Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse Jack Bauer wordt ridder

Kroon477.jpgOm half tien krijgt kapitein Marco Kroon van het Korps Commando Troepen de Militaire Willemsorde uitgereikt uit handen van de koningin. Een Historische Gebeurtenis, aangezien het voor het eerst in ruim een halve eeuw is dat een militair de onderscheiding krijgt opgespeld. Daarom zenden Nederland 1 en Defensie de ceremonie live uit. Na de mededeling eerder dit jaar probeerde Arnold Karskens trouwens nog roet in het eten te gooien. Karskens beweerde dat Kroon en enkele collega's Taliban standrechtelijk zouden hebben geëxecuteerd. Dikke hoax; Karskens ging blind op verklaringen van de vijand af en hij had bovendien de effectiviteit van de AC-130 Spectre onderschat. Nog wel een verzoekje: of u na de feestelijkheden wel weer normaal wilt doen tegen ridder MWO Kroon.

Reaguursels

Inloggen

respect voor hem

scherpzinnig | 31-05-09 | 14:48

Karskens moet gewoon zijn achterlijke muil eens een keer houden. Niemand zit op die linkse praat van jou te wachten. Laat je maar lekker rondtouren door de lokale taliban in Uruzgan en probeer de schijn opt te houden dat je onpartijdig bent. Stakker eerste klas. Nitwit.

Kingeef1975 | 31-05-09 | 11:43

Zoals al vaker door meerdere anderen gezegd, deze krijg je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen.
Dus gefeli. dude!

bimaty | 30-05-09 | 18:28

Damn, wij Brabnanders zijn werkelijk overal het beste in

S. Den Dikke | 30-05-09 | 13:31

Kapt. Kroon is een echte held, petje af voor deze man.
(en alle lamzakken van Nederland kunnen nog wat leren van hem)

Dikke Worst | 30-05-09 | 09:14

Das de enige medalje die ik zelf nog niet heb.
Salueert veur kapitein Kroon.
-
p.s. in Londen is een winkeltje waar Idi Amin zijn medaljes kocht.
Denk niet dat hij de enige is geweest.

wachtmeester de bruy | 30-05-09 | 07:23

Wij wenden ons tot God en Jan Soldaat,
Als hooge nood en bitt're strijd ons wacht,
De nood voorbij, het land in vredesstaat,
Vergeten wordt de Heer en Jan Soldaat veracht.

El Martinez | 30-05-09 | 00:54

deze meneer zal ongetwijfeld in het burgerleven een vrij normaal mens zijn.
maar op de foto brrrrrr wat kijkt die man ijskoud zeg, deze meneer kan men volgens mij ook net zo goed zonder wapens afghanistan insturen, maakt ie talibs af op de manier zoals alice cooper vroeger kippen doodbeet op het podium
respect boven alles (kunnen dit soort mensen niet ingezet worden bij politie na hun actieve loopbaan bij de commandos of mariniers)

tokkie | 30-05-09 | 00:52

@ wim kokring | 29-05-09 | 22:03
Morgenavond café Vinny's te Den Bosch. Heineken Ice Cold is zijn favoriet ;-)

El Martinez | 30-05-09 | 00:50

Marco Kroon is een HELD!

El Martinez | 30-05-09 | 00:47

Propaganda voor een kansloze missie in een land waar wij niets te zoeken hebben, behalve misschien een paar mooie baantjes voor Bakellende en companen.
Altijd weer zelfde verhaal over zo veel dooie Taliban en geen of hooguit een dooie aan onze kant.

ikweetnogmeer | 30-05-09 | 00:33

wat ziet, ruikt, voelt kroon als er ene klootoog voorbij komt?
niets.

zweefteef | 30-05-09 | 00:18


Generaal Nguyen Giap | 29-05-09 | 20:19

Dat doen we wel knuppel, met BloodHoundGang op de speakers en dan maar knallen...

waxmask | 30-05-09 | 00:00

Kenia? Zegt ie nou bij EvilKnievel dat er ook al Ollanders in Kenia zitten , WTF doen we daar nou weer?

waxmask | 29-05-09 | 23:56

Waarom moeten we ook alweer respect hebben voor moderne cowboys met pistooltjes?

waxmask | 29-05-09 | 23:55

... Maarrre het is kleutzak, hihihi...

cekars | 29-05-09 | 22:53

@ Echt waar joh!, ben jij een grote klootzak?

... Ja hoor, ben ik trots op ook...

cekars | 29-05-09 | 22:51

@nee dreuzel, maar ik ben dpl.sld. geweest, een grote kleutzak dus...
cekars | 29-05-09 | 22:43

Echt waar joh!, ben jij een grote klootzak?

Generaal Nguyen Giap | 29-05-09 | 22:49

@nee dreuzel, maar ik ben dpl.sld. geweest, een grote kleutzak dus...

cekars | 29-05-09 | 22:43

Marco... ik heb veel respect voor wat je hebt bereikt. Er zitten een paar reaguurders tussen die niet zo goed begrijpen waar het over gaat. Hebben waarschijnlijk nooit zelf hun leven in de waagschaal gesteld voor anderen en al helemaal niet in Afganistan. Respect!

Dreuzel | 29-05-09 | 22:26

Merci...

cekars | 29-05-09 | 22:25

... Dus als je het leven van een stelletje mafketels in gevaar durft te brengen krijg je de geylpompersmedaljje...

cekars | 29-05-09 | 22:22

ik heb dit nog nooit gedaan... maar hier komt ie: +oneindig! waar ook, wanneer ook, als ik m tegenkom zal ik m bier geven!

wim kokring | 29-05-09 | 22:03

commando zijn,commando wezen ,jongens van Jan de Wit.
Skippa 86-3 groet U

skippa | 29-05-09 | 21:49

[traantje wegpinkt]
diep respect!

FredFlinstone | 29-05-09 | 21:04

Diep respect voor Kroon, zijn commando's en de Australische collega's, vooral na het lezen van het PDF'je op de site van Defensie.

Stroopwafel | 29-05-09 | 20:56

+1 respect

boselecta | 29-05-09 | 20:47

"Wat het begeleidend filmpje aangaat... hoe weet men vanuit HQ dat die witte vlekjes op het scherm van de barbaren zijn, die met een........."
Hyppo Kriet | 29-05-09 | 18:08

Indien jij tijdens engelse les wat beter opgelet zou hebben, dan had je uit de conversatie in het filmpje kunnen opmaken, dat de bemanning van de AC-130 Spectre aanwijzingen krijgt van militair grondpersoneel ter plaatse, waar ze wel en niet op kunnen/mogen schieten.
In tegenstelling wat jij hier suggereert, schieten westerse troepen niet op alles en iedereen.
Sterker, de grootste bedreiging voor vrouwen, kinderen en ouderen in Afghanistan vormen de Afghaanse/Pakistaanse extremisten ter plaatse en pacifisten/antimilitaristen in het westen.
Al geruime tijd richten talibanstrijders tijdens vuurgevechten met coalitietroepen slachtpartijen aan onder de Afghaanse bevolking (liefst onder vrouwen en kinderen), zodra zij zich overklast weten door die westerse coalitietroepen.
Zij doen dit in de wetenschap dat deze dode vrouwen en kinderen in het westen (lees west-Europa) heel makkelijk ‘verkocht’ kunnen worden als westerse ‘collateral damage’, want dit soort propaganda gaat er bij westerse pacifisten/antimilitaristen in als ‘Gods woord in een ouderling’.
In Afghanistan zou het wel eens zo kunnen zijn, dat de westerse pacifisten/antimilitaristen indirect verantwoordelijk zijn voor meer doden dan alle coalitietroepen bij elkaar.

Generaal Nguyen Giap | 29-05-09 | 20:19

Een echte Held! Koene ridder.

pe4444 | 29-05-09 | 20:13

ik schijt bijkans in mijn broek van bewondering

en dat meen ik serieus.

gefeliciteerd...
toevallig ken ik iemand van het amerikaanse leger met het amerikaanse equivalent van de mwo (de cmh) : dat je straks weer "normaal" behandeld word kun je schudden :-)

aoo hoff

hoffrevisited | 29-05-09 | 19:29

Kapitein Raymond P.P. Westerling had een ridder onderschijding moeten krijgen voor zijn fantastische bewind in Indonesië.
Mijn achteroom heeft zijn leven aan hem te danken en vele Indiëgangers.

Mongeaul | 29-05-09 | 19:03

Zelfs al had hij 10.000 taliban standrechtelijk geëxecuteerd... dan nog had hij dat lintje verdiend... en van mij een bos bloemen.

orderafterchaos | 29-05-09 | 19:00

Gefeliciteerd met deze mooie onderscheiding.Echt iets waar je trots op mag zijn.

huppeltrutje | 29-05-09 | 18:50

-weggejorist-

von Paulus | 29-05-09 | 18:20

Held! +1

braadlap | 29-05-09 | 18:18

Laten we wel zijn... oorlog is geen spelletje. Het gaat om leven en dood. Als daarbij ook onschuldige mensen het leven laten, dan is er geen reden om vitorie te schrijven. Of Kroon de onderscheiding al dan niet verdiend heeft, laat ik in het midden. Ik ben er niet bijgeweest en volgens het protocol zijn het anderen, hoogeplaatse militairen, die zo iemand voordragen voor een dergelijke orde, in de volksmond de 'MWO' genoemd. Kroon zal wel overeenkomstig de huidige normen van Moed, Beleid en Trouw hebben gehandeld. Maar vanuit welke perspectief je dat beziet is natuurlijk een tweede.

Je kunt de vraag stellen wat wij dáár in godsnaam te zoeken hebben. Of in welke opzicht Nederland bedreigd wordt in haar bestaan als we dáár niet de helpende hand bieden. In een groter verband geplaatst zal het allemaal wel passen, zoals een puzzelstukje in een grote legpuzzel. En past het niet dan zal het ook wel zo zijn dat het passend gemaakt wordt. Maar hoe dan ook, het blijven mensen, zoals wij...

Na wat er is gebeurd in Cebreniza, met overste Karremans, die niet de moed had de bevolking te beschermen tegen het uitmoorden, moet er nu een feestelijke gebeurtenis klinken over de Lage Landen, dat er ook militairen zijn, die met Moed, Beleid en Trouw in dienst staan van het Vaderland. Weliswaar een takkuheind weg, maar toch...

Wat het begeleidend filmpje aangaat... hoe weet men vanuit HQ dat die witte vlekjes op het scherm van de barbaren zijn, die met een druk op de knop uit het leven van alledag worden gezet? Geen kinderen? Geen vrouwen? Geen ouwe mannen? Allemaal moordlustige, en brute barbaren?

Hyppo Kriet | 29-05-09 | 18:08

Reclame voor een kansloze missie.

ikweetnogmeer | 29-05-09 | 17:58

Ridder van Bart Smit bedoel je

brouwmaster | 29-05-09 | 17:56

-weggejorist-

von Paulus | 29-05-09 | 16:53

Militairen als kapitein Marco Kroon hebben wij in de toekomst hard nodig voor het bestrijden van verdere islamisering. Groots respect kapitein.

whothefuck | 29-05-09 | 16:48

haha lol @ die oudere meneer in t filmpje met z'n welkom bij de club

orgasmdonor | 29-05-09 | 16:46

Eindelijk iemand die met ridderactiviteiten de riddertitel krijgt i.p.v. al die nepridders die hem met zwemmen of tafeltennissen of columns schrijven krijgen

uitzondering | 29-05-09 | 16:22

Karskens heeft ooit eens te lang in de zon gezeten, de laatste paar jaren is hij een beetje valsig geworden.
Verzet na de oorlog: hoogbejaarde ex ss-ers lastigvallen ' voor de goede zaak', en nu weer quotes van zeer dubieuze bronnen over standrechtelijke executies.

what's eating Arnold Karskens?

Sweyn | 29-05-09 | 15:59

Wat mij betreft mag hij deze onderscheiding in ontvangst nemen en hij zal em ook echt wel verdienen..... maar ja, het had ook heel anders kunnen lopen. Voor hetzelfde was ie op een bermbom gestapt en hadden wij nooit iets van deze man gehoord.... oorlogvoeren en het overleven is ook een beetje mazzel en laten we wel wezen; de groene barettenboys zijn nu eenmaal jongens die graag een kogeltje schieten. Ze houden van oorlogvoeren en een beetje schieten. Wat mij betreft krijgt die Spijkers van defensie, die weigerde mee te liegen ook een onderscheiding. Ook hij verdient het!!! Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat we destijds in Indonesie ook een eerlijke oorlog voerden..... nu zoveel jaren later weten wij allemaal dat we ons als land en leger daar schandalig hebben gedragen. En dat zo kort na de 2e WO en heel vermanend het wijsvingertje richting duitsers wijzen.... tsja, das politiek he!!

leo de pejo | 29-05-09 | 11:05
Dat artikel in de Volkskrant sluit aan op een item op de TV over de Spijkers-affaire. De man heeft met de grootste moeite, eindelijk, na jaren en jaren, inzage in zijn volledige dossier gekregen, en daarin trof hij inderdaad brieven aan die letterijk aantonen dat men hem aktief probeerde te lozen.
Maar goed, de ene held is de andere niet. Zo werkt dat nou eenmaal.
60CX | 29-05-09 | 13:45
Ze doen er hier wel alles aan om de smetten op het blazoen weg te poetsen.

Schoorsteenveger | 29-05-09 | 14:37

effe offtopic: wat is er met trix aan de hand? Ze staat te hakkelen en te stotteren. Geen zin komt er lekker uit.

ZotteLotte | 29-05-09 | 14:06

*nuchtere natuurlijk...

Spruytje | 29-05-09 | 14:00

Mooie nuchte gozert, respect

Spruytje | 29-05-09 | 13:59

Buiten dat is weer typisch Nederlands theekransje met koekjes erbij, bij rest van de wereld staan we bekend om Karremans die kadootjes uitwisselt, een borreltje drinkt met en belachlijk gemaakt wordt door Mladic, terwijl een tiental meters verder alle mannen uit het dorp ingeladen worden om even later vermoord te worden. Dat is het beeld wat de wereld heeft van het schandelijk slappe Nederlandse leger dat geen verantwoordelijkheid durft te pakken in dergelijke situaties. En dat beeld wordt helemaal niet weggepoetst met een medailletje voor een goede soldaat.

60CX | 29-05-09 | 13:45

coole gast die Kroon. toch weer n beetje trots op m'n landje en zijn leger.

tuurlijk! | 29-05-09 | 13:41

OmeHarry | 29-05-09 | 12:36

Beetje R.E.S.P.E.C.T. voor keyboard ridders en helden die dmv hun belasting jouw uitkering be elkaar sprokkelen. Gesnopen onkel?

60CX | 29-05-09 | 13:38

Mooi!

Zo jammer! | 29-05-09 | 13:34

Waren ze allemaal maar zo ....

Ayaan Sorry | 29-05-09 | 13:32

+ oneindig voor deze man.
- oneindig voor Karskens, wat een kansloze, afgunstige prutser.

William T. Riker | 29-05-09 | 13:31

Dit zijn de mensen waarop nederland kan bouwen.

RESPECT en proficiat !!!

solidstate | 29-05-09 | 13:15

@ hondow | 29-05-09 | 11:51
* tondeuse pakt, langharig werkschuw tuig helemaal kaal scheert en van de Dam veegt *

Feuer Frei | 29-05-09 | 13:09

Gefeliciteerd en een ere groet van deze kant.

En die mensen die zeuren zijn gewoon jaloers dat zij nooit de stap hebben durven nemen om naar defensie te gaan.

Gegroet.

SGT-GUZZI | 29-05-09 | 13:01

-weggejorist-

OmeHarry | 29-05-09 | 12:36

-weggejorist-

Vetdaykin | 29-05-09 | 12:32

Kunnen ze Kroon geen burgemeester van Amsterdam maken , ik heb zo een idee dat het een stuk rustiger wordt in bepaalde wijken

Krokoklaas | 29-05-09 | 12:28

@ John Cheese | 29-05-09 | 12:21

Ben ik. En ik zal niet schromen je recht in je gezicht een kuttekop te noemen. Waarschijnlijk zal dat uitdraaien op geschuimbek, onverstaanbare keelgeluiden en bedreigingen met fysiek geweld van jouw kant.

*proest*

Neanderthaler.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 12:26

@ kolonel klootoog | 29-05-09 | 11:14

Kuttekop?
Was je in het echt ook maar zo dapper ventje.

John Cheese | 29-05-09 | 12:21

Respect voor deze man!!

Bravo Two Zero | 29-05-09 | 12:16

Jack Bauer?

Dop | 29-05-09 | 12:11

Marco Kroon heeft altijd alles in de Bonus.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 12:08

* Had moeten zijn plein van de hemelse vrede.

KillerK | 29-05-09 | 12:06

Heeftie een kamelenteen op zijn kin?

Conan de Rabarber | 29-05-09 | 12:06

De man die in 1989 eigenhandig 4 tanks op de Hemelse plein van vrede stopte?

Marco Kroon

KillerK | 29-05-09 | 12:05

Wij eten 'des morgens een bammetje met hagelslag, Marco neemt veur ontbijt een dubbele boterham met 4 duims spijkers.

kneuterzak | 29-05-09 | 11:56

@ Feuer Frei | 29-05-09 | 10:12
*Zwaait vrolijk terug*

hondow | 29-05-09 | 11:51

yons | 29-05-09 | 10:47
Leer lezen pisvlek. Waar in mijn comment lees jij enig gebrek aan respect voor de Ridders in kwestie? Blij dat je zelf toegeeft het niet te weten, op basis daarvan je suffe opmerking voor je houden, is blijkbaar een denkstap te ver.

Achterdocht | 29-05-09 | 11:45

@Krachtmeester | 29-05-09 | 11:31
Voelde me aangesproken in je tenenkrommende plempsel van 10:15 en was genoodzaakt daarop te reageren. Voor mijn mening moet je gewoon even het draadje volgen. Opwaarts dan, he? Ik meld het maar even.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 11:41

@ Krachtmeester | 29-05-09 | 11:29

Ik heb geen stoer quasi-militair opgeblazen blasoen. Dat maken onwetende dufkudtjes er altijd van in een meer dan futiele poging om me "ergens op te kunnen pakken". De zelfde dufkudtjes, zoals als jij voor het geval je dat nog niet door die plaat voor je koop is doorgekomen, die zich maar wat graag bedienen van suffige naamgrapjes en semi-wetenschappelijk geneuzel.

Ik heb een bemmende en zwaar kek allittererende nick. Dat dan weer wel.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 11:39

Held.

Ethon | 29-05-09 | 11:34

Ernst en bobby zijn ook ridder.

winterpeen | 29-05-09 | 11:34

Lying Dutchman | 29-05-09 | 11:13
Je mag van mij alles.
Maar wat is je mening nou eigenlijk?

Krachtmeester | 29-05-09 | 11:31

kolonel klootoog | 29-05-09 | 11:14
Nu al een kenniskrasje op je stoere quasi-militaire opgeblazen blazoen, nooblette?

Krachtmeester | 29-05-09 | 11:29

Word hij nu ridder nadat hij "in het harnas" is geweest?

Ad_Hok | 29-05-09 | 11:20

Kan Marco nu burgemeester van Gouda worden ? Of stadsdeel voorzitter in Slotervaart ? Gewoon zijn werk blijven doen, collega's natuurlijk ook mee brengen, maar wat minder reizen en op tijd weer thuis. Misschien in deeltijd ook nog een stukje Utrecht mee pakken.
*alvast turflijstje maakt voor hemelende NL-talibaan en hun soort*

Bakschuif | 29-05-09 | 11:19

@ John Cheese | 29-05-09 | 11:06

Dat zal allemaal wel kuttekop. Ik vind het echter zeer vermakelijk dat het hier over van die kekke yanks gaat.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 11:14

@Krachtmeester | 29-05-09 | 10:26
Kom op krachtige, dat kan beter. Nu niet huilie huilie gaan doen omdat jouw genuanceerde mening niet de mijne is. Ik, de wannabe held, geef mijn mening liever ongezouten en minder genuanceerd. Mag dat?

Lying Dutchman | 29-05-09 | 11:13

Respect voor deze man.

En -1 voor een hoop keyboard ridders hier....

Drecks | 29-05-09 | 11:12

Marco Kroon + 1

Arnold 'vriend van de haatbaarden' Karskens altijd -100000

Houthakkert | 29-05-09 | 11:06

Respect voor deze man.

königsberg | 29-05-09 | 11:06

@ kolonel klootoog | 29-05-09 | 11:02

Noob, dat is de ballad of the green berets.
HET lied voor alle groene baret dragende special operation forces ter wereld.
www.youtube.com/watch?v=LH4-tOqLH94

Aan het eind van de ECO (Elementaire Commando Opleiding) worden de cursisten onder deze muziek de poort binnen geklapt na hun eindoefening.

John Cheese | 29-05-09 | 11:06

Schoorsteenveger | 29-05-09 | 10:40

Lol! Die laatste dichtregel zegt alles over de openheid/integriteit van het Ministerie van Defensie. Het wordt tevens hoog tijd dat de eufemistische uitdrukking Ministerie van Defensie wordt vervangen door Ministerie van Oorlog of heel neutraal Ministerie van Legerzaken.
Het is en blijft een dubieus verhaal over die fotorolletjes. Alles wat het leger in discrediet zou kunnen brengen wordt met alle mogelijke middelen in de doofpot gestopt. Remember de affaire Spijkers en de ondeugdelijke Nederlandse landmijnen?
Gisteren stond er weer een artikel over deze affaire in de krant:
www.volkskrant.nl/binnenland/article12...

leo de pejo | 29-05-09 | 11:05

Krachtmeester | 29-05-09 | 10:57
Wat het vereren betreft overigens: ik ben daar ook niet schoon van. De Moeder, wier schoot nimmer haar humiditeit verliest, is al jaren een vereerd ikoon voor me. Ze heeft me vaak geïnspireerd tot hevige doch onwillekeurige polluties. Dus wat dat betreft ...

Jaap de Paap | 29-05-09 | 11:04

@ John Cheese | 29-05-09 | 10:59

Leuk man, dat poeziealbum-gesnor over Amerikaanse soldaten.

*proest*

kolonel klootoog | 29-05-09 | 11:02

:salute:

mokum | 29-05-09 | 11:00

Krachtmeester | 29-05-09 | 10:57
Dan is het goed.

*gerustgesteld jonge broeder doet knielen teneinde zijn heilige plicht te voltooien*

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:59

Koekje-dr-bij? | 29-05-09 | 10:12
Of je typt met je neus, of de batterijen van je toetsenbord zijn op!

Sgt. SuperJost | 29-05-09 | 10:59

Mooie ceremonie.
Mijn diepste respect voor Kapitein Kroon en het Korps Commando Troepen.
Mannen die belangeloos hun leven op het spel zetten voor anderen, daar kunnen burgers nog wat van leren.

Fighting soldiers from the sky
fearless men who jump and die
men who mean just what they say
the brave men of the Green Beret
Silver wings upon their chest
these are men Americas best
one hundred men will test today but
only three win the Green Beret
trained to live off natures land
trained in combat hand to hand
men who fight by night and day
courage take from the Green Beret

(Choris)
Silver wings upon their chest
these are men Americas best
one hundred men will test today
but only three win the Green Beret

Back at home a young wife waits
her Green Beret has met his fate
he has died for those oppressed
leaving her this last request
put silver wings on my sons chest
make him one of Americas best
he'll be a man they'll test one day
have him win the Green Beret

John Cheese | 29-05-09 | 10:59

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:43
Wie heeft het over weggaan? Omdat kollietje éénoog hier tegel na tegel koppiepeest inkopontgroeningspsychologie plempt en voorts zelden of nooit op een daadwerkelijke inhoudelijke mening te betrappen is? Pffft, ik lach om dat soort kiddies. Heel stoer, maar o wee als er een krasje op hun geleende voituurtje komt, dan stort hun heldenvereringswereldje in. Lijkt me sowieso lastig, als je anderen moet vereren om je eigen leegte te vullen.

Krachtmeester | 29-05-09 | 10:57

Prachtige ceremonie!
Dit zijn van die mensen die uit het "juiste hout" gesneden zijn, die beschikken over "the right stuff", Respect!
Lijkt me ook echt een toffe gast om een biertje mee te pakken.
Marco, oprecht gefeliciteert met het behalen van de prestigieuze willemsorde! Ik drink er vanavond eentje op jou!

Stevie_Ray_Vaughn | 29-05-09 | 10:56

Schitterend, zo'n uitreiking. Prachtig dat we zulke mensen in ons midden hebben en op een dergelijke manier respect kunnen bewijzen.
Zijn daden spreken voor zich, maar zijn bescheidenheid is wat hem echt siert.

Heau even | 29-05-09 | 10:54

Bij die Ausies zullen er wel wat zijn met een Hollandse achternaam.

winterpeen | 29-05-09 | 10:53

Je moet het relatief zien: iedereen gaat uiteindelijk dood. Ook haatbaarden. Marco Kroon heeft gezorgd voor een overlijdenstijdstipvervroeging van desbetreffende haatbaarden. Kunnen ze geen kwaad meer doen; simpel en effectief.

JanRap | 29-05-09 | 10:49

Ik kon er wel om lachen dat die ouwe Ridders mochten afmarcheren en de hele set hoge omes nog ff in de houding moest en deze heren salueren. Baas boven baas.

Achterdocht | 29-05-09 | 10:42
Ik weet niet of jij weet hoe deze mensen hun eigen leven in de waagschaal hebben gesteld,die hebben dat niet voor zichzelf gedaan maar vóór anderen,heldendaden hebben deze mensen verricht

yons | 29-05-09 | 10:47

Vreemd, ik zie Walt Disney niet op de aftiteling staan.

--neus-- | 29-05-09 | 10:47

Onderschreidingen zijn niet noodzakelijk

weg d'r mee.

David Hume | 29-05-09 | 10:45

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:41
mooi!
hij schuift er overheen en doet verdwijnen.
zo ontspoort hij iedere vijand.

geurtje | 29-05-09 | 10:43

Krachtmeester | 29-05-09 | 10:26
Niet weggaan hoor. Zonde.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:43

raar hoor. De een krijgt voor het vermoorden van mensen een lintje en een ander gaat er de bak voor in.

jan-lul-de-behanger | 29-05-09 | 10:43

oh klootoogje, van wie heb jij toch zo lekker leren schelden?
en waar jeukt het?

geurtje | 29-05-09 | 10:42

Ik kon er wel om lachen dat die ouwe Ridders mochten afmarcheren en de hele set hoge omes nog ff in de houding moest en deze heren salueren. Baas boven baas.

Achterdocht | 29-05-09 | 10:42

Marco eet niet: hij omvat.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:41

leo de pejo | 29-05-09 | 10:36
Kroon is nu de held, waar Karremans de grote lafaard was. Wit en zwart, terwijl over elke oorlog een koude, grauwe sluier hangt. Fotorolletjes verdwijnen waar medailles verschijnen.

Schoorsteenveger | 29-05-09 | 10:40

@ kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:38

doen=doel

kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:40

-weggejorist-

Rootje02 | 29-05-09 | 10:40

@ Krachtmeester | 29-05-09 | 10:26

Dat is inderdaad het soort halfzachte gezeur waar ik op doen. Nuffe broekpoeper.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:38

Belachelijke poppenkast

--neus-- | 29-05-09 | 10:38

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:35
hij toont zijn tanden, en ik lig aan banden.

geurtje | 29-05-09 | 10:38

ROFL @ geurtje | 29-05-09 | 10:37
Natte pijen hier.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:37

rootje legt binnenkort het loodje.
ridder m. neem je niet in het ootje.
vriendin fappen is een nogootje.
en nog iets met doodje.
zukkel!

geurtje | 29-05-09 | 10:37

Hoezo "Dikke hoax"? De verdediging van het Ministerie van Defensie op de berichtgeving van Karskens is nogal mager, niet meer dan de standaard reactie wat je van zo'n ministerie zou verwachten. Die eigen onderzoeken van Defensie geloven we wel. Een soort van "Wij van WC Eend adviseren WC Eend" effect. Het feit dat zelfs een partij als de VVD nog wat bedenktijd nodig heeft bij monde van Arend Jan Boekestijn is ook al een teken aan de wand.

Het is niets meer dan één grote propaganda machine van Defensie om zichzelf eens positief in het zonnetje te zetten. Zeker na het Srebrenica drama.

leo de pejo | 29-05-09 | 10:36

kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:57
Sterk verhaal: je begint zelf over opleidingen, als ik daar op reageer dan is het opeens not-done om over het opleidingen te hebben en vervolgens ga je doodleuk verder over.... opleidingen. Maar als jij KMA hebt gedaan en in het buitenland strakke acties uitzet, dan schuif ik het bovenstaande maar op stres :)

grote regelneger | 29-05-09 | 10:36

geurtje | 29-05-09 | 10:34
Hij heft zijn lip, dan zinkt elk schip.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:35

"Onder de leden van het peleton van Kroon vielen die nacht geen slachtoffers, wel onder de Talibanstrijders. Bij daglicht gingen Kroon en zijn mannen op zoek naar de overleden Talibanstrijders om informatie over hun identiteit te achterhalen. Er dreigde "normvervaging" onder de militairen, aldus Kroon in een artikel in het dagblad de NRC. Kroon zag erop toe dat de gewonde Talibanstrijders werden verzorgd en gaf bevel de gedode Talibanstrijders op zijn minst toe te dekken. De "antipathie" na deze nacht noemt Kroon "begrijpelijk". Toch zul je als commandant op zulke momenten krachtig moeten optreden, aldus Kroon in het NRC. Juist dit optreden is bewonderenswaardig en toont zijn klasse"

Een mens altijd als mens beschouwen.
Kroon... je bent een topper!

Dit is het grootste ceremonieel wat één militair ten deel kan vallen en je hebt 'm verdiend.

yons | 29-05-09 | 10:35

Rootje02 | 29-05-09 | 10:33
Ridder Marco laat zijn vriendin niet doen. Hij offert jou aan haar.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:34

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:30
hij wuift zijn oksel en zie, een mortaal schoksel.

geurtje | 29-05-09 | 10:34

-weggejorist-

Rootje02 | 29-05-09 | 10:33

Riddersoldaat.

Preaufessor Pascal | 29-05-09 | 10:31

geurtje | 29-05-09 | 10:29
Het is Hem gegeven een peloton neer te niezen.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:30

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 10:17
Juist. Even helemaal los van de persoon Kroon en de militair Kroon, hier wordt een held gecreëerd en daarmee wordt weer minstens een jaar extra tijd gekocht voor politiek geklungel. We laten ons beetnemen. De Nederlandse identiteit bestaat niet, maar we moeten wel pal achter 'onze jongens' staan. Ik val op geen enkele manier de eventuele prestaties of heldendaden van de Nederlandse militairen aan, maar ik vind het sfeertje dat nu gecreëerd wordt wel behoorlijk bedenkelijk.
En inderdaad, de problemen worden zo niet opgelost, zeker niet als hier ten lande en in Europa de problemen juist worden gecrëeerd. Dezelfde mensen die hier worden overgehaald om helden te vereren gaan zodadelijk trouw naar de stembus om op de partij van hun voorkeur te stemmen. Zo zal menigeen zonder meer CDA gaan stemmen. Nou, als er dat heel veel gaan worden dan hebben we minstens honderd helden extra nodig.
www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws....
Rena Netjes is de zoveelste die zich door Fawaz in de luren laat leggen en zich voor zijn karretje laat spannen:
"De PVV is niet eens een democratische partij. Daar moet je niet mee in een regering willen. (..) Ik maak me hard tegen discriminatie en racisme. (...) Ik wil het opnemen voor de moslims, want ik vind het heel erg wat er nu allemaal gebeurt en dit moet stoppen. Ik zal mijn nek voor jullie uitsteken. Wat er nu gebeurt is gewoon onrecht."

Schoorsteenveger | 29-05-09 | 10:29

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:26
één knipoog en het is gedaan.

geurtje | 29-05-09 | 10:29

When you are in trouble
and iff you can find him
maybe you can hire
Marco Kroon.....

L.T.B. | 29-05-09 | 10:29

*zich dra ontpaapt en ijlings tot het Marcisme wendt*

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:28

Marco hoeft niet te schieten. Hij tuurt de taliban dood.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 10:26

Lying Dutchman | 29-05-09 | 10:18
kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:20

Mijn excuses voor het plempen van een genuanceerde gedachte.
Ik zal het niet meer doen.
Gooi van mij nog maar een kariboe op jullie veilige Webertjes, waarde wannabe helden.

Krachtmeester | 29-05-09 | 10:26

Hij zou advocaat moeten worden.

Nagel | 29-05-09 | 10:26

@Hannibeaul Lectuur
Het is ook geen kwestie van simpelweg haatbaardjes doodschieten maar controle krijgen over het gebied waar zij zich manifesteren. Het onder controle krijgen van de omstandigheden om ze zodoende te kunnen ontmantelen/ontwapenen.
Daarna de burgerbevolking inspraak laten hebben in lokaal bestuur en zorgen dat die burgers beschermd worden tegen de voormalig machthebbers, de taliban.
Die proberen dat te voorkomen door aanslagen te plagen of aanvallen uit te voeren.....
en ja, dan.... dan schiet je ze dood!
We hebben ettelijke malen gevraagd of ze zelf het bestuur, waarvan wij vinden dat zij dat op een mensonterende manier doen, neer willen leggen.... dat wilde ze dus kennelijk niet....

L.T.B. | 29-05-09 | 10:24

Als meer mensen in dit land ook maar de helft van het aantal kloten hebben als deze man zaten we nu met zoveel rotzooi opgescheept.

Charles de Batz | 29-05-09 | 10:23

Marco Kroon slaapt niet. Hij wacht.

Tennessee Whiskey | 29-05-09 | 10:23

Mooi, het welkom in de club van Hakkenberg RMWO.

Generaal123 | 29-05-09 | 10:22

Vervloekte kutcommando's maar wel +1 voor de kapitein. Kontschopper!

zeroise | 29-05-09 | 10:22

Je leiding zegt dat je moet opbouwen en niet (teveel) mag vechten. Je wil je mannen in leven houden. Nu zou je kunnen zeggen dat dat met een beetje geluk moet lukken. Mee eens. Maar 16 gevechtshandelingen en geen (ik herhaal geen) slachtoffers aan jouw kant? Dan doe je toch ergens iets heel erg goed en alleen daarom al verdiend deze man de willemsorde.

findecano | 29-05-09 | 10:20

Lee Towers heeft een poster van Marco Kroon boven zijn bed.

@ Krachtmeester | 29-05-09 | 10:15

Als je een gevoelig gevoel voor eigen mening hebt, niet tegen kritiek kan en spontaan gaat snotteren als iemand het niet met je eens is, dan zit je bij GS _niet_ op de goede plek en kan je wellicht beter op FOK! gaan zitten jankbakken. Zo maar een tip.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:20

Dat was een ferme Ridderslag!

Generaal123 | 29-05-09 | 10:19

@kolonel klootoog
Marco Kroon heeft geen geweer nodig, hij gooit met stukjes lood

L.T.B. | 29-05-09 | 10:19

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 10:09
Wees nu eens duidelijk, jij bent hier de ethisch expert: je stelling was dat wie zichzelf verdedigd géén moordenaar is. Hoe zit het nu met het geval als je de buren verdedigt tegen dezelfde aanvallers. Dat is duidelijk geen zelfverdediging. Dus is het moord?

Kardinaal Meier | 29-05-09 | 10:19

@Krachtmeester | 29-05-09 | 10:15
Hoe laat begint de yoga vanavond? Ik sta al op mijn blote voeten in het gras met madeliefjes in mijn haar een boom te omhelsen.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 10:18

Marco +1

zeefert | 29-05-09 | 10:18

Als Marco Kroon langsloopt, moet Chuck Norris blozen.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:18

@ L.T.B. | 29-05-09 | 10:05
Het is goed om het niet met elkaar eens te zijn. Discussie is de weg naar een oplossing. Er zijn inderdaad lui afgereisd om daar te gaan vechten, dat weten we omdat die gasten al redelijk in de gaten werden gehouden (anders wisten we ook niet dat ze vertrokken waren). Ik vrees voor de enorme aanwas die dit allemaal teweeg brengt, een aanwas die er volgens mij niet (of in elk geval minder) geweest zou zijn als wij daar iets minder tekeer waren gegaan. Het idee dat het neerschieten van een paar honderd, duizend of zelfs miljoenen haatbaarden de problemen gaat oplossen is naïef. Ik weet ook de oplossing niet, ik weet wel dat dit in elk geval niet gaat werken (vraag dat maar aan de Russen).
Ik denk overigens dat de wensen van onze bondgenoten in waar en hoe wij mee doen een aanzienlijk grotere rol speelt dan onze prioriteiten en ons eigenbelang.

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 10:17

www.fas.org tipje als je meer info leuk vind over 'gunships' wel ff zoeken naar warfare

Maztadont | 29-05-09 | 10:16

@all:

Marco Kroon zet zich in voor de vrijheid van anderen.
Dus ook voor de vrijheid om een afwijkende mening te hebben.
Wie hier een ander neermaait vanwege het hebben van een afwijkende mening, doet het werk van Marco Kroon een beetje teniet, en da's jammer.

Krachtmeester | 29-05-09 | 10:15

@Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 10:12
Geen punt Teun, ik vergeef het je.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 10:15

Respect voor die man.

Boomschade | 29-05-09 | 10:13

Marco Kroon verkracht geen journalistes, hij bemint ze.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:13

Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:58
ik ben maar een simpele, mijn beste.
Probeer maar een beetje mijn ding te doen.
Sorry dat ik even in Uw draadje verbleef.
Echt, 1000 x sorry.
Ik zal het niet meer doen.

Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 10:12

* Geeft Acht *
* Brengt Groet *

Feuer Frei | 29-05-09 | 10:12

kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:07
Als Kapt. Kroon een beer moet laten, draaien ze hem richten de Chora-vallei
om taliban uit

Koekje-dr-bij? | 29-05-09 | 10:12

@kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 10:04
En wat nog triester is, zijn mensen die met alle winden meewaaien. Je mentale beperkingen verraden de leugens in je reaguursels. Geen probleem, maar ik moest er een beetje van in mijn mond overgeven. Mijn mening is, dat de werkelijk leidinggevende van de heer Kroon, nooit en te nimmer een reaguursel van het kaliber "kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:57" zou plempen. Maar ik kan er naast zitten hoor................ grootse leider.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 10:10

@kolonel klootoog
marco kroon voorziet de gehele stroomvoorziening van Camp Holland op zijn hometrainer na de missie's

L.T.B. | 29-05-09 | 10:10

@ Kardinaal Meier | 29-05-09 | 09:57
Nee, iemand voor 'zielig' uitmaken die een onwelgevallig punt in de discussie inbrengt geeft blijk van grote klasse! Uw voorbeelden zijn niet moeilijk. Ik heb het nergens over afstand. En je moet in Nederland wel heel veel rondjes over de A10 of A20 rijden om 10.000 kilometer van je buren te wonen. De regering is er in elk geval in geslaagd om u er van te overtuigen dat 'we' daar onze buren aan het verdedigen zijn. Vandaar ook dat ze vandaag deze propagandistische parade hebben georganiseerd, om het voor mensen zoals u nog wat grijpbaarder te maken. Ik wens u veel kijkplezier.

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 10:09

@ Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:36

Marco Kroon jaagt er tijdens het flossen er wekelijks 300 meter staaldraad doorheen.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 10:07

Marco Kroon is een held en die lul van een Karskens is een landverrader.

Carpa | 29-05-09 | 10:06

Kapitein Kroon,
Ik salueer voor u,
zoals van nu ELKE militair moet doen.
En die Karskens is een ontzettende looser met vingers.

vliegende knorrepot | 29-05-09 | 10:06

@Hannibeaul Lectuur
Dat ben ik niet met je eens, imers door daar oorlog te gaan voeren verplaats je de oorlogssituatie naar die plek. Hoeveel extremisten van europese landen zijn daarheen gegaan om hun broeders te helpen? Vrij veel kan ik je vertellen. En dat waren nu juist de potentiele terroristen die hier wel eens een aanslag hadden kunnen plegen.........
Daarnaast vindt ik het een vrij perverse mening dat je alleen je huis mag beschermen maar geen onschuldigen in andere landen, omdat ze niet in jouw huis zijn.........
.
Jouw waarschijnlijke antwoord zal zijn waarom we dat dan niet in alle landen doen waar mensenrechten geschonden worden.... Wel, dat is een kwestie van prioriteiten en eigen belangen

L.T.B. | 29-05-09 | 10:05

@Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:59
Hoezo, dat er mensen zijn die mogelijk slimmer zijn. Dat is inderdaad triest voor de persoon die zich daardoor gekwetst voelt. Nog triester wellicht, is dat je wordt aangevallen op eigen capaciteiten, omdat je een andere mening hebt.

kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 10:04

Het uitreiken van militaire onderscheidingen hangt ten nauwste samen samen met het bewust en doelgericht romantiseren van de oorlog. De hele symboliek van het verheerlijken van wat in wezen een treurige zaak is, dat mensen kennelijk oorlog nodig hebben om het met elkaar te rooien hier op deze aardkloot, wordt van stal gehaald. Uniformen, marsmuziek, marcheren, salueren plecchtige toespraken, uitgestreken gezichten en een koningin die er als staatshoofd met alle plezier nog eens het maximale politieke sausje over giet. Ik hou er niet zo van. De man zal heus wel wat dappers gedaan hebben, daar niet van, en ik gun hem zijn leven terug, van harte. Maar ik verafschuw de geilheid waarmee deze puur politieke poppenkast wordt opgevoerd. Het leidt af van een frisse blik op een uiterst troebele situatie. Die trut uit Argentinië komt ons vertellen dat we geen identiteit mogen hebben, maar hier komt haar schoonmoeder met volle energie een veel bedenkelijker soort saamhorigheid kweken. Bah.

Schoorsteenveger | 29-05-09 | 10:02

Gekroond bij geboorte en nu slechts ridder

Exped | 29-05-09 | 09:59

grote regelneger | 29-05-09 | 09:50
Exactl my point. Als Kroon zijn werk hier zou doen zou dat onder de uitzonderingen vallen. Wij hebben daar niets te zoeken.

L.T.B. | 29-05-09 | 09:51
De kans dat zo'n haatbaard je hier in Nederland wil doodmaken (en dat ook daadwerkelijk doet) is relatief klein. Degene die dat wil doen dat toch wel, daar verandert meneer Kroon in den vreemde helemaal niets aan. Door de acties van Kroon en de zijnen wordt de kans op operaties van haatbaarden in Nederland juist groter in plaats van kleiner. En dat is precies waarom 'we' daar zitten. Het geeft onze (mis-)leiders ongelimiteerde vrijheden.

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 09:59

@kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:57
Net toen ik dacht dat het niet triester kan, reaguur jij.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:59

Hij zal het ongetwijfeld verdiend hebben, maar deze poppekast wordt ik toch een beetje treurig van. Die vent heeft uitzonderlijk goed werk geleverd in de kutsituatie waar de politici hem heen gestuurd hebben. En die proberen daar nu een politiek slaatje uit te slaan.

Dat dhr Kroon er zelf in ieder geval nog lang van mag genieten en alle voordelen die er mee komen, volledig worden toegekend.

Achterdocht | 29-05-09 | 09:59

Restepc! +1

Predateur | 29-05-09 | 09:58

@Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 09:54
Oh..?... ok..?.. Teun. Ik wil me natuurlijk niet slimmer voordoen dan jou en de grote kapotte stofzuiger. Je weet wel, de grote geleerde.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:58

@grote regelneger | 29-05-09 | 09:53
Op Geenstijl uitwijden over genoten opleiding of IQ is wat voor zwitsalletjes. Laat ik twee dingen noemen: a) geen kantoorbaan (al helemaal niet in 0031), b) zo'n korte opleiding bij de KMA en ondergetekende is de leidinggevende van Marco.

kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:57

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 09:45
Als je je ruggegraat zoekt, ik zag m laats op de bagagedrager van een haatbaard langskomen.

Dayak | 29-05-09 | 09:57

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 09:45
Dus wie huis en gezin verdedigd is geen moordenaar. Mooi. Nu een stapje moeilijker: als je nu ziet hoe het huis van de buren wordt aangevallen, en je grijpt in, en er vallen doden onder de aanvallers, dan is dat...? Moord? Nog een stapje verder: stel dat die buren 10.000 km verderop wonen, aangevallen worden door schuimbekkende hondsdolle haatbaarden, en je besluit in te grijpen, met dodelijke gevolgen, dan is dat...? Moord? Alleen omdat de afstand groter is? U is echt zielug.

Kardinaal Meier | 29-05-09 | 09:57

Hoeveel krijg je er nou voor betaald (van MinDef) om dit bericht te plaatsen, Stockton?

mooooos | 29-05-09 | 09:56

Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:53
het is van 2-en 1.

Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 09:54

kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:48
Terwijl jij met je what-ever opleiding een of ander suf baantje binnen een suffe kantoortuin uitvoerde, knalde Marco Talibaan af en ontpopte zich tot een soort Achilles. Wie is er nu simpel dude?

grote regelneger | 29-05-09 | 09:53

@ordnungspolizei | 29-05-09 | 09:38

Ooorlog moet je sowieso niet voeren, maar al helemaal niet heel ver van huis in een onherbergzaam gebied. Hoog hek eromheen (of betonnen muur zoals bij Israel) en laat ze hetzelf maar uitvechten. Maar goed je naam spreekt boekdelen en staat garant voor domme reacties.

@synchronicity | 29-05-09 | 09:41
@Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 09:44

Net wat ik dacht, die Marco is natuurlijk een beste brave man, maar het is Balkenende natuurlijk te doen om de beelvorming rondom het Afghanistan debacle. Dit is een zoethoudertje voor alle simpele zielen ,die hier hulde roepen, om de deksel op de doofpot te houden.

60CX | 29-05-09 | 09:53

@kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:48
@Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 09:49

Slimmerikken! Dit is geen Koningshuispropaganda, maar defensiepropaganda.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:53

@Hannibeaul Lectuur
Wat doe je als er een haatbaard je dood wil maken? Wachtn tot hij het gedaan heeft om te kunnen bewijzen dat hij dit van plan was? nee..... dacht ik al.
Deze haatbaarden plegen overal op de wereld aanslagen uit naam van hun achterlijk extrmistisch geloof. Standrechtelijk executeren is slechts hun wens, het martelaarschap verwerven, vervullen!
Hulde aan weledelgestrenge heer Kroon!

L.T.B. | 29-05-09 | 09:51

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 09:45
Indien je abstraheert van de politieke en historische dimensie waarbinnen deze HELD heeft geopereerd en daarnaast ook nog een simplistische vorm van ethiek etc hanteert, dan snijd je verhaal inderdaad hout.

grote regelneger | 29-05-09 | 09:50

kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:48
dat dacht ik nou ook.

Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 09:49

Wat?! Krijgt Sjuul Paradijs 'm niet? Schande.
Of heeft 'ie er al eentje?

koerbagh ® | 29-05-09 | 09:49

@Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 09:44
Het is een militair met havo-opleiding. Dit doorziet dat soort zaken niet; 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' mentaliteit, maar ondertussen wel in zijn nopjes dat hij bij Bea op de koffie mag.

kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:48

Breaking:
2350 Italiaanse millitairen in de provincie Herat zullen de Britse millitairen in Helmand gaan ondersteunen bij een grote operatie.
De provincie Herat zal nu onder toezicht komen te staan van Kapitein Kroon.

Koekje-dr-bij? | 29-05-09 | 09:45

Iedereen die andere mensen doodmaakt is een moordenaar. Zelfverdediging om eigen huis en haard en lijf te beschermen uitgezonderd. Punt. Moordenaars doodmaken is ook moord. Dat op basis van secundaire omstandigheden bepaald wordt of een moord toch goed te praten valt, doet niet ter zake. Van mij mag de Taliban ook van de aardbodem verdwijnen, en ik weet daar eerlijk gezegd geen andere oplossing voor dan ze uit te roeien op de manier waarop meneer Kroon en zijn makkers dat doen. Maar het blijft een vorm van moord. Daar een lintje voor geven is absurd. En kom niet aan met voorbeelden uit WOII, want veel wat daar toen gebeurd is valt onder de eerder genoemde uitzonderingen.

Hannibeaul Lectuur | 29-05-09 | 09:45

Marco is een beste vent maar heeft hij ook in de gaten dat het de hoge meneren alleen maar om de beeldvorming gaat ?
Zelfs Trix zal wel gezegd hebben ( of gedacht, dat eerder ) dat deze gebeurtenis bijdraagt aan een positief beeld betreffende het Koningshuis.

Teun van het Tuinpad | 29-05-09 | 09:44

JosVerbeek | 29-05-09 | 09:41
Tis dezelfde. Sneu type dus.

Jaap de Paap | 29-05-09 | 09:43

Gegeven de omstandigheden natuurlijk goed werk van Kapitein Kroon. Daarvoor niets dan lof. Die omstandigheden zijn echter het gevolg van de incompetentie en oorlogszucht van de politiek en de overheid in het algemeen. Dit hele circus rond zo'n onderscheiding is niets anders dan propaganda om het falen van de overheid te verhullen... Om over het feit dat ons niet gekozen staatshoofd en haar poppenkast er bij betrokken is nog maar te zwijgen...

synchronicity | 29-05-09 | 09:41

Toen ik nog bij de groene Baretten zat, de commando's, toen ...

straatjochie | 29-05-09 | 09:41

Eindelijk weer eens iemand die een onderscheiding krijgt in een uniform. Links Nederland heeft ieder diender in een uniform imago kapot gemaakt onder het mom, oorlog moet je voeren met bloemen en praten.

ordnungspolizei | 29-05-09 | 09:38

Is die Karskens dezelfde malloot als die zo'n jankbrief aan de dode Suzuki-rijder schreef?

Jaap de Paap | 29-05-09 | 09:37

Alleen nu maar afwachten hoe lang het duurt voordat er kamervragen komen waarom er geen vrouw of allochtoon deze onderscheiding krijgt.

StYxX | 29-05-09 | 09:37

Hulde!

StYxX | 29-05-09 | 09:36

kolonel klootoog | 29-05-09 | 09:29
Marco Kroon eet geen honing, maar kauwt bijen.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:36

goed werk, ik zou niet graag in die klote woestijn zijn met haatbaarden die je op willen blazen.

Dr. Funkenstein | 29-05-09 | 09:35

puike stream!

ZDEV | 29-05-09 | 09:35

Wel tof van Bea dat ze hem afgelopen zaterdag al bij haar thuis had uitgenodigd zodat het vandaag wat makkelijker voor hem zou zijn. Vind ik erg sympathiek.

Barbapappa | 29-05-09 | 09:34

En zelfs ALS hij taliban standrechtelijk geexecuteerd zou hebben heb ik er het volste vertrouwen in dat ze dat verdiend zouden hebben.
Complimenten aan deze mijnheer.

Vogelbeest | 29-05-09 | 09:33

driewerf hulde !!

robbert jan hendrik | 29-05-09 | 09:33

Als Marco Kroon zo'n talibanterrorist even in de ogen kijkt is de haatbaard in kwestie meteen naar allah vertrokken.
Gefeliciteerd kapitein!
*acht geeft*

JosVerbeek | 29-05-09 | 09:31

Eigenlijk zou het niet gelukt zijn zonder hulp van regilio !

Mr aarsch | 29-05-09 | 09:31

Als Marco Kroon gaat douchen wordt hij niet nat, maar wordt het water Marco Kroon.

kolonel klootoog | 29-05-09 | 09:29

De propagandamachine draait op volle toeren. Verder ben ik blij voor deze mijnheer. Een leuke onderscheiding, op het persoonlijke vlak. Had het zo gelaten.

Lying Dutchman | 29-05-09 | 09:28

Vele burgers, hulpverleners, militairen e.v.a. hebben ooit het leven gered van een of meerder mensen, middels reanimatie, doortastend optreden, slachtofferhulp en wat al dies meer zij. Maakt je dat een held, of is het mijn en ieders burgerplicht om een medemens te helpen?
Ik denk het laatste.
Overigens wil ik zijn daden niet bagataliseren, want ik gun 'm deze eremedaille.
Ere wie ere toekomt.
Hij is heldhaftig te werk gegaan. Of heeft ie gewoon zijn werk goed gedaan?
Ik denk dat ie zijn werk heldhaftig goed heeft gedaan.
* Alle helden eert *

de Relativist | 29-05-09 | 09:27

Kijk - onder de reaguurders zitten een aantal beïnvloedbaren. Sjongejonge zeg. Geloven meteen wat zo'n Karskens beweert. Integer als journalist is Karskens evenmin. Weten jullie dat ook. Of is jullie kortzichtigheid jullie goedgelovigheid. Getuigen aan het woord laten die zo twijfelachtig zijn als de pest. Hoor en wederhoor pas niet in zijn journalistieke vocabulaire. Ja, moeilijk woord idd - maar tis een man waarvan zijn eigenwijsheid het probleem is. Hij streeft eigen ideaal na ten koste van en over de hoofden ván miliairen. In dit geval dus Marco Kroon. Zo'n bewering moet je met feiten kunnen onderbouwen. Niet met 1 'ooggetuige'. Tis een schande!!!!!!!!!

Klasse kapitein Kroon!

Noorman Erik | 29-05-09 | 09:26



Marco is de zoon die Beatrix eigenlijk had willen hebben.

Willianus Wortelus | 29-05-09 | 09:26

Die mariniers die in 1992 Perron Nul schoonveegden?
Yup. Kapitein Kroon.

Koekje-dr-bij? | 29-05-09 | 09:25

Tijd voor zijn eigen site:
marcokroonfacts.nl

datzegik69 | 29-05-09 | 09:24

Zou hem graag zien als beschermer van normen en waarden in bijvoorbeeld Gouda.

gladstoned66 | 29-05-09 | 09:24

En dat het zelfs live wordt uitgezonden op TV is toch wel één van de dieptepunten van deze kansloze missie! (En dan heb ik het niet over de extra belastingcenten die het allemaal weer kost).

MorkieMork | 29-05-09 | 09:23

Geen teen -1

Teen | 29-05-09 | 09:23

Daar kan ik met mijn 4-daagse kruisje niet tegenop.
Hulde veur deze bossche bol.

kneuterzak | 29-05-09 | 09:21

Held!

+1

Tennessee Whiskey | 29-05-09 | 09:18

Taliban standrechtelijk executeren.
Na und? Daar krijgt hij toch dat lintje voor?
+1
Ik heb trouwens horen zeggen dat Kapiteitn Kroon met één hand op zn rug een paard kan wurgen.

Koekje-dr-bij? | 29-05-09 | 09:17

Wanneer een kruistocht?

zwarte_bonen | 29-05-09 | 09:17

Hebben we nog steeds ridders in het leger? met van die harnassen enzow?

Hezzy | 29-05-09 | 09:13

Valse nationalistische gevoelens oproepen om een zinloze missie te rechtvaardigen.

kapotte_stofzuiger | 29-05-09 | 09:10

Oh, nu is het een held en gisteren liep iedereen hem nog af te kraken omdat hij met zijn geweer op een folder staat.

Teen | 29-05-09 | 09:10

Held!

KillerK | 29-05-09 | 09:09

+1
edoch, om die laatste zin even waar te maken gaan we hem ook even afzeiken. AMBTENAAR!!1!(zou die echt een 9 tot 5 mentaliteit hebben? kan toch niet? heeft superman ook niet namelijk)

two ball cane | 29-05-09 | 09:08

doe em de groet'n

Paul Sky | 29-05-09 | 09:08

Jammer dat hij de credits krijgt voor iets waar we allemaal van weten dat Leen verantwoordelijk voor was.

azijnseikerT | 29-05-09 | 09:08

@Willianus Wortelus | 29-05-09 | 09:04
Nee ridder.

M-mythe | 29-05-09 | 09:06

-weggejorist-

NIL | 29-05-09 | 09:05

Trots op Nederland dankzij deze kerels!

FriescheHengst | 29-05-09 | 09:05


Koning.

Willianus Wortelus | 29-05-09 | 09:04

Jaja... wel een ridder slag maar wat er met de gevangenen gebeurd is, is nog niet naar buiten gekomen..

M-mythe | 29-05-09 | 09:03

Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe Ivanho!

Beau ter Ham | 29-05-09 | 09:03

Rugridder in de orde van de leeuw?

I (8)You fokker | 29-05-09 | 09:02

r.e.s.p.e.c.t.

De StoorZenDer | 29-05-09 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken