Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Daarom houden wij van Hugo Borst

retteketet477.jpgKudo voor Hugo. De sportcolumnist van het AD wil bloed aan de paal. Het bloed van Van Gaal wel te verstaan. De gelauwerde AZ-trainer moet namelijk BOETEN voor zijn onbezonnen -ja zeg maar gewoon asociale schofterige hufter actie- richting de NOS-cameraman. Weet u nog? Trainer Van Gaal, die even dictatoriaal fascistoïde fysiek geweld toepast op iemand van de pers. Jij mij filmen? PATS! Klap op de camera. Filmpje. Slomo. Terwijl ALLE sportjournalistjes, sportcolumnistjes, ombudsmannen, NOS-piepeltjes, Tom Egbers incluis, hun bruine hoofd deemoedig en vuistdiep in de reet van Louis blijven steken en er met geen woord over reppen, staat Hugo Borst grijnzend met de fles spiritus boven de DSB-barbecue. En terecht. We MOETEN hier een punt van maken. Als Louis van Gaal hiermee weg mag komen. "Ik legde mijn hand op de camera." (DWDD) Dan mag Beverwijk ook. Dan mag een elleboogstoot ook. Dan mag een spreekkoor ook. Dan mogen we ook scheidsen een doodschop geven. Dan mogen we stadions, treinstellen en stewards slopen. Dan mogen we sissen en hoehoe roepen. Dan dooft het licht...

Reaguursels

Inloggen

sorry,,, ridiKUle gok bedoel ik ;-)

Konny Lingus | 27-04-09 | 10:24

Ooit heeft een cameraman teruggeslaguh, kijk maar naar die rididule gok van hem !

Konny Lingus | 27-04-09 | 10:24

Nou nou tuut tuut, het is wat.

Zeikerds. Niemand gewond, niemand pijn, niks kapot, maar het is toch heel erg.

Zal wel. Next.

NoMinister | 26-04-09 | 20:44

Van Gaal is succesvol maar sjeeesus wat een kleautzak.

Stroopdoos | 26-04-09 | 18:43

Jammer van Van Gaal, beetje zielig zelfs. Stelt niet veel voor, maar dan mogen we ook willekeurig voorwerpen en mensen slaan, niet?

Hauptfrau Anouk | 26-04-09 | 18:24

Is dat alles, dat tikje? Vind ik helemaal niks voorstellen. Gezocht nieuws.

wegmetdebijstand | 26-04-09 | 15:55

Hans Anders | 25-04-09 | 12:02

Dit lijkt in niets in te gaan op mijn stuk. Hans, 'anders' is ok, maar dit is Hans Raar.
Goed, straatje weer schoon... iemand thee?
(Wat bedoel je met 'policor' eigenlijk, het gebruikelijke 'mainstream', 'gevestigd status quo denken', het gemene denken? Of had je nog een andere betekenis?)

hfakker | 26-04-09 | 15:51

kudo voor Van Gaal en niet voor Borst. Als er iemand met hart en ziel is betrokken bij wat hij doet, is het Van Gaal en dat kan je hem nooit kwalijk nemen.
Borst kan alleen maar zeuren en meningen geven over dingen waar hij niet bij was.

edje987 | 26-04-09 | 10:52

Die stinkende zwerver van een Borst moet zijn waffel houden, verwaand rotjong.

Van Gaal +100

Rotzak84 | 26-04-09 | 10:33

Hugo: +1

@Je-Zus Redde | 26-04-09 | 08:48

Kan maar zo zijn, maar wat ie nu over Van Gaal schrijft verdient zeker wel kudo's. Als je Van Gaal boven Borst pruimt, dan wordt het ernstig.

Adriaantjeeeeeuh | 26-04-09 | 10:26

Hugo Borst is een hele zieke vertoning. Dat er mensen zijn die dat zure tronie pruimen is iets om heel erg angstig van te worden voor de toekomst van dit land.

Je-Zus Redde | 26-04-09 | 08:48

Psychopaat. En als je daar mee leeft (Truus) dan deug je ook niet. Borst altijd + 10

grote haas | 26-04-09 | 07:54

De Marokkaansche voetbalbond schijnt bijzonder gecharmeerd te zijn van van Gaal.......

wachtmeester de bruy | 26-04-09 | 07:41

@Lampelul | 25-04-09 | 22:01 Inderdaad!!
Enne.... Hugo is zeker gefrustreerd dat het niet zo lekker gaat met sparta? Ajax komt er nog aan Hugo... je kan je lol op.
En Van Gaal... je houdt van 'm of je haat 'm. Maar ergens had ie gelijk. Alles moet altijd apart gefilmd worden. Ga dan niet staan filmen als je VG nog met een andere omroep staat te babbelen. In feite is dat pure bedrijfsspionage van de NOS.
Bovendien zijn de spullen niet stuk, dus waar praten we over.

puntkomma?! | 25-04-09 | 22:51

Ik heb me in die uitzending meer geërgerd aan Starfucker, wat een grafherrie.

Lampelul | 25-04-09 | 22:01

@Je-zus Redde
Denkt om uw tafel en uw gebit.

websenior | 25-04-09 | 21:25

Gadver wat beginnen jullie te zeiken daarbij geenstijl. Dit gaat echt helemaal nergens over. Ik ben benieuwd wat voor een kut tv jullie dan gaan maken bij Powned

boselecta | 25-04-09 | 20:16

Van Gaal is een nare man. Krampachtig, geen zelfvertrouwen. Om zich heen hakken omdat hij zich weer eens 'aangevallen' voelt. Maar ook iemand die de voeten likt van een baas zoals Scheringa. Van Gaal is de apenrots in levende lijve.

strange matter | 25-04-09 | 20:11

aan de schandpaal met 'm

De technoloog | 25-04-09 | 20:04

@gozahtje | 25-04-09 | 15:54: Ik ben het met je eens dat sport an sich en in het algemeen een positief iets kán zijn. Waar we het hier over hebben is de sport in het westen dat is vervallen tot jaloezie, geweld, wie heeft de gewiekste boekhouder, macht en vooral geld. Ik ben voorzichtig met dit soort westerse 'verworvenheden' toe te wensen aan een lijmsnuivertje in Rio.

McShamus | 25-04-09 | 19:44

WTF doet die zwarte vlek op het dumpert filmpje bij DWDD!

Leon938 | 25-04-09 | 19:27

Ja mensen, wat een held he, die van Gaal?! En het zet uw miserabele eigen levendje zo mooi in de schijnwerpers ook he? Hahaa
*Bijt in de tafel van het lachen*

Je-Zus Redde | 25-04-09 | 19:14

Lachuh toch dit, zouden meer coaches moeten doen..
Heeft Borst tenminste ondewerpjes om zich druk over te maken.

editorxx | 25-04-09 | 19:11

van Gaal mag dat ja...
De rest nl. niet...

renmoo | 25-04-09 | 19:03

ook hier geld vierendelen die klootzak

veel vaak en vet | 25-04-09 | 18:54

van Gaal je bent een ontzettende grote LUL

deFiscus | 25-04-09 | 18:42

Hugo Borst.
Man van middelbare leeftijd die geen afstand kan doen van het uiterlijk dat hij als middelbare scholier al had.
Dat soort mannen moet je altijd wantrouwen....

Peppie van Cockie | 25-04-09 | 18:29

Hugo -1.

Aatje | 25-04-09 | 18:25

Hugo altijd + 10. Ga door Hugo!! De rest aan tafel, ook Yoeri en die dikke homofile kaalkop, slijmt zich altijd risicoloos door het programma heen.

grote haas | 25-04-09 | 18:14

Mooie vent, die van Gaal. Een van de redenen waardoor voetbal soms nog boeiend kan zijn. En Hugo Borst.. Wie is die ongewassen kraker??

baronbreekijzer | 25-04-09 | 18:12

@Rammstein | 25-04-09 | 11:22
'we' zijn degene die hem heilig verklaren. Iets met voetbal, niet aankomen en zo...

Gomer Pyle | 25-04-09 | 18:07

mag hopen dat dit een sarcastisch stukje is, groot gelijk voor v. Gaal. Hugo Borst is een eng links-mensch...

rabauw | 25-04-09 | 18:06

Wat is er mis met beverwijk??
ik lees;

dan mag Beverwijk ook. Dan mag een elleboogstoot ook. Dan mag een spreekkoor ook. Dan mogen we ook scheidsen een doodschop geven. Dan mogen we stadions, treinstellen en stewards slopen. Dan mogen we sissen en hoehoe roepen. Dan dooft het licht...
altijd heel gezellig hier op de bazaar met al die hoofddoekjes en burkas

Mr.V1 | 25-04-09 | 17:57

Profvoetbal is amusement door grootgraaiers. Inclusief de trainers. Het meest sociale aan ze is dat ze 1 stel hersens delen met hun echtgenote. Verwacht geen wonderen van deze mensen

Gratenpakhuis | 25-04-09 | 17:35

gele stift | 25-04-09 | 17:25
wat is je punt ?

100%Isis | 25-04-09 | 17:30

Wat een huilie huilie bericht... GA toch ergens anders over janken.

gele stift | 25-04-09 | 17:25

Adolf von Gaal...

Korte Metten | 25-04-09 | 17:13

Gewoon een domme braller af en toe.

Ronald81 | 25-04-09 | 17:08

websenior | 25-04-09 | 16:46

Fair enough hoor.

Ik ben een ajacied maar wat Louis betreft begon ik af te haken met het "ben ik nou zo slim of jij zo dom" incident na Ajax - RKC van een jaar of 13 terug. Hou er niet zo van als iemand zich megalomaan en ronduit onbeschaafd gedraagt. Ook zijn gedrag tegenover japanse journalisten bij de wereldbekerfinale tegen Gremio was al stuitend overigens.

100%Isis | 25-04-09 | 17:05

dood stil zijn, dus

ehud | 25-04-09 | 17:05

Hugo Borst moet dood

ehud | 25-04-09 | 17:00

@100%Isis
U heeft gelijk. Maar Van Gaal blijft voor mij de held en alle journalisten mogen slechts de schoenen van Van Gaal poetsen.

websenior | 25-04-09 | 16:46

Een speler die op een camera slaat zou - terecht - hard worden aangepakt door de vaderlandse pers. En waarschijnlijk ook door de clubleiding.
Maar Van Gaal komt er mee weg. Sterker nog: hij gaat leugens zitten te vertellen in DWDD en komt ook daar mee weg.
Hugo Borst, Wilfred Genee en Andy Houtkamp zijn de enige sportjournalisten die niet bang zijn voor Van Gaal, de rest doet het in zijn broek voor hem.

Zündapprijder | 25-04-09 | 16:15

Maar goed ook wel weer heerlijk om te zien. Al die zure calvinistjes, altijd klaar om iemands hoofd af te slaan als ie boven het maaiveld uitkomt, die moeten slikken dat iemand als Louis wel leeft. Jaloezie is een slechte eigenschap mensen, onthou dat nu toch eens een keer. Bovendien krijgt u er een pruillipje van.

Je-Zus Redde | 25-04-09 | 16:06

Nog een reden om voetbal te haten: Louis van Gaal.

SkivdeVisser | 25-04-09 | 16:01

Afschuiven die vent naar Belgie, daar wordt tie uitgekotst voordat hij wordt ingeslikt!

Oh ja, opnemen in je contract dat je mogelijk gevraagd wordt als bondscoach van : Engeland, Duitsland, Spanje of Argentie ? Dan had hij ook wel op kunnen nemen dat hij met Goede Vrijdag vrij moet hebben om aan het kruis genageld te worden. Zondag voor de wedstrijd is hij toch weer opgestaan om op tijd op het veld te zijn !

marcestein | 25-04-09 | 15:59

Als dit soort lulartikeltjes als van pritt stift blijven verschijnen dan wordt het tijd dat lidmaatschap maar weer eens op te zeggen. Bah, van dat sjaggerijnige feyenoord-rotterdam koffiedik zeiken

Je-Zus Redde | 25-04-09 | 15:54

@ McShamus | 25-04-09 | 14:53

Het stellen dat het treurig gesteld is met de Nederlandse samenleving doet toch in jouw nadeel vermoeden dat jij je inderdaad zelf ook nogal schuldig maakt aan 'onnodig' druk maken. Om nu sport af te doen als een 'spelletje' is wat makkelijk. Er hangt namelijk een erg groot (wereldwijd) maatschappelijk belang aan sport opzich, maar misschien wel meer voor voetbal in het bijzonder. Vele mensen hebben niets in de wereld (denk aan de lijmsnuivertjes in rio). Door voetbal kunnen deze jongetjes een betere toekomst voor zichzelf creeeren. Jou comment is dus iets wat ongepast (druk ik me voorzichtig uit).

gozahtje | 25-04-09 | 15:54

Van Gaal is een iritante eikel, zo lelijk als de nacht met een grote bek.
Zo, dat is er uit en lucht lekker op.

DeVoorzitter | 25-04-09 | 15:50

vilein, slechts 1 l.

100%Isis | 25-04-09 | 15:42

@ Einde van de Domheid | 25-04-09 | 14:44

Zoals ik zeg, van Gaal heeft bewezen een uitstekende trainer te zijn, maar daarom keur ik z'n gedrag nog niet goed! Als Cruijff zich zo onbezonnen gedraagd dan is dat ook niet goed. Stoor me er ook soms aan dat hij altijd weet hoe het moet (daar twijfel ik ook niet aan, ook niet bij van Gaal) maar dan nooit eens zelf actie onderneemt! Ik geloof niet dat mijn liefde voor Ajax groter is als dat van Cruijff, dus moet het hem ook pijn doen. Dan begrijp ik niet dat hij de boel niet eens op sleeptouw neemt!
Het gedrag van Van Gaal is soms nogal ongepast en dat heeft hij afgelopen zaterdag en bij DWDD weer eens bewezen. Heb er verder niets op tegen dat hij zegt dat ze de beste zijn, want dat is sinds zondag een feit!

gozahtje | 25-04-09 | 15:42

-weggejorist-

Sweepp | 25-04-09 | 15:38

Tyler-Durden | 25-04-09 | 15:27
Maar toen had hij te maken met een stel volgevreten vedetten die een WK meer of minder niet zo interessant vonden. En Van Gaal kan toch gewoon bij AZ blijven? Ben wel benieuwd hoe ze in de CL presteren. Als hij na het seizoen maar bondscoach wordt, zelfde soort constructie als in '74 en '78. Zal wel een hoop gezeik geven, maar het doel heiligt de middelen.

harry pikkel | 25-04-09 | 15:35

Toen AZ van Den Haag verloor schreef Borst een villein commentaar dat Van Gaal er beter mee kon ophouden. Nu is Van Gaal triomfator. Dus eigenlijk moet Borst 1000x opschrijven: Ik ben een liefhebber en Van Gaal is de grote leermeester.

websenior | 25-04-09 | 15:31

Mies Bouwman kom er maar in

El Gordo | 25-04-09 | 15:30

@Miretra | 25-04-09 | 15:04: "... Jij windt je helemaal niet op he?..."

Dat klopt.

McShamus | 25-04-09 | 15:28

@ harry pikkel | 25-04-09 | 14:49


Als je goed leest zul je kunnen concluderen dat zowel Hugo als ik er allebei niets mee te maken hebben (relevant dan). Dus van zijlijn bekijken mag, maar ga je er niet mee bemoeien. Dus Hugo niet en Tyler niet.


En Louis mag van Marwijk opvolgen van mij, maar dan missen we hem hier wel erg in Alkmaar.
Overigens meen ik me te herinerren dat LvG bij zijn vorige aanstelling als bondscoach ook al had geroepen dat NL wereldkampioen zou worden in Japan/Korea........ zal wel verkeerd in de krant zijn gekomen.......

Tyler-Durden | 25-04-09 | 15:27

Ik mag 'm wel, die Van Gaal. De media blazen het weer op, zoals alles. Ze zien dat Van Gaal met een ander interview bezig is en ze piepen ff voor. Dus arrogant van de NOS, dan weet je, dat je een reactie kan verwachten, zeker van Van Gaal. Vraag me af wanneer er kamervragen over komen.

pe4444 | 25-04-09 | 15:26

Misschien is dit een beetje overdreven om hier zo'n punt van te maken. niks aan het handje.

jemoeder! | 25-04-09 | 15:12

niet helemaal on topic maar wel aardig - Lampard:

news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/8017...

fair play, gewoon van je afbijten zonder te intimideren, zou Louis nog wat van kunnen leren. Het probleem met Van Gaal is overigens zijn gebrek aan intelligentie, het is een vrij beperkte kerel.

100%Isis | 25-04-09 | 15:11

McShamus
Jij windt je helemaal niet op he?

Miretra | 25-04-09 | 15:04

Als ik even inhaken mag; als we nou massaal van Gaal gaan negeren. helemaal geen aandacht aan schenken. Dan bindt ie wel in met zn grote waffel.

Erectus Enormus | 25-04-09 | 14:57

Ongelofelijk wat ik allemaal lees hierboven. Er wordt over die eikel gesproken alsof het een Groot Leider is die de wereld heeft veranderd. Het is VOETBAL, mensen! Een spelletje. Sommigen noemen het zelfs sport. Jezus christus, ik snap niet dat mensen zich zo op kunnen winden over dit non-topic. Hoe treurig is het eigenlijk gesteld met het NL volk?

McShamus | 25-04-09 | 14:53

Tyler-Durden | 25-04-09 | 14:39
Dus eerst heeft Hugo geen recht om zich uit te spreken omdat hij geen partij is. Vervolgens heeft Hugo net zoveel recht als jij om zich wel uit te spreken. En dan heeft hij weer geen recht om zich uit te spreken omdat hij wel partij is. Het was een goed feestje vorige week, of niet?

Ach, om je de waarheid te vertellen: die hele zaak kan me gestolen worden. Ook al molt Van Gaal de hele cameraploeg, als ze hem volgend jaar maar bondscoach maken. Worden we misschien nog eens wereldkampioen.

harry pikkel | 25-04-09 | 14:49

gozahtje | 25-04-09 | 12:47
Ik denk daar anders over.
Idealiter moet ook iemand aan de top altijd goed gedrag vertonen.
Ik zie echter geen probleem in de opmerking dat de spelers hem moeten verdienen. Dat moeten ze ook. Het is wel AZ in Alkmaar waarover we praten.
Niemand zou ooit van ze gehoord hebben als niet LvG etc.

Hoe denk je dat Cruyff tot zijn teamgenoten sprak?

Einde van de Domheid | 25-04-09 | 14:44

@ harry pikkel | 25-04-09 | 14:31


Ik heb net zoveel recht om me uit te spreken als Hugo dat heeft.
En als je ver gaat zoeken ben ik ook partij hierin. (ik ga dat niet uitleggen).


Vroeger was een journalist nog iemand die zo objectief mogelijk een verslag gaf van een gebeurtenis zonder daar zelf een partij in te zijn of invloed uit te oefenen op een situatie. Nu gaat iedere journalist op zoek naar de grootste scoop. Als je dara eerlijk voor uitkomt en dat als doel stelt, dan is dat prima, maar doe het niet als je een zakelijke overeenkomst hebt zoals Sport1 en de NOS dat hebben.

Tyler-Durden | 25-04-09 | 14:39

Tyler-Durden | 25-04-09 | 14:08
Waar bemoei jij je mee? Je bent hier toch geen partij in?

Nog proficiat met het kampioenschap trouwens. Was je een van die honderd mensen die op dat plein stonden?

harry pikkel | 25-04-09 | 14:31

Ik vind het allebei mooie gasten, mag dat ook? Overigens heeft Hugo Borst ooit eens gezegd dat hij bij Van Gaal dezelfde trekjes herkent als bij zijn licht-autistische zoon. Dat zal de verhoudingen ook wel niet verbeterd hebben.

harry pikkel | 25-04-09 | 14:23

Hugo Borst moet zijn bek houden.


Waar bemoeit hij zich mee ?
Hij is hier toch geen partij in ?


Wat kan Van Gaal ander doen dan een tik uitdelen (die niet hard was) ? Even vragen of ze willen stoppen met filmen ? Nee, dan gaan ze gewoon door. Die journalisten en cameramannen worden nu gewoon behandeld zoals zij erom gevraagd hebben, onbeschoft zoals zij ook zijn.


Je moet van andermans spullen afblijven, maar in dit geval maak ik ook een uitzondering: Van Gaal +1 !


* AZ Shirt van vorige week nog steeds aanheeft *

Tyler-Durden | 25-04-09 | 14:08

En als dat allemaal mag, mag je ook zeggen dat Hugo Borst een verwijfde homo is. Geweaun omdat het kan...

The_Challenger | 25-04-09 | 14:08

Kun je jezelf een duur pak aan laten meten, je blijft een asociale tokkie, Louis

1 Punch Pikey | 25-04-09 | 14:06

Dit stelt niks voor man, als ie de cameraman wegduwd en een rechtse hoek geeft kan ik het nog begrijpen dat er comotie is. Maar hij slaat gewoon een vlieg van de camera, man man man, als je dit al op geenstijl zet , dan ben je niet goed bezig, armoede troef lijkt mij.

Grenswachter | 25-04-09 | 14:01

Arrogante klootzak, neem niet alles zo serieus. Dat hij getrouwd is, omg.

Maserati | 25-04-09 | 14:00

Hugo +veel

Maar goed dat louis geen kinderen heeft

Stijlvollemelk | 25-04-09 | 13:57

Zeer met Hugo Borst eens

de laatste man | 25-04-09 | 13:48

Ik ken beide mannen natuurlijk niet, maar Borst komt me altijd onecht en gemaakt over. Heeft zich een trucje aangeleerd.
Van Gaal heb ik enkele jaren geleden gezien ik een (persoonlijk interview)programma op tv (wie weet welk programma dat was?). Ik heb zelden zo'n open en eerlijke man op tv gezien. Volgens mij is het een verschrikkelijk aardige kerel en blijkbaar door sommigen niet begrepen. Kinnesinne wellicht?

oranjerood | 25-04-09 | 13:45

Inderdaad..... Drs.. Gelul | 25-04-09 | 13:21 ........ wat u schrijft is gelul.

HeerBommel | 25-04-09 | 13:38

Hugo Borst blijft altijd -1
Zelfs de Sparta fan moeten hem niet, omdat hij meer bij Feyenoord op de tribune zit als bij Sparta. NOS -1, van Gaal +1

Jeklo | 25-04-09 | 13:30

Overigens lol@ alle HugoBorst bashers, de overgewaardeerde flapdrol wordt mooi neergezet.
Genieten met een kop koffie.

Miretra | 25-04-09 | 13:26

Wat een gelul. Van Gaal altijd +1. Hugo is een manische zeiksnor en de media zouden zich eens wat meer bewust moeten zijn van hun eigen opdringerige en vooral onbeschofte grondhouding.

Drs.. Gelul | 25-04-09 | 13:21

Hugo Borst heeft wel degelijk een punt. Je gaat gewoon niet meppen! Van Gaal heeft een veel te kort lontje. Het zal een jeugdtrauma zijn, constant gepest met zijn kombuishoofd. Waarschijnlijk is Louis één vat frustratiesen en is zijn agressieve, altijd boze gedrag een logisch gevolg op een ongelukkige jeugd.

Pleknek | 25-04-09 | 13:20

Jeremia | 25-04-09 | 12:56
Tot mijn opluchting sta ik er niet op, mijn geheugen wordt alom gevreesd en dat wil ik graag zo houden.
Ik zal je niet in een ban lokken maar ik schat in dat je comment iets te maken had met homovriendelijkheid vanwege het verlangen naar een plekje binnen het laatste bastion van linkse homo's; het mediapark.
*gelaten een -opgerot- afwacht, alvast afscheid neemt*

Miretra | 25-04-09 | 13:11

Goed stukje van Hugo Borst.

Sperti | 25-04-09 | 13:06

Pauvre Con | 25-04-09 | 10:59
u sprak mij aanu, mon pauvre?
euvrigens u hebt kelijk, natuurlik.
Van Kaal ies een Ollandse Kalviniestisje Boerenskoolmeestur,
maar ij ies niet bang vor de konfrontaasie met du media, hein!
Daaromme; van Kaal +1

kaasfondue | 25-04-09 | 13:04

@Miretra
Aanvulling op mijn comment van 12:56: Je reageerde in dit topic niet op mijn verdwenen comment. Ik ben de enige geweest die er een aanvulling op maakte. Dus het is nog maar de vraag of het allemaal wel zo interessant voor je is. Maargoed, ik heb de link gegeven. Terug naar de onevenaarbare Van Gaal!

Jeremia | 25-04-09 | 12:59

Miretra | 25-04-09 | 12:48
Dat ik een weggejorist aan mijn broek krijg is natuurlijk niet zo erg en heb er ook niet wakker van gelegen. Opvallend en tot nadenken stemmend vond ik het wel!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/...

Jeremia | 25-04-09 | 12:56

Voetbal is voor proleten.

Tapu | 25-04-09 | 12:52

Jeremia | 25-04-09 | 12:36
Ik reageerde op jouw verdwenen comment?
Link ff het topic, kan ik het reconstrueren, drank maakt klaarblijkelijk meer kapot dan me lief is.

Miretra | 25-04-09 | 12:48

@ Einde van de domheid

Helaas is jouw naam niet toepasbaar op je comment. Deze man is zeker getalenteerd en de feiten zullen ook uitwijzen dat van Gaal een toptrainer is, maar dat geeft hem nog niet het recht dit soort wangedrag te vertonen. Vorig jaar schaamde ik mij kapot na opmerkingen als: 'de spelers moeten bewijzen van Gaal waard te zijn'. Deze man heeft het te hoog in z'n bol.
Ik zeg dit over een man die ik nog steeds beschouw als 'mijn' trainer... Het goed keuren van zijn gedrag is het zelfde als het goedkeuren van ongeregeld heden van suporters!

gozahtje | 25-04-09 | 12:47

Heb medelijden met types als van Gaal want leven met zo'n enorm ego doet zo'n pijn.

HeerBommel | 25-04-09 | 12:44

Hey, is dat niet die gozer van die keukens en de MediaMarkt?

Klaas Snaak | 25-04-09 | 12:43

(Probeert het nog een keer.)
Ajax moddert sinds het verscheiden van van Gaal maar wat aan. AZ kampioen.
Is dit land te klein voor grootheid?
Zeg het maar, het buitenland betaald altijd beter.
Jagen we het hogere talent weg, jagen we hoogopgeleide en geintegreerde buitenlanders weg.
Het is een kwestie van keuzes.

Einde van de Domheid | 25-04-09 | 12:41

Zo'n Hugo Borst kan zeggen wat hij wil zonder erop worden afgerekend. Hij weet dit ook. Sportjournalisten roepen maar wat en krijgen zelden gelijk. Het gaat om meningen en voorspellingen, want feiten zijn er niet. Nadat AZ de eerste twee wedstrijden van dit seizoen verloren had, riep hij bij Studio Voetbal om het ontslag van Van Gaal. 28 wedstrijden later en ze zijn kampioen.

KapiteinClaus | 25-04-09 | 12:40

Klote-Van Gaal, Klote-Van Gaal, Klote, klote, klote, klote-Van Gaal!

Boris Poepnagel | 25-04-09 | 12:39

Miretra | 25-04-09 | 12:08
In een van de *kuch* spaarzame *kuch* islamtopic gaf ik mijn christelijke theologische visie op het wereldgebeuren die de censor te schokkend vond om te laten staan. In het comment waar jij op reaguurt laat ik mij nogal kritisch uit over GS, die in mijn ogen duidelijk aan het lonken de leden van de gooise matras. Dus het was voor mij maar weer even afwachten wat ermee zou gaan gebeuren.

Jeremia | 25-04-09 | 12:36

Heb nog steeds veel respect voor de trainer van Gaal, maar de mens heeft een hoop nare trekjes... Als het goed gaat is alles leuk en gezellig, maar zit het tegen (Az-Vitesse) dan moet iedereen ineens oprotten met z'n camara en klote vragen! Niet te kritisch worden op deze man, want dat is (in zijn ogen) godslastering!

gozahtje | 25-04-09 | 12:32

Hugo +1

Maximum Overdrive | 25-04-09 | 12:28

Hugo is een shijnheilige kwal met een grote tyfus bek maar als zijn target naast hem zit (oa ook van Basten) is die poes lief en aardig en stelt die nooit een kritische vraag, moet je zien hoe die er bij zit net als een zwerver die net onder de brug vandaan is gekomen.
Studio Neus zou allang van de buis af getrokken moeten worden, want we kankeren veel op Llink (en terecht) maar wat denk je dat deze strontzakken (van Gelder, Sloerie Mulder, Zwerver Hugo en die mee lul keeper ven Pisvee bij elkaar kosten? sorry maar dan zie ik liever Floortje ergens in een strak truitje

Van Gaal +10 (had +100 kunnen zijn als hij die van Gangelen ook een rotschop had verkocht)
Zwerver Hugo Borst -10000.

RechtsTuigje | 25-04-09 | 12:21

+1 voor louis. Als iets tuig van de hoogste plank is, dan is het wel de pers. Als je zelf weinig met pers te maken hebt, kan je je hier waarschijnlijk geen voorstelling van maken. Asociale nietsontziende ratten zijn het.
Tuurlijk werd hij al op de band gezet, zo werkt de pers nu eenmaal.
Louis laat enkel even op zijn eigen ongezouten manier, duidelijk weten hier niet van gediend te zijn. Hij is zelfs nog zo professioneel om gewoon nog een interview voor deze heren te doen.

berryberry | 25-04-09 | 12:20

Flut nieuws, tikkie van niks. En dan nog houden van Hugo, bah. Proletarisch gewauwel is het.

Herrbirk | 25-04-09 | 12:18

Ik had die hufter wel gegund dat AZ voor de tweede keer net geen kampioen werd.
Helaas groeit het ego van deze neanderthaler nu zo dat ze het voortaan in een vrachtwagen achter hem aan moeten rijden.
Alle cameramannen een teaser op zak graag ;o)

Klapperfant | 25-04-09 | 12:16

Wees blij dat het geen karatetrap was!

Fonny45 | 25-04-09 | 12:14

-weggejorist-

Brahim | 25-04-09 | 12:14

Door een chronisch gebrek aan beter krijgt zo''n kneus als Borst praatjes,sterallures,wannabe deskundigheid,en een verlopen tiefuskop!

Torquemada | 25-04-09 | 12:13

En Johan Derksen niet te vergeten!

thijs04 | 25-04-09 | 12:11

Van Gaal +1

HennyHenny | 25-04-09 | 12:11

Wat boeit mij dit nou? Ik vind het interview bij DWDD wel leuk.

anti-hangtiet | 25-04-09 | 12:10

Spiritus - Borst - BBQ. Das dus heel logisch.

Brandbrief | 25-04-09 | 12:09

*Ben benieuwd of dit mag blijven staan van Joris en zijn hulpjes*

Jeremia | 25-04-09 | 11:24
Wat is er gebeurd?

Miretra | 25-04-09 | 12:08

Pritt, donder toch op met je fatsoens-huiliehuilie. Van Gaal is een onzekere lompe boer, dat weet iedereen, maar hou nou toch op over dit soort gezeur, dramakoning.

Karlskrona | 25-04-09 | 12:08

Van Gaal is een eng zelfgereid teringventje die denkt dat hij Jezus is of zeau.

hero_of_heaven | 25-04-09 | 12:06

van Gaal +1

boterbabbelaar | 25-04-09 | 12:05

Vergeet niet dat rechters dan ook paraplu's op je camera mogen "leggen"

Fjèzze | 25-04-09 | 12:04

Prachtige verwijzing naar het gedicht van Henk van Randwijk, Pritt.

Merlot | 25-04-09 | 12:04

hfakker | 25-04-09 | 11:30

Ik wordt regelmatig door Radio 1 redacties gebeld of ik als deskundige wil reageren op zaken die mijn vakgebied betreffen. Altijd wordt mij gevraagd wat de politiek hieraan moet of kan doen.

Nooit wordt ik gebeld over onderwerpen die duidelijk onder de verantwoordelijkheid van PvdA ministers vallen, men is bij Radio 1 slechts geinteresseerd in reacties die CDA en CU bewindslieden mogelijk zouden kunnen beschadigen.

Jouw reactie heeft exact dezelfde teneur, dom en bezitterig van de enige (linkse) waarheid dat de eigenaar van niet linkse kennis en kunde altijd onderhorig is aan linkse vertegenwoordigers.

In mijn optiek is iedere linkse policor (sport)verslaggever niet meer dan een serviele idioot die onderdanig, snel en precies doet wat de eigenaar van kennis en kunde (in dit geval van Gaal) hem/haar opdraagt.

Wie verlost NL nu eindelijk eens van het extreem linkse kankergezwel dat publieke omroep heet.

Hans Anders | 25-04-09 | 12:02

Met een beetje geluk zijn we binnenkort van dit ronduit pedante ventje af, want het Belgische nationale team heeft serieuze belangstelling voor hem.. amaai, dat kan nog een plesante tijd worden want zo goed spelen die rode duivels nu ook weer niet en als je niet goed speelt volgens ome Louis gaat de pers weer nare vragen stellen.....

Karel Kruizenruiker | 25-04-09 | 12:01

Ik wou dat ik die cameraman was... Had 'm een ros voor z'n bek gegeven of op z'n minst even een fikse duw terug, de lul.

Marvin944 | 25-04-09 | 12:00

-weggejorist-

DonFartas | 25-04-09 | 12:00

Fleauxe | 25-04-09 | 11:42
Yes, en zo is het, alsjeblaft, einde discussie, de hele context in woord en beeld krijg je toch niet te zien.

boost | 25-04-09 | 11:59

Kudo's voor hugo , is man met ballen.

bunbun | 25-04-09 | 11:58

@Rammstein | 25-04-09 | 11:47: Vaag mannetje indeed.

Fleauxe | 25-04-09 | 11:54

Het zal je 'vak' maar zijn, dagelijks in stront moeten roeren op zoek naar een topicje.

Sikkeneur | 25-04-09 | 11:53

Aggus, jullie geloven echt dat Van Gaal toestemming gaf om te filmen en vervolgens, zomaar uit het niets, tegen de lens gaat meppen.
Ga weg.

Miretra | 25-04-09 | 11:50

@Harry Dillema | 25-04-09 | 11:44: Niemand mag gehoekt worden, in principe.
Wat dat betreft heeft Pritt wel een punt. Maar om er nu zo'n heisa van te maken.
Van Gaal is een bijzonder vriendelijke en zachtaardige man. Het gaat er bij mij niet in dat hij zomaar gaat meppen. Hij moet echt op z'n ziel getrapt zijn geweest.

Fleauxe | 25-04-09 | 11:49

Fleauxe | 25-04-09 | 11:42
Om van dat beelen haar usw. nog maar te zwijgen.
Wat een über-loserT.

Rammstein | 25-04-09 | 11:47

Die sonne scheint, en de oude Louwie is terug.

sjef van oeckel | 25-04-09 | 11:46

Borst is dat niet die gozer met dat homofiele kapsel en dat mierzoete gelul... Een kenner van het domste spelletje op deze aardkloot

Leaque of Morons | 25-04-09 | 11:45

Fleauxe | 25-04-09 | 11:42
Biel Geelen is zelf nog een kleuter.

Miretra | 25-04-09 | 11:44

@fleauxe

Dat is ook weer waar. Maar dat is vooral de schrijvende pers. Hoek die verslaggever dan en niet de cameraman.

Harry Dillema | 25-04-09 | 11:44

Ohh een CDA lid. Naja bij het CDA worden alle ranzigheden doorgaans afgezwakt tot enige betamelijkheid. Zo is een lichte aanranding bij de VN gewoon een vriendelijke duw, en een gewelddadige uiting van aggressie jegens een journalist gewoon "de hand op de camera leggen".

Het is de pers zijn eigen schuld overigens. De pers heeft dit soort malloten als Van Gaal het platform gegeven om zich tot hufters te ontwikkelen.

Harry Dillema | 25-04-09 | 11:43

Lekker boeiend? Voor het eerst sinds 28 jaar is er een andere club kampioen geworden wat hartstikke knap is en dan zit iedereen hierover te zeiken. Ga wat nuttigs doen.

Jojo78 | 25-04-09 | 11:43

Pritt, als een van je grootste fans zeg ik; doe eens op het oude niveau schrijven.
Jij weet net zo goed als alle andere dat journalisten er een sport van maken om van Gaal te irriteren. Ze gaan bewust door, porren elkaar aan na vervelende vragen en lachen zich een kriek als van Gaal weer boos wordt. Met name de NOS heeft er een handje van.
Mag van Gaal daarom geweld gebruiken? Nee allicht niet.
Maar om er nu zo'n halszaak van te maken. Stel je niet zo aan.
Natuurlijk heeft Hugo Borst geholpen bij het reclame maken voor PowNed. Waarvoor dank dank. Maar dat maakt nog niet dat hij nu een punt heeft.
Wees dan consequent en pak Beelen ook aan vanwege zijn pedofiele neigingen.
Maar nee, dat dan weer niet. Dat keurt Pritt waarschijnlijk wel goed. Kleuterneuken, maar een ferme pets van twee mannen onder elkaar doen hem de haren rijzen. Jammer, heel erg jammer.
Volgende keer maar niet meer schrijven over de goede zeden binnen het intermenselijk verkeer. Dat moet je aan mensen overlaten die daar ook daadwerkelijk wel eens mee van doen hebben.

Fleauxe | 25-04-09 | 11:42

Over fatsoen gesproken.... laat Hugo Borst eerst eens wat aan zijn uiterlijk doen..... een kam door die weelderige haardos, die George Michael baard een beetje bijpunten en een washandje door dat verlepte smoelwerk. Verder eens een keer schone kleren aantrekken.... kan zo af en toe ook geen kwaad.

saxas | 25-04-09 | 11:40

Hugo Borst is een Gretta-likker.

Miretra | 25-04-09 | 11:36

Kop boven een groot artikel over van gaal, vanmorgen in " Trouw ", blz. 26/27:
" Ik ben een man van het harmoniemodel ".
Verderop zegt hij dat hij CDA- lid is......

fuckje | 25-04-09 | 11:36

@Jeremia | 25-04-09 | 11:24 :
Wat heeft jouw persoonlijke afkeer van Hugo Borst er mee te maken dat Van Gaal gewoon met z'n poten van de spullen van een ander moet afblijven?
Hugo Borst is een lul. Maar dat is Van Gaal ook. En als ze elkaar een lul noemen hebben ze allebei gelijk. Neemt niet weg dat Loedje z'n handjes thuis moet houden, ook tegenover rioolratten van de pers, hoe verachtelijk die lui verder ook zijn.

koerbagh ® | 25-04-09 | 11:35

Zo jullie zijn bijtijds met dit topic..... allemaal liggen slapen op de redactie?

saxas | 25-04-09 | 11:33

Stemmingmakerij. Zwakjes.

Andersofniets.nl | 25-04-09 | 11:33

@hkaffer

dat zou inderdaad waar zijn als de pers zelf het goede voorbeeld gaf.

leuterhoes | 25-04-09 | 11:31

Het artikel zou moeten heten, "daarom houden wij zo van van Gaal"

leuterhoes | 25-04-09 | 11:30

Louis van Gaal: scheer hem kaal

Lerack | 25-04-09 | 11:30

"... niet de meest betrouwbare." = "... niet de meest betrouwbare bron."

Schout-bij-nacht | 25-04-09 | 11:30

Met verbazing lees ik dat Van gaal hier door mensen verdedigt wordt. Begrijpen jullie niet dat deze man de weg vrij baant voor de minder genuanceerde aussie, de kortlonter, de massa die de handjes graag laat wapperen, al of niet voetbal gerelateerd, de mensen die voor het loket geërgerd wel eens even achter het loket om verantwoording komen vragen, die de verkeersregelaar, het ambulancepersoneel, de ziekenbroeder, de leraar van hun kind etc etc. wel even lichamelijk ter verantwoording roepen?
Je blijft met je fikken van andermans spullen en lijf af, daar is geen enkele grens, geen verzachtende omstandigheid.
Als journaille en allerlei beleidsfiguren zich dit niet aantrekken dan krijgt Van Gaal en zijn medemaloten het soort ruimte als Berlusconi, Mugabe en zulks rapalje.

Louis van Gaal ontvangt respect voor goede zaken, maar als zo iemand een handeling begaat als deze, moet dat aangekaart worden. Ja dat móet!
(Overigens is de ongeschorenheid en de lengte van het haar van Hugo Borst in dezen triviaal, het betreft een geschreven collumn, zonder foto)

hfakker | 25-04-09 | 11:30

Je weet toch hoe van Gaal is. Van Gaal is van Gaal en blijft van Gaal.
Ga dan niet achteraf lopen zeiken dat ie zo reageert.

Trouwens viel die column wel mee hoor. Dat van Gaal zou moeten boeten voor deze actie kan ik er niet uit opmaken.

leuterhoes | 25-04-09 | 11:29

Louis van Gaal je kunt er TV-programma,s en sportblaadjes mee blijven vullen, man blijft indachtig Rinus Michels uitspraak, VOETBAL IS OORLOG, de George Patton van het Neerlands voetbal, daarmee is alles gezegd!

william7055 | 25-04-09 | 11:28

Het probleem is dat hier veel informatie van de zijde van nos inzit en die zijn nu eenmaal - zacht uitgedrukt - niet de meest betrouwbare. Ze hebben een reputatie van hun onwelgevallige personen, bijvoorbeeld omdat ze niet links zijn, volstrekt onterecht in een kwaad daglicht te stellen. Bijvoorbeeld door te goochelen met beelden en citaten uit hun context te rukken. Het feit dat het volgens de nos aan van Gaal ligt zegt helemaal niets over van Gaal.

Máár, hoe dan ook de beelden pleiten tegen van Gaal. De grens ligt precies tussen wegduwen van een camera versus slaan naar een camera. En van Gaal doet het laatste. Daar past excuus.

Schout-bij-nacht | 25-04-09 | 11:28

los van het feit dat onze lou-tje een eikel is, vind ik wel dat hugo borst een punt heeft!

mh_1204 | 25-04-09 | 11:28

Het lijkt er ook op dat Powned de oorzaak is van de vrijage van GS met figuren als Hugo Borst. Het duurt nog even voordat Powned ook daadwekelijk met de uitzendingen mag beginnen, maar GS is alsvast zich een plekje aan het verwerven op de gooise matras.
Mensen, Hugo Borst is geen goede journalist. Echt niet. De man kan aardig lullen, maar voegt echt niets toe aan onze maatschappij. Zijn *kuch* journalistieke *kuch* bijdragen zijn niet relevant. Trouwens, de hele publieke omroep is een subsidieslurpende linksdraaiende teringbende. Wat mij betreft heffen ze dat zooitje vandaag nog op.
*Ben benieuwd of dit mag blijven staan van Joris en zijn hulpjes*

Jeremia | 25-04-09 | 11:24

Is dat nou een klap? Als Van Gaal een echte kerel was geweest, dan had die camera nooit meer een beeld geschoten.

Dolle Dries | 25-04-09 | 11:23

Louis van Gaal is de vermakelijkste trainer van Nederland. Laat je niet kennen jongen!

Tinus Trekveer | 25-04-09 | 11:23

Gomer Pyle | 25-04-09 | 11:19

Wie zijn "we" in deze ?

Rammstein | 25-04-09 | 11:22

@espro
Als het niet meer dan 'niet zo handig' is en er dus volgens jou en b.v. Implant niet zoveel aan de hand is, waarom is het dan zo erg dat iemand (pritt/borst) er een stukje over schrijft?

Harry Dillema | 25-04-09 | 11:21

Ik zie in sommige reacties toch wel een behoorlijke dubbele moraal tevoorschijn komen. Als het een niet nader te noemen politicus was geweest dan had zo'n actie hem 20 zetels gekost. Als het Beatrix was geweest.. of... Bauer... Floortje Dessing... een moslim... Maar nu is het Van Gaal en dan mag het, want die verklaren we heilig. Vreemde zaak.

Gomer Pyle | 25-04-09 | 11:19

-weggejorist-

nickname112 | 25-04-09 | 11:19

Van Gaal ligt bij haar zeker ook steeds bovenaan. Arrogante ten top.
Ze moest 's weten dat het ook anders kan.

nokori | 25-04-09 | 11:18

Wat een relnicht artikel dit. Dit is nog een zieliger berichtgeving dan op De Televaag.

Van Gaal had er de pest in dat ie verloren had, reageerde niet zo handig, maar om eea zo op te blazen.

Mocht je er niet op vannacht Pritt en kom je het nu hier afreageren?

Espro | 25-04-09 | 11:17

Een beetje min geschreven Pritt, de paparazzi ken je nog niet echt zeker? Die gasten doen er alles aan om vooraan te komen, desnoods met een elleboogje. Het had erger geweest om van Gaal een frontkick te zien uitdelen.
Van Gaal +1

Implant | 25-04-09 | 11:17

Hans Anders | 25-04-09 | 11:05
Het is lastig kiezen tussen persvrijheid en freedom of speech maar Uw bijdrage legt de vinger op de zere plek. Er zijn geen heilige huisjes.

Einde van de Domheid | 25-04-09 | 11:16

Heey weesie doe eens heel snel contract aanbieden die borst!

McMikeS | 25-04-09 | 11:15

Het moet toch niet gekker worden. Meneer staat op een PERSCONFERENTIE op het spreekgestoelte. En hij gaat zeuren dat er een camera staat!!! Oppakken en uitzetten, wellicht kan hij beter FC Cassablanca gaan coachen.

1nfidel | 25-04-09 | 11:15

Ik slaap er geen minuut korter om vannacht.

Cigarette | 25-04-09 | 11:14

volgens mij is geweld als je een persoon slaat.
als je een object slaat (of een duwtje geeft) valt dat onder vandalisme, niet onder geweld

panadol | 25-04-09 | 11:14

"Ik heb gewoon mijn hand op de camera gelegd..."

+ 100 voor Hugo Borst.
Niemand durft keizer/koning/god Louis aan te pakken.
Borst doet dat ZEER TERECHT wèl. Ook dat hoort bij het werk van een (goed) journalist.

Bij DWDD: "Je laat me dus weer niet uitpraten. Je interumpeert me...". Tja zo gaat dat dus paranoïde Louis. Ze moeten jóu altijd hebben.

grote haas | 25-04-09 | 11:13

*Vat stukje samen*
Een genie is een ander soort hufter.
Het maaiveld is voor ieder gelijk.

Einde van de Domheid | 25-04-09 | 11:13

Was een symbolisch klapje, storm in een glas water!

kleuter | 25-04-09 | 11:13

Feitelijk doet Van Gaal hetzelfde als Aleid Wolsfen doet. Proberen de persvrijheid in te perken. Dat is een trend op dit moment. Als iets je niet bevalt en het dreigt gepubliceerd te worden, dan bedreig je de pers maar.

Zo kom een hoop zaken niet aan bod in de media.

En hoewel dat al jaren achter de coulissen plaatsvindt, zien we de laatste tijd steeds meer voorbeelden publiek worden. Parapluzwaaiende rechters, dreigende burgemeesters en slaande voetbaltrainers.

Eigenlijk zijn het slechts veredelde proleten met enig verworven aanzien. En aan dat aanzien verbinden ze hun hele identieit. Maar zoals elke parvenu vallen ze bij gelegenheid en regelmaat finaal door de mand. De stakkers.

Harry Dillema | 25-04-09 | 11:11

Spijkers op laag water zoeken.
Excuses maken, glas plas was.
Next...

dagrunge | 25-04-09 | 11:10

Kan ze allebei niet uitstaan, maar vooral die Hugo Borst is echt een 3 sterren asshole, zelden zo' n arrogant, nietskunnend stuk vreten op de buis gezien. Voor je werk over foebal praten : nou nou.....

bello | 25-04-09 | 11:06

Beverwijk was goed man......

Bonkes | 25-04-09 | 11:05

Het vak van journalist is onder de policor terreur gedegradeerd tot onbenullige leugenaars, verdraaiers en weglaters.

Al meer dan 20 jaar helpen die soort onbenullen NL naar een bijltjesdag en zorgen ervoor dat figuren als Fortuijn, van Gogh en Wilders een perfecte voedingsbodem voor hun ambities aantreffen.

Ik hoor Hugo Borst wekelijks op Goedenmorgen NL en telkens weer verbaast mij die idiote één-tweetjes van Hugo en Sven, twee onbenullige NVJ leden met beiden een door de policor terreur geleegde hersenpan.

Hugo bewijst, door het selectief weglaten, keer op keer dat sportverslaggeving een politiek beladen onderwerp is en Sven vraagt er, als policor zombie, niet naar.

Hans Anders | 25-04-09 | 11:05

Die cameraman staat gewoon te filmen omdat zijn regisseur hem dat vertelt. "Ze hebben ruzie, film dit even". Of omdat het zijn werk is. Ze zitten in de studio, er is geen filmverbod, er zijn geen afspraken over niet-filmen van Van Gaal, niets van dat alles.

Van Gaal heeft dus geen gelijk.

En ja als je als cameraman slim bent hou je iets meer afstand. Dan val je minder snel op en ben je 'out of reach'.

Die cameraman doet gewoon zijn werk.

Als van Gaal zijn club weer moet voetballen en Van Gaal zijn werk moet doen, storten we gewoon een twee meter hoge vrachtlading koeiestront voor 't trainersbankje. Dat is ongeveer van hetzelfde niveau als deze 'handoplegging'.

Harry Dillema | 25-04-09 | 11:03

De held van dit verhaal is natuurlijk de cameraman, die cool blijft en meteen weer met zijn oog de camera in duikt.

Slakrop | 25-04-09 | 11:03

Van Gaal is een slachtoffer die zie je toch.

(R)evolutie | 25-04-09 | 11:03

Wat is het toch een lul, zeg. Zeker n.a.v. het filmpje van DWDD...

Ik hou niet van voetbal, dus voor mij is hij sowieso een arrogante niks... :(

no_style_at_all | 25-04-09 | 11:01

-weggejorist-

BJNL | 25-04-09 | 11:01

Hugo Borst??? Wat kan die dan??? Ziet eruit als een landloper,weet over iedereen wel iets,maar laat één iemand vertellen wat hij heeft gepresteerd.Als je nooit je nek uitsteekt,kan je het ook niet snel fout doen.V Gaal heeft gewoon gelijk,de meesten verslaggevers zijn vevelende verwende jongetjes,en als je ze niet leuk vind,schrijven ze je de grond in.(95 procent is ook zo links als het maar zijn kan.]En de NOS is daar het beste voorbeeld van.HR,VGaal laat ze het rambam krijgen.Veel succes in de C,LIEG.

fleurtje | 25-04-09 | 11:00

Wat Jeremia 10:37 zegt.

knutsel | 25-04-09 | 10:59

Kleinburgerlijk rotvolkje... Man breekt de hegemonie van de grote drie, heeft zich in al zijn jaren als trainer al vele malen bewezen. Maar nee hoor, in Nederland geven we liever aandacht aan zo'n luttel incident, want succes... Dat gunt men alleen zichzelf... Jongens, dit is: Zum kotzen...

Pauvre Con | 25-04-09 | 10:59

Als ik het stijlfiguur overdrijven van Pritt goed begrijp , vindt hij het "gedoe" van Hugo Borst ietwat overdreven.

azijnseikerT | 25-04-09 | 10:59

Wat een enorm wijvengeleuter is dit. Was niks meer dan een duwtje, niemand dood of gewond, geen posttraumatische stressstoornissen, niet eens een pleister...
Mensen zijn niks meer gewend en Pritt blèrt mee.

Bos Hout | 25-04-09 | 10:59

Van Gaal is irritant in het publieke domein en het is in die zin ook helemaal niet erg dat hij zo onder vuur komt te liggen. Hoe hij privé is weet ik niet. Maar daar gaat het mij hier eigenlijk ook niet om.
De reactie op van Gaals optreden is heel erg overtrokken. En ik denk dat onze volksaard hier ook een beetje meespeelt. De man is absoluut niet bescheiden, steekt met kop en schouders boven het maaiveld uit en is uiterst weerbaar. Dus die man moet weg van nono's als Hugo Borst. Waarschijnlijk zal dat dan ook wel gaan gebeuren. Naar België bijvoorbeeld.
Lang leve de grijze muizen is het parool van het Nederlandse volk. Walgelijk.

Jeremia | 25-04-09 | 10:59

Van Gaal is een Fin.

Rammstein | 25-04-09 | 10:55

Oh, en trouwens: kijk voor de grap eens een paar oude Studio Voetbal afleveringen terug, dan merk je hoeveel stront er uit de mond van Borst komt 'El Hamdoui is een miskoop' en ga zo maar door. Hij zet altijd heel stellig zijn mening uiteen maar achteraf klopt er vaak geen hol van.

De Bondscoach | 25-04-09 | 10:54

Wat een dikke azijnstraal weer Pritt, ben je weer een bruine elleboog aan het halen bij Hugo Borst?

De Bondscoach | 25-04-09 | 10:51

Groot gelijk hugo. Ben ook al lang zat dat iedereen Van Gaal met fluwelen handschoentjes moet aanpakken, omdat ze anders bang zijn dattie uit de slof schiet en nooit meer terug wil komen in desbetreffend programma. Vanneweek nog bij DWDD, Matthijs weet niet hoe glibberig hij moet zijn om Van Gaal maar te pleasen.
Damn, schop Van Gaal een keel onder zijn reet, kijken hoe die dan reageert. Misschien dat de draadjes die los waren in zijn hoofd dan weer contact maken.

Gérôme | 25-04-09 | 10:50

@ koerbagh ® | 25-04-09 | 10:48

Juist!

Kale Gast | 25-04-09 | 10:49

@Jeremia | 25-04-09 | 10:37 :
Je kunt het ook zo zien: In de pers-ruimte van het stadion blijf je met je gore poten van de spullen van een ander af, wie je ook bent en wat je ook hebt gepresteerd (of in dit geval: nu net even niet hebt gepresteerd). Of je nu Van Gaal heet, Cruijff, Beatrix of Jezus Christus. Wat Loedje daar deed verschilt op geen enkele manier van een willekeurig Marokkaans straatschoffie in een willekeurige kansenwijk die een cameraploeg aanvalt.

koerbagh ® | 25-04-09 | 10:48

Of Van Gaal nou gelijk heeft of niet is hier niet de discussie.
Het gaat er om dat je godomme met je poten van andermans troep af hebt te blijven!!
Ook Van Gaal, of voor mijn part Herr Bos hebben gewoon van andermans spullen af te blijven.
Die ja-knikkende, lafbekkerige NOS cameramensje die zich goddomme gewoon laten slaan door zo een randdebiel sporen helemaal niet, hij had op z'n minst even duidelijk kunnen maken dat Van Gaal hiermee te ver gaat.
Als Van Gaal een Fin was geweest......

Kale Gast | 25-04-09 | 10:46

Ik mag van Gaal wel. Geef de drammerige pers af en toe maar eens een opdonder. Dan blijft het lekker hectisch. Als je me wil filmen, moetje betalen. Op welke manier dan ook.

malkiel | 25-04-09 | 10:45

Louis is goed, Hugo is viessss.

Barbatruuk! | 25-04-09 | 10:45

Linkse pers of rechtse pers maakt niet uit. Je moet gewoon met je poten van een cameraman afblijven. Als je zó reageert dan is er iets mis met je. Dan ben je hulpeloos en heb je het niet meer in de hand. Eigenlijk is het net zo'n hulpeloze reactie als Ella Vogelaar toen liet zien. Alleen Louis reageert gewoon 'mannelijker', maar hij is geen haar beter. Het is krankzinnig dat je je als publiek figuur nog zo kunt laten gaan. Het ergste is dat het blijkbaar geaccepteerd wordt. Ik zeg BBQ.

Gomer Pyle | 25-04-09 | 10:43

* verheugd zich op interview Rutger en cameraman Dennis met van Gaal *

Lettie | 25-04-09 | 10:43

Je kunt het ook zo zien. Vogelaar keek zwijgend in de camera en kon een paar weken haar biezen pakken. Van Gaal mept gewoon dat irritante stuk vreten voor zijn neus van zich af en is in tegenstelling tot Ella wél heel succesvol en kundig in zijn vak!
En Hugo Borst is een popie jopie figuur die zich graag volks voordoet maar ondertussen zijn zakken vult bij de subsidiespons die de NOS is.

Jeremia | 25-04-09 | 10:37

"Dat is nou tiepies weer de media, heh..." zal Aloysius over dit stukje zeggen.
In denk dat Rutger een interview (nou ja, interview, een hoorcollege) met de nieuwe bondscoach van Belgiëland wel kan vergeten.

JumboXL | 25-04-09 | 10:34

louis van Gaal is de beste trainer ooit, wat heeft die borst ooit gepresteerd
beetje lullen over een ander, dat is makkelijk.

cliffhanger | 25-04-09 | 10:33

helderejan | 25-04-09 | 10:23
Natuurlijk is jouw dochter veilig voor Van Gaal. Méér nog : als ze ziek is, dan kan hij haar genezen. Door handoplegging.

wolliejean | 25-04-09 | 10:33

Van Gaal leert het nooit. Al bijna 20 jaar trainer, en dan je nog laten opjutten door de pers, dan is er iets grondigs mis met je. Het levert regelmatig amusante televisie op, af en toe tenenkrommende (zoals dat Sinterklaasgedicht wat hij geschreven had bij zijn vertrek bij het Nederlands Elftal), maar ook genante momenten. Ik verheug me nu al op de beelden als hij als bondscoach van Belgie wat uit te leggen heeft aan de Vlaamse televisie.

brutus68 | 25-04-09 | 10:32

Twee grote bekken die botsen... Teveel testeron in het spel? Alletwee haantjes?
Hugo Borst moet eens leren dat niet de hele wereld om Hugo Tiet draait en zijn ego een standje of dertig lager draaien en Van Gaal moet eens leren dat een grote bek en veel gelul het verschil maakt tussen een ' goede trainer' en een ' wereldtrainer'... Een ' wereldtrainer' is wereldtrainer omdat ie bijtijds zijn grote bek weet te houden en zijn ego niet de grootste wil laten zijn...

blaster | 25-04-09 | 10:30

"Ja meneer Van Gaal, neen meneer Van Gaal, wat was Uw gelukkigste moment meneer Van Gaal? "

Ik zat eigenlijk te wachten op de vraag:" Zal ik u even pijpen meneer Van Gaal?"
Wat een hoernalist .

Vuilnisman, kan deze zak ook mee?

DANNY3960 | 25-04-09 | 10:29

Van Gaal mag een sukkel zijn, maar ik zou ook niet willen dat iedere sukkel met een camera die in mijn snuffert mag duwen en dat ik dan voor de rest van mijn leven met camera beelden op internet geconfronteerd wordt waarop ik mijn woede uit over het 1 of ander.
Ondertussen gaat de hufter die de camera hanteert vrij uit. Idem voor de schrijvende pers. Er is natuurlijk een verschil of je een press conference geeft of dat je razend van woede naar je auto loopt.

cugel | 25-04-09 | 10:28

van Gaal +1
Hugo Borst 0
NOS -1

Onderbuik | 25-04-09 | 10:28

ps. Mijn dochter is ook sportcameravrouw, Is die wereld nog wel veilig voor haar met linke louistje in de buurt??

helderejan | 25-04-09 | 10:23

Hugo Borst is ons slaapmutsje op de zondagavond;-)

fuckje | 25-04-09 | 10:22

KapiteinClaus | 25-04-09 | 10:09

Idd ,waar gaat dit nog over zeg.Natuurlijk niet netjes wat van Gaal doet.Maar allemachtig , 1 tikje op de camera en (televisieland) staat op z'n kop.Wist niet dat journalisten van die ontzettende huilebalken waren,of zijn ze het kontakt met de alledaagse wereld enigszins kwijt dat hier zo'n ophef over wordt gemaakt?
Overigens van Gaal,geniet lekker van de titel.Je hebt weer's bewezen een vakman te zijn.En laat je niet opnaaien door losers..

Roberto9722 | 25-04-09 | 10:22

Haha. Go Hugo.................

helderejan | 25-04-09 | 10:21

Hugo Borst : onverzorgde schoolkrantjournalist . louis van Gaal : een van de beste trainers (qua resultaat) in de wereld. Zoek de verschillen.
Overigens : volgende week groot nieuws : de jaarlijkse haarwasbeurt van Borst.

svw | 25-04-09 | 10:21

(Hugo) Borst altijd +1

LJ | 25-04-09 | 10:19

Van Gaal mag best de Nederlandse sport pers een beetje uitdagen, maar meppen doen we gewoon niet.
Is dom.

borderliner | 25-04-09 | 10:19

lekkere vergelijking zeg jesus mina... wat is dit voor journalistiek!
Als hij een pets geeft op de camera mag inderdaad een doodschop geven ook. huhu!

dragontje | 25-04-09 | 10:18

Voetbal is sowieso al iets waarvoor het licht al een beetje gedoofd moet zijn, ofwel een trieste aangelegenheid. Daarbij ook nog cameramannen 'mishandelen' is helemaal droevig. Eet je hart uit, Van Gaal

JosVerbeek | 25-04-09 | 10:17

Repsect voor die arrogante lul van een van Gaal. De pers schijt in de broek voor hem doet precies wat ie wil. En daar kan de arrogante pers niet tegen.

Leuk om te zie hoe die cocky alfamails elkaar vervolgens zwartmaken.

Chiant | 25-04-09 | 10:17

hooligan-mentaliteit en voetbal staan dus wat minder ver van elkaar als duurbetaalde figuren onsch willen doen geloven.

Jan Passant | 25-04-09 | 10:15

De hele sportpers is erop uit om trainers vooral te pakken te nemen, op hun "fouten" te wijzen, brutaal zijn, door vragen met nietsvragende vragen.
De "Generaal" had er ook last van en alle goede trainers die we hadden en hebben. En ja er zijn dominante trainers/coaches die dat niet pikken en de heren/dames van de pers op hun domheid wijzen. Ik wilde dat ze zo vervelend bij de politiek deden maar dan krijgen ze een voorlichter die ze de grond in praat. Dan praten ze na en niet meer dan dat. Waar het nodig is zie je de gemiddelde journalist niet vervelend zijn.
Hoe dat komt? De opleiding is vanuit een linkse gedachtengang.
En Hugo Borst wie is dat eigenlijk?

boost | 25-04-09 | 10:13

Van Gaal is een dictator die regeert op angst, dat heeft hij altijd nog gedaan. Zodra een speler mondig( in v Gaal's ogen dus lastig) wordt is het hommeles en moet de speler vertrekken of wordt weggepest. Ergo is meteen verklaard waarom a)de successen van van Gaal nooit langdurig zijn en b) waarom hij zo opzichtig heeft gefaald met het nederlands elftal.
Zodra hij een beetje last heeft van spanningen of licht geprovoceerd wordt komt zijn ware aard naar boven, vandaar ook dit zoveelste incident rondom deze hork.

Superior Bastard | 25-04-09 | 10:13

Van Gaal kan naar België emigreren. Daar kan binnenkort iedere straf afgekocht worden. Je leest het goed : fraude, moord, verkrachting ... als je genoeg betaalt hoef je niet naar de gevangenis. Daarmee is België meteen het meest crimineel-vriendelijke land ter wereld.
@Pritt : maak daar maar eens een topic over. België helemaal de gekste.
www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/d...

wolliejean | 25-04-09 | 10:12

He van Gaal blijf van die camera af die is betaald van ons belastinggeld.

Steve1234 | 25-04-09 | 10:12

Daarom hou ik van van Gaal. Mooie vent

Dommelsch | 25-04-09 | 10:11

Van Gaal, domme lul. Ga wat anders doen.

hanzebal | 25-04-09 | 10:09

@Pritt Stift: fout jongen, helemaal fout. Louis heeft alle gelijk van de wereld, er lopen veel te veel ja-knikkers rond. Louis heeft een eigen mening, maar dat wordt niet op prijs gesteld.
Hondsbrutale, zich verslaggever noemende, kwibussen, daar heeft hij genoeg van en hij heeft GELIJK !
Louis doorgaan zo, ik herinner me nog een interview bij Barcelona toen het niet zo goed ging. En daar stond weer zo'n NOS-galbak, vol leedvermaak, ze gunnen het hem niet, kinnesinne.
Als je niks kunt worden, word je verslaggever en als dat niet lukt SPORTverslaggever.

AbuTelfan | 25-04-09 | 10:09

Op zich heeft Borst een punt, maar ik vind het hele voorval nogal opgeblazen en totaal niet relevant. Natuurlijk is Van Gaal af en toe een hork, maar het levert tenminste leuke tv op. Het is trouwens maar een tikje op de camera, dus waar hebben we het over. In zijn column heeft Borst het over agressie jegens journalisten en ik denk dat de actie van Van Gaal een van minder erge is. Je camera kan ook worden gesloopt of gejat, dus ik bedoel maar.

KapiteinClaus | 25-04-09 | 10:09

Kan die Pepe hier geen adviseur worden? Of iemand van sporting maroc, turkish remspoor, om maar wat deskundologen te noemen.

fuckje | 25-04-09 | 10:07

vander F | 25-04-09 | 10:05
ROFL

Jaap de Paap | 25-04-09 | 10:06

+10 voor Pritt's 'Dan dooft het licht...'

Berserker Nr. 1 | 25-04-09 | 10:05

van gaal, altijd +1.... 1 van de beste trainers ooit
borst -1, grote mond maar weinig presteren

slaan naar camara ook -1 natuurlijk

deepblue | 25-04-09 | 10:05

Ik vond van Gaal er wat grieperig uitzien...

vander F | 25-04-09 | 10:05

wat ik me bij hugo altijd afvraag; is ie nou echt homofiel of praat en beweegt ie zich alleen zo?

panadol | 25-04-09 | 10:04

Rotterdammert +1

keeskooskaas | 25-04-09 | 10:03

Ik vind t eigenlijk wel geinig dat er iemand is die zich niet laat piepelen door de linksdraaiende pers. Iemand de gewoon staat voor zichzelf en de pers honden laat lopen ipv andersom!!! Kan de politiek (op Geertje na) nog wat van leren!!

Kamele beffer | 25-04-09 | 10:03

Dit was een week of twee geleden in het nieuws toch?

johnboy | 25-04-09 | 10:03

Geen teen... mogguh...

bhtriks | 25-04-09 | 10:02

Dan mag ik het aapje slaan

Steve1234 | 25-04-09 | 10:02

Die man geeft het geheel tenminste nog een beetje kleur net als Ron Jans met z'n middelvinger stelletje triestelingen.

Martijn12345 | 25-04-09 | 10:02

wat een geneuzel
dit gaat toch helemaal nergens over

Cor Sleutel | 25-04-09 | 10:00

Oke dan, en vergeet dan niet, die vicepresident van de rechtbank die met zijn paraplu rutgers camera (man) betimmerde nog even door de mangel te halen.
Of we houden het net zo kort ff kankeren en weer verder tot de orde van de dag.
Toch raar eigenlijk, dat het zo snel op heeft gehouden en dat de hele pers er niet overheen viel, bij deze verschrikkelijk foute magistraat.

boost | 25-04-09 | 09:59

Ik word wel bang voor Van Gaal... als je ziet hoe hard hij slaat!

Mrjoeri86 | 25-04-09 | 09:59

Van Gaal is gewoon een arrogant klootzakje..

RBBT | 25-04-09 | 09:58

Heb het artikel gelezen. Helemaal mee eens. Andersom had Van Gaal excuses geeist. Door het stof met die platte neus...

GSpot | 25-04-09 | 09:57

Dat journalistenrapaille moet zich eens aan gemaakte afspraken houden. Van Gaal heeft groot gelijk.
Hugo Borst moet zich eens scheren en kammen en z'n grote muil houden. Hij is niet meer dan een over het paard getilde onbeschofte vlerk.

knight03 | 25-04-09 | 09:57

Dan dooft het licht? Beetje tragisch heur

ChillBill | 25-04-09 | 09:55

van gaal -1
borst +1
nos +1

UtrechtNEC | 25-04-09 | 09:55

En gelijk heeft ie

pleurtop | 25-04-09 | 09:54

Geert kom er maar in

vtukkert | 25-04-09 | 09:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken