
En dan nu de broekriem die in verband met de aanhoudende crisis bij het Ministerie van Justitie wordt aangetrokken. Staatssecretaris Nebahat Albayrak heeft zojuist aangekondigd acht gevangenissen in Nederland te zullen sluiten. Tevens zullen 1200 arbeidsplaatsen verdwijnen. Het in deftige ambtenarentaal opgestelde
persbericht spreekt over: Maatregelen aangaande wisselende vraag naar celcapaciteit in het gevangeniswezen in een tijd van terugloop in criminaliteit. Je zou ook kunnen zeggen dat in Nederland te veel criminelen te kort in een cel geflikkerd worden waardoor deze te lang leeg staan. Het is maar hoe je het bekijkt. Hoe dan ook. Dat de tijd van ouderwetse cellentekorten inmiddels al een tijdje achter ons ligt, bleek ook wel toen Justitie onlangs diverse cellen aan België verhuurde. Maar het is dus nog niet genoeg. Leeg = leeg. De volgende penitentiaire inrichtingen, kerkers en cachots gaan binnen afzienbare definitief tijd op slot: PI Noordsingel in Rotterdam (295 celplaatsen). Unit 1 en 2 van PI Scheveningen (282 celplaatsen). PI Bankenbosch in Veenhuizen (272 celplaatsen). PI Schutterswei in Alkmaar (122 celplaatsen). PI t Keern in Hoorn (27 celplaatsen). PI Maashegge in Overloon (216 celplaatsen). Unit 1 van PI Vught (82 celplaatsen). (Z)BBI Doetinchem (50 celplaatsen). GeenStijl wenst DJI-werknemers sterkte bij het arbeidsbureau. Heeft u toevallig vrienden en/of kennissen die verblijven in een van bovenstaande logementen? Doe eens liev en help ze alvast met het inpakken van flatscreen en playstation...
Reaguursels
InloggenBooka | 19-05-09 | 20:17
Tja, wat kan ik hier op zeggen...
*schudt hoofd en pakt een bak koffie*
-weggejorist-
Mooi, kraken die hap na een jaar lang leegstand!
Het is heel opmerkelijk dat een PvdA bewindsvrouw zo vlak voor de verkiezingen Geert Wilders in het zadel helpt.
Ongelooflijk dat dit gebeurt in een land waar je voor een aangifte een dag vrij moet pakken, waar je ongestraft een ruit van een politiewagen kan inslaan en waar je voor 3 kilometer te hard in de auto zonder genade op de bon gaat.
Ik vind dat na de politieke omslag de PvdA elite 25 jaar zonder proces de cel in mag....
De PvdA.....
komt natuurlijk omdat mevrouw nog nooit van de varkenscyclus heeft gehoord.... veeg eens wat Vogelaarwijken (of hoe de problemwijken nou weer moeten heten) schoon, dan heb je meer dan zat boefjes te pakken!
En de pliesie zegt straks dat ze minder criminelen de cel in moeten gooien omdat er te weinig cellen zijn.... waar moet het heen? Een crimineel weet bij voorbaat al dat ie niet meer de cel in gaat, maar alleen een enkelbandje. Cellen moeten openblijven als is het puur als afschrikmiddel.
Gooi er dan anders maar 100 pliesies uit.
Anarchie zet verder in... We glijden met open ogen de diepste krochten van de hel in. Thee iemand?
Niemand doet toch nog aangifte. De politie hoeft ze toch niet te behandelen en kan ze zo op de papierberg smijten. Van die paar aangiftes wordt maar zo'n 15 procent opgelost.
Hoezo minder misdaad???
Nu kan het nog....
'mompelt iets in de trant van "wacht maar", en gaat in een hoekje lopen snikken'
Gisteren was nog in het nieuws dat winkeliers geen aangifte meer doen omdat die toch niet in behandeling wordt genomen. Criminaliteit neemt helemaal niet af alleen seponeert men zoveel mogelijk zaken en neemt de politie zo weinig mogelijk zaken op om de criminaliteitsCIJFERS te doen dalen.
Het wordt steeds meer een bananenrepubliek hier. Maar wat had je ook anders kunnen verwachten met een staatssecretaris uit Turkije.
Lees trouwens net dat er in het vreemdelingendetentiecentrum (mooi scrabble woord trouwens) in Alphen aan de Rijn op de 1300 plaatsen 650 bewakers rondlopen. Alsof tralies en explosief-resistente deuren niet genoeg zijn... voor vreemdelingen! (voor link zie: www.google.nl/url?sa=t&source=web&... )
1346 gevangenis plaatsen weg en 1200 man ontslagen? Wat voor voor bureaucratisch wangedrocht is dit?
Stel je voor: 1 bewaker op 10 cellen (=135 bewakers), 1 kok(-achtige) op de 25 cellen (=54 koks), wat buitenbewaking (=50 bewakers max.).
Ik kom nog steeds maar op 240 man... Wat doen die andere 960 mensen bij de penitentiaire inrichting?
In plaats van cellen sluiten een reorganisatie zou beter staan!
Geweaun doorlopen mensâh! Hier kan niet worden gestemd!
@Wallie100 19:37. Hoe dan? Het paradoxale aan het geheel is dat er te weinig geld naartoe gaat om de softheid, waar ik op sommige punten niet eens zo tegen ben, volledig tot zijn recht te laten komen, terwijl men de klachten dat er bezuinigd moet worden wél serieus neemt. Ik gok dat de gemiddelde Nederlander het eender zal zijn hoeveel het kost om mensen uit de samenleving te houden, of om ze via de reclassering weer in een "normaal" leven te begeleiden. Al vaker gezegd, "we" betalen sowieso alles al. Doe dan goedverdoemme geen half werk. Daaruit bestaat m.i. de echte softheid, niet de behandeling van criminelen is te soft, maar dat men niet bereid is die extra moeite ervoor te doen om de burgers te beschermen tegen criminaliteit is de grote zwakheid.
Als iedereen een taakstrafje krijgt blijven de cellen leeg ja. Teeven gaat morgen een spoeddebat aanvragen omdat Albayrak met de cijfers zou sjoemelen.
knutsel 19:29 zeker waar, eens en junk (veelpleger) altijd een junk. Helaas maar waar. Het softe systeem in nederland faalt opnieuw. Tijd voor verandering?
@wallie100 19:24. Vergeet de drugs niet. In deze volledig beveiligde omgevingen kun je alle verdovende middelen krijgen die je wilt. Verslaafden blijven in het gevang even verslaafd als daarbuiten, mocht iemand denken dat men deze veelplegers weer op het rechte pad probeert te krijgen. Nee dus.
Om het volk, dat om zwaardere straffen roept, tevreden te stellen bouwde men extra cellen. Zwaardere straffen worden kennelijk niet uitgedeeld dus nu is er een cellenoverschot. Wie dachten ze nu eigenlijk voor de gek te kunnen houden?
grotesmurf 6517:47
Flatscreen is maat gebonden, maar is waar. playstation1 waar, gratis maaltijd waar ze in menig verzorgings tehuis jaloers op zijn waar, lekker koken, bellen, sporten, crea, kerk, bezoek, uurtje luchten waar. Centerparcs gevoel is zeker aanwezig!
precies is er is geen plek meer om dr familie op te sluiten...
Er komt uitbreiding in de vorm van praatgroepen.Die debielen van de PVDA praten graag,maar hebben niet door dat de Criminelen niet willen luisteren.Wordt de hoogste tijd dat ze die PVDA lui op gaan sluiten,ze worden met de dag leiper.
Als je het sluiten van gevangenissen combineerd met een gedegen uitzetbeleid voor medelandercriminelen kun je je rustig 80% van de gevangenissen sluiten.
grotesmurf65 | 19-05-09 | 17:47
Jij moest het doen met een GameCube?
@grotesmurf65: Nee, die amateur ben jij, anders had je er niet over kunnen oordelen. :-)))
- Maar weten jullie hoe het komt dat Albayrak denkt dat die dingen dicht kunnen? Omdat er maar buiten dan erin lopen, als dat gaat veranderen kunnen we er nog wel 11 bij bouwen
-weggejorist-
Fimbulvetr | 19-05-09 | 11:33
chapeau.
waarom namen ze dan obamas prisoners niet over tijdje trug?
Het systeem werkt dus! Hulde!
mooi... ruimte, kan gelijk die hele linkse kliek erin, Al-Bay-Rak voorop....
@ Iteachyou
Ik kan alleen maar hopen dat zo weinig mogelijk mensen in uw onzin trappen.
Geen oordeel geven als je de feiten niet kent. Als nu blijkt dat we echt een structureel cellenoverschot hebben en er wordt niets aan gedaan, dan staat er over een jaar een bericht op geenstijl dat ons belastinggeld wordt verkwanseld t.b.v. nutteloze ambtenaren.
PS
Het probleem van de Somalische piraten kan alleen worden opgelost als de situatie in hun land wordt verbeterd. Zolang dat niet het geval is zullen zij liever in Nederland in de cel zitten dan in Somalie in vrijheid leven.
Draai het dus niet om door te zeggen hoe goed ze het hier hebben, maar moet je nagaan wat een bende het in Somalie is.
Ga maar eens een weekje in zo een cel zitten. Als je mening dan nog is dat het hier te luxe is, dan heb je recht van spreken.
En de afbraak van Nederland gaat door...
Zomaar een idee: als je de doodstraf terug invoert én vlijtig toepast heb je inderdaad minder cellen nodig. Dat kan zelfs Al Barrak met haar éne hersen-cel begrijpen.
Wel raar dat justitie in Nederland zonder opgaaf van reden het Belgische verzoek afwijst en vervolgens cellen gaat sluiten. De Belgen hebben 1600 cellen tekort.
www.elsevier.nl/web/10187554/Nieuws/Ne...
Natuurlijk sluit Albayrak gevangenissen. Die ziet haar volk het liefst als vrije mensen, op een mooi scootertje met een flinke uitkering.
Weer 1200 keer een GSban op komst.
Wat raar stond er medio vorig jaar niet in de kranten dat deliquenten een taakstraf kregen terwijl zij voor hun vergrijp eigenlijk moesten 'zitten' enkel omdat er onvoeldoende capaciteit was in de Nederlandse gevangenissen?
Krom is recht en het recht is krom.
Hahaha altijd lachen met de Nederlandse politiek!
Nee man, dit is gewoon een HOAX! Dit bericht word naar die piraterij muiters zodat het voor hen minder aantrekkelijk lijkt om naar NL te komen
gevangenis is toch niet meer van deze tijd, een paar goede gesprekken levert meer op en is goedkoper.
Je kon dit zien aankomen: de PvdA (een kabinet met PvdA = PvdA) moet bezuinigen.
Nou, dat doen ze dus NIET op ambtenaren, multikul, ontwikkelings-sinterklazerij, zieligheidsindustrie, extreemlinkse groeperingen, milieugekte, onrendabele windmolens of massaimport van moslims.
.
Nee; dan wordt er bezuinigd op politie, defensie, gevangenissen, wegen.
En bovendien gaan de belastingen omhoog.
Zouden ze bij de PvdA wel eens van de Laffer-curve gehoord hebben?
@ Fimbulvetr | 19-05-09 | 11:33
Hear, hear!
/* applaudisseert */
En
/* zet glazen bol aan en ziet dat ze binnen twee jaar weer nodig zijn */
Recreatiepark Bankenbosch dicht, jammer. Nooit meer preisnijden
Nu de met kredietcrisis zal het over een jaar toch weer erger worden... en dan nu sluiten.
Hoe lomp kun je zijn.
Mijn reactie was een (klaarblijkelijk mislukte) poging tot zwarte humor. Hyperbolisch heet zoiets geloof ik. Nee joh, ik draag iedere Nederlandse ingezetene een heel warm hart toe en vooral Mevrouw Albayrak die het in mijn lede oogjes gewèldig doet
als product van een door mij van harte toegejuichte cultuur van positieve discriminatie. Zo goed?
Niets aan de hand mensen! Gewoon doorlopen...
Voortaan worden haar turkse landgenoten vrijgelaten om HET cellentekort op te vangen.
Prima opgelost zo, toch?
Voortaan worden haar turkse landgenoten vrijgelaten om de cellen tekort op te vangen.
Prima opgelost zo, toch?
Belachelijk, ze lopen gewoon op straat rond. Lekker naar de donder met Albajruk, dat wijf geeft duidelijk geen moer om Nederland.
Als ze maar rekening blijft houden met Somalische piraatjes,want die vatten geheid kou als ze van de boot komen en het moeten stellen zonder 3 maaltijden per dag,computercursussen, familie-herenigingen en voor het eerst kakken op een heus toilet.
@ beroepswerkeloze | 19-05-09 | 12:22
Vind je 16.500 nog niet zittende veroordeelde gevangenen niet genoeg?
frenkie4alllll | 19-05-09 | 12:25
Het is een geldprobleem: Hoeveel energie en mankracht kost het om ze op te sporen ?
Zoveel ?? Laat maar !!
Klaboesterbeer | 19-05-09 | 13:14
Idd, zo werkt dat blijkbaar.
Het is een prachtig stuk verdraaiing van de feiten in het voordeel van.
Zoiets als, als de pliesie geen bekeuringen meer uitdeelt in het verkeer, is men zich meer aan de wet gaan houden.
Linkse diabologica. En waarschijnlijk trapt 95% van de bevolking er in.
@Zo jammer! | 19-05-09 | 13:02
Burgers doen geen aangifte meer ivm algehele zinloosheid en tijdrovendheid. Politite agenten vangen allang geen boeven meer ivm 'drukte' en andere 'prioriteitsstellingen', de rechterlijke macht loopt jaren achter in de beandeling van zaken vanwege capaciteitsgebrek. En als je gevangenissen dan leeg blijven zeg je gewoon doodleuk dat dat komt door dalende criminaliteit. Geen burger die het serieus neemt, maar met een beetje geluk kun je er als minister/staatsecretaris nog goede sier mee maken ook.
Het verval van nederland gaat de laatste maanden harder dan ik had verwacht...
Ik ben het helemaal eens met mevrouw Albayrak. Sluiten die bajessen. En voor hezelfde geld een stevige en heel hoge muur zetten om bepaalde wijken in 010, 020 en 030. Scheelt me toch een hoop opsporings- en transportkosten. Geen dank voor dit gratis advies.
Als ze zoveel lege cellen hebben dan kunnen we bepaalde wijken daar dus gewoon in kwijt?
Mooi probleem opgelost.
En anders kunnen we er nog wat daklozen in kwijt, zijn die ook weer blij.
Dat zegt wat over het falen van het rechtssysteem in Nederland.
Vrijspraak komt dus vaker voor, tegenwoordig.
En hoe zit het met die jeugdterreur groepen in bepaalde wijken?
gevangenissen zijn zulke middeleeuwse instrumenten. Als je gewoon uit gaat van het goede in de mensch heb je dat helemaar niet nodig. Boeven moet je niet straffen, nee boeven moet je helpen!
*pvda modus uit*
Teruglopende criminaliteit? In 2000 was het argument dat door een lage werkeloosheid er daarom ook weinig criminaliteit was. En gezien het aantal beschikbare cellen groter was dan de geschatte hoeveelheid criminelen, moesten err cellen dicht (waaronder ook de nu weer genoemde Noordsingel).
Nu komen ze met het argument dat er weinig criminelen zijn, maar volgens mij loopt de werkeloosheid op en dus zouden er meer criminelen moeten zijn.
Er zou dus meer celcapaciteit moeten komen volgens hun eigen stelling.
Ik denk echter dat de verborgen agenda van Nebahat Albayrak ons over een jaar of wat pijnlijk duidelijk gaat worden wanneer "be in it to win it" de slogan "oranje boven" gaat vervangen.
Bij deze stel ik mijn SM-kelder ter beschikking voor de tijdelijke opvang van de
vrouwelijke dropouts. Mijn vrouw is een meesteres in bondage dus ontsnappen
is kansloos. Pogingen daartoe leveren je zomaar twee tepelklemmen op.
Bij goed gedrag mogen ze speciale klusjes doen in huis en na een zekere periode
leveren wij weer lieve, volgzame en gehoorzame dames af aan de maatschappij.
Wij betalen 250,- p/d, per dame. Crack hoeren niet gewenst.
Actie: frustreer de burger met een falend justitieel apparaat. Gevolg: de aangiftebereidheid loopt terug en jij kunt schermen met teruglopende criminaliteitscijfers.
Actie: geef de criminelen die je dan wel pakt belachelijk lage straffen en sluit ze vervolgens ook nog 'ns helemaal niet op. Gevolg: jij dringt het cellentekort terug en kunt ook nog 'ns geld verdienen door ambtenaren hun baantje af te pakken en cellen aan andere landen te verhuren. (Dat geld geef je vervolgens weer uit in prachtwijken, waar de volgende generatie criminelen wordt gekweekt.)
De PvdA heeft geniale strategen in huis.
Geen Paniek medelanders
Er zijn dankzij de crisis genoeg Hotelkamers in Nederland waar de Criminele een tijdje kunnen logeren.
Dit is toch diezelfde Albayrak die voortduren asielzoekers laat blijven?
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Daar is wel geld genoeg voor...
Precies wat Wilders steeds heeft gezegd, hoe haal je het in je hooft, om een Turk over de veiligheid van het Nederlandse volk te laten gaan.
05 november 2008, 13:06 uur. Redactie re.Public.nl
Nederland telt vijftigduizend veroordeelden die hun straf nog hebben openstaan. In tweederde van de gevallen gaat het om onbetaalde boetes. Voor de rest betreft het vooral gevangenisstraffen. Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie woensdag laten weten tijdens een debat over de begroting van zijn departement. Voor het overgrote deel gaat het om kleine straffen, zei hij.
Maar verdachten die tot een celstraf zijn veroordeeld, moeten die ook altijd uitzitten, aldus Hirsch Ballin. Hij wil daarom dat politie en justitie zich meer inspannen om ervoor te zorgen dat veroordeelden zich ook daadwerkelijk melden bij de gevangenis. Daarmee valt volgens de bewindsman nog zeer veel winst te behalen. Hij denkt daarbij ook aan de inzet van opsporingsverzoeken op internet.
De minister heeft laten uitzoeken hoeveel veroordeelden nog een straf hebben openstaan, nadat de Amsterdamse korpschef Bernard Welten in september waarschuwde dat in zijn politieregio bijna zeventienhonderd mensen rondlopen die eigenlijk in de gevangenis thuishoren. Hirsch Ballin noemde dat uiteraard volstrekt onwenselijk.
Het ministerie van Justitie heeft ook laten onderzoeken hoe de straffen in Nederland zich verhouden tot die in andere westerse landen. Daaruit komt naar voren dat Nederland een relatief streng strafklimaat kent en verhoudingsgewijs vaak celstraffen oplegt.
De gevangenisstraffen zijn gemiddeld wel lager dan in andere westerse landen. Maar daar staat tegenover dat veroordeelden in Nederland vaak een groter deel van hun straf uitzitten voordat ze worden vrijgelaten.
Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum van Justitie publiceert later deze maand de volledige resultaten van het onderzoek. Daarmee kan CDA-minister Hirsch Ballin direct tegemoetkomen aan een verzoek van zijn partij in de Tweede Kamer. De CDA-fractie had in aanloop naar de begrotingsbehandeling gevraagd om een vergelijkend onderzoek naar strafmaten.
Hirsch Ballin typeerde het Nederlandse strafbeleid als streng, stevig en consequent.
Als we meteen alle allochtone criminele terug gaan sturen naar hun land van herkomst, dan kan er wel een gevangenisje of 12 gesloten worden. Maar dat zel wel niet het geval zijn, dus Albayrak, waar de fok bent u mee bezig?
Hmff: vorige week een cellencomplex in Overloon geopend (www.gelderlander.nl/voorpagina/maaslan...) , om 'm vandaag weer te sluiten? Je reinste kapitaalvernietiging...
Als er een cellenoverschot is, gewoon verplicht verhuren aan van die moeilijk opvoedbare probleemkinderen, buschauffeurtreiteraars, en scooterterrorristen.
@James Lastig | 19-05-09 | 11:31
haha, ja dat zal het zijn !!
w00w Albayrak lijkt wel een alien op die foto :O
Goeie maatregel wel...... om de PVDA van kiezers af te helpen :D
Wat een onzin, korte termijn shit, ze noemen het capaciteitsmanagement, my asss. Over een aantal jaren zitten ze weer met de handen in het haar. De 50000 man die nog een straf uit moet zitten van 6 weken of langer lachen zich helemaal de "joris", de blauwe ridders krijgen ze maar niet te pakken. Verder gaat het ten koste van de veiligheid, op straat en in de gevangenissen. Laat de rechtse wind maar gaan waaien in nederland, hebben ze weer capaciteit nodig. Al die onzin projecten van terugdringen recidive en het belachelijke brandveilgheid beleid waar tot 2015 honderden miljoenen staan begroot moeten ze stoppen. SUKKELS
Eerst jaren lopen roepen dat er een cellentekort is en nu weer klagen dat er een cellenoverschot is. En de politiek zich maar afvragen hoe het komt dat de burger toch zo weinig vertrouwen in ze heeft.
@ beroepswerkeloze | 19-05-09 | 12:22
Vind je 16.500 nog niet zittende veroordeelde gevangenen niet genoeg?
Gevangenissen sluiten? Ik neem aan dat er werkkampen voor in de plaats komen? Draaideur criminelen moeten toch worden opgevangen. OOw nee...... die mogen gewoon hun gang gaan net als onwelwillende finnen.
Dit krijg je als de politie als opdracht/prioriteit krijgt om boetes te schrijven ipv criminelen en straattuig op te pakken.
Er zijn niet minder criminelen, ze blijven gewoon vrij rond lopen. Intussen kijkt de politie de andere kant op, weigert te komen, of bemoeilijkt de aangiftes. Ja zo kan ik ook mijn statistieken opschonen!
Nederland heeft niet teveel gevangenissen maar te weinig veroordeelde gevangenen !
Het is ongehoord waar ze in Den Haag mee bezig zijn. Kijk dit eens.
Duizenden veroordeelden ontlopen hun celstraf
DEN HAAG - Nederland telt 50.000 veroordeelden die een straf hebben openstaan. Daarvan moeten er zo'n 16.500 nog een gevangenisstraf uitzitten.
Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie woensdag laten weten tijdens een debat in de Tweede Kamer over de begroting van zijn departement.
De minister heeft laten uitzoeken hoeveel veroordeelden nog een straf hebben openstaan, nadat de Amsterdamse korpschef Bernard Welten had gewaarschuwd dat alleen al in zijn politieregio bijna 1700 mensen rondlopen die eigenlijk in de gevangenis thuishoren. Hirsch Ballin noemde dat "volstrekt onwenselijk".
www.nu.nl/algemeen/1825568/duizenden-v...
De Nederlandsche samenleving wordt door de regering rustig voorovergebogen en vervolgens keihard, zonder glijmiddel, anaal verkracht. En durf er eens iets van te zeggen. Het is lekker ja! De regering weet wat goed voor u is!
Ik las een paar jaar geleden een interview met een rechter die zei dat hij nu eenmaal geen lange straffen kan opleggen, vanwege cellentekort. 'Liever twee mensen kort straffen, dan een iemand lang en de andere moeten laten lopen.' Je gaat mij niet vertellen dat de situatie in Nederland de afgelopen jaren drastisch veranderd. Ik eis kamervragen!!!
Boomschade | 19-05-09 | 11:59
Strak plan, ik hoor dat er in de buurt van Cuba een pandje te huur is.
USA blij, krijgen we als dank korting op de JSF....
Alle gekheid.... als de cellen die ze schrappen niet meer voldoen, prima schrappen die zooi, maar op de lange termijn denk ik wel degelijk dat er meer cellen nodig zijn, of denkt men nu werkelijk dat de criminaliteit afneemd.
two ball cane | 19-05-09 | 12:01
Precies, zo doen we dat hier.
En we mogen er nog voor betalen ook.
Overigens is dat stenigen best goede handel..;)
Ach ja, gevangenissen...
Da's iets uit de tijd dat we cultuur nog niet begrepen en er niet mee om wisten te gaan...
-weggejorist-
Zullen we dan ook gelijk maar stoppen met mensen aanhouden en moordzaken oplossen? Kan de smeris lekker fulltime aan de thee met koekjes en geldt voortaan gewoon het recht van de sterksten.
@ mezelf
Naar de USA emigreren...
Dat mens is levensgevaarlijk voor de veiligheid van ons land! Weg met die trut!
In ons vredelievend landje is een kopje thee voldoende.....
@ Billy the Cad
Ik zou naar de USA daar houden ze wel van een complot theorietje.... Wat een onzin!
@Teun van het Tuinpad | 19-05-09 | 11:54
ja en als een familielid van dr foudt is dan moet zij boeten. zo werkt ons rechtssysteem. eigenlijk best beschaaft dat we niet verwachten dat dr eigen familie haar stenigt omdat ze een foute neef heeft.
Prima initiatief.
Als ik Paarsch ga denken dan stel ik voor om de gevangenissen te privatiseren.
Denk ik daarbij ook linksch dan wil ik voorstellen om alle gevangenissen te sluiten en de gevangenen onder te brengen in gevangenissen in derde wereld landen. We steunen daarbij de bevolking, brengen daar arbeidsplaatsen en betalen dan met ontwikkelingsgeld.
Denk ikrechts dan vind ik dat nog steeds een goed idee omdat alle buitenlanders die nu onze gevangenissen bevolken gewoon onder hun eigen soortgenoten in hun eigen gevangenissen kunnen worden ondergebracht. Nou als dat geen ontwikkelingshulp is dan weet ik het niet meer.
Snelle rekensom: 984 celplaatsen weg = 1200 banen minder. 1 convict bekent dus werk voor meer dan 1 cipier. Hulde!
De hele handel privatiseren dan maar? We hebben het tenslotte over vraag en aanbod.
Noordsingel stond trouwens al een poosje op de nominatie
Kan de redactie Juffie Albayrak niet eens hinderlijk gaan volgen ofzeau.
Ik bedoel, niet al haar familieleden kunnen toch modelburgers zijn?
Wat natuurlijk ook kan is dat we ze verhuren als hotels.
-weggejorist-
hm... weggejorist.... Zó erg was het toch niet... in de rebound dan maar:
Hoe ziek kan een land zijn? Nou, nederland is bijna terminaal, want criminelen lopen buiten, iédereen heeft daar last van, maar opsluiten ho maar. Sterker nog, we halen ze binnen alsof het Sinterklaas is.
Je zou bijna denken dat de regering ons land willens en wetens kapot wil maken, want zúlke bezuinigingsmaatregelen kún je toch niet uit naïviteit nemen?
Gelukkig krijgt minister Koenders wel tientallen miljoenen euri extra voor ontwikkelingshulp. Veel belangrijker dan veiligheid in eigen land.
Gaan we dan maar beginnen met het executeren van misdadigers ?
Je kunt ook, ipv agenten met een target om een minimaal bedrag aan bekeuringen uit schrijven, ze de straat op sturen met een target om een "minimaal aantal dagen zitten" van straat te vissen.
Die vrouw is de vleesgeworden incompetentie. Ver-schrik-ke-lijk!!! Wat is zij slecht. Ik zeg het niet snel maar het is onbegrijpelijk dat nog niemand de spontane ingeving heeft gehad om dat mens voorgoed buiiten westen te slaan. Is lullig, ik weet het, maar ze verziekt de boel zodanig dat een klein beetje bloedvergieten om dat drama te doen stoppen wat mij betreft volledig geoorloofd is.
Het aantal GGZ patienten, dat wordt opgesloten neemt toe, dus de gevangenisklanten komen van de regen in de drup als ze als ze GGZ diagnoses krijgen, want dan komen ze nooit weer vrij.
Onlangs is het nieuwe stroomstoowapen Taser door de politie in gebruik genomen bij wijze van proef. De stroomstoot werd toegepast op een man, die geestelijk in de war was en op die manier "veilig kon worden ingerekend" volgens de nieuwslezeres op RTL 4 vandaag.
Per wanneer hebben we ineens geen cellentekort meer?
In 020 gaat er nix dicht. Integendeel, bijbouwen zou ik zeggen.
Kunnen we Albaairak niet sluiten? Achterlijk gedrocht is dat. Celstraffen langer laten duren. En als dan sprake is van overcapaciteit kun je asielzoeker centra gaan sluiten en de aldaar verblijvenden een cel aanbieden.
-weggejorist-
Ik begrijp wel dat er niet veel criminelen meer opgepakt zullen worden, want die zijn bijna allemaal allochtoon nu, en hen volgens onze wetten berechten zoals we met autochtonen doen, zou discriminatie zijn nietwaar.
Maar waarom doet ze die gevangenissen nou dicht?
Als je de deuren niet op slot doet, zijn het je reinste vijfsterrenhotels.
Dus die kan ze toch nog volstampen met nog meer nieuwe importmoslims?
.
Ze probeert duidelijk een bruine arm te halen bij haar bazen in Turkije en Marokko, met 350.000 nieuwe koeltoer-Nederlanders in twee jaar ....
Misschien haalt ze wel een volle miljoen in 4 jaar!
Mag ze als dank in Turkije minister van Kolonisatie en Islamitisch Imperialisme worden!
mmmmslecht idee heel slecht idee.......
ze is zoals sommige al zeggen zich ïn tha picture"aan het brengen voor andere functie omdat ze bij de rode linksebroeders van de PvdkotsA *veegt zijn mond even af* al weten dat ze de volgende regeer periode vanaf de zijlijn mee mogen kijken en ze nog maar 10 zetels zullen hebben....
.
ben het niet met alles eens wat wilders en zijn pvv kornuiten verspeiden maar dat we rechtsaf gaan slaan ben ik het helemaal mee eens....
.
dienstplicht terug scheelt al een hoop........
zwaardere celstraffen.... dan zijn die cellen ook weer vol en dan houd mijn meisje ook genoeg werk
Fimbulvetr | 19-05-09 | 11:33 *eervolle buiging maakt*
Verhuur maar aan België, die hebben een cellentekort.
Kunnen ze die cellen niet gebruiken voor Rooibostheesessies met koekje derbij?
Met de deuren dicht en sleutels weggejorist........
Er is maar een conclusie : Minder criminaliteit, meer incidenten.
Isl-Amsterdam is er klaar voor - geen wallen - geen koffieshops - geen gevangenissen meer enkel nog theehuizen.
* Albayrak heeft lijkbaar grijze cellentekort *
Hennie vd Morst ziet hier vast brood in... Jailhouse Wunderland anyone?
Ik snap het plan denk ik: Net doen of ge gevangenissen leeg staan, wachten tot ze gekraakt zijn, dan snel op afstand alle deuren dicht sturen en de bewakers terug roepen van hun vrije dagen.
Geniaal!
Heb dat masterplan even doorgenomen en het is een prima plan om de oude gevangenissen te vervangen.
Ook de capaciteitsvergroting vanaf 2011 lijkt me uitstekend.
kan rutger niet even een interview doen, bij ella werkte het ook
Dus straks genoeg plekken voor Somalische piraten, en vervolgens een gratis verblijfsvergunning! Zoals Geert destijds al criptisch vertelde: "Ga je ze berechten in Nederland... komen er meer" :)
Dus straks genoeg plekken voor Somalische piraten, en vervolgens een gratis verblijfsvergunning! Zoals Geert destijds al criptisch vertelde: "Ga je ze berechten in Nederland... komen er meer" :)
Maar wel 26.000 gezichten
-weggejorist-
Is de criminaliteit werkelijk gedaald? Nee natuurlijk niet, die neemt nog altijd toe,
maar je kan niet meer aangifte doen, of ze zeggen al bij het doen ervan, ja u kunt hier wel een heleboel formulieren invullen, maar dit heeft geen prioriteit.
Dat is de reden dat niemand meer aangifte doet en ze in Den Haag denken dat de criminaliteit afneemt. Maar iedereen die op straat komt weet dat dit onzin is!!
En degene die dan gepakt wordt, die krijgt een taakstraf i.p.v celstraf, want hij kon er niks aan doen aldus de ambtenaren. We leven meer en meer in een bananenrepubliek.
Bankenbosch, een enorme selectie, daar kun je een betaald voetbalploeg mee vullen.
eerst de gevangenissen dicht zodat haar moslimbroeders verder kunnen gaan met het ontwrichten van NL en vervolgens langzaam maar zeker invoer sharia.
Hollanders verzet U.
@ Fimbulvetr: Hulde..
Ik ben voor herinvoering van de doodstraf in het kader van flexibilisering van het capaciteitsbeheer.
Fimbulvetr | 19-05-09 | 11:33
Goed stukje.
( doe er ook maar een kussje van Teun bij )
onder wilders hebben we die cellen straks hard nodig, dus ik zou maar even wachten.
@GS : geen creatieve alt-pica vandaag ?
Laat maar geweaun los op de bevolking, die zeggen er toch niks van en houd je eauk van de straat zeau. PvdA = oplossing kampioen! *boterhammetje uitbraakt*
Lief meisje Albayrak,
Ik snap dat de combinatie van een sociaal-democratische levensovertuiging en een Turkse achtergrond de illusie dat veroordeelden geen daders van misdrijven zijn, maar slachtoffers van de maatschappij en beschermd moeten worden tegen het systeem. Zoals ik al stelde, het is een illusie. Mensen zijn geen onmachtige speelballen in een sociaal krachtenveld. Mensen maken eigen keuzen, soms zijn die keuzen maatschappelijk ongewenst zoals in het geval van criminaliteit, wangedrag, intimidatie en profiteren van sociale voorzieningen. Het spreekwoord gelegenheid maakt de dief wordt vaak verkeerd geinterpreteerd. De dief maakt zichzelf, de dief maakt zelf de keuze mein und dein niet te respecteren, net zoals een geweldspleger of een zedendelictpleger de persoonlijke integriteit van zijn slachtoffer niet respecteerd. Wellicht kan men, in sommige gevallen het slachtoffer een gebrek aan waakzaamheid, naiviteit of weerbaarheid aanrekenen, maar dat lijkt mij dan extra redenen om de potentiele slachtoffers te beschermen, dat zijn de echte zwakken in de samenleving die meer recht hebben op vrijheid en bescherming dan de daders. Daarom meisje Albayrak, daarom moeten die cellen gevuld worden. Dit land kan zoveel beter riep draaikont Wouter Bos en daar sluit ik mij graag bij aan. Haal de hufters, de klootzakjes, de draaideurcriminelen, de veelplegers en de echte schurken van straat. Sluit ze op. Ik geloof direct dat criminelen geen beter mens worden in de gevangenis, maar zolang ze opgesloten zitten, vallen ze tenminste geen brave burgers lastig. Doe uw partij eer aan, maak een draai, vul die cellen, maak Nederland veiliger.
Kusje,
Ik wil best een superbeveiligde gevangenis voor zo'n 10000 man ontwerpen in plaats van die kleine rotgevangenissen van 200 man:S
In de kielzog van het populair politieke verlichte denken zijnde het bestraffen helpt niet, maakt wat je niet ziet, dat is er eenvoudig niet, opgang in het perfectioneren struisvogelpolitiek Grijs1.
Ach ze denkt gewoon; we krijgen ook minder blauw op straat dus hebben we deze straks ook niet meer nodig. Ik neem aan dat we ze toch wel operationeel houden, in die zin dat ze direct weer gebruikt kunnen worden. Anders gaan ze straks weer zeggen dat er te weinig cellen zijn en dat ze daarom die straatratten moeten laten lopen met een waarschuwing.
Het is officieel ... Nederland is een paradijs waar geen criminaliteit meer voorkomt. Gefeliciteerd.
.
Of Albayrak heeft een cellentekort in haar hoofd.
Wanneer politie en justitie hun werk weer eens gaan doen i.p.v. de gewone burger te lopen zieken, zijn die gevangenissen binnen no time onmisbaar.
Zo kennen we de PvdA weer.
Eerst alle geweldplegers en verkrachters aan de taakstraf en dan gevangenissen sluiten en 1200 man ontslaan. En maar raar opkijken dat ze kiezers kwijtraken...
Het gevangeniswezen, reclassering en gemeenten zijn "ketenpartners". Kinky.
Ja er worden minder mensen veroordeeld! Dat krijg je als je elke Fin gelijk weer op straat zet! Waar gaat het toch heen!
Leve PVV
Ik heb net op SN al zitten mopperen hierover.
Wat een idioten. Het is amper 10 jaar geleden dat er verdachten van moord werden vrijgelaten wegens cellentekort. Tegenwoordig doen ze 2 of meer verdachten op 1 cel (een plan wat ontstaan is uit het cellentekort). Ja het openhouden van die gevangenissen kost geld. Maar 1200 werkelozen zijn ook niet goedkoop. En als de rechterlijke macht in Nederland nog eens echt zou gaan straffen, kun je die ruimte al te goed gebruiken. Maar goed. Je heet Albayrak en je wilt jezelf eens profileren voor de toekomst (burgemeester Nebahat?:)
@ Nee dus!
Ja dus!
www.depers.nl/binnenland/304330/Belgie...
Bezuinigen op uw en mijn veiligheid. Only PVDA.
-
Misschien Nebahat iets minder gelukzoekers moeten binnenhalen, dan hadden we nu onze eigen mensen nog kunnen betalen.
@LTS__zwakstroom | 19-05-09 | 11:23
Volgens nieuwsberichten is de criminaliteit gedaald. Maar ik weet niet of je die berichten dient te geloven.
LTS, die kun je zelf toch ook wel bedanken?
Alle antwoorden zijn goed..
@LTS__zwakstroom
Explosieve toename van taakstraffen en het niet vervolgen van lieden die van
allerlei misdaden plegen.
Ach ja, als je er toch niemand in stopt kun je ze net goed sluiten
Beetje vreemd, aan de ene kant neemt de criminaliteit zichtbaar toe. Aan de andere kant zijn er minder gevangenen. Wie kan de oorzaak aanwijzen?
Minder cellen en meer plantsoenen, denk ik. Zit echt wel en visie achter.
@geenstijl.
dit is natuurlijk een schande.
een betere oplossing zou zijn -> werkverschaffing! daar houden wij socialistische reaguurders van.
gewoon meer agenten en officieren van justitie en rechters en gevangenisbewaarders.
'omdat het kan' zeggen we dan.
beste geenstijl. kritisch zijn is goed maar wees kritisch op misstanden.
Henny van der Morst, kom d'r maar in.
Ontgaat mij hier iets? Gaan ze nu daadwerkelijk de gevangenen een "verlaat de gevangenis zonder betalen" kaartje geven? Goh, dat nou niemand daar eerder op is gekomen.............. Scheelt ook weer kosten voor politie en rechtspraak. Kortom, dit is DÉ crisismaatregel pur sang van Grijs twee...............
Niet verstandig. Waar moeten ze straks al die mensen laten die beroofd of mishandeld zijn en van zich af sloegen?
Volgens mij een gebrek aan harde aanpak van criminaliteit. Anders waren die 200 plekken echt wel gevuld geweest.
Werkstrafjes uitdelen is ook veel effectiever..
Maak er studentenwoningen van.
Of nieuwe hele mooie "tijdelijke" verblijfplaatsen voor tbs'ers.
Als Ter Horst 200 miljoen wil bezuinigen op politie, is de volgende stap natuurlijk dat er gevangenissen dicht kunnen.Simpel.
Gelukkig maar, dan blijven de meeste idioten tenminste vrij op straat lopen en kunnen we door hufterigheid en a-socialen dit land definitief naar de kloten helpen. Daar is nog maar een heel klein duwtje voor nodig en die Turkse trut geeft daarvoor alvast het startsein.
Mens, ga toch koken.
Volslagen incapabel, net als nog wel meer vrouwen die aan Grijs I deelnemen of deelnamen.
Logisch gevolg van de bezuinigingen op politie die ons deze week door TerHorst zijn belooft.
-weggejorist-
Het valt me mee dat Albayrak niet zegt dat Geert met zijn aanstaande fractie in 1 van die inrichtingen kantoor kan gaan houden.
En volgend jaar weer klagen over cellen tekort ...
Criminaliteit hebben we toch ook niet in nederland !!!
Lijkt me sowieso een vrij goed idee om een gevangenis te sluiten..
Zoooo worden nog meer criminelen met een kopje thee het bos in gestuurd .
Je weet toch, minder plek is ex-landgenoten meer op straat...
Bij deze het antwoord op het vorige topic....
Waar moeten al die asielzoekers die Albayrak toelaat dan heen?
REAGEER OOK