
Goh, is dat even verrassend: de NS hebben 20%
materieeltekort (vijf jaar geleden zou het over vijf jaar opgelost zijn). Nog veel verrassender is het dat de "interne NS-memo" gelekt is naar de Volkskrant. En ze waren nog wel zulke goede
vrienden met de Azijnbode. En omdat heel Nederland zich ineens weer bewust is van de Gele Hel (top 5 wereldbedrijf overigens) doet de politiek ook wat duiten in het immer lege zakje. PvdA, CDA en GroenLinks willen dat minister Peijs de vertragingen
ongedaan maakt. Minster Peijs ja want de echte treinenhater Melanie Schultz (VVD natuurlijk) zit thuis op haar zestiende kind te wachten. Kortom: in 2010 betaalt u acht procent meer voor een tweede klas stakaartje en ziet de dienstregeling er als volgt uit. (
Spoorkaartje). Natuurlijk is alles wat wij over de NS melden feitelijk onjuist en heeft u het morgen ook opeens: u wordt
conducteur.
Reaguursels
InloggenTerug naar de stoomlocomotief is een optie,er staan er genoeg in de musea,beetje water erin en kolen,gooi de mijnen in limburg weer open is goedkoper dan de huidige oliepryzen en alle treinen rijden weer op tijd!
Geen last van stroomstoringen en al die kul,alleen last van zwarte kolen uitstoot,dus witte kleding is uit den boze!
... en gelukkig is mijn materieel niet te kort
Kijkt allen: www.ad.nl/binnenland/article581503.ece... de eerste stap is gezet. Ziet eauk mijn voorspelling: sexpack 29-08-06 @ 14:36
Nostradamuspack
N.S, ??? Was toch vroeger N.S.B. ... toch Joost ?
Erg met DB? Reis regelmatig in Duitsland. Ik begin meer sympatie te krijgen voor het Duitse beleid! Niet alleen qua spoor!
@Kyokushinkai, HELEMAAL GELIJK!!! Denk na op welke twee partijen je niet moet gaan stemmen!
@Ppaultje
Ah de autodief-argumentatie. Die kaatsen we terug.
Autodief: Maar rechter, in Duitsland zijn er ook autodieven.
Rechter: Neqschot bitte.
Wij als nederlandse zeuren altijd wel over alle ns vertragingen, maar in duitsland is het zeker zo erg met de DB. Maarja als ik het zo lees ben ik de enige ns-fan hier.
Kelere ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst in dat f*cking OV zat. Doe mij maar een auto. Of een motor, ook goed. Ik ben toch geen stuk vee zeg, ik wil niet net zo stinken als een ander. Het enige voordeel is dat je regelmatig strak naast een lekker wijf staat (= tip voor een reclame-campagne, NS?) maar daar ga ik niet voor betalen hoor
nog even en er rijden hier in noord nederland geen treinen meer.
stuur iedereen maar in de auto!
in de auto kun je teminste zitten.
bedankt ns!!!!
Velen roepen: "Joost, kom er maar in". Kun je lang blijven roepen...
Laatste nieuws: Joost Raveau mag volgens zeer betrouwbare bron van de NS-top niet langer ruzie maken met GS. Ach gut, spreekverbod.
Jammer Joost, jij mag geen ruzie meer met GS maken. Maar wij wel met jou!
(wie de neuq is) Driek Oplopers
Ach ja trein. Zodra de fout opgevoede figuren het basisrespect kunnen opbrengen te informeren over vertragingen en arbeidsconflictjes niet spastisch op de betalende klant afreageren, met welgemeende excuses, misschien dat ik er dan eens over na ga denken. Tot die tijd een neqschot voor alle NS-ers.
Het grote boek der Excusen is uit! Maar schijnbaar is het budget bij de NS allemaal uitbetaald aan de directie, want een nieuw boek kopen met nieuwe creatieve exuusjes is ook al te veel van het goede, ze beginnen gewoon weer opnieuw met het oude boek.
.
Sorry hoor, materieel tekort? Dat was toch zogenaamd de reden waarom een aantal jaren geleden de kaartjes weer eens duurder werden? een dikke vette FUCK YOU richting de NS. Een beetje algemeen natuurlijk, maar het op het station aanwezig personeel "kunnen er ook nooit wat aan doen". Prachtig verzonnen trouwens, er was nooit iemand aan te wijzen, maar nu hebben we gelukkig Joost.
Joost; kom er maar in...
@redelijk toch: Ja, maar Ravoo is dan ook een visgraat op zichzelf..
Het begon natuurlijk toen ze zo'n 10 jaar geleden al die oude (= onderhoudsarme) hondenkoppen gingen vervangen door flitsende dubbeldekkers. Hoppa... onderhoudsafdeling zwaar overbelast, treinen continue stil op de rails, alle budgetten er doorheen gejast (voor die mooie dubbeldekkers is een beetje schuiven in de budgetten wel gerechtvaardigd). De teringzooi die hierna ontstond werd opgevangen door een sterk managementteam en communicatie afdeling die de boel voor de klanten en overheid eventjes recht moest lullen. Hop, laatste beetje budget ook naar God. En nu dan die neerwaardse spiraal. Voorspelbaar allemaal...
@ tegenpool
HAHAHA, een foto van Marco Backer (jammer van die C, maar goed)
rijdendpersoneel.fotopic.net/p29803593...
Maar de trein wint uiteindelijk !!!!
-weggejorist-
Hm, omgekeerde werkvolgorde: volgens mij moet je eerst je mensen, middelen, materialen en methoden in kaart hebben en pas DAN een dienstregeling in elkaar knutselen. Vrij geïnterpreteerd naar Ishikawa, een Japanse kwaliteitsgoeroe van vlak na WO II.
Maar bij NS doen ze wel meer dingen achterstevoren..................... Ze spannen tenslotte ook het paard achter de wagen (duwtreinen). In mijn Märklin tijd garantie voor ontsporingen!
Is iedereen niet altijd gewoon te vroeg??
He poepdoos, hier krijg je geen t-shirt hoor... :)
" De Nederlandse spoorwegen zijn ontspoort "
" De NS is het spoor bijster "
Spoorkaartje is niet groot genoeg... Of zijn die namen echt?
Doe je even voor miiiiijjjjjjj
1000 treinen erbiiiiijjjjjjjjjj
Iedere ochtend, elke dag
verschijnt dan toch nog mijn lach
doe dr 1000 erbij.............
Hmm, niet slecht, dat nieuwe spoornet. Nu nog wat hogere parkeertarieven en misschien blijven de provincialen dan eens weg uit Amsterdam ;-)
@ jack daniels.. als die niet op tijd komt ook.. van de stress.. verkort je leven ook!!
Back to the future, 1 trein en dan van Amsterdam naar Haarlem getrokken door .......... jawel "De Arend". Nu nog te bezichtigen in het Utregse Spoorwegmuseum (hoezo museum)
Staat nog aardig wat materieel trouwens om de treinen wat langer te maken dussss voordat we WEER bij de buren moeten bedelen eerst de eigene spullen gebruiken
@Traag: nog erger, andere landen lukt het wel om zo'n ding op de rails te krijgen. Nedeland is het enige land waar zakkenvullende incompetente criminelen jaar na jaar door mogen gaan met verkwanselen en bedriegen.
We hebben het hier over een fossiel van meer dan 100 jaar oud (trein) en nog steeds is het de NS niet gelukt om dit op de rails te kirjgen.
Wat is een trein?
PR = PRopaganda?
De NS lekt dit gewoon opzettelijk naar de Azijnbode om straks triomfantelijk met de oplossing te komen: oude afgedankte treinen uit Duitsland en Belgie. Sterk staaltje PR van Joost. Chapeau Raveau...
is het niet een idee als we de ns gewoon weer deprivatiseren, al die bestuurseikels eruit laten gooien en (Joost Raveau ophangen als afschrikwekkend voorbeeld) en terug naar het spoorboekje van 1980, toen alles nog wel op tijd reed? er ligt vast nog wel ergens een exemplaar bij joost z'n opa op zolder. Daar bij: geen nieuw materieel dat vele miljoenen kost maar echt niet beter zit, geen conducteurs meer, laat ze elkaar maar afmaken in die trein, en ... en.....
ach wat, ik ga toch lekker met de auto
Tis geel en als t in je oog komt ben je dood.....
Tsja, ik moet zo met de trein mijn auto bij de garage weghalen.
Sorry? Inspraak?
Melanie Schultz heeft die dienstregeling er gewoon doorgejast zodner enige gene en zonder enige scrupules. Daarna is er in een achterkamertje even alles afgehandeld en zijn de contanten in de juiste zakken verdwenen. Inspraak... Muhahaha!
Als je de NS wilt privatiseren moet je je er als politiek daarna niet meer mee bemoeien.
Als je voor elke kleine wijziging in de dienstregeling inspraak wilt had je de boel niet moeten verkopen...
@pooface 29-08-06 @ 14:20
Gratis OV gaat de samenleving naar schatting 3 miljard euro per jaar kosten, pakweg een halve Naardermeertunnel of verbreding A6-A9 en zal opwegen tegen de bespaarde kosten op autovervoer en infrastructuur dus dat is geen gek idee.
Veel reaguurders klagen over de treinen en over de files maar zeg nou zelf: op bepaalde trajecten is de trein gewoon veel comfortabeler, sneller en zelfs goedkoper dan de auto. Bijvoorbeeld Amsterdam-Utrecht. Ga dan lekker met de trein, en ga je op reis naar de outback (Alles ten noorden en oosten van Almere en Amersfoort) neem dan de auto.
Meer hangjongeren in de trein: Hangplakken voor de halve prijs! (oei, inspiratie, snel naar de krantenkoppen)
@Badeendje
Hup in de AUtoo, met J.Raveu
Waar zouden we zijn zonder de auto... oh shit ik bedoel de trein.
De vruchten van vrije marktwerking. Nu de NS en als het aan CDA en VVD ligt straks ook de zorg, de huren en alles waar je niet zonder kan. Want daar mag je dan vet meer voor betalen en krijgt er zo min mogelijk voor terug (kostprijs besparingen). Het surplus gaat niet naar ons, maar naar de aandeelhouders. Iets om over na te denken bij de volgende verkiezingen.
All your base are belong to me!
Joost Ravoo, vroeger was t nog veel erger met die treinen! www.ns-archiv.de/index.php
Raaaavoooo!! Joehoe!! Vertel het een aan de mensen, hoe de vork wérkelijk in elkaar steekt? Ravoo? Hee!!
@sk!llz 29-08-06 @ 14:18
Geld groeit op je rug?
Ga eens in een ander land met het openbaar vervoer....
NS moet weer een staatsbedrijf worden. Vervolgens het land vol knallen met rails, en alles om de paar minuten laten rijden en gratis maken. Dan zou het wel weer ok zijn.
we gaan lekker met de autooo!!
Hier bij ons rijden alleen treinen op oneven feestdagen.
vorige week ging ik voor het eerst sinds jaren met de trein. Zo'n 40km. Twee hele uren over gedaan omdat de conducteur en machinist, met de pasagiers overigens, op het verkeerde perron stonden te wachten. Kansloze organisatie daar. Dus mevrouw Peijs, kopieert uw middelvinger, en mail dit naar de voltallige NS organisatie.
LOL @ het spoorkaartje.
De busverbindingen in mijn dorp zijn net zo slecht en een trein hebben we dan ook niet...
Spoorloos is beter.
Een trein is een apparaat dat je brengt van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet heen wilt, op een tijdstip dat het je niet uitkomt.
Doe mij maar lekker de auto.
Allemaal ravooten in die trein!
Rondje om Peijs.......
Ik heb een blauwe auto met gele strepen.
REAGEER OOK