Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erg! Wéér bijna geen lintjes-allochtonen

lintjuh.png"Ook dit jaar weinig lintjes voor allochtonen" luidt de kop boven dit Volkskrant artikeltje. Maarliefst 3572 mensen hebben vandaag de officiële waardering van de koningin mogen ontvangen, waaronder wederom slechts een fractie allochtoons. Dan kun je verschillende dingen denken. (1) Allochtonen maken zich gewoon niet verdienstelijk genoeg voor de samenleving, (2) allochtonen hebben geheel terecht schijt aan die kudtlintjes of (3): boeiuh. Bij de Volkskrant kiezen ze uiteraard voor een andere uitleg. Daar concludeert men dat "Turken en Marokkanen het moeilijk vinden om aan te geven waarom iemand een lintje moet krijgen." Aha. Hoe dat zo dan? Nou, enkele beroepsallochtonen van o.a. het SMN (Samenwerkingsverband Marokkanen Nederland) hebben werkelijk alles op alles gezet om hun achterban voor de lintjes te enthousiasmeren, maar het heeft niet mogen baten. De aanvraag-formulieren kwamen niet, te laat of half ingevuld terug. Kennelijk zijn Turken en Marokkanen dus een stuk minder scheutig met het steken van veren in elkanders reet dan autochtonen. Kun je je schouders over ophalen, maar Nederland kennende kunnen we volgend jaar gewoon een keurig netjes allochtonen-quotum verwachten inzake de lintjesregen. 50% allochtonen en 50% autochtonen alstublieft dankoewel, zijn we meteen van het gezeik af. Leve de koningin!

Reaguursels

Inloggen

Van mijn mogen ze een lintje krijgen, als ze maar naar hun eigenland oprotten

Dick Johnson | 02-05-09 | 15:12

Ja, hallo. Het is ook niet snel goed bij de volkskrant hè? En als er dan een Surinaamse wordt voorgedragen, dan hebben ze wéér wat te zeiken natuurlijk! www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

Captain Bligh | 02-05-09 | 06:47

Een lintje moet je aanvragen.
Blijkbaar heeft de allochtone gemeenschap niet zo'n grote waardering voor hun medeallochtoon? Of zijn er bar weinig allochtonen die zich maatschappelijk inzetten en is de kans dus sowieso klein dat er een aanvraag komt?

broodje_worst | 01-05-09 | 15:47

Turken en Marokkanen hebben geen lintjes ontvangen, andere allochtonen wel. De voormalige koloniën zijn in ieder geval vertegenwoordigd met Denise Jannah en Marion Bloem.

Parbogirl | 01-05-09 | 15:03

@Hanxie | 29-04-09 | 17:46
"... vanwege hun engelengeduld met het islamitische straattuig" (?)

Hou toch op man. Niks engelengeduld. Dat volk interesseert alleen wat binnenshuis gebeurt. Daar gaat de zweep er niet zo zuinig over ook. Wat dat tuig op straat uitvreet wordt niet als een probleem van de islamitische gemeenschap gezien en daar eindigt dus ook het verantwoordelijkheidsgevoel van de ouders. Respect voor je ouders (lees: vader) is vereist, en voor de rest hoef je niemand respect te tonen. Sociale controle is ook zóóóó 1920.

frummel | 01-05-09 | 12:47

Optie 5.)

In de provincies worden gemiddeld veel meer lintjes uitgedeelt dan in de randstad en in de provincies is het overgrote gedeelte van de bevolking nou eenmaal autochtoon.

Lai | 30-04-09 | 22:47

Optie 1 met een optie op optie 3.

Ari Gold | 30-04-09 | 19:22

Waarom zouden allochtonen moeite doen om lintjes te verwerven? Het zijn zélf lintjes: ze verfraaien (enfin soit) het decor en zijn voor de rest volstrekt overbodig.

Tricephalus | 30-04-09 | 15:45

STOP de lintjesdiarree en zorg dat er eindelijk eens wat nuttigs wordt gedaan met die Eurio's!
Zijn we meteen van dat gezijk af van wat en wie en waarom...
Hoezo camera-geile advocaten met TOPsalarissen die daarmee tevens lintje "verdienen"?

Rubbenz | 30-04-09 | 13:13

Allochtonen houden er gewoon niet zo van om elkaar aan te geven ;)

KropjeSla | 30-04-09 | 12:36

boeiuh!

una paloma blanca | 30-04-09 | 11:56

Ik zou liever een kadobon krijgen dan een lintje.

spinoza | 30-04-09 | 11:51

Optie 3: Boeie

kettingzaag | 30-04-09 | 10:09

Allochtonen zijn toch bevoorrechte Nederlanders, of zie ik dat verkeerd!

ONS | 30-04-09 | 09:17

En mochten mensen bij lezen van het bovenstaande denken: "Dat doen ze nooit," think again. www.echo-net.nl/award/

Ivoren Toren | 30-04-09 | 09:08

Deze schrijnende ongelijkheid is eenvoudig op te lossen. Vanaf volgend jaar kan koningin Maxima (Beatrix is dan inmiddels afgetreden) een speciale onderscheiding voor allochtonen uitreiken. De criteria om voor deze onderscheiding in aanmerking te komen zijn lager dan de eisen voor een gewone onderscheiding. Het enige wat ervoor nodig is, is:

- het bezit van een dubbel paspoort;
- geen strafblad hebben;
- minimaal tien jaar achtereen betaald werk gehad hebben.

MiBiZa kan een speciale afdeling oprichten die automatisch voor de jaarlijkse selectie zorgdraagt, op basis van gegevens van Justitie en de Belastingdienst. De naam van deze onderscheiding zal zijn: strijder in de orde van de ebbehouten leeuw. Het aantal mensen dat er jaarlijks voor in aanmerking komt, zal naar verwachting ongeveer even hoog zijn als het aantal blanke gedecoreerden. Voilá, probleem opgelost!

Ivoren Toren | 30-04-09 | 08:50

Ze is een halve DuitserT dus die heb je al..

Stroopdoos | 30-04-09 | 08:50

"De aanvraag-formulieren kwamen niet, te laat of half ingevuld terug"
Dat zegt toch iets over de mentaliteit van die mensen...

JanRap | 30-04-09 | 08:49

Ik wil een allochtone Koningin.

K.Ontgat | 30-04-09 | 08:37

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 30-04-09 | 08:33

Een buitenlander kan de titel sir ook niet krijgen in Engeland. En terecht.

atinho | 30-04-09 | 07:54

Iedere vertrekkende rifgeit krijgt van mij persoonlijk een lintje :)

Alco | 30-04-09 | 07:53

Alles is akelig.

sjoerd zwoerd | 30-04-09 | 07:45

Zie dat hier in de regio een Turk is benoemd tot lid in de orde van oranje nassau.
Wegensch het organiseren van een multicultureel kinderfestival.
Allochteaun kinderfestival wel te verstaan.

wachtmeester de bruy | 30-04-09 | 07:41

Necramonium | 30-04-09 | 03:05
Men is ook helemaal niet van plan te integreren.
Het doel is juist de oorspronkelijke bevolking te onderwerpen en de infrastructuur intact over te nemen. Net zoiets als een zeer langzame neutronenbom.
Dat is het grote plan van de Salafisten en hun Da'wa.
Aldus de AIVD. Maar dat rapport is teveel voor de politici en ambtenarij.
Klinkt als werken voor Nederland, en dat doen die verraders mooi niet.
Luisteren naar bijvoorbeeld Mark Steyn of Douglas Murray, nee, ook niet. Straks moeten ze nog feiten gaan lezen. Het idee.....

Zo jammer! | 30-04-09 | 07:39

Natuurlijk regent het geen lintjes in Allochtonië. Het lintje is immers een decoratieve beloning voor hen die langdurig iets positiefs en structureels hebben bijgedragen aan het algemeen.

Om de lintjesbalans weer recht te trekken is het wellicht een idee om de criteria voor het verstrekken van lintjes wat aan te passen.

Wellicht zouden ook lintjes moeten worden verstrekt aan hen die, woest kijkend vanonder zonneklepjes van witte petjes, langdurig spuwen en vloeken op de orde en op de mensen die deze orde zo zorgvuldig hebben opgebouwd.

Wellicht zouden ook lintjes moeten worden verstrekt aan allochtone "intellectuelen" die, met een glimlach op de TV voor tolerantie pleiten en een seconde later bloedserieus met en over een imaginair ding genaamd "Allah" spreken alsof deze aan tafel zit en positief meedenkt.

sjoerd zwoerd | 30-04-09 | 07:26

Omdat de meeste allochtonen geen fuck met Nederland en hun lintjes te maken willen hebben behalve Achmed die bij de ingang van de super zijn straatkrantje staat te verkopen.

Necramonium | 30-04-09 | 03:05

*giegel*..... over lintjes gesproken, bij mij in de straat (020) hebben ze scheisse aan (abzets)- lintjes, en vechten iedereen de straat uit, overal staat BESET op de stoep gekalkt. Der Deutsche araber heeft de straat übernommen.....

Wilders for President....

happysolo | 30-04-09 | 02:59

Ach het is zo simpel, het lintje vervangen door een ''TAI RIB'' en de medaille door een labeltje met PULL erop en dan als halsbandje. En geef ze dan allemaal een "lintje".

gekke loetje | 30-04-09 | 02:09

iedere ongenode gast met meerdere nationaliteiten zou een een lintje moeten krijgen aangeboden door mensen die werkzaaam zijn in de publieke, semi publieke en soepsidiesector
ongenode gasten zijn hofleverancier van jusitie
ongenode gasten zijn grootverbuiker van de reclassering
ongenode gasten zijn hofleverancier van het speciaal onderwijs
ongenode gasten zijn hofleverancier voor de jeugdzorg
ongenode gasten zijn grootverbuiker van onze zorg (betalen meestal niks ervoor)
ongenode gasten zijn grootverbuiker van cwi (maar dan zonder w)
ongenode gasten zijn grootverbuiker van onze kinderbijslag, ze kunnen wel neuken, maar voor hun eigen cash zorgen, nee vreten uit de zak van een blanke ies coeltoer
dus een mlijoen ongenode gasten creeren in nedereland ca 750.000 flauwekulbaantjes in de publieke semi publieke en soepsidiewereld daar mogen de mensen die werkzaam zijn in de betreffende sectoren wel dankbaarheid tonen aan onze ongenode gasten, zonder hun zouden ze voor een groot deel totaal overbodig zijn en dus werkloos zijn

tokkie | 30-04-09 | 00:50

Wat moet je met zo'n kut lintje? Pronken?

andywattbulb | 29-04-09 | 23:58

loco | 29-04-09 | 22:35
Worden wel een beetje eentonige berichten in 'Opsporing Verzocht'.
"... de dader is te herkennen aan een oranje lintje..."

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 23:52

ALs je nou bij het lintje een envelop van 100 euri zou krijgen moet je kijken hoeveel medelanders er volgend jaar een lintje krijgen

Sambalbai | 29-04-09 | 23:44

loco | 29-04-09 | 22:35
jaaaaaaaaaaa dus ik ooook haha

Pearly | 29-04-09 | 23:18

De slogan van de volgende koninginnedag is: Iedereen met een tintje, krijgt een lintje.

loco | 29-04-09 | 22:35

Schop die potverterende Oranjes nu eindelijk eens het land uit; zijn we ook van die vervelende lintjes af...

aha-erlebnis | 29-04-09 | 21:57

Misschien een idee om degene die de afgelopen 25 jaar niet met de kinderbijslag heeft gefraudeerd een lintje te geven?

Droge_Droom | 29-04-09 | 21:48

Nou ik vind dit niet schokkend. Logisch eigenlijk. Moet een maroc een soort Oranje gevoel krijgen ofz ?? Dit is een hollandse traditie en het is je meegegeven of niet. Net zoals voetbal, de meeste zullen hun vaderland steunen,
Kont de volkskrant volgend jaar het onderzoek dat er minder friezen carnaval vieren dan brabanders ? Niet geintregeerd in eigen land ......?

Armtenaar | 29-04-09 | 21:45

Kudt,.......... wéér niks gekregen! Nou ja, geeft niets: volgend jaar beter! Haha!

redelijk toch | 29-04-09 | 21:38

@Biep | 29-04-09 | 21:04

Ow, Thomas van der Dunk (braak); cultuurhistoricus.
Schrijft idd ook *verhelderende* stukken in de azijnbode.

Frau Antje | 29-04-09 | 21:31

Als mij zo'n lintje wordt aangeboden weiger ik het gewoon. Ik ga tot mijn dood wat betalen voor zo' stom lintje... en na mijn dood moet het weer terug gestuurd worden naar de koningin. Wat een onzin.

1sjappie2 | 29-04-09 | 21:22

Lijkt me simpel: die aanvraagformulieren waren niet te lezen. Wegens, eh, gebrek aan mogelijkheden om de inburgeringscursus te volgen.
Volgend jaar voorinvullen dus, net als de Belastingdienst.

Wingwoman | 29-04-09 | 21:13

'Geert Wilders is een bedreiging voor de openbare orde'

Advocaat van de duivel, (mr. Heerema)

Die man met die vreemde gelaatsexpressie en dito accent van de volkskrant zit er ook bij. Och jee, och jee...

Biep | 29-04-09 | 21:04

azijnseikerT | 29-04-09 | 20:53

Inderdaad, is mijn lint-worm dol op!

Biep | 29-04-09 | 20:58

@Elisabeth2 | 29-04-09 | 20:43
Klopt, al zou ze nu langzamerhand wel "zeer goed" Nederlands mogen spreken hoor,,,

johnboy | 29-04-09 | 20:56

Leuk stukje, zou nog best kunnen ook dat turken een stuk minder scheutig zijn met het steken van veren in elkaars reet.

johnboy | 29-04-09 | 20:55

@Biep,

Met een oranje tompouce?

azijnseikerT | 29-04-09 | 20:53

Zo, genoeg gekkigheid.
Koffie!!

Biep | 29-04-09 | 20:47

Fleauxe | 29-04-09 | 20:32 www.youtube.com/watch?v=bBV8KM6JUko&am...

Hopenlijk was de swaffel-actie eenzijdig van karakter, dat scheelt toch op zijn minst een blauwe plek of twee!

Biep | 29-04-09 | 20:46

jan-lul-de-behanger | 29-04-09 | 20:39
Maxima heeft zich wel enorm aangepast. Spreekt goed Nederlands en heeft drie blonde meisjes op de wereld gezet,

Elisabeth2 | 29-04-09 | 20:43

Het hele fenomeen van 'het lintje' is uitgehold en zou dan ook om principiele redenen geweigerd moeten worden. Vroeger kreeg je immers pas een lintje als je als verzetstrijder een bataljon engelse piloten in je onder je vloer verstopte, eigenhandig de Atlantic-wall had ondermijnd en minimaal drie aanslagen op hitler had gepleegd. Tegenwoordig krijg je zo'n ding echter al als je aan een goede daad gedacht heb.

grote regelneger | 29-04-09 | 20:42

Wat een poppenkast.
Als je alleen al denkt dat een van de eerste republieken van Europa (ongelofeloos) twee eeuwen geleden weer door Koninklijke druk is omgevormd naar een Monarchie en dat wij anno 2009 nog steeds met een verheven familie zitten die boven ons paupers staat en het voorrecht hebben om staatshoofd van dit land te worden. Iets wat de overige 16 miljoen NLers niet mogen doen. Hoe goed ze ook zijn.
Daarna ga je de Turken ook nog verwijten dat ze niet voor een lintje meedoen aan het aars likken van de koning/koningin. Ik ken persoonlijk wel een aantal Turken die wel een lintje hebben. Maar ik hoef er persoonlijk geen een ondanks mijn inzet voor NL. Ik heb wel respect voor de koningin als persoon(Kan weinig kwaads over haar zeggen). Maar haar functie is echt uit de middeleeuwen.
Geef de lintjes maar aan autochtone mensen die achter de bar staan bij de sportvereniging(Die doen dankbaar werk). Als ik met een koninklijk lintje thuis zou komen omdat ik mij ook vrijwillig inzet bij de voetbal vereniging zou ik hard uitgelachen worden door mijn vrouw. Ies kultuur.

Kaan78 | 29-04-09 | 20:39

ik ben net met mijn lintje naar de wc geweest en zelfs daar is dat kut ding niet goed voor.

romax | 29-04-09 | 20:39

maxima is toch ook een doodgewone allochtoon met een dubbel paspoort? Geven ze die een lintje, dan blijft het goedkoop in de familie.

jan-lul-de-behanger | 29-04-09 | 20:39

Voor verkrachting, moord, verduistering en diefstal krijg je nou eenmaal geen lintjes...

Pauvre Con | 29-04-09 | 20:36

Niks leve de koningin. Als iemand skait kan krijgen....
Verder wil ik wel weten wie die 364 personen waren waarvan de koningin het niet de moeite waard vond om ze te onderscheiden.

azijnseikerT | 29-04-09 | 20:34

@Biep | 29-04-09 | 20:31: Ik was de eerste.

Fleauxe | 29-04-09 | 20:32

Chiant | 29-04-09 | 20:22
Alsof dat ooit zou gebeuren, LOL! ( je of jij is prima hoor )
Dat wordt een lange klabanus slikken en dat mag het vrouwtje alhier alleen doen!
ROFL!
Waarom ik met deze nick op de proppen gekomen ben na het verliezen van de vorige weet ik ook niet maar goed de gulle lach is ermee geholpen!
Leefregels, regels, regels, ik houd me er niet meer aan.

Stroopdoos | 29-04-09 | 20:32

Fleauxe | 29-04-09 | 20:20

Ja, hallo.
Free Willy is een tamme homosexuele killer whale die hoogstwaarschijnlijk suikerspinnen eet bij zijn ontbijt. Er zijn hele volksstammen die Free Willy geswaffeld hebben.... en erger!

Biep | 29-04-09 | 20:31

Marokkanen hadden Hitler al moreel overwonnen nog voor die aan de macht kwam. Hitlers strijd was bij voorbaat verloren nog voor die begon. De Duitse bezetting van Nederland was gedoemd om al na vijf luttele jaren te eindigen in een onvoorwaardelijke Duitse overgave, dankzij de niet aflatende strijd van hen die al voor rechtvaardigheid streden nog voor er onrecht was gedaan. Hulde.
[nieuwspraak staatsgeschiedschrijving off]

Zoetwaterpanharing | 29-04-09 | 20:30

Dat is een onderdeel van onze koeltoer, daar doen allochtonen niet aan... oh sorry, nieuwe nederlanden bedoel ik natuurlijk.... untermenschen

PsychoPedro! | 29-04-09 | 20:24

Nederland Ueber alles, voor overvallen op bejaarden en groepsverkrachting geen lintje. Sorry. Ook het zich inzetten voor normaal gedrag geen lintje. Normaal gedrag is overigens heel gewoon in mijn kultuur (vroeger met een C)

Weatherman | 29-04-09 | 20:24

@Biep | 29-04-09 | 20:20: Ho ho ho, je spreekt hier wel met de persoon die Free Willy heeft geswaffeld. Een beetje respect graag.

Fleauxe | 29-04-09 | 20:22

@Stroopdoos | 29-04-09 | 19:45
Aha. Ik heb op uw aanwijzingen de annalen er nog eens op nageslagen en bij nader inzien zie ik toch volgaarne af van het eerder voorgestelde streaupproeven.

Chiant | 29-04-09 | 20:22

jullie ook hier? | 29-04-09 | 20:17
Máárrr om de bewuste allochtone sujetten niet te brusqueren is wel een vereiste dat op de lintjes voortaan ook de marokaanse, somalische, turkse iraanse etc vlaggen worden afgebeeld.

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 20:22

Frau Antje | 29-04-09 | 20:10

Mooi hé!
Maar hij is er zich ook wel flink van bewust volgens mij. Beetje aan de ijdele kant, maar ja, dat krijg je al snel als je zo vaak met je kop op de tv. bent vermoed ik.
Tis goed dat het eens gezegt is met veel overgave... daar gaat het om.

Fleauxe | 29-04-09 | 19:39
Tis een schande dat je zo omgaat met het mooiste cadeautje ooit, dat je van je pa & ma kreeg. Hadden ze je beter een lintje kunnen geven, vrind.

Biep | 29-04-09 | 20:20

Ik pleit voor versimpelde aanvraagformulieren waarbij je ook in de taal van je eigen land een lintje kan aanvragen.

jullie ook hier? | 29-04-09 | 20:17

En het is dus inderdaad wachten op de eerste 'excuus-allochtoon met lintje', aangedragen door links, om ze toch wat meer te betrekken bij onze samenleving. Zelf zat ik als suggestie te denken aan Kempi, heeft hij direct voer voor een nieuwe rap... "Jeweettog, met mijn tintje/kreeg Kempi toch mooi een lintje/Zit daar niet op te shitten/ik heb er 2 jaar voor moeten zitten"

Twansel75 | 29-04-09 | 20:17


Volgend jaar wordt vast een quotum ingesteld om ervoor te zorgen dat er wel veel lintjes worden uitgedeeld aan overvallers, winkeldieven, uitkeringstrekkers, relschoppers en ander tuig. Ehh... aan allochtonen dus.

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 20:16

Welja, ga ook maar weer allochtonen lintjes geven als ze dat eigenlijk helemaal niet verdienen, net zoals diploma's, literatuurprijzen en banen.
Dan zal de waarde van zo'n lintje eveneens devalueren.
"Ali , ik benoem u tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau, wegens het slechts één oud blank vrouwtje overvallen dit jaar".

Merlot | 29-04-09 | 20:16

@ Frau Antje

Sluit me daar volledig bij aan!

Hij legde in 5 minuten zowel de PvdA als het geloof op de pijnbank, man naar m'n hart!

Capt. Iglo | 29-04-09 | 20:12

Stel voor dat Jan Mulder ook een lintje krijgt; zag hem net in DWDD.
Sgggitterend... hoe hij zich ergerde aan Hamer en de gehele PvdA over hun stand-draai-punt over JSF.

Frau Antje | 29-04-09 | 20:10

Stir Glenfarclas II | 29-04-09 | 19:48 Als auto onderdelen op de schappen.
Echt vrolijk wordt ik er niet van btw. Sterven zal mijn voorkeur hebben.

Stroopdoos | 29-04-09 | 20:06

Wat een gezeik weer, trek hier je conclusie uit.... het interesseert geen flikker, het levert niks op, ze willen niet verbonden worden met Nederland op welke vorm dan ook, en ze zijn met een lintje makkelijker herkenbaar als ze weer een buschauffeur overvallen.
Kortom zitten geen voordelen aan, eerder nadelen.

ik zou zeggen volgend jaar vliegtickets regen, voor iedere alochtoon die zich in 2009 heeft misdragen een vliegticket (enkeltje) naar keuze, in de laadruimte!

DeJaVu5225 | 29-04-09 | 20:05

en teruggerot | 29-04-09 | 19:56

dewegwijsnaarjelintjeburo.nl is nog vrij, maar wees er snel bij.......

Twansel75 | 29-04-09 | 20:03

dit slaat werkelijk nergens op! allochtoon of geen allochtoon die en lintje ontvangt lekker boeiend!!!

yoolzz | 29-04-09 | 20:00

Moet het nou altijd over allochtonen gaan. Zijn ze ergens niet bij, gaat het nogsteeds over ze. -.-

Wyks | 29-04-09 | 19:58

Ik ga gewoon een "de wegwijs naar je lintje buro" beginnen voor die minderheden.
Zeker weten dat daar een vette subsidie voor aan te vragen valt.
*wrijft in zijn handjes*

en teruggerot | 29-04-09 | 19:56

Je kan iemand die niks doet ook niet aanmelden.

Framoes | 29-04-09 | 19:55

De lintjesworm is dan wel weer populair bij de allochtoon....

MichieldeMuiter | 29-04-09 | 19:53

Crazy Horse | 29-04-09 | 19:49
Je kunt er alles mee, je auto voltanken, parachutespringen, de efteling bezoeken,
Zeilen op een oceaan stomer en niets van dat alles.
Trots laten zien dat je een lutser met goede bedoelingen bent uiteindelijk.

Stroopdoos | 29-04-09 | 19:53

wat kun je eigenlijk met zo'n lintje ?

Crazy Horse | 29-04-09 | 19:49

Het lijkt mij stug dat er niet ergens een allochtoon te vinden is die zich heeft ingezet voor Nederland.
Maar 50/50 % lijkt mij eerlijk gezegd zwaar overdreven.
Al die positieve discriminatie komt mij de neusgaten uit zo langzamerhand.
Hebben we nou nog niet gezien dat dit niet werkt?
Laat ze verrekken dan gaan ze vanzelf door krijgen dat het geen luilekkerland is.

TiSNiX | 29-04-09 | 19:46

Chiant | 29-04-09 | 19:31
Zie reacties vorige topic, helder en duidelijk al suggereer ik met mijn nick otherwise.

Stroopdoos | 29-04-09 | 19:45

@Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 19:30: Dat is in de regel het geval. :)

Fleauxe | 29-04-09 | 19:44

Een dame die leden van de terreurorganisatie Tamil Tijgers in nederland opvangt heeft wel een lintje. Pas 10 jr in nederland.

svw | 29-04-09 | 19:44

Ik denk dat ik dit jaar hare majesteit maar eens oversla als ik mijn lintjes uitdeel. Alle leden van het koningshuis trouwens. Dat zal ze leren!

sjaakdeslinksesul | 29-04-09 | 19:40

Een lintje is net zoiets als Koninginnedag in Amsterdam, eigenlijk gewoon kudT dus.
Elisabeth2 | 29-04-09 | 19:31
En we hebben beeld!
i2.photobucket.com/albums/y42/dommeltj...

JosVerbeek | 29-04-09 | 19:40

@Biep | 29-04-09 | 19:32: Gewoon, beetje mee rondzwaaien naar het volk.

Fleauxe | 29-04-09 | 19:39

Vroeger kreeg je zo'n lintje omdat je echt iets goeds had gedaan. Tegenwoordig krijgt iedere boerenlul zo'n ding in z'n schoot geworpen.

quadtuning | 29-04-09 | 19:38

Ik stel in 2010 Ella Vogelaar voor als allochtoon ...

beroepswerkeloze | 29-04-09 | 19:35

Het zal net gaan als met een VMBO-diploma: alles wordt net zolang naar beneden bijgesteld tot allochtonen het ook kunnen halen.
En wie wil er nou nog zo'n lintje dat iedere smerige politicus ook krijgt als hij maar lang genoeg zijn stoel bezet houdt.
En wie wil er nou nog zo'n lintje als je allochtone buurman hem ook krijgt omdat hij allochtoon is?
Ik niet.

leefbarbaar | 29-04-09 | 19:33

Fleauxe | 29-04-09 | 19:25

Wat heb je aan een koninklijke scepter als je toch niet aan morele verplichtingen wenst te doen?

Biep | 29-04-09 | 19:32

Ik ga even de plantjes buiten water geven met een plastuitje. Moet zo nodig...

Elisabeth2 | 29-04-09 | 19:31

@Stroopdoos | 29-04-09 | 19:23
Mag ik daaruit opmaken dat u van vrouwelijke kunne bent?
Zou ik dan een keer de streaup proeven mogen?

Chiant | 29-04-09 | 19:31

Fleauxe | 29-04-09 | 19:29
Je hebt gelijk.

Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 19:30

@Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 19:27: Misschien moet je het eens bij VMBO scholieren proberen.

Fleauxe | 29-04-09 | 19:29

Fleauxe | 29-04-09 | 19:25
Het lukt ook nooit he.
* kijkdoos opbergt *

Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 19:27

@Biep | 29-04-09 | 19:22: Nee, daar hangt de koninklijke scepter.
@Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 19:22: Morele verplichtingen, mij niet gezien.
Het draait toch altijd maar uit op sex. Bah.

Fleauxe | 29-04-09 | 19:25

G-unite | 29-04-09 | 19:08
Is u een man? Altijd gedacht met een vrouw te maken gehad te hebben.
*instellingen aanpast én absoluut klikt*

Stroopdoos | 29-04-09 | 19:23

Knipt Hare Majesteit die lintjes allemaal persoonlijk?

Russ Meyer | 29-04-09 | 19:22

Fleauxe | 29-04-09 | 18:13
zie het maar als een morele plicht.

Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 19:22

Fleauxe | 29-04-09 | 19:19

Achter den gulp?

Biep | 29-04-09 | 19:22

Oh, het was G-Unite ook al opgevallen.
Enniehoe, waar blijft mijn lintje eigenlijk?

Fleauxe | 29-04-09 | 19:19

@Zx2366 | 29-04-09 | 19:15 SPAM!!!!

Fleauxe | 29-04-09 | 19:19

Elisabeth2 | 29-04-09 | 19:11
Ja,maar mag um ook overdag bellen hoor.

fender05 | 29-04-09 | 19:15

-weggejorist-

Zx2366 | 29-04-09 | 19:15

-weggejorist en opgerot-

Zx2366 | 29-04-09 | 19:14

fender05 | 29-04-09 | 19:09
Wink, wink, nachtapotheker, hè.

Elisabeth2 | 29-04-09 | 19:11

Ik ga voor antwoord 1.

Waar en wanneer kan ik m'n prijs ophalen?

Bert M. | 29-04-09 | 19:10

Ik sprak net mijn marokkaanse nachtapotheker, maar die had het stervensdruk ivm koninginnenacht. Hij had het over iets van lijntjesregen. Telt dat ook?

fender05 | 29-04-09 | 19:09

Chickyyyy | 29-04-09 | 19:05
Amsterdam is voor mij morgen een "no-fly zone" en begeef me er verre van.
Ik kan van zo'n puinhoop niet verdragen en wordt er kotsmisselijk.
*effect alcohol toch nog es onderzoekt*

Stroopdoos | 29-04-09 | 19:07

een lintje krijg je als je iets goed doet voor de samenleving right ???

ik zeg geef ze er allemaal een als ze op het vliegtuig terug stappen ! VOORGOED !

hamer de hamerhaai | 29-04-09 | 19:06

Ik las het het echt: SMN, Samenzweringsverband Marokkanen Nederland.
Ga me heel diep schamen.

alwayslearning | 29-04-09 | 19:06

-weggejorist-

Chickyyyy | 29-04-09 | 19:05

Fuck die lintjes, Fuck de koningin en fuck die hele Belastinggeldslurpende 'Kelly-family'!!!
Goddomme 1 daggie feest en daar betalen we die klote familie zo belachelijk veel geld voor?? Kunnen Bos en Bak ellende zich niet eens daar druk om maken ipv alle topfunctionarissen het land uit te jagen door hun salarissen aan banden te leggen (begrijp me niet verkeerd in sommige gevallen is het zeker terecht)

gozahtje | 29-04-09 | 19:04

(2) allochtonen hebben geheel terecht schijt aan die kudtlintjes
en
(3) boeiuh.

cabbit | 29-04-09 | 19:03

Het offensief om meer allochtone Nederlanders van een koninklijke onderscheiding te voorzien is dit jaar mislukt.
Omdat het geen geld opleverd maar eer.
Het begint te haperen bij de propaganda machine van het kabinet.

grote grutjes | 29-04-09 | 19:00

ja hoor ahaha is de oma van mijn zwager de enige allochtoon die vandaag een lintje heeft gekregen

Pearly | 29-04-09 | 18:57

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 18:50
Jouw eerste zin is niets tegen in te brengen. OK, ik geef het op, ben sufgeluld. Ik ga in het kader van niet betaald werk de was maar even ophangen.

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:56

Arme meneer Pamuk, wéér niet!

Biep | 29-04-09 | 18:53

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:37
Ook voor mensen die wel voor hun werk betaald worden geldt dat er zijn die dit doen tegen verveling. Alleen krijgen zij er ook nog eens geld bij.

Overigens krijg je iha geen lintje voor wat klussen tegen de verveling. Ook vrijwilligerswerk heeft plichten (contradictio in terminis). Je moet er bijvoorbeeld van 9.00 tot 16.00 zijn, ook als je een dag totaal zin hebt etc etc.

De mensen die dat 30 jaar zeer nauwgezet doen, verdienen daar toch wel een extraatje voor?
Mensen die nauwgezet betaald werk doen 30 jaar lang verdienen ook wat maar dat is al hun salaris... ze hebben dus toch wat minder recht van klagen/vragen om een lintje lijkt me zo.

Maar goed echt uitzonderlijke prestaties die uitgaan boven wat normaal gesproken verwacht mag worden voor een salaris (dus veel zwaardere maatstaven dan voor vrijwilligers) van mensen met betaald werk moeten ook in aanmerking komen.

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 18:50

Oplossingen genoeg:
- Voortaan minder lintjes toekennen aan autochtonen;
- Met twee maten meten;
- Plasma t.v.'s erbij doen;
- Half ingevulde formulieren meetellen;
- Niet ingevulde formulieren... ook meetellen.

whitechocolateface | 29-04-09 | 18:49

@Ariel | 29-04-09 | 18:35
Ik neem aan dat u ook meerdere loten heeft voor alle denkbare loterijen?

Chiant | 29-04-09 | 18:49

-weggejorist-

ViciousDick | 29-04-09 | 18:48

@ Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:23: Een lintje is niets waard, het voegt niets toe aan de prestaties van de ontvangers. Een lintje is bedoeld om het Koningshuis de geleverde verdiensten te laten erkennen, alsof ze de facto door de vorst geleverd zijn. Dat is het hele idee, het Koningshuis in verband brengen met de positief gewaardeerde prestaties in den samenleving opdat er maar veel op het Koningshuis mag reflecteren.

Beetje net als met kinderarbeid. Na de industriéle revolutie werden mensen steeds welvarender en konden hun kroost langer onderwijs laten genieten. Toen kinderarbeid vrijwel was verdwenen kwam de overheid met een wet die in het verbod op kinderarbeid voorzag (mede ook door vrouwenvakbonden omdat jongeren natuurlijk grote concurrenten waren voor den huisvrouw, goedkoper ende productiever). En wie claimde de kudo's kinderarbeid te hebben opgelost? Juistem. Met het Koningshuis idem.

_ILT_ | 29-04-09 | 18:45

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:41

Zoveel was me al duidelijk.

Biep | 29-04-09 | 18:44

JosVerbeek | 29-04-09 | 18:24,
Kerel! Ik ga jou voordragen voor zo,n lintje,maak maar vast plaats boven de schoorsteen.Ik heb ff gegoogeld naar josverbeek/geenstijl en idd dit is iets heel bijzonders.

c10 | 29-04-09 | 18:43

Biep | 29-04-09 | 18:38
Ik ben zeer zelfzuchtig en prettig ben ik niet.

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:41

Een allochtoon die een lintje krijgt wordt gefeliciteerd en krijgt van Beatrix een hand.
En je weet hoe een allochtoon reageerd wanneer een vrouw hem de hand wil schudden...

Daarom dragen allochtonen elkaar niet voor... voor deze lintjesregen.

_- ViXXeN -_ | 29-04-09 | 18:41

Zelf ben ik een vreselijke persoonlijkheid met alle gevolgen van dien.
Maar ik klaag niet hoor... integendeel!

Biep | 29-04-09 | 18:39

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:23

Iemand anders moet jou nomineren voor zo'n lintje, dan helpt het wel dat je een prettige persoonlijkheid hebt en dat je een onbaatzuchtige inslag hebt.

Biep | 29-04-09 | 18:38

hoe kan dat nou
soepsidie aanvragen kunnen ze wel...
oh nee, dat krijgen ze toegeschoven door PvdAerts en andere linksmenschen

BigFoot | 29-04-09 | 18:37

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 18:29
Veel mensen gaan vrijwilligers werk doen uit verveling, omdat ze het, ongeschoold als ze zijn, niet uithouden zonder baan in een wijk waar iedereen overdag weg is. Als ze zich met hart en ziel inzetten, wat de meeste doen, dan is dat lofwaardig, maar het verdient niet meer een lintje dan mensen die betaalde arbeid verrichten.

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:37

schijt aan mutsaerts met zn boeiuh :) ik zou best een lintje willen

aight.. | 29-04-09 | 18:36

de Bree | 29-04-09 | 17:57
Inderdaad! Dik verdiend! Strak om de nek en aan een hoge boom, mast, paal bevestigd! Honden zijn t Honden!.......

lilluke halve hoan | 29-04-09 | 18:36

Tja, een lintje krijg je enkel als je iets goed doet voor dit land en niet als je enkel profiteert (zoals de meest willen en doen). Maar ja, dan moet je ook niet zeuren. Straks vraagt de Volkskrant zich nog af waarom alleen ouderen een lintje krijgen en geen baby's.

Waarom wordt ik zo moe van Nederland en ben ik ieder keer als ik dit lees steeds blijer dat ik geemigreerd ben ????

Je Verzint Het Niet | 29-04-09 | 18:36

Jeuzus, 3572 lintjes. Vrijwel heel Nederland krijgt er 1 dus.

Ariel | 29-04-09 | 18:35

Ins0mnia | 29-04-09 | 18:29
Tsja, lintjes uitdelen voor berovingen, relschopperij, het aanvragen van uitkeringen en subsidies en winkeldiefstal is nog niet gebruikelijk.

Maar beatrix' patroon van ondoordachte beslissinkjes kennende zou dit zomaar de werkelijkheid kunnen worden.

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 18:34

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:23
Triest, zou zou passen al kies ik in dit geval eerder voor het mildere woord 'verdrietig'. Heel erg verdrietig dit.
De tranen staan me letterlijk in de ogen.

Stroopdoos | 29-04-09 | 18:32

Zou het aan het werk houden van uitkeringsinstanties, welzijnswerkers, vertaalburoox, geytenfokkers, rechtpratenwatkromis-specialisten, het justitiële apparaat en wat dies meer zij niet als 'verdienstelijk voor de samenleving' beschouwd kunnen worden?
*PvdA zonnebrilletje afzet en ding in container smijt*

JosVerbeek | 29-04-09 | 18:30

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:23
Die 40 uur is ook iets waard. Een salaris bijvoorbeeld. En dat heb je dan dus gehad.
Er zijn ook mensen die veel uren werken en daarvoor zelfs geen salaris hoeven... eigenlijk helemaal niks. Na vele jaren werken voor niets gun je ze toch nog net wat eerder nog dat lintje?

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 18:29

Als die schappen f0kkers nou is zichzelf nuttig gingen maken ipv oude vrouwtjes beroven, homo's pesten en asoscootertje spelen.

Ins0mnia | 29-04-09 | 18:29

Persoonlijk zie ik allochtonen liever lintjes dan kindjes krijgen.

patat - generatie | 29-04-09 | 18:28

makkelijk:

(1) Allochtonen maken zich gewoon niet verdienstelijk genoeg voor de samenleving,

KwaadBloed | 29-04-09 | 18:25

c10 | 29-04-09 | 18:15
Het staat niet letterlijk in de wet, maar ik denk dat je gelijk hebt.
wetten.overheid.nl/BWBR0007391/geldigh...
*zich afvraagt of 25 jaar reaguren ook als iets bijzonders beschouwd gaat worden*

JosVerbeek | 29-04-09 | 18:24

Iemand voordragen voor een lintje zal in die kringen wel weer net zo erg zijn als hem voor landverrader uitmaken. (Welk land? Juist, ja.)

Rest In Privacy | 29-04-09 | 18:24

Ah, dus als je je hele leven gewoon 40 of meer uur per week gewerkt hebt om brood op de plank te krijgen, dan ben je geen lintje waard. Vreemd.

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:23

Nog een stimulerende oplossing:
Wellicht kunnen we de keauning van Marokko vragen om gelijktijdig Marokkaanse lintjes toe te kennen? Er zijn vast veel behulpzame ambtenaren bij de vaderlandsche gemeenten die dan wel weer willen bewaken of dat ook volgens de Marokkaanse regeltjes gebeurt. En uiteraard de nodige taxpoet beschikbaar willen stellen om zowel de voorwaarden, aanvraag als oorkonde te laten vertalen door peperdure tolkenbureaux.

Chiant | 29-04-09 | 18:23

waarom ipv al dit gezanik niet een maand allochtonen maand?
lekker politiek correct!
Gedurende 'de maand ter appreciatie van middellandse zee-culturen niet behorende tot de westerse beschaving' knuppelt de politie er lustig op los, worden arrestanten en veroordeelden per twintigtal in een cel gepropt en afentoe gemarteld, en zal er in het geniep alcohol gedronken worden.
Dan kan iedereen eens echt genieten van hoe andere culturen ons kunnen verrijken en waarderen wij bepaalde bevolkingsgroepen beter gedurende de resterende elf maanden.
De maand zal afgesloten worden met grote parades inclusief burqa boten in de grachten!

Sweyn | 29-04-09 | 18:22

Ga toch dood joh!
Als die loeders nou geen ruk uitvoeren en alleen maar uitkeringen lopen te trekken verdienen ze ook helemaal niks. Zeker geen onderscheiding van de Koningin!

MiereNeuqer | 29-04-09 | 18:22


Lintjes worden zoals hierboven opgemerkt vaak uitgereikt aan vrijwilligers. Mensen die zich belangeloos ergens voor inzetten. Terecht lijkt me.
Echter allochtonen en "ergens voor inzetten" blijkt niet samen te gaan. 99% van de allochtonen is liever lui dan moe en blijkt in de praktijk alleen in NL te zijn om de parasiet uit te hangen.

Zie ter illustratie Trouw www.trouw.nl/archief/article1317594.ec... een in dit verband onverdachte krant.

[citaat]
,,Vrijwilligerswerk? Veel allochtonen weten niet waar je het over hebt'', zegt woordvoerder Jos Kunne van Scouting Nederland. ,,Elke week opdraven in uniform? Contributie? Ze kennen het woord niet eens. Lid worden van een vrijwilligersorganisatie is niet vrijblijvend, er wordt iets van je verwacht. Dat zijn voor hen nieuwe fenomenen.
[einde citaat]

Nuttig zijn is voor allochtonen nu eenmaal totaal niet de bedoeling.
Dat 1. die stichting SMN de hand weer op houdt door meer lintjes te vragen én 2. dat mis gaat omdat hun leden nog lui zijn een formulier in te vullen, tekent zeer treffend het uitschot dat er steeds meer in NL rondstruint.

Volgens jaar wat mij betreft alleen lintjes voor diegenen die deze ontwikkeling het meest effectief weten te keren.

Schout-bij-nacht | 29-04-09 | 18:21

Psygeaupaat | 29-04-09 | 18:19
Hallo, buurman. Zet je caps lock even uit.

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:20

-weggejorist-

Psygeaupaat | 29-04-09 | 18:19

Haragha | 29-04-09 | 18:16
Och, gewenning.

Zo jammer! | 29-04-09 | 18:18

Waarom over allochtonen schrijven als je het alleen hebt over Turken en Marokkanen???

Haragha | 29-04-09 | 18:16

Een van de voorwaarden voor het krijgen van zo,n kudtlintje zal wel zijn dat je geen strafblad mag hebben.

c10 | 29-04-09 | 18:15

Optie 1 lijkt me gezien de overvloed aan negatieve berichten gepast.
Treiteren, bedreigen, intimideren, uitschelden, uitkeringsfraude, subsidie fraude, diefstal, wegpesten van transseksuelen, verbieden en bekrassen van vrouwelijk schoon op posterT, opmerkingen over vrouwen en beton kijken, en ga zo maar door.....

Stroopdoos | 29-04-09 | 18:15

Lekker belangrijk fucking lintjes van een gecorrumpeerde boevenbende, nee dank u.

60CX | 29-04-09 | 18:15

Voor een hoop mensen is het een terechte waardering van een hele hoop inzet in vrijwillig verband. Dat wordt nou eenmaal gedomineerd door bleekgezichten. Mocht dat ooit gaan schuiven, dan krijgen zwaarder gepigmenteerden ook lintjes hoor. Die tv-koppen die ze zo nodig moeten krijgen, beurk.

Achterdocht | 29-04-09 | 18:13

@Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 18:10: Dat altruïsme van jouw kent geen grenzen, of wel?

Fleauxe | 29-04-09 | 18:13

Of Aboutaleb, voor zijn ondergrondse inzet voor de Koning van Marokko?
Nah, genoeg flauwe grappen over allochtonen. Die hebben het hartstikke slecht, hier, en hebben echt geen tijd om hier aandacht aan te besteden.
Next!

Zo jammer! | 29-04-09 | 18:11

*voor pintje gaat*

hetluis | 29-04-09 | 18:10

Fleauxe | 29-04-09 | 17:54
en daarom gun ik alle Marokanen een lintje.

Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 18:10

Marcough, die gun ik een lintje.
Geweldig zoals hij takeyya toepast.

Zo jammer! | 29-04-09 | 18:07

Lintje? Liever een vette bonus!

grote regelneger | 29-04-09 | 18:07

JosVerbeek | 29-04-09 | 17:51
hartelijk dank voor de eerste lag vd dag

hetluis | 29-04-09 | 18:07

Hmmm zeer boeiend ,zolang ik er maar 1 krijg !!!!

bunbun | 29-04-09 | 18:07

frank sanders zíet er iig uit als een allochtoon; geldt dat ook?

hetluis | 29-04-09 | 18:06

Erg! Wéér bijna geen droog water en vloeibaar ijs. 'T is me toch wat.

_ILT_ | 29-04-09 | 18:05

Ik denk (1).

braadlap | 29-04-09 | 18:05

nou..., Bea als ere lid van de bildenbergclub swangelt echt wel staant tegen deze te laat en te traag invullende groep. Maar morgen toch echt feest met of zonder lintje, ook in Bangkok.

andre9738 | 29-04-09 | 18:05

Ik weet wel iets anders om bij de gemiddelde tasje.. euh.. marokaan om de nek te hangen..

Voor de rest helemaal eens met..

Hauptfrau Anouk | 29-04-09 | 17:34

Paling en Co | 29-04-09 | 18:03

Oh, help, is het weer zover dat veel mensen onvoorbereid door goedbedoelende bemoeizuchtige buren en vrienden in een mooie jurk/pak gehezen worden onder het mom van een etentje of zo en dan, Surprise! Lintje!

Elisabeth2 | 29-04-09 | 18:02

Wat ik begrepen heb, is het feit dat wanneer iemand een lintje verdiend hij of zij er ook iets nuttigs voor gedaan moet hebben.
Nu is alles verklaard!

utjungske | 29-04-09 | 18:01

Er zijn toch ook gewoon minder allochtonen (of heb ik nu niet goed naar meneer wilders geluisterd?).

Jimpy | 29-04-09 | 17:58

@ Dömper | 29-04-09 | 17:36
Dat hoopt Von Zeikhoven ook nog elke dag voor zichzelf. Maar ja, de oorlog is alweer een tijdje vorbei...

F. von Zeikhoven | 29-04-09 | 17:58

Ziejewel, die arabieren kunnen elkaar niet mobiliseren. Hetzelfde probleem dat voor Israël de helft van het werk scheelt.

Gallisch | 29-04-09 | 17:58

Ik vind dat deze jongetjes wel een lintje mogen krijgen voor hun onvolprezen inzet om de Nederlandse samenleving te vrijwaren van publieke vrouwen en voor het pogen de aloude traditie van bestraffing dmv het werpen samengeklompte mineralen te herintroduceren, driewerf hulde !! www.ad.nl/groenehart/gouda/3184964/Zus...

de Bree | 29-04-09 | 17:57

Zelfs Frans fokking Bauer heeft een lintje. Tegenwoordig is het aan schande om zo'n ding opgespeld te krijgen.

Fleauxe | 29-04-09 | 17:54

Willianus Wortelus | 29-04-09 | 17:49

Dat zeg ik,
Ze zien het waarschijnlijk als een Nederlandse aangelegenheid voor witmannen en blankvrouwen.
Fuck it, laat het ook zo blijven dan.

Biep | 29-04-09 | 17:54

boeiuh! Zo´n lintje is zijn bijzonderheid al verloren, als je ook maar iets goed doet krijg je al zo´n gepimpt vaantje.

Ome WiIlem. | 29-04-09 | 17:52

Hang er een soebsidie aan of een bonus op de uitkering dan regent het aanvragen uit de lokale Gaza-stroken.

Stroopdoos | 29-04-09 | 17:52

Allochtonen steken liever andere dingen in elkaars reet..

JosVerbeek | 29-04-09 | 17:51


Je krijgt normaal gesproken pas een lintje als je jezelf geheel belangeloos minimaal 25 jaar tomeloos hebt ingezet voor de maatschappij.

- belangeloos.
- tomeloze inzet.
- minimaal 25 jaar.

Elke blinde kip kan eenvoudig concluderen waar het dus aan schort.

Willianus Wortelus | 29-04-09 | 17:49

verder optie 1 natuurlijk

Jan Passant | 29-04-09 | 17:49

Optie 1

Fleauxe | 29-04-09 | 17:48

heerlijk geschreven +1

Fragony | 29-04-09 | 17:48

maar een scheve verdeling is al jaren zo. brabant en limburg krijgen in verhouding idioot veel lintjes.
de lintjes blijven trouwens eigendom van de staat als ik mij niet vergis, omsmelten resulteert in een briefje aan de nabestaanden dat ze moeten dokken.

two ball cane | 29-04-09 | 17:48

Carnivoor | 29-04-09 | 17:41

Veel mensen die jarenlang vrijwilligerswerk hebben gedaan vinden het prachtig om zo'n lintje te ontvangen. Het is een blijk van waardering en dank voor wat je voor anderen (vaak onbaatzuchtig) hebt gedaan.
Dat moet niet afgeschaft worden. Vrijwilligers worden al te weinig gewaardeerd.

Biep | 29-04-09 | 17:46

Alle niet moslims, de normalen, zouden een lintje moeten krijgen vanwege hun engelengeduld met het islamitisch straattuig.

Hanxie | 29-04-09 | 17:46

.. nee. Allochtonen zijn materialistisch ingesteld. Een lintje kost alleen maar geld. Zou het een pak geld "schuiven", dan lagen er bergen aanvragen.

Jan Passant | 29-04-09 | 17:46

Biep | 29-04-09 | 17:37
Komt vanzelf wel, die lintjesregen voor de vijfde kolone. Het is nu nog de tijd.
Ik denk dat in Marokko en Turkije de boel al klaar ligt voor hen.
De Moslim Broederschap in Egypte en SA hebben er vast ook al een paar voor Erdogan en de Koning van Marokko.
Van Bommel oa en de Zwarte Weduwe zijn zeker gegarandeerd voor een lintje, voordat ze officieel slaaf worden.
Dat dan weer wel.
Balkenende krijgt er ook eentje, vast. En Den Uyl post humus.

Zo jammer! | 29-04-09 | 17:45

Gezien het feit dat je tegenwoordig al een lintje krijgt om als travestiet je een keer per jaar als koningin te verkleden lijkt mij dat het niet krijgen van zo'n lintje ook weer niet al te hard zal aankomen bij de meeste mensen..

1oog | 29-04-09 | 17:45

Ik gun iedere Marokaan een lintje.

Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 17:45

Ridders=sprookjes en dat mag niet van Allah....

F. von Zeikhoven | 29-04-09 | 17:45

Optie (3): boeiuh

thispissesmeoff | 29-04-09 | 17:45

WootSchong | 29-04-09 | 17:35
Is dat niet wat er staat bij punt 1?

Hauptfrau Anouk | 29-04-09 | 17:44

Levert, financieel, niets op.

Boomschade | 29-04-09 | 17:43

Groot gelijk, wat moet je met zo een dom lintje. Smelt dat zooi maar om tot iets nuttigs.

King Kermis | 29-04-09 | 17:43

Hanxie | 29-04-09 | 17:39

Dat meen je niet.

DANNY3960 | 29-04-09 | 17:43

ik bedoel stropdas

moddertje | 29-04-09 | 17:42

We kunnen ook de lintjes afschaffen, of is dat onze tradietsie en daarom kultuur?

Carnivoor | 29-04-09 | 17:41

Lintje? liever de strop

moddertje | 29-04-09 | 17:41

Als Rotterdammert zou ik Aboutaleb een lintje geven, deze wereldleider van formaat heeft zich allang bewezen als voorbeeld-allochtoon, je zal maar uit het ripgebergte komen en je als leider je presenteren in een Skoda! Kortom de holmaat van Bos en Job kom er maar in knul, bij mij en ons Rotterdammers heb je je bewezen! Komt bij dat de man daadkracht toont d.m.v de zwakste schakel....
Ach laat ook maar.

WimDorsman | 29-04-09 | 17:39

het interesseert ze niet..
net als normen en waarden..
dat is er wel uit na generaties lang broer-zus en neef-nicht huwelijken..
is gewoon genetisch bepaald

de beer van de meer | 29-04-09 | 17:39

Hier in het dorp Utrecht gaan ze info loketten a rason €100.000,- per paar. M/V gescheiden uiteraard (in verband met de integratie) openen in de moskeeen.

Hanxie | 29-04-09 | 17:39

Lintjes zijn toch vaak voor mensen die vrijwilligerswerk doen?
Vrijwillig..... werken? Ik denk dat daar toch ook een puntje ligt.

Biep | 29-04-09 | 17:37

Ik hoop morgen een tintje te krijgen.

Dömper | 29-04-09 | 17:36

Wie nomineert de buurtvaders van Sloterwijk?

Stroopwafel | 29-04-09 | 17:36

Het moet ook niet ambtenaarderiger worden: een heel aanvraagformulier invullen. En dat voor zo'n kudtlintje. Niemand boeit het ook maar iets en Bea al helemaal niet.

Grasgriezel | 29-04-09 | 17:35

Erg..

Wtr. | 29-04-09 | 17:35

ik ga voor antwoord d) : Er zal wel een goede reden zijn dat er zo weinig allochtonen een lintje krijgen, kortom: ze doen er geen fuck voor.

WootSchong | 29-04-09 | 17:35

Leve de republiek!

Nauwe Opening | 29-04-09 | 17:34

Wat een gezeik weer. De Volkskrant had weer eens niets te doen of te melden, dat blijkt maar weer. Ik kan werkelijk zo uuuuren door gaan en echt boeken vullen met deze troep.
-Goh de homo's van Nederland hebben dit jaar ook wel weinig lintjes gekregen eh? En relatief gezien ontvangen meer mannen dan vrouwen een lintje. En waarom krijgen de mensen die op de PvdA stemmen gemiddeld meer lintjes dan mensen die op een andere partij stemmen?
-
SHut the fuck up please, Volkskrant. Het gaat werkelijk nergens over. Nu weet ik het zeker; verbranden die rommel.

Hauptfrau Anouk | 29-04-09 | 17:34

Oef, Joris training topic?
Ik denk dat ze niet in de schijnwerpers willen staan, vooral om het later niet te moeten inleveren wanneer blijkt dat.............. (meerdere antwoorden mogelijk)

Stroopdoos | 29-04-09 | 17:33

Een lontje hebben ze veel liever , zo kort mogelijk.

Jackanders | 29-04-09 | 17:33

Kut alochTonie's, zelfs geen repsekt voor een lintje!

slaapkameroog | 29-04-09 | 17:33

Het heeft hare Majesteit behaagd dhr. F.IN te benoemen tot tasjesdief in de orde van de Nederlandse leeuw.. nehh, klinkt ook niet.

titsme | 29-04-09 | 17:32

morgen is mijn dag
de dag van de monarchie!!!

De Monarchist | 29-04-09 | 17:31

Mijn oom heeft een lintje gekregen.

Spurmin | 29-04-09 | 17:30

Heeft Geert ook een lintje gekregen?

Extravaganza | 29-04-09 | 17:30

Ze hebben skait aan Nederland.

janjoker | 29-04-09 | 17:30

Kunnen die oranje-hoofddoekjes dan ook alsnog geannuleerd worden?

Sheik Yerbouti | 29-04-09 | 17:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl