Je hebt trouwens ook kindertoeslag dat was vroeger de kinderkorting, hoe
meer kinderen hoe hoger de Korting ?

Eurotokkie | 23-06-09 | 17:52

Dat klinkt als een reclameslogan.

ScheleDakdoef | 23-06-09 | 17:54

lumineus idee:

als een leerling niet naar school gaat, geven we hem GEEN geld
als een ambtenaar de hele dag uit het raam staart, geven we hem ook GEEN geld
als een politicus het land niet verder maar naar de kloten helpt, geven we hem ook GEEN geld

Tofu, zal ik mijn rekeningnummer geven? Oefff dat wordt een dure voor je

Feiten | 23-06-09 | 17:53

ik zag meneer tofik dibi gisteren nog een dönertje wegsmikkelen voor een dönertentje in a'dam west. Heeft ie ondertussen dit geweldige plan bedacht, is de vraag?

roeispaan | 23-06-09 | 17:53

De Staatsschuld loopt niet zo snel op, dus waarom ook eigenlijk niet verhogen die kinderbijslag.

Jelotchka | 23-06-09 | 17:52

Je hebt trouwens ook kindertoeslag dat was vroeger de kinderkorting, hoe
meer kinderen hoe hoger de Korting ?

Eurotokkie | 23-06-09 | 17:52

Al die heffingskortingen, toeslagen , kinderbijslag enz is gewoon het nutteloos rondpompen van geld wat toch bij diezelfde ouders vandaan komt in de vorm van belastingen. Schaf daar gewoon een deel van af en al die organisaties die belast zijn met het verdelen en innen van al dat geld kunnen er ook niet meer uit snoepen.. Ergo meer budget voor de ouders, meer mogelijkheden om goede keuzes te maken.

seven | 23-06-09 | 17:52

Tofu debiel, het kan nog mooier--> Die kinderbijslag kan rechtstreeks en automatisch naar het CJIB Leeuwarden om hun boetes te betalen ivm hun criminele gedrag.

M.O. Lotov | 23-06-09 | 17:51

Ik heb geen kids. Krijg ik nu ook centen omdat ik NIET meewerk aan de teloorgang van onze aarde door overbevolking?

Brakovich | 23-06-09 | 17:51

Kinderbijslag is voor kinderen niet voor pubers, dan had het wel puberbijslag geheten. De jeugd valt toch niet meer te redden, wat je ook probeert. Kansloze missie. Het enige wat we kunnen doen is een tijdmachine bouwen en teruggaan in de tijd en daar een goede basis leggen, maar waarschijnlijk wordt die dan ook weer verziekt... of heb ik weer eens teveel films gekeken?

Jax | 23-06-09 | 17:46

* Fluxcapicator alvast warm laat draaien *

ScheleDakdoef | 23-06-09 | 17:51

@Eurotokkie | 23-06-09 | 17:44

Rijk? Nee. Genoeg geld zodat je de staat niet nodig hebt bij het onderhoud van je kind? Ja.

zedong | 23-06-09 | 17:49

Elisabeth2 | 23-06-09 | 17:39
Belachelijk dat 65 plussers AOW krijgen, toen ze zelf jong waren hoefde de babyboomers per 16 werkenden maar 1 AOW-er te onderhouden, en maar roepen dat ze er voor betaald hebben, ja 1/16e deel en zelfs dat deel is gewoon op. En nu keihard verwachten dat nu de verhouding veel schever gaat worden en er 5 tot 10x zoveel AOW-ers zijn per jongeren als vroeger, dat die AOW gaan betalen voor ouderen die zelfs klagen over die paar honderd euro kinderbijslag per jaar en op de Dam protesteren voor VUT en WAO (dingen die voor jongeren helemaal niet bestaan en langer doorwerken wat pas ingaat als de babyboomers zelf allang met pensioen zijn..
*Zoekt dekking*

seven | 23-06-09 | 17:47

Prima onzinnegen dag: Tofik en Eelco Brinkman. Hoe krijgen ze het in hun hoofd?!

Kennis is noodzakeli | 23-06-09 | 17:47

"Ze". Die kinderen, dat zijn wij toch?

En die fokpremie zou ik gewoon met terugwerkende kracht terugvorderen. En dan met name van Merlot | 23-06-09 | 17:44 en of zijn ouders/verzorgers.

Flippo | 23-06-09 | 17:47

Kinderbijslag is voor kinderen niet voor pubers, dan had het wel puberbijslag geheten. De jeugd valt toch niet meer te redden, wat je ook probeert. Kansloze missie. Het enige wat we kunnen doen is een tijdmachine bouwen en teruggaan in de tijd en daar een goede basis leggen, maar waarschijnlijk wordt die dan ook weer verziekt... of heb ik weer eens teveel films gekeken?

Jax | 23-06-09 | 17:46

En sinds wanneer heeft Mr. Bas Taart officieel deelgenomen aan de kliek.

Tortelini | 23-06-09 | 17:46

In het kader van: een dom idee is ook een idee.

jopi | 23-06-09 | 17:46

Lekker liberaal pricipe ook die kinderbijslag. Je wordt immers gedwongen om kinderen te nemen en daarna gedwongen om geld aan te nemen van de staat.
GL is toch liberaal? Ow wacht, de allahtone achterban heeft nogal wat kinderen, vandaar.

Jelotchka | 23-06-09 | 17:46

En wat mij betreft mag die fokpremie opgeheven worden.
Tegernwoordig is het sowieso toch weinig anders meer, dan het subsidieren van allochtonen.

Merlot | 23-06-09 | 17:44

zedong | 23-06-09 | 17:43

dus mogen alleen de rijke kinderen nemen, ghe

Eurotokkie | 23-06-09 | 17:44

Kinderbijslag afschaffen, als je zo arm bent dat je geen kind kan onderhouden moet je helemaal geen kinderen nemen. Verplichte abortus of doneren voor orgaan en stamcel onderzoek die feutus, en mocht het daar te laat voor zijn dan gaat je kind gewoon naar een internaat, opvoeden komt daar wel goed. Verder is het verval van Nederland en GS in volle gang, ik blijf lekker hier in de zon. Vakantieman?

zedong | 23-06-09 | 17:43

Wat een mongool is die Tofik ook , het feit dat het onderzoek laat zien dat ze niet met geld om kunnen gaan, geeft aan dat ze al geld hebben maar niet weten hoe er mee om te springen, dat los je dus niet op door ze nog meer geld te geven waarvan ze niet weten hoe ze ermee om moeten springen. Dit los je op door de kinderen te laten werken voor hun centjes en eventueel maandelijks een bedrag naar een spaarrekening te laten sluizen zodat ze inzien dat als ze een tijdje sparen ze erg mooie dingen kunnen kopen. Ach ja het is de linkse manier van dingen oplossen he; Probleem---> Geld erin storten! = Probleem opgelost (niet dus). GL FAIL

Poepus | 23-06-09 | 17:41

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje dubieus Bas,
je het RC tenslotte echt niet verlaten "om je horizon te verbreden", wink wink nutch nutch.

frodooooh | 23-06-09 | 17:41

Kinderbijslag is bedoeld is voor kinderen die nog (op één of andere manier) onder de ouderlijke verantwoordlijkheid vallen.
Dat geld moet dus naa de ouders.
Die beslissen wanneer en hoeveel kindlief er wat van krijgt.
NIET de Staat!
Maar dat is voor een staatsmachtgeile marxist als Tofuck (or not tofuck) Dibi natuurlijk érg moeilijk te begrijpen.

Merlot | 23-06-09 | 17:40

R0gerthat | 23-06-09 | 17:35

klopt het geld heeft voor die jongeren nog geen waarde , het is dan wel een betaalmiddel maar als je er hard voor gaat werken dat komt dat besef pas
wat geld nu echt waard is , hoop ik.

Eurotokkie | 23-06-09 | 17:39

Fofik Dibi altijd +1

grotemol | 23-06-09 | 17:39

Belachelijk dat "kinderen" tot 18 jaar kinderbijslag krijgen. Wat is er mis met een bijbaantje nemen.

Elisabeth2 | 23-06-09 | 17:39

Lying Dutchman | 23-06-09 | 17:33
de enige storing die ik heb is er 1 met jou.
* volgens mijn neuroloog dan *
maar goed, loog is liegen in verleden tijd, dus wie maakt hem wat.

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 17:38

@Bas Taart
Mooie transfer op zich, maar ik heb gehoord dat ze in Madrid meer betalen.

Lying Dutchman | 23-06-09 | 17:38

kunnen ze alvast wennen aan een uitkering ... ZUCHT ...

Je Verzint Het Niet | 23-06-09 | 17:38

16 en direct naar de coffee-shop ...

Je Verzint Het Niet | 23-06-09 | 17:37

Lijkt erop dat Bas Taart de blogger gaat worden met het grootste aantal topics per week. Waarom geen welkomswoord, deze vijandige overname rechtstreeks uit het Retecool kampement moet toch als een overwinning gevierd worden.

seven | 23-06-09 | 17:35

je leert pas met geld omgaan als je er zelf voor gewerkt hebt.. en dat is niet bij de kinderbijslag enzo.. dus gewoon een bijbaantje laten nemen, die straatventers..

R0gerthat | 23-06-09 | 17:35

Tofu is dat wel halal?

solidstate | 23-06-09 | 17:35

@Bas Taart
Goede topics by the way.

Lying Dutchman | 23-06-09 | 17:34

Gewoon geen geld geven en laat ze maar werken, dat moest ik vroeger ook.

reade romke | 23-06-09 | 17:34

ach ja de overheid geeft ook een goed voorbeeld hoe je geld moet uitgeven , ghe

Eurotokkie | 23-06-09 | 17:34

@ seven | 23-06-09 | 17:32

Ik ben bang dat er ook veel te veel ouders zijn die koters leuk vinden tot ze zo ongeveer twee-drie jaar zijn en beginnen te lullen. Daarna is het een last en zal het die ouders hun reedt roesten hoe het met hun welzijn is.

Nlz® | 23-06-09 | 17:34

@killerdemon 17:19
Dan gaan ze dan ook beslist doen, geen bruin brood, groente, vlees en aardappels maar patat, shoarma en pizza.
En waar en hoelaat begint het grote slopen inzake de Catshuisbrand?

necrosis | 23-06-09 | 17:34

ehm, wat zijn Sharida-kettingen?

B0kito | 23-06-09 | 17:33

BASinnic | 23-06-09 | 17:27
Kan je ons ook uitleggen wat de "storing" bij Teun van het Tuinpad is?

Lying Dutchman | 23-06-09 | 17:33

Ja Bas, kutnaam inderdaad. Maar je schrijft leuk.

*met Jos mee begint te vinden*

Jaap de Paap | 23-06-09 | 17:32

schaf kinderbijslag af.

waarom moet ik dokken voor het feit dat iemand anders besluit een kind te nemen.

Doe het met je eigen centen

Feiten | 23-06-09 | 17:32

wie is bas taart??

zebrapad | 23-06-09 | 17:32

Schaf die hele kinderbijslag maar compleet af en ruil het in voor gezonde schoolkantines, met fruit en groente, echt gezond (rund) vlees (ijzer!) en zuivel enz.. Nu gaat de kinderbijslag maar al te vaak op aan sigaretten voor de ouders, pizza's, vakanties, scootah's enz. Komt het welzijn van de kids compleet niet ten goede en moet je hopen dat er nog wat geld van dat budget nuttig terecht komt. Wie betaalt bepaalt lijkt mij een goed uitgangspunt.

seven | 23-06-09 | 17:32

BASinnic | 23-06-09 | 17:27
whalaa, Tofik hoeft niet meer naar de dokter.

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 17:32

Leuk voor een poll. Maak een 'eensch/oneensch' polletje met zijn stelling, en je hebt gelijk een overzicht over het aantal reaguurders boven of onder de 20 jaar.

OoO | 23-06-09 | 17:31

De goede oude dienstplicht was zo slecht nog niet ..

Jackanders | 23-06-09 | 17:31

O ja. Hoi Bas. Naam is een beetje duh maar soit.

Shalome | 23-06-09 | 17:31

Dit gaat volledig tegen het gezond verstand in. Hoe durft hij het serieus te verkondigen.

Pantheist | 23-06-09 | 17:31

Beetje laat maar toch: welkom Bas!

Stroopwafel | 23-06-09 | 17:30

BASinnic | 23-06-09 | 17:27

Hij moet z'n hoofd steeds verder naar achteren kantelen om wat te zien. Zou zoiets wapperen op een scooter?

Shalome | 23-06-09 | 17:30

BASinnic | 23-06-09 | 17:27
Bij Tofik zijn er wel meer dingen met een storing.
OT
*Bas Taart een stijlloze aanwinst begint te vinden*

JosVerbeek | 23-06-09 | 17:30

Ik vind het wel een goed ideetje..

SunnySunshine | 23-06-09 | 17:28

Zolang er hondenbelasting is vind ik kinderbijslag sowieso maar een raar fenomeen!

mail cheauvinist pic | 23-06-09 | 17:28

Trouwens, hoe oud is die Tofik Dibi eigenlijk? Is dit niet gewoon een omslachtige manier om een zakgeldverhoging voor zichzelf te versieren?

Trebaxus | 23-06-09 | 17:28

@Teun van het Tuinpad

Tofik kan zich inderdaad beter een keer laten nakijken.

EEN AANGEBOREN HANGEND BOVENOOGLID

(CONGENITALE PTOSIS)
Het bovenooglid wordt geopend door een spier die vanuit de top van de oogkas naar het ooglid loopt; de levatorspier. Bij een aangeboren hangend ooglid is de werking van deze spier onvoldoende. Dit komt door een gestoorde embryonale ontwikkeling.

BASinnic | 23-06-09 | 17:27

Heeft ook Dibi een dubbele nationaliteit ? Dan dubbele kinderbijslag voor deze gayman.

succesvol | 23-06-09 | 17:27

Uitstekend Bas Taart ! Overigens ben ik van mening dat in Nederland de doodstraf ook weer ingevoerd moet worden.

Marcus Porcius Cato | 23-06-09 | 17:27

Topidee, nu duurt het nog totdat je studeert voordat je maandelijks 58 euro zorgtoeslag in je zak kunt steken terwijl de zorgverzekering door je ouders wordt betaalt. Had vanaf mijn 16e ook graag die kinderbijslag willen hebben.

Scheelt ook meteen dat de gezellige rondhangende puber van tegenwoordig ook niet meer het enige wekelijkse contactmomentje met zijn ouders hoeft te hebben om het zakgeld te incasseren, dat gaat dan gewoon één keer per maand via de overheid.

Trebaxus | 23-06-09 | 17:26

Tuurlijk. Zo jong mogelijk afhankelijk maken van geld van de overheid. Leren ze het later ook niet meer af.

rechtsliberaal | 23-06-09 | 17:26

Bas Taart?

Farmill | 23-06-09 | 17:26

Lijkt me wel leuk (A)
maar ik kom toch geen geld tekort, lang leven vakkenvullen bij de Ah!!

FearTheCute | 23-06-09 | 17:25

Andreas B. | 23-06-09 | 17:13
Shakers? bedoel je Quakers ofzo? Ken jij die in Nederland? Je maakt me toch wel nieuwgierig, omdat ik over hun echt nog nooit 1 woord gehoord heb.

De kaaskop | 23-06-09 | 17:25

hé een andere naam. Maar wat een dom idee zeg, tis kinderbijslag, geen zakgeld.

avod | 23-06-09 | 17:24

eeeehhhh gewoon niet doen

Afslag Oberhausen | 23-06-09 | 17:23

Mr MoFo | 23-06-09 | 17:16
Dat is ook gebeurd.

Jaap de Paap | 23-06-09 | 17:23

Is hij al gecastreerd? Of alleen maar besneden? Van dit soort wanprodukten moeten we er niet véél meer hebben!

OoO | 23-06-09 | 17:23

Ik vind het wel een goed idee. Althans niet door en door slecht.

two ball cane | 23-06-09 | 17:23

17-jarige geile mokkels die zelf geld hebben om zich kapot te zuipen... ik zie het probleem niet.

Steve Stark | 23-06-09 | 17:21

-weggejorist-

Kolonel Sponsz | 23-06-09 | 17:21

Op zich nog niet eens zo'n heel raar idee.

Omdat kinderbijslag per kwartaal wordt uitbetaald, krijg ik mijn studiefinanciering en OV pas in oktober, terwijl je vanaf september op de universiteit verwacht word. Ik mag dus een maand collegegeld en dergelijke, + zo'n 150 euro reiskosten uit eigen zak betalen. Wanneer de kinderbijslag op mijn eigen rekening werd gestort, zou ik dat probleem niet hebben.
Vanaf 16 is wel een beetje jong, vanaf 17 lijkt me beter.

1234567 | 23-06-09 | 17:20

pikfortuin | 23-06-09 | 17:13 Over een jaartje krijg jij geen kinderbijslag meer DOH!
killerdemon | 23-06-09 | 17:19
Zo hoort het!

Gexto | 23-06-09 | 17:20

Opvoeden. Geen taak van ouders, maar van GroenLinks!

Zeddegeizot | 23-06-09 | 17:20

Als ik kinderen zou hebben en ze zouden het niet weer aan mij geven mogen ze lekker zelf eten kopen.

killerdemon | 23-06-09 | 17:19

Uhh, sharida kettingen? Nooit van gehoord. Heeft GS daar aandelen in?

Hurmuk | 23-06-09 | 17:18

Hij kan beter condooms gaan uitdelen in kansenwijken. Of een anticonceptiemiddel toevoegen aan het Turkse brood en DAN subsidie geven op dat kl....... brood.

Lying Dutchman | 23-06-09 | 17:18

Dat mailtje was niet aan jou gericht bas_taart.

-LoKi- | 23-06-09 | 17:18

Welke oetlul in Den Haag bepaalt of een plan 'logisch' is? 1 en 1 is 2 enzo, dat soort werk... Wie doet dat?

Paalturist | 23-06-09 | 17:18

Kinderen een gat in hun hand?
Dat hebben ze van hun moeder!
Ik stel voor om moeders met kinderwagens (en daarin een klein kind) niet meer te laten winkelen, ze geven het slechte voorbeeld aan zéér jonge, kwetsbare kinderzieltjes.
*duikt achter bank voor damesschoenen en buggy's*

necrosis | 23-06-09 | 17:17

Zeddegeizot | 23-06-09 | 17:10

Tja. Linkse reflex. Aanhang, dat kan je kopen. Met geld van een ander.

Inderdaad: OPM; mooier geld is er niet voor de linkschmensch. Je kan er in BLIJVEN graaien want: het raakt nooit op!

Please, kan het potverteren (potverkwanselen) eindelijk eens ophouden? We zadelen onze kinderen op met een giga-molensteen!

Rest In Privacy | 23-06-09 | 17:17

pikfortuin | 23-06-09 | 17:13
Nou nog even je Nederlands op peil brengen en dan kom je er wel :)

Jimmie Dimmick | 23-06-09 | 17:16

Ik vraag me echt af wat voor lui daar in Den Haag zitten.
Een zwakzinnige kon het bedenken!

Mr MoFo | 23-06-09 | 17:16

*offtopic*

hoe laat begint het debat vanavond ?

flipske | 23-06-09 | 17:15

Maar... als ze dat geld niet krijgen blijven ze in een sociaal-economische zwakke positie en dan zijn ze gedwongen, ik herhaal: gedwongen, dat geld weg te halen bij een sociaal-economisch zwakke lotgenoot, waardoor er weer meer criminaliteit komt, wat weer niet goed is voor de sociaal-economische omstandigheden van deze sociaal zwakkeren. Kortom: er moet geld bij. Van een ander, natuurlijk.

Petrus de Rewa | 23-06-09 | 17:14

En wat nou als die pubers nog geen eigen rekening hebben?

efjee | 23-06-09 | 17:14

ik ben 17 en heb nog nooi geld problemen gehad, maja ik werk ook voor me centjes :)

pikfortuin | 23-06-09 | 17:13

Ik las laatst een verhandeling waarom Shakers zo rijk zijn. Ze leven heel bescheiden, zonder elektriciteit of moderne fratsen, maar hebben allemaal een eigen huis op een groot stuk grond, goed onderhouden en zonder schulden.
Komt doordat, zodra ze mogen werken, ze een bijbaantje nemen.
De ouders nemen 90 % van het geld wat ze verdienen in en zetten het op een spaarrekening. Als ze het huis uitgaan krijgen ze het geld mee. Terwijl de rest van de Amerikaansen jeugd dan al een flinke schuld heeft hebben zij een klein kapitaaltje waarmee ze een goede start kunnen maken.

Andreas B. | 23-06-09 | 17:13

"Bovendien wil het kabinet de kinderbijslag meer gaan gebruiken als instrument om schooluitval tegen te gaan. Dat is de kern van het wetsvoorstel dat morgen wordt besproken. “Maar door het stopzetten van het recht op kinderbijslag straft het kabinet de ouders. Alsof alle jongeren van 16 en 17 jaar zich braaf door hun ouders weer naar school laten sturen. Zo’n maatregel is pas effectief als het de jongere zelf in zijn portemonnee raakt.”"
'
Het is alleen maar extra cash flow wanneer ze het wel krijgen. Als je het dan weer weghaalt zullen ze het ook niet missen. Jammer dan, balen, shit goos m'n kinderbijslag hebben ze ingenomen jwt ewa.

peterweethetbeter | 23-06-09 | 17:13

Hoe kunnen al die opgegeven *KUCH* echt levende kinderen *KUCH* waarvoor kinderbijslag wordt betaald in marokko dit dan krijgen? Heeft Tofik een weg gevonden om deze kinderen die nooit zijn gesignaleerd op de aardbol te vinden?wat een goedzak zeg!

spekkoper | 23-06-09 | 17:13

Nederland heeft een probleem met Marokkanen.
Oplossing : haal nog meer Marokkanen naar Nederland, want dan kunnen we leren er mee om te gaan.

de Bree | 23-06-09 | 17:13

Geert wordt alsjeblieft president! Dat linkse geneuzel ga gewoon eens deaud!

Rest In Privacy | 23-06-09 | 17:12

Lever het tuig uit aan het MinDef! Die maakt er wel weer een fatsoenlijke burgerlijke jügend van.

Booka | 23-06-09 | 17:12

Echt weer een links plan. De staat moet de kinderen opvoeden en de ouders hierbij zoveel mogelijk buitenspel zetten

BASinnic | 23-06-09 | 17:11

Tofik, laat je nakijken.
( en ja, ik weet het, je kunt er niks aan doen dat je vader en moeder neef en nicht zijn )
Maar toch, even laten kijken.

Teun van het Tuinpad | 23-06-09 | 17:11

sharidaketting... nice one bakra!

pietde1e | 23-06-09 | 17:10

Tja. Linkse reflex. Aanhang, dat kan je kopen. Met geld van een ander.

Zeddegeizot | 23-06-09 | 17:10

Dit klinkt als het zotte idee van een basisinkomen voor iedere burger van vroeger.

Petrus de Rewa | 23-06-09 | 17:09

Maar........... hij is wel lid van PowNed

Herman286 | 23-06-09 | 17:09

Bas hier?

FriescheHengst | 23-06-09 | 17:09

Een sharida-ketting?

Jimmie Dimmick | 23-06-09 | 17:09

EDIT: Totaal nutteloos, ze hebben nog totaal geen besef over de waarde van het geld, wat ze hebben of krijgen!

Gexto | 23-06-09 | 17:09

Oke Bas.

Aid | 23-06-09 | 17:09

Nou Bas, daar heb je me wat.

Gexto | 23-06-09 | 17:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken