
Let op. Er zijn weer nieuwe verkeersregels die per 1 mei 2009 ingaan. Alle regeltjes staan op
Verkeer en Waterstaat, wij vatten het even makkelijk samen. Het is afgelopen met Opel Astra's en oude Golfjes met irritante foudt afgestelde Xenon-verlichting. Vanaf 1 mei mogen xenonlampies alleen in de daarvoor bestemde koplampen. Dus boomklevertjes moeten downgraden naar halogeen. Verder mogen caravanrijders 90 rijden. Dat betekent iets minder inhalende vrachtwagens vanwege burgerfatsoensrakkers. Nog een nieuwe regel is dat je niet mag niet inhalen op een uitvoegstrook. Dat wil zeggen, even uitvoegen op een lange uitvoegstrook, de file inhalen, en weer invoegen. Of ingewikkeld:
"Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en een uitrijstrook gaan volgen, mogen niet terugkeren op de hoofdrijbaan vanaf het punt waar op de uitrijstrook pijlen de rijrichting aangeven. Met deze nieuwe regel wordt tegengegaan dat bestuurders de doorgaande rijbaan verlaten, via de uitrijstrook een file op de doorgaande rijbaan inhalen en vervolgens weer invoegen." Snorfietsers mogen niet meer mobiel bellen. Verder mag je iedereen die geen knipperlicht aan doet bij een rotonde zodat je onnodig moet remmen voor niets, doodschieten. Check ook
deze heersende pdf met alle verkeersborden van Nederland. Je kan 'm gratis laten opsturen zelfs. At your Service!
Instant Update: Oh, je mag dus ook niet
200 rijden waar je 80 mag, ook al heb je een RS6 met 2 carspottertjes erin (filmpje van 8 minuten)...
Reaguursels
InloggenDe foto linksboven is gisteren geplaatst! Ies complot want ies vandaag pas gebeurt!
haha met helm:
www.bosenslegers.nl/xml/fotos/843603-1...
Kunnen we dat ook niet voor fietsers en voetgangers verplicht invoeren, want die kunnen ook au doen.
@ -=PyP=- | 29-04-09 | 21:23
De rotonde wordt gezien als een weg.
Je geeft pas richting aan wanneer je de rotonde verlaat.
Volgensch Koos Spee himself.
@Neon | 29-04-09 | 18:46
Het hoeft niet maar wordt over het algemeen wel gewaardeerd zolang je maar niet vergeet hem ook weer uit te zetten. Overigens zegt jouw post meer over jezelf dan over Heau even. Doe es normaal.
@Neon | 29-04-09 | 18:45
Ik heb geleerd dat je richting aan moet geven waar je naartoe gaat. Dus ga je de rotonde driekwart geef je links aan, ga je 1 kwart, dan geen je rechts aan. Ga je rechtdoor geef je niets aan. Zo is het duidelijk voor de achterligger waar je naartoe wilt.
Filmpje weg :-( WTF, waar kan 'm nog vinden?
Check voor geinige oplossingen voor auto's www.autovan3008.nl
Auto's met een sensor voor overlopende katten (die moeten deaud), pimpelpaarse banden (voor homeau's), scheetopvangende stoel die dat omzet in brandstof (ruftmobiel)...
Ik denk dat hier de eerste paar maanden (zeg maar jaren) flink op wordt gecontroleerd. Eerst met waarschuwingen natuurlijk, daarna streng handhaven...
Die kriemienaliteit moet de kop in worden gedrukt..
-weggejorist-
Neon | 29-04-09 | 18:45 "Helaas", je hebt gelijk.
Van de website van Postbus 51:
<>Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting. Bij het verlaten (afslaan) van de rotonde is het wel verplicht richting aan te geven naar rechts. Bij het verlaten van een rotonde moet u bestuurders die de rotonde blijven volgen laten voorgaan.<>
V.w.b. het linksafslaan is er bij mij (13 jaar geleden) door de rij-instructeur ingeramd dat je bij het oprijden van de rotonde altijd richting aan moet geven als je deze driekwart neemt. Leek mij een logisch verhaal, want het is voor de andere weggebruikers dan meteen duidelijk wat je van plan bent, wat de doorstroming verbeterd. Blijf ik nog zitten met de vraag of je bij een rotonde met meerdere rijstroken nog steeds links voor moet sorteren als je driekwart gaat of dat je lekker kunt blijven trutten op de rechter rijbaan totdat de 3e afrit daar is.
lekker op tijd. zondag aangehouden met 32 te hard. als ik dit had geweten was dat natuurlijk nooit gebeurd.
Dus Heau even: U bent een bosrandmongool en mag uw rijlessen opnieuw gaan doen.
Een rotonde moet worden gezien als een vervolging van de weg waar je op rijdt. Je geeft dus GEEN RICHTING AAN als je er op gaat rijden, je geeft GEEN RICHTING naar LINKS aan, je geeft pas richting aan als je van de rotonde AF GAAT. Naar RECHTS dus. Duidelijk, stelletje sufkutten?
Filmpje: Weg.
Brochure met heersende info: Op.
Geenstijl wordt weer bedankt :)
o ja, en waren blijven de aangepaste boetes binnen dit geheel ??, mijn voorstel:
1. voor ongeoorloofd gebruik xenonlampen 250.-
2. bumperkleven, bedrag afhankelijk van snelheid en afstand minimaal 400.-
3. inhalen waar het niet mag (ongeacht het voertuig) 300.-
4. geen richting aangeven 150.-
5. afsnijden, gevaarlijk rijgedrag, klemrijden 1200.- en je rijbewijs 3 mnd kwijt
6. nodeloos op de linkerijstrook minimaal 300.-
7. met caravan harder rijden dan 90 km/u 500.-
8. bij wegwerkzaamheden harder rijden dan mag 1000.- en je rijbewijs 6 mnd kwijt
9. op het laatste moment invoegen/ritsen 150.-
de waslijst kan nog aangevuld worden, iemand suggesties?
@ bees-t
Je hebt het mooi mis, dat was de oude regeling!
Binnenkort (dus niet 1 mei...) wordt het Voertuigreglement gewijzigd en mogen er alleen nog xenonlampen gebruikt worden in lichtunits die daarvoor gemaakt en goedgekeurd zijn (code DCR). Vanaf 1 mei wordt er bij de APK ook op gelet.
Dus al die kut-petjes in hun 1992 GTI's die mij lopen te verblinden zijn binnenkort eindelijk aan de beurt...
tevens ben ik een voorstander van een derde remlicht, die als tekst laat zien in het balkje " flikker op joh" als ze weer eens te dicht achter je rijden.......
whahahaha "Bestuurders die de doorgaande rijbaan" doorgaande rijbaan? met een file dr op. Zo doorgaand is ie dan niet meer. Ik dacht dat knipperlichten een optie was bij de grotere barrels. Hoe groter ze zijn hoe minder je de lichtjes ziet knipperen (tenzij ze achter je hangen op de A1 terwijl je al 150 km/u tuft, dan weten ze niet hoeveel, vaak en hard ze alle lampen moeten gebruiken.)
Leuk, foldertjes zijn al uitverkocht bij Postbus 51
Dus caravans mogen vanaf 1 mei 2009 90 km/u ?, tjee dacht ik toch vanmorgen op de A2 richting Maastricht dat de regel was ingevoerd dat auto's met een caravan 120 mochten?, en poolse vrachtauto's een speciale ontheffing hebben omdat ze doorgaans rond de 100 km/u rijden, dat Deense vrachtwagenchauffeurs slaapdronken achter het stuur mogen zitten, dat de categorie Mercedes bestelwagens bestuurders een speciale bumperkleef vergunning hebben, en dat het vlak voor Koninginnedag toegestaan was om massaal het verbod voor vrachtauto's om tussen 06.00 en 19.00 uur het overige verkeer in te halen te overtreden, dat zo' n godvergeten oetlul van een bedrijf uit dat kutgat Rijen vanmiddag op de provinciale weg naar 's Hertogenbosch, met een zilverkleurige bestelbus een speciale vergunning had om met 80 km/u nog geen meter achter een wagen met gezin te kleven en die bekant van de weg duwde (hulde lul!), en het grootste tuig van vandaag waren wederom (met stip op de 1e plaats), de ik ben net begonnen met auto rijden en kijk eens hoe goed ik het al kan! volkswagen golf rijders, de hele foute types met een oud barrel die zeker 5 km op de linkerrijstrook bleef rijden op de snelweg, in godsnaam breng die troep naar de sloop en ga met de trein.
Verder wel hulde voor de chauffeur van die rode Rover 214i die op de linkrijstrook volop de rem ging om een aanrijding tussen een aantal vrachtauto's te voorkomen, omdat ze weer eens elkaar gingen inhalen ter hoogte van een invoegstrook terwijl er een andere vrachtauto zonder pardon de snelweg opdook !!!!, verder zou ik het zeer op prijs stellen als jullie etterbakjes op de weg eens richting zouden aangeven !!
Geen knipperlicht op rotonde idd neerschieten ja.. kk lijers
Iedereen die geen knipperlicht uit doet? Wat te denken van al die mongeaulen die geen knipperlicht aan doen waardoor ik weer onnodig sta te wachten. Zo moeilijk is een rotonde toch niet. Ik loop me er altijd kapot aan te ergeren.
Ik leg het nog één keer uit:
Rechtsaf - Vóór het oprijden van de rotonde richting aangeven naar rechts, zodat duidelijk is dat u de eerste afslag neemt.
Rechtdoor - In eerste instantie géén knipperlicht aan. Bent u voorbij de eerste afslag op de rotonde, dan knipperlicht naar rechts.
Driekwart - Vóór het oprijden van de rotonde knipperlicht naar links aan. Na de tweede afslag knipperlicht naar rechts aan om aan te geven dat u de rotonde verlaat.
Natuurlijk is dit de simpelste versie van een rotonde. Bij ingewikkelder versies of twijfel in ieder geval altijd richting naar links aangeven (zodat mensen weten dat u op de rotonde blijft) totdat de afslag komt die u moet hebben, dan richting naar rechts aangeven (zodat mensen weten dat u de rotonde verlaat).
Heau even | 29-04-09 | 12:58
Dergelijke posts verdienen herhaling.
ik denk, dat oom agent het kenteken inmiddels al wel ergens opgeschreven zal hebben, net als ik. even om te controleren *kuch* hoeveel peekaa's zo'n RS6 nou ook alweer had.
overigens : als de pliesie de auto in beslag neemt, kan-ie mooi doorgestoten worden naar camiel eurlings. de achterbank in zo'n auto is vast priiiiiima voor camiel's tere rug.
ik wil graag een nieuwe '200 waar je 80 mag' - filmpje :|
@Lying Dutchman
Dat werkt hier helaas niet, 'keep your lane' princiepe werkt namelijk alleen als al het verkeer (dus ook vrachtverkeer) dezelfde snelheid aanhoud. In de VS doet het vrachtverkeer ook gewoon netjes 75mph. En ze hebben doorgaans VEEL meer rijbanen.
Grote Zut | 29-04-09 | 14:04
Jammer dat hier het begin van het filmpje niet te zien is; daar stonden eigenaar en nummerplaat erg mooi op!
Dat xenon verhaal geldt allen voor auto's die vanaf 2006 op kenteken zijn gekomen...
Kortom mijn 1978 chevy Blazer met xenon setje mag gewoon zo blijven rijden....
Hadden ze die rotonde-regel ook maar in Frankrijk. Lekker links knipperen terwijl ze een rotonde verlaten, fuckers.
Spiegeltje graag, uw reaguursels maken mij nieuwsgierig.
laffaard heeft filmpje verwijderd. mirror graag
mirror graag, gebruiker heeft z'n video verwijderd
Heau even | 29-04-09 | 14:05
Tegenwoordtig wordt dit ook aangeleerd bij de rijopleiding van tegenwoordig. Ik ben het helemaal met je eens dat het meer duidelijkheid geeft en ten goede komt aan de doorstroming van het verkeer bij rotondes. Alleen zit je met het probleem dat de jongere generatie mensen dit wel leren maar de wat "oudere" generatie dit nooit heeft gedaan. En daardoor krijg je verwarring, de mensen die dit wel hebben geleerd verwachten dit ook van een ander maar ik zie het bijna nooit iemand doen.
Thanks! Handig voor mn theorie volgende week :)
-weggejorist-
verkeersregels zijn sowieso voor mietjes.
ik stel een nieuwe slogan voor, voorheen gebruikt in rookcampagnes, dus gerycled!
verkeer? we komen er samen wel uit!
Update: de folder is niet meer voorradig... en dus ook niet te bestellen. Hoe zou dat nou toch komen?
He, vrachtwagens mogen dus maximaal 80.
Da's nieuw voor me, ik zie ze altijd 100 rijden.
En nu is het genoeg! | 29-04-09 | 12:47
---
Komt omdat je eigen kut tellertje niet goed staat afgesteld. Rij is door man!
Al die debielen die denken 80 te rijden en in werkelijkheid 65 lopen te slakken, echt kansloos irritant.
Fijn dat het voeren van Xenon-verlichting gereguleerd wordt. Van mij mag het gebruik van dit soort lampen/schijnwerpers totaal verboten worden. Leuk aspect bij het spiegelen is dat je geheel verblind raakt wanneer een achterop komende wagen die krengen heeft.
check blz 15 van die brochure: in geval van ernstige verstoring van olie toevoer kan de maximum snelheid op snelwegen naar beneden worden bijgesteld naar 90 km/hr..... hopen dat de mannen in het midden oosten ons niet te veel pesten, rijden we hier binnekort allemaal 90...... met of zonder sleurhutje
GTukker | 29-04-09 | 13:59
Toch blijf ik van mening dat het richting naar links aangeven wel de doorstroming bevordert. Mede door eerdergenoemd voorbeeld, ondanks dat het geen verplichting is.
Zou iedereen perfect de regels nalezen, dan is het natuurlijk al te zien aan het rechter knipperlicht als iemand afslaat en je kan oprijden. Dat blijft een feit, maar mensen kijken nu eenmaal slecht en handelen nog slechter, wat ook wel weer blijkt uit je eigen voorbeeld trouwens.
Gewoon het Amerikaanse systeem invoeren. Je zou dus gewoon rechts moeten kunnen inhalen, ieder zijn eigen "lane" en houdt je aan de snelheid. Dan loopt het al beter door.
Filmpje is dood..
Maar we hebben er nog één:
www.youtube.com/watch?v=0X04D5U8QZI
+1 voor de rotonde regel!!!
@Heau even:
Er zijn mensen die wat minder goed op de hoogte van de regels zijn (veel!) die
er van uitgaan dat dit naar links richting aangeven een regel is. Waaronder enkele "slimmerds" die denken dat als ik geen richting naar links aangeef, dat ik dan ga afslaan en dan voor mn neus de rotonde op vliegen.
Daarom kun je je beter consequent aan de regels houden en geen richting aangeven dan verwarring scheppen.
is dit een voorbeeld van het nieuwste rijden?
baron von 8zilinder | 29-04-09 | 13:55
In het geval van achterwielaandrijving:
Terugschakelen naar tweede versnelling, een scherpe ruk aan het stuur gecombineerd met het flink intrappen van het gas. Direct na de insturende ruk terugsturen en de auto met het stuur en het gas in balans houden.
Ook dit is niet makkelijk, waarschijnlijk kan je in het begin niet in de drift blijven of spin je 180 graden, maar oefening baart kunst.
<quote>Verder is het vasthouden van een mobiele telefoon verboden voor bestuurders van een snorfiets, net als voor bromfietsers</quote>
En je mag dus wel andere voorwerpen uit je jas halen om te kijken hoe laat het is? maar je mobiel pakken om te kijken hoe laat het is, is dus strafbaar???????
<quote>Ook voor open brommobielen zonder gordels verandert er iets. Bestuurders en passagiers moeten daarin vanaf 1 mei een helm dragen. Zij hebben dan bij een ongeval dezelfde bescherming als bijvoorbeeld motorrijders en bromfietsers.</quote>
LOL, daar rijd je dan met je pauper cabrio brommobiel.... Met helm op :D
fleauxe: goeie tips! nog drift tips?
GTukker | 29-04-09 | 13:41
Ik geef wel mijn fout toe trouwens: Het richting naar links aangeven is geen vast onderdeel van de verkeersregels aangezien je een doorgaande weg volgt op een rotonde. www.postbus51.nl/nl/home/themas/verkee...
Wel bleek bij navraag dat het gewenst is voor de eerder genoemde doorstroming.
GTukker | 29-04-09 | 13:41
Het werkt alleen maar verduidelijkend. Een voorbeeld:
U komt van één kant aanrijden, ik van de andere kant. U bent eerder bij de rotonde dan ik. Stel, u zou geen richting aangeven bij het oprijden (correct volgens de regels). Dan denk ik, volgens de regels, 'Ah, de beste man gaat rechtdoor', en ik kan dus zonder problemen invoegen op de rotonde.
Stel nu dat u nu geen richting naar links aan hoefde te geven als u driekwart zou gaan. Dan ontstaat er voor mij een situatie waarin ik niet weet of u rechtdoor gaat, of driekwart. Knap vervelend, want dan blijf ik wachten met oprijden aangezien ik niet aan u kan zien wat u gaat doen. Als u vervolgens rechtdoor gaat (waarvoor u natuurlijk richting naar rechts aan moet geven bij het afrijden), sta ik daar dus nutteloos te wachten.
Het is altijd van belang in het verkeer om zoveel mogelijk duidelijkheid te scheppen. Ondanks dat het u overbodig lijkt om richting naar links aan te geven op een rotonde, ziet u aan bovenstaand voorbeeld dat het wel degelijk van belang is voor de doorstroming van het verkeer. En wat kan het kwaad, een keertje extra richting aangeven als dat wel duidelijk maakt wat u doet?
En waarom wordt er weer niks gezegd over het voorkeursvervoermiddel op ons pittoreske Nationaallandsschapseiland? www.youtube.com/watch?v=PAgSCTdnrhk Oh, en nee, dit is geen Amerikaans filmpje, komt wel degelijk van dit Zuidhollandsch Eiland. Was iets met toerisme en soepsidie...
Opel Astra's, Nike Air's, frites méts, ... wat is dat voor Nederlands
Opels Astra, Nkes Air, Frites mét
Fleauxe | 29-04-09 | 13:34
Die ene seconde voorsprong... Dat naar links en rechts in langzaamrijdend verkeer om nog net één autootje verder te komen, om vervolgens weer op de rem te moeten trappen en de rest achter je stil te zetten.
Zoveel mensen kijken werkelijk waar niet verder dan hun neus lang is. Ook het voorbeeld wat je noemt met invoegen: Het is niet alleen dat mensen elkaar de ruimte niet geven, maar wanneer beseft men nu eindelijk dat het geen nut heeft om met 60 in te voegen in een strook die 80 rijdt?
Het heeft ook allemaal verband met elkaar. Het ontbreken van enige vorm van verkeersinzicht, het niet naleven van de regels, onbegrip en agressie in het verkeer.
Ceterum censeo dat inhalende vrachtwagens overal verboten zouden moeten worden. Altijd, overal.
ConfuZor | 29-04-09 | 13:16
Ah maar dan verwijs ik u naar de verkeersregels. Richting naar links aangeven is onderdeel van de regels op een rotonde.
Waar staat dat dan? Een beetje overbodig en verwarrend lijkt me, zoland je maar richting aangeeft als je er af gaat...
*rijdt rustig met 200 km/u door op de linkerrijbaan, bumperklevend en met groot licht knipperend..*
@Zwilkje | 29-04-09 | 13:28
Hahaha +1
dit is de hyves van die hippie.
fleetwood-75.hyves.nl/
@Heau even | 29-04-09 | 13:26: Het is een heerlijke sport. Ik wou dat ik het wat vaker deed. Heb een 206'je en die ondergebracht bij een team uit Almere.
Vrachtwagens zijn mij ook een doorn in het oog. Met name wanneer ze elkaar inhalen met een verschil van 2km/pu. Het zou beter zijn wanneer alle vrachtwagens werden uitgerust met een laser voor de dode hoeken. Niet alle chauffeurs doen het met opzet. Soms zie je ze schrikken, of nog even een vriendelijk gebaar maken. (nee, niet dát gebaar)
Maar het belangrijkste van alles is elkaar de ruimte geven. Soms staat het helemaal vast bij een invoegstrook. In plaats van elkaar de ruimte te geven rijden mensen als een kudde bizons bips aan bips. Dit heeft tot gevolg dat de bestuurders van de invoegstrook pas op het laatste deel invoegen en zo de doorstroom ernstig blokkeren. Het zou enorm veel tijd besparen als men elkaar een beetje ruimte gaf. Maar kennelijk is die ene seconden voorsprong op de ander belangrijker dan het algemeen product. :(
Die rotonde regel ben ik wel voor, woon zelf vlak bij de Bijlmer en van de bevolkingsgroepen die daar wonen hebben de meeste lijkt het nog nooit van richting aangegeven gehoord.
Tip: Heel-and-toe aanremmen en terugschakelen voor een bocht:
Terwijl u aanremt met uw rechter voet, doet u in één vloeiende beweging het volgende:
Koppeling intrappen (met links dus), schakelen, en met de zijkant van uw rechtervoet heel even het gaspedaal beroeren, koppeling op laten komen, rem los.
Dit voorkomt de terugslag van het laten opkomen van de koppeling omdat de motor op toeren wordt gebracht en zorgt voor het soepeler terugschakelen en insturen van een bocht. Het kost wat moeite om dit onder de knie te krijgen, maar voelt heerlijk als het goed gaat.
Mooi: kenteken duidelijk zichtbaar. Pliesie: klootzakjes dus even fors aanpakken, zou ik zeggen.
Waar is nou het stukje in het filmpje dat de chauffeur zich door die jonge jongens laat zuigen?
ConfuZor | 29-04-09 | 13:16
Ah maar dan verwijs ik u naar de verkeersregels. Richting naar links aangeven is onderdeel van de regels op een rotonde. Dus in het vervolg maar wel gewoon doen als u driekwart gaat.
Dat vervolgens een domme miep gaat wachten, daar erger ik me dan wel weer aan. Eerst iedereen maar eens de regels laten toepassen.
Fleauxe | 29-04-09 | 13:15
Ik merk wel dat ik hier een soortgenoot vind. Rally is de enige sport waar het tegenwoordig nog echt om wagenbeheersing gaat. Af en toe doe ik eens rally, en ik heb tijdens mijn studie een bijbaan als privéchauffeur gehad. Maar dat ik een hoop beheersing heb over een auto en de nodige extra cursussen achter de rug heb, wil nog niet zeggen dat ik dat zomaar op de weg mag toepassen (hoewel een handrembochtje in geval van omkeren op een lege weg wel grappig is. Let wel, een lege weg).
Vooral die vrachtwagens die hem naar links gooien... Ben een keer toch bijna geplet tussen zo'n ding en de vangrail terwijl een 7-serie nou niet bepaald over het hoofd is te zien.
Dus in Helmond mag je 50, en buiten Helmond 80? (PDF pagina 15)
Triest voor RS6 baasje, je eigen misdrijf gefilmd door een paar liftertjes. Koo$ smult en laat alvast de tuut en het papiertje invorderen op basis van deze beelden. Jammie, weer een brute camerawagen erbij voor op SBS-wegmisbruikers.
Wat vriendje @ 13:11 zegt
zware aanhangers dus hé..
een caravan is dus geen aanhanger meer? of mogen die nu ook 90
@ Biff Eagleburger | 29-04-09 | 13:18
Kalm aan. Het is nog geen 1 mei!! Alles is nog mogelijk.
Remmen in de bocht is uit den boze. Wees niet bang om te kantelen. Dat gebeurt pas bij snelheden vanaf 160 km/pu. Of je moet een oplawaai krijgen van een andere auto.
EINDELIJK geen Xenon meer in die sjonnie pauperbakken.
Niet dat ik iets tegen Xenon heb (af fabriek heerst het), maar die mongolen snappen gewoon niet als je iets/iemand op je achterbak danwel kofferbak meeneemt je even je richthoogte MOET aanpassen.
Ahhh... die schaapjes van het filmpje. "Dit heb ik nog nooit meegemaakt"... joh... zoiets zei je al. 3 seconden geleden. Niks mis met een paar überenthousiaste pubers... beter zo dan dat ze rovend, verkrachtend, zuipend en blowend door het leven gaan.
Mooi trouwens, die "doodschiet-regel". Ik heb sowieso al een pleurishekel aan wachten en zeker als het niet nodig is.
Ook nog even een dikke vinger naar alle lutsers die de afgelopen jaren van die suffe nep-xenon in hun "auto" hebben laten zetten. Wannabee's. Dat wordt een klusdag morgen.
Ik mis nog de regel dat iedereen die vrijwillig in een Opel rijdt, ter plekke mag worden abgeschossen.
Snorfietsers mogen niet meer mobiel bellen, gaat dus meteen een carkit bestellen voor mijn Spartamet.
Tip: Een bocht nemen met hoge snelheid doen we als volgt;
Gas geven voor het insturen.
Gas loslaten vlak voor het insturen.
Tijdens het insturen 1/2 gas bij geven
Wanneer voor 2/3 in de bocht gas geven en licht bijsturen.
@Heau even: richting naar links op een rotonde? Overdreven. Naar rechts is voldoende. Als je erop wilt, en op iemand gaat wachten die aan de andere kant aangeeft dat ie naar links gaat, ben je een giga teut en kan je niet rijden.
Per afslag aageven dat je eraf wilt is voldoende voor een rotonde.
dat ze ook ff bij de ouwelullenbond en dito blaadjes dit onder de aandacht brengen en de fossielen leren omgaan met een gps zodat ze ook daadwerkelijk de snelheid rijden die mag...........
en anders is het fossielen knallen en rose papiertje ritueel verbranden hehehehe
caesar gaf de burgers brood en spelen de balk en zn bende geeft zuur en regels
@Heau even | 29-04-09 | 13:10: Tot u spreekt een fervent rally-rijder. Er is geen andere autosport waarbij beheersing van de wagen zo centraal staat. Soms zie je dan mensen op de A30 of A1 capriolen uithalen die je zelfs in een sportwagen niet zou uithalen. En dan heb ik het nog niet gehad over de vrachtwagens die, gewoon fuck you zomaar, van rijbaan wisselen als je er net naast rijdt.
Leuk hoor die regeltjes, maar levert het ook meer asfalt op?
Rotond op
Richting aangeven als je eraf gaat
Fietsers NIET voorlaten behalve als er haaietanden staan
LEER dat nou eens mensen (oud/vrouw/allochtoon)
hmmm, artikel 13.2 zegt toch weer dat je een file rechts mag inhalen?
Fleauxe | 29-04-09 | 13:03
Inderdaad ja! Het levert zó veel onnodige vertraging op, dat niet richting aangeven op rotondes..
En bumperklevers laat ik ook altijd even mijn remlichten zien. Vooral wanneer je een groep vrachtwagens inhaalt en iemand bij de eerste vrachtwagen al nog maar een meter van je bumper af zit. Vooral schandalig als je je bedenkt dat ik altijd standaard 140 rij op de snelweg. Die boetes zullen me jeuken namelijk. Maar ik doe het wel alleen wanneer het kan, en zeker niet op een meter afstand van mijn voorganger.
Mensen vergeten wel eens dat ze op de weg niet alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen veiligheid ('het is toch mijn auto/het is toch mijn leven'), maar dat ze een nog veel grotere verantwoordelijkheid hebben naar de overige weggebruikers. Niemand heeft het recht om iemand anders dood te rijden, alleen omdat hij/zij het leuk vindt om onverantwoord te rijden.
@ kapotte_stofzuiger | 29-04-09 | 13:04
je van nu af aan 'borat' noemen en je voordoen als ambassadeur van kazakhstan.
@James Lastig | 29-04-09 | 13:03: Hé, maar dat verklaart waarom de ministeries destijds zo zenuwachtig deden over vragen van HP/DeTijd voor een artikel over het wagenpark van de departementen. Heb je die editie toevallig gelezen?
Hoe kom je aan een kentekenplaat met "CD" erop?
Let u ook even op de verkeersregels als u weer een corrupte minister in z'n Audi A8 tegenkomt?
www.elsevier.nl/web/10232264/Nieuws/Po...
Redactie ... doe er wat aan!
@Heau even | 29-04-09 | 12:58: Hear Hear! Met name op de simpelste rotondes vergeten die krengen altijd richting aan te geven. Hetzelfde met bumperklevers tijdens het inhalen. Zeau irritant, ik geef dan altijd een tikje op het rempedaal. Dan zien ze een big ass claim op ze afkomen in de vorm van drie letters. :D
Ja, en ik ben dom want ik kan die doodschietregel op de rotonde maar niet vinden.
w00t, Artikel 29, hulpverleningsvoertuigen hebben enkel voorrang met het het voeren van lichtsignalen en optische signalen in de vorm van een 2-toon. Hmmz, dus de meeste ambulances (en sommige brandweerwagen) die dus vaak een 3-toon voeren moet ik geen voorrang verlenen??? MOOI!!!
'pijler', r.b. scott, 'pijler'. overigens : die knaapjes zouden ook een keer met baba mee mogen. gaat-ie een stukje doorrijden waar dat wel is toegestaan. met 2 handen aan het stuur en zonder de hele tijd een zweetsnor met z'n mouw weg te vegen. eens kijken of de heertjes dat aan zouden kunnen.
Qaly | 29-04-09 | 12:55
wat een k*tspel
Da die 2/3 hun geboorte overleefd hebben mag met recht een wonder genoemd worden.
Dat Verkeer en Waterstaat-proza herinner ik me nog van de theorie-B lesstof.
Overigens wel een goede regel, die inhalers begrijpen niet dat ze met hun 'bijzondere manoeuvre' de file onnodig langer laten duren. De meeste file's ontstaan immers bij het invoegen.
Iedereen die geen knipperlicht uit doet? Wat te denken van al die mongeaulen die geen knipperlicht aan doen waardoor ik weer onnodig sta te wachten. Zo moeilijk is een rotonde toch niet. Ik loop me er altijd kapot aan te ergeren.
Ik leg het nog één keer uit:
Rechtsaf - Vóór het oprijden van de rotonde richting aangeven naar rechts, zodat duidelijk is dat u de eerste afslag neemt.
Rechtdoor - In eerste instantie géén knipperlicht aan. Bent u voorbij de eerste afslag op de rotonde, dan knipperlicht naar rechts.
Driekwart - Vóór het oprijden van de rotonde knipperlicht naar links aan. Na de tweede afslag knipperlicht naar rechts aan om aan te geven dat u de rotonde verlaat.
Natuurlijk is dit de simpelste versie van een rotonde. Bij ingewikkelder versies of twijfel in ieder geval altijd richting naar links aangeven (zodat mensen weten dat u op de rotonde blijft) totdat de afslag komt die u moet hebben, dan richting naar rechts aangeven (zodat mensen weten dat u de rotonde verlaat).
@Harry Turtle | 29-04-09 | 12:54. Boven de 2 zit de F1 toets bij mij. Is mijn toetsenbord dan wel goed?
@ bordewolf | 29-04-09 | 12:56
Hm, wat is de datum van vrijdag?
SlimmerT
@macflipper | 29-04-09 | 12:53
Die überlutser op de bijrijdersstoel doet wel zijn gordel om in het begin. Hij is echter zo'n mongool dat ie niet echt snapt hoe gordels werken met als gevolg dat hij er bijna mee in de knoop komt...
.
En die lachjes trouwens ook wanneer er een beetje gas wordt gegeven "uhuhuhuhuhuh". Wat een nageboortes...
Ik had in het filmpje op z'n minst een achtervolging, a la 10 jaar oude amerikaanse wegmisbruikersbeelden, verwacht.
Helaas
"Verder mag je iedereen die geen knipperlicht uitdoet bij een rotonde zodat je onnodig moet remmen voor niets, doodschieten." GRAAG! Wat een eikels!
Verkeersregel vrijdag, op woensdag? Volgens mij zijn jullie twee dagen te vroeg met deze post (weer eens wat anders...)
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
@ hardedition | 12:49
Het @ knopje zit boven de 2
Verkeersregels? Interesseert me niet. *doet in zijn humvee stappen.*
www.deskpicture.com/DPs/Military/Humve...
Zou jammer geweest zijn voor die niets gewend zijnde kleuters met camera,maar helemaal te geestig voor die pafferige proleet met z'n bijdehante kutverhalen over 230/240 km p/u etc,wanneer het ritje tegen een viaductpeiler was afgelopen.
van die caravanrijders 90 kan ik me wel in vinden... dat is ook zeer vervelend als ze exact 80 gaan rijden! en idd GS daar erger ik me altijd dood aan mensen die geen richting aangeven op de rotond, *legt zijn Glock 36 in zijn auto neer*
achterin geen gordel om, bestuurder lijkt hem ook niet om te hebben...
hoe krijg je 3 sukkels in een auto... haha
Rotonde, waar?
Fragony | 29-04-09 | 12:50
Graai cultuur heerscht dus eauk bij onze politici. *iets met a-sociaal en hufters mompelt*
Over verkeer gesproken www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/Mi...
& Harry Turtle: LUTSER!
Even off-topic; weet iemand wat er aan de hand is bij het AMC? Hele stukken afgezet, bizar veel pliesie.
Het zal toch niet ... ?
-weggejorist-
ik dacht... ik bestel hem meteen en wat denk je....
kreng is niet voorradig
Die regel van niet inhalen op uitvoegstrook is natuurlijk weer het zoveelste voorbeeld van symptomen bestrijding. Als er geen files zouden zijn dan was dit probleem er natuurlijk nooit geweest.
Voorbeeld: Je kat legt een verse drol in de kamer en i.p.v. de drol te verwijderen gaan wij in Nederland heel erg veel luchtverfrisser spuiten om de nare geur proberen te verwijderen.
Het is weer eens de wereld op zijn kop. Achterlijk shit. LOS HET ECHTE PROBLEELM NOU EENS OP!!!!!!!!!!
@ mezelf
Die andere links
He, vrachtwagens mogen dus maximaal 80.
Da's nieuw voor me, ik zie ze altijd 100 rijden.
Voor elke nieuwe regel zou er 1 oude verdwijnen toch? What about het toestaan van links inhalen van bejaarden?
audi -1 (ex-alfa chaufeurs, maar nu grijs)
PDF is te openen in Illustrator, d.w.z. alle verkeerborden in vector dus volledig te bewerken / schalen. Handig veur mensen in de creatieve sector. Deze pdf gaat direct mijn resource mapje in. Thanks GS!
TERING, dat filmpje! hahah wat een fokking nerds!!!!
Best slecht dat ze die gast herkenbaar+kenteken in beeld brengen... En dan ook nog eens die stink muziek.
Een bord als L4 (postbus51) is vaak fout! Wat als er, daar waar het bort staat, twee rijstroken zijn? Sluiten die twee dan aan op de linker twee of de rechter twee van de drie??
Hoera! Nog meer mieren om te neuken voor alle overijverige flitsridders!
Dus we mogen WEL inhalen op een uitvoegstrook, maar vanaf daar weer niet meer trug naar de doorgaande snelweg?
Yes, eindelijk het begin van het einde van die kut xenon lampen. Op naar een totaalverbod!
Lekker, alle GS hebben er een besteld op kosten van de belastingbetaler :
Helaas is de publicatie die u wilt bestellen momenteel niet voorradig. U kunt deze daarom nu niet bestellen.
De voorraadinformatie wordt dagelijks bijgewerkt. Wij adviseren u het op een later tijdstip nogmaals te proberen. Onze excuses voor het ongemak.
@filmpje
Dit is dus zo'n walgelijke proletenyup, die ver budgetoverschrijdend zijn bijtelling voldoet teneinde zijn miserabele leventje, vol stress en frustratie, te compenseren met een pauperbak die niet eens van hemzelf is.
LOL!
Lieden, die de weelde van vermogen niet aankunnen, horen niet in snelle auto's thuis. Die RS6 dus invorderen en verbeurd verklaren. Kan het KLPD 'm als voiture de surveillance banalisée gebruiken.
p.s. Hoxha : "onnodig . . . . voor niets" ?
Bij welke minuut gebeurt er iets interessants in dat filmpje?
Zit wel een lekker geluidje in dat ding zeg!
Hoera, meer regeltjes! Zo kennen wij ons 0031 weer!
RS6 _O_
Jammer dat hij maar 560 pk heeft, tunen en hij tikt de 700pk aan!
@Cigarette | 29-04-09 | 12:28
Toch wel. Het rijgedeelte duurt immers maar 4-5 minuten.
Art Vandelay Ultor | 29-04-09 | 12:25
Je hebt het filmpje (8 minuten) nieteens gezien.
Halleluja, voor de regel tegen Tokkie-Xenon lampen !
Via het tankstation uit- en invoegen mag dus wel. Schappelijk.
Prof. Hoxha | 29-04-09 | 12:19
Bedoel je onnodig remmen, of remmen voor niets?
LOL'd @ "Verder mag je iedereen die geen knipperlicht uitdoet bij een rotonde zodat je onnodig moet remmen voor niets, doodschieten." Dat gaan leuke rijlessen worden.
Vrachtwagens zouden niet mogen rijden tussen 7.00 en 9.00 en tussen 16.00 en 18.00. Verder zou iedere chauffeur die met 86 kpu iemand in gaat halen die 85 kpu rijdt 2 maanden onvoorwaardelijk moeten krijgen. Fileprobleem opgelost.
Fijn dat die caravans nu 90 mogen maar het duurt nog een jaartje of tien voordat die oude fossielen doorkrijgen dat de regels veranderd zijn.
Dus voorlopig blijven ze nog wel even 80km/u (op het tellertje van hun oude barrel) sukkelen, dus 70 km/u in werkelijkheid.
Stukje uitgeprint, ak-47 uit het vet gehaald, en op naar de dichtstbijzijnde rotonde.
Ik had voor morgen een oranje auto gehaald en heb een trucje geleerd: www.youtube.com/watch?v=lb1awXgoyQE&am...
Dat filmpje (en de beschrijving ervan)... Ik hoop echt met heel mijn ziel en zaligheid dat deze enorme randdebielen snel hun dood vinden al klevend tegen een grote boom. Wat een human waste.
Ach ja het scheelt dat in ieder geval mijn fiets weer wat meer uurtjes per dag legaal is.
mag ik er nog wel een kusje op krijgen als ik aan het rijden ben? Dat breekt de file zo lekker en dan houd ze haar mond weer een tijdje...
Hier in brabant zie je nooit politie op de weg dus who cares.
En het knipperende fietslampje aan de tas?
Ik hou me der toch niet aan.....
REAGEER OOK