Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

In Soviet Russia parade marches you [Gigapica]

9mei477.jpgLeuk, zo'n defilé van oud-strijders in Wageningen, maar voor echte militaire parades moet u nog altijd op het Rode Plein in Moskou zijn. De Russen vieren de overwinning op Nazi Duitsland traditioneel met een optocht van militair materieel en vandaag was de grootste parade sinds het ineenstorten van de Sovjet Unie. Denk duizenden manschappen, honderden tanks en zo'n beetje elke kist die de Russische luchtmacht in zijn hangars heeft staan. Die komen trouwens naar u toe deze zomer als u militaire avontuurtjes van plan bent. Meer op Gigapica.

Reaguursels

Inloggen

@Alexnasta | 11-05-09 | 00:32
Dat de Amerikanen niet hun modernste tanks aan een misdadiger als Stalin leverden, lijkt me niet meer dan terecht. De vrachtwagen die ze leverden waren wel modern (Studebaker en Ford), evenals locomotieven.

En als je de Russische Wikipedia echt volledig hebt gelezen, heb je gezien dat het aantal van 4% van de totale Sovjet economie zeer omstreden is, aangezien het moeilijk was tijdens de oorlog de totale economie te schatten uitgedrukt in roebels. Dat nummer is ooit genoemd tijdens de Stalin jaren, en is toen rond gaan zingen. Volgens Anastas Mikoyan zou de oorlog zonder lend-lease zeker anderhalf jaar langer hebben geduurd. Weinig Russen durven eerlijk te zijn over de Amerikaanse hulp.

Zware Guy | 11-05-09 | 11:14

KevinBeun | 10-05-09 | 14:10
Geklets. Politie en misdadigers zijn niet even fout, VS en USSR ook niet.

Der Icebear | 11-05-09 | 10:00

Same old thing, alleen de fotokwaliteit is beter geworden.

LuckyOneCa | 11-05-09 | 00:52

@ Zware Guy

Ik heb je bronnen gelezen, niet alleen in het Engels, maar ook in het Russisch. Op de Russische wikipedia staat het volgende: "... Als we vergelijken met de grootte van de levering van aanverwante industriële producten in de USSR met de omvang van de industriële productie in de Sovjet-socialistische bedrijven in dezelfde periode, blijkt dat het aandeel van deze leveringen in verhouding tot de binnenlandse productie tijdens de oorlog economie bedraagt slechts ongeveer 4%" (met google translate vertaald, vandaar dus de kromme zinnen) dit is de informatie uit Russische archieven over Lend lease.
Groot Brittanie heeft ongeveer 3/5 deel ontvangen van de totale Lend lease hulp, terwijl de USSR 1/5 deel kreeg.

Bovendien heeft USSR niet alle hulp van de Amerikanen geaccepteerd. De VS hebben niet alleen Rusland geholpen, maar hebben ook enkele producten aan de Duitsers geleverd (zoals: Duralumin en Wolfraam). Bovendien werd alleen oud en/of slecht materieel geleverd aan Rusland. Hier een voorbeeld: nl.wikipedia.org/wiki/M3_Grant

Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat de Amerikaanse hulp Russen heeft geholpen. Amerikanen hebben de Russen bijvoorbeeld voorzien van kruit voor kogels en van staal om tanks mee te bouwen. Zelfs deze meneer heeft het toegegeven: nl.wikipedia.org/wiki/Georgi_Zjoekov

Alexnasta | 11-05-09 | 00:32

En het fijne met dit soort gelegenheden is dat het nooit regent. waarom? omdat ze stikstof in de lucht spuiten. dus de regen volgt de dag er na, waarbij uiteraard alle straten blank staan. maar t blijft mooi. dat doen ze goed.

bitterkoekje | 10-05-09 | 22:08

back2back

jemoeder_ | 10-05-09 | 18:03

+1 voor Rusland! jammer dat toen ik dr was er geen tanks over het Rode Plein reden.. :(

Yorro | 10-05-09 | 15:28

@ Zware Guy | 10-05-09 | 13:15

ik kan je hier alleen maar gelijk in geven, in een oorlog zijn alle partijen fout.

KevinBeun | 10-05-09 | 14:10

@Alexnasta | 10-05-09 | 13:24
De aanvoer van bijvoorbeeld voedsel en vrachtauto's uit Amerika was zeker zeer belangrijk. De Russen bouwden hun eigen tanks, maar de toevoer van het Rode Leger was grotendeels mogelijk door Amerikaanse hulp. Als communistisch land was de Sovjet economie uiteraard vele malen slechter dan van Amerika:
"Although most Red Army tank units were equipped with Soviet-built tanks, their logistical support was provided by hundreds of thousands of US-made trucks. Indeed by 1945 nearly two-thirds of the truck strength of the Red Army was U.S.-built."
http://en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4508901.stm

Zware Guy | 10-05-09 | 13:56

Rusland +1

Lai | 10-05-09 | 13:55

Zijn deze in nog hogere kwaliteit te krijgen? Dit is wallpaper waardig materiaal!

Banzaiaap | 10-05-09 | 13:30

@ Blue Leader

Waarom denk je dat Rusland een oorlog wilde beginnen en niet de VS. Beide partijen wilden helemaal geen oorlog tegen elkaar. Hele gedoe met de wapenwedloop kwam door angst van beide kanten. Beide landen probeerden elkaar af te schrikken door meer/betere wapens te produceren en mocht het nodig zijn dan hadden ze de middelen om hun land te verdedigen.

Ik weet ook dat andere geallieerden Rusland hebben geholpen door materieel te verschepen, maar als je het vergelijkt met de totale productie van Rusland, dan zie je dat het relatief weinig was.

Medvedev spreekt harde woorden, maar als je een groot en machtig land representeert, dan moet het ook wel.

Tot slot, wat de oorlog tussen Rusland en VS betreft, jij kan je beter zorgen maken over Islam vs het westen.

Alexnasta | 10-05-09 | 13:24

@KevinBeun | 10-05-09 | 12:17
Natuurlijk was de inbreng van de SS veel erger, maar over de (on)schuld van de Wehrmacht woedt de laatste jaren in Duitsland een debat onder historici, en ook de reguliere soldaten hadden zeker aan het Oostfront geen schone handen:
"900.000 Männer, Frauen und Kinder, davon 500.000 im Operationsgebiet des Heeres, fielen dem Völkermord allein im ersten Jahr des Russland-Feldzugs zum Opfer. Insgesamt etwa 20.000 Menschen wurden direkt von Einheiten der Wehrmacht ermordet."
http://www.arte.tv/de/Die-Welt-verstehen/geschichte/2356222.html

Achteraf hadden de Nederlanders allemaal een hekel aan de Duitsers, tijdens de oorlog was het verzet helaas minimaal (ruwweg op wat communisten na). De vergelijking met Center Parcs was gebaseerd op de rust die Duitse soldaten kregen als ze hier gelegerd waren, vergeleken met het front in de Sovjet-Unie of in Afrika. En het personeel van Center Parcs vindt hun klanten misschien ook niet aardig, maar hun service wordt wel geboden.

Russen zijn harder, wreder en militaristischer, maar als je zit ingesloten tussen dergelijke vijanden, is dat misschien wel nodig.

Zware Guy | 10-05-09 | 13:15

al die uniformen, aahhh dit is die homo demonstratie .

ruftsmurf | 10-05-09 | 13:14

Rusland altijd +1

Skidmark_015 | 10-05-09 | 12:21

@ Zware Guy | 10-05-09 | 11:34

Klopt, wat Hitler's SS troepen onder de Russische bevolking aanrichtte was echt heel gruwelijk, ik heb wel is verhalen gelezen van dorpen die binnen een uur compleet waren uitgemoord. maar de Russen kwamen op hun buurt daarop terug door na de oorlog alle Duitse soldaten die zich hadden overgegeven te voet terug te laten lopen naar Duitsland, waardoor er natuurlijk heel wat door uitputting omkwamen. Iedereen denkt dan ook dat alle duitse soldaten fout waren, maar de reguliere duitse soldaten hadden ook dienstplicht en moesten ook maar, want dienstweigering was landverraad en betekende automatisch ophanging of guillotine. Het waren vooral de SS Panzerdivisies die zulke gruweldaden begingen in Rusland, maar ook in Malmedy (Amerikaanse krijgsgevangenen die werden neergemaaid toen ze zich al overgeven hadden) en Afrika. Maar op je opmerking over dat Center Parcs ben ik toch niet met je eens, de Nederlanders hadden allemaal een hekel aan de Duitsers (behalve de nsb'ers enzo dan) maar durfden gewoon niks uit angst, eigenlijk zijn we nu nog ook zo: als er wat gebeurd gaan we allemaal kijken en niemand doet wat, maar we hebben wel een woordje klaar. er is ook maar een zeer beperkt deel dat ik het verzet zat en ook werkelijk het probeerde de Duitsers het moeilijk te maken, waar ik ook zeer respect voor heb.
Wat betreft is Frankrijk ook nooit zuiver geweest, en zorgt ook alleen voor zijn eigen hachje, daar heb je helemaal gelijk in.

KevinBeun | 10-05-09 | 12:17

@KevinBeun | 10-05-09 | 11:12
Regelmatig, ook de andere republieken van de voormalige USSR. Nou is dat geen garantie voor een valide mening, maar zorg dan wel dat je feitjes kloppen. En zoals ik hierboven al heb aangegeven, waren Westerse machten als Zweden, Polen, Frankrijk en Duitsland vooral 'vals' in hun agressie tegenover Rusland.
In Nederland hebben we nog een trauma van de Tweede Wereldoorlog, terwijl we een soort Center Parcs voor de Wehrmacht vormden - de wreedheid van Westerse invasiemachten in Rusland was doorgaans vele malen groter.

Zware Guy | 10-05-09 | 11:34

Nice, probeer daar maar eens een aanslag te plegen met je suzuki swift...

dodo deluxe | 10-05-09 | 11:26

correctie ik moet in zijn in de laatste zin.

KevinBeun | 10-05-09 | 11:13

@ Zware Guy | 10-05-09 | 10:59

Nee gelukkig niet, jij wel dan?
En deze discussie gaat toch nooit ophouden, je vind Rusland geweldig of je haat Rusland, zo zal het altijd zijn.
En dan kies ik liever voor de haat kant, want Rusland blijft een vals land wetende wat ze allemaal ik de geschiedenis en nu nog steeds uitvreten.

KevinBeun | 10-05-09 | 11:12

@KevinBeun | 10-05-09 | 10:13
Zo'n bang vermoeden had ik al... Zeker ook nooit in Rusland geweest?

Zware Guy | 10-05-09 | 10:59

filmpje uit russische leger laat je maar slaanhttp://video.google.nl/videoplay?docid=-3316919038206980749&ei=5JIGStfSH8uD-QbFo_mPCA&q=russian+army&hl=nl

stereo | 10-05-09 | 10:43

Owja en iedereen die hier twijfel trekt uit mijn kennis en competenties: tsja ik ook maar HBO he, dus neem het me niet kwalijk.

KevinBeun | 10-05-09 | 10:13

@ pius | 09-05-09 | 15:21

Wat loop je nou verschrikkelijk dom uit je nek te lullen met je tientallen comments.
Ten eerste: Tuurlijk weet ik dat dat Operatie Barbarossa heeft plaatsgevonden, ik doelde erop dat Hitler net niet heeft kunnen winnen eikel.
Ten Tweede: Weet ik dat Hitler het pact verbrak, maar het gaat erom dat Rusland al wist wat Hitler van plan was en nog met hem in zee ging, om daarna maar toch weer geallieerd te worden, dat hadden ze gelijk moeten doen!
Dus voordat je kut newbie comments plaatst lees eerst is goed wat mensen schrijven voordat je met je woordjes gaat slingeren.

KevinBeun | 10-05-09 | 10:09

jammer cyrillisch gaat niet hier

ZuerstDasFressen | 10-05-09 | 10:04

Ñîþç íåðóøèìûé ðåñïóáëèê ñâîáîäíûõ
Ñïëîòèëà íàâåêè Âåëèêàÿ Ðóñü

ZuerstDasFressen | 10-05-09 | 10:03

Dat een tank kan rijden betekent niet dat hij ook kan schieten.
* niet onder de indruk is *

Ivoren Toren | 10-05-09 | 09:24

Goed initiatief gigapica! mooie foto van de planes.

Manonvriendelijk | 10-05-09 | 08:51

Alexnasta
U vergeet de hulp van de VS aan Rusland. De Moermask konvooien etc.
Joint effort, van de Geallieerden genoemd.
De Russen gebruikten die tuin overigens als middel op de Duitse invasie te breken.
overigens, de VS heeft ook een behoorliojke tuin, maar die is gewoon groen.
De toespraak van Medvedev richte zich voornamelijk op Georgie, en de zogenaamde dreiging van het buitenland. Nu is het toch niet zo, dat wat men weerhield eind jaren 80 om een oorlog te beginnen, in de gedachte dat hen dit uit een economische slop zou halen, nu wellicht wel gaat gebeuren? Tenslotte hebben ze een aardige dreun gekregen van de kredietcrisis.

Blue Leader | 10-05-09 | 08:24

Lol @ eind 80's materiaal...

Necramonium | 10-05-09 | 02:03

Ik wil mij graag aansluiten bij degenen die positief over de Russen schrijven, ook al ben ik de 30 jaar koude oorlog nog niet vergeten.
Luister graag naar Russische koren, vooral the Red Army Choir : www.youtube.com/watch?v=_0OkQpYYCDs

Mazzeltov | 10-05-09 | 01:43

Pussies!

Soep | 10-05-09 | 00:59

Mooie spullen hebben ze daar. Zowiezo goed om wapens en militair materieel te zien. Besteden ze het belastinggeld daar in Rusland in ieder geval aan nuttiger dingen dan in 0031.

Schout-bij-nacht | 10-05-09 | 00:49

Za Rossia !!

Drecks | 10-05-09 | 00:22

Het vreemde is altijd dat als ze het hebben over imperialisme ze daarmee steevast policor de USA bedoelen.
Misschien eens gehoord van dingen als Afghanistan, Tsjetsjenië, Georgië, Oekraïne en de rest.
We vergeten dan nog de bedrijven die "geYoekost" zijn.
www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/ar...
In een dictatoriale samenleving zijn individuele rechten en individuen van geen belang.
Alle buitenlandse investeerders krijgen te maken met de machtswellust van het Kremlin.
Meest prominent zijn dingen als Sachalin-1 en 2.
nl.wikipedia.org/wiki/Sachalin-1
Waar je praat over tientallen miljarden aan investeringen die het Kremlin zonder meer in wil palmen.
Machtswellust en grootheidswaanzin pur sang.

said_fred | 10-05-09 | 00:18

+1 formatievlucht vliegtuigjes :)

bodo | 10-05-09 | 00:13

Wat een mooie parade!

Wel jammer dat er enkele reaguurders zijn die vroeger niet hebben opgelet tijdens de geschiedenis les en denken dat ze de vrijheid hebben te danken aan de VS.

Terwijl Nederland was ingenomen leverden Russen keihard strijd tegen de Duitsers. Het heeft de Russen meer dan 80.000.000 mensen gekost om de Nazi's te verdrijven, maar daardoor werd Hitler wel verslagen en werd het ook mogelijk om de rest van Europa te bevrijden.

Het is buitengewoon triest dat mensen dit soort parades beschouwen als een zinloze actie. Als in Nederland 8 mensen tijdens koninginnendag sterven staat Amsterdam ook vol. In Rusland waren 10.000.000 keer zo veel mensen vermoord/uitgehongerd, dus mogen ze even hun overwinning vieren?

Over armoede gesproken, Rusland heeft de afgelopen eeuw erg veel tegenslagen gekend. Je hoeft er niet raar naar om te kijken dat de infrastructuur, voorzieningen en leefomstandigheden slechter zijn dan die van Nederland of een ander Europees land. Nederland heeft ongeveer 41.528 km² oppervlakte en ong. 16.000.000 inwoners, dat komt neer op ongeveer 2562,5 vierkante meter per inwoner. De oppervlakte van Rusland is ongeveer 17.000.000 km² en heeft ongeveer 140.000.000 inwoners, dat is dus ongeveer 121000 m² per inwoner. Tja, dat is wat meer land dat moet worden onderhouden. Stel je maar voor dat je tuin 47 keer zo groot is, probeer het gras dan maar mooi groen te houden.

Alexnasta | 09-05-09 | 23:25

@Ronaldo | 09-05-09 | 20:11
Je poneert dat de hulp aan het Afghaanse verzet 'rechtvaardig' is, maar het invliegen van islamitische extremisten was toen geen goed idee, was het tijdens het conflict op de Balkan niet, en nu niet. Dat jij of Amerika er toen niet van bewust waren, laat die waarheid gewoon overeind staan.

De Sovjets waren in Afghanistan overigens op uitdrukkelijke uitnodiging van het toenmalige regime, omdat de lokale baardmannen zich tegen hervormingen (afbreken van middeleeuwse islamitische tradities) roerden, en een rebellie starten.
Zuid-Vietnam had ook een ondemocratisch regime, dat toevallig niet communistisch was, en daardoor de hulp van de Amerikanen wilde inschakelen. Dat de Amerikanen daarbij een aantal landen in Zuidoost-Azië het stenen tijdperk hebben teruggebombardeerd met miljoenen slachtoffers, is natuurlijk een kleine prijs, voor een rechtvaardige ideaal (steunen van een corrupte, martellende dictatuur).

Door een zwart-wit brilletje zie je de feiten nogal scheel, Amerika is op punten net zo opportunistisch als andere wereldmachten.

Zware Guy | 09-05-09 | 21:15

vroeger stond het politburo altijde de parade af te nemen. 7 grijze heren met een hoed. allemaal aan de drank.

wolfje23 | 09-05-09 | 21:12

Rusland + 1
Russische taal +1
Parade +1
Russisch volkslied +10 (mooiste ter wereld)

Butters | 09-05-09 | 20:44

Prachtige foto's. Na 27 miljoen Russische doden in WOII stralen ze nog steeds "don't fuck with us" uit, want dat is het gewoon: Show of Force. Kan het hun niet kwalijk nemen..... Opvallend is wel het "strijkijzer achtig" modern gebouw dichtbij het oude machts centrum. Vooruitgang.....

hader | 09-05-09 | 20:33

Iedereen die een vette middelvinger naar de VS en/of EU durft op te steken, +100000000000

Andrós | 09-05-09 | 20:24

P.s. TOWARICHI! NA PARAD! +1 :)

Onderschepper | 09-05-09 | 20:21

@Ronaldo | 09-05-09 | 20:11

Behalve dat er in Republiek Afghanistan een socialistische en liberale regering die het land wilde seculariseren en moderniseren door fundamentalistische terroristen werd aangevallen en daarom de hulp van de Sovjets vroeg. Maar droom vooral lekker verder.

Onderschepper | 09-05-09 | 20:21

Een deel van de extremistische moslims die in Afghanistan hun jihad tegen de Sovjets voerden, richten vervolgens hun jihad tegen Amerika. Eén daarvan is Osama bin Laden. Maar jij schijnt nogal over die andere naam van die strijders te vallen.

Zware Guy | 09-05-09 | 17:53

"Overigens kan je als supermacht best verzet steunen, maar het gaat erom welk verzet. Als je islamitische extremisten van over de hele wereld invliegt, deze bewapend en instrueert, creëer je een monster wat jezelf niet in de hand hebt"

Jij redeneert nu vanuit "je luie stoel" met "de kennis" die je nu hebt.
In die tijd dat de V.S het Afghaanse verzet steunde,waar overigens de pakistaanse geheime dienst de gegeven hulp verdeelde,speelde het internationale fundamentalistische terreur,met uitzondering van palestijnse groeperingen,nog nauwelijks.

"De steun aan het verzet was net zo rechtvaardig als de steun van de Sovjets aan Noord-Vietnam in hun strijd tegen de Amerikanen. Dit gaat over eigenbelang, en niet over moraal."

Deze vergelijking gaat helemaal mank;Vietnam speelde zich af in de periode dat het moorddadige communisme op talloze plekken in de wereld zijn nare ideologie aan landen met geweld opdrong.Het was Noord-Vietnam die met militaire hulp van de Sovjet-unie en China,Zuid-Vietnam onder de voet wou lopen.

Dat de Amerikanen het zuiden eerst met adviseurs en daarna met massaal militair ingrijpen te hulp kwam (of dat zo verstandig was,is een andere zaak)is niet te vergelijken met de Sovjet invasie in Afghanistan.

Zware Guy | 09-05-09 | 17:53

Ronaldo_ | 09-05-09 | 20:11

*wrijft zijn handjes*

+1 voor die teaser-pics!

Kan niet wachten tot de grote finale, Russia Vs The States!

Yoast92 | 09-05-09 | 20:05

Patton had gelijk, over die Russen.
En Churchill weer over de Islam.
Prettig weekend.

Zo jammer! | 09-05-09 | 19:58

*wat voelt voor grote schema's*

Nuffie | 09-05-09 | 19:54

Fleauxe met je minderwaardigheidscomplex, ga iedereen op z'n plaats zetten omdat jouw mening als enige telt!

Laat de Russen hun overwinning vieren. Natuurlijk is het niet het beste volk, maar aub... Doe even normaal gek.

Wagefield | 09-05-09 | 19:51

Grote Tupolev's, dikke Migs en Sukhoi's.
En AKs natuurlijk. +1 voor de Ruskies.
Weg met die mietjes JSF!

Eduardo1735 | 09-05-09 | 19:51

Geweldig dit. Daar zijn ze nog trots op hun land. Hier in Nederland word alles kapot gemaakt wat militair of autoritair is. Beter onder het communisme vallen dan onder de islam.

ordnungspolizei | 09-05-09 | 19:51

-weggejorist-

Tonnie10 | 09-05-09 | 19:42

Stockton, hou eens op met memes jatten en maak eens wat van jezelf.
Pure paginavulling dit, Geenstijl lijkt nergens meer op sinds die tv-onzin.

Knul Met Overzicht | 09-05-09 | 19:41

Da, me love see pictures of me comrades!
And me love drinking wodka!

*russische modus uit*

die pics zijn hard,
gigapic is gaaf

ouwe snoeperd | 09-05-09 | 19:34

Voor de liefhebbers, hier de beweegpica:
http://www.vesti.ru/doc.html?id=283679&m=2

Zware Guy | 09-05-09 | 19:21

Communistische lutsers.
*kucht* waarom krijgt de mexicaanse varkensgriep daar niet een fijne epidimie?
*kijkt naar tankfoto's*,
Hm, die waren er 65 jaar geleden nog njet.

randmongeaul | 09-05-09 | 19:18

Het mag duidelijk zijn dat Rusland militair gezien weinig meer voorstelt..

baronbreekijzer | 09-05-09 | 19:17

Damn commies

Hondelulz | 09-05-09 | 19:14

Hahahaha Communistische loserts...

Plonk | 09-05-09 | 19:08

Suzuki Swift gesignaleerd in Moskou...

Ultrakul | 09-05-09 | 19:02

Tsjernobyl... Christmas for the badguys. even a decade later, a lot of them still used it to get their hands on nuclear material. including one Imran Zakhaev. I was just a leftenant back then, doing some wetwork. I was under the command of one Captain Mcmillan...

Groenepuntmuts. | 09-05-09 | 19:01

En dat alleen maar omdat Gordon in Moskou is...

Ultrakul | 09-05-09 | 19:01

@Cinq-Marquis | 09-05-09 | 17:51: Nee, dat zou juist een geweldige ontwikkeling zijn.
@pius | 09-05-09 | 18:01: De bevolking van Iran zal zeer wel in staat blijken een goede leider te kiezen, dat moeten ze echter wel in vrijheid kunnen doen. Kijk naar Al-Maliki, geen verkeerde keuze lijkt me.
@Floxcie | 09-05-09 | 18:21: Maar jouw nick is helemaal goed! Niets meer aan doen.

Fleauxe | 09-05-09 | 18:58

Affermative!

Machtsvertoon Moedertje Rusland +1000

Fellowes | 09-05-09 | 18:55

de russen hebben ook een leger waar men trots op kan zijn.
er is geen land in de wereld die het lef heeft om moskou te bestoken, wie het wel doet of ermee dreigt zal sterven
wat gingen duitsers huilen toen de russische moordmachine naar binnen kwam...
wat gingen georgiers huilen toen de russen kwamen
russen lullen niet over mandaatjes, diplomatie, vredesmissies, ptts, hulp geven, harts and minds winnen, schooltjes bouwen, nee russen winnen gewoon ijskoud een oorlog zoals het hoort
wanneer de russen morgen polen of tjechie binnenrammen zal er geen navoland of ander zijn die het lef heeft om de aanval te openen op de russen men zal alleen durven proberen te praten en verder kakka

tokkie | 09-05-09 | 18:53

Fleauxe, vrij veel wat je daarnet hebt naar buiten gebracht klopt niet.

Floxcie | 09-05-09 | 18:21

Lache hoor zo'n propaga.. eh parade.
De statjoe of liberrty ist kaput! Longk liv a motha Russia!

DeGroteKoekenbakkert | 09-05-09 | 18:21

Russia for the win! ^_^

Floxcie | 09-05-09 | 18:17

@nickolaas | 09-05-09 | 18:03
Ok :)

Zware Guy | 09-05-09 | 18:12

@Fleauxe | 09-05-09 | 17:44
Ach, de Russen in de machtscentra als Moskou en Sint-Peterburg hebben zich altijd Europees gevoeld, ook na 80 jaar communisme, ze willen alleen vriendschap op basis van gelijkwaardigheid. De culturele verschillen zijn vele malen kleiner dan met bijvoorbeeld Noord-Afrika.

@nickolaas | 09-05-09 | 17:59
Je bedoelt de mobilisatie in 1940? Er zullen veel redenen zijn waarom een klein land als Nederland onder de voet werd gelopen, maar da's geen reden om zoals bepaalde toetsenbord-helden hier de Russen van lafheid te beschuldigen.

Zware Guy | 09-05-09 | 18:11

Vraag de gemiddelde Oost-Europeaan hoe hij erover denkt, maar hij zag de Duitsers aanvankelijk als bevrijders, en omgekeerd, dat wat wij als "Russische bevrijding" zien, was in Oost-Europa het begin van een andere, even vreselijke bezetting.
GroteZaagdildo | 09-05-09 | 17:59

Even een nuancering van eigen kant, het hangt er van af welk volk je spreekt. De Balten, Oekraïners, Georgiërs etc. zagen de Duitsers als bevrijders, en hebben bijv. ook na WO2 nog jarenlang tegen de Russen doorgevochten (Forest Brothers).
Polen, Tsjechen etc. zagen de Duitsers als een bezetter, en toen de Russen kwamen werden ze wederom bezet, maar dan door de Russen. Niet voor niets werden de SS'ers uit de wachttorens van concentratiekampen gejaagd, en de voor de Russen gevaarlijke oppositie erin gezet.

GroteZaagdildo | 09-05-09 | 18:03

@mezelf 1945=1940

nickolaas | 09-05-09 | 18:03

@ Ronaldo | 09-05-09 | 17:41
Maar goed, corruptie heb je ook in Moskou, dus dat kunnen we Kadyrov niet echt verwijten. Wel is het één van de weinige plekken waar islamitisch separatisme (voor nu) is gepacificeerd.

Die buffer die Stalin na WO2 heeft gecreëerd in Midden-Europa, waren mijn familie en ik ook niet blij mee, feit is dat beide zijden "recht" hebben op hun wantrouwen - ook de Russen.

Zware Guy | 09-05-09 | 18:01

Fleauxe | 09-05-09 | 17:17

je kunt beter kijken hoe je het regime kunt afzetten anders heb je zo een nieuwe ahmedinejahd.Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Jammer dat Khatami geen kans heeft gekregen daarvan had ik goede verwachtingen.

pius | 09-05-09 | 18:01

Als hun onderwijssysteem net zo'n pijnpunt is als het onze* (metname de wis- en natuurkunde kant van het verhaal), dan hebben we van hen weinig te vrezen. Maar volgens mij was dat in Rusland traditioneel sterker en trekken bijvoorbeeld IT-bedrijven nog steeds die richting op, omdat daar wèl voldoende bollebozen zitten (net als India en China - die qua opleidingsniveau ook nog altijd in een stijgende lijn zitten).
Het is dan ook zorgelijk dat het ontwikkelen van zo'n JSF/Betuwe lijn/HSL zo'n drama wordt iedere keer (overschrijding kosten, tijd en gebrek aan integriteit). Ik denk dat 'het westen' het onder druk nog wel kan (de periode voorafgaande aan de crisis van de jaren '30 was ook een decadente tijd**) - maar als het er (toch) op aan gaat komen, zal het nog wel even schakelen worden.
Tenzij ze in Rusland, China en India natuurlijk net zoveel tijd gaan verdoen aan die hele islam-discussie ... dan komt daar binnenkort ook nauwelijks meer iets van de grond en zal de huidige status quo wel gehandhaafd blijven.

* Onlangs nog door Obama geroemd, waardoor je je helemaal zorgen maakt over het onderwijs in de VS - onze meest natuurlijke bondgenoot.
** @Zware Guy: een factor dat de verdediging in 1945 chaotisch maakte was dat zelfs tijdens de mobilisatie soldaten zelf geen loopgraven mochten graven, maar dat dit in de vorm van lucratieve contracten aan aannemers moest worden gegund.

nickolaas | 09-05-09 | 17:59

Tegen de mensen die de rol van Rusland in WO2 zitten op te hemelen, eensch, de oorlog heeft d.m.v. de Russen een stuk korter geduurd. Of je kan het ook omdraaien, dankzij de Duitsers hebben de Russen / het communistische systeem hier nooit voet gevat (gelukkig heeft het nationaal-socialistische systeem dat ook niet!).
Zelf heb ik ook veel interesse in Oost-Europa, maar jongens, vergeet niet dat Rusland in die tijd net zo erg was als Nazi-Duitsland. In de jaren 30 zijn miljoenen Russen door de eigen regering gedood, in de Oekraïne zijn miljoenen door Stalin bewust verhongerd (Holodomor of Honger-Holocaust).
Stalin heeft aan het begin van WO2 samen met Hitler Polen aangevallen (hoewel heel laf, toen de poolse leger al op zijn kloten had gekregen), hij heeft in 1940 de soevereine Baltische Staten geannexeerd, en de Winteroorlog tegen Finland begonnen. Alleen vergeten we dat liever in de geschiedschrijving, omdat in hetzelfde tijdvak wij gezeik kregen met de Duitsers.
Vervolgens liet Stalin in de oorlog de Polen in de opstand van Warschau in de steek, zodat de Poolse oppositie (voor een onafhankelijk Polen) dood de Duitsers werd uitgemoord.
Vraag de gemiddelde Oost-Europeaan hoe hij erover denkt, maar hij zag de Duitsers aanvankelijk als bevrijders, en omgekeerd, dat wat wij als "Russische bevrijding" zien, was in Oost-Europa het begin van een andere, even vreselijke bezetting.
Als je dat soort dingen in perspectief gaat zien, dan heb je voor het Rusland van toen (Sovjet-Unie) net zoveel respect als voor het Nazi-Duitsland van toen.

GroteZaagdildo | 09-05-09 | 17:59

@Teun van het Tuinpad
Wat kost een aandeeltje Tuinpad bv. momenteel?
En hoeveel rendement maak ik er erop?

necrosis | 09-05-09 | 17:56

@Ronaldo | 09-05-09 | 17:32
Een deel van de extremistische moslims die in Afghanistan hun jihad tegen de Sovjets voerden, richten vervolgens hun jihad tegen Amerika. Eén daarvan is Osama bin Laden. Maar jij schijnt nogal over die andere naam van die strijders te vallen.

Overigens kan je als supermacht best verzet steunen, maar het gaat erom welk verzet. Als je islamitische extremisten van over de hele wereld invliegt, deze bewapend en instrueert, creëer je een monster wat jezelf niet in de hand hebt.

De steun aan het verzet was net zo rechtvaardig als de steun van de Sovjets aan Noord-Vietnam in hun strijd tegen de Amerikanen. Dit gaat over eigenbelang, en niet over moraal.

Zware Guy | 09-05-09 | 17:53

@Jelotchka
Dank !

@Fleauxe
Stel je voor het plebs in Rusland zich een middenklasse gaat vormen, bah, daar heeft het *kuch* beschaafde Westen, met name Europa het patent op nietwaar ?
Het moet niet veel gekker worden hoor.

Cinq-Marquis | 09-05-09 | 17:51

-weggejorist-

Tonnie10 | 09-05-09 | 17:49

@Jelotchka | 09-05-09 | 17:29: En vergeet niet dat de Russen het maar wat hinderlijk vinden dat landen als Roemenië zich aansluiten bij de EU, en ook nog eens een middenklasse begint te ontwikkelen. De nachtmerrie van elke machthebber in Rusland, een middenklasse.

Fleauxe | 09-05-09 | 17:47

@Jelotchka | 09-05-09 | 17:29: Dat pro-Russische zit 'm waarschijnlijk in die laatste zin. ;
@Zware Guy | 09-05-09 | 17:31: Waarom niet? Je hoeft ze echt niet te vriend te houden om oorlog te voorkomen. Ze willen geen vriendschap, dus met hielen likken komen we nergens. Kevin Beun, wat hebben jullie toch tegen die jongen? Het jammer vinden dat Hitler Rusland niet plat gekregen heeft impliceert toch geen één-op-één gelijkenis met z'n verdere gedachtegoed?

Fleauxe | 09-05-09 | 17:44

Cinq-Marquis | 09-05-09 | 17:3
Uw argumentatie is overtuigend!

Jelotchka | 09-05-09 | 17:42

Zware Guy | 09-05-09 | 17:23

De Russen zijn de eeuwenlange Westerse agressie nog niet vergeten.
Voor Russen is hun territorium heilig, en de strijd in Tsjetsjenië is een van de weinige guerrillaoorlogen in moderne historie die door een regeringszijde is gewonnen.

Als de Russen zich nu eens gehouden hadden aan hun eigen territorium dan waren de laatste "jaartjes" heel anders gelopen.Vreemd dat alle buurlanden van Rusland,die jarenlang geterroriseerd werden door moedertje Rusland,dat nog niet zijn vergeten.

De strijd in Tjetjenie gewonnen???Die machthebber daar is een voormalig verzetstrijder,net zo onbetrouwbaar,corrupt en met net zo veel bloed aan zijn handen als de rest.

Ronaldo_ | 09-05-09 | 17:41

@Jelotchka

U bent mentaal verdwaald !

Cinq-Marquis | 09-05-09 | 17:39

Zware Guy | 09-05-09 | 17:08

Mudjahedin is geen Taliban,met andere woorden,je klets maar een eind weg.

Als zo'n land,zo'n moorddadig regime als de Sovjet-unie voor de zoveelste keer een land binnenvalt en daar meer dan 1 miljoen mensen ombrengt dan lijkt het mij meer dan rechtvaardig dat de VS het verzet daar steunde.

Het is wel erg goedkoop de VS verantwoordelijk te stellen dat er na de oorlog,er zo'n situatie is dat er een door de Pakistaanse geheime dienst geholpen terreurorganisatie als de Taliban ontstaat.

Ronaldo_ | 09-05-09 | 17:32

@Fleauxe | 09-05-09 | 17:17
Ik ben ook pro-Amerika, maar dat houdt niet per sé anti-Russkie in. Ik ben pro-beschaving, en in het grote schema heb je veel meer aan Russen als bondgenoot dan als vijand. En de volgende keer niet meer instemmen met fladderende onzin a la KevinBeun, anders laat ik die fles goede wodka koud staan ;-)

Zware Guy | 09-05-09 | 17:31

Koude Oorlog 2.0 komt er maar in hoor...

debully | 09-05-09 | 17:30

Fleauxe | 09-05-09 | 14:51
Rusland kon alleen van een Duits leger winnen dat eigenlijk al verslagen was. Was Hitler eerst Oostwaarts getrokken dan hadden die Russen geen enkele kans gehad. En nu een grote bek van wij hebben die nazi's kapot gemaakt. Dat leger stelt zonder nukes geen ene malle moer voor, denk aan die paar tanks die zich toch maar terugtrokken uit Yoegaslavie. Hun broedervolk lieten ze maar liever in de steek dan zich te willen meten met het Westen.
Nu is de olieprijs ook nog laag en zakt dat beetje economie in elkaar, die Russische schepen liggen te weg te roesten waar je bij staat. Het is toch voorla een pauperland met een even kleine als rijke bovenklasse. En het mooiste aan Rusland zijn natuurlijk de vrouwen die niet zo moeilijk doen.

Jelotchka | 09-05-09 | 17:29

@Ronaldo | 09-05-09 | 17:06
Volgens mij zijn dat een aantal punten door elkaar: anno 2009 bedrijven de Russkies vooral Realpolitik, ze vertrouwen Westerse landen net zomin als een land als Iran. Misschien geen leuk perspectief vanuit Nederlands perspectief, maar historisch gezien is dat goed verklaarbaar. De Russen zijn de eeuwenlange Westerse agressie nog niet vergeten. Voor Russen is hun territorium heilig, en de strijd in Tsjetsjenië is een van de weinige guerrillaoorlogen in moderne historie die door een regeringszijde is gewonnen. Zelfs Grozny is weer opgebouwd. Ze kunnen het dus wel.

De cruciale strijd in WO2 vond in het oosten plaats. Natuurlijk hebben ook andere volkeren uit de Sovjet-Unie meegevochten, maar één ding is zeker: Nederland heeft niet echt meegedaan. Vanachter de geraniums lieten we dat klusje over aan de Britten, Canadezen en Yanks.

Zware Guy | 09-05-09 | 17:23

Voor wie de film nog niet gezien heeft..(eerder gelinkt)
'The Objective' (2008)..'Heeft mij toch aan het denken gezet of er meer dan olie te halen valt daar in de zandbak.Bullcrap natuurlijk,maar toch,waarom wil iedereen het hebben?.Zelfs de Russen mochten zandhappen.Whatever,leuke film voor de liefhebber.Sci-Fi met dosis realisme alert.
stagevu.com/video/cimmtdoxgtmt

de grote Anti | 09-05-09 | 17:20

Fascinerend land.

Nuffie | 09-05-09 | 17:19

@Zware Guy | 09-05-09 | 16:58: Oh ja, dat klopt ook helemaal wat je zegt. Maar ik zeg er toch ook eerlijk bij vanuit welk oogpunt in mijn mening ventileer. Al hadden de Russen gelijk was ik nog pro-USA. Volgens mij begrijp je niet hoe diep dat zit, en dat hoeft ook helemaal niet. ;
@necrosis | 09-05-09 | 16:44: Het verschil zit 'm nu net in het leveren van geweren en tank, en het leveren van middelen om een atoomwapen te maken. En reken er maar niet op dat Iran een atoombom zal gaan bezitten. Wat dat betreft hebben de Russen ook een aandeel in de eventuele burgerslachtoffers die zullen vallen, wanneer Israël de installaties uitschakelt. We weten allebei dat dit zal gebeuren.
@pius | 09-05-09 | 16:50: Die Ahmadinejad moet dood, dat is de oplossing. Afzetten is ook goed natuurlijk, maar volgens mij laat Ahmed. zich niet zomaar afzetten. :D Zijn fanatieke jongens hoor, die moslims.

Fleauxe | 09-05-09 | 17:17

@Bonnie Swart

Dat is Rus-speak ;)

Cinq-Marquis | 09-05-09 | 17:17


Wat betekent in godsnaam de kop: "IN SOVIET RUSSIA PARADE MARCHES YOU"

"In Soviet Rusland parade jij marcheert"...?

Vertaling, please.

Bonnie Swart | 09-05-09 | 17:13

@Ronaldo | 09-05-09 | 16:59
Nee, toen heette het clubje van bin Laden c.s. nog moedjahidien, en die kregen hun Stinger raketjes met instructies keurig van de Amerikanen.
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2001/09/15/2369663/Amerika_s_eigen_Monstrum.html

Zware Guy | 09-05-09 | 17:08

Zware Guy | 09-05-09 | 16:34

Nu in 2009 nog steeds de zogenaamde agressie van de buren van Rusland als excuus gebruiken om de enorme machtswellust,veroveringen,massamoorden,tientallen miljoenen slachtoffers enz is lachwekkend.

Bovendien hebben niet alleen de Russen in het oosten Hitler verslagen maar ook de miljoenen mannen uit de talloze door de Russen bezette landen,die in het Sovjet-leger meevochten.

Ronaldo_ | 09-05-09 | 17:06

Gewoon een nieuw plan van het communisme.

Hauptfrau Anouk | 09-05-09 | 17:04

Mooie foto's, "Don't fuck with us Russians" schijnen ze uit te dragen.
Rusland heeft zichzelf hervonden, rijkl land, machtig ook al, dat zal niet iedereen zinnen ;)
Maar ook veel cultuur, fantastische schrijvers, architectuur etc.
Een Rus en zijn 'moedertje Rusland'... een halfje Vodka en de wereld ziet er weer goed uit.

Was er ook en nam wat foto's van mijn zoon, koopvaardijpet van zijn grootvader en al :)

lh6.ggpht.com/_vBEh6lETVjg/STSGNzOKWsI...

lh6.ggpht.com/_vBEh6lETVjg/STSGcnvjczI...

Cinq-Marquis | 09-05-09 | 17:04

In de optochten tijdens de koude oorlog lieten de Russen zien hoeveel nukes ze hadden. Vele van deze nukes bleken achteraf slechts houten modellen te zijn geweest.
Hopelijk dat Rusland verstandig met zijn nukes omgaat want die zijn ook niet vies van een potje 'battlefield'en.

The Teflon Don | 09-05-09 | 17:02

necrosis | 09-05-09 | 16:44

Buiten het feit dat de gemaakte vergelijking ridicuul is:Nogmaals:De Taliban bestonden nog helemaal niet toen de Russen in Afghanistan vochten.

Ronaldo_ | 09-05-09 | 16:59

@Fleauxe | 09-05-09 | 16:05
Zowel Amerikanen als Russen spelen volgens het adagium "de vijand van mijn vijand is mijn vriend", als jij denkt dat de Russen dieper onder de gordel spelen, komt doordat je je nieuws via Westerse media tot je neemt. Amerika heeft de Taliban opgeleid, Amerika heeft Saddam Hoesein gesteund, Amerika heeft mondiaal minstens net zoveel corrupte dictaturen gesteund als de Russkies. Amerika is daarbij een groter, rijker en machtiger land, en speelt dus op veel meer werelddelen mee. Overigens is het voor ons Europeanen goed toeven onder die Pax Americana, maar die boeman voor de Russkies mist elke grond.

Zware Guy | 09-05-09 | 16:58

Zauw he! wat heeft die gozert een dikke joint, zau er bijna jalours van worden.

bijbal | 09-05-09 | 16:58

lol @ family guy titel

Chris Ryan | 09-05-09 | 16:51

necrosis | 09-05-09 | 16:44
Ehm, een kleine correctie, de bommenwerper waarmee Japan genuked is, was een B-29 superfortress..
Ik hoop dat niemand ooit zo gek zal zijn om met atoombommen te gaan strooien, die avondjes F5-en kan je daarna wel op je buik schrijven..

JosVerbeek | 09-05-09 | 16:51

mooi leger hebben ze.

wtfgebeurdhierdan | 09-05-09 | 16:50

Fleauxe | 09-05-09 | 16:05

En weer kan ik je volgen. Is pure machtspolitiek inderdaad. Ik weet niet of rusland het meer onder de gordel speelt wat dat betreft koester ik geen illusies.Wat ik wel deel en erg zorgelijk vind is de russische steun voor Iran. Een sinister en merkwaardig regiem wat op zijn best onvoorspelbaar te noemen is. Iran is een splijtzwam en het is te hopen dat er een goede oplossing gevonden kan worden.

pius | 09-05-09 | 16:50

@necrosis | 09-05-09 | 16:26
Er is nog wel wat meer om op te soppen, de dames van Via Gra maken erg goede muziek...
http://dcp.sovserv.ru/media/images/1/7/5/237910.jpg
http://a2.vox.com/6a00cd97861b16f9cc00e398a75f5a0005-pi

Zware Guy | 09-05-09 | 16:49

necrosis | 09-05-09 | 16:44
Gewapend beton krijgt zo wel een andere betekenis.:)

Teun van het Tuinpad | 09-05-09 | 16:48

@Fleauxe 16:05
Wat is precies je punt wat betreft kernwapens?
De Russen leveren aan Iran, terwijl de Amerikanen destijds de taliban geld en wapens gaven om de Russen uit Afghanistan te gooien (koude oorlog enzo).
Sterker nog, geef elk land een fatsoenlijke lading "nukes", dan zijn ze niets meer waard omdat iedereen ze heeft.
En wie durft er op de knop te drukken?
Denk je dat de bemanning van de B-52 die boven Japan vloog en "de bom" gooiden blij waren met zichzelf?
Nu hebben we de H-bom nog en wat komt erna?
Historische woorden: geen idee waar de derde wereldoorlog mee wordt uitgevochten, de 4e wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen!
In het laatste geval is Teun van het Tuinpad (de stenenmeester) de lachende derde.
*gaat aandelen Tuinpad bv. kopen*

necrosis | 09-05-09 | 16:44

Zeau, ik dacht dat het Rode Leger uit een verzameling oud roest bestond, maar dat valt nog wel mee zo te zien. Rusland +1

JosVerbeek | 09-05-09 | 16:43

Die Putin ook, raadselachtige man!

Biep | 09-05-09 | 16:43

Gigapica is een geweldig initiatief! wát een foto's, mooi hoor.
Als kind keek ik al graag naar die melagomane militairistische optochten van de Russen, toen Rusland nog USSR heette en de topografische kaarten nog een stuk eenvoudiger inelkaar zaten in dat gebied.

Ik weet dat het best wel fout is, maar het is net als vuurwerk: totale waanzin maar een luzt voor het oog.

Biep | 09-05-09 | 16:40

Zielig,hoor
Iedereen kan blaffen over een andere land maar wie van die grote bekken was er wel eens naartoe geweest? 0,1% denk ik. So nigga STFU pleaze.

ANDREnaline | 09-05-09 | 16:39

necrosis | 09-05-09 | 16:26
nog een kleine 19 uur wachten vrind.
* zet sopbakje klaar*

Teun van het Tuinpad | 09-05-09 | 16:39

necrosis | 09-05-09 | 16:26

Kijk jij een beetje uit met je wilde fantasieën (Arme Clairy... may the force be with her) Die mooie marokkaanse kickboksende vriendin van jou: ik leef met haar mee!

Biep | 09-05-09 | 16:37

'En wat de vrouwen betreft: ik denk dat menig vrouw zat te soppen bij die foto van Poetin die zat te vissen met ontbloot bovenlijf, ik zie die vrouwen niet zo snel soppen op een mp met stropdas, een kinderstem en een Harry Potter hoofd'
@necrosis | 09-05-09 | 16:26

LOL.. Tja op een dag leren we het wel.. een leider dient over charisma te beschikken en bij tijden ook menselijk te zijn.Wilders adviseer ik dan ook eens wat van zichzelf te laten zien,dat bootje varen met Agema was leuk,maar hij heeft meer in zijn mars zou ik denken.Vooralsnog denk ik dat mensen zijn positie begrijpen en het hem niet kwalijk nemen.Motherland!!

de grote Anti | 09-05-09 | 16:35

@KevinBeun | 09-05-09 | 15:11
Sorry, deerniswekkende onzin die je hier plempt, met het historische inzicht van een kleuter.

De belangrijkste reden dat Russen opportunistisch zijn in hun handelen tegenover het Westen, is dat Westerse landen (Zweden, Polen, Frankrijk, Duitsland) door de eeuwen heen Rusland hebben aangevallen, en op hun grondgebied wilden dansen. Daarnaast had Rusland last van agressie vanuit het oosten en zuiden (Mongoolse horden, Turken), dus het militarisme en de achterdocht tegenover hun buren is zeer verklaarbaar.

In tegenstelling tot de Ollanders kunnen Russen daarbij wel vechten: toen in Nederland de Tweede Wereldoorlog serieus dreigde te worden (met burgerslachtoffers enzo), gaven we ons direct over. In heb in de voormalige Sovjet-Unie genoeg monumenten mogen zien in gebieden waar ze liever een Wehrmacht soldaat met hun handen afmaakten, dan zich over te geven.

Er is inderdaad armoede in het huidige Rusland (geen honger), maar tegelijkertijd is Moskou een gemiddeld duurdere (en dus rijkere stad) dan Amsterdam. Bepaalde gebieden in de provincie hebben het niet makkelijk, maar je schildert vooral een plaatje van een 15 jaar geleden.

Rusland zal een belangrijk bondgenoot in de strijd tegen de islam blijken, met meer ervaring en vechtlust dan heel West-Europa samen.

Zware Guy | 09-05-09 | 16:34

Pica 12: UP YOURS !

JIP! | 09-05-09 | 16:31

Rusland altijd +1
Russische militaire parades +1

Maximum Overdrive | 09-05-09 | 16:30

lol @ necrosis
*zich de kop van de soppende vrouw op JPB voorstelt*

Stroopdoos | 09-05-09 | 16:30

Dit gaat nog leuk worden met de verdeling van de wereldmachten zo.
Over 50 jaar is russisch de nieuwe wereldtaal en spreekt niemand meer engels.

Bananenpeller | 09-05-09 | 16:29

Leuk om eens diversiteit te lezen op GS, ik ben geen pro-rus maar ik ben zeker niet anti-rus, mensen die geschiedenis hebben gevolgd weten dat WO2 veel langer had geduurd als de Russen de nazi's niet hadden verslagen op Russische bodem om vervolgens Duitsland binnen te trekken en ze flink op hun lazer te geven.
En machtwellustelingen?
Misschien wel maar die Poetin is tenminste een vent, kan iemand zich nog die conferentie herinneren in Den Haag waar Balk een "wereldleider" werd genoemd? (kots)
Nederland had ooit de grootste aardgasbel uit de geschiedenis en wat hebben we nu nog?
Poetin verkwanselt Russisch gas en olie niet voor een grijpstuiverT en bukt niet voor een bos veren in zijn reet.
Dat hij Shell genaaid heeft vind ik niet oke maar in Nigeria en Venuzuela gebeurt hetzelfde.
Wat zou de gemiddelde reaguurder doen als die bovenop een oliebron zit en een buitenlander gaat met de pecunia's aan de haal?
En wat de vrouwen betreft: ik denk dat menig vrouw zat te soppen bij die foto van Poetin die zat te vissen met ontbloot bovenlijf, ik zie die vrouwen niet zo snel soppen op een mp met stropdas, een kinderstem en een Harry Potter hoofd.
*ik ga lekker soppen op Clairy*

necrosis | 09-05-09 | 16:26

за родину!

ANDREnaline | 09-05-09 | 16:26

Geen wapens , doe mij maar russian electro
http://www.youtube.com/watch?v=4H8-WPLTWsE

jezusismijnredder | 09-05-09 | 16:20

Mooie pictures, Rusland is we een stoer land was het niet zo dat altijd op vakantie het de Russen zijn die zich niet kunnen inhouden met de alcohol en overlast veroorzaken.

Maar puur omdat ik wel wat fasinatie heb voor WO II waren dit leuke pics.
Thanks.

SeriousBusiness | 09-05-09 | 16:19

Doet me gelijk denken aan het klik-klak filmpje ! haha

Flemming17 | 09-05-09 | 16:13

@De Quale | 09-05-09 | 16:05: Nu je het zo zegt. Het zou voor Nederland misschien ook wel een mooi idee zijn. Ik weet, je denkt nu 'maar we hebben toch maar twee tanks en een fiets?', maar dat valt reuze mee. Sterker nog, Nederland heeft genoeg materieel staan om een parade mee te houden. Paar straaljagers erbij en de marine een luchballon uit de lucht laten knallen en het feest is compleet.
Net zoals de brandweer, die je tot vervelens toe demonstreert dat je een brandende frituurpan niet met water mag blussen. Maar dan leuk.

Fleauxe | 09-05-09 | 16:13

Rare jongens die Russen.....

The prosecutor | 09-05-09 | 16:13

de grote Anti | 09-05-09 | 16:03 LOL!
China met de Japanse vlag!! Typisch... ROFL

Stroopdoos | 09-05-09 | 16:08

Weinig leuke vrouwen in dat Russische(i) leger

newedav | 09-05-09 | 16:07

@pius | 09-05-09 | 15:56: Hitler begon idd, daar zal ik geen speld tussen (willen) krijgen. En als was het andersom, het is niet echt een argument om de hedendaagse Russische politiek mee om de oren te slaan. Alhoewel, ik ken mensen die er zelfs zestig jaar later nog ruzie over kunnen maken. *naar grandpa zwaait*
-
Het meest tergende van dat hele geflirt met Iran is nog wel dat het in schoolpleintaal uitgedrukt zou worden als 'pesten'. De mensen die nog geloven in een grote oorlog tussen Rusland en de VS zijn knettergek. Die twee landen kunnen elkaar tegelijkertijd platleggen. Dat is geen optie. Dus, nu hebben ze het slagveld verlegd naar het MO. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit geheel en alleen aan Rusland te danken was, maar zo ver kan ik helaas niet gaan. Denk niet dat ik het Amerikaanse aandeel niet zie hoor. Maar de Russen spelen het naar mijn mening net iets meer onder de gordel.

Fleauxe | 09-05-09 | 16:05

En onze optocht hier in nederland:
1 familie in een open bus, daar staan de nederlanders 5 rijen dik op te wachten

De Quale | 09-05-09 | 16:05

Rusland +1
Politiek -1
En ook ik zeg: prachtige pica's!

plastic zakje | 09-05-09 | 16:04

Hehe,ik trek die fantastische animatie maar weer even uit de kast aangezien we allemaal binnenkort toch deaudgaan.. Aaahh Motherland!!
www.youtube.com/watch?v=kCpjgl2baLs

de grote Anti | 09-05-09 | 16:03

Mooi potje machtsvertoon, niet bepaald indrukwekkend met dat overgeschilderde jaren '70 materiaal, maar een kudo voor de moeite.

Tomboo | 09-05-09 | 15:58

Wederom mooie pica's op gigapica.geenstijl.nl/
En inderdaad,rusland weet tenminste nog dat ze ballen heeft..

de grote Anti | 09-05-09 | 15:56

Fleauxe | 09-05-09 | 15:49

Uw of jouw stuk over Rusland daar kan ik mij in vinden. Ook ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling die er in rusland gaande is. Mijn eerste post had ook een sterk ironische ondertoon. Wat betreft die aanval van Rusland, De beun wees erop dat rusland het molotov-pact schond maar dat klopt niet dat deed duitsland juist toen het rusland aanviel. Dat is wat ik ermee bedoelde.

pius | 09-05-09 | 15:56

Je kan zeggen over Rusland wat je wilt, maar Rusland is nog wel als enige die weet hoe een militaire parade er uit moet zien.
Schitterend!

ProfNed | 09-05-09 | 15:53

Vashe zdorovie!...maar wel van alle rode knopjes afblijven.

Plukkiehaar | 09-05-09 | 15:52

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:50

ok, thanx

pius | 09-05-09 | 15:51

pius | 09-05-09 | 15:40 Nee, dit vind ik niet jammer! Dat Rusland zich tegen Hitler verzette is in mijn ogen goed geweest anders was Hitler ver gekomen met zijn 3de rijk. Maar hoef er daarom iemand nog niet met een molotovcocktail aan tirades mee om de oren te slaan. Verder zand erover.

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:50

@pius | 09-05-09 | 15:37: U hoeft niet te vousvoyeren, wat mij betreft althans.
Dat stukje over Hitler bedoelde u zeker? Tsja, dat is twijfelachtig, maar ik geloof oprecht niet dat daar een fervent Nazi-aanhanger aan het woord was. Iedereen zegt wel eens iets ongelukkigs. Daarbij, de aanval van Rusland was, op de keper beschouwd, een schending van gemaakte afspraken. Onzinnige discussie, dat weet ik, maar technisch gezien wel juist.
Mijn grootste bezwaar tegen Rusland is de -bijna- onvoorwaardelijke steun aan Iran. Ik begrijp dat Rusland de handel nodig heeft, maar ze moet ook hebben geweten dat zaken doen met Iran dergelijke gevoelens zou opwekken bij Westerse landen. Helemaal bij de Amerikanen. Ik geloof niet dat Rusland Iran militair gaat steunen, mocht Israël binnenvallen. Maar het feit dat Iran daar -volgens mij- wel van uitgaat maakt dat ze zich sterker wanen dan ze zijn. Met het openlijk steunen van terreurorganisaties, en uitvoeren van nucleaire ambities ten gevolge.

Fleauxe | 09-05-09 | 15:49

"als ZE het niet eens zijn" bedoel ik natuurlijk.

Framoes | 09-05-09 | 15:49

@dubber | 09-05-09 | 15:42
Garri Kasparov. Het Rusland van nu sluit intellectuelen op als het niet eens zijn met de staat.

Framoes | 09-05-09 | 15:47

Op de negende foto zien wij Poetin en Poetin, machthebbers van de Neo-Soviet Unie, kijkend naar de optocht die in ere van Stalin wordt gehouden!

Stoer doen en intimidatie tot en met, maar ik durf te wedden dat ze het finaal afleggen tegen elke echte wereldmacht. Ouderwets wapentuig en slecht opgeleide militairen.

Af en toe een klein landje onder de voet lopen is het enige wat ze kunnen.

Framoes | 09-05-09 | 15:44

Voor de 2e wereldoorlog deden we 'het' ook gewoon zo. Gewoon lekker lopeh, muziek erbij koekje erbij. Niks mis toch?

Bokko | 09-05-09 | 15:44

Waar zijn die 3 grote vibrators voor ?

svw | 09-05-09 | 15:43

Rusland: Fjodor Michajlovitsj Dostojevski, Marc Chagal, Ivan Pavlov, Igor Stravinsky, Sergej Prokofjev, Vladimir Vladimirovitsj Nabokov, Bolshoi Theater.... nou moet ik nog ff doorgaan? En de mof gestopt dus even dimmen voor je in je ouders' propaganda trapt.

dubber | 09-05-09 | 15:42

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:35

ter verduidelijking en dit is een vraag. dus u vind het ergens jammer dat hitler rusland niet heeft ingelijfd en vind het kwalijk dat rusland het molotovpact heeft geschonden?

pius | 09-05-09 | 15:40

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:35

dus u vind het stuk van beun in orde en dat van mij weerzinwekkend? begrijp ik u dan goed?

pius | 09-05-09 | 15:38

ach hebben ze daar ook een keer wat leuks

alltexx | 09-05-09 | 15:37

Fleauxe | 09-05-09 | 15:34

ik ben ook geen fan van rusland, Het is niet echt een licht in de duisternis daar heeft u gelijk in. Maar ik snap niet dat u die beun kudoos geeft gezien het eerste deel van zijn post wat ik echt een van de meest twijfelachtige reacties sinds tijden vond.

pius | 09-05-09 | 15:37

Ik dacht dat de koude oorlog afgelopen was?

Zegtmaarwat | 09-05-09 | 15:37

Kijk Jodenhaters! De Russen gooien ook met witte fosfor!

Romulus | 09-05-09 | 15:37

pius | 09-05-09 | 15:31 Akkoord, dat is uw keuze. Ik lees het niet nog eens aangezien ik, de sfeer die het uitademt, als ronduit weerzinwekkend ervaar. En jammer dat uw vrije mening op die wijze wordt geuit.

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:35

zouden ze nou echt hebben berekent dat er 7 assen onder die raket-draag auto's moeten? (pica 12). of zouden ze gewoon begonnen zijn met het plaatsen van wielen totdat er geen ruimte meer was? lijkt me eigenlijk het laatste. mooi russisch denken.

two ball cane | 09-05-09 | 15:35

Rusland? Oh ja, dat een land met een historie meer burgers over de kling gejaagd te hebben dan een zeker mislukte schilder uit Oostenrijk.. Toch raar dat je dan zonder problemen een rood CCCP shirt kan aantrekken, maar voor nazi wordt uitgemaakt als je effe iets niet politiek corrects zegt. Ach ja, degene die de oorlog wint, schrijft de geschiedenis.. Ik ben nog nazi noch commi, maar wanneer gaan talloze politici in NL zich eens verantwoorden voor hun steun aan Mao en Lenin en hun CPN verleden?

GVR | 09-05-09 | 15:35

@spaghettimonster | 09-05-09 | 15:22: Sorry, het zit erin gebakken. USA-Good Russia=bad. ;
@pius | 09-05-09 | 15:26: Dat valt toch allemaal wel mee? Ben geen fan van Rusland. Gelet op de wijze hoe ze omgaan met afspraken met Westerse landen, intimidatie toepassen en geen vrijheid van meningsuiting kennen. In dat opzicht zijn ze, naar mijn overtuiging, niet veel beter dan Iran of Syrië.

Fleauxe | 09-05-09 | 15:34

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:28

als u dat vind dan is dat prima. ik zou zeggen lees het nog eens. Hij vind het ergens jammer dat hitler rusland niet heeft ingelijfd en vervolgt met het feit dat de russen een pact met de duisters geschonden hebben. als dat niet dom en twijfelachtig is dan weet ik het ook niet meer. Ik ben ook maar een mens en sta volledig achter mijn reactie.

pius | 09-05-09 | 15:31

Fleauxe/KevinBeun:goed gezegd.

Paraderen in een mooi pakkie,dat is nog te doen maar kijk eens naar Tjetjenie.Het ongedisciplineerde corrupte Russische leger heeft daar in de afgelopen jaren,o.a onder invloed van sterke drank,tienduizenden mensen omgebracht,hele dorpen zijn er uitgemoord,duizenden jonge mannen zijn er ontvoerd en verdwenen.
Maar ja,dat zijn Russen,niet echt interessant voor de objectieve westerse media, laat staan voor onze vredesdemonstranten.

Ronaldo_ | 09-05-09 | 15:30

Zie daar maar eens doorheen te komen met je Suzuki Swift.

geenstijlsteengeil | 09-05-09 | 15:30

pius | 09-05-09 | 15:22
Ik was al verrast door de 2 verschillende tonen in die post.
Desondanks kan ik wel achter het eerste deel staan en het tweede als plat flamen en schelden. Erg laag niveau vandaag, niet van u gewend.

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:28

Zouden wij ook is moeten doen!!

+1 voor de strakke parade

C-town | 09-05-09 | 15:27

Fleauxe | 09-05-09 | 15:22

geeft iemand zich voor u uit ofzo? als u de post van beun goed heeft gelezen en uw reageert zo dan vraag ik me echt af wat er met u aan de hand is.

pius | 09-05-09 | 15:26

spaghettimonster | 09-05-09 | 15:22
en daarom steunt jouw lievelijke Rusland Iran, Syrie, Libanon enz, aangezien daar geen moslims wonen?
Jouw opmerking is ongeveer de meest kortzichtige van de 21e eeuw.
Beside that, heeft Rusland her op een accoordje met Tjerjenie gegooid,

Ergo de Russen zijn de grootste dhimmies van dit moment.

Isser | 09-05-09 | 15:26

Rij daar maar eens met je Suzuki op in...

Kabouter Buttplugg | 09-05-09 | 15:25

Velocity | 09-05-09 | 15:20

dat geloof ik ook hoor maar dat was niet de strekking van mijn post.

pius | 09-05-09 | 15:25

pius | 09-05-09 | 15:21

vanaf muhaha is mijn reactie. Daarvoor is de comment van Kevinbeun

pius | 09-05-09 | 15:22

@KevinBeun | 09-05-09 | 15:11: Yeah! Hear Hear! USA - USA - USA
Er zou maar één maatregel moeten komen. Rusland zit stil= EU kopen olie.
Zo niet, dan zingen we het wel even uit zonder. Militaire voorraden op peil houden en rustig afwachten. Op den duur kopen we onze eigen installaties weer terug. Of wat dacht je van die smerige streek die ze Shell geleverd hebben?
Onbetrouwbaar tot en met. Lekker spugen op Amerikanen, dat kunnen ze wel, maar hun dronken vieze stinkende oom adoreren ze alsof hij God himself is.
Je hebt het goed gezien, wat al die quasi-communisten je proberen wijs te maken. Kudo!

Fleauxe | 09-05-09 | 15:22

Fleauxe, jouw superieure westen knuffelt de islam, beatrix voorop. De enkeling die daar tegenin gaat wordt verketterd. Neem dan Rusland. Ze dachten even het westen aan hun zijde te hebben omdat zij echt aan de bloedige grenzen van de islam wonen, maar ze zijn compleet verraden. De grootste Tjetsjeense terrorist woont gewoon in Londen.

spaghettimonster | 09-05-09 | 15:22

KevinBeun | 09-05-09 | 15:11

Ergens is het gewoon jammer dat Napoleon en daarna Hitler niet het Russische Rijk hebben kunnen inlijven. Rusland is en blijft een gevaar voor de wereld en voor onze vrijheid. Waarom? omdat Russen niet te vertrouwen zijn, zoals in WWII, sluiten ze eerst een anti-agressie pact met Hitler, om hem daarna finaal te naaien door opeens geallieerd te worden.

muhaha, u bent niet alleen een symphatisant van het derde rijk, u refereert ook nog aan het molotov pact. Dit pact werd door de duisters geschonden fruitvlek.

U bent de domste en meest twijfelachtige reaguurder die ik hier ben tegengekomen. En dat zegt wel iets. En uw achternaam begrijp ik nu ook. Met uw competenties is beunen de enige manier om nog iets te verdienen voor u......

pius | 09-05-09 | 15:21

@Pius

Ik geloof oprecht dat je het best in een land met een ''Westerse'' samenleving geboren kan worden. Waar zou je dan liever wonen? In een Aziatisch land waar je 12 uur per dag moet werken om rond te komen? In het altijd gezellige Midden-Oosten? Misschien in Afrika?

Velocity | 09-05-09 | 15:20

mooie fotos +1

Russo | 09-05-09 | 15:20

koen_c_s | 09-05-09 | 14:59
Nee, zeker niet.

Rammstein | 09-05-09 | 15:20

Fleauxe | 09-05-09 | 15:16
Imo het anti-amerikanisme is de bron voor het pro-russische denken, of het zijn gewoon oude communisten dat kan natuurlijk ook.

Isser | 09-05-09 | 15:19

Nazis. I hate these guys.
Indiana Jones ©

Tobi | 09-05-09 | 15:17

@L. L. Koeljee | 09-05-09 | 15:06: Bijna.
@daft stiyjle | 09-05-09 | 15:08: Maar welke dat dan precies zijn past weer niet in dat ellendige hoofd van jouw. Jammer, volgende keer wat specifieker.
@pius | 09-05-09 | 15:09: Ik heb geen enkele vraag gehoord, dus wat je nu van mij verwacht is me onduidelijk. Ja het Westen is superieur en zal dat altijd blijven, daar veranderd niets aan. Er is ook geen andere reden waarom we anders zouden denken. Tot opheden vangen wij hén op en niet andersom.
PS; Er is geen enkele opmerking waar ik zoveel felle reacties op krijg als kritiek op Rusland. Zelf met het islamdebat niet. Wat is dat toch? Bang dat Rusland de hoertjes-kraan dichtdraait?

Fleauxe | 09-05-09 | 15:16

Haha, stelletje paupers zijn die russen:)

leontjuh1 | 09-05-09 | 15:16

Ik denk dat Chaves en menig andere linkse eikel er een stijve van krijgt.

Zo jammer! | 09-05-09 | 15:16

vette pics! Aardug heur!
Poetin zit weer lekker zelfgenoegzaam te kijken. Hij heeft echt een hele dikke vinger in de pap bij Medvedev. Maar goed, indrukwekkend is het wel.

puntkomma?! | 09-05-09 | 15:14

Fleauxe | 09-05-09 | 15:01
Een keiharde ondertoon in de Russische houding maakt ze onbetrouwbaar. Ook het kapitalisme, wat daar in opmars is, kan daar weinig aan veranderen. Sterker nog, lijkt het zelfs te versterken. De koude oorlog, Bush 1 & 2, het verlies van regio's hebben ook niet echt geholpen. Dit zit in de genen en cultuur. Wat mij zorgen baart is de enorme hardheid die ze in hun handelen laten zien, bij de beesten af.

Stroopdoos | 09-05-09 | 15:14

KevinBeun | 09-05-09 | 15:11
Barbarossa zegt je misschien niets, anders ben je gewoon een geschiedenisontkenner.

Isser | 09-05-09 | 15:14

Waar ze ook mee komen om wat voor reden ook, het is ouderwetse technologie.

Zo jammer! | 09-05-09 | 15:11

Er staat iets van KUT op die vlag, de rest kan ik niet lezen.

JanRap | 09-05-09 | 15:11

Tis wel een chagrijnig volkje die Russen, daarbij ontvolkt Rusland in hoog tempo dat is dan weer een groot voordeel, nog even en ze kunnen geen parade meer houden die wodkazuipers.

Isser | 09-05-09 | 15:11

@ Fleauxe | 09-05-09 | 14:51
Helemaal mee eens!

Ergens is het gewoon jammer dat Napoleon en daarna Hitler niet het Russische Rijk hebben kunnen inlijven. Rusland is en blijft een gevaar voor de wereld en voor onze vrijheid. Waarom? omdat Russen niet te vertrouwen zijn, zoals in WWII, sluiten ze eerst een anti-agressie pact met Hitler, om hem daarna finaal te naaien door opeens geallieerd te worden.
Na WWII naaien ze de overige geallieerden (waaronder Amerika, Engeland, Frankrijk, Canada ect.) door het hele oostblok en een deel van duitsland compleet te isoleren.
Russen zijn gewoon een kutvolk, ze vinden zichzelf helemaal geweldig met hun massale leger, maar dat leger stelt niks voor het bestaat uit ouwe teringzooi en jonge ventjes van 16,17 die nog geen kogel hebben afgevuurd.
En dan nog niet gesproken over de problemen in het land zelf, extreme armoede, honger,werkloosheid en criminaliteit onder een zeer groot deel van de bevolking terwijl Rusland een rijk olie en gas land is, ja een klein deel van de russen is rijk, heel rijk.
Zoals die gasboer abramovic, die gewoon even een voetbalclub opkoopt, ik snap niet dat de Engelsen dat accepteren maargoed die hebben al vaker stomme fouten gemaakt (market garden).
Kortom Rusland is een land van grootspraak en kijk-mij-eens, terwijl het in werkelijkheid een zielige, vernederde en arme teringvlakte is.
We moeten Rusland gewoon zelf isoleren, alle handel en verdragen stoppen zodat ze zelf wel indimmen met dat bijdehande gedoe.
En dat was mijn mening, goedemiddag.

KevinBeun | 09-05-09 | 15:11

Dat is wel iets wat uit de hand kan lopen de komende 20 jaar. Wel jammer voor Polen, worden ze weer geplet tussen grootmachten - een constante in de geschiedenis.
De vraag is wat de Russische joden in Israel gaan doen.

spaghettimonster | 09-05-09 | 15:10

Fleauxe | 09-05-09 | 14:51

kunt u niet beter bij de moral-majority gaan?
uw prettig overzichtelijke wereldbeeld moet een zegen zijn. Geen anti-depressiva voor u.
Het adgium zalig zijn de onwetenden is er een die mij meer en meer intrigeert.
Natuurlijk heeft u gelijk.
Rusland is een schijndemocratie met een hoog ego en nog hoger drankverbruik.
Dat in tegenstelling tot het moreel superieure westen dat altijd een baken van licht is geweest en een verdediger van elke vorm van vrijheid die de mensheid kent.
Amerika en europa zijn de enige beschaving die navolging verdient. Wij mogen ons gelukkig prijzen en de wereld dient dankbaar te zijn voor alles wat wij "'de beschaving dus"' hebben voortgebracht.

Het feit dat azie ons economisch voorbij gaat streven, het klimaat naar de tyfus gaat. Er een energiecrisis zal uitbreken. De economische crisis onze beschaving zal verwoesten. het een teringzooi is in het midden-oosten en de Eu zucht onder het juk van de islamisering is geenzins de schuld van onszelf maar van onderontwikkelde en bij voorkeur andersgekleurde volkeren die erop uit zijn onze "way of life"' te verwoesten.
Want als de wereld naar ons had geluisterd dan had het er godverdomme stukken beter uitgezien.

Resumerend kunnen we dus zeggen. Het Westen is verlicht,vrij en het toppunt van ethiek en oh ja... niet te vergeten, blank natuurlijk en de rest van de wereld is dom ,onderontwikkeld, moreel verwerpelijk en voornamelijk gekleurd. Ok dan begrijp ik je beter. Ik denk ik vraag het gewoon even.....

pius | 09-05-09 | 15:09

Fleauxe, ben je zo onnozel of denk je echt dat er goed en kwaad bestaat? Je hele gedogmatiseerde gedachtegang doet mij vermoeden dat er in jou hoofd ideeën huizen die al meer dan honderd jaar geleden zijn weerlegd.

daft stiyjle | 09-05-09 | 15:08

papiJ | 09-05-09 | 14:21
Man, het dak van die parkeergarage onder 't malieveld stort al bijna in als Kane er optreedt. Ik denk niet dat het die leopardtanks gaat houden.

JaapStar | 09-05-09 | 15:07

From Russia... with love

Che_cuevara | 09-05-09 | 15:06

@Fleauxe
U bent Afghaan?

L. L. Koeljee | 09-05-09 | 15:06

Hmmm sweet pica's! Maar ja wel dit kunnen organiseren en beeld in Volgograd kapot laten gaan. Beeeeeeeeeetje jammer!

De Fallschirmjagert | 09-05-09 | 15:05

@daft stiyjle | 09-05-09 | 14:56: Kijk dat bedoel ik nou, nooit met iets origineels op de proppen komen, maar jatten en beledigen. Had niets anders van de Ruslover verwacht.
-
Stroopdoos | 09-05-09 | 14:56: Jazeker, we hebben het hier wel over de assholes die Iran gezellig helpen bij het bouwen van een nucleaire installatie.
Merkwaardig niet; hoe de twee grootste vormen van kwaad elkaar altijd weer weten op te zoeken.
Maar, er zijn natuurlijk ook leuke dingen aan Rusland. Zoek die zelf maar even op, ik zou het namelijk niet weten :D.

Fleauxe | 09-05-09 | 15:01

Ben ik dan de enige die heimwe heeft naar de zekerheid van MAD, en de in slechts twee kampen verdeelde wereld die de koude oorlog met zich meebracht?
(Nog maar te zwijgen over de ongeevenaarde hoge kwaliteit van de spionagethrillers van toen)

koen_c_s | 09-05-09 | 14:59

nogmaals hulde voor gigapick gedoe

st0mpie | 09-05-09 | 14:58

Gave foto's!

natnek | 09-05-09 | 14:57

@ Fleauxe | 09-05-09 | 14:51
*Spuugt op Fleauxe" Kortzichtige mafkees..

daft stiyjle | 09-05-09 | 14:56

Zeau Fleaxe, dat lucht op of niet?
Het griezelige zit er is Russia errug diep.

Stroopdoos | 09-05-09 | 14:56

De Russen, zielig volk. Zielig leger, zielige wapens en een nog veel zieliger taaltje.
In mijn jeugd vroeger al geleerd, vertrouw nooit een Rus. Ze liegen, drinken en verkrachten. Gefrustreerd dat ze nog nooit iets gewonnen hebben en alleen maar land aan Europa verliezen houden ze elk jaar een parade om de wereld het idee te geven dat ze nog iets kunnen. Maar wat wou Rusland gaan doen? Al haar olie-klanten kapot schieten? Zodat ze weer terug kunnen naar een Rusland van hongerige hoertjes en nog harder zuipende kerels.
Heb je nog iets over? Spuug dan op Rusland. De vriend van Iran, de vijand van mensen.

Fleauxe | 09-05-09 | 14:51

"Warning, military software detected"
*Red alert 2 installeren doet*

CallMyName | 09-05-09 | 14:46

@tuurlijk!

Geloof me, alles wat je ziet is relatief tot zeer nieuw. Ze maken alleen alles in dezelfde vormgeving... maar T90's e.d. das goeie meuk

papiJ | 09-05-09 | 14:46

toch behoorlijk ouwe meuk die ik voorbij zie komen..

tuurlijk! | 09-05-09 | 14:44

Die expressie op die koppen ... niks homo sapiens sapiens, meer homo terminalis.

larie | 09-05-09 | 14:40

Mooie duidelijke pica's

Artwido | 09-05-09 | 14:39

Duidelijk bericht naar de VS en Georgie met hun volstrekt onnodige provocaties.

ikweetnogmeer | 09-05-09 | 14:38

Filmpje van bbc vertaling;

"Wie heeft hier de boksen opgeblazen...?"

Inpakker | 09-05-09 | 14:38

1 nuke op Moskou en je bent meteen van de Partijleiders af en een groot gedeelte van t leger :P
Toch wel vet om te zien

DeToerist | 09-05-09 | 14:38

Is die koude oorlog nou nog niet voorbij.
Achja we hebben er van geleerd dat het allemaal niet zo veel voorstelt, die communisten zijn zwakker dan dat ze eruit zien.

jesjort | 09-05-09 | 14:36

Eng mooie pica's +1

Dikr | 09-05-09 | 14:34

Monty Python was er ook bij met het Ministerie van de Rare Loopjes.

Dr. Dragan Dabic | 09-05-09 | 14:34

Bezigheidstherapie.

Rammstein | 09-05-09 | 14:34

"Must crush capitalism!"

kapotte_stofzuiger | 09-05-09 | 14:32

-weggejorist-

oornummer | 09-05-09 | 14:32

wokkiewok | 09-05-09 | 14:24
LOL

Ze wisten echter met die lelijke hoofden de Mof flink op hun lazer te geven, daarvoor altijd de hoofgste lof. Dat gezegd hebbende vanaf dat hoogtepunt is het alleen maar bergafwaarts gegaan.

Isser | 09-05-09 | 14:29

Hier rag je niet onuitgenodigd doorheen met je Suzuki Swift, en toch is het een gaaf feest.

JanRap | 09-05-09 | 14:29

Mooie foto's!+1

Squidboot | 09-05-09 | 14:28

Bah, communisten :(

ebry | 09-05-09 | 14:27

Koude oorlog 2, kom er maar in!!!

mentalernie | 09-05-09 | 14:27

Indrukwekkend. +1

CYFAWS | 09-05-09 | 14:25

+1 voor machtsvertoon rusland

Sn0wie | 09-05-09 | 14:25

Vet

ZvD | 09-05-09 | 14:24

Mannetjes met wapens, altijd +1

Commies, -1

Euh netto = 0

Liberty Wolfe | 09-05-09 | 14:24

En dan wilden die drie malloten met Shine nog even dit feest versjteren??!

Whitehouse | 09-05-09 | 14:24

Damn wat hebben die russen lelijke rotkoppen zeg

wokkiewok | 09-05-09 | 14:24

Die sfeer daar is niet veranderd
*glaasje wodka achterover drukt*

Stroopdoos | 09-05-09 | 14:24

Ik stel voor dat wij met die 80 overgebleven Leopard 2a6 tanks, wat nieuwe CV 90's en een 2 F-16's een vergelijkbaar iets doen op het Malieveld?!

papiJ | 09-05-09 | 14:21

For mother Russia!

Reez | 09-05-09 | 14:19

Prachtig, ik hou van Rusland. +1

Paperchulo | 09-05-09 | 14:19

Flesje wodka erbij

frietgeur | 09-05-09 | 14:19

Mooie pica

Boxman | 09-05-09 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken