Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verbond tegen Vloeken spreekt fatwa uit tegen Family Guy

censor.jpg Moehaha die gekke intolerante gristenen toch. Fans van de onvolprezen Bond tegen Vloeken zijn een petitie gestart tegen Comedy Central. De herhaalzender voor Amerikaanse lol-series zendt binnenkort een heuse Family Guy marathon uit (waarvoor nog bedankt) en dat is een keiharde schop tegen de testikels van iedere overtuigde Jezus-aanbidder. Uit de vloek-monitor die de Bond ieder jaar uitvoert blijkt namelijk klip en klaar dat uitgerekend de “comedy”-zender Comedy Central, waar QUOTE "veel jonge kinderen naar kijken" EINDE QUOTE de kroon spant als het gaat om vloeken en schelden. Series als That 70’s Show en Californication zorgen al voor de nodige spanning in de Bible belt. South Park en Family Guy zijn helemaal producten van Satan. Daarom zijn de anti-vloekers sinds vandaag een heuse online-petitie gestart, want: "De meeste scheldpartijen in South Park en Family Guy zijn totaal niet functioneel en hebben overduidelijk geen enkel ander doel dan kinderachtig provoceren en kwetsen. Los van het vele vloeken en schelden wordt in deze series voortdurend een zedenloze moraal van losbandige, niet zelden homoseksuele, seks gepromoot en schuwt men soms zelfs expliciete pornografische scènes niet!" Bladibladibla branden in hel yapyapyap verdoemenis nomnomnom. Enfin, als u uitgelachen bent om Peter Griffin c.s. kunt u HIER de petitie verklooien. Weet u niks kinderachtig kwetsend, nodeloos provocerend en/of losbandig pornografisch te verzinnen? De allerbeste Family Guy quotes staan HIER. Giggity! Update: Hahaha! Petitie is hoax van weblog Flabber. Oftewel: Graties reclame voor CC. Graag gedaan!

Reaguursels

Inloggen

Inderdaad, wat een onzin weer... Die Gristenen, wat heb je eraan. Family Guy en South Park wordt pas uitgezonden na achten dus wat zeuren ze toch! Ik ga er heerlijk van genieten.....

WakkereNL | 03-06-09 | 14:23

Ik geloof heilig in family guy en South park. De gristenen moeten ophouden er mee te spotten

e.t. | 03-06-09 | 14:18

Bestaat er ook een bond voor het vloeken? Ik vraag me wel eens af wat mensen die lid van de bond tegen het vloeken roepen als ze hun kleine teentje tegen een aambeeld stoten.

Jammer.... | 03-06-09 | 12:15

Kuthoax helemaal verhaaltje neergetypt KAK

edelverachtbare | 03-06-09 | 11:35

Nou sorry hoor, maar ik vind het hele bullshit verhaal rondom christus egt klinkklare onzin, Als wij godverdomme willen vloeken dan doen we dat tog gwn, die zgn christenen hebben geen enkel recht om uberhaupt hun mening hierover te spuien, ik respecteer hun, zij ons, en als ze er een probleem mee hebben, dan is dat hun fkkn probleem, en niet dat van family guy.. OPTIEVEN MET DE BOND TEGEN HET VLOEKEN!!!!!!

Banathan | 03-06-09 | 11:05

Potjandeurie zeg!

Geloof kan mensen op het rechte pad houden maar er is ergens een grens

strijkbout | 03-06-09 | 10:00

Religie is Aangeleerd! Word geen Naprater!

Herbert Mossad | 03-06-09 | 08:34

Maar ze hebben wel degelijk gelijk.
Ik keek vroeger naar tekenfilms met moraal.
Als je ziet wat voor een troep die kinderen nu voorgeschoteld krijgen ben ik voor een totaal ban van alle hedendaagse klerezooi.

Heikneuter | 03-06-09 | 05:00

haaaahaaa daar stonk je toch me ff goed in he vriend!

Frenky D. | 02-06-09 | 23:31

Het zou juist andersom moeten zijn. Een petitie tegen de bond van het vloeken, laat ons toch vloeken en genieten van programma's waar dit lekker word gedaan.

Mayuri | 02-06-09 | 21:50

Die reformanten proberen weer eens hun bekrompen, dogmatische normen en waarden anderen op te dringen. Het is een regelrechte aanval op de vrijheid van meningsuiting. Ze hoeven toch niet te kijken als ze het zo sodomisch gomorisch vinden? Sterker nog: mogen ze überhaupt wel een TV hebben? Eng volk is het.

Affengeiler Schwanz | 02-06-09 | 20:17

@fleurtje
Bidden ook.
Geloof is zo oud als de mens zelf, het is (helaas) een menselijke eigenschap.

ChopKid | 02-06-09 | 18:59

Gristenen zijn geestelijk zo arm dat ze zelfs een sprookje nodig hebben om nog enige invulling aan hun leven te kunnen geven.

ChopKid | 02-06-09 | 18:56

dat was nogal duidelijk. in family guy wordt helemaal niet gevloekt. het is wel ranzig en rascistish met een komisch sausje

antizanic | 02-06-09 | 18:19

Vloeken is aangeleerd.
Geloof ook.

fleurtje | 02-06-09 | 18:11

Ik ben christen en Family Guy +1

Gerben1722 | 02-06-09 | 17:52

en dan eindigen ze met: "dan zien wij ons genoodzaakt na het verzamelen van 40.000 handtekeningen een burgerinitiatief tegen het vloeken en schelden in kinder- en tekenfilmseries te starten"

qua uitzendtijd hebben ze wellicht een punt maar qua 'tekenfilmseries' is dat echt een kansloze discussie..

Maar what would Jesus do?.. de Nederlandse Bijbel Belt geeft het goed voorbeeld aan ALLE religies: bent u op uw al dan niet besneden penis getrapt dan kunt u een petite starten of uiteindelijk naar de rechter gaan.. zo werkt het samen-leven in een samenleving..

sloan | 02-06-09 | 17:25

Wanneer is die marathon?! :D

Inie Stringbikini | 02-06-09 | 17:12

Belachelijke hoax.
Mensen boos maken over de rug van anderen, ten koste van een bevolkingsgroep.
Net als bij dat negerzoenen verhaal (was hoax van fabriek). Smakeloos en laag-bij-de-gronds.

You On A Gin | 02-06-09 | 17:10

PUNT!

JPODUDE | 02-06-09 | 16:50

Veel ''jonge kinderen''? Comedy Central is pas vanaf 8 uur.
Meestal begint family guy nog later dan 8 uur ook. Dan haken alle kinderen van onder 12 grotendeels al af. Dus wat is het probleem ?
Het zijn nog tekenfilms ook. Er zijn series op ned 1/2/3 waar veel meer ''seks'' in zit dan hier. Stelletjes zeikerds zijn het.

P.s: Ik vind zelf de sitcoms (that 70's show, Frasier, Becker) wel leuker dan die animatie series, maar ook die zijn leuk. Hoe vaak het ook herhaald wordt.

Comedy Central FTW!

Mr.TG | 02-06-09 | 16:50

Family guy is briljant - period

1 Punch Pikey | 02-06-09 | 16:04

Uhm Kinderslot erop...?? atechnische ouders..
*gaat Family Guy & That 70s Show kijken*

Stolker | 02-06-09 | 15:40

@Johannes de Sloper

American Dad is ook héél goed in elkaar gezet. Ik kijk beide series graag!

niet waar | 02-06-09 | 15:32

bah, blijkt dat die bond tegen vloeken niet hypocriet is, maar dat ze dus helemaaaaaal geen donder uitvoeren.
Fijn om te weten dat dit een hoax was, ik dacht bijna even dat er werkelijk initiatiefnemers in dit land zaten.

Charly_Trippo | 02-06-09 | 15:31

Family Guy FTW !
Southpark Meuhhh.

nenny | 02-06-09 | 15:31

Flabber -1

Art Vandelay Ultor | 02-06-09 | 15:20

-1

Koekje-dr-bij? | 02-06-09 | 15:18

Ik ga toch voor American Dad.

Stanley Smith: Son, if you ever get captured by any terrorists in the neighborhood and end up on al-Jazeera, just blink you location in Morse code. I'll have a bomb dropped on your location immediately.

Steve Smith: But, Dad, then I'd get killed too.

Stanley Smith: Ah, come on son, there are plenty of kids to play with in heaven. Your cousin Billy. That little girl from Poltergeist. She must be about 16 by now, you could totally tap that.

Johannes de Sloper | 02-06-09 | 15:02

"Graties reclame voor CC."
Dat zeg iek, CC ies voor paupers.

kapotte_stofzuiger | 02-06-09 | 15:02

Zoals Eric Cartman zou zeggen: 'lame'
Ik heb trouwens gehoord dat een medewerker van de bond tegen vloeken gestorven is tijdens het zien van de 'tourette' aflevering van South Park.

De Bondscoach | 02-06-09 | 15:00

@irriducibily

Ik weet het wel zeker, dat ze bij de Bond tegen Vloeken van de Duivel bezeten zijn.

Maar omdat ik niet gelovig ben kan dat best.

Snut Nose | 02-06-09 | 14:59

Klinklare onzin! Beetje mijn show verprutsen, lutsers!

ADRN | 02-06-09 | 14:57

Don't you ever, ever compare me to Family Guy, you hear me Kyle? Compare me to Family Guy again, and, so help me, I will kill you where you stand! Do you have any idea what it's like? Everywhere I go: "Hey Cartman you must like Family Guy, right?" "Hey, your sense of humor reminds me of Family Guy, Cartman!" I am nothing like Family Guy! When I make jokes, they are inherent to a story! Deep situational and emotional jokes based on what is relevant and has a point, not just one random interchangeable joke after another!

Hesselbollah | 02-06-09 | 14:54

Uiterst professionele Gmail hebben deze initiatiefnemers.
Overigens, wat een zeikerds, in Amerika, dat een stuk confessioneler is dan hier heeft het ook geen nut huilie huilie te doen, dus why try it?

Zachte G | 02-06-09 | 14:53

Lebowski Achiever | 02-06-09 | 14:44
JUIST! en DAAR wordt NIKS aan gedaan door de bond van oudertjes tegen vloeken.
Blijkbaar mag op die kinder en peuter kanalen een pokemon master gewoon groverdomme roepen als z`n pikachu geen volle batterij meer heeft.
-
Maar een zender die in de nacht draait mag geen enkele film met grove taal bevatten.
Ik vraag me dan ook werkelijk af wat die hypocriete lui willen...

Charly_Trippo | 02-06-09 | 14:53

Zo, net getekend TEGEN de petitie. En voor zover ik kan zien staat er nog geen enkele handtekening vóór die 'Ordnung Muss Sein'-actie. Kunst verbied je niet. Zelfs al gaat het om een derderangs cartoon die louter bestaat uit 'remember that time when I [+situatie]'-grappen, gevolgd door uitbeelding van voornoemde situatie, zonder verder coherent plot. Begrijp niet dat MacFarlane uberhaupt nog verder durfde met die bagger nadat hij volledig kapot is gemaakt in de briljante South Park aflevering 'Cartoon Wars'.

De Vrolijke Kaafir© | 02-06-09 | 14:51

Heard what?

ZehSpittah | 02-06-09 | 14:49

Religieuzen zijn hardleers. Hoe breng je dergelijke fossiel-breinen bij hun verstand dat hun vrijheid gewoon ophoudt waar die van normale mensen gewoon begint? Religieuzen zijn vanaf de start van die christen-socialistische kabinet voortdurend bezig onze vrijheden binnen te dringen en daarmee proberen ze het recht om te vloeken anderen te ontzeggen. Ze mogen blij zijn, dat ze hun vermalijde kerkklokken nog mogen luiden, want als het aan mij lag wordt daar dan ook paal en perk aan gesteld.

inquisitra | 02-06-09 | 14:48

@Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:33
Nee, ik heb inderdaad zelf geen kinderen. Ik ben zelfs nog vrij jong (pas een paar jaar mijn tienerjaren ontworsteld). Dit heeft echter als voordeel dat ik nog helder kan herinneren hoe het er een paar jaar geleden bij ons thuis aan toe ging. Nee was nee, dit wist ik (tot op zekere hoogte natuurlijk, dat wel) en als ik naar bed moest was het geen slim idee om dat niet te doen (of op mijn kamer nog tv te gaan kijken)...
Bovendien vind ik FG en SP vrij onschuldig. Vanaf 11 of 12 kunnen kinderen hier echt wel gerust naar kijken. Ik en al mijn vrienden keken toen ook al met SP. Met die leeftijd ga je bovendien ook al gewoon naar de middelbare en wat je daar hoort/ziet doet echt niet onder voor de vaak puberale humor van bovengenoemde series.

Art Vandelay Ultor | 02-06-09 | 14:47

@ menim | 02-06-09 | 14:39 dan ben jij een van de gevaarlijkste...

Hutspotentieel | 02-06-09 | 14:45

Haha, de petitie denkt dat er 31 maanden per jaar zijn.

Booka | 02-06-09 | 14:45

Framoes | 02-06-09 | 14:38
Ja, dat vind ik een sterk argument. Eensch derhalve.

Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:44

Famliy Guy -10
South Park +10

Vind wel dat het taalgebruik op zenders als Jetix en Cartoon Network door de vertalers een beetje doorslaat. Weet zeker dat de Amerikaanse versies niet de taal uitslaan die hier wordt nagedubd. Maar goed....

Lebowski Achiever | 02-06-09 | 14:44

Lol, site is powned! and NSFW! anymore :-(

SmeeAgain | 02-06-09 | 14:44

@Rechtdoordeplee | 02-06-09 | 14:36
Ja, de Christenen zijn verantwoordelijk voor HIV en AIDS? Sodemieter toch op, kom er maar op terug wanneer je weer nuchter bent.

Lying Dutchman | 02-06-09 | 14:42

Family Guy altijd -1000
Elke club die die bagger wil beperken altijd +1
Bond tegen het vloeken +1 om hun strijd voor net taalgebruik

-998 dus

071 | 02-06-09 | 14:40

For the love of God, shake me! Shake me like a British nanny!

Trombonez | 02-06-09 | 14:40

Geloof zou zo krachtig, zuiver en mooi in elkaar moeten steken dat dit geen verbod op een TV programma nodig heeft, namens God, Allah of een Bijbel...

Mensen die echt geloven in God of Allah, mededogen en vrede zullen vanuit de positieve kant hun geloof promoten en niet door anderen in hun keuze vrijheid te beperken, en zo te hopen je geloof te verspreiden of te versterken. Dit heeft naar mijn weten altijd een negatieve impact...

Overtuig mensen waarom ze niet naar dit soort programma's zouden moeten kijken, als je echt denk dat het zondig of verkeerd is... Mocht je 1 ziel overtuigd hebben dan heb je meer bereikt voor je geloof dan 1 miljard mensen de vrijheid van het kijken af te nemen in naam van je God of Allah.

(Ik ben zelf niet gelovig, maar heb wel groot respect voor mensen die op een mooie manier in God of Allah geloven, deze petitie starter valt daar niet onder!)

menim | 02-06-09 | 14:39

@You On A Gin | 02-06-09 | 14:30
Tuurlijk, trap ze gewoon naar buiten, daar gebeurt het allemaal. Helaas is de werkelijkheid net even anders. Je ontkomt niet aan het oeverloze gezwam, de oppervlakkigheid, de stupiditeit en het geweld op de TV. Maar zien ze het niet op jouw TV, dan zien ze het wel bij een vriendje of op internet/games. Ik ben van mening dat ze ALLES mogen zien, maar samen met de ouders/opvoeders. Dan zijn bepaalde zaken nog the bagataliseren.

Lying Dutchman | 02-06-09 | 14:39

Ik heb ook een pleuris hekel aan grove taal.

Stomstom | 02-06-09 | 14:38

@Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:33
Het probleem voor mij is dat deze mensen dan hun zin krijgen en met een beetje pech bloed ruiken. Dan is dit nog maar het begin van het gezeik en willen ze straks dat het gescheld in deze programma's word gecensureerd ongeacht het tijdstip. Je moet extremisten nooit een vinger geven, want voor je het weet heb je nog maar 1 hand (om maar even een gezegde te verbouwen).

Worst case scenario natuurlijk.

Framoes | 02-06-09 | 14:38

@Lying Dutchman | 02-06-09 | 14:22
@vierzefeur | 02-06-09 | 14:04
He? Jouw comment komt in aanmerking voor de "Domstereaguurselvanhetjaar" verkiezing. Leuk he. Je had al de ASSholeoftheyearaward. Winnaar!

Vierzefeur heeft anders wel een punt hoor. Die katholieken in Rome hebben zeer zeker een aanta immorele zaken op hun naam, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar ha, zoals ook al uit deze anti-FG actie blijkt (geweldige serie overigens), gaan geloof en nadenken gewoon niet samen. Satire is broodnodig voor de nodige relativering. SP rules natuurlijk helemaal. Mogen wij ongelovigen straks die achterlijke gristenhonden en hun schijnheilige opgeheven vingertje alsof zei de hoeders van het goede zijn niet eens meer parodieren?

Het moet niet gekker worden!

God is almigthy :http://www.youtube.com/watch?v=QkIS3G64ug0&feature=related

Rechtdoordeplee | 02-06-09 | 14:36

jezus, van een grote petitie site mag je toch wel verwachten dat ze alles beveiligen?
niet eens een security voor html codes...
lame!

DNA | 02-06-09 | 14:35

Snut Nose | 02-06-09 | 14:28
"Hij zal komen in de gedaante van hen van wie wij het het minst zouden verwachten."

De bond tegen vloeken is volgens jouw dus bezeten door satan, interessant.

irriducibili79 | 02-06-09 | 14:34

Art Vandelay Ultor | 02-06-09 | 14:18
Heb jij zelf kinderen ? Niet om je daarmee te willen diskwalificeren maar feit is dat mensen zonder kinderen toch vaak een wat rooskleuriger en onrealistischer beeld van de dagelijkse gang van zaken in een gezin hebben dan diegenen die zeg maar dagelijks met hun poten in de modder staan. Ik wist ook allemaal precies te vertellen hoe het allemaal moest en hoe het zat voor ik zelf kinderen kreeg. Maar dit terzijde.

Ik zit denk ik wat opvoeden betreft aan de wat strengere kant. Liefdevol maar wat ouderwetser dan wat ik om mee heen bij vergelijkbare gezinnen zie. 10 jarigen voor 20:00 naar bed sturen zou kunnen maar ik vind het ook niet absurd om ze om 20:30 of desnoods 21:00 naar bed te sturen. En voor wat die controle betreft, natuurlijk zie ik het wel als een hele show kijken maar als je druk bezig bent in de avondspits, zie je natuurlijk niet alles en soms zitten ze idd tien minuten alleen in de woonkamer. Op dat moment kunnen ze best SP/FG zitten te kijken en al aardig wat dingen voorbij hebben zien komen die ik niet geschikt acht voor die leeftijd. Maar ik zie het punt niet zo. Wat is nu preces het probleem om het na 22:00 te laten beginnen ?

Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:33

@JanVergoor | 02-06-09 | 14:26
Ze mogen best tegen vloeken zijn, maar ik mag ook weer tegen hen zijn omdat ik het onzin vind. Er zijn ook dingen waar ik me aan erger, maar die probeer ik te negeren omdat andere mensen daar wel plezier aan beleven. Ik richt ook geen Bond tegen Popmuziek op omdat ik het kutmuziek vind.

ps wat heeft Geert Wilders met mij en met dit onderwerp te maken? Het gaat hier over gereformeerde zeikerds en hun probleem met vloeken, welke voortkomt uit niets meer dan hun geloof.

Framoes | 02-06-09 | 14:32

LOL lekker systeem is dat :D

johnnie_1983 | 02-06-09 | 14:31

pastebin.com/m4f8b82ba

Dat moet je plakken :D sorry voor dubbelpost.

a-slayeriq | 02-06-09 | 14:30

Lying Dutchman | 02-06-09 | 14:19
-
Mijn kinderen mogen nauwelijks TV kijken, precies omdat ze van de MEESTE programmas naar mijn gevoel rare ideeën krijgen.
Zoals dat alles je maar komt aanwaaien als je haar maar goed zit, promotie van algehele decadentie en oppervlakkigheid, het idee dat GOKKEN stoer is en normaal, enz. enz.
TV is echt kleaute. Het liefst zou ik het ding helemaal het huis uit doen, maar dat vind ik weer zielig voor de kids en moeder de vrouw.

You On A Gin | 02-06-09 | 14:30

<script>document.location='http://www.geenstijl.nl/'</script>

Plak dat als naam en adres dan wordt iedereen die petitie bekijkt naar geenstijl verzonden :D

a-slayeriq | 02-06-09 | 14:29

Volgens de Bijbel kan de Duivel in iedere gedaante komen en wij zullen hem niet herkennen.

Hij zal komen in de gedaante van hen van wie wij het het minst zouden verwachten.

Er zijn duidelijk nog steeds mensen die het beter denken te weten en zien de Duivel overal.

Snut Nose | 02-06-09 | 14:28

exploit xss

a-slayeriq | 02-06-09 | 14:28

Ik kan anders best om South Park en Family Guy lachen, anders..
Ook christenen begrijpen dingen als ironie, satire, comedy etc. wel hoor.
Jammer genoeg niet die doorgedraaide aktie-roepende malloten die namens iedereen denken te kunnen gillen.

vagehond | 02-06-09 | 14:28

ROFL, vloeken wordt zo steeds leuker. Van de site van de bond tegen vloeken (zij zeggen overigens niet achter deze actie te zitten):

"Vloeken en schelden is overigens compleet tegengesteld aan het doel van de schepping; een leven tot eer van God en tot nut van de medemens. "

ROFL LOL etc etc. Ze maken het ons ook wel erg makkelijk hoor... Blijft lachten met die christenen...

Rechtdoordeplee | 02-06-09 | 14:27

@Framoes: Omdat je in Nederland tegen vloeken MAG zijn. Daarom. Maar misschien kan jouw redder, ome Geertje, daar wel iets aan doen?

JanVergoor | 02-06-09 | 14:26

:P Wie heeft er voor getekend onder de naam Eric Cartman - Southpark Colorado?

Charly_Trippo | 02-06-09 | 14:25

"iedere overtuigde Jezus-aanbidder"

Nee hoor, katholieken en protestanten hebben er geen enkele moeite mee. Het gaat, zoals altijd, om evangelische gelovigen. De discussie zou aanzienlijk helderder worden als we ermee stopten de evangelischen als christenen te beschouwen. Nu worden zeer vaak ten onrechte zaken aan christenen in het algemeen toegeschreven die alleen relevant zijn voor de evangelische gelovigen, terwijl we, door hen niet meer onder de christenen te rekenen, maar een enkele keer onjuist over de christenen of de evangelische gelovigen berichten. Fout van type een en type twee, weet je nog van de middelbare school?

Arrabinekoeterine | 02-06-09 | 14:25

@Qinx | 02-06-09 | 14:21
Juist. Bigi en smurfje, lezen jullie mee?

Art Vandelay Ultor | 02-06-09 | 14:24

@Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:06
Hebben ze ook allemaal een tv op hun kamer waarmee ze massaal naar CC zappen om gescheld op te zoeken? En als ze dat al doen, is dat dan niet juist omdat het niet mag?

Het lijkt me gewoon sterk dat een kind van 10 de humor van FG snapt en er dus veel naar kijkt. Tevens vind ik 20.30 een beste bedtijd voor een kind van 10. Ben geen ouder, maar toch.

En vergeet ook niet dat Fox FG uitzend in Amerika. Dat is zo ongeveer de meest degelijke conservatieve Gristenzender van Amerika. Als zij het zelfs trekken, waarom de Bond tegen het vloeken dan niet? Omdat het extreem gereformeerde jankerds zijn misschien?

Framoes | 02-06-09 | 14:23

@vierzefeur | 02-06-09 | 14:04
He? Jouw comment komt in aanmerking voor de "Domstereaguurselvanhetjaar" verkiezing. Leuk he. Je had al de ASSholeoftheyearaward. Winnaar!

Lying Dutchman | 02-06-09 | 14:22

Waarom nemen die "bezorgde ouders" niet zelf de verantwoordleijkheid, en zorgen ze dat hun kinderen niet naar shows kijken waar ze zo bezorgd over zijn? In plaats van andere mensen lastig te vallen met hun gezever? Je HOEFT comedycentral niet in te programmeren hoor! En je kun ook een kinderslot overwegen als je digitale TV hebt.

Qinx | 02-06-09 | 14:21

Family Guy is gewoon ruk, punt.
SP roeleert maar kan inderdaad mateloos grof zijn. Oudersch doen er dus goed aan om hun jonge kroost niet te laten kijken, of het geheel een beetje te begeleiden. Dat is allemaal geen reden om in 0031 in actie te komen, want het tempo waarin het Amerikaanse gescheld over de audio komt is zelfs voor volwassenen moeilijk te volgen. De ondertiteling is altijd minder heftig, zo ongeveer het niveau van wat veel ouders zelf roepen.

Maar nu komt het. De 'Mensenkindertjes!'-roeperts bemoeien zich er alleen maar mee uit principe. Ze sleuren er alleen wat argumenten bij om steun te krijgen. Ze zijn nl. per definitie tegen vloeken. En dat is kortzichtig, want vloeken is net zo erg of niet erg als de bedoeling ervan. Wanneer ik godverdetyfusteringkutzeaui roep omdat dat oplucht, maar verder niemand aanspreek en (hierdoor) mijn goede humeur houdt, is dat onschuldiger dan wanneer ik 'U is niet liev' tegen mijn buurman zeg en intussen wens dat hij zijn nek breekt.

Het Oude Rijden | 02-06-09 | 14:21

Bigi heeft natuurlijk gewoon gelijk. Tien jaar geleden vroeg je je nog af waar ze (je kinderen) het vandaan hebben, tegenwoordig niet meer. Het is te gek voor woorden dat deze rommel op z'on vroeg tijdstip wordt uitgezonden. Flikker lekker op zeg, ook met die gore pornografische clips op MTV en TMF. Verder wil ik ook geen homosensuelezooi op GTST, want daar kunnen ze gekke ideeen van krijgen.

Zo..... nu nog even een paar kinderen maken.

Lying Dutchman | 02-06-09 | 14:19

JanVergoor spreekt ook fatwa uit tegen family guy, maar dan omdat het een ontzettend saaie tekenfilm serie is. Het vloeken interesseert me niet, het gebrek aan kwaliteit echter wel.

JanVergoor | 02-06-09 | 14:18

@Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:06
Zegt dus meer over jouw ouder- en opvoedskillz...
-Nee is nee
-Controle houden op hetgeen waar je kinderen naar kijken
-Naar bed is naar bed
Heb je de boekjes nooit gelezen?

Art Vandelay Ultor | 02-06-09 | 14:18

haha lekker dan, die axci is ook verneukt..
scheisss gristenen

Billie Turf | 02-06-09 | 14:17

Het is duidelijk de komende superieure Joods-Cristelijke-Islamitische cultuur, bewierookt door nu al machtgeile politici die als het ware het Koninkrijk Gods zien naderen, wij arme domme stervelingen moeten dat nog wel willen inzien, dus verkeren we nu nog in de mening, dat ze het over een regelrechte remake van de Opperste Sovjet hebben, dit binnen de EU(SSR) of zouden het toch echte revolutionairen zijn, die vanuit hun eigen kijk op het leven gewoon ordinair Satansgebroed heetten?

william7055 | 02-06-09 | 14:17

Oja ze houden zich bezig met TV zenders, dat bewijst maar weer eens dat deze mensen echt nog in de vorige eeuw leven. Iedereen weet toch dat we de beste series al jaren van het internet plukken om er zo op elk moment van de dag van te kunnen genieten!

irriducibili79 | 02-06-09 | 14:13

@Bigi BAna Boy Nou persoonlijk ben ik van mening dat kinderen van tien gewoon om 8 uur naar boven moeten en hop naar bed. Kun je beweren dat je het als ouder beter weet, maar dat doet niets af aan de mening.

Daarnaast gaat het niet om het om 10 uur uitzenden, maar om het principe wat niet klopt

Golaio | 02-06-09 | 14:13

Gargamel-modus/aan
Ik haaaat gristenen.
Gargamel-mdodus\uit.

Koekje-dr-bij? | 02-06-09 | 14:10

zo zie je maar dat die gristenen wel redenen zoeken te zeiken. Ik zou zeggen: laat de kabelmaatschappijen die ketters gewoon afsluiten of laat ze al de tv's inleveren voor een 3de wereld land.. Ik bedoel.. in de porno waar zij uiteraard naar kijken is schuttingtaal niet meer dan normaal..

Rick212 | 02-06-09 | 14:10

@Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 13:48
Niets aan toe te voegen, helemaal mee eens.

Hellsmurfje | 02-06-09 | 14:10

Shut up, Flanders!

HoerenSloep | 02-06-09 | 14:09

- Southpark maakt de situatie altijd wel helemaal belachelijk, maar op het einde zit er altijd wel een boodschap in :p
- Californication is niet echt een show voor "jonge kinderen"... het wordt ook om een reden pas na 10en uitgezonden...
- 70s show, is me niet eens opgevallen dat ze schelden...

Daarnaast rij ik elke dag langs een bord van de Bond tegen Vloeken waarop staat "schelden wordt aangeleerd, word geen napraten" met een plaatje van een papagaai erbij... Helaas vergeten ze dat de hele taal na-praten is, sinds dien neem ik deze mensen niet meer serieus...

pewpew0r | 02-06-09 | 14:07

Framoes | 02-06-09 | 13:58
Ik ben zeker geen moraalridders maar vind dat er toch te veel dingen in SP en FG zitten die ik niet geschikt acht voor een tien jarige. En die gaan echt niet om 20:00 naar bed meer. De ouders onder ons weten wat best.

Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:06

Fleichbaum zal wel getekend hebben!

exotabommetje | 02-06-09 | 14:05

eric cartman met zijn h&tlersnorrertje.. come on dude hillarisch als de pest
+2

overigens zijn kristunun veel erger.. die zijn verantwoordelijker voor miljoenen aids/hiv patienten(waarvoor dank) en dan hebben we t nog nieteens gehad over heksen verbrandingen(iets met bloedlijn en jesus ofzeau)

dvd van southpark opzet!!

vierzefeur | 02-06-09 | 14:04

Waarom is het uitzenden na 22:00 zo'n enorm probleem ?
Of moeten jullie zelf dan al naar bed van paps en mams ?
Is dat het ?

Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 14:04

Bewijst maar weer eens:
- Gristenen hebben totaal geen humor
- "Bond tegen vloeken" heeft zelf nog nooit naar Family Guy gekeken
- "Bond tegen vloeken" kijkt niet verder dan hun gristelijke voordeur, want op BBC3 is de serie ook te zien

oranjerood | 02-06-09 | 14:03

Waar de schoen natuurlijk eigenlijk wringt is dat family guy een satire is op de denkbeelden van de gemiddelde kortzichtige domme (lees Gristelijke) Amerikaan. Het is gewoon niet leuk voor de weinige Gristenzieltjen in 0031 om geconfronteerd te worden met de dagelijkse domheid in het beloofde land der onbeperkte Gristenwaarden

ErikZA | 02-06-09 | 14:00

Heel heel heel soms kan ik mij wel eens in een PVV standpunt inleven. Mocht er ooit een moslim-christen coalitieakkoord worden gesloten in Den Haag dan worden TV en radio vast verboten net als bij de Taliban in Afganistan. Aan de andere kant, wordt er ooit een PVV-VB bilateraal akkoord gesloten worden dan zal dat wel over legalisatie van boekverbranding gaan.

Blijft vertwijfeld achter

Bergverzet | 02-06-09 | 14:00

Chris: What do you do at a Young Republicans meeting?
Alyssa: We help those who already have the means to help themselves. Also, we perpetuate the idea that Jesus chose America to destroy non-believers and brown people.
Chris: I don't know why, but I feel safer already.

@Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 13:48
Comedy Central begint pas met uitzenden om 20.00 en veel van de "groffe" series komen pas na 21.00. Kinderen die rond die tijd nog tv kijken zijn meestal wel oud genoeg om een beetje gescheld aan te kunnen.

Tenzij het Gristenkinderen zijn natuurlijk.

Framoes | 02-06-09 | 13:58

Bestaat er eigenlijk ook een Bond tegen Gggristenen?

Conan de Rabarber | 02-06-09 | 13:58

Krijg toch allemaal de klere, val voor mijn part allemaal dood. Jesus is een rare kwiebus en aan god heb ik al helemaal een broertje dood.

axoz | 02-06-09 | 13:58

Ha ha ha, oh my God! I almost didn't do it, I almost didn't do it! I thought, is this in bad taste? But you know what, I went for it. I went for it and I'm so glad I did! Ooooh, worth it, totally worth it.

Professor | 02-06-09 | 13:58

Toch vinden jullie die christenen wel interessant, is alweer het zoveelste topic.

1st Male Lesbian | 02-06-09 | 13:57

EH..

Er wordt nauwelijks gevloekt in Family Guy... WTF?!

harryhulpsinterklaas | 02-06-09 | 13:57

@ Project2501 | 02-06-09 | 13:36 Dat is al gebeurd en het gaat onder vele namen: CDA CU SGP.

Hutspotentieel | 02-06-09 | 13:55

Zo, TEGEN ingevuld.
Van de 124 handtekeningen waren er 7 voor. Gaat goed dus.
Family Guy is een kostelijke serie. De kinderen genieten ervan, en ze vloeken nooit.

Fijnstoffer | 02-06-09 | 13:53

uiteraaaaaard kijken er veel kinderen naar Comedy Central. Want vroeghaaaaa, toen de kindertjes nog opvoeding kregen, werden ze om 20.00 u ofwel 8 uur des avonds in hun bedje geschopt!!!
Tegenwoordig mag dat uiteraard niet meer, want kindertjes in bed schoppen is een vorm van geweldpleging en vrijheidsberoving.
-
Die smerige meuk op de zenders van nederland 3 tm veronica en weet ik veel wat mag wel allemaal uitgezonden worden... geen probleem. homo`s tetten sexreclames, is allemaal niet zo erg, want dan spot je slechts met zeden en niet met zonden.

Charly_Trippo | 02-06-09 | 13:53

Ja vloeken en schelden. Vergeet niet dat 'Jesus' ook al een vloek is.....

Dan kom je er snel inderdaad. Het zal overigens best dat jij je kind niet de hele dag onder controle kan houden, dat snap ik. Maar dit draait helemaal niet om kinderen. Dit draait om het feit dat ze vloeken in TV programma's vervelend vinden. Kinderen worden in deze context, wat ik zo lees op de petitie site, gebruikt om een punt te maken zodat mensen zich achter het idee kunnen vinden.

Golaio | 02-06-09 | 13:53

w999t! Peanut butter jelly time!!!

DNA | 02-06-09 | 13:53

opmerkelijk is dat de maandkolom in die petitie tot 31 gaat. Ik ken maar 12 maanden maar ja, ik ben dan ook niet gristelijk

jan-lul-de-behanger | 02-06-09 | 13:52

South Park en Family Guy zijn geen kinderseries. En kinderen die dergelijke taal niet mogen horen van de ouders horen godverdomme al om 8 uur op bed te liggen. Hoe laat begint CC met uitzenden? 8 uur. Er is dus geen probleem, stelletje achterlijke gristelijke (pleonasme, ik weet) beroepszeikerds. Ga wat nuttigs doem met je godverdomde kutleventje.

koerbagh ® | 02-06-09 | 13:52

Haha mooi! Ik zie al heel veel tegens!

Doc Damage | 02-06-09 | 13:52

Belachelijk.. zouden de mensen die dit willen hun kinderen eens op tijd naar bed moeten sturen..

PrincessNL | 02-06-09 | 13:52

Denk dat we beter een petitie kunnen beginnen tegen de bond tegen vloeken of een bond voor vloeken oprichten en dan ook mooie posters op de NS stations aanplakken.

irriducibili79 | 02-06-09 | 13:52

@Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 13:48
"Zelfbeschikkingsrecht".
Als ik niet wil dat mijn kinderen het zien dan zien ze het niet. Ze mogen die zender niet opzetten. Dat weten ze. Doen ze het toch krijgen ze straf.

Baron Harkonnen | 02-06-09 | 13:51

er wordt idd flink gemodereerd.

tijdelijke email aanmaken op 10minutemail.com + proxy ;)

Tapeworm | 02-06-09 | 13:49

Karel Kruizenruiker | 02-06-09 | 13:46
Hij zat gewoon een banaan recht te lullen.

Teun van het Tuinpad | 02-06-09 | 13:49

Vloeken in That 70's Show?

Fruitcake | 02-06-09 | 13:49

Hoe arrogant om te denken dat de makers van FG en SP bewust Gristenen willen provoceren en kwetsen. Seth McFarlane geeft waarschijnlijk geen reet om jankende Godvrezers en de heren Stone en Parker boeit het waarschijnlijk ook niks.

Maar blijf vooral denken dat de wereld moeite doet voor jullie.

Framoes | 02-06-09 | 13:48

Hellsmurfje | 02-06-09 | 13:35
Eensch, maar kinderen zappen nu eenmaal volop en later uitzenden is een elegante oplossing. Ik wil best mijn verantwoording nemen als ouder maar kan niet de hele dag permanent achter ze staan om te kijken naar welke zender ze nu weer kijken. Comedy Central is nu eenmaal één van die zenders die hun aandacht trekken. Een cartoon is een cartoon voor kinderen en zal dus altijd aantrekkelijk voor ze zijn. Nogmaals ik heb alle afleveringen van SouthPark in de kast staan en vind Family Guy ook hilarisch maar feit blijft dat beide series niet erg geschikt voor jonge kinderen zijn.
De BTV bestaat uit vervelende moraliserende Gristenen maar anderzijds zeuren we hier ook massaal over de teloorgang van enige waarden, normen en omgangsvormen in de maatschappij. Dan moeten we nu ook niet zo leeglopen over dit initiatief van de BTV want erg consequent is zo'n reaktie niet.

Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 13:48

en altijd maar denken dat kinderen om 20:00 in bed liggen :S
ik vraag mij af of er ook maar een van die gasten eens gekeken heeft naar Family guy. en dan niet met de anti-vloek pet op, maar gewoon objectief (oehhhhhh, moeilijk!).

DualDenz | 02-06-09 | 13:48

Maar er wordt al flink gecensureerd op die site

Hobbykip | 02-06-09 | 13:48

Teun 13.41
De arrogantie droop ervan af.

Karel Kruizenruiker | 02-06-09 | 13:46

oh, grappig, je kan plaatjes toevoegen aan de petitie met html codes :D
hoe bedoel je onveilig...

DNA | 02-06-09 | 13:46

wat grappig. Als je kind te jong is om satire te bergrijpen dan moet je het kind niet laten kijken. Het is gewoon enorm simpel eigenlijk.

Daarnaast begaat de site met de petitie de fout door Family Guy als kinderserie weg te zetten. Het is dus eigenlijk een typisch geval van vasthangen in de gedachte dat tekenfilm=kind. Een gegeven dat al lang niet meer opgaat.

Golaio | 02-06-09 | 13:45

Dat al die relie-freaks (met hun eigen bloederige religie historie) maar eens wat anders gaan doen dan voor mij en/of mijn kinderen te bepalen waar ik GODVERDOMME / ALLAHVERDOMME / (*) wel of niet naar kijk. Enkele reis Jeruzalem / Rome / Mekka / (**). DAAAAG! Stuur geen kaartje.

(*) vul hier uw religie in hoofdletters in, aangevuld door VERDOMME.
(**) Vul hier uw religieus hoofdkantoor in.

Baron Harkonnen | 02-06-09 | 13:45

Ja Satire en Satan delen meer dan hun eerste drie letters. Kritisch nadenken misschien?

number one | 02-06-09 | 13:44

Zou hij nu een stijve hebben tijdens het turven?

sjaakdeslinksesul | 02-06-09 | 13:44

"Looks like this way I can get Family Guy CANCELLED for GOOD!" - E. Cartman

Quadrifoglio | 02-06-09 | 13:44

Dan zet je toch een wachtwoord op je TV? Of je stelt Comedy Central niet in, dus niet beschikbaar.

Of je vervangt ALLE zenders door Family 7...

/()1l) | 02-06-09 | 13:43

You know, I rather like this God fellow. Very theatrical, you know. Pestilence here, a plague there. Omnipotence ... gotta get me some of that. (stewie)

Wittegeit | 02-06-09 | 13:42

Karel Kruizenruiker | 02-06-09 | 13:32
ik hoorde het ook.
Alleen de toon van die man al.
Pffffff.

Teun van het Tuinpad | 02-06-09 | 13:41

LOL!

MajorPain | 02-06-09 | 13:41

Mijn kinderen worden regelmatig via het jeugdjournaal geconfronteerd met Balkenende en Rouvoet. En wat die allemaal uitkramen! Harder kun je een atheïst niet kwetsen.

hekkesluiter | 02-06-09 | 13:39

-weggejorist-

je moehar | 02-06-09 | 13:39

"... totaal niet functioneel en hebben overduidelijk geen enkel ander doel dan kinderachtig provoceren en kwetsen."

Daarom is het juist zo grappig!!
DOH!

Ozdorp | 02-06-09 | 13:38

Waar kan ik eigenlijk de lijst met geturfde vloeken vinden? Misschien kan ik er nog iets van leren. Ook ben ik wel eens geinteresseerd naar de turfpersonen in kwestie. Kan Rutger niet eens een turfsessie vastleggen op beeldmateriaal? Wanneer gaat de PVV kamervragen stellen? Is Jan Marijnissen ook geturft en zo ja hoe vaak?

Potverdiedubbeltjes!

Bergverzet | 02-06-09 | 13:37

Het moet godverdomme toch niet gekker worden, met die maffe reli's en hun ultra-lage kastjes, en superlange tenen.
Voorstel tegenpetitie: Mensen die in een hogere macht geloven ipv zelfbeschikking het stemrecht ontnemen.

Project2501 | 02-06-09 | 13:36

Dit is niet van de Bond tegen Vloeken, tenminste, dat staat nergens.. er staat slechts "De bezorgde ouders" .. wie dat ook mogen zijn.
Ere wie ere toekomt zeg maar...

John McClane | 02-06-09 | 13:36

Family Guy is gewoon niet leuk. Maar goed zowel south park als family guy zijn niet gemaakt voor kinderen, dus als je het niet wil zien kijk je naar een andere zender.

Hellsmurfje | 02-06-09 | 13:35

Expliciete pornografische scènes in een tekenfilm? *proest*

Nlz® | 02-06-09 | 13:35

Ik heb sterk de indruk dat een groot aantal van jullie zich nog midden in het onthechtingsproces van hun ouders bevinden.

Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 13:35

Waarom staat zo'n petitie nou bol van termen als onzedelijke handelingen, bloot, zedenloze moraal, losbandige seks, expliciete pornografische scènes enz. Wie is hier nu gefrustreerd?
Overigens is deze zin: "Los van het vele vloeken en schelden wordt in deze series voortdurend een zedenloze moraal van losbandige, niet zelden homoseksuele, seks gepromoot..." wel heel erg over het randje.

sjaakdeslinksesul | 02-06-09 | 13:34

Doet me denken aan die aflevering van FG, die tegen The FCC was: www.familyguyx.net/episode/ptv/

Zowel dat nummer was super en ook t einde, side boob LOL!

JPODUDE | 02-06-09 | 13:34

paupers die family guy leuk vinden

1791 | 02-06-09 | 13:33

even o.t.
Er was zojuist een discussie op bnr gaande over dat Harry Borghouts (cvk van Noord Holland) € 100 miljoen had laten verdampen op een IJslandse bank. Hij kwam zelf ook aan het woord en vond dat hij niets fout had gedaan en volgens een rapport wat 15-6 zal verschijnen zal blijken dat hem niets verweten kan worden en dat het de normaalste gang van zaken is dat het (gemeenschaps)geld wat niet direkt noodzakelijk is even wat rente gaat pruttelen. Zat me gelijk af te vragen voor welke partij hij commissaris was, maar de vraag stellen is hem gelijk beantwoorden..... groen links natuurlijk.

Karel Kruizenruiker | 02-06-09 | 13:32

pardon??? alsof kinderachtig provoceren totaal niet functioneel zou zijn!

RockBock | 02-06-09 | 13:32

bond tegen vloeken moet zn bek houwe. De vloeken zijn trouwens nooit ondertiteld.

zuugerd | 02-06-09 | 13:32

Nou ja, ik zelf vind SouthPark en Family Guy geweldig maar mijn 10 jaar oude dochter is doorgaans ook nog op rond 20:30 en haar neiging om cartoon achtige dingen op te zoeken is natuurlijk normaal vioor een kind. Ik tref haar dan ook regelmatig kijkend naar deze twee shows aan. Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo'n strak plan voor een tien jarige. Wat mij betreft zouden beide series dan ook wel één à twee uurtjes later mogen.
Haar verbieden te kijken kan ook maar dat vind ik nog moeilijker voor mijzelf te verkopen dan simpelweg te pleiten voor een later tijdstip.

Bigi Bana Boy | 02-06-09 | 13:31

Family guy Altijd +1

geenstijlsteengeil | 02-06-09 | 13:30

Stomme kudtjankers, ik ga mooi kijken!

Meneer Meeuw | 02-06-09 | 13:30

een vloek meter
moet godverdomme niet gekker worden

b_b | 02-06-09 | 13:30

Dus Brusselmans bedankt in bovesntaand stukje de makers van Comedy Central voor iets dat hij onmogelijk gezien kan hebben... mmmmm opmerkelijke journalistiek hierop GS

need i say more | 02-06-09 | 13:29

Tja om een beetje family te beginnen moet je toch echt wel iets van sex hebben gedaan, en tja dat vloeken.. ik hoor het niet eens meer

newedav | 02-06-09 | 13:29

En Geenstijl spreekt een fatwa tegen bond tegen het vloeken. Pot verwijt de ketel.

xzaz2 | 02-06-09 | 13:29

J*zus Chr*stus, dit gaat dus echt godverd*mme helemaal nergens over, stelletje christelijke azijnp*ssers....

Blap Blieperman | 02-06-09 | 13:29

hahah, wat triest zeg.. Family Guy is de shyte!

Zjeraar | 02-06-09 | 13:29

Wat zijn die mensen zielig zeg

Freekiesteekie | 02-06-09 | 13:28

Paupers, Family Guy kijk je op BBC3 (tussen 23:30 en 01:00) of koop de boxset en kijk daarna online.

kapotte_stofzuiger | 02-06-09 | 13:28

Die petitie gaat ze niet helpen :D

Bosmaaier | 02-06-09 | 13:27

Goh wat handig, je kunt in die petitie ook geboortemaand 31 invullen. En nu allemaal even tegen stemmen.

Albert K. | 02-06-09 | 13:27

Tsja wat zal ik zeggen. Het zal wel schoppen tegen het heilige huisje van veel reaguurders zijn maar vloeken is inderdaad platvloers en asociaal taalgebruik.

En het niet met mij eens is scheld ik verrot!

Eikenhout | 02-06-09 | 13:27

Zou mooi zijn als die fucking Bond tegen Vloeken godverdomme eens zou opflikkeren.
Family Guy +veel, en Family Guy weekend is pas 19-20 juni trouwens!

boterbabbelaar | 02-06-09 | 13:26

rennevoorjevaderland | 02-06-09 | 13:24
Er rekening mee houdend dat u hier gigantisch sarcastisch bezig bent : als het goed is komt vrijdag en zaterdag (19 & 20 juni) Family Guy hier zijn kunstje vertonen.

GeflipteVlaflap | 02-06-09 | 13:26

Meg: "Oh god kill me now"
*Rode stip verschijnt op voorhoofd Meg*
*God bovenop een wolk met een sluipschuttersgeweer*
*Telefoon van god gaat*
*God laat geweer vallen en neemt de telefoon op*
God: "Yo... Kaaahaaarinnn :D!"

OpperGek | 02-06-09 | 13:26

Ze hebben bij die petitie niet alleen 31 dagen in een maand, maar ook nog eens 31 maanden in een jaar. Is dat creationistisch compensatiegedrag voor die 6000 jaar of zo?

coolmos2 | 02-06-09 | 13:25

KUDT! Heb ik 't Family Guy weekend gemist? Nee toch?!

rennevoorjevaderland | 02-06-09 | 13:24

th'Fuck!!!
*vrij naar Eric Cartman*

KlootViooltje | 02-06-09 | 13:24

"Where are those good old family values, on which we used to rely?"

hooiwagen | 02-06-09 | 13:24

volgens mij is dat Family Guy weekend pas volgende week ofzo heur

need i say more | 02-06-09 | 13:23

*ziet GS episch falen met lukraak verband met naar de hel gaan en doelloos grof taalgebruik*

tablemate | 02-06-09 | 13:22

tjah, mensen zullen altijd blijven zeiken....

Hero_of_Time | 02-06-09 | 13:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken