Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wit MBO-schooltje wil zwart worden

skoolke.pngHé, die kenden we nog niet. Terwijl overal in Nederland witte scholen hoger in aanzien staan en zwarte scholen alles op alles zetten om ook wat witte buurtkindertjes op te kunnen nemen, draaien ze in Harderwijk de zaak keihard om. Tja, Harderwijk. Op de plek waar een 'zwarte' nog een heuse bezienswaardigheid is wil men er kennelijk ook graag bijhoren. En daarom geldt op het Soma College (MBO) al enige tijd de 'Zwarte Stratenmakers Eerst' policy. (Bewijs hierrr.) Dit houdt in: een ieder die aan de schooldeur klopt voor bijvoorbeeld een opleiding tot machinist wordt eerst even doorgelicht op huidskleur. Witte kinders mogen deelnemen aan een loting en kunnen thuis op de bank gaan zitten bidden voor een goede afloop, zwarte kinders worden zo huppakee toegelaten. Welkom op het Soma College jongens! Hetzelfde geldt trouwens voor de dames, dit in het kader van de 'gezellie'-factor. 'Diversiteitsbeleid' noemen ze dat. De positieve discriminatie kwaal is nu dus ook doorgedrongen tot de wereld van de hijskraanbestuurders en wegenbouwers in wording. Hiep Hoi.

Reaguursels

Inloggen

Ies positieve discriminatie... dat ies goed!!
Kots

macwereldburger | 30-04-09 | 23:30

We kunnen hier allemaal wel gaan zeuren maar eigenlijk moeten we ons gewoon allemaal op die school aanmelden als als allochtoon.
Met heel geenstijl op de aanmeldings avond komen als zwarte piet en kijken hoe ze er dan over denken.

@geenstijl, leuke actie voor jullie.

coolepiet | 30-04-09 | 12:33

Ben je goed gestoord , als je je als blanke nog meld op deze "school 'Als je daar als blanke tussen gaat zitten bevestig je dat niet blanken boven blanke staan , en dus ook met voorrange behandelt moeten worden . .. Door op deze school te zitten als blanke ben je gewoon een verrader van blanke mensen .

sparrow | 30-04-09 | 11:18

Gaatjes in hun hoofd, gaten in de weg....

Stijlloos ten onder | 30-04-09 | 09:28

Hoe gaan twee jongeren, 1 autochtoon en 1 allochtoon, met elkaar om wanneer zij elkaar tegenkomen in Harderwijk? Autochtoon uitgeloot, allochtoon aangenomen. Ik vermoed dat zij niet gezellig met elkaar een biertje pakken op een terras.

Maar Wilders mag komen uitleggen dat hij geen haat zaait....

Dr. M. van der Plof | 30-04-09 | 05:05

Binnen 5 jaar is heel die school door dit nieuwe kudtbeleid naar de klote geholpen en kan haar deuren sluiten. Durf ik 5 maandsalarissen op te zetten!

prakkie | 29-04-09 | 22:55

Hallo heb je de toelatingseisen gelezen? Je moet minimaal de wortel kunnen trekken uit het kwadraat van zes. Is voor een rifautochtoon al een moeilijke opgave. En diegene die slagen hebben wel voorrang natuurlijk.

reageerbuis | 29-04-09 | 22:53

positief bekijken mensen. Nu heb je die caposjonnies allemaal lekker bij elkaar zitten ipv verspreid over de stad. Cameraatje erop, tralietjes ervoor en we zijn klaar. Prima idee van Harderwijk. Wel er even voor zorgen dat je blonde, blanke dochter er zich niet inschrijft.

Dikke Worst | 29-04-09 | 21:33

Ik heb een piem0l van 33cm! Hoef ik nu ook niet mee te loten???

FY_Linksch_mensch | 29-04-09 | 20:53

Schande! Is dit Nederland? Subsidie opzeggen! Basta!

Uyl1984 | 29-04-09 | 20:51

leuke school daar... alleen maar 'hey pssst meisje'

Guusd | 29-04-09 | 20:43

flipper is hitler......

lachen | 29-04-09 | 20:25

@YPM | 29-04-09 | 19:41

die school staat op de weg vlak voor de oprit van de snelweg naar Zwolle. niet wanneer je van de kant van zeewolde komt maar de andere kant op. ligt een beetje in het bos.
het staat dus naast het van der valk hotel in aanbouw.

timmer1 | 29-04-09 | 19:48

als ik alles goed begrijp is het dus de bedoeling dat alleen vrouwen, allochtonen en het liefst vrouwelijke allochtonen werken en de blanke man thuis gaat zitten breien en gaat stofzuigen?
dat zal me wat moois worden.. dat wordt moord, diefstal en veel zwangerschapsverlof..
wie gaat dat betalen?

timmer1 | 29-04-09 | 19:47

Nou zit ik al 5 jaar in Harderwijk op school en heb ik nog nooit van dat hele Soma college gehoord... (wellicht omdat ik niet tot de doelgroep behoor?)

YPM | 29-04-09 | 19:41

schertsfiguur 10:50
Onmogelijk ze schieten nu al op elkaar met kannonnen, we moeten ze alleen nog meer kannonnen verkopen of beter nog cadeau geven , is het probleem zo opgelost.
Zeker nooit in Afrika geweest en natuurlijk altijd zwaar onfer de indruk van zielig kijkende negerkindjes met veel vliegen er om heen.
Vliegen gaan trouwens graag op stront zitten, is je dat niet opgevallen ?

the wanderer | 29-04-09 | 19:18

AANKLAGEN DIE ZOOI. Commissie gelijke behandeling kom er maar in..

De technoloog | 29-04-09 | 18:51

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:33
Wat ik vanaf het begin bedoeld heb is dat als de turkeschurk mee wil doen met een discussie het wel heel duidelijk is dat hij trots is op zijn afkomst.
Dat is iets wat turken heel erg hebben, maar hij woond in nederland.
En dan de spelfouten he? dat is pas belangrijk.
Als je een turk verteld dat attaturk een griek was, komen ze met allerlei argumenten.
In ieder geval een mens is een mens en wil je er bij horen dan ben je een nederlander met je roots uit een ander land.
En om te schrijven waar ik voor sta, ik haat discriminatie ook als het om intellect, afkomst, positieve of wat voor discriminatie dan ook.
Het is een grof schandaal van het Somacollege dat ze dit "beleid"voeren.

grote grutjes | 29-04-09 | 18:45

Hoezo positieve discriminatie?
als blanken niet meer zomaar worden toegelaten op mbo-scholen vind ik dat 'negatieve' discriminatie jegens blanken!

suuskeduus | 29-04-09 | 17:27

Hehe vrouwen en allochtonen hebben voorrang op de rest. Wat zijn we toch lekker bezig Nederland te verprutsen.

henkdekanarie | 29-04-09 | 17:17

Wanneer wordt de school aangeklaagd voor discreminatie van de autochtone man?

1sjappie2 | 29-04-09 | 16:56

Laat die zwarten negerTs dan maar lekker aan de weg werken en hijskranen besturen, moeten ze niet gaan zeiken dat ze geen werk kunnen krijgen.
En gaan wij wat rustiger werk doen, leuk die slaafjes.

Klapband | 29-04-09 | 16:42

Nog een fraai staaltje van keihard gediscrimineerd worden in eigen land ontving een kennis van mij voor de vacature van erfgoedinspecteur (een functie binnen een overheidsinstantie).

"Bijzonderheden:
We willen ons team graag versterken met iemand van niet-westerse afkomst. Als u een niet-westerse achtergrond hebt, nodigen we u daarom van harte uit om te solliciteren. "

Eugenius van Savoye | 29-04-09 | 16:39

"Mijn persoonlijke mening is dat de meeste zwarte (v)mbo-scholen verloedering en achterstand uitstralen. "

(Dat mag ik zeggen, want ik ben zelf zwart.)

Bijstandskoning | 29-04-09 | 14:28

Zozo, Bijstandskoning is zwart.

P.C.M. Baas1309 | 29-04-09 | 15:56

Zal die deksele Carrie ten Napel (Dichtbij Nederland) wel geregeld hebben. "Goeie genade, wat een mafkezen. Oi oi oi".

patat - generatie | 29-04-09 | 15:15

Wat zegt artikel 16 van het SOMA school handboek:

Artikel 16 Inschrijving en toelating

16.1 De instelling is toegankelijk voor alle deelnemers. Discriminatie - ook bij toelating - wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 29-04-09 | 15:01

Mag dit SoMa?

solidstate | 29-04-09 | 15:01

Soma, is dat niet iets met geslachtsziektes?

koffieboer | 29-04-09 | 14:39

sorry, maar Harderwijk is inmiddels half Marokko...........

vandalicus | 29-04-09 | 14:37

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:49
Nee joh, jij bent één van de goeie...

sjaakdeslinksesul | 29-04-09 | 14:33

Toelaatbare vrouwen -> waar worden die op gekeurd?

Trackdust | 29-04-09 | 14:33

Mijn persoonlijke mening is dat de meeste zwarte (v)mbo-scholen verloedering en achterstand uitstralen.

(Dat mag ik zeggen, want ik ben zelf zwart.)

Bijstandskoning | 29-04-09 | 14:28

Een 'zwarte' is hier in Harderwijk anders niet bepaald een bezienswaardigheid..

AppleMoose | 29-04-09 | 14:12

Dit mag toch niet, bedoel als een school het andersom zou doen dan zou iedere linkse brandnetelvreter op zijn achterpoten staan.

GrijpStuivert | 29-04-09 | 14:04

Heeft iemand dit al gemeld bij meldpunt discriminatie en/of commissie gelijke behandeling?

ShakeTA | 29-04-09 | 13:36

Al dat gelul over discriminatie ja klopt dit is discriminatie maar zo'n school probeert het gewoon slim te spelen. Veel zwarte ( dus achterstandskinderen dat is een feit voordat joris me aanpakt) = extra subsidie om die achterstand weg te werken (lees: school een nieuw verfje te geven)

jemoederkijktmee | 29-04-09 | 13:35

Dit is toch gewoon weer de wereld op zijn kop! En dit mag dus wel? Waarom worden de zwarte kinderen niet net zo goed verloot als witte kinderen, wat is daar nu mis mee? Ben blij dat ik niets met die domme school te maken heb.

Timnie | 29-04-09 | 13:32

Soma(lië)?

Pinocchio | 29-04-09 | 13:19

Bij de subsidieparasieten van Meldpunt Discriminatie hoef je als blanke niet aan te kloppen.
Die gaan er blijkbaar van uit dat blanken dermate superieur zijn aan kleurlingen dat je blanken niet eens KAN discrimineren.
-
Dus is NL is het normaal geworden je eigen volk te discrimineren ten gunste van buitenlanders.
Wordt geloof ik tijd om eens met een fijne kam door die subsidiesindustrie te gaan.
Ik dacht dat Wilders dat al eens riep, dus zie ik grote besparingen in de toekomst.

Moi2 | 29-04-09 | 13:11

Marketingtechnisch gezien slim!
By the way: er moet onderwijs zijn voor iedereen die hier rechten (en ook plichten) heeft. Je gunt toch iedereen een baan en een prettig leven?
Keuze voor waar je dit onderwijs volgt is vrij.

rudles | 29-04-09 | 13:08

Colle Tout | 29-04-09 | 12:53 EEN/DE issue op z'n best.

Stroopdoos | 29-04-09 | 13:05

@Colle Tout | 29-04-09 | 12:53,
Dat klopt! goed gespot!

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 13:03

Het SOA college, mmmh

Semen666 | 29-04-09 | 12:59

pleurtop | 29-04-09 | 12:50
Inderdaad, bij het positief discrimineren van de één, discrimineer je op negatieve wijze de ander.

Colle Tout | 29-04-09 | 12:57

@william7055: best mogelijk van WC maar dichter bij huis vindt u de uitspraak van Jacques Presser (nl.wikipedia.org/wiki/Jacques_Presser) ”Als het fascisme in Europa ooit weer opduikt, zal het dat doen onder de naam antifascisme". De discriminerende richtlijn van de harderwijkse school is dus geweaun links fascisme. Heb niks tegen een gemixt-gekleurde omgeving, zolang dit historisch gegroeid is. Maar aan de geschiedenis sleuren om de historische groei te versnellen d.m.v. 'positieve' discriminatie en kafkaïaans quota-reglementitis, werkt multiculturele segregatie in de hand. Én is fascistisch. Leesvoer voor multiculti's in overdrive: "Het Verraad van Links" door Carel Brendel.

Serge d'Asperge | 29-04-09 | 12:55

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:33
'DE issue'?, moet dat geen 'HET' issue zijn!
Is u allochtoon?

Colle Tout | 29-04-09 | 12:53

Deze hijskraanbestuurder en wegenbouwer in wording. Word toevallig wel mooi SEH-Verpleegkundige NIVO 4 met een SOSA opleiding. Dat negatieve gezeik altijd :(.

thomaswalla | 29-04-09 | 12:52

Alleen linkse Nederlanders verzinnen zoiets als Untermensch in eigen land.
Deden ze in de 2WO ook. Was ook geen succes.
Hopelijk komt de enige verzetsstrijder Geert Wilders snel aan de macht om deze zelfhaat de nek om te draaien.

whothefuck | 29-04-09 | 12:51

Wettelijk houdt zoiets volgens mij niet eens stand.
Discriminatie = discriminatie. Positieve discriminatie bestaat niet.
Ik zou wel eens een proefproces willen zien.

pleurtop | 29-04-09 | 12:50

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 29-04-09 | 12:46

-weggejorist-

Bronstig | 29-04-09 | 12:37

@grote grutjes | 29-04-09 | 12:30,
LOL, met de kortste ook niet. ;-)

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:34

Waarom zo moeilijk doen allemaal...
Vraag eens aan een willekeurige buitenlander die je nu buiten op straat ziet lopen...(in mijn geval zijn dat op dit moment bontkragen) '' waar ben je het liefst? ''
Wat denk je dat ze allemaal in zeer gebrekkig nederlands of met zo'n verschrikkelijk zielig accent in koor schreeuwen????

Duidelijk toch, 95 % zal schreeuwen ofwel die zandbak in africa ofwel dat goedkope vakantie land in azie...

Voel je hem aankomen?

Patrice | 29-04-09 | 12:34

@Cigarette | 29-04-09 | 12:23,
De taalbeheersing is niet de issue. Dat van mij is ook niet altijd perfect. En mijn Italiaans is veel slechter dan zijn Nederlands. Maar wat wel de issue is, is dat hij ipv een inhoudelijke discussie aan te gaan, zich verlaagt tot het moddergooien.
En 'jij beweerd' is met een t. dus hoe jij in hemelsnaam taal en spelfouten ziet is mij een raadsel.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:33

Ik heb vaak als Zwarte Piet opgetreden.
Moet ik nou ook meeloten of kan ik direct geplaatst worden ?
Graag een antwoord SOMA.
(heeft jullie naam misschien iets te maken met somatisch ?)

Pierus | 29-04-09 | 12:32

Meer vrouwen in de techniek (wit/ geel/ zwart) is logisch. Er zijn maar weinig vrouwen die een technische opleiding willen gaan doen. Maar allochtonen jongens / mannen voorrang geven getuigt van absolute zwakte. Heeft dit er mee te maken dat ze anders moeilijker / niet door het toelatingsexamen komen? Dan geeft men daar dus plaatsen weg aan mensen die het of niet halen of lekker een eind heen kloten terwijl een ijverige autochtone jongeman er wel doorheen zou komen en die opleiding halen zodat er meer mensen in die sector op de arbeidsmarkt komen. Ik zeg: recht van de beste. Alleen jongens / mannen die aan alle criteria voldoen en beschikken over hersenen en inzettingsvermogen. En dus niet op voorhand alloochtonen plaatsen geven die zij misschien niet eens aankunnen.

mauzzer80 | 29-04-09 | 12:32

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:26
Jij weet het

grote grutjes | 29-04-09 | 12:30

Voor krittische vragen over het uitgevoerde beleid kunt u zich wenden tot het Soma College op het volgende contactadres: www.soma-college.nl/default.aspx?tabid...

Leg er je hart en ziel in en misschien helpt het als je je bedenkt dat je eigen kinderen op deze wijze worden achtergesteld, tov van o.a. Turken en Marrokanen en al het andere depressieve volk waar niemand om heeft gevraagd.

hoteldebotel | 29-04-09 | 12:29

@grote grutjes | 29-04-09 | 12:22,
Lees je eigen post nog maar eens terug. Dat was niet bedoeld als een 'dubbelzinnigheidje', dat was puur bedoeld om iemand op een nare manier de mond te snoeren. Dat lul jij met de langste reactie niet meer recht.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:26

In artikel 1 staat niets over leeftijd. Dus mag het.

Salarisdiscriminatie op leeftijd mag ook nog steeds omdat wettelijk alleen ouderen niet benadeeld mogen worden. Het is van de zotte dat een 21-jarige die hetzelfde werk doet als een 30-jarige wettelijk minder betaald hoeft te krijgen.

Handboek | 29-04-09 | 12:25

Krijg nou niet de indruk dat een de plaats waar vader of moeder geboren is ooit wordt gecheckt. Ik zou zeggen roepen dat je vader een blanke negert is en je plek is geregeld.

Meneer | 29-04-09 | 12:24

Turkseschurk | 29-04-09 | 12:20
En ik ben een mens gemixt uit de batavieren,saksen & germanen.

grote grutjes | 29-04-09 | 12:24

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:12
Niet om het één of ander maar ik zie behoorlijk wat spel- en stijlfouten in datgene dat Turkseschurk hier te boeren heeft. Nu was de reactie van grote grutjes om 12:08 inderdaad redelijk kinderachtig, maar in tegenstelling tot wat jij beweerd is het niet het enige dat hij kan zeggen.

Cigarette | 29-04-09 | 12:23

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:17
Ik ben daarmee uiteraard ietwat kort door de bocht maar met hetzelfde resultaat. Het is er wel fakking mooi btw. Ik was in Piombino en Salerno voor leveringen van staal.
Succes daar, ik hoop dat je het anders mag beleven dan ik destijds.

Stroopdoos | 29-04-09 | 12:23

dat dit anno 2009 nog steeds mag...!?%#

[[[Mad.doC]]] | 29-04-09 | 12:22

Mooi, weer een gebouw waar een bom op kan dan.

Glow | 29-04-09 | 12:22

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:12
Het was dubbelzinnig bedoelt en ik heb geen hekel aan turken.
De achterstanden bij kinderen komt omdat ze de taal niet spreken.
Consequent thuis nederlands spreken is een optie en ik heb niets verkeerd geschreven om in aanmerking te komen voor een ban of je moet het woord turk als een scheldwoord zien.
( in de dikke vandale staat wel zo vies als een turk) is discriminatie.

grote grutjes | 29-04-09 | 12:22

Waanzin....

Patrice | 29-04-09 | 12:20

grote grutjes | 29-04-09 | 12:08
nee ik zeg toch ik ben een Turk.

Turkseschurk | 29-04-09 | 12:20

In Mexico ben ik destijds door de Nederlandse ambassade gebeld en gewaarschuwd dat mijn veiligheid eventueel in gevaar was en zij niets konden doen mocht ik besluiten te blijven. Ik ben gebleven, maar niet erg lang. Schade? Voor mij gelukkig niet zoveel maar de ondernemer waarmee ik samenwerkte heeft er een half miljoen dollar moeten laten liggen. Wij dreigen Palestijnen of Zigeuners zonder land te worden als we niets doen (democratisch op Wilders stemmen bedoelt). Laat het dus duidelijk zijn voor de allochtonen onder u dat wij Hollanders echt wel weten wat het betekend gediscrimineerd te worden en sterker nog, geen enkele rechten hebben in andere landen waarvan wij de burgers alhier alle rechten en meer schenken.
En dat weten jullie ook wel.

Stroopdoos | 29-04-09 | 12:20

@Mulimans | 29-04-09 | 12:18,
Dat is meestal met omdraaien.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:19

@stroopdoos uiteraard.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:18

sjongejonge, wat een schande! Je zou dit 's moeten omdraaien. Reken maar dat de wereld dan op z'n kop staat.

Mulimans | 29-04-09 | 12:18

Haha, duidelijk in het zuiden geweest gok ik. Napels? Jouw nachtmerrie is mijn nieuwe thuis! Alwaar ik natuurlijk perfect geïntegreerd ben. Inclusief schotel op mijn dak....

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:17

Wilders kan weer kamervragen stellen, waarom wij nederlanders weer achtergesteld en gediscrimineerd worden.

grote grutjes | 29-04-09 | 12:17

Ja, inderdaad een trieste ontwikkeling.

Cigarette | 29-04-09 | 12:15

*zoekt snel de pot met zwarte verf*

newedav | 29-04-09 | 12:15

Aanmeldingsformulier gedownload.
Die lesbische gehandicapte moslimnegerin op mijn formulier gaat vast en zeker aangenomen worden voor de opleiding tot stratenmaker.

de Bree | 29-04-09 | 12:15

@grote grutjes | 29-04-09 | 12:08,
Ga eens terug naar FOK!. Die jongen neemt de tijd hier te reageren in beter Nederlands dan jij schrijft, en dat is het enige wat je kunt zeggen? Onder de gordel, van mij mag er een ban op. Door mensen als jij kan er nooit eens normaal over zoiets gesproken worden.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:12

Zo wordt de naam uitgebreid tot STOMA.

Mag een 'erkend werkgever' aan voorselectie doen? O, dat droogt het aantal beschikbare plaatsen vanzelf op.
Stuur dat schoolbestuur naar Polen, daar leren ze werken!

MadDieu | 29-04-09 | 12:11

Nederland, pussyland.

Heurelho da Silva | 29-04-09 | 12:11

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:03
LOL! dat land zou ik nog niet deaud gevonden willen worden en zal ik in dit leven geen voet (meer) zetten. Reden: Zware bekeuringen voor ogenschijnlijk kleine verkeersovertredingen (ter plekke betalen aan glimlachende pliesie), Maffia praktijken meegemaakt in de scheepvaart waar de lading ook door Maffia belast wordt en uiteraard het achterlijke macho cultuurtje waar ik een broertje aan deaud heb. Italië bestaat voor mij helemaal niet.

Stroopdoos | 29-04-09 | 12:10

@Turkseschurk | 29-04-09 | 12:03: Wat hebben we vandaag de dag met het Ottomaanse rijk van doen. Zo bezien kan ik ook opteren voor de herinvoering van slavernij omdat het in de Gouden Eeuw zo' n lekker concept bleek.
De islam heeft wel degelijk iets van doen met deze problemen. Ze maakt het moeilijker voor de derde generatie om helemaal te kunnen integreren. Mijn ex (een Turk, jawel het kan dus wel) wou niets liever dan danser worden. En dan niet zo' n strakke latexnicht in de stadsschouwburg, maar breakdance en als danser in videoclips. Maar die droom viel in duigen, want vader vond dat maar verwerpelijke westerse zaken. Of meneer wel aan de eer van zijn familie en de religie wou denken. Dat is ook een situatie waarin de islam een rol speelt. Het probleem met de islam is niet haar bestaan maar de interpretatie. En de meest gangbare interpretatie is alsnog niet te verenigen met de Westerse mores.
-
Over 20 jaar zal dat wellicht voorbij zijn, maar dat bereik je niet door alle excessen te behandelen als prinsen om maar niet als racist te worden gezien.
Vergeet dat niet. Je moet er zijn voor de welwillende, niet andersom.

Fleauxe | 29-04-09 | 12:10

Turkseschurk | 29-04-09 | 12:03
Je bent een turk en geen nederlander.
Als je geintegreerd was had je nederschurk geheten.

grote grutjes | 29-04-09 | 12:08

Turkseschurk | 29-04-09 | 12:03
Niks verantwoorden! Afstand nemen! Daar heb jij kennelijk ook moeite mee verdomme, gezien je reacties. "Ja, wij mogen die Hollandertjes wel even lekker met z'n allen irriteren, maar dat doen we omdat zij het ook doen".

Voelt dat goed, zo'n dubbele moraal? Voel je jezelf daar nou echt mentaal gezond bij? Zie je nou echt niet hoe achterlijk je bezig bent?

Nietvoordekat | 29-04-09 | 12:05

-weggejorist-

Kdonkey | 29-04-09 | 12:05

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:43
Oh, nog even: jullie gaan in groepsverband Hollanders irriteren (zeg je zelf) en een zin later roep je diezelfde Hollanders op verdraagzaam te doen. Denk je dat dat je geloofwaardiger maakt?

Nietvoordekat | 29-04-09 | 12:04

Dit is schofferende discriminatie van blanke Nederlanders.
Zo ging het al toen ik nog op school zat, stage plek bij toenmalige PTT werdt mij door de neus geboort ten gunste van een allochtoon.
Helaas had ik toen nog geen scanner en internet dan had ik ook zo'n brief als in dit nieuws bericht kunnen tonen.

Beëlzebul | 29-04-09 | 12:03

@Stroopdoos | 29-04-09 | 12:00,
Italië?

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 12:03

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 11:53
Ik kom van een gemixte school en ik moet bekennen er waren wel eens problemen maar een groot gedeelt is naar de HAVO gegaan .
Nietvoordekat | 29-04-09 | 11:53
Het zijn jou soort mensen waar ik mij telkens voor moet verantwoorden voor de daden van mensen die ik niet ken. Hou is op met categoriseren.
Fleauxe | 29-04-09 | 11:53
Islam en en het niveau van een volk hangt niet samen kijk maar eens naar de wat universiteit van Istanbul tijdens de Ottomaanse rijk heeft voortgebracht voor architecten, docters en chirurgen. Het is enkel het volk dat zich afsluit en niet openstaat voor verandering die aansprakelijk gesteld kan worden.

Turkseschurk | 29-04-09 | 12:03

Stroopdoos | 29-04-09 | 12:00
Insgelijks. Ik heb het gevoel dat ik, waar ik ook ben, me aan moet passen. Zelfs in eigen land! Als dit beschaving is...

Nietvoordekat | 29-04-09 | 12:02

@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:43
Zelfreflectie? Misschien waren jullie wel kutventjes (en toevallig Turk)

Egerius | 29-04-09 | 12:00

Het gekke is dat wanneer ik in een Mediteraan land een bedrijf wil opzetten ik moet rekenen op enorme weerstand van de officials en lokale bevolking. Dat ik dat niet vreemd vind zie ik nu wel als reden mijzelf toe te staan NL met cultuur te beschermen tegen kapers, criminelen en achterlijke religies die toch wel duidelijk op bezetten uit zijn. De oorlog is voorbij! Bezet NL en reken op (met vertraging weliswaar) weerstand en verzet.

Stroopdoos | 29-04-09 | 12:00

@Exorcist | 29-04-09 | 11:57,
spamhoerrrrr!

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 11:59

@Capt. Iglo 11:48

En bedankt. Beetje met m'n neus gekeken en eerlijk gezegd pas nadat de dwaze oude man bij Netwerk/P&W aan z'n gerief was gekomen. Kon het me al moeilijk voorstellen.

www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

widtvoet ® | 29-04-09 | 11:58

Jullie komen écht te vaak op Tweakers.net jongens, volgens mij stond dit ergens in een WTF topic.

Exorcist | 29-04-09 | 11:57

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:43 Ziet geen hollanders op straat met klompen en een blauwe boerenpak. Kijk eens op de boerderij zou ik zeggen, daar worden klompen en boerenpak nog steeds gebruikt.
En de USA is/was een immigratie land en bestaat over het algemeen uit allochtonen.
De oorspronkelijke bewoners waren indianen.

grote grutjes | 29-04-09 | 11:56

@widtvoet ® | 29-04-09 | 11:45: Malle kwiebus die d'r bent.

Fleauxe | 29-04-09 | 11:54

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:26
Het probleem in Nederland is dat je inleving hebt van mens tot mens - waar niets mis mee is- maar ook opgelegde inleving en aanpassing van de 'autochtonen' van de overheid die worden geleid door een volledig losgeslagen groepje idealisten (socialisten en christenen) die het zo zwaar hebben met hun eigen koloniale verleden dat ze de 'autochtone' mens structureel achterstellen en negeren, en zo discriminatie danwel positief of negatief in de kaart werken. De rechtsongelijkheid die veel mensen voelen is een terechte, er zijn zo veel speciale gevallen dat ze niet meer speciaal zijn die wel nog té vaak té speciaal behandeld worden. M.a.w. jij bent een Turk die meer recht heeft om op de bovenstaande school toegelaten te worden omdat ie Turk is, dan een Hollander die ook gewoon aan de kwalificaties voldoet. Daar moet een einde aan komen.

Warren G. Harding | 29-04-09 | 11:54

@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:43,
Jammer dat jijzelf die ervaring hebt meegemaakt, maar zoals ik hierboven al schreef: het is meestal juist andersom. De allochtone kinderen (met name marokkaans, niet zozeer turks) klitten samen en zitten autochtone kinderen op de huid. Waardoor de laatsen zich aanpassen aan de sterke groep allochtonen en zij worden omlaaggetrokken ipv andersom. Ben je zelf wel eens op een gemixte school geweest?

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 11:53

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:43
Ga toch weg. Dat ik een vooroordeel klaar heb over Turken komt niet door m'n ouders, sterker nog die proberen er alles aan te doen wat ze kunnen. Dat komt door de Turken die zich asociaal en agressief gedragen, die m'n zusje al een keer aangevallen hebben en die het zelfs een keer op mij voorzien hebben. Die "mijn zoon doet zoiets niet"-mentaliteit van je is ongepast, je WEET dat Turkse jongetjes opvliegeriger zijn dan allochtonen.

Saillant detail: ik heb nog maar één keer ruzie gehad met een autochtoontje, maar meer met buitenlandertjes. Terwijl autochtonen nog steeds in de meerderheid zijn. HOE komt dat, denk je?

Nietvoordekat | 29-04-09 | 11:53

@klompenmeissie | 29-04-09 | 11:33: He he, ik zag je tegel over het hoofd. Sorry!
Bedankt voor de link, zal het vanavond even grondig doorlezen. Thnx!
@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:43: Oh hemel, je wilt het probleem echt gaan reduceren tot wat niet verwerkte trauma's uit de brugklas? Vreemd.
Nee, ik heb geen kinderen, dus ze worden ook niet als minderwaardig gezien.
Ja, ik spreek wel eens met allochtonen. Per slot van rekening ben ik zelf een halve allochtoon. Daar zit het ' m niet in. Toen in jong was (in de VS) was het heel normaal dat je met andere kinderen besprak dat je anders was, of een andere huidskleur had. Op geen enkele manier laat ik me wegzetten als een conservatieve boer die het woord buitenlander slechts kent uit de boerenmestkrant.
Nederland heeft inderdaad geen sterke drang haar eigenwaarde te beschermen.
Ze laten zich met gemak over zich heen lopen door de meest achterlijke culturen en geloven. Als je niet wilt dat je kind onderdeel wordt van dat proces plaats je ze niet te midden van die poel des islam en achterstand. Dat jij in zo' n geval liefde voor het kind verwart met racistische gedachten geeft voor mij slechts aan dat je ook in die slachtofferrol zit.

Fleauxe | 29-04-09 | 11:53

@meneer: Let op: "in gelijke gevallen". Het geval is hier niet gelijk, volledig dan wel onder de maat.

Synecdoche | 29-04-09 | 11:52

sjaakdeslinksesul | 29-04-09 | 11:48
nee niet doen jongen ik ga nu huilen

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:49

iemand die denkt OMG echt nederland weer pfffff

kabinet beu | 29-04-09 | 11:49

@ Witvoet

De draad over de uitsoraken van die Zijderveld was gister het populairste draadje op spitsnieuws (900 comments ofzo), dus hebt wat gemist :P

Capt. Iglo | 29-04-09 | 11:48

Ik vind Marokkanen en Antillianen best wel lief. Komt wel goed met die jongens. Turken daarentegen...

sjaakdeslinksesul | 29-04-09 | 11:48

Ach,wat leuk. Die discriminatiegolf op blanke mannelijke autochtonen gaat nog eens heel groot worden. Straks worden ze nog bij bepaalde beroepen en aanstellingen geweerd. Dat gebeurt al zegt u? Hmm...
*zich achter de oren krabt*

Koekje-dr-bij? | 29-04-09 | 11:46

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:26
Je maakt met zekerheid een denkfout, het is niet de blanke die afzonderd, in Nederland zijn het altijd de "anderen" die op een kluitje gaan wonen in een bepaalde wijk, die het liefst eigen winkels hebben en eigen scholen etc etc.
Vervolgens is er altijd een linkse regering die van mening is dat dat niet kan en dus de blanke mens wil dwingen om hun kids op de gekleurde school wil doen, dan stroomt de wijk dus nog verder leeg... etc etc

Dus houd aub op met zielig zijn en wees gewoon eerlijk.

slaapkameroog | 29-04-09 | 11:45

@Fleauxe 11:41

Hybride? Schoft! Ik rijd al jaren een trapwagen en krijg steevast van elke bakfietsbestuurder een thumb-up wanneer ik langsrijd en uit gekkigheid soms even op m'n panfluit blaas.

widtvoet ® | 29-04-09 | 11:45

Fleauxe | 29-04-09 | 11:32
doe eens lief jochie. In Amerika zullen mensen zich wel sneller aanpassen en dat komt om dat de Amerikaanse identiteit veel duidelijker en veel sterker is en echt voor dingen staat. Het Amerikanisme is zo sterk dat Hollanders dat massaal volgen. Ik zie geen hollanders op straat met klompen en een blauwe boerenpak. Ik vind het verschrikkelijk voor je dat je dochtertje of zoontje als minderwaardig wordt gezien. Spreek jij wel eens met een buitenlander? Of bespaar je jezelf van die moeite en kom je hier je ongenuanceerde mening verkondigen? Ondoordacht zijn de meeste meningen en gedachtes hier. Net zo ondoordacht als die hollandse jochies die me uitscholden voor Kutturk, waarkomt dat toch vandaan? Het word hun door de ouders ingebakken dat Turken kut zijn. Nou dan komt er een, twee, drie en op een gegeven moment 10 turken in de klas die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt en die doen dan gezamelijk boe tegen die hollandse jochies. Een beter mens begint bij jezelf, alleen word je vaak ontmoedigt als je die relschoppers op tv ziet. weetje ik word er ook moe van, fak it ik ga ook haten net zoals de meeste hier. Bespaart me een hoop stressen. Gewoon haten, het land uit en klaar is kees..................... Aangezien dat toch nooit gaat gebeuren kunnen we beter toleranter tegenelkaar gaan doen en dat geld voor beide kanten.

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:43

@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:26 "De beste manier om dat op te lossen is om de scholen te mengen" Ja, voor de zwarte scholen wel...
"Toon het goede voorbeeld en jij zal goede dingen terug krijgen" Dream on....
Mensen die al wel kinderen op school hebben weten dat jouw multi-culti manier niet werkt.

Goldfinger | 29-04-09 | 11:42

Binnen een generatie zijn alle scholen in Europa zwart. De witte scholen die overblijven staan dan in reservaten voor blanken die zwaar bewaakt worden.

Zlecker | 29-04-09 | 11:42

-weggejorist-

Nietvoordekat | 29-04-09 | 11:42

Dit is toch rascisme? O nee, je kan blanken niet discrimineren alleen onderdrukken.

Banketstaaf | 29-04-09 | 11:42

@widtvoet ® | 29-04-09 | 11:40: Als ik merk dat het geen hybride wagen is stuur ik Illuminator op je af. En daar wordt niemand beter van.

Fleauxe | 29-04-09 | 11:41

ik word als blanke man dubbel en dwars gediscrimineerd! als ik rechtstreeks wil worden aangenomen moet ik dus én a) mij laten ombouwen en b) mij zwart laten schilderen.

mwah - lijkt mij té ingrijpend zo'n operatie!

Noorman Erik | 29-04-09 | 11:41

@ avalonicus | 29-04-09 | 11:08
Domme lutser... wil ook wat reaguren. Zeg dan niks. Ik zal het kort toelichten, zodat jij het ook snapt en geen infarct oploopt.
Dit hele topic is het (zoveelste) levend bewijs dat de Grondwet, met name hoofdstuk 1, geen enkele waarde meer heeft in dit land. Dat hoofdstuk moet worden aangevuld met een dikke 'tenzij...'. Of wil je soms met droge ogen beweren dat het geven van een voorkeursbehandeling aan andersgekleurden, andersdenkenden en mensen met 'een andere' godsdienst géén discriminatie is.
De één boven de ander stellen = discriminatie. Of dat nou met een linksch-positief sausje of een rechts-negatief smaakje is.

Multiflauwekulti | 29-04-09 | 11:40

@Illuminator | 29-04-09 | 11:33: Ik ben inderdaad veel te dom voor het MBO. Daar kunnen mensen zoals ik alleen maar van dromen. Vandaar dat ik mijn ongenoegen uit op een weblog. Je hebt het helemaal door, jij slimme kruisbestuiver die je d'r bent. Daarom vroeg ik ook, ' wat is er dan mis met Geert Wilders?' Op dat je me zou verlichten met jouw oneindige licht der alwetendheid.
Maar jij bent zo ongelovelijk fucking onwijs de tering zoveel slimmer dan ik dat ik je tegel weer eens niet begrijp. Je probleem met Wilders zijn dus de oneliners?
Mag ik daar uit opmaken dat als Wilders het wat langdradiger uiteenzet hij jouw goedkeuring wel kan verwachten?
Welnu, ik merk het nog wel eens. Vooralsnog wens ik je veel succes met je tijdrovende bestaan. Bedankt dat je met ons wou spreken.
En ja, ik was me wel eventjes heel erg bang toen je tegengas gaf. Je moet weten, als iemand met argumenten komt, dan smelt ik.

Fleauxe | 29-04-09 | 11:40

@Fleauxe 11:34

*blij een grote "IK DEUG!" bumpersticker op de bolide plakt... in acht talen*

widtvoet ® | 29-04-09 | 11:40

Illuminator | 29-04-09 | 11:33 Licht is al gedoofd bij jou zie ik. Arme

Stroopdoos | 29-04-09 | 11:39

@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:26,
In een ideale wereld heb je gelijk, maar in de 'echte' wereld merk je als ouder dat je kind ineens thuis komt met een bv. Marokkaans accent omdat Achmed toevallig het stoerste jongetje uit de klas is. In plaats van dat de taal van het achterstands kind er op vooruit gaat gaat de taal van het 'normale' kind er op achteruit.
Dit probleem is specifiek voor interactie met allochtone kinderen omdat deze hun gebrek aan kennis van Ned. sociale vaardigheden (taal, westerse omgangsvormen/vrijheden) compenseren met agressief groeps gedrag. Daarom is het belangrijk dat de samensmelting waar jij het over hebt dusdanig verdunt is, dat het allochtone kind zich wel moet aanpassen aan de autochtone massa.
Het probleem is alleen dat de meeste allochtone ouders er voor kiezen om dicht bij elkaar te (blijven) wonen waardoor je automatisch zwarte scholen krijgt. Dus de oplossing die jij biedt is een mooie idealistische maar verre van haalbaar.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 11:39

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:26
Die taal achterstand komt omdat er veelal geen nederlands gesproken word bij allochtonen gezinnen.
Verhoudingsgewijs zitten er teveel allochtonen in de gevangenis en komen deze ook teveel in het negatieve nieuws.
Als de blokkade van het kabinet op wat betreft het slechte imago word opgeheven van allochtonen, word de bericht geving nog veelvuldiger en negatiever.
Dit omdat het kabinet met deze staatspropaganda wil aantonen dat het multiculti beleid zo gek nog niet is.
Veel autochtone nederlanders denken daar anders over, positieve discriminatie bestaat niet en veel autochtone Nederlanders worden achtergesteld ten opzichte van allochtonen.

grote grutjes | 29-04-09 | 11:38

Kan niet geloven dat dit waar is?

paradoxical | 29-04-09 | 11:38

Even off topik. Had eigenlijk wel wat aandacht hier verwacht voor de uitspraken van die eng populistische volkshitser van een Anton Zijderveld met z'n PVV=NSB gejank van gisterenavond. Zelfs SpitsNieuws lijkt die gevaarlijke beschermheer van de Islamitische Universiteit Rotterdam vooralsnog links te laten liggen.

widtvoet ® | 29-04-09 | 11:37

Oke, that's it! Ik emigreer!

Gus | 29-04-09 | 11:36

@widtvoet ® | 29-04-09 | 11:30: Goezo, jij deugt!
*van blijdschap op Afrikaanse trommeltje roffelt*

Fleauxe | 29-04-09 | 11:34

Wie hier de mening is toegedaan dat alles wat uit PVV hoek komt het ideaal is: wait and see.
Niet dat alles nu goed geregeerd word in NL, maar die man is ook wat erg makkelijk met zijn oneliners, net als jij Fleauxe.
Maar dat is maar een mening.
En als ik het idee heb dat ik het nog beter weet dan de huidige heersende klasse zal ik mij wel laten gelden in DH, lekker makkelijk je ervanaf maken met je oppervlakkige gezwets worden we ook niet echt wijzer van.
Bij deze zal ik me niet meer in je discussie mengen hoor, wees niet bang, tegengas geven maakt bang merk ik al... gelukkig heb ik nog iets te doen in het leven, in tegenstelling tot jij, wanneer is je schoolvakantie voorbij?
Heb je je huiswerk al gemaakt?
Wel je best blijven doen hoor, lutser, anders haal je het niveau van de MBO in Harderwijk niet eens.

Illuminator | 29-04-09 | 11:33

Fleauxe | 29-04-09 | 11:05
www.hetvrijevolk.com/?pagina=5189
lees ff -- het is europees beleid (plannetjes van 10 jaar geleden) dat langzamerhand dus zonder stimulering uitwaaiert.

klompenmeissie | 29-04-09 | 11:33

lol @ widtvoet

timmer1 | 29-04-09 | 11:32

@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:26: Het zit ook in de mens ingebakken om te willen overleven, en een drang je kroost te beschermen. Als je alle verhalen over zwarte scholen bekijkt ben je je kinderen niet waard als je ze te midden van achterstandskinderen plaatst. Kinderen met een totaal andere achtergrond dan die je gewoon is. Kinderen die jouw kind als minderwaardig zullen zien. Om nog maar niet te spreken over dochters. Jij bent overduidelijk nog nooit in the USA geweest. Daar leven we alleen maar immigranten naast elkaar. Maar toch, toch kiest men at the end of the day voor de eigen soort. Dat vormt op geen enkele manier een belemmering voor sociaal samenleven in de openbare ruimte. Maar dat slaagt alleen wanneer mensen zelf mogen kiezen elkaar op te zoeken.
Honden en katten plaats je ook niet verplicht in 1 kennel. Zoiets heeft tijd nodig, en niet van die drammerige eikels zoals jij.

Fleauxe | 29-04-09 | 11:32

@Fleauxe 11:20

Humor! De Z-faktor is leidend dus.

*lesbische, islamitische albino-negerinnen uit Mali bovenaan lijst plaatst*

widtvoet ® | 29-04-09 | 11:30

Wat Fleauxe 11:24 zegt

Stroopdoos | 29-04-09 | 11:26

Laat ze lekker reageren hier, ik hoop dat ze er in stikken. Ik weet alleen meer over wat er leeft onder de "hollanders" en dat is ook de bedoeling maar allochtonen zullen hier blijven. Er is duidelijk sprake van taal achterstand op zwarte scholen. De beste manier om dat op te lossen is om de scholen te mengen. Nou kan ik me voorstellen dat veel Hollanders dat eng vinden om hun kind op school te doen bij bontkraagjes die slingeraap gedrag tonen. Ik doe mijn kinderen later ook het liefst bij een witte school. Daar kunnen ze de taal beter beheersen. Communicatief goed jezelf uiten daar kom je ver mee. Alleen als de verschillende etniciteiten zich van elkaar kan afscheiden dan onstaat er een kloof wat zal uitmonden in onbegrip voor elkaar. Die rechtste (aapgang) mentaliteit, want dat is het, aapjes bijelkaar doen op basis van kleur, taal of is juist zo primitief. Want mensen separeert van apen is het vermogen om je in te leven. Toon het goede voorbeeld en jij zal goede dingen terug krijgen. Er zijn soms rotte appels maar laat je niet ontmoedigen want een boom bloeit meerdere keren.

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:26

@Illuminator | 29-04-09 | 11:17: Ja, ik heb nog wel iets. Dat je het niet eens bent met de meningen alhier, prima, vooral houden zo. Maar waarom gaat dat altijd (niet alleen jij trouwens) in de vorm van een ad hominem? Nooit een inhoudelijke opmerking over wat er dan precies verkeerd zou zijn aan de heersende opvattingen. Nee, er wordt gekozen voor een aanval op het intellect.
Dat is op geen enkele wijze een goed voorbeeld van ' samenleven'. Je weet wel, waar je zo hooghartig over spreekt om anderen de les te lezen.
Dus, wat is jouw mening en waar liggen de oplossingen de WEL?

Fleauxe | 29-04-09 | 11:24

WAT NU wanneer het beleid net andersom was geweest? autochtone jongens de voorkeur vanwege een grotere kans op een werkzaam leven?

Ziet het ook bij veel "studentes", zodra er kinderen komen gaat wordt de loopbaan vaak voorgoed in de wilgen gehangen of hooguit nog een parttime joppie.

Vitayalin | 29-04-09 | 11:24

ach tis bijna zomervakantie.
je kan als blanke ouder of blanke scholier ook gewoon op zoek gaan naar een andere school.
scholen die dit soort beleid voeren daar wil je als ouder of als scholier toch geen onderdeel van zijn????
gewoon vertrekken en de school helemaal laten verbruinen waardoor er slechts 30% van de leerligen overblijft
stemmen met de voeten is de meest simpele en makkelijkste oplossing.

tokkie | 29-04-09 | 11:24

avalonicus | 29-04-09 | 11:08
ik kan zo moe worden van mensen die serieus ingaan op een sarcastische opmerking (die overigens er grappig is als je het mij vraagt), optieven dus!

Tja... | 29-04-09 | 11:22

Ik vind Turkse Schurk impliciet discriminerend. Maag een Turk andere Turken wel discrimineren? Of is het een trol die stiekum Turken stigmatiseert. Niet alle Turken zijn schurken, net zomin als dat alle Turken goede piloten zijn.

NoMinister | 29-04-09 | 11:22

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:11
Dit is wat er leeft onder de bevolking en heeft niets met fascisme, maar met realisme te maken. Het zijn juist uitingen tegen fascisme, collectivisme, communisme, islamisme en andere ellendige scenario's die ons bedreigen.
Live with it, or leave sucker!

Vindefin | 29-04-09 | 11:21

@Turkseschurk
Je naam spreekt boekdelen...
@ Fleauxe; LOL!

Nelson Mandela | 29-04-09 | 11:21

avalonicus | 29-04-09 | 11:16
Ik geloof dat je daar precies het springende puntje aanstipt. Positief of negatief maakt in principe geen reedt uit, dag en nacht zijn beiden nog altijd onderdeel van één etmaal. Onze "leiders" zijn dat nu "vergeten". Soms denk ik zelfs dat dit nog altijd een overblijfsel van de oorlog is, zeau bang dat het weer gebeurd dat ze (regering en regerende elite) het zelf juist nu in het leven aan het roepen zijn.

Stroopdoos | 29-04-09 | 11:21

aan de andere kant, wat is er nu mooier dan een mocro stoeptegels te zien leggen in plaats van tankstations te beroven?:D

timmer1 | 29-04-09 | 11:21

Wat een kut land is Nederland toch geworden. Kijk rijkhalsend uit naar een revolutie.

akadukey | 29-04-09 | 11:20

@widtvoet ® | 29-04-09 | 11:16: Het gaat om het zieligheidsgehalte. De Z-factor.
Hongernegers scoren goed, maar ' door de maatschappij verpeste' derde generatie *streepje door teringlijders zet* jongeren van de straat staan ook hoog op de lijst. Het wordt pas problematisch wanneer er een zwarte moslima bijkomt.
Dan ontstaan de problemen. Zoals iedereen weet zijn Arabieren nog meer racistisch dan de hele KKK bij elkaar. Kunnen wij er tenminste ook om lachen. :D

Fleauxe | 29-04-09 | 11:20

*zoekt naar gelijke rechten..... kan t nie vinde!*
nou scheelt het dat er toch geen allochtonse jongeren gebruik van gaan maken gezien ze discriminatie zoals "subsidie" en "uitkering" een veel minder erge vorm van discriminatie vinden, je moet altijd de beste van 2 kwade kiezen natuurlijk!
dus ik maak me om dit stukje niet zo druk!

baasjemans | 29-04-09 | 11:19

Fuck.dit gaat toch helemaal nergens meer over!!
Wil die mensen die dit beleid in hebben gevoerd over 10 jaar nog wel eens horen piepen.. Dan zijn ze er denk ik ook wel achter dat ze hun eigen graf gegraven hebben.

Shenkieee | 29-04-09 | 11:18

Lijkt zuid afrika wel !!!!!! Hier hebben we iets dat heet BEE (Black Economic Empowerment) en omdat daardoor slechts een kleine elite van het ANC en hun vriendjes hier VET aan verdienen, hebben we nu ook BBBEE (let op de extra Bee) en dat heet Broad Based Black Empowerment, zodat heel misschien ook diegenen die het echt toekomt er wat aan hebben.. wordt binnenkort vervolgd en nu ook in nederland, geweldig !

Konny Lingus | 29-04-09 | 11:17

@Fleauxe | 29-04-09 | 11:15
Jammer hoor, ik lijk me al aan te passen aan het gebrek aan niveau, zo snel gaat dat.
Overigens is het wel goed, ' de' VMBO, voor een afkorting mag het als zodanig worden gebruikt.
Dus.
Sonst nog?

Illuminator | 29-04-09 | 11:17

Zou er nou trouwens op dat College nog een verschil qua ranking zijn tussen verschillende groepen allochtonen onderling en tussen allochtonen en meisjes?

Even hypothetisch, stel dat alle beschikbare plekken verdeeld moeten worden onder de stortvloed aan aanmeldingen van meisjes en allochtonen die dit bericht op GeenStijl genereert. Wordt er dan alsnog geloot of gaan meisjes bijvoorbeeld voor op allochtonen? En hoe zit dat met allochtone groepen onderling? Krijgt een pikzwarte Numibier voorrang ten opzichte van een koffiekleurige Marokkaan?

Vragen, vragen, vragen...

widtvoet ® | 29-04-09 | 11:16

Sikkeneur | 29-04-09 | 11:06
Voor wegenbouw hebben we al genoeg Polen straks.
Waar we al die kansenjongeren natuurlijk wél heel goed voor kunnen gebruiken is de....... euhm..... of niet te vergeten de.... euhm..... ik kom zo bij u terug!

kersenflap | 29-04-09 | 11:16

Doe maar Wilders poll op VK stemmen als je het met deze minderwaardige vorm van discriminatie niet eensch bent.

Stroopdoos | 29-04-09 | 11:16

Laag-bij-de-grondse-activiteiten? Nou daar zijn bruinen en wijven sowieso erg goed in, dus wat is nu precies het probleem?

sjaakdeslinksesul | 29-04-09 | 11:16

Ik vind het vreemd dat dit vaak positieve discriminatie wordt genoemd. Wat maakt dit positief, en het is toch even erg ten op zichte van de andere kant op discrimineren?

avalonicus | 29-04-09 | 11:16

@ Turkseschurk.
zodat het nog net KAN allemaal.
Jammer dat de voorrang voor jou net te laat komt.

Teen | 29-04-09 | 11:15

het moet toch niet gekker worden...

*zucht*

Capt. Iglo | 29-04-09 | 11:15

@Illuminator | 29-04-09 | 11:13: Het VMBO, niet ' de' .

Fleauxe | 29-04-09 | 11:15

dat staat zwart op wit

politiek corrupt | 29-04-09 | 11:14

@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:11
Je hebt gelijk.
Maar de reacties zijn helaas soms minder genuanceerd.
Het woord samenleving is aan een aantal hier niet besteed.... maar goed, als ze de VMBO afmaken komt het nog wel goed met ze, hoop ik

Illuminator | 29-04-09 | 11:13

Het is gewoon foute boel.

Je mag niet zinnig discrimineren maar wel onzinnig discrimineren, dat is het beleid. Zelf zijn het foute mensen maar noem eens een regime/nomenclatura dat haar tegenstanders niet als fout probeert weg te zetten, liefst met de media op hun hand.

Rings a bell? Dan nog blijft de waarheid zeggen gevaarlijk zo.

NoMinister | 29-04-09 | 11:13

Harderwijk staat bekend om dat het een turkenstad is, dus aan allochtonen geen gebrek zou ik zo zeggen.. denk dat het probleem meer ligt aan het feit dat een MBO ( hoe zal ik dit keurig uitdrukken..) iets te hoog gegrepen is voor bepaalde ''doelgroepen''.

deafhaalchinees | 29-04-09 | 11:13

@Turkseschurk | 29-04-09 | 11:11: Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Fluim!

Fleauxe | 29-04-09 | 11:12

Aangezien een zwarte in Harderwijk nog een bezienswaardigheid is (lees artikel), maken we ons dus druk om niets... Poehee wat een opluchting!

Hezzy | 29-04-09 | 11:11

HumanJoystick | 29-04-09 | 11:08
Ik denk dat je met wakker nederland de lat iets te hoog legt hoor.

Phobophrysk | 29-04-09 | 11:11

-weggejorist-

Turkseschurk | 29-04-09 | 11:11

Wakker worden,
Dit is beslist niet de enige school die dat doet.
Alleen die anderen lopen er niet zo mee te koop.
Voor zwarte kindjes krijg je meer soepsidie, snappie.

Olieboer | 29-04-09 | 11:10

het zal hierboven vast al meer gezegd zijn, maar positieve discriminatie de ene kant op = negatieve discriminatie de andere kant op.
Aso's.

Rolo model | 29-04-09 | 11:10

GOVDDDDmeee nou nog niets geleerd van dat idiote beleid uit de jaren 80???

pwman | 29-04-09 | 11:09

Mutsaerts, doe ons witte kinders een plezier en zoek eens contact met de Commissie Gelijke Behandeling.

frickY | 29-04-09 | 11:09

Tja, jaren lang in Harderwijk in de buurt geleefd. Een prototype stad wat wordt geregeerd door CDA-regenten en elk leuk ding wat Harderwijk had begon te schrappen (zoals bierfietsen tijdens examenstunten), maar ik vind het bewijs nogal vaag.

Mangoost | 29-04-09 | 11:09

Ik zou het heel interessant vinden om te zien of art. 1 van de grondwet nog steeds stand houd, indien blanke ouders het toelatingsbeleid van die school voor de rechter brengen... En ook interessant: Hoe hard dan al die -van uw en mijn taxpoet gesubsidieerde- antidiscriminatieplatformen en comissies gelijke behandeling nog van de toren blazen, als het dit keer nou eens niet om een allochtoon gaat.
Als ze dan zwijgen, nou, heb dan ook gewoon lef en doe een wetsvoorstel voor het wijzigen van de grondwet: Discriminatie is verschrikkelijk fout tenzij het je als autochtoon treft. Dan is het o.k. Dan mogen ineens ook gerust homo's, christenen, ongelovigen en vrouwen worden gediscrimineerd.
Doodziek wordt je toch intussen van dat "met 2 maten meten" en "A" zeggen en "B" doen.
Positieve discriminatie = OOOOK discriminatie!

I-I@I_@I_ | 29-04-09 | 11:08

Tsja, dan zit er toch echt niks ander op en zal de autochtoon wel Wilders moeten stemmen. Dan liever de balans aan de native kant van de schaal.

Stroopdoos | 29-04-09 | 11:08

Ik krijg huxleyiaanse visioenen bij dit SOMA-college. Iets met in slaap gesust worden door de multiculturele droom?

Gallisch | 29-04-09 | 11:08

Is toch niks mis mee?

Kunnen ze meteen een paar nieuwe afstudeerrichtingen scheppen...

Rtiueel schapen slachten...

Katoenplukken...

Okay Dan! | 29-04-09 | 11:08

@Multiflauwekulti | 29-04-09 | 10:55
Ik kan me zo kwaad maken om zo'n domme reactie.

avalonicus | 29-04-09 | 11:08

Dit is wederom weer eens zo'n voorbeeld van "positieve" discreminatie, het lijkt mij gewoon verboten, is hier geen jurist die er uitsluitsel over kan geven en ook kan zeggen of aangifte doen zin heeft?

slaapkameroog | 29-04-09 | 11:08

-weggejorist en opgerot-

HumanJoystick | 29-04-09 | 11:08

Positieve discriminatie is de doodsteek voor de westerse samenleving. Hoe kan iemand in een vrije gemeenschap dit toepassen en accepteren? We zijn al zover dat het normaal is voor een minister om een mannelijke politiechef te weigeren puur omdat hij man is. Dit kan en mag niet veel langer doorgaan.

Aiii | 29-04-09 | 11:07

Titel had moeten zijn MBO wordt OLO (Ontiegelijk Laag Onderwijs)

Je Verzint Het Niet | 29-04-09 | 11:07

Beoordeling op gedrag en prestaties niet op afkomst en of positie i/d samenleving. Als je je niet gdraagt ondervindt je daar de gevolgen van en als je niet presteert kom je geen reet verder. Wat is daar verkeerd aan? Koren scheiden v/h kaft... natuurlijke selectie zegt

Nelson Mandela | 29-04-09 | 11:07

jappertje | 29-04-09 | 10:56
Inderdaad. Dit heeft zo'n zwaar negatief effect, zeker nu het bekend is geworden.
Het is toch eigenlijk ook te gek voor woorden. Zeker gezien artikel 1, maar ook gezien het feit dat het allang aan de hoogste boom was gehangen als andersom het geval was geweest. Want nee, dat mag natuurlijk niet. Maar dit, dit moeten we maar gedogen.

Overigens is Harderwijk allang niet meer het schattige plaatsje aan het meer wat het ooit was. De sfeer daar is totaal verziekt door een selecte groep nieuwe Nederlanders. Ik zeg bewust een selecte groep, alles en iedereen over één kam scheren is zeker niet de bedoeling. Maar die groep mag wat mij betreft een enkeltje krijgen naar het land van herkomst.

Heau even | 29-04-09 | 11:07

Door tijdig gekleurde mensjes opgeleid te hebben om het wegenbouwen en het hijskranen door te laten gaan als 'wit' Nederland van het pensioen en de AOW zit genieten, moet je nu investeren.

Topics over kansenjongeren hebben we al genoeg gehad, toch?

Sikkeneur | 29-04-09 | 11:06

Eigenlijk maakt het me geen moer uit of die school nu wel of niet aan positieve discriminatie doet. Wat ik veul belangrijker vind is ons recht om aan negatieve discriminatie te doen. Waarom mag ik geen school runnen slechts voor Westerse kinderen? En waarom moet ik alle allochtonen (lees: Turken, Mocro's en Antillianen) weigeren tijdens sollicitatiegesprekken in plaats van in de afvertentie te mogen zetten dat ik ze toch niet aanneem?

Fleauxe | 29-04-09 | 11:05

-LoKi- | 29-04-09 | 10:58
VVD is zeker te links?
*baalt*

dr.spin007 | 29-04-09 | 11:05

*benieuwd is naar het doelgroepenbeleid van het Anton Zijderveld College*

widtvoet ® | 29-04-09 | 11:05

Nou en? Ga es niet zo zeiken en plaats eens iets leuks Mutsaerts.

Phobophrysk | 29-04-09 | 11:04

Je reinste discriminazi!!

hardedition | 29-04-09 | 11:04

Discriminatie. Welke leerling klaagt deze school aan? Alsjeblieft!

avalonicus | 29-04-09 | 11:03

... maar vooral Geert Wilders vervolgen hoor, dat is de ware racist! -.- Dit KAN toch niet!! Ik ben een blanke jongen en voel me zwaar gediscrimineerd

The Green*Machine | 29-04-09 | 11:03

Als "blanke werkend man" ben je nog minder dan slachtvee in deze samenleving.
Vult TNT post verhuisbericht in, nieuw adres U-0069...........

das boot | 29-04-09 | 11:03

@Gettipap | 29-04-09 | 10:30,
Hahahaha! Ik denk niet dat de Harderwijkers de 'nieuwe Nederlanders' nodig hebben om de stad onaantrekkelijk te maken. Of het nou religieuze witte kousen zijn of licht bruine hoofddoekjes, is allemaal kut. Van de een mag je geen varkensvlees eten en van de andere mag je het op vrijdag niet eten én op zondag niet kopen.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 11:01

Hiep Hoi!
Mijn kinderen gaan daar niet naar toe.

Zo jammer! | 29-04-09 | 11:00

Harderwijk: het hoogste percentage Renault Scenic en Espace; ergo: Bible belt!
Vergevingsgezindheid van de gristenen zorgt ervoor dat het daar ook wel losloopt met de hierboven geschetste problemen/uitdagingen/kansen

Illuminator | 29-04-09 | 10:59

zwarte een bezienswaardigheid in hwijk? probeer harders plaza dan maar eens! ziet daar zwart van het volk:P

timmer1 | 29-04-09 | 10:58

Allochtonen een bezienswaardigheid in Harderwijk? Ik heb in Harderwijk op school gezeten en er zijn daar HEEEL erg veel allochtonen..

Bluntz | 29-04-09 | 10:58

@dr.spin007 | 29-04-09 | 10:51
Stortingsbewijs van substantieel bedrag in PVV-kas dan?

-LoKi- | 29-04-09 | 10:58

Dat ze in Harderwijk niet beter weten... Zo "wit" is Harderwijk niet, ze hebben het meeste gezeik van bontkragen van de hele veluwe geloof ik.

Het DaanMannetje | 29-04-09 | 10:57

Ja en ze zien nog steeds niet in dat je hiermee juist discriminatie 10000x erger maakt...

jappertje | 29-04-09 | 10:56

@ azijnsnuivert | 29-04-09 | 10:51
De Grondwet... moehaha... wie bekommert zich daar nou nog om in dit blote-potenland!

Multiflauwekulti | 29-04-09 | 10:55

wanneer gaat die ongein nou een keer stoppen, bullshit. Het is wachten totdat ze worden aangeklaagd......

Mr.Blaat | 29-04-09 | 10:55

Dit mag toch helemaal niet?
En als het wel mag, welke randdebiel verzint er nou zoiets? Hoe geschift zijn die linkse lutsers nou helemaal?!

MiereNeuqer | 29-04-09 | 10:54

azijnsnuivert | 29-04-09 | 10:51
Span jij die rechtzaak even aan? Je wordt hartelijk uitgelachen door de linkse rechters...

johan9991 | 29-04-09 | 10:54

Wij zullen de opleiding van leraren en de leerplannen beïnvloeden in de richting van culturele veelvoud met behulp van nieuw onderwijsmateriaal en door het varanderen van schoolboeken. Wij zullen grote islamische jeugdfestivals organiseren. Dit alles om dialoog en begrip te stimuleren."
(Olaf Gerlach Hansen's speech in Rabat Morocco 13.5.2005)
www.hetvrijevolk.com/?pagina=5189
lees verder! dit is een europees stimuleringsplan en dus ook nederlands beleid, waar weinig ophef over is! zelfislamatisering om de handels etc betrekingen veilig te stellen.

klompenmeissie | 29-04-09 | 10:53

Dit is strafbaar, heel simpel art. 1 van de grondwet;
HOOFDSTUK 1

Grondrechten

Art. 1. [Geschiedenis: versie 21 maart 2002; versie 6 april 2006; versie 15 juli 2008] • [Jurisprudentie: LJN AA4301; AA5111; AA8538; AD5014; AE0174; AE6409; AE6671; AE7389; AE9790]
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

azijnsnuivert | 29-04-09 | 10:51

-LoKi- | 29-04-09 | 10:49
Zie, dat bedoel ik maar. Dergelijke documenten zou ik niet zo 1, 2, 3 kunnen overleggen.

dr.spin007 | 29-04-09 | 10:51

positieve discriminatie .... het zal verboden moeten worden
het kan niet positiev zijn daar er altijd iemand de dupe is van discriminatie en zoals de laatste jaren dat steeds vaker gebeurd is dat de blanke hetro man

greatone | 29-04-09 | 10:51

noem die toko dan maar gelijk het soma-lië college :-S

feces | 29-04-09 | 10:50

Netjes dat ze het iig vermelden dat ze dat doen. Zie het probleem daardoor niet zo. Denk dat negerts beter stratenmaker kunnen worden dan dat huidige volk. MayB wordt er dan nog eens gewerkt en gaat hun loon niet uit naar lowpowered VW golfjes en Hondatjes die alleen maar optisch "getuned" zijn. Zelfde geld voor vrouwen. Maar daar hoor je dan weer niks over dat men die voorlaat.

RadioKies{~} | 29-04-09 | 10:50

De school zal waarschijnlijk meer Subsidie verkrijgen voor kansjongeren, dan voor de NL jongeren.
En dit een reden is om de school financieel er op vooruit te laten gaan...

_- ViXXeN -_ | 29-04-09 | 10:50

Al zolang de mensheid bestaat moeten we kleurlingen duwtjes in de rug geven en voortrekken anders komt er helemaal niks van die gasten terecht. Als we Afrika tien jaar aan hun lot overlaten dan kun je er een kanon afschieten.

schertsfiguur | 29-04-09 | 10:50

"...
In verband met ons doelgroepenbeleid worden toelaatbare vrouwen, gelovige (m.n. moslims en joden), gehandicapte en allochtone kandidaten automatisch op de reservelijst geplaatst.
Zij kunnen dan ook beter elders hun Heil zoeken.

Kandidaten die geselecteerd zijn, worden in eerste instantie voorwaardelijk toegelaten. Definitieve toelating vindt plaats na toezending van een aantal documenten. Bewijs van zuiver Arisch bloed zal in ieder geval tot de vereiste documenten behoren.

Met vriendelijke groet,

A.H. van Blut und Bodengom
Voorzitter College van Bestuur "

-LoKi- | 29-04-09 | 10:49

Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
Alle ophef is nergens voor nodig. Dit is hetzelfde als de publieke omroep van Geenstijl: gewoon een manier om extra subsidie binnen te halen. Waarschijnlijk een 1000 euri of zo per (allo-)leerling per jaar per 'handicap'. En als hij/zij een taal achterstand of leerproblemen heeft telt het dubbel. Plus dan kan de vrouw van de baas declareren als 'specialisatie-overblijf-moeder/leeshulp-coördinatrice' oid.

Joost Maghetweten | 29-04-09 | 10:49

OK, that's it... ik word neger. Ik stel het niet langer meer uit.

Multiflauwekulti | 29-04-09 | 10:48

webish | 29-04-09 | 10:46
Kun je dat even in het Nederlands vertalen?

dr.spin007 | 29-04-09 | 10:48

*Discriminatie roept*

MonkeH | 29-04-09 | 10:48

Epimenides | 29-04-09 | 10:18
Mee eens is, dat het nog maar land door moge gaan op deze manier, het is hard nodig

Tja... | 29-04-09 | 10:46

-weggejorist-

webish | 29-04-09 | 10:46

11 mei 2011, zet 'm vast in de agenda

johan9991 | 29-04-09 | 10:46

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 29-04-09 | 10:45

Harderwijk --> weggejorist...

(g)eenstijl | 29-04-09 | 10:44

Bugsy Siegel | 29-04-09 | 10:32
Daar heeft u een punt.
Ik voorzie dan ook een sterke toename van het gebruik van het woord 'doelgroepenbeleid' de komende tijd.
Vooral in landen als Soedan, Congo, Afghanistan, China, Birma, enzovoort.

'Wat zegt u mijnheer de journalist, "kam-pen" zegt u? Haha, nee, dat zijn geen kampen hoor. In die mooie barakken achter dat prikkeldraad daar helpen we onze achterstandsleerlingen via ons uitgebalanceerde D O E L G R O E P E N B E L E I D aan een baan in de mijne.. *kuch* B O U W!'

Krachtmeester | 29-04-09 | 10:42

-weggejorist-

ikworderzomoevan | 29-04-09 | 10:41

Krachtmeester | 29-04-09 | 10:31
Socialisme is per definitie racistisch, werkt polariserend, en vergroot de kloof tussen de elite en het "volk" wat gereguleerd, gemasseerd, gemanipuleerd en bestolen moet worden. Het is een radicale agnostische interpretatie van het christendom waar het zwakke in de mens superieur wordt geacht boven het vitale. Winston Churchill verwoordde het ooit als volgt:" Socialism is a philosophy of failure, the creed of ignorance, and the gospel of envy, its inherent virtue is the equal sharing of misery."

Warren G. Harding | 29-04-09 | 10:40

Dit is gewoon zware keiharde DISCRIMINATIE!! Moet je die allochtonen horen janken als dit met hun gedaan word en als autochtonen gediscrimineerd worden dan mag het wel???!!! Dit slaat echt alles!!!!
Kamervragen en wel heel snel!!!!
Top punt van discriminatie is wel discriminatie door eigen volk, met eigen volk voor eigen volk in eigen land!
Bullsh*t!

ProfNed | 29-04-09 | 10:40

De fascisten van morgen zullen zich antifascisten noemen, uitspraak Winston Churcill eind jaren veertig.

william7055 | 29-04-09 | 10:39

Wat een debiele brief. Eerst een gesprek en een toets en als je daar doorheen komt, moet je ook nog een wazig aantal onbekende documenten toezenden... Ik zou willen weten wat dan nog volgt aan eisen.

dr.spin007 | 29-04-09 | 10:38

zit je even in het buitenland gebeuren er gelijk rare dingen in +31. Nooit geweten dat allochtonen uberhaupt behoefte hadden aan een opleiding>baan. Of doceren ze in Harderwijk ook uitkeringstrekkerkunde

pomtiedom | 29-04-09 | 10:37

Dit IS discriminatie. Dit MAG toch niet?

Rutger, ga eens als Roemeen daar binnen proberen te komen? :P Je lijkt er al wel op, met je alcoholkop hehehehe

ConfuZor | 29-04-09 | 10:35

Somalie College

st_joris | 29-04-09 | 10:35

je weet tog..... niet alleen de Randstad.
En laten we wel wezen: helemaal geen gek idee hoor!
Ook een school mag een afspiegeling van de maatschappij zijn, of je nu geel, zwart, groen of paars bent.
Dat zwart/wit denken is zoooo ontzettend 1995.....

Illuminator | 29-04-09 | 10:34

Wel weer positief dat er in Harderwijk kennelijk onderscheid wordt gemaakt tussen toelaatbare en ontoelaatbare vrouwen. (Zie brief)
"

Weggehoxhaad | 29-04-09 | 10:34

Dat had die ouwe Adolf nooit kunnen denken dat het principe van zijn gedachtegoed nog eens doelgroepenbeleid genoemd zou worden.

Bugsy Siegel | 29-04-09 | 10:32

flokiller160 | 29-04-09 | 10:27
Rustig blijven, gaan zitten en ff je medicatie nemen.
De meeste allochtonen willen net als de meeste autochtonen gewoon deelnemen aan de maatschappij. Ze worden daarbij echter alweer decennia dwarsgezeten door de stempelmafia en de zieligheidsbrigades (lees: witte ambtenaren die ze in een hokje duwen en positieve discriminatie tot een kunst hebben verheven).

Krachtmeester | 29-04-09 | 10:31

ed.. | 29-04-09 | 10:24
...... aangevuld met hier en daar een 40 jarige jurist die het hele multiculti gezeik in dit kloteland inmiddels meer dan beu is.....

Vindefin | 29-04-09 | 10:31

alpha_mannetje | 29-04-09 | 10:17
Slaven moraal uber alles

Warren G. Harding | 29-04-09 | 10:30

Ik heb 3 jaar in Harderwijk op school gezeten en kan hier melden dat zwart daar allang geen bezienswaardigheid meer is. Harderwijk heeft alles in zich om een leuke stad te zijn; boulevard, mooie oude binnenstad en uiteraard voor de liefhebbers het dolfinarium. Helaas is de sfeer in Harderwijk al reeds enkele jaren verpest door met name de nieuwe nederlanders. Spijtig maar waar...

Gettipap | 29-04-09 | 10:30

Zijn ze met de kop in elkaars aars blijven steken daar in Harderwijk?
Misschien is het internet / radio / tv nog niet uitgevonden in dat achterlijke gat en denken ze over de allochtonen nog steeds als donkere, zielige menschwezentjes met een rijstbuikje.

drekzooi | 29-04-09 | 10:29

'Opeens heb je het': je wordt zwart

neeniks | 29-04-09 | 10:29

Pfff: "Diversiteitsbeleid".
Je moet gewoon worden aangenomen op je talent, Basta!

der Wunderhund | 29-04-09 | 10:29

@steengeil
vergeet niet de lagere huren... maar ja, we hadden wel wat goed te maken, eerlijk is eerlijk...

ed.. | 29-04-09 | 10:27

-weggejorist-

flokiller160 | 29-04-09 | 10:27

Niets nieuws onder de zon. Bij de plaatselijke woningbouw vereniging hier mogen alleen Molukkers reageren op bepaalde woningen. Staat vet gedrukt in het lokale suffertje.In het verleden was er een vrouwtje wat ik kende die op zo'n woning had gereageerd en werd doch vriendelijk verzocht om maar weg te blijven anders namen de bewoners wel even het heft in handen. En zo geschiedde.....

Steen Geil | 29-04-09 | 10:25

gebeurt al jaren in vele bedrijven

macflipper | 29-04-09 | 10:25

fuckje | 29-04-09 | 10:22
En als een nieuwe exotische *kuch* aanwinst een *hoest* outbreak veroorzaakt wordt het het Ebola-College.

Krachtmeester | 29-04-09 | 10:25

Dit heeft niets met positieve discriminatie te maken. Ze zijn het op die school gewoon zat om het hele jaar door tegen die chagrijnige visserskoppen aan te kijken!

bodyhair | 29-04-09 | 10:24

gezien al de verontwaardiging lijkt het erop dat GS dus alleen gelezen wordt door pokdalige blanke potentiele MBO scholieren...

ed.. | 29-04-09 | 10:24

hoe toepasselijk. ben net even volledig afgebrand, omdat ik onderscheid maakte tussen witte en zwarte scholen tijdens een presentatie op de uni... *zucht*

nassie de naskoel | 29-04-09 | 10:24

Ronduit ridicuul, maar ja het is wel in Harderwijk dus dat zegt op zich al genoeg.

Zwart gat | 29-04-09 | 10:23

Zo erg is dit toch niet? Het lijkt mij niet meer dan terecht dat mensen in een achterstandspositie een beetje geholpen worden.

Teen | 29-04-09 | 10:23

@Krachtmeester |10:20
En met burgemeester Marcouch wordt het het Sharia - College.

fuckje | 29-04-09 | 10:22

Inderdaad, zo maken ze het Geert wel heel makkelijk! En die sukkels in Den Haag zich maar afvragen wat ze verkeerd doen....

Warhoofd | 29-04-09 | 10:22

Wordt ik, als burger van Koninkrijk der Nederlanden, nu gediscrimineerd in mijn eigen land?

Wilders, kom er maar in.

Rest In Privacy | 29-04-09 | 10:21

Eng griebusgat,dat Harderwijk.
Als dat kutvolk op zondag iemand z'n huis uit zien gaan met een golftas,spijkeren ze een vleermuis op z'n garagedeur.
Trouwens:ze lullen raar en Volkert v/d Graaf komt er vandaan.

R.B.Scott | 29-04-09 | 10:21

@Meneer | 29-04-09 | 10:13
Klopt inderdaad. Maar artikel 1 is het papier waar het op gedrukt is nog niet waard. Ik heb gesolliciteerd voor de functie van koning ... Afgewezen omdat ik niet in de koninklijke familie ben geboren. Pure discriminatie.

James Lastig | 29-04-09 | 10:21

Welkom in het Kalifaat genaamd Nederland...

XSdenied | 29-04-09 | 10:21

LOL HOAX, dit zijn beroepen waarbij je hard moet werken vroeg moet opstaan en niet al teveel inkomen opstrijkt.

azijnseikerT | 29-04-09 | 10:20

fuckje | 29-04-09 | 10:15
En als ze ouderen voorrang gaan verlenen heten ze plotseling het Stoma-College, wedden? Waakzaamheid is geboden bij dit soort namechangelings..

Krachtmeester | 29-04-09 | 10:20

.... TeR zijnder tijd.....
Voor mij geen S(t)oma College...

Whisper | 29-04-09 | 10:19

@Gemene Deler | 29-04-09 | 10:10
"Emigratie in 3, 2, 1......"
0 .. -1 ..... 18 jaar geleden al!
De beste beslissing van mijn leven!

James Lastig | 29-04-09 | 10:19

Nadat een aantal leraren e.d. zijn neergestoken wordt de naam veranderd in
STOMA College

svw | 29-04-09 | 10:19

Het mag wel even gezegd worden dat dit soort zaken zonder Geenstijl een stuk moeilijker publiekelijk zouden zijn.

Hulde Geenstijl!

Epimenides | 29-04-09 | 10:18

Cool! Eindelijk weer eens een echte racistische school!

DeBruineSter | 29-04-09 | 10:18

Je eigen kinderen gebruiken voor je sociologische experiment, ter ontwikkeling vna de etnisch diverse ubermensch, super idee.

alpha_mannetje | 29-04-09 | 10:17

"zwarte" een bezienswaardigheid in Harderwijk? Haha, I think not. Het stikt er van de Finnen en Oostenrijkers kan ik je vertellen.

John Cheese | 29-04-09 | 10:17

Maar goed,weer 2 zetels voor Geert.

Dropke | 29-04-09 | 10:16

Er zijn maar weinig zaken eerlijker dan een loting. Of oneerlijker. In ieder geval is het zonder aanziens des persoons. WTF mankeert die school? Een heftige poging tot indekken van het bestuur in het geval het ooit oorlog wordt tussen de huidskleuren? Hadden ze hiervoor een 'Whites Only' acceptatiebeleid dat ze nu proberen goed te maken?
Ik zal hier wel te dom voor zijn.

Zwilkje | 29-04-09 | 10:16

Volgend jaar heet die school het Soa- College, zo gezellig is het daar geworden.

fuckje | 29-04-09 | 10:15

Ik zou zo graag eenzelfde formulier willen zien maar dan met het verhaal,autochtonen worden zo geplaatst,allochtonen als er plaats over is na loting.Hoeveel auto`s branden e dan deze week uit???

Dropke | 29-04-09 | 10:15

@meneer,
Inderdaad, hoe lang zal het duren voordat iemand dit voor de rechter sleept als discriminatie en/of racisme?

Kipz0r | 29-04-09 | 10:15

20 jaar geleden, ik wilde wel bij de Brandweer, ik heb duikbrevet en brandopleiding gehad bij de marine, maar ik was geen homofile neger in een rolstoel dus ik voldeed niet aan het profiel.
Niks nieuws dus, alleen Harderwijk loopt 20 jaar achter!

Harry Kuntz | 29-04-09 | 10:14

mensen mensen...
niet zo zuur kijken allemaal! ik zie kansen!
ik zeg alles wat niet wit is naar harderwijk trappen!
hebbuh zu zelluf om gevraagd!

mh_1204 | 29-04-09 | 10:14

Walgelijk! Als blanke jongeman word je keihard gediscrimineerd in je eigen land!

Geert +1!

seesharp | 29-04-09 | 10:14

ijsselmeerpaling boycot ga-

fok it veel te lekker

Fragony | 29-04-09 | 10:14

Wat ik dan wel weer goed vind is dat ze 'toelaatbare vrouwen' voorrang geven. Op mijn school liepen er heel wat rond die als vrouw echt ontoelaatbaar waren.

Schoorsteenveger | 29-04-09 | 10:14

Byron de Bouwer klinkt nu eenmaal beter dan Bob...

ed.. | 29-04-09 | 10:14

Zo krijgen we veel zwartwerkers...

roestvrijtaal | 29-04-09 | 10:14

Ik verbaas mij er toch altijd over dat dit niet in strijd is met artikel 1 van de Grondwet;
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Meneer | 29-04-09 | 10:13

Ze zijn in ieder geval wel eerlijk, maar of dat de rel gaat sussen...

SmeedWoker | 29-04-09 | 10:13

*gooit o naar boven*

Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 10:13

Hiep hoi.

*Mompelt iets van, verbaas me nergens meer over*

joyriders | 29-04-09 | 10:13

Wtf? Voelen jullie je ook zo machteloos?

Lying Dutchman | 29-04-09 | 10:12

*Dolfinarium boyctten gaat*

Teun van het Tuinpad | 29-04-09 | 10:12

Mooi een 'zwarte lijst'..

neeniks | 29-04-09 | 10:12

Keiharde discriminasie!
*Harderwijk op NO-GO lijst plaatst*

Stroopdoos | 29-04-09 | 10:11

Emigratie in 3, 2, 1......

Gemene Deler | 29-04-09 | 10:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl